KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nvidia gebaseerde producten geeft ook genoeg leuke tweakable errors...
[edit]-> Was @ Nigelator
Ik had bijna een jaar geleden al een Radeon en deze werkte beter dan een gemiddeld nieuw type hardware.
RaDKiLL is altijd dronken geloof ik
Niet op voorraad.
Verwijderd
Over 2D niets dan lof,maar veel games draaiden niet soepel (bv Colin McRae2 & Giants).En voor veel games moest je ook weer andere radeon-instellingen gebruiken enz enz.
Ik heb nu een 3 weken "oude" Elsa Gladiac Ultra overgekocht (600 piekies
2D bij 1280x1024 was de Radeon beter,maar bij 1600x1200 zijn de lettertjes veel scherper met de Elsa dan met de Radeon.
(vaak last van "trillende" lettertjes)
En 3D....tja,ik speel nu bijna alle games soepel op 1600x1200x32,iets wat ik met de Radeon nooit kon.
Ook CS op 1280x960(max) en FSAA 4x loopt super!!!
Nu ook geen gelul meer met vantevoren "profiles" laden,als ik een andere game wil spelen.
De Radeon is leuk als je 75% in 2D werkt en 25% games speelt,maar ja,zo denk ik erover en who am i ....
gewoon een vet goeie kaart
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Verwijderd
De radeon LE is eeng ewone radeon 32mb ddr, maar zonder actieve koeling, gedownclocked, en hyperZ is disabled. Dit is via een registry hack te omzeilen en als je hem terug clockt naar de "gewone" snelheden heb je een normale radeon 32mb DDR. Omdat het nog niet zeker is dat het doorgaat hebben we nog geen topic geopend "radeon inkoopactie, wie doet er mee", maar als het doorgaat zullen we dat doen. Als er hier interesse is, reageer even in bovengenoemd draadje svp.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Niet op voorraad.
Radeon Beta Windows 98/ME Display Driver
Version: 4.13.7137
Size: 8.94MB
Radeon Beta Windows 2000 Display Driver
Version: 5.13.3224
Size: 6.36 MB
Thnx, ik heb hem zelfs voor een heel aardig prijsje kunnen kopenOp zaterdag 23 juni 2001 02:22 schreef edward2 het volgende:
Hé Bomberman, goeie keus
Verwijderd
NiemandOp zaterdag 23 juni 2001 01:38 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Vanaf welke res. zal ik een groot verschil in 2D/3D merken tussen me vorige/'oude' G2 MX kaart en me toekomstige (over 12 uur) ATI Radeon 32MB DDR kaart
Verwijderd
tnxOp zaterdag 23 juni 2001 13:17 schreef Bomberman het volgende:
Voor 2D 1024*768 en hoger ... voor 3D geldt ongeveer hetzelfde maar dan vooral in 32-bit kleur.
6 pipelines
Gpu core : 350Mhz
0.15 micron process
support DirectX8.1
Hydravision
Programmable Vertex Shader
AGP 4X/2X
Price : 300$ US
Available : end of July 2001
The rumour say the Radeon2 MAXX will be avaible to the Q1 2002 (certainly march 2002)."
Dat wordt dan 2200mp/sec fillrate en 4400 voor de Maxx
Maar het zullen wel 4 pipelines worden, a 300 mhz anders eet ik mijn schoen op.
Niet op voorraad.
TwisteR! ben je er nog?
Niet op voorraad.
maar in 3d mis ik me radeon als kiespijn
Kan niet wachten op die radeon 2
39
http://www.rage3d.com/files/drivers/radeonbeta.shtml#7140
Alleen voor Win9x/ME
(btw ... na al die tijd dat ik over het forum zwerf weet ik nog niet hoe ik hier een mooie kort link van kan maken)
Lesje voor DaneelOp zaterdag 23 juni 2001 23:15 schreef Daneel het volgende:
(btw ... na al die tijd dat ik over het forum zwerf weet ik nog niet hoe ik hier een mooie kort link van kan maken)
me tikken in
[ u r l =http://www.rage3d.com/files/drivers/radeonbeta.shtml#7140 ] nieuwe drivers [ / u r l]
en dan zonder de spaties bij url
met als gevolg
nieuwe drivers
Die Radeon 2 MAXX roddels klinken in ieder geval hoopvol...
Die roddels van de R200/300 (al-dan-niet in Maxx) klinken zeker goed. Maar ik wacht toch de uiteindelijke release af voor ik ga jubelen
Nu ik dat nieuwe scherm heb zou iemand het volgende kunnen posten:
Hoe kom ik aan de 1280x960 reso en hoe kom ik aan een goed refreshrate, allebij in win98 SE, heb het al geprobeerd met de tweakers maar daarmee kreeg ik het niet voor elkaar, leuk BTW om te weten:
heb mijn Radeon aldie tijd op 800x600 gehad op een 14" omdat mijn monitor ging flippen als ik hem hoger zetten, ging 5 minuten goed en dan baf, rare rommel. maar nu doet hij het goed, althans de nieuwe, kan ik rustig sparen voor een nieuwe want 1280x960 vind ik mooi zat voor nu.
Breek je nek voorzichtig
Deze demo is niet zo bekend omdat hij eerst alleen op een CD zat die bij de GeForce werd geleverd.
Download het hier en zie het zelf!
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Dagoth moor bedoel je? die loopt prima op me radeonOp maandag 25 juni 2001 00:33 schreef Tyrian het volgende:
Goed nieuws: De technologiedemo "Isle of Morg" die oorspronkelijk werd gemaakt om de mogelijkheden van de Geforce (2?) te demonstreren werkt met de Radeon. Dit in tegenstelling tot DMZG dat niet compatible is met de Radeon en ook niet met Win2K.
Deze demo is niet zo bekend omdat hij eerst alleen op een CD zat die bij de GeForce werd geleverd.
Download het (zie sig.)hier en zie het zelf!
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ik heb gelezen dat het wel te draaien was, maar veel beeldfouten gaf. Bij mij (Win2K) draait hij helemaal niet.Op maandag 25 juni 2001 00:35 schreef nitenite het volgende:
[..]
Dagoth moor bedoel je? die loopt prima op me radeon
Maar dit bewijst dus dat er ook systemen zijn waar het WEL draait met de Radeon.
Specs
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
geluids effecten zijn wel leuk gedaan (merk nog eens wat van die 4.1 set
Loopt verder prima op een Radeon Vivo. Alleen schaduwen lijken weer niet te kloppen, en er verdwijnt nog wel eens wat.
Op een gegeven moment reed er in een filmpje een vrachtwachten zonder wielen, alleen een cabine en laadbak.
Lekker vaag.
Kan volgens mij twee dingen betekenen:
1) Deze versie van OFP is nog een beetje brak.
2) Er moet nog even wat instellingen veranderd worden.
Breek je nek voorzichtig
Ik weet niet wat een furo pro is, maar ik heb die gasten een mailtje gestuurd, en kreeg vanochtend (na 2 dagenOp maandag 25 juni 2001 00:25 schreef Masterdam het volgende:
In de pricewatch staat bij beat-it een radeon 32MB DDR voor f292,- dit is toch gewoon een Furo PRO?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| -----Oorspronkelijk bericht----- Verzonden: zaterdag 23 juni 2001 13:29 Aan: info@beat-it.nl Onderwerp: RADEON/AGP NT9 32MB DDRAM TVOUT DVI BULK Hallo, Wat is het verschil tussen de kaart genoemd in de titel van deze mail en een Radeon 32mb ddr tvout dvi bulk? Ik snap namelijk niet wat er met dat "NT9" bedoelt wordt. Als het een gewone bulk radeon 32mbddr is koop ik hem namelijk wel bij jullie. Zou u mij het verschil kunnen uitleggen (als dat er is)? BVD, Luuk |
Na dagen kreeg ik dus dit terug:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Als u ziet dat er 2 producten aangeboden worden met het zelfde artikelnr betekent dat wij meerdere leveranciers hebben voor dit product. Er is dan geen verschil tussen de producten, u ziet dan wel een prijsverschil. Dit heeft alles te maken met meerdere leveranciers. Daarnaast kan de omschrijving anders wezen van elkaar. Met vriendelijke groet, Indika Vermeij Beat It BV Deventerstraat 50, 7311 LX Apeldoorn Telefoon: 055-5260890, ext. 892 Fax: 055-5260899 Bezoek onze website: http://www.beat-it.nl Online computerartikelen kopen. Snel, goedkoop en supergemakkelijk. |
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
zoiets had ik eerst ook...Op maandag 25 juni 2001 08:37 schreef Coenen het volgende:
Heeft hier al iemand Operation Flashpoint gespeeld?
Loopt verder prima op een Radeon Vivo. Alleen schaduwen lijken weer niet te kloppen, en er verdwijnt nog wel eens wat.
Op een gegeven moment reed er in een filmpje een vrachtwachten zonder wielen, alleen een cabine en laadbak.
Lekker vaag.
Kan volgens mij twee dingen betekenen:
1) Deze versie van OFP is nog een beetje brak.
2) Er moet nog even wat instellingen veranderd worden.
ik heb zelf win2k SP1 + SP2... alles draait vrij aardig (maar 3dmark is om te huilen: 3400 3dmark 2000!!!)
met andere drivers: 3224 ziet flashpoint er goed uit, alleen de performance gaat een klein beetje terug maar het is nog steeds goed speelbaar (40fps denk ik) op 1280x1024x32!!
iemand een oplossing voor mijn lage 3dmark score of is het puur en alleen win2k die het doet??
MSI 6119 (BX), PIII 733@616, 256MB PC133, ATi Radeon 64MB DDR ViVo, Terratec DMX Xfire 1024, 3com etherlink, en nog wat shit.. (hd, cd, etc..)
Ok... gewoon kopen dus. Wel een vaag blaatverhaal van de leverancier, maar dat zijn we toch wel van ze gewendOp maandag 25 juni 2001 09:41 schreef bloasfist het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een furo pro is, maar ik heb die gasten een mailtje gestuurd, en kreeg vanochtend (na 2 dagen) een mailtje terug:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 -----Oorspronkelijk bericht----- Verzonden: zaterdag 23 juni 2001 13:29 Aan: info@beat-it.nl Onderwerp: RADEON/AGP NT9 32MB DDRAM TVOUT DVI BULK Hallo, Wat is het verschil tussen de kaart genoemd in de titel van deze mail en een Radeon 32mb ddr tvout dvi bulk? Ik snap namelijk niet wat er met dat "NT9" bedoelt wordt. Als het een gewone bulk radeon 32mbddr is koop ik hem namelijk wel bij jullie. Zou u mij het verschil kunnen uitleggen (als dat er is)? BVD, Luuk
Na dagen kreeg ik dus dit terug:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Als u ziet dat er 2 producten aangeboden worden met het zelfde artikelnr betekent dat wij meerdere leveranciers hebben voor dit product. Er is dan geen verschil tussen de producten, u ziet dan wel een prijsverschil. Dit heeft alles te maken met meerdere leveranciers. Daarnaast kan de omschrijving anders wezen van elkaar. Met vriendelijke groet, Indika Vermeij Beat It BV Deventerstraat 50, 7311 LX Apeldoorn Telefoon: 055-5260890, ext. 892 Fax: 055-5260899 Bezoek onze website: http://www.beat-it.nl Online computerartikelen kopen. Snel, goedkoop en supergemakkelijk.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Zeer professioneel, die gasten bij Beat-ItOp maandag 25 juni 2001 09:41 schreef bloasfist het volgende:
Daarnaast kan de omschrijving anders wezen van elkaar.
OVerigens is in al die ziljoen threads over het Beat-it verhaal al naar voren gekomen dat het om een VE gaat, bevestigd door Beat-it.
Verwijderd
FF een snel vraagje.. Ik zit nu met een Ge-Force gts en word helemaal lijp van de 2d...
Dus heb ik min of meer al besloten om naar Radeon over te stappen.. Mijn vraag is of de performance in 16 bit enzo ook beter is geworden met nieuwere drivers ?
Nee, volgens mij niet. Dus gewoon 32 bit spelen. Maar wel de nieuwste drivers gebruiken. Heb je trouwens wel de zekerheid dat je monitor goed genoeg is om de scherpte van de Radeon weer te kunnen geven? Als daar namelijk een bottleneck zit dan heb je voor niets een upgrade gedaanOp maandag 25 juni 2001 18:08 schreef Driez het volgende:
Hey Radeon luitjes..
FF een snel vraagje.. Ik zit nu met een Ge-Force gts en word helemaal lijp van de 2d...
Dus heb ik min of meer al besloten om naar Radeon over te stappen.. Mijn vraag is of de performance in 16 bit enzo ook beter is geworden met nieuwere drivers ?
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
en welke geeft eigenlijk alles?
Er zijn 2 kampen, de groep welke steeds de laatste drivers dus 7140 tegenwoordig gebruikt en je hebt een groep welke nog steeds de 7075 gebruikt (en er ook weer steeds naar terugkeert) dus beide proberen en kijk maar wat je het beste bevalt.
Ik heb een Radeon SDR met TV-Out en DVI.
Nu schijn je dus een DVI-naar-VGA kabeltje te hebben zodat je twee normale monitoren tegelijkertijd zou kunnen aansturen.
Zeg maar wat Matrox heeft met zijn DualHead. Ik wil namelijk wel wat meer desktop space (in virtuele zin) en dacht er misschien dus wel een 2e monitor aan te kunnen hangen. Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee waar je zo'n kabeltje vandaan haalt? (Is zo'n kabel speciaal van ATI of zijn er meer?)
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Eindelijk fatsoenlijk beeld op mijn 22" hoop ik
Aha, zit dat zo. Ik las namelijk een artikel in de Computer Techniek waarin ze een VE gebruiken om 2 monitoren aan te sturen. Beetje vreemd wel, dat een budgetkaartje dat kan en een 'echte' Radeon niet...Op maandag 25 juni 2001 20:48 schreef Bomberman het volgende:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je met een gewone SDR niet twee monitoren aansturen. De VE heeft ook een VGA-out en een DVI die je dmv een convertortje als 2e VGA-out kunt gebruiken, deze kaart ondersteunt wel twee monitoren tegelijk (HydraVision).
https://www.strava.com/athletes/10490675
Breek je nek voorzichtig
idd wel vreemd dat dat weer niet kan met een normale radeon, of zouden ze dat wel getest hebben?Op dinsdag 26 juni 2001 00:24 schreef GoldieLox het volgende:
[..]
Aha, zit dat zo. Ik las namelijk een artikel in de Computer Techniek waarin ze een VE gebruiken om 2 monitoren aan te sturen. Beetje vreemd wel, dat een budgetkaartje dat kan en een 'echte' Radeon niet...
nog 1 post en dan zouden we aan part 17 toe zijn (jammer dat er geen limiet meer opzit)
edit zie dat we al aan de 255 zitten
39
Verwijderd
Waarom zou je? al de tweakers kunnen gewoon bij het opstarten een snelheid zetten, dus je kaart oc'en.Op dinsdag 26 juni 2001 04:59 schreef Driez het volgende:
zeg maybe a stupid vraag... als ik nou zo'n oem kaart van ati heb en die flash met een retail bios zou dat kunnen en zou die dan de zelfde snelheid hebben ??
Verwijderd
Ja ik ben lui
Ik heb het nieuwe topic geopend vanwege de traditie. (255 posts en dan een volgende) Deel 16 was ook al niet meer noodzakelijkerwijs geopend.Op dinsdag 26 juni 2001 01:21 schreef bloasfist het volgende:
hm.. iemand heeft al een deel 17 geopend. Geen idee waarom.
Hoe we ook verder gaan, dit blijft een van de meest regerende draadjes van GoT!
Specs
welke drivers bakken de beste TV out kwaliteit, en kan ik beter S-VHS of Composiet uitgang gebruiken?
Breek je nek voorzichtig
Ben jij nu dronken?!
Nieuwe drivers ook meteen gedowned...Ziet er op het eerste oog niet schokkend uit...Idd bij Rage3D lovend....
Denk dat ik maar gewoon blijf updaten....
RaD
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
kzit met volgende probleem. Als ik capture met mijn aiw radeon van tv, perfect !! Als ik capture via composite van mijn video recorder geeft hij wel beeld, alleen dan gooit mijn beeld helemaal door de war. Is er iemand met dit zelfde probleem ??.
Greetz InfiriT
Dit topic is gesloten.