Achja ik heb op dit moment eigenlijk geen vragen over mijn Radeon want alles draait gewoon als een zonnetje, maar in November, als ik naar de HCC ga (STANDAART) hoop ik wel dat er een Radeon II te krijgen is, Hopelijk is er ook al wat info over de R300 bekent tegen die tijd, als die er beter uit ziet en hij komt snel daarna uit, zoals ergens in een artikel stond ( voor mij binnen 6 mdn.) dan w8 ik daar wel even op.
Ik hoop dat het beesten van kaarten worden, en als ze inderdaad een bridge chip hebben geknutsels kan die GF3 Ultra het dak op, die zal toch een bandbreedte probleem krijgen, hoe snel je alles ook klokt, echter bij een MAXX versie met bridge chip heb je AFR (Alternate Frame Rendering) elke GPU rekent de andere frame dus GPU 1 doet frame 1, daarna GPU 2 frame 2, vervolgens GPU 1 weer framepje 3 en GPU 2 vanzelfsprekend frampje 4 enz.
Dit bespaard bakken met bandbreedte, en als ze beiden 30 FPS voor elkaar boxen bouwen ze er samen 60 van.
Verder hebben beide chips gewoon een eigen geheugen pad naar eigen geheugen chips, waarbij het geheugen wel gekoppeld is zodat wanneer er een chip uitgeschkeld is dat de andere, die wel funcioneerd, dubbel geheugen heeft, alleen moet deze het dan wel door een enkele bus pompen. Voordeel van dit eigen pad per GPU is dat hij dus dubbel zoveel bandbreedte heeft, niet met een of ander foefje in theorie maar in werkelijkheid, meesterlijk toch?
Dit was al te zien in de Orginele MAXX versie maar die is tenonder gegaan door het gebrek aan een Bridge Chip, waardoor de CPU veel te zwaar belast werd. Het was een geweldig idee en kon ook zeer goed meekomen met de toppers van dat moment, was echt een scheurijzer in 32 Bit voor die tijd en hoere reso's. Maar is ten onder gegaan aan slechte bekendheid van ATi, destijds te weinig drivers en het ontbreken van die bridge chip.
Voor de Radeon MAXX zijn ze toen aan de slag gegaan met zo'n Bridge Chip maar die was niet op tijd stabiel te krijgen in AGP 4X mode zodat dit product van de tafel is geveegt, waarschijnlijk zijn er wel prototypes van deze kaart geweest omat er op CD-Roms aan leveranciers plaatjes stonden van deze kaart, meer info is er echter nooit van vernomen, helaas.
Zou helemaal geweldig zijn als je er twee monitoren op aan kan sluiten waarbij beide GPUus een eigen scherm hebben, wel wat trager maar wel een feest voor de 3D modeleerder, of als je een vervent cheater bent een scherm spelen en andere speccen
Mocht je het ergens niet mee eens zijn of ben ik iets vergeten dan lees ik het hier graag want ik wil weer even wat te discussieren hebben hier zodat ik weer elke dag wat meer dan 1 of 2 posts te lezen heb. Ze zeggen wel dat die drivers brak zijn maar het gebrek aan issues en overvloed aan GF issues doet toch anders vermoeden of niet soms?