Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:56:
Pluribus net uitgekeken. Had op iets meer vuurwerk gehoopt voor een season finale
Het vuurwerk is in ieder geval ingeslagen :Y)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:06:
[...]

Het vuurwerk is in ieder geval ingeslagen :Y)
Dat was deels vfx :P

Bron: podcast, de video's van Apple op YouTube.

Dat zit wel Schnorr.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-01 15:52

Stimulate14

⭐⭐⭐

Carlos0_0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:15:
Poh wat een rollercoaster wat het zeg, net het einde gezien van Stranger Things.
Dat deze serie al 10 jaar bijna bezig is, en sowieso acteurs al wel zo lang mee bezig zijn.

Dat moet mij toch een hoofdstuk in hun leven zijn, die ze nu hebben moeten afsluiten.
Ik keek de serie pas sinds Mei 2022, dus nog niet zo gek lang. Maar het was echt een top serie.
Ik vond ook het zoveel jaar later stuk best leuk, al vind ik het toch ook altijd wel weer soort van jammer. want dan is het van oh ja het is afgelopen 🥲.
Nou ja dan maar weer door met wat anders 😄.
Er komt nog een extra finale. Dus je kan je nog 1x vermaken ;).

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01 16:24
Nou ja of ie er komt is nog even afwachten.... Maar het zou te gek zijn dat het allemaal fake was. Google; Conformity gate.

[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 07-01-2026 11:42 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
Wist niet eens dat er geruchten waren, kom nooit zulk nieuws tegen. Aangezien ik het toch niet opzoek :).
Maar ik ben benieuwd dan of het zal kloppen, of ze hebben een alternatief einde nog gemaakt.
Die ze als nog gaan uitbrengen, en niet gekozen was als einde van de show.

[ Voor 29% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-01-2026 11:47 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:31

Daniel36

Het oude liedje

Ik verheug me inmiddels op de release van het tweede seizoen van The Pitt.
Legaal kan dit op HBO Max (nu gewoon Max) in Nederland, waar de afleveringen vanaf 9 januari 2026 wekelijks worden uitgezonden.

• BigF25
  • Laatst online: 30-01 21:30
Nice, seizoen 2 van The Pitt is vanaf vrijdag te streamen. Aangename verrassing, stond niet op mijn radar.
Seizoen 1 was een van de betere kijkervaringen afgelopen jaar.
@Daniel36 wat een toeval :*)

[ Voor 8% gewijzigd door BigF25 op 07-01-2026 11:53 ]

• RobertMe
Daniel36 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:51:
Legaal kan dit op HBO Max (nu gewoon Max) in Nederland
offtopic:
In de Benelux is het altijd HBO Max gebleven (i.v.m. Omroep Max en er is ook een Belgische Max (streamer?). Daarnaast heeft WBD ook alweer een rebrand terug naar HBO Max aangekondigd (/uitgevoerd?).

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Skywalker27 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:41:
Nou ja of ie er komt is nog even afwachten.... Maar het zou te gek zijn dat het allemaal fake was. Google; Conformity gate.
Alle signalen lijken er wel op :).

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 22:18
The Spy (TV Mini Series) (2019)The Spy (2019)
IMDb: 7.9 | Genre: Docudrama, Biografie, Politieke thriller | Runtime: 6x 1 uur |
Allereerst denk je misschien als je de naam Sacha Baron Cohen voorbij ziet komen dat het hier om iets komisch gaat zoals Borat of Ali-G , maar hierin speelt hij een serieuze rol en goed ook.

Deze miniserie is gebaseerd op het boek "L'espion qui venait d'Israël" geschreven door Uri Dan en Yeshayahu Ben Porat. Het boek is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Eli Cohen, een voormalig Mossad spion.
Het verhaal speelt zich af in de jaren die leiden tot de Zesdaagse Oorlog van 1967 tussen Israël en Syrië en het daarmee hebben kunnen innemen van de Hoogten van Golan.

In het begin volgen we Eli Cohen als afgekeurde militair met een verleden in Egypte met een normale kantoorbaan. Later weet hij zijn droombaan toch te kunnen realiseren na 2 eerdere afwijzingen bij de Mossad, wanneer de Mossad voor een opdracht hem nodig heeft.
Eli Cohen gaat voor de Mossad undercover als Kamel Amin Thaabet; een zakenman en weet zich tussen de andere zakenmannen en high society klasse van Syrië populair en geliefd te maken.
Na het vertrouwen te hebben gewonnen van diverse hooggeplaatste figuren incl. die van het leger weet hij diverse gevoelige informatie door te spelen naar de Mossad.
Later wordt Kamel Amin Thaabet zelfs nog benoemd tot vice-minister van Defensie van Syrië en wordt een vertrouweling van president Amin al-Hafiz

Wie Wikipedia - Eli Cohen leest weet hoe dit verhaal gaat eindigen, maar de autobiografische serie was zeker de moeite waard om te kijken: 8/10 wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Skywalker27 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:41:
Komt 'Stranger Things' alsnog met de grootste wending uit de televisiegeschiedenis?

De laatste aflevering van Stranger Things 5 heeft niet alleen tot discussie geleid, maar ook tot een opvallende theorie die online snel aan terrein wint. Onder de noemer ‘Conformity Gate’ speculeren fans dat Netflix en de Duffer Brothers een geheime aflevering achterhouden die nog niet is uitgebracht. Dit is overigens allang ontkend door de makers en Netflix maar de complottheorie is daarmee nog niet verdwenen.
spoiler:
De theorie is ontstaan na het controversiële slot van de serie, dat door een deel van de fanbase als onaf werd ervaren. Volgens de aanhangers van Conformity Gate is de realiteit waarin de personages belanden niet echt, maar een illusie gecreëerd door Vecna. De happy ending zou slechts schijn zijn, een soort collectieve trance waarin de personages gevangen zitten.

Wat deze speculatie voedt, zijn talloze details in seizoen 5. Zo wordt het getal zeven opvallend vaak gebruikt, en speelt, vandaag, 7 januari, Orthodox Kerstmis, een belangrijke rol. Die datum valt precies een week na de finale, wat volgens sommigen verwijst naar de tijd die Vecna’s vloek nodig heeft om volledig door te werken. Ook zouden personages tijdens de epiloog in exact dezelfde houding zitten als Vecna, iets wat volgens kijkers geen toeval kan zijn.

Een andere aanwijzing is dat sommige personages, waaronder Lucas, de vierde muur doorbreken. In een scène zegt hij letterlijk: “Ik geloof niet in toevalligheden.” Daarnaast zouden er discrepanties zijn in decor, zoals afstudeerjassen die een andere kleur hebben dan eerder in de serie beschreven werd.

Ook op social media is brandstof toegevoegd aan het vuurtje. In een officiële setfoto op IMDb worden Dungeons & Dragons‑boeken in een andere volgorde getoond dan in de aflevering, waardoor de tekst “X A LIE” te lezen zou zijn. Volgens theorieën verwijst dit naar de suggestie dat alles wat in Dimension X is gebeurd, niet echt is. Sommigen geloven zelfs dat alle hoofdpersonages gestorven zijn en nu gevangen zitten in Vecna’s illusie.
Hoewel het waarschijnlijk slechts een stapeling van toevalligheden, plotgaten en creatieve keuzes is, houdt Conformity Gate fans in de greep. Mocht er alsnog een extra aflevering verschijnen waarin alles wordt omgedraaid, dan zou dat een van de grootste wendingen in tv-geschiedenis kunnen zijn. Tot die tijd blijft het bij speculatie.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 10-01-2026 11:47 . Reden: spoiler toegevoegd. ]

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ook dit is een spoiler wat mij betreft...

Graag verwijderen of in de spoiler quotes zetten

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jorn1986 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 00:28:
The Spy (TV Mini Series) (2019)[Afbeelding: The Spy (2019)]
IMDb: 7.9 | Genre: Docudrama, Biografie, Politieke thriller | Runtime: 6x 1 uur |
Allereerst denk je misschien als je de naam Sacha Baron Cohen voorbij ziet komen dat het hier om iets komisch gaat zoals Borat of Ali-G , maar hierin speelt hij een serieuze rol en goed ook.

Deze miniserie is gebaseerd op het boek "L'espion qui venait d'Israël" geschreven door Uri Dan en Yeshayahu Ben Porat. Het boek is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Eli Cohen, een voormalig Mossad spion.
Het verhaal speelt zich af in de jaren die leiden tot de Zesdaagse Oorlog van 1967 tussen Israël en Syrië en het daarmee hebben kunnen innemen van de Hoogten van Golan.

In het begin volgen we Eli Cohen als afgekeurde militair met een verleden in Egypte met een normale kantoorbaan. Later weet hij zijn droombaan toch te kunnen realiseren na 2 eerdere afwijzingen bij de Mossad, wanneer de Mossad voor een opdracht hem nodig heeft.
Eli Cohen gaat voor de Mossad undercover als Kamel Amin Thaabet; een zakenman en weet zich tussen de andere zakenmannen en high society klasse van Syrië populair en geliefd te maken.
Na het vertrouwen te hebben gewonnen van diverse hooggeplaatste figuren incl. die van het leger weet hij diverse gevoelige informatie door te spelen naar de Mossad.
Later wordt Kamel Amin Thaabet zelfs nog benoemd tot vice-minister van Defensie van Syrië en wordt een vertrouweling van president Amin al-Hafiz

Wie Wikipedia - Eli Cohen leest weet hoe dit verhaal gaat eindigen, maar de autobiografische serie was zeker de moeite waard om te kijken: 8/10 wat mij betreft.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
ow wat geinig...ik ken Ali G natuurlijk......ik was erbij...soort van....toen die voor het eerst ten tonele verschijn.

Niet alles van hem vond ik even leuk....werdt al snel ook wat uitgemolken. Borat kende IMHO eenzelfde lot maar dat neemt niet weg dat Cohen volgens mij zijn mannetje wel kan staan als acteur in andere rollen.

Thanks voor deze tip, ik ga hem zeker kijken. d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Het leek er wel op maar die aflevering is er dus helaas niet gekomen. Dat was wel mooi geweest als Netflix dat voor elkaar zou krijgen.

• Stukfruit
  • Niet online
The Night Manager (2023–)The Night Manager (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
We volgen een ex-soldaat die als night manager in een hotel werkt. Lekker rustig en niet zo bloedstollend, zou je denken.

Op een nacht krijgt hij een lijst met bepaalde ingrediënten in handen. Er staan zaken op die je zo in het dagelijkse leven niet op een boodschappenlijst zal zien staan, zullen we maar zeggen. Het blijkt van een rijke bobo te komen die terroristen helpt met hun internationale boodschappen.

In deze serie spelen Tom Hiddleston en Hugh Laurie de hoofdrollen, waarbij die laatste de rijkaard is met slechte intenties die alleen goed zijn voor dienst bankrekening, en Hiddleston als night manager.

Maar wacht. Wat is dat? Och, Tom ziet er niet echt uit als Tom, maar meer als Aditya Roy Kapoor? Heeft hij zijn Snickers vandaag nog niet gehad? En waarom spreekt iedereen Hindi? Nouja, het lijkt allemaal op zich wel professioneel opgezet te zijn, het ziet er zelfs wel mooi uit, en de naam van de schrijver van het boek stond ook bij de ondertitels van de introductie, dus je kijkt nog maar even verder. Bovendien gebruiken ze ook veel Engelse woorden en BBC staat erom bekend dat ze inclusief zijn, dus je kijkt vast naar de juiste serie, toch?

Omdat je niet te snel wil oordelen besluit je de hele eerste aflevering uit te kijken. Tom zal vast snel in beeld verschijnen, al is het wel vreemd dat er zeven in plaats van zes afleveringen zijn.

Na de eerste aflevering zet je snel de eerste aflevering van "The Night Manager" uit 2016 op en blijkt dat deze speciale Hindi-versie, die in sommige landen overigens ook op Disney+ staat, een letterlijke kopie is. Belangrijke shots zijn 1:1 overgenomen en de dialogen zijn half Engels omdat ze rechtstreeks door de vertaler zijn getrokken, al lijken de kleurtjes wel mooier te zijn en is het verhaal een beetje aangepast om er wat lokale issues aan toe te voegen.

Wanneer je niet weet dat dit een kopie is van "The Night Manager" met Tom, dan zou je denken dat het er eigenlijk wel redelijk goed uitziet. Laat je echter niet misleiden, want een Lego-blokje uit China is ondanks het best mooie uiterlijk niet per se een Lego-blokje. Het past net niet. Zoals deze serie.

Een dikke 5.5 omdat het ondanks het ordinaire kopieerwerk toch best mooi is vanwege betere kleurtjes en de toevoeging van een serieus extra onderwerp dat zeker aangekaart zou moeten worden, maar een stevig strafpunt omdat het verder nergens origineel is of pretendeert het boek te volgen ipv de BBC-serie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10
The Night Manager (2016–)The Night Manager (2016–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 358 min | MPAA: TV-14
We volgen een ex-soldaat die als night manager in een hotel werkt. Lekker rustig en niet zo bloedstollend, zou je denken.

Op een nacht krijgt hij een lijst met bepaalde ingrediënten in handen. Er staan zaken op die je zo in het dagelijkse leven niet op een boodschappenlijst zal zien staan, zullen we maar zeggen. Het blijkt van een rijke bobo te komen die terroristen helpt met hun internationale boodschappen.

In deze serie spelen Tom Hiddleston en Hugh Laurie de hoofdrollen, waarbij die laatste de rijkaard is met slechte intenties die alleen goed zijn voor dienst bankrekening, en Hiddleston als night manager.

Maar wacht. Wat is dat? Het is Tom! Als een ware James "007" Bond bedrijft hij met bijna iedereen die hij tegenkomt de liefde en loopt deze jonge God vol zelfvertrouwen als geheim spion het gevaar in om treurige zaken tegen te houden. De belangrijke shots zijn cool uitgevoerd en laten goed zien hoe serieus de situatie is waarin hij zich bevindt. Gaat Tom het als The Night Manager redden om zichzelf en zijn nieuwe vrienden uit deze pickle te bevrijden?

Bevat tevens een goede rol van Elizabeth Debicki voordat ze in Tenet werd getypecast voor hetzelfde maar dan achterstevoren :+ En natuurlijk de uitstekende Olivia Colman, die eigenlijk nooit teleurstelt.

Hoewel ik het geen 8 vond omdat het op bepaalde punten toch een beetje generiek was, is het absoluut een dikke 7+ waard en een aanrader om op te zetten. Maar bedenk wel dat je ergens een Snickers moet hebben liggen of vooraf even een bril moet opzetten, want zodra iedereen Hindi begint te spreken en er overal willekeurig Engelse woorden tussendoor worden gegooid dan heb je dus de verkeerde versie te pakken en raak je bijna een beetje Loki door alle gebeurtenissen die je belevenis van tijd enigszins verstoren.

Deze review beslaat alleen het eerste seizoen. Afleveringen uit het tweede seizoen worden deze maand uitgezonden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Speel beide trailers naast elkaar af en oordeel zelf :Y

YouTube: Hotstar Specials The Night Manager | Official Trailer | Anil Kapoor ...
YouTube: The Night Manager: Trailer - BBC

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 09-01-2026 02:41 ]

Dat zit wel Schnorr.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:22

zeroday

There is no alternative!

Beetje miereneuk @Stukfruit de thumb van de 2e nightmanager is het vervolg van wat je beschrijft. (S2)
9 / 10 jaar na het seizoen met Hugh Laurie is er een 2e seizoen gestart (2 afleveringen nu bezig (wat je ook schrijft)

[ Voor 18% gewijzigd door zeroday op 09-01-2026 08:15 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• Stukfruit
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:14:
Beetje miereneuk @Stukfruit de thumb van de 2e nightmanager is het vervolg van wat je beschrijft. (S2)
9 / 10 jaar na het seizoen met Hugh Laurie is er een 2e seizoen gestart (2 afleveringen nu bezig (wat je ook schrijft)
Daar kan ik helaas weinig aan doen omdat het door de (overigens supertoffe) tool van @Webgnome zo wordt gegenereerd, die het weer van IMDb lijkt te halen waar de thumb ook gebruikt wordt :)

Dat zit wel Schnorr.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:40
@Stukfruit 'ik' ben inderdaad afhanjkelijk van de api die ik gebruik. Ik hoopte in mijn vakantie een nieuwe versie van de generator te bakken, echter dat is niet gelukt door andere bezigheden. Ben al wel een eind op weg trouwens.. Even wat dingen versimpelen etc.

Strava | AP | IP | AW

• Stukfruit
  • Niet online
Neem de tijd, we gebruiken 'm ondertussen al vele jaren zo dus die paar maandjes extra kunnen er vast ook wel bij ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Daniel36

Daniel36

Het oude liedje

Ik kwam dit bericht tegen toen ik zocht wanneer seizoen 2 van The Pitt op HBO verschijnt:

The Pitt seizoen 2 nu te zien op HBO Max, derde seizoen ook al aangekondigd
https://rush.nl/the-pitt-seizoen-2/

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:36
Ludwig (2024–)Ludwig (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
De plots in Ludwig zijn extreem onwaarschijnlijk, zelfs naar Britse 'murder of the week'-detectiveseriestandaards. Het uitgangspunt is nota bene al die vaste "soapserie die al 100 jaar loopt en waar ze van gekkigheid echt niet meer weten wat ze moeten doen"-klassieker: de identieke tweeling van wie de ene helft de andere imiteert en vanaf daar wordt het alleen maar bizarder. David Mitchell kan niet acteren; hij doet gewoon een versie van zichzelf. Er zit een humoristische toon in, maar dat is telkens een variatie op dezelfde "sociaal onaangepaste man vs. maatschappij die hij niet begrijpt" grap. Gerran Howell kan wel acteren, maar hij doet hier op de automatische piloot precies hetzelfde als in The Pitt, maar dan zonder Amerikaans accent.

Maar Ludwig is ook de Doritos (of ander modern zoutje) van de series: het is niet echt goed, maar om de een of andere reden blijf je kijken. Snacktelevisie die in een Engels lab zo verslavend mogelijk gemaakt is of zo.

(Seizoen 1 gekeken op NPO.)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-01 06:35
Daniel36 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:11:
Ik kwam dit bericht tegen toen ik zocht wanneer seizoen 2 van The Pitt op HBO verschijnt:

The Pitt seizoen 2 nu te zien op HBO Max, derde seizoen ook al aangekondigd
https://rush.nl/the-pitt-seizoen-2/
Eerste negen afleveringen gezien, en het verschil met het eerste seizoen is (gelukkig) miniem. Wat nieuwe karakters erbij, een paar verdwenen. Het is 4th of July, en in de eerste negen afleveringen komen daar nog twee complicerende factoren bij (goed, de laatste pas aan het eind van aflevering 9).

Blijft een serie die heel lekker wegkijkt.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-01 23:37
Ik vind ziekenhuis series altijd wel wat hebben. The Pitt heb ik zeker van genoten. Samen met mijn vrouw heel Seizoen 1 in een week weg gekeken in de avond/weekend 2 weken geleden.

Nu vraag ik mij wel af, hoelang dit niveau blijft en hoelang je zoiets wil rekken.

House, Grey's Anatomy, Chicago Med, The Good Dcotor T heeft allemaal flink wat drama. Waarbij bijna in elke serie uiteindelijk voor mijn gevoel de koek wel op is, dan verzinnen de makers dat er weer vliegtuigrampen gebeuren precies met de dokters uit de series etc. Na een tijdje ben je dan wel klaar met zo'n serie.

The Pitt voelde wel heel anders. Bijna alles lijkt opgenomen te zijn puur in het ziekenhuis, wel wat huidige drama dingen met dokters die aan de hand zijn die door Seizoen 1 liepen ( Seizoen 2 nog niet gezien)
HBO liet ook veel zien in de serie. Lang geleden dat je in een ziekenhuis serie zoveel bloot heb gezien.( ben benieuwd als HBO echt netflix is/wordt) of dat doorgezet wordt.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-01 12:30
Run Away (2025–)Run Away (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gekeken op Netflix - 8 afleveringen van 45 tot 60 minuten.

De zoveelste Harlan Coben-verfilming. Dus wederom veel intriges, mysterieuze moorden en veel onduidelijkheid. Beetje bij beetje wordt alles duidelijk.

James Nesbitt speelt geweldig als de vader die wanhopig op zoek is naar z'n verdwenen dochter Paige. Ze is er vandoor met haar vriendje. Hij ziet haar in een park, wil achter haar aan maar wordt tegengehouden door haar vriend. Hij slaat die vriend in elkaar, wat viral gaat op social media. Kort daarna wordt het vriendje dood aangetroffen, geen sppor van Paige en natuurlijk is de vader verdachte nummer 1.
Tegelijkertijd speelt er een verhaallijn met een jong stel, dat een moordlijst aan het afwerken is. Van wie is die moordlijst, en waarom staan de slachtoffers op die lijst. En wat heeft dat te maken met de verdwijning van Paige.
En dan is er nog een privedetective die op zoek gaat naar een verdwenen jongen, en die contact lijkt te hebben gehad met een van de mannen die vermoord is.

Het is typisch Harlan Coben, dus soms wat cliche, maar wel altijd spannend en mysterieus met veel plottwists. Vooral de acteurs James Nesbitt (vader) en Ruth Jones (privedetective) vond ik geweldig spelen, en zij tilden de serie echt een stuk omhoog.
Na de ontrafeling volgen er nog wat plottwists, die een oplettende kijker misschien nog wel ziet aankomen. En er zijn wat losse eindjes.

Ik heb me prima vermaakt, binge-waardig, maar gezien de losse eindjes twijfelde ik heel erg tussen een 7 en 7,5. Voordeel van de twijfel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 21:03
Pat911 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:31:
Run Away (2025–)[Afbeelding: Run Away (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gekeken op Netflix - 8 afleveringen van 45 tot 60 minuten.

De zoveelste Harlan Coben-verfilming. Dus wederom veel intriges, mysterieuze moorden en veel onduidelijkheid. Beetje bij beetje wordt alles duidelijk.

James Nesbitt speelt geweldig als de vader die wanhopig op zoek is naar z'n verdwenen dochter Paige. Ze is er vandoor met haar vriendje. Hij ziet haar in een park, wil achter haar aan maar wordt tegengehouden door haar vriend. Hij slaat die vriend in elkaar, wat viral gaat op social media. Kort daarna wordt het vriendje dood aangetroffen, geen sppor van Paige en natuurlijk is de vader verdachte nummer 1.
Tegelijkertijd speelt er een verhaallijn met een jong stel, dat een moordlijst aan het afwerken is. Van wie is die moordlijst, en waarom staan de slachtoffers op die lijst. En wat heeft dat te maken met de verdwijning van Paige.
En dan is er nog een privedetective die op zoek gaat naar een verdwenen jongen, en die contact lijkt te hebben gehad met een van de mannen die vermoord is.

Het is typisch Harlan Coben, dus soms wat cliche, maar wel altijd spannend en mysterieus met veel plottwists. Vooral de acteurs James Nesbitt (vader) en Ruth Jones (privedetective) vond ik geweldig spelen, en zij tilden de serie echt een stuk omhoog.
Na de ontrafeling volgen er nog wat plottwists, die een oplettende kijker misschien nog wel ziet aankomen. En er zijn wat losse eindjes.

Ik heb me prima vermaakt, binge-waardig, maar gezien de losse eindjes twijfelde ik heel erg tussen een 7 en 7,5. Voordeel van de twijfel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ook net afgekeken. een van de weinige series die ik samen met mijn vrouw echt gebingewatcht heb. Dit is normaal in ons drukke gezin niet echt mogelijk. Hier hebben we voor deze serie echter elk moment voor aangegrepen O-) .
Maar losse eindjes? Ik dacht juist aan het einde hee echt elk detail is nu wel verklaard.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:25
autje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Eerste negen afleveringen gezien, en het verschil met het eerste seizoen is (gelukkig) miniem. Wat nieuwe karakters erbij, een paar verdwenen. Het is 4th of July, en in de eerste negen afleveringen komen daar nog twee complicerende factoren bij (goed, de laatste pas aan het eind van aflevering 9).

Blijft een serie die heel lekker wegkijkt.
Uhm, hoe heb je de eerste 9 afleveringen van seizoen 2 al gezien? Alleen aflevering 1 is uit.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Carlos0_0
Remy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:41:
[...]

Uhm, hoe heb je de eerste 9 afleveringen van seizoen 2 al gezien? Alleen aflevering 1 is uit.
Waarschijnlijk niet via HBO Max, waarschijnlijk andere Zeeën bevaart om die te kijken :).

• Remy!!!!
Carlos0_0 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:44:
[...]

Waarschijnlijk niet via HBO Max, waarschijnlijk andere Zeeën bevaart om die te kijken :).
Die zeeën bevaar ik al jaren, maar ook daar is het niet te vinden.
Nu wil ik niet de discussie/vraag starten, via welke zee dan wel.

Maar zat meer in de richting te denken, hij/zij heeft een early preview oid gezien?

• Daniel36

Daniel36

Het oude liedje

Remy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Maar zat meer in de richting te denken, hij/zij heeft een early preview oid gezien?
HBO America misschien?
Ik vroeg het me ook al af idd.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:41
Remy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Als ik op de naam in autjes profiel google heb ik het idee dat hij wel vaker previews kijkt inderdaad :).

Goed nieuws dat het niveau hoog blijft, ik heb erg genoten van seizoen 1 en vind het eigenlijk wel lekker dat ik seizoen 2 nu wekelijks kan kijken.

• Pat911
glaerox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:36:
[...]
Maar losse eindjes? Ik dacht juist aan het einde hee echt elk detail is nu wel verklaard.
Misschien heb ik wat gemist, maar er speelden nog wel wat dingen door m'n hoofd na afloop:
spoiler:
- het moordend duo kwam uit hetzelfde pleeghuis, maar hoe wist de sekte dat Dee Dee zo goed kon moorden?
- wat is er uiteindelijk gebeurd met Henry, de vermiste jongen waarnaar de prive-detective op zoek was?
- de tijdlijn van wanneer (en eigenlijk ook een beetje hoe, want ze gebruikten verschillende databanken) Paige ontdekte dat ze een halfbroer had - in de flashbacks zie je alleen dat hij haar helpt na de verkrachting. Natuurlijk wil je het feit dat ze familie zijn nog niet direct aan de kijker laten zien, maar er was best een manier om te laten zien dat ze elkaar al kenden.

En minder van belang, maar het verhaal van de Elena Ravenscroft die op zoek gaat naar het kind van haar man droeg niet veel bij aan het verhaal. Het zorgde hooguit voor wat meer achtergrond van haar, maar dat had ook duidelijk kunnen worden aan de hand van de vermiste jongen. Of moest er nog snel een reden worden verzonnen voor het uitzetten van de volg-app op de telefoon?

• Remy!!!!
Jovatov schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:54:
[...]

Als ik op de naam in autjes profiel google heb ik het idee dat hij wel vaker previews kijkt inderdaad :).

Goed nieuws dat het niveau hoog blijft, ik heb erg genoten van seizoen 1 en vind het eigenlijk wel lekker dat ik seizoen 2 nu wekelijks kan kijken.
Scherp! Dat denk ik ook idd.

Het eerste seizoen hebben wij in een week gekeken, maar we zitten nu in dubio of we wekelijks gaan kijken, of 'even' wachten tot S02 klaar is en dan weer bingen.

• autje
Remy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:41:
[...]

Ik stem voor de Golden Globes, en ik sta te boek als recensent, hoewel ik alleen film doe :). Maar ik moet ook stemmen voor de TV prijzen, en daarom krijg ik ook screeners opgestuurd van TV series. Meestal pas nadat ze zijn uitgezonden, maar HBO/HBO Max is daar soms een uitzondering in. A Knight of the Seven Kingdoms heb ik bijvoorbeeld ook al gezien (vijf keer, LOL).

The Pitt heb ik (net als andere recensenten) alleen de eerste negen afleveringen. Ik verwacht wel dat ik de rest ook krijg voordat ze zijn uitgezonden.

• RobertMe
Daniel36 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:51:
[...]

HBO America misschien?
Ik vroeg het me ook al af idd.
HBO Amerika zou dan natuurlijk nog steeds een bron van de zeeën zijn. Daar komt immers de meeste content eerst uit. En als content er niet in Amerika is is het vaak ook niet op de zeeën te vinden (zoek maar eens naar Tehran seizoen 3 dat al in december, januari 24-25 is uitgezonden in Israël zelf, daarvan vind je nu ook alleen de eerste EP nadat die afgelopen week op AppleTV is verschenen).

En uiteraard hebben we ook nog, bv, IMDb, en ook daar blijkt uit de uitzenddatums dat er pas één is uitgezonden.

Edit:
En zie bv dus ook Paramount content. Direct op de zeven zeeën te vinden terwijl het hier soms (/vaak) lang duurt voordat het op SkyShowtime komt. (En zelfs die series wat hier "meteen" uit komen zit een vertraging van een aantal dagen in. Bv nu Landman op Paramount+ op zaterdag en op SST op vrijdag. Of Mayor of Kingstown volgens mij op Paramount op maandag? en donderdag op SST).

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 12-01-2026 13:27 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-01 20:51

Player1S

Probably out in the dark

Afgelopen weekend Murderbot gekeken op Apple TV.

Dit is nou echt een serie waar ik niet van weet wat ik er van moet vinden. Ene kant zat ik continue te wachten tot er nu eindelijk echt wat zou gebeuren en vroeg ik me af waarom ik nog keek. Aan de andere kant, met ~30 per episode kijkt het ook redelijk makkelijk weg dus was ik er ook zo doorheen.

Kon ook niet goed vast stellen wat voor soort show het nu was.Is het puur een comedy? Drama? SciFi? Combi van alles?
De droge manier van praten/denken van Murderbot kon ik dan wel weer waarderen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• glaerox
  • Laatst online: 30-01 21:03
Pat911 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:56:
[...]

Misschien heb ik wat gemist, maar er speelden nog wel wat dingen door m'n hoofd na afloop:
spoiler:
- het moordend duo kwam uit hetzelfde pleeghuis, maar hoe wist de sekte dat Dee Dee zo goed kon moorden?
- wat is er uiteindelijk gebeurd met Henry, de vermiste jongen waarnaar de prive-detective op zoek was?
- de tijdlijn van wanneer (en eigenlijk ook een beetje hoe, want ze gebruikten verschillende databanken) Paige ontdekte dat ze een halfbroer had - in de flashbacks zie je alleen dat hij haar helpt na de verkrachting. Natuurlijk wil je het feit dat ze familie zijn nog niet direct aan de kijker laten zien, maar er was best een manier om te laten zien dat ze elkaar al kenden.

En minder van belang, maar het verhaal van de Elena Ravenscroft die op zoek gaat naar het kind van haar man droeg niet veel bij aan het verhaal. Het zorgde hooguit voor wat meer achtergrond van haar, maar dat had ook duidelijk kunnen worden aan de hand van de vermiste jongen. Of moest er nog snel een reden worden verzonnen voor het uitzetten van de volg-app op de telefoon?
spoiler:
Haha ja nu zit ik met meer vragen. Inderdaad nu je het zegt, hoe kwamen ze bij DeeDee (ik denk steeds aan Dexters lab) en compagnon?

Wel onthullen ze ergens dat ze 4 verschillende methodes hebben gebruikt om de moorden te verdoezelen. Ze benoemen daarbij ook het weglopen van Henry. Je kunt dus aannemen dat hij al vermoord was voor de eerste moord die je in de serie ziet.

En ik denk dat het deel van Elena wat je omschrijft enkel is om wat meer diepgang te creëren voor de rol en empathie op te wekken.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:32
Player1S schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:59:

Dit is nou echt een serie waar ik niet van weet wat ik er van moet vinden. Ene kant zat ik continue te wachten tot er nu eindelijk echt wat zou gebeuren en vroeg ik me af waarom ik nog keek. Aan de andere kant, met ~30 per episode kijkt het ook redelijk makkelijk weg dus was ik er ook zo doorheen.

Kon ook niet goed vast stellen wat voor soort show het nu was.Is het puur een comedy? Drama? SciFi? Combi van alles?
Ik vond het wel 'geinig', als je dat zo kan noemen. Maar inderdaad, wat het nu precies was, geen idee.
En het kijkt inderdaad snel weg.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:52
Player1S schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:59:

Het volgt vrij goed de verhaallijn van de boeken. In de boeken zit je echt in het hoofd van Murderbot.
Ik vind het een leuk concept, vlot geschreven en donkere humor/zelfspot

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stukfruit schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:39:
Voor wie na Stranger Things nog even in de juiste sferen wil blijven: zoek naar Dark op Netflix.

Weest gewaarschuwd: de serie is een stuk grimmiger.

Laat je ook niet afleiden door het feit dat het Duits is. Het kan vreemder.
+1

Dark is fenomenaal.

Je moet wel je kop erbij houden en wij hebben helaas de fout gemaakt S1 en S2 te kijken voordat S3 uit was......ik heb inmiddels 2 pogingen gewaagd maar ik kom er niet meer lekker in |:(

dat gezegd hebbende....deze Steenbok gaat gewoon stug nog een poging wagen denk ik maar :+

• Stukfruit
  • Niet online
You can do it :P

Maar is er inderdaad één waarmee je goed moet opletten.

Dat zit wel Schnorr.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54
Mijn vrouw kwam er een paar weken geleden mee dat ze Stranger Things wel wilde gaan zien. Dat komt mooi uit, omdat ik op mezelf eigenlijk geen films of series kijk. Af en toe, maar niet zoals zij doet.
Ondertussen een paar afleveringen in seizoen 2 en ver weg blijven van alle dingen op internet qua afronding van de serie.
Wat schrikmomenten, maar zeker een leuke serie te noemen tot nu toe. Samen bespreken hoe en wat alles eigenlijk is. Vinden we sowieso wel leuk, maar bij deze serie erg goed te doen.

Daarnaast nieuwe seizoen van Percy Jackson aan het bekijken. Ook erg leuk en in mijn ogen beter dan de film van toen. Lekkere serie om ook weg te kijken.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:34:
Mijn vrouw kwam er een paar weken geleden mee dat ze Stranger Things wel wilde gaan zien. Dat komt mooi uit, omdat ik op mezelf eigenlijk geen films of series kijk. Af en toe, maar niet zoals zij doet.
Ondertussen een paar afleveringen in seizoen 2 en ver weg blijven van alle dingen op internet qua afronding van de serie.
Wat schrikmomenten, maar zeker een leuke serie te noemen tot nu toe. Samen bespreken hoe en wat alles eigenlijk is. Vinden we sowieso wel leuk, maar bij deze serie erg goed te doen.

Daarnaast nieuwe seizoen van Percy Jackson aan het bekijken. Ook erg leuk en in mijn ogen beter dan de film van toen. Lekkere serie om ook weg te kijken.
Leuk om te lezen dat jullie Stranger Things ontdekt hebben, het is een hele sterke serie! Mijn vrouw en ik zijn nu bezig met het laatste seizoen, we zijn ergens in November opnieuw begonnen met de hele serie (Voor kij de tweede keer en voor mijn vrouw de eerste keer). Hebben het zo gepland dat we lekker rustig door konden kijken met het laatste seizoen, zodat je er niet te lang tussenuit bent en details vergeet.

Heel veel kijk plezier!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arunia
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:45:
[...]

Leuk om te lezen dat jullie Stranger Things ontdekt hebben, het is een hele sterke serie! Mijn vrouw en ik zijn nu bezig met het laatste seizoen, we zijn ergens in November opnieuw begonnen met de hele serie (Voor kij de tweede keer en voor mijn vrouw de eerste keer). Hebben het zo gepland dat we lekker rustig door konden kijken met het laatste seizoen, zodat je er niet te lang tussenuit bent en details vergeet.

Heel veel kijk plezier!
Dat is inderdaad wel handig. Ik hoop hier vooral dat mijn vrouw door blijft kijken. Het heeft haar interesse, dus dat gaat wel.
Game of Thrones zijn we ook ergens blijven hangen, maar krijg er bij haar nou niet uit of ze verder wil kijken ooit, of dat ik zelf verder zou moeten gaan kijken. We zien het wel uiteindelijk.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:56:

Game of Thrones zijn we ook ergens blijven hangen, maar krijg er bij haar nou niet uit of ze verder wil kijken ooit, of dat ik zelf verder zou moeten gaan kijken. We zien het wel uiteindelijk.
Hoe ver ben je met GoT? Vond zelf de laatste seizoenen (met als dieptepunt het laatste) steeds minder worden . Zou mijn energie liever in een andere serie dan steken ;)

Do { Ping } while ( LOL )

• G_Dragon

G_Dragon

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:56:
[...]

Dat is inderdaad wel handig. Ik hoop hier vooral dat mijn vrouw door blijft kijken. Het heeft haar interesse, dus dat gaat wel.
Game Of Thrones is echt wel de moeite waard om door te kijken, jammer dat jullie op een gegeven moment afgehaakt zijn. Kennen jullie toevallig ook de serie: Black Sails? Die is ook echt heel goed!

Wij hebben beide series nu twee keer gezien O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Carlos0_0
Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:34:

Stranger Things is inderdaad erg goed, en vind Percy Jackson ook leuk ja.
Ik wacht nog even 2 weken hiermee, dan staan de laatste 2 afleveringen online.

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Game Of Thrones is echt wel de moeite waard om door te kijken, jammer dat jullie op een gegeven moment afgehaakt zijn. Kennen jullie toevallig ook de serie: Black Sails? Die is ook echt heel goed!

Zal Black Sails eens even achter de hand houden, ziet er wel spannend uit :).

• Arunia
Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Hoe ver ben je met GoT? Vond zelf de laatste seizoenen (met als dieptepunt het laatste) steeds minder worden . Zou mijn energie liever in een andere serie dan steken ;)
Heel eerlijk, geen idee eigenlijk. Gok 1 a 2 afleveringen na
spoiler:
de afgesneden piemel van Theon
.
Probleem is een beetje dat het allemaal over the top en te veel wordt qua naakt en dergelijke. Niet dat we dat niet kunnen hebben, maar het voelde meer alsof er niets anders was. Dat vind ik dan wel ergens jammer. Het verhaal was wel goed uiteraard.
[...]

Soms is het gewoon wat het is. Bijvoorbeeld Agents of Shields moeten we ook ooit nog eens het laatste seizoen afkijken. Maar ook daar ergens mee gestopt. Het is jammer, dat wel, maar veel tijd hebben we ook niet perse.

Black Sails wel van gehoord, zal het eens opperen.
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:08:
[...]

Stranger Things is inderdaad erg goed, en vind Percy Jackson ook leuk ja.
Ik wacht nog even 2 weken hiermee, dan staan de laatste 2 afleveringen online.
Stranger Things heeft een beetje het, nog één aflevering dan. Als een aflevering aan gaat, dan kijken we die in principe wel gewoon af.
Percy Jackson vergeten we hierom soms wel, maar dan kijken we daar ook gewoon 2 afleveringen van. Wellicht inderdaad die 2 weken even wachten dat alles erop staat.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Black Sails? Die is ook echt heel goed!
+1 d:)b

• Carlos0_0
Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:26:
[...]

Heel eerlijk, geen idee eigenlijk. Gok 1 a 2 afleveringen na
spoiler:
de afgesneden piemel van Theon
.
Probleem is een beetje dat het allemaal over the top en te veel wordt qua naakt en dergelijke. Niet dat we dat niet kunnen hebben, maar het voelde meer alsof er niets anders was. Dat vind ik dan wel ergens jammer. Het verhaal was wel goed uiteraard.

[...]

Soms is het gewoon wat het is. Bijvoorbeeld Agents of Shields moeten we ook ooit nog eens het laatste seizoen afkijken. Maar ook daar ergens mee gestopt. Het is jammer, dat wel, maar veel tijd hebben we ook niet perse.

Black Sails wel van gehoord, zal het eens opperen.

[...]

Stranger Things heeft een beetje het, nog één aflevering dan. Als een aflevering aan gaat, dan kijken we die in principe wel gewoon af.
Percy Jackson vergeten we hierom soms wel, maar dan kijken we daar ook gewoon 2 afleveringen van. Wellicht inderdaad die 2 weken even wachten dat alles erop staat.
Ik doe sowieso geen halve seizoenen kijken, dan kijk ik wel even tijdelijk wat anders.
Ik wil gewoon op mijn eigen tempo kijken, en niet steeds een week moeten wachten.

• jeroenkb
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:03:
[...]

Ik doe sowieso geen halve seizoenen kijken, dan kijk ik wel even tijdelijk wat anders.
Ik wil gewoon op mijn eigen tempo kijken, en niet steeds een week moeten wachten.
Soms wacht ik zelfs nog langer totdat ik weet dat een serie een volledige afronding krijgt. Niets erger dan een goed 1e seizoen en dan horen dat de serie gestopt is. En dan gewoon 2,3 of meer seizoenen achter elkaar wegkijken.

• Carlos0_0
jeroenkb schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:21:
[...]

Soms wacht ik zelfs nog langer totdat ik weet dat een serie een volledige afronding krijgt. Niets erger dan een goed 1e seizoen en dan horen dat de serie gestopt is. En dan gewoon 2,3 of meer seizoenen achter elkaar wegkijken.
Of nou ja zoals tegenwoordig, 2,5 a 3 jaar moeten wachten op een volgend seizoen.
Dan ben je wel echt helemaal uit de serie, daarom Stranger Things maar opnieuw gekeken.

• Truus01
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:03:
Oh, ik vind het wel lekker om gewoon een aflevering per week van verschillende series te volgen.
Ik heb juist best moeite om aan een volledig seizoen (meestal nieuwe serie) van iets te beginnen.
En daar heb ik er daardoor verschillende van staan. Terwijl gewoon wekelijks een nieuwe aflevering prima werkt voor mij.

• Truus01
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:35:
Of nou ja zoals tegenwoordig, 2,5 a 3 jaar moeten wachten op een volgend seizoen.
Dan ben je wel echt helemaal uit de serie, daarom Stranger Things maar opnieuw gekeken.
Of 10 jaar... (The Night Manager)

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Truus01 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Ik had niet eens een tweede seizoen verwacht. Lekkere miniserie dacht ik. But nope, plop, tweede seizoen. Leuke verrassing dat wel.
Beter dan een nieuw deel aankondigen en er daar na 10 jaar over doen.

• Carlos0_0
Truus01 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Whaha die ken ik dan niet, misschien doen ze seizoen 2 gelijk maar dan met nieuwe acteurs :+ .

• G_Dragon

G_Dragon

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:26:
[...]

Haha hoor ik nou problemen met naakte vrouwen? :+
Nee even serieus, er komt op een gegeven moment een draai in de vele naakt scenes door een gebeurtenis. Hier wil ik natuurlijk niks over spoilen, maar daarna zal het wel een stukje minder worden!

Die scene van
spoiler:
Theon Greyjoy was wel echt brute, even een paar mooie dames naar binnen om hem op te warmen en dan opeens "hakkie takkie weg is zakkie" :9

• Arunia
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:16:
[...]

Nee even serieus, er komt op een gegeven moment een draai in de vele naakt scenes door een gebeurtenis. Hier wil ik natuurlijk niks over spoilen, maar daarna zal het wel een stukje minder worden!

Die scene van
spoiler:
Theon Greyjoy was wel echt brute, even een paar mooie dames naar binnen om hem op te warmen en dan opeens "hakkie takkie weg is zakkie" :9
Haha, zoiets. Het is meer dat het gewoon teveel is. Het verhaal lijkt me ook zonder te kunnen. Dat is meer het punt. Het voelt niet functioneel meer.
Maar als het ergens veranderd, dan kan dat interessant zijn om toch verder te kijken. Denk dat ik wel weet wat die gebeurtenis is. Was ongeveer wel spoiled voordat ik begon met kijken.

Die andere scene bestaat volgens mij niet eens in de boeken naar wat ik begrijp.

• G_Dragon

G_Dragon

Stranger Things (2016–2025)Stranger Things (2016–2025)
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
Wij hebben samen Stranger Things helemaal afgekeken, van seizoen 1 tot en met het laatste seizoen. Voor mij was dit de tweede keer, maar voor mijn vrouw de eerste keer, dus het was leuk om alles weer eens opnieuw te beleven. Het blijft een prachtige serie met een ijzersterk verhaal dat je echt meeneemt op een groot avontuur. Het is een mooie mix van duistere momenten en een flinke dosis humor, waardoor je eigenlijk constant wilt blijven kijken.

Vanaf het begin word je helemaal meegesleurd in de wereld van Hawkins en die groep vrienden. Wat begint als een simpele vermissing, groeit uit tot een bizar verhaal met monsters en een andere wereld waar je nog niet dood gevonden wilt worden. De sfeer is fantastisch en de band tussen de kids en de ouderen is prachtig om te zien en te ervaren. Je bouwt echt een band op met die gasten, waardoor het elk seizoen weer een feestje is om ze terug te zien. De spanning wordt telkens lekker opgebouwd en het kijkt gewoon heerlijk weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVfdqicq9OG5czoFdmuzuXepLxY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jWXWfoENnP7M9DqxtImDj1ur.jpg?f=user_large

In mijn ogen krijgt de serie een waardige afsluiting, al moet ik wel zeggen dat er hier en daar best wel veel losse eindjes zijn. Het voelt soms alsof ze het einde net iets te snel hebben willen afraffelen, want er zijn nogal wat zaken die plotseling nergens meer naartoe gaan. Zo vraag ik me serieus af wat er nou eigenlijk met Murray en Owens is gebeurd, en ook van het leger hoor je ineens helemaal niets meer. Zelfs personages die eerder nog belangrijk waren, zoals de moeder van Max of types als Argyle en Suzie, lijken plotseling van de aardbodem verdwenen te zijn zonder dat er nog een woord over wordt gezegd. Ook die scène met Will duurde voor mijn gevoel echt een eeuwigheid, dat had best wat korter gekund om de vaart er een beetje in te houden.

Het is ergens wel zonde dat er zoveel mensen plotseling uit het verhaal zijn verdwenen, want dat geeft toch een beetje een onafgemaakt gevoel bij een verder fantastische serie. Maar goed, ondanks die losse eindjes is het einde best wel sterk en emotioneel, wat het een geweldige ervaring maakt om dit avontuur mee te pakken. Het is een serie die echt indruk maakt en die je, ook als je hem voor de tweede keer kijkt, nog steeds helemaal weet te pakken. Wat ons betreft is het een absolute aanrader die je gewoon gezien moet hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cchnCYmUEYjgfB5YttyPah203Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tLVC1QatbgjASjOJn1JrZGx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• jeroenkb
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:21:
Stranger Things (2016–2025)[Afbeelding: Stranger Things (2016–2025)]
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
Wij hebben samen Stranger Things helemaal afgekeken, van seizoen 1 tot en met het laatste seizoen. Voor mij was dit de tweede keer, maar voor mijn vrouw de eerste keer, dus het was leuk om alles weer eens opnieuw te beleven. Het blijft een prachtige serie met een ijzersterk verhaal dat je echt meeneemt op een groot avontuur. Het is een mooie mix van duistere momenten en een flinke dosis humor, waardoor je eigenlijk constant wilt blijven kijken.

Vanaf het begin word je helemaal meegesleurd in de wereld van Hawkins en die groep vrienden. Wat begint als een simpele vermissing, groeit uit tot een bizar verhaal met monsters en een andere wereld waar je nog niet dood gevonden wilt worden. De sfeer is fantastisch en de band tussen de kids en de ouderen is prachtig om te zien en te ervaren. Je bouwt echt een band op met die gasten, waardoor het elk seizoen weer een feestje is om ze terug te zien. De spanning wordt telkens lekker opgebouwd en het kijkt gewoon heerlijk weg.

[Afbeelding]

In mijn ogen krijgt de serie een waardige afsluiting, al moet ik wel zeggen dat er hier en daar best wel veel losse eindjes zijn. Het voelt soms alsof ze het einde net iets te snel hebben willen afraffelen, want er zijn nogal wat zaken die plotseling nergens meer naartoe gaan. Zo vraag ik me serieus af wat er nou eigenlijk met Murray en Owens is gebeurd, en ook van het leger hoor je ineens helemaal niets meer. Zelfs personages die eerder nog belangrijk waren, zoals de moeder van Max of types als Argyle en Suzie, lijken plotseling van de aardbodem verdwenen te zijn zonder dat er nog een woord over wordt gezegd. Ook die scène met Will duurde voor mijn gevoel echt een eeuwigheid, dat had best wat korter gekund om de vaart er een beetje in te houden.

Het is ergens wel zonde dat er zoveel mensen plotseling uit het verhaal zijn verdwenen, want dat geeft toch een beetje een onafgemaakt gevoel bij een verder fantastische serie. Maar goed, ondanks die losse eindjes is het einde best wel sterk en emotioneel, wat het een geweldige ervaring maakt om dit avontuur mee te pakken. Het is een serie die echt indruk maakt en die je, ook als je hem voor de tweede keer kijkt, nog steeds helemaal weet te pakken. Wat ons betreft is het een absolute aanrader die je gewoon gezien moet hebben!

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
IANAL, maar op Tweakers zien we af en toe topics langskomen over tweakers die een boete krijgen, omdat ze foto's gebruiken die niet rechtenvrij zijn. Ben benieuwd hoe dat zit met de foto's die jij gebruikt hebt (en mochten er rechten op zitten wie dan de boete krijgt: jij of Tweakers)

• Stukfruit
  • Niet online
Fair use, afbeeldingen voor promotie?

Dat zit wel Schnorr.

• G_Dragon

G_Dragon

jeroenkb schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:29:
[...]

IANAL, maar op Tweakers zien we af en toe topics langskomen over tweakers die een boete krijgen, omdat ze foto's gebruiken die niet rechtenvrij zijn. Ben benieuwd hoe dat zit met de foto's die jij gebruikt hebt (en mochten er rechten op zitten wie dan de boete krijgt: jij of Tweakers)
Geen idee, hou ik me ook niet mee bezig om heel eerlijk te zijn :9

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:24

Punkrocker

Mostly harmless

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:12:
[...]

Haha, zoiets. Het is meer dat het gewoon teveel is. Het verhaal lijkt me ook zonder te kunnen. Dat is meer het punt. Het voelt niet functioneel meer.
Maar als het ergens veranderd, dan kan dat interessant zijn om toch verder te kijken. Denk dat ik wel weet wat die gebeurtenis is. Was ongeveer wel spoiled voordat ik begon met kijken.

Die andere scene bestaat volgens mij niet eens in de boeken naar wat ik begrijp.
In de loop van de seizoenen neemt de hoeveelheid naakt steeds verder af.
Ja kan gerust verder kijken. Mrs Punkrocker heeft alles meegekeken. ;)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:21:
Stranger Things (2016–2025)[Afbeelding: Stranger Things (2016–2025)]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
100% !

_/-\o_ d:)b

• autje
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:16:
[...]

Die scene van
spoiler:
V.w.b. die spoiler:
spoiler:
ze namen ook de 'pillar', niet alleen de 'stones'
;).

• Stukfruit
  • Niet online
The Pitt (2025–)The Pitt (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Beste internets, ik moet iets toegeven: ER is hier nooit structureel voorbijgekomen op het scherm. Alhoewel ik er veel over heb gehoord trok het mij eigenlijk nooit. Mijn eerste ervaring met Noah Wyle was dan ook vooral in zijn rol als Tom Mason in Falling Skies.

De lucht is inmiddels opgeklaard en de aliens vertrokken weer. Wyle heeft deze ervaring overleefd. Tijd om het nog wat erger te maken. Ik bedoel, als je met aliens kunt vechten, hoe moeilijk kan het dan zijn om de toorn van de gemiddelde patient in het ziekenhuis te doorstaan?

In deze "24 in het ziekenhuis" zien we 15 uur uit de dag van de zorgprofessionals die hun werk uitvoeren voor een ziekenhuis in Pittsburgh. Ze zijn (na de ambulancemedewerkers) de eerste personen die je ziet na een ongeluk of een persoonlijke crisis. Het begint dan ook relatief mals met bijvoorbeeld o.a. een been dat half uit elkaar hangt. Daar draaien ze op de ER in The Pitt hun hand niet voor om.

Een beetje ziekenhuisserie is natuurlijk niet compleet zonder een verleden en wat interpersoonlijke drama's. Daar is genoeg van aanwezig, maar het blijft vooral een rode lijn in het verhaal. Waar de focus echt naartoe gaat is de tol die het eist van een groep oude rotten en hun studenten die het prachtige en nobele werk doen waar wij in het westen nog altijd de vruchten van plukken. Jij eindigt met je gebroken arm op de EHBO in het ziekenhuis, maar wat doet het met de artsen die er een dubbele werkdag over doen om na al het leed dat uur na uur erger en erger wordt niet van het balkon te springen?

The Pitt in een notendop.

Overigens inclusief een goede rol voor Taylor Dearden. Haar naam zegt misschien weinig, maar haar vader klopte eens ergens aan de deur omdat het ziekenhuis weinig voor zijn karakter kon betekenen. Say his name. Het lijkt in de familie te zitten.

Kwaliteitsserie van HBO. What else?

Met dank aan de mensen in o.a. dit topic die er opvallend vaak positief over spraken, want ziekenhuisseries zijn normaalgesproken niet echt mijn ding. Nu door naar seizoen 2; kan het nog ergerr?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:36
want ziekenhuisseries zijn normaalgesproken niet echt mijn ding.
Beetje een zijpad, maar wel ziekenhuis gerelateerd: ik heb niets met reality tv, maar ik heb er gewerkt (als wetenschapper) en heb interesse in medische techniek en ik heb daarom Erasmus MC 24/7 op Videoland gekeken. Dat viel me verrassend goed.

- Ten eerste: veel van de nieuwste medische snufjes, maar ook bv een heel mooi buizenpostsysteem.
- Ten tweede: Het zou natuurlijk ontzettend onethisch zijn om mensen te laten zien die lijden of zelfs doodgaan. En ook om er een soort soap van te maken met mensen die elkaar in de haren vliegen, zoals vaak bij reality tv wordt gedaan. Dus wordt het een goednieuwsshow, maar dat is eigenlijk net wat ik nodig had in deze toch duistere tijden. Echt een mooi ziekenhuis en al die mensen van verschillende achtergronden, die van schoonmaker tot hersenchirurg, allemaal samenwerken om alle mensen te helpen, hoeveel het ook kost: dat is toch Nederland op zijn mooist. Zeker als je het vergelijkt met die toestanden in The Pitt. (Ik snap trouwens niet waarom allerlei mensen met huisartsproblemen daar uren zitten te wachten op de SEH. Nog iets raars aan het Amerikaanse zorgstelsel.)
- Ten derde: om er toch iets van sappigheid in te krijgen, hebben de makers alle The Office momenten van lullige kantoorhumor en mensen die zeggen "Zo, nu effe een bakkie" er in gelaten.

• Stukfruit
  • Niet online
Oh ja, The Pitt heeft ook humor :Y

Ik heb geen Videoland, maar als ze minstens laten zien hoe titanium schroeven hun weg vinden in botten dan heb ik wel interesse in.

Altijd mooi om te zien hoe zaken die 20 jaar geleden niet mogelijk waren nu "opeens" de normaalste zaak van de wereld zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:10:
Met dank aan de mensen in o.a. dit topic die er opvallend vaak positief over spraken, want ziekenhuisseries zijn normaalgesproken niet echt mijn ding.
Ik kijk/keek best veel ziekenhuisseries. Oa Medisch Centrum West, soap. House M.D., soort medische 'whodunit'. The Pitt, actie? Of hoe is dit het beste te omschrijven? Het is net als The Bear, wat heel duidelijk maakt hoe de stress in dat soort beroepen is en ook bij mij zo'n stressgevoel oproept. Wat een actieserie ook doet.

• Daniel36

Daniel36

Het oude liedje

Ziekenhuis series? Ik heb de hele reeks E.R. wel drie keer gezien door de jaren heen.
Groot liefhebber.
Alleen die semi schreeuwerige ziekenhuis series als bv. Grey's Anatomy haat ik dan weer.

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:55:
[...]

Ik kijk/keek best veel ziekenhuisseries. Oa Medisch Centrum West, soap. House M.D., soort medische 'whodunit'. The Pitt, actie? Of hoe is dit het beste te omschrijven? Het is net als The Bear, wat heel duidelijk maakt hoe de stress in dat soort beroepen is en ook bij mij zo'n stressgevoel oproept. Wat een actieserie ook doet.
Ik denk dat het voor mij inderdaad daar in zit: het is niet 100% soap (maar wel 100% oversharing :+) en richt zich op zaken die je in het echte leven ook ziet, maar toont dit op een vermakelijke en soms leerzame manier.

Dat zit wel Schnorr.

• autje
Artsen geven ook aan dat de serie behoorlijk realistisch is.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:39
autje schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:09:
Artsen geven ook aan dat de serie behoorlijk realistisch is.
Heb zelf 17 jaar in een ziekenhuis gewerkt, en de tv's met kamer overzichten die je in de serie ziet hangen zijn een exacte kopie van de EPD Epic kan ik je vertellen😉👌

Goede serie inderdaad, wel bewijst de volle wachtkamers & bizarre situaties die men daar overkomt (die op realiteit gebaseerd zijn ) precies waarom ik Amerika zo'n ontwikkelingsland met geld vind :X

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
SpeedyNick schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:27:
[...]

Heb zelf 17 jaar in een ziekenhuis gewerkt, en de tv's met kamer overzichten die je in de serie ziet hangen zijn een exacte kopie van de EPD Epic kan ik je vertellen😉👌
Volgens mij was dat een gewone Excel die open stond op die schermen...

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:39
RigolleM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Volgens mij was dat een gewone Excel die open stond op die schermen...
De Epic ER Trackingboard is vrij summier qua interface idd ;) Was in ieder geval goed nagemaakt, herkende deze direct! :)
Zie voorbeeldje van Google;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEP9cU6Bzd5ow-VzDYXDWDYmkxU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IfwaE8PM3d0iqfYQiS3NDLr3.jpg?f=user_large

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:07
Better Call Saul (2015–2022)Better Call Saul (2015–2022)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA
Ik ga dit kort houden aangezien alles al verteld is, en het gewoon waar is dat als je het 1e seizoen niet goed doorkwam de 5 die er nakomen het 100x goedmaken.

Dat kan korter denk ik. Een 8.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
SpeedyNick schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:38:
[...]

De Epic ER Trackingboard is vrij summier qua interface idd ;) Was in ieder geval goed nagemaakt, herkende deze direct! :)
Zie voorbeeldje van Google;
[Afbeelding]
Nope, is gewoon Google Sheets, zonet eerste aflevering en op 9:16 zie je mooi de sheet waar ze naar verwijzen.

• Pat911
Agatha Christie's Seven Dials (2026–)Agatha Christie's Seven Dials (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Gezien op Netflix, 3 afleveringen van ca. 50 minuten.

Serie begint spannend met een moord en verspringt dan in tijd. Speelt zich af in 1925 en, zoals gewend van Agatha Christie, in de betere kringen. Groot gemaskerd feest en de volgende ochtend ligt er een gast dood in bed. De jonge Lady Eileen, die bevriend is met het slachtoffer, gaat op onderzoek uit. Ze geloof niets in een ongelukkig toeval of zelfmoord, maar krijgt wel bedreigingen. En is er nou sprake van een complot of niet?

Anders dan in andere verhalen van Christie zijn er hier geen hints die wijzen op de dader. Dus het is meer achterover leunen en het verhaal over je heen laten komen. Dat verhaal is mooi in beeld gebracht met oude Londense locaties (soms wel wat cgi), kostuums, auto's etc. Maar omdat je eigenlijk niet mee kan speuren viel het mij toch een beetje tegen. Het verhaal trekt je niet naar binnen, je blijft een toeschouwer.

Mia McKenna-Bruce speelt de hoofdrol zeer goed, een jonge eigenwijze arrogante Lady, maar nog wel sympathiek.
Ook Martin Freeman zet een goede rol neer als superintendent Battle. En Helena Bonham Carter vind ik altijd geweldig, ze heeft hier een beetje dezelfde verwarde vibe die zo ook in de Potter-films had. Als die tegenover Jack Sparrow zou moeten spelen....

Korte serie, dus prima als tussendoortje mee te nemen. Maar ik zou er niet voor thuis blijven (ja, dat waren nog eens tijden toen er geen VCR was).
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mr. Mercedes (2017–2019)Mr. Mercedes (2017–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
***Let op, nog niet uitgekeken!!***

Ik zag via de search dat deze serie nog niet voorbij was gekomen.

Heerlijke verfilming van een Stephen King verhaal, relatief traag dus alle ruimte om karakters op te bouwen en je een band mee te laten vormen.

Lekker spannend, ondanks de genomen tijd om het verhaal zich te laten ontwikkelen kijkt het lekker vlot weg.

Licht horror-esque scenes tussendoor voor wat extra spanning.

Aanradertje voor wie een spannend kat-en-muis spel kan waarderen.

We zitten net een paar aflveringen in S2, als ik heb afgekeken heb dan kom ik even terug op de review indien deze aanpassing behoeft.

Maar ik kan hem nu al aanraden met wat ik gezien heb.

• G_Dragon

G_Dragon

Gen V (2023–)Gen V (2023–)
Tweakers: 6 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Zo dat was het tweede seizoen van Gen V en het is weer precies zoals ik deze serie ken: lekker over de top, soms best wel vaag in wat er nou eigenlijk gebeurt, maar tegelijkertijd ook weer heel sterk. Het voelt als een serie die zich niks aantrekt van wat anderen willen en gewoon haar eigen weg gaat. Deze serie volgt lekker haar eigen agenda en houdt zich zeker niet in. Daar hou ik van. Je weet nooit precies wat zal gaan gebeuren, maar je weet wel zeker dat het compleet iets onverwachts zal zijn.

Het verhaal bouwt voort op wat we eerder hebben gezien, maar nu met nog meer chaos en nog meer personages die hun eigen ding doen. Zonder iets te spoilen kan ik zeggen dat er genoeg gebeurt om je scherp te houden. De serie gooit je van het ene moment in het andere en je moet echt goed opletten om alles te kunnen volgen. Er zitten veel vage scènes in waarbij je echt denkt: waar zit ik nu naar te kijken? Maar dat is juist de kracht van deze serie. Soms voelt het alsof dingen niet helemaal logisch in elkaar passen, maar dat maakt het eigenlijk juist interessant. Je vraagt jezelf constant af wat er nou echt aan de hand is en waar dit allemaal naartoe gaat.

Wat me opviel, is dat Gen V zich echt voorbereidt op wat komen gaat. Je voelt dat dit seizoen een soort opstapje is naar het volgende seizoen van The Boys, en eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd wat daar gaat gebeuren. De manier waarop ze dingen opzetten en hints geven, maakt dat je niet kan wachten tot het volgende deel. Het voelt als een serie die weet wat ze doet en alles netjes in elkaar aan het zetten is.

De humor is weer lekker rauw en onverwacht, precies wat je van deze wereld verwacht. Er zitten momenten in die je niet zag aankomen en die je aan het lachen krijgen, maar ook momenten die je gewoon versteld doen staan. Het balanceert goed tussen grappig en serieus, waardoor het nooit saai wordt.

Al met al vond ik het tweede seizoen van Gen V een vermakelijk, sterk seizoen met veel duistere en gore humor die doet wat het moet doen. Het is chaotisch, soms verwarrend, maar altijd boeiend. Zeker als je fan bent van The Boys en die hele wereld, dan is dit een must-watch. En nu kan ik echt niet wachten tot het volgende seizoen van The Boys begint, want dit seizoen heeft me goed warm gemaakt voor wat komen gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K5rLlQpbM_RlsKF_lujafrCaEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU3LI3IPNlQ5xUV5MxeTWQSm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:34:
Mr. Mercedes (2017–2019)[Afbeelding: Mr. Mercedes (2017–2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
***Let op, nog niet uitgekeken!!***

Ik zag via de search dat deze serie nog niet voorbij was gekomen.

Heerlijke verfilming van een Stephen King verhaal, relatief traag dus alle ruimte om karakters op te bouwen en je een band mee te laten vormen.

Lekker spannend, ondanks de genomen tijd om het verhaal zich te laten ontwikkelen kijkt het lekker vlot weg.

Licht horror-esque scenes tussendoor voor wat extra spanning.

Aanradertje voor wie een spannend kat-en-muis spel kan waarderen.

We zitten net een paar aflveringen in S2, als ik heb afgekeken heb dan kom ik even terug op de review indien deze aanpassing behoeft.

Maar ik kan hem nu al aanraden met wat ik gezien heb.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Heb je de boeken gelezen? Er zijn drie delen die hierin passen.
spoiler:
(Er zijn meer boeken met Holly maar dat zijn verhalen van ná deze serie boeken.)
Is het per boek een seizoen? Smeren ze boek één uit over meerdere seizoenen?

Ik heb hem al ik mijn kijklijst gezet maar ben er nog niet aan toegekomen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Punkrocker schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:46:
[...]

Heb je de boeken gelezen? Er zijn drie delen die hierin passen.
(Er zijn meer boeken met Holly maar dat zijn verhalen van ná deze serie boeken.)

Is het per boek een seizoen? Smeren ze boek één uit over meerdere seizoenen?

Ik heb hem al ik mijn kijklijst gezet maar ben er nog niet aan toegekomen.
De eerste vraag moet ik helaas al beantwoorden met 'nee", dus ik kan je helaas niet wijzer maken :X

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 21-01-2026 12:58 . Reden: Tiepvaut ]

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:52:
[...]

De eerste vraag moet ik helaas al beantwoorden met 'nee", dus ik kan je helaas niet wijzer :X
No worries.
Ik kom er dan vanzelf wel achter :+

• Knielen
  • Nu online
Landman (2024–)Landman (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen 2 afgekeken van de week, zie dat er hier nog geen review van is.

Weer erg genoten van deze serie. Seizoen 1 krijgt geen hele hoge reviews, met name door de rol van moeder en dochter. In seizoen 2 gaat het verhaal verder, ook weer met dezelfde dames. Het blijven natuurlijk wel 2 hele bijzonder types, moet je doorheen prikken, ze geven echt karakter aan de serie.
Weer sterk acteerwerk van Thornton en heb erg genoten.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-01 16:18
1883: The Road West (2022)1883: The Road West (2022)
Tweakers: 7 | IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, History, Western | Runtime: 40 min | MPAA: N/A
Vorig jaar heb ik met vrouwlief Yellowstone afgekeken. Een serie die ons over het algemeen goed is bevallen. Prachtige omgeving in combinatie met een spannend verhaal maakte dit tot een goede serie.

Hierdoor had ik 1883 en 1923 al een tijdje op het vizier staan om te gaan kijken. Daarom eind vorig jaar maar eens begonnen aan 1883 en gisteren de laatste aflevering gezien.

De omgeving was goed, maar god wat heb ik me zitten ergeren aan de hoofdpersoon (Elsa). Haar vele voice-overs vond ik persoonlijk steeds vervelender en nietszeggender worden. Daarnaast was haar gedrag, naast voorspelbaar, ook behoorlijk vervelend.

Gelukkig maakten de overige acteurs veel goed. Thomas en Shea waren een goed duo en James, de vader van Elsa, zette ook een degelijke rol neer.

Verder een aantal vreemde (tot aan ongeloofwaardig toe) zaken in de serie gezien die in mijn ogen afbraak deden aan het geheel.

1923 laat ik vooralsnog dan ook nog maar liggen, heb op 't moment nog geen behoefte aan meer van ditzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

1923 laat ik vooralsnog dan ook nog maar liggen,
1923 vind ik in ieder geval stukken beter dan 1883 ..

Maar ook hier zijn er wel dingen, vooral aan het eind waarvan je denkt... hoe dan ..
maar voor mij stukken beter..
En 2 seizoenen. Vooral ook voor Harrison Ford en Helen Mirren

• RobertMe
Nah. Het was een gevalletje "het verhaal is te lang, eey Paramount, zullen we er maar 2 seizoenen van maken?". Het had eigenlijk dus één seizoen van ~20EPs kunnen zijn. Nu is er gewoon een lange mid-season break.

• Truus01
zeroday schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:39:
[...]

1923 vind ik in ieder geval stukken beter dan 1883 ..

Maar ook hier zijn er wel dingen, vooral aan het eind waarvan je denkt... hoe dan ..
maar voor mij stukken beter..
En 2 seizoenen. Vooral ook voor Harrison Ford en Helen Mirren
Ik heb het tweede seizoen niet gekeken (en het eerste volgens mij niet afgemaakt), zelfs niet voor Harrison Ford en Helen Mirren, helaas.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Truus01 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:06:
[...]

Ik heb het tweede seizoen niet gekeken (en het eerste volgens mij niet afgemaakt), zelfs niet voor Harrison Ford en Helen Mirren, helaas.
Ja dat kan he. Ieder heeft zo zijn voorkeuren qua series ;) Ik begin er soms ook aan een en denk dan Mweh .. gaandeweg

• karazz
Ik ben te autistisch om halverwege een seizoen te stoppen met een serie. Gelukkig weer niet zo autistisch dat ik pas aan het einde van een serie kan stoppen :+

(ik ben ooit aan under the dome begonnen namelijk) |:(

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:55

GeeBee

Oddball

His & Hers (2026–)His & Hers (2026–)
His&Hers is een prima detectiveserie die draait om een moord, een rechercheur en een tv-presentatrice.
Beiden zijn op zoek naar de moordenaar.
Het speelt zich af in het dorpje Dahlonega, dus de personages hebben onderling veel koppelingen, geschiedenis en intriges. Maar gelukkig niet te veel dat het een soap wordt.
De tagline “beiden denken dat de ander het gedaan heeft” komt totaal niet uit de verf wat mij betreft. Het is in elk geval geen gevalletje Mr. and Mrs. Smith.

John Bernthal (die ik dacht te herkennen als Joe Miller uit The Expanse, maar dat is ’m dus niet) speelt een prima agent en eigenlijk zijn alle rollen prima.
Na aflevering 4 dacht ik: Nou mogen er wel weer wat puzzelstukjes bij” en inderdaad, toen had ik wel door.
Dacht ik… toen de laatste 2 afleveringen… bril-fokking-jante twists.

Een 7 na aflevering 4, na afloop dus dan zeker een 8.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35
karazz schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:30:
Ik ben te autistisch om halverwege een seizoen te stoppen met een serie. Gelukkig weer niet zo autistisch dat ik pas aan het einde van een serie kan stoppen :+

(ik ben ooit aan under the dome begonnen namelijk) |:(
Wat je zegt klinkt een beetje tegenstrijdig, maar wat je eigenlijk zegt is dat als een serie 5 afleveringen heeft, je niet na 3 afleveringen, maar wel na 4 afleveringen kan stoppen? :+

The devil is in the details.

• karazz
Hahn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:05:
[...]

Wat je zegt klinkt een beetje tegenstrijdig, maar wat je eigenlijk zegt is dat als een serie 5 afleveringen heeft, je niet na 3 afleveringen, maar wel na 4 afleveringen kan stoppen? :+
In jouw voorbeeld zou ik niet halverwege aflevering 3 kunnen stoppen, wel ná aflevering 3 ;)

• maddis76
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 18:37
*knip*
Nogmaals, de voertaal is Nederlands op Tweakers.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2026 12:00 ]

• Stukfruit
  • Niet online
IMDb: Agatha Christie's Seven Dials (TV Mini Series 2026– )

Van Chris Chibnall, die van de nieuwe Doctor Who voordat het de laatste reboot kreeg.

Maar waarom in het Nøørs? :+

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:10:
IMDb: Agatha Christie's Seven Dials (TV Mini Series 2026– )

Van Chris Chibnall, die van de nieuwe Doctor Who voordat het de laatste reboot kreeg.

Maar waarom in het Nøørs? :+
Det som engang var

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

• aveenhuysen
  • Laatst online: 30-01 23:17
Gisteren Slow Horses seizoen 5 in een keer uitgekeken was takkeweer en over de hele dag lekker genoten.

IMDb: Slow Horses (TV Series 2022– ) - Episode list

Geweldige serie toch weer. Gewoon lekker genieten van de actie, verrassende wendingen en de droge humor.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41
The Night Manager (2016–)The Night Manager (2016–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 358 min | MPAA: TV-14
The Night Manager is een van de beste series die ik gezien heb die nooit een vervolg kreeg. Tom Hiddleston deed in 2016 met deze serie een sublieme auditie als de nieuwe James Bond en als het daarmee allemaal wat sneller was gegaan was hij het misschien wel geworden. Gebaseerd op het werk van John le Carre combineerde het een sterk script met hoge production values. Naast Hiddleston stonden Olivia Colman en Hugh Laurie op de poster en zij maakten er een zeldzaam enerverend feest van. Maar het bleef bij die ene serie. Tot nu toe.

Jonathan Pine is binnen de Britse intelligence een weinig opvallende maar nuttige ‘Night Owl’ geworden, hij leidt een team van nachtelijke observanten die persons of interest in de gaten houden. Als hij een spook uit zijn verleden op ziet duiken en aan het draadje begint te trekken merkt hij dat zijn superieuren op geheel eigen wijze kijken naar de belangen van het Verenigd Koninkrijk.

Omdat ik pas vier van de zes afleveringen gezien heb is het een beetje voorbarig misschien maar ik ben weer erg te spreken over deze serie. Dit tweede seizoen doet eigenlijk opnieuw heel veel goed. Locaties, karakters, actie, het is allemaal erg strak in beeld gebracht en het doet geen seconde onder voor een big budget film. Ik gun Tom Hiddleston wat meer rollen buiten zijn vaste Marvel optredens want hij is echt een goede acteur. Net als na seizoen 1 vraag ik me af waarom ik James ff-ing Bond nog nodig heb. Doe mij maar meer Jonathan Pine.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Stukfruit
  • Niet online
Tom is de beste manager.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.