Toon posts:

Heeft Onno een back-up?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Alles jonger dan 60 dagen lijkt zo'n beetje weg te zijn, maar met Onno-Search kan ik nog wel topics vinden jonger dan 60 dagen. Als ik de link ernaar aanklik kan ie op GoT de topic niet vinden (code #6: geen geldig topic nummer).

Betekent dit dat de topics nog wel aanwezig zijn maar dat de verwijzing brak is? Of maakt Onno-search een eigen database aan waarin (delen van) recente topics worden opgeslagen?

Of heeft Onno misschien heel toevallig een volledige backup van GoT op zijn harde schijf staan? Dat zou nu wel heel goed uitkomen. Data-recovery is ook zo duur....

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien kunnen ze ook een CAT-5 UTP kabeltje in HlpDsK zijn hoofd stoppen, die weet alles nog wel (denk ik).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat al in [topic=152040] een opmerking over...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Inderdaad, hij heeft wat tabellen met usernames en inhoud van posts. Dit is te raw om er direct iets mee te kunnen doen, echter is er misschien een knowledge base van te fabrieken.

Disclaimer: dit is informatie die misschien niet geheel juist is omdat dit info uit de derde hand is. De post, however, was goed bedoeld.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hij heeft alles tot 30-05 1 uur. jammer genoeg alleen rauwe tabellen en niet complete layouts/topics.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 31 mei 2001 22:48 schreef ronaz het volgende:
Inderdaad, hij heeft wat tabellen met usernames en inhoud van posts. Dit is te raw om er direct iets mee te kunnen doen, echter is er misschien een knowledge base van te fabrieken.
Waarom is dat te "raw". Het is precies wat nodig is, toch?
  • Een userID (de username) Behalve bij newbies
  • Een tijd waarop gepost is (desnoods een volgorde, als de tijden gelijk zijn)
  • De thread, waarin gepost is + de naam van die thread + threadnummer!<li>de inhoud van de post
</li>
Lijkt me niet zo moeilijk om een script te maken, die dat allemaal even in dee GoT database pleurt.

Lijkt me gewoon wel _erg_ veel werk (dan nog maar drie uurtjes down ofzo), maar je hoeft alleen maar entry voor entry die database van onno af te gaan, en dan van elke post bepalen in welk topic die hoort, de naam om te zetten in een userID, de post in dat topic erbij plaatsen (op de goeie plaats, met de goeie datum en tijd erbij) en klaar is Kees! Toch?

Als je dat Thread voor thread doet, maak je bij elke eerste post een nieuwe thread aan, met de naam van de thread (plus het goeie nummer), en plaats je de rest in stukjes erachteraan.

Laat dit trouwens maar in een apart topic. Kunnen we lekker specifiek lullen zonder overspoeld te worden, toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ronaz & nelis: gewoon stomweg Daniël napraten zonder dat je zelf ook maar *iets* weet voegt weinig toe aan deze thread lijkt me.

Voor de rest: Werkt het weer?

[stomme topix bugs... *$&^%#$@]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zou hij die rauwe tabellen kunnen doorzoeken op topics....

Ik kan wel een paar topics noemen die inmiddels als onmisbaar te boek staan en waarvan de layout niet boiet, maar de letters + volgorde wel

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 31 mei 2001 22:57 schreef Onno het volgende:
ronaz & nelis: gewoon stomweg Daniël napraten zonder dat je zelf ook maar *iets* weet voegt weinig toe aan deze thread lijkt me.

Voor de rest: Werkt het weer?
Luister eens flamer, als iemand een vraag stelt, probeer ik die te beantwoorden met de info die ik tot mijn beschikking heb.

Ik beweer nergens dat ik de wijsheid in pacht heb. Denk gewoon ff na voordat je begint te flamen. En speel voortaan op de bal en niet op de man.

• Onno
  • Niet online
Ik ben een flamer omdat ik zeg dat je er geen snars van weet? Sorry hoor, maar als iemand weet hoe het zit ben ik het. En niet jij.

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 22:57 schreef Onno het volgende:
sorry hoor, probeer alleen maar te helpen. voortaan zal ik er wel ff bijzetten dat ik dit van een admin heb gehoord en dat er een kleine kans is dat het niet klopt. zo beter?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan trouwens niet coden. Maar als we nou met z'n allen een soort van "script" bedenken, dan moet dat toch lukken?

Problemen heb je alleen met usernamen, die na 2/18 april geregd zijn, daar is dus geen username meer van. Je zou dan kunnen besluiten om posts van die users onder de naam -=Crash=- te kunnen doen ofzow.

En misschien dat dingen als plaatjes/smilies enzo ook niet zo lekker meer werken (omdat die omgezet zijn naar html ofsow?).

Links kunnen ook best wel dood zijn, maar de rauwe tekst van de links staat er nog wel (desnoods met <tag> link <tag> oid). Je kan die dus altijd nog copy pasten!!!

Er gaat dan veel minder verloren.

Ok wat zie ik, als programmeer nubie, over het hoofd :P

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik denk dat er al veel mensen tevreden zijn als je de aantal posts weer goed zet. Dat moet toch niet moeilijk zijn.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 31 mei 2001 23:01 schreef Onno het volgende:
Ik ben een flamer omdat ik zeg dat je er geen snars van weet? Sorry hoor, maar als iemand weet hoe het zit ben ik het. En niet jij.
Ik bedoel alleen dat je ons daar niet persoonlijk op hoeft aan te vallen. Ik ben erg blij voor je dat jij er alles van weet. Als je me persoonlijk wilt aanvallen doe dat maar via ICQ. Niet hier.

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 23:01 schreef Onno het volgende:
ja, dus?
99% van de informatie die een user op got post heeft hij/zij van iets of iemand anders. dus moeten we voortaan er maar bij zetten dat we het niet helemaal zeker weten omdat we er niet bij waren?? leuke topics hou je dan over.

Verwijderd

Op donderdag 31 mei 2001 22:59 schreef ronaz het volgende:

[..]

Luister eens flamer, als iemand een vraag stelt, probeer ik die te beantwoorden met de info die ik tot mijn beschikking heb.

Ik beweer nergens dat ik de wijsheid in pacht heb. Denk gewoon ff na voordat je begint te flamen. En speel voortaan op de bal en niet op de man.
Jij flamet.
En daar ga je heel snel mee stoppen, namelijk nu.
Onno reageert misschien geprikkeld, maar ga nou niet zitten ruziën hier... :)
[edit]en toen was er al wat meer ellende bij.
KAPPUH NAU MANNEN!

Verwijderd

tjah shit happens :'(
hopelijk behoud iedereen zijn username en zijn aantal posts

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
onno, je hebt die 'bug' zelf doorgegeven aangezien ik er geen jota van snapte.. FIX DIE LINK dus! :)

btw, mocht jij de data nog wel hebben:
HINT
kan je nog een centje verdienen :)

• Onno
  • Niet online
Sorry pooh, maar ik kan niet bij elke edit gaan kijken of Topix weer heeft zitten prutsen. Arrie is degene die moet fixen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 31 mei 2001 23:04 schreef taranis het volgende:
Boeiuh, dat aantal posts, de inhoud van de posts zijn belangrijker.
Daar kan je te zijnertijd nog in zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 23:04 schreef taranis het volgende:
tjah shit happens :'(
ja beetje balen; "Deze username bestaat niet " (ofzo).
En AL mijn posts zijn weg. Beetje balen dat ik er nog net geen 2 maanden bij zat :(
Ik had 1000 posts :'(

Verwijderd

Op donderdag 31 mei 2001 23:02 schreef jelmervos het volgende:
Ik denk dat er al veel mensen tevreden zijn als je de aantal posts weer goed zet. Dat moet toch niet moeilijk zijn.
Da's toch volstrekt onbelangrijk.. als ze daar tijd in gaan steken zijn ze echt gek.

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 23:08 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Boeiuh, dat aantal posts, de inhoud van de posts zijn belangrijker.
Daar kan je te zijnertijd nog in zoeken.
mee eens
volledig mee eens zelfs :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:57
Ik weet niet of ik hier moet zijn, maar ik heb in mijn db nog alle posts t/m 30 mei 02:37.

Dit betreft de titel, poster (incl link naar email), text van post, bronvermelding, datum, timestamp.
Alleen de plaatjes ontbreken dus (links zitten er wel in (naar de plaatjes dus)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 31 mei 2001 23:02 schreef jelmervos het volgende:
shhs. Dat is nou nog het laatste waar ik me druk om maak (zie sig *D ).

Ik vind het gewoon zonde dat al die zooi weg is, en als ik dan zie hoe netjes het eigenlijk nog in de db van onno staat (zie mijn 1e post) dan denk ik gewoon: jezus, dat kan toch gewoon weer teruggezet worden? toch?

Wil iedereen hier trouwens ophouden met flamen en schelden? zullen we constructief een oplossing bedenken? (hoewel ik me niet voor kan stellen dat onno enzo niet zelf bedacht hebben wat ik bedacht heb)

onno: als je het zo netjes hebt staan, dan kan het toch met behulp van een admin en wat downtijd gewoon weer in de database van GoT gebeamd worden??? Of zie ik dat helemaal fout?

PS zo staat het er dus:
topics in forum en postings in topic

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 31 mei 2001 23:03 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Jij flamet.
Nah, ik reageer misschien net zo geprikkeld als Onno dat is misschien fout.
En daar ga je heel snel mee stoppen, namelijk nu.
geen commentaar.
Onno reageert misschien geprikkeld, maar ga nou niet zitten ruziën hier... :)
[edit]en toen was er al wat meer ellende bij.
KAPPUH NAU MANNEN!
Is al gebeurd/doen we al niet meer. :7

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 23:13 schreef msturm10 het volgende:
Ik weet niet of ik hier moet zijn, maar ik heb in mijn db nog alle posts t/m 30 mei 02:37.

Dit betreft de titel, poster (incl link naar email), text van post, bronvermelding, datum, timestamp.
ik denk dat hier toch wel iets mee te doen is. als we dit nou bij P&W voorleggen komen we vast al een heel eind.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Mensen, de discussie ff kappen nu het is mooi geweest. On topic please.

DIT IS MIJN WEBSITE

• witchdoc
Op donderdag 31 mei 2001 23:07 schreef Onno het volgende:
Sorry pooh, maar ik kan niet bij elke edit gaan kijken of Topix weer heeft zitten prutsen. Arrie is degene die moet fixen.
'k weet het.. maar eeuhh.. antwoord die icq effe als je tijd hebt.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Er is wel 1 voordeel, ik heb vandaag nog geen #55 gehad :D

• Martin Sturm
Op donderdag 31 mei 2001 23:22 schreef Bierkameel het volgende:
Er is wel 1 voordeel, ik heb vandaag nog geen #55 gehad :D
Jij hebt nog geen search gedaan >:)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Op donderdag 31 mei 2001 23:26 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Jij hebt nog geen search gedaan >:)
Hehe search wat is dat :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

<a href="bla">test</a>

Professioneel Hyves-weigeraar

• heuveltje
  • Laatst online: 13:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

test mislukt :0

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Ik ben 900 posts kwijt, en jij? >:)
hey JvS gaan we geen sigs jatten?!?!

This too shall pass

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
It`s just a shame...

* Blue-eagle denk dat het ergste niet is gebeurt, denk er eens aan als fireworks was afgebrand ofzo, dan was er helemaal geen GoT meer ... :'(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 31 mei 2001 23:39 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

hey JvS gaan we geen sigs jatten?!?!
Je gaat me toch niet vertellen dat je dit serieus meent, he? Zo origineel/identificerend is-ie niet hoor.

't was meer als "meedoen" bedoeld. Maareh, hij is al weg hoor. |:(

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 01 juni 2001 08:16 schreef JvS het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je dit serieus meent, he? Zo origineel/identificerend is-ie niet hoor.

't was meer als "meedoen" bedoeld. Maareh, hij is al weg hoor. |:(
oh shit, ik had er ff een ;) achter moeten zetten. ik vind het niet erg hoor...
vind het juist wel geinig

This too shall pass

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 11:41 schreef Revolution het volgende:
onnodige flame verwijderd door obsidian
Waar slaat dat nou weer op??? Alsof Onno geen fouten maakt, da's nog altijd menselijk :(

Maar euh, is het misschien een idee om een backup te verdelen onder een paar users. Zeg maar users die tussen 4 en 6 's nachts (servers toch onderbelast) de aanvulling van die dag op de DB doorgestuurd krijgen? Kan dat? Is het technisch mogelijk? Al zou er met raid 0+1 niks fout mogen gaan

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 31 mei 2001 22:47 schreef jelmervos het volgende:
Misschien kunnen ze ook een CAT-5 UTP kabeltje in HlpDsK zijn hoofd stoppen, die weet alles nog wel (denk ik).
LoL :D

Maareh nee alles wat 60 dagen en jonger is is weg, helaas :'(

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 11:45 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op??? Alsof Onno geen fouten maakt, da's nog altijd menselijk :(

Maar euh, is het misschien een idee om een backup te verdelen onder een paar users. Zeg maar users die tussen 4 en 6 's nachts (servers toch onderbelast) de aanvulling van die dag op de DB doorgestuurd krijgen? Kan dat? Is het technisch mogelijk? Al zou er met raid 0+1 niks fout mogen gaan
HP Surestore T20i 10-20Gb TR-5 SCSI C4394A fl 1.031

Lijkt me de beste oplossing ;)

Verwijderd

Hmm, reply verwijderd?

En waarom, omdat ik de waarheid zeg? Ik mag niet zeggen dat RickJansen heeft geblunderd?

Btw, zijn mijn usernotes nou ook allemaal weg? >:);)

• witchdoc
Op vrijdag 01 juni 2001 13:06 schreef Revolution het volgende:
Hmm, reply verwijderd?

En waarom, omdat ik de waarheid zeg? Ik mag niet zeggen dat RickJansen heeft geblunderd?

Btw, zijn mijn usernotes nou ook allemaal weg? >:);)
als de jouwe weg zijn mogen de mijne ook wel weg vind'k.. ALLEMAAL dan he!

• witchdoc

'k zou zeggen neem eens rechtstreeks contact op met een adje ofzo.. hier wordt alles toch neit gelezen waarschijnlijk.. met al die drukte :)
btw, hoe die je zoiets? Meer uitleg graag :) (doe maar over icq)

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

ik vind je een beetje een ettertje revolution. vooral die sig van je is kwetsend. denk je dat rick het met opzet heeft gedaan? en jij bent zeker oooh zo perfect? knap hoor dat je alles foutloos doet...
:r

This too shall pass

• mvds
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Revolution, ik zie dat je de hint van mij niet begrepen hebt, vandaar nog maar even langs deze weg. Rick heeft het niet expres gedaan en er op zo'n manier over door te blijven gaan is niet nodig.

Dus bij deze meteen de laatste waarschuwing. Gezien je geschiedenis (en nee, je notes zijn dus niet weg) zal de volgende stap een ban zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 13:21 schreef obsidian het volgende:
Rick heeft het niet expres gedaan en er op zo'n manier over door te blijven gaan is niet nodig.
Ezel, steen.... |:(

Zie mijn sig en trek je conclusie.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dit is de laatste keer dat ik het zeg, en het is dus voor iedereen. We willen geen flames meer zien richting Rick of wie dan ook over deze kwestie, het is afgehandeld!

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 01 juni 2001 13:31 schreef krz het volgende:

[..]

snap dan dat het in principe nix met backup hardware te maken heeft

sigh. dit was te voorspellen. bij zoiets kruipen alle zeikerds die veilig thuis achter hun vobis compi zitten onder hun steen weg en denken direkt alles te weten en gaan in het wilde weg mensen afkraken. wat triest zeg

This too shall pass

Verwijderd

Kunnen we weer on topic gaan want ik vind het een goed idee om te proberen om alles terug te zetten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gaat het hier om t.net of GoT?

• Onno
  • Niet online
Tweakers.net. En dat had je ook al in de .plan van Femme kunnen lezen, of kunnen concluderen uit het woord 'bronvermelding'. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 13:13 schreef sharkyOnline het volgende:
ik vind je een beetje een ettertje revolution. vooral die sig van je is kwetsend. denk je dat rick het met opzet heeft gedaan? en jij bent zeker oooh zo perfect? knap hoor dat je alles foutloos doet...
:r
Nee, ik ben niet foutloos maar ik noem mezelf ook geen serveroperator als blijkt dat ik daar niet voldoende kennis voor bezit.
En wat jij van mij vindt, dat zal me een rotzorg zijn.
Wel opvallend, als ik iets zeg over iemand, dan is dat gelijk een flame maar mij een etter noemen mag blijkbaar wel. :?
Op vrijdag 01 juni 2001 13:31 schreef krz het volgende:

[..]

JUIST! Dat bedoel ik nou!
Dat is hetgeen waar ik op doel.

Aldus Rick: "Nee, we controleren niet dagelijks de backup."

Nee, en blijkbaar ook niet wekelijks, komen ze met een backup aan van meer dan een maand oud. Ernstig verzuim heet zoiets.
Op vrijdag 01 juni 2001 13:21 schreef obsidian het volgende:
Revolution, ik zie dat je de hint van mij niet begrepen hebt, vandaar nog maar even langs deze weg. Rick heeft het niet expres gedaan en er op zo'n manier over door te blijven gaan is niet nodig.

Dus bij deze meteen de laatste waarschuwing. Gezien je geschiedenis (en nee, je notes zijn dus niet weg) zal de volgende stap een ban zijn.
Wel ja, blijkbaar valt terechte kritiek slecht bij sommige mensen hier. |:(

Gegroet.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 01 juni 2001 13:35 schreef --BoBo-- het volgende:
Kunnen we weer on topic gaan want ik vind het een goed idee om te proberen om alles terug te zetten.
Daar ben ik het mee eens. :)

Aannames zijn fataal.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 01 juni 2001 13:42 schreef Onno het volgende:
Tweakers.net. En dat had je ook al in de .plan van Femme kunnen lezen, of kunnen concluderen uit het woord 'bronvermelding'. ;)
:) hee, mag ik niet hopen?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 13:34 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

sigh. dit was te voorspellen. bij zoiets kruipen alle zeikerds die veilig thuis achter hun vobis compi zitten onder hun steen weg en denken direkt alles te weten en gaan in het wilde weg mensen afkraken. wat triest zeg
Jij snapt het niet.

Ten eerste had dit nu niet gebeurd geweest met een fatsoenlijk backupsysteem, ipv. te vertrouwen op een brak script en een fout geconfiggede RAID-config.

En je kunt me een zeikerd vinden maar ik kan WEL een RAID-set goed configgen, en door mij ervaring in de IT weet ik WEL hoe fucking belangrijk een goeie backup is, en daarom controleren wij dagelijks of de backup goed is verlopen. Beter een paar keer te vaak dan 1 keer te weinig!

En jij mag het afkraken noemen, ik noem het terechte kritiek op iemand in een verantwoordelijke positie waarvan blijkt dat hij die verantwoordelijkheid niet aankon.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben het wel eens met Revolution.

Waarom zijn er taken die slecht worden gecontroleerd, zoals die backup die 0 bytes is, zijn jullie blind dan ofzo? En een RAID die slecht is geconfigureerd.
Ik zeg hiermee niet dat ik goed ben of alles perfect zou doen. Maar als het om zo'n grote site gaat met zulk soort gegevens, dan check je toch wel ff 2x of alles goed is. En dat laat je niet door 1 persoon doen.

Dit is gewoon het harde bewijs dat de zaakjes slecht zijn geregeld bij Tweakers.net.
Wordt het nu wachten op de volgende BC???

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 13:33 schreef obsidian het volgende:
Dit is de laatste keer dat ik het zeg, en het is dus voor iedereen. We willen geen flames meer zien richting Rick of wie dan ook over deze kwestie, het is afgehandeld!
+
Op vrijdag 01 juni 2001 13:59 schreef jelmervos het volgende:
Ik ben het wel eens met Revolution.

Waarom zijn er taken die slecht worden gecontroleerd, zoals die backup die 0 bytes is, zijn jullie blind dan ofzo? En een RAID die slecht is geconfigureerd.
Ik zeg hiermee niet dat ik goed ben of alles perfect zou doen. Maar als het om zo'n grote site gaat met zulk soort gegevens, dan check je toch wel ff 2x of alles goed is. En dat laat je niet door 1 persoon doen.

Dit is gewoon het harde bewijs dat de zaakjes slecht zijn geregeld bij Tweakers.net.
Wordt het nu wachten op de volgende BC???
=

DOM |:(

Verwijderd

Hallo....ik dacht dat we weer on topic gingen!!!!!

Verwijderd

Jelmervos snapt het ook.

Voor de rest: I rest my case.

Op deze manier is het wachten op BC4, dan is alles waarschijnlijk weg, bijvoorbeeld omdat een serveroperator niet wist wat rm -rf voor commando was. Zoiets doms ofzo...

Maar ik wens jullie veel succes bij het recoveren van zoveel mogelijk data. Hoop dat het lukt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

jelmervos en Revolution: welk deel van mijn post was niet duidelijk?

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Better than the rest!
nu nog beter in nederlands. het is in dit verband 'then'.
'than' wordt alleen gebruikt als 'toen' in het nederlands. als het om gebeurtenissen gaat dus, het moet met tijd te maken hebben.

This too shall pass

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 01 juni 2001 14:16 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

'than' wordt alleen gebruikt als 'toen' in het nederlands. als het om gebeurtenissen gaat dus, het moet met tijd te maken hebben.
tiepvoutje :) Stond er nog eentje in... :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 14:16 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

Helaas, than is ongeveer synoniem aan "dan" in het Nederlands in een vergelijking. Then is een tijdsbepaling, heeft niks met vergelijken te maken...
Op vrijdag 01 juni 2001 14:25 schreef obsidian het volgende:

[..]

tiepvoutje :) Stond er nog eentje in... :)
Nee hoor, zoals sharky het quote klopt het :P

Verwijderd

Than --> vergelijking
Then --> tijd

|:(

/me nu weer verder mijn soap lezen :P

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmmm... zie je nou wel. Mijn gevoel klopte wel. :)

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 01 juni 2001 14:27 schreef Arien het volgende:
Than --> vergelijking
Then --> tijd

|:(

* Sharky nu weer verder mijn soap lezen :P
huh? :?
nou ja, dan weet ik het ook niet meer. ik chatte laatst met een amerikaans meisje die me het allemaal heeft zitten uitleggen. ze was 20 en studeerde dus niet een kind van 10 die nog nix weet...
beats me

This too shall pass

• Martin Sturm
Ik weet niet wat jelmervos en Revolution willen bereiken, maar dit heeft dus gewoon niet zoveel zin. De crew baalt volgens mij zelf ook enorm, en ik vind dat ze errug veel hebben gedaan om de schade zoveel mogelijk binnen de perken te houden.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 14:31 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

nou ja, dan weet ik het ook niet meer. ik chatte laatst met een amerikaans meisje die me het allemaal heeft zitten uitleggen. ze was 20 en studeerde dus niet een kind van 10 die nog nix weet...
beats me
M'n pa is leraar Engels en die zegt dat het zo hoort als dit. No offence maar voor correct Nederlands moet je ook niet in Nederland zijn, maar in België... Je eigen taal verwaarloos je veel sneller

Bovendien zijn de Amerikanen niet zo heel netjes op de Engelse taal

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 14:32 schreef msturm10 het volgende:
Ik weet niet wat jelmervos en Revolution willen bereiken, maar dit heeft dus gewoon niet zoveel zin. De crew baalt volgens mij zelf ook enorm, en ik vind dat ze errug veel hebben gedaan om de schade zoveel mogelijk binnen de perken te houden.
Ik denk dat ze gewoon pissed off zijn en openbare terechtstelling willen ofzo... Ik snap het ook niet, laat ze hun energie in hun cache stoppen, misschien komt er dan nog wat nuttigs uit

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 14:31 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

beats me
Kan het zijn dat ze dit in het Amerikaans anders doen ?

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 01 juni 2001 14:33 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

M'n pa is leraar Engels en die zegt dat het zo hoort als dit. No offence maar voor correct Nederlands moet je ook niet in Nederland zijn, maar in België... Je eigen taal verwaarloos je veel sneller

Bovendien zijn de Amerikanen niet zo heel netjes op de Engelse taal
ok, je hebt me overtuigd. ik zal die bitch 's ff lekker op haar sodemieter geven >:)
sommige mensen moeten gewoon altijd iets hebben om over te zeuren. vind ik best, maar dan moeten ze er geen andere mensen mee lastig vallen.
It's no use crying over spilt milk

This too shall pass

Verwijderd

Wat ik ermee wil bereiken is dat zulke o-zo belangrijke en ingrijpende zaken als een goeie RAID-configuratie, goeie backupschema's en VOORAL een goeie controle daarop, absoluut niet in handen mag komen te liggen van slechts 1 persoon.
Zeker nu blijkt dat die persoon het heeft verzuimd en blijk heeft gegeven dat hij die verantwoordelijkheid niet aankon, mag het niet weer gebeuren. Waar ik op doel is vooral dat er minimaal 2 of 3 personen toezicht moeten houden (check, check, doublecheck). Dus ook meerdere personen die elke dag controleren of de backup wel goed is geslaagd. Laat desnoods elke dag een emailtje sturen door de cronjob die dit afhandeld.
Als ik op een dergelijke nonchalante manier zou omspringen met zulke belangrijke data, dan kon ik gelijk wel inpakken en wegwezen op mijn werk.

Dus het lijkt mij dat dergelijke belangrijke taken in de toekomst ZEKER NIET meer bij 1 persoon moeten/mogen komen te liggen.
Laat bij de configuratie van een server hem zeker ook eens nalopen door iemand anders met kennis van zaken, die kijkt er weer met een heldere blik tegenaan en ziet vaak weer dingen die persoon 1 niet zag/niet wist.

Als Tweakers.net pretendeert professioneler te willen optreden, dan zijn dergelijke extreem belangrijke zaken toch wel top-priority.

Zoiets als dit KUN je gewoon niet maken, niet tegenover je klanten (wij) en ook niet tegenover je sponsoren.

Dus laat dit een wijze les zijn. Check, check, doublecheck. Houd dat goed in gedachten.

PS. Het is niet mijn bedoeling om iemand de grond in te boren, misschien is mijn manier van uitdrukken (soms nogal sarcastrisch en ironisch, ik weet het :))voor sommigen nogal hard en confronterend maar kritiek mag je hebben op iemand, zolang dat maar terecht is.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Er moet gewoon voor gezorgd worden dat dit niet weer kan gebeuren. De wet van Murphy heeft hier aardig toegeslagen...

Ik ben het dus eens met Revolution, zelfs al brengt hij het hard. Met 'zachte' woorden dring je soms niet door.

Beschouw BC3 als een serieuze wake-up call dan komt alles goed. :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 01 juni 2001 14:53 schreef Revolution een heel verhaal:
Kijk, dat weten wij inmiddels ook wel, en dat gaat ook zeker verbeteren. Dit soort dingen laten wij ons niet nogmaals gebeuren.

Echter, het is gewoon niet leuk om als je keihard aan het werk bent om zoveel mogelijk dingen weer gefixed te krijgen (Femme is van gisteren 14:00 tot vandaag 12:00 vrijwel nonstop aan het werk geweest, Kees heeft 2 nachten achter elkaar tot half 6 doorgewerkt, Floris en ik zijn ook 16 uur per dag aan de slag, nieuwsposters zijn bezig met het recoveren van bijna 300 nieuwspostings, moderators werken zich uit de naad etc.) is het behoorlijk frusterend om mensen voor de 78319ste keer te zien herhalen wat we allemaal wel niet fout hebben gedaan.

Time to move on enzo :)

• witchdoc
Op vrijdag 01 juni 2001 15:36 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Kijk, dat weten wij inmiddels ook wel, en dat gaat ook zeker verbeteren. Dit soort dingen laten wij ons niet nogmaals gebeuren.

Echter, het is gewoon niet leuk om als je keihard aan het werk bent om zoveel mogelijk dingen weer gefixed te krijgen (Femme is van gisteren 14:00 tot vandaag 12:00 vrijwel nonstop aan het werk geweest, Kees heeft 2 nachten achter elkaar tot half 6 doorgewerkt, Floris en ik zijn ook 16 uur per dag aan de slag, nieuwsposters zijn bezig met het recoveren van bijna 300 nieuwspostings, moderators werken zich uit de naad etc.) is het behoorlijk frusterend om mensen voor de 78319ste keer te zien herhalen wat we allemaal wel niet fout hebben gedaan.

Time to move on enzo :)
en toch was je fout :P
*GRAPJE*

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op vrijdag 01 juni 2001 15:40 schreef poohbeer het volgende:

[..]

en toch was je fout :P
*GRAPJE*
Oei! >:)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 13:34 schreef sharkyOnline het volgende:

:D

Als ik jou postings zo doorlees ben ik bang dat jij degene bent die hier achter een Vobis pc zit. Je hebt er weinig kaas van gegeten zie ik wel weer. :z

Weekend ! En jongens... succes met overwerken. >:)

• RM-rf
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[back ontopic]

het lijkt me een mooi idee om de data die Onno op zn schijf heeft staan over te nemen en als knowledge base materiaal bij GoT te betrekken (zoals floris meen ik al ge-opted heeft, weet nl. niet of dat serieus gemeend was), dat nummertje in mn profiel kan me gestolen worden (weet het wel zo ongeveer, maar het leidt heus gen eigen leven, 'tis niet mn potentiemeter ofzo)

aangezien er toch recentelijk veel gefuss over de belasting die de search heeft op de db is het misschien toch een idee om onno's search over te nemen...
(dat is misschien tegen het verkeerde been uit het bed van sommige mensen, maar als serieuse optie zonder de persoonlijke gevoelens van mensen over elkaar te overwegen)
en apart op een server te zetten,
de huidige search kan dan gebruikt worden voor active topics, terwijl onno's search als knowledge base functioneert.. en als verwijzing voor de mensen met vragen (searchGoT.tweakers.net)

de ontbrekende threads uit de db laat je dan doorlinken naar een soort aparte BC-layout (met melding in de page dat dit beschadigde data betreft)
met simpele opzet van de pagina's, zonder verdere mogelijkheid te reply-en en zonder te linken naar de profiles.

ik zou het wel erg jammer vinden als de inhoud van sommige threads verloren gaat, kan er zo wel 10 opnoemen, die een bijzondere waarde hadden, in mijn bereik omdat de makers van grote sites erin actief op kritiek reageerden (spott.nl, welowel.nl, de timvdhoff-thread)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IMHO heeft het weinig zin om de DB van Onno te gaan importeren. Ik heb nl reeds gemerkt dat de nummering van topics ook weer op het 'oude' niveau is opgepakt dus krijg je duplicates. Ook krijg je problemen met user-id's die inmiddels niet meer bekend zijn etc.
Een DB hangt aan elkaar van data die met elkaar 'in sinc' moet zijn; anders is je DB nutteloos...

Intentionally left blank

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 16:55 schreef crisp het volgende:
IMHO heeft het weinig zin om de DB van Onno te gaan importeren. Ik heb nl reeds gemerkt dat de nummering van topics ook weer op het 'oude' niveau is opgepakt dus krijg je duplicates. Ook krijg je problemen met user-id's die inmiddels niet meer bekend zijn etc.
Een DB hangt aan elkaar van data die met elkaar 'in sinc' moet zijn; anders is je DB nutteloos...
En dat is dus het punt waar het verschil tussen dom en slim bezig zijn duidelijk wordt... natuurlijk heb je gelijk dat stomweg inserten niet werkt. Maar dat kan ook anders.

• Sharky
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 01 juni 2001 16:39 schreef krz het volgende:

[..]

:D

Als ik jou postings zo doorlees ben ik bang dat jij degene bent die hier achter een Vobis pc zit. Je hebt er weinig kaas van gegeten zie ik wel weer. :z

Weekend ! En jongens... succes met overwerken. >:)
ehm nee geen vobis pc. nog sterker, merkloos.

maar goed. wil jij dan even uitleggen wat er gebeurd is, als ik er toch nix van snap? zo te horen heb jij inside info dus enlighten me!

This too shall pass

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 17:29 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

ehm nee geen vobis pc. nog sterker, merkloos.

maar goed. wil jij dan even uitleggen wat er gebeurd is, als ik er toch nix van snap? zo te horen heb jij inside info dus enlighten me!
Waar wil je nou heen zielig figuur?

Dit was te voorkomen door een backup te maken. Jij zegt van niet. Dan zeg ik... ga terug naar school.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op vrijdag 01 juni 2001 17:03 schreef Onno het volgende:

[..]

En dat is dus het punt waar het verschil tussen dom en slim bezig zijn duidelijk wordt... natuurlijk heb je gelijk dat stomweg inserten niet werkt. Maar dat kan ook anders.
idd, en je hebt helemaal gelijk. Mocht het zover komen, dan zal je dus een conversion tool moeten gaan maken....

Intentionally left blank

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:48 schreef krz het volgende:

[..]

Waar wil je nou heen zielig figuur?

Dit was te voorkomen door een backup te maken. Jij zegt van niet. Dan zeg ik... ga terug naar school.
Mee eens. sharkyOnline schijnt niet te snappen waarom de meeste bedrijven backups maken ofzo... :?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:56 schreef Revolution het volgende:

[..]

Mee eens. sharkyOnline schijnt niet te snappen waarom de meeste bedrijven backups maken ofzo... :?
Idd, ik denk toch wel dat een goede backup bijna het allerbelangrijkste is in een bedrijf. Maarja, ik kan er met m'n gezonde verstand er nog steeds niet bij dat er na 3 crashes niets geleerd is.
Ik begin nu toch echt te twijfelen aan de kennis van tweakers.net crew.

Jongens, leer gvd eens van je fouten. Een ezel stoot zich niet eens 3 keer aan dezelfde steen.

Nu zal ik wel commentaar krijgen, maar dat interesseert me geen reet. Eigen schuld dikke bult. Van je fouten moet je leren, maar dat schijnen jullie niet te snappen.

Succes van het weekend. Ik ga een pilsje pakken. :Y)

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Is het een ID om voor de tijd dat de search nog niet op zijn pootjes terecht is door te linken maar de search van Onno?

Of het mogelijk is weet ik niet, maar als je de 'verdwenen gedeelte' uitsluit van de search heb je een for the time being een goede database.

(Sowieso was ik verbaasd over de snelheid van de search, wat voor database/connectie is het?)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 19:05 schreef krz het volgende:

[..]

Idd, ik denk toch wel dat een goede backup bijna het allerbelangrijkste is in een bedrijf. Maarja, ik kan er met m'n gezonde verstand er nog steeds niet bij dat er na 3 crashes niets geleerd is.

Jongens, leer gvd eens van je fouten. Een ezel stoot zich niet eens 3 keer aan dezelfde steen.

Nu zal ik wel commentaar krijgen, maar dat interesseert me geen reet. Eigen schuld dikke bult. Van je fouten moet je leren, maar dat schijnen jullie niet te snappen.

Klopt, maar sommige admins/mods schijnen maar slecht over terechte kritiek te kunnen. :o

De kennis zal er ongetwijfeld wel zijn bij de crew, de nonchalance is er echter ook.
Kees verdient nog het meeste respect, beetje de fouten van anderen kunnen herstellen, kan me leuker werk voorstellen.

Pilsje... :9~ ( /me heeft daar nu ook wel zin in.. :) )

Goed weekend iedereen.

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 19:14 schreef d-Frag het volgende:
(Sowieso was ik verbaasd over de snelheid van de search, wat voor database/connectie is het?)
(geen/@home)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 20:05 schreef Onno het volgende:

[..]

(geen/@home)
Novell Websearch was het toch, dat je gebruikte?

• THW Mark
  • Laatst online: 19-11 14:36
Jongens ff on topic:

als we nu ff kijken wat we hebben en wat we er mee kunnen. (Verbeter me als ik iets vergeten ben, maar niet mierenneuken)

- Een deel van de Frontpage archieven is hersteld doordat mensen die nog in hun Tempinetfolder hadden staan
- Onno heeft een groot deel van alle posts in backup
- Door het doornummeren kunnen we ze niet terugzetten

--

Lijkt me duidelijk, als je klaar bent om die data in te voeren, en dat gaat lukken, dan kunnen we toch gewoon een dag het forum platgooien? Zet gewoon ff een linkje naar de tweakers irc server, die is er toch dacht ik?

Dan kunnen we ze gewoon toevoegen. Ik weet trouwens niet hoe de tweaknet dbase in elkaar zit maar het moet toch mogelijk zijn om de huidige posts tijdelijk te verschuiven naar een andere dbase, dan die zooi uit de backup te inserten en dan die nieuwe rommel weer terugzetten? Als je dan zorgt dat de dbase automatisch nieuwe topicnummers aanmaakt voor de nieuwe posts ben je van het overschrijfprobleem af. Bovendien is dit een leuke bezigheidstherapie voor Femme en Rick :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 19:16 schreef Revolution het volgende:

[..]

Klopt, maar sommige admins/mods schijnen maar slecht over terechte kritiek te kunnen. :o

De kennis zal er ongetwijfeld wel zijn bij de crew, de nonchalance is er echter ook.
Kees verdient nog het meeste respect, beetje de fouten van anderen kunnen herstellen, kan me leuker werk voorstellen.

Pilsje... :9~ ( /me heeft daar nu ook wel zin in.. :) )

Goed weekend iedereen.
*blaat* Dat het stom was weten we nu wel... Kom op zeg, gaan we een beetje in LA lopen discussieren of je nu wel of niet moet backuppen. Wat heeft dat nou voor zin? Dat wordt _vanaf nu_ goed geregeld, dus stop nou eens met zeuren. Jullie punt is duidelijk, maar de waarschuwing van obsidian ook. Dus kap nou maar, want je krijgt er spijt van...
Op vrijdag 01 juni 2001 19:05 schreef krz het volgende:

[..]

Jaja, ook dat is opzich allemaal waar, maar dat is onderhand al 100.000 keer gezegd, kap daar nou eens mee, of probeer je je aantal posts op te krikken met commentaar ofzo? >:)

Goed, back ontopic dan maar, we hadden het over de Onno search en of we daar nog wat mee konden...

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 22:30 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

*blaat* Dat het stom was weten we nu wel... Kom op zeg, gaan we een beetje in LA lopen discussieren of je nu wel of niet moet backuppen. Wat heeft dat nou voor zin? Dat wordt _vanaf nu_ goed geregeld, dus stop nou eens met zeuren. Jullie punt is duidelijk, maar de waarschuwing van obsidian ook. Dus kap nou maar, want je krijgt er spijt van...
[..]
Man, dat was een post van uren geleden, jij haalt hem weer omhoog.
In mijn posts van de laatste 2 uur ben ik er niet weer over begonnen, dus dan moet jij ook niet nog eens beginnen.
Duidelijk?

En spijt krijgen? Ik krijg zelden ergens spijt van.

• RM-rf
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 01 juni 2001 21:49 schreef M0rk het volgende:
Jongens ff on topic:

als we nu ff kijken wat we hebben en wat we er mee kunnen.

- Onno heeft een groot deel van alle posts in backup
- Door het doornummeren kunnen we ze niet terugzetten
ik denk dat waar Onno op doelde was dat het best mogelijk is om een dump zonder de ID's te maken (desnoods een temp-table maken en de ID-waarde deleten)

die kan je vervolgens inserten, de threads krijgen dan een nieuw ID.

jammer is wel dat dan links naar threads uit die twee maanden verkeerd zullen staan (maar enkel in de 'beschadige threads, vanuit oudere threads kan je niet naar toekomstige threads linken en momenteel is het vinden van threads uit de beschadigde periode onmogelijk en zullen geen links geplaatst kunnen worden, het aantal verkeerde threads zal dan minimaal zijn, meen een 30.000 threads, als daarin 10% een link naar een artikel uit de beschadigde periode bevat zijn dat 3000 links, valt misschien op te lossen door via een layout wijziging duidelijk te maken dat dit een beschadigde periode betreft, waar links kunnen disfunctioneren)

verder is er het probleem van al in de huidige backup bestaande threads bestaande posts die echter afgekapt zijn, waaruit een x-aantal vervolg-posts mist, ook dat zal threads bevatten van hooguit 2-3 dagen, aantallen weet ik niet maar weer een paar duizend.

waar ik met mn eerdere post echter op doelde, was de data zo veel mogelijk te herstellen voor de search,
niet in de huidige tabel, maar in een duplicaat hiervan, speciaal voor BC-3 threads, zodat ze searchable blijven, echter geen koppeling naar de usertabel meer:

je 'potentie'-getalletje blijft dus een x-aantal missen, maar zelf vind ik de waarde van gedocumenteerde kennis beter dan het 'aanzien' dat x posts opleverd, wat dat betreft is BC3 erg eerlijk geweest en heeft de gemeenschap gelijk getroffen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Knightwolf
  • Laatst online: 02-12 23:49
Op donderdag 31 mei 2001 22:47 schreef jelmervos het volgende:
BWAHAHAHA! :D

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 22:30 schreef Grrrrrene het volgende:
of probeer je je aantal posts op te krikken met commentaar ofzo? >:)
Ja. >:)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:36 schreef krz het volgende:

[..]

Ja. >:)
Hehe, jij ook al? >:)

Ik had trouwens het volgende idee, maar daar zullen de admins het wel niet mee eens zijn: laten we een topic openen voor iedereen om zijn posttotaal weer op het oude niveau te brengen, maw. helemaal volstorten met onzin en geouwehoer. Zolang alles maar in 1 topic blijft is er niks aan de hand denk ik. :)

Goed idee of niet?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 22:41 schreef Revolution het volgende:

[..]

Man, dat was een post van uren geleden, jij haalt hem weer omhoog.
In mijn posts van de laatste 2 uur ben ik er niet weer over begonnen, dus dan moet jij ook niet nog eens beginnen.
Duidelijk?
Ja, solly, ik kom terug van werk en zie dat we hier nog in een wellus-nietus discussie zitten... Ik moest dat ff kwijt. Maar kee, ik hou mijn mond wel...

/offtopic

Als ik het goed begrijp hebben we dus niet veel aan Onno's zoekresultaten?
En spijt krijgen? Ik krijg zelden ergens spijt van.
Eens moet de eerste keer zijn >:) :P

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:42 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ja, solly, ik kom terug van werk en zie dat we hier nog in een wellus-nietus discussie zitten... Ik moest dat ff kwijt. Maar kee, ik hou mijn mond wel...
OK, no hard feelings verder ofzo hoor. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 01 juni 2001 23:42 schreef Grrrrrene het volgende:
/offtopic

Als ik het goed begrijp hebben we dus niet veel aan Onno's zoekresultaten?
hehe, dat is juist ontopic, toch? of was dat een "[/offtopic]" tag. :P

[/offtopic]
Maareh er zijn wat kleine problemen als je die zooi weer in de normale db wil gooien

1. de topics van nu zijn qua nummering doorgegaan met dezelfde als die van 3 april en later (vallen dus een aantal dubbel)
2. Er zijn een aantal users die na 2 april geregd zijn. Die usernaam kan niet aan een ID gekoppeld worden, of kan aan de verkeerde gekoppeld worden.

Maar aangezien we hier niet echt reacties krijgen, denk ik dat ze of druk bezig zijn met het uit te vogelen, of het niet echt belangrijk achten en die db als een KDB gaan maken ofzo...

Ik hoop eigenlijk het eerste.

Pagina: 1 2 Laatste