Op vrijdag 01 juni 2001 14:32 schreef msturm10 het volgende:
Ik weet niet wat jelmervos en Revolution willen bereiken, maar dit heeft dus gewoon niet zoveel zin. De crew baalt volgens mij zelf ook enorm, en ik vind dat ze errug veel hebben gedaan om de schade zoveel mogelijk binnen de perken te houden.
Wat ik ermee wil bereiken is dat zulke o-zo belangrijke en ingrijpende zaken als een goeie RAID-configuratie, goeie backupschema's en
VOORAL een goeie controle daarop, absoluut niet in handen mag komen te liggen van slechts 1 persoon.
Zeker nu blijkt dat die persoon het heeft verzuimd en blijk heeft gegeven dat hij die verantwoordelijkheid niet aankon, mag het niet weer gebeuren. Waar ik op doel is vooral dat er minimaal 2 of 3 personen toezicht moeten houden (check, check, doublecheck). Dus ook meerdere personen die elke dag controleren of de backup wel goed is geslaagd. Laat desnoods elke dag een emailtje sturen door de cronjob die dit afhandeld.
Als ik op een dergelijke nonchalante manier zou omspringen met zulke belangrijke data, dan kon ik gelijk wel inpakken en wegwezen op mijn werk.
Dus het lijkt mij dat dergelijke belangrijke taken in de toekomst
ZEKER NIET meer bij 1 persoon moeten/mogen komen te liggen.
Laat bij de configuratie van een server hem zeker ook eens nalopen door iemand anders met kennis van zaken, die kijkt er weer met een heldere blik tegenaan en ziet vaak weer dingen die persoon 1 niet zag/niet wist.
Als Tweakers.net pretendeert professioneler te willen optreden, dan zijn dergelijke extreem belangrijke zaken toch wel top-priority.
Zoiets als dit
KUN je gewoon niet maken, niet tegenover je klanten (wij) en ook niet tegenover je sponsoren.
Dus laat dit een wijze les zijn. Check, check, doublecheck. Houd dat goed in gedachten.
PS. Het is niet mijn bedoeling om iemand de grond in te boren, misschien is mijn manier van uitdrukken (soms nogal sarcastrisch en ironisch, ik weet het

)voor sommigen nogal hard en confronterend maar kritiek mag je hebben op iemand, zolang dat maar terecht is.