ikbenerniet schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:40:
Ik ben een poging aan het ondernemen om van illegaal downloaden over te stappen naar legaal films en series kijken. Niet omdat ik me er nou echt beter bij voel, maar vooral vanwege betere gebruiksgemak.
Nu heb ik als eerst een aantal dingen geprobeerd op te zoeken op netflix die ik al reeds gedownload had:
The Night Of
Bit Little Lies
Life
Rings
Uiteindelijk maar ARQ opgezet. Die was blijkbaar wel beschikbaar omdat het een Netflix Original is. Geen hele sterke film trouwens.
Dus... 4x op een rij iets tegen gekomen wat niet in hun aanbod zit. Hier schrik ik nogal van. Maar goed, ik zit nog in mijn 1ste maands proefperiode, dus ik wil het nog wel even blijven proberen.
Maar nu ook maar even mijn vraag. Ik mag graag IMDB afstruinen naar films en series, kan ik dan ook eenvoudig zien of die film op Netflix te vinden is, of daar nog op beschikbaar komt? Dus zonder het in Netflix zelf op te zoeken, want als iets over een maand beschikbaar komt wil ik daar ook nog wel op wachten. Iemand hier die daar een handige plugin o.i.d. voor gebruikt?
The Night Of en Bit Little Lies zijn HBO (original) series, die ga je dus nooit op Netflix terugvinden. Life en Rings zijn films uit dit jaar. Die zijn ook maar zelden op Netflix te vinden.
Daar kun je van schrikken maar dat is nu eenmaal het probleem als je overstapt van de criminele download wereld naar de betaalde legale wereld: je eisen zijn onwerkelijk.
Misschien komt er ooit een tijd dat alles op een legale locatie te vinden is maar nu is dat nog niet zo. Tot die tijd kan ik je maar een tip geven: blijf legaal, op een bepaald moment ontdek je dat er genoeg nieuws en moois naar je toekomt.
Op je vraag: je zult echt zelf moeite moeten doen om iets te vinden. Er zijn gewoon sites, naast Netflix, die dingen aankondigen of bijhouden: Netflix Nederland bijvoorbeeld.
En had ik het al gezegd? Blijf legaal!