Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook vreemd is dat Once Upon a time op 1080p afspeelt en ik direct daarna the Walking Dead afspeel die blijft hangen op 240p.

Zou het per serie anders zijn? Lijkt me wel heel stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
remzor schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:41:
De enige optie niet. Downloaden is en blijft nog steeds een optie, waarbij je ook goede kwaliteit films/series kan downloaden met DD/DTS. Of je dat zelf wilt en kan, is iets anders natuurlijk.
Andersom redeneren graag. Downloaden is geen optie, net als kopiëren of zelfs diefstal van fysieke dragers. Als je dat zelf wel wilt is dat natuurlijk aan jou, ik heb het zuiver over daadwerkelijke opties.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:26:
Het beeld van de tot nu toe bekeken series vond ik op zich prima. De gebruikte receiver laat brak geluid ook erg okay klinken, Ryan daarnet was gewoon prima surround, ondanks dat het 2-kanaals audio was. Dus voor de share-prijs is het te overwegen, puur en alleen voor de docu's en series dan (die je ook kan downloaden uiteraard :)
Nou zo brak is het geluid nou ook weer niet. De serie's die ik kijk via Netflix (Hun eigen series voornamelijk) hebben allemaal gewoon DD+ 5.1. Dat doet in ieder geval niet onder voor de andere series die ik van een minder legale bron download.

Ik bedoel The Big Bang Theory komt ook via Usenet niet met DTS-MA 7.1 8)7 om maar wat te noemen.

Jan met de pet en zijn 10 Mbit ADSL ellende moet het ook nog kunnen streamen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 24-01-2016 19:12 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:51:
Ook vreemd is dat Once Upon a time op 1080p afspeelt en ik direct daarna the Walking Dead afspeel die blijft hangen op 240p.

Zou het per serie anders zijn? Lijkt me wel heel stug.
Netflix caches bevatten niet allemaal dezelfde content, dus zo heel gek is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
*knip* post grotendeels over problemen met een systeem dat de licentieovereenkomst van Netflix schendt en dus off topic is.

[ Voor 87% gewijzigd door Mx. Alba op 24-01-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Donstil schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:10:
[...]
Nou zo brak is het geluid nou ook weer niet.
Ging over Saving Private Ryan. Die film in stereo = brak ;)

Series klinken prima ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:14:
[...]

Ging over Saving Private Ryan. Die film in stereo = brak ;)

Serie klinken prima ja.
Ooh zo, ja die film moet je wel zien met goeie audio ja :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Hier ook Zeelandnet en geen issues.

Overigens ben ik blij met die stereo uitzending omdat ik geen 5.1 systeem aan mijn tv verder heb hangen en de chrome cast het ook niet ondersteund.
Van mij krijgt het het stempeltje First World Problem.
the internet has ruined me, ik lees continue "Shaving Ryans Privates"

Dat HD probleem is wel legitiem, maar helaas niet aan Netflix te wijten of te weiten.

En Boes..... mijn dochtertje wilde het van de week ook zien. En ik kon het maar niet vinden. Vandaar dus. Is er niet meer.
Mascha en de Beer is erg leuk. Op NPO3 hebben ze de korte afleveringen, dus eventueel ook te kijken via de NPO app. Hoewel dan natuurlijk maar in 480p, dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door avotar op 25-01-2016 08:32 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Het gebrek aan surround geluid is inderdaad een 'First World Problem', maar een probleem met HD is dat natuurlijk net zo goed. Volgens die redenering kun je >95% van de topics op GoT en alle posts in dit topic wel afdoen als niet legitiem. Waarom zou je trouwens blij zijn met gebrek aan surround geluid? Omdat jij het niet hebt mag niemand er van genieten ofzo? :?

Chromecasts ondersteunen trouwens wel surround geluid hoor. Er zitten (dacht ik) wel wat beperkingen aan, maar het werkt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

avotar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:31:
Van mij krijgt het het stempeltje First World Problem.
Waarom zou HD wel een belangrijke kwaliteitseis zijn en 5.1 niet? Alleen omdat je het zelf niet hebt? Beetje eenzijdige redenatie wat mij betreft. Feitelijk kan je alle klachten over snelheid, kwaliteit of aanbood dan wel als FWP af doen. Netflix is slechts ter vermaak, dus echt een probleem kan het nooit zijn. Beetje flauw vind je niet? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zoals al eerder gezegd, heeft Netflix natuurlijk uitermate accurate kijkcijfers. Ik vermoed dat het grootste deel van de mensen Netflix kijkt op een mobile device, en de meesten die Netflix op tv kijken zullen geen 5.1-set hebben staan. Het aankopen van de 5.1 audio om dat aan te bieden zal vast extra kosten en Netflix moet dan een financiële overweging gaan maken. Is het het waard om een x bedrag meer te betalen voor de content voor iets waar (gokje) 80% van de klanten niets aan heeft? Want anderzijds betekent dat dat ofwel de prijs omhoog moet, ofwel er minder content beschikbaar is, voor iedereen, alleen om een klein deel van de klanten beter geluid te geven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:35
Ze hebben toch helemaal geen manier om te checken hoeveel mensen een 5.1 set hebben staan tenzij die mensen kijken op de 5.1 set. Daarnaast zit op het grootste deel van de content wel surround geluid. Wel passen ze het aanbod van 5.1 aan op het device waarop je kijkt. Mijn tv ondersteund geen dd+ 5.1 passthrough dus als ik via mijn chromecast kijk heb ik alleen de optie tot stereo, kijk ik diezelfde content direct via de tv, surround set of ps4 via de app van netflix dan biedt deze wel 5.1 aan.

[ Voor 43% gewijzigd door RaijRaij op 25-01-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Dus Netflix moet bij hun contracten met rechthebbenden een soort van vinkjes zetten? SD, HD, 4K. Stereo, 5.1. Ondertitels NL, Engels, etc. en elk vinkje brengt een ander licentiebedrag met zich mee?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
In principe bieden ze alles in hd aan(wel een andere bitrate dan een blu ray bijvoorbeeld). Andere resoluties zijn er alleen maar zodat de content meteen begint te streamen of voor als je traag internet hebt. Ik denk dat netflix ondertussen een dusdanig grote speler is dat ze zelf ook wel wat voorwaarden kunnen stellen door een beter onderhandelingspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Arrne schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:57:
Chromecasts ondersteunen trouwens wel surround geluid hoor. Er zitten (dacht ik) wel wat beperkingen aan, maar het werkt zeker.
Chromecasts wel, maar Netflix op de Chromecast ondersteunt alleen DD+ in plaats van gewoon DD. Dus weer iets afwijkends waar heel veel oudere apparatuur niet mee om kan gaan.
Mx. Alba schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:57:
Zoals al eerder gezegd, heeft Netflix natuurlijk uitermate accurate kijkcijfers. Ik vermoed dat het grootste deel van de mensen Netflix kijkt op een mobile device, en de meesten die Netflix op tv kijken zullen geen 5.1-set hebben staan. Het aankopen van de 5.1 audio om dat aan te bieden zal vast extra kosten en Netflix moet dan een financiële overweging gaan maken. Is het het waard om een x bedrag meer te betalen voor de content voor iets waar (gokje) 80% van de klanten niets aan heeft? Want anderzijds betekent dat dat ofwel de prijs omhoog moet, ofwel er minder content beschikbaar is, voor iedereen, alleen om een klein deel van de klanten beter geluid te geven.
Die kans is wel aanwezig inderdaad. Mijn vriendin zit ook vaak gewoon op de tablet te kijken omdat die naast haar lag en voor de TV moet je helemaal opstaan om de afstandbediening te pakken. Ach ja, het zal niet het eerste voorbeeld zijn waar de immense luiheid van de mens de kwaliteit de das om doet. :+

Overigens lijkt het mij wel weer heel erg sterk dat 5.1 geluid een significant prijsverschil maakt in licentie. Ik denk eerder dat het gewoon extra kosten met zich mee brengt omdat je meerdere audiosporen moet gaan opslaan en distribueren. Moeite en opslag enzo.
SmooK schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:13:
Ze hebben toch helemaal geen manier om te checken hoeveel mensen een 5.1 set hebben staan tenzij die mensen kijken op de 5.1 set.
Nee, maar wel welke devices gebruikt worden. Als dat 70% tablet of mobiel blijkt te zijn dan kan je uittekenen dat surround relatief weinig gebruikt wordt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Gonadan schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:27:
[...]

Waarom zou HD wel een belangrijke kwaliteitseis zijn en 5.1 niet? Alleen omdat je het zelf niet hebt? Beetje eenzijdige redenatie wat mij betreft. Feitelijk kan je alle klachten over snelheid, kwaliteit of aanbood dan wel als FWP af doen. Netflix is slechts ter vermaak, dus echt een probleem kan het nooit zijn. Beetje flauw vind je niet? :)
Omdat ik bij Netflix een HD abonnement heb afgesloten. De geluidskwaliteit was hier geen onderdeel van.
SmooK schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:13:
Ze hebben toch helemaal geen manier om te checken hoeveel mensen een 5.1 set hebben staan tenzij die mensen kijken op de 5.1 set. Daarnaast zit op het grootste deel van de content wel surround geluid. Wel passen ze het aanbod van 5.1 aan op het device waarop je kijkt. Mijn tv ondersteund geen dd+ 5.1 passthrough dus als ik via mijn chromecast kijk heb ik alleen de optie tot stereo, kijk ik diezelfde content direct via de tv, surround set of ps4 via de app van netflix dan biedt deze wel 5.1 aan.
Heb jij nu ook dat je elke keer als je wat start via je ChromeCast dat je dan de geluidsinstelling moet wijzigen omdat hij standaard 5.1 pakt?

[ Voor 39% gewijzigd door avotar op 25-01-2016 10:52 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Nee hij biedt bij mij alleen stereo aan omdat de tv waarschijnlijk terugkoppelt dat hij niks kan met de aangeboden dd+ stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Yarisken schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:41:
[...]

Mijn dochtertje is ook zot van Masha en ook van Pieter konijn, da's ook een aanrader.
Er zijn meer dan genoeg leuke filmpjes. Mijn zoon ziet graag how to train your dragon en daar staan ook 2 seizoenen op. Wil je nog meer filmpjes kan je altijd is kijken naar kindertube.nl.

Edit: Er is een onderzoek geweest waaruit bleek dat gezinnen met kinderen de trouwste afnemers zijn van netflix vnl door het aanbod voor kinderen. Da's bij mij ook zo.
Ik denk dat dat onderzoek gelijk heeft. Mijn kinderen hebben Masha en de Beer, Mickey Mouse, Pieter Konijn, Frozen, Bernard (en voorheen wat andere dingen als Zandkasteel, Brandweerman Sam, Buurman en Buurman etc) helemaal grijs gekeken. Kinderen houden van herhaling en kijken sommige titels waar ze van houden het liefst heel de tijd. Als er bijvoorbeeld 100 volwassen naar Homeland (oid) kijken en maar 10 kinderen naar Pieter Konijn, kan het goed zijn dat er alsnog meer uren aan Pieter Konijn worden besteed omdat die 10 kinderen gemiddeld 12 x een aflevering kijken en volwassen slechts 1 x een aflevering Homeland kijken. Ook denk ik dat kinderen in totaal stiekem meer uren kijken dan volwassenen. Als ik naar mezelf kijk kom ik lang niet aan een gemiddelde van 1 uur per dag. De kinderen denk ik uiteindelijk wel.. In die context zou bepaalde content voor kinderen dus wel eens héél populair kunnen zijn vanwege de vele views terwijl een populair geachte serie voor volwassenen netto minder bekeken wordt.

Kinderen kijken ook heel anders TV dan wij vroeger. Ze willen kiezen. Kiezen wat ze leuk vinden en dat ontelbaar vaak kijken. Vroeger keken wij gewoon wat er op TV was en daar moesten we het mee doen. Dat gaat er met de komst van Netflix / Youtube / Eigen content middels Kodi bij kinderen niet meer in. Vanaf een jaar of 2 bedienen ze alles zelf en kiezen ze zelf, is niet eens te voorkomen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 25-01-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

avotar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:43:
Omdat ik bij Netflix een HD abonnement heb afgesloten. De geluidskwaliteit was hier geen onderdeel van.
Valide punt. Helaas is HD echter ook aan hun eigen definities onderhevig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 03:16
Joster schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat dat onderzoek gelijk heeft. Mijn kinderen hebben Masha en de Beer, Mickey Mouse, Pieter Konijn, Frozen, Bernard (en voorheen wat andere dingen als Zandkasteel, Brandweerman Sam, Buurman en Buurman etc) helemaal grijs gekeken. Kinderen houden van herhaling en kijken sommige titels waar ze van houden het liefst heel de tijd. Als er bijvoorbeeld 100 volwassen naar Homeland (oid) kijken en maar 10 kinderen naar Pieter Konijn, kan het goed zijn dat er alsnog meer uren aan Pieter Konijn worden besteed omdat die 10 kinderen gemiddeld 12 x een aflevering kijken en volwassen slechts 1 x een aflevering Homeland kijken. Ook denk ik dat kinderen in totaal stiekem meer uren kijken dan volwassenen. Als ik naar mezelf kijk kom ik lang niet aan een gemiddelde van 1 uur per dag. De kinderen denk ik uiteindelijk wel.. In die context zou bepaalde content voor kinderen dus wel eens héél populair kunnen zijn vanwege de vele views terwijl een populair geachte serie voor volwassenen netto minder bekeken wordt.

Kinderen kijken ook heel anders TV dan wij vroeger. Ze willen kiezen. Kiezen wat ze leuk vinden en dat ontelbaar vaak kijken. Vroeger keken wij gewoon wat er op TV was en daar moesten we het mee doen. Dat gaat er met de komst van Netflix / Youtube / Eigen content middels Kodi bij kinderen niet meer in. Vanaf een jaar of 2 bedienen ze alles zelf en kiezen ze zelf, is niet eens te voorkomen denk ik.
Lol idd, ik heb zelf geen tv aansluiting. Kijk alles via netflix, popcorn time, youtube etc.. en mijn kinderen zijn dat ook zo gewoon. Mijn broer kijkt nog op de "oude" manier en als mijn zoon daar gaat spelen dan zegt hij bv "ik wil iets anders zien" :-) en dan staat mijn broer daar .... zijn dvd's uit te halen ... lol .
Dagelijks staat netflix ongeveer 2-5 uur op. 1 uur ongeveer voor de kinderen, soms 2 uur als mijn vrouw haar series wil zien en af en toe voor mij om een film of documentaire te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Yes! Ik krijg net een mailtje dat Seizoen 2 van Black Sails is toegevoegd *O*

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Yukkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:36:
Stond al een tijdje op netflix belgie. Seizoen 3 is begonnen. 1ste aflevering is al "te krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Tja, In Nederland dus niet.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Yukkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:36:
ik was afgelopen zaterdag klaar met seizoen 1 dus dat komt mooi uit _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

Tim Schuhmacher

abasios

Zie ook: http://www.theverge.com/2...ficial-vpn-database-unogs
Waarbij Sint Maarten in de top staat met meeste content, gewoon Nederland dus. Wat zou dat betekenen als je als Nederlander een Sint Maarten account hebt mbt de voorwaarden? Of Arubaans, nog meer content.

[ Voor 5% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 25-01-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:16:
Zie ook: http://www.theverge.com/2...ficial-vpn-database-unogs
Waarbij Sint Maarten in de top staat met meeste content, gewoon Nederland dus. Wat zou dat betekenen als je als Nederlander een Sint Maarten account hebt mbt de voorwaarden? Of Arubaans, nog meer content.
Uit het artikel
and so far it’s unclear if this unofficial catalog violates any of the company’s terms of service. But a searchable database is likely something that Netflix would fight to take down as it faces pressure from copyright owners to take action against the users who are gaming the regional licensing agreements.
Absurd als ze een transparante website zoals uNoGS zouden gaan aanpakken. Dat zou de druppel voor mij betekenen. Op dit moment biedt netflix nog steeds een redelijke ervaring, maar het lijstje van nadelen blijft groeien.

* Belabberd stereo geluid voor films met normaalgesproken prachtig surround geluid.
* DRM opdringen, slechte support voor Linux / Firefox
* Series die plotseling weggehaald worden.
* De enorm grote verschillen in aanbod per regio.
* Niet transparant over het verschil in aanbod.
* VPN's aanpakken

What's next zit ik me af te vragen? Voor de goede orde, ik ben niet iemand die perse Netflix wil afzeiken, ik vind het in de basis nog steeds een mooi systeem en ben daarom oprecht teleurgesteld in bovenstaande zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar van de helft van die zaken ligt de schuld niet bij Netflix maar bij de makers van de films en series en/of bij het feit dat Netflix een commercieel bedrijf is dat commerciële beslissingen moet maken die zo veel mogelijk betalende klanten tevreden stellen. Andere aanbieders zouden dat niet beter kunnen doen. Het enige echte punt dat je hebt is het belabberde geluid. Hoewel dat ook een commerciële afweging kan zijn omdat de meeste klanten via tablets of smartphones kijken waar beter geluid niets of nauwelijks iets zou toevoegen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005

Shabbaman

Got love?

Ik zou niet weten waarom Netflix transparant zou moeten zijn over regionale verschillen. Je koopt in Nederland een product dat je enkel in Nederland mag gebruiken, waarvoor Netflix in Nederland adverteert met in Nederland beschikbare content. Je mag het product voor aanschaf zelfs gratis testen. Ik zou dat nou niet snel classificeren als misleiding.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Shabbaman schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:30:
Ik zou niet weten waarom Netflix transparant zou moeten zijn over regionale verschillen. Je koopt in Nederland een product dat je enkel in Nederland mag gebruiken, waarvoor Netflix in Nederland adverteert met in Nederland beschikbare content. Je mag het product voor aanschaf zelfs gratis testen. Ik zou dat nou niet snel classificeren als misleiding.
Sterker nog, de verschillende regionale bibliotheken wereldwijd publiceren zou alleen maar het schenden van de licentievoorwaarden in de hand werken, want als men eenvoudig kan zien dat serie x in eigen land niet beschikbaar is maar in land y wel dan gaat men wellicht manieren zoeken om die content van land y te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Aan de andere kant heb je vrijheid van informatie. In principe is de informatie per land openbaar en dan is het niet zo dat die informatie niet door externe partijen gebundeld mag worden.

Ik ken de Amerikaanse wetgeving te weinig, maar in Nederland zou een dergelijk verbod voor de rechter niet snel standhouden. Daar komt bij dat "violates any of the company’s terms of service" je dan wel een overeenkomst met Netflix zou moeten hebben. Allereerst vraag ik me af of dit binnen het Nederlandse recht geen onredelijk beding zou zijn*. Maar stel dat je die horde aan Netflix toewijst dan nog kan iemand zonder Netflixaccount hem sowieso niet overtreden.

Dat Netflix dit soort sites liever niet ziet, om diverse redenen, en het in de voorwaarden zet wil niet zeggen dat het daardoor ook einde verhaal is.

*Denk aan de jarenlange rechtsgeschillen om de TV-uitzendgegevens.

---
Wat mijn grootste zorg op dit moment met netflix is is dat ze zo hard inzetten op eigen producties. Voor mij personlijk zijn die minder een reden om netflix te kijken dan de series die op tv geweest zijn en ik alsnog of weer zou willen zien. Om even wat dingen te noemen die in de BL database staan. The blacklist, the mentalist (grimm en haven eigenlijk ook, maar die zijn al vervallen :( )etc. Als er 'te veel' geld naar de eigen producties gaat is er uiteindelijk weinig geld meer over om hier de licenties van te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-01-2016 09:20 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Het ligt er wellicht ook aan hoe die informatie verkregen is. Want de catalogus van elk land is niet openbaar, die is alleen in te zien door iemand met een Netflix account die ook nog eens fysiek in dat land aanwezig zou moeten zijn. En dan wordt het al heel snel erg lastig om zo'n catalogus op te bouwen zonder daarvoor de ToS van Netflix te overtreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Dus als ik op NL netflix kijk, als bewoner van NL, en ik typ op mijn website welke titels er op de NL netflix staan. Vinden sommig mensen dat hier een probleem? Heb echt het idee dat in dit topic veel Tim Kuik clones actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Het zal mij een zorg zijn wat jij met je Netflix account doet en wat je op je website zet, ik geef alleen maar aan dat Netflix op grond van hun ToS wellicht zo'n wereldwijde database zou kunnen bestrijden. Er staat overigens nergens dat Netflix dat ook daadwerkelijk wil gaan doen.

Het zegt vooral veel over jou als dat een reden is om iemand uit te maken voor 'Tim Kuik clone'. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Trevor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:16:
Wat mijn grootste zorg op dit moment met netflix is is dat ze zo hard inzetten op eigen producties. Voor mij personlijk zijn die minder een reden om netflix te kijken dan de series die op tv geweest zijn en ik alsnog of weer zou willen zien.
Ik zie die ontwikkeling ook, maar ik vind het verre van zorgelijk. De eigen producties zijn (uitzonderingen daargelaten) van een erg hoog niveau. In eerste instantie zorgen de eigen producties voor een extra reden om je abonnement aan te houden.

Daarnaast denk ik dat de eigen producties ook een onderdeel van de lange termijn strategie van Netflix zijn. Op dit moment is er nog een grote afhankelijkheid van externe producties. Die zijn vaak nog de hoofdreden dat mensen Netflix nemen. De contentproviders weten dit donders goed en maken daar ook gebruik van in de onderhandelingen.
Ik denk dat Netflix deze afhankelijk ook probeert te verkleinen, of weg te nemen, met de eigen producties. Wellicht dat we ooit een omslagpunt krijgen dat Netflix zelf een zo sterk eigen portfolio heeft dat ze externe producties zouden kunnen weigeren. Daarmee ontneem je veel macht van de externe contentproviders. Dat zou een mooie onderhandelingstechniek zijn om het aanbod (wereldwijd) recht te trekken en enorm uit te breiden. Ik denk namelijk dat Netflix, nog meer dan de abonnees, niets liever zou willen dat wereldwijd hetzelfde grote aanbod naar de huiskamers streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Trevor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:16:
Aan de andere kant heb je vrijheid van informatie. In principe is de informatie per land openbaar en dan is het niet zo dat die informatie niet door externe partijen gebundeld mag worden.
Vrijheid van informatie? Goed, het is niet mijn vakgebied, ik vind dit een onzinnige discussie en blijkbaar werk je bij Brein zodra je een mening hebt die niet ondersteunt dat iedereen alles en overal maar moet kunnen kijken, maar ik heb het idee dat je vrijheid van meningsuiting mixt met de wet openbaarheid bestuur. Jij mag zeggen wat je wil, maar of enkel maar de titels van wat op Netflix te vinden is openbare informatie is, is aan Netflix. Netflix biedt een dienst aan, blijkbaar is onderdeel van die dienst dat je kan zien welke titels er in de catalogus staan en mag je die informatie niet delen. Onder dergelijke voorwaarden mag je gebruik maken van hun dienst, en als je dat niet zint, dan betaal je ze toch lekker niet? Misschien niet het meest logische verdienmodel, maar iedereen staat het vrij z'n eigen verdienmodel op te zetten. Netflix zal hier wel de zin van zien, gebruikers schieten er niet veel mee op (al mag je die buitenlandse content toch niet gebruiken, dus waarschijnlijk krijg je alleen maar meer klagende gebruikers). Ik denk ook niet dat Netflix voor de lol aan regiolocking doet. Ik vind regiolocking trouwens ook dikke bullshit, maar ja, totdat de EU het verbiedt hebben we denk ik dikke vette pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben hooguit wat kort door de bocht. Het gaat om een combinatie van de vrijheid van informatie en nieuwsgaring. Beide gewoon bekende begrippen, en ja beiden gelieerd aan de vrijheid van meningsuiting, maar toch gradueel anders.
Dat kan de rechten van bedrijven inperken, bedrijven kunnen wel veel in hun voorwaarden zetten, maar die zijn lang niet altijd ook rechtsgeldig. Of dat in deze casus ook zo zou zijn zou een rechter moeten uitmaken. Maar ik verwacht dat een zaak in Nederland uiteindelijk niet sterk zou staan. Dat is alles wat ik zeg. En dat op basis van de jurisprudentie, onder andere inzake de aangehaalde tv-omroepgegevens.

Wat uiteraard niet mag ivm het auteursrecht is het op grote schaal publiceren van de tekstjes bij de titels.

"Onder dergelijke voorwaarden mag je gebruik maken van hun dienst"

Bedrijven hebben zich in Nederland gewoon aan de wet te houden, en die sluit heel wat bedingen in de voorwaarden uit. Dus een simpele verwijzing daarnaar is zeker niet voldoende om een zaak sluitend te maken :)
Voor de duidelijkheid, ik beweer niet dat dat hier zeker het geval is. Maar dat ik de kans zeker aannemelijk acht dat dat hier het geval is. Een rechter zou zich daarover moeten buigen.

/edit: wel een beetje jammer dat je mijn post over de juridischekansen van Netflix in zo een zaak (in Nederland) op een hoop gooit met die Breinpost. (maar laat maar gaan verder, gezien de post hieronder gooi ik dit topic wel uit mijn bookmarks. Zoveel echt interessants staat hier toch niet :) )

[ Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-01-2016 17:51 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijheid van informatie en entertainment door elkaar gooien lijkt me een beetje misplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Trevor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:43:
Dat kan de rechten van bedrijven inperken, bedrijven kunnen wel veel in hun voorwaarden zetten, maar die zijn lang niet altijd ook rechtsgeldig. Of dat in deze casus ook zo zou zijn zou een rechter moeten uitmaken. Maar ik verwacht dat een zaak in Nederland uiteindelijk niet sterk zou staan. Dat is alles wat ik zeg. En dat op basis van de jurisprudentie, onder andere inzake de aangehaalde tv-omroepgegevens.
Dat is natuurlijk zo. Ik ben alleen niet zo overtuigd als jij bent dat er een juridische grondslag is om Netflix tot openbaarmaking te dwingen. Wat zou het publieke belang van vrijgave precies moeten zijn dan? Voor de vrijgave van omroepgegevens is nota bene een specifieke wet opgesteld.
Trevor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:43:Wat uiteraard niet mag ivm het auteursrecht is het op grote schaal publiceren van de tekstjes bij de titels.
In het verleden is het maken van ondertiteling bestreden omdat geen sprake zou zijn van een nieuw werk, maar enkel van openbaarmaking van bestaand werk. Destijds liep er iets anders over het verbieden van een filmrecensie: er ligt natuurlijk een flinke afstand tussen het samenvatten van een verhaal en het geven van je mening en het punt voor punt vertalen van een verhaal, ook al is het onderwerp hetzelfde. Als een catalogus een auteursrechtelijk beschermd werk is (en waarom zou dat niet zo zijn), dan mag je er wel uit citeren, maar de inhoud puntsgewijs publiceren is geen nieuw werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn Netflix is er zojuist mee gekapt. You seem to be using an unblocker or proxy. Dus voortaan alleen NL-content :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 27-01-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 06:52:
Mijn Netflix is er zojuist mee gekapt. You seem to be using an unblocker or proxy. Dus voortaan alleen NL-content :'(
Dus voortaan heb je precies dat waar je voor betaalt en wat je geaccepteerd hebt in de gebruikersovereenkomst.

Het meest trieste aan deze situatie is dat mensen die vanuit het buitenland de content van hun "thuisland" wilden bekijken (een gebruik van dergelijke methodes dat door Netflix gedoogd werd) nu ook geblokkeerd worden, dankzij al die mensen die zo nodig content wilden bekijken waar ze niet voor betalen...

Graag verder on topic blijven.

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Mx. Alba schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:02:
[...]
Het meest trieste aan deze situatie is dat mensen die vanuit het buitenland de content van hun "thuisland" wilden bekijken (een gebruik van dergelijke methodes dat door Netflix gedoogd werd) nu ook geblokkeerd worden,
Wacht ff, betekend dit dat ik in het buitenland niet meer naar mijn eigen netflix kan kijken?
Moet toevallig dit jaar veel naar het buitenland en zou dat toch wel heel erg prettig vinden als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

maartend schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:06:
[...]

Wacht ff, betekend dit dat ik in het buitenland niet meer naar mijn eigen netflix kan kijken?
Moet toevallig dit jaar veel naar het buitenland en zou dat toch wel heel erg prettig vinden als dat kan.
Nu Netflix de "war on VPNs" is aangegaan zou ik daar inderdaad niet op rekenen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mx. Alba schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Nu Netflix de "war on VPNs" is aangegaan zou ik daar inderdaad niet op rekenen als ik jou was.
Da's goed bagger. Maar bedankt. Hier eigenlijk nooit bij stil gestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 27-01-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
maartend schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Je hebt natuurlijk wel het aanbod van het land waar je dan heen gaat. Het is niet zo dat je helemaal geen gebruik kunt maken van Netflix, tenzij je in China zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Arrne schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:15:
[...]

Je hebt natuurlijk wel het aanbod van het land waar je dan heen gaat. Het is niet zo dat je helemaal geen gebruik kunt maken van Netflix, tenzij je in China zit ofzo.
Naah, Duitsland? Daar nasynchroniseren ze de bende? Maar het gaat er gewoon om dat ik mijn Netflix niet kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Je account blijft wel gewoon voor NL werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

maartend schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:18:
[...]

Naah, Duitsland? Daar nasynchroniseren ze de bende? Maar het gaat er gewoon om dat ik mijn Netflix niet kan bekijken.
Er is ook nog zoiets als taalinstellingen. Je kunt de gesproken taal op Engels zetten en wellicht ook Engelse ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:14
Mx. Alba schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Er is ook nog zoiets als taalinstellingen. Je kunt de gesproken taal op Engels zetten en wellicht ook Engelse ondertiteling.
Wellicht dat jij / dan wel iemand anders dit kan beantwoorden.

Wij hebben geen netflix. Nu is het zo dat mijn vriendin graag Netflix wil, omdat zij Duits is, maar in Nederland woont met mij, en de reguliere Duitse kanalen die wij hebben niet veel soeps zijn.

Hoe zit het met spraak/ondertitel ondersteuning bij de NL Netflix? Ze spreekt nl niet zo goed Engels, dus ze heeft of Duitse ondertiteling nodig, of Duitse audio. Hoe zit dat bij de NL Netflix? Is dat te selecteren of is het jammer maar helaas?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Just_A_User schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Wij hebben geen netflix. Nu is het zo dat mijn vriendin graag Netflix wil, omdat zij Duits is, maar in Nederland woont met mij, en de reguliere Duitse kanalen die wij hebben niet veel soeps zijn.

Hoe zit het met spraak/ondertitel ondersteuning bij de NL Netflix? Ze spreekt nl niet zo goed Engels, dus ze heeft of Duitse ondertiteling nodig, of Duitse audio. Hoe zit dat bij de NL Netflix? Is dat te selecteren of is het jammer maar helaas?
Op wat Netflix Originals na, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Just_A_User schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:57:
[...]

NL Netlix is:
Engelse subs/NL subs
NL audio en of ENG audio.

Dus normale USA blockbusters: En audio & EN/NL subs.
Kinderfilms hebben vrijwel allemaal NL/EN audio, & En/NL subs

Deense series hebben dan bijvoorbeeld weer Deense audio/nl subs.

Op kinderfilms na, heb je niet van die brakke audio nasynchronisatie zoals in Duitsland het geval is. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 27-01-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Dacuuu schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:05:
[...]

NL Netlix is:
Engelse subs/NL subs
NL audio en of ENG audio.

Dus normale USA blockbusters: En audio & EN/NL subs.
Kinderfilms hebben vrijwel allemaal NL/EN audio, & En/NL subs

Deense series hebben dan bijvoorbeeld weer Deense audio/nl subs.

Op kinderfilms na, heb je niet van die brakke audio nasynchronisatie zoals in Duitsland het geval is. :+
(engelstalige) Netflix originals hebben wel 9 van de 10 keer ook een Duitse en Franse audiotrack/ondertiteling erbij valt mij op. En gelukkig zit daar ook nog veel leuks tussen :)

En als je de Duitse nasynchronisatie bagger vind, luister dan vooral niet bij die nieuwe serie Shadowhunters het Nederlands.. bah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
maartend schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Ik heb VPN server op mijn router. Dan gaat internetstream van (Spanje) naar Nederland naar mijn huis en dan weer terug. Afgelopen zomer prima gewerkt. Maar dan 'ziet' Netflix mijn IP-adres en niet die van bv PIA.

Volgens mij dat moet nog steeds werken. Want blokkeren van VPN gebeurt op de basis van ip adresssen. of zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
waarom geeft netflix niet even een waarschuwing dat ze series gaan verwijderen als je die aan het volgen bent?

kleine moeite toch?

Ik ben geen binge watcher. ik kijk af en toe één of meerdere afleveringen en dan kan het goed zijn dat ik 2/3 weken niet kijk omdat ik er geen tijd voor heb. Zo was ik Battlestar Galactica aan het kijken via netflix. Half jaartje geleden begonnen. Zat nu ergens in seizoen 3. Ineens serie weg. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Daarover wordt al meer geklaagd in dit topic. Denk niet dat Netflix meeleest, misschien is het handiger om deze ergernis te deponeren bij Netflix zelf.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:06:
Daarover wordt al meer geklaagd in dit topic. Denk niet dat Netflix meeleest, misschien is het handiger om deze ergernis te deponeren bij Netflix zelf.
Ik heb ze een mail gestuurd en ook maar gelijk gecanceld. Als je maar 3 seizoenen in een half jaar kijkt dan is dit misschien niet echt iets voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Pak gewoon een vpn, best een degelijke niet heel populaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Rudolf schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:54:
waarom geeft netflix niet even een waarschuwing dat ze series gaan verwijderen als je die aan het volgen bent?

kleine moeite toch?

Ik ben geen binge watcher. ik kijk af en toe één of meerdere afleveringen en dan kan het goed zijn dat ik 2/3 weken niet kijk omdat ik er geen tijd voor heb. Zo was ik Battlestar Galactica aan het kijken via netflix. Half jaartje geleden begonnen. Zat nu ergens in seizoen 3. Ineens serie weg. Erg jammer.
Gekke is dat op mijn TV soms wel een soort vooralarm krijg, maar in mijn browser niet echt. Dan moet je echt door klikken naar details en dan staat het helemaal rechts onderin.

Overigens gaat er wel weer veel af komend weekend; http://www.netflix-nederl...i-bijltjesdag-op-netflix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:02:
[...]

Dus voortaan heb je precies dat waar je voor betaalt en wat je geaccepteerd hebt in de gebruikersovereenkomst.

Het meest trieste aan deze situatie is dat mensen die vanuit het buitenland de content van hun "thuisland" wilden bekijken (een gebruik van dergelijke methodes dat door Netflix gedoogd werd) nu ook geblokkeerd worden, dankzij al die mensen die zo nodig content wilden bekijken waar ze niet voor betalen...

Graag verder on topic blijven.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb een abonnement bij Netflix afgenomen om content te kunnen kijken die Netflix aanbiedt. Dat is de dienst die ze leveren. Dat ik vervolgens een andere dienst afneem om mijn verbinding via het buitenland te laten lopen staat imo los van Netflix. Daar betaal ik een compleet andere organisatie voor. Dat Netflix dit niet akkoord vindt is wat mij betreft geen probleem, dan blokkeren ze hun service maar. Dat is jammer maar op zich te begrijpen. Aan mij dan de keuze om Netflix op te zeggen omdat het aanbod hier droevig is.

Tjah, wat is thuisland? Mijn Netflix abo is aangevraagd op een US adres, betaald met een US credit card en meer dan 50% van de tijd in de US bekeken. Kijk ik nu wel of geen content waar ik niet voor betaal?

Wat ik er jammer aan vind is dat een groep mensen die in elk gevalt betaalt voor content nu weer zal teruggaan naar nieuwsgroepen om de content die nu gemist wordt alsnog te kunnen kijken. Dat is imo een ontwikkeling de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 21:47
Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:32:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb een abonnement bij Netflix afgenomen om content te kunnen kijken die Netflix aanbiedt. Dat is de dienst die ze leveren. Dat ik vervolgens een andere dienst afneem om mijn verbinding via het buitenland te laten lopen staat imo los van Netflix. Daar betaal ik een compleet andere organisatie voor. Dat Netflix dit niet akkoord vindt is wat mij betreft geen probleem, dan blokkeren ze hun service maar. Dat is jammer maar op zich te begrijpen. Aan mij dan de keuze om Netflix op te zeggen omdat het aanbod hier droevig is.
Dat is niet kort door de bocht, dat is simpelweg onderdeel van de terms of use waar je mee akkoord gegaan bent bij het afsluiten.
https://help.netflix.com/legal/termsofuse
Je kunt een film of serie alleen via de Netflix-service bekijken in het land waar je je account hebt geopend, en op geografische locaties waar wij onze service bieden en de film of serie in licentie hebben verstrekt. De beschikbare content die bekeken kan worden kan verschillend zijn naargelang de geografische locatie en zal van tijd tot tijd wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Dat is niet kort door de bocht, dat is simpelweg onderdeel van de terms of use waar je mee akkoord gegaan bent bij het afsluiten.
https://help.netflix.com/legal/termsofuse

[...]
Daar staat niet expliciet dat seizoen 5 kijken van een serie niet mag wanneer in het betreffende land de serie aangeboden wordt met slechts seizoen 1 t/m 4, zoals bijvoorbeeld bij the walking dead het geval is.
En ik heb mijn account geopend in de US, waar the walking dead op Netflix aangeboden wordt. Dan zou ik dus prima op Netflix US the walking dead moeten kunnen kijken volgens jouw quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 20-09 10:08
Ziet er inderdaad uit alsof hun eigen ToS niet helemaal klopt, ofwel slecht vertaald zijn. Het is immers helemaal niet zo dat je de content enkel kunt bekijken in het land waar je je account geopend hebt, want dat zou betekenen dat je op reis helemaal Netflix niet kunt gebruiken. Hun eigen software supporteert dit echter expliciet wel, want je krijgt een melding dat je op reis bent en daardoor een andere catalogus te zien krijgt.

EDIT: blijkbaar is dit overigens een recente ToS wijziging en hebben ze het in het Engels over "You may view a movie or TV show through the Netflix service primarily within the country in which you have established your account and ...". Zie: http://www.independent.co...s-using-vpn-10159634.html

Wel benieuwd dan of, wanneer en hoe ik melding ga krijgen, want heb ook een account vanuit US locatie van toen Netflix in België nog niet operationeel was.

PS: bemerk dat dat een artikel is van april 2015. Dus blijkbaar is het een regelmatig fenomeen dat ze zogezegd gaan optreden tegen VPNs. Alleen denk ik dat het hen nu wel menens is onder druk van de industrie.

[ Voor 47% gewijzigd door Twixie op 27-01-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Daar staat niet expliciet dat seizoen 5 kijken van een serie niet mag wanneer in het betreffende land de serie aangeboden wordt met slechts seizoen 1 t/m 4, zoals bijvoorbeeld bij the walking dead het geval is.
En ik heb mijn account geopend in de US, waar the walking dead op Netflix aangeboden wordt. Dan zou ik dus prima op Netflix US the walking dead moeten kunnen kijken volgens jouw quote.
Het stukje over de geografische locatie en de licentie op die locatie is volgens jou niet expliciet (genoeg)?
Het staat daar in feite gewoon letterlijk, als je op een geografische locatie bent waar het bewuste seizoen 5 niet beschikbaar is (want geen licentie, anders was het seizoen er immers wel geweest) dan mag je die niet kijken op die locatie.

[ Voor 16% gewijzigd door ninjazx9r98 op 27-01-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:41:
[...]

Het stukje over de geografische locatie en de licentie op die locatie is volgens jou niet expliciet (genoeg)?
Het staat daar in feite gewoon letterlijk, als je op een geografische locatie bent waar het bewuste seizoen 5 niet beschikbaar is (want geen licentie, anders was het seizoen er immers wel geweest) dan mag je die niet kijken op die locatie.
Dat is een aanname, dat haal je niet uit jouw quote want die heeft het over film of serie en niet over seizoenen van een serie. En je slaat nog het gedeelte over dat verwijst naar het land van registratie.

Ik hoef overigens geen gelijk te hebben maar vind sommige reacties wat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Tsjah, ik vind jouw aanname dat als het over een serie gaat het meteen over alle seizoenen van die serie gaat (dat zeg je in feite) ook wat kort door de bocht.
Je hoeft echt geen raket geleerde te zijn om te (willen) begrijpen dat als een bepaald seizoen van een serie niet beschikbaar is op een bepaalde locatie dat men dan de licentie ook niet heeft op die locatie.
Gezien het feit dat licenties geld kosten is er wat mij betreft geen enkele reden om aan te nemen dat men bepaalde series (of seizoenen van een serie) op bepaalde geografische locaties niet beschikbaar zou stellen terwijl men wel de licentie in bezit (lees gekocht) heeft om die serie daar uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:06:
Zoals al eerder is gezegd, Netflix levert die gegevens wel degelijk aan. Niet alle devices en browsers laten het echter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
epias schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:16:
[...]
Netflix caches bevatten niet allemaal dezelfde content, dus zo heel gek is dat niet.
Mijn smokeping (met een docker image) grafieken laten zelfs per IP een wat andere ping zien. Dit gaat mogelijk via een net wat andere route.

Toen ik een ander forum topic hierover zocht vond ik:
nieuws: Ziggo wil Netflix laten betalen voor 'gegarandeerde netwerktoegang'. oud-Ziggo is ook geen peer meer van Netflix?

edit: Om 30-1, ~22:10 sprong de ping/packet loss van mijn (oud-UPC) Ziggo verbinding naar Netflix opeens omlaag. Hopelijk werkt het vanavond weer.

[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 31-01-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weken netflix op de ps4 met lage resoluties (danku ziggo/oud upc), kan ik nu sinds kort helemaal niet meer inloggen bij netflix via de PS4..
Ik heb geen idee meer; opnieuw geinstalleerd, PS4 licenties hersteld, maar niets helpt. De melding is dat er geen account zou zijn met dat email adres. Op de PC lukt het wel.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Laatst online: 12-08 18:23
Het zal wellicht al eens in dit topic voorbij zijn gekomen(?), maar voor nieuwe lezers toch nog eens duidelijk 'verwittigen' dat je 1080p enkel in deze browsers kunt bekijken: Internet Explorer, Microsoft Edge en Safari. Alle andere (populaire) browsers zijn gelimiteerd tot max. 720p. Ik viel bijna van mijn stoel, betaal je daar lekker voor HD-content en de site geeft nooit(!) enige melding als je met Chrome/Firefox/Opera surft. Niet erg netjes als je het mij vraagt.
https://help.netflix.com/en/node/23742

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
VeterisVulpes schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:34:
Het zal wellicht al eens in dit topic voorbij zijn gekomen(?), maar voor nieuwe lezers toch nog eens duidelijk 'verwittigen' dat je 1080p enkel in deze browsers kunt bekijken: Internet Explorer, Microsoft Edge en Safari. Alle andere (populaire) browsers zijn gelimiteerd tot max. 720p. Ik viel bijna van mijn stoel, betaal je daar lekker voor HD-content en de site geeft nooit(!) enige melding als je met Chrome/Firefox/Opera surft. Niet erg netjes als je het mij vraagt.
Klopt helaas, ik keek eerder altijd via Chrome, totdat ik merkte dat die geen HD knop meer had...
Toen overgestapt naar Firefox, totdat die opeens ook geen HD knop meer heeft :(

Nu gebruik ik Internet Explorer. Werkt verder prima, dus in die zin geen klagen, maar vind het wel heel opmerkelijk. Ik denk dat het met Microsoft Silverlight te maken heeft, waarschijnlijk laat Microsoft dat niet goed samenwerken met Chrome en Firefox. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:24
Als ik via chrome cast naar chromecast wordt dit dan wel 1080p?

Chromecast support namelijk wel 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje2
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Kreeg gisteren bij het kijken van een aflevering van Luther het bericht te staan dat deze beschikbaar is tot 29-02. Na nog wat programma's van de BBC te hebben gecheckt staat bij velen dat deze beschikbaar is tot 29-02-16.

Onder andere Luther, Doctor Who, Sherlock, Top Gear en vele BBC natuurdocumentaires. mogelijk nog meer series.

Hoop dat die licentie word verlengt, maar was dit vorige maand ook al niet zo, toen stond er beschikbaar tot 31-01-16?

[ Voor 4% gewijzigd door flipje2 op 01-02-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
Het wordt wel irritant zo. Ik snap best dat er wel eens iets niet wordt verlengd maar als ik iedere maand zenuwachtig moet gaan worden of je verder kunt kijken komt er een moment dat ik het opzeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
Net gechat met de helpdesk van Netflix. Gezien de populariteit vermoeden ze dat het een beslissing is van de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Ossi schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Ik denk dat het met Microsoft Silverlight te maken heeft, waarschijnlijk laat Microsoft dat niet goed samenwerken met Chrome en Firefox. :(
Laatste versie van Firefox op Windows is ondertussen via HTML5 player. Op andere besturingssystemen is het voorlopig nog wel Silverlight.
Chrome is al een tijdlang via HTML5 player op elk platform. Het kan dus niet aan Silverlight liggen. :(
Joostje123 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:32:
[...]
Als ik via chrome cast naar chromecast wordt dit dan wel 1080p?

Chromecast support namelijk wel 1080p.
Dat werkt blijkbaar wél met 1080p volgens dit artikel: https://help.netflix.com/...23924?ba=GSButtonClick&q=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sinds deze week een Samsung UE55JU6000W 4K tv.
Heb mijn abo van netflix ook opgehoogd naar 4k. Maar moet zeggen dat ik maar weinig verschil zie tussen HD en 4K. Eigenlijk een minimaal verschil.
Als ik youtube open op de smart-tv , en selecteer daar een 4k stream dan is dat beeld duidelijk beter.
Kan ik toevallig nog op de tv zien wat de kwaliteit vd stream is? zoals dat op pc kon.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Ook lang niet alle content op Netflix is beschikbaar in 4K he. Zijn geloof ik echt alleen maar een paar series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 19:33
Fijn. Dit wist ik dus ook niet. Wel was het verdwijnen van de 'HD' knop mij opgevallen, maar ik dacht dat dit kwam omdat alles nu wel HD zou zijn en de knop overbodig was.

Het probleem dat ik hiermee heb is niet direct dat ik de beeldkwaliteit tegen vond vallen; op pc keek ik toch in een kleiner window gepind op de linkerhelft van mijn desktop en daar past geen 1080p. Het probleem is dat Netflix hier dus niets over gezegd heeft en geen uitleg geeft waarom er zulke verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de meeste android devices doet ie sowieso geen 1080p, slechts 480p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:44:
Op de meeste android devices doet ie sowieso geen 1080p, slechts 480p.
Hmmm beeld is hier echt haarscherp op drie apparaten (LG G4, SGS6, Tab2), denk niet dat het 480p is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Hmmm beeld is hier echt haarscherp op drie apparaten (LG G4, SGS6, Tab2), denk niet dat het 480p is :P
Die staan dan ook bij de ondersteunde apparaten (behalve de G4 dus wellicht moet het bijgewerkt worden of je merkt het verschil niet op een telefoon.)

https://help.netflix.com/nl/node/23939 >Netflix in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:56:
Die staan dan ook bij de ondersteunde apparaten (behalve de G4 dus wellicht moet het bijgewerkt worden of je merkt het verschil niet op een telefoon.)

https://help.netflix.com/nl/node/23939 >Netflix in HD
Geinig, ik dacht maak even een screenshot op de G4 maar net als met bank apps en zo kan dat helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn oude tf201 met tegra 3 doet ie alleen maar 480p, terwijl die wel 1080p kan. Voor het scherm zou 720p genoeg zijn, maar helaas. Je kunt wel een app side loaden die het omzeilt (kennelijk herkent de play store je apparaat en geeft je een app die wel 1080p doet), maar netflix doet het niet meer goed als je een paar updates mist, dus dan moet je steeds handmatig gaan lopen klooien.

Screenshots worden inderdaad geblokkeerd op netflix. Zal wel met drm te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cordonbleu schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:02:
Ook lang niet alle content op Netflix is beschikbaar in 4K he. Zijn geloof ik echt alleen maar een paar series.
Nee dat begrijp ik , een hoop netflix originals zijn in UHD beschikbaar , en breaking bad.
Maar ik zie daar gewoon geen echte 4K kwaliteit

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:13
Van breaking bad is alleen het laatste seizoen UHD als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Als je in de zoekbalk "4K" intypt krijg je alle content te zien die beschikbaar is in 4K (ook als je nog geen UHD-abonnement hebt). Voor België is het bitter weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Ik heb een aantal posts verwijderd die te maken hadden met het omzeilen van regio locks. Als het van Netflix niet mag, dan mag het hier ook niet besproken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het omzeilen van regio locks kan met een zeilboot waarmee je naar de VS vaart om daar netflix te kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:05:
Het omzeilen van regio locks kan met een zeilboot waarmee je naar de VS vaart om daar netflix te kijken :p
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
Laatst had ik last van sneeuw door het beeld, nu was ik gisteren Luther aan het kijken en was dat weer helemaal verdwenen. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.nu.nl/internet...e-netflix-verbinding.html

Interessant bericht dit. Kunnen de gebruikers die hier last van hadden, bevestigen dat de problemen zich niet meer voordoen? Ik had er zelf geen last van (buiten de sowieso al slechte WiFi verbinding om) dus kan dit helaas niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pimorez schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:03:

Interessant bericht dit. Kunnen de gebruikers die hier last van hadden, bevestigen dat de problemen zich niet meer voordoen? Ik had er zelf geen last van (buiten de sowieso al slechte WiFi verbinding om) dus kan dit helaas niet bevestigen.
nieuws: Deel Ziggo-klanten kampte met problemen met streamen van Netflix

Genoeg reacties hier te vinden van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Pimorez schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:03:

Lees even een paar pages terug;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52
Volgens mij wordt gevraagd om te bevestigen dat die problemen nu over zouden zijn. Bij deze: ik bevestig dat 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

met McLovin plus dat ik al verbaast was dat er een probleem was ineens.
Al maanden nooit iets aan de hand en ineens drie avonden achtereen de stroom ff van de CC af moeten halen om de boel weer te laten werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mij verbaast dat niet zo. Ik ben lokale ict-beheerder bij een grote internationale toko met dito netwerk dus. Met enige regelmaat zijn er vreemde netwerkproblemen die achteraf veroorzaakt blijken door iets wat totaal ongerelateerd leek. Of door foute aannames. Zoals een keer toen een primair systeem moeilijk deed en men dus besloot om om te schakelen op het backupsysteem om het primaire systeem offline te kunnen onderzoeken. Prompt vielen een stuk of vier sites (Glasgow, Rotterdam, Fredericia (DK) en Gdynia (PL)) uit de lucht. Bleek dat een aantal recente routing changes nog niet in het backupsysteem waren opgenomen... Van dat soort zaken kan best lastig zijn om te troubleshooten. In dit geval (Netflix en oud-UPC) was het zo'n specifiek probleem dat het ook wel eens zo'n lastig te vinden ding is waarvan iedereen in eerste instantie denkt "nee, dat kan het niet zijn" waardoor men er overheen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nog gekeken of Tweakers er niet al een artikel over had geschreven maar kon het niet vinden. Blijkbaar kan ik dus niet goed lezen.
stormfly schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:51:
[...]

Lees even een paar pages terug;-)
Zover ik heb teruggelezen, zijn er enkel meldingen dat de kwaliteit om te huilen is of dat een enkeling zelfs helemaal niet meer kan inloggen. Maar misschien heeft dat met hetzelfde te maken als wat ik hierboven heb gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

degroot schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:20:
[...]

Nee dat begrijp ik , een hoop netflix originals zijn in UHD beschikbaar , en breaking bad.
Maar ik zie daar gewoon geen echte 4K kwaliteit
Tja Full HD is ook geen Blu-ray kwaliteit. Met maar 8Mbit voor een video/audio stream kun je dat ook niet blu-ray waardig noemen.

Ik weet niet precies wat voor stream settings ze hebben voor 4k, behalve dat het HVEC/H265 zal zijn. Maar denk niet dat die aan de blu-ray standaard zullen komen.

In kort, het blijft streaming.

Wil je beter koop de serie/film op blu-ray.

Ik accepteer de limieten van netflix. Ons internet is zeker capabel maar ja het blijven voor netflix grote data stromen. En dat kost geld.

Als je zelf zo'n filmpje zou hosten op een webhost zou je het ook snel merken.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Laatst online: 15-09 13:41

Dark Angel 58

Peace!!!

Rudolf schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:54:

kleine moeite toch?

Geen zorgen, het komt waarschijnlijk wel terug, omdat Netflix de stream rechten van Battlestar Galactica opnieuw moet krijgen. Helaas is de stream rechten in alle landen niet hetzelfde.
Dat is voor Netflix ook vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

Mx. Alba schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:05:
Mij verbaast dat niet zo. Ik ben lokale ict-beheerder bij een grote internationale toko met dito netwerk dus. Met enige regelmaat zijn er vreemde netwerkproblemen die achteraf veroorzaakt blijken door iets wat totaal ongerelateerd leek. Of door foute aannames. Zoals een keer toen een primair systeem moeilijk deed en men dus besloot om om te schakelen op het backupsysteem om het primaire systeem offline te kunnen onderzoeken. Prompt vielen een stuk of vier sites (Glasgow, Rotterdam, Fredericia (DK) en Gdynia (PL)) uit de lucht. Bleek dat een aantal recente routing changes nog niet in het backupsysteem waren opgenomen... Van dat soort zaken kan best lastig zijn om te troubleshooten. In dit geval (Netflix en oud-UPC) was het zo'n specifiek probleem dat het ook wel eens zo'n lastig te vinden ding is waarvan iedereen in eerste instantie denkt "nee, dat kan het niet zijn" waardoor men er overheen kijkt.
Je hebt vast gelijk, maar voor een "gewone" gebruiker als ik ben was dit de eerste keer in een jaar o.i.d. dat ik überhaupt problemen had met Netflix kijken.
Eigenlijk verdacht ik ook mijn Chromecast van het veroorzaken van de problemen... :N
Pagina: 1 ... 79 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.