Vrijdag schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:21:
@
Notna
Ik denk dat Michonne Negan die honkbalknuppel geeft en dat hij meer haar rol van beveiliging over gaat nemen. Eventueel met de rest van de Highwaymen. En dan heb je ook nog die mystery stem. Dat was niet die Vuilnisvrouw toch?
Ohja, komt het misschien dat ze niet door de Whisperers zijn aangevallen in de winter omdat Alpha toen weg was? Aan de begroeiing te zien is het lente als ze weer terug is. Dan is er bijna een jaar voorbij gegaan binnen twee afleveringen.
Ik moest aan Magie denken. Zeker met de nogal expliciete verwijzing naar Magie eerder in de aflevering.
m.i. zijn de whisperers voor de winter gewoon dieper naar het zuiden getrokken. Doen alsof je een zombie bent is leuk en al. Een grom hier, een snarl daar, beetje mank lopen en niet teveel praten. Valt wel mee zo. Maar als zombies vastvriezen waar ze staan, dan is doen alsof opeens heel wat minder interessant. Omega en Alfa zijn niet dom en ook niet suicidaal dus ik denk dat ze gewoon zijn gaan overwinteren in hun spreekwoordelijke benidorm.
Dat zou ook verklaren waarom een deel van de groep vlot voorbij de grens kon trekken zonder gezien te worden, er waren gewoon geen whisperers in de buurt.
Ik vond er op emotioneel vlak wel enkele leuke dingen inzitten. Ezekiel die zijn kingdom moet afgeven en later die epp ook nog eens zijn vrouw. Dat moet pijn doen. In het gesprek met Daryl liet Ezekiel zich ook eens even zien als "mens" ipv dat rolletje van "the king". Sterk momentje vond ik. Die gast is op korte termijn zijn rijk, zijn vrouw en zijn zoon kwijtgespeeld, hij houdt zich nog sterk.
Carol die terug iets meer de koude bad ass kant opgaat. Ik zie zich haar nog ontfermen over de dochter van Alfa. Eventueel een soort van surrogaat gezinnetje samen met Daryl (die ook al zorggedrag over die dochter toonde)
Verder is de terugkeer van Negan ingezet door zijn actie om de dochter van Rick en de hond te redden. Je merkte toch dat Michone haar eerste stappen richting vergeving gezet heeft.
"The bad guys never think they're the bad guys", zalige tekst trouwens. Negan is nog "bad", maar het is allemaal iets genuanceerder, en zeg nu eerlijk: iedereen hoopt stiekem toch op een bad ass Negan die ze los kunnen laten op whisperers, niet ?
Tot slot lijkt mij er ook weer een grote evolutie aan te komen in de serie. The kingdom is weg, de andere locaties hadden het al niet makkelijk daarvoor, met de extra mensen er nu bij, lijkt het mij niet onrealistisch dat ze op zoek moeten naar een nieuwe stek.
Akkoord dat het soms wat rommelig en OTT was, maar ik vond het zeker niet slecht, integendeel.