The West Wing (1999–2006) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14 In 2006/7 heb ik The West Wing in zijn geheel bekeken en 2 weken terug ben ik met mijn vriendin aan de DVD box begonnen met alle 7 seizoenen. Seizoen 1 hebben wij bijna af en het is enorm verslavend. Ondanks dat dit seizoen 25 jaar oud is merk je daar niet veel van. De dialogen zijn razendsnel, vlijmscherp en vol sarcasme. Zo snel dat zelfs de engelse ondertiteling de helft van de dialogen mist. Het is dus beter om de ondertiteling maar uit te zetten, mijn vriendin vind het wel fijner als ondersteuning, ik negeer ze maar. De serie draait om de staff van de president die werkzaam is in de West Wing van het witte huis. Zij strijden om hun westwijzigingen en benoemingen er door te krijgen. Dit terwijl ze natuurlijk worden tegengewerkt door politieke tegenstanders, schandalen en de pers. De dynamiek in de dialogen, de "walk & talk" en de karakter ontwikkelingen maakt dit een enorm boeiende serie. Martin Sheen speelt een fantastische president ook. Het liefste had ik meer tijd gehad om nog meer afleveringen achter elkaar te kijken. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Shardlake
Voor liefhebbers van de Shardlake-boeken is het een tijd met wisselende gevoelens. In april overleed schrijver C.J. Sansom na een lang ziekbed. Hij was bezig met een achtste deel in deze serie over advocaat Matthew Shardlake, die in de roerige Tudor periode moorden oplost in Engeland. Het nieuws viel samen met de release van het eerste seizoen van wat hopelijk een volledige adaptatie van de serie gaat worden.
Shardlake is een advocaat aan het hof van Henry VIII die door diens enforcer Thomas Cromwell erop uit gestuurd wordt om de moord te onderzoeken op een commissioner van de koning. Deze heeft zijn einde gevonden in een afgelegen klooster in de moerassen in Zuid-Engeland. Cromwell is minder geïnteresseerd in de moord dan in de kans die dit biedt om het klooster op te heffen en de kroon haar rijkdommen te laten toeeigenen.
Sansom's boek, en de daarop volgende delen van de serie, zijn historische whodunnits die zich afspelen tegen de achtergrond van de Engelse Reformatie, Henry VIIIs besluit om Engeland los te trekken van de katholieke kerk. Dit ging gepaard met de zg. Dissolution van de kloosters, de titel van het eerste boek. Sansom's boeken combineren spanning met een geschiedenisles, en doen dat goed. Ik lees de serie sinds 2010 en geruchten over een adaptatie liepen al jaren.
Nu het zover is.... meh. Ik ben nog niet overtuigd. Boekverfilmingen zijn altijd lastig voor fans van het source material, je hebt bepaalde beelden van de karakters, hoe ze eruit zien, hoe ze klinken, bewegen, handelen. En dat valt vaak tegen.
Shardlake zelf wordt geportretteerd door de gehandicapte acteur Arthur Hughes. Shardlake is in de boeken een hunchback, een man met deformatie van de ruggegraat, en het is een sterke keuze om daarvoor een gehandicapte acteur te kiezen. Hughes is zeker iemand die de rol aankan maar zijn interpretatie sluit bij mij niet zo goed aan op mijn verwachting. Zijn Shardlake is wat sneakier en minder sympathiek dan ik had gewenst. Een groter probleem is zijn sidekick Jack Barak, die door Anthony Boyle wordt geportretteerd. Barak komt niet voor in Sansom's eerste boek en komt pas later in de serie ten tonele maar ik begrijp dat ze hem nu meteen naar voren schuiven. Probleem is dat Barak in de boeken veel volkser overkomt dan het karakter dat Boyle hier neerzet. Dat schuurt dus ook.
Qua verhaal was Dissolution nooit het beste boek; ik heb me er bij tijden doorheen geworsteld en het was pas vanaf deel twee, Dark Fire, dat de serie me echt greep. Het boek heeft veel raakvlakken met The Name of the Rose en doorstaat die niet allemaal erg goed. Het einde van deze adaptatie leent ook wel sterk van Agatha Christie, veel meer dan het boek deed.
Veel van deze zaken zullen niet relevant zijn voor mensen die niet bekend zijn met het source material. En ik denk dat die groep, die veel groter is, de serie makkelijker kan omarmen want in de basis is het een solide whodunnit die voor fans van Britse detectives genoeg te bieden heeft. Voor kenners van de boeken is het hopen dat we snel kunnen kijken naar Dark Fire.
7/10
P.S.
De generator wil de IMDB link voor deze serie niet oppikken dus maar even old school, als hij het doet zal ik de post updaten.
Voor liefhebbers van de Shardlake-boeken is het een tijd met wisselende gevoelens. In april overleed schrijver C.J. Sansom na een lang ziekbed. Hij was bezig met een achtste deel in deze serie over advocaat Matthew Shardlake, die in de roerige Tudor periode moorden oplost in Engeland. Het nieuws viel samen met de release van het eerste seizoen van wat hopelijk een volledige adaptatie van de serie gaat worden.
Shardlake is een advocaat aan het hof van Henry VIII die door diens enforcer Thomas Cromwell erop uit gestuurd wordt om de moord te onderzoeken op een commissioner van de koning. Deze heeft zijn einde gevonden in een afgelegen klooster in de moerassen in Zuid-Engeland. Cromwell is minder geïnteresseerd in de moord dan in de kans die dit biedt om het klooster op te heffen en de kroon haar rijkdommen te laten toeeigenen.
Sansom's boek, en de daarop volgende delen van de serie, zijn historische whodunnits die zich afspelen tegen de achtergrond van de Engelse Reformatie, Henry VIIIs besluit om Engeland los te trekken van de katholieke kerk. Dit ging gepaard met de zg. Dissolution van de kloosters, de titel van het eerste boek. Sansom's boeken combineren spanning met een geschiedenisles, en doen dat goed. Ik lees de serie sinds 2010 en geruchten over een adaptatie liepen al jaren.
Nu het zover is.... meh. Ik ben nog niet overtuigd. Boekverfilmingen zijn altijd lastig voor fans van het source material, je hebt bepaalde beelden van de karakters, hoe ze eruit zien, hoe ze klinken, bewegen, handelen. En dat valt vaak tegen.
Shardlake zelf wordt geportretteerd door de gehandicapte acteur Arthur Hughes. Shardlake is in de boeken een hunchback, een man met deformatie van de ruggegraat, en het is een sterke keuze om daarvoor een gehandicapte acteur te kiezen. Hughes is zeker iemand die de rol aankan maar zijn interpretatie sluit bij mij niet zo goed aan op mijn verwachting. Zijn Shardlake is wat sneakier en minder sympathiek dan ik had gewenst. Een groter probleem is zijn sidekick Jack Barak, die door Anthony Boyle wordt geportretteerd. Barak komt niet voor in Sansom's eerste boek en komt pas later in de serie ten tonele maar ik begrijp dat ze hem nu meteen naar voren schuiven. Probleem is dat Barak in de boeken veel volkser overkomt dan het karakter dat Boyle hier neerzet. Dat schuurt dus ook.
Qua verhaal was Dissolution nooit het beste boek; ik heb me er bij tijden doorheen geworsteld en het was pas vanaf deel twee, Dark Fire, dat de serie me echt greep. Het boek heeft veel raakvlakken met The Name of the Rose en doorstaat die niet allemaal erg goed. Het einde van deze adaptatie leent ook wel sterk van Agatha Christie, veel meer dan het boek deed.
Veel van deze zaken zullen niet relevant zijn voor mensen die niet bekend zijn met het source material. En ik denk dat die groep, die veel groter is, de serie makkelijker kan omarmen want in de basis is het een solide whodunnit die voor fans van Britse detectives genoeg te bieden heeft. Voor kenners van de boeken is het hopen dat we snel kunnen kijken naar Dark Fire.
7/10
P.S.
De generator wil de IMDB link voor deze serie niet oppikken dus maar even old school, als hij het doet zal ik de post updaten.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik heb deze gebinged deze week:
Gyeongseong Creature
IMDB: 7.3 | Koreaanse drama/horror
In Seoel onder koloniaal bewind inj het voorjaar van 1945 proberen een zakenman en twee speurders zijn op zoek naar vermiste mensen. Wanneer tijdens hun zoektocht stuiten op een monster, ontstaan uit onethische mensenproeven, moeten ze strijden om te overleven.
Serie is spannend en sleept je mee. Ik geniet hier heel erg van. De serie krijgt later dit jaar ook nog een tweede seizoen. Ik durf ook best te zeggen dat deze net als bijv. Squid Game bij de betere Koreaanse series hoort. Als de combi WWII en sci-fi/horror je aanspreken, zou ik deze zeker even checken als je ook koreaans niet erg vind natuurlijk.
Gyeongseong Creature
IMDB: 7.3 | Koreaanse drama/horror
In Seoel onder koloniaal bewind inj het voorjaar van 1945 proberen een zakenman en twee speurders zijn op zoek naar vermiste mensen. Wanneer tijdens hun zoektocht stuiten op een monster, ontstaan uit onethische mensenproeven, moeten ze strijden om te overleven.
Serie is spannend en sleept je mee. Ik geniet hier heel erg van. De serie krijgt later dit jaar ook nog een tweede seizoen. Ik durf ook best te zeggen dat deze net als bijv. Squid Game bij de betere Koreaanse series hoort. Als de combi WWII en sci-fi/horror je aanspreken, zou ik deze zeker even checken als je ook koreaans niet erg vind natuurlijk.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
For All Mankind (2019–) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA It’s the space program we deserve, but not the one we got. For All Mankind is een alternate reality / sci-fi / relationship drama mix over het ruimtevaartprogramma vanaf 1969. We zijn geland op de maan, met één verschil: The Soviets got there first, en de space race ging in hoog tempo door in plaats van 40 jaar in slaap te vallen. Deze intrigrerende premise is de basis voor, tot op heden, vier seizoenen redelijke bingebare episodes met hoge production values. Elk seizoen focust op een periode van een paar jaar waarin verschillende verhaallijnen door elkaar lopen. Aan het einde van een seizoen komen ze allemaal netjes bij elkaar waardoor het voelt als een afgesloten verhaal. De season finale eindigt elke keer met een tijdssprong van een decennium waarin het volgende seizoen geteased wordt. Dit werkt goed om de variatie in enscenering te houden. De karakters verouderen natuurlijk maar lopen in elk geval tot en met seizoen 4 grotendeels allemaal mee. Die vaste cast komt in dat laatste seizoen wel in de Lethal Weapon ‘I’m too old for this shit’ fase dus ik denk dat seizoen vijf wel een grotendeels verse cast gaat presenteren. Die cast is grotendeels opgemaakt uit relatief onbekende en grotendeels capabele acteurs, maar dit is wel een zwak punt van For All Mankind. Met name Joel Kinnaman, die astronaut Ed Baldwin speelt, vind ik niet al te best, de diepte in zijn karakter vind ik vaak ver te zoeken en hij komt nogal houterig over. Aan de andere kant van de schaal heb je Wren Schmidt, die de bij NASA werkende Margo Madison speelt en dat mooi understated doet. Zeker mijn favoriete karakter in de serie. Er zijn nog veel meer karakters die allemaal veel screentime krijgen; het is echt een ensemble en ze komen geloofwaardig over in hun acteren naar elkaar toe. Grootste manco van For All Mankind is dat het plot nogal wisselend van kwaliteit is. De serie heeft nogal wat moeite zo nu en dan om de juiste versnelling te vinden; zo is de eerste helft van seizoen 1 echt traag, maar vanaf de vijfde aflevering gaat het tempo omhoog. Maar ook de latere seizoenen hebben nogal eens problemen met het script. Ik vond vooral seizoen 3 bijzonder matig bij wijlen, daar werd gebruik gemaakt van veel uitgekauwde tropes die de boel naar beneden halen. Gelukkig duurt dat nooit meer dan een paar afleveringen en weet men de pook weer in de juiste plek te rammen. Tot slot, wat is For All Mankind nu? Ik schreef bovenaan al dat het geen serie is die zich in een hokje laat duwen. Als je geïnteresseerd bent in ruimtevaart is dit zeker een goede serie, en ik vind met name de latere seizoenen qua realisme maar ook qua feel lijken op een soort prequel voor The Expanse, zeker een van mijn favoriete series. Maar er is ook een hoog soap opera-gehalte en dat moet je wel kunnen hebben. Minimaal de helft van de serie gaat over de relaties tussen de karakters en in hoeverre je dat boeit is afhankelijk van je interesse in hen en dat is waar For All Mankind faalt ten opzichte van de beste TV-series; die karakters zijn eenvoudigweg lang niet allemaal even interessant. Alles bij elkaar is dit een serie die denk ik genoeg dingen goed doet om veel mensen aan te spreken. Ik ben benieuwd hoe seizoen vijf verder gaat. Waarschijnlijk zonder een paar oude bekenden, dus het wordt interessant om te zien waar men mee gaat komen. | |
Mooie uitgebreide review zonder spoilers, dank je wel.Dr. Strangelove schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:05:
Shardlake
7/10
P.S.
Na het lezen van je review ben ik wel blij dat ik hem op mijn lijstje heb gezet, ik ben benieuwd!
Yippie kayak, other buckets!
Mooie, herkenbare review. Ik ben niet verder gekomen dan de seizoensfinale van seizoen 3, omdat mijn Apple-abonnement afliepDr. Strangelove schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:30:
Genereer je eigen UBB code review
For All Mankind (2019–) [Afbeelding: For All Mankind (2019–)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA It’s the space program we deserve, but not the one we got.
For All Mankind is een alternate reality / sci-fi / relationship drama mix over het ruimtevaartprogramma vanaf 1969. We zijn geland op de maan, met één verschil: The Soviets got there first, en de space race ging in hoog tempo door in plaats van 40 jaar in slaap te vallen. Deze intrigrerende premise is de basis voor, tot op heden, vier seizoenen redelijke bingebare episodes met hoge production values.
Elk seizoen focust op een periode van een paar jaar waarin verschillende verhaallijnen door elkaar lopen. Aan het einde van een seizoen komen ze allemaal netjes bij elkaar waardoor het voelt als een afgesloten verhaal. De season finale eindigt elke keer met een tijdssprong van een decennium waarin het volgende seizoen geteased wordt. Dit werkt goed om de variatie in enscenering te houden. De karakters verouderen natuurlijk maar lopen in elk geval tot en met seizoen 4 grotendeels allemaal mee. Die vaste cast komt in dat laatste seizoen wel in de Lethal Weapon ‘I’m too old for this shit’ fase dus ik denk dat seizoen vijf wel een grotendeels verse cast gaat presenteren.
Die cast is grotendeels opgemaakt uit relatief onbekende en grotendeels capabele acteurs, maar dit is wel een zwak punt van For All Mankind. Met name Joel Kinnaman, die astronaut Ed Baldwin speelt, vind ik niet al te best, de diepte in zijn karakter vind ik vaak ver te zoeken en hij komt nogal houterig over. Aan de andere kant van de schaal heb je Wren Schmidt, die de bij NASA werkende Margo Madison speelt en dat mooi understated doet. Zeker mijn favoriete karakter in de serie. Er zijn nog veel meer karakters die allemaal veel screentime krijgen; het is echt een ensemble en ze komen geloofwaardig over in hun acteren naar elkaar toe.
Grootste manco van For All Mankind is dat het plot nogal wisselend van kwaliteit is. De serie heeft nogal wat moeite zo nu en dan om de juiste versnelling te vinden; zo is de eerste helft van seizoen 1 echt traag, maar vanaf de vijfde aflevering gaat het tempo omhoog. Maar ook de latere seizoenen hebben nogal eens problemen met het script. Ik vond vooral seizoen 3 bijzonder matig bij wijlen, daar werd gebruik gemaakt van veel uitgekauwde tropes die de boel naar beneden halen. Gelukkig duurt dat nooit meer dan een paar afleveringen en weet men de pook weer in de juiste plek te rammen.
Tot slot, wat is For All Mankind nu? Ik schreef bovenaan al dat het geen serie is die zich in een hokje laat duwen. Als je geïnteresseerd bent in ruimtevaart is dit zeker een goede serie, en ik vind met name de latere seizoenen qua realisme maar ook qua feel lijken op een soort prequel voor The Expanse, zeker een van mijn favoriete series. Maar er is ook een hoog soap opera-gehalte en dat moet je wel kunnen hebben. Minimaal de helft van de serie gaat over de relaties tussen de karakters en in hoeverre je dat boeit is afhankelijk van je interesse in hen en dat is waar For All Mankind faalt ten opzichte van de beste TV-series; die karakters zijn eenvoudigweg lang niet allemaal even interessant.
Alles bij elkaar is dit een serie die denk ik genoeg dingen goed doet om veel mensen aan te spreken. Ik ben benieuwd hoe seizoen vijf verder gaat. Waarschijnlijk zonder een paar oude bekenden, dus het wordt interessant om te zien waar men mee gaat komen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Drie was matig, vier een stuk beter. Spannende arc voor Margo, en ik vond Ed en Dev ook beter te pruimen. En geen
spoiler:
die in drie fors in mijn irritatiezone zat.
Karen
Bodkin - 2024 - zwarte komedie - 7 episodes op Netflix
Een Ierse journaliste werkzaam in Londen, moet even van de radar verdwijnen als een zaak rondom een klokkenluider verkeerde aandacht krijgt. Ze wordt gekoppeld aan een Amerikaanse podcaster en zijn assistente die een verhaal wil uitzoeken over een Iers dorpsfeest waar 2 personen vermist zijn geraakt.
Zoals je kan verwachten worden ze niet met open armen ontvangen.
De Ierse journaliste voelt zich eigenlijk te goed voor het meewerken aan een podcast, de Amerikaanse podcaster gaat heerlijk naief het verhaal proberen te achterhalen, en de assistente doet alles om bij de journaliste in een goed blaadje te komen omdat ze ook een echte journalist wil worden. Gooi daar nog wat interpol-agenten bij die criminele activiteiten in het dorp onderzoeken en je hebt een hoop chaos.
Maar die chaos wordt op een rustige manier verteld, met die typische onderkoelde humor die we kennen van onze overzeese buren. Hoewel er wat zijlijntjes zijn, die niet allemaal worden uitgelopen of doorontwikkelen, focust het verhaal zich echt op het mysterie uit het verleden waarbij er dus 2 personen zijn verdwenen. Beetje bij beetje wordt dit ontrafeld.
Bij 1 aflevering moest ik denken aan Jackie Brown, een scene waarbij tot 3 keer toe wordt teruggeblikt op hoe dat stand is gekomen, vanuit de gezichtspunten van de 3 hoofdpersonen.
In het verhaal zijn er genoeg typische dorpskarakters, waarbij sommige ook echt een hoofdrol krijgen. Ik vond de mix van de 3 hoofdpersonen erg leuk. In het dorp wonen markante figuren, waarbij iedereen wel een reden lijkt te hebben om niet te willen vertellen wat er gebeurd.
Het wordt wel langzaam verteld, iets waar ik wel van hou, maar vooral de zwarte onderkoelde humor vond ik erg goed.
Een Ierse journaliste werkzaam in Londen, moet even van de radar verdwijnen als een zaak rondom een klokkenluider verkeerde aandacht krijgt. Ze wordt gekoppeld aan een Amerikaanse podcaster en zijn assistente die een verhaal wil uitzoeken over een Iers dorpsfeest waar 2 personen vermist zijn geraakt.
Zoals je kan verwachten worden ze niet met open armen ontvangen.
De Ierse journaliste voelt zich eigenlijk te goed voor het meewerken aan een podcast, de Amerikaanse podcaster gaat heerlijk naief het verhaal proberen te achterhalen, en de assistente doet alles om bij de journaliste in een goed blaadje te komen omdat ze ook een echte journalist wil worden. Gooi daar nog wat interpol-agenten bij die criminele activiteiten in het dorp onderzoeken en je hebt een hoop chaos.
Maar die chaos wordt op een rustige manier verteld, met die typische onderkoelde humor die we kennen van onze overzeese buren. Hoewel er wat zijlijntjes zijn, die niet allemaal worden uitgelopen of doorontwikkelen, focust het verhaal zich echt op het mysterie uit het verleden waarbij er dus 2 personen zijn verdwenen. Beetje bij beetje wordt dit ontrafeld.
Bij 1 aflevering moest ik denken aan Jackie Brown, een scene waarbij tot 3 keer toe wordt teruggeblikt op hoe dat stand is gekomen, vanuit de gezichtspunten van de 3 hoofdpersonen.
In het verhaal zijn er genoeg typische dorpskarakters, waarbij sommige ook echt een hoofdrol krijgen. Ik vond de mix van de 3 hoofdpersonen erg leuk. In het dorp wonen markante figuren, waarbij iedereen wel een reden lijkt te hebben om niet te willen vertellen wat er gebeurd.
Het wordt wel langzaam verteld, iets waar ik wel van hou, maar vooral de zwarte onderkoelde humor vond ik erg goed.
Wij hebben recent ook Bodkin gekeken. Inderdaad een aanrader. Weinig toe te voegen aan de recensie van @Pat911. Keek lekker weg.
Baby Reindeer (2024) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA We volgen de ellende van Richard Gadd, die met één goed bedoelde handeling een berg ellende over zich heen haalt. Er wordt op hele goede wijze uitgelegd wat de impact is die een stalker kan hebben op je leven. Je raakt vervreemd van vrienden en familie, je werk gaat er onder lijden, noem maar op. De vrouw die Martha speelt doet het ook echt geweldig. De blikken in haar ogen, perfect balancerend tussen "valt wel mee" en "compleet verknipt" in een paar tellen. Hoe ze langzaam aan verder en verder gaat in haar acties. Richard zit psychisch en emotioneel flink in de knoei, alleen lijkt hij dat zelf niet in de gaten te hebben. Dat is een mooi recept voor ellende, wat zich over de 7 afleveringen mooi laat zien. Het bouwt goed op en aflevering 4 vond ik het hoogtepunt van de serie. De zelfdestructie van Richard, de wil om iets te bereiken en daarvoor alles weg te zetten en te gooien wat je hebt. Minpuntje vond ik wel dat Richard zelf als acteur niet heel overtuigend is. Hij moet een mid twintiger voorstellen, maar zelfs met de beste wil van de wereld kan ik me dat niet voorstellen. Hij is 35, ik ben zelf 37, en met de beste wil van de wereld kan ik me niet voordoen als een twintiger | |
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
@Dwarlorf, aflevering 8 van de 7? 
Ik snap het trouwens goed hoor. Ik vond de hoofdrolspeler ook steeds minder worden. Als comedian niet grappig, als vriend waardeloos voor Keeley en Teri. Egocentrisch, maar ik was vooral geboeid door het psychologische aspect en de impact die een stalker heeft op iemands leven. De meest sympathieke personages waren Keeley, Teri en de moeder van Keeley.
Ik snap het trouwens goed hoor. Ik vond de hoofdrolspeler ook steeds minder worden. Als comedian niet grappig, als vriend waardeloos voor Keeley en Teri. Egocentrisch, maar ik was vooral geboeid door het psychologische aspect en de impact die een stalker heeft op iemands leven. De meest sympathieke personages waren Keeley, Teri en de moeder van Keeley.
[ Voor 82% gewijzigd door JanW op 13-06-2024 09:12 ]
JanW schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:09:
@Dwarlorf, aflevering 8 van de 7?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Vond de Disney serie “Reservation Dogs” erg goed. Gaat over een groep ‘native americans’ die wonen in de staat Oklahoma, verrassende plots en diepgang met een mooie inkijk hoe zo’n gemeenschap leeft.
Edit: Corrected link
Reservation Dogs (2021–2023) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA | |
[ Voor 15% gewijzigd door jake1996 op 13-06-2024 09:28 ]
Skoden! Inderdaad goede serie!jake1996 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:19:
Vond de Disney serie “Reservation Dogs” erg goed. Gaat over een groep ‘native americans’ die wonen in de staat Oklahoma, verrassende plots en diepgang met een mooie inkijk hoe zo’n gemeenschap leeft.
Reservation Dogs (2021–2023) [Afbeelding: Reservation Dogs (2021–2023)] Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
ReBoot (1994–2001) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 56S min | MPAA: TV-Y7 Na wat andere series uit mijn tienertijd, was het dit keer tijd voor ReBoot. Het is een van de eerste kinderseries die volledig computergegenereerd is. Het gaat over een computer (Mainframe) waar 2 virussen (Megabyte en Hexadecimal) de boel willen overnemen. Gelukkig is er Guardian Bob, hij hou alle snode plannen tegen samen met zn vrienden. De User laad af en toe spellen in Mainframe. Als de User wint word er een stuk stad vernietigd, Bob en zn troepen doen er dus alles aan om te winnen. Alle genres komen voorbij, racen, shooters, kies maar uit. Het eerste seizoen heeft losstaande afleveringen. Halverwege de show komt er een overlappend verhaal en word het interessanter om te volgen. Er zitten leuke verwijzingen in die ik vroeger niet snapte, o.a. the X files, Indiana Jones en Austin Powers worden aangehaald. Ik ben net met het 4e en tevens laatste seizoen begonnen. Het is allemaal een feest van herkenning: de computertaal die ze gebruiken, de verwijzingen, de games, het internet, ik word er helemaal blij van. Uiteraard is het flink gedateerd, toch is het prima gemaakt. Zowel het visuele als de karakters maken ontwikkelingen door in de show. | |
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Tevens de eerste lange serie die toen volledig met 3d animaties was gedaan.
Die Canadezen waren er eerder bij dan Pixar met hun shorts
Die Canadezen waren er eerder bij dan Pixar met hun shorts

Dat zit wel Schnorr.
Pixar's eerste short is uit 1984 he
Ik citeer:
"de eerste lange serie"
Dat zit wel Schnorr.
Shogun (2024–2026) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Wat begint met een simpele aanvaring tussen een Europees schip en een vissersdorpje mondt uit in een serie waarvan iedere aflevering als episch te omschrijven is. Vergeet de Michael Bay epicness-schaal en waan jezelf in het oude Japan waar mensen de kunst van de drie harten beheersen: "a man has a false heart in his mouth for the world to see, another in his breast to show to his special friends and his family, and the real one, the true one, the secret one, which is never known to anyone except to himself alone, hidden only God knows where". Deze metafoor staat aan de basis van de verhaallijn en introduceert je als kijker samen met John Blackthorne (relatieve nieuwkomeling Cosmo Jarvis uit o.a. Raised by Wolves en Peaky Blinders) zonder kennis in een wereld met een compleet andere cultuur. Binnen genoemde wereld bestaat de verplichting om beleefd met elkaar om te gaan. Zoals omschreven met de drie harten is dit echter alleen een laagje suiker bovenop een keiharde onderlaag, waardoor men elkaar schijnbaar moeiteloos op verschillende manieren omlegt terwijl de nieuw aangekomen Europeaan consistent een barbaar wordt genoemd omdat deze als "Anjin" geen goede manieren zou kennen. Als incidentele zondagskijker van Japanse films of series die in het begin wellicht nog zal denken dat het plegen van seppuku wordt gedaan uit eergevoel, is deze serie een verfrissende wind. De inzet hiervan dient duidelijk om machtsverschuivingen te bewerkstelligen. Het effect is visueel schokkend en scriptmatig glijdt het mes net zo scherp door de tekstuele boter om middels de geproduceerde boterletters het verhaal vloeiend en snel voort te zetten zodat je als kijker reikhalzend begint uit te kijken naar de volgende aflevering. Jammie. Net als de goede Sint komt John Blackthorne met een schip naar binnen zeilen. Gedurende de serie leef je met hem mee tijdens zijn poging om zichzelf thuis te maken in de wereld van o.a. Mariko-sama (Anna Sawai, bekend van o.a. Monarch) en Yoshii Toranaga; gespeeld door de befaamde Hiroyuki Sanada, die sinds Lost, Westworld en Hawkeye steeds bekender is geworden in Amerikaanse series na een lang verleden in Japanse series en films. Hoewel Blackthorne zich gedraagt als de hoofdrolspeler, zorgt het smaakvolle script er voor dat Mariko-sama tegen wil en dank, vooral bereikt dankzij de prestaties van Anna Sawai, eigenlijk het middelpunt van de serie is. Met een verhaal dat volgens verschillende online bronnen in het begin enigszins gebaseerd lijkt te zijn op de gebeurtenissen rond "Lord Tokugawa Ieyasu" van het "Tokugawa Shōgunate", zou het hier voornamelijk om fictie gaan. Er zitten wel een hoop herkenningspunten in die overeenkomen met de werkelijkheid en na het kijken van de serie vallen veel dingen die je leest op Wikipedia over deze periode beter op hun plaats. Kortgezegd zou je bijna met seppuku willen dreigen om het lot tijdens de gemiddelde werkweek in je eigen voordeel uit te laten vallen als dit betekent dat je sneller een stap verder kunt komen in het kijken van de resterende episodes. Overigens is de serie te zien op Disney+ omdat Disney Fox heeft overgekocht. Van origine is het een serie voor Hulu van FX (Fox eXtended). | |
[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 17-06-2024 07:16 ]
Dat zit wel Schnorr.
Eric (2024) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ik vond het een geweldige serie. Verhaal in het kort: zoontje van een puppeteer raakt vermist. Rechercheur gaat op onderzoek uit en stuit op kindermisbruik en andere vermissingen. Vader Vincent zelf probeert ook zijn zoontje terug te vinden, terwijl hij ook tegen zijn eigen verleden vecht. Ik begon te kijken zonder dat ik wist wie er eigenlijk meespeelden. Al vanaf moment 1 vond ik de hoofdrolspeler geweldig en het duurde even voor ik 'm herkende..... Benedict Cumberbatch zet een fantastisch personage neer, creatief en gepassioneerd in zijn werk, en daarom een hork in zijn sociale omgang. Op momenten moest ik even aan Dr.House denken. Ook de andere rollen vind ik erg goed gecast. Netflix wordt natuurlijk vaak verweten dat ze de typische woke-karakters inzetten, maar hoewel 1 van de karakters een homofiel zwart persoon is, is dat nu juist gebruikt om het tijdsbeeld (mid jaren 80) te benadrukken. Een tijdsbeeld met discriminatie, armoede, corruptie. Er spelen meerdere verhaallijnen door elkaar, ze raken elkaar omdat de personages die verhaallijnen doorkruisen. Serie duurt slechts 6 afleveringen, met iets meer afleveringen zou er nog wat meer verdieping in de karakters hebben kunnen komen. | |
The Night Of (2016) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 525 min | MPAA: TV-MA Naz (Riz Ahmed) is een college student in New York. Op zoek naar vertier in zijn vader's taxi stapt uit het niets de aantrekkelijk Andrea (Sofia Black-D’Elia) achterin. De toevallige ontmoeting eindigt in Andrea’s appartement; onder invloed van alcohol en verdovende middelen hebben Naz en Andrea sex met elkaar. Als Naz uren later wakker wordt, treft hij het levenloze lichaam van Andrea aan, die met talloze messteken om het leven is gebracht. Naz rent in paniek weg, maar wordt snel gegrepen door de lange arm der wet, in de persoon van de gedreven detective Dennis Box (Bill Camp). Zijn advocaat Jack Stone (John Turturro) krijgt de lastige taak de enorme berg bewijs die in de richting van Naz wijst weg te poetsen. The Night Of is een remake van de Britse serie Criminal Justice, en is een slow burning thriller die de spanning meedogenloos opvoert zonder dat je er erg in hebt. Over 8 afleveringen van een uur wordt het gehele proces van de bewuste avond tot aan het einde van de rechtszaak geschilderd en alle mensen die daarin een rol spelen worden uitgewerkt tot interessante, rounded characters. Ahmed is erg sterk maar Turturro, die met veel gevoel zijn advocaat speelt, en Bill Camp als de subtiel, net binnen de lijntjes kleurende detective Box zijn zo mogelijk nog beter. En de rest van de cast krijgt misschien iets minder screentime maar is niet minder capabel. Naz' reis door de langzaam draaiende raderen van het systeem voelt een beetje als Dante, een tocht door de hel. Dieper en dieper moet hij gaan om te overleven in het gevangenissysteem en The Night Of laat tot het allerlaatst ongewis of en hoe Naz daar uitkomt. Het is fascinerend en ook wel deprimerend om te zien. Een living nightmare. De serie is daarmee ook een eloquente en luide aanklacht tegen de wijze waarop het recht wordt toegepast en hoe mensen het slachtoffer worden van de werking ervan, ondanks de goede intenties bij alle partijen die aan het proces deelnemen. Dit is geen John Grisham-verfilming met zwart-witte karakters; iedereen, van slachtoffer, verdachte, advocaat, aanklager, rechercheur en vele andere personen die een rol spelen in het proces van rechtsvervolging worden in grijstinten getekend. Allen hebben ze hun eigen belangen die ze dienen en die belangen lijnen soms op met die van elkaar, maar soms ook niet. Wat The Night Of wel heel helder schetst is hoe het proces mensen vermorzelt tussen haar trage tandwielen. Schuldig of onschuldig, dat maakt niet uit. | |
Dwars door de Lage Landen (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: N/A | MPAA: N/A And now for something completely different... Een reality serie... Over 3 Belgen die een wandeltocht maken van de plaats Lauwersoog in het noorden van de provincie Groningen tot aan Panne in Zuid België. Althans, in dit seizoen die ik nu kijk, seizoen 2 geloof ik. 3 Belgen : Arnout Hauben, de verslaggever, showman en hoofdpersoon van het stel, en Ruben, de geluidsman met een drone, en Philip, de cameraman. Ik vind de serie echt fantastisch. Arnaut spreekt spontaan onderweg allerlei mensen uit het dagelijks leven en hun vaak bijzondere verhalen. Ook komt hij overal en mag hij van alles uitproberen. Terloops krijg je hier en daar ook nog wat geschiedenis mee. Ook zie je veel plaatsen en gebieden, onder andere vanuit de drone. Sommige activiteiten van hun staan op het programma. Maar de meeste niet. Zoals bijvoorbeeld het Hol van Pluto, een welness resort voor honden Elke keer als ik gekeken heb, heb ik het gevoel gehad dat ik een dagje uit ben geweest. Arnout bezit de gave om je mee te nemen en avonturen te beleven. Aanrader wat mij betreft. Seizoen 2, 8 afleveringen, nu nog steeds te zien op npostart (app). | |
Dezelfde drie Belgen hebben ook Rond de Noordzee (aanrader) en rond de middelandse zee gedaan (deze moet ik nog kijken)Een reality serie... Over 3 Belgen die een wandeltocht maken van de plaats Lauwersoog in het noorden van de provincie Groningen tot aan Panne in Zuid België.
House (2004–2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14 Gister avond Seizoen 1 van House af gekeken, dat waren zeg maar de eerste 22 afleveringen. Deze serie is erg leuk, kijkt heerlijk weg en is ook een serie die je rustig een tijdje zou kunnen negeren zonder dat je vergeten bent wat er gebeurd is, omdat de meeste gevallen redelijk lost staan van elkaar. Maar toch zitten er dingen in die een vervolg zijn en daardoor ook als een serie aanvoelen. Ik had vroeger eens een verloren aflevering op TV gezien en het sprak me toen al aan, echter de serie zelf nog nooit gezien. Heb nog 7 seizoenen te gaan, dus kom nog wel even vooruit Voor de mensen die niet weten wat House is, hier een korte basis uitleg. House is een serie dat zich afspeelt in een Amerikaans ziekenhuis. De serie gaat om Dr. Gregory House die erg goed is in het oplossen van ziektes, hoe zeldzamer het geval, hoe leuker dat hij het vind. Je kunt hem een beetje vergelijken met Sherlock op bepaalde punten, hij is super slim, maar zo bot en onsociaal als maar kan. Mocht je deze serie ook willen zien, hij staat op moment van schrijven op Netflix. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Om een idee te krijgen van de humor in HouseLinksquest schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:56:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]House (2004–2012)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: House (2004–2012)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
[justify]Gister avond Seizoen 1 van House af gekeken, dat waren zeg maar de eerste 22 afleveringen. Deze serie is erg leuk, kijkt heerlijk weg en is ook een serie die je rustig een tijdje zou kunnen negeren zonder dat je vergeten bent wat er gebeurd is, omdat de meeste gevallen redelijk lost staan van elkaar. Maar toch zitten er dingen in die een vervolg zijn en daardoor ook als een serie aanvoelen. Ik had vro
https://www.youtube.com/shorts/Vz52lQKGNeI
Overigens ook op Prime en SkyShowtime te kijken, voor wie geen Netflix abo heeft.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ojee, een serie die erg hoog op mijn "steeds-weer-opnieuw-kijken lijst" staat, met als hoogtepunt S3 afl 2Linksquest schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:56:
House (2004–2012) [Afbeelding: House (2004–2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14 Gister avond Seizoen 1 van House af gekeken, dat waren zeg maar de eerste 22 afleveringen. Deze serie is erg leuk, kijkt heerlijk weg en is ook een serie die je rustig een tijdje zou kunnen negeren zonder dat je vergeten bent wat er gebeurd is, omdat de meeste gevallen redelijk lost staan van elkaar. Maar toch zitten er dingen in die een vervolg zijn en daardoor ook als een serie aanvoelen. Ik had vroeger eens een verloren aflevering op TV gezien en het sprak me toen al aan, echter de serie zelf nog nooit gezien. Heb nog 7 seizoenen te gaan, dus kom nog wel even vooruit
Voor de mensen die niet weten wat House is, hier een korte basis uitleg. House is een serie dat zich afspeelt in een Amerikaans ziekenhuis. De serie gaat om Dr. Gregory House die erg goed is in het oplossen van ziektes, hoe zeldzamer het geval, hoe leuker dat hij het vind. Je kunt hem een beetje vergelijken met Sherlock op bepaalde punten, hij is super slim, maar zo bot en onsociaal als maar kan. Mocht je deze serie ook willen zien, hij staat op moment van schrijven op Netflix.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
House en het team proberen een jongetje te redden die beweert dat aliens op hem hebben geëxperimenteerd
Ik als emotioneel onbenul moest zelfs een paar traantjes wegpinken.
Ik moet nog aan Seizoen 2 beginnen, zijn nog even het 3de seizoen van Hanibal aan het kijken, maar kijk er al naar uit als jij zegt dat die goed is.RCBL schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:53:
[...]
Ojee, een serie die erg hoog op mijn "steeds-weer-opnieuw-kijken lijst" staat, met als hoogtepunt S3 afl 2
House en het team proberen een jongetje te redden die beweert dat aliens op hem hebben geëxperimenteerd
Ik als emotioneel onbenul moest zelfs een paar traantjes wegpinken.
Baby Reindeer (2024) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Baby Reinder vertelt het waargebeurde verhaal van Richard Gadd, een man die slachtoffer wordt van een professionele en veroordeelde stalker. Om maar direct met de deur in huis te vallen: Richard is een nietsnut die in de knoop zit met zichzelf en zijn leven totaal niet op de rails heeft. Hij komt zo ontzettend zwak en verslagen over dat het lastig is om medeleven te voelen. Begrijp me niet verkeerd, alles wat hem overkomt is heftig en wens je niemand toe, maar er lijkt geen vezel in zijn lijf te zijn die zich op enig moment verzet, hij laat alles gebeuren en over zich heen komen. Sterker nog, naarmate de serie vordert begint het misbruik als een verslavende drug voor hem te worden en lijkt hij het gevaar ook steeds meer op te zoeken, waardoor je als kijker steeds minder medelijden met de 'loser' Richard krijgt. Het is op meerdere vlakken erg sneu om te zien hoe iemand mentaal zo diep kan zinken en zo klein kan worden. Het karakter Richard vertoont wat dat betreft wel enige overeenkomsten met Arthur Fleck uit de film Joker. De serie zit wel goed in elkaar. Richard speelt zichzelf overtuigend (wat gezien de omstandigheden erg knap is) en ook de stalker is erg overtuigend. Verwacht geen plotwendingen of iets, dit is niks meer dan een chronologische uiteenzetting van trieste gebeurtenissen. Met 7 korte afleveringen is de serie prima in één of twee dagen te kijken. | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
My Lady Jane (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A My Lady Jane begint als een soort What If-serie. Jane Grey (Bradgate Park, oktober 1537 – Londen, 12 februari 1554) was een Engelse adellijke vrouw. Zij was een achterkleindochter van koning Hendrik VII en was in 1553 op 15-jarige leeftijd gedurende negen dagen koningin. Nog geen jaar later werd zij ter dood veroordeeld en onthoofd. Maar wat als ze nou niet onthoofd zou zijn... Daarna is het gewoon een grappige serie met vlotte dialogen, intriges aan het Engelse hof, hier en daar een blote bil, absurde Engelse humor en een vleugje sprookje. Inclusief tikkie sarcastische tongue in cheek alwetende voice-over. Kijkt prima weg. | |
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Supacell (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Stel je voor dat je ineens superkrachten hebt? Dat je telekinese hebt? Of de tijd kunt stilzetten? En dat je ineens de toekomst ingeblazen wordt, en dat blijkt dat je niet de enige bent? En dat allemaal in het Londen van nu in plaats van ergens in Amerika... Wat begint als een beetje een serie die vooral lijkt te gaan over rivaliserende bendes in zuid-Londen, blijkt toch om een groter geheel te gaan en uit te groeien tot iets wat meer is dan de som der delen. Het kost een tweetal afleveringen om er een beetje goed in te zitten, maar dan raak je toch betrokken bij de hoofdpersonen en is het een uitermate boeiend geheel, dat ik in een paar dagen er doorheen heb gejast, en nu zit te wachten op de volgende delen. Want het is een erg goed verteld verhaal, met een paar mooie twists erin en ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal zich verder ontvouwt. De ondertiteling is iets dat wel noodzakelijk is, want soms zijn de accenten best wel zwaar, en dat maakt het toch wel wat lastiger als niet-Londenaar. Het past er echter wel bij (dat accent dus), en maakt het wellicht wat authentieker. De effecten zijn goed gedaan, en het acteerwerk is meer dan prima. De locaties zijn ook goed, en het is verfrissend dat het een keer niet in een Amerikaans wolkenkrabber-landschap speelt, maar een meer 'urban' setting, van een Europese stad. Kortom: puike serie, die met 6 afleveringen nu al te kort aanvoelt, en doet hopen op een snel vervolg. Aanrader! | |
Senks!Makaja schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:19:
Supacell (2024–) [Afbeelding: Supacell (2024–)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Stel je voor dat je ineens superkrachten hebt? Dat je telekinese hebt? Of de tijd kunt stilzetten? En dat je ineens de toekomst ingeblazen wordt, en dat blijkt dat je niet de enige bent? En dat allemaal in het Londen van nu in plaats van ergens in Amerika...
Wat begint als een beetje een serie die vooral lijkt te gaan over rivaliserende bendes in zuid-Londen, blijkt toch om een groter geheel te gaan en uit te groeien tot iets wat meer is dan de som der delen. Het kost een tweetal afleveringen om er een beetje goed in te zitten, maar dan raak je toch betrokken bij de hoofdpersonen en is het een uitermate boeiend geheel, dat ik in een paar dagen er doorheen heb gejast, en nu zit te wachten op de volgende delen. Want het is een erg goed verteld verhaal, met een paar mooie twists erin en ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal zich verder ontvouwt.
De ondertiteling is iets dat wel noodzakelijk is, want soms zijn de accenten best wel zwaar, en dat maakt het toch wel wat lastiger als niet-Londenaar. Het past er echter wel bij (dat accent dus), en maakt het wellicht wat authentieker. De effecten zijn goed gedaan, en het acteerwerk is meer dan prima. De locaties zijn ook goed, en het is verfrissend dat het een keer niet in een Amerikaans wolkenkrabber-landschap speelt, maar een meer 'urban' setting, van een Europese stad.
Kortom: puike serie, die met 6 afleveringen nu al te kort aanvoelt, en doet hopen op een snel vervolg. Aanrader![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Same. Ook over dat hout.Elvhenk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:39:
[...]
Senks!Ik ben gisteravond net aan de eerste aflevering begonnen en ik vond dat er tamelijk houterig werd geacteerd, maar dan kijk ik nog even stug door.
Vanavond laatste aflevering, dus op zich is het wel bingeable
Dat zit wel Schnorr.
Nou, de afgelopen 2 maanden druk bezig geweest met Prison Break. Had die al wel eerder gezien, maar vond het geweldig om alles nog een keer te zien. Veel was ik alweer vergeten.
Hiervoor heb ik alle seizoenen van Dexter gekeken
Daarvoor Walking Dead (tot seizoen 4, toen kon ik het niet meer aan...)
Daarvoor alles van Breaking Bad en Better Call Saul
Daarvoor alle seizoenen van stranger things
Nu even bedenken wat de volgende 'oude' serie is die ik de komende tijd ga kijken..
Misschien wel 24? Meer als 192 afleveringen in totaal
Zou echt geen details meer weten van Jack Bauer en zijn crew.
Nu even bedenken wat de volgende 'oude' serie is die ik de komende tijd ga kijken..
Misschien wel 24? Meer als 192 afleveringen in totaal
@TripleQ Lekker Suits gaan kijken!
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Je kan naar Donna kijken en de actie er zelf bij fantaseren
Mad Men al gezien?TripleQ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:53:
Nou, de afgelopen 2 maanden druk bezig geweest met Prison Break. Had die al wel eerder gezien, maar vond het geweldig om alles nog een keer te zien. Veel was ik alweer vergeten.
Misschien wel 24? Meer als 192 afleveringen in totaal![]()
![]()
IMDB: Mad Men (TV Series 2007–2015)
[ Voor 6% gewijzigd door RoRoNL op 08-07-2024 18:45 ]
Nee! Zal de kijken of dat wat is.RoRoNL schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:44:
[...]
Mad Men al gezien?
IMDB: Mad Men (TV Series 2007–2015)
Als je op zoek bent naar actie kun je die ook over slaan. Mad men is zeker goed, maar veel blabla en weinig actie. Gok dat Suits dan meer actie heeft (alhoewel ik Mad men vorig jaar gekeken heb en Suits een aantal jaren terug).
Supacell (2024–) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Save the girlfriend, save the world. Het achtergrondverhaal lijkt zijn roots te vinden in het verleden, waar o.a. tijdens de beruchte Tuskegee-experimenten onethische dingen zouden zijn gedaan. Er is een shadowy organisatie die mensen met superkrachten in de gaten houdt en op één of andere manier hebben alle ontvangers van deze abilities een donkere huidskleur. Iets met de sikkelcelziekte lijkt een rol te spelen. Hoofdrolspeler Michael (Tosin Cole, bij sommigen bekend uit een aflevering van Doctor Who) ontdekt dat hij door tijd en ruimte kan reizen om hierdoor uit te vinden dat zijn vriendin binnen een paar maanden vermoord zal worden. Omdat het zich afspeelt in de typisch Zuid-Londense omgeving is hier wel iets bij voor te stellen en geschrokken gaat hij op zoek naar de oorzaak door vriend en vijand op te zoeken en aan te spreken. Ook al is de hoofdpersoon likeable, het doet teveel aan als een Britse "Heroes" met donkere huidskleur. Eddie Marsan, voor de vaste kijker van Britse TV-series zonder twijfel wel een bekend gezicht, verpersoonlijkt de eindbaas en gaat een paar minuten los als man-who-does-evil. Hij is geen Sylar, noch is er een karakter in deze serie aanwezig die dezelfde vorm van complexiteit kent. In een aantal reviews wordt gesproken over prachtige SFX. In werkelijkheid laat de serie vooral een aantal bekende After Effects-effecten zien die minder uniek zijn dan sommigen je willen laten geloven. Wat ik zelf jammer vind is dat de basis weer het stereotype is en dat het nergens heel vernieuwend wordt. Weer wordt vergeten dat "Heroes" cool was omdat het nieuwsgierigheid opwekte en niet voornamelijk omdat het de zoveelste samenzweringstheorie uitbeeldde. Eveneens wordt vergeten dat Watchmen een tragisch Amerikaans verleden in een intelligent jasje goot en de kijker bij de lurven greep om hier ieder detail van te tonen met superkrachten als metafoor. Maar de geheime organisaties die er zijn omdat ze er zijn hebben we inmiddels wel een keer gezien en ik had gehoopt op iets nieuws of iets onverwachts. Opgesomd is dit dus voornamelijk een rehash van bestaande scifi-series in een Britse omgeving met veel "bruv", bruv. Als je een ingewikkelde backstory verwacht a la Watchmen (de serie), dan laat deze serie je helaas tot het einde hangen met cliché oneliners en pijnlijk domme scriptfouten. Mocht je bijvoorbeeld seks hebben met je vriendin en plotseling ontdekken dat je jezelf kunt transporteren naar een andere locatie, dan eindig je daar netjes met je gulp dicht en broek omhoog. Superkracht of supersad voor de hoofdrolspeler? De beste éénregelige omschrijving die ik voor deze serie kan bedenken luidt als volgt: Heroes meets The Lazarus Project. Als men in seizoen 2 opeens qua achtergrondverhaal opeens een Watchmen uit de hoge hoed tovert dan stel ik mijn mening bij. Voor nu is het voornamelijk een kopie van wat je al gezien zal hebben. Bingeable, maar geheel volgens de Netflix-formule. | |
Dat zit wel Schnorr.
Suits is geweldig. Maar dan zal Peaky Blinders het ook wel prima doen.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
White Collar is ook wel geinig, ook een succesvolle entry in de ‘Blue Sky Era’ van USA Networks, shows met licht drama, comedy en een ‘zonnige’ outlook. White Collar had de good sense te stoppen voor het saai werd, Suits ben ik op afgeknapt omdat het teveel herhaling werd.
Ik vond ze alle 3 goed suits, white collar, en peaky blinders 👍.
The Asunta Case (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Originele titel "El caso Asunta". Waarom IMDB buitenlandse series altijd een Engelse titel moet geven is mij een raadsel... Gebaseerd om een waargebeurd verhaal dat Spanje in 2013 in haar greep hield gaan we op zoek naar de waarheid achter de verdwijning van een vermist 12-jarig meisje. De agenten die de zaak onderzoeken zien, aangestuurd door de (over)ijverige rechter Juez Malvar, de beschuldigende vinger al snel richting de ouders wijzen. Zó snel dat je het idee krijgt dat de vork toch net even anders in de steel zit dan het bewijs doet vermoeden. We zijn immers doorgewinterde seriekijkers en niet zo snel voor één gat te vangen. Gelukkig helpt de serie hier aan mee door te pogen ons op het verkeerde been te zetten. Hoe het afloopt? Dat ga ik natuurlijk niet verklappen. De hoofdrol wordt gespeeld door Candela Peña en dat doet ze zo ontzettend goed dat je al vanaf het eerste moment een ontzettende afkeer krijgt van haar personage. Ze zet de rol van narcistische, jammerende moeder op een bijna eng realistische manier neer. Ook Tristán Ulloa, die de vader speelt, weet zijn (perverse?) personage zo neer te zetten dat je er bijna rillingen van krijgt. Is alles dan zo goed? Nee, dat zeker niet. De serie had een stuk korter gekund en de muziek is vaak té aanwezig en mijns inziens niet echt goed passend. Met 6 afleveringen ben je er toch vrij rap doorheen en de drang naar de waarheid zorgt dat je blijft kijken, want zijn de ouders nu schuldig of niet? Helaas blijven sommige vragen (met name over de personages en hun driften en drijfveren) onbeantwoord waardoor je als kijker enigszins onvoldaan naar de credits zit te kijken. spoiler: In die zin wordt het verhaal trouw gevolgd; beide ouders hebben geheimen die nooit aan het licht gekomen zijn. Daarom een dikke pluim voor de schrijvers die ervoor gekozen hebben om deze gaten niet op te vullen met verzinsels en op die manier een gesloten einde aan de serie te breien. En toch knaagt het, potverdomme. Mocht je de serie gaan kijken, zet 'm dan NIET op Engelse nasynchronisatie en hou het gewoon bij het originele Spaans. | |
Ik vond bingeable een groot woord, maar ik heb het wel afgekeken. De setting in Londen vond ik erg leuk, een stad die ik in elk geval beter ken dan Amerikaanse steden.Stukfruit schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:26:
[...]
Same. Ook over dat hout.
Vanavond laatste aflevering, dus op zich is het wel bingeable
American Horror Stories (2021–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vanmiddag het eerste seizoen van American Horror Stories afgerond, deze serie is zeg maar een side serie gebaseerd op American Horror Story. Waar het bij American Horror Story elk seizoen een ander verhaal is, is het Stories bijna elke aflevering een apart verhaal. Eigenlijk was alleen aflevering 1 en 2 die op elkaar vervolgen, de andere 5 aflevering waren allemaal een ander verhaal, hoewel de laatste aflevering van dit eerste seizoen ook deels iets te maken had met de eerste 2 afleveringen. De afleveringen zijn net zo bizar als wat de American Horror Story is, maar net op z'n manier dat je toch wilt doorkijken. Het eerste seizoen was oke, en wil zeker het 2de seizoen kijken, maar het is geen serie die ik nog een 2de keer zou kijken, daar ben ik ook heel eerlijk in. | |
Hannibal (2013–2015) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 44 min | MPAA: TV-MA Gisteren het 3de en laatste Seizoen afgerond van deze serie, hij heeft een einde dat als een afsluiter kan dienen, maar het zou ook goed voor een 4de seizoen kunnen zorgen. Dit 3de en laatste seizoen heeft een combinatie van 2 films aanwezig, en dat hebben ze best goed uitgewerkt. Het eerste gedeelte is van de film Hannibal en het 2de gedeelte van Red Dragon. Die combi is best goed uitgewerkt en komt redelijk overeen met de films. Jammer dat het maar 3 seizoenen had, want het was een zeer leuke serie. | |
Hannibal is pure kunst en met smaak bereid
Dat zit wel Schnorr.
A Nearly Normal Family (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Een Zweedse misdaadserie, waarbij eens niet de recherche wordt gevolgd, maar een vermeende dader en de mensen om haar heen. Het verhaal wordt verteld met flashbacks, waarbij je steeds meer te weten komt over de verschillende mensen en over wat er nou daadwerkelijk is gebeurd. Een jonge dame, ooit misbruikt op een jeugdkamp, krijgt een paar jaar later een vriend. Alles lijkt goed te gaan voor haar, totdat de vriend dood wordt gevonden in een park, en zij op dat tijdstip in die buurt is gezien. Gedurende de afleveringen zie je dus in flashbacks hoe ze de de man heeft leren kennen, hoe de relatie met haar beste vriendin is, en hoe haar ouders zich met haar en elkaar verhouden. Weinig aandacht voor de strafrechtelijke zaken, maar vooral op inhoud van de personen. | |
Fantasmas (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Uit de fruitige productiekast van o.a. Emma Stone, haar vriend en een berg met ex-SNL'ers komt deze korte serie genaamd "Fantasma" met afleveringen van een half uur. Het volgt het verhaal van Julio Torres als Julio Torres; een van origine hypochondrische immigrant uit Salvador die nu in het beloofde land leeft. Volgens Wikipedia is het niet zijn doel om deze eigenschappen als "calling card" te gebruiken, dus fear not: Daar zit gelijk een beetje de crux met dit heerschap. Hij is tegen het gebruik van eigenschappen en voorkeuren, maar zet het ongebreideld in. Hij is volgens de serie tegen een bureaucratische maatschappij, maar mag er juist in leven omdat de VS momenteel nog geen dictatuur is waar andersdenkenden worden uitgezet. Jammer, want ergens heeft hij wel een punt en is het iets waar veel mensen tegenaan lopen. Met veel kleur en absurdistische humor waar niet iedereen van zal houden legt hij uit hoe krijtjes eigenlijk transparant zouden moeten zijn, want als water het kan dan moet een krijtje het ook kunnen. Sound logic, right? De rest is hetzelfde: iedere aflevering volgt een soort SNL-sketch met als rode draad de hypochondrie van Torres en het vooruitzicht dat hij zijn woning kwijtraakt omdat hij tegen de randen van de bureaucratie zit, wat van hem verlangt dat hij zichzelf kan identificeren en dat niet voor elkaar kan krijgen door alle vreemde randvoorwaarden en vereisten waar rigide systemen mee aankomen. Probleem is dat je in de kapitalistische wereld niet alleen geld moet hebben om bijvoorbeeld een appartement te huren. Wat eveneens telt is of je er garant voor kunt staan. In de praktijk betekent dit vaak dat mensen met rijke ouders, oud geld, witte huidskleur en andere vinkjes worden voorgetrokkenen en zelfs op basis van onzinredeneringen voorrang krijgen, terwijl je zou zeggen dat als je genoeg geld hebt om een jaar lang de huur vooruit te betalen toch gewoon mee zou moeten mogen doen. Torres ziet dat probleem duidelijk voor zich, maar vertaalt dit door simpelweg op alles wat los en vast zit te ranten met surrealistische scénes die zelf ook nergens op trekken en compleet uit de bocht schieten met vage concepten zoals een pratende vis met menselijke assistent. Je werk is niet opeens intelligent of inzichtvol omdat je het omgeeft met transparante kleurtjes, variërende genders en logica die ontstaat na het nemen van LSD. TL;DR: ondanks een goed punt is de resulterende serie pretentieus gezwezel van iemand die tegen een systeem is maar hier net zo erg aan meedoet. Het woord bestaat niet, maar is perfect om dit werk te omschrijven. Dank voor het lezen van mijn gezwezel terug | |
Dat zit wel Schnorr.
The Acolyte (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Na een wilde opening waarin Carrie-Anne Moss gelijk de dood in de ogen staart wordt duidelijk dat dit geen show voor normale stervelingen is. Het begint in flashbacks met twee zusjes die als dochters van een coven met heksen van elkaar gescheiden worden. Er is iets bijzonders met hen aan de hand en de Jedi willen hier meer van weten. Het ene zusje vindt dit prima omdat ze een Jedi wil worden, de ander wil liever de hekserij in. Moeders vindt dit echter een onverstandig idee en gooit alles in de strijd om hen bij haar te houden. Op IMDb en de gebruikerssectie van Rotte Tomaat wordt de serie keihard gelightsaberd. Het zou geen Star Wars-lore volgen, de dialogen zijn slecht, acteerwerk is houterig en er is teveel kung-fu. Deels klopt dit, deels is onterecht omdat Star Wars doorgaans altijd al slecht is. De midichlorians zijn vast niet aardig geweest tegen de reviewers in kwestie terwijl Jar Jar Binks hen aan het martelen was. Wat deze serie daarentegen wel leuk doet zijn de zoektocht naar de twee (inmiddels volwassen geworden) meisjes en de prachtige omgevingen. Daarnaast durft men hoofdrolspelers te laten sterven zonder hen (vooralsnog) terug te laten komen. Is de serie perfect? Nee, maar voor een serie over Star Wars? Laten we zeggen dat ik slechter heb gezien in de vorm van onder andere *kuch* Obi-Wan *roggel* Kenobiii... *wordt gegrepen door de force* *arg* *halp!* Dus van mij krijgt het lekker tegendraads een 7 omdat ik het wel vermakelijk vond. Het enige echte punt van kritiek is dat de serie duidelijk een opzet is voor meer en daar kan ik slecht tegen. Rond het gewoon af joh. Als je meer seizoenen nodig hebt dan bedenk je maar weer nieuwe dingen. | |
Dat zit wel Schnorr.
Enige SW die mij nog boeit is Andor, en grote vrees dat ze dat gaan verknoeien, zoals ze The Mandalorian de grond in geboord hebben in S3.
Dan zijn die reviews terecht lijkt meDeels klopt dit, deels is onterecht omdat Star Wars doorgaans altijd al slecht is.
[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2024 00:07 ]
Nah. Eén van de klachten die je veel voorbij ziet komen is dat het een teenage soap opera is.
Maar... Star Wars is soap opera

Ik blijf erbij dat Obi-Wan Kenobi op de schaal van hier tot The Acolyte een stuk erger was.
Niet dat het niveau dan wel hoog hoeft te liggen... het blijft Star Wars
Laat ik het anders verwoorden: normaalgesproken vind ik Star Wars in zijn geheel redelijk sh**, maar waar OWK een type 1 was, is TA een opvallende type 5. Kleinschalig, maar met duidelijke definitie.
[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 18-07-2024 05:04 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ripley (2024) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Een zeer mooi gemaakte serie, te zien op Netflix. 8 delen van tussen de 45 minuten en een uur. Zwart/wit. Ripley gaat over hoofdrolspeler Tom Ripley die, om geld en aanzien te verdienen, zich voordoet als iemand anders. Over dit verhaal zijn meerdere films gemaakt, de bekendste is The Talented mr. Ripley, met Matt Damon. Het verhaal is gebaseerd op een roman. De production design is ongelooflijk goed. De makers hebben het Italië uit de jaren zestig fantastisch nagemaakt. De weergave in zwart/wit verhoogt de authenticiteit. En met zoveel aandacht voor details. Je vraagt je af hoe in hemelsnaam ze aan al die spullen uit de jaren 60 komen. Maar ook het spraakgebruik en het reageren op gebeurtenissen gebeurt in jaren-60 stijl. En ook zo mooi met aandacht gefilmd. Veel details die op een andere manier terugkomen. Bijvoorbeeld dat een hoofdpersonage op dezelfde manier op een bank ligt als een vlak daarvoor in beeld gekomen schilderij. De serie zit er vol mee. Een serie is uiteraard een stuk langer dan een film, en daardoor is er veel meer ruimte voor diepgang en uitwerking van gebeurtenissen. Dat maakt voor mij de serie veel beter dan de film, zonder dat het saai wordt. Het acteerwerk is gewoon heel goed en geloofwaardig. Al vraag je je wel af waarom de omgeving Tom Ripley niet sneller doorziet als spoiler: . moordenaar Ik vind deze serie een van de mooiste ooit. Superaanrader | |
Dank, ben hier ook wel benieuwd naar. Ik vond de film van Mingella erg goed ook al was Matt Damon in mijn ogen een beetje miscast. Ik vind zijn donkere kant altijd wat te lief overkomen. Scott heeft dat probleem niet, fantastisch acteur met een enorme range.
The Office (2005–2013) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 9.0 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14 The Office, wie kent het niet? Voor wie het niet kent, hier het plot: We volgen het reilen en zeilen op het Scranton filiaal van papierfabrikant Dunder Mifflin. /plot. Ik zag af en toe op Comedy Central een aflevering voorbij komen en besloot de serie nu eens in zijn geheel en van voren af aan te zien. Met 201 afleveringen verdeeld over 9 seizoen heeft dit wel enkele maanden geduurd; Door het gebrek aan diepgang is The Office is een prima 'tuusendoorkijkserie'. De afleveringen zijn met 20-25min per stuk aan de korte kant wat ze extra bingeable maakt, mede daarom zou een 'auto skip intro' optie op Netflix uitermate welkom zijn. Wat ik ervan vind? Daar kan ik kort over zijn: de serie is hilarisch. De verschillende karakters zijn allemaal zo goed geschreven en gecast dat iedereen wel iemand kent die met één of meerdere van de personages overeenkomsten vertoont. Wat me vooral (positief) verbaast is de creativiteit van de schrijvers; het blijft vrijwel de hele tijd leuk, ondanks dat er een enkele keer toch in herhaling wordt gevallen. Waarom zeg ik 'vrijwel'? Omdat tijdens/vanaf s4 de sfeer op kantoor omslaat, het steeds onvriendelijker en daardoor ook minder grappig wordt. Tevens komen er enkele oninteressante verhaallijnen om de hoek kijken maar wat wil je ook; met zoveel seizoenen is dat haast onoverkomelijk. Jammer is het wel want de serie verliest hier wat van haar glans. Een goed voorbeeld is hoofdpersoon Michael; waar hij in het begin nog iets van medelijden verdient omdat ie onzeker overkomt lijkt hij lijkt vanaf s4 steeds narcistischer en egoïstischer te worden, al zou ook gewoon de verbloeming van die onzekerheid kunnen zijn. In de pauze tussen s6 en 7 lijken de makers dit zich ook te beseffen (misschien hebben ze in de tussentijd wat negatieve feedback gekregen) en in s7 keert de vriendelijkheid op kantoor weer terug, wat toch zorgt voor de leukste afleveringen. Is het toeval dat ik op Comedy Central alleen afleveringen uit de leuke seizoenen heb gezien? Dat gezegd hebbende spoiler: miste ik Michael in seizoen 8 niet echt, ook zonder hem houdt de serie zich op dat moment redelijk goed staande. Je zou het zelfs enigszins verfrissend kunnen noemen ..... tot seizoen 9 dan. Paar nieuwe karakters erbij die niet echt passen in het geheel, Andy die zich als een heel vervelende baas gedraagt, het niveau daalt snel in dit seizoen. Tel daarbij op dat er af en toe wat karakters verdwijnen en er blijft weinig over van wat de serie zo leuk maakte. De 9.0 van IMDB ga ik om die reden niet in mee; de 3 mindere seizoenen trekken het helaas te veel omlaag. Een 8.0 van mij, wat alsnog een dikke prima is natuurlijk. | |
Een van de weinige series waarvan ik de Amerikaanse remake beter vindt dan het Engelse origineel. Ligt met name aan Ricky Gervais denk ik die ik een irritant soort humor vind hebben.
Voor een geniale persiflage van Gervais kan ik overigens de comedy Upstart Crow aanraden, een humoristische take op Shakespeare met een hoog Blackadder gehalte. Daar zit een karakter in genaamd Kempe dat overduidelijk op Gervais is gebaseerd maar in mijn optiek veel grappiger is dan het origineel.
Voor een geniale persiflage van Gervais kan ik overigens de comedy Upstart Crow aanraden, een humoristische take op Shakespeare met een hoog Blackadder gehalte. Daar zit een karakter in genaamd Kempe dat overduidelijk op Gervais is gebaseerd maar in mijn optiek veel grappiger is dan het origineel.
Ik heb dit echt al 2 keer geprobeerd te kijken volgens mij, en kom gewoon niet door de 1ste 2 afleveringen heen(misschien 1ste wel niet).Superkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:30:
The Office (2005–2013) [Afbeelding: The Office (2005–2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 9.0 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14 The Office, wie kent het niet?
Voor wie het niet kent, hier het plot: We volgen het reilen en zeilen op het Scranton filiaal van papierfabrikant Dunder Mifflin. /plot.
Ik zag af en toe op Comedy Central een aflevering voorbij komen en besloot de serie nu eens in zijn geheel en van voren af aan te zien. Met 201 afleveringen verdeeld over 9 seizoen heeft dit wel enkele maanden geduurd; Door het gebrek aan diepgang is The Office is een prima 'tuusendoorkijkserie'. De afleveringen zijn met 20-25min per stuk aan de korte kant wat ze extra bingeable maakt, mede daarom zou een 'auto skip intro' optie op Netflix uitermate welkom zijn.
Wat ik ervan vind? Daar kan ik kort over zijn: de serie is hilarisch. De verschillende karakters zijn allemaal zo goed geschreven en gecast dat iedereen wel iemand kent die met één of meerdere van de personages overeenkomsten vertoont.
Wat me vooral (positief) verbaast is de creativiteit van de schrijvers; het blijft vrijwel de hele tijd leuk, ondanks dat er een enkele keer toch in herhaling wordt gevallen.
Waarom zeg ik 'vrijwel'? Omdat tijdens/vanaf s4 de sfeer op kantoor omslaat, het steeds onvriendelijker en daardoor ook minder grappig wordt. Tevens komen er enkele oninteressante verhaallijnen om de hoek kijken maar wat wil je ook; met zoveel seizoenen is dat haast onoverkomelijk. Jammer is het wel want de serie verliest hier wat van haar glans.
Een goed voorbeeld is hoofdpersoon Michael; waar hij in het begin nog iets van medelijden verdient omdat ie onzeker overkomt lijkt hij lijkt vanaf s4 steeds narcistischer en egoïstischer te worden, al zou ook gewoon de verbloeming van die onzekerheid kunnen zijn.
In de pauze tussen s6 en 7 lijken de makers dit zich ook te beseffen (misschien hebben ze in de tussentijd wat negatieve feedback gekregen) en in s7 keert de vriendelijkheid op kantoor weer terug, wat toch zorgt voor de leukste afleveringen.
Is het toeval dat ik op Comedy Central alleen afleveringen uit de leuke seizoenen heb gezien?
Dat gezegd hebbendespoiler:miste ik Michael in seizoen 8 niet echt, ook zonder hem houdt de serie zich op dat moment redelijk goed staande. Je zou het zelfs enigszins verfrissend kunnen noemen
..... tot seizoen 9 dan. Paar nieuwe karakters erbij die niet echt passen in het geheel, Andy die zich als een heel vervelende baas gedraagt, het niveau daalt snel in dit seizoen. Tel daarbij op dat er af en toe wat karakters verdwijnen en er blijft weinig over van wat de serie zo leuk maakte.
De 9.0 van IMDB ga ik om die reden niet in mee; de 3 mindere seizoenen trekken het helaas te veel omlaag. Een 8.0 van mij, wat alsnog een dikke prima is natuurlijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Het eerste seizoen van de Amerikaanse serie moet het ook allemaal nog flink op stoom komen. Die zes afleveringen (is ook maar kort seizoen) zijn ook veel meer kopieën van de originele Britse serie. Vanaf seizoen twee zijn de schrijvers veel meer hun eigen ding gaan doen met de karakters, wat tot veel leukere afleveringen leidt dan het mindere eerste seizoen.Carlos0_0 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:15:
[...]
Ik heb dit echt al 2 keer geprobeerd te kijken volgens mij, en kom gewoon niet door de 1ste 2 afleveringen heen(misschien 1ste wel niet).
Nog los van dat sitcoms überhaupt vaak pas echt leuk worden als je een aantal afleveringen hebt gezien en de karakters hebt leren kennen.
En dan kan het ik niet anders dan met Superkiwi eens zijn: The Office is één van de grappigste sitcoms die er is
Uiteraard je moet de karakters een beetje leren kennen, ik zal het nog eens een poging geven(En dan iets meer afleveringen proberen te kijken).Jovatov schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:47:
[...]
Het eerste seizoen van de Amerikaanse serie moet het ook allemaal nog flink op stoom komen. Die zes afleveringen (is ook maar kort seizoen) zijn ook veel meer kopieën van de originele Britse serie. Vanaf seizoen twee zijn de schrijvers veel meer hun eigen ding gaan doen met de karakters, wat tot veel leukere afleveringen leidt dan het mindere eerste seizoen.
Nog los van dat sitcoms überhaupt vaak pas echt leuk worden als je een aantal afleveringen hebt gezien en de karakters hebt leren kennen.
En dan kan het ik niet anders dan met Superkiwi eens zijn: The Office is één van de grappigste sitcoms die er is
Wie weet is 3 keer scheepsrecht
Sweet Tooth (2021–2024) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Deze serie heb ik samen met m'n vrouw gekeken. Seizoen 1 begon wat mij betreft best sterk. Een redelijk bekend verhaal (virus, wereldwijd chaos, op zoek naar een vaccin) met een leuke twist in de vorm van hybrids; kinderen die deels mens zijn en deels dier. Zo is Gus, de hoofdrolspeler, deels een hert. Klinkt wat vreemd, maar is best tof. Seizoen twee vond ik al wat minder. Opeens de stereotype bad guys, het stereotype klunzige hulpje, de cliché helden met dito acties. Gelukkig was het nog niet dermate erg dat het niet meer leuk was om te kijken, maar de typische bad guys met typische snode plannetjes waren me iets te simpel. Een verhaal als deze zou dat niet perse nodig moeten hebben. De andere hybriden werd overigens veel te weinig mee gedaan naar mijn mening. Die mochten soms shinen, maar daar had wel wat meer focus op mogen liggen. Seizoen 3... vond ik by far de minste en dat kwam vooral door de Aziatische crime familie. Kelly Marie Tran kan echt totaal niet acteren en leek alleen maar overdreven boos te kunnen kijken. Dat overdreven boze maakte haar moeder zich ook schuldig aan, maar dat is weer dat typische 'kijk mij de bad guy zijn' waar ik echt een hekel aan heb. Op die manier de antagonist neerzetten is gewoon goedkoop en getuigt van lui schrijfwerk. Van die eendimensionale oppervlakkige personages die puur bedoeld zijn om te haten zeg maar. Alles wat ze doen en alles wat ze willen is gestoeld op slecht zijn tegenover de hoofdrolspeler. Al zag je dat luie schrijfwerk wel meer terug in seizoen 3. Mensen die het ene moment boos zijn, een korte speech horen en het dan allemaal wel oké vinden bijvoorbeeld. Of een of andere boor die ál de stroom van een locatie nodig heeft, maar vervolgens wil men een dieseltank lek schieten om hem te laten stoppen. Personages die opeens op plekken verschijnen terwijl dat eigenlijk niet zo eenvoudig zou moeten zijn en een paar keer 'oh... hij is dood! Oh nee, toch niet!'. Of een klein groepje normale mensen dat met hockeysticks een georganiseerde misdaadfamilie de baas is spoiler: De climax, of het eindgevecht, was ook gewoon te idioot voor woorden. Gus doet iets in een grot, en iedereen, ook de mensen buiten de grot, wordt plots dodelijk ziek. Daarna komt er een zweverig droom-achtig stukje, waarna iedereen tóch niet meer ziek is! Hoe dat precies werkt mag Joost weten. Sowieso voelde dat stuk van het verhaal heel gehaast aan. Het ging constant over hoe Singh Gus moest offeren om The Sick te stoppen, maar hoe dat dan zou werken? Birdie wordt neergestoken en vervolgens krijgt Gus alle tijd om even dramatisch te doen. Jeppard die constant in de weg loopt volgens die Zhang, en neergestoken wordt, maar wel mag blijven leven... waarom zo iemand niet direct uit de weg ruimen? Ook een hoop details rondom die Caribou man zijn nooit echt uitgelegd, of hoe het zit met dat grote hert wat soms verschijnt. En zo vast nog wat dingen waar ik nu even niet op kan komen. Die achtervolging op het einde gaan we het maar niet over hebben. Zo'n voertuig met rupsbanden haalt misschien 25km/u en weegt een paar duizend kilo. Leg mij eens uit hoe je dat meermaals over de kop kunt laten slaan door aan een knuppel te trekken Het idee van Sweet Tooth is tof, en de serie begon tof, maar gleed steeds verder af door het gebruik van eendimensionale personages, lui schrijfwerk en flink wat gaten in het verhaal. Het laatste seizoen voelt gehaast en rommelig, maar het prima dat het afgelopen is. Was dit concept goed uitgewerkt dan had er nog wel meer in gezeten, maar nu is het goed zo | |
[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 19-07-2024 23:08 ]
IMDB: Those About to Die (TV Series 2024– )
Ik vond het goed. Lekkere Romeinse "politiek", soms een vleugje spartacus vibe (Hmm misschien ook eens terugkijken). Mooi gemaakt. Prima! 8/10.
En haha, ze zijn net eerder dan Gladiator 2
Ik vond het goed. Lekkere Romeinse "politiek", soms een vleugje spartacus vibe (Hmm misschien ook eens terugkijken). Mooi gemaakt. Prima! 8/10.
[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 20-07-2024 03:34 ]
De spoilers hier staan bij mij in de browser Opera op Android standaard op leesbaar .
Anderen dit probleem ook?
Over the office... Bijzondere serie maar kwam al niet door de eerste aflevering heen, het is mij te chaotisch en kon er ook niet om lachen.
(film office space vond ik daarentegen briljant)
Over the office... Bijzondere serie maar kwam al niet door de eerste aflevering heen, het is mij te chaotisch en kon er ook niet om lachen.
[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 20-07-2024 07:51 ]
Ja, ik moest snel doorscrollen want miet nog beginnen met de Boys.Harribo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:48:
De spoilers hier staan bij mij in de browser Opera op Android standaard op leesbaar .
Ook buiten de spoiler velden snel gescrolled, had het idee dat daar ook inhoudelijk eea werd besproken.
Meta Quest 3
Weet niet of het in Mei al bekend was of niet, hoewel het een goed scorende serie was, is de serie na 2 seizoenen wel gecancelled, spijtig genoeg.jmk schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:48:
Als je Travelers leuk vindt zou ik The Lazarus Project zeker aanraden. Zelfde karakter ontwikkelingen waarbij zeer extreme keuzes leiden tot onverwachte resultaten. En het heeft net als Travelers een vleugje romcom.
Spoiler tags worden in de RSS reader die ik gebruik ook altijd getoond. Ik snap gewoon de drang om spoilers te schrijven niet zo goed. Je verpest het zo erg voor mensen die het nog moeten kijken. Ik heb daarom ook een topic report aangemaakt vorige week n.a.v. een post over The Boys.Aldoendex schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:01:
[...]
Ja, ik moest snel doorscrollen want miet nog beginnen met de Boys.
Ook buiten de spoiler velden snel gescrolled, had het idee dat daar ook inhoudelijk eea werd besproken.
Ik lees het nu ook. Jammer! Is even aan mij voorbij gegaan. Een enorme cliffhanger aan het einde van S2. Serie is nu wel in waarde gedaald in mijn beleving...CH4OS schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:07:
[...]
Weet niet of het in Mei al bekend was of nuet, hoewel het een goed scorende serie was, is de serie na 2 seizoenen wel gecancelled, spijtig genoeg.
Yep, same here. Heb echt genoten van de serie, zo jammer dat SkyUK meen ik, de stekker eruit heeft getrokken.jmk schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:23:
[...]
Ik lees het nu ook. Jammer! Is even aan mij voorbij gegaan. Een enorme cliffhanger aan het einde van S2. Serie is nu wel in waarde gedaald in mijn beleving...
Als je display op 'donkere modus' staat doet ie dat ja. Net even getest of de donkere/lichte modus van Tweakers nog verschil maakt; het antwoord is nee.Harribo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:48:
Op zich vind ik het wel handig want anders had ik de zwarte spoilerbalken niet gezien
[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 20-07-2024 09:25 ]
High Score (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Documentary, History | Runtime: 252 min | MPAA: TV-14 6 delige serie op Netflix over de opkomst van computerspellen. Interessant om de mensen achter de spellen te zien, de kunstenaars, de programmeurs, de ontwerpers. Zelf ben ik van de Atari 2600 via de C64 naar de PC gegaan. Heb dus eigenlijk alles van Nintendo en Sega gemist. Vooral in de eerste paar afleveringen gaat het juist over deze consoles, die de stap van arcadehal naar home gaming mogelijk maakten. ET (van Atari) krijgt nog een trap na als veroorzaker van het instorten van de consolemarkt, maar rond die tijd kwamen ook de C64 en soortgelijke PC's op, met natuurlijk makkelijk te kopieren diskettes/tapes e.d. De serie focust zich niet heel erg op techniek, hoewel natuurlijk wel wordt gesproken over 8-bit en de voordelen van 16-bit, en over de speciale FX-chip van Nintendo om 3d mogelijk te maken. Maar het gaat voornamelijk over de (zakelijke) cultuur van computerspellen, hoe grondleggers van deze industrie in deze wereld terecht kwamen. Hoe ze creatief probeerden te zijn. Met een focus op Japan en Amerika. Er zijn te veel spellen, spelontwikkelaars en dergelijke om alles behandeld te zien, maar ik denk wel dat deze docu een paar belangrijke momenten in de ontwikkeling van computerspellen laat zien. Ook veel oude beelden van jongeren in speelhallen, in gedateerde interieurs, achterhaalde (bijna weer moderne) mode.... en beelden van oude spellen. Netflix sleept er nog een paar keer de LHGBTI+ gemeenschap bij, maar dat blijft gelukkig beperkt. Zoals de mensen waar het hier om ging zelf al zeggen: bij computerspellen maakt het niet uit wat je bent..... nou, waarom leg je daar dan de nadruk op? Ook 1 van de mensen die meewerkten aan het ontwikkelen van de ROM Cartridge, Jerry Lawson, wordt uitgebreid besproken, met wederom erg veel nadruk op zijn afkomst. Terwijl de echte engineers niet genoemd worden, en Lawson er bij werd gehaald om het product verder uit te ontwikkelen. Conclusie: leuke serie als je van oude games houdt, en meer wil weten over het ontstaan van computerspellen en de bedenkers erachter. | |
Die heb ik inderdaad ook eens gekeken, was best wel geinig om gezien te hebben
.
Ik heb hem ook net afkeken en vond het best vermakelijk, is het echt een dikke Star Wars serie nee. maar het was leuk om te kijken.Stukfruit schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:26:
The Acolyte (2024–) [Afbeelding: The Acolyte (2024–)] Tweakers: N/A | IMDb: 3.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Na een wilde opening waarin Carrie-Anne Moss gelijk de dood in de ogen staart wordt duidelijk dat dit geen show voor normale stervelingen is.
Het begint in flashbacks met twee zusjes die als dochters van een coven met heksen van elkaar gescheiden worden. Er is iets bijzonders met hen aan de hand en de Jedi willen hier meer van weten. Het ene zusje vindt dit prima omdat ze een Jedi wil worden, de ander wil liever de hekserij in. Moeders vindt dit echter een onverstandig idee en gooit alles in de strijd om hen bij haar te houden.
Op IMDb en de gebruikerssectie van Rotte Tomaat wordt de serie keihard gelightsaberd. Het zou geen Star Wars-lore volgen, de dialogen zijn slecht, acteerwerk is houterig en er is teveel kung-fu. Deels klopt dit, deels is onterecht omdat Star Wars doorgaans altijd al slecht is. De midichlorians zijn vast niet aardig geweest tegen de reviewers in kwestie terwijl Jar Jar Binks hen aan het martelen was.
Wat deze serie daarentegen wel leuk doet zijn de zoektocht naar de twee (inmiddels volwassen geworden) meisjes en de prachtige omgevingen. Daarnaast durft men hoofdrolspelers te laten sterven zonder hen (vooralsnog) terug te laten komen.
Is de serie perfect? Nee, maar voor een serie over Star Wars? Laten we zeggen dat ik slechter heb gezien in de vorm van onder andere *kuch* Obi-Wan *roggel* Kenobiii... *wordt gegrepen door de force* *arg* *halp!*
Dus van mij krijgt het lekker tegendraads een 7 omdat ik het wel vermakelijk vond. Het enige echte punt van kritiek is dat de serie duidelijk een opzet is voor meer en daar kan ik slecht tegen. Rond het gewoon af joh. Als je meer seizoenen nodig hebt dan bedenk je maar weer nieuwe dingen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
En idd er komt meer zeker door het laatste stukje de cliffhanger, ben ik nu toch wel benieuwd naar seizoen 2
Tevens vond ik de serie Obi-Wan volgens mij helemaal niet zo slecht , maar goed dat is weer een andere serie.
Ik heb The Boys afgekeken, soms met een half oog.
Ik heb de indruk dat er nog wel een nieuw seizoen van zal komen...
Is er nog iemand die zich afvroeg wat er van Ashley is geworden/ cq wat ze is geworden?

Is er nog iemand die zich afvroeg wat er van Ashley is geworden/ cq wat ze is geworden?
Well ik ben ook wat oudere series gaan kijken. Ik ben bezig met SG-1 nu en daarvoor heb ik de X-files eens compleet opnieuw gezien. Daarvoor was het ook The Walking Dead (tot het einde bij mij) en in de toekomst wil ik de spin offs ervan ook wel nog zien.TripleQ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:53:
Misschien wel 24? Meer als 192 afleveringen in totaal![]()
![]()
Eentje waar ik onlangs aan dacht was Sliders om eens te zoeken en te herbekijken; https://www.tvmaze.com/shows/583/sliders
Leuk, goeie tips, stargate en x-files heb ik nooit gezien. Wellicht voor later.Shadow_J schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:46:
[...]
Well ik ben ook wat oudere series gaan kijken. Ik ben bezig met SG-1 nu en daarvoor heb ik de X-files eens compleet opnieuw gezien. Daarvoor was het ook The Walking Dead (tot het einde bij mij) en in de toekomst wil ik de spin offs ervan ook wel nog zien.
Eentje waar ik onlangs aan dacht was Sliders om eens te zoeken en te herbekijken; https://www.tvmaze.com/shows/583/sliders
Ben ondertussen alweer aanbeland bij seizoen 2 van "24", echt elke aflevering heeft een cliffhanger, dus 's avonds is het lastig om te stoppen
24 heb ik ooit proberen kijken, maar de hoofdrol speler lag me niet. Ben nooit seizoen 1 doorgekomen. Was natuurlijk ook in de tijd van gewone televisie waar je steeds een week moest wachten op een volgende aflevering. Misschien zal ik dat in de toekomst wel eens een kans moeten geven.TripleQ schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:49:
[...]
Leuk, goeie tips, stargate en x-files heb ik nooit gezien. Wellicht voor later.
Ben ondertussen alweer aanbeland bij seizoen 2 van "24", echt elke aflevering heeft een cliffhanger, dus 's avonds is het lastig om te stoppen
Nog enkele leuke aanraders van verschillende genres zijn oa:
- Black Flags
- Gotham
- Boardwalk Empire
- True Detective
- Westworld
Westworld is helaas wel op een belangrijk punt in de serie gecancelled
maar nog steeds de moeite waard. Alleen al die intromuziek en de bijbehorende beelden op je beamer naar buiten laten knallen is een feest voor de sensoren...
En Kiefer Sutherland komt soms wat neurotisch over, maar dat is juist wat hem perfect maakte voor 24
En Kiefer Sutherland komt soms wat neurotisch over, maar dat is juist wat hem perfect maakte voor 24

[ Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 23-07-2024 14:39 . Reden: Autocorrect :r ]
Dat zit wel Schnorr.
Seizoen 5 wordt het laatste seizoen.Elvhenk schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:38:
Ik heb The Boys afgekeken, soms met een half oog.Ik heb de indruk dat er nog wel een nieuw seizoen van zal komen...
![]()
Ik kreeg bij seizoen 4 dan ook steeds meer het gevoel dat het een opvulling was om de fans zoet te houden tot het laatste seizoen: geen echt nieuw verhaal meer, nauwelijks nog ontwikkeling van de bestaande karakters.
Maar inderdaad: ik vroeg me ook al af of ik iets gemist had rond Ashley…
Twijfel een beetje over die serie. Ik heb hem gezien, eigenlijk vrij snel uitgekeken dus lijkt wel lekker weg, maar vond het een tikje voorspelbaar.sig69 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 02:51:
IMDB: Those About to Die (TV Series 2024– )
Benieuwd of er een seizoen 2 gaat komen.
[ Voor 32% gewijzigd door Pietervs op 23-07-2024 20:39 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
The Bear, seizoen 3.
Kwam een beetje wisselend op me over. Af en toe te hectisch/neurotisch of zoiets.
Ben benieuwd wat ze voor volgend seizoen in de pan hebben 😉
Kwam een beetje wisselend op me over. Af en toe te hectisch/neurotisch of zoiets.
Meta Quest 3
Ah 24! Een van mijn favoriete series. Met als beste seizoen het vijfde.TripleQ schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:49:
[...]
Leuk, goeie tips, stargate en x-files heb ik nooit gezien. Wellicht voor later.
Servant staat hier nu op het menu. Geen review omdat ik nog bezig ben met kijken, maar met de rollen van o.a. Toby Kebbel, een Lauren Ambrose die volledig *koekoek* is en Rupert Grint die redelijk los gaat hebben ze een serie neergezet die soms bijna een beetje doet denken aan Hannibal.
Hoewel het niet net zo diep gaat is het mysterie wel een interessante. En zeker niet minder ziekelijk.
Hoewel het niet net zo diep gaat is het mysterie wel een interessante. En zeker niet minder ziekelijk.
Dat zit wel Schnorr.
Dat was wel duidelijk toch? Ze is ze één van de heksen uit The WitchesElvhenk schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:38:
Oh gelukkig. Hoewel ik het echt een toffe serie vind stond de verhaalvertelling het laatste seizoen inderdaad op een laag pitje. Als er dan ook minder gore in beeld komt, waar de serie het toch een beetje van moet hebben, valt het al met al een beetje tegen.
Vorige week aan The Last Kingdom begonnen.
Vikingen vs de Engelsen, altijd leuk. Twee van de vijf seizoenen erop zitten en het wordt steeds beter. Al met al iets minder dan Vikings maar dat mag de pret niet drukken.
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 24-07-2024 01:18 ]
Ja, zeg dat wel!Superkiwi schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 01:06:
[...]
Dat was wel duidelijk toch? Ze is ze één van de heksen uit The Witches

Heb je hem al helemaal gekeken?Stukfruit schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:44:
Servant staat hier nu op het menu. Geen review omdat ik nog bezig ben met kijken, maar met de rollen van o.a. Toby Kebbel, een Lauren Ambrose die volledig *koekoek* is en Rupert Grint die redelijk los gaat hebben ze een serie neergezet die soms bijna een beetje doet denken aan Hannibal.
Wij hebben de serie uitgekeken, vond alleen wel dat in latere seizoenen de schrijvers niet echt een idee hadden waar het heen moet gaan en dat sommige beslissingen wel heel ongeloofwaardig worden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gisteren het 2de seizoen van American Horror Stories afgerond, deze serie is zeg maar een side serie gebaseerd op American Horror Story. Waar het bij American Horror Story elk seizoen een ander verhaal is, is het Stories bijna elke aflevering een apart verhaal. in dit 2de seizoen was elke aflevering apart en was er geen die op elkaar volgde, wel was er een aflevering dat weer naar het 2de seizoen van American Horror Story linkte. De afleveringen zijn net zo bizar als wat de American Horror Story is, maar net op z'n manier dat je toch wilt doorkijken. De eerste 2 seizoenen waren oke, waarvan het 2de wel iets beter is, nu nog seizoen 3, dat momenteel het laatste is. | |
Ik wist niet eens dat er een American Horror Plural was 
Toen het origineel steeds verder hetzelfde met een iets ander smaakje bleek te zijn ben ik al opgehouden.
Toen het origineel steeds verder hetzelfde met een iets ander smaakje bleek te zijn ben ik al opgehouden.
Dat zit wel Schnorr.
Op dit moment zit ik in het begin van het tweede seizoen. Wat je zegt begon ik richting het einde van het eerste seizoen te merken.Tijntje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Heb je hem al helemaal gekeken?
Wij hebben de serie uitgekeken, vond alleen wel dat in latere seizoenen de schrijvers niet echt een idee hadden waar het heen moet gaan en dat sommige beslissingen wel heel ongeloofwaardig worden.
Wel jammer. Dus het wordt meer van dat?
Dat zit wel Schnorr.
ja en nee, het kon ons wel voldoende blijven boeien dat we het hebben afgekeken maar een gedeelte daarvan is natuurlijk ook vanwege de sunk cost fallacyStukfruit schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:24:
[...]
Op dit moment zit ik in het begin van het tweede seizoen. Wat je zegt begon ik richting het einde van het eerste seizoen te merken.
Wel jammer. Dus het wordt meer van dat?
Het zijn ook korte afleveringen dus het was voor ons ook een fijne serie voor tussendoor of voor het slapengaan
Stories is meer een soort Twillight Zone, Outer Limits of Goosebumps (Stukfruit schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:24:
Ik wist niet eens dat er een American Horror Plural was
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Presumed Innocent (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gebaseerd op het boek van Scott Turow, en ook de verfilming uit 1990, met deze keer Jake Gyllenhaal in de hoofdrol en bijgestaan door O.T. Fagbenle (heeft even een break genomen van het redden van Elisabeth Moss in Gilead), een sterke rol van Ruth Negga (Marvel Agents of S.H.I.E.L.D. en Preacher (RIP)) en een duidelijk ouder geworden Peter Sarsgaard (uit o.a. de Amerikaanse versie van The Killing). Bill Camp mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Met zo'n lijst aan acteurs is er genoeg starpower uit film en serie om de zaak te leiden. De rechtszaak, om precies te zijn. Het gehele seizoen vindt zich deels achter de bankjes af waar Gyllenhaal zich als Rozat "Rusty" Sabich voor zijn leven vecht als openbaar aanklager die zelf wordt aangeklaagd voor de moord op de vrouw (gespeeld door de Noorse Renate Reinsve) waar hij niet alleen achter maar ook tussen de bankjes zonder medeweten van collega, vrouw of kinderen een intieme relatie mee had. Door de afleveringen heen wordt voor ieder karakter in de serie de indruk gewekt dat hij of zij iets met de moord te maken heeft alvorens weer terug te gaan naar de hoofdrolspeler die steeds meer aanleiding leek te hebben gehad om ook daadwerkelijk mogelijk de schuldige te zijn. Zeker wel een mooie serie met "who-dunnit?"-mysterie. Omdat ik me de originele film of het boek totaal niet kon herinneren was ik eigenlijk wel semi-verrast door het einde. De hints zijn er, maar de uitleg is slimmer dan "x was het". Enige opmerking die ik heb is dat het eigenlijk te lang duurde. Wat mij betreft had het seizoen ook een paar afleveringen korter mogen zijn. | |
Dat zit wel Schnorr.
Servant (2019–2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA Met M. Night Shyamalan als regisseur van een handvol episodes en zijn dochter als schrijver van twee handen vol met episodes om het werk van maker Tony Basgallop aan te vullen, kun je je voorstellen dat het eindresultaat doet denken aan een kruising tussen voorgaand werk van laatstgenoemde ("The Consultant", met Cristoph Waltz) en iets met de typische Shyamalan-twist. Dat laatste ga je niet tegenkomen in seizoen één van Servant. Het begint met een alledaags drama over twee ouders die hun baby zijn verloren. Hoofdrol Dorothy (yes, een verwijzing naar ...) van Lauren Ambrose kan niet omgaan met de pijnlijke gebeurtenis en wordt apathisch. Van een gezamelijke pseudowetenschapsvriendin krijgt haar man Sean de topkok, gespeeld door Toby Kebbell, de tip om het leed te verzachten door een pop te gebruiken en zich te gedragen alsof dit de baby is. Vanaf dit punt wordt je al onwetende kijker mee naar binnen getrokken in de serie. Naast deze twee hoofdrolspelers is er Leanne, de nanny (Nell Tiger Free), en Rupert Grint als "juju" Julian, de broer van Dorothy. Beiden hebben zo hun eigen uitdagingen in het leven. Veertiger Julian heeft op haar initiatief constant seks met 18-jarige Leanne, terwijl zij zelf wordt achtervolgd door de leden van een vreemde cult. Daarnaast wordt de pop soms een echte baby om vervolgens weer een pop te worden. Waar de serie in het begin door al het werk in de keuken nog doet denken aan Hannibal verschuift het later meer richting een soort mix van American Horror Story en Haunted House deel X. Daarna komt een lid van de "Evil"-cast (Boris McGiver) hen vergezellen als de vreemde oom van Leanne. In het eerste seizoen zit de vaart er tot de laatste paar afleveringen goed in, waarna het qua snelheid inzakt tot de laatste paar afleveringen in seizoen vier en het soms de draad een beetje kwijt lijkt te raken. Scénes zoals die met Rupert Grint waarin hij volledig losgaat zodra er spontaan zaken verdwijnen zijn daarentegen nog steeds vermakelijk om naar te kijken en houden je dan ook vast om toch door te gaan met bingen richting het einde van seizoen vier. Of het de moeite waard is? Dat is ingewikkeld. De vier seizoenen sluiten het verhaal af en dat is tegenwoordig best uniek, dus wat dat betreft kun je je geen buil vallen aan het opzetten hiervan. Soms is het wat ongeloofwaardig en zitten er wat gaten in het script. Het acteerwerk is daarentegen geloofwaardig en qua visuals wordt het heel prima geserveerd. Wicked met een geel pad vol metaforische stromannen en hints om aan te geven wat het mysterie inhoudt is deze op verschillende manieren geserveerde servant zeker. Mijn enige wens zou zijn dat het net iets origineler was geweest. | |
Dat zit wel Schnorr.
Mijn vrouw en ik wisten niet wat we van dit seizoen moesten vinden. Het was, zoals jij zegt, ‘wisselend’.Aldoendex schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:16:
The Bear, seizoen 3.
Op het internet lees je dit ook terug: veel kijkers die teleurgesteld zijn in S3 en vinden dat er te weinig is gebeurd; Carm en consorten zijn aan het einde van het seizoen niet veel verder gekomen en er is geen ‘resolve’. Hier kan ik mij wel in vinden.
Uitschieter was toch wel de aflevering over Tina, die was érg sterk.
Uiteindelijk geef ik S3 van ‘The Bear’ een 6 / 10.
Je bent er wel snel doorheenStukfruit schreef op zondag 28 juli 2024 @ 06:52:
Servant (2019–2023) [Afbeelding: Servant (2019–2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA Met M. Night Shyamalan als regisseur van een handvol episodes en zijn dochter als schrijver van twee handen vol met episodes om het werk van maker Tony Basgallop aan te vullen, kun je je voorstellen dat het eindresultaat doet denken aan een kruising tussen voorgaand werk van laatstgenoemde ("The Consultant", met Cristoph Waltz) en iets met de typische Shyamalan-twist.
Dat laatste ga je niet tegenkomen in seizoen één van Servant. Het begint met een alledaags drama over twee ouders die hun baby zijn verloren. Hoofdrol Dorothy (yes, een verwijzing naar ...) van Lauren Ambrose kan niet omgaan met de pijnlijke gebeurtenis en wordt apathisch. Van een gezamelijke pseudowetenschapsvriendin krijgt haar man Sean de topkok, gespeeld door Toby Kebbell, de tip om het leed te verzachten door een pop te gebruiken en zich te gedragen alsof dit de baby is. Vanaf dit punt wordt je al onwetende kijker mee naar binnen getrokken in de serie.
Naast deze twee hoofdrolspelers is er Leanne, de nanny (Nell Tiger Free), en Rupert Grint als "juju" Julian, de broer van Dorothy. Beiden hebben zo hun eigen uitdagingen in het leven. Veertiger Julian heeft op haar initiatief constant seks met 18-jarige Leanne, terwijl zij zelf wordt achtervolgd door de leden van een vreemde cult. Daarnaast wordt de pop soms een echte baby om vervolgens weer een pop te worden.
Waar de serie in het begin door al het werk in de keuken nog doet denken aan Hannibal verschuift het later meer richting een soort mix van American Horror Story en Haunted House deel X. Daarna komt een lid van de "Evil"-cast (Boris McGiver) hen vergezellen als de vreemde oom van Leanne.
In het eerste seizoen zit de vaart er tot de laatste paar afleveringen goed in, waarna het qua snelheid inzakt tot de laatste paar afleveringen in seizoen vier en het soms de draad een beetje kwijt lijkt te raken. Scénes zoals die met Rupert Grint waarin hij volledig losgaat zodra er spontaan zaken verdwijnen zijn daarentegen nog steeds vermakelijk om naar te kijken en houden je dan ook vast om toch door te gaan met bingen richting het einde van seizoen vier.
Of het de moeite waard is? Dat is ingewikkeld. De vier seizoenen sluiten het verhaal af en dat is tegenwoordig best uniek, dus wat dat betreft kun je je geen buil vallen aan het opzetten hiervan. Soms is het wat ongeloofwaardig en zitten er wat gaten in het script. Het acteerwerk is daarentegen geloofwaardig en qua visuals wordt het heel prima geserveerd.
Wicked met een geel pad vol metaforische stromannen en hints om aan te geven wat het mysterie inhoudt is deze op verschillende manieren geserveerde servant zeker. Mijn enige wens zou zijn dat het net iets origineler was geweest.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
De tina aflevering heet Napkins en leuk detail die is geregisseerd door de actrice die Sydney (Ayo Edebiri) speelt.Yonix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 07:16:
[...]
Mijn vrouw en ik wisten niet wat we van dit seizoen moesten vinden. Het was, zoals jij zegt, ‘wisselend’.
Op het internet lees je dit ook terug: veel kijkers die teleurgesteld zijn in S3 en vinden dat er te weinig is gebeurd; Carm en consorten zijn aan het einde van het seizoen niet veel verder gekomen en er is geen ‘resolve’. Hier kan ik mij wel in vinden.
Uitschieter was toch wel de aflevering over Tina, die was érg sterk.![]()
Uiteindelijk geef ik S3 van ‘The Bear’ een 6 / 10.
Afleveringen van een half uur en op de achtergrond aanzetten

Dat zit wel Schnorr.
Toevallig vond ik dat ook de leukste / beste aflevering. 👍Aramiss schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:43:
[...]
De tina aflevering heet Napkins en leuk detail die is geregisseerd door de actrice die Sydney (Ayo Edebiri) speelt.
Ik had pas halverwege 'de bevalling' aflevering door dat de moeder werd gespeeld door Jamie Lee Curtis. 🤡
Goed geacteerd.
Meta Quest 3
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gisteren het 3de en laatste seizoen van American Horror Stories gezien, laat ik bij deze maar direct zijn, buiten dat hij super kort is met maar 4 afleveringen, ging het ook nergens over. Waar het bij American Horror Story elk seizoen een ander verhaal is, is het Stories bijna elke aflevering een apart verhaal. Echter bij dit 3de seizoen was het alles, behalve Horror, en als je dacht van dit concept heeft wat, dat ging het uiteindelijk een kant op wat nergens over ging. De laatste American Horror Story series waren al steeds minder, maar er zat nog wel iets in waardoor je door wilde kijken. De eerste seizoen van American Horror Stories had dat ook nog, 2de seizoen had ook nog wel leuke momenten, maar dit 3de en laatste seizoen hadden ze beter weg kunnen laten. Voor mijn gevoel met American Horror Stories hier ook bij stoppen, maar ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om niet verder te kijken | |
Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.