"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
RaD
Pms : ze zullen ongetwijfeld wat gefixed hebben, dus kan geen kwaad
Verwijderd
Ik mis trouwens 1000 posts. Er is weer eens lekker gaar gebackupped. Gewoon 2 maanden oud

RaD
Verwijderd
nou ik ben de eerste groep anders al gewoon weer tegengekomen.Op donderdag 31 mei 2001 22:48 schreef RaDKiLL het volgende:
Wees blij!!! Er is nu tenminste geen onderscheid meer tuusen Pro's en newbies..*D![]()
RaD
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Daarom krijg ik Video-in niet aan de praat. Heb diverse drivers geprobeerd: van de CD-ROM, 3124, 3205. Hoe verder te gaan?
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
ATI is weer goed bezig lijkt het
Maar ja niet zo erg als een dag zonder Tweakers.
aaaaaahhhhhhh zelfs me profile is weer zoals de oude, en had bijna 1000 posts
39
@Mr A : Kun je de XP-drivers niet combineren met de W2K-drivers?! Je moet alleen ff navragen om welk bestandje het evt gaat. Heb nl geen ervaring met ViVo..
RaD
of gewoon naar de ATI site, hier voor win98\meATI has released new special purpose drivers for us to play with. We've already seen the 7115 drivers but the windows 2000 drivers are new!
Windows 9x/ME Version 4.13.7115
File Size: 8.36 MB
Download here
Windows 2000 Version 5.13.3211
File Size: 6.96 MB
Download here
[edit]
oh shit, dat zegt hunger ook hier bovenaan, sorry, het is nog vroeg
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Ik mis een mooie titel, deze is te eenvoudig
Breek je nek voorzichtig
Ik weet de exacte styl niet meer...
RaD
Pms : Trouwens HJS, ook vanuit hier van harte gefeliciteerd!!! (morgen dan
RaD
Heb de MOD net gemeeld en zie hier...Nieuwe topictitel!!!
Thnx Kaj.
Rad
Pms : ben nu al dronken. Na een dag hard werken (en GoT-ten) ff een biertje gepakt op kosten van de het bedrijf....(internet ook uiteraard)
Ppms : now shutup RaD....Okay....sorry...Burp
Ik ben blij dat mijn systeempie nu helemaal lekker draait.
Gebruik gewoon de 7075 drivers met de radeontweaker (1.1.3) en overclock hem naar 190 en genieten met die handel !!!!
PMS?! Ja, heeeeeel dronken!Op vrijdag 01 juni 2001 16:18 schreef RaDKiLL het volgende:
Voorlopig...Totdat deel 2 langskomt....Zou 'ie Radeon2 gaan heten?!....Ijzersterk!!!!!
Rad
Pms : ben nu al dronken. Na een dag hard werken (en GoT-ten) ff een biertje gepakt op kosten van de het bedrijf....(internet ook uiteraard)
Ppms : now shutup RaD....Okay....sorry...Burp
Hoe kan ik dit oplossen, nieuwe drivers heb ik al geprobeerd.
de tv out wordt gelijk geactiveerd als er iets op aangesloten wordt.
haal de stekker uit je radeon, probleem opgelost
Ik weet wel dat als de final ik een van de eersten ben die hem aanschaft.....
Super gelikt en ondanks de bugs zeer stabiel...
RaD
Pms : ben je nu alweer aan het bier?!.....JA!!!EN?!?!?!
Verwijderd
Owja ik wou ff vermelden dat ik met WinXP maar een 10 punten lagere score had met Q3 Timedemo 1 dan Win98SE
Dus dat komt echt wel goed met die XP dacht ik zo

Verwijderd
Video-in werkt gewoon, spellen draaien goed, en dat irritante plaatjes probleem die in 7113 zat is weg.
aleen jammer dat de zwarte schermen tijdens het rebooten nog wel eens voorkomt, maar dat is mij probleem.
Zal wel iets te maken hebben met de award bios of mijn soundbasterd.
Ik had ergens gelezen dat de award bios niet overweg kan met een videobios groter dan 32K, wat het geval is als je viVo wilt gebruiken/hebt
Ik ben nog aan het uitzoeken of dit klopt.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Uhm je ondertitel vern**kt de layout een beetjeOp vrijdag 01 juni 2001 23:52 schreef Le_Freak ! het volgende:
Precies !
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
TNX voor de tips trouwens, zal het eens proberen
Tja ik ben ook bijna 500 posts kwijt .. maar lig er niet echt wakker van moet ik zeggenOp vrijdag 01 juni 2001 23:58 schreef MGSNK het volgende:
aaaaaaaaaaah!!! ik heb volgens de profile maar 275 posts... AAAAAAH!!!! ik had er meer dan 500
Verwijderd
[Display]
DevBMP=0
Verwijderd
Dan maak je dieOp zondag 03 juni 2001 12:25 schreef TweaKERS het volgende:
[..]
er is geen directory met display in system.ini
Verwijderd
yup,dat bedoelde ik ookOp zondag 03 juni 2001 16:11 schreef hjs het volgende:
[..]
Dan maak je die
Juist, bar weinig....Ik zit er serieus ovet na te denken om dit jaar een GF3 (sorry voor het gevloek) aan te schaffen.....
Die verhalen over de Radeon2 die de GF3's aars zou gaan kicken moet ik eerst nog maar werkelijkheid zien worden......
FF wachten wat mijn werkgever doet, maar anders ga ik weer wat vrije dagen inleveren in ruil voor het "wonderkaartje" van het moment....(i.e. GF3).
Ik vind dat ATI de laatste tijd een beetje aan loopt te modderen met al die drivers....
Ik bedoel, als je zeker bent van een driver release je hem. En niet vandaag een driver en twee dagen later een nieuwe, en weer vier dagen later nog een nieuwe. Dat komt bij mij niet echt professioneel over...
RaD
Pms : ik ben wéér dronken!!!!!
Kijk voor meer Trueform nog even hier.
http://www.h2h.ca/truform.shtml
http://www.radeonic.com/atisite/Truform/truform.htm
Verwijderd
Welke driver versie gebruik je? Welke DirectX versie? Mocht niemand het hier weten kun je ff op Rage3D kijken als je dat nog niet gedaan hebt, daar weten ze het (ook) wel.Op maandag 04 juni 2001 21:43 schreef gertkooi het volgende:
Ik heb verleden week een Ati all in wonder gekocht en heb een probleem met een driver die niet goed geinstalleerd is. Als ik de tv wil starten dan zegt dat hij de video niet kan laden door een driver probleem. Het is het zelfde probleem als in de test alleen de oplossing die op de ati site te vinden zou zijn werkt niet omdat ik geen wintv in m'n setup heb staan dus deze kan ik ook niet aanvinken. Wie helpt mij? ik ben in het bezit van een p4 1.4 256 met Win Me op een vaste partitie.
Verwijderd
Ik heb ff een upgrade gedaan. 4.31 4in1 drivers en de 7115 instaleren, maar nu heb ik constant geluid van de videoin door mijn boxen terwijl ik de video-in niet gebruikt. Tevens werkt de video-in om een vreemde reden niet meer. Ook als ik naar oudere drivers terug ga.
Als iemand een oplossing heeft dan zou ik het graag willen horden.
Verwijderd
Hebben jullie geen last van een brakke tv-out?
groen,onscherp beeld en wat zwart op mijn monitor is, is paars op de tv bv. de bovenste en onderste balken bij een filmpje.
Ik ga niet terug naar de oude drivers, daar had ik teveel foutmeldingen bij, maar balen is het wel.
Verwijderd
Je monitorstekker zit niet goed in de videokaartOp dinsdag 05 juni 2001 14:05 schreef MisterY het volgende:
ik heb ook een klein probleem met mijn ati radeon 64 mb. als ik een tijdje aan een game aan het spelen ben springt mijn beeldscherm uit en krijg ik de melding "NO SIGNAL" wat is hiervan het probleem?
Als je nog Radeon2 samples krijg, kopers genoeg hier;)
Niet op voorraad.
Zitten jullie hier.
ik denk al waar zitten die gasten de hele dag.
nou voortaan kom ik hier ook af en toe voorbij.
Shit, nou dan ga ik de forums van www.ontloopgfmike.edu maar onveilig makenOp dinsdag 05 juni 2001 18:43 schreef GfMike het volgende:
He Edward en HJS
Zitten jullie hier.
ik denk al waar zitten die gasten de hele dag.
nou voortaan kom ik hier ook af en toe voorbij.
(maar Het Radeon topic ken ik bv. edward ook van en deze draad loopt al vanaf augustus 2000)
Zo her en der steeds meer "leden" verloren...
Ben zelluf trouwens ook van plan een GFIII te gaan aanschaffen (sorry guys...).
Na mijn ervaring met de Radeon heb ik besloten.....
RaD a.k.a. Jahoeriaan
Verwijderd
Ook had ik problemen met de horizontale en verticale synchronisatie van de kaart,die standaard dus verkeerd stond ingesteld.
Ik kon de geometrie van m'n beeldscherm niet goedkrijgen...na handmatige aanpassing wel.
Voor de rest geen klachten....kaart (oem) loopt lekker op 400/400.
He die link kan ik niet openen hoe kan datOp dinsdag 05 juni 2001 19:38 schreef hjs het volgende:
Shit, nou dan ga ik de forums van www.ontloopgfmike.edu maar onveilig maken
Vanavond met een potje strikeforce 1.6 viel m'n fps soms terug tot rond de 6
En dat met een Radeon Vivo, had ik eigenlijk niet verwacht. Ik heb het idee dat ze wat langzamer zijn.
DAMN das snel .. je bedoelt 200/400 zekerOp dinsdag 05 juni 2001 20:30 schreef Reaper® het volgende:
Voor de rest geen klachten....kaart (oem) loopt lekker op 400/400.
Ze gooiden zeker een rookgranaat?[b]Op dinsdag 05 juni 2001 22:42 ?
Vanavond met een potje strikeforce 1.6 viel m'n fps soms terug tot rond de 6
Moet je voor de gein eens op bloedspetters inzoemen als je iemand neergeschoten hebt..(dit is geen sadistische afwijking hoor
Hé Mike, ook deze kroeg gevonden;)?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Wie weet er een goed tweak programma voor een GF2ultra met det 12.60 drivers ?
graag met link.
Beveiliging heet datOp dinsdag 05 juni 2001 22:32 schreef GfMike het volgende:
[..]
He die link kan ik niet openen hoe kan dat
Nou je het zegt, dat had ik een paar dagen geleden ook....alleen ik was gewoon aan het werk in WindowsOp dinsdag 05 juni 2001 14:05 schreef MisterY het volgende:
ik heb ook een klein probleem met mijn ati radeon 64 mb. als ik een tijdje aan een game aan het spelen ben springt mijn beeldscherm uit en krijg ik de melding "NO SIGNAL" wat is hiervan het probleem?
Om trillineare filtering in d3d aan te zetten hebben je even powerstrip(3beta) nodig.
Niet op voorraad.
Stelletje overloperz zijn jullie, Edward grijpt alles waar een gat in zit, eh ik bedoel wat snel is, en Slashhead is helemaal erg, een ex 3dfx'er welke nu een nVidia kaart koopt, kan het erger
Niet op voorraad.
Die zou ik toch naar je mailenOp woensdag 06 juni 2001 02:39 schreef Slashhead het volgende:
Nu we het toch over Radeon kaarten hebben he
Wie weet er een goed tweak programma voor een GF2ultra met det 12.60 drivers ?
graag met link.
ongeduldig mannetje
Verwijderd
Ik wilde alleen maar wat diepgang in dit topic stoppenOp woensdag 06 juni 2001 10:55 schreef hjs het volgende:
Hé, wat krijgen we nu, ga gvd je eigen draad openen met dat gelul over een nVidia kaart. Stelletjes eikels zijn dat, vooral die PR\Markering afdeling.
Stelletje overloperz zijn jullie, Edward grijpt alles waar een gat in zit, eh ik bedoel wat snel is, en Slashhead is helemaal erg, een ex 3dfx'er welke nu een nVidia kaart koopt, kan het erger
En gelijk wordt je afgezeken door die Radeonofielen. Balen he dat ik niet zo'n zuigende Radeon heb gekocht
Diepgang, doe dat nu maar niet, dat is te moelijk voor mij. So Radeon only PleaseOp woensdag 06 juni 2001 13:44 schreef Slashhead het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar wat diepgang in dit topic stoppen
En gelijk wordt je afgezeken door die Radeonofielen. Balen he dat ik niet zo'n zuigende Radeon heb gekocht
Na de innovatieve slag van de Radeon I nu dan de upcoming Radeon II. Uitgerust met Trueform zou deze de concurrentie aan moeten gaan met de Geforce 3. Interessant vind ik het gerucht, dat de Radeon II niet met een programmable vertex shader zou komen. Dit in tegenstelling tot de Geforce 3 en waarvoor al software wordt ontwikkeld (dronez). Is Trueform dan het enige paard, waarop ATi gaat wedden? Ik heb nog geen cijfers gezien van fillrates en andere paardekracht verhalen, wat mij nieuwsgierig maakt.
Wat heel erg leuk is, is dat Trueform geen compromis gaat worden tussen fps/kwaliteit, zoals FSAA truukjes. Gewoon aanzetten en dan lopen met (nagenoeg) dezelfde fps. Ik ben heel benieuwd wat dat op gaat leveren in games. Met name het feit, dat dit geintje met gemak backwards compatibel gemaakt kan worden stemt mij zeer tevreden. Dat wordt een Quake3 met mooi gladde modellen en UT zonder die hoekige gezichten, als het goed toe te passen is en wordt toegepast.
Verder vindt ik wel een pikant detail dat nu juist Dronez rolling demo geen verschil laat zien in kwaliteit en prestatie tussen de hardware vertex shader van de GF3 en doodnormale software-emulatie, zolang je maar een dikke cpu hebt (de bron ben ik uiteraard weer eens vergeten). Deze grap zien we nu ook met T&L units van de eerste orde (Geforce (2), Radeon). Zolang je een dikke cpu hebt, valt dit T&L voordeel weer weg. In hoeverre 3DMark gewoon punten geeft voor het aanwezig zijn van een T&L unit en in hoeverre dit daadwerkelijk fps winst geeft, moet ik nog maar eens testen. Aangezien games steeds geavanceerder worden, zal T&L nog minder interessant worden, denk ik. De T&L eenheid is erg star, waarbij de voordelen voor spelletjesmakers wel eens niet op kunnen wegen tegen de nadelen. Benieuwd wat toekomstige krakers met T&L gaan doen, want echte superieure T&L titels zijn er niet.
Zolang dit soort features opgevangen kunnen worden door alsmaar sneller wordende CPUs heeft ATi een troef in handen met Trueform. De features van de GF3 mis je niet, mits doeltreffend vervangen door software-emulatie, de Trueform techniek wel als je die niet hebt, omdat software-emulatie van Trueform wel erg veel van een CPU vraagt en dus niet een twee drie softwarematig toe te passen is. Dit kan natuurlijk ook spelen voor GF3 features, maar de Dronez demo laat in ieder geval een succesvolle software-emulatie zien.
De vraag is echter hoe Trueform er nu in de praktijk uitziet. Mijn muurtjes moeten toch netjes vlak blijven en om nou naar plastic-achtige poppetjes te gaan kijken, nou nee. Ik hoop, dat met juiste texturing dit plastic effect zoveel mogelijk teniet gedaan kan worden. Misschien dat de three layer textures nu eens uit de kast getrokken worden, of voor de Kyro II bezitters de achtvoudige. De ARk demo laat een schitterend verschil zien tussen twee of drie textures.
Overigens is er nog niet veel bekend over de pure polygonen power van de Radeon II. Dit is en blijft toch wel een sterk punt van de Nvidia kaarten. Daarom hoop ik wel, dat de Radeon II iets van deze ontwikkeling meeneemt en niet een Radeon I wordt met een Trueform unit er aan vast. 50fps 1600x12000 van de GF3 zijn toch wel dingen, die me aanspreken. Daar verwacht ik op zijn minst een evenaring van, van de kant van ATi.
Overigens is de uitbesteding van chips aan videokaartfabrikanten een serious issue voor Nvidia. Ze zien hun low budget markt, uitbesteed aan videokaartfabrikanten, binnengevallen worden door Kyro II chips en dan nu door ATi chips. Voor ATi kan dit wel eens de beslissende stap zijn, want de huidige verkrijgbaarheid van een Radeon is toch ronduit slecht te noemen. De hardcorefans gaan gewoon op zoek naar een Radeon en wachten er geduldig op, maar de gemiddelde klant koopt zijn kaartje compleet met zijn computer of in zodanige winkel met kaarten van Hercules, Elsa en/of Asus op de plank.
Nu wordt de vergelijking tussen verschillende 3D oplossingen nog harder, dan met de komst van de bijna GF2 killer Radeon in alle prijsklassen, want verkrijgbaarheid wordt geen extra voordeel meer voor onze Graphzilla leider.
Om Carmack losjes te volgen: these are exciting times in the graphics industry.
Verwijderd
Alleen waarom denk jij dat ATi de R2 naast de GF3 wil hebben ? Lijkt mij geen logische stap, temeer omdat ze dan een kaart op de markt zetten die eigenlijk alweer een halfjaar oud is. Ze moeten met de R2 dus gelijkwaardig zijn aan de opvolger van de GF3 omdat die voor dezelfde periode gepland staat. NV doet niks uit te de doeken voordat het produkt bijna aanstaande is, ATI gooit echter met specs ruim voor de release (nog minimaal een maand of 4, excl vertraging)
Ik vind dit niet zo slim, omdat je dan al laat zien aan de concurrent wat je van plan bent, zodat deze zich daarop in kan stellen (technologisch of marketing technisch)
De demo's die ATI heeft laten zien met TruForm lijken in eerste instantie erg imposant, echter de nieuwste spellen zijn hierin al veel beter en hebben eigenlijk die TruForm niet nodig. Dan kan het natuurlijk leuk zijn voor de oude spellen, maar wie speelt die eigenlijk nog met dergelijke kaarten. Dan heb je wel mooie modellen maar de rest zuigt. Volgend jaar heb je Doom 3 en UT2 en dan zijn de oude versies al weer vergeten.
Ik heb de NV demo's ook gezien en die komen met de vertex shader een heel eind, even goed als de TruForm. Ik denk zelf dat een game developer liever een highpolycount model maakt dan dat ie de berekeningen over laat aan de videokaart, dan is het altijd maar afwachten wat er van terecht komt. Ik zie persoonlijk niet zoveel toekomst in TruForm voor de nieuwe generatie spellen.
Die demo van Dronez heb ik ook gezien, op Beyond3D en daar kun je alleen verschil zien in de soort van stralingen die heen en weer flitsen, de InfiniteFX maakt ze gewoon vetter dan de software. Ik vind het mooier maar moet daar wel bij zeggen dat het verschil klein is, maar het is ook nog maar het eerste spel die deze nieuwe techniek gebruikt. De volgende spellen zullen daar zeker meer van profiteren.
Wat FSAA betreft, nu kaarten zo ontzettend snel worden is het een handige tool om tegen een redelijke performance prijs FSAA toe te passen, waardoor het eindelijk nuttig wordt. Ik moet wel zeggen dat FSAA een hele krachtige tool is, indien het in de juiste omgeving wordt toegepast. (race en flightsims)
Nvidia bijbenen met de 6 maanden cyclus is een helse klus. Ik denk, dat ATi zich wel op de borst mag slaan, als de RAdeon II met de GF3 mee kan komen. De GF3 verslaan zou in ene een voorsprong betekenen voor ATi en ik denk dat dat er niet in een stap inzit. Overigens was er al vanaf februari GF3 geneuzel op het net, maar de eerste daadwerkelijke consumentenverkoop mocht ook pas een paar weken geleden van start gaan. Zo nieuw is de GF3 markttechnisch gezien dus, wat de release van de Radeon II minder laat brengt, dan op het eerste gezicht lijkt.
Het is inderdaad de vraag, of Trueform wel nodig is. Hoekige Quake modellen glad maken geeft een vertekend beeld van wat Trueform in toekomstige spellen kan brengen. Het zal niet zo'n drastisch verchil geven met de mooie modellen van toekomstige spellen. Het effect zal dan ook niet zo dramatisch zijn, als in de press release wordt gesteld. Echter, vertex shaders geven ook leuke effecten, die niet wereldschokkend zijn, maar net even dat beetje extra geven. In die orde zie ik Trueform dan ook en het backwards compatible is een leuke extra. De grote nieuwe titels laten nog wel even op zich wachten, wat dus nog even 'oude' spellen betekent. Toch zal trueform iets kunnen, wat je niet zo snel met meer polygonen kan en dat is daadwerkelijke curved surfaces. Genoeg Black & White gezien, om bij het inzoomen tegen blokken aan te kijken.
Wat de pijler Trueform betreft, maak ik ook de terughoudende opmerking, dat enige vorm van pure crunching power van de ATi ook zeer gewenst is. MEt alleen een Trueform gaan ze het niet redden vrees ik, daar hoort ook wat beestige kracht bij.
Verwijderd
Het bedenken van allerlei vreemde en niet directX technieken hebben dan ook veel meer kans van slagen.
(Charisma engine en Pixel tapestry)
Het is allemaal mooi.......
Zo zou TruForm ook heel mooi zijn, omdat dat immers de geometrie vereenvoudigd dus een lagere CPU load, alleen....
offtopic: waarom staat tweakers helemaal stijf van de Nvidia Nforce en GF3 roddel, review en meer, terwijl de Radeon er maar matig van afkomt. Trueform kwam er met één lullige vermelding af... (Bankrekeninginspectie van tweakers
Verwijderd
BedanktOp woensdag 06 juni 2001 10:04 schreef edward2 het volgende:
Slashhead, neem riva tuner, op guru3d, daarmee, kan je ook diverse anisotropische instellingen voor zowel openGL, als d3d mee voor de 1x.xx drivers regelen.
Om trillineare filtering in d3d aan te zetten hebben je even powerstrip(3beta) nodig.
Ik zag je bericht niet staan tussen al die Radeon onzin
Verwijderd
Ik denk dat dat ook iets te maken heeft met Marketing. NV weet nu eenmaal hoe je lucht moet bakken en goed kan verkopen. ATI moet daar maar eens goed naar kijken. Tevens is het denk ik ook een goede zet van ATI geweest om nu chips te tegaan vwerkopen aan andere bedrijven waardoor de nieuwe ATI kaarten beter leverbaar kunnen worden. In de eerste weken na de introductie was de Radeon maar moeilijk te krijgen voor ons achtergestelde Europeanen.
Toch heb ik wel genoten van deze discussie
Toen ik nog 'in the game' wasOp woensdag 06 juni 2001 21:43 schreef Martijn het volgende:
Ik krijg vrijdag een Radeon 64MB DDR ViVo binnen. Kan iemand mij vertellen hoe de verhouding in performance ligt tussen WinME, Win2k en WinXP ?? Er zijn namelijk voor alle OS's drivers te vinden... Ik wou namelijk bij WinXP blijven, maar als de performance dan brak is, weet ik niet of ik dat moet doen...
En ik had nog zo gezegd geen diepgang !Op woensdag 06 juni 2001 21:45 schreef Coenen het volgende:
HJS, dat verhaal van wekkel is geen quoteIk krijg regelmatig van dit soort verhalen om me oren. Schiet het teminste lekker op op je werk.
Toch heb ik wel genoten van deze discussie
Even over Truform:
Het zal ook in toekomstige spellen uitkomst bieden, en ze mooier maken, prgrameerbare pixel shaders hebben nix, maar dan ook NIX daarmee te maken, het enige wat ze gelijk hebben is dat ze allebij wat moois doen met lichteffecten, voor de rest is alles anders tussen beiden en valt dus ook niet te vergelijken met elkaar. De een verbeterd het licht doordat het aantal polygonenen en dus punten die het licht weerkaatsten volgens de GPU drastisch toeneemt.Shaders berekenen dit per pixel waardoor je bij beide mooiere licht effecten krijgt. een duidelijk verschil is echter dat Truform WEL en Shaders NIET de bandbreede besparen!
Truform geeft een mooi voordeel: als de ontwikkelaars een heel klein beetje meewerken kan het volgende mooie waarheid worden: je kiest een speciale grapihics insteling in je spel waardoor er low polygon models gebruikt worden is hogere reso's:
een GF2 zal die lelijk weergeven en dus kies je daarbij gewoon mooie models met meer polygonen, echter dit vreet bandbreedte, en moet de kaart afhaken op een bapaald punt, bij de R200 kies je de speciale instelling met weinig polygonen, de R200 maakt daar intern veel meer polygonen van, echter ze gebruiken evenveel bandbreedte alsof je weinig polygonen hebt, dus je gebruikt lage poly modelen die er even mooi of mooier uitzien als hoge poly modelen, maar ze kosten VELEN malen minder bandbreedte.
En over de muren: die blijven gewoon recht: een polygoon bestaat uit een driehoekje, elk hoekpunt heeft een coordinaat en een vector, als deze vector een bepaalde hoek of meer heeft dan weet de GPU dat het recht hoort te zijn en laat deze dus met rust: muren blijven gewoon recht. natuurlijk zullen er dingen zijn die wel verkeerd worden weergegeven omdat die vector net te klein is, maar dan is het een kleine moeite om dat te patchen voor dat spel/ object in dat spel.
De R200 zal gerust wel met DX 8 pixelshaders komen, ik weet dit negenoeg zeker nadat ik een bepaalde powerpoint presentatie heb mogen aanschouwen, die helaas niet bij ATi op de site staat, maar van de hand is van JasonM, de gene die op rage3d komen een niet onbekende. ATi heeft veel meer in zijn mouwtjes zitten en eind deze maand moeten de samples gaan rollen dus kunnen we tegen die tijd ook de grote pressrelease verw8en, dus ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat ze ver van tevoren alles uit de doeken doen. Net als nVidia geven ze van te voren wat kleine details aan zonder verder vanalles te onthullen, ze bewaren vast wel het beste voor het laatste dus nog een maandje oid w8en en dan weten we precies wat er in zit als ze eind deze zomer van de band gaan rollen, wat de kaart gaat presteren blijft echter tot eind deze zomer de grote vraag... Hoop dat ATi dit keer de keus laat aan de consument: de Radeon stond op het prgramma om te lopen op 200/400 maar dat werd 183/366 voor retail en 166/332 OEM omdat daarvan meer geheugen te krijgen was, zou mooi zijn als ze een goedkope versie met trager geheugen uitbrengen maar evengoed een model met de topnotch specs, zodat je niet de snelheid laag houd omdat het dan goedkoper is...
Als er iemand vragen of opmerkingen heeft dan hoor ik dat graag, ook als ik het volledig mis heb wil ik dat graag weten, dus laat wat van je horen.
P.S. Hebben jullie me nog een beetje gemist terwijl ik stond te hossen in Landgraaf?
Breek je nek voorzichtig
Wat een lap tekst zeg...zo ben ik die hier niet gewend. Maar wel interessant.
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Yep wat een gat LandgraafOp donderdag 07 juni 2001 07:39 schreef The_PyroPath het volgende:
Zo nog maar net terug uit het gat wat landgraaf heet
Hij maakt(e) niet echt veel lawaai. Als ie dat wel doet is er iets niet goed met de fan zou ik zeggen ..Op donderdag 07 juni 2001 19:12 schreef Martijn het volgende:
Effe nog een vraag, een vriend van me zei dat de fan van zijn Radeon ViVo redelijk veel lawaai maakt...:( Is dat normaal, hebben meer mensen hier last van, ik krijg morgen zo'n kaart, dus ik hoop dat ie het een beetje goed doet...
Ik heb veel meer last van al die andere fans.
Het is inderdaad wel eens vaker voorbij gekomen dat de fan van de Radeon herrie maakt. Maar ik heb het nog nooit gehoord
tijdje niet in dit topic geweest
ik vroeg mij af of er al eens een oplossing was voor het niet terugkomen uit monitor off stand?
alles blijft aanstaan behalve de monitor na een half uur en nog presteert ie het wel eens om gewoon nog te lopen ik zie mijn HD lampje nog downloaden als het ware
maar aangaan NOWAY
reset display on resume vinkje maakt niks uit bij mij
dus dat wou ik ff weten
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Met een Matrox kaart is dit mogelijk.
Dus waarom niet met een Radeon.
Ik kan voor weinig aan zo'n monitor komen.
Je heb dan wel als nadeel dat je alles in 1280*1024 moet doen. Maar ja, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken
Dit topic is gesloten.