Radeon LE: Waar??

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Weet iemand waar deze kaart te krijgen is?
't is namelijk een erg lekker kaartje voor z'n prijs, in Amerika staat ie voor 70 dollar = ongeveer 180 gulden. Nu is dat niet echt een optie omdat verzendkosten heel hoog zijn. Wie kent een winkel in Nederland, Duitsland of België die hem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
slaapt iedereen nog? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Nu zijn jullie toch wel wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dattie alleen maar verkrijgbaar is in de US of A, en hoezo koop je nou weer een Radeon LE? Koop gewoon een GeForce2 MX of een Radeon 32MB DDR, is veel en veel betere performance. De LE zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
In mijn PC! En hij zuigt zeker niet! Hij is precies even snele als de 32MB DDR-versie, als je hyper Z enabled en geheugen/kloksnelheid iets opvoert (zie ook http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1473&p=1
Maar ik heb hem viavia gekocht, en zie hem nooit in de winkel ofzo.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Precies, daarom wil ik de LE ook hebben. MX is geen optie gezien ik 90% van de tijd in 2d zit en dat moet er dus erg strak uitzien.
Niemand anders een adresje waar hij te krijgen is. Volgens mij moet ie in duitsland wel te krijgen zijn.
Of anders een adresje in the USA zonder belachelijke verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de USA kan je toch vast ook wel goedkoop versturen kiezen ofzo? dan duurt het wel langer.... maar is het ongeveer evenduur als hier in de NL...

ik heb zelf een Radeon 64MB DDR ViVo.. dus geen LE.... als de LE in NL verkrijgbaar was had ik hem zeker gekocht, maar die was er niet, en heb geen zin om te gaan zoeken.. dus dan maar een 64MB versie he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
In de USA rekenen ze meestal standaard fedex of UPS rates, en dan krijg je het niet onder de 50-80 gulden. Als iemand een winkel in de USA kent met lage verzendkosten. Zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

ja, ik wil eigenlijk ook al tijden zo'n LE. Er hebben er 2 in de vraag en aanbod gestaan. De ene keer heb ik een paar keer heen en weer gereisd, maar met die kerel vielen geen afspraken te maken (was er niet enzo). Toen heb ik het uiteindelijk maar gecancelled (jammer, was 250 piek). Maar mocht een van jullie nog eens naar amerika reizen mag ie er een voor me meenemen. Tegen een vergoedinkje natuurlijk.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom doen jullie niet met z'n allen een inkoopaktie? is volgens mij wel genoeg interesse....

en nee ik ga niks regelen ik heb een radeon.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 22 juni 2001 16:38 schreef limp_bizkit het volgende:
waarom doen jullie niet met z'n allen een inkoopaktie? is volgens mij wel genoeg interesse....
ik wil niet moeilijk doen, maar ik heb maar 2 mensen gelezen die een LE willen. Te weten: Ik (bloasfist) en Joppe. We zouden dus met z'n 2en de transportkosten kunnen delen. Maar daar blijft het dan bij. (ALS dat al kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon VE (= LE Dual Display + TV-Out) is bij de distri's gewoon op voorraad. Moet dus niet zo'n probleem zijn d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 12:50
Op donderdag 21 juni 2001 16:23 schreef iefje het volgende:
Ik denk dattie alleen maar verkrijgbaar is in de US of A, en hoezo koop je nou weer een Radeon LE? Koop gewoon een GeForce2 MX of een Radeon 32MB DDR, is veel en veel betere performance. De LE zuigt.
Le zuigt???? Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. De le is te flashen in een volledige retail Radeon 32mb ddr kaart. Is hij dus net zo snel als een "normale" Radeon. Hij is verder een stukje goedkoper, ook belangrijk ;)
Ik heb er in totaal 4 Le kaartjes meegenomen uit Amerika en hier verkocht. Perfecte kaartjes met een goede 2d kwaliteit, leuke prijs en toch een perfecte 3d kaart.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op vrijdag 22 juni 2001 16:54 schreef Daryon het volgende:
Radeon VE (= LE Dual Display + TV-Out) is bij de distri's gewoon op voorraad. Moet dus niet zo'n probleem zijn d8 ik.
De Radeon Ve is niet zo te tweaken als de LE. Totaal verschillende videokaarten.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

is de raden VE een radeon LE?? Ik ga ff zoeken, maar volgens mij is dat niet waar.[quote]

Bij Digit Life is een review verschenen van de ATi Radeon VE videokaart. Dit low-end beestje is beroofd van een T&L unit, en moet het ook doen met slechts een enkele pixel pipeline. Het DDR geheugen, 32MB in totaal, werkt verder op een slechts 64-bit brede bus.

[/quote]

De radeon LE heeft wel een 128 bits brede bus, en wel 2 pixel pipelines (of zeg ik nu 2 keer hetzelfde; is 128bits 2pipelines van 64?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:09 schreef bloasfist het volgende:
is de raden VE een radeon LE?? Ik ga ff zoeken, maar volgens mij is dat niet waar.
[..]

De radeon LE heeft wel een 128 bits brede bus, en wel 2 pixel pipelines (of zeg ik nu 2 keer hetzelfde; is 128bits 2pipelines van 64?).
Ahhh, so that's the catch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

handige(re) linkjes:
LE: link1,link2,link3,link4.
VE:
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Als er meer mensen zijn voor zo'n inkoopactie zou dat leuk zijn, echter waar in amerika kun je ze dan goed krijgen. Ik heb nog wat gezocht maar verzendkosten onder de 80,- is niet te vinden. Aanschafprijs is wel leuk: $68, en dat is F173,30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Ik denk dat je dan gewoon iemand moet hebben die daar op vakantie gaat en zo lief is om een paar van die kaarten mee te nemen. Ik geloof alleen dat je maar een bepaalde hoeveelheid pc-onderdelen mag exporteren als je vakantieganger bent.
Maar zie eerst maar eens iemand zo gek te krijgen. Dan zien we daarna wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
He Martijnos, krijg ik dat drivercd-tje nog eens van je? Hij draait trouwens perfect!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 16:42 schreef bloasfist het volgende:

[..]

ik wil niet moeilijk doen, maar ik heb maar 2 mensen gelezen die een LE willen. Te weten: Ik (bloasfist) en Joppe. We zouden dus met z'n 2en de transportkosten kunnen delen. Maar daar blijft het dan bij. (ALS dat al kan).
ja ok met z'n 2en inkopen... maar ik bedoel een nieuwe topic openen "RADEON LE INKOOPAKTIE!", er zullen denk ik wel meer tweakers zijn die interesse hebben in deze kaart... leuke upgrade als je een GF2MX ofzo hebt! :)

(VE is wel een stuk minder als LE dacht ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Ik zal eens gaan zoeken voor een goede amerikaanse shop waar hij te krijgen is. Als iemand anders wat vind, post het dan ff. Hebben we wat zal ik zo'n topic openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Ik heb een mailtje de deur uit gedaan naar http://www.cyberpowerpc.com/ met de vraag wat het kost een aantal Radeon LE's naar Nederland te verzenden. als het interresant is kunnen we wel een inkoop actie starten. Prijs van de Radeon is er $68 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
O,ja, weet iemand of je gewoon de Radeon normaal bios erover kunt flashen zodat de drivers hem detecteren als een "normale" Radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Bios helpt niet, Radeon Tweaker wel. Overal te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
kijk eens bij www.mpl.be, veel dichter bij huis dan de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op vrijdag 22 juni 2001 22:19 schreef Heintje het volgende:
He Martijnos, krijg ik dat drivercd-tje nog eens van je? Hij draait trouwens perfect!
Heel mooi ;) Ik stuur hem volgende week dinsdag naar je op.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Op vrijdag 22 juni 2001 23:48 schreef jos707 het volgende:
kijk eens bij www.mpl.be, veel dichter bij huis dan de US.
Ze hebben hem alleen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

ik heb hier een oproepje gezet. Maar misschien dat als er iets zekers uit joppe z'n mailtje komt we wel een topicje zullen starten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
wist jullie trouwens dat er een Radeon Le Ultra uit is?

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20010616/image/nrl1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op zaterdag 23 juni 2001 11:50 schreef joey6666 het volgende:
wist jullie trouwens dat er een Radeon Le Ultra uit is?

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20010616/image/nrl1.html
Nee, wist ik nog niet! Ben benieuwd hoe deze presteert.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
kijk gewoon effe op duitse sites daar zijn ze zeer gewaagd die kaartjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zooo moeilijk doen voor een geeltje winst...

Voor 310 ligt de 32MB DDR versie bij je op de deurmat.

/edit

$70 = FL 178,40 + 19% = 212,00 + ~50 = 262,00

Mmm nou ja iets meer winst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Hier zijn de gewone radeon 32mb ddr'2 ook redelijk goedkoop. 292 pieken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Laatst online: 21:24

LopeZ

Too much is never enough

Dat is leuk dat het daar zo goedkoop is maar als ze niets in de voorraad hebben schiet dat ook niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

er staat toch echt dat ze er 175 in stock hebben. Is dat wel de echte trouwens? Staat iets van nt9 bij. Zie ook dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

stom |:( ik zat bij de retail te kijken, 1 er onder. Dat nt9 is een typfout, moet nt,9x zijn, dus dattie ondersteuning heeft voor win 9x en nt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

ah.. het is dus een geheel normale radeon. Nou dan denk ik dat ik die maar eens gaan bestellen. Eventjes de shop survey van die gasten bekijken.
edit:

hm.. daar wordt je ook niet echt vrolijk van. "Lange levertijden", "het is een rotzooitje" etc etc. En af en toe een hele goede reactie er tussen. Naja, ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat dat NT9 nou betekend, maar dat weet ik dus al. Ik wacht even af, en als ze dat mailtje binnen een dag beantwoord hebben bestel ik hem daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Om eerlijk te zijn staat die site van hun mij ook nie echt aan. Het is allemaal zo ongeorderd, waarom niet gewoon een prijslijst zoals comptechworld ofzo? Kijk je hier bij hetgedeelte videokaarten staat er geen radeon, nee moet je eerst gaan zoeken op radeon voor je het vind |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:15
Maar hij is wel lekker goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Ik heb nu al naar 3 bedrijven in de USA een meeltje gestuurd en nog steeds niks gehoort :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Dat ding van Beat/it is gezien de prijs en het fijt dat er DVI op zit waarschijnlijk de VE versie, waarom staat deze er anders ook bij: RADEON/AGP NT9X 32MB DDRAM BULK
voor 422 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Ja, lijkt mij ook. Ik heb ook nog steeds geen antwoord op m'n mailtje gehad. Denk dat ik er maar niet in trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

code:
1
2
3
4
Geachte heer Brederode,

Hier onder staat uw antwoord.
Het artikelnr dat ik u had gegeven was een VE uitvoering.

het was dus idd een VE. Mooi dat ik er niet ingetrapt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Ik heb reactie van de bedrijven die ik had gemailt. Ondanks dat op Pricewatch.com stond dat ze internationaal verzenden zeiden ze in de e-mail dat ze daaraan niet deden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Hmm dat is nou jammer, goedkoop videokaartje had ik wel zin in. Volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Ik ga deze week een paar Radeon LE's bestellen. Mail me als je geinteresseerd bent.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
hmmmm in cdromland heb ik een paar dagen geleden, een Retail Radeon DDR gekocht voor 289, dat was wel een tripje Utrecht-Breda waard :9

P.S (al scheelde het weinig of ik had helemaal geen videokaart, khad geen geld, maar mijn baas was zo aardig om voor te schieten)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op maandag 20 augustus 2001 02:23 schreef MGSNK het volgende:
hmmmm in cdromland heb ik een paar dagen geleden, een Retail Radeon DDR gekocht voor 289, dat was wel een tripje Utrecht-Breda waard :9

P.S (al scheelde het weinig of ik had helemaal geen videokaart, khad geen geld, maar mijn baas was zo aardig om voor te schieten)
Gast, ik zit me behoordelijk te ergeren aan jou. Je hebt me van de week met 35 mailtjes zitten bestoken. Moest controleren tot hoever m'n Radeon LE kon overklokken (heb daarvoor een compleet nieuw besturingsysteem geinstalleerd), we hebben practisch al afspraken gemaakt en vervolgens laat je niks meer van je horen.
Ok, ik kan begrijpen dat je een retail voor fl 289 een betere deal vindt, maar jouw manier van doen is stijlloos en vertoont van weinig respect voor een medetweaker.

Nu zit je weer een oud topic omhoog te halen, alleen maar om jezelf op je borstje te slaan dat je dat toch maar weer goed gedaan hebt.

"Choose life"

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 00:24
Ik heb een paar weken geleden een LE meegenomen uit China voor iets meer dan fl 200,-. :)

Mijn ervaring met dat ding is dat wanneer je de nieuwste Radeon (normaal) drivers van de Ati site haalt en installeert, de LE daarna overal als normale Radeon wordt herkend. In ieder geval in mijn properties en in 3dmark2000 en 2001.

Mochten er mensen zo'n ding in China gaan halen, zorg dan wel dat je het ding draaiend hebt gezien, want ik weet uit ervaring dat er veel troep verkocht wordt (zeker aan buitenlanders :r).
Mzzl, Kerminator

Trust me - I'm a lawyer!

Pagina: 1