• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
RoD schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:37:
[...]

Het is hier geen helpdesk: het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat en meldt wat je al hebt geprobeerd. Iets meer inzet graag.
Smultie in "Google Play & Androidapps - Deel 18"

Als men het antwoord van die helpdesk niet eens meer leest, tsja :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door Nivk op 29-05-2013 23:52 . Reden: verklaring ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
pelt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:22:
Weet er iemand een app om de hardwarematige touch knopjes op een telefoon te testen? Ik heb een Jiayu G2S uit China, maar de touch licht knopjes lijken niet te werken. Ik weet echter niet of dat `hoort` of dat het een bug is.

Het gaat dus om de onderste buttons.

[afbeelding]
Bedoel je de verlichting van die knopjes? Die gaat vaak pas aan als de omgeving donker genoeg is, je kan dit testen door de sensor goed af te dekken of als het echt helemaal donker is

[ Voor 58% gewijzigd door Prulleman op 30-05-2013 06:58 ]

Strava

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
CLB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:59:
[...]

How how sorry hoor :) Als ik een HTC zou hebben, heb ik toch al Sense ;)
Ik hoef ook geen Sense, Ik vroeg om een alternatief voor de Sense-lockscreens.

[...]

Even bekijken dank!
nou ja ging er ook vanuit dat je een htc had jongeman :*)

maar inderdaad die app is enkel voor htc sense toestellen, maar dan kan je wel je lockscreen aanpassen naar wens en niet de vooropgestelde thema's

er zijn vast wel dingen te vinden in de playstore, lockscreen apps met thema sense

wel opletten dat ze nietveel ram gebruiken en er niet teveel crap bijkomt ;)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:50
Prulleman schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 06:55:
[...]

Bedoel je de verlichting van die knopjes? Die gaat vaak pas aan als de omgeving donker genoeg is, je kan dit testen door de sensor goed af te dekken of als het echt helemaal donker is
Ja sorry, ik bedoelde inderdaad de verlichting. Ik heb inmiddels in het donker gezien dat het licht het wel dat maar heel zwakjes. Ik ben op zoek naar een app die die lichtjes kan tweaken. Mijn telefoon is geroot, ik neem aan dat hier ergens een app voor is maar kan echt niks vinden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Krasloos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:36:
[...]

Ik registreer nu mijn routes die ik hardloop/loop/fiets met Runtastic inderdaad, Fantastische applicatie. Helaas weet ik niet hoe ik met deze app een route uitstippel.
Ik weet niet of het met de app zelf kan, maar op de website http://www.runtastic.com/nl/routes/new kan je zelf routes maken. Je kan daar je oude activiteiten als basis nemen of from scratch iets op de kaart in elkaar klikken. Die routes kan je dan oproepen in de app.

Dit kan bij Runkeeper ook: http://runkeeper.com/new/route
En bij Sportypal ook: http://www.sportypal.com/Tracks/New

Ik heb ze alledrie gebruikt, maar ben er nog niet echt uit welke het fijnst werkt. Hangt er ook een beetje van af of je gaat hardlopen, fietsen, motorrijden (staat niet overal bij), skieen enz.

Verder heb je nog Endomondo, maar die heb ik nog nooit gebruikt: http://www.endomondo.com/routes/create/

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
gwystyl schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:33:
[...]

Ik weet niet of het met de app zelf kan, maar op de website http://www.runtastic.com/nl/routes/new kan je zelf routes maken. Je kan daar je oude activiteiten als basis nemen of from scratch iets op de kaart in elkaar klikken. Die routes kan je dan oproepen in de app.

Dit kan bij Runkeeper ook: http://runkeeper.com/new/route
En bij Sportypal ook: http://www.sportypal.com/Tracks/New

Ik heb ze alledrie gebruikt, maar ben er nog niet echt uit welke het fijnst werkt. Hangt er ook een beetje van af of je gaat hardlopen, fietsen, motorrijden (staat niet overal bij), skieen enz.

Verder heb je nog Endomondo, maar die heb ik nog nooit gebruikt: http://www.endomondo.com/routes/create/
Ha, het is gelukt om een route te maken, helaas komt de route niet naar voren op de telefoon..
Ik heb ook allerlei verschillende trackers gebruikt. Ik vind Runtastic er wel uitspringen.
Endomondo is ook wel fijn om mee te werken..

In dit geval, erg bedankt voor je reactie.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik ben overgestapt van een HTC One X naar een Samsung Galaxy S4. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om mijn SMS'jes over te kunnen zetten.

Op mijn HTC gebruik ik vermoedelijk de standaard app van HTC. Hierin heb ik de mogelijkheden om SMS'jes te backuppen (en restoren uiteraard) naar SD kaart of te e-mailen. Nu zat ik in de berichtenapp van mijn Samsung te kijken, maar hier zie ik die opties niet staan.

Nu zijn er verschillende apps die beweren naar Gmail te kunnen backuppen, maar als ik dan de recensies lees wordt ik niet blij :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
pelt schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:26:
[...]

Ja sorry, ik bedoelde inderdaad de verlichting. Ik heb inmiddels in het donker gezien dat het licht het wel dat maar heel zwakjes. Ik ben op zoek naar een app die die lichtjes kan tweaken. Mijn telefoon is geroot, ik neem aan dat hier ergens een app voor is maar kan echt niks vinden.
Hoogstwaarschijnlijk is hier geen app voor maar zit het in de kernel zelf en zul je zelf aan het coden moeten of op xda kijken of er iemand een kernel heeft waar dit getweakt is. Voor mijn Sensation zijn er enkele kernels in omloop waar de backlight van deze knoppen is aangepast.
Krasloos schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:51:
[...]

Ha, het is gelukt om een route te maken, helaas komt de route niet naar voren op de telefoon..
Ik heb ook allerlei verschillende trackers gebruikt. Ik vind Runtastic er wel uitspringen.
Endomondo is ook wel fijn om mee te werken..

In dit geval, erg bedankt voor je reactie.
In Endomondo is het zo dat je je activiteit aan een route kunt koppelen na afloop van de activiteit. In Runkeeper kun je bij aanvang van je activiteit aangeven welke route je gaat doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Arie- op 30-05-2013 10:43 ]

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-01 01:39
The Executer schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:41:
Ik ben overgestapt van een HTC One X naar een Samsung Galaxy S4. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om mijn SMS'jes over te kunnen zetten.

Op mijn HTC gebruik ik vermoedelijk de standaard app van HTC. Hierin heb ik de mogelijkheden om SMS'jes te backuppen (en restoren uiteraard) naar SD kaart of te e-mailen. Nu zat ik in de berichtenapp van mijn Samsung te kijken, maar hier zie ik die opties niet staan.

Nu zijn er verschillende apps die beweren naar Gmail te kunnen backuppen, maar als ik dan de recensies lees wordt ik niet blij :P.
Ik gebruik deze een half jaar, zeer tevreden over: Google Play: SMS Backup + (op Wildfire S met CM7.2)

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
The Executer schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:41:

deze werkte fijn indertijd voor men vriendin van een wildfire S naar een S3,

Google Play: SMS Backup & Restore

succes

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Werken bij jullie de beltegoed-apps van http://www.d-centralize.nl/ nog?

Ik heb hem zelf voor Simyo en mijn vrouw voor Vodafone, beiden werken sinds een tijdje niet meer. Op de site kan ik er niets over vinden. Via de Play Store heb ik ze een paar dagen terug gemaild, maar daar is niet op geantwoord.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Staat niet eens meer in play store.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 19:37
pven schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:55:
Werken bij jullie de beltegoed-apps van http://www.d-centralize.nl/ nog?

Ik heb hem zelf voor Simyo en mijn vrouw voor Vodafone, beiden werken sinds een tijdje niet meer. Op de site kan ik er niets over vinden. Via de Play Store heb ik ze een paar dagen terug gemaild, maar daar is niet op geantwoord.
Vind wel dit:
http://www.d-centralize.nl/beltegoed/roadmap
Vanaf 2010 heeft d-centralize Beltegoed Apps ontwikkeld voor de verschillende Nederlandse providers.

Eind 2012 zijn een aantal van deze Apps overbodig gemaakt omdat providers zelf Apps zijn gaan onwikkelen. De Apps voor deze providers zal d-centralize nog eenmaal updaten en vervolgens terugtrekken.

Met een aantal providers dat nog geen eigen Apps had is d-centralize een samenwerkingsverband aangegaan. Dit garandeerd een hogere kwaliteit van de beltegoed indicatie, continuiteit en (vooralsnog) een gratis App voor de gebruiker.

Voor de Apps van de resterende providers zal d-centralize vanaf 2013 geen support meer verlenen en in geval van problematisch onderhoud vervolgens terugtrekken. Providers zonder eigen App wordt aangeraden een samenwerkingsverband aan te gaan.

• pven
  • Niet online
Ze staan er wel in, maar niet in de index

Zie bv https://play.google.com/s...entralize.beltegoed.simyo

Ah: dank voor de update.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 30-05-2013 23:08 ]

• agoNITE
Item niet gevonden..

Vreemd trouwens, heb 2 van zijn apps gekocht. T-Mobile en Vodafone. Gebruik ze al ruim 2 jaar niet meer, maar had een melding hierover toch wel netjes gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door agoNITE op 30-05-2013 23:10 ]

• pven
  • Niet online
Huh: bij mij wordt die link in de Play Store geopend. :?

• agoNITE
pven schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:10:
Huh: bij mij wordt die link in de Play Store geopend. :?
Hier niet, vreemd! :s

• Prulleman
Waarschijnlijk om juist oud onjuiste redenen niet compatible, check de link maar eens op de web versie van de play store, dan zie je wellicht de melding dat je toestel niet compatible is

Strava

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:44
Of de één opent hem op z'n mobiel, de ander op de pc? :P

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2025

Koppensneller

winterrrrrr

Heeft iemand de nieuwe date en time pickers in de Google Calendar app gezien? Superpraktisch, en het ziet er flink fancy uit :)

• Prulleman
worden die niet vanuit het systeem opgeroepen? met andere woorden, als je een HTC met sense hebt dan krijg je de sense date picker, etc

wellicht heeft je toestel een firmware upgrade gehad en heb je nu de datepicker van de nieuwere android versie?

Strava

• agoNITE
maarud schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:06:
Of de één opent hem op z'n mobiel, de ander op de pc? :P
Op m'n Nexus 4 niet gevonde, in de browser ook niet ;)

• Prulleman
hier doet die link het ook niet, maar kan je het niet hier mee:
Google Play: Mijn Simyo

Strava

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Prulleman schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:44:
worden die niet vanuit het systeem opgeroepen? met andere woorden, als je een HTC met sense hebt dan krijg je de sense date picker, etc

wellicht heeft je toestel een firmware upgrade gehad en heb je nu de datepicker van de nieuwere android versie?
Google Calender had bij vanochtend update via de playstore. Met kleurtjes en al. :)
(nexus)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Koppensneller schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:19:
Heeft iemand de nieuwe date en time pickers in de Google Calendar app gezien? Superpraktisch, en het ziet er flink fancy uit :)
Jep, net hier heel wat Google apps geupdate, waaronder Calendar.
Had de date/time pickers al gezien @ I/O 2013, en in de praktijk, tot nu toe :P, werken ze best goed. Stuk prettiger/beter dan die imho toch wel irritante scrolldingen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Prulleman
hmmm, zie inderdaad in de playstore de nieuwe screenshots, alleen nog geen update om mijn GNexus... :(

/edit, blijkbaar heb ik op mjjn custom rom een gapps versie met de agenda app die niet gelinked is met de playstore.. een install vanuit play zet een 2e app ernaast.

Maar die date/time pickers zijn erg goed inderdaad!!!

[ Voor 52% gewijzigd door Prulleman op 31-05-2013 11:11 ]

Strava

• pven
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:51:
Die heb ik er nu op staan, maar die heeft geen widgets.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nakebod schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:56:
[...]

Jep, net hier heel wat Google apps geupdate, waaronder Calendar.
Had de date/time pickers al gezien @ I/O 2013, en in de praktijk, tot nu toe :P, werken ze best goed. Stuk prettiger/beter dan die imho toch wel irritante scrolldingen.
Ik vind het jammer dat de google agenda app, zo'n gare widget heeft. Als je de app opent ziet het er goed uit, maar dit overzicht als widget ken ik niet.

www.casarodriguillo.com

• agoNITE
Prulleman schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:51:
Hm ik heb zelf geen Simyo, ging meer over dat de apps van d.centralize niet meer te vinden zijn :p
Zit nooit buiten mijn bundel, dus hoef het ook niet te checken.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

De reden waarom ik lang geleden al overgestapt ben naar alternatieve agenda widgets :P
Android Pro Widgets momenteel, al heb ik ook nog ergens Pure Calendar widget op de schap liggen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Koppensneller schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:19:
Ja, een beetje de 4.2 stijl. Voor de mensen die zich irriteren aan 2 calendar apps (ik heb zo'n tik): In de meeste gevallen is de calendar app van de fabrikant gewoon te disablen zonder enige problemen.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:05
Ik zoek een (goeie) camera applicatie, waarmee ik kan filmen (liefst fullHD). En tijdens het filmen kunnen focussen door bijv. door het scherm te aanraken.
Ik heb deze optie nodig, omdat ik met mijn HTC Sensation (CM10.1 albinoman) niet kan focussen met de standaard camera applicatie tijdens het filmen (CM10.1 camera).
Ik heb o.a. Camera zoom fx en camera mx, maar beide heb je die optie niet.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij de Galaxy s4 zit een app waarmee je je tv kan bedienen het heet watch on ofzo maar dit programma laad altijd wat er nu is op tv en dat is een beetje omslachtig.

Iemand die een andere apps weet om je tv te bedienen?

[ Voor 6% gewijzigd door Wii4all op 02-06-2013 20:24 ]

Burp

• agoNITE
Wii4all schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:47:
Bij de Galaxy s4 zit een appartement waarmee je je tv kan bedienen het heet watvoor ofzo maar dit programma laad altijd wat er nu is op tv en dat is een beetje omslachtig iemand die een andere apparaten weet om je tv te bedienen?
Dude, leestekens en lees je tekst eens door voor je op versturen klikt.

Los daar van heb ik geen flauw idee waar je het over hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door agoNITE op 02-06-2013 11:56 ]

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
agoNITE schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Dude, leestekens en lees je tekst eens door voor je op versturen klikt.

Los daar van heb ik geen flauw idee waar je het over hebt.
Dan ben je toch niet alleen. Buiten het feit dat het over een Galaxy S4 gaat, zie ik geen verband met zijn appartement en nog minder met de bediening van zijn TV (hoewel ik weet dat er een soort IR zit in de S4)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En autocorrect uitzetten. ;)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Nakebod schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:23:
De reden waarom ik lang geleden al overgestapt ben naar alternatieve agenda widgets :P
Android Pro Widgets momenteel, al heb ik ook nog ergens Pure Calendar widget op de schap liggen.
Simple Calendar Widget, ook zo'n topper _/-\o_

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid Smooth calender als widget, van daaruit kom ik in Google calendar.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

yeth3119 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 09:00:
Ik zoek een (goeie) camera applicatie, waarmee ik kan filmen (liefst fullHD). En tijdens het filmen kunnen focussen door bijv. door het scherm te aanraken.
Ik heb deze optie nodig, omdat ik met mijn HTC Sensation (CM10.1 albinoman) niet kan focussen met de standaard camera applicatie tijdens het filmen (CM10.1 camera).
Ik heb o.a. Camera zoom fx en camera mx, maar beide heb je die optie niet.
Volgens hun eigen site zou het wel moeten werken met de ingebouwde app. Dus ik vraag me af of het met een andere app het dan beter gaat werken. Je zou verder zoom camera (zonder fx) kunnen proberen.

Camera zoom fx schakelt overigens gewoon naar de app van de telefoon zelf, deze app doet alleen foto's.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• yeth3119
rockhopper schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Volgens hun eigen site zou het wel moeten werken met de ingebouwde app. Dus ik vraag me af of het met een andere app het dan beter gaat werken. Je zou verder zoom camera (zonder fx) kunnen proberen.

Camera zoom fx schakelt overigens gewoon naar de app van de telefoon zelf, deze app doet alleen foto's.
Dat is het probleem, ik ben nu op een CM10.1 ROM, en daar werkt zowel auto-focus als focus door aanraken niet tijdens het filmen met de stock camera app van android JB. Ik heb gemerkt dat bij het filmen met camera zoom fx hij automatisch naar de standaard camera app gaat.

Ik ga zoom camera even uitproberen, dankjewel voor de tip!

edit: ik heb zoom camera uitgeprobeerd, maar helaas is het niet mogelijk om te focussen door het scherm aanteraken.

[ Voor 6% gewijzigd door yeth3119 op 02-06-2013 14:06 ]

• Orian
  • Niet online
Stef666 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:12:
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid Smooth calender als widget, van daaruit kom ik in Google calendar.
Ben ik de enige die groot fan is van business calendar (free)? Heerlijke widget en ook heerlijke besturing in de app. Slechts een paar nadelen: je kunt als herinnering geen email instellen (moet je dus via de pc & website van google doen), alleen een geluid. App is vrij zwaar voor mijn telefoon (1,4 ghz singlecore + 512 mb geheugen) en de gratis versie heeft reclame. Ik wil best betalen, maar aangezien ik geen CC heb is dit geen mogelijkheid (ze bieden helaas niet de mogelijkheid een code op hun site te kopen (met paypal oid) en die in te voeren in je app zoals sommige anderen doen).

Maar dit zijn details, imo by far de beste agenda app & widget <3

• Cyleo
Orian schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:58:
[...]

Ben ik de enige die groot fan is van business calendar (free)? Heerlijke widget en ook heerlijke besturing in de app. Slechts een paar nadelen: je kunt als herinnering geen email instellen (moet je dus via de pc & website van google doen), alleen een geluid. App is vrij zwaar voor mijn telefoon (1,4 ghz singlecore + 512 mb geheugen) en de gratis versie heeft reclame. Ik wil best betalen, maar aangezien ik geen CC heb is dit geen mogelijkheid (ze bieden helaas niet de mogelijkheid een code op hun site te kopen (met paypal oid) en die in te voeren in je app zoals sommige anderen doen).

vind de ui echt verschrikkelijk, qua functies is die wel erg goed.

• Orian
  • Niet online
Ik weet niet hoe lang geleden je het geprobeerd heb, maar ik denk dat ze ongeveer 1 á maanden geleden de UI voor een groot deel vernieuwd (meer in lijn met holo) hebben. Vond het daarvoor ook al goed, maar nu perfect :). Maar meningen verschillen natuurlijk (gelukkig) :)

• Wii4all
  • Niet online
Tomskii5 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Dan ben je toch niet alleen. Buiten het feit dat het over een Galaxy S4 gaat, zie ik geen verband met zijn appartement en nog minder met de bediening van zijn TV (hoewel ik weet dat er een soort IR zit in de S4)
sorry heb de tekst aangepast..

Klote switfkey over rulde mijn woorden en daarom staat het er zo stom.

------------------------
Bij de Galaxy s4 zit een app waarmee je je tv kan bedienen het heet 'watch on' ofzo maar dit programma laad altijd wat er nu is op tv en dat is een beetje omslachtig.

Iemand die een andere apps weet om je tv te bedienen?

[ Voor 22% gewijzigd door Wii4all op 02-06-2013 20:26 ]

Burp

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12-2025

Satom

Verzamel ervaringen

Je kan ook je tv bedienen met watchon, als je rechtsbovenin op het icoon drukt, zo gebruik ik het ook.. Bedoel je dat misschien?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

yeth3119 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Dat is het probleem, ik ben nu op een CM10.1 ROM, en daar werkt zowel auto-focus als focus door aanraken niet tijdens het filmen met de stock camera app van android JB. Ik heb gemerkt dat bij het filmen met camera zoom fx hij automatisch naar de standaard camera app gaat.

Ik ga zoom camera even uitproberen, dankjewel voor de tip!

edit: ik heb zoom camera uitgeprobeerd, maar helaas is het niet mogelijk om te focussen door het scherm aanteraken.
Het lijkt er dan dus op dat de maker van de rom iets niet helemaal lekker heeft overgezet zodat deze ondersteuning weg is gevallen. Het toestel kan het wel hardwarematig en dat is het belangrijkste. Dan heb je maar twee opties, maker emailen en hopen dat hij het nog wil fixen (oud toestel, waarschijnlijk weinig kans) of je gaat naar een andere (eventueel originele) rom.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• yeth3119
rockhopper schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:10:
[...]

Het lijkt er dan dus op dat de maker van de rom iets niet helemaal lekker heeft overgezet zodat deze ondersteuning weg is gevallen. Het toestel kan het wel hardwarematig en dat is het belangrijkste. Dan heb je maar twee opties, maker emailen en hopen dat hij het nog wil fixen (oud toestel, waarschijnlijk weinig kans) of je gaat naar een andere (eventueel originele) rom.
Dus er is geen camera app in the play store, die wel kan focussen door op het scherm aanteraken tijdens het filmen.
Naar een andere/originele ROM gaan is helaas geen optie, deze ROM is veel sneller en vloeinder dan de rest.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

yeth3119 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:24:
[...]

Dus er is geen camera app in the play store, die wel kan focussen door op het scherm aanteraken tijdens het filmen.
Naar een andere/originele ROM gaan is helaas geen optie, deze ROM is veel sneller en vloeinder dan de rest.
Je begrijpt me verkeerd, ze kunnen het waarschijnlijk allemaal (degene die ook kunnen filmen), maar door een programmeer foutje in de rom die je gebruikt werkt het focussen niet goed. (of je camera in je telefoon werkt niet goed ;) ) Het komt helaas op hetzelfde neer. Overigens is het best vreemd dat er zo weinig "film" apps zijn, en zoveel die alleen fotografie doen.

• horizon1978
[...]

Is wel mooi en uitgebreid maar ik moet zeggen dat de standaard agenda qua functies niet veel onderdoet (eigenlijk niets wat ik mis) en daarnaast wat lichter in gebruik is.

Over de widget: simple calender widget is inderdaad super. Geen franjes, maar mooi subtiel. Dat naast de Eye in the Sky Widget. :)

• Wii4all
  • Niet online
Satom schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:20:
Je kan ook je tv bedienen met watchon, als je rechtsbovenin op het icoon drukt, zo gebruik ik het ook.. Bedoel je dat misschien?
Ja dat kan wel alleen wil ik het liefst dat de app begint met de afstandsbediening te tonen en niet de tv lijst. Nu zit je weer ff te wachten totdat je vedder kan gaan.

Burp

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Het lukt mij wel om direct op de knop te drukken, alleen crasht ie dan.. Heb het gevoel dat het niet zo'n stabiele app is :X
Wii4all schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:17:
[...]

Ja dat kan wel alleen wil ik het liefst dat de app begint met de afstandsbediening te tonen en niet de tv lijst. Nu zit je weer ff te wachten totdat je vedder kan gaan.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:06

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Zelf gebruik ik als widget Calendar Widget. S Planner is voor mij toch de meest overzichtelijke kalender / agenda app. Zeker de 'week' view met een vak per dag ipv de Google methode met een kolom per dag is heerlijk. Het grote nadeel van die kolommen is namelijk dat je niet kan lezen wat er in je afspraak velden staat. En met meerdere items per dag is dat een groot nadeel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• yeth3119
rockhopper schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:41:
[...]

Je begrijpt me verkeerd, ze kunnen het waarschijnlijk allemaal (degene die ook kunnen filmen), maar door een programmeer foutje in de rom die je gebruikt werkt het focussen niet goed. (of je camera in je telefoon werkt niet goed ;) ) Het komt helaas op hetzelfde neer. Overigens is het best vreemd dat er zo weinig "film" apps zijn, en zoveel die alleen fotografie doen.
Zo bedoelde je het, dankjewel voor je uitleg. Dan maar niet focussen.
Dat er heel weinig apps zijn om te filmen heb ik ook gemerkt. Er is van alles te vinden, behalve om te filmen.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-01 22:21

TRaSH

koffie ?

[...]

Ben ik de eni...Ik wil best betalen, maar aangezien ik geen CC heb is dit geen mogelijkheid (ze bieden helaas niet de mogelijkheid een code op hun site te kopen (met paypal oid) en die in te voeren in je app zoals sommige anderen doen).....
daar is een alternatief voor.
pre-paid cc
ja Nederland loopt achter op rest van de wereld waar de cc compleet ingeburgerd is.
en iDEAL is iets wat alleen puur Nederlands is.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TRaSH schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:02:
[...]

pre-paid cc
ja Nederland loopt achter op rest van de wereld waar de cc compleet ingeburgerd is.
Eens. Wat mij betreft wordt iDEAL per direct afgeschaft en krijgt iedereen een verwijzing naar Paypal en een creditcard. Wat een gemak levert dat op en een creditcard levert tegenwoordig meer op dat een spaarrekening ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

[...]

pre-paid cc
AllSeeyinEye schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Eens. Wat mij betreft wordt iDEAL per direct afgeschaft en krijgt iedereen een verwijzing naar Paypal en een creditcard. Wat een gemak levert dat op en een creditcard levert tegenwoordig meer op dat een spaarrekening ;)
Het originele concept wat tot iDEAL heeft geleid bevatte ook juist de mogelijkheid van Credit Card functionaliteit en daarmee internationale betalingen. Dat hebben de banken er helaas uiteindelijk uit weggelaten.

Heel dom.

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-01 14:21

B64

[...]
Je bedoelt eigenlijk dat de rest van de wereld achterloopt op Nederland? Hier was pinnen al massaal ingeburgerd toen de rest van de wereld nog massaal checks uitschreef - waardoor credit cards eigenlijk overbodig waren voor de Nederlandse markt.
AllSeeyinEye schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:08:
[...]
Wees blij dat er keuze is. Één (Amerikaans) bedrijf dat al het wereldwijde internetbetalingsverkeer beheert lijkt me niet echt een gezonde situatie.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
B64 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Je bedoelt eigenlijk dat de rest van de wereld achterloopt op Nederland? Hier was pinnen al massaal ingeburgerd toen de rest van de wereld nog massaal checks uitschreef - waardoor credit cards eigenlijk overbodig waren voor de Nederlandse markt.
Maar nu een heel groot deel van de wereld wel aan de CC is, kan het niet zijn dat de richting van de markt is veranderd en NL nu achterloopt (ironisch gezien dankzij zijn voorsprong eerder)?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wel een interessante discussie, maar niet in dit topic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Power Toggles is fully redesigned, prachtige app, prachtig design ook... Maar ik kom niet uit:
M'n batterij-icoontje / toggle wordt oranje vanaf de 50% ofzo, ik wil dat die standaard blauw blijft...

Can't find it in de nieuwe settings, iemand wel?

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 03-06-2013 17:54 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Orian
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:59:
[...]

Maar nu een heel groot deel van de wereld wel aan de CC is, kan het niet zijn dat de richting van de markt is veranderd en NL nu achterloopt (ironisch gezien dankzij zijn voorsprong eerder)?
offtopic:
Jup, we hebben hier last van de wet van de remmende voorsprong
AllSeeyinEye schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:03:
[...]

Zelf gebruik ik als widget Calendar Widget. S Planner is voor mij toch de meest overzichtelijke kalender / agenda app. Zeker de 'week' view met een vak per dag ipv de Google methode met een kolom per dag is heerlijk. Het grote nadeel van die kolommen is namelijk dat je niet kan lezen wat er in je afspraak velden staat. En met meerdere items per dag is dat een groot nadeel.
Ik wilde even S planner bekijken, maar kan hem niet vinden in de store. Bedoel je Planner S, of Schedule Planner misschien?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
S planner is de standaard Samsung app

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04-2025
Orian schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:32:
[...]

offtopic:
Jup, we hebben hier last van de wet van de remmende voorsprong

[...]

Ik wilde even S planner bekijken, maar kan hem niet vinden in de store. Bedoel je Planner S, of Schedule Planner misschien?
Ik moet zeggen dat DigiCal ook een fijne app is, die heeft dat ook

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• JdJtA
  • Laatst online: 14:36
De nieuwe Gmail-applicatie (4.5) is er:

http://www.androidpolice....tion-and-brand-new-inbox/

Net geïnstalleerd en ziet er wat mij betreft erg goed uit (moest nog wel de categorieën activeren via de pc). Even wennen die nieuwe indeling maar de eerste indruk is dat het erg prettig en intuïtief werkt imo.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik neem aan dat je de APK van de website heb gepakt? Aangezien de Play Store nog geen update voor Gmail aangeeft :X

• JdJtA
  • Laatst online: 14:36
Satom schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:04:
Ik neem aan dat je de APK van de website heb gepakt? Aangezien de Play Store nog geen update voor Gmail aangeeft :X
Klopt, heb de installatie via de .apk gedaan, werkt prima tot nu toe :)!

• Bastiaan
  • Laatst online: 01-01 03:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Over de enige optie waarin ik geïnteresseerd ben kan ik niet zo snel iets vinden: is het mogelijk om de conversatieweergave nu uit te schakelen? Ik heb namelijk een hele serie gebruikers welke daar bijzonder veek waarde aan zouden hechten :)

Edit: niet op mijn eigen kunnen vinden/gebruiken omdat ik de native Email-app gebruik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bastiaan op 03-06-2013 22:19 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

lekzzz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:42:
[...]

Ik moet zeggen dat DigiCal ook een fijne app is, die heeft dat ook
Ik heb Digical een aantal keren geprobeerd te gebruiken, maar knap iedere keer af op de volslagen willekeur aan kleuren in de app.Gewoon zwart / wit of een andere simpele kleurstelling was nooit mogelijk. Nu wel?

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04-2025
Satom schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:04:
Snap het nut niet van een Gmail App, ik heb nog twee mailadressen (werk/prive) uit te lezen dus gebruik alles in één app. Dat kan toch niet met de Gmail App?
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 06:28:
[...]

Ik heb Digical een aantal keren geprobeerd te gebruiken, maar knap iedere keer af op de volslagen willekeur aan kleuren in de app.Gewoon zwart / wit of een andere simpele kleurstelling was nooit mogelijk. Nu wel?
Ik gebruik zelf de kleuren die hij synced met m'n iMac maar je kan ook inderdaad zelf kiezen. Wit en donkergrijs behoren ook tot de mogelijkheden.

[ Voor 27% gewijzigd door lekzzz op 04-06-2013 07:01 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

lekzzz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:00:
[...]

Snap het nut niet van een Gmail App, ik heb nog twee mailadressen (werk/prive) uit te lezen dus gebruik alles in één app. Dat kan toch niet met de Gmail App?
Nee, dat kan zover mij bekend is niet! Ik heb zelf een ander email adres laten forwarden naar Gmail. Heb zelf nog nooit de native app gebruikt, misschien toch maar eens proberen :9

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meer mensen de laatste dagen last dat Google Chrome zoveel resources opslokt dat ALLE achtergrondprocessen worden afgesloten? Ik heb hier last van op zowel mijn Nexus 7 als mijn net nieuwe Xperia SP. Mijn launchers sluiten zich af op beide toestellen waardoor terug gaan naar je homescreen of de app die je hiervoor had open staan erg traag gaat. Veel trager dan voorheen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:44
Ik vind de gmail app een stuk mooier + hij heeft iets meer functies... volgens mij kan je alleen meerdere gmailadressen toevoegen en geen gewone mailadressen :) voor mijn gewone mail gebruik ik die standaard mail-app.. maar daar komt toch bijna nooit wat binnen :P

• horizon1978
Zo heb ik het ook in gebruik:
gmail app voor m'n gmail adres.
email app voor m'n ziggo adres.

Gmail app vind ik zelf ook tikkel beter werken.

@Touchdome, nee geen last van op Nexus7, maar ik gebruik dan wel Chrome Beta.

[ Voor 22% gewijzigd door horizon1978 op 04-06-2013 08:18 ]

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:01
Hebben jullie een goeie app voor het gebruik van VOIP? Ik zoek een app waar ik bij het bellen de keuze krijg tussen voip en normaal bellen. Ik heb er al enkele getest maar meestal is het enkel voip of enkel gewoon bellen :(

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 12:42
@ voip kun je toch gewoon in je telefoon instellen via een sip,dus bij bellen krijg je de keuze of voip/gsm.

En gmail app never nooit gebruikt, gmail en gewone mail gewoon in de mail app.

[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 04-06-2013 08:27 ]

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:01
Hmm, ik heb het daarnet eens getest en ik kreeg geen keuze (HTC One S), maar ik probeer het nogmaals!!

edit: wat extra googlen bracht me bij de setting waar de telefoon vraagt wat ik wil gebruiken :) Bedankt jejeh!

[ Voor 36% gewijzigd door superiscch op 04-06-2013 08:33 ]

• Prulleman
lekzzz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:00:
[...]

[...]

Ik gebruik zelf de kleuren die hij synced met m'n iMac maar je kan ook inderdaad zelf kiezen. Wit en donkergrijs behoren ook tot de mogelijkheden.
zoals hieroboven kan je email forwarden naar je gmail, maar wat ik doe is een oude pop3 box ophalen met gmail, deze krijgen dan automatisch een label, en ik heb in 1 keer de mogelijkheid om een oud adres te pushen (semi, want gmail pulled periodiek) en vooral te syncen tussen telefoon/tablet/laptop client/webclient.

Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk, moet er niet aan denken om op verschillende devices alles te deleteten, gelezen te markeren, archiveren etc

Strava

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik alleen maar de Gmail app, er komen 4 accounts op binnen en dat werkt prima. Bij mijn hoofdaccount laat ik Gmail ook nog een ander mailadres binnenhalen (ik dacht 1 x per uur) en heb dus al mij mail in 1 app / webclient. Gmail hangt ook keurig labels aan de belangrijke mail en alles is op elke locatie goed vindbaar, ik vind het ideaal :)

• Orian
  • Niet online
reyals schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:13:
S planner is de standaard Samsung app
Ah, bedankt :). Heb zelf nooit een samsung gehad, dus wist dat niet :)

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Heb je dit geregeld vanuit de Gmail app, dat je email van andere accounts binnenhaalt. O-)
janvanduschoten schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:53:
Ik gebruik alleen maar de Gmail app, er komen 4 accounts op binnen en dat werkt prima. Bij mijn hoofdaccount laat ik Gmail ook nog een ander mailadres binnenhalen (ik dacht 1 x per uur) en heb dus al mij mail in 1 app / webclient. Gmail hangt ook keurig labels aan de belangrijke mail en alles is op elke locatie goed vindbaar, ik vind het ideaal :)

• Prulleman
Satom schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:03:
Heb je dit geregeld vanuit de Gmail app, dat je email van andere accounts binnenhaalt. O-)
[...]
Nee, via de webclient kan je dit instellen

Strava

• yeth3119
Is er een goeie applicatie waarmee je ervoor zorgt dat bepaalde applicaties op het achtergrond geen gegevens gaat verzenden over het mobiele netwerk?
Zoals: DroidWall - Android Firewall, maar deze applicatie werkt niet zo lekker op mijn telefoon (HTC Sensation CM10.1). De app is ook sinds eind 2011 niet meer bijgewerkt en daardoor is de UI ook niet meer echt mooi.

Ik heb zo een applicatie nodig, omdat ik binnenkort naar het buitenland ga (binnen EU), daardoor wil ik dat mijn whatsapp gewoon naar behoren werkt en de rest mag van mij uit totdat ik weer wifi heb.

[ Voor 18% gewijzigd door yeth3119 op 05-06-2013 19:55 ]

• Wii4all
  • Niet online
*weg* dit topic is nog steeds geen helpdesk.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 05-06-2013 20:22 ]

Burp

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Als opvolger van DroidWall is er AFWall+.
Hoe zie je het aanzetten van WiFi voor je op basis van accesspoints? Je telefoon kan ze niet zien wanneer WiFi uitstaat.

[ Voor 91% gewijzigd door Nextron op 05-06-2013 20:22 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

yeth3119 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:53:
Is er een goeie applicatie waarmee je ervoor zorgt dat bepaalde applicaties op het achtergrond geen gegevens gaat verzenden over het mobiele netwerk?
Zoals: DroidWall - Android Firewall, maar deze applicatie werkt niet zo lekker op mijn telefoon (HTC Sensation CM10.1). De app is ook sinds eind 2011 niet meer bijgewerkt en daardoor is de UI ook niet meer echt mooi.

Ik heb zo een applicatie nodig, omdat ik binnenkort naar het buitenland ga (binnen EU), daardoor wil ik dat mijn whatsapp gewoon naar behoren werkt en de rest mag van mij uit totdat ik weer wifi heb.
Deze gebruik ik om e.e.a. te beteugelen.

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
en precies 4 posts boven mij zie ik eenzelfde vraag....

[ Voor 92% gewijzigd door douwe.nl op 05-06-2013 20:38 ]

i7-4770 + R5850 → 9800X3D + 9070XT #Gamerdad

• agoNITE
Nieuwe Gmail update wordt momenteel uitgerold, samen met Hangouts 1.02.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:35:
[...]

LBE security master gebruik ik ook al zeker een jaar, een super app! Zeker een must have als je geroot bent _/-\o_

En de nieuwe Gmail hier net binnen gehengeld!

[ Voor 6% gewijzigd door Satom op 05-06-2013 21:03 ]

• yeth3119
CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:35:
[...]

Dankjewel voor die app.
Ik heb hem geinstalleerd, maar ik vindt de app (nog) erg ingewikkeld en heeft erg veel opties/functies. Ik denk dat ik er wel uitkom met hoe de app werkt, maar ik heb het gevoel dat de app voor veel battery drain gaat zorgen, heeft mijn gevoel gelijk?

En is er geen mogelijkheid om meerdere apps tegelijk te selecteren en dan de toegang te blokkeren? Zoals dat wel kan bij "phone call'.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vanuit het hoofdscherm een schermpje naar rechts swipen. Daarin staat Active Defence. Tik>Even Settings doorlopen en dan de Permissions in gaan en daar van de apps kiezen wat ze wel/niet mogen en wat ze moeten vragen (Prompt). Als je het als een van de eerste apps installeert op een nieuw device vraagt ie bij installeren van elke app of je even de permissies wilt instellen. Achteraf zul je ze denk ik even allemaal af moeten lopen.

• yeth3119
CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:30:
Vanuit het hoofdscherm een schermpje naar rechts swipen. Daarin staat Active Defence. Tik>Even Settings doorlopen en dan de Permissions in gaan en daar van de apps kiezen wat ze wel/niet mogen en wat ze moeten vragen (Prompt). Als je het als een van de eerste apps installeert op een nieuw device vraagt ie bij installeren van elke app of je even de permissies wilt instellen. Achteraf zul je ze denk ik even allemaal af moeten lopen.
Dan moet ik maar even alle applicaties 1 voor 1 doen, het is wel raar dat het met mobiele data niet kan maar met bijv. 'phone call' wel. Daar kan je wel de permissie in 1 keer aanpassen voor alle apps.

Ik had niet verwacht dat de apps zoveel (onnodige) permissies heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door yeth3119 op 05-06-2013 22:52 ]

• Cyleo
agoNITE schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:51:
Nieuwe Gmail update wordt momenteel uitgerold, samen met Hangouts 1.02.
Gmail is hier nu binnen. Hangout zie ik niet? Wat is er ook verandert?

• agoNITE
Nieuwe Hangouts zelf ook nog niet binnen, maar de informatie en het versie nummer zijn gisteren aangepast in de Play Store.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08

.Frank

Frank.

Al geruime tijd heb ik in mijn achterhoofd dat ik in staat moet zijn mijn telefoon op afstand te kunnen blokkeren of zelfs wissen. Het beveiligen (met code) van bepaalde applicaties (zoals Google Drive) zou ook geen overbodige luxe zijn.

Ik heb een HTC Desire HD en toen die uitkwam kon je via HTCsense.com je telefoon opsporen, blokkeren en op afstand onklaar maken. Die dienst is echter verdwenen. Ik ben daarom op zoek gegaan naar alternatieven. In de Play Store vind je dan o.a. Kaspersky Mobile Security, AVG Antivirus en Avast! Mobile security.

Deze apps bieden echter veel meer functionaliteit dan waar ik in eerste instantie naar op zoek was. Mijn angst is dat ik mijn batterijduur en gebruikersgemak ga inperken als ik al die extra functies ook installeer.

Weet iemand hier 1) een 'cleanere' app die puur het diefstal/toegangsprobleem oplost of 2) waarom ik toch echt ook een virusscanner nodig heb en niet moet zeuren?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

.Frank schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:12:
Al geruime tijd heb ik in mijn achterhoofd dat ik in staat moet zijn mijn telefoon op afstand te kunnen blokkeren of zelfs wissen. Het beveiligen (met code) van bepaalde applicaties (zoals Google Drive) zou ook geen overbodige luxe zijn.

Ik heb een HTC Desire HD en toen die uitkwam kon je via HTCsense.com je telefoon opsporen, blokkeren en op afstand onklaar maken. Die dienst is echter verdwenen. Ik ben daarom op zoek gegaan naar alternatieven. In de Play Store vind je dan o.a. Kaspersky Mobile Security, AVG Antivirus en Avast! Mobile security.

Deze apps bieden echter veel meer functionaliteit dan waar ik in eerste instantie naar op zoek was. Mijn angst is dat ik mijn batterijduur en gebruikersgemak ga inperken als ik al die extra functies ook installeer.

Weet iemand hier 1) een 'cleanere' app die puur het diefstal/toegangsprobleem oplost of 2) waarom ik toch echt ook een virusscanner nodig heb en niet moet zeuren?
Ik heb theftaway in mijn hoofd, maar iets zegt me dat dit niet de juiste naam is. Hiermee kon je volgens mij je telefoon opsporen; ik weet niet of je hem ook leeg kan halen.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:10

dbzfan

Nee.

cerberus

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En dan sowieso je Gmail paswoord veranderen, dan kunnen ze de Google dingen niet meer gebruiken.

• Cyleo

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
Ik kan toch echt wel Avast aanraden. Zij hebben een tijd terug Theft Aware overgenomen (toen één van de bekendere tools). Toestel is te wipen, localiseren etc. via sms of de webportal. Je hebt veel opties en het is even goed inrichten maar daarna werkt het erg goed. Voordeel is dat als je Root hebt je het ook hard-reset proof kan maken. Dus is je toestel gestolen en wordt het naar fabrieksinstelling gereset dan kun je hem nog altijd tracken.
Ik heb na installeren geen afname van de batterijduur gezien en zie in BBS geen rare wakelocks. Alle extra dingen zoals Anti-virus en webshield kun je gewoon in zijn geheel uitschakelen.

Verwijderd

Probleempje.
Ik heb 2 weken na aankoop Nova launcher prime gerefund. Meteen mailtje gekregen dat ze een uitzondering maken en het me graag terugbetalen. Bij de transacties staat nu dat ze gisteren €3,00 hebben teruggestort. Het "probleem" is nu echter dat er bij niva prime nog steeds "aangesschaft staat. Volgens mij moet ik die app toch weer kopen om te gebruiken? Zal die app weer verspringen naar kopen of kan ik de app gratis gebruiken? Of kijk ik best even naar transacties van mijn visa om te kijken of ze daadwerkeli gestort hebben?
Pagina: 1 ... 17 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.