Had het niet verwacht, maar ik heb mijn Lumia 920 voor me liggen
... Phonehouse had er nog één liggen, dus gelijk mee genomen dankzij een tip van een Tweaker!
Ik zeg, doei Bolletje.com!
PhoneHouse Raalte? Daar heb ik vanmiddag een bericht over neergezet hier namelijk. Veel plezier er meeWimbjorno schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:54:
Had het niet verwacht, maar ik heb mijn Lumia 920 voor me liggen... Phonehouse had er nog één liggen, dus gelijk mee genomen dankzij een tip van een Tweaker!
Nee, PhoneHouse LeeuwardenInsert12 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:56:
[...]
PhoneHouse Raalte? Daar heb ik vanmiddag een bericht over neergezet hier namelijk. Veel plezier er mee
Dat Nokia slechte informatie geef ben ik het helemaal mee eens. Vandaag heb ik contact gehad met een van de PR-personen maar meer dan 'er is enorm veel vraag dus weinig aanbod' komt er daar niet uit. Coolblue en Studentmobiel geven beide overigens vrij accurate informatie over verwachte datums, maar je weet niet wanneer je bij die batch zit. Lijkt me voor hun ook vrij lastig in te schatten. Daarnaast hebben veel retailers echt totaal geen zicht op hoe het nou allemaal zit omdat het als een razende gaat. Een contactpersoon van Belsimpel zei overigens dat de levertijden van Bol.com volgens hem zwaar overdreven zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:46:
[...]
Helemaal mee eens!
Maar als de leverancier (nokia) en de retailer (CB etc) weigeren om up to date info te geven, kun je dit soort acties verwachten; men gaat alles doen om aan 1 te komen
Mijn probleem met het hele gebeuren is dat Nokia dit wel had kunnen verwachten en totaal niet op is ingesprongen. Nokia is gewoon een slecht bedrijf als je dit niet had aan zien komen, mede door de volgende redenen:SomerenV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:12:
[...]
Alle winkels werken er in ieder geval hard aan om de problemen te verhelpen maar het punt is nou eenmaal dat niemand dit succes verwacht had. Nokia maakt een inschatting op basis van eerdere releases en produceert op basis daarvan. Als daarna blijkt dat het toestel zo'n beetje overal razend populair is dan zit je al direct met tekorten. De productie zal inmiddels wel opgevoerd zijn, maar voordat je alle pre-orders verwerkt hebt ben je nou eenmaal weer een paar weken verder.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Verwijderd
Sta hier volledig achter!!!Wim-Bart schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:36:
[...]
Mijn probleem met het hele gebeuren is dat Nokia dit wel had kunnen verwachten en totaal niet op is ingesprongen. Nokia is gewoon een slecht bedrijf als je dit niet had aan zien komen, mede door de volgende redenen:Dat alle bestellingen niet geleverd kunnen worden is gewoon bull-shit, ze hadden gewoon "alle orders" op kunnen tellen (1+1+1 = 3 moet niet zo moeilijk zijn) en dan een zwik extra kunnen sturen.
- Engeland was in No-time uitverkocht;
- Duitsland was in No-time uitverkocht;
- Aantal georderde toestellen was al bekend voor de 14e van deze maand.
Nee, dit is totaal wanbeleid bij Nokia (Nederland). En er is geen enkel excuus op zijn plaats.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 21:53 ]
En daar zit je dus fout. Al vanaf dag 1 dag het toestel beschikbaar is zijn er tekorten, wereldwijd. De Lumia 920 is nagenoeg overal uitverkocht. Daar komen nu nog een aantal landen bovenop waar hij ook op dag 1 uitverkocht is. Uiteindelijk loop je tegen je productielimiet aan (je kunt niet meer produceren dan je machines en mensen aankunnen) en moet je nieuwe productielijnen op gaan zetten, iets wat je niet in een nachtje doet (er moeten nieuwe machines komen, nieuwe mensen, etc.). 1+1+1=3 inderdaad, maar momenteel zijn er veel meer bestellingen dan dat ze toestellen kunnen produceren. Waarschijnlijk heeft Nokia de productie al vrij snel in het begin opgevoerd (vanwege de vele pre-orders), maar zoiets duurt nou eenmaal even en dan nog moet je eerst álle pre-orders weg werken voordat je voorraden op een normale manier aan kunt gaan vullen.Wim-Bart schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:36:
[...]
Mijn probleem met het hele gebeuren is dat Nokia dit wel had kunnen verwachten en totaal niet op is ingesprongen. Nokia is gewoon een slecht bedrijf als je dit niet had aan zien komen, mede door de volgende redenen:Dat alle bestellingen niet geleverd kunnen worden is gewoon bull-shit, ze hadden gewoon "alle orders" op kunnen tellen (1+1+1 = 3 moet niet zo moeilijk zijn) en dan een zwik extra kunnen sturen.
- Engeland was in No-time uitverkocht;
- Duitsland was in No-time uitverkocht;
- Aantal georderde toestellen was al bekend voor de 14e van deze maand.
Nee, dit is totaal wanbeleid bij Nokia (Nederland). En er is geen enkel excuus op zijn plaats.
Verwijderd
OOK weer waar...SomerenV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:52:
[...]
En daar zit je dus fout. Al vanaf dag 1 dag het toestel beschikbaar is zijn er tekorten, wereldwijd. De Lumia 920 is nagenoeg overal uitverkocht. Daar komen nu nog een aantal landen bovenop waar hij ook op dag 1 uitverkocht is. Uiteindelijk loop je tegen je productielimiet aan (je kunt niet meer produceren dan je machines en mensen aankunnen) en moet je nieuwe productielijnen op gaan zetten, iets wat je niet in een nachtje doet (er moeten nieuwe machines komen, nieuwe mensen, etc.). 1+1+1=3 inderdaad, maar momenteel zijn er veel meer bestellingen dan dat ze toestellen kunnen produceren. Waarschijnlijk heeft Nokia de productie al vrij snel in het begin opgevoerd (vanwege de vele pre-orders), maar zoiets duurt nou eenmaal even en dan nog moet je eerst álle pre-orders weg werken voordat je voorraden op een normale manier aan kunt gaan vullen.
En Nokia had dit niet kunnen verwachten. De internationale pers was in veel previews wel positief, maar ook erg voorzichtig. De Lumia 800 en 900 waren immers niet het succes waarop gehoopt werd. Je kunt wel hopen als bedrijf zijnde dat je product een immens succes gaat worden en vervolgens als een malle gaan produceren, maar als uiteindelijk niemand je product wil zit je met gigantische overschotten en machines die stil staan omdat je dan niet nóg meer gaat produceren. Overschotten en machines die niks uitvoeren kosten een hoop geld. Je gaat dus produceren op basis van eerder behaalde resultaten, op basis van reacties, etc. Als dan daarna blijkt dat je toestel nogal wat gewilder is dan verwacht zit je al direct met tekorten (wat nu dus het geval is). En dan komen we weer bij mijn verhaaltje uit alinea 1. Kortom: niemand had dit aan zien komen, ook Nokia niet.
Verwijderd
dank je! Ik hoop dat je een witte had besteld...Insert12 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:22:
Ik heb m'n order geannuleerd. Het duurt me te lang allemaal. De 920 heb ik eigenlijk alleen besteld omdat er toen een fout op de website stond en hij daardoor goedkoop was. Anders was ik voor de 820 gegaan en dat ga ik nu ook maar doen.
Vodafone heeft hem op voorraad, dus dan heb ik hem over een paar dagen. Jullie schuiven weer een plekje op dus
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Gewoon blij zijn voor Nokia. Hebben ze wel verdiend na de redelijke teleurstelling van de Lumia 800 en 900. Heb er net overigens een blogje over geschreven (moest me even uitenGerCor schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:34:
Jullie hadden het in november al kunnen weten .... eigenlijk.
http://www.wp7.nl/25309/nokia-lumia-920-kopen/
Ik ben gewoon te pissed om positief over Nokia te denken en te lezen op het moment. En ben benieuwd hoe het met die gratis lader zit straks, als het gaat zoals ik vermoed, worden we met zijn allen genaaid.SomerenV schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:40:
[...]
Gewoon blij zijn voor Nokia. Hebben ze wel verdiend na de redelijke teleurstelling van de Lumia 800 en 900. Heb er net overigens een blogje over geschreven (moest me even uiten)
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
[ Voor 18% gewijzigd door vali op 15-01-2013 23:46 ]
Verwijderd
Precies! ik ook..vali schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:22:
Persoonlijk kan die gratis lader mij gestolen worden. Ik heb de 920 besteld en vond het leuk dat de lader erbij zat. Als ik moet kiezen tussen morgen binnen en geen lader of een maand wachten en wel een lader, is mijn keuze snel gemaakt.
Ik had hem even geopend in word en daar zag ik dat de tabel doorliep in de volgende,btw, het gaat niet helemaal goed in de opmaak van het document.
edit:
Hij ziet er nu goed uit!
Ik heb op mijn desktop geen office 365 staan en was op het punt om mijn surface ff te openen om het op te lossen. Toen zag ik dat iemand (jij in dit geval )het al gedaan had, bedanktFireblade75 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:50:
[...]
Ik had hem even geopend in word en daar zag ik dat de tabel doorliep in de volgende,
heb even de informatie van die tabel voor in de tweede toegevoegd.
Misschien is het handig om narrow te gebruiken als margin.
Dan kan er meer in de velden van de tabel zodat er minder rijen nodig zijn.
Vooral dat 'zodra de schipping mail arriveert' neemt veel ruimte in: 4 regels!
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 15-01-2013 23:56 ]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 00:48 ]
[ Voor 45% gewijzigd door glvn op 16-01-2013 00:49 ]
Verwijderd
Djezus! zo te zien begint Bol.com uit te leveren!! Nu CB nog...vali schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:58:
Haha net ook mailtjes ontvangen!
Onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8083986550 van
24 december 2012 hebben wij overgedragen aan de bezorgdienst. U ontvangt de bestelling zo spoedig mogelijk.
Verwijderd
hahahaIridian schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:21:
Het lijkt erop dat Billie de virtuele assistent van Bol over over betere informatie beschikt dan de klantenservice
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Fireblade75 op 16-01-2013 07:45 ]
Lumia 920 rood CB 27-12-12
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
CB heeft ook aangegeven dat de rode op 22-1 geleverd gaan worden (o.a. de mijne, hoop ik).jojoppes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:47:
Het lijkt erop dat er eindelijk rode toestellen zijn verzonden door Nokia... Ik kan me haast niet voorstellen dat ze niet snel bij CB moeten zijn ook!
Ja dat weet ik wel... maar dat is volgens mij ook maar een schatting!autje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:03:
[...]
CB heeft ook aangegeven dat de rode op 22-1 geleverd gaan worden (o.a. de mijne, hoop ik).
Lumia 920 rood CB 27-12-12
Is volgens mij ook een schatting, er komt volgens mij nog steeds morgen een batch binnen waar ook rode inzitten bij CB. Dus denk dat er ook mensen zijn die morgen een mail krijgen dat hun lumia 920 word opgestuurd. Maar dat gaan we vast morgen zien op het forumjojoppes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:05:
[...]
Ja dat weet ik wel... maar dat is volgens mij ook maar een schatting!
[ Voor 8% gewijzigd door MarcHealthy op 16-01-2013 09:21 ]
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Waar heb je die besteld ? 26-03 is wel erg overdreveneL-Prova schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:35:
Mijn zwarte staat op dit moment dat die geleverd word op 26-3-2013nog ff geduld, zwaar bale dat dit echt zo lang moet duren door de leveringen. Schaarste kan ik begrijpen, maar dit is wel dramatisch
The revenge of the mutant signature of doom is upon us!
bol.com...levertijd was 8 tot 10 weken, dus kan overigens wel beetje (indicatie vanaf nu zeg maar...) hoop dat bol.com door Nokia een beetje goed wordt bevoorraad en het slechts 3 of 4 weken wordt. Voor mij is dat wel acceptabelGokuSsj schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:35:
[...]
Waar heb je die besteld ? 26-03 is wel erg overdreven
Jazeker, er zit geen formulier of iets dergelijks bij de telefoon zelf, maar je moet even naar http://nokiapromotion.nl/gratisoplader/ gaan, het formulier invullen (o.a. voorkeur voor kleur oplader opgeven), de boel uitprinten en lekker ouderwets via de post opstureneL-Prova schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:35:
[...]
Iemand overigens nog wat gehoord omtrent de promotie actie van de gratis lader?
Ja maar je hebt IMEI nodig toch?fredman159 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Jazeker, er zit geen formulier of iets dergelijks bij de telefoon zelf, maar je moet even naar http://nokiapromotion.nl/gratisoplader/ gaan, het formulier invullen (o.a. voorkeur voor kleur oplader opgeven), de boel uitprinten en lekker ouderwets via de post opsturen
Gisteren geregeld, ben benieuwd hoe snel dat gaat.
IMEI is toch per telefoon? Zolang je dus nog geen telefoon hebt, heb je geen IMEI, of zeg ik nu wat raars?glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:50:
Hmm, op de factuur die ik kreeg van bol.com via mail staat geen IMEI nummer, wat je wel nodig hebt voor die draadloze oplader. Misschien staat deze wel op een papieren factuur als deze erbij zit.
Anders zal ik weer eens mogen bellen -_-
IMEI staat soms ook op de factuur.eL-Prova schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:51:
[...]
IMEI is toch per telefoon? Zolang je dus nog geen telefoon hebt, heb je geen IMEI, of zeg ik nu wat raars?
Normaal staat IMEI ook op de factuur, zodat je kan bewijzen dat je dit (uniek) toestel gekocht hebt.eL-Prova schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:51:
[...]
IMEI is toch per telefoon? Zolang je dus nog geen telefoon hebt, heb je geen IMEI, of zeg ik nu wat raars?
Ja klopt, dat IMEI nummer staat op de doos van de telefoon (zo'n ouderwets blauw Nokia doosje, best schattig retro) en nu ik de rest van de documenten doorsnuffel zie ik dat verder ook nergens terugkomen. Vermoedelijk moet je dus wachten tot ie fysiek binnen is.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik had de witte besteld op 13-12 en de chauffeur van PostNL is onderwegScrisissszzz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:08:
In het skydrive sheet zijn drie personen die een witte bij bol hebben besteld, maar eentje heeft hem binnen. De anderen nog niks gehoord?
Er staat bij bol nog steeds vandaag besteld morgen in huis namelijk!
Die van mij is onderweg, verwacht hem ieder momentScrisissszzz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:08:
In het skydrive sheet zijn drie personen die een witte bij bol hebben besteld, maar eentje heeft hem binnen. De anderen nog niks gehoord?
Er staat bij bol nog steeds vandaag besteld morgen in huis namelijk!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
[ Voor 3% gewijzigd door laracroftonline op 16-01-2013 11:28 ]
Wat een onzin, als Nokia al niet verantwoordelijk is voor de beschikbaarheid van de toestellen, wie dan wel? Triest hoor.laracroftonline schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:28:
Geachte heer/mevrouw,
Helaas kunnen wij aanvragen ontvangen na 8 maart niet in behandeling nemen.
Nokia is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van actietoestellen bij uw dealer.
Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 16-01-2013 11:45 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Mooi lijstje!, dank voor de moeite die je erin hebt gestoken!frenk16 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:50:
Ik heb even alles in een excel document gezet en gesoorteerd op retailer, dit lijkt mij even wat makkelijker!
Klik hier.
Ik heb 20 min geleden ook de witte besteld bij bol. Alleen met acceptgiro, mij ook prima.mrsar schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:44:
eens kijken...de witte maar besteld bij bol.com (want zegt voorraad) met credit card zodat ik die eventueel makkelijk kan cancellen als ze hem toch niet hebben (en betaling wordt dan meteen goedgekeurd)loop ik in ieder geval niet met geld heen en weer te schuiven,en gelijk dus verzekerd
Ben benieuwd of ik de telefoon morgen heb xD
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Welk risicoCyrus The Virus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:09:
Heb nog eens gebeld, maar de telefooniste kon niks zeggen of deze voorraad indicatie correct was. Maar in het geval van annuleren bij acceptgiro vervalt die direct dus loop je ook geen risco.
Nja ik heb al een 920 aanbetaald bij coolblue, was niet van plan om er nog een aan betalen met het risco dat je er in eens twee hebt
Welke kleur?? Ik sta daar ook op de reserveringslijst en heb nog niks gehoord!! Heb een witte gereserveerd.Donny87 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:43:
Ik had mij gisteren op de reserveringslijst laten zetten bij de PhoneHouse in Waalwijk (De Els), ik heb hem nu voor me liggen
ZwarteeNer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:48:
[...]
Welke kleur?? Ik sta daar ook op de reserveringslijst en heb nog niks gehoord!! Heb een witte gereserveerd.
Oke dan... Ik sta als het goed is bovenaan de lijst voor wit
[ Voor 7% gewijzigd door eeNer op 16-01-2013 12:55 ]
Gisteren rond 12:15 daar geweest om te kijken of ze iets hadden, hadden ze niet.eeNer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:55:
[...]
Oke dan... Ik sta als het goed is bovenaan de lijst voor wit
Afgelopen zaterdag werd daar inderdaad een zwarte klaar gelegd voor iemand.. Die zou dinsdag opgehaald worden. Dan ben jij dat misschien?Of heb je echt pas gister gereserveerd?
Dat is ook nog een optie duslennartb schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:04:
Hier is vandaag een witte van Bol.com afgeleverd. Gisteren besteld en vandaag ontvangen.
[ Voor 12% gewijzigd door eeNer op 16-01-2013 13:11 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Cyrus The Virus op 16-01-2013 13:12 ]
Is al weer een ruim uur geleden dat er hier een aantal de witte besteld hebben.. nog steeds op vooraad.. gokken?Cyrus The Virus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:11:
De voorraad status zou om het uur geupdate worden. Bij bol.com
Kan je gewoon op je lumia bekijken.eL-Prova schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:16:
Er zijn nu verschillende mensen die bij bol.com besteld hebben. Heeft iemand een idee of het IMEI op de factuur staat en hoe dit anders kan worden doorgeven / gevonden kan worden?
[ Voor 18% gewijzigd door eeNer op 16-01-2013 13:25 ]
Gewoon met PostNL pakketpost, dus dat is afhankelijk van wanneer je pakketbezorger normaliter langskomt.eeNer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:23:
Heb em ook besteld bij BOL.com! HOOP dat ie er is morgen
Welke tijden levert bol vaak?
[ Voor 23% gewijzigd door eeNer op 16-01-2013 13:32 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Aangezien ik in .be woon moet ik naar: nokiapromotion.be/freechargerKoop vóór 28 februari 2013 een Nokia Lumia 920 bij bol.com. Registreer je NAW-gegevens, IMEI-code en gewenste kleur op nokiapromotion.nl/gratisoplader. Stuur uiterlijk 8 maart een kopie van de aankoopbon en het uitgeprinte actieformulier op. De draadloze oplader wordt binnen 4 tot 6 weken bij je thuisbezorgd. NB: Vlaamse klanten kunnen terecht op nokiapromotion.be/freecharger.
[ Voor 27% gewijzigd door defcon84 op 16-01-2013 14:02 . Reden: antwoord van bol.com ]
Keep me informed. Ik heb een rode bij CB.be op 4/12 besteld maar krijg geen deftig antwoord en ga eventueel annuleren en naar bol.com overschakelen. Ik had eerst niet via bol.com besteld daar ik vermoeden had dat dit niet mogelijk zou zijn.defcon84 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:43:
Op bol.com staat in de product omschrijving hetvolgende:
[...]
Aangezien ik in .be woon moet ik naar: nokiapromotion.be/freecharger
Daar lees ik dan weer in de voorwaardens een lijst met EAN codes en de EAN code van de lumia 920 die bol.com verkoopt staat daar niet tussen....
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door shizoframia op 16-01-2013 14:35 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
https://wren.co/join/Devian
Nou ik heb nog steeds niets, geen nieuws geen updates over mijn levering.Devian schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:33:
Aangezien we gisteren met ze allen aan het bleren en klagen waren en er een nieuwsbericht aan gewijt moest worden...
Word nu dan ook het nieuwsbericht aangepast/aangemaakt nu blijkt dat er wel geleverd word en de vertraging slechts minimaal lijkt te zijn?
ik vond uberhaubt dat er al snel geklaagd werd en gevraagd werd om een nieuwstopic terwijl we nog niet eens op een halve week vertraging zaten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq