< + Het Radeon Topic, Part 16 + >

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verstandige mensen met een prima lopende Radeon: da's weinig vragen hebben...

De Radeon 2 moet maar weer wat leven blazen in al die Radeon harten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens ik geld heb (eens >:) ) ga ik een ati kaart kopen denk ik. Het is gewoon wat afwachten op die nieuwe radeon. Hopelijk wordt het wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Achja ik heb op dit moment eigenlijk geen vragen over mijn Radeon want alles draait gewoon als een zonnetje, maar in November, als ik naar de HCC ga (STANDAART) hoop ik wel dat er een Radeon II te krijgen is, Hopelijk is er ook al wat info over de R300 bekent tegen die tijd, als die er beter uit ziet en hij komt snel daarna uit, zoals ergens in een artikel stond ( voor mij binnen 6 mdn.) dan w8 ik daar wel even op.

Ik hoop dat het beesten van kaarten worden, en als ze inderdaad een bridge chip hebben geknutsels kan die GF3 Ultra het dak op, die zal toch een bandbreedte probleem krijgen, hoe snel je alles ook klokt, echter bij een MAXX versie met bridge chip heb je AFR (Alternate Frame Rendering) elke GPU rekent de andere frame dus GPU 1 doet frame 1, daarna GPU 2 frame 2, vervolgens GPU 1 weer framepje 3 en GPU 2 vanzelfsprekend frampje 4 enz.
Dit bespaard bakken met bandbreedte, en als ze beiden 30 FPS voor elkaar boxen bouwen ze er samen 60 van.

Verder hebben beide chips gewoon een eigen geheugen pad naar eigen geheugen chips, waarbij het geheugen wel gekoppeld is zodat wanneer er een chip uitgeschkeld is dat de andere, die wel funcioneerd, dubbel geheugen heeft, alleen moet deze het dan wel door een enkele bus pompen. Voordeel van dit eigen pad per GPU is dat hij dus dubbel zoveel bandbreedte heeft, niet met een of ander foefje in theorie maar in werkelijkheid, meesterlijk toch?

Dit was al te zien in de Orginele MAXX versie maar die is tenonder gegaan door het gebrek aan een Bridge Chip, waardoor de CPU veel te zwaar belast werd. Het was een geweldig idee en kon ook zeer goed meekomen met de toppers van dat moment, was echt een scheurijzer in 32 Bit voor die tijd en hoere reso's. Maar is ten onder gegaan aan slechte bekendheid van ATi, destijds te weinig drivers en het ontbreken van die bridge chip.

Voor de Radeon MAXX zijn ze toen aan de slag gegaan met zo'n Bridge Chip maar die was niet op tijd stabiel te krijgen in AGP 4X mode zodat dit product van de tafel is geveegt, waarschijnlijk zijn er wel prototypes van deze kaart geweest omat er op CD-Roms aan leveranciers plaatjes stonden van deze kaart, meer info is er echter nooit van vernomen, helaas.

Zou helemaal geweldig zijn als je er twee monitoren op aan kan sluiten waarbij beide GPUus een eigen scherm hebben, wel wat trager maar wel een feest voor de 3D modeleerder, of als je een vervent cheater bent een scherm spelen en andere speccen :(

Mocht je het ergens niet mee eens zijn of ben ik iets vergeten dan lees ik het hier graag want ik wil weer even wat te discussieren hebben hier zodat ik weer elke dag wat meer dan 1 of 2 posts te lezen heb. Ze zeggen wel dat die drivers brak zijn maar het gebrek aan issues en overvloed aan GF issues doet toch anders vermoeden of niet soms?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja ja, al dat geweld duurt nog even. Ik ben ook zeer benieuwd naar de voorzichtige uitlating, dat de R300 kort na de R200 komt met DX9 features..

Op het moment sta ik te springen om een nieuw kaartje aan te schaffen, maar omdat er geen absolute need is en verder er weer nieuwe kaarten op komst zijn, wacht ik toch maar uit alle macht.

Ik kan nog niet echt grip krijgen over de vraag, of de Radeon 2 gewoon een Radeon-achtige core gaat hebben of een totaal nieuwe core bevat. De Geforce 2 was min of meer gewoon een verbeterde Geforce. Als ATi zo snel door wil stampen naar de Radeon 3, kunnen ze dat dan op basis van de huidige core, of gaan ze iets compleet nieuws verzinnen? Hmmm, weinig boeiende vraag, maar dat houdt me bezig. (Hoe denkt ATi deze dubbele klapper te maken?)

Wat we niet moeten vergeten, is dat Nvidia uiteraard ook niet stil zit. Alhoewel ik nog geen nieuwtjes heb kunnen ontwaren, zal er tegen de tijd dat de Radeon 2 verschijnt, toch ook wel weer vuurwerk te verwachten zijn bij Nvidia. Hopelijk niet een GF3 Ultra verhaal, want dat is niets nieuws meer. Bovendien geeft 't me wel een kick om iets te kopen, dat afwijkt van de mainstream. Dat geeft plenty te tweaken en zo :)

Ik heb helaas nooit een MAXX in actie gezien, maar 't schijnt qua fillrate kont te schoppen, zeker toen. Wat ik er van begrepen heb, is dat ie wat te laat op de markt kwam en daarbij stevig aan de prijs. Hmmm, een dubbele Radeon, dat zou behoorlijk heftig zijn. Als daarbij alle features dubbel gebruikt kunnen worden, gaat het leuk en speelbaar worden met bump mapping en zo. Dat zorgt nu nog voor enorme fps drops, maar wie weet.

Het is nu weer even stil rond ATi en de drivers brengen zo ongeveer meer ellende dan dat er verbeteringen inzitten. Daarom zal er op het moment weinig Radeon nieuws zijn, waar hier over geouwehoerd wordt. Meer geruchten en voorlopige specs zeer gewenst in het roddelcircuit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het is nu weer even stil rond ATi en de drivers brengen zo ongeveer meer ellende dan dat er verbeteringen inzitten
nou het lijkt erop, bij Rage3d is nu een draad de gewoon de SP 3063 gewoon het snelste zijn.

Mhhhh zal ik het proberen of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De kans, dat dat daadwerkelijk zo is, is heel erg groot. Er was een aantal maanden geleden een mega review van allerlei kaarten met hun driverversies. Ook Matrox had het geintje, dat eerdere drivers domweg sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ze kunnen mischien wel sneller zijn maar zijn ze ook mooier, helderder enz enz? en supporten ze ook alles wat je nu in je radeon tweaker en ATI Tweaker kan vinden?

maar de niewe drivers zuigen :( iritante error steeds!

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wordt het niet eens tijd voor nieuwe officiele en WHQL gecertificeerde drivers?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Tyrian hoe kan je nou zo'n nickname hebben en geen Tyrian icoontje gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 20 juni 2001 15:01 schreef The Dude het volgende:
hey Tyrian hoe kan je nou zo'n nickname hebben en geen Tyrian icoontje gebruiken :?
Heb jij mooie tyrian icoontjes dan?
Mijn huidige icoontje is het betere Wintex werk :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Wat voor errors krijg je dan met de nieuwe(re) drivers? ik gebruik de 7115 en ik heb echt nergens last van...

BTW dat die MAXX rage 128 Pro zo kont schopte in fill rate komt dus gewoon omdat ze bijna geen last hadden van een geheugen bottleneck, hij kwam dus erg dicht bij de verw8e fillrate, kan echt niet wachten tot er een rad2 of 3 MAXX is, en trouwens ben ik de enige die NIET bang is voor de verwerkte 3Dfx technologien/gigapixel poep?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik gebruik 7031 en heb ook nog niks gemerks van problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, 3dfx technologie en ideeen zie je overal weer naar voren komen.

T&L- vond 3dfx niet nodig: Snelle CPU's brengen betere resultaten, dan een hardware T&L unit

FSAA- Voodoo5 bracht bruikbare FSAA. Toendertijd geen belangrijke feature voor de massa, T&L was de hype. Wat zien we nu langsvliegen in meerdere topics en de nieuwe GF3, juist.. FSAA troef!

Zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes, die langzaam maar zeker als zijnde 3dfx van origine doorsijpelen in de markt. De enige echte misser van 3dfx is het te lang uitstellen van 32 bit rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

als ik windows over lekaar open en sluit en groot en klein maar wil die nog wel is wat van het vorrige window op het andere window gooien??? nog meer mensen last van dit probleem?

ZyMoTic

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Yow Radeon ppl .. ff een vraagje. Ik heb de 'Radeon scene' een tijdje niet meer gevolgd maar ik vroeg me af (misschien heb ik het gemist) of de SE Radeons hier al te koop zijn? Zo ja waar dus .. ik heb namelijk een probleempje met m'n nieuwe PowerVR kaartje en hoewel een GF3 ook een optie is is een opgefokte Radeon ook niet verkeerd natuurlijk >:) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik ben de SE nog niet tegengekomen. Wel begreep ik dat alle nieuwe Retails die nieuwe SE zijn. Nou is de Retail al lekker leverbaar (NOT). Dus is er ook niets van te zeggen of dat al de nieuwe SE's zijn. Je zou het kunnen vragen voor de bestelling of die Retail op 200 mhz draait. (Dat moeten ze weten want het staat met vette letters op de doos volgens eerdere plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Die SE schijnt trouwens GF2 Ultra frequenties te halen met goede koeling 230/460 das niet verkeerd dacht ik zo

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Éne Bioslock had al een SE.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Tja, maar om de een of andere reden kwam die mij niet erg geloofwaardig over (hoewel ik het voor hem wel hoop dat het waar is :) die SE lijkt me erg kewl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een Geforce 3 is toch geen alternatief voor een poster in het Radeon topic? Niet zolang je niet de keiharde confrontatie gezien hebt tussen de komende Radeon 2 en de Geforce3... Misschien dat ik weer loop te flamen, maar ik ben van mening, dat iedereen, die op dit moment een Geforce 3 koopt, een dief is van zijn eigen portemonnee. Een product kopen zonder absolute noodzaak zonder het aanwezig zijn van concurrentie komt op mij over als een slachtoffer zijn van pure commercie gevoeligheid als brain washed follower, zonder de implicaties en achterliggende idee en feiten bestudeerd te hebben....

Hmm, ik draaf wederom door in het Radeon topic, wat me meerdere malen gebeurd. Daar is dan ook het Radeon topic voor. Absoluut beschermen voor brain washed follower Nvidia commercie geleuter en onzin, maar pure facts en onzingezwam over de mogelijke toekomst...

Later!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

En de prijs/kwalitiet (ook snelheid) verhouding van de Radeon is volgens mij nog steeds beter dan geforce 3. En dadelijk de Radeon 2 zal ook wel weer sneller zijn als geforce 3. misschien wel concurent geforce 4??

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op vrijdag 22 juni 2001 11:04 schreef AngryAngel het volgende:
En de prijs/kwalitiet (ook snelheid) verhouding van de Radeon is volgens mij nog steeds beter dan geforce 3. En dadelijk de Radeon 2 zal ook wel weer sneller zijn als geforce 3. misschien wel concurent geforce 4??
Ik zal het voorlopig wel bij Radeon houden als er geen kaart op de markt komt met sneller performance EN beter 2D prestaties

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 22 juni 2001 00:03 schreef Wekkel het volgende:
Een product kopen zonder absolute noodzaak zonder het aanwezig zijn van concurrentie komt op mij over als een slachtoffer zijn van pure commercie gevoeligheid als brain washed follower, zonder de implicaties en achterliggende idee en feiten bestudeerd te hebben....

Later!!! :)
Nou dank je wel hoor ;)

Maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat dat niet iedereen dezelfde wensen/eisen stelt als jij?

Dat de prijs hoog blijft van GF3 door het uitblijven van concurrrentie ben ik gedeeltelijk met je eens, maar om dan van een koop af te zien doordat er maar 1 speler in de markt is door het gebrek aan concurrentie gaat mij te ver..

Wanneer spreek je over een absolute noodzaak, ik spreek liever over een wens, en die is in mijn geval net zo sterk als een noodzaak :) dus ik begin niet pas met upgraden als de noodzaak er is, want dan zat ik nog met een TNT2 en dan waren technieken zoals S3TC, EMBM, high resolution gaming ect. buiten mijn bereik gebleven.

Maar de feiten liegen er niet om, als ik de laatste games wil spelen zoals ik het graag wil, dus in 1280x1024x32 zonder S3TC en met een heerlijke framerate, dan is er een duidelijk verschil tussen de GF3 en de"rest".

En ik heb aardig wat kaarten gehad.
Ik kan nog een legio redenen aanvoeren waardoor ik erg gelukkig ben met m'n GF3.

In deze maatschappij is het nou eenmaal een feit dat je voor een beetje meer, vaak veel meer moet betalen, welke keuze je ook maakt, informeer jezelf idd goed van te voren om later geen slecht gevoel te hebben ;)

Overigins is dit geen kritiek op je nuchtere en vaak heldere kijk op de zaken, maar gewoon de mening van een gfx-freak ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Yep, alleen ik maak me gewoon wat druk over de marketing in dit alles. Ik zie nog vaak verhalen, die zo uit de persmap van een bedrijf komen. Liever zie ik verhalen gebaseerd op feiten en weloverwogen beslissingen.

High-Res gamen kan ook op een gewone Geforce 2, daar heb je niet perse een Geforce 3 voor nodig. Tuurlijk is die nog even wat sneller, maar het blijft nogal overkill. Met noodzaak bedoel ik het drastisch met minder moeten stellen in een game, om het speelbaar te houden. Zoiets als nu tegen een Voodoo2 scherm aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 22 juni 2001 14:19 schreef Wekkel het volgende:
Yep, alleen ik maak me gewoon wat druk over de marketing in dit alles. Ik zie nog vaak verhalen, die zo uit de persmap van een bedrijf komen. Liever zie ik verhalen gebaseerd op feiten en weloverwogen beslissingen.
Ja dat klopt, als je tenminste review sites bedoelt, daar kots ik ook op.

Daarom ga ik vaak naar de indepth reviews van IXbt-Labs en reactor critical, die kijken iets verder, dan het standaard pakket van de permap.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tomshardware is ook een goede.

Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar die 3D Mark Nature... Hoe zou dat er nou uitzien?

Hopelijk kan de Radeon 2 deze truuk ook, zodat de honger naar het onbekende gestilt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
[speculatie mode]
De radeon kan toch vertex & pixel shaders, alleen net niet volgens directx8 omdat M$ :r dat eventjes wijzigde. Zou ati dan niet op driver level een vertaalslag kunnen maken? (dat kost wel wat CPU, maar VEEEEEEEEEL minder dan software vertex shaders)
[/speculatie mode]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 22 juni 2001 14:58 schreef Wekkel het volgende:
Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar die 3D Mark Nature... Hoe zou dat er nou uitzien?
De nature scene is het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb kwa real time rendering , het is echt :9~

Het loopt echter op de GF3 ook "maar" met 26 (1024x768x32) fps, maar het bulkt dan ook van de polygonen, zo zullen we het in games voorlopig nog niet zien, Doom3? ;)

De pixelshaders die voor de watereffecten zijn gebruikt zijn schitterend, in de demo mode kun je met niet GF3 kaarten een stukje nature bekijken, zonder pixelshaders., je ziet ook dat dat water er anders uitziet.

Het is idd knap lullig dat de Radeon dit nu niet support, door welke reden dan ook, want ik heb het idee dat de Radeon hier heel goed zou presteren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, dat stukje Nature in de demo loopt echt van geen meter op mijn Tbird 1,2 ghz...

Ik geloof, dat de opzet van pixel en vertex shaders behoorlijk gewijzigd is. Waarschijnlijk viel dit niet meer softwarematig aan te passen door ATi, ze zouden toch niet zo'n mogelijke oplossing voorbij laten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023
offtopic
Jongens,

het is hier in Salou warrum!!!!!!
Ik zit nu op de boelevaar, dronken te internetten.....Het is hier fokking NLG 6,50 voor 20 min internetten!!!
Nou, de groeten!!!

RaD
/offtopic

ontopic
IŽM DRUNK!!!
/ontopic

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mooie vrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Een Geforce 3 is toch geen alternatief voor een poster in het Radeon topic? Niet zolang je niet de keiharde confrontatie gezien hebt tussen de komende Radeon 2 en de Geforce3... Misschien dat ik weer loop te flamen, maar ik ben van mening, dat iedereen, die op dit moment een Geforce 3 koopt, een dief is van zijn eigen portemonnee. Een product kopen zonder absolute noodzaak zonder het aanwezig zijn van concurrentie komt op mij over als een slachtoffer zijn van pure commercie gevoeligheid als brain washed follower, zonder de implicaties en achterliggende idee en feiten bestudeerd te hebben....
Ik zal dit alles maar niet opvatten als een belediging, want zo is het waarschijnlijk ook niet bedoeld. Als je mijn posts een beetje volgt zul je weten dat ik wel de laatste ben die zich gedraagt als een 'brain washed follower' van nVidia of welk andere fabrikant dan ook.

Ik heb er staan dat de GeForce3 een optie is, jij maakt daar van dat het een alternatief voor de Radeon zou zijn. Dat staat er dus niet. Verder is de Radeon2 nog niet uit dus daar heb ik weinig aan. Ik ga echt niet een paar maanden zitten wachten totdat er een vergelijkbaar produkt op de markt komt.

Sorry dat ik het zeg maar het 'verdedigen' (damn het is maar een videokaartje ;) ) van de Radeon iedere keer als je het woordje GeForce ziet staan is niet nodig hoor, ook al is dit het Radeon topic. Probeer ook eens te begrijpen waarom andere mensen de GeForce3 wel als een optie zien. Zoals edward al heeft gepost, niet iedereen stelt dezelfde prioriteiten/eisen of heeft dezelfde wensen als jij. Er is geen 'beste' videokaart voor iedereen. Voor jou is het de Radeon (duidelijk), voor iemand anders kan dat een andere kaart zijn. Respecteer dat ipv meteen met tegenargumenten te komen ..

Heb ff wat shit gedelete :P ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Zien jullie al zo'n topic voor een nVidia proc?

Ik niet! Waarom?

OMDAT DIE DINGEN HET METEEN AL DOEN!

En niet pas als ze al verouderd zijn :+

Ech triest om al die mensen zo te moeten zien vechten om een Vga kaartje knap werkend te krijgen :o

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Point taken....

Nvidia gebaseerde producten geeft ook genoeg leuke tweakable errors... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wat een BS. Er zijn talloze topics met nVidia problemen, hier is het tenminste geconcentreerd in 1 topic. De meerderheid van de posts gaan ook helemaal niet over problemen maar over speculaties, nieuwe drivers, ander Radeon related nieuws, Tweakers, Games, etc.

[edit]-> Was @ Nigelator

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die Radkill post ook alleen maar als ie dronken is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Als je de Radeontopic vanaf het begin gevolgd had, dan had je kunnen lezen dat die niet zo lang is geworden vanwege alle probs, maar dat het meer een ervaringsuitwisslingsthread is geworden, en soms wel een beetje een kroeg ;)

Ik had bijna een jaar geleden al een Radeon en deze werkte beter dan een gemiddeld nieuw type hardware.

RaDKiLL is altijd dronken geloof ik ;) ik ga vanavond ook maar eens een paar biertjes pakken :9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik kan bijna niet geloven dat jullie nog steeds op zulke onzin reageren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
De reacties worden wel steeds korter gelukkig ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje een Radeon 64Mb vivo gehad,maar heb hem toch maar weer verkocht.
Over 2D niets dan lof,maar veel games draaiden niet soepel (bv Colin McRae2 & Giants).En voor veel games moest je ook weer andere radeon-instellingen gebruiken enz enz.
Ik heb nu een 3 weken "oude" Elsa Gladiac Ultra overgekocht (600 piekies :P ),en ben maar wat blij met dat ding !
2D bij 1280x1024 was de Radeon beter,maar bij 1600x1200 zijn de lettertjes veel scherper met de Elsa dan met de Radeon. :?
(vaak last van "trillende" lettertjes)
En 3D....tja,ik speel nu bijna alle games soepel op 1600x1200x32,iets wat ik met de Radeon nooit kon.
Ook CS op 1280x960(max) en FSAA 4x loopt super!!!
Nu ook geen gelul meer met vantevoren "profiles" laden,als ik een andere game wil spelen.
De Radeon is leuk als je 75% in 2D werkt en 25% games speelt,maar ja,zo denk ik erover en who am i ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik heb mijn instellingen gewoon op topkwaliteit staan en heb nog nooit een instelling veranderd voor een specifieke game.. Alles wat ik dat ding voer, slikt ie probleemloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

zelf met winxp waar ik maar 3/4 snelheid mee haal, slikt ie nog alles.
gewoon een vet goeie kaart :)

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf welke res. zal ik een groot verschil in 2D/3D merken tussen me vorige/'oude' G2 MX kaart en me toekomstige (over 12 uur) ATI Radeon 32MB DDR kaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Eventjes iets heel anders. We zijn in dit topic van plan om een gezamelijke inkoop actie voor radeon LE's te doen. De prijs is daar waar we het willen bestellen $68 (daar moeten dus transportkosten bij, en die willen we dus door samenwerken drukken).
De radeon LE is eeng ewone radeon 32mb ddr, maar zonder actieve koeling, gedownclocked, en hyperZ is disabled. Dit is via een registry hack te omzeilen en als je hem terug clockt naar de "gewone" snelheden heb je een normale radeon 32mb DDR. Omdat het nog niet zeker is dat het doorgaat hebben we nog geen topic geopend "radeon inkoopactie, wie doet er mee", maar als het doorgaat zullen we dat doen. Als er hier interesse is, reageer even in bovengenoemd draadje svp.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé Bomberman, goeie keus ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Er staan weer nieuwe drivers op www.rage3d.com
Radeon Beta Windows 98/ME Display Driver
Version: 4.13.7137
Size: 8.94MB

Radeon Beta Windows 2000 Display Driver
Version: 5.13.3224
Size: 6.36 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zelfde als de vorige, alleen is hier die bug met het ATi icoon gefixed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zaterdag 23 juni 2001 02:22 schreef edward2 het volgende:
Hé Bomberman, goeie keus ;)
Thnx, ik heb hem zelfs voor een heel aardig prijsje kunnen kopen :7 ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 01:38 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Vanaf welke res. zal ik een groot verschil in 2D/3D merken tussen me vorige/'oude' G2 MX kaart en me toekomstige (over 12 uur) ATI Radeon 32MB DDR kaart :?
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Voor 2D 1024*768 en hoger ... voor 3D geldt ongeveer hetzelfde maar dan vooral in 32-bit kleur.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 13:17 schreef Bomberman het volgende:
Voor 2D 1024*768 en hoger ... voor 3D geldt ongeveer hetzelfde maar dan vooral in 32-bit kleur.
tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Weer verse Radeon 2 rumours op http://www.rage3d.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Holy mozus, te mooi om waar te zijn:

6 pipelines
Gpu core : 350Mhz
0.15 micron process
support DirectX8.1
Hydravision
Programmable Vertex Shader
AGP 4X/2X
Price : 300$ US
Available : end of July 2001

The rumour say the Radeon2 MAXX will be avaible to the Q1 2002 (certainly march 2002)."

Dat wordt dan 2200mp/sec fillrate en 4400 voor de Maxx :9 waar kan ik pinnen ;)

Maar het zullen wel 4 pipelines worden, a 300 mhz anders eet ik mijn schoen op.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Stort maar een voorschot op mijn rekening Edward, dan zal ik eens kijken wat ik kan doen, beloof niks natuurlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Aardig van je hjs, op jouw kan ik rekenen ;)

TwisteR! ben je er nog?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als die specs waar zijn dump ik snel me g3, damn wat mis ik toch wel de ULTRA SUPER heldere kleuren van me radeon.
maar in 3d mis ik me radeon als kiespijn ;)
Kan niet wachten op die radeon 2

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
EN er zijn weeer nieuwe drivers:
http://www.rage3d.com/files/drivers/radeonbeta.shtml#7140
Alleen voor Win9x/ME
(btw ... na al die tijd dat ik over het forum zwerf weet ik nog niet hoe ik hier een mooie kort link van kan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op zaterdag 23 juni 2001 23:15 schreef Daneel het volgende:

(btw ... na al die tijd dat ik over het forum zwerf weet ik nog niet hoe ik hier een mooie kort link van kan maken)
Lesje voor Daneel
me tikken in
[ u r l =http://www.rage3d.com/files/drivers/radeonbeta.shtml#7140 ] nieuwe drivers [ / u r l]
en dan zonder de spaties bij url :+

met als gevolg

nieuwe drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het Rage3d forum bericht, dat deze nieuwe drivers gewoon de laatste versie zijn, waarbij een install functie is toegevoegd.. Weinig nieuws dus.

Die Radeon 2 MAXX roddels klinken in ieder geval hoopvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Tja, op het forum van Rage3D hoor je anders erg lovende woorden over die laatste driver... Ik kan ze zelf pas van de week testen omdat mijn pctje uit elkaar ligt en ik de nodige onderdelen van de week pas binnenkrijg.

Die roddels van de R200/300 (al-dan-niet in Maxx) klinken zeker goed. Maar ik wacht toch de uiteindelijke release af voor ik ga jubelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dag kinders, ik ben gisteren naar de PC-dumpdag geweest en heb daar voor 200 piekies een Panasonic S70 gekocht, kan tot 1280x1024 dus dat vond ik niet veel voor dat geld, en hij geeft goed beeld, grappige is dat de taakbalk er krom uit ziet in mijn ogen, maar als ik er een meetlat oid naast hang dan blijkt het gewoon recht, zal wel komen door het feit dat dit scherm veel platter is dan mijn oude barrel.

Nu ik dat nieuwe scherm heb zou iemand het volgende kunnen posten:

Hoe kom ik aan de 1280x960 reso en hoe kom ik aan een goed refreshrate, allebij in win98 SE, heb het al geprobeerd met de tweakers maar daarmee kreeg ik het niet voor elkaar, leuk BTW om te weten:

heb mijn Radeon aldie tijd op 800x600 gehad op een 14" omdat mijn monitor ging flippen als ik hem hoger zetten, ging 5 minuten goed en dan baf, rare rommel. maar nu doet hij het goed, althans de nieuwe, kan ik rustig sparen voor een nieuwe want 1280x960 vind ik mooi zat voor nu.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

In de pricewatch staat bij beat-it een radeon 32MB DDR voor f292,- dit is toch gewoon een Furo PRO?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Goed nieuws: De technologiedemo "Isle of Morg" die oorspronkelijk werd gemaakt om de mogelijkheden van de Geforce (2?) te demonstreren werkt met de Radeon. Dit in tegenstelling tot DMZG dat niet compatible is met de Radeon en ook niet met Win2K.

Deze demo is niet zo bekend omdat hij eerst alleen op een CD zat die bij de GeForce werd geleverd.
Download het hier en zie het zelf!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Op maandag 25 juni 2001 00:33 schreef Tyrian het volgende:
Goed nieuws: De technologiedemo "Isle of Morg" die oorspronkelijk werd gemaakt om de mogelijkheden van de Geforce (2?) te demonstreren werkt met de Radeon. Dit in tegenstelling tot DMZG dat niet compatible is met de Radeon en ook niet met Win2K.

Deze demo is niet zo bekend omdat hij eerst alleen op een CD zat die bij de GeForce werd geleverd.
Download het (zie sig.)hier en zie het zelf!
Dagoth moor bedoel je? die loopt prima op me radeon :?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 25 juni 2001 00:35 schreef nitenite het volgende:

[..]

Dagoth moor bedoel je? die loopt prima op me radeon :?
Ik heb gelezen dat het wel te draaien was, maar veel beeldfouten gaf. Bij mij (Win2K) draait hij helemaal niet.
Maar dit bewijst dus dat er ook systemen zijn waar het WEL draait met de Radeon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Hmmnee geen beeldfouten... zelfs mooier dan op een MX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Ik vind isle of morg toch wel minder dan dmzg
geluids effecten zijn wel leuk gedaan (merk nog eens wat van die 4.1 set :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Heeft hier al iemand Operation Flashpoint gespeeld?
Loopt verder prima op een Radeon Vivo. Alleen schaduwen lijken weer niet te kloppen, en er verdwijnt nog wel eens wat.
Op een gegeven moment reed er in een filmpje een vrachtwachten zonder wielen, alleen een cabine en laadbak.
Lekker vaag.

Kan volgens mij twee dingen betekenen:
1) Deze versie van OFP is nog een beetje brak.
2) Er moet nog even wat instellingen veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nee het icht aan de drivers, de 8bit stencil buffer lijkt wel te werken, want je kan hem overal selecteren, maar ondertussen doet hij het niet, daardoor zijn de schaduwen raar, wil je dat het wel werkt dan moet je even de laatste officiele drivers halen de 7075 daarbij werkt hij, en loopt ook net even een tikkie beter

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dagoth loopt bij mij ook prima. Overigens zit er niet veel verschil in fps tussen een Tbird 1,2 Ghz 266, TNT2 en een Celeron 800@880, Radeon SDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 25 juni 2001 00:25 schreef Masterdam het volgende:
In de pricewatch staat bij beat-it een radeon 32MB DDR voor f292,- dit is toch gewoon een Furo PRO?
Ik weet niet wat een furo pro is, maar ik heb die gasten een mailtje gestuurd, en kreeg vanochtend (na 2 dagen :( ) een mailtje terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: zaterdag 23 juni 2001 13:29
Aan: info@beat-it.nl
Onderwerp: RADEON/AGP NT9 32MB DDRAM TVOUT DVI BULK 

Hallo, 

Wat is het verschil tussen de kaart genoemd in de titel van deze mail en een Radeon 32mb ddr tvout dvi bulk?
Ik snap namelijk niet wat er met dat "NT9" bedoelt wordt. Als het een gewone bulk radeon 32mbddr is koop ik hem namelijk wel bij jullie.
Zou u mij het verschil kunnen uitleggen (als dat er is)?
BVD, Luuk

Na dagen kreeg ik dus dit terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Als u ziet dat er 2 producten aangeboden worden met het zelfde artikelnr betekent dat wij meerdere leveranciers hebben voor dit product.

Er is dan geen verschil tussen de producten, u ziet dan wel een prijsverschil.
Dit heeft alles te maken met meerdere leveranciers.
Daarnaast kan de omschrijving anders wezen van elkaar.
Met vriendelijke groet, 
Indika Vermeij 

Beat It BV 
Deventerstraat 50, 7311 LX Apeldoorn 
Telefoon: 055-5260890, ext. 892 
Fax: 055-5260899 

Bezoek onze website: http://www.beat-it.nl 
Online computerartikelen kopen. Snel, goedkoop en supergemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 08:37 schreef Coenen het volgende:
Heeft hier al iemand Operation Flashpoint gespeeld?
Loopt verder prima op een Radeon Vivo. Alleen schaduwen lijken weer niet te kloppen, en er verdwijnt nog wel eens wat.
Op een gegeven moment reed er in een filmpje een vrachtwachten zonder wielen, alleen een cabine en laadbak.
Lekker vaag.

Kan volgens mij twee dingen betekenen:
1) Deze versie van OFP is nog een beetje brak.
2) Er moet nog even wat instellingen veranderd worden.
zoiets had ik eerst ook...

ik heb zelf win2k SP1 + SP2... alles draait vrij aardig (maar 3dmark is om te huilen: 3400 3dmark 2000!!!)

met andere drivers: 3224 ziet flashpoint er goed uit, alleen de performance gaat een klein beetje terug maar het is nog steeds goed speelbaar (40fps denk ik) op 1280x1024x32!! :)

iemand een oplossing voor mijn lage 3dmark score of is het puur en alleen win2k die het doet??

MSI 6119 (BX), PIII 733@616, 256MB PC133, ATi Radeon 64MB DDR ViVo, Terratec DMX Xfire 1024, 3com etherlink, en nog wat shit.. (hd, cd, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 25 juni 2001 09:41 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een furo pro is, maar ik heb die gasten een mailtje gestuurd, en kreeg vanochtend (na 2 dagen :( ) een mailtje terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: zaterdag 23 juni 2001 13:29
Aan: info@beat-it.nl
Onderwerp: RADEON/AGP NT9 32MB DDRAM TVOUT DVI BULK 

Hallo, 

Wat is het verschil tussen de kaart genoemd in de titel van deze mail en een Radeon 32mb ddr tvout dvi bulk?
Ik snap namelijk niet wat er met dat "NT9" bedoelt wordt. Als het een gewone bulk radeon 32mbddr is koop ik hem namelijk wel bij jullie.
Zou u mij het verschil kunnen uitleggen (als dat er is)?
BVD, Luuk

Na dagen kreeg ik dus dit terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Als u ziet dat er 2 producten aangeboden worden met het zelfde artikelnr betekent dat wij meerdere leveranciers hebben voor dit product.

Er is dan geen verschil tussen de producten, u ziet dan wel een prijsverschil.
Dit heeft alles te maken met meerdere leveranciers.
Met vriendelijke groet, 
Indika Vermeij 

Beat It BV 
Deventerstraat 50, 7311 LX Apeldoorn 
Telefoon: 055-5260890, ext. 892 
Fax: 055-5260899 

Bezoek onze website: http://www.beat-it.nl 
Online computerartikelen kopen. Snel, goedkoop en supergemakkelijk.
Ok... gewoon kopen dus. Wel een vaag blaatverhaal van de leverancier, maar dat zijn we toch wel van ze gewend :9

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 25 juni 2001 09:41 schreef bloasfist het volgende:

Zeer professioneel, die gasten bij Beat-It :+ .. sorry, ik heb niet zo'n goede ervaringen met die zaak :( (zoals sommigen hier misschien nog wel weten). Ik zou er gewoon 1 bestellen. Mocht het toch om een SDR versie gaan, geld terug eisen (maar wel de kaart terug sturen dan natuurlijk ;) ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik mocht een aardige tijd wachten op mijn SDR, maar hij is uiteindelijk keurig bezorgd. De voorraad stond ook al op 0 toen ik 'm bestelde, geen klachten van mijn kant dus....
OVerigens is in al die ziljoen threads over het Beat-it verhaal al naar voren gekomen dat het om een VE gaat, bevestigd door Beat-it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Radeon luitjes..

FF een snel vraagje.. Ik zit nu met een Ge-Force gts en word helemaal lijp van de 2d...
Dus heb ik min of meer al besloten om naar Radeon over te stappen.. Mijn vraag is of de performance in 16 bit enzo ook beter is geworden met nieuwere drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 25 juni 2001 18:08 schreef Driez het volgende:
Hey Radeon luitjes..

FF een snel vraagje.. Ik zit nu met een Ge-Force gts en word helemaal lijp van de 2d...
Dus heb ik min of meer al besloten om naar Radeon over te stappen.. Mijn vraag is of de performance in 16 bit enzo ook beter is geworden met nieuwere drivers ?
Nee, volgens mij niet. Dus gewoon 32 bit spelen. Maar wel de nieuwste drivers gebruiken. Heb je trouwens wel de zekerheid dat je monitor goed genoeg is om de scherpte van de Radeon weer te kunnen geven? Als daar namelijk een bottleneck zit dan heb je voor niets een upgrade gedaan :9

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitor zal het wel goed genoeg doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, ik wil ook een Radeon halen, niet te duur dus waarschijnlijk een 32MB. Als iemand nou ff kijkt of die bij Beat-it ofzo goed is haal ik hem ook daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou de beste driver voor win 9x?? dus beste performance? en wel is het stabielst?? en welke geeft de beste kwaliteit (dus geen texturefouten bij games)??

en welke geeft eigenlijk alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De beste drivers :?
Er zijn 2 kampen, de groep welke steeds de laatste drivers dus 7140 tegenwoordig gebruikt en je hebt een groep welke nog steeds de 7075 gebruikt (en er ook weer steeds naar terugkeert) dus beide proberen en kijk maar wat je het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Hallo lui,

Ik heb een Radeon SDR met TV-Out en DVI.
Nu schijn je dus een DVI-naar-VGA kabeltje te hebben zodat je twee normale monitoren tegelijkertijd zou kunnen aansturen.
Zeg maar wat Matrox heeft met zijn DualHead. Ik wil namelijk wel wat meer desktop space (in virtuele zin) en dacht er misschien dus wel een 2e monitor aan te kunnen hangen. Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee waar je zo'n kabeltje vandaan haalt? (Is zo'n kabel speciaal van ATI of zijn er meer?)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je met een gewone SDR niet twee monitoren aansturen. De VE heeft ook een VGA-out en een DVI die je dmv een convertortje als 2e VGA-out kunt gebruiken, deze kaart ondersteunt wel twee monitoren tegelijk (HydraVision).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeej ik heb ook bijna mijn radeon vivo retail :)

Eindelijk fatsoenlijk beeld op mijn 22" hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Op maandag 25 juni 2001 20:48 schreef Bomberman het volgende:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je met een gewone SDR niet twee monitoren aansturen. De VE heeft ook een VGA-out en een DVI die je dmv een convertortje als 2e VGA-out kunt gebruiken, deze kaart ondersteunt wel twee monitoren tegelijk (HydraVision).
Aha, zit dat zo. Ik las namelijk een artikel in de Computer Techniek waarin ze een VE gebruiken om 2 monitoren aan te sturen. Beetje vreemd wel, dat een budgetkaartje dat kan en een 'echte' Radeon niet... :?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb vandaag eens wat kabeltjes rommel gehaald voor de video uit van de radeon, ik d8 dat s-vhs het beste was dus flink in de buidel getast voor een langere kabel, hij is 10m en heeft vergulden uiteindes, hij is een stuk dunner dan de mee geleverde kabel, maar het beeld is een stuk beter :? ik had erg veel last van scrollende schuine lijnen over mijn beeld dus wilde ik de composiet eens proberen, ook dat was maar matig, zeer groen beeld. Toen ik de kabels weer wilden verwisselen had ik perongeluk beide kabels, dus de s-vhs en de composiet in mijn scart blokkie zitten, en wat schetst mijn verbazing? groene was is veeeeeeeeeel minder en het scrollen van de lijnen ook, nou d8 ik dat de 7115 vrij brakke video uit hadden, dus wilde ik vragen wat ervaring van anderen is, en of ze dit wat ik heb een willen proberen, alvast bedankt voor de uitwisseling van gegevens

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 26 juni 2001 00:24 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Aha, zit dat zo. Ik las namelijk een artikel in de Computer Techniek waarin ze een VE gebruiken om 2 monitoren aan te sturen. Beetje vreemd wel, dat een budgetkaartje dat kan en een 'echte' Radeon niet... :?
idd wel vreemd dat dat weer niet kan met een normale radeon, of zouden ze dat wel getest hebben?

nog 1 post en dan zouden we aan part 17 toe zijn (jammer dat er geen limiet meer opzit)

edit zie dat we al aan de 255 zitten :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

hm.. iemand heeft al een deel 17 geopend. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:15
Inderdaad, er zit allang geen postlimiet meer op de draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg maybe a stupid vraag... als ik nou zo'n oem kaart van ati heb en die flash met een retail bios zou dat kunnen en zou die dan de zelfde snelheid hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 26 juni 2001 04:59 schreef Driez het volgende:
zeg maybe a stupid vraag... als ik nou zo'n oem kaart van ati heb en die flash met een retail bios zou dat kunnen en zou die dan de zelfde snelheid hebben ??
Waarom zou je? al de tweakers kunnen gewoon bij het opstarten een snelheid zetten, dus je kaart oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeuhm omdat die snelheid dan vast staat en ik em niet meer hoef in te stellen daarna ?
Ja ik ben lui :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op dinsdag 26 juni 2001 01:21 schreef bloasfist het volgende:
hm.. iemand heeft al een deel 17 geopend. Geen idee waarom.
Ik heb het nieuwe topic geopend vanwege de traditie. (255 posts en dan een volgende) Deel 16 was ook al niet meer noodzakelijkerwijs geopend.

Hoe we ook verder gaan, dit blijft een van de meest regerende draadjes van GoT!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nog maar een keer vragen dan:
welke drivers bakken de beste TV out kwaliteit, en kan ik beter S-VHS of Composiet uitgang gebruiken?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Modjes, SLOTJE aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ben nog geen uurtje in Nederland en ik zie dat HJS om een slotje gaat vragen?!
Ben jij nu dronken?! ;) Ik niet namelijk...

Nieuwe drivers ook meteen gedowned...Ziet er op het eerste oog niet schokkend uit...Idd bij Rage3D lovend....
Denk dat ik maar gewoon blijf updaten....

RaD

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infirit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo,

kzit met volgende probleem. Als ik capture met mijn aiw radeon van tv, perfect !! Als ik capture via composite van mijn video recorder geeft hij wel beeld, alleen dan gooit mijn beeld helemaal door de war. Is er iemand met dit zelfde probleem ??.

Greetz InfiriT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 00:01

Johnny E

Dôh !!

Dat heet Macrovision, ofwel beveiliging!!!!

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

En daarvoor hoef je niet deze oude topic omhoog te schoppen die nu alsnog op slot gaat.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.