[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07
rouchken11 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:45:
Mindere aflevering vond ik zelf. Die Highwaymen kunnen wel een leuke toevoeging worden, maar het hele Daryl-stuk was onlogisch. Die dochter van Alfa had perfect kunnen zeggen wie Beta was en dan had Daryl daar een pijl door kunnen jagen.
Of ze hadden zich gewoon even stil gehouden in dat gebouw, no way dat Beta ze daar dan gevonden had. Maar ja, dat past minder in de verhaallijn natuurlijk :)
Volgens mij zag Darryl hem gewoon lopen tussen de walkers toen Beta omhoog keek. Waarom dan geen pijl erin is mij een raadsel.

En dat Beta niet dood zou zijn kon je ook van mijlenver aan zie komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het was wel een leuke aflevering. Geen goede natuurlijk.

De groepen volgen elkaar nu wel snel op. Eerst hebben we 3 seizoenen met die Saviors en zien we haast niemand (op 1,5 aflevering met die Wolves na dan).

En nu ineens de ene na de andere groep. Die plots opduikt.

En deze aflevering zat wel vol met achterlijke en te voorspelbare gebeurtenissen:
- Waarom schiet Daryl Beta niet door z'n hoofd?
- Natuurlijk wisten we dat Beta niet dood was
- Knap ook dat Beta hem niet hoorde in een verlaten gebouw. Zo'n houten plaat verschuif je niet onhoorbaar
- Dat die twee oudjes in moeilijkheden kwamen was ook logisch. Waarom bescherm je je achterhoede niet?
- Ok, ik geeft toe..wel verrassend dat ze beiden nog leven. Ik dacht echt dat die ouwe eraan ging.
- Maar waarom zat er niet 1 fatsoenlijke vechter bij dat 'convooi'?
- Waarom is Carol ineens zo'n softie...? Vorige keer was t bij haar 'eerst doden, dan vragen stellen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toch altijd wel knap hoeveel pijn mensen in een serie kunnen hebben en daar geen last van hebben met vechten, lopen en functioneren :+

Enfin; prima aflevering. Vraag mij af hoe lang het goed gaat met the Highwaymen als toevoeging hoewel het goed zou kunnen uitpakken.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
Ooo shit helemaal gemist,kan il ergens de vorige afl nog bekijken?
Ah al gevonden :) vanavond is kijken,helmaal vergeten dat ze weer begonnen zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Amaze86 op 13-03-2019 17:04 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Eindelijk een verklaring voor die littekens van Darryl en Michonne en wat context over het verhaal tussen de periode dat Rick verdween en nu. Was wel wat aan de slome kant, maar verder prima diepgang en te pruimen :Y

Ow, en 'called it' mbt The Fair :+

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 18-03-2019 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, deze was goed. Mooi bruggetje en wat achtergrond over hoe Michonne zo geworden is. Ze durfden het niet aan om netnog wat explicieter te maken, maar wel cru dat juist Michonne diegene is die een stel kinderen afgeslacht heeft.

Al me al prima aflevering zeg ik. Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 14:57

Dhrax

Prog Lord

readytoflow schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:54:
maar wel cru dat juist Michonne diegene is die een stel kinderen afgeslacht heeft.
Al me al prima aflevering zeg ik. Ga zo door :)
Het was zij of hen, vanuit Michonne gezien heeft ze op dat moment het juiste gedaan, die kinderen waren toch niet meer te redden. Dit is gewoon overleven, afslachten vind ik wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Notna schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:29:
Eindelijk een verklaring voor die littekens van Darryl en Michonne
Nou ja, verklaring ... wat was de bedoeling van dat brandmerken ?
Gewoon sadisme of een 'inwijding' voor die kleine killers van Jocelyn ?

We weten nu waarom Michonne zo terughoudend is om nieuwkomers op te nemen. Maar is dat ook de reden van de vervreemding tussen Alexandria en Kingdom/Hilltop ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:54:
[...]
Nou ja, verklaring ... wat was de bedoeling van dat brandmerken ?
Gewoon sadisme of een 'inwijding' voor die kleine killers van Jocelyn ?
Er werd iets gezegd in de trant van :
Mark your kill .... kill your mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ben al blij zat dat ze eindelijk vertellen waarom Michonne niemand wil binnenlaten en terecht gezien er wat er is gebeurd. Misschien is dat 1 van de redenen waarom de drie communities niet meer met elkaar samenwerken, daar gaan we hopelijk snel meer van zien. Denk dat het vertrek (letterlijk) van Maggie de boel op z'n kop heeft gezet voor de serie.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-06 11:27
Waar is Maggie eigenlijk? Haar naam wordt nog regelmatig genoemd, maar ik kan me geen verklaring herinneren waarom ze niet meer in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

thesystem schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 05:20:
Waar is Maggie eigenlijk? Haar naam wordt nog regelmatig genoemd, maar ik kan me geen verklaring herinneren waarom ze niet meer in beeld is.
Die was bij Hilltop, maar is daar ook verdwenen.

Misschien heeft het met die groep te maken die Michone had opgenomen. Maggie was veel strijdlustiger op het eind van seizoen 9 dan Rick. Maggie had ook een baby die dan wel een kind moet zijn geworden in die periode.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 21-03-2019 07:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, want dat kind van Maggie was nog een baby/peuter toen. Michonne was ten tijde van die kinderen hoogzwanger van Rick. Daryl en Michonne zochten nog dagelijks naar Rick. Dus dat was een aantal maanden na Rick zijn verdwijning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vertrek van Maggie is een noodsprong omdat de actrice meer geld vroeg en nu (tijdelijk?) uit de serie is geschreven toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:09
Goner schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:21:
Vertrek van Maggie is een noodsprong omdat de actrice meer geld vroeg en nu (tijdelijk?) uit de serie is geschreven toch ??
Klopt,

Maggie zou met die vrouw in dat busje meegegaan zijn om ergens anders iets op te bouwen. Ik kom even niet op de naam.. ze had ook die boeken etc om dingen te bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ah, ze hebben nu in TWD ook 'red-shirts'! :+ . Zoetsappige intro om vervolgens 3 minuten later het loodje te leggen door Alpha :') (ik snap dat ze een 'intro' nodig hadden voor de helft van de aflevering, maar toch...)

Traag begin, maar wel iets wat er aan zat te komen. Ik vind het idee van de fair met 4 communities wel mooi weer gegeven en ik denk een behoorlijk goede reflectie van hoe zoiets zou kunnen verlopen.

Verder was die actie van onze '4 helden' natuurlijk wel té dom voor woorden. We zitten nu ruim... wat... 10 jaar in deze wereld en met alles wat ze meegemaakt hebben laten zij zich nog steeds zo om de tuin leiden?

Alpha met haar blonde pruik was ook wel.... bijzonder :P . Wel een mooie tactiek op deze manier en direct zie je een nadeel van zo een groot evenement; je kent elkaar niet tot amper om elkaar in het gezicht te herkennen.
Kreeg wel meteen weer flashbacks naar de Negan intro op deze manier, zo in het donker met wat mensen vastgebonden. Helaas maakte ze dat niet helemaal waar en bleef het bij een dreiging. Een goede dreiging, dat wel.

Dat einde was overigens te verwachten met hoe Alpha de boel opbouwde. Dat ze er zoveel (semi)main characters in hebben gedaan was dan wel wel weer onverwacht. Lekker bruut, dat wel.

#WinterIsComing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 10:05

Scrummie

Think different

Wow.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 16:27
Tja, wat inwisselbare personages die met hun hoofd op een paal zijn gespietst. :O Voor zo een hoog gewaarde aflevering (op dit moment de hoogste rating) had ik wel wat meer spanning en sensatie verwacht. Hopelijk is de seizoensfinale volgende week wel interessant.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nice. Paar irritante karakters eruit. Paar leuke helaas ook.

Blijf erbij dat die whisperers een makkelijk doelwit zouden moeten zijn.

Volgend seizoen: ‘don’t piss off mama bear’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bam! Goeie aflevering weer. Weer dat onstuimige gevoel in mijn maag dat ik rond seizoen 4/5 veel had.

Henry dood *O*. Enid en Tara dood :'(. En Tammy, ik mocht haar wel. Zat Magna (die badass chick van die groep met die dove) er nou ook tussen? (.edit: nee dus)

Henry's hoofd leek trouwens niet, de mond had niet dat irritante pruillipje dat hij heeft 8)7
Shinobi-vs-Gast schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:53:
Tja, wat inwisselbare personages die met hun hoofd op een paal zijn gespietst. :O
Sure, Tara is inwisselbaar :Z

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2019 00:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vond Tara de laatste afleveringen niet heel veel meer toevoegen aan de serie. Vond haar soms zelfs irritant worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik heb het idee dat de hoofden-actie alleen maar averechts gaat werken, dreigen met 'dit zijn onze grenzen en als jullie er niet aan houden sturen we 2000 walkers op jullie af' was op zich wel voldoende geweest voor de verstandige mensen, maar nu wil men wraak natuurlijk :P
Tijd om Negan een actieve rol te laten spelen in de komende situatie, can't wait :9

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 26-03-2019 02:30 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Jammer dat Enid ook dood is. Had liever maneater Rosita op de spies gezien.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verder was die actie van onze '4 helden' natuurlijk wel té dom voor woorden. We zitten nu ruim... wat... 10 jaar in deze wereld en met alles wat ze meegemaakt hebben laten zij zich nog steeds zo om de tuin leiden?
Tsja, volledig mee eens!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 23:01
Zeror schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 01:21:
[...]

Ik vond Tara de laatste afleveringen niet heel veel meer toevoegen aan de serie. Vond haar soms zelfs irritant worden.
Ik vind eigelijk niemand wat toevoegen behalve Daryl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
Holy crap.. Hilltop heeft nu wel een probleem nu Jesus en Tara dood zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat ik me nog steeds afvraag ; hoe hebben ze al die mensen ongemerkt uit Kingdom ontvoerd ?
Heb ik iets gemist ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
Goner schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:29:
Wat ik me nog steeds afvraag ; hoe hebben ze al die mensen ongemerkt uit Kingdom ontvoerd ?
Heb ik iets gemist ?
Dat vroeg ik me ook af. Wellicht komt dat in een flashback terug in de volgende aflevering.

Wel mooi dat Henry er uit is, wat een irritant karakter was dat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:55
Wat gewoon zo jammer is, is dat als je alpha en beta dood maakt je al een flinke voorsprong hebt. De rest lijkt alleen maar te volgen. Voor beta heeft Daryl Aan Grote kans gehad in de vorige episode toen die met zijn boog op die andere vent schoot onderweg naar het flatgebouw.

Alpha was dan wellicht nog wat makkelijker geweest later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Wat ik zo bijzonder vindt is dat ze zo bizar veel vuurwapens hadden. Dan zou die groep (los van die 2k walkers) in 30 seconden uitgeroeid zijn.... Maar waar zijn al die wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bassiej19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:42:
Wat ik zo bijzonder vindt is dat ze zo bizar veel vuurwapens hadden. Dan zou die groep (los van die 2k walkers) in 30 seconden uitgeroeid zijn.... Maar waar zijn al die wapens?
Kogels raakten al op tijdens de oorlog met de Saviors. We zijn inmiddels alweer een aantal jaar verder. Goed, je kunt je natuurlijk afvragen wat er met Eugene's fabriek is gebeurd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Holy shit, een onverwacht heftige aflevering! Zoveel mains eruit, had ik echt niet aan zien komen, Enid en Tara zeker niet. En grof ook nog. En dat beeld van die herd, Dat zijn er ook niet weinig, ben heel benieuwd naar de season's finale nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48

BlackEyedAngel

Just a decent guy

spoiler:
Gezien Michonne uit de serie gaat, las ik een theorie dat Eugene de radio fixt, Rick erop te horen krijgt, en dat dat de reden is dat ze weggaat..

Nou ben ik helemaaaal niet zo van al die honderden theorieën op internet :') , maar deze klonk tenminste niet al te vergezocht voor de verandering. Na deze aflevering nog een personage afmaken lijkt me een beetje te veel van het goede nl..

[ Voor 1% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2019 07:39 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

BlackEyedAngel schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 04:59:
spoiler:
Gezien Michonne uit de serie gaat, las ik een theorie dat Eugene de radio fixt, Rick erop te horen krijgt, en dat dat de reden is dat ze weggaat..

Nou ben ik helemaaaal niet zo van al die honderden theorieën op internet :') , maar deze klonk tenminste niet al te vergezocht voor de verandering. Na deze aflevering nog een personage afmaken lijkt me een beetje te veel van het goede nl..
Ik weet niet, maar ik zou dat toch éven in spoilers zetten. Zo wist ik dit ook niet. Niet dat ik er wakker van lig, maar toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En bedankt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bassiej19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:42:
Bij Negans groep, dus terug. Maar misschien zijn ze vergaan of kapot gegaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:13
Goner schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:29:
Heb ik iets gemist ?
Er waren toch "problemen" met een of andere buizen. In een 1-op-1 tussen Hendry en Lydia komt dat naar voren, waarop Hendry zegt, dat hij daar ff gaat kijken, maar dat het feitelijk niks voorstelt en continu gebeurt.

De anderen zullen er wellicht ook naar toe zijn gegaan en zodoende gevangen zijn genomen.

Blijft inderdaad wel de hamvraag over, hoe krijg je zo'n groep zomaar uit de Kingdom, zonder dat ook maar iemand enige argwaan krijgt......

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Leut schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:16:
[...]

Er waren toch "problemen" met een of andere buizen. In een 1-op-1 tussen Hendry en Lydia komt dat naar voren, waarop Hendry zegt, dat hij daar ff gaat kijken, maar dat het feitelijk niks voorstelt en continu gebeurt.

De anderen zullen er wellicht ook naar toe zijn gegaan en zodoende gevangen zijn genomen.

Blijft inderdaad wel de hamvraag over, hoe krijg je zo'n groep zomaar uit de Kingdom, zonder dat ook maar iemand enige argwaan krijgt......
Inderdaad, je zult toch echt door de poort heen moeten om naar buiten te komen en daar staan wachters.

Hoewel die jongeren toch ook een "geheime" manier hadden om naar buiten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 13:47
Ik vond het een redelijk OK aflevering. Goed gedaan als je naar dezelfde episode in de strips kijkt. Ze hadden de fair iets meer moeten laten zien als een komen en gaan van mensen, net zoals in de strips dan was de verdwijning verklaarbaarder geweest.
Wat ik apart vind is dat ze de storyline van henry hebben afgekapt hij nam de (inde strips) interessante rol van Carl over. Benieuwd hoe dat verder gaat.
In de strips is het allemaal nog wat heftiger met een echt main char was eraan gaat en hier worden er eigenlijk een paar sidechars gekilled (hadden een minder belangrijke rol gekregen).
Een mooie opmaat voor de finale denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:54

Spotmatic

Ken sent me

Het enige wat ik aan deze aflevering minder vond was de intro. Insert $random_couple, laat zien hoe ze hun jaren hebben doorgebracht, tot op het moment dat ze naar de fair gaan. Je weet als kijker dan al: die gaan de reis niet overleven.

Het einde vond ik dan weer te abrupt; het probleem met die buizen vergezocht. Eigenlijk gemakzucht van de schrijvers. Maar ik was wel flink verrast, dat dan weer wel.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Het probleem met die buizen is niet vergezocht want dat is iets wat eerder in de serie ook al naar voren is gekomen. Henry heeft ze al eerder moeten repareren toen ze kapot gingen, waarom zou dat nu niet nog een keer kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:54

Spotmatic

Ken sent me

EnigmaNL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:17:
Het probleem met die buizen is niet vergezocht want dat is iets wat eerder in de serie ook al naar voren is gekomen. Henry heeft ze al eerder moeten repareren toen ze kapot gingen, waarom zou dat nu niet nog een keer kunnen gebeuren?
Daar heb je gelijk in maar er staat me niets (meer) van bij. Ik zal eens wat afleveringen terugkijken...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
Spotmatic schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Daar heb je gelijk in maar er staat me niets (meer) van bij. Ik zal eens wat afleveringen terugkijken...
Is recent nog gebeurd, S09E06. De eerste aflevering na de time jump.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

.oisyn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Om dit even context te geven voor de rest die net als ik geen Sons of Anarchy kijken, Opie Winston is een karakter in Sons of Anarchy respeeld door Ryan Hurst. Ryan Hurst is dus Beta in TWD. Zo, scheelt de rest weer Googlen :P
Betá's laatste woorden zullen zijn: "I got this"

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42

Nemesizz

Untouchable

Weet niet heel goed wat ik van de aflevering moet vinden. Het was zeker niet slecht, maar ook niet echt een topper (goed, gebeurt wel vaker in tv-series, no big deal).

Je weet gewoon de hele tijd dat er wat mis gaat, dat zat er al dik bovenop, alleen hoe en wanneer was de hele tijd afwachten.

Die 2 aan het begin was inderdaad het 'Star Trek red shirt' geval :+ Als je als onbekende zo nadrukkelijk in beeld komt in een TV serie.... tja, weet je dat het niet goed afloopt :P

Einde had ik niet zo verwacht, jammer van een paar personages maar, Henry vond ik toch al irritant overkomen (Carl 2.0) dus dat ze daar mee afgewerkt hebben, prima. Bepaalde andere personages is wat jammer, maar goed, is toch iets wat vaker gebeurt in TWD.

Hoe ze die personen ongemerkt uit de Kingdom hebben gekregen is voor mij ook een raadsel (staan immers altijd guards bij de poort), en ook wel toevallig dat ze (de Whisperers) precies die bekende personen bij elkaar wisten te krijgen uit al die personen die daar op de faire waren :+ Misschien denk ik weer iets te ver door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien dat Siddiq altijd al een whisperer was. Er zijn meer aanwijzingen dat ze precies weten wie wie is en wat de verhoudingen zijn. Die heeft het nu wel heel toevallig overleefd.
Was al een eenling van buiten en indirect betrokken bij de dood van Carl.

Vond het wel een prima aflevering. Dat die fair fout zou gaan, daar werd al lang naartoe gewerkt. De expeditie van de hoofdpersonen was inderdaad stupide, die mochten ondertussen beter weten. De confrontatie met Walkers wordt wel weer spannend gebracht tegenwoordig. Van de slachtoffers hadden enkel Enid en Tara een beter afscheid verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

EnigmaNL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:17:
Het probleem met die buizen is niet vergezocht want dat is iets wat eerder in de serie ook al naar voren is gekomen.
Is inderdaad 1 keer zijdelings genoemd ; er waren wat problemen met de verwarming en hij ging er wat duct-tape op plakken of zo.
Maar lijkt me niet iets waar een hele groep mensen die er de ballen verstand van heeft naar gaat kijken, incl. de bejaarde vrouw van de smit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 20:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik moet nog steeds verder kijken vanaf seizoen 7 en een half. Is het nog de moeite waard?
Na die pauze halverwege het seizoen ben ik nooit weer echt begonnen :) Voelt het niet te langdradig nu?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennahz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:43:
Ik moet nog steeds verder kijken vanaf seizoen 7 en een half. Is het nog de moeite waard?
Na die pauze halverwege het seizoen ben ik nooit weer echt begonnen :) Voelt het niet te langdradig nu?
Voor jou schijnbaar wel anders zou je het niet vragen ;)Het laatste seizoen is in elk geval 'anders' in meerdere opzichten.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach het zal sowieso wat minder langdradig zijn als je gewoon afleveringen kan bingen. Filler eps of eps zonder voortgang zijn vooral irritant als je er weer een week op moet wachten imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Goner schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Is inderdaad 1 keer zijdelings genoemd ; er waren wat problemen met de verwarming en hij ging er wat duct-tape op plakken of zo.
Maar lijkt me niet iets waar een hele groep mensen die er de ballen verstand van heeft naar gaat kijken, incl. de bejaarde vrouw van de smit ...
Er was een hele scene die zich afspeelde in het gebouw bij de kapotte waterpijp. Dat is meer dan zijdelings noemen :)

Die andere mensen hadden daar volgens mij ook niks mee te maken. Toen Lydia naar de bioscoop ging, ging Henry die pijp fixen. Wat er voor de rest gebeurd is waardoor al die mensen naar buiten gingen en uiteindelijk door the Whisperers gepakt zijn is niet bekend. Ik vermoed dat Alpha (met hulp) iemand heeft weten te ontvoeren waarna ze met een groepje er achteraan zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 07:52

Dreanor

Joene

Volgens mij was het zo dat een deel van de mensen die als kipsaté zijn geëindigd toch van de Kingdom naar Hilltop gingen (of andersom)? Om alvast versterking te leveren? Volgens mij is alleen Henry uit Hilltop ontvoerd en misschien die oudere vrouw? De rest was al buiten de poorten (zoals Tara, Highway men, etc) ... toch?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Die oude vrouw denk ik omdat ze die whisperer baby had. Een soort "zie je nou, dat gebeurt er als je soft bent" idee.

Ik hoop dat er nog een soort flashback komt want ik vind het wel jammer van Enid en Tara. En die rooie O+

Hoewel ik Henry een redelijk irritant personage vond, kan ik wel begrijpen waarom hij achter Lydia aanging. Ondanks de hele setting met zombies is hij gewoon nog steeds een puber met alle hormonen die daarbij komen kijken.

Ik lees de comics al lang niet meer maar ik heb het idee dat de Highwaymen met Negan misschien nog wel eens kunnen gaan helpen.

De episode met Negan vond ik ook best interessant. Hij komt er er, mede door die honden, erachter dat hij letterlijk niet meer de "top dog" is. Hoewel hij nog steeds stoer praat heb ik het idee dat hij dat vooral doet om schone schijn op te houden. Die hele korte scene in de winkel waar hij het lijk vindt van die persoon die zelfmoord pleegde gaf hem wat mij betreft meteen een stuk meer diepgang.
Ik denk niet dat Negan echt slecht is maar zo is geworden en erg goed is in het dragen van het imago. Bovendien vind ik het wel tekenend dat hij de enige is die echt luistert naar Judith (natuurlijk ook voor eigen gewin). Hij heeft immers een achtergrond als iemand die werkte met moeilijke jongeren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dreanor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:18:
Om alvast versterking te leveren?
Er zaten 2 of 3 van die pubers bij ; Addy, Rodney (?) ... niet echt versterking lijkt me. Die 3 liepen ook rond op de fair, die knullen probeerden Lydia nog te versieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Goner schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:56:
[...]

Er zaten 2 of 3 van die pubers bij ; Addy, Rodney (?) ... niet echt versterking lijkt me. Die 3 liepen ook rond op de fair, die knullen probeerden Lydia nog te versieren.
Waren die drie van eerder, die Henry meenamen naar hun "hideout". Niet geheel toevallig dat het ook de drie waren die Lydia zouden kunnen dwarszitten/waar ze eerder ruzie mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou wel echt sick zijn als Lydia ervoor gezorgd heeft dat die mensen het kamp uit gelokt zijn en uiteindelijk op de spies beland zijn en dat de "romance" met Henry gespeeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Thunder00x schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:02:
Zou wel echt sick zijn als Lydia ervoor gezorgd heeft dat die mensen het kamp uit gelokt zijn en uiteindelijk op de spies beland zijn en dat de "romance" met Henry gespeeld was.
Daar zat ik ook al aan te denken en leek me wel een optie.

Echter de ruzie tussen Lydia en Alpha zou dan geen zin hebben gehad. Voor het publiek hoefden ze het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik denk niet dat Lydia daar voor gezorgd heeft. Alpha liep al de hele dag rond op het terrein en heeft denk ik ook haar dochter wel gezien met die twee jongens. Dat ze juist die drie er ook uit pikte zou je ook kunnen zien als een extreme manier om haar dochter te beschermen. Ze deed Lydia immers niets aan en dwong haar ook niet om The Kingdom te verlaten.

Het zou best kunnen zijn dat Lydia dit wel eerder gedaan heeft bij andere gemeenschappen maar dat ze voor Henry wél echt gevoelens kreeg.

Wat is nu eigenlijk de tijdslijn? Sinds dat Rick de brug opblies zijn er, schat ik, zo ongeveer vijf à zes jaar voorbij gegaan. Hebben in al die jaren de gemeenschappen/de hoofdpersonen echt nauwelijks contact met elkaar gehad?
Ben ook wel benieuwd naar Oceanside trouwens. Erg veel screentime hebben die niet gehad in dit seizoen, behalve in het begin.

Ohja, blijkbaar beschikken de Whisperers over chirurgische precisie. Want de hoofden "leven nog" en kunnen zelfs nog geluid maken. Toch best knap, zo op een staak :+

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, ik dacht dat 'kop eraf' voldoende was. Michonne heeft op deze manier een hoop zombiehoofden laten liggen denk?

Virus zit in de hersenen. Dus pas als je die doorklieft ben je echt dood denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Als ep 16 de season finale was, is dat een regelrechte schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

readytoflow schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:41:
Ja, ik dacht dat 'kop eraf' voldoende was. Michonne heeft op deze manier een hoop zombiehoofden laten liggen denk?

Virus zit in de hersenen. Dus pas als je die doorklieft ben je echt dood denk.
Hoofd eraf zorgt ervoor dat het lichaam niet meer functioneerd. Zodoende dus een prima oplossing. Tenzij het hoofd van een berg afrolt en je zo op je neus bijt ofzo :+

De zombies in TWD zijn dood als de hersenen dermate beschadigd zijn dat ze niets meer kunnen. Bijv. Door een mes, kogel, doorklieven met een zwaard erc. Enkel onthoofden zorgt erger ervoor dat de hoofden gewoon vrolijk doorgaan. Vandaar dus dat het knap is dat ze op een staak nog bewegen; je moet zo een hoofd toch best goed erop rammen om erop te blijven zitten. Blijkbaar zijn ze erg precies bij The Whisperers, zoals @Vrijdag terecht opmerkt :P

Herinneren we ons o.a de 'wall of fame' van The Governor nog?
Thunder00x schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:55:
Als ep 16 de season finale was, is dat een regelrechte schande.
Elk seizoen heeft tot nu toe 16 eps gehad. Ergo, dit was de finale.

Vond het best een OK aflevering. Geen dramatische cliffhanger dit keer. Maar dat eas de vorige episode al.

Vind de zombie popsicles wel grappig :+

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 01-04-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Was dit nu de seizoensfinale? of komt er volgende week nog een aflevering?

Dit staat weer bol van de vragen eigenlijk he. Beetje aparte aflevering.
Hebben ze in al die jaren dat ze daar wonen (toch zeker jaar of 6 nu) nog nooit een fatsoenlijke winter gehad?
Waarom kiezen ze ervoor om met die grote groep te vertrekken?
Het ene moment schieten ze zomdbies dood omdat het misschien whisperers kunnen zijn, het andere moment laten ze ze lopen (die zombies waar ze naar kijken in het veld langs de weg bijv.).

Ik vond het een beetje een rare rommelige aflevering. Echt een filler. geen finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

readytoflow schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:16:
Was dit nu de seizoensfinale? of komt er volgende week nog een aflevering?

Dit staat weer bol van de vragen eigenlijk he. Beetje aparte aflevering.
Hebben ze in al die jaren dat ze daar wonen (toch zeker jaar of 6 nu) nog nooit een fatsoenlijke winter gehad?
Waarom kiezen ze ervoor om met die grote groep te vertrekken?
Het ene moment schieten ze zomdbies dood omdat het misschien whisperers kunnen zijn, het andere moment laten ze ze lopen (die zombies waar ze naar kijken in het veld langs de weg bijv.).

Ik vond het een beetje een rare rommelige aflevering. Echt een filler. geen finale.
Zoals ik al boven je vermeld; ja dit is de finale van dit seizoen.
Also; ze kiezen ervoor met die groepnopmpad te gaan omdat The Kingdom ten onder gegaan is. De pijpen en infrastructuur vielen steeds meer in verval, wat ten gevolge had dat er branden waren ontstaan (hoe? Gasexplosies door de falende pijpen?). Voedsel was ook op; ze moesten daar dus weg en naar Hilltop/Alexandria.

En ja; ze schieten niet alle zombies dood omdat ze niets willen uitlokken. Welke zijn Whisperers, welke niet? Worden ze iedere keer in de gaten gehouden?

Kijkende naar de laatste paar minuten heeft Alpha ze met rust gelaten. Maar er gaat volgend seizoen tóch een confrontatie komen zo te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 01-04-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 16:27
Wat een nietszeggende aflevering zeg, dan hadden ze net zo goed met 'The Calm Before' als seizoensfinale kunnen eindigen.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@Notna ja, ik vond het wel opvallend. Als je de hoofden goed op de staken ramt lijkt het me fysiek gezien onmogelijk de hersenen niet te beschadigen. Aan de bloedsporen te zien zaten die staken er toch ongeveer vijftien cm in.
Wat me ook een beetje dwarszit: ze hoofden zijn er afgehakt zo halverwege de nek. Hoe, bij Odin's harige ballen, kunnen ze dan eigenlijk nog geluid maken? Je hebt longen oid nodig om lucht door het strottehoofd te persen. Of ben ik het gewoon te ver door aan het analyseren? 🤔

Ik vond dit trouwens wel een prima afsluiting. Niet elk seizoen hoeft met een enorme slacht/schietpartij te eindigen. Gezien de enorme horde die er nog is zal seizoen 10/midseason finale een behoorlijke knaller worden.

Ik denk dat Michonne Negan die honkbalknuppel geeft en dat hij meer haar rol van beveiliging over gaat nemen. Eventueel met de rest van de Highwaymen. En dan heb je ook nog die mystery stem. Dat was niet die Vuilnisvrouw toch?

Ohja, komt het misschien dat ze niet door de Whisperers zijn aangevallen in de winter omdat Alpha toen weg was? Aan de begroeiing te zien is het lente als ze weer terug is. Dan is er bijna een jaar voorbij gegaan binnen twee afleveringen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 01-04-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik vond dit nogal een verwarrende aflevering eigenlijk.

Het was ineens winter ... zonder echte voorbode hierop. En niet zomaar een winter maar zo'n super winter dat je nog geen 10 meter voor ogen kan zien en dus kan verdwalen in je eigen dorp...? Echt, hoe kan je verdwalen in een dorp waar je al 6 jaar woont? Ja het sneeuw maar dan nog vind je echt wel je weg daar...

Nu ben ik doorgaans niet heel kritisch op series waar ik van geniet maar vond deze aflevering heel erg tegenvallen.

Je noemt de laatste aflevering "The Calm before" en dan eindig je met een geweldige cliffhanger/einde. De volgende (laatste) aflevering heet dan "The Storm" en dan verwacht je een reactie op de vorige aflevering maar dat zal wel aan mij liggen hehe.

Hoewel ik zeker weer genoten heb van dit seizoen vond ik het wel een rommelig seizoen met flashback afleveringen, tijdsprongen, etc.

Anyways, op naar Game of Thrones en uitkijken naar seizoen 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Vrijdag schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:21:
@Notna
Wat me ook een beetje dwarszit: ze hoofden zijn er afgehakt zo halverwege de nek. Hoe, bij Odin's harige ballen, kunnen ze dan eigenlijk nog geluid maken? Je hebt longen oid nodig om lucht door het strottehoofd te persen. Of ben ik het gewoon te ver door aan het analyseren? 🤔
Het zijn zombies. Letterlijk niets dat zombies doen slaat ergens op.

Ik vond het ook een zeer matige aflevering. Aan de ene kant heb je een super harde storm met sneeuw en ijs en waar the Whisperers zitten is er niks aan de hand? Zitten die lui ineens aan de andere kant van de VS ofzo?

En waarom verlaten ze the Kingdom? Ja de waterpijpen zijn stuk maar die infrastructuur hebben ze bij de Hilltop ook niet dus je kunt ook zonder overleven... Een paar brandjes hier en daar moet ook geen probleem zijn, het zag er niet uit alsof het hele gebeuren afgebrand was ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door EnigmaNL op 02-04-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

EnigmaNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:00:
[...]

Het zijn zombies. Letterlijk niets dat zombies doen slaat ergens op.

Ik vond het ook een zeer matige aflevering. Aan de ene kant heb je een super harde storm met sneeuw en ijs en waar the Whisperers zitten is er niks aan de hand? Zitten die lui ineens aan de andere kant van de VS ofzo?
Ik denk dat dat het moet illustreren dat er een tijd overheen gegaan is (dus die scene speelde zich af ná de winter (duh)). Leek er ook op dat ze terug waren in hun eerste kamp.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 02-04-2019 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Laatst online: 17-06 13:38
Vrijdag schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:21:
@Notna

Ik denk dat Michonne Negan die honkbalknuppel geeft en dat hij meer haar rol van beveiliging over gaat nemen. Eventueel met de rest van de Highwaymen. En dan heb je ook nog die mystery stem. Dat was niet die Vuilnisvrouw toch?

Ohja, komt het misschien dat ze niet door de Whisperers zijn aangevallen in de winter omdat Alpha toen weg was? Aan de begroeiing te zien is het lente als ze weer terug is. Dan is er bijna een jaar voorbij gegaan binnen twee afleveringen.
Ik moest aan Magie denken. Zeker met de nogal expliciete verwijzing naar Magie eerder in de aflevering.

m.i. zijn de whisperers voor de winter gewoon dieper naar het zuiden getrokken. Doen alsof je een zombie bent is leuk en al. Een grom hier, een snarl daar, beetje mank lopen en niet teveel praten. Valt wel mee zo. Maar als zombies vastvriezen waar ze staan, dan is doen alsof opeens heel wat minder interessant. Omega en Alfa zijn niet dom en ook niet suicidaal dus ik denk dat ze gewoon zijn gaan overwinteren in hun spreekwoordelijke benidorm.

Dat zou ook verklaren waarom een deel van de groep vlot voorbij de grens kon trekken zonder gezien te worden, er waren gewoon geen whisperers in de buurt.

Ik vond er op emotioneel vlak wel enkele leuke dingen inzitten. Ezekiel die zijn kingdom moet afgeven en later die epp ook nog eens zijn vrouw. Dat moet pijn doen. In het gesprek met Daryl liet Ezekiel zich ook eens even zien als "mens" ipv dat rolletje van "the king". Sterk momentje vond ik. Die gast is op korte termijn zijn rijk, zijn vrouw en zijn zoon kwijtgespeeld, hij houdt zich nog sterk.

Carol die terug iets meer de koude bad ass kant opgaat. Ik zie zich haar nog ontfermen over de dochter van Alfa. Eventueel een soort van surrogaat gezinnetje samen met Daryl (die ook al zorggedrag over die dochter toonde)

Verder is de terugkeer van Negan ingezet door zijn actie om de dochter van Rick en de hond te redden. Je merkte toch dat Michone haar eerste stappen richting vergeving gezet heeft.
"The bad guys never think they're the bad guys", zalige tekst trouwens. Negan is nog "bad", maar het is allemaal iets genuanceerder, en zeg nu eerlijk: iedereen hoopt stiekem toch op een bad ass Negan die ze los kunnen laten op whisperers, niet ?

Tot slot lijkt mij er ook weer een grote evolutie aan te komen in de serie. The kingdom is weg, de andere locaties hadden het al niet makkelijk daarvoor, met de extra mensen er nu bij, lijkt het mij niet onrealistisch dat ze op zoek moeten naar een nieuwe stek.

Akkoord dat het soms wat rommelig en OTT was, maar ik vond het zeker niet slecht, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

rouchken11 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:05:
[...]
m.i. zijn de whisperers voor de winter gewoon dieper naar het zuiden getrokken.
Dat klinkt heel aannemelijk !
Die walkers kunnen niet goed tegen de kou blijkbaar, ze waren stijf bevroren. Alhoewel er een paar langs de rivier onder de sneeuw lagen en er zelfs eentje ingevroren was maar nog bewoog.
En de whisperers leven in de open lucht, slecht overleven in zo'n winter.

Maar wat had dat ritueel geselen van Alpha door Beta te betekenen ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
Vond dit maar een zeer matige afsluiter !

-Waarom ligt "The Kingdom" helemaal in puin, huizen verbrand, terwijl het tijdens de Fair allemaal nog prima was en ze zich vooral druk maakten over een lampje voor een projector ?

-Waarom aan het begin van het winterseizoen met een karavaan een moeilijke tocht maken, Waarom niet nog even gewacht. Waarom niet van tevoren een route uitstippelen, ze hebben kaarten. Nee moeilijk doen en door het gebied van de Whisperers sluipen.

-Iedereen heeft het koud en bevriest, maar de Whisperers leven gewoon zonder beschutting ?

-Lydia wil dood ? lekker laten gaan.

Hoop dat het volgende seizoen een stuk beter wordt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Noppesnada schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:20:
-Iedereen heeft het koud en bevriest, maar de Whisperers leven gewoon zonder beschutting ?
Denk niet ze in hetzelfde gebied waren ...
Beta tegen Alpha :
“The time away has been good for the pack and for you,”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
De tweede seizoenshelft is echt een grote bende geworden, volgens mij hadden ze de vorige aflevering als afsluiter gepland en is dit iets wat verderop zou afspelen. Mede door al de timeskips zitten er zulke grote gaten in het verhaal, alsof ze lukraak reeds geschoten footage maar hebben samengevoegd. Ik kijk niet echt uit naar S10... gelukkig komt Game of Thrones eraan, dus dat koude gevoel zit er nu wel in :p

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vond dit maar een zeer matige afsluiter !

-Waarom ligt "The Kingdom" helemaal in puin, huizen verbrand, terwijl het tijdens de Fair allemaal nog prima was en ze zich vooral druk maakten over een lampje voor een projector ?

-Waarom aan het begin van het winterseizoen met een karavaan een moeilijke tocht maken, Waarom niet nog even gewacht. Waarom niet van tevoren een route uitstippelen, ze hebben kaarten. Nee moeilijk doen en door het gebied van de Whisperers sluipen.

Hoop dat het volgende seizoen een stuk beter wordt !
1. De pijpen waren het aan het begeven, wat resulteerde lekken en verval en dus in branden (al dan niet door gaslekken?)
2. Ezekiel gaf al aan dat het kwam omdat hij te lang aan de droom vasthield dat het allemaal nog wel OK was. Daardoor moesten ze wel aan de wandel gaan, omdat het eten op was en ze niet in The Kingdom konden verder gaan
3. Geen idee, maar Beta gaf aan 'that time away did the herd some good' (oid). Ik neem dus aan dat ze ergens anders zijn gaan overwinteren
4. Achja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@EnigmaNL true, maar in hun universum volgen de zombies nog steeds wel bepaalde wetten. Misschien ben ik aan het nitpicken maar alleen een hoofd is fysiek niet in staat om geluid te maken, behalve bijtgeluiden. Daar heb je toch echt een strottenhoofd voor nodig. /gezeur :P

@Goner ik dacht dat Beta zei dat "haar tijd afwezig" goed was geweest? Hmm, even dat stukje opnieuw kijken.

Grote kans idd dat de Whisperers een flink stuk naar het zuiden zijn getrokken. De omgeving rondom Washington DC en de oostkust kan behoorlijk koud zijn.

Het geselen is een soort (zelf)kastijding om je er aan te herinneren dat als je soft bent (het uitschreeuwt van de pijn) je doodgaat omdat het walkers lokt.

@Noppesnada het waren alleen zombies, Whisperers waren niet eens meer in de buurt. En je zag dat vanwege de kapotte pijpleidingen meerdere huizen waren afgebrand. Alleen Alexandria en Hilltop zijn redelijk zelfvoorzienend qua eten.
En Lydia is voor Carol zeg maar een soort adoptiedochter aan het worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Grappig, al die wisselende reacties. Volgens (heel) veel mensen 1 van de beste seizoenen ooit van TWD, en hier lees ik dan weer wat wisselende reacties.

Vond het zelf een geweldig seizoen, vooral de 2e helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:53

spoiler: Comics
Nope, in de comics leeft Carl nog. Die rol werd in de serie overgenomen door Henry maar die is nu ook dood. Ik vermoed dat die rol wordt overgenomen door Lydia.

Ik vond het een rommelig seizoen. Werd denk ik ook wel een beetje veroorzaakt door het vertrek van Rick en nog meer door het plotselinge vertrek van Maggie. De rek is er wel een beetje uit vind ik.

Comics-info in spoiler tags! :(

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Vrijdag schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:08:
@EnigmaNL true, maar in hun universum volgen de zombies nog steeds wel bepaalde wetten. Misschien ben ik aan het nitpicken maar alleen een hoofd is fysiek niet in staat om geluid te maken, behalve bijtgeluiden. Daar heb je toch echt een strottenhoofd voor nodig. /gezeur :P
Klopt maar in TWD is het al veel vaker voorgekomen dat losse hoofden geluid konden maken, tijdens het Governor verhaal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Lijkt erop dat The Whisperers naar het Zuiden zijn gegaan tijdens de winter. Wat ik me wel afvroeg was waarom Beta, Alpha met een zweep aan het bewerken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Thunder00x schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:42:
Lijkt erop dat The Whisperers naar het Zuiden zijn gegaan tijdens de winter. Wat ik me wel afvroeg was waarom Beta, Alpha met een zweep aan het bewerken was.
'I need to be stronger for what comes next'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zou ook zeggen dat de vrieskou de hersenen dermate beschadigt dat de meeste zombies nu uitgeroeid zijn, maar dat zal wel te makkelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Net begonnen aan Seizoen 8 op Netflix, daar zit best wat belabberd acteerwerk in zeg :X Schiet scenes waar mensen voorzichtig dood neervallen / gaan liggen, mensen die op een paar meter afstand op elkaar schieten en van alles er omheen raken, etc.
De zombies daarentegen acteren prima.

Ik hoop dat de rest van het seizoen beter is :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vrijdag schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:08:
@Goner ik dacht dat Beta zei dat "haar tijd afwezig" goed was geweest? Hmm, even dat stukje opnieuw kijken.
Weet niet wat NL vertaling is, maar ik kijk met Engelse ondertitels en dat was :
The time away has been good for the pack.
And for you.

Ze moet wel allemaal weg zijn getrokken tijdelijk, want ze hebben geen enkele beschutting in die kou als ze met de walkers rondwandelen.
En als ze zich warm aankleden zijn ze gemakkelijk te herkennen door hun tegenstanders, aangezien alle walkers nog in t-shirt rondlopen ...

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 02-04-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:46:
[...]

'I need to be stronger for what comes next'
Ja... en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Blijkbaar moet ze dus nog minder pijn voelen om letterlijk sterker te zijn? En dat doet ze door de zweep te krijgen en dus haar fysieke pijn te verbijten.

Lijkt mij dat die zin niet duidelijker kan worden dan het al is :+

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 02-04-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
janvanduschoten schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:02:
Net begonnen aan Seizoen 8 op Netflix, daar zit best wat belabberd acteerwerk in zeg :X Schiet scenes waar mensen voorzichtig dood neervallen / gaan liggen, mensen die op een paar meter afstand op elkaar schieten en van alles er omheen raken, etc.
De zombies daarentegen acteren prima.

Ik hoop dat de rest van het seizoen beter is :p
Ik vond vooral de geluiden van vuurwapens met elke aflevering slechter worden. Alsof ze rechtstreeks uit een gratis audio database komen ofzo...

Gelukkig is dat in het huidige seizoen geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:13:
[...]

Blijkbaar moet ze dus nog minder pijn voelen om letterlijk sterker te zijn? En dat doet ze door de zweep te krijgen en dus haar fysieke pijn te verbijten.

Lijkt mij dat die zin niet duidelijker kan worden dan het al is :+
Wat heeft fysiek hiermee te maken? Is er een moment geweest dat ze fysiek de mindere was dan? Of dat ze een bepaalde pijngrens had wat haar belemmerde? Niets van gezien dus lijkt me sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Thunder00x schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:19:
[...]

Wat heeft fysiek hiermee te maken? Is er een moment geweest dat ze fysiek de mindere was dan? Of dat ze een bepaalde pijngrens had wat haar belemmerde? Niets van gezien dus lijkt me sterk.
Fysieke weerstand leidt ook tot psychische/mentale weerstand. Dat gedoe met Lydia heeft natuurlijk wel wat momenten van zwakte vertoond. Wat ze ook in petto heeft voor het komende seizoen; ze zal er sterker voor moeten worden of zijn, zowel fysiek als psychisch/mentaal en dat doen ze o.a door zwepen.

Lydia has immers óók die strepen op haar arm van een soortgelijke behandeling en Alpha gaf maar steeds aan 'You are weak, you are not one of us, I was only trying to make you stronger'

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 02-04-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:21:
[...]

Fysieke weerstand leidt ook tot psychische/mentale weerstand. Dat gedoe met Lydia heeft natuurlijk wel wat momenten van zwakte vertoond. Wat ze ook in petto heeft voor het komende seizoen; ze zal er sterker voor moeten worden of zijn, zowel fysiek als psychisch/mentaal en dat doen ze o.a door zwepen.

Lydia has immers óók die strepen op haar arm van een soortgelijke behandeling en Alpha gaf maar steeds aan 'You are weak, you are not one of us, I was only trying to make you stronger'
Als je dat denkt, prima toch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Thunder00x schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:26:
[...]

Als je dat denkt, prima toch :)
:')

https://ew.com/tv/2019/03...owrunner-angela-kang-916/
What’s up with this scene at the end of Alpha making a switch and then giving it Beta to whip her arm?
We wanted to tell sort of an unexpected story for the Whisperers, which is, we generally know what happens with our characters when there’s a big loss from an opposing force. They gear up and go to war. But the Whisperers don’t exactly have a home address. You can’t go knock on their door with a bunch of machine guns. That’s not their deal. So they’re nomadic. When we start talking about, what’s the reality, what do these guys do during winter? They don’t live in standing structures. They probably migrate South for the winter like birds. But then what does that mean and how are they going about unseen when they’ve got this giant herd?

That’s actually something that plays into the story going forward. The thing with the Whisperers that really is interesting for us is — because their entire philosophy of life, the way that they go about the world and navigate the world, would be herds — it changes the way that a conflict with them versus any other group they come across, has to play out. We definitely wanted to introduce that idea in the winter episode, which is: We’re afraid they’re gonna catch us, turns out they’re not even there. What does that mean for us going forward?

And also you see that Alpha has this very particular trust with her lieutenant Beta, who’s definitely physically stronger than her. She, in some ways, her screwed up way of thinking, it’s what is clearly abuse with her daughter Lydia. The strange thing is, though, in her mind, the switching, all of that, that actually is a thing that’s okay, you’ve got to toughen up. So it tells you a little bit of something if she feels like she needs to toughen up even further in order to face whatever is next. Because we just saw somebody who cut off the heads of ten people. Alpha’s a little terrifying, because she’s probably the most openly brutal of the various villains we’ve had on the show.
https://walkingdead.fandom.com/wiki/Alpha_(TV_Series)
In their camp, Beta tells Alpha “the time away has been good for the pack.” Alpha reminds him she’ll need to be strong for what comes next and Beta assures her she will be. He then whips her arm with a branch to make her strong, giving her very similar marks as what she did to Lydia.
Echt, de aanwijzingen zijn er allemaal in dit seizoen. Ik snap niet dat je dan een opmerking moet geven (met een virtuele aai over de bol, zo komt het iig over) met 'Als je dat denkt, prima toch :)'

Komt nogal flauw over, zeker aangezien ik gewoon antwoord geef op je vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 02-04-2019 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En @Thunder00x, als je bovenstaand verhaal niet accepteert, prima toch :)

.edit: interessant stuk in bovenstaand verhaal (geen spoiler voor de serie, maar wel een spoiler voor als je de comics nog wil lezen)
spoiler:
Carol is dus al dood in de comics, ze heeft zelfmoord gepleegd dmv death by zombie. Wat Lydia dus probeerde te doen in de aflevering, terwijl Carol stond te kijken. Dat was een knipoog naar de comics.

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
* ByteMe_ zit nog in seizoen 2...

Sommige seizoenen kan ik beter overslaan zie ik :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als dit de seizoensfinale was dan zijn ze inderdaad een aflevering te ver doorgegaan. Zo'n sneeuwstorm aflevering met whisperers die in warmer gebied zitten lijkt me handiger om een seizoen mee te beginnen.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Notna schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:21:
[...]
Dat gedoe met Lydia heeft natuurlijk wel wat momenten van zwakte vertoond.
Nogal, ja.
Op een gegeven moment stond ze wat te sniffen en 1 van haar whisperers zag dat. Ze wenkte hem dichterbij en stak hem vervolgens dood. Geen getuigen van zwakte !!
Het is nogal een ding bij ze ; geen geluid maken onder wat voor omstandigheden dan ook (pijn, emotie) want dan verraad je jezelf.

Naar aanleiding van de uitleg over de herd ; als ze echt nomaden zijn en constant rondtrekken, waarom is Alpha zo geobsedeerd op "hun" territory ?? Compleet met no-go zone ...

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 02-04-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Goner schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:25:
Naar aanleiding van de uitleg over de herd ; als ze echt nomaden zijn en constant rondtrekken, waarom is Alpha zo geobsedeerd op "hun" territory ?? Compleet met no-go zone ...
Dit is exact de gedachte die ik tijdens één van de afleveringen ook had. Ze gaan van zone naar zone dus waarom hier zoveel stampij lopen maken. Andere moeten hun baby achterlaten, recht van de sterkste en doorgaan maar nu zijn ze ineens honkvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:53:
En @Thunder00x, als je bovenstaand verhaal niet accepteert, prima toch :)

.edit: interessant stuk in bovenstaand verhaal (geen spoiler voor de serie, maar wel een spoiler voor als je de comics nog wil lezen)
spoiler:
Carol is dus al dood in de comics, ze heeft zelfmoord gepleegd dmv death by zombie. Wat Lydia dus probeerde te doen in de aflevering, terwijl Carol stond te kijken. Dat was een knipoog naar de comics.
Idd niets mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 13:22

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik vond het een beetje inconsistent;

spoiler:
In de laatste aflevering zagen we bevroren rechtopstaande zombies... (die dan ook vakkundig een kopje kleiner werden gemaakt voordat ze zouden ontdooien.

Maar in dezelfde aflevering zagen we ook perfect mobiele -dus niet vastgevroren- zombies... Hebben ze dan een verschillende core-temperature?

Ach, het is maar een detail en totaal geen dealbreaker maar het viel me op...
...misschien zie ik iets over het hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

PinusRigida schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:17:
Ik vond het een beetje inconsistent;

spoiler:
In de laatste aflevering zagen we bevroren rechtopstaande zombies... (die dan ook vakkundig een kopje kleiner werden gemaakt voordat ze zouden ontdooien.

Maar in dezelfde aflevering zagen we ook perfect mobiele -dus niet vastgevroren- zombies... Hebben ze dan een verschillende core-temperature?

Ach, het is maar een detail en totaal geen dealbreaker maar het viel me op...
...misschien zie ik iets over het hoofd
spoiler:
Ik heb dat voor mijzelf goed gepraat onder het mom van windchill. De walkers die nog bewogen lagen onder sneeuw, en dat is warmer dan rechtopstaande walkers die de wind te verduren krijgen.

Zal alsnog wel niet kloppen, maar ik vond het niet zo erg. Ik vond het toffer om die bevroren walkers te zien dan dat ik me daar nog verder druk om kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 13:22

PinusRigida

I put the p in pool.

Scrummie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:24:
[...]

spoiler:
Ik heb dat voor mijzelf goed gepraat onder het mom van windchill. De walkers die nog bewogen lagen onder sneeuw, en dat is warmer dan rechtopstaande walkers die de wind te verduren krijgen.

Zal alsnog wel niet kloppen, maar ik vond het niet zo erg. Ik vond het toffer om die bevroren walkers te zien dan dat ik me daar nog verder druk om kan maken ;)
Me too, zoiets maak ik me ook niet druk om... Maar dat soort dingen vallen me wel meteen op. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
We zitten ineens dus alweer in de lente.

Maar Daryl en co hebben na het zien van due tot ijslolly bevroren walkers natuurlijk meteen hun boterhammetjes gesmeerd en zodra het niet meer sneeuwde zijn ze naar die groeve met immers bevroren walkers gegaan en hebben die na 2 dagen zwoegen onschadelijk gemaakt...(nee, natuurlijk niet. Dat zou te logisch zijn).
Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.