Ziek van 2D beeld?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Hoi,

Ik heb laatst een Kyro II videokaart gekocht (Hercules 3D Prophet 4500) en nu zit ik met iets raars. Het zit namelijk zo: ik wordt een beetje 'ziek' (duizelig, een soort lichte vorm van zeeziekte oid) van het 2D beeld. Ik had dit heel erg bij een GeForce2MX die ik (heel even) gehad heb maar bij die kaart zag het beeld er gewoon brak uit. Ik heb die kaart dan ook mede daarom terug gebracht. Bij m'n nieuwe Kyro ziet het beeld er echter goed uit :? . Het rare is dat ik daar dus helemaal geen last van heb bij kaarten als G400, Radeon, GeForce2, Voodoo5, GeForce1, etc, terwijl sommige van deze kaarten toch een minder 2D beeld geven dan de Kyro II. Ik baal als een stekker want de kaart bevalt me verder prima ;( ..

Mijn vraag is dus; heeft iemand hier wel eens ooit vaker van gehoord of er zelf last van? Ik wist dat het kan gebeuren bij 3D games (heb het zelf ook bij sommige games :( ) maar in 2D!?

Ik gebruik een Iiyama Vision Master Pro 450 19" scherm (alle bovengenoemde kaarten heb ik met deze monitor ook gebruikt) in een resolutie van 1280*960 85Hz ..

(PS: Ik ben wel iemand die heel snel bv wagenziek of zeeziek wordt .. ook als ik een half uurtje Tribes2 speel lig ik zowat letterlijk te kotsen :r ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me er iets bij voorstellen bij lage frequenties. Maar 85 Hz lijkt me toch wel genoeg. Misschien toch wat hoger proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx, heb ik geprobeerd maar het maakt niets uit. Ik draai eigenlijk altijd in 1280*960 85Hz ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Probeer eens een andereverversingsfrequentie.

Ik ga me nu echt volledig in het speculatieve storten, maar ik heb wel eens gehoord van iemand die onderzoek deed naar het feit dat bepaalde processen in je lichaam op een bepaalde frequentie werken en de relatie met externe dingen die op diezelfde frequentie werken. De reden dat TV zo verslavend is, zou volgens de hypothese van deze man bijvoorbeeld kunnen zijn dat bepaalde processen in je hersenen ook op 50Hz werken.

Misschien dat jij gevoelig bent voor frequenties om en nabij de 85Hz, je zou daarom kunnen proberen om bv 1024*768 bij 120Hz oid te draaien, om te kijken of het dn beter gaat bijvoorbeeld. NOGMAALS: dit is echt PURE SPECULATIE, maar nooit geschoten is altijd mis.

edit:

Sorry, bovenstaande slaat dus nergens op in dit geval (had beter moeten lezen - tis al laat), laat het maar staan voor het geval mensen het nog interessant vinden.

Vind dit wel een intrigerend fenomeen trouwens, zal er nog eens over nadenken.....

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja is wel vreemd ik heb het ook bij 3D maar nog niet bij 2D ( tenzij ik echt uren achterelkaar doorga ) probeer je monitor wat minder fel te zetten ofzow.. is wat rustiger voor je ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Bedankt voor de tips ppl :) , ik zal ze vanavond uitproberen. Mocht het allemaal niets helpen moet ik (helaas) de kaart morgen terug brengen ben ik bang, zodat ik iig nog binnen de '7 dagen terug breng' periode zit.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Het heeft allemaal niet geholpen helaas .. de PowerVR gaat morgen terug naar de shop. Ik heb de Matrox er nu terug in zitten en ik merk het meteen. Jammer.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iets speculatiefs, ik had eerst een 19" en had alleen maar te klagen over dat ding en daardoor werd ik er ook misselijk van en kopijn, kheb nu een monitor die ik geweldig vindt en ik heb nergens last meer van (zelfde videokaart). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Bewijst iig dat meer mensen er last van hebben .. maar ik heb het bij sommige videokaarten wel en bij sommige niet (eigenlijk alleen bij deze PowerVR en bij de Asus MX wel). Het zou natuurlijk kunnen dat ik het met een andere monitor bij geen van de kaarten zou hebben maar een monitor koop je niet zo snel 'ff' een nieuwe :) .

PC Specs

Pagina: 1