• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:12
Maardiweb schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:28:
Een ontzettende must-have is Google Play: What's new?

Een nieuwe app van een dev van XDA, ontwikkeld om te tracken wat er zoal is veranderd als er een app is geupdate. Helemaal chill dus, want ik ga bij veelgebruikte apps toch altijd wel ff in de play store kijken wat er dan zoal nieuw is. Deze app geeft automatisch een notificatie wat er nieuw is in de apps die zijn bijgewerkt en lees indien beschikbaar ook de release notes. Winnaar!

via Androidworld
Bedankt! Wil ook altijd wel even kijken wat er veranderd is, dus deze app klinkt ideaal. Ga hem uitproberen!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Satom schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Praten we dan over een toestel van € 100,- of hebben we het over een duurdere klasse? :+

Zijn hier ook mensen die gebruik maken van FolderMount? Hiermee kun je een symlink (zeg ik het goed?) maken om zo je bestanden van je interne naar je externe geheugen te "verplaatsen". Ik heb het gedaan met Spotify en Sygic. Dat scheelt toch echt wel wat ruimte _/-\o_ *Wel ROOT vereist*
Daar gebruik ik Link2SD voor.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of Directory Bind. Zelf ook flink kleiner.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik gebruik zelf ASTRO File Manager. Erg handig vind ik zelf!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:10
FabianNL schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:14:
[...]

Bedankt! Wil ook altijd wel even kijken wat er veranderd is, dus deze app klinkt ideaal. Ga hem uitproberen!
Kijk dus ook even naar Changelog droid ook een aanrader en al een stuk langer beschikbaar.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

yeth3119 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:38:
Het is geen app dat in de play store is, maar voor de mensen die de nieuwe android stock camera app willen. Kunnen het downloaden bij de onderstaande link. De app is van de HTC One GE en Samsung galaxy S4 GE gerippt.

Download: Dropbox
Bron: Gsmarena
Dat is erg prettig! Foto's maken via de volumeknoppen is een zeer waardevolle toevoeging. Persoonlijk vind ik het schermontwerp van de Samsung duidelijker, dan dit OSD scherm, maar hier zou ik ook aan kunnen wennen.

Alleen nog steeds jammer dat je het geluid van de shutter niet uit kunt zetten. Dat leverde me dit weekend ook weer een awkward situatie op :X

Dividend for Starters

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Misschien dat het komt omdat ik m'n S3 geroot heb, geen idee, maar wanneer ik het volume van m'n foon helemaal op 0 zet, is het shuttergeluid ook weg. Niet ideaal, maar als je weer eens de gluurder uithangt is het misschien de moeite waard. O-)

Nomen nescio

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:44

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

En anders zorg je er voor dat de geluiden niet meer afgespeeld kunnen worden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bra-Jo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:12:
Misschien dat het komt omdat ik m'n S3 geroot heb, geen idee, maar wanneer ik het volume van m'n foon helemaal op 0 zet, is het shuttergeluid ook weg. Niet ideaal, maar als je weer eens de gluurder uithangt is het misschien de moeite waard. O-)
Kan je je shuttergeluid niet gewoon uitzetten in de camera.apk dan? Bij mijn SII is dat namelijk wel een optie in het menu...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik probeer de nieuwe camera te installeren, maar telkens krijg ik "app niet geinstalleerd". Draai 4.2.2 (temasek). Ik kan de huidige galerij app niet verwijderen..

Edit: Galery2.apk verwijder met Titanium Backup is de oplossing!

[ Voor 17% gewijzigd door Fivel op 02-07-2013 15:32 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 00:03
Xtr3me4me schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:46:
Ik gebruik zelf ASTRO File Manager. Erg handig vind ik zelf!
Denk niet dat je helemaal snapt waar die andere tools voor dienen, maar verder is Astro wel fijn ja ;)

Nickname does not reflect reality

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Fivel schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:27:
Ik probeer de nieuwe camera te installeren, maar telkens krijg ik "app niet geinstalleerd". Draai 4.2.2 (temasek). Ik kan de huidige galerij app niet verwijderen..

Edit: Galery2.apk verwijder met Titanium Backup is de oplossing!
systeem apps moet je ook niet installeren. Die moet je als apk in /system (of /preload als je rom symlinkt) plaatsen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 00:03
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:33:
systeem apps moet je ook niet installeren. Die moet je als apk in /system (of /preload als je rom symlinkt) plaatsen.
Hier is het een apk die je gewoon als /data-app kan installeren. Die zijn er uiteraard ook nog :P

Je hebt dan wel twee camera/gallerij-apps maar da's prima aangezien de video functie op de SGS4 voorlopig suckt met die nieuwe camera-app.

De photosphere is wel cool en da's dan ook de enige reden waarom 'ie er nog op staat :)

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 02-07-2013 15:39 ]

Nickname does not reflect reality

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-12-2025
Chris.nl schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 06:38:
[...]

Een update terugdraaien is vrijwel onmogelijk. Je zal een oude apk moeten zoeken.
Maar als je mzzl hebt stond skype ook als systeemapp op je rom, dan kan je ervoor kiezen om de updates te verwijderen. Kwestie van onder appbeheer - > skype openen en checken wat de opties zijn.
Ik heb via via Skype 3.2.0 weer kunnen sideloaden. Meteen auto updates maar uitgezet. Man was was Skype 4.0 compleet ruk.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Satom schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Praten we dan over een toestel van € 100,- of hebben we het over een duurdere klasse? :+

Zijn hier ook mensen die gebruik maken van FolderMount? Hiermee kun je een symlink (zeg ik het goed?) maken om zo je bestanden van je interne naar je externe geheugen te "verplaatsen". Ik heb het gedaan met Spotify en Sygic. Dat scheelt toch echt wel wat ruimte _/-\o_ *Wel ROOT vereist*
Aangezien je zegt dat je root hebt, kun je ook gewoon met Titanium Backup Pro (al) je apps/ appdata naar je SD kaart sturen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zoek nu al een tijdje een soort teamviewer app voor tussen twee android tablets.
Dus dat je de ene android tablet overneemt met een andere android tablet zonder dat je zicht op de remote tablet hebt.
Remote control app's gaan er altijd vanuit dat je ziet wat je op de remote tablet doet.

Ik wil het gaan gebruiken om voorin de auto vanaf mn android tablet twee android tablet's achterin de auto te bedienen (video spelers voor de kids). Hiervoor wil ik een wifi router in de auto installeren.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Doet niet ter zake, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 08-07-2013 09:44 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 10:45
Gutteguttegut schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:35:
Ik zoek nu al een tijdje een soort teamviewer app voor tussen twee android tablets.
Dus dat je de ene android tablet overneemt met een andere android tablet zonder dat je zicht op de remote tablet hebt.
Remote control app's gaan er altijd vanuit dat je ziet wat je op de remote tablet doet.

Ik wil het gaan gebruiken om voorin de auto vanaf mn android tablet twee android tablet's achterin de auto te bedienen (video spelers voor de kids). Hiervoor wil ik een wifi router in de auto installeren.
Met Predator (eigenlijk bedoeld om je verloren/gestolen device op te sporen) kun je android devices vanuit de browser overnemen. Dat zou dus in principe moeten werken van tablet naar tablet.

Maar voor al die features heb je natuurlijk wel een actieve internetverbinding nodig op alle 3 de tablets.

Alternatief:
Hebben de tablets achterin NFC? Dan kun je een lading NFC stickers/sleutelhangers kopen en programmeren met het starten van bepaalde dingen.

Bijvoorbeeld: Print een foto van spongebob uit. Plak er een NFC tag op die een spongebob start op de tablets. En als iemand de foto van spongebob dan voor de tablet houdt, start de film.

TheS4ndm4n#1919

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Gutteguttegut

CEO of TFD

RocketKoen schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:10:
[...]

Met Predator (eigenlijk bedoeld om je verloren/gestolen device op te sporen) kun je android devices vanuit de browser overnemen. Dat zou dus in principe moeten werken van tablet naar tablet.

Maar voor al die features heb je natuurlijk wel een actieve internetverbinding nodig op alle 3 de tablets.

Alternatief:
Hebben de tablets achterin NFC? Dan kun je een lading NFC stickers/sleutelhangers kopen en programmeren met het starten van bepaalde dingen.

Bijvoorbeeld: Print een foto van spongebob uit. Plak er een NFC tag op die een spongebob start op de tablets. En als iemand de foto van spongebob dan voor de tablet houdt, start de film.
Helaas geen internet onderweg (in het buitenland dan), en deze Allwinner A10 tablets hebben ook geen NFC...

Het blijft toch vreemd dat ik vanaf mn tablet via Teamviewer of een RDP verbinding gewoon een pc/mac kan overnemen maar een Android tablet weer niet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:47:
[...]
Helaas geen internet onderweg (in het buitenland dan), en deze Allwinner A10 tablets hebben ook geen NFC...

Het blijft toch vreemd dat ik vanaf mn tablet via Teamviewer of een RDP verbinding gewoon een pc/mac kan overnemen maar een Android tablet weer niet.
Google Play: VMLite VNC Server

[ Voor 20% gewijzigd door Smultie op 09-07-2013 09:14 ]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Voor mensen die graag gebruik willen maken van de nieuwe 'rich notifications' op Chrome:

- Krome

Met deze app krijg je alle notifications van je device te zien via Chrome (beta). En moet zeggen, gebruik de app nu een dag en kan eerlijk gezegd niet meer zonder.

Hier de reddit thread van de developper met een basic FAQ.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Verwijderd

Ik gebruikte altijd met plezier Pansi SMS maar die bevat sinds kort reclame. Zijn er goede alternatieven voor?

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:02:
Ik gebruikte altijd met plezier Pansi SMS maar die bevat sinds kort reclame. Zijn er goede alternatieven voor?
Google Play: Pansi SMS Pro License Key

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is inderdaad de meest nette oplossing. Alternatief is rooten en AdAway of AdFree draaien.

• Smultie
  • Niet online
Er is echt maar één manier om ervoor te blijven zorgen dat er voor Android goede software ontwikkeld wordt (en blijft worden), en dat is af en toe je portemonnee trekken.

Als je geniet van een stukje software, dan zie ik écht niet in waarom je niet €0.78 zou uitgeven om er gebruik van te kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 09-07-2013 11:12 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smultie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:12:
Er is echt maar één manier om ervoor te blijven zorgen dat er voor Android goede software ontwikkeld wordt (en blijft worden), en dat is af en toe je portemonnee trekken.

Als je geniet van een stukje software, dan zie ik écht niet in waarom je niet €0.78 zou uitgeven om er gebruik van te kunnen maken.
Ik zeg toch nergens dat ik geen apps koop? Ik denk dat ik van 80% van de apps op mijn toestel de pro versie gekocht heb. Neemt niet weg dat ik nog steeds AdAway draai. Sommige apps hebben namelijk geen pro versie zonder reclame. En reclame vreet batterij doordat het constant verbinding maakt.

• Smultie
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Ik zeg toch nergens dat ik geen apps koop? Ik denk dat ik van 80% van de apps op mijn toestel de pro versie gekocht heb. Neemt niet weg dat ik nog steeds AdAway draai. Sommige apps hebben namelijk geen pro versie zonder reclame. En reclame vreet batterij doordat het constant verbinding maakt.
Ik zeg toch nergens dat jij geen apps koopt :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smultie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:27:
[...]

Ik zeg toch nergens dat jij geen apps koopt :)
True. Point taken :)

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12-2025

Satom

Verzamel ervaringen

Timocos schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:13:
[...]

Aangezien je zegt dat je root hebt, kun je ook gewoon met Titanium Backup Pro (al) je apps/ appdata naar je SD kaart sturen.
En alles blijft dan gewoon bruikbaar, dus ik verplaats de Aura map van Sygic naar de SD-kaart en vervolgens start ik de app op? Zo ja, Google vertelde mij niet dat het ook met Titanium Backup Pro kon.. maar we gaan eens kijken. Je weet trouwens dat FolderMount de boel besodemieterd? Door een Symlink aan te maken :+

• gwystyl
  • Laatst online: 21:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik nu Go SMS, maar die word me veel te bloated. Een kleurtje voor de lijst is prima, maar al die themas, Go Chat, berichtjes over andere geweldige programma's van het Go Team

Bij Handcent en Chomp SMS heb ik een beetje hetzelfde gevoel. Beide programma's begonnen leuk, maar zijn in de loop der tijd volgestopt met 'coole, nuttige features'. Is Pansi wat minder bloated of weet je toevallig nog een ander alternatief?

De enige wensen die ik voor een SMS programma heb zijn popups (met mogelijkheid tot antwoorden) en misschien een grijs/zwart kleurtje voor de conversatielijst zodat mijn sms-box 's nachts geen licht geeft.
Ik zal Pansi in ieder geval eens proberen; als iemand nog een ander alternatief heeft hoor ik het ook graag. Ik heb al SMS popup icm de standaard sms client geprobeerd, maar dat vond ik niet zo fijn werken.

Ik vind het trouwens vreemd dat Pansi SMS gemaakt wordt door het Pansi Studio, en Pansi SMS key door Hi Tools Studio?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gebruik een aangepaste standaard sms client, maar qua 3rd party SMS apps ben ik wel gecharmeerd van Sliding Messaging. Vooral het Hangouts thema staat erg netjes.

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:13:
[...]

Ik gebruik nu Go SMS, maar die word me veel te bloated. Een kleurtje voor de lijst is prima, maar al die themas, Go Chat, berichtjes over andere geweldige programma's van het Go Team

Bij Handcent en Chomp SMS heb ik een beetje hetzelfde gevoel. Beide programma's begonnen leuk, maar zijn in de loop der tijd volgestopt met 'coole, nuttige features'. Is Pansi wat minder bloated of weet je toevallig nog een ander alternatief?

De enige wensen die ik voor een SMS programma heb zijn popups (met mogelijkheid tot antwoorden) en misschien een grijs/zwart kleurtje voor de conversatielijst zodat mijn sms-box 's nachts geen licht geeft.
Ik zal Pansi in ieder geval eens proberen; als iemand nog een ander alternatief heeft hoor ik het ook graag. Ik heb al SMS popup icm de standaard sms client geprobeerd, maar dat vond ik niet zo fijn werken.

Ik vind het trouwens vreemd dat Pansi SMS gemaakt wordt door het Pansi Studio, en Pansi SMS key door Hi Tools Studio?
Ik gebruikte hiervoor ook Go SMS. Maar door dezelfde redenen overgestapt naar Pansi SMS. Deze bevat al deze bloatware niet. Het werkt nog steeds prettig en je krijgt een pop-up. Echter dus sinds de laatste update ook reclame. Wellicht dus de beste oplossing om het te kopen voor die €0,79.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:04

The_Worst

Unox

quartex schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:51:
Voor mensen die graag gebruik willen maken van de nieuwe 'rich notifications' op Chrome:

- Krome

Met deze app krijg je alle notifications van je device te zien via Chrome (beta). En moet zeggen, gebruik de app nu een dag en kan eerlijk gezegd niet meer zonder.

_/-\o_

Ideaal. Vaak laat ik mijn telefoon ergens in huis slingeren maar nu is dit geen probleem meer aangezien notificaties bijna direct in beeld verschijnen. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

- Krome

Klinkt erg leuk! Helaas werkt het nog niet met versie 27 van SRware Iron (versie 28 is nog niet uit), maar dat is een kwestie van tijd. :)

De ontwikkelaar meldt overigens dat ik dan even het manifest uit de extension aan moet passen, maar dat krijg ik zo 1-2-3 niet voor elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 09-07-2013 20:42 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Kreeg vandaag deze aanbevolen: Google Play: WhatStat voor WhatsApp. Deed me denken aan mijn Nokia 3510i; ontvangen&verzonden SMS teller <3. Statistiek <3.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die app is door een Tweaker gemaakt, zie dat andere topic. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:39

HaTe

haat niet

Obiter dictum schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:48:
Kreeg vandaag deze aanbevolen: Google Play: WhatStat voor WhatsApp. Deed me denken aan mijn Nokia 3510i; ontvangen&verzonden SMS teller <3. Statistiek <3.
Vette app. Blijkt dat het gesprek met mijn vriendin bijna even groot is als een groepsgesprek van 12 personen waar ook bijna dagelijks in wordt gesproken en die al langer bestaat en we ongeveer even vaak het gesprek beginnen 51vs49%.
Goed. Tot zover de info. haha

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

Textra SMS masterrace. Wat mij betreft de mooiste SMS app in de PlayStore (althans van de gratis apps).
Tijdje niet naar Google Play Music gekeken, maar dat is ook mooi geworden zeg, holy moly!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb met mijn Galaxy S3 en een custom ROM een probleem met de AOSP en de standaard Samsung browser. Nu weet ik dus niet of dit aan mijn ROM ligt of aan de browser vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Als ik een zoekopdracht in de adres balk invoer met als standaard zoekmachine Google of Bing dan krijg ik een leeg zoek resultaat en word dus gewoon naar de start pagina van beide zoekmachines geredirect.
Kies ik Yahoo of Ask als standaard zoekmachine gaat dit wel goed.
In Chrome werkt alles naar behoren alleen is Chrome zo ontzettend traag geworden dat ik liever de AOSP browser gebruik maar vind dit probleem zéér irritant.

Edit:
Probleem is opgelost.
Het was dus een probleem met de ROM zelf.
Ik heb de apk SecBrowser uit een andere ROM getrokken en die over de huidige heen geïnstalleerd en het probleem is verholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Radiance op 11-07-2013 15:52 ]

Youtube

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:17

Arrogant

S.F.W.

Vanochtend merkte ik dat mijn telefoon automatisch apps aan het updaten was maar ik kan me niet herinneren dat ik dat in de PlayStore aangevinkt heb.
Hebben meer mensen dit meegemaakt of kan ik in mijn slaap niet van mijn telefoon afblijven?

@Radiance: waarschijnlijk heb je hier meer succes met je vraag

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

En hoe staat het vinkje bij automatisch updaten van Google Play apps in de settings dan echt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

CLB schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:07:
En hoe staat het vinkje bij automatisch updaten van Google Play apps in de settings dan echt?
Daar stond ook echt een vinkje, maar ik heb een bloedhekel aan automatische updates dus naar mijn weten heb ik die niet zelf geplaatst.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• ArthurMorgan
  • Niet online
Bij een van de laatste playstore updates is die omgezet. Je moest hem toen inderdaad weer automatisch uitvinken. (Overigens alleen apps zonder nieuwe eisen)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Nextron

Nextron

Bij de update van de playstore is dit bij mij ook aangezet. Ik keek raar op toen ineens 43 geüpdatete apps bij de notificaties stonden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

Wybo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:23:
Bij een van de laatste playstore updates is die omgezet. Je moest hem toen inderdaad weer automatisch uitvinken. (Overigens alleen apps zonder nieuwe eisen)
Thanks! Dat scheelt weer, hoef ik geen nieuwe outfit aan te schaffen.
Afbeeldingslocatie: http://monkeydungeon.com/images/straight%20jacket%20cotton%20webbing.gif

Nextron schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:25:
Bij de update van de playstore is dit bij mij ook aangezet. Ik keek raar op toen ineens 43 geüpdatete apps bij de notificaties stonden.
Gelukkig had ik backups van de apps. De laatste versie van LinkedIn crasht bij mij.

[ Voor 28% gewijzigd door janvanduschoten op 11-07-2013 14:42 ]

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

Volgende keer graag je vorige post editten als je als laatste hebt gepost :)

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 11-07-2013 14:42 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00

- Krome

Doet dit ook Whatsapp berichtjes enzo? En kan je bijvoorbeeld ook vanuit die notificatie reageren? Dan lijkt het me wel nuttig :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:24

- Krome

Nou, ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg dit helaas niet werkend.

- Chrome beta geïnstalleerd (28.0.1500.71 beta-m)
- Rich notifications enabled bij chrome://flags/
- zowel de Android app als de Chrome extensie van Krome geven aan dat ik connected ben

Wat doe ik fout?

Edit: door windows firewall uit te schakelen, doet hij het. Bizar!

[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 12-07-2013 11:18 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Iemand hier die camera360 ultimate of Camera Zoom FX gebruikt?
Wil namelijk een van deze twee apps gebruiken voor het vervangen van mijn stock camera

Nou heb ik ze allebei geprobeerd en gelijk in de instellingen gedoken en resolutie op 8mpx (of soms 13)

Maar als ik al een beetje inzoom op de foto die ik heb gemaakt met een van de bovengenoemde apps komen ze eruit alsof ze met een 2mpx resolutie zijn genomen (vierkantjes en artifacts)

Wil het gebruiken om foto's onder water te maken (met behulp van de volumebuttons wat niet in de stock camera app kan)

Maar de kwaliteit van de foto's die eruit komen zijn echt belabberd..

Mis ik een instelling of? :(

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 20:05

Koppensneller

winterrrrrr

Knamix schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:10:
Wil namelijk een van deze twee apps gebruiken voor het vervangen van mijn stock camera

Nou heb ik ze allebei geprobeerd en gelijk in de instellingen gedoken en resolutie op 8mpx (of soms 13)

Maar als ik al een beetje inzoom op de foto die ik heb gemaakt met een van de bovengenoemde apps komen ze eruit alsof ze met een 2mpx resolutie zijn genomen (vierkantjes en artifacts)

Wil het gebruiken om foto's onder water te maken (met behulp van de volumebuttons wat niet in de stock camera app kan)

Als je niet een heel oude versie van Android hebt, kun je ook de nieuwe stock-app installeren:

http://petapixel.com/2013...pp-on-any-unrooted-phone/

Dan kun je ook foto's maken met de volumetoetsen :)

• Smultie
  • Niet online
Knamix schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:10:

Wellicht handiger om even contact met de developer(s) op te nemen?

• Knamix
Smultie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:15:
[...]

Wellicht handiger om even contact met de developer(s) op te nemen?
Al 5 dagen geleden gedaan maar omdat ik binnenkort naar een festival gaat waar veel water bij voorkomt heb ik juist snel een antwoord nodig (daarom vroeg ik het hier als iemand een van deze twee apps gebruikte)

• Knamix
Top!

Ik ga het eventjes downloaden en installeren! :D

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Maar weet je zeker dat je dit zelfde effect niet hebt met de foto's van je stock app? inzoomen geeft altijd ruis he :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12-2025

Satom

Verzamel ervaringen

Obiter dictum schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:48:
Ziet er zeer leuk uit :+ , maar nu ben ik zo'n persoon die erg let op de machtigingen en ik zie dat de app volledige netwerktoegang wil hebben. Dit lijkt mij toch niet nodig, of mis ik iets? Ik zou denken dat de app het database gebruikt dat op je toestel staat? :X

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 23:33
Mijn Swype trial is verlopen. Nu wil ik graag Swype kopen.
Ik heb geen creditcard. Hoe realiseer ik dit?
PS: Ik wil er niet voor naar de supermarkt om een prepaid creditcard te halen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Roodey schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:27:

Naar de tabaksboer om er een prepaid creditcard te halen dan!

• Roodey
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:28:
[...]

Naar de tabaksboer om er een prepaid creditcard te halen dan!
Nee, ook dat wil ik niet.
Ik ga niet bijv. €20 opwaarderen (die vervalt nu een tijdje) om een app van €0,76 te kopen?!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

http://www.creditcard-ver...cards/prepaid-creditcard/

Overigens kan je met een (prepaid) creditcard ook andere betalingen doen hoor, hoeft echt niet alleen voor online aankopen gebruikt te worden.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je kunt Swype ook aanschaffen via de Androidpit app center, daar kun je via Paypall apps afrekenen. Ik heb daar Swiftkey gekocht, gaat prima.
Niet alle apps staan daar in, maar degene die ik wilde kopen wel dus het was voor mij wel een welkome aanvulling op de Play store. Ik heb ook geen CC maar wel Paypal en daar kan ik het prima mee redden :)

http://www.androidpit.com/en/android/market/app-center

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Knamix
Maardiweb schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:19:
Maar weet je zeker dat je dit zelfde effect niet hebt met de foto's van je stock app? inzoomen geeft altijd ruis he :)
het gaat niet om ruis maar om de kwaliteit van de foto's (er is niks van ruis te bekennen maar juist lage resolutie)

Dus ik zie overal blokjes als ik een klein beetje inzoom wat met de stock camera app niet zo is

• Roodey
janvanduschoten schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:35:
Je kunt Swype ook aanschaffen via de Androidpit app center, daar kun je via Paypall apps afrekenen. Ik heb daar Swiftkey gekocht, gaat prima.
Niet alle apps staan daar in, maar degene die ik wilde kopen wel dus het was voor mij wel een welkome aanvulling op de Play store. Ik heb ook geen CC maar wel Paypal en daar kan ik het prima mee redden :)

http://www.androidpit.com/en/android/market/app-center
Bedankt voor de tip.
Swype ondersteunen zij helaas niet.
Dan maar iets anders testen, begin wel met SwiftKey.
Als die bevalt kan ik die afrekenen met AndroidPit.

[ Voor 5% gewijzigd door Roodey op 12-07-2013 11:47 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bij mij staat Swype wel in het lijstje, € 0,77.
Swiftkey werk ook erg goed vind ik, zit ook een Swype variant in die je aan/uit kunt zetten, Flow noemen ze het.

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Roodey schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:27:
Mijn Swype trial is verlopen. Nu wil ik graag Swype kopen.
Ik heb geen creditcard. Hoe realiseer ik dit?
Je kunt ook altijd nog kiezen om het Google Play: Google-toetsenbord te gebruiken. Die is helemaal gratis en heeft ook swype invoer.

• ArthurMorgan
  • Niet online
weird, als ik naar die kijk krijg ik:

This item cannot be installed in your device's country.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• gwystyl
  • Laatst online: 21:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even een cross post: vandaag zijn zeven productiviteit-apps gratis bij Amazon:gwystyl in "Amazon Appstore - Ervaringen en aanbiedingen"

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik gebruik al tijden een password manager om nog wijs te worden uit alle wachtwoorden die ik moet onthouden zowel zakelijk als prive. Aan de zakelijk kant maak ik dan nog onderscheid tussen mijn eigen wachtwoorden en cc gegeven en de wachtwoorden die ik bij mijn klanten moet gebruiken.
In het verleden heb ik Mindwallet en (tot voor kort met veel plezier) Safewallet gebruikt. Met die laatste vond ik met name de synchronisatie met Dropbox erg handig. Ik wil mijn telefoon regelmatig helemaal resetten en dan ben je alles kwijt. Een backup op de dropbox die ik dan gewoon weer terug kan zetten vind ik dan wel zo handig. Helaas werkt deze feature sinds de laatste upgrade van Safewallet niet meer en kan ik de wachtwoorden er alleen nog afhalen via de installatie van een trial versie op de PC. Prima te doen voor 1 keer, maar geen ideale oplossing voor de lange termijn. Nu ben ik op zoek naar een andere applicatie die het volgende kan doen:

- Meerdere wallets om zakelijk en prive uit elkaar te houden
- Naast wachtwoorden ook mogelijkheden tot CC / Paspoort / Rijbewijs gegevens etc
- Een synchronisatie functie met dropbox (export naar CSV zou een alternatief kunnen zijn)
- Geen abbo (ik vond het niet erg om 1 malig geld neer te leggen, maar een vast bedrag per mnd/jr vind ik onnodig)

Ik heb al aardig wat applicaties bekeken en het valt me op dat ik eigenlijk maar een klein deel van de functionaliteit gebruik die veel van deze applicaties aanbieden. Voor mij is het browsen vanuit zo'n applicatie niet noodzakelijk en hetzelf genereren van wachtwoorden ook niet. Mogelijkheden om wachtwoorden te managen op een pc ook niet en er hoeft niet gesynchroniseerd te worden met andere apparaten aangezien ik mijn telefoon altijd bij mij heb.
Op basis van zoektochten op de play store, forums en internet pagina's van de bedrijven zelf, kwam ik tot de volgende vergelijking

Secure Safe:

Meerdere groepen: nee
Dropbox: nee
Andere devices: ja
Prijs: gratis

Keeper:
Dropbox: ja
Prijs: 9.95 p/j

Keepass:
Meerdere groepen: ja
Andere devices: nee
Prijs: gratis

Msecure:
Andere devices: nee
Prijs: 9.95

LastPass:
Prijs: 12 p/j

Password Genie:
Dropbox: nee
Prijs: 20 p/j

SplashID:
Prijs: 9.95

eWallet (GO)
Meerdere groepen: ja (GO = nee)
Dropbox: nee (GO = ja)
Andere devices: ja (GO = nee)
Prijs: 7.77 + 7.63 (regulier) 3.86 (GO)

aWallet (cloud)
Dropbox: nee (Cloud = ja)
Prijs: gratis ( Cloud = 1.59)

Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar Msecure of Splash ID, maar misschien ben ik nog een pareltje in het android landschap vergeten >:) . Tevens vroeg ik me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met Msecure of Splash ID. Ik zie geen mogelijkheid voor een gratis trial van een paar dagen en het zou zonde zijn om bijna 8 euro uit te geven om er achter te komen dat het het toch net niet is. -O-

[ Voor 194% gewijzigd door Miss_80 op 15-07-2013 10:39 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:16
Wybo schreef op zondag 14 juli 2013 @ 08:03:
weird, als ik naar die kijk krijg ik:

This item cannot be installed in your device's country.
Hier ook, maar de APK is op genoeg andere plekken te vinden om te sideloaden (o.a. op xda)

Verwijderd

Tweety1 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:29:
Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar Msecure of Splash ID, maar misschien ben ik nog een pareltje in het android landschap vergeten >:) . Tevens vroeg ik me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met Msecure of Splash ID. Ik zie geen mogelijkheid voor een gratis trial van een paar dagen en het zou zonde zijn om bijna 8 euro uit te geven om er achter te komen dat het het toch net niet is. -O-
Ik gebruik zelf deze, kan alles wat jij wilt:
- groepen
- dropbox sync van de database
- Windows app beschikbaar
ik heb er destijds 1,50 voor betaald, zie dat ie nu ruim het dubbele is

Google Play: Safe In Cloud Password Manager

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zelf gebruik Keepass op Windows en KeepassDroid op Android. Ik laat mijn wachtwoorddatabase syncen wanneer ik op mijn thuisnetwerk zit, met de app FolderSync. Deze app synchroniseerd folders via samba share of andere protocollen. Hierdoor blijft mijn wachtwoorddatabase op beiden apparaten hetzelfde! Hij vergelijkt namelijk de twee bestanden en synchroniseert altijd de nieuwste versie naar het andere apparaat. Ook gebruik ik hiervoor een sterk wachtwoord én een keyfile.

Je zou de wachtwoordendatabase eventueel in dropbox kunnen zetten (met een sterk wachtwoord!!) en een keyfile gebruiken die je handmatig op je devices zet, dus NIET in de cloud.

[ Voor 31% gewijzigd door Tk55 op 15-07-2013 10:57 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:28
Idem hier, echter minus de keyfile. Als je op de Android in dropbox je password database als "favoriet" aanmerkt, wordt deze ook steeds gesynchroniseerd (ipv on demand via de app) en bevat de database op je SD-kaart dus de meest recente versie.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Nextron

Nextron

Ik gebruik al tijden een password manager om nog wijs te worden uit alle wachtwoorden die ik moet onthouden zowel zakelijk als prive.
Je kan ook op zoek naar de APK van een oudere versie, die installeren en updates voor die app uitzetten in de Playstore-app. Dan zal het waarschijnlijk weer werken.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik gebruik al tijden een password manager om nog wijs te worden uit alle wachtwoorden die ik moet onthouden zowel zakelijk als prive. Aan de zakelijk kant maak ik dan nog onderscheid tussen mijn eigen wachtwoorden en cc gegeven en de wachtwoorden die ik bij mijn klanten moet gebruiken.
In het verleden heb ik Mindwallet en (tot voor kort met veel plezier) Safewallet gebruikt. Met die laatste vond ik met name de synchronisatie met Dropbox erg handig. Ik wil mijn telefoon regelmatig helemaal resetten en dan ben je alles kwijt. Een backup op de dropbox die ik dan gewoon weer terug kan zetten vind ik dan wel zo handig. Helaas werkt deze feature sinds de laatste upgrade van Safewallet niet meer en kan ik de wachtwoorden er alleen nog afhalen via de installatie van een trial versie op de PC. Prima te doen voor 1 keer, maar geen ideale oplossing voor de lange termijn. Nu ben ik op zoek naar een andere applicatie die het volgende kan doen:

- Meerdere wallets om zakelijk en prive uit elkaar te houden
- Naast wachtwoorden ook mogelijkheden tot CC / Paspoort / Rijbewijs gegevens etc
- Een synchronisatie functie met dropbox (export naar CSV zou een alternatief kunnen zijn)
- Geen abbo (ik vond het niet erg om 1 malig geld neer te leggen, maar een vast bedrag per mnd/jr vind ik onnodig)

Ik heb al aardig wat applicaties bekeken en het valt me op dat ik eigenlijk maar een klein deel van de functionaliteit gebruik die veel van deze applicaties aanbieden. Voor mij is het browsen vanuit zo'n applicatie niet noodzakelijk en hetzelf genereren van wachtwoorden ook niet. Mogelijkheden om wachtwoorden te managen op een pc ook niet en er hoeft niet gesynchroniseerd te worden met andere apparaten aangezien ik mijn telefoon altijd bij mij heb.
Op basis van zoektochten op de play store, forums en internet pagina's van de bedrijven zelf, kwam ik tot de volgende vergelijking

[..]

LastPass:
Prijs: 12 p/j

[..]

Lastpass ondersteunt ook identities:

https://helpdesk.lastpass.com/tools/identities/
Ik weet alleen niet zo snel of dit ook in de mobiele app ondersteund wordt, wel in de normale web interface.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54
Ik zou persoonlijk gewoon voor KeePass gaan op je PC en je Android.

Je kan de database dan in dropbox/owncloud oid zetten (is AES256 encrypted) en is gewoon gratis voor zowel PC als Android.

Of je die daadwerkelijk in dropbox is je eigen keuze, ik zet dergelijke files liever enkel op machines waar ik zelf 100% controle over heb.

• Smultie
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een enkele app te excluden van Play Store-updates.
Het gaat in dit geval om Google Hangout. Ik vind dit verre van een vooruitgang t.o.v. Google Talk.
Ik heb Google Talk wel weer terug (simpelweg Hangout uninstallen), maar nu krijg ik continue meldingen dat er updates zijn. Ook "update all" inklikken kan nu niet meer.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:29:
Weet iemand of het mogelijk is om een enkele app te excluden van Play Store-updates.
Het gaat in dit geval om Google Hangout. Ik vind dit verre van een vooruitgang t.o.v. Google Talk.
Ik heb Google Talk wel weer terug (simpelweg Hangout uninstallen), maar nu krijg ik continue meldingen dat er updates zijn. Ook "update all" inklikken kan nu niet meer.
Je kan met sommige apps, waaronder TB, proberen Talk / Hangouts te ontkoppelen van de market.

Overigens ben ik niet geheel met je eens dat het een verslechtering is. De UI is er sterk op vooruit gegaan. Wat ik alleen jammer vind is dat ik niet meer de status van anderen kan zien. En dat de koppeling met het telefoonboek niet goed werkt, waardoor ik mijn contacten er 3 a 4x tussen zie staan (mobiel, mobiel zakelijk, email prive, email zakelijk)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-01 15:10

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben opzoek naar een alternatief voor de latitude dienst van Google.... Google gaat er namelijk mee stoppen, zodoende. Kennen jullie een alternatief?

Cogitationis poenam nemo patitur

• Smultie
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:33:
[...]

Je kan met sommige apps, waaronder TB, proberen Talk / Hangouts te ontkoppelen van de market.

Overigens ben ik niet geheel met je eens dat het een verslechtering is. De UI is er sterk op vooruit gegaan. Wat ik alleen jammer vind is dat ik niet meer de status van anderen kan zien. En dat de koppeling met het telefoonboek niet goed werkt, waardoor ik mijn contacten er 3 a 4x tussen zie staan (mobiel, mobiel zakelijk, email prive, email zakelijk)
Thanks, dat was 'm!

For whatever reason is Hangouts op m'n Galaxy Nexus zo traag als *piep*. Tevens vind ik het erg vervelend dat ik niet kan zien wie online en wie offline is.

[ Voor 11% gewijzigd door Smultie op 15-07-2013 13:05 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:04:
[...]

Thanks, dat was 'm!

For whatever reason is Hangouts op m'n Galaxy Nexus zo traag als *piep*. Tevens vind ik het erg vervelend dat ik niet kan zien wie online en wie offline is.
Ja, dat is inderdaad een beetje raar. Overigens geen last van dubbele contacten omdat ik alles gemerged heb en Hangouts gaat daar wel goed mee om. Ik vind het echt een erg fijn programma, draait hier (Xperia Z) ook soepel en gebruik het ook regelmatig.

• Miss_80
  • Laatst online: 03-12-2025
Iedereeen bedankt voor de snelle reacties. Ik ga mij eens meer verdiepen in KeePass. Vind het synchroniseren via de wifi wel een handig. Dan heb ik dropbox niet nodig en blijft het alleen beschikbaar op mijn eigen PC en telefoon

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cyleo schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:11:
[...]

Ja, dat is inderdaad een beetje raar. Overigens geen last van dubbele contacten omdat ik alles gemerged heb en Hangouts gaat daar wel goed mee om. Ik vind het echt een erg fijn programma, draait hier (Xperia Z) ook soepel en gebruik het ook regelmatig.
Wat bedoel je met dat je je contacten gemerged hebt? Ik heb alleen Google contacten (whatsapp even daargelaten, die ontleent contacten aan de Google ones). En dan heb ik één contact met 2 email adressen, 2 mobiele nummers, en vaak ook een (of meerdere) vaste nummers. Per contact dus. Wat kan ik daaraan mergen zodat ik in Hangouts nog maar 1x iemand zie? Dus dat ik de keuze krijg om contact met iemand te leggen, en niet na de eerste klik de keuze krijg uit diens lijst emailadressen/telefoonnummers?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Laguna

Connaisseur

Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:29:
Ik loop al weken tegen hetzelfde aan, echter nog geen oplossing voor gevonden. Titanium Backup is ook maar halfbakken oplossing, detach werkt wel maar het werkt maar tijdelijk na een tijdje (en sowieso als je je telefoon reboot) is de koppeling weer terug en krijg je weer vrolijk een update melding van Hangouts.

Ik heb zelf helemaal geen behoefte aan een WhatsApp wannabee app, met Talk had ik amper contacten erin staan (iets van 5 oid) en met Hangsouts staat daar gewoon iedereen in. Verder is de status aanduiding slecht te zien (online gekleurd, offline wat lichter gekleurd).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Ik loop al weken tegen hetzelfde aan, echter nog geen oplossing voor gevonden. Titanium Backup is ook maar halfbakken oplossing, detach werkt wel maar het werkt maar tijdelijk na een tijdje (en sowieso als je je telefoon reboot) is de koppeling weer terug en krijg je weer vrolijk een update melding van Hangouts.
Heb net gereboot en Talk/Hangouts staat nog steeds niet in de Play Store.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

AllSeeyinEye schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:21:
[...]

Wat bedoel je met dat je je contacten gemerged hebt? Ik heb alleen Google contacten (whatsapp even daargelaten, die ontleent contacten aan de Google ones). En dan heb ik één contact met 2 email adressen, 2 mobiele nummers, en vaak ook een (of meerdere) vaste nummers. Per contact dus. Wat kan ik daaraan mergen zodat ik in Hangouts nog maar 1x iemand zie? Dus dat ik de keuze krijg om contact met iemand te leggen, en niet na de eerste klik de keuze krijg uit diens lijst emailadressen/telefoonnummers?
Ik vermoed dat hij bedoeld dat hij het óf heeft gedaan met een HTC, die geeft dubbele contacten aan en die kun je samenvoegen of op de PC/laptop gaan naar https://mail.google.com/mail/u/0/#contacts en daar klikken op [meer]>Dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen. Samenvoegen moet je uiteraard wel zelf even toestemming voor geven.

Optie 1 werkt dacht ik alleen op het toestel (in Google blijven het aparte contacten), optie 2 werkt overal in je Google account..

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

janvanduschoten schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:50:
[...]

Ik vermoed dat hij bedoeld dat hij het óf heeft gedaan met een HTC, die geeft dubbele contacten aan en die kun je samenvoegen of op de PC/laptop gaan naar https://mail.google.com/mail/u/0/#contacts en daar klikken op [meer]>Dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen. Samenvoegen moet je uiteraard wel zelf even toestemming voor geven.

Optie 1 werkt dacht ik alleen op het toestel (in Google blijven het aparte contacten), optie 2 werkt overal in je Google account..
Zojuist optie 2 geklikt: Yay! No duplicates. Oftewel, daar zit het probleem niet. Wat ik zoek is een optie om als ik op een naam klik in Hangouts, dat ik niet een lijst krijg die uit meerdere telefoonnummers en adressen bestaat om een poging te doen om contact te krijgen, maar gewoon een gesprek opent. Ik weet namelijk niet op welke wijze iemand anders Hangouts gebruikt. Heb nu tig gesprekken staan die volgens mij nooit gelezen worden door de ander...
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Iedere andere messenger heeft een vergelijkbare optie. Dit is nog slechter dan de Talk methode waarbij je iemand uit moest nodigen...

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je mensen dubbel hebt staan in je Google contacten dan kun je ze ook handmatig samenvoegen.
Je kunt de boxjes aanvinken voor de bewuste contacten en dan weer klikken op [meer]>Contacten samenvoegen.

Google kijkt alleen naar de overduidelijke dubbele, de wat minder duidelijke moet je ff handmatig doen. Even een keertje werk, maar dan heb je het wel goed staan :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

Tweety1 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:21:
Iedereeen bedankt voor de snelle reacties. Ik ga mij eens meer verdiepen in KeePass. Vint het synchroniseren via de wifi wel een handig. Dan heb ik dropbox niet nodig en blijft het alleen beschikbaar op mijn eigen PC en telefoon
Wat ik doe, ik heb dan wel Dropbox, maar dat is niet verplicht.

KeePass database in een map in Dropbox
Op de PC werk ik direct in die database, en de Dropbox client synchroniseerd de database automatisch.
Op de tablet en telefoon Google Play: FolderSync of Google Play: FolderSync Lite of een vergelijkbare app.
Met FolderSync syncroniseer ik de Dropbox map waar de KeePass database instaat. Dropbox kan je ook vervangen door FTP, SFTP, Windows fileshare, NFS server, SkyDrive, Google Drive etc.

Mijn Dropbox versie is altijd de leidende versie. Ik sync dus alleen vanaf Dropbox naar mijn tablet/telefoon, en niet andersom, of twee richtingen. Kan wel, maar bewust voor gekozen om dat niet te doen.

Als extra beveiliging van mijn KeePass database werk ik ook nog met een keyfile. Deze keyfile staat lokaal op mijn tablet, pc, en computers. De keyfile sync ik echter niet met Dropbox, die staat weer ergens anders gebackupt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

janvanduschoten schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:01:
Als je mensen dubbel hebt staan in je Google contacten dan kun je ze ook handmatig samenvoegen.
Je kunt de boxjes aanvinken voor de bewuste contacten en dan weer klikken op [meer]>Contacten samenvoegen.

Google kijkt alleen naar de overduidelijke dubbele, de wat minder duidelijke moet je ff handmatig doen. Even een keertje werk, maar dan heb je het wel goed staan :)
Nee, dat is het niet, want ik heb dus in mijn Contacts(.apk) en op de website netjes 1 contact per contact. En een groot deel van mijn contacten heeft in die ene contact dan een Voornaam, Achternaam, Adres (prive), Adres (zakelijk), Bedrijf, Mobiel prive, Mobiel zakelijk, Thuis (tel nr), Kantoor (tel nr), E-mail prive, E-mail zakelijk, verjaardag veld.

Zoals uit bovenstaande 'lijstje' blijkt, hebben dus een groot deel van mijn contacten meerdere manieren die door Hangouts gebruikt worden om contact te maken, namelijk twee emailadressen en vaak twee mobiele telefoonnummers.

Ook al heb ik dat in mijn contactenlijst dus netjes allemaal onder één contact staan, in Hangouts is het schier onmogelijk om contact te leggen. Ik weet bijvoorbeeld dat ze Android toestellen gebruiken en dat ze _dus_ Hangouts (of Talk) gebruiken. Maar als ik iemand z'n naam aanklik, dan krijg ik een popup met de keuze uit 2 telefoonnummers en 2 email adressen. Een willekeurige kiezen en op goed geluk een bericht schrijven heb ik inmiddels opgegeven (ik kan beter niet naar het casino gaan...)

Wat ook dom is trouwens, is dat ik al jaren mijn vrouw op Talk heb (en nu dus op Hangouts), en dat ook zij twee keer in de lijst voor komt. Een keer als veelgebruikt contact en een keer bij de contacten...

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Laguna

Connaisseur

Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:34:
[...]

Heb net gereboot en Talk/Hangouts staat nog steeds niet in de Play Store.
Hmm ok nam aan dat bij reboots sowieso de koppeling hersteld zou zijn, maar blijkbaar dus niet.

Echter de koppeling wordt uiteindelijk wel hersteld, kwestie van tijd..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Roodey
Ik ben afgelopen weekend afgestapt van Gmail.com en ben over op Outlook.com.
Sync contacts, mail en agenda is geen probleem. Het enige wat nog ontbreekt is het syncen van taken.
Tasks Free synced met Gmail.com. Zodoende kon ik taken via Gmail invoeren en die kwamen op mijn telefoon terecht. Ditzelfde wil ik dus met Outlook.com doen. Wie is dat gelukt?
Toestel Galaxy S4.

• drijfhout
  • Laatst online: 21-12-2025
Hoi mede-tweakers,

Net zoals vrijwel iedere Android gebruiker maak ik veel gebruik van Whatsapp.
Het is mij opgevallen dat als ik een groot bericht stuur ( en ik bedoel echt een gigantische hoeveelheid tekens ) dan krijg ik het vrijwel altijd voor elkaar om bij de ontvanger Whatsapp te laten crashen, of zelfs de telefoon vast te laten lopen.
Gezien de manier hoe Whatsapp contactlijsten opbouwt en gezien bijna iedereen het heeft lijkt me dit toch heel makkelijk te misbruiken door mensen die er verstand van hebben?
Wat ik altijd begrepen heb ( correct me if i'm wrong ) is dat als je iets kan laten vastlopen dat dat ook een goede manier is om door de beveiliging heen te glippen.

Ik vroeg het me gewoon af, op deze late uren :P

Verwijderd

drijfhout schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:45:
Hoi mede-tweakers,

Net zoals vrijwel iedere Android gebruiker maak ik veel gebruik van Whatsapp.
Het is mij opgevallen dat als ik een groot bericht stuur ( en ik bedoel echt een gigantische hoeveelheid tekens ) dan krijg ik het vrijwel altijd voor elkaar om bij de ontvanger Whatsapp te laten crashen, of zelfs de telefoon vast te laten lopen.
Gezien de manier hoe Whatsapp contactlijsten opbouwt en gezien bijna iedereen het heeft lijkt me dit toch heel makkelijk te misbruiken door mensen die er verstand van hebben?
Wat ik altijd begrepen heb ( correct me if i'm wrong ) is dat als je iets kan laten vastlopen dat dat ook een goede manier is om door de beveiliging heen te glippen.

Ik vroeg het me gewoon af, op deze late uren :P
Ja, je hebt gelijk. Dit soort situaties kunnen vaak misbruikt worden om ook door de beveiliging heen te glippen. Wel interessant...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Google heeft de play store op de PC ook weer aardig verpest. Véél te ruim opgezet met hopen loze ruimte en die vreselijk lage informatiedichtheid die om de een of andere reden in de mode is geraakt. Het zal wel 'overzichtelijker' genoemd worden. Het is te hopen dat men over een paar jaar het weer terugverandert met dan ongetwijfeld weer een aanprijzing van 'nog meer informatie' of zoiets.

De mogelijkheid om de taal te kiezen heeft men maar 'gemakshalve' helemaal weggelaten. Ik vond het al zo irritant dat zonder cookies te accepteren de taal telkens weer naar NL terugsprong als ik voor Engels gekozen had. Als ik op Home of Startpagina klik krijg ik een grotendeels lege pagina, zowel in mijn behoorlijk restrictieve Firefox als in een standaard Iron browser. We gaan weer fijn zo Google. :(

Ik vraag me af of het nu eindelijk vergezeld zal gaan met de 50 miljard downloads actie.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

Zomg, dat is idd een hele achteruitgang.
Ik zie maar liefst 9 apps als recommend for you, de rest (60%+?) is gewoon lege grijze ruimte.
Geen highlights van apps, totaal niet aantrekkelijk. Gewoon slecht dit.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Bullet NL schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:45:
Ik ben opzoek naar een alternatief voor de latitude dienst van Google.... Google gaat er namelijk mee stoppen, zodoende. Kennen jullie een alternatief?
Ik ben ook op zoek maar ik heb nog niks gevonden. Vooral de locatiegeschiedenis vind ik handig om terug te zien. Wie heeft er een suggestie voor een alternatief?

http://serve.infoteur.nl

Verwijderd

joep doei schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Ik ben ook op zoek maar ik heb nog niks gevonden. Vooral de locatiegeschiedenis vind ik handig om terug te zien. Wie heeft er een suggestie voor een alternatief?
My Tracks?

• Dannisi
  • Laatst online: 06-01 03:11
joep doei schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Dat blijft gewoon werken he, het gaat alleen naar G+ (of je daar blij van moet worden, is iets anders...)

There is no place like 127.0.0.1

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-01 15:10

Bullet NL

Eigen Wijs

My Tracks is vooral bedoelt om je eigen locatie mee te monitoren, ik bedoel meer een app waarbij je andere (google) accounts kan zien

Cogitationis poenam nemo patitur

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Dannisi schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:35:
[...]

Dat blijft gewoon werken he, het gaat alleen naar G+ (of je daar blij van moet worden, is iets anders...)
Echt waar? Dat is mooi! En dan is er eindelijk een reden om op Google+ te kijken.

http://serve.infoteur.nl

Pagina: 1 ... 20 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.