Mijn radeon fannetje maakt ook te veel lawaai. Is namelijk een chrome orb
De mijne af en toe,maar ehh.... maakt dat verder wat uit eigenlijk ?
Albinoraptor, waarom heb je in godsnaam een chrome orb op je Radeon. Ik neem aan op je core. Wordt dit ding zo heet?
En kan je hem nu echt verder overklokken?
Volgens mij is het geheugen meestal eerder het probleem.
Ja ja, anders zou mijn SDR'etje al een mooie blauwe gehad hebben..
Je kunt die 64MB OEMs makkelijk klokken naar 190/190......Heb er echt geen Orb voor nodig..
RaD
RaD
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Nee is overkill, had ik eerst om TB maar werd erg warm, en kon die niet ver overklokken. Dus FOP38 gehaald. -> Chrome orb over, dacht doe eens abnormaalOp vrijdag 08 juni 2001 17:46 schreef Coenen het volgende:
Albinoraptor, waarom heb je in godsnaam een chrome orb op je Radeon. Ik neem aan op je core. Wordt dit ding zo heet?
Maar kweet het niet kon eerst niet eens boven de 170 komen nu op 195.
Werkt het beter, dan werkt het beter.
Das simpel. Gelukkig heb ik geen Orb nodig om boven de 170 te komen. Ik gebruik hem gewoon om m'n Duron koel te houden.
Das simpel. Gelukkig heb ik geen Orb nodig om boven de 170 te komen. Ik gebruik hem gewoon om m'n Duron koel te houden.
SDR ja, DDR nee, die is niet geheugen gelimiteerd. mijn core wordt niet echt heet ofzo. (met het redelijk luidruchtige ati fannetje)Op vrijdag 08 juni 2001 17:46 schreef Coenen het volgende:
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
depends welk geheugen je heb. Ik kom niet hoger dan 185. Ik had daarentegen wel de eerste shipment van de radeons hier. Wel balen wat ik hoor alleen maar dat de latere veel beter zijnOp vrijdag 08 juni 2001 18:23 schreef RaDKiLL het volgende:
Je kunt die 64MB OEMs makkelijk klokken naar 190/190......Heb er echt geen Orb voor nodig..
RaD
Ach misschien zussie lief ankijken misschien wil ze hem wel overnemen en haal ik zo'n Radeon SE
Ik heb ook een van de eerste Radeon's hier (32mb ddr) en ik kom tot 195/195 (hangt wel een cardcooler boven), maar jij heb dat pro-productie ding toch, geloof wel dat ik een retail heb. (te lang geleden om nog precies te wetenOp zaterdag 09 juni 2001 11:18 schreef The Dude het volgende:
[..]
depends welk geheugen je heb. Ik kom niet hoger dan 185. Ik had daarentegen wel de eerste shipment van de radeons hier. Wel balen wat ik hoor alleen maar dat de latere veel beter zijn
Ach misschien zussie lief ankijken misschien wil ze hem wel overnemen en haal ik zo'n Radeon SE
Ik las net het GF2 Ultra verhaaltje op de voorpagina, en vroeg me nou af of, als het waar is dat er een 2e vertex shader inkomt, de R200 het dan toch weer net niet is, ik hoop echt dat die R200 dit beestje voor blijft, Zou zo leuk zijn als je met een Nieuwe ATi kaart gewoon de snelste bent
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Heeft iemand Quake I - TruForm van NitroGL al geprobeerd? Ziet er erg goed uit. Was het maar herfst.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=21023
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=21023
'Was het maar herfst' .. tsss alleen een echte computergeek zegt zoiets
.. de zomer moet nog beginnen!
Verwijderd
Weten jullie misschien iets om in win2k de refresh rate aan te passen voor spellen?
Radeon Tweaker werkt niet
NVrefresh werkt niet ( DUH )
Power strip werkt ook niet
Radeon Tweaker werkt niet
NVrefresh werkt niet ( DUH )
Power strip werkt ook niet
Heb je geen Radeon dan? Moet toch echt werken ..
Ik vind dat de performance een beetje laag is. Bij q3a en q3ta haal ik p25-30 fps op 1280x1024 in 32bpp, radeon synchroon geklokt op 200.
Klooien met instellingen in q3a heeft niet zo'n zin. tot mijn verrassing ontdekte ik dat hij wel 40 fps in 16bpp haalt. Doe ik iets fout of zijn dit heel normale getallen. Ik heb natuurlijk maar een Celeron, maar die is wel hoog geklokt, dus die performance is redelijk. (gelijk aan P3 750 niveau)
Klooien met instellingen in q3a heeft niet zo'n zin. tot mijn verrassing ontdekte ik dat hij wel 40 fps in 16bpp haalt. Doe ik iets fout of zijn dit heel normale getallen. Ik heb natuurlijk maar een Celeron, maar die is wel hoog geklokt, dus die performance is redelijk. (gelijk aan P3 750 niveau)
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Heb veel fun met de radeon gehad, maar ga nu toch een GeForce 3 halen. Waarschijnlijk wel weer radeon3 in mijn PC-tje.
Verwijderd
Hmz... die radeon gaat hiero steeds beter werken.... er zijn nog 2 probs...
Bij spellen zoals CS zie je in de verte de muren trillen en een zwarte lijn erover rollen heel vaag....
en als je in gewoon in de kamer kijkt zie je dat die al vrij vroeg wazig wordt om dat die op afstand ligt... das zonde... in de verte moet je het ook scherp kunnen zien he....
Bij spellen zoals CS zie je in de verte de muren trillen en een zwarte lijn erover rollen heel vaag....
en als je in gewoon in de kamer kijkt zie je dat die al vrij vroeg wazig wordt om dat die op afstand ligt... das zonde... in de verte moet je het ook scherp kunnen zien he....
Ik haal hier zo'n 50 fps met een ViVo en een Celly 850... Zorg er wel voor dat bij Q3 bij de Graphics de GL Extensions op ON staan, scheelt een hele hoop performance...Op zondag 10 juni 2001 13:42 schreef mr_a het volgende:
Ik vind dat de performance een beetje laag is. Bij q3a en q3ta haal ik p25-30 fps op 1280x1024 in 32bpp, radeon synchroon geklokt op 200.
Doe je hem toch niet weg?Op zondag 10 juni 2001 23:48 schreef ShaDoW het volgende:
Hm,
na alle info goed te hebben gelezen blijf ik toch nog met een probleem zitten. Als ik lang werk met mijn machine dan wordt op een gegeven moment het scherm "garbled". Ik kan dan niets anders doen dan de machine uit en weer aan te zetten.
Het lijkt erop dat de kaart te warm wordt, maar zeker weten doe ik het niet. Heeft iemand een idee? Ik heb een P3 1Ghz, BX133 bord met 512Mb en een ATI Radeon 64Mb ViVo. Verder zit er alleen een ISA geluidskaartje en een PCI netwerkkaart in. Dit alles in een minitower met 300Watt. Het OS is W2K Pro. Ik heb al extra ventilatoren ingebouwd en heb ok mijn USB apparaten eraf gelaten (IVM stroomconsumptie).
Alvast bedankt.
na alle info goed te hebben gelezen blijf ik toch nog met een probleem zitten. Als ik lang werk met mijn machine dan wordt op een gegeven moment het scherm "garbled". Ik kan dan niets anders doen dan de machine uit en weer aan te zetten.
Het lijkt erop dat de kaart te warm wordt, maar zeker weten doe ik het niet. Heeft iemand een idee? Ik heb een P3 1Ghz, BX133 bord met 512Mb en een ATI Radeon 64Mb ViVo. Verder zit er alleen een ISA geluidskaartje en een PCI netwerkkaart in. Dit alles in een minitower met 300Watt. Het OS is W2K Pro. Ik heb al extra ventilatoren ingebouwd en heb ok mijn USB apparaten eraf gelaten (IVM stroomconsumptie).
Alvast bedankt.
RadeonTweaker halen en de anisotropische filtering op 128 zetten en Vsync aanzetten als je CS speelt. (in opengl)Op zondag 10 juni 2001 23:48 schreef ShaDoW het volgende:
Ik begrijp niet echt wat je met 'garbled' bedoelt. Ik heb ook wel iets gehad dat garbled zou kunnen heten: de monitor ging op standby, zomaar ineens, en ik kon hem met geen mogelijkheid eraf krijgen. Dit had ik ook na wat langer werken.Op maandag 11 juni 2001 00:26 schreef ArCadE het volgende:
Hm,
Bedoel je dit met garbled?
Ik bedoel met garbled dat er niets meer te lezen/zien valt op het scherm. Het is niet zwart, maar er lopen allerlei strepen en blokken. Daarnaast is het ontzettend wazig.
Gr,
Steven
Gr,
Steven
Geheugen probleem lijkt me, heb je je latency\timing enzo te hoog staan? kan je met de Raid-on of Radeon tweaker instellen.
OK, kan je me aangeven hoe ze moeten staan? Voor zover ik kan zien met de tweaker util staat het op default, maar misschien kijk ik verkeerd.
Ik heb ook de laatste versie van de tweak tool net gedowned, dus die zal ik vanavond ook ff proberen.
Ik heb ook de laatste versie van de tweak tool net gedowned, dus die zal ik vanavond ook ff proberen.
Ik heb die Quake truform executable eens geprobeerd. Het levert een mooi dik bepakt polygonen model (te zien in wireframe mode) op, maar behalve mooier gevormde armen en benen is het verschil niet echt denderend te noemen. Door de groffe texturen van Quake en weinig tot geen belichtingstruukjes op de modellen, levert truform (softwarematig) niet zo heel veel op. Het loopt wel goed allemaal en met de eindbaas (dat ding met al die tentakels) krijgt de Celeron 800@880 het wel wat zwaarder. In wireframe mode valt overigens goed op, hoe simpel quake is qua polygonen... Ook de wapens zijn ge'truformed', wat soms hilarische vertekeningen geeft.. Niet bepaald HET voorbeeld van nuttige Truform.
Voor Truquake http://www.rage3d.com
Voor Truquake http://www.rage3d.com
Jongens (en dames?!
),
ik ga jullie voor 15 daagjes verlaten.
Ga morgen met vrouw en kind lekker van van het bier en de tieten genieten die in Salou in overvloed aanwezig zijn..

Son See en Strand.... Hou het netjes en ik zie wel bij welk deel van het Radeon Topic we dan zijn....(Oh nee, geen max replies meer van 255...
).
RaD
Ps : Twee weken geen GoT?! D#mn it's hard..
ik ga jullie voor 15 daagjes verlaten.
Ga morgen met vrouw en kind lekker van van het bier en de tieten genieten die in Salou in overvloed aanwezig zijn..
Son See en Strand.... Hou het netjes en ik zie wel bij welk deel van het Radeon Topic we dan zijn....(Oh nee, geen max replies meer van 255...
RaD
Ps : Twee weken geen GoT?! D#mn it's hard..
Wie weet hebben ze daar ook internet Cafe's 
Ben benieuwd wat je vrouw daarvan vindt.
Ben benieuwd wat je vrouw daarvan vindt.
Cya Rad, have phun daar in Spanje
..
* Bomberman wil ook naar de zon
..
* Bomberman wil ook naar de zon
Ik baal er wel van dat Emperor: battle for dune nog gewoon schokt op me ander pc, met die radeon erin.
pc duron 650@1200
160mb geheugen
20gb 7200 rpm schijf
win me
drivers: nieuwste via, en de laatste radeon drivers.
en dan zet ik het spel op 1024x768 op 32bit en alles max en dan gaat het wel allemaal aardig maar zodra er veel mannetjes in beeld zijn stotterd hij best behoorlijk.
Zelfs op me maat's pc loopt hij lekkerder (p3 1ghz, geforce2 mx) en daar baal ik best van.
Iemand een paar tips om het wat vloeiender te maken?
Het is een net verse install van Win me dus daar ligt het ook niet aan.
Alvast bedankt.
pc duron 650@1200
160mb geheugen
20gb 7200 rpm schijf
win me
en dan zet ik het spel op 1024x768 op 32bit en alles max en dan gaat het wel allemaal aardig maar zodra er veel mannetjes in beeld zijn stotterd hij best behoorlijk.
Zelfs op me maat's pc loopt hij lekkerder (p3 1ghz, geforce2 mx) en daar baal ik best van.
Alvast bedankt.
39
Ik hoor allemaal andere gasten op RAGE3D die zeggen dat dat spel glad als zijde loopt, maar hoe ben je aan dat spel gekomen , ik wil hem ook hebben namelijk dus als je er e ff een iso van kan bouwen
Breek je nek voorzichtig
Hmmm, dat Emperor niet goed loopt is vaag. Bij mij liep ie al goed met mijn duron700@800 (bakoven in de zomer, dus ff lager
) 128mb ram, en een 5400 rpm schijf die al heeeeeeeel lang niet is gedefragged. Op 1024@32bit@alles max ging ie goed soepel, ook met een heel groot leger. Alleen toen schokte ie nog heel af en toe door hd en memtekort. Nu heb ik pas geleden 256 mb ram erbij en een nieuwe 40 gig ibm, en spel gaat stuk sneller, helemaal geen schokjes en lange laadtijden.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Hee Hee hier blijven jij voordat je op de volgende pagina verdwijnt 
UP UP UP
UP UP UP
Breek je nek voorzichtig
Misschien dat het hier al eens naar voren gekomen, maar het doorspitten van de radeon bijbel kost me te veel tijd :-) :
Ik heb last van problemen met Unreal 1. In versie 226 (final) werkt het spel problematisch (traag, donker, gamma correctie werkt niet) in OpenGL helemaal niet in D3D. Het vreemde is dat D3D het wel doet met versie 225F, maar ik heb 226 nodig voor het spelen over internet.
In OpenGL heb ik de texture compressie al uitgeschakeld, wat ergens anders werd aangeraden.
Zie sig voor systeem.
Gebruikte drivers: 5.13.01.3211 en 5.13.01.3102.
Ik heb last van problemen met Unreal 1. In versie 226 (final) werkt het spel problematisch (traag, donker, gamma correctie werkt niet) in OpenGL helemaal niet in D3D. Het vreemde is dat D3D het wel doet met versie 225F, maar ik heb 226 nodig voor het spelen over internet.
In OpenGL heb ik de texture compressie al uitgeschakeld, wat ergens anders werd aangeraden.
Zie sig voor systeem.
Gebruikte drivers: 5.13.01.3211 en 5.13.01.3102.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Probeer eens wat nieuwere drivers, de 7075 (laatste originele) of de 7115 (laatste beta)... Sorry, verder kan ik je ook niet helpen, kheb Unreal namelijk niet...
De door jou genoemde drivers zijn voor Win98. Ik draai Win2K (zie sig.) .3102 is de laatste officiële en .3211 de laatste special purpose.Op woensdag 13 juni 2001 00:11 schreef Martijn het volgende:
Probeer eens wat nieuwere drivers, de 7075 (laatste originele) of de 7115 (laatste beta)... Sorry, verder kan ik je ook niet helpen, kheb Unreal namelijk niet...
Toch bedankt voor de vlotte reactie.
Specs
Er is een betere openGL en D3d driver voor Unreal , ik weet alleen niet meer waar, misschien op de Unreal techno site?
Niet op voorraad.
Bedankt voor de info.Op woensdag 13 juni 2001 00:22 schreef edward2 het volgende:
Er is een betere openGL en D3d driver voor Unreal , ik weet alleen niet meer waar, misschien op de Unreal techno site?
Ik ben op de unreal techno site geweest, en heb de OpenGL en D3D render DLL's uitgeprobeerd. Ze werken geen van al, omdat ze niet compatible zijn met unreal 1.(gemaakt voor UT.) Ik heb geen bijgewerkte D3D renderers voor unreal 1 kunnen vinden.
Dit is de foutmelding die ik voor m'n kiezen krijg wanneer ik Unreal 226 (final) in D3D mode wil starten:
---------------------------
Critical Error
---------------------------
Failed blt: DD_OK
History: UD3DRenderDevice::SetTexture <- UD3DRenderDevice::DrawComplexSurface <- URender::DrawFrame <- URender::DrawFrame <- URender::DrawWorld <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
Iemand nog andere suggesties?
Specs
geen requestsOp maandag 11 juni 2001 23:39 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik hoor allemaal andere gasten op RAGE3D die zeggen dat dat spel glad als zijde loopt, maar hoe ben je aan dat spel gekomen , ik wil hem ook hebben namelijk dus als je er e ff een iso van kan bouwen
maar wel vreemd dat die zo raar loopt bij mij, hebben jullie dan nog iets veranderd in tweak programma?
39
he iemand nog wat tips om tribes 2 wat vlotter te krijgen op een radeon 64 ?
kheb het een en ander geprobeert met de tweakers maar 't niet op
kzit meesta l rond de 30FPs en denk dat dat beter moet kunnen
OpenGL @ 1024x768 max detail (ansitropic off)
[quote]Op woensdag 13 juni 2001 01:25 schreef Tyrian het volgende:
[..]
Bedankt voor de info.
Ik ben op de unreal techno site geweest, en heb de OpenGL en D3D render DLL's uitgeprobeerd. Ze werken geen van al, omdat ze niet compatible zijn met unreal 1.(gemaakt voor UT.) Ik heb geen bijgewerkte D3D renderers voor unreal 1 kunnen vinden.
Nee, die zijn idd niet compatibel, UT heeft een (iets) andere code dan Unreal.
Het ging zowel voor een openGL.drv en een d3d.dvr. beiden texture compressie ondersteunend, dus je jou zeggen die is van Daniel Vogel afkomstig maar dat was ie geloof ik niet.
Ik zal nog wel eens zoeken vanavond, het kan zijn dat ik hem via rage3d of een S3dedicated site gevonden had, hij liep igg stukken sneller dan 226.
[..]
Bedankt voor de info.
Nee, die zijn idd niet compatibel, UT heeft een (iets) andere code dan Unreal.
Het ging zowel voor een openGL.drv en een d3d.dvr. beiden texture compressie ondersteunend, dus je jou zeggen die is van Daniel Vogel afkomstig maar dat was ie geloof ik niet.
Ik zal nog wel eens zoeken vanavond, het kan zijn dat ik hem via rage3d of een S3dedicated site gevonden had, hij liep igg stukken sneller dan 226.
Niet op voorraad.
Ik heb ongeveer 88 opties uit Radeon Tweaker anders ingesteld, Radeon asynchroon geklokt op 200 core en 210 mem en ik haal in Q3A 30-50 fps in 1280x1024. Bij fog enzo gaat hij naar 30 maar hij komt er gelukkig nooit onder. Alleen ik moet echt wel een betere CPU hebben want het maakt voor de FPS nauwelijks uit of ik op 800x600 of op 1280x1024 speel. Maar ik vind eigenlijk dat hij nu wel lekker loopt dusOp zondag 10 juni 2001 23:56 schreef Martijn het volgende:
[..]
Ik haal hier zo'n 50 fps met een ViVo en een Celly 850... Zorg er wel voor dat bij Q3 bij de Graphics de GL Extensions op ON staan, scheelt een hele hoop performance...
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Het maakt bij mij ook niet veel uit op welke resolutie ik speel, de scores blijven vrij constant. Dit was met een Celeron 466 zo en met een Celeron 800@880 nog steeds zo.
ZO 
Ben nu helemaal in mn sas
.Alles gaat lekker zo, Radeon 64Mb (166) loopt nu
205-205 en stabiel (driver7075)
Dune the Emperor lopt als een zonnetje op
1600x1200x32 en dat op mn net nieuwe Iiyama 510pro (22inch)gister gekocht Ik zit hier gewoon een beetje weg te kwijlen

HEEEEERLIJK
Ben nu helemaal in mn sas
205-205 en stabiel (driver7075)
Dune the Emperor lopt als een zonnetje op
1600x1200x32 en dat op mn net nieuwe Iiyama 510pro (22inch)gister gekocht Ik zit hier gewoon een beetje weg te kwijlen
HEEEEERLIJK
Verwijderd
Dat moet veel sneller kunnen, ik heb vrijwel dezelfde conf., maar 1 GHz en 512 mb en haal buiten 50 fps, en binnen tegen de 90 of zo. 3d sound uitzetten en de driver van de makers van de game gebruiken, mp3 muziek uit, geluid op 16 KHz.Op woensdag 13 juni 2001 09:31 schreef star-saber het volgende:
he iemand nog wat tips om tribes 2 wat vlotter te krijgen op een radeon 64 ?
Tribes 2 kicks ass.
Das vreemd.. heeeeeel vreemd. alles hoog 32 bit 1600x1200Op maandag 11 juni 2001 22:25 schreef Homedisc het volgende:
Ik baal er wel van dat Emperor: battle for dune nog gewoon schokt op me ander pc, met die radeon erin.
pc duron 650@1200
160mb geheugen
20gb 7200 rpm schijf
win me
Alvast bedankt.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Het is weer zover: nieuwe beta drivers zijn gemeld op Rage3d:
Beta Windows 98/ME Display Driver
Version: 4.13.7131
Size: 12.68MB
Posted: 06/14/01
http://www.soundcardcentral.com/drivers/newradeon/w9x_radeon_4_13_7131.zip
Ik ben ze aan het downloaden, en zal ze straks eens proberen.
Beta Windows 98/ME Display Driver
Version: 4.13.7131
Size: 12.68MB
Posted: 06/14/01
http://www.soundcardcentral.com/drivers/newradeon/w9x_radeon_4_13_7131.zip
Ik ben ze aan het downloaden, en zal ze straks eens proberen.
Ik ben benieuwd of die het downloaden waard is. De eerste bug in die driver werd al gelijk vermeld. De ATI-icoon in de system-tray schijnt niet goed te werken en zelfs tot crashes te leiden (of is dat meer lijden
)
Nou is dat het eerste wat ik altijd uit zet dus dat houdt me niet tegenOp Thursday 14 June 2001 23:32 schreef Daneel het volgende:
Ik ben benieuwd of die het downloaden waard is. De eerste bug in die driver werd al gelijk vermeld. De ATI-icoon in de system-tray schijnt niet goed te werken en zelfs tot crashes te leiden (of is dat meer lijden)
Uit het Rage3d forum
Report:
Speed, no change at all from 7103 onward.
Bugs:
No more or less that I could see.
Oh, if you are interested I have an edited ATII9xag.inf file that works with 7131. It gets rid of a million running programs and language files and adds in 1280x960.
-----8<----------------
;-----------------------------------------------
; ATI Display Information file : atii9xag.inf
; Installation INF for the ATI display driver.
; Copyright(C) 1985-2001 ATI Technologies Inc.
; Windows 9x
; Base INF Last Updated on 2001/06/04
[version]
Class=DISPLAY
signature="$Windows 9x$"
Provider=%Mfg%
DriverVer=06/06/2001, 4.13.7131
CatalogFile=ATII9xAG.cat
[SourceDisksNames]
1="ATI Installation CD ROM",,1
[SourceDisksFiles]
; *CL*
ATIVraxx.SYS =1
ATIVrvxx.SYS =1
;[DShowFiles] *CL*
Ativmdxx.sys =1
Ativmvxx.ax =1
ativdaxx.ax =1
;[INFFiles]
Atitunep.inf=1
Bt829.inf=1
Ativmvxx.inf=1
;[INFOther]
Ativmdxx.inf=1
Ativmvxx.inf=1
Ativraxx.inf=1
ativrvxx.inf=1
ATIVXSXX.INF=1
ativttxx.inf=1
ativpdxx.inf=1
Phildec.inf =1
;[WDMSystemFiles] *CL*
ativtuxx.SYS =1
ativbtxx.SYS =1
Ativmdxx.sys =1
ATIVraxx.SYS =1
ATIVrvxx.SYS =1
ativxsxx.sys =1
ativttxx.sys =1
ativpdxx.sys =1
Phildec.sys =1
;[SysFiles]****AAU
atiiisxx.exe =1
atiiiexx.dll =1
atiicdxx.dll =1
atiicdxx.vxd =1
atiicdxx.sys =1
atricdxx.enu =1
Ati2evxx.exe =1
Ati2evxx.dll =1
;[R6_Desktop_Copy]
atipdsxx.dll=1
atippaxx.dll=1
atipuixx.dll=1
atrpuixx.enu=1
atiptaxx.exe=1
atiphexx.exe=1
atiprbxx.exe=1
atfenuxx.hlx=1
atmenuxx.cnt=1
atmenuxx.hlx=1
atpenuxx.hlx=1
atsenuxx.cnt=1
atsenuxx.hlx=1
attenuxx.hlx=1
atvenuxx.hlx=1
atriprxx.enu=1
Atr9dtxx.enu=1
Atr9dixx.enu=1
Atr9dmag.enu=1
atiiprxx.exe=1
Atii16xx.dll=1
Atii32xx.dll=1
Ati9dtxx.dll=1
Ati9dixx.dll=1
Ati9dmag.dll=1
Ati9dgag.dll=1
Ati9dgag.vxd=1
;[R6_Copy]
ATI2DRAG.DRV =1
ATI2VXAG.VXD =1
ATI2I9AG.DLL =1
ATIMIAAG.DLL =1
ATI2Q9AG.DLL =1
ATI3DRAG.DLL =1
ATIV16XX.DLL =1
ATIVIFXX.DLL =1
ATIVVXXX.VXD =1
ATIO9XAG.DLL =1
ATITVO32.DLL =1
ATIVPEAG.DLL =1
Atimcrag.dll=1
atiiihxx.exe=1
[Manufacturer]
"%Mfg%"=Mfg
;;;GENCOMMENT BEGIN LINES BETWEEN COMMENTS WILL BE GENERATED DURING PACKAGING
;;;GENCOMMENT END LINES BETWEEN COMMENTS WILL BE GENERATED DURING PACKAGING
;-----------------
; Driver sections
[Mfg]
;START_ASIC_LIST
;;;GENDRV_MFG BEGIN LINES BETWEEN COMMENTS WILL BE GENERATED DURING PACKAGING
"Radeon DDR"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_000A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_001A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_020A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_010A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_008A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_009A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_018A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_028A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01BA1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00BA1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_110A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_053A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_050A1002
"Radeon SDR"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00081002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00381002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01381002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_05381002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_05081002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01081002
"Radeon SDR PCI"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01391002
"Radeon SDR PCI "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00391002
"Radeon SDR PCI "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00091002
"All-in-Wonder Radeon SDR AGP"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00281002
"All-in-Wonder Radeon PCI"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00291002
"All-in-Wonder Radeon AGP"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_02AA1002
"Radeon Workstation AGP"= R6WS_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_801A1002
"Radeon"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144
"RV200"= RV200_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5157
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_010A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_51591002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_01381002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_013A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_030A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_053A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_00381002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_0B8A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_00BA1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_01BA1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_023A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_003A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_02BA1002
"RV100"= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159
%ATIM6%= M6_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_4C591002, PCI\VEN_1002&DEV_4C59
"ATI Mobility Radeon "= M6_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_001A103C
"ATI Mobility Radeon "= M6_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C59
"M7"= M7_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C57
"U1 "= U1_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4336&SUBSYS_43361002, PCI\VEN_1002&DEV_4336
"U1"= U1_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4336
"A3 "= A3_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4136&SUBSYS_41361002, PCI\VEN_1002&DEV_4136
"A3"= A3_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4136
;;;GENDRV_MFG END LINES BETWEEN COMMENTS WILL BE GENERATED DURING PACKAGING
;END_ASIC_LIST
;-------------------
; Install sections
;;; GENMFG_ASICLIST R6_ENU_default 5144 5100 default
[R6_ENU_default]
Include=msdv.inf
CopyFiles=R6_Copy, INFFiles, INFOther, SysFiles, R6_Desktop_Copy, IniFiles, WDMFiles, WDMSystemFiles
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg
UpdateInis=R6_UpdateInis, DVCR.UpdateIni
UninstallFiles=R6_Desktop_Copy, UninstHlp
CleanFiles=R6_Copy, INFFiles, WDMFiles, WDMSystemFiles, INFOther
UninstallReg=R6_Desktop_AddReg, R6_Common_AddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, R6_AddReg, DriverInfoAddReg
UninstallUpdateInis=R6_UpdateInis
;;; GENMFG_ASICLIST RV100_ENU 5159
[RV100_ENU]
Include=msdv.inf
CopyFiles=R6_Copy, INFFiles, INFOther, SysFiles, R6_Desktop_Copy, IniFiles, WDMFiles, WDMSystemFiles
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, RV100_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, RV100_AddReg, DriverInfoAddReg
;;; GENMFG_ASICLIST RV200_ENU 5157
[RV200_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, RV200_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, RV200_AddReg, DriverInfoAddReg
;;; GENMFG_ASICLIST M6_ENU 4C59 4C00
[M6_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg, M6_AddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, DriverInfoAddReg, M6_AddReg
[M7_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg, M7_AddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, DriverInfoAddReg, M7_AddReg
;;; GENMFG_ASICLIST U1_ENU 4336
[U1_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
;;; GENMFG_ASICLIST A3_ENU 4136
[A3_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
;;; GENMFG_ASICLIST R6WS_ENU 5144_801A1002
[R6WS_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg, R6WS_Desktop_AddReg
UninstallReg=R6_Desktop_AddReg, R6WS_Desktop_AddReg, R6_Common_AddReg
;------------------------
; Common DelReg sections
[MACXW4_DelReg]
HKR,,DevLoader
HKR,,Ver
HKR,DEFAULT
HKR,MODES
HKR,CURRENT
HKLM,"System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\ATI\00\TVOut"
HKLM,"System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\ATI\00\Modes\TVOut"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\DriverPages"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPages"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPages"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\OpenGL"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\OpenGLDrivers\ATI ICD Settings"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX2"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver","TV"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Mach64 Display Driver"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\ati3drag"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver","LCD",1,0
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop\Icon"
HKR,INFO
HKR,Desktop
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Atitask"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run","ATIGART"
;-----------------------
; Model AddReg sections
[R6_Common_AddReg]
HKR,DEFAULT,drv,,"ATI2DRAG.DRV"
HKR,DEFAULT,drv2,,"ATI2DRAG.DRV"
HKR,DEFAULT,vdd,,"*vdd,*vflatd"
HKR,DEFAULT,minivdd,,"ATI2VXAG.VXD"
HKR,DEFAULT,minivdd2,,"ATI2VXAG.VXD"
HKR,DEFAULT,RefreshRate,,"-1"
HKR,DEFAULT,DDC,,"1"
HKR,"INFO\INFO",INIT,1,1
HKR,"INFO\INFO\DVD",Path,,"DVD"
HKR,"INFO\INFO\DVD",5,,"Atimiaag.dll"
HKR,"INFO\INFO\DAL",Path,,"%a%sDAL"
;HKR,"INFO\INFO\DAL",IDCRegOptionRestrictDisplayEnable,0x10001,0
HKLM,"Software\ATI Technologies\Multimedia\Features\DVD","Adaptive De-interlacing",,"1"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Multimedia\Features\DVD","VPE Adaptive De-interlacing",,"1"
HKR,"INFO\INFO\VxD",Path,,"%a%sVxD"
HKR,"INFO\INFO\2D",Path,,"%a"
HKR,"INFO\INFO\2D",VRAMHeap,0x10001,0
HKR,"INFO\INFO\2D",LPOSH,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\atidxhal",Path,,"%a%satidxhal"
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","EnableWaitUntilIdxTriList2",,"1"
HKR,"MMLib",,,
HKR,"MMLib",MMLibDuringInstall,1,01,00,00,00
HKCR,"CLSID\{EBB5845F-CA80-11CF-BD3C-008029E89281}\InProcServer32",ThreadingModel,,"Both"
HKLM,"Software\CurrentControlSet\Services\Class\vpm",,,"ativpm32.dll"
HKR,,ReleaseVersion,,""
HKLM,"Software\ATI Technologies\CBT",ReleaseVersion,,""
HKR,,Ver,,"4.00"
HKR,,DevLoader,,"*vdd"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver",BMDefault,,"0"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver",MPP,,"1"
;HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver",PMBIOS,,"0"
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce",Atiiihxx.exe,,"%11%\Atiiihxx.exe 1"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",1,,"%17%\Other\Ativmdxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",2,,"%17%\Other\Ativmvxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",3,,"%17%\Other\Ativraxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",4,,"%17%\Other\ativrvxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",5,,"%17%\Other\ATIVXSXX.INF"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",6,,"%17%\Other\ativttxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",7,,"%17%\Other\ativpdxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",8,,"%17%\Atitunep.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",9,,"%17%\Bt829.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",10,,"%17%\Ativmvxx.inf"
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_DISABLEHTIME,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_GETVGAEXPANSIONATBOOT,1,00,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","AntiAlias",,"1"
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","ZFormats",,"7"
HKLM,"SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OPenGLdrivers","atio9xag",,"atio9xag.dll"
HKCR,"CLSID\{EBB5845F-CA80-11CF-BD3C-008029E89281}\InProcServer32",,,"ATITVO32.DLL"
HKR,DEFAULT,Mode,,"8,800,600"
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALNonStandardModesBCD,1, 18,56,13,92,00,00,00,00, 18,00,14,40,00,00,00,00, 17,92,13,44,00,00,00,00, 16,00,12,00,00,00,00,70, 12,80,07,68,00,00,00,00, 08,48,04,80,00,00,00,00, 12,80,09,60,00,00,00,00
;HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRestrictedModesBCD,1,12,80,09,60,00,00,00,00
HKR,"MODES\8\640,480",,,"60,72,75,85,90,100,120,160,200"
HKR,"MODES\8\800,600",,,"56,60,70,72,75,85,90,100,120,160,200"
HKR,"MODES\8\848,480",,,"60,88"
HKR,"MODES\8\1024,768",,,"60,70,72,75,85,90,100,120,150,160,200"
HKR,"MODES\8\1152,864",,,"60,70,75,85,100"
HKR,"MODES\8\1280,768",,,"56,60,75,85"
HKR,"MODES\8\1280,960",,,"60,70,72,75,85,100,120,160,200"
HKR,"MODES\8\1280,1024",,,"60,70,75,85,90,100,120,160"
HKR,"MODES\8\1600,1200",,,"60,70,75,85"
HKR,"MODES\8\1792,1344",,,"60,75,85,90"
HKR,"MODES\8\1800,1440",,,"60,70,90"
HKR,"MODES\8\1856,1392",,,"60,75,90"
HKR,"MODES\8\1920,1080",,,"60,75,85,100"
HKR,"MODES\8\1920,1200",,,"60,75,85,100"
HKR,"MODES\8\1920,1440",,,"60,75,85"
HKR,"MODES\8\2048,1536",,,"60,66,70,75"
HKR,"MODES\16\640,480"
HKR,"MODES\16\800,600"
HKR,"MODES\16\848,480"
HKR,"MODES\16\1024,768"
HKR,"MODES\16\1152,864"
HKR,"MODES\16\1280,768"
HKR,"MODES\16\1280,960"
HKR,"MODES\16\1280,1024"
HKR,"MODES\16\1600,1200"
HKR,"MODES\16\1792,1344"
HKR,"MODES\16\1800,1440"
HKR,"MODES\16\1856,1392"
HKR,"MODES\16\1920,1080"
HKR,"MODES\16\1920,1200"
HKR,"MODES\16\1920,1440"
HKR,"MODES\16\2048,1536"
HKR,"MODES\32\640,480"
HKR,"MODES\32\800,600"
HKR,"MODES\32\848,480"
HKR,"MODES\32\1024,768"
HKR,"MODES\32\1152,864"
HKR,"MODES\32\1280,768"
HKR,"MODES\32\1280,960"
HKR,"MODES\32\1280,1024"
HKR,"MODES\32\1600,1200"
HKR,"MODES\32\1792,1344"
HKR,"MODES\32\1800,1440"
HKR,"MODES\32\1856,1392"
HKR,"MODES\32\1920,1080"
HKR,"MODES\32\1920,1200"
HKR,"MODES\32\1920,1440"
HKR,"MODES\32\2048,1536"
[R6_AddReg]
HKR,"MODES\4\640,480",drv,,"vga.drv"
HKR,"MODES\4\640,480",vdd,,"*vdd"
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_NOFORCEBOOT,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_ADDNATIVEMODESTOMODETABLE,1,00,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\VxD",HotPlugDisable,0x10001,1
[RV100_AddReg]
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","LVB",,"0"
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","ExportBumpmappedTex",,"1"
[RV200_AddReg]
HKR,"INFO\INFO\VxD",EnablemmLib,0x10001,0
[M6_AddReg]
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_MOBILEFEATURES,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_NOTVANDLCDONCRTC,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALOPTION_MinResBCD,1,00,00,00,00,00,00,00,60
HKR,"INFO\INFO\VxD",PMBIOS,,"1"
HKR,"Desktop",Rotation,1,00,00,00,00
HKR,"Desktop\Rotation\Defaults",NormalView,1,28,0e,00,00
HKR,"Desktop\Rotation\Defaults",Rotate90,1,27,0e,00,00
HKR,"Desktop\Rotation\Defaults",Rotate180,1,26,0e,00,00
HKR,"Desktop\Rotation\Defaults",Rotate270,1,25,0e,00,00
HKR,"Desktop\Rotation\Defaults",ToggleBetween0-180Degrees,1,52,06,00,00
HKR,"Desktop\Rotation",ToggleBetween0-180Degrees,1,52,06,00,00
HKR,"INFO\INFO\DAL",ATIPoll,1,01,00,00,00
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Services","ATIPOLL",,"ati2evxx.exe"
[M7_AddReg]
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices","ATIPOLL",,"ati2evxx.exe"
[R6_Desktop_AddReg]
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx",,,"{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx",,,"{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx",,,"{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}"
HKCR,%TKM2%,,,"atippaxx.dll"
HKCR,%TKM2%,ThreadingModel,,"Apartment"
HKCR,"Display.DisplayServer",,,"DisplayServer Class"
HKCR,"Display.DisplayServer\CLSID",,,"{E62DCD80-C262-11d1-A419-006097923041}"
HKCR,"Display.DisplayServer.1",,,"DisplayServer Class"
HKCR,"Display.DisplayServer.1\CLSID",,,"{E62DCD80-C262-11d1-A419-006097923041}"
HKCR,"%DPSC%",,,"DisplayServer Class"
HKCR,"%DPSC%\InProcServer32",,,"atipdsxx.dll"
HKCR,"%DPSC%\ProgID",,,"Display.DisplayServer.1"
HKCR,"%DPSC%\VersionIndependentProgID",,,"Display.DisplayServer"
HKCR,"%ATPS%",,,"User Interface Object, AtiPropertySheet"
HKCR,"%ATPS%\InProcServer32",,,"atipuixx.dll"
HKCR,"%ATPS%\ProgID",,,"UserInterfaceObject.AtiPropertySheet.1"
HKCR,"%ATPS%\VersionIndependentProgID",,,"UserInterfaceObject.AtiPropertySheet"
HKR,,DiagsModule,,"ati9dmag.dll"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop",HelpID,,"3"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop",EnableIcon,,"0"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop",NoAtipta,,"1"
HKR,"Desktop",,,
HKR,"Desktop",CopyDesktopKey,,""
HKR,"Desktop",D3D,1,01,00,00,00
HKR,"Desktop",OpenGL,1,01,00,00,00
HKR,"Desktop","DefaultAntiAlias",,"1"
HKR,"Desktop","DefaultZBuffer",,"7"
HKR,,EnumPropPages,,"ati9dtxx.dll,DetailsPageProvider"
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run",AtiPTA,,"Atiptaxx.exe"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Display Driver",UninstallString,,"rundll32 %11%\atiiiexx.dll,_InfEngUnInstallINFFile_RunDLL@16 -force_restart -flags:0x2010001 -inf_classISPLAY -clean"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Display Driver", DisplayName,, "ATI Display Driver"
[R6WS_Desktop_AddReg]
HKR,"Desktop",WORKSTATION,1,01,00,00,00
[DriverInfoAddReg]
HKLM,Software\InstalledOptions\%DriverOEM%\%DriverFamily%\%DriverMfgr%\%DriverProduct%,Description,,
%DriverDescription%
HKLM,Software\InstalledOptions\%DriverOEM%\%DriverFamily%\%DriverMfgr%\%DriverProduct%,Ver_%DriverOE
MVersion%,,%DriverVersionID%
HKLM,Software\InstalledOptions\%DriverOEM%\%DriverFamily%\%DriverMfgr%\%DriverProduct%,BaseDriverFil
eName,,%BaseDriverFileName%
[MACXW4_CleanReg]
HKR,"ENUM",device1
HKR,"ENUM",device2
HKR,"ENUM",device3
HKR,"ENUM",device4
HKR,"ENUM",device5
HKR,"ENUM"
[MACXW4_DelFiles]
ati64hlp.stb,,,1
ati64hl2.stb,,,1
[UninstHlp]
Atfdftxx.hlp
Attdftxx.hlp
atpdftxx.hlp
atvdftxx.hlp
Atfenuxx.hlp
Attenuxx.hlp
atpenuxx.hlp
atvenuxx.hlp
Atfaraxx.hlp
Attaraxx.hlp
atparaxx.hlp
atvaraxx.hlp
Atfchsxx.hlp
Attchsxx.hlp
Atpchsxx.hlp
Atvchsxx.hlp
Atfchtxx.hlp
Attchtxx.hlp
Atpchtxx.hlp
Atvchtxx.hlp
Atfcsyxx.hlp
Attcsyxx.hlp
Atpcsyxx.hlp
Atvcsyxx.hlp
Atfdanxx.hlp
Attdanxx.hlp
Atpdanxx.hlp
Atvdanxx.hlp
Atfdeuxx.hlp
Attdeuxx.hlp
Atpdeuxx.hlp
Atvdeuxx.hlp
Atfellxx.hlp
Attellxx.hlp
Atpellxx.hlp
Atvellxx.hlp
Atfespxx.hlp
Attespxx.hlp
Atpespxx.hlp
Atvespxx.hlp
Atffinxx.hlp
Attfinxx.hlp
Atpfinxx.hlp
Atvfinxx.hlp
Atpfraxx.hlp
Atvfraxx.hlp
Atffraxx.hlp
Attfraxx.hlp
Atfhebxx.hlp
Atthebxx.hlp
Atphebxx.hlp
Atvhebxx.hlp
Atfhunxx.hlp
Atthunxx.hlp
Atphunxx.hlp
Atvhunxx.hlp
Atfitaxx.hlp
Attitaxx.hlp
Atpitaxx.hlp
Atvitaxx.hlp
Atfjpnxx.hlp
Attjpnxx.hlp
Atpjpnxx.hlp
Atvjpnxx.hlp
Atfkorxx.hlp
Attkorxx.hlp
Atpkorxx.hlp
Atvkorxx.hlp
Atfnldxx.hlp
Attnldxx.hlp
Atpnldxx.hlp
Atvnldxx.hlp
Atfnorxx.hlp
Attnorxx.hlp
Atpnorxx.hlp
Atvnorxx.hlp
Atfplkxx.hlp
Attplkxx.hlp
Atpplkxx.hlp
Atvplkxx.hlp
Atfptbxx.hlp
Attptbxx.hlp
Atpptbxx.hlp
Atvptbxx.hlp
Atfrusxx.hlp
Attrusxx.hlp
Atprusxx.hlp
Atvrusxx.hlp
Atfsvexx.hlp
Attsvexx.hlp
Atpsvexx.hlp
Atvsvexx.hlp
Atfthaxx.hlp
Attthaxx.hlp
Atpthaxx.hlp
Atvthaxx.hlp
Atftrkxx.hlp
Atttrkxx.hlp
Atptrkxx.hlp
Atvtrkxx.hlp
ATTJPNxx.hlp
ATFJPNxx.hlp
ATVJPNxx.hlp
ATPJPNxx.hlp
; File Update References
[DestinationDirs]
DefaultDestDir=11 ; LDID_SYS
INFFiles=17 ; windows\inf
INFOther=17,OTHER ; windows\inf\other
SysFiles=11
IniFiles=10
WDMSystemFiles=10,system32\drivers ; system32\drivers
WDMFiles=30,ATI\INSTALL ; c:\ati\install
[INFFiles]
Atitunep.inf
Bt829.inf
Ativmvxx.inf
[INFOther]
Ativmdxx.inf
Ativmvxx.inf
Ativraxx.inf
ativrvxx.inf
ATIVXSXX.INF
ativttxx.inf
ativpdxx.inf
Phildec.inf
[WDMFiles]
[WDMSystemFiles]
ativtuxx.SYS
ativbtxx.SYS
Ativmdxx.sys
ATIVraxx.SYS
ATIVrvxx.SYS
ativxsxx.sys
ativttxx.sys
ativpdxx.sys
Phildec.sys
[SysFiles]
atiiisxx.exe
atiiiexx.dll
atiicdxx.dll
atiicdxx.vxd
atiicdxx.sys
atricdxx.enu
atiiihxx.exe
Ativmvxx.ax
ativdaxx.ax
;--------------------
; CopyFiles sections
[R6_TB]
[R6_Copy]
ATI2DRAG.DRV
ATI2VXAG.VXD
ATIMIAAG.DLL
ATI2Q9AG.DLL
ATI2I9AG.DLL
ATI3DRAG.DLL
ATIV16XX.DLL
ATIVIFXX.DLL
ATIVVXXX.VXD
ATIVPEAG.DLL
ATIO9XAG.DLL
Ati2evxx.exe
Ati2evxx.dll
Atimcrag.dll
ATITVO32.DLL
[R6_Desktop_Copy]
atipdsxx.dll
atippaxx.dll
atipuixx.dll
atiptaxx.exe
atiphexx.exe
atiprbxx.exe
atiiprxx.exe
Atii16xx.dll
Atii32xx.dll
Ati9dtxx.dll
Ati9dixx.dll
Ati9dmag.dll
Ati9dgag.dll
Ati9dgag.vxd
[Strings]
ClassName="Display"
Mfg="ATI Tech. - Enhanced"
ATIM6="ATI Mobility Radeon"
; Driver Information Entries
; These items will be set by IHV...
DriverMfgr="ATI Technologies Inc." ; IHV name
DriverVersionID="7.xx" ; The IHV driver version
BaseDriverFileName="Ati2drag.drv" ; Key file for version
DriverOEM="ATI Technologies Inc." ; name of the OEM
DriverFamily="Video" ; device family (NIC, Storage, Video...)
DriverProduct="ATI Radeon" ; Specific Name of device (chipset, for example)
DriverDescription="Graphics Driver" ; Description of device (product name, OS or system supported)
DPSC="CLSID\{E62DCD80-C262-11d1-A419-006097923041}"
DAOS="CLSID\{2EADFE65-C751-11D1-A636-0000E8DB1EA2}"
ATPS="CLSID\{F2B8E361-D2E2-11D1-A41F-00609729B902}"
TKML="CLSID\{EBB5845F-CA80-11CF-BD3C-008029E89281}\InProcServer32"
TKM2="CLSID\{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}\InProcServer32"
--------------------
Report:
Speed, no change at all from 7103 onward.
Bugs:
No more or less that I could see.
Oh, if you are interested I have an edited ATII9xag.inf file that works with 7131. It gets rid of a million running programs and language files and adds in 1280x960.
-----8<----------------
;-----------------------------------------------
; ATI Display Information file : atii9xag.inf
; Installation INF for the ATI display driver.
; Copyright(C) 1985-2001 ATI Technologies Inc.
; Windows 9x
; Base INF Last Updated on 2001/06/04
[version]
Class=DISPLAY
signature="$Windows 9x$"
Provider=%Mfg%
DriverVer=06/06/2001, 4.13.7131
CatalogFile=ATII9xAG.cat
[SourceDisksNames]
1="ATI Installation CD ROM",,1
[SourceDisksFiles]
; *CL*
ATIVraxx.SYS =1
ATIVrvxx.SYS =1
;[DShowFiles] *CL*
Ativmdxx.sys =1
Ativmvxx.ax =1
ativdaxx.ax =1
;[INFFiles]
Atitunep.inf=1
Bt829.inf=1
Ativmvxx.inf=1
;[INFOther]
Ativmdxx.inf=1
Ativmvxx.inf=1
Ativraxx.inf=1
ativrvxx.inf=1
ATIVXSXX.INF=1
ativttxx.inf=1
ativpdxx.inf=1
Phildec.inf =1
;[WDMSystemFiles] *CL*
ativtuxx.SYS =1
ativbtxx.SYS =1
Ativmdxx.sys =1
ATIVraxx.SYS =1
ATIVrvxx.SYS =1
ativxsxx.sys =1
ativttxx.sys =1
ativpdxx.sys =1
Phildec.sys =1
;[SysFiles]****AAU
atiiisxx.exe =1
atiiiexx.dll =1
atiicdxx.dll =1
atiicdxx.vxd =1
atiicdxx.sys =1
atricdxx.enu =1
Ati2evxx.exe =1
Ati2evxx.dll =1
;[R6_Desktop_Copy]
atipdsxx.dll=1
atippaxx.dll=1
atipuixx.dll=1
atrpuixx.enu=1
atiptaxx.exe=1
atiphexx.exe=1
atiprbxx.exe=1
atfenuxx.hlx=1
atmenuxx.cnt=1
atmenuxx.hlx=1
atpenuxx.hlx=1
atsenuxx.cnt=1
atsenuxx.hlx=1
attenuxx.hlx=1
atvenuxx.hlx=1
atriprxx.enu=1
Atr9dtxx.enu=1
Atr9dixx.enu=1
Atr9dmag.enu=1
atiiprxx.exe=1
Atii16xx.dll=1
Atii32xx.dll=1
Ati9dtxx.dll=1
Ati9dixx.dll=1
Ati9dmag.dll=1
Ati9dgag.dll=1
Ati9dgag.vxd=1
;[R6_Copy]
ATI2DRAG.DRV =1
ATI2VXAG.VXD =1
ATI2I9AG.DLL =1
ATIMIAAG.DLL =1
ATI2Q9AG.DLL =1
ATI3DRAG.DLL =1
ATIV16XX.DLL =1
ATIVIFXX.DLL =1
ATIVVXXX.VXD =1
ATIO9XAG.DLL =1
ATITVO32.DLL =1
ATIVPEAG.DLL =1
Atimcrag.dll=1
atiiihxx.exe=1
[Manufacturer]
"%Mfg%"=Mfg
;-----------------
; Driver sections
[Mfg]
;START_ASIC_LIST
;;;GENDRV_MFG BEGIN LINES BETWEEN COMMENTS WILL BE GENERATED DURING PACKAGING
"Radeon DDR"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_000A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_001A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_020A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_010A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_008A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_009A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_018A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_028A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01BA1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00BA1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_110A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_053A1002
"Radeon DDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_050A1002
"Radeon SDR"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00081002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00381002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01381002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_05381002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_05081002
"Radeon SDR "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01081002
"Radeon SDR PCI"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_01391002
"Radeon SDR PCI "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00391002
"Radeon SDR PCI "= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00091002
"All-in-Wonder Radeon SDR AGP"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00281002
"All-in-Wonder Radeon PCI"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_00291002
"All-in-Wonder Radeon AGP"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_02AA1002
"Radeon Workstation AGP"= R6WS_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5144&SUBSYS_801A1002
"Radeon"= R6_ENU_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144
"RV200"= RV200_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5157
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_010A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_51591002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_01381002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_013A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_030A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_053A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_00381002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_0B8A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_00BA1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_01BA1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_023A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_003A1002
"RV100 "= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159&SUBSYS_02BA1002
"RV100"= RV100_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_5159
%ATIM6%= M6_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_4C591002, PCI\VEN_1002&DEV_4C59
"ATI Mobility Radeon "= M6_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_001A103C
"ATI Mobility Radeon "= M6_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C59
"M7"= M7_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4C57
"U1 "= U1_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4336&SUBSYS_43361002, PCI\VEN_1002&DEV_4336
"U1"= U1_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4336
"A3 "= A3_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4136&SUBSYS_41361002, PCI\VEN_1002&DEV_4136
"A3"= A3_ENU, PCI\VEN_1002&DEV_4136
;;;GENDRV_MFG END LINES BETWEEN COMMENTS WILL BE GENERATED DURING PACKAGING
;END_ASIC_LIST
;-------------------
; Install sections
;;; GENMFG_ASICLIST R6_ENU_default 5144 5100 default
[R6_ENU_default]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg
;;; GENMFG_ASICLIST RV100_ENU 5159
[RV100_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, RV100_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, RV100_AddReg, DriverInfoAddReg
;;; GENMFG_ASICLIST RV200_ENU 5157
[RV200_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, RV200_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, RV200_AddReg, DriverInfoAddReg
;;; GENMFG_ASICLIST M6_ENU 4C59 4C00
[M6_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
[M7_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg, M7_AddReg
CleanReg=R6_Common_AddReg, DriverInfoAddReg, M7_AddReg
;;; GENMFG_ASICLIST U1_ENU 4336
[U1_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
;;; GENMFG_ASICLIST A3_ENU 4136
[A3_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
;;; GENMFG_ASICLIST R6WS_ENU 5144_801A1002
[R6WS_ENU]
Include=msdv.inf
DelFiles=MACXW4_DelFiles
DelReg=MACXW4_DelReg
AddReg=R6_Common_AddReg, R6_AddReg, R6_Desktop_AddReg, DriverInfoAddReg, R6WS_Desktop_AddReg
UninstallReg=R6_Desktop_AddReg, R6WS_Desktop_AddReg, R6_Common_AddReg
; Common DelReg sections
[MACXW4_DelReg]
HKR,,DevLoader
HKR,,Ver
HKR,DEFAULT
HKR,MODES
HKR,CURRENT
HKLM,"System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\ATI\00\TVOut"
HKLM,"System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\ATI\00\Modes\TVOut"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\DriverPages"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPages"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPages"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\OpenGL"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\OpenGLDrivers\ATI ICD Settings"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesX2"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver","TV"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Mach64 Display Driver"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\ati3drag"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver","LCD",1,0
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop\Icon"
HKR,INFO
HKR,Desktop
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Atitask"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run","ATIGART"
;-----------------------
; Model AddReg sections
[R6_Common_AddReg]
HKR,DEFAULT,drv,,"ATI2DRAG.DRV"
HKR,DEFAULT,drv2,,"ATI2DRAG.DRV"
HKR,DEFAULT,vdd,,"*vdd,*vflatd"
HKR,DEFAULT,minivdd,,"ATI2VXAG.VXD"
HKR,DEFAULT,minivdd2,,"ATI2VXAG.VXD"
HKR,DEFAULT,RefreshRate,,"-1"
HKR,DEFAULT,DDC,,"1"
HKR,"INFO\INFO",INIT,1,1
HKR,"INFO\INFO\DVD",Path,,"DVD"
HKR,"INFO\INFO\DVD",5,,"Atimiaag.dll"
HKR,"INFO\INFO\DAL",Path,,"%a%sDAL"
;HKR,"INFO\INFO\DAL",IDCRegOptionRestrictDisplayEnable,0x10001,0
HKLM,"Software\ATI Technologies\Multimedia\Features\DVD","Adaptive De-interlacing",,"1"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Multimedia\Features\DVD","VPE Adaptive De-interlacing",,"1"
HKR,"INFO\INFO\VxD",Path,,"%a%sVxD"
HKR,"INFO\INFO\2D",Path,,"%a"
HKR,"INFO\INFO\2D",VRAMHeap,0x10001,0
HKR,"INFO\INFO\2D",LPOSH,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\atidxhal",Path,,"%a%satidxhal"
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","EnableWaitUntilIdxTriList2",,"1"
HKR,"MMLib",,,
HKR,"MMLib",MMLibDuringInstall,1,01,00,00,00
HKCR,"CLSID\{EBB5845F-CA80-11CF-BD3C-008029E89281}\InProcServer32",ThreadingModel,,"Both"
HKLM,"Software\CurrentControlSet\Services\Class\vpm",,,"ativpm32.dll"
HKR,,ReleaseVersion,,""
HKLM,"Software\ATI Technologies\CBT",ReleaseVersion,,""
HKR,,Ver,,"4.00"
HKR,,DevLoader,,"*vdd"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver",BMDefault,,"0"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver",MPP,,"1"
;HKLM,"Software\ATI Technologies\Driver",PMBIOS,,"0"
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce",Atiiihxx.exe,,"%11%\Atiiihxx.exe 1"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",1,,"%17%\Other\Ativmdxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",2,,"%17%\Other\Ativmvxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",3,,"%17%\Other\Ativraxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",4,,"%17%\Other\ativrvxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",5,,"%17%\Other\ATIVXSXX.INF"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",6,,"%17%\Other\ativttxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",7,,"%17%\Other\ativpdxx.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",8,,"%17%\Atitunep.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",9,,"%17%\Bt829.inf"
HKLM,"SOFTWARE\ATI Technologies\ATIIIHXX.EXE",10,,"%17%\Ativmvxx.inf"
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_DISABLEHTIME,1,01,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRULE_GETVGAEXPANSIONATBOOT,1,00,00,00,00
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","AntiAlias",,"1"
HKR,"INFO\INFO\atidxhal","ZFormats",,"7"
HKLM,"SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OPenGLdrivers","atio9xag",,"atio9xag.dll"
HKCR,"CLSID\{EBB5845F-CA80-11CF-BD3C-008029E89281}\InProcServer32",,,"ATITVO32.DLL"
HKR,DEFAULT,Mode,,"8,800,600"
HKR,"INFO\INFO\DAL",DALNonStandardModesBCD,1, 18,56,13,92,00,00,00,00, 18,00,14,40,00,00,00,00, 17,92,13,44,00,00,00,00, 16,00,12,00,00,00,00,70, 12,80,07,68,00,00,00,00, 08,48,04,80,00,00,00,00, 12,80,09,60,00,00,00,00
;HKR,"INFO\INFO\DAL",DALRestrictedModesBCD,1,12,80,09,60,00,00,00,00
HKR,"MODES\8\640,480",,,"60,72,75,85,90,100,120,160,200"
HKR,"MODES\8\800,600",,,"56,60,70,72,75,85,90,100,120,160,200"
HKR,"MODES\8\848,480",,,"60,88"
HKR,"MODES\8\1024,768",,,"60,70,72,75,85,90,100,120,150,160,200"
HKR,"MODES\8\1152,864",,,"60,70,75,85,100"
HKR,"MODES\8\1280,768",,,"56,60,75,85"
HKR,"MODES\8\1280,960",,,"60,70,72,75,85,100,120,160,200"
HKR,"MODES\8\1280,1024",,,"60,70,75,85,90,100,120,160"
HKR,"MODES\8\1600,1200",,,"60,70,75,85"
HKR,"MODES\8\1792,1344",,,"60,75,85,90"
HKR,"MODES\8\1800,1440",,,"60,70,90"
HKR,"MODES\8\1856,1392",,,"60,75,90"
HKR,"MODES\8\1920,1080",,,"60,75,85,100"
HKR,"MODES\8\1920,1200",,,"60,75,85,100"
HKR,"MODES\8\1920,1440",,,"60,75,85"
HKR,"MODES\8\2048,1536",,,"60,66,70,75"
HKR,"MODES\16\640,480"
HKR,"MODES\16\800,600"
HKR,"MODES\16\848,480"
HKR,"MODES\16\1024,768"
HKR,"MODES\16\1152,864"
HKR,"MODES\16\1280,768"
HKR,"MODES\16\1280,960"
HKR,"MODES\16\1280,1024"
HKR,"MODES\16\1600,1200"
HKR,"MODES\16\1792,1344"
HKR,"MODES\16\1800,1440"
HKR,"MODES\16\1856,1392"
HKR,"MODES\16\1920,1080"
HKR,"MODES\16\1920,1200"
HKR,"MODES\16\1920,1440"
HKR,"MODES\16\2048,1536"
HKR,"MODES\32\640,480"
HKR,"MODES\32\800,600"
HKR,"MODES\32\848,480"
HKR,"MODES\32\1024,768"
HKR,"MODES\32\1152,864"
HKR,"MODES\32\1280,768"
HKR,"MODES\32\1280,960"
HKR,"MODES\32\1280,1024"
HKR,"MODES\32\1600,1200"
HKR,"MODES\32\1792,1344"
HKR,"MODES\32\1800,1440"
HKR,"MODES\32\1856,1392"
HKR,"MODES\32\1920,1080"
HKR,"MODES\32\1920,1200"
HKR,"MODES\32\1920,1440"
HKR,"MODES\32\2048,1536"
[R6_AddReg]
HKR,"MODES\4\640,480",drv,,"vga.drv"
HKR,"MODES\4\640,480",vdd,,"*vdd"
[RV100_AddReg]
[RV200_AddReg]
[M6_AddReg]
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Services","ATIPOLL",,"ati2evxx.exe"
[M7_AddReg]
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices","ATIPOLL",,"ati2evxx.exe"
[R6_Desktop_AddReg]
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Display\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx",,,"{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\Desktop\shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx",,,"{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}"
HKR,"shellex\PropertySheetHandlers\ATIPagesEx",,,"{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}"
HKCR,%TKM2%,,,"atippaxx.dll"
HKCR,%TKM2%,ThreadingModel,,"Apartment"
HKCR,"Display.DisplayServer",,,"DisplayServer Class"
HKCR,"Display.DisplayServer\CLSID",,,"{E62DCD80-C262-11d1-A419-006097923041}"
HKCR,"Display.DisplayServer.1",,,"DisplayServer Class"
HKCR,"Display.DisplayServer.1\CLSID",,,"{E62DCD80-C262-11d1-A419-006097923041}"
HKCR,"%DPSC%",,,"DisplayServer Class"
HKCR,"%DPSC%\InProcServer32",,,"atipdsxx.dll"
HKCR,"%DPSC%\ProgID",,,"Display.DisplayServer.1"
HKCR,"%DPSC%\VersionIndependentProgID",,,"Display.DisplayServer"
HKCR,"%ATPS%",,,"User Interface Object, AtiPropertySheet"
HKCR,"%ATPS%\InProcServer32",,,"atipuixx.dll"
HKCR,"%ATPS%\ProgID",,,"UserInterfaceObject.AtiPropertySheet.1"
HKCR,"%ATPS%\VersionIndependentProgID",,,"UserInterfaceObject.AtiPropertySheet"
HKR,,DiagsModule,,"ati9dmag.dll"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop",HelpID,,"3"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop",EnableIcon,,"0"
HKLM,"Software\ATI Technologies\Desktop",NoAtipta,,"1"
HKR,"Desktop",,,
HKR,"Desktop",CopyDesktopKey,,""
HKR,"Desktop",D3D,1,01,00,00,00
HKR,"Desktop",OpenGL,1,01,00,00,00
HKR,"Desktop","DefaultAntiAlias",,"1"
HKR,"Desktop","DefaultZBuffer",,"7"
HKR,,EnumPropPages,,"ati9dtxx.dll,DetailsPageProvider"
;HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run",AtiPTA,,"Atiptaxx.exe"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Display Driver",UninstallString,,"rundll32 %11%\atiiiexx.dll,_InfEngUnInstallINFFile_RunDLL@16 -force_restart -flags:0x2010001 -inf_classISPLAY -clean"
HKLM,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Display Driver", DisplayName,, "ATI Display Driver"
[R6WS_Desktop_AddReg]
HKR,"Desktop",WORKSTATION,1,01,00,00,00
[DriverInfoAddReg]
HKLM,Software\InstalledOptions\%DriverOEM%\%DriverFamily%\%DriverMfgr%\%DriverProduct%,Description,,
%DriverDescription%
HKLM,Software\InstalledOptions\%DriverOEM%\%DriverFamily%\%DriverMfgr%\%DriverProduct%,Ver_%DriverOE
MVersion%,,%DriverVersionID%
HKLM,Software\InstalledOptions\%DriverOEM%\%DriverFamily%\%DriverMfgr%\%DriverProduct%,BaseDriverFil
eName,,%BaseDriverFileName%
[MACXW4_CleanReg]
HKR,"ENUM",device1
HKR,"ENUM",device2
HKR,"ENUM",device3
HKR,"ENUM",device4
HKR,"ENUM",device5
HKR,"ENUM"
[MACXW4_DelFiles]
ati64hlp.stb,,,1
ati64hl2.stb,,,1
[UninstHlp]
Atfdftxx.hlp
Attdftxx.hlp
atpdftxx.hlp
atvdftxx.hlp
Atfenuxx.hlp
Attenuxx.hlp
atpenuxx.hlp
atvenuxx.hlp
Atfaraxx.hlp
Attaraxx.hlp
atparaxx.hlp
atvaraxx.hlp
Atfchsxx.hlp
Attchsxx.hlp
Atpchsxx.hlp
Atvchsxx.hlp
Atfchtxx.hlp
Attchtxx.hlp
Atpchtxx.hlp
Atvchtxx.hlp
Atfcsyxx.hlp
Attcsyxx.hlp
Atpcsyxx.hlp
Atvcsyxx.hlp
Atfdanxx.hlp
Attdanxx.hlp
Atpdanxx.hlp
Atvdanxx.hlp
Atfdeuxx.hlp
Attdeuxx.hlp
Atpdeuxx.hlp
Atvdeuxx.hlp
Atfellxx.hlp
Attellxx.hlp
Atpellxx.hlp
Atvellxx.hlp
Atfespxx.hlp
Attespxx.hlp
Atpespxx.hlp
Atvespxx.hlp
Atffinxx.hlp
Attfinxx.hlp
Atpfinxx.hlp
Atvfinxx.hlp
Atpfraxx.hlp
Atvfraxx.hlp
Atffraxx.hlp
Attfraxx.hlp
Atfhebxx.hlp
Atthebxx.hlp
Atphebxx.hlp
Atvhebxx.hlp
Atfhunxx.hlp
Atthunxx.hlp
Atphunxx.hlp
Atvhunxx.hlp
Atfitaxx.hlp
Attitaxx.hlp
Atpitaxx.hlp
Atvitaxx.hlp
Atfjpnxx.hlp
Attjpnxx.hlp
Atpjpnxx.hlp
Atvjpnxx.hlp
Atfkorxx.hlp
Attkorxx.hlp
Atpkorxx.hlp
Atvkorxx.hlp
Atfnldxx.hlp
Attnldxx.hlp
Atpnldxx.hlp
Atvnldxx.hlp
Atfnorxx.hlp
Attnorxx.hlp
Atpnorxx.hlp
Atvnorxx.hlp
Atfplkxx.hlp
Attplkxx.hlp
Atpplkxx.hlp
Atvplkxx.hlp
Atfptbxx.hlp
Attptbxx.hlp
Atpptbxx.hlp
Atvptbxx.hlp
Atfrusxx.hlp
Attrusxx.hlp
Atprusxx.hlp
Atvrusxx.hlp
Atfsvexx.hlp
Attsvexx.hlp
Atpsvexx.hlp
Atvsvexx.hlp
Atfthaxx.hlp
Attthaxx.hlp
Atpthaxx.hlp
Atvthaxx.hlp
Atftrkxx.hlp
Atttrkxx.hlp
Atptrkxx.hlp
Atvtrkxx.hlp
ATTJPNxx.hlp
ATFJPNxx.hlp
ATVJPNxx.hlp
ATPJPNxx.hlp
; File Update References
[DestinationDirs]
DefaultDestDir=11 ; LDID_SYS
INFFiles=17 ; windows\inf
INFOther=17,OTHER ; windows\inf\other
SysFiles=11
IniFiles=10
WDMSystemFiles=10,system32\drivers ; system32\drivers
WDMFiles=30,ATI\INSTALL ; c:\ati\install
[INFFiles]
Atitunep.inf
Bt829.inf
Ativmvxx.inf
[INFOther]
Ativmdxx.inf
Ativmvxx.inf
Ativraxx.inf
ativrvxx.inf
ATIVXSXX.INF
ativttxx.inf
ativpdxx.inf
Phildec.inf
[WDMFiles]
[WDMSystemFiles]
ativtuxx.SYS
ativbtxx.SYS
Ativmdxx.sys
ATIVraxx.SYS
ATIVrvxx.SYS
ativxsxx.sys
ativttxx.sys
ativpdxx.sys
Phildec.sys
[SysFiles]
atiiisxx.exe
atiiiexx.dll
atiicdxx.dll
atiicdxx.vxd
atiicdxx.sys
atricdxx.enu
atiiihxx.exe
Ativmvxx.ax
ativdaxx.ax
;--------------------
; CopyFiles sections
[R6_TB]
[R6_Copy]
ATI2DRAG.DRV
ATI2VXAG.VXD
ATIMIAAG.DLL
ATI2Q9AG.DLL
ATI2I9AG.DLL
ATI3DRAG.DLL
ATIV16XX.DLL
ATIVIFXX.DLL
ATIVVXXX.VXD
ATIVPEAG.DLL
ATIO9XAG.DLL
Ati2evxx.exe
Ati2evxx.dll
Atimcrag.dll
ATITVO32.DLL
[R6_Desktop_Copy]
atipdsxx.dll
atippaxx.dll
atipuixx.dll
atiptaxx.exe
atiphexx.exe
atiprbxx.exe
atiiprxx.exe
Atii16xx.dll
Atii32xx.dll
Ati9dtxx.dll
Ati9dixx.dll
Ati9dmag.dll
Ati9dgag.dll
Ati9dgag.vxd
[Strings]
ClassName="Display"
Mfg="ATI Tech. - Enhanced"
ATIM6="ATI Mobility Radeon"
; Driver Information Entries
; These items will be set by IHV...
DriverMfgr="ATI Technologies Inc." ; IHV name
DriverVersionID="7.xx" ; The IHV driver version
BaseDriverFileName="Ati2drag.drv" ; Key file for version
DriverOEM="ATI Technologies Inc." ; name of the OEM
DriverFamily="Video" ; device family (NIC, Storage, Video...)
DriverProduct="ATI Radeon" ; Specific Name of device (chipset, for example)
DriverDescription="Graphics Driver" ; Description of device (product name, OS or system supported)
DPSC="CLSID\{E62DCD80-C262-11d1-A419-006097923041}"
DAOS="CLSID\{2EADFE65-C751-11D1-A636-0000E8DB1EA2}"
ATPS="CLSID\{F2B8E361-D2E2-11D1-A41F-00609729B902}"
TKML="CLSID\{EBB5845F-CA80-11CF-BD3C-008029E89281}\InProcServer32"
TKM2="CLSID\{700B1221-CAFF-11d1-B9DE-000000001B1B}\InProcServer32"
--------------------
Kan iemand nog even die ini fix van de vorige drivers doorpaasen om die icon corruption te fixen?
Breek je nek voorzichtig
Verloren gegaan door de crash 
Mixing driver set is completely unnecessary. Simply enter the folowing lines in your system.ini file:
[Display]
devbmp=0
This fixed corruption in a very early Radeon driver set (30xx) so I figured I'd give it a go with the 7112s and voila it worked.
offtopic:
Toevallig, lijkt er veel op:

Toevallig, lijkt er veel op:

Hebben jullie ook dat als je de tv-out gebruikt zwart paars is? (op de tv) 
Lijkt me niet, maar kent iemand het probleem?
Lijkt me niet, maar kent iemand het probleem?
Trouwens, dat ati-icoontje in je tray boeit opzich niet echt, neemt alleen maar resources in
Vaag dat die nieuwe drivers zo raar doen, zulke brakke drivers heb ik nog nooit van gehoord of gezien, ik probeer ze wel uit als ik mijn HD moet formatten( elke maand
)
Vaag dat die nieuwe drivers zo raar doen, zulke brakke drivers heb ik nog nooit van gehoord of gezien, ik probeer ze wel uit als ik mijn HD moet formatten( elke maand
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Afgezien van dat icoon-gedonder, merk ik zo goed als geen verschil in performance en bugs. Ik laat ze dus nog wel even staan, en kijk of ik later nog rare dingen tegenkom.
TV in/out en DVD heb ik nog niet geprobeerd, dat staat voor vanavond op het program.
TV in/out en DVD heb ik nog niet geprobeerd, dat staat voor vanavond op het program.
Toch wel jammer. Ik hoop nog steeds (tegen beter weten in) op een driver met een leuke performance-boost. Maar ja... De boost zal wel in de Radeon II/III zitten
Reken maar niet op een driver die de performance boost geeft. Bovendien heeft een Radeon nogal dieselneigingen. Hij moet even op gang komen en draait verder lekker constant zonder al te veel verschillen bij verschillende omstandigheden.
Ja, wanneer komen die unified drivers nu eindelijk een uit
(November\December vorig jaar een Hot Topic o.a. ivm de verwachte performance boots)
(November\December vorig jaar een Hot Topic o.a. ivm de verwachte performance boots)
Heb nu een GF3, maar haalt het qua 2d toch echt niet bij mijn oude radeon. Maar 3d is echt geweldig.
Verwijderd
vaag ik kan mijn Video-in met mijn 7115 drivers niet meer gebruiken. Dat ding geeft geen enkel beeld meer nu
Verstandige mensen met een prima lopende Radeon: da's weinig vragen hebben...
De Radeon 2 moet maar weer wat leven blazen in al die Radeon harten..
De Radeon 2 moet maar weer wat leven blazen in al die Radeon harten..
Verwijderd
Eens ik geld heb (eens
) ga ik een ati kaart kopen denk ik. Het is gewoon wat afwachten op die nieuwe radeon. Hopelijk wordt het wat
Achja ik heb op dit moment eigenlijk geen vragen over mijn Radeon want alles draait gewoon als een zonnetje, maar in November, als ik naar de HCC ga (STANDAART) hoop ik wel dat er een Radeon II te krijgen is, Hopelijk is er ook al wat info over de R300 bekent tegen die tijd, als die er beter uit ziet en hij komt snel daarna uit, zoals ergens in een artikel stond ( voor mij binnen 6 mdn.) dan w8 ik daar wel even op.
Ik hoop dat het beesten van kaarten worden, en als ze inderdaad een bridge chip hebben geknutsels kan die GF3 Ultra het dak op, die zal toch een bandbreedte probleem krijgen, hoe snel je alles ook klokt, echter bij een MAXX versie met bridge chip heb je AFR (Alternate Frame Rendering) elke GPU rekent de andere frame dus GPU 1 doet frame 1, daarna GPU 2 frame 2, vervolgens GPU 1 weer framepje 3 en GPU 2 vanzelfsprekend frampje 4 enz.
Dit bespaard bakken met bandbreedte, en als ze beiden 30 FPS voor elkaar boxen bouwen ze er samen 60 van.
Verder hebben beide chips gewoon een eigen geheugen pad naar eigen geheugen chips, waarbij het geheugen wel gekoppeld is zodat wanneer er een chip uitgeschkeld is dat de andere, die wel funcioneerd, dubbel geheugen heeft, alleen moet deze het dan wel door een enkele bus pompen. Voordeel van dit eigen pad per GPU is dat hij dus dubbel zoveel bandbreedte heeft, niet met een of ander foefje in theorie maar in werkelijkheid, meesterlijk toch?
Dit was al te zien in de Orginele MAXX versie maar die is tenonder gegaan door het gebrek aan een Bridge Chip, waardoor de CPU veel te zwaar belast werd. Het was een geweldig idee en kon ook zeer goed meekomen met de toppers van dat moment, was echt een scheurijzer in 32 Bit voor die tijd en hoere reso's. Maar is ten onder gegaan aan slechte bekendheid van ATi, destijds te weinig drivers en het ontbreken van die bridge chip.
Voor de Radeon MAXX zijn ze toen aan de slag gegaan met zo'n Bridge Chip maar die was niet op tijd stabiel te krijgen in AGP 4X mode zodat dit product van de tafel is geveegt, waarschijnlijk zijn er wel prototypes van deze kaart geweest omat er op CD-Roms aan leveranciers plaatjes stonden van deze kaart, meer info is er echter nooit van vernomen, helaas.
Zou helemaal geweldig zijn als je er twee monitoren op aan kan sluiten waarbij beide GPUus een eigen scherm hebben, wel wat trager maar wel een feest voor de 3D modeleerder, of als je een vervent cheater bent een scherm spelen en andere speccen
Mocht je het ergens niet mee eens zijn of ben ik iets vergeten dan lees ik het hier graag want ik wil weer even wat te discussieren hebben hier zodat ik weer elke dag wat meer dan 1 of 2 posts te lezen heb. Ze zeggen wel dat die drivers brak zijn maar het gebrek aan issues en overvloed aan GF issues doet toch anders vermoeden of niet soms?
Ik hoop dat het beesten van kaarten worden, en als ze inderdaad een bridge chip hebben geknutsels kan die GF3 Ultra het dak op, die zal toch een bandbreedte probleem krijgen, hoe snel je alles ook klokt, echter bij een MAXX versie met bridge chip heb je AFR (Alternate Frame Rendering) elke GPU rekent de andere frame dus GPU 1 doet frame 1, daarna GPU 2 frame 2, vervolgens GPU 1 weer framepje 3 en GPU 2 vanzelfsprekend frampje 4 enz.
Dit bespaard bakken met bandbreedte, en als ze beiden 30 FPS voor elkaar boxen bouwen ze er samen 60 van.
Verder hebben beide chips gewoon een eigen geheugen pad naar eigen geheugen chips, waarbij het geheugen wel gekoppeld is zodat wanneer er een chip uitgeschkeld is dat de andere, die wel funcioneerd, dubbel geheugen heeft, alleen moet deze het dan wel door een enkele bus pompen. Voordeel van dit eigen pad per GPU is dat hij dus dubbel zoveel bandbreedte heeft, niet met een of ander foefje in theorie maar in werkelijkheid, meesterlijk toch?
Dit was al te zien in de Orginele MAXX versie maar die is tenonder gegaan door het gebrek aan een Bridge Chip, waardoor de CPU veel te zwaar belast werd. Het was een geweldig idee en kon ook zeer goed meekomen met de toppers van dat moment, was echt een scheurijzer in 32 Bit voor die tijd en hoere reso's. Maar is ten onder gegaan aan slechte bekendheid van ATi, destijds te weinig drivers en het ontbreken van die bridge chip.
Voor de Radeon MAXX zijn ze toen aan de slag gegaan met zo'n Bridge Chip maar die was niet op tijd stabiel te krijgen in AGP 4X mode zodat dit product van de tafel is geveegt, waarschijnlijk zijn er wel prototypes van deze kaart geweest omat er op CD-Roms aan leveranciers plaatjes stonden van deze kaart, meer info is er echter nooit van vernomen, helaas.
Zou helemaal geweldig zijn als je er twee monitoren op aan kan sluiten waarbij beide GPUus een eigen scherm hebben, wel wat trager maar wel een feest voor de 3D modeleerder, of als je een vervent cheater bent een scherm spelen en andere speccen
Mocht je het ergens niet mee eens zijn of ben ik iets vergeten dan lees ik het hier graag want ik wil weer even wat te discussieren hebben hier zodat ik weer elke dag wat meer dan 1 of 2 posts te lezen heb. Ze zeggen wel dat die drivers brak zijn maar het gebrek aan issues en overvloed aan GF issues doet toch anders vermoeden of niet soms?
Breek je nek voorzichtig
Ja ja, al dat geweld duurt nog even. Ik ben ook zeer benieuwd naar de voorzichtige uitlating, dat de R300 kort na de R200 komt met DX9 features..
Op het moment sta ik te springen om een nieuw kaartje aan te schaffen, maar omdat er geen absolute need is en verder er weer nieuwe kaarten op komst zijn, wacht ik toch maar uit alle macht.
Ik kan nog niet echt grip krijgen over de vraag, of de Radeon 2 gewoon een Radeon-achtige core gaat hebben of een totaal nieuwe core bevat. De Geforce 2 was min of meer gewoon een verbeterde Geforce. Als ATi zo snel door wil stampen naar de Radeon 3, kunnen ze dat dan op basis van de huidige core, of gaan ze iets compleet nieuws verzinnen? Hmmm, weinig boeiende vraag, maar dat houdt me bezig. (Hoe denkt ATi deze dubbele klapper te maken?)
Wat we niet moeten vergeten, is dat Nvidia uiteraard ook niet stil zit. Alhoewel ik nog geen nieuwtjes heb kunnen ontwaren, zal er tegen de tijd dat de Radeon 2 verschijnt, toch ook wel weer vuurwerk te verwachten zijn bij Nvidia. Hopelijk niet een GF3 Ultra verhaal, want dat is niets nieuws meer. Bovendien geeft 't me wel een kick om iets te kopen, dat afwijkt van de mainstream. Dat geeft plenty te tweaken en zo
Ik heb helaas nooit een MAXX in actie gezien, maar 't schijnt qua fillrate kont te schoppen, zeker toen. Wat ik er van begrepen heb, is dat ie wat te laat op de markt kwam en daarbij stevig aan de prijs. Hmmm, een dubbele Radeon, dat zou behoorlijk heftig zijn. Als daarbij alle features dubbel gebruikt kunnen worden, gaat het leuk en speelbaar worden met bump mapping en zo. Dat zorgt nu nog voor enorme fps drops, maar wie weet.
Het is nu weer even stil rond ATi en de drivers brengen zo ongeveer meer ellende dan dat er verbeteringen inzitten. Daarom zal er op het moment weinig Radeon nieuws zijn, waar hier over geouwehoerd wordt. Meer geruchten en voorlopige specs zeer gewenst in het roddelcircuit....
Op het moment sta ik te springen om een nieuw kaartje aan te schaffen, maar omdat er geen absolute need is en verder er weer nieuwe kaarten op komst zijn, wacht ik toch maar uit alle macht.
Ik kan nog niet echt grip krijgen over de vraag, of de Radeon 2 gewoon een Radeon-achtige core gaat hebben of een totaal nieuwe core bevat. De Geforce 2 was min of meer gewoon een verbeterde Geforce. Als ATi zo snel door wil stampen naar de Radeon 3, kunnen ze dat dan op basis van de huidige core, of gaan ze iets compleet nieuws verzinnen? Hmmm, weinig boeiende vraag, maar dat houdt me bezig. (Hoe denkt ATi deze dubbele klapper te maken?)
Wat we niet moeten vergeten, is dat Nvidia uiteraard ook niet stil zit. Alhoewel ik nog geen nieuwtjes heb kunnen ontwaren, zal er tegen de tijd dat de Radeon 2 verschijnt, toch ook wel weer vuurwerk te verwachten zijn bij Nvidia. Hopelijk niet een GF3 Ultra verhaal, want dat is niets nieuws meer. Bovendien geeft 't me wel een kick om iets te kopen, dat afwijkt van de mainstream. Dat geeft plenty te tweaken en zo
Ik heb helaas nooit een MAXX in actie gezien, maar 't schijnt qua fillrate kont te schoppen, zeker toen. Wat ik er van begrepen heb, is dat ie wat te laat op de markt kwam en daarbij stevig aan de prijs. Hmmm, een dubbele Radeon, dat zou behoorlijk heftig zijn. Als daarbij alle features dubbel gebruikt kunnen worden, gaat het leuk en speelbaar worden met bump mapping en zo. Dat zorgt nu nog voor enorme fps drops, maar wie weet.
Het is nu weer even stil rond ATi en de drivers brengen zo ongeveer meer ellende dan dat er verbeteringen inzitten. Daarom zal er op het moment weinig Radeon nieuws zijn, waar hier over geouwehoerd wordt. Meer geruchten en voorlopige specs zeer gewenst in het roddelcircuit....
nou het lijkt erop, bij Rage3d is nu een draad de gewoon de SP 3063 gewoon het snelste zijn.Het is nu weer even stil rond ATi en de drivers brengen zo ongeveer meer ellende dan dat er verbeteringen inzitten
Mhhhh zal ik het proberen of niet
De kans, dat dat daadwerkelijk zo is, is heel erg groot. Er was een aantal maanden geleden een mega review van allerlei kaarten met hun driverversies. Ook Matrox had het geintje, dat eerdere drivers domweg sneller zijn.
ze kunnen mischien wel sneller zijn maar zijn ze ook mooier, helderder enz enz? en supporten ze ook alles wat je nu in je radeon tweaker en ATI Tweaker kan vinden?
maar de niewe drivers zuigen
iritante error steeds!
maar de niewe drivers zuigen
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Wordt het niet eens tijd voor nieuwe officiele en WHQL gecertificeerde drivers?
Specs
Heb jij mooie tyrian icoontjes dan?Op woensdag 20 juni 2001 15:01 schreef The Dude het volgende:
hey Tyrian hoe kan je nou zo'n nickname hebben en geen Tyrian icoontje gebruiken
Mijn huidige icoontje is het betere Wintex werk
Specs
Wat voor errors krijg je dan met de nieuwe(re) drivers? ik gebruik de 7115 en ik heb echt nergens last van...
BTW dat die MAXX rage 128 Pro zo kont schopte in fill rate komt dus gewoon omdat ze bijna geen last hadden van een geheugen bottleneck, hij kwam dus erg dicht bij de verw8e fillrate, kan echt niet wachten tot er een rad2 of 3 MAXX is, en trouwens ben ik de enige die NIET bang is voor de verwerkte 3Dfx technologien/gigapixel poep?
BTW dat die MAXX rage 128 Pro zo kont schopte in fill rate komt dus gewoon omdat ze bijna geen last hadden van een geheugen bottleneck, hij kwam dus erg dicht bij de verw8e fillrate, kan echt niet wachten tot er een rad2 of 3 MAXX is, en trouwens ben ik de enige die NIET bang is voor de verwerkte 3Dfx technologien/gigapixel poep?
Breek je nek voorzichtig
Tsja, 3dfx technologie en ideeen zie je overal weer naar voren komen.
T&L- vond 3dfx niet nodig: Snelle CPU's brengen betere resultaten, dan een hardware T&L unit
FSAA- Voodoo5 bracht bruikbare FSAA. Toendertijd geen belangrijke feature voor de massa, T&L was de hype. Wat zien we nu langsvliegen in meerdere topics en de nieuwe GF3, juist.. FSAA troef!
Zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes, die langzaam maar zeker als zijnde 3dfx van origine doorsijpelen in de markt. De enige echte misser van 3dfx is het te lang uitstellen van 32 bit rendering.
T&L- vond 3dfx niet nodig: Snelle CPU's brengen betere resultaten, dan een hardware T&L unit
FSAA- Voodoo5 bracht bruikbare FSAA. Toendertijd geen belangrijke feature voor de massa, T&L was de hype. Wat zien we nu langsvliegen in meerdere topics en de nieuwe GF3, juist.. FSAA troef!
Zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes, die langzaam maar zeker als zijnde 3dfx van origine doorsijpelen in de markt. De enige echte misser van 3dfx is het te lang uitstellen van 32 bit rendering.
als ik windows over lekaar open en sluit en groot en klein maar wil die nog wel is wat van het vorrige window op het andere window gooien??? nog meer mensen last van dit probleem?
ZyMoTic
ZyMoTic
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Yow Radeon ppl .. ff een vraagje. Ik heb de 'Radeon scene' een tijdje niet meer gevolgd maar ik vroeg me af (misschien heb ik het gemist) of de SE Radeons hier al te koop zijn? Zo ja waar dus .. ik heb namelijk een probleempje met m'n nieuwe PowerVR kaartje en hoewel een GF3 ook een optie is is een opgefokte Radeon ook niet verkeerd natuurlijk
.
Ik ben de SE nog niet tegengekomen. Wel begreep ik dat alle nieuwe Retails die nieuwe SE zijn. Nou is de Retail al lekker leverbaar (NOT). Dus is er ook niets van te zeggen of dat al de nieuwe SE's zijn. Je zou het kunnen vragen voor de bestelling of die Retail op 200 mhz draait. (Dat moeten ze weten want het staat met vette letters op de doos volgens eerdere plaatjes)
Die SE schijnt trouwens GF2 Ultra frequenties te halen met goede koeling 230/460 das niet verkeerd dacht ik zo
Breek je nek voorzichtig
Éne Bioslock had al een SE.
Niet op voorraad.
Tja, maar om de een of andere reden kwam die mij niet erg geloofwaardig over (hoewel ik het voor hem wel hoop dat het waar is
die SE lijkt me erg kewl)
Een Geforce 3 is toch geen alternatief voor een poster in het Radeon topic? Niet zolang je niet de keiharde confrontatie gezien hebt tussen de komende Radeon 2 en de Geforce3... Misschien dat ik weer loop te flamen, maar ik ben van mening, dat iedereen, die op dit moment een Geforce 3 koopt, een dief is van zijn eigen portemonnee. Een product kopen zonder absolute noodzaak zonder het aanwezig zijn van concurrentie komt op mij over als een slachtoffer zijn van pure commercie gevoeligheid als brain washed follower, zonder de implicaties en achterliggende idee en feiten bestudeerd te hebben....
Hmm, ik draaf wederom door in het Radeon topic, wat me meerdere malen gebeurd. Daar is dan ook het Radeon topic voor. Absoluut beschermen voor brain washed follower Nvidia commercie geleuter en onzin, maar pure facts en onzingezwam over de mogelijke toekomst...
Later!!!
Hmm, ik draaf wederom door in het Radeon topic, wat me meerdere malen gebeurd. Daar is dan ook het Radeon topic voor. Absoluut beschermen voor brain washed follower Nvidia commercie geleuter en onzin, maar pure facts en onzingezwam over de mogelijke toekomst...
Later!!!
En de prijs/kwalitiet (ook snelheid) verhouding van de Radeon is volgens mij nog steeds beter dan geforce 3. En dadelijk de Radeon 2 zal ook wel weer sneller zijn als geforce 3. misschien wel concurent geforce 4??
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Ik zal het voorlopig wel bij Radeon houden als er geen kaart op de markt komt met sneller performance EN beter 2D prestatiesOp vrijdag 22 juni 2001 11:04 schreef AngryAngel het volgende:
En de prijs/kwalitiet (ook snelheid) verhouding van de Radeon is volgens mij nog steeds beter dan geforce 3. En dadelijk de Radeon 2 zal ook wel weer sneller zijn als geforce 3. misschien wel concurent geforce 4??
It seemed like a good idea at the time
Nou dank je wel hoorOp vrijdag 22 juni 2001 00:03 schreef Wekkel het volgende:
Een product kopen zonder absolute noodzaak zonder het aanwezig zijn van concurrentie komt op mij over als een slachtoffer zijn van pure commercie gevoeligheid als brain washed follower, zonder de implicaties en achterliggende idee en feiten bestudeerd te hebben....
Later!!!
Maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat dat niet iedereen dezelfde wensen/eisen stelt als jij?
Dat de prijs hoog blijft van GF3 door het uitblijven van concurrrentie ben ik gedeeltelijk met je eens, maar om dan van een koop af te zien doordat er maar 1 speler in de markt is door het gebrek aan concurrentie gaat mij te ver..
Wanneer spreek je over een absolute noodzaak, ik spreek liever over een wens, en die is in mijn geval net zo sterk als een noodzaak
Maar de feiten liegen er niet om, als ik de laatste games wil spelen zoals ik het graag wil, dus in 1280x1024x32 zonder S3TC en met een heerlijke framerate, dan is er een duidelijk verschil tussen de GF3 en de"rest".
En ik heb aardig wat kaarten gehad.
Ik kan nog een legio redenen aanvoeren waardoor ik erg gelukkig ben met m'n GF3.
In deze maatschappij is het nou eenmaal een feit dat je voor een beetje meer, vaak veel meer moet betalen, welke keuze je ook maakt, informeer jezelf idd goed van te voren om later geen slecht gevoel te hebben
Overigins is dit geen kritiek op je nuchtere en vaak heldere kijk op de zaken, maar gewoon de mening van een gfx-freak
Niet op voorraad.
Yep, alleen ik maak me gewoon wat druk over de marketing in dit alles. Ik zie nog vaak verhalen, die zo uit de persmap van een bedrijf komen. Liever zie ik verhalen gebaseerd op feiten en weloverwogen beslissingen.
High-Res gamen kan ook op een gewone Geforce 2, daar heb je niet perse een Geforce 3 voor nodig. Tuurlijk is die nog even wat sneller, maar het blijft nogal overkill. Met noodzaak bedoel ik het drastisch met minder moeten stellen in een game, om het speelbaar te houden. Zoiets als nu tegen een Voodoo2 scherm aankijken.
High-Res gamen kan ook op een gewone Geforce 2, daar heb je niet perse een Geforce 3 voor nodig. Tuurlijk is die nog even wat sneller, maar het blijft nogal overkill. Met noodzaak bedoel ik het drastisch met minder moeten stellen in een game, om het speelbaar te houden. Zoiets als nu tegen een Voodoo2 scherm aankijken.
Ja dat klopt, als je tenminste review sites bedoelt, daar kots ik ook op.Op vrijdag 22 juni 2001 14:19 schreef Wekkel het volgende:
Yep, alleen ik maak me gewoon wat druk over de marketing in dit alles. Ik zie nog vaak verhalen, die zo uit de persmap van een bedrijf komen. Liever zie ik verhalen gebaseerd op feiten en weloverwogen beslissingen.
Daarom ga ik vaak naar de indepth reviews van IXbt-Labs en reactor critical, die kijken iets verder, dan het standaard pakket van de permap.
Niet op voorraad.
Tomshardware is ook een goede.
Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar die 3D Mark Nature... Hoe zou dat er nou uitzien?
Hopelijk kan de Radeon 2 deze truuk ook, zodat de honger naar het onbekende gestilt wordt.
Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar die 3D Mark Nature... Hoe zou dat er nou uitzien?
Hopelijk kan de Radeon 2 deze truuk ook, zodat de honger naar het onbekende gestilt wordt.
[speculatie mode]
De radeon kan toch vertex & pixel shaders, alleen net niet volgens directx8 omdat M$
dat eventjes wijzigde. Zou ati dan niet op driver level een vertaalslag kunnen maken? (dat kost wel wat CPU, maar VEEEEEEEEEL minder dan software vertex shaders)
[/speculatie mode]
De radeon kan toch vertex & pixel shaders, alleen net niet volgens directx8 omdat M$

[/speculatie mode]
De nature scene is het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb kwa real time rendering , het is echtOp vrijdag 22 juni 2001 14:58 schreef Wekkel het volgende:
Het loopt echter op de GF3 ook "maar" met 26 (1024x768x32) fps, maar het bulkt dan ook van de polygonen, zo zullen we het in games voorlopig nog niet zien, Doom3?
De pixelshaders die voor de watereffecten zijn gebruikt zijn schitterend, in de demo mode kun je met niet GF3 kaarten een stukje nature bekijken, zonder pixelshaders., je ziet ook dat dat water er anders uitziet.
Het is idd knap lullig dat de Radeon dit nu niet support, door welke reden dan ook, want ik heb het idee dat de Radeon hier heel goed zou presteren.
Niet op voorraad.
Ja, dat stukje Nature in de demo loopt echt van geen meter op mijn Tbird 1,2 ghz...
Ik geloof, dat de opzet van pixel en vertex shaders behoorlijk gewijzigd is. Waarschijnlijk viel dit niet meer softwarematig aan te passen door ATi, ze zouden toch niet zo'n mogelijke oplossing voorbij laten schieten?
Ik geloof, dat de opzet van pixel en vertex shaders behoorlijk gewijzigd is. Waarschijnlijk viel dit niet meer softwarematig aan te passen door ATi, ze zouden toch niet zo'n mogelijke oplossing voorbij laten schieten?
offtopic
Jongens,
het is hier in Salou warrum!!!!!!
Ik zit nu op de boelevaar, dronken te internetten.....Het is hier fokking NLG 6,50 voor 20 min internetten!!!
Nou, de groeten!!!
RaD
/offtopic
ontopic
IŽM DRUNK!!!
/ontopic
Jongens,
het is hier in Salou warrum!!!!!!
Ik zit nu op de boelevaar, dronken te internetten.....Het is hier fokking NLG 6,50 voor 20 min internetten!!!
Nou, de groeten!!!
RaD
/offtopic
ontopic
IŽM DRUNK!!!
/ontopic
Ik zal dit alles maar niet opvatten als een belediging, want zo is het waarschijnlijk ook niet bedoeld. Als je mijn posts een beetje volgt zul je weten dat ik wel de laatste ben die zich gedraagt als een 'brain washed follower' van nVidia of welk andere fabrikant dan ook.Een Geforce 3 is toch geen alternatief voor een poster in het Radeon topic? Niet zolang je niet de keiharde confrontatie gezien hebt tussen de komende Radeon 2 en de Geforce3... Misschien dat ik weer loop te flamen, maar ik ben van mening, dat iedereen, die op dit moment een Geforce 3 koopt, een dief is van zijn eigen portemonnee. Een product kopen zonder absolute noodzaak zonder het aanwezig zijn van concurrentie komt op mij over als een slachtoffer zijn van pure commercie gevoeligheid als brain washed follower, zonder de implicaties en achterliggende idee en feiten bestudeerd te hebben....
Ik heb er staan dat de GeForce3 een optie is, jij maakt daar van dat het een alternatief voor de Radeon zou zijn. Dat staat er dus niet. Verder is de Radeon2 nog niet uit dus daar heb ik weinig aan. Ik ga echt niet een paar maanden zitten wachten totdat er een vergelijkbaar produkt op de markt komt.
Sorry dat ik het zeg maar het 'verdedigen' (damn het is maar een videokaartje
Heb ff wat shit gedelete
Dit topic is gesloten.