Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Jammer, dat daar de IMDB ratings niet altijd kloppen...
Deadwood staat ook op Netflix... Ook van HBO. Zeg nooit nooitSpotmatic schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:50:
[...]
Wow. Just wow!
(Nu GOT nog maar dat zal helaas nooit gebeuren)
PSN: Totumpaal
Regelmatig aan leuk filmpje. The winter solider bijv.
Verder gekeken naar once upon à time (heel leuk s1&2), Deadwood (goed), suits s3(matig), Marco Polo (heel goed), lilyhammer s2 (leuk). Nu me even door Arrow S2 worstelen (matig, maar ik kijk het maar af).
Lzo meteen TWD en daarna is house of cards al weer aan de beurt.
Ik kijk al zo lang geen kabel tv meer. Het is dat mijn vrouw fan is van TLC...
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Het is al diverse keren aangehaald waarom dat deze serie op Netflix aangeboden kan worden;totempaal schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:14:
[...]
Deadwood staat ook op Netflix... Ook van HBO. Zeg nooit nooit
Mithrildor in "Netflix Nederland en België"
En Deadwood.., ik schrik nu nog steeds regelmatig 's nachts wakker door het einde van die serie
Testing, one, two ...
Misschien wist je dit al maar als je subs slecht lopen kan je ze best even afzetten en aanzetten.Aghanim schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:54:
Ik had vrijdag iets vreemds. Was Luther aan het kijken (1 naar laatste aflevering) en de ondertiteling liep niet helemaal synchroon. Dat valt me vaker op de laatste weken, maar in deze aflevering gebeurde er nog iets vreemds met de ondertiteling. Deze was namelijk regelmatig incompleet. Meer dan 10x in deze aflevering ontbrak de laatste letter van het laatste woord in de zin. Een voorbeeld:
'this is not okay boss' was in mijn geval 'this is not okay bos'
Omdat het iedere keer enkel de laatste letter was dacht ik aan een technisch probleem, maar het kwam zo'n 10x voor in 1 aflevering, dus de meeste zinnen waren wel correct. De rest van het weekend met andere series geen problemen meer gehad maar vond dit wel opvallend
Dit helpt bij mij meestal wel en is maar 2 sec werk (op Apple tv).
GoT komt niet hoor. Genoeg mensen, mij incluis, nemen een paar maanden HBO om GoT te kijken, dat is ze heel wat waard.
[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 19-01-2015 16:23 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Loopt hier prima... geen problemen.Ardana schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:09:
Weet niet of het op z'n plaats is, maar probeer (ziek en zielig) Netflix te kijken, en de verbinding is iedere minuut oid weg. Ben ik de enige? Uiteraard alle standaard dingen al geprobeerd.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
GoT zal echt wel komen. Alleen niet binnen korte tijd.XanderDrake schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:21:
Heyyyy Walking dead! Ook in België trouwens.
GoT komt niet hoor. Genoeg mensen, mij incluis, nemen een paar maanden HBO om GoT te kijken, dat is ze heel wat waard.
Ik denk dat rond de tijd dat GoT afgelopen is ze een deal met Netflix gaan maken puur om nog wat extra geld binnen te halen.
Want uiteindelijk will HBO geld verdienen en wanneer GoT afgelopen is kunnen ze er alleen nog geld aan verdienen door het aan zenders en streaming diensten te verkopen.
Dus 15 euro per maand alleen voor GoT. Is het dan niet goedkoper om gelijk maar de DVD box te kopen?XanderDrake schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:21:
Heyyyy Walking dead! Ook in België trouwens.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mijn plan is te wachten tot alle series ervan klaar zijn en dan in 2 maanden alles er doorheen te jagen. Voor 30 euro krijg ik niet alles op dvdWailing_Banshee schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:34:
[...]
Dus 15 euro per maand alleen voor GoT. Is het dan niet goedkoper om gelijk maar de DVD box te kopen?
Overigens ben ik wel benieuwd of HBO de stand alone versie van HBO Go ten eerste ook in europa gaat aanbieden en ten tweede of dat ook rond de 10 euro gepositioneerd gaat worden dan wil ik een continue abonnement erop nog wel overwegen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik neem aan dat dat een versie is waarbij je alleen de streaming dingen kunt doen, zonder daarvoor een TV abonnement af te moeten nemen?Wybo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:40:
[...]
Overigens ben ik wel benieuwd of HBO de stand alone versie van HBO Go ten eerste ook in europa gaat aanbieden en ten tweede of dat ook rond de 10 euro gepositioneerd gaat worden dan wil ik een continue abonnement erop nog wel overwegen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
HBO vorig jaar ook gehad, heb de 4 maand aanbieding genomen. HBO go was een drama. On demand kijken via de setopbox ging prima, echter geen Dolby Digital 5.1 of DD+.Wybo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:40:
[...]
Mijn plan is te wachten tot alle series ervan klaar zijn en dan in 2 maanden alles er doorheen te jagen. Voor 30 euro krijg ik niet alles op dvd
Ik vind de manier van kijken, een maand continue films en series herhalen op vaste tijden niet pretiig.
HBO go moet als ze willen concurreren met netflix wel HD, DD+ en stabiel werken.
Voorheen was het zo dat ik actief downloade. Het ging hierbij om de nieuwste films(niet allemaal, welke me leuk leken) en series o.a. Suits, Blacklist, Ray Donovan, Walking Dead en Breaking Bad. Zoals Suits en Walking Dead 'ben ik helemaal bij' zoals release vanuit de USA.
Ik vraag me af wie er allemaal gebruik maken van Netflix want Netflix vind ik mooi werken maar vind het erg jammer dat nieuwe seizoenen er laat op komen te staan en niet alle series aanwezig zijn. Maken jullie dan naast Netflix ook nog gebruik van downloaden? Want dan maak je Netflix toch ook al wel een beetje overbodig als je het ook zelf kan binnenhalen.
Kortom: Op zoek naar ervaringen m.b.t. Netflix en het daarnaast nog downloaden.
En nee, niet opzoek naar moraalridders met argumenten dat illegaal is en producenten niets verdienen. Daarover zoek ik geen discussie.
Yup, die gaat dit jaar in de VS gelanceerd worden. Maar verder nog geen details van bekend.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:47:
[...]
Ik neem aan dat dat een versie is waarbij je alleen de streaming dingen kunt doen, zonder daarvoor een TV abonnement af te moeten nemen?
/edit: blijkbaar gaat HBO Go zelf ook op de schop dan: http://nl.ign.com/hbo-go/...t-nieuwe-streaming-dienst
[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-01-2015 09:08 ]
Wij hebben alle vier seizoenen in één maand gekeken. Voor 15€ heb je misschien één seizoen. En de kwaliteit van HBO go is beter dan dvd, zeker op en HD scherm.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:34:
[...]
Dus 15 euro per maand alleen voor GoT. Is het dan niet goedkoper om gelijk maar de DVD box te kopen?
En nu gaan we een andere serie kijken.
(Tevens kregen wij een half jaar kado hehe
oh kijk aan. Ze voelen de hete adem in hun nek!Wybo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:35:
/edit: blijkbaar gaat HBO Go zelf ook op de schop dan: http://nl.ign.com/hbo-go/...t-nieuwe-streaming-dienst
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Wij hebben Netflix en maken daarnaast nog gebruik van Eweka.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Ik vraag me af wie er allemaal gebruik maken van Netflix want Netflix vind ik mooi werken maar vind het erg jammer dat nieuwe seizoenen er laat op komen te staan en niet alle series aanwezig zijn. Maken jullie dan naast Netflix ook nog gebruik van downloaden? Want dan maak je Netflix toch ook al wel een beetje overbodig als je het ook zelf kan binnenhalen.
Dat films/series er soms laat op staan boeit me eerlijk gezegd totaal niet, ik heb niet een of andere drang dat ik meteen iets moet zien zodra het ergens op de wereld beschikbaar is. Als het een aantal maanden later beschikbaar komt is het wat mij betreft prima.
Reden om toch Netflix te hebben naast een usenet account is het gemak, bladeren door de films/series en meteen iets starten met goede ondertitels. Geen gedoe met takedowns, geen zoektochten naar (goed gesynchroniseerde) ondertitels, geen ondertitels die gemaakt zijn met behulp van Google translate en totaal de plank mis slaan.
Ik deel een netflix abo met zijn 3en voor 7euro per maand, denk dat dit account nu wel 10 euro ofzo per maand is, maar dit account word al voor 5 jaar gebruikt, persoon die in Amerika woonde en nu naar Nederland is verhuist. Dus het geld is het zeker waard, ik download er nog naast omdat er bepaalde series niet opstaan of niet gelijk opstaan die ik wel wil kijken.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Ik heb geen abonnement op Netflix. Ik heb het een paar keer geprobeerd door een collega van me in te laten loggen op mijn telefoon en vervolgens te casten naar de chromecast. Dat werkte opzich goed! Ik heb toen Orange is de new black gekeken en af en toe een film(puur uit verveling). Ook House of Cards geprobeerd 2 of 3 afleveringen maar zat ook met een laptop op schoot dus aandacht viel weg, maar wil die serie sowieso nog eens zien.
Voorheen was het zo dat ik actief downloade. Het ging hierbij om de nieuwste films(niet allemaal, welke me leuk leken) en series o.a. Suits, Blacklist, Ray Donovan, Walking Dead en Breaking Bad. Zoals Suits en Walking Dead 'ben ik helemaal bij' zoals release vanuit de USA.
En nee, niet opzoek naar moraalridders met argumenten dat illegaal is en producenten niets verdienen. Daarover zoek ik geen discussie.
Maar zo kom ik af en toe ook een erg leuke serie tegen die ik zonder Netflix nooit had gekeken. Broadchurch of Brooklyn Nine Nine zijn de laatste 2 voor mij.
De eenvoud ook om zonder iets van te voren te doen, kan je binnen 3 klikken een serie of films aanzetten. Je moet het wel leren gebruiken waar ik in het begin nog dagelijks uren ging zoeken naar echt iets leuks. Is het voor mij beter om dit af en toe te doen en alles wat je een beetje leuk lijkt op je list toe te voegen, daardoor worden je recommendations ook beter. Dan is de eenvoud van netflix ongeveenaard.
Als je alles hebt ingesteld via een NAS en couchbeard of hoe dat ook heet, kan je inderdaad ook in 3 kliks een film of serie afspelen, maar zomaar iets nieuws ontdekken doe je niet.
Sinds het in Nederland is raad ik iedereen aan om het gewoon te proberen, eerste maand is nog gratis ook.
Dat is voor mij juist een belangrijke reden om een Netflix-abo te hebben.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Bonus is dat ik content krijg gesuggereerd waar ik zelf nooit aan had gedacht te gaan kijken. Zoals net als hierboven Brooklyn Nine Nine.
En vooral het gemak van -nu- kunnen kijken. Zo zat ik eergister "opeens" na werk in m'n eentje in een hotel, dan is het wel lekker om wat tijd te kunnen verdrijven.
Waar ik me er over verbaasde dat de hotel-bandbreedte voldeed voor Netflix. Het had meer moeite met de NOS journaal-stream..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De reden dat ik Netflix gebruik is vanwege de eenvoud die het met zich meebrengt. Ik kan op al mijn apparaten zonder gedoe mijn series kijken. Of het nu mijn tv, ipad of windows phone is, overal is Netflix beschikbaar en kan ik de aflevering oppakken waar ik ben gebleven. Daarnaast is het ook zeer vriendelijk voor mensen die geen affiniteit hebben met ICT. Mijn vriendin wil gewoon geen gepruts, het moet werken.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Ik heb geen abonnement op Netflix. Ik heb het een paar keer geprobeerd door een collega van me in te laten loggen op mijn telefoon en vervolgens te casten naar de chromecast. Dat werkte opzich goed! Ik heb toen Orange is de new black gekeken en af en toe een film(puur uit verveling). Ook House of Cards geprobeerd 2 of 3 afleveringen maar zat ook met een laptop op schoot dus aandacht viel weg, maar wil die serie sowieso nog eens zien.
De content zelf is ook prima, okay niet het nieuwste van het nieuwste maar soms ook originele series die nergens anders kunt kijken. Daarbij vind ik het ook wel grappig dat mezelf erop betrap dat ik soms ook films en documentaires kijk die ik normaal niet zo snel zou kopen/huren/downloaden.
Een dikke bonus vind ik de kids onderdeel van Netflix, meer dan voldoende aanbod om de kleine man te vermaken
Verder is de kwaliteit van Netflix constant en vind ik het een prettige gedachte dat de makers van de content ook een vergoeding krijgen. Ongeacht wat je er van mag vinden blijf ik erbij ik het bijzonder vind dat het maar de normaalste zaak van de wereld is dat je gratis en voor niets de nieuwste films, muziek en software kunt consumeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 20-01-2015 10:27 ]
Toen ik met netflix begon in nov 2013, ging ik gelijk minder downloaden en een paar maand later al helemaal niet meer. Vind het veels te relaxed, om hier geen tijd aan te besteden en een servertje met een 4 tal disken 24/7 aan hebben staan is ook niet goed voor de stroomrekening.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Ik merk ook dat ik niet meer de behoefte heb dat ik gelijk alle nieuwe series gelijk wil kijken, ik wacht rustig af, want netflix zet het toch in 1 keer erop. Ook handig is de Disney deal, voor de kids is er ook genoeg te kijken.
Idd handig die Disney deal... alleen mogen er wel meer films bij komen. Word helemaal gek thuis van Frozen!Hellboy! schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:39:
[...]
Toen ik met netflix begon in nov 2013, ging ik gelijk minder downloaden en een paar maand later al helemaal niet meer. Vind het veels te relaxed, om hier geen tijd aan te besteden en een servertje met een 4 tal disken 24/7 aan hebben staan is ook niet goed voor de stroomrekening.
Ik merk ook dat ik niet meer de behoefte heb dat ik gelijk alle nieuwe series gelijk wil kijken, ik wacht rustig af, want netflix zet het toch in 1 keer erop. Ook handig is de Disney deal, voor de kids is er ook genoeg te kijken.

Netflix is zo eenvoudig dat mijn dochter het nog snapt. Ze pakt de tablet erbij en gaan!
Wat ik wel raar vind is dat ik een profiel voor haar heb ingesteld dat ze alleen dingen kan kiezen voor kinderen... Maar nog steeds heeft ze in haar overzicht de keus voor from dusk till dawn, prison break etc... En dat is iets wat ik niet wil zien in haar profiel. Gelukkig kiest ze deze niet.
Volgens mij heb ik daar eerder in dit topic al een keer over gepost, moet je maar eens op zoeken. Ik heb de account instellingen via Netflix in de browser kunnen aanpassen waardoor ze geen content meer zien voor 6+.totempaal schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:50:
[...]
Idd handig die Disney deal... alleen mogen er wel meer films bij komen. Word helemaal gek thuis van Frozen!![]()
Mijn Dochter van 3 kijkt niets anders via netflix.
Netflix is zo eenvoudig dat mijn dochter het nog snapt. Ze pakt de tablet erbij en gaan!
Wat ik wel raar vind is dat ik een profiel voor haar heb ingesteld dat ze alleen dingen kan kiezen voor kinderen... Maar nog steeds heeft ze in haar overzicht de keus voor from dusk till dawn, prison break etc... En dat is iets wat ik niet wil zien in haar profiel. Gelukkig kiest ze deze niet.
Ik kan dat niet, een heel seizoen in een maand kijken... Daar kijk ik gewoon niet genoeg TV en teveel series voorXanderDrake schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:24:
[...]
Wij hebben alle vier seizoenen in één maand gekeken. Voor 15€ heb je misschien één seizoen. En de kwaliteit van HBO go is beter dan dvd, zeker op en HD scherm.
En nu gaan we een andere serie kijken.
(Tevens kregen wij een half jaar kado hehe)
[...]
oh kijk aan. Ze voelen de hete adem in hun nek!
Ik downloade ook best veel (misschien minder dan de meeste hier, maar met 6Mbit gaat het niet zo heel erg snel, en ik heb pas sinds kort een snellere verbinding). Maar ik werd gek van alle takedown notices en ik kijk ook graag naar wat oudere series/films die ik al bijna nooit kon vinden. Sinds dat ik Netflix heb, heb ik bijna niets meer gedownload, behalve een individuele Big Bang Theory (omdat onze MediaCenter hem niet had opgenomen van Veronica) en wat Master Chef Australia afleveringen om dezelfde reden.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Zoals ik hierboven al zei, ik kijk niet zo heel veel TV, dus tegen de tijd dat ik aan een "nieuwe" serie toe kom, is deze alweer een paar jaar oud en staat hij toch wel op Netflix. Ik wil nog steeds Arrow eens zien, en Once Upon a Time. We zijn nu bezig met 4400 (uit 2007 geloof ik). En deze series zijn lastig binnen te halen via download en perfect binnen te halen via Netflix. En als er eens iets niet is, ach, dan is er nog zoveel anders te zien...
Ik had dit ook aangepast. En wanneer ik via de browser inlog op een pc en klik profiel van mijn dochter aan. Geeft hij alles netjes weer. Zie ik geen rare dingen.Joster schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:01:
[...]
Volgens mij heb ik daar eerder in dit topic al een keer over gepost, moet je maar eens op zoeken. Ik heb de account instellingen via Netflix in de browser kunnen aanpassen waardoor ze geen content meer zien voor 6+.
Wanneer ik via de android app op de telefoon of tablet haar profiel selecteer krijg je die andere series allemaal te zien. Dus selecteer ik maar de standaard kids profiel en dan is het een stuk minder.
Ik heb voor mij en mijn vrouw een profiel en 1 voor de kids. Voor kids kun je kiezen tussen jongere en oudere kinderen.totempaal schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:50:
[...]
Idd handig die Disney deal... alleen mogen er wel meer films bij komen. Word helemaal gek thuis van Frozen!![]()
Mijn Dochter van 3 kijkt niets anders via netflix.
Frozen zijn ze allebei wild van. Ook andere series vinden ze leuk.
FF wachten wanneer planes 2 erop komt, vond cars en planes allebei ook leuk.
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:33:
[...]
Wij hebben Netflix en maken daarnaast nog gebruik van Eweka.
Dat films/series er soms laat op staan boeit me eerlijk gezegd totaal niet, ik heb niet een of andere drang dat ik meteen iets moet zien zodra het ergens op de wereld beschikbaar is. Als het een aantal maanden later beschikbaar komt is het wat mij betreft prima.
Reden om toch Netflix te hebben naast een usenet account is het gemak, bladeren door de films/series en meteen iets starten met goede ondertitels. Geen gedoe met takedowns, geen zoektochten naar (goed gesynchroniseerde) ondertitels, geen ondertitels die gemaakt zijn met behulp van Google translate en totaal de plank mis slaan.
Joostje123 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:51:
[...]
Ik deel een netflix abo met zijn 3en voor 7euro per maand, denk dat dit account nu wel 10 euro ofzo per maand is, maar dit account word al voor 5 jaar gebruikt, persoon die in Amerika woonde en nu naar Nederland is verhuist. Dus het geld is het zeker waard, ik download er nog naast omdat er bepaalde series niet opstaan of niet gelijk opstaan die ik wel wil kijken.
Maar zo kom ik af en toe ook een erg leuke serie tegen die ik zonder Netflix nooit had gekeken. Broadchurch of Brooklyn Nine Nine zijn de laatste 2 voor mij.
De eenvoud ook om zonder iets van te voren te doen, kan je binnen 3 klikken een serie of films aanzetten. Je moet het wel leren gebruiken waar ik in het begin nog dagelijks uren ging zoeken naar echt iets leuks. Is het voor mij beter om dit af en toe te doen en alles wat je een beetje leuk lijkt op je list toe te voegen, daardoor worden je recommendations ook beter. Dan is de eenvoud van netflix ongeveenaard.
Als je alles hebt ingesteld via een NAS en couchbeard of hoe dat ook heet, kan je inderdaad ook in 3 kliks een film of serie afspelen, maar zomaar iets nieuws ontdekken doe je niet.
Sinds het in Nederland is raad ik iedereen aan om het gewoon te proberen, eerste maand is nog gratis ook.
F_J_K schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:58:
[...]
Dat is voor mij juist een belangrijke reden om een Netflix-abo te hebben.
Bonus is dat ik content krijg gesuggereerd waar ik zelf nooit aan had gedacht te gaan kijken. Zoals net als hierboven Brooklyn Nine Nine.
En vooral het gemak van -nu- kunnen kijken. Zo zat ik eergister "opeens" na werk in m'n eentje in een hotel, dan is het wel lekker om wat tijd te kunnen verdrijven.offtopic:
Waar ik me er over verbaasde dat de hotel-bandbreedte voldeed voor Netflix. Het had meer moeite met de NOS journaal-stream..
Miki schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:23:
[...]
De reden dat ik Netflix gebruik is vanwege de eenvoud die het met zich meebrengt. Ik kan op al mijn apparaten zonder gedoe mijn series kijken. Of het nu mijn tv, ipad of windows phone is, overal is Netflix beschikbaar en kan ik de aflevering oppakken waar ik ben gebleven. Daarnaast is het ook zeer vriendelijk voor mensen die geen affiniteit hebben met ICT. Mijn vriendin wil gewoon geen gepruts, het moet werken.
De content zelf is ook prima, okay niet het nieuwste van het nieuwste maar soms ook originele series die nergens anders kunt kijken. Daarbij vind ik het ook wel grappig dat mezelf erop betrap dat ik soms ook films en documentaires kijk die ik normaal niet zo snel zou kopen/huren/downloaden.
Een dikke bonus vind ik de kids onderdeel van Netflix, meer dan voldoende aanbod om de kleine man te vermaken![]()
Verder is de kwaliteit van Netflix constant en vind ik het een prettige gedachte dat de makers van de content ook een vergoeding krijgen. Ongeacht wat je er van mag vinden blijf ik erbij ik het bijzonder vind dat het maar de normaalste zaak van de wereld is dat je gratis en voor niets de nieuwste films, muziek en software kunt consumeren.
tiguan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:35:
Ik was al een tijdje geleden gestopt met downloaden. Simpelweg omdat ik te lui ben om het vervolgens ergens op te zetten zodat ik 't op mijn tv kan kijken. De opties in mijn geval waren; HDMI kabel naar tv vanaf laptop, of overzetten naar de PS3, als die het bestand al snapt. Of USB stick in TV, als die het bestand al snapt, waarschijnlijk niet. Ondertiteling erbij krijgen, vaak ook een ramp. Ik was daar zo klaar mee, met dat ge-etter. Nu netflix, zonder gezeik, een paar knopjes indrukken en voila, je kan kijken. En wat er niet op staat, kijk ik dan maar niet. Jammer dan.
Hellboy! schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:39:
[...]
Toen ik met netflix begon in nov 2013, ging ik gelijk minder downloaden en een paar maand later al helemaal niet meer. Vind het veels te relaxed, om hier geen tijd aan te besteden en een servertje met een 4 tal disken 24/7 aan hebben staan is ook niet goed voor de stroomrekening.
Bedankt voor alle reactie (tot dusver).Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:20:
[...]
Ik downloade ook best veel (misschien minder dan de meeste hier, maar met 6Mbit gaat het niet zo heel erg snel, en ik heb pas sinds kort een snellere verbinding). Maar ik werd gek van alle takedown notices en ik kijk ook graag naar wat oudere series/films die ik al bijna nooit kon vinden. Sinds dat ik Netflix heb, heb ik bijna niets meer gedownload, behalve een individuele Big Bang Theory (omdat onze MediaCenter hem niet had opgenomen van Veronica) en wat Master Chef Australia afleveringen om dezelfde reden.
Zoals ik hierboven al zei, ik kijk niet zo heel veel TV, dus tegen de tijd dat ik aan een "nieuwe" serie toe kom, is deze alweer een paar jaar oud en staat hij toch wel op Netflix. Ik wil nog steeds Arrow eens zien, en Once Upon a Time. We zijn nu bezig met 4400 (uit 2007 geloof ik). En deze series zijn lastig binnen te halen via download en perfect binnen te halen via Netflix. En als er eens iets niet is, ach, dan is er nog zoveel anders te zien...
Ik snap uiteraard dat de kwaliteit en gemak van Netflix simpelweg erg goed is. Wat al werd aangegeven is dat men geen last heeft van google translate subs.
En ook dat het gewoon click-and-play is vanuit een overzicht met series/films. Maar dat is eigenlijk PopcornTime ook, toch?! (even los van het feit met betrekking tot kwaliteit van subs en video)
Wat F_J_K aangaf is dat hij het een belangrijke reden vindt om een Netflix te hebben is dat er een groot deel naar de belanghebbenden gaat. Ik kan dit begrijpen maar vind het toch jammer dat je dan Netflix moet hebben om Suits te kijken, wat dan ook nog eens een seizoen achterloopt, en HBO moet hebben om Game of Thrones te kunnen zien.
Maar kijkt iedereen zoveel en/of zo vaak dat je elke maand €10 betaald om te kunnen kijken? Ik kan me voorstellen, in mijn geval, dat als ik ooit nog eens verder wil kijken met Arrow*(2 episodes gezien 2 jaar geleden, wist me toen niet te boeien, misschien nu wel), en ik kijk een paar dagen een paar afleveringen dat je er zo door bent?! Heb zelf het idee dat als ik dit zou hebben en je kijkt wat je wilt kijken(je series bijvoorbeeld) je daarna zoiets hebt van en nu..? Wat ga ik nu kijken..? Ik noem even series aangezien de films die worden aangeboden in mijn ogen al oud zijn dat je al op tv hebt kunnen zien.
*Arrow had ook Broadwalk Empire kunnen zijn, ook ooit eens mee begonnen, maar die wordt niet aangeboden op Netflix
Overigens begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik Netflix afkeur of iets dergelijks, integendeel. Vind het mooi werken maar vind de voor-argumenten(zoals ik ze ken) nog niet echt overtuigend om ook Netflix te nemen. Wellicht kunnen jullie me overtuigen. Of veranderd mijn mening zodra ik een iPad heb aangeschaft.
Ik kom niet om te bashen op diegene die het wel hebben maar om te discussiëren over de voor- en nadelen van Netflix die mij mogelijk over de streep trekken.
Ja dat is waar. Maar hoe pak ik het aan met series die ik nu al volg? Nu is bijvoorbeeld seizoen 4 afgelopen van iets(die ik gezien heb middels downloaden of PopcornTime) maar komt deze pas juli of augustus op Netflix die ik al gezien heb. Heb dan juist het gevoel een beetje achter de feiten aan te lopen.tiguan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:40:
Ik heb juist door Netflix series ontdekt die ik anders nooit zou kijken. Het is alleen even ontdekken wat je leuk vindt denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 20-01-2015 13:45 ]
Lie to me
Broadchurch
Suits
The mentalist
Once upon a time
Homeland
Orphan black
Luther
The killing (US)
Hemlock grove
Orange is the new black
enz enz
Daar zul je ook content van HBO en CBS en weet ik wat vinden.
En vaak al binnen 24uur na te uitzending in amerika.
Dit is hét grote voordeel van deze illegale bronnen.Maar dit kan je eigenlijk niet vergelijken met een dienst als Netflix
Maar ik vind netflix toch wel erg relaxed en goede series afleveren.
Dat ik daar graag wat voor betaal. en doe nu een stuk minder met usenet omdat ik series volg op netflix.
Niet alle aanbod is altijd even goed, maar over het algemeen zeer tevreden
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is een illegale dienst, wat verwacht je precies daarvan?tiguan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:54:
Ik doe misschien iets fout, maar bij mij werkt Popcorn voor geen meter. De eerste episode kijken lukt vaak nog wel, maar als je naar een volgende episode gaat download ie niet meer, of ondertiteling is weg. Het werkt allemaal voor geen meter (voor mij dan).
Niks, maar mensen vergelijken het met Netflix. Ik zeg nu dus wat ik van Popcorn vind t.o.v. Netflix.Friespeuk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:57:
[...]
Het is een illegale dienst, wat verwacht je precies daarvan?
Vooral films wil ik nog wel eens een tweede of derde keer kijken. En als er nu een film wordt uitgezonden op TV, kijk ik meestal eerst of hij niet ook op Netflix is.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:35:
Maar kijkt iedereen zoveel en/of zo vaak dat je elke maand €10 betaald om te kunnen kijken? Ik kan me voorstellen, in mijn geval, dat als ik ooit nog eens verder wil kijken met Arrow*(2 episodes gezien 2 jaar geleden, wist me toen niet te boeien, misschien nu wel), en ik kijk een paar dagen een paar afleveringen dat je er zo door bent?! Heb zelf het idee dat als ik dit zou hebben en je kijkt wat je wilt kijken(je series bijvoorbeeld) je daarna zoiets hebt van en nu..? Wat ga ik nu kijken..? Ik noem even series aangezien de films die worden aangeboden in mijn ogen al oud zijn dat je al op tv hebt kunnen zien.
*Arrow had ook Broadwalk Empire kunnen zijn, ook ooit eens mee begonnen, maar die wordt niet aangeboden op Netflix
En ik heb een TV + TV Plus abonnement. Ik kijk ook zeker niet alles wat er te krijgen is op dat Plus abonnement, maar toch wil ik het niet kwijt want er zijn genoeg dingen die ik wel graag wil zien.
Zoals zo vaak, is het aanbod het geld jou waard. Er is er maar 1 die daar antwoord op kan geven en dat ben je zelf. Voor de ene is die 10 euro pas de moeite waard als hij minimaal 3 uur per dag kijkt, voor de andere is het al de moeite waard als hij 2 films per maand kijkt.
Ja, als je Netflix vergelijkt met Popcorn time waar popcorn time gratis is, meer content heeft dan is die 10 euro per maand veel.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:35:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Bedankt voor alle reactie (tot dusver).
Ik snap uiteraard dat de kwaliteit en gemak van Netflix simpelweg erg goed is. Wat al werd aangegeven is dat men geen last heeft van google translate subs.
En ook dat het gewoon click-and-play is vanuit een overzicht met series/films. Maar dat is eigenlijk PopcornTime ook, toch?! (even los van het feit met betrekking tot kwaliteit van subs en video)
Wat F_J_K aangaf is dat hij het een belangrijke reden vindt om een Netflix te hebben is dat er een groot deel naar de belanghebbenden gaat. Ik kan dit begrijpen maar vind het toch jammer dat je dan Netflix moet hebben om Suits te kijken, wat dan ook nog eens een seizoen achterloopt, en HBO moet hebben om Game of Thrones te kunnen zien.
Overigens begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik Netflix afkeur of iets dergelijks, integendeel. Vind het mooi werken maar vind de voor-argumenten(zoals ik ze ken) nog niet echt overtuigend om ook Netflix te nemen. Wellicht kunnen jullie me overtuigen. Of veranderd mijn mening zodra ik een iPad heb aangeschaft.
Ik kom niet om te bashen op diegene die het wel hebben maar om te discussiëren over de voor- en nadelen van Netflix die mij mogelijk over de streep trekken.
[...]
Ja dat is waar. Maar hoe pak ik het aan met series die ik nu al volg? Nu is bijvoorbeeld seizoen 4 afgelopen van iets(die ik gezien heb middels downloaden of PopcornTime) maar komt deze pas juli of augustus op Netflix die ik al gezien heb. Heb dan juist het gevoel een beetje achter de feiten aan te lopen.
Voordelen van Netflix tegenover Popcorn time (als we het niet over het legale aspect en financiele ondersteuning voor makers hebben) Netflix heeft ook oudere content wat net zo vlekkenloos loopt niet afhankelijk van andere seeders.
Netflix schroeft de kwaliteit terug als je bandbreedte afneemt, waar mogelijk zo hoge mogelijk kwaliteit.
Bij popcorn time zit je vast aan de gekozen kwaliteit, terwijl misschien je internet net even een hiccupje heeft of je huisgenoot alles leegtrekt, dan mag jij bufferen.
Vooral het delen op meerdere apparaten is zeer prettig. Zoons kunnen op de tablet een kinder serie of film kijken en wij kunnen kijk wat wij prettig vinden.
Ook het feit dat je nu series kijkt waar ik nog nooit van had gehoord (defiance bijvoorbeeld) of waar je nooit aan bent toegekomen omdat ze op tv tijden kwamen dat we andere bezigheden hadden (flikken maastricht) is prettig.
Ik download nu alleen nog GoT en walking dead. Gewoon omdat ik daar helemaal bij ben en niet kan wachten.
Ik vergeet nog een belangrijke ten opzichte van downloaden. Ondertiteling is beter en netflix onthoudt precies waar ik ben gebleven (mijn mediaplayer vertikt dat)
[ Voor 12% gewijzigd door mike0001 op 20-01-2015 14:12 ]
Voor jou is dat tientje per maand kennelijk belangrijk, ons boeit het weinig tot niets en we zetten dat ook niet af tegen het aantal uren dat er bij ons gekeken wordt. Voor ons is dat tientje een gegeven en de ene maand kijken we tig uren Netflix, de andere maand (of maanden) kijken we niet of nauwelijks.
Wat voor ons belangrijk is is dat we met dat tientje de vrijheid kopen om op ieder gewenst moment zonder allerlei 'gedoe' een film/serie/documentaire kunnen starten.
Popcorntime heb ik nog nooit naar gekeken, was het wel van plan uit nieuwsgierigheid maar als ik lees wat tiguan net schreef dan begin ik er niet eens aan en dan ben ik nog steeds niet verlost van die slechte (en dan zeg ik het heel netjes) ondertitels en is het kennelijk ook nog maar de vraag hoe de kwaliteit van het beeld is.
Achter de feiten aanlopen zit overigens tussen de oren, kennelijk bestaat er zoiets als een behoefte aan een 'recht' op het nieuwste van het nieuwste zodra het ergens op deze aardbol is uitgezonden is. Als je die behoefte kunt loslaten dan is het helemaal niet erg om te wachten tot iets beschikbaar is.
Series:
Lopende (US) series, downloaden
Series die ik wil zien, en ook op netflix staan, via netflix kijken, en anders downloaden.
Films:
Nieuwste films die ik echt wil zien: downloaden
Geen specifieke film in het hoofd, dan kijk ik wat netflix mij aan (oudere) films te bieden heeft.
Netflix is voor ons geen vervanging. Maar een mooie toevoeging. Met een gedeeld netflix account (€4 per maand dus) Vind ik het mooi zo.

Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat ik naar een titel zoek (Curb Your Enthusiasm, Black Mirror, The Hunger Games om wat voorbeelden te noemen) dat ik nul op het rekest krijg. Dit is extra zuur als je op US sites leest dat een bepaalde film of serie naar Netflix komt, terwijl het aanbod daar al vele malen groter is, maar dat dit in Nederland niet het geval is. Je kunt natuurlijk een VPN abonnement aanschaffen en zo proberen US Netflix te kijken, maar ik vind het aanbod van Netflix Nederland toch wel erg mager blijven gezien het feit dat men nu al een jaar actief is in Nederland.
Ook gebeurd het steeds vaker dat er titels uit m'n queue verdwijnen. Vind het ook erg jammer dat je hier geen waarschuwing over ontvangt b.v. via een push-bericht via de app of per email. Dan zou je er op kunnen anticiperen en de binnenkort verdwijnende titels proberen te kijken voor de deadline.
[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 20-01-2015 20:16 ]
Je vergeet 1 heel belangrijk en groot dingTigerblood schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:13:
Ik heb nu ongeveer 8 maanden Netflix, maar om eerlijk te zijn begin ik me ondertussen wel een beetje te vervelen. Ik zie constant dezelfde titels voorbijkomen en vrij weinig nieuwe titels die echt interessant zijn. Ik bedoel, laatst werd met veel bombarie Married With Children aangekondigd...kom op zeg. Als ik die ouwe meuk wil kijken slinger ik Comedy Central wel aan.![]()
Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat ik naar een titel zoek (Curb Your Enthusiasm, Black Mirror, The Hunger Games om wat voorbeelden te noemen) dat ik nul op het rekest krijg. Dit is extra zuur als je op US sites leest dat een bepaalde film of serie naar Netflix komt, terwijl het aanbod daar al vele malen groter is, maar dat dit in Nederland niet het geval is. Je kunt natuurlijk een VPN abonnement aanschaffen en zo proberen US Netflix te kijken, maar ik vind het aanbod van Netflix Nederland toch wel erg mager blijven gezien het feit dat men nu al een jaar actief is in Nederland.
Ook gebeurd het steeds vaker dat er titels uit m'n queue verdwijnen. Vind het ook erg jammer dat je hier geen waarschuwing over ontvangt b.v. via een push-bericht via de app of per email. Dan zou je er op kunnen anticiperen en de binnenkort verdwijnende titels proberen te kijken voor de deadline.
De markt in de US is véél en véél groter. Daar zit ook Hollywood en kan Netflix veel sneller/makkelijker een deal maken.
En in de US heb je ook veel meer abonnees dus veel meer geld .
Wij hebben ook content die zij niet hebben (Zoals Frozen
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar aan de andere kant moet Netflix goedkopere deals kunnen maken voor een markt zoals Nederland of Benelux want 1) minder concurrentie (geen Amazon Instant Video en Hulu bijvoorbeeld), 2) kleiner aantal potentiële kijkers = lagere licentiekosten en 3) lagere netwerkkosten (want kleiner gebied, gegarandeerde netneutraliteit).Rockvee2 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:29:
[...]
Je vergeet 1 heel belangrijk en groot ding
De markt in de US is véél en véél groter. Daar zit ook Hollywood en kan Netflix veel sneller/makkelijker een deal maken.
En in de US heb je ook veel meer abonnees dus veel meer geld .
Wij hebben ook content die zij niet hebben (Zoals Frozen).
Als Netflix haar aanbod niet verbetert dit jaar dan denk ik dat ik toch echt op ga zeggen.
hoezo zou Netflix minder concurrentie hebben in de Benelux? Ik denk dat het juist andersom is. Je hebt hier te maken ook met tv zenders die het alleen recht hebben op het uitzenden van bepaalde series. Neem een belabberde serie als Under the Dome. De reden dat dit nu pas op Netflix staat is niet omdat Netflix niet wil maar omdat SBS6 (ook al zo'n mooie zender) het alleenrecht had op die serie. Netflix moest dus wachten op de tv in dit geval. Dat maakt het verschil. Zoalng dit niet veranderd zal Netflix nooit kunnen op boksen tegen de gevestigde orde ( tv zenders ).Tigerblood schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:34:
[...]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar aan de andere kant moet Netflix goedkopere deals kunnen maken voor een markt zoals Nederland of Benelux want 1) minder concurrentie (geen Amazon Instant Video en Hulu bijvoorbeeld), 2) kleiner aantal potentiële kijkers = lagere licentiekosten en 3) lagere netwerkkosten (want kleiner gebied, gegarandeerde netneutraliteit).
Als Netflix haar aanbod niet verbetert dit jaar dan denk ik dat ik toch echt op ga zeggen.
Je moet voor de gein eens kijken naar dát wat Netflix momenteel als nieuwe releases uitbrengt op d'r platform én naar de films welke SBS(6/9)/VOO/NET5 óf de RTL(4.5.7.9.XL) groep nú als "premiëre" opvoeren (maar niet als on-demand beschikbaar stellen).Webgnome schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:43:
[...]
hoezo zou Netflix minder concurrentie hebben in de Benelux? Ik denk dat het juist andersom is. Je hebt hier te maken ook met tv zenders die het alleen recht hebben op het uitzenden van bepaalde series. Neem een belabberde serie als Under the Dome. De reden dat dit nu pas op Netflix staat is niet omdat Netflix niet wil maar omdat SBS6 (ook al zo'n mooie zender) het alleenrecht had op die serie. Netflix moest dus wachten op de tv in dit geval. Dat maakt het verschil. Zoalng dit niet veranderd zal Netflix nooit kunnen op boksen tegen de gevestigde orde ( tv zenders ).
Lijkt er een beetje (veel?) op dat ze Netflix uit de markt willen drukken
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De "Beste Partij" is waarschijnlijk de partij welke het snelste kan/gaat leveren aan de consument. "Kijk.NL" is ook zo'n partij welke on-demand levert..... net zoals HBO-GO dat is.Webgnome schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:50:
Vind je het heel gek? Het is een directe concurrent met in potentie veel slagkracht. Helaas hebben de content producenten hier ook een grote vinger in de pap. Die willen immers verkopen aan de beste partij.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik ben lui. Netflix heeft als voordeel dat ik niks hoef te downloaden, geen lastige setup naar m'n iPad hoef te streamen, niet hoef te kloten met ondertitels, en overal kan kijken. Als nadeel heeft Netflix dat het streaming is, momenteel is onze internetverbinding nogal gaar, dus Netflix blijft vaak hangen. Teven heeft Netflix lang niet alles.Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Dus ja, ik gebruik Netflix redelijk intensief, naast dat ik inderdaad nog download, al is dat minder geworden. Het aantal series/films/games dat ik koop is overigens niet veranderd.
De suggesties van Netflix vind ik meestal niks, ik vermoed omdat ik een serie waardeer om zaken die niet in de waardering worden meegenomen. Zo vond ik Farscape echt 3x niks, maar ben ik over het algemeen wel fan van SciFi. Beetje lastig dus.
Wel vind ik het leuk om mooie natuurfilms te kijken of documentaires.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Denk dat ik binnenkort, als ik in bezit ben van een tablet, Netflix maar eens ga proberen.
Uiteraard zal ik dan de ervaringen delen.
Die suggesties kijk ik niet eens meer naar. Ik vind tekenfilms leuk om te zien (vooral die klassieke Disney films). Kijk je er een, krijg je gelijk suggesties naar die hele kinderlijke (lees: 4-6 jaar) tekenfilms...Ardana schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 03:50:
[...]
De suggesties van Netflix vind ik meestal niks, ik vermoed omdat ik een serie waardeer om zaken die niet in de waardering worden meegenomen. Zo vond ik Farscape echt 3x niks, maar ben ik over het algemeen wel fan van SciFi. Beetje lastig dus.
Wel vind ik het leuk om mooie natuurfilms te kijken of documentaires.
Verwijderd
ik download ook nieuwe series en films, het is voor mij voor erbij. De ene keer kijk ik een film die ik zelf gedownload heb, andere keer weer wat van netflix. Ik kijk niet heel veel, misschien 2 keer per week maximaal. Mijn kinderen gebruiken het iets meer. Ach, duur is het niet en het is handig om te hebben. Als je werkt en bijv. kinderen hebt is het fijn dat je niet alles hoeft te downloaden, kost je toch wat tijd (althans, ik wil altijd nog een hoesje erbij maken voor op de mediaspeler etc.).Trezzahn schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:29:
Maken jullie dan naast Netflix ook nog gebruik van downloaden? Want dan maak je Netflix toch ook al wel een beetje overbodig als je het ook zelf kan binnenhalen.
Klopt, daarom ging ik laatst op reis naar Amerika.Tigerblood schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:13:
Ik heb nu ongeveer 8 maanden Netflix, maar om eerlijk te zijn begin ik me ondertussen wel een beetje te vervelen.
Ik ben ook een Netflixer van het eerste uur en ik denk dat er nu een aantal gaan afhaken.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Als ik de TV al aanzet dan gaat steevast Netflix ook aan. Ik mis wel wat content maar hoop dat dat snel wordt uitgebreid ( laatst bijvoorbeeld The Terminator nog eens gekeken en kreeg zin in deel 2, maar die stond er helaas niet op ).
Dus naast wat nieuwere films mis ik ook wat oudere kaskrakers,dat is wel jammer.
Maar toch ben ik er tevreden over. Het internet is een middel waarop alles in principe gratis is, maar ik merk dat ik graag betaal voor gemak. En wat is 10 euro nou?
A-Team
Dukes of Hazard
Knight Rider
Get a life
Magnum P.I.
Dat soort series. Kan me niet voorstellen dat ze erg duur zijn, maar zou er menig nachtelijk uurtje mee kunnen vullen
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik kan me zo voorstellen dat er in NL te weinig interesse is om ook lagere kosten te onderbouwen.
* insert wereldwijde auteursrecht-discussie. Dan moeten we natuurlijk wel slikken dat onze rechten minder worden dan nu het geval is, omdat we het over de hele wereld geteld gemiddeld genomen vast redelijk goed hebben
Eens.Lapras schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:45:
Er is een hoop aan te merken op Netflix. De lijst van films die ze hebben is totaal willekeurig, series lopen achter, de suggesties zitten er vrijwel altijd naast en de interface is een crime. Vooral dat laatste. Waarom is er geen alfabetische lijst beschikbaar in de app zelf? (Ja, wel http://www.nuopnetflix.nl/aanbod-netflix). Waarom kan ik niet selecteren dat ik geen series wil kijken? Waarom houdt hij niet bij dat ik films al niet gezien heb zodat die niet nog een keer voorgesteld worden? Waarom kan ik geen lijst van 'net verschenen' zien? Waarom kan ik bij sommige films wel Engelse ondertiteling krijgen en bij andere niet?
Maar toch ben ik er tevreden over. Het internet is een middel waarop alles in principe gratis is, maar ik merk dat ik graag betaal voor gemak. En wat is 10 euro nou?
10 euro is niet veel, maar het moet wel werken. Voorlopig ben ik blij met netflix.
We zijn, zeker in NL, behoorlijk verwend met Breedband, Usenet en downloaden.
Ik ben zeker geen moraal ridder. En draai ook couchpotato en Sickbeard.
Kodi blijf ik ook zekers gebruiken. Maar het is mooi dat er alternatieve zijn om aan je content te komen.
Spotify en Netflix vind ik daarom dan ook goed. En daar wil ik best voor betalen.
ik betaal ook voor mijn usenetserver.
Het enige waar ik geen zin in heb is om verschillende content providers te gaan betalen.
Er zijn ook andere mogelijkheden zoals itunes of google play om films te huren/kopen maar die zijn relatief duur.
Ik hoop dan ook dat Netflix in het algemeen nog gaat groeien en dat er minder regio locks komen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De eerste speldenprik is uitgedeeld... (een cease and desist brief is juridisch gezien niet bindend, maar kan uiteindelijk wel leiden tot een rechtzaak, indien de ontvanger hier geen gehoor aan geeft).
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
[ Voor 10% gewijzigd door -d- op 21-01-2015 16:00 ]
Denk zeker dat ook betaalde diensten eerder worden aangepakt.-d- schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:59:
Ik had die site (naam maar even weggehaald ivm topic warning) al eens eeder gezien en had ook wel het gevoel dat ze de grenzen is te ver hadden opzocht, gezien de naam / logo / en het specifiek richten op Netflix. Andere diensten doen dat net iets meer tactisch, dus zal juridisch ook moeilijker liggen om dat te stoppen.
Die verdienen geld met illegale praktijken.
Andere plugins werken gratis en ook met andere diensten, inderdaad niet specifiek gericht op Netflix.
En alla thepiratebay voor 1 dienst dicht gooien komen er 10 nieuwe diensten bij.
Netflix kan dit alleen voorkomen om een account voor 1 land geldig te laten zijn.
Nederlands account en je bent in Amerika? Moet je het zonder Netflix doen.
Dat is de enige manier waarop Netflix dit kan oplossen
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 21-01-2015 19:47 ]
Omgekeerd effect: VPN aanzetten richting Nederland. Dus dat zou in theorie nog steeds niet helpen. Afvangen van VPN-gebruik lijkt me niet helemaal mogelijk.Joostje123 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:17:
Netflix kan dit alleen voorkomen om een account voor 1 land geldig te laten zijn.
Nederlands account en je bent in Amerika? Moet je het zonder Netflix doen.
Dat is de enige manier waarop Netflix dit kan oplossen
Wij zijn thuis met Netflix begonnen toen we een nieuwe tv kochten. Hierbij kregen we een gratis jaarabonnement op Netflix. Die wordt dan ook veelvuldig gebruikt, vooral door mijn vrouw en mijn dochter. Ik heb zelf wel een enorme watchlist, maar ik kom er gewoon niet aan toe om al die series en films te kijken. Mijn dochter is 4 jaar maar weet precies hoe ze Netflix moet opstarten, haar profiel moet selecteren en kiest vervolgens zonder problemen haar favoriete serie uit. Die verandert trouwens elk weekend
Ergens in maart loopt mijn jaarabonnement af. Maar ik ga zonder moeite voor Netflix betalen.
Ben ik er minder door gaan downloaden? Ja en nee. Series download ik over het algemeen nog steeds, aangezien ik mijn series kijk als ik naar mijn werk ga met de trein. Wifi in de trein is te brak voor Netflix (volgens mij is het zelfs geblokkeerd) dus daarvoor zal ik ze toch moeten downloaden. Qua films download ik over het algemeen alleen de nieuwere films, de oudere kijk ik via Netflix. Overigens kijk ik wel van elke film die ik wil downloaden of hij op Netflix staat.
Ik ben er tevreden mee
[ Voor 93% gewijzigd door Hellboy! op 23-01-2015 07:34 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 23-01-2015 13:51 ]
En voor series is het sowieso een ideaal platform, niet alleen vanwege het redelijk diverse aanbod en Netflix eigen shows, maar ook mobiliteit: ik zit nogal es ergens anders (vrienden, familie, schoonfamilie, sportschool, trein) en gebruik nogal wat verschillende apparaten (Surface Pro 2, Nexus 5 met Chromecast, SmartTV, PC, Laptops van andere mensen), ik zou er niet aan moeten denken om alle verschillende series van A->B te moeten sjouwen, hopend dat elk systeem dezelfde subtitels ondersteunt en moeten onthouden waar ik was gebleven.
Dus ja, die 8€ (die ik tot ver in 2016 betaal
PS: ik het vind het morele punt van betalen voor wat je consumeert ook wel gelden. Ik ben blij dat een groot deel van mijn abbo-kosten terecht komen bij de mensen die de goede series maken, ze hebben het verdient en ze moeten vooral door gaan. Blijkbaar ben ik daar de enige in

Nog andere leuke (redelijke onbekende) 20 minuten sitcoms, die op Netflix staan?
New Girl ?Joostje123 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:03:
Brooklynn nine nine, nu afgekeken.
Nog andere leuke (redelijke onbekende) 20 minuten sitcoms, die op Netflix staan?
[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 23-01-2015 10:31 ]
Modern Family en New Girl.Joostje123 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:03:
Brooklynn nine nine, nu afgekeken.

Alleen zit Futurama niet bij de nederlandse content, family guy weer wel.F_J_K schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:09:
En Arrested Development, The Office. Geen sitcoms, maar toch: Archer, Futurama, Weeds.
Dit geldt inderdaad ook voor mij. Ik snap ook niet waar het idee vandaan komt bij zovelen dat digitale content gratis moet zijn en een recht is, dus dat je ergens gratis mag downloaden als je 't te duur vindt.XanderDrake schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:48:
Ikzelf ben ook compleet gestopt met downloaden dankzij Netflix (en Google play music). Misschien zijn de films niet de meest recente, maar dat wil niet zeggen dat er geen goede films op staan die ik nog niet gezien heb. Er staan een kleine 100 films in Mijn Lijst, plenty om uit te selecteren voor een willekeurige vrijdag avond.
En voor series is het sowieso een ideaal platform, niet alleen vanwege het redelijk diverse aanbod en Netflix eigen shows, maar ook mobiliteit: ik zit nogal es ergens anders (vrienden, familie, schoonfamilie, sportschool, trein) en gebruik nogal wat verschillende apparaten (Surface Pro 2, Nexus 5 met Chromecast, SmartTV, PC, Laptops van andere mensen), ik zou er niet aan moeten denken om alle verschillende series van A->B te moeten sjouwen, hopend dat elk systeem dezelfde subtitels ondersteunt en moeten onthouden waar ik was gebleven.
Dus ja, die 8€ (die ik tot ver in 2016 betaal) is het meer dan waard.
PS: ik het vind het morele punt van betalen voor wat je consumeert ook wel gelden. Ik ben blij dat een groot deel van mijn abbo-kosten terecht komen bij de mensen die de goede series maken, ze hebben het verdient en ze moeten vooral door gaan. Blijkbaar ben ik daar de enige invreemd.
Echt irritant en kan het nergens vinden om het uit te zetten.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dat kun je perfect via de site regelen : http://lmgtfy.com/?q=how+to+remove+view+history+from+netflixU2psv schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:28:
Wanneer zou Netflix met een knop komen met gezien? Zo irritant in de app van Samsung tv dat je steeds veel ziet wat je al gezien hebt.
Is het handig? Nee. Maar wel logisch ergens. Ik zie dat er bijv. bij mij ook veel series tussen staan. Het fijne van deze feature is dat wanneer je een serie aan het kijken bent en je nog niet alle afleveringen hebt gezien je deze niet meer op hoeft te zoeken.
Met deze optie pas je je history van reeds gekeken films/series aan en dat is volgens mij niet de vraag.
De vraag is hoe je films/series die je reeds gezien hebt kunt hiden en dat is wat mij betreft ook een groot gemis in Netflix (in mijn geval de Windows 8 app).
Als ik blader door de diverse categoriën zie ik iedere keer weer films die ik al gezien heb. Het zou heel fijn zijn als je die kon hiden of dat er een grote groene vink oid doorheen komt zodat meteeen duidelijk is dat je die gezien hebt.
Nog mooier zou zijn als je dat ook zelf kon aangeven voor films die je buiten Netflix om al gezien hebt.
Gewoon 'gezien/geen interesse' en dat het dan in een aparte groep gezet wordt zodat je er wel bij kunt, plus een optie dat alles wat je afgekeken hebt er wel of niet automatisch bijgevoegd wordt.
Gemak dient den mensch
Maar als ik een film/serie heb gezien hoef ik die niet meer in mijn lijst te zien. Of zullen ze daar een reden voor hebben blijft reclame voor de film als die altijd in het lijste blijft staan?
Eigenlijk hetzelfde als ik eerst had met Orange is the new black, ik vind het wel leuk, maar wel overrated.
Nederlands is makkelijker als je denkt
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 25-01-2015 13:35 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 25-01-2015 13:36 ]
Kijk je het eerste seizoen? Dat is nog niet zo goed, tweede en derde seizoen zijn een stuk beter. Heel luchtig natuurlijk.SeatRider schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:51:
Ik kijk nu Lilyhammer. Ik vind 'm zelf wel aardig, kijkt lekker weg, maar kan me toch niet vinden in de overwegend lyrische kritieken die deze serie krijgt. Hoofdpersoon zet een ontzettend overdreven maffia persoon neer, omringd door derderangs hulpjes. In Lilyhammer zet hij al snel alles naar zijn hand, waarbij altijd alles lukt. Te knullig voor woorden, eigenlijk.
Eigenlijk hetzelfde als ik eerst had met Orange is the new black, ik vind het wel leuk, maar wel overrated.
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 25-01-2015 13:37 ]
Bij mij gewoon op de info knop klikken van de afstandsbediening.Mektheb schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:36:
Hebben meer mensen er last van sinds vandaag er links boven in beeld de tekst staat met 1080P welke film en de duur van de film ?.
Echt irritant en kan het nergens vinden om het uit te zetten.
Ik zit met hetzelfde probleem. De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb, althans via de playstation app, is om zelf een rating toe te voegen wanneer je iets bekeken hebt. Op die manier kleurt de rating balk in het geel ipv in het rood en kun je een verschil zien tussen de dingen die je al gerated (en dus bekeken hebt).ninjazx9r98 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:40:
Dat is verre van perfect aangezien dat een oplossing is voor een totaal andere vraag.
Met deze optie pas je je history van reeds gekeken films/series aan en dat is volgens mij niet de vraag.
De vraag is hoe je films/series die je reeds gezien hebt kunt hiden en dat is wat mij betreft ook een groot gemis in Netflix (in mijn geval de Windows 8 app).
Als ik blader door de diverse categoriën zie ik iedere keer weer films die ik al gezien heb. Het zou heel fijn zijn als je die kon hiden of dat er een grote groene vink oid doorheen komt zodat meteeen duidelijk is dat je die gezien hebt.
Nog mooier zou zijn als je dat ook zelf kon aangeven voor films die je buiten Netflix om al gezien hebt.
Dat doe ik standaard, puur om nieuwe films/series aanbevolen te krijgen. Maar dan verschijnen bekenen dingen nog steeds tussen je overzichten.viperkesvp schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:49:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem. De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb, althans via de playstation app, is om zelf een rating toe te voegen wanneer je iets bekeken hebt. Op die manier kleurt de rating balk in het geel ipv in het rood en kun je een verschil zien tussen de dingen die je al gerated (en dus bekeken hebt).
Klopt, maar ze zijn op zijn minst al herkenbaar. Zoals ik al aangaf is het geen perfecte oplossing maar het volstaat om te weten wat je nog moet bekijken en wat je al gezien hebt.ChokingHazard schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:07:
[...]
Dat doe ik standaard, puur om nieuwe films/series aanbevolen te krijgen. Maar dan verschijnen bekenen dingen nog steeds tussen je overzichten.
Klopt. Maar dan nog zou het een enorme verbetering zijn als al bekeken dingen niet meer in je gewone overzicht zouden staan. Bij 'Opnieuw bekijken' staan ze primaviperkesvp schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:46:
[...]
Klopt, maar ze zijn op zijn minst al herkenbaar. Zoals ik al aangaf is het geen perfecte oplossing maar het volstaat om te weten wat je nog moet bekijken en wat je al gezien hebt.
En als er dan nieuwe episodes aan een serie die je al gezien hebt worden toegevoegd, dan komt hij weer terug in je overzicht. Lijkt me best handig eigenlijk want nu is het zo "oh die serie heb ik al gezien" en dan valt het niet op dat er nieuwe episodes aan zijn toegevoegd...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik ken het eerste seizoen (ik geloof dat die een paar jaar geleden op de Belgische zender te zien was), vond ik wel aardig.SeatRider schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:51:
Ik kijk nu Lilyhammer. Ik vind 'm zelf wel aardig, kijkt lekker weg, maar kan me toch niet vinden in de overwegend lyrische kritieken die deze serie krijgt. Hoofdpersoon zet een ontzettend overdreven maffia persoon neer, omringd door derderangs hulpjes. In Lilyhammer zet hij al snel alles naar zijn hand, waarbij altijd alles lukt. Te knullig voor woorden, eigenlijk.
Het is ook niet bedoeld als zware maffia serie: Zoals the SopranosSeatRider schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:51:
Lillyhammer is gewoon een luchtige serie, met humor actie en een geinig verhaal.
Als je het vanuti het sopranos oogpunt kijkt is het natuurlijk ook niet goed en dan is het te belachelijk.
Maar als je het gewoon kijkt zoals het bedoeld is is het echt gewoon een hele leuke serie.
Dus jij vindt het overrated omdat jij van een verkeerd standpunt kijkt.
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.