Toon posts:

Heeft Onno een back-up?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 01 juni 2001 23:50 schreef JvS het volgende:
1. de topics van nu zijn qua nummering doorgegaan met dezelfde als die van 3 april en later (vallen dus een aantal dubbel)
2. Er zijn een aantal users die na 2 april geregd zijn. Die usernaam kan niet aan een ID gekoppeld worden, of kan aan de verkeerde gekoppeld worden.
1. niet van belang ID's zijn als data niet van belang, enkel van belang is dat de waarde uniek is,
je kan zelf een script schrijven dat uit onno's data de links vist naar ID's uit de beschadigde periode en vervangt door nieuw gegenereerde ID's

2. wat is er belangrijker
het herstellen van de informatie-waarde van de threads (als kennis-forum)
of is het zo dat eenieder zich hier drukker maakt over eigen aantal posts.
profile-data is niet bewaard gebleven.
het herstellen van de link met profiles lijkt me het probleem te vormen, so what, herstel die dan niet, gooi ze op 1 user
(HlPDsK's MoTHeR) en zet in de posts een me-tag bovenaan:
* RM-rf schreef in de verloren periode:

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

crisp

Devver

Pixelated

[achterafgeblaat]
Het was misschien slimmer geweest om voor het forum open te gooien de tellers voor de topics en userid's even op te hogen naar het juiste niveau (van voor de crash).
Had een hoop ellende kunnen besparen, en de mogelijkheid van het inserten van topics kunnen vergemakkelijken.
[\achterafgeblaat]

Intentionally left blank

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op zaterdag 02 juni 2001 10:47 schreef crisp het volgende:
[achterafgeblaat]
Het was misschien slimmer geweest om voor het forum open te gooien de tellers voor de topics en userid's even op te hogen naar het juiste niveau (van voor de crash).
Had een hoop ellende kunnen besparen, en de mogelijkheid van het inserten van topics kunnen vergemakkelijken.
[\achterafgeblaat]
Daar denk je niet aan en we wisten dat getal niet exact...

Voor zover ik kan zien zijn er meerdere mensen bezig uit te vogelen hoe de info die Onno heeft weer het beste teruggezet kan worden in de DB. Of dat er misschien een knowledgebase van gebouwd kan worden...

Bericht hierboven

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 15:21
Is het niet mogelijk om de post na BC3 alsnog een ander ID te geven? Ok, het is misschien niet helemaal netjes, maar volgens mij trekt MySQL dat best. Veel mensen heben lang geklaagd dat MySQL niet 'af' is, maar nu zou het misschien best van pas kunnen komen.

Daarna kan je alle postings die op Onno's bak staan in de db gooien en het klopt weer.

Naar mijn idee werkt bovenstaande beter dan de posts van de afgelopen 2 maanden een nieuwe ID mee te geven, omdat alle links tussen topics onderling totaal niet meer werken en naar de verkerde topics verwijzen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 01:02 schreef freak007 het volgende:
Is het niet mogelijk om de post na BC3 alsnog een ander ID te geven? Ok, het is misschien niet helemaal netjes, maar volgens mij trekt MySQL dat best. Veel mensen heben lang geklaagd dat MySQL niet 'af' is, maar nu zou het misschien best van pas kunnen komen.

Daarna kan je alle postings die op Onno's bak staan in de db gooien en het klopt weer.

Naar mijn idee werkt bovenstaande beter dan de posts van de afgelopen 2 maanden een nieuwe ID mee te geven, omdat alle links tussen topics onderling totaal niet meer werken en naar de verkerde topics verwijzen.
Dat zat ik me ook net te bedenken, gewoon die topicID's verhogen tot het huidige niveau ofzo

Maar ja, dan klopt er geen kont meer van de oude URL's naar topics...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

*tsss*

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 12:07 schreef xiphoid het volgende:
*tsss*
kun je ook nog nuttige reply's plaatsen ipv de hele tijd tsss :( :(

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 15:21
Op zondag 03 juni 2001 12:17 schreef raver het volgende:

[..]

kun je ook nog nuttige reply's plaatsen ipv de hele tijd tsss :( :(
Ach, dat heb je nu hè? Van die mensen die hun potentiegetalletje zo snel mogelijk weer op hun 'oude' nivo willen hebben :r
Pagina: 1 2 Laatste