Die schiet scenes waren in mijn ogen niet van een dusdanig niveau. Had beetje idee dat iedereen als een kip zonder kop daar rondliep.
100 man schieten met machinegeweren op een auto, en die banden gaan niet lek?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Klopt, dit werd ook nog aangehaald. Daarom kreeg ze ook een iPod tijdens de rit.justmike schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:22:
[...]
Negan deed ook dat voorstel. Sascha koos er zelf voor om de hele rit in de kist te doen, anders zou haar plannetje met de pil natuurlijk niet gewerkt hebben.
als ze de comics volgenKraay89 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:18:
Wat is er eigenlijk met gregory gebeurd? Ze zinspeelden in de een-na-laatste aflevering heel duidelijk op zijn verraad, maar vervolgens is hij de grote afwezige in de laatste aflevering. Raar om dan zo'n setup te geven?
even speculeren:
Is hij nog onderweg naar The Sanctuary of een van de outposts? Komt hij daar aan om te verraden en krijgt hij dan te knuppel omdat ie: A. Te laat is en B. Al die tijd heeft lopen liegen?
spoiler:
is ie richting de saviours om te klikken
als ze afwijken van de comics
spoiler:
zou hij zomaar naar een nog onbekende groep zijn om hulp in te schakelen in de strijd tegen de saviours. Maar dat zou echt een 180 graden draai zijn van de comic-versie
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Uhh.. Volgens mij zei Negan in de een na laatste aflevering dat hij van een "little bird" had gehoord dat Rick wat aan het plannen was. Volgens mij is die "little bird" dus gewoon Gregory.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Waarschijnlijk Jadis.Angeloonie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:34:
Uhh.. Volgens mij zei Negan in de een na laatste aflevering dat hij van een "little bird" had gehoord dat Rick wat aan het plannen was. Volgens mij is die "little bird" dus gewoon Gregory.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit dus. Ik had wel even een WTF momentje. Negan had allang gevangen of gedood kunnen zijn wanneer de banden waren lek geschoten.Guillome schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:08:
100 man schieten met machinegeweren op een auto, en die banden gaan niet lek?

Kolere wat een tenenkrommende aflevering weer...
Ik had al zo mijn bedenkingen over die dude met zijn tijger maar ja hoor daar was die weer.. (En iedereen pakken uiteraard behalve Negan)..
Nee ik vindt het moeilijk om te zeggen als zombie fan van het eerste uur maar TWD heeft voor mij afgedaan.
Hele slecht seizoen waarbij iedereen of een NSB'er of een Watje is geworden. En wat het dan nog een beetje goed had kunnen maken in de laatste aflevering gebeurt dan ook weer niet.. Wedde dat dit gedoe nog een seizoen doorgaat.
Nee helaas tijd voor een andere serie...
Ik had al zo mijn bedenkingen over die dude met zijn tijger maar ja hoor daar was die weer.. (En iedereen pakken uiteraard behalve Negan)..
Nee ik vindt het moeilijk om te zeggen als zombie fan van het eerste uur maar TWD heeft voor mij afgedaan.
Hele slecht seizoen waarbij iedereen of een NSB'er of een Watje is geworden. En wat het dan nog een beetje goed had kunnen maken in de laatste aflevering gebeurt dan ook weer niet.. Wedde dat dit gedoe nog een seizoen doorgaat.
MuziekLiefhebbert
Na 2 jaar aardig genieten van de eerste 4 seizoenen (vooral 1 en 2) de draad weer opgepakt. Na die 4 seizoenen in korte tijd werd alles even hetzelfde. Een paar weken terug verder gegaan en dat is het toch best wel weer aardig...tot het einde van seizoen 6. Wat een daling in niveau. Van spannende actie/thriller naar de trieste fantasy style van game of thrones.
Kleine tegenvaller voor mij was ook het schrappen van Negan z'n speech uit de comics, terwijl ze juist heel veel momenten erg trouw zijn gebleven aan de comics met o.a. Glenn.
In de comic begint hij een gigantische rant over hoe hij en z'n mannen de slingerende lul van de samenleving zijn, waarna iedereen 'm aankijkt met een blik dat ze er niks van snappen waarop Negan uiteindelijk antwoord "We're going to war!".
Jammer dat ze dat stukje niet in de serie hebben gestopt, Negan is juist leuk omdat hij bijna een karikatuur van een slechterik is. Dat mogen ze wat mij betreft dan ook wel lekker uitvergroten.
In de comic begint hij een gigantische rant over hoe hij en z'n mannen de slingerende lul van de samenleving zijn, waarna iedereen 'm aankijkt met een blik dat ze er niks van snappen waarop Negan uiteindelijk antwoord "We're going to war!".
Jammer dat ze dat stukje niet in de serie hebben gestopt, Negan is juist leuk omdat hij bijna een karikatuur van een slechterik is. Dat mogen ze wat mij betreft dan ook wel lekker uitvergroten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Mjah, het valt mij gewoon uberhaupt al vet tegen dat ze het weer eens niet aandurven (YAY, USA PG rating pussies) om hem gewoon zijn signature F-bombs te geven
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ja, apart hoe die ratings werken. Glenn z'n hersens inslaan dat z'n oog uit de kas popt is geen probleem, maar schelden... ho maarSpooksel schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:13:
Mjah, het valt mij gewoon uberhaupt al vet tegen dat ze het weer eens niet aandurven (YAY, USA PG rating pussies) om hem gewoon zijn signature F-bombs te geven
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat zou denk ik funest zijn voor de serie. Negan was al heel erg eendimensionaal. Je zag duidelijk dat ze hem tegen het eind van het seizoen wat meer diepgang probeerden te geven. Op tv werkt een eendimensionaal personage gewoon niet. Als je elders leest wat men over Negan vindt dan lees je vaak dat men de acteur goed vindt, maar het personage eendimensionaal vindt. Je creeert als serie alleen maar een groot probleem als je personages geen diepgang geeft. Dat kun je doen voor kleine nietszeggende rollen, maar niet voor personages die belangrijk zijn voor het verhaal.XyritZz schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:01:
Daar zit uiteindelijk je probleem. TWD is geen zombie serie. Het gaat over mensen die overleven nadat de samenleving is ingestort, dat zombies de aanleiding zijn is bijzaak.oldsmelly schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:30:
Ik vond seizoen 2 overigens juist het minst van allemaal, het gedoe op Hershel's farm was bij vlagen tenenkrommend saai.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heb je gelijk in, maar als ik terug kijk, vond ik seizoen 2 meer inhoud hebben dan dit seizoen.ph4ge schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:28:
[...]
Daar zit uiteindelijk je probleem. TWD is geen zombie serie. Het gaat over mensen die overleven nadat de samenleving is ingestort, dat zombies de aanleiding zijn is bijzaak.
Ik vond seizoen 2 overigens juist het minst van allemaal, het gedoe op Hershel's farm was bij vlagen tenenkrommend saai.
Carl is gewond
Maggie en Glenn komen elkaar tegen en worden verliefd
Glenn waagt zijn leven (nog gevaarlijke zombies)
Glenn vind een ring voor Maggie
Shane die wordt gedood door Rick
Boerderij fikt af
Carl is een grote sukkel geworden.
Seizoen 7
Glenn en Abraham worden bruut vermoord
Carol en Morgan vinden een redelijk goede en behulpzame groep
Maggie vind een "Mwoah" groep om te wonen met Jezus
2-3 afleveringen om Daryl te laten ontsnappen met veel onzin eromheen
Groepje feministen die uiteindelijk niks kunnen ontdekt
Groepje retards die na 3 jaar "into zombie wasteland" geen engels meer spreken en uiteindelijk de groep verraden
Negan die steeds alles overleefd, net als Rick en Carl.
Alleen aflevering 1, 2, 5 en 15 hoef je te zien.
Geef mij seizoen 2 dan maar.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
oldsmelly schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:30:
Kolere wat een tenenkrommende aflevering weer...

Ik snap dan ook niet echt helemaal waarom men het juist nú saai vond. Bij mijn weten is de serie altijd al dermate "saai" geweest. Wat mij bleef pakken aan seizoen twee was of ze nou uiteindelijk Sophie gingen vinden - en die bleek uiteindelijk in de laatste aflevering gezombified. Maar voor de rest gebeurde er vrij weinig. En vervolgens zitten ze ongeveer twee seizoenen lang in de gevangenis.ph4ge schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:28:
Het was pas bij de aanval op de gevangenis na terugkomst van de governor dat de boel een beetje oppakte. Maar eigenlijk ook weer niet echt, vooral veel gereis van alle verschillende groepen richting Terminus, en daarna richting Alexandria. Weer wat mot met verschillende groepen, en we zijn alweer aan het eind van seizoen 6.
Seizoen 7 was er tenminste eentje met een hoop afwisseling. Veel afleveringeng gezien die zich concentreerde op specifieke groepjes mensen. Een hoop nieuwe facties leren kennen (Kingdom, Oceanside, Scavengers) en wie Negan en de Saviors nou eigenljik zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in dit topic reageerde, maar ik ben het weer helemaal eens met Meneer Vevie.Veefje schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:46:
Mixed feelings aangaande de seizoensfinale. Het was gelukkig geen cliffhanger, dus dat scheelt. We kunnen ook gerust zeggen dat je dus niet een andere serie kunt boeken als lead en een rol in TWD kan hebben. Dat Sasha de pijp uit ging was natuurlijk een zekerheid. Toch heb ik nog steeds moeite met de weg ernaar toe. Dat ze opeens zo kamikaze deed met Rosita zit mij nog steeds niet lekker. Had Sasha dan gewoon overmeesterd laten worden in de desbetreffende aflevering en hoe het met haar afliep was al wat beter. Nogmaals, dat ze de pijp uitging was een gegeven. Maar dat ze opeens zo roekeloos met Rosita strookte niet met het personage dat in het begin van het seizoen zo met Maggie bezig was om de Hilltop in balans te brengen. De flashbacks en gedoe met Abraham had voor mij ook niet gehoeven in deze aflevering. Mooi afscheid voor Sasha, hoor. Echter niet wat ik wou zien op dat moment.
Wat ik tof vond was het verraad van de Garbage people. Misschien zagen jullie dat aankomen, maar ik hield er geen rekening mee. Was wel even een surprise. Ook tof dat die Jadis vroeg aan Michonne of ze het erg vond als Jadis het bed deelt met Rick. Dat ze toen ze Rick onder schot hield zei dat "ze simpelweg een betere deal hebben gemaakt", was ook wel logisch voor hoe zij zijn neergezet.
Het aparte was dan weer dat Negan weer ging lopen speechen en weer een voorbeeld wou stellen. Waarom? Deze mensen komen weer in opstand, wat wil je nog met hen bespreken. Ja, ze willen dat mensen voor ze werken en hen dingen uit handen nemen. Maar het is niet logisch om nog een voorbeeld te stellen aan de groep van Rick. Dat zou al een gepasseerd station moeten zijn. Vanaf toen werd de aflevering ook heel voorspelbaar, helaas. De spanning ontbrak wel een beetje. Je wist als kijker dat de Kingdom en Hilltop er aan zaten te komen. Het was dus toch niet echt bevredigend, helaas. Zo kan ik me niet voorstellen dat iemand geloofde dat Rick en Carl echt in gevaar waren. Ik zat gewoon te wachten totdat de alliantie kwam.
Wat mij betreft een niet bijster sterk seizoen, helaas. Teveel afleveringen die ik jammer vond of niet goed uitgevoerd vond. Waar er opmerkelijke of niet logische creatieve keuzes gemaakt werden. Het rekwerk was ook te strong in this one. Op naar seizoen 8, dan maar.
Hopelijk worden mijn 2 centen als bijdrage aan deze discussie ook nog op prijs gesteld door degenen die niet zo goed tegen "het is helemaal niets, ik stop met kijken"-posts kunnen. Ik zal namelijk niet stoppen met kijken, maar dit seizoen vond ik niet zo heel erg sterk, om het maar zacht uit te drukken. Ik prijs de makers dat ze proberen nieuwe elementen, groepen mensen en twists toe te voegen aan het verhaal t.o.v. de comics: dat zou het verhaal ook voor de comic lezers fris en verrassend moeten houden. Helaas pakken die aanpassingen dit seizoen vrijwel allemaal nogal negatief uit voor het verhaal.
Al die groepen overlevenden lijken op een gegeven moment als twee druppels water op elkaar, en dus is het begrijpelijk dat de schrijvers elke keer weer iets nieuws proberen te verzinnen. Het lijkt er echter op dat de bak met inspiratie dit seizoen op was en dat er geput is uit de bak met onzin. Zo zien we "vuilnismensen" geïntroduceerd, die naast een grote voorliefde voor vuilnishopen ook binnen no time de Engelse taal en grammatica niet meer machtig blijken. Daarnaast weten deze figuren wel deals te sluiten met Negan en kunnen ze erg indrukwekkend poseren met machinegeweren, maar begrijpen ze blijkbaar niet de bedoeling ervan. Althans... die indruk maken ze, omdat de makers hebben besloten dat deze figuren tijdens een veldslag vooral vervaarlijk moeten zwaaien met hun wapens en als schietschijf moeten dienen voor de kogels van hun tegenstanders. Erg geloofwaardig en spannend werd de veldslag daar niet door (eerder ergernis- en lachwekkend)
De dood van Sasha was poëtisch en een mooie switch/connectie met de comics, echter in de comics was de uitwerking en de richting schokkender en geloofwaardiger.
Ook de strijd in de klokkentoren is een switch/connectie met de comics, waarbij in de comics degene in de klokkentoren veel meer werd verrast door een geloofwaardigere en sterkere tegenstander, zodat het halfdood worden geslagen veel bruter en overtuigender overkwam.
Nu maakt Rick niet altijd even heldere en juiste beslissingen, maar dat hoort nu eenmaal bij het leven van een leider in een Apocalyptische wereld. Daarin heb je niet altijd vooraf een garantie voor "goede" en "foute" keuzes. Soms moet je op basis van "gut feeling" een beslissing nemen die achteraf verkeerd blijkt uit te pakken. In de comics neemt Rick de lezer met zich mee en laat hij begrijpen waarom hij tot een bepaalde beslissing komt. Als dit dan uiteindelijk leidt tot rampspoed voor onze helden, dan voel je minimaal mee met de ellende. In de TV serie neemt Rick de ene na de andere beslissing waarvan je als kijker je afvraagt wat hem in hemelsnaam bezielt. Zo schenkt hij zonder blikken of blozen enorme voorraden wapens en munitie aan vuilnisfiguren, die nog geen enkele keer hebben laten blijken zijn vertrouwen waard te zijn (in tegendeel zelfs!), Deze wapens steelt hij van wanhopige vrouwen en kinderen, zonder ze enige wapens na te laten ter zelfverdediging en zonder dat deze vrouwen hem ooit kwaad hebben gedaan (in tegenstelling tot die vuilnisfiguren). Sterker nog: dames van die groep die graag met hem mee willen vechten en die hebben laten blijken wél betrouwbaar te zijn, weigert hij domweg. Als kijker raak je totaal verdwaalt in de (nogal onbegrijpelijke) keuzes en denkwereld van de TV-Rick en hoop je bijna dat Rick nu eindelijk eens zijn lesje leert van meester Negan, op het moment dat hij met Lucille bij Carl staat. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van de schrijvers?
Over Morgan en zijn dweperige "journey to nothing and back again" heb ik het maar niet...
Hopelijk wordt het volgende seizoen iets beter, maar ik heb de indruk dat de makers het ook niet meer weten, omdat ook de comics in feite een herhaling aan het worden zijn van nogal uitgesponnen confrontaties met nieuwe groepen bad guys, met steeds mallere eigenschappen (maar gelukkig nog niet zo mal als die vuilnisfiguren).
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
@The_Sukkel Kijk, ik waardeer dit soort posts enorm. Ik geloof daar altijd heilig in; je kunt een fan zijn van iets, maar dat betekent niet dat je niet de vinger op de zere plek mag leggen. Ik ben het met alles wat je zegt eens, vond dit seizoen ook een puinhoop. Ik kijk de serie nog steeds graag, heb hier al eens gezegd dat het nog steeds een van de eerste series die ik kijk elke week. Maar als fan concludeer ik voor mijzelf dan toch dat de uitvoering te vaak te wensen over laat. Dat vond ik van S6 en al helemaal van S7, wat ik zelf gewoon een onvoldoende geef. Er gebeuren gewoon teveel dingen waar je kanttekeningen bij kan plaatsen. Als dat nou gaat om domme beslissingen, het oneindig rekken van het verhaal, vreemde dingen die het ene moment worden nageleefd en het andere moment genegeerd worden omdat het verhaal dat beter uitkomt; het zit er allemaal helaas in.
Ergens snap ik het ook wel, want ze hebben 1 van de succesvolste series op tv en proberen dat zolang mogelijk te rekken. Helaas heb ik zelf steeds vaker het idee dat men ook niet meer het beste verhaal probeert te vertellen, maar simpelweg het verhaal dat de serie het langst op de buis houdt. We moeten gewoon reeel zijn: na 7 seizoenen is de koek bij de meeste series gewoon op. Er zijn weinig series die de kwaliteit hoog weten te houden met zoveel seizoenen. Dat is niet erg, maar daarom prijs ik een serie als Breaking Bad ook altijd enorm. De serie stopte echt op z'n hoogtepunt en de makers hadden makkelijk kunnen zeggen: 'we zijn een succes en we gaan nog een aantal seizoenen door'. Deze mensen hebben gewoon gezegd we willen de beste mogelijke serie maken en weten wanneer we moeten stoppen. Helaas zie je dat bijna nergens meer.
Ik heb ook het idee dat men bij TWD steeds hetzelfde herhaalt qua verhaal. Eerst bijv The Governor en z'n groep, toen de kannibalen, toen ff de Wolves, nu The Saviors en daarna zal het weer een andere groep zijn. Het moet ook allemaal een relatie hebben met de dalende kijkcijfers en steeds kritischere geluiden van de achterban van deze serie. Ik blijf zelf ook kijken, maar ik weet ook niet als het nog beter kan worden na voor mij twee matige laatste seizoenen.
Ergens snap ik het ook wel, want ze hebben 1 van de succesvolste series op tv en proberen dat zolang mogelijk te rekken. Helaas heb ik zelf steeds vaker het idee dat men ook niet meer het beste verhaal probeert te vertellen, maar simpelweg het verhaal dat de serie het langst op de buis houdt. We moeten gewoon reeel zijn: na 7 seizoenen is de koek bij de meeste series gewoon op. Er zijn weinig series die de kwaliteit hoog weten te houden met zoveel seizoenen. Dat is niet erg, maar daarom prijs ik een serie als Breaking Bad ook altijd enorm. De serie stopte echt op z'n hoogtepunt en de makers hadden makkelijk kunnen zeggen: 'we zijn een succes en we gaan nog een aantal seizoenen door'. Deze mensen hebben gewoon gezegd we willen de beste mogelijke serie maken en weten wanneer we moeten stoppen. Helaas zie je dat bijna nergens meer.
Ik heb ook het idee dat men bij TWD steeds hetzelfde herhaalt qua verhaal. Eerst bijv The Governor en z'n groep, toen de kannibalen, toen ff de Wolves, nu The Saviors en daarna zal het weer een andere groep zijn. Het moet ook allemaal een relatie hebben met de dalende kijkcijfers en steeds kritischere geluiden van de achterban van deze serie. Ik blijf zelf ook kijken, maar ik weet ook niet als het nog beter kan worden na voor mij twee matige laatste seizoenen.
Juist! Zeg ik ook al minstens een seizoen. Laten ze toewerken naar een einde. Ze leven nog lang en gelukkig of iedereen wordt een zombie. Maar ga het niet teveel rekken.
Dit was echt de aller- aller- allerslechtste finale. Zo slecht dat ik nu pas doorheb dat het een finale was.
Mijn God. Echt tenenkrommend.
Heb je ballen? Schiet Rick een kogel in zijn hoofd.
Negan komt overal mee weg.
En zo nog 147 andere irritaties. En die irritaties willen niet zeggen dat ik de serie nu niet leuk meer vind he. Maar nog zo'n seizoen trek ik niet meer hoor. Dan pak ik het wel weer op als die vreselijke Negan weg is.
Ook al paar keer aangehaald. Volgens mij kijken de diehards al seizoenen lang naar Negan en zijn Lucille uit. Helaas heeft juist dat verkeerd neergezette personage dit seizoen m.i. om zeep geholpen.
Dit was echt de aller- aller- allerslechtste finale. Zo slecht dat ik nu pas doorheb dat het een finale was.
Mijn God. Echt tenenkrommend.
Heb je ballen? Schiet Rick een kogel in zijn hoofd.
Negan komt overal mee weg.
En zo nog 147 andere irritaties. En die irritaties willen niet zeggen dat ik de serie nu niet leuk meer vind he. Maar nog zo'n seizoen trek ik niet meer hoor. Dan pak ik het wel weer op als die vreselijke Negan weg is.
Ook al paar keer aangehaald. Volgens mij kijken de diehards al seizoenen lang naar Negan en zijn Lucille uit. Helaas heeft juist dat verkeerd neergezette personage dit seizoen m.i. om zeep geholpen.
Wat kan ik nog toevoegen aan de goede posts hierboven...zeker als niet film/serie liefhebber/kijker (vergeleken met gemiddeld).
De tegenspraak en het ontbreken van de meest simpele logica zijn de dingen die mij ook het meeste hinderen. Als ik het goed herinner was Rick 'vroeger' best een strategische kerel. Nu is hij het overzicht kwijt. Misschien mis ik iets, maar neem wat auto's en rijd 3 dagen van die Negan's weg, probleem ook opgelost. Dat zou wat realistischer overkomen in plaats van een groep van 20 hoofdpersonen die per se die 200 Negan's willen pakken.
Of de toevalligheden. Er zijn wapens nodig...woa, zomaar een legerbasis/kermis daar en de rest nog even ophalen bij een dorp aan zee wat verder geen functie heeft.
De aanval op Negan zat er aan te komen maar op een kwart van de finale twijfelde ik of het nog in die aflevering zou gebeuren want we hebben niets aan serieuze voorbereiding gezien, laat staan dat er in het verhaal zelf überhaupt tijd was voor een strategisch goede voorbereiding...
Die vuilnismensen die voor Negan kiezen, dat had ik niet verwacht, maar die twist was spanning van korte duur. Het gerelateerde zwakke einde...na uren prut gaan we het seizoen uit zonder gerechtigheid, zonder lekker gevoel, zonder kans op frisheid... Nog een seizoen Negan.
De tegenspraak en het ontbreken van de meest simpele logica zijn de dingen die mij ook het meeste hinderen. Als ik het goed herinner was Rick 'vroeger' best een strategische kerel. Nu is hij het overzicht kwijt. Misschien mis ik iets, maar neem wat auto's en rijd 3 dagen van die Negan's weg, probleem ook opgelost. Dat zou wat realistischer overkomen in plaats van een groep van 20 hoofdpersonen die per se die 200 Negan's willen pakken.
Of de toevalligheden. Er zijn wapens nodig...woa, zomaar een legerbasis/kermis daar en de rest nog even ophalen bij een dorp aan zee wat verder geen functie heeft.
De aanval op Negan zat er aan te komen maar op een kwart van de finale twijfelde ik of het nog in die aflevering zou gebeuren want we hebben niets aan serieuze voorbereiding gezien, laat staan dat er in het verhaal zelf überhaupt tijd was voor een strategisch goede voorbereiding...
Die vuilnismensen die voor Negan kiezen, dat had ik niet verwacht, maar die twist was spanning van korte duur. Het gerelateerde zwakke einde...na uren prut gaan we het seizoen uit zonder gerechtigheid, zonder lekker gevoel, zonder kans op frisheid... Nog een seizoen Negan.

Punt is een beetje dat Alexandria perfect is, stroom, water, muren, eten wat ze zelf verbouwen.... zo'n plek vind je nooit meer.Saturnus schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:45:
Wat kan ik nog toevoegen aan de goede posts hierboven...zeker als niet film/serie liefhebber/kijker (vergeleken met gemiddeld).
Weg gaan is een optie, maar dan? Ergens in de wildernis weer gaan wonen? En dan komt de volgende groep weer om de hoek kijken.
Wat dat betreft "snap" ik Rick wel, hij wil de Saviours verslaan want als dat lukt bewijzen ze daarmee dat Alexandria, Hilltop, The Kingdom samen de machtigste groep in de omgeving zijn en dan staan ze sterker dan wanneer ze wegrennen.
Dat is natuurlijk niet waarXyritZz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:31:
[...]
Punt is een beetje dat Alexandria perfect is, stroom, water, muren, eten wat ze zelf verbouwen.... zo'n plek vind je nooit meer.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Als Negan's basis zelfvoorzienend zou zijn was dit hele seizoen overbodig geweest 
Vond het ook niet zo'n sterk seizoen, de 1e aflevering vond ik super maar daarna ging het over op de gebruikelijke fillers. Mooi ook, toen er in het begin hele theorieën rond gingen over het knipperen van Daryl dat hij zou communiceren in morse code. Alles wees erop, maar er werd uiteindelijk niets mee gedaan.
Oja, zoals eerder door anderen gezegd, blij dat team bambi de laatste aflevering van Shiva afbleef.
Het potentieel is er zeker, want er zitten ook mooie momenten tussen. Zo had ik graag meer willen zien van Oceanside. Het einde van Sasha was ook wel een leuke twist op de comics (al hadden de flashbacks van mij niet gehoeven, dat maakte het langdradig en extreem voorspelbaar).
Vond het ook niet zo'n sterk seizoen, de 1e aflevering vond ik super maar daarna ging het over op de gebruikelijke fillers. Mooi ook, toen er in het begin hele theorieën rond gingen over het knipperen van Daryl dat hij zou communiceren in morse code. Alles wees erop, maar er werd uiteindelijk niets mee gedaan.
Oja, zoals eerder door anderen gezegd, blij dat team bambi de laatste aflevering van Shiva afbleef.
Het potentieel is er zeker, want er zitten ook mooie momenten tussen. Zo had ik graag meer willen zien van Oceanside. Het einde van Sasha was ook wel een leuke twist op de comics (al hadden de flashbacks van mij niet gehoeven, dat maakte het langdradig en extreem voorspelbaar).
Ik vond het geen sterk seizoen, maar wel vermakelijk. Zeker een paar goede afleveringen/scenes, maar veel onbegrijpelijke keuzes van hoofdpersonages, een vreemde romance tussen Rick en Michonne en af en toe zeer slechte CGI.
Toch blijf ik het kijken. Ik vind het namelijk een zeer vermakelijke serie. En er kan wel eens een zwakker seizoen tussen zitten. Net als bij Dexter. En daarnaast vond ik seizoen 2 niet saai (gek genoeg?).
Het mooie van de serie is dat het op sommige (hoofd)punten afwijkt van de comics. Dat is voor mij als comic lezer erg fijn zodat er nog wat verrassingen overblijven. Ze weten het in de serie echter niet zo continue 'geloofwaardig' over te brengen als in de comic. Zo vond ik de Governor verhaallijn in de comic beter dan in de serie. In de comic ontmoeten ze ook ieder zoveelste seizoen een nieuwe 'tegenstander' (welke steeds extremer is), maar dat blijft voor mij in de comic echt heel leuk. Daar valt het repetitieve van hoe het in de serie overkomt veel minder op gek genoeg.
Wat ik in de comic ook leuker vond is dat ze veel beter zaken opbouwen voordat de pleuris uitbreekt. Wellicht is daar in een comic meer ruimte voor maar toch. Zo hadden ze in de comic echt een soort van bestaan opgebouwd in de gevangenis met gewassen en al (gesteund door Hershell). Dat de Governer toen binnen viel had veel meer impact dan in de serie.
Zonder verder te spoilen kan ik zeggen dat ze in de comic bij de tot nu toe meest ongeloofwaardige tegenstander EVER zijn en dat ik zeer benieuwd ben hoe ze dat in de serie gaan doen. Want in de comic is het zeer vet gedaan en vind ik het dus eigenlijk helemaal niet zo ongeloofwaardig.
Toch blijf ik het kijken. Ik vind het namelijk een zeer vermakelijke serie. En er kan wel eens een zwakker seizoen tussen zitten. Net als bij Dexter. En daarnaast vond ik seizoen 2 niet saai (gek genoeg?).
Het mooie van de serie is dat het op sommige (hoofd)punten afwijkt van de comics. Dat is voor mij als comic lezer erg fijn zodat er nog wat verrassingen overblijven. Ze weten het in de serie echter niet zo continue 'geloofwaardig' over te brengen als in de comic. Zo vond ik de Governor verhaallijn in de comic beter dan in de serie. In de comic ontmoeten ze ook ieder zoveelste seizoen een nieuwe 'tegenstander' (welke steeds extremer is), maar dat blijft voor mij in de comic echt heel leuk. Daar valt het repetitieve van hoe het in de serie overkomt veel minder op gek genoeg.
Wat ik in de comic ook leuker vond is dat ze veel beter zaken opbouwen voordat de pleuris uitbreekt. Wellicht is daar in een comic meer ruimte voor maar toch. Zo hadden ze in de comic echt een soort van bestaan opgebouwd in de gevangenis met gewassen en al (gesteund door Hershell). Dat de Governer toen binnen viel had veel meer impact dan in de serie.
Zonder verder te spoilen kan ik zeggen dat ze in de comic bij de tot nu toe meest ongeloofwaardige tegenstander EVER zijn en dat ik zeer benieuwd ben hoe ze dat in de serie gaan doen. Want in de comic is het zeer vet gedaan en vind ik het dus eigenlijk helemaal niet zo ongeloofwaardig.
Ik lees hier zo nu en dan reacties met goed onderbouwde kritiek die ik zeker kan waarderen en waar ik me tot op zekere hoogte ook in kan vinden. The Walking Dead is verhaaltechnisch niet altijd even sterk en ik ben het er ook mee eens dat de logica soms ver te zoeken is. Alhoewel er soms ook wel over de logica gediscussieerd zou kunnen worden. Zo lees ik hier bijvoorbeeld dat veel mensen het nergens op vinden slaan dat ze Alexandria niet verlaten en een dusdanige afstand afleggen dat ze buiten het gezichtsveld/territorium van the Saviors komen. Ik denk dat dit iets te makkelijk gedacht is, aangezien er een x aantal mensen van de groep verspreid zijn over verschillende nederzettingen (Carol, Morgan, Eugene, Maggie, Enid) en het niet logisch zou zijn om die zomaar in de steek te laten, je bij reizen tegen hordes walkers aan kan lopen die, in dat geval, nog steeds een probleem kunnen vormen en het, zeker gezien wat ze al meegemaakt hebben, de vraag is hoe veilig het is in andere delen van Amerika. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar ik zie dit niet per se als een heel zwak punt. Er zijn echter wel zo nu en dan andere situaties en/of beslissingen die genomen worden waarbij je als kijker denkt: waarom doe je dit of maak je deze keuze. Een voorbeeld hiervan is de impulsieve beslissing van Sasha om roekeloos in haar eentje het complex van the Saviors in te gaan om Negan te vermoorden terwijl ze eerder in de aflevering juist nog van afstand toe wilde slaan. Dit is wat mij betreft gewoon slecht geschreven en niet goed doordacht. Nou zal het gros van de kijkers niet geweten hebben dat de kans groot was dat zij eruit zou gaan, omdat ze al in een grote rol gecast was voor een andere serie, maar dat staat los van het feit dat dit een nogal rare switch was qua gedrag. Dit zijn dingen waar The Walking Dead wel vaker last van heeft, maar gelukkig kijk ik hier wel makkelijk doorheen. Het zijn geen dingen die mij heel erg storen en de serie bevat meer dan genoeg dingen waardoor ik mij wel vermaak en ik de spanning wel blijf voelen. Ik denk ook niet dat je een serie kapot moet analyseren, want daarmee kan je voor jezelf een hoop verpesten lijkt me.
Goed, ik heb gisteren de laatste 3 afleveringen van seizoen 7 gezien dus ben nu ook weer helemaal bij. Ondanks hetgeen ik hierboven beschreven heb over dat het verhaaltechnisch niet altijd even sterk is en de logica soms ook ver te zoeken is heb ik me weer meer dan prima vermaakt. Er zaten dit seizoen zeker wat langzamere afleveringen tussen waarin vrij weinig gebeurde, maar dit is niet iets dat mij irriteert of wat mij heel erg stoort. Tuurlijk, de CGI van het hert was schandalig en ik snap niet dat zoiets bij zo'n grote serie heeft kunnen gebeuren. Dat is wat mij betreft echt een blunder en mag niet gebeuren. Dit is echter een detail en iets waar ik verder ook niet van wakker kan liggen. De langzame afleveringen storen mij verder ook niet echt, maar zorgen er wel voor dat ik het leuker vind om meerdere afleveringen achter elkaar te kijken (zoals ik dat dus ook met de laatste 3 gedaan heb) omdat er verhaaltechnisch dan wat meer gebeurt. Dit is wat mij betreft dan ook wel een puntje waar rekening mee gehouden moet worden en een punt dat Meneer Vevie terecht aanhaalt; ze moeten een verhaal niet gaan lopen rekken om de serie maar gaande te houden, maar ze moeten een verhaal vertellen en als dat betekent dat de serie binnen een x aantal seizoenen is afgelopen dan is dat pech. Op die manier waarborg je kwaliteit en zorg je ervoor dat het geen stroperig geheel gaat worden. Nou zitten ze wat mij betreft nog aan de goede kant van de streep en is dit niet iets waar ik mij persoonlijk snel aan stoor, maar ik snap dat er mensen zijn die daardoor afhaken en dat de kritieken aanzwellen. Dus wat mij betreft is dat zeker een punt waar ze rekening mee moeten houden.
De reden dat ik me er niet dusdanig aan stoor dat ik deze serie niet meer met plezier kijk is omdat bepaalde afleveringen mij zoveel geven waardoor ik er toch weer van geniet en ik de wat langdradige, saaie momenten prima kan hebben om uiteindelijk weer te genieten van de echt goede afleveringen. Zo heb ik bij de laatste aflevering toch een aantal keer op het puntje van mijn stoel gezeten en vond ik de verbetenheid in Rick zijn gezicht toen hij zei dat hij Negan uiteindelijk zal vermoorden gevolgd door de aanval van de tijger toch echt wel heel erg vet. Natuurlijk zat het enigszins in de lijn der verwachtingen dat er uiteindelijk niks zou gebeuren met Rick of Carl, maar het moment dat Shiva zo aangevlogen kwam vond ik toch behoorlijk wreed. Ook het eindelijk bij elkaar komen van the Hilltop, the Kingdom en Alexandria in een gevecht gaf mij een goed gevoel en ik vond het fijn om iedereen eindelijk weer eensgezind bij elkaar te zien. Ik twijfelde trouwens wel over het lot van Michonne en ook ik had even over het hoofd gezien dat Sasha veranderd zou zijn in een walker.
Ik kan dan ook wel concluderen dat ik weer uitkijk naar het vervolg en de oorlog die nu ontstaan is. Negan lijkt toch niet zo sterk te zijn zonder al zijn mannetjes, wat gaat er gebeuren met Eugene en wat is zijn rol nu precies en wat gaat de rol van Dwight zijn. Ook zal die vuilnisgroep wel weer terugkomen, maar die mogen van mij echt dood, smerige mensen dat het zijn. Overigens denk ik ook dat Oceanside echt nog wel een rol gaat spelen. Een groot deel daarvan had echt wel mee willen vechten, maar ik denk dat de voornaamste reden dat ze dit niet deden die oma was en niet omdat het niet van Rick mocht. Ik verwacht echter dat er in het nieuwe seizoen nog wel het een en ander gaat veranderen en dat Oceanside uiteindelijk toch nog wel een rol gaat spelen. Wat mij betreft zijn er dan ook weer genoeg interessante aanknopingen voor het nieuwe seizoen.
Goed, ik heb gisteren de laatste 3 afleveringen van seizoen 7 gezien dus ben nu ook weer helemaal bij. Ondanks hetgeen ik hierboven beschreven heb over dat het verhaaltechnisch niet altijd even sterk is en de logica soms ook ver te zoeken is heb ik me weer meer dan prima vermaakt. Er zaten dit seizoen zeker wat langzamere afleveringen tussen waarin vrij weinig gebeurde, maar dit is niet iets dat mij irriteert of wat mij heel erg stoort. Tuurlijk, de CGI van het hert was schandalig en ik snap niet dat zoiets bij zo'n grote serie heeft kunnen gebeuren. Dat is wat mij betreft echt een blunder en mag niet gebeuren. Dit is echter een detail en iets waar ik verder ook niet van wakker kan liggen. De langzame afleveringen storen mij verder ook niet echt, maar zorgen er wel voor dat ik het leuker vind om meerdere afleveringen achter elkaar te kijken (zoals ik dat dus ook met de laatste 3 gedaan heb) omdat er verhaaltechnisch dan wat meer gebeurt. Dit is wat mij betreft dan ook wel een puntje waar rekening mee gehouden moet worden en een punt dat Meneer Vevie terecht aanhaalt; ze moeten een verhaal niet gaan lopen rekken om de serie maar gaande te houden, maar ze moeten een verhaal vertellen en als dat betekent dat de serie binnen een x aantal seizoenen is afgelopen dan is dat pech. Op die manier waarborg je kwaliteit en zorg je ervoor dat het geen stroperig geheel gaat worden. Nou zitten ze wat mij betreft nog aan de goede kant van de streep en is dit niet iets waar ik mij persoonlijk snel aan stoor, maar ik snap dat er mensen zijn die daardoor afhaken en dat de kritieken aanzwellen. Dus wat mij betreft is dat zeker een punt waar ze rekening mee moeten houden.
De reden dat ik me er niet dusdanig aan stoor dat ik deze serie niet meer met plezier kijk is omdat bepaalde afleveringen mij zoveel geven waardoor ik er toch weer van geniet en ik de wat langdradige, saaie momenten prima kan hebben om uiteindelijk weer te genieten van de echt goede afleveringen. Zo heb ik bij de laatste aflevering toch een aantal keer op het puntje van mijn stoel gezeten en vond ik de verbetenheid in Rick zijn gezicht toen hij zei dat hij Negan uiteindelijk zal vermoorden gevolgd door de aanval van de tijger toch echt wel heel erg vet. Natuurlijk zat het enigszins in de lijn der verwachtingen dat er uiteindelijk niks zou gebeuren met Rick of Carl, maar het moment dat Shiva zo aangevlogen kwam vond ik toch behoorlijk wreed. Ook het eindelijk bij elkaar komen van the Hilltop, the Kingdom en Alexandria in een gevecht gaf mij een goed gevoel en ik vond het fijn om iedereen eindelijk weer eensgezind bij elkaar te zien. Ik twijfelde trouwens wel over het lot van Michonne en ook ik had even over het hoofd gezien dat Sasha veranderd zou zijn in een walker.
Ik kan dan ook wel concluderen dat ik weer uitkijk naar het vervolg en de oorlog die nu ontstaan is. Negan lijkt toch niet zo sterk te zijn zonder al zijn mannetjes, wat gaat er gebeuren met Eugene en wat is zijn rol nu precies en wat gaat de rol van Dwight zijn. Ook zal die vuilnisgroep wel weer terugkomen, maar die mogen van mij echt dood, smerige mensen dat het zijn. Overigens denk ik ook dat Oceanside echt nog wel een rol gaat spelen. Een groot deel daarvan had echt wel mee willen vechten, maar ik denk dat de voornaamste reden dat ze dit niet deden die oma was en niet omdat het niet van Rick mocht. Ik verwacht echter dat er in het nieuwe seizoen nog wel het een en ander gaat veranderen en dat Oceanside uiteindelijk toch nog wel een rol gaat spelen. Wat mij betreft zijn er dan ook weer genoeg interessante aanknopingen voor het nieuwe seizoen.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Nou, ik heb nu ook alles gekeken en af en toe zat ik wel een beetje "man man man" met beslissingen van Rick. Zeker met die vuilnismensen. Je kent ze niet, ze hebben totaal geen leverage (geen gijzelaars en geen mogelijkheid om Alexandria binnnen te vallen want geen wapens) en wat doe je? Je haalt wapens bij anderen vandaan en die geef je weg aan mensen die niks voor je gedaan hebben. Die zelfs zeggen dat ze zich niet interesseren voor anderen en alleen uit zijn op eigen gewin.
Echt, waarom? Die wapens hadden beter voor het grootste deel naar de Kingdom en Alexandria gekund. Waarom zou je meteen zoveel vertrouwen hebben in mensen die domweg zeggen dat ze alleen voor zichzelf zorgen en niet eens ergens moeite voor willen doen?
Van de Kingdom zag je veel mensen trainen maar in de finale waren het er vijf of zes ofzo?
Je zou verwachten dat Rick een deel van de wapens en voedsel achter zouden houden en verbergen maar nee, hop alles afstaan.
Ik ben al een tijdje niet meer bij met de comics maar ik denk dat de vuilnismensen later alsnog Negan zullen verraden als ze een betere deal met Rick kunnen sluiten. Dat zal vermoed ik echter nog een heel seizoen duren.
Echt, waarom? Die wapens hadden beter voor het grootste deel naar de Kingdom en Alexandria gekund. Waarom zou je meteen zoveel vertrouwen hebben in mensen die domweg zeggen dat ze alleen voor zichzelf zorgen en niet eens ergens moeite voor willen doen?
Van de Kingdom zag je veel mensen trainen maar in de finale waren het er vijf of zes ofzo?
Je zou verwachten dat Rick een deel van de wapens en voedsel achter zouden houden en verbergen maar nee, hop alles afstaan.
Ik ben al een tijdje niet meer bij met de comics maar ik denk dat de vuilnismensen later alsnog Negan zullen verraden als ze een betere deal met Rick kunnen sluiten. Dat zal vermoed ik echter nog een heel seizoen duren.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eergisteren zat ik naar Opsporing Verzocht te kijken en wat zag Anniko van Santen er badass uit in die leren jas! Ik moest ook een beetje aan Negan denken...

Anniko is Negan
Negan leek de laatste afleveringen eerlijk gezegd wat minder misdadig. Hij leek wat milder door de dialogen en scenes, vond ik.
Excuses voor de newbie-fotosoep

Anniko is Negan
Negan leek de laatste afleveringen eerlijk gezegd wat minder misdadig. Hij leek wat milder door de dialogen en scenes, vond ik.
Excuses voor de newbie-fotosoep
[ Voor 8% gewijzigd door Shmoopy op 27-04-2017 04:14 ]
Voor de liefhebbers
https://www.zavvi.nl/blu-...-season-1-6/11296155.html
momenteel €47,19, heb hem zelf ook gehaals een tijdje terug, geen NL subs maar wel engelse
https://www.zavvi.nl/blu-...-season-1-6/11296155.html
momenteel €47,19, heb hem zelf ook gehaals een tijdje terug, geen NL subs maar wel engelse
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ik ben geen fan om het fan zijn en kan me voor een deel vinden in de kritieken die door de personen boven mij geuit zijn. Ik heb echter niet het idee dat de serie nou meteen zo slecht geworden is, of dat we vooral langdradige fillers hebben gezien. The Walking Dead is nooit een serie geweest van enkel gore en actie, maar heeft altijd een bepaald GTST-gehalte gehad met langzame opbouw, karakterontwikkeling en een hoop drama. Gestart in een tijd waarin er veel nieuwe post-apocalyptische series op de buis kwamen, viel TWD wat mij betreft altijd al op door het verhalende aspect en de ruimte voor het persoonlijke drama.
Neem Carol en Morgan. Enerzijds bad-ass fighters, anderzijds mensen die vreselijk met zichzelf en de rol die ze spelen in deze wereld in de knoop zitten. Soms groeien ze in anderhalf seizoen naar een bepaalde visie toe; soms gebeurt er iets heel extreems in hun leven waardoor ze een snelle ommezwaai maken. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat iemand middenin oorlogsgeweld, of een natuurramp ook een zwaai de andere kant op kan maken.
Rick worstelt al 7 seizoenen lang met zijn rol als leider en alle verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken. Natuurlijk is het verhaaltechnisch "leuker" als bepaalde keuzes raar zijn of zelfs slecht uitpakken, anders wordt het pas echt saai. Tegelijkertijd moet je niet vergeten dat hij al heel lang probeert om onder Negan en de Saviours uit te komen. Met een Hilltop waar Maggie en Jesus steeds meer invloed krijgen, maar Gregory nog altijd aan de touwtjes trekt, is het lastig om samen richting Negan op te trekken. King Ezekiel heeft de meest "eerlijke" deal met Negan en ziet de noodzaak wel om eronder uit te komen, maar weet ook dat het in eerste instantie alleen maar slechter voor zijn groep wordt. Oceanside heeft misschien wel het zwaarste verlies geleden, waardoor het begrijpelijk is dat "oma" het niet ziet zitten om de handschoen op te pakken. En de vuilnismensen? Tja... zij geven te kennen wel te willen vechten, zolang er maar voordeel voor hen is. Ik kan Ricks hoop begrijpen. Dom? Jazeker. Begrijpelijk? Ook dat. Hij wil te graag geloven dat hij eindelijk een begin van een leger heeft. Dat zou namelijk ook positieve leverage voor Gregory en de Hilltop kunnen zijn, nadat die al door het oog van de naald gekropen zijn.
Ik vind Negan overigens nog steeds goed neergezet. Ik heb een aantal van de comics gelezen, maar ben nog lang niet bij Negan, dus daarover kan ik weinig zeggen. Jeffrey Dean Morgan zet echter nog steeds een goede zichzelf-overschattende megalomane schurk neer. Wellicht dat hij eind seizoen 6 en begin seizoen 7 enger en grotesker was, maar het blijft een mens en dat zie je ook. Hier en daar prik je daarom door hem heen en op andere momenten "is hij er weer". De vuilnismensen zijn heel raar. Hebben we de "persoon met de schoenen" nu ook gezien? Was dat Jadis? Op zich niet zo heel vreemd dat er in deze wereld groepen zijn die democratisch zijn of onder een totalitair regime leven. Net zo min als dat er groepen zijn die extreme manieren van overleven gekozen hebben. Het moet ook wel een beetje interessant blijven, niet waar?
Ik heb heel de tweede seizoenshelft dit weekend gezien. Binge watching is wat mij betreft the way to go met deze serie. Het verhalende aspect komt dan veel beter over en ook de actie- en spanningmomenten hebben meer impact. Ondanks dat ik nu al uitkijk naar een seizoen 8, was het einde van s07 van veel kleinere impact dan dat van s06. Als ik het geduld kan opbrengen ga ik ook dan wachten met kijken tot ik een seizoenshelft compleet heb, of tot het hele seizoen beschikbaar is. Ik denk dat je dan nog meer van de serie kunt beleven en genieten.
Nogmaals, ik snap bovenstaande kritieken en kan me daar zelfs deels in vinden, maar vind ook dat je er meer dan alleen dat uit kunt halen. Ik heb een groot aantal van de "mega-goede series" die hier altijd genoemd worden nog niet gezien. (The Wire, The Shield, Homeland, Breaking Bad, enz). Die vergelijking kan ik dus nog niet maken. Wat mij betreft hoort TWD zeker thuis in een top 10 van beste series van de afgelopen jaren, samen met SoA en Sherlock.
Neem Carol en Morgan. Enerzijds bad-ass fighters, anderzijds mensen die vreselijk met zichzelf en de rol die ze spelen in deze wereld in de knoop zitten. Soms groeien ze in anderhalf seizoen naar een bepaalde visie toe; soms gebeurt er iets heel extreems in hun leven waardoor ze een snelle ommezwaai maken. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat iemand middenin oorlogsgeweld, of een natuurramp ook een zwaai de andere kant op kan maken.
Rick worstelt al 7 seizoenen lang met zijn rol als leider en alle verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken. Natuurlijk is het verhaaltechnisch "leuker" als bepaalde keuzes raar zijn of zelfs slecht uitpakken, anders wordt het pas echt saai. Tegelijkertijd moet je niet vergeten dat hij al heel lang probeert om onder Negan en de Saviours uit te komen. Met een Hilltop waar Maggie en Jesus steeds meer invloed krijgen, maar Gregory nog altijd aan de touwtjes trekt, is het lastig om samen richting Negan op te trekken. King Ezekiel heeft de meest "eerlijke" deal met Negan en ziet de noodzaak wel om eronder uit te komen, maar weet ook dat het in eerste instantie alleen maar slechter voor zijn groep wordt. Oceanside heeft misschien wel het zwaarste verlies geleden, waardoor het begrijpelijk is dat "oma" het niet ziet zitten om de handschoen op te pakken. En de vuilnismensen? Tja... zij geven te kennen wel te willen vechten, zolang er maar voordeel voor hen is. Ik kan Ricks hoop begrijpen. Dom? Jazeker. Begrijpelijk? Ook dat. Hij wil te graag geloven dat hij eindelijk een begin van een leger heeft. Dat zou namelijk ook positieve leverage voor Gregory en de Hilltop kunnen zijn, nadat die al door het oog van de naald gekropen zijn.
Ik vind Negan overigens nog steeds goed neergezet. Ik heb een aantal van de comics gelezen, maar ben nog lang niet bij Negan, dus daarover kan ik weinig zeggen. Jeffrey Dean Morgan zet echter nog steeds een goede zichzelf-overschattende megalomane schurk neer. Wellicht dat hij eind seizoen 6 en begin seizoen 7 enger en grotesker was, maar het blijft een mens en dat zie je ook. Hier en daar prik je daarom door hem heen en op andere momenten "is hij er weer". De vuilnismensen zijn heel raar. Hebben we de "persoon met de schoenen" nu ook gezien? Was dat Jadis? Op zich niet zo heel vreemd dat er in deze wereld groepen zijn die democratisch zijn of onder een totalitair regime leven. Net zo min als dat er groepen zijn die extreme manieren van overleven gekozen hebben. Het moet ook wel een beetje interessant blijven, niet waar?
Ik heb heel de tweede seizoenshelft dit weekend gezien. Binge watching is wat mij betreft the way to go met deze serie. Het verhalende aspect komt dan veel beter over en ook de actie- en spanningmomenten hebben meer impact. Ondanks dat ik nu al uitkijk naar een seizoen 8, was het einde van s07 van veel kleinere impact dan dat van s06. Als ik het geduld kan opbrengen ga ik ook dan wachten met kijken tot ik een seizoenshelft compleet heb, of tot het hele seizoen beschikbaar is. Ik denk dat je dan nog meer van de serie kunt beleven en genieten.
Nogmaals, ik snap bovenstaande kritieken en kan me daar zelfs deels in vinden, maar vind ook dat je er meer dan alleen dat uit kunt halen. Ik heb een groot aantal van de "mega-goede series" die hier altijd genoemd worden nog niet gezien. (The Wire, The Shield, Homeland, Breaking Bad, enz). Die vergelijking kan ik dus nog niet maken. Wat mij betreft hoort TWD zeker thuis in een top 10 van beste series van de afgelopen jaren, samen met SoA en Sherlock.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zijn ook eigenlijk niet te vergelijken .. die andere series zijn realistisch (voor zover een gespeelde tv serie dat kan zijn). The Walking Dead en Game of Thrones zijn heel andere genres en moeten IMHO heel anders beoordeeld worden. Daar moet je niet zoeken naar 'normaal' of 'logisch' gedrag ...Jorgen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 01:16:
Ik heb een groot aantal van de "mega-goede series" die hier altijd genoemd worden nog niet gezien. (The Wire, The Shield, Homeland, Breaking Bad, enz). Die vergelijking kan ik dus nog niet maken.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch zie ik wel degelijk overeenkomsten tussen de hele goede series, zoals GoT en Breaking Bad (en de spin off Better Call Saul), ook als de genres niet te vergelijken zijn.Goner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:20:
[...]
Zijn ook eigenlijk niet te vergelijken .. die andere series zijn realistisch (voor zover een gespeelde tv serie dat kan zijn). The Walking Dead en Game of Thrones zijn heel andere genres en moeten IMHO heel anders beoordeeld worden. Daar moet je niet zoeken naar 'normaal' of 'logisch' gedrag ...
De echt hele goede series hebben een overkoepelend verhaal en een spanningsboog die werkt van begin naar een (te verwachten) einde. In BB betreft het de opkomst en ondergang van een scheikunde leraar turned Crystal Meth King en in GoT betreft het het spel om de troon vanuit alle verschillende lijnen die (zo lijkt het) uiteindelijk samen komen in een grande finale. In de TWD begint het steeds meer op te vallen dat zo'n spanningsboog ontbreekt en lijken de seizoenen steeds meer op een herhaling van hetzelfde (maar dan steeds maller en onlogischer).
In BB en GoT wisselen spanning, humor, diepgang, shocking drama, geweld en "GTST" elkaar af. TWD lijkt steeds meer op "GTST" in zombieland. Het pseudo-diepzinnige,psycho-dramatische gejammer van Morgan komt me onderhand meer dan mijn neus uit en dat geldt eigenlijk voor de meeste momenten:veel "GTST"-dialogen met af en toe een scene met een boef en een Walker...
In BB en GoT werd/word ik (zo hoop ik) telkens weer verrast door geniale vondsten en/of plotwendingen. Deze verrassingen komen keihard aan, maar blijken (achteraf gezien) goed te verklaren en te passen in de logica van de wereld en het denkkader van de hoofdpersonen waarin het verhaal zich afspeelt. Bij TWD lijken de plotwendingen vaker "deus ex-machina" events (ze komen plots uit de lucht vallen), vaak zonder enige logica en tot ergernis leidend bij de kijker, Afgezet tegen de malle eendimensionale wendingen in TWD (ah gossie... die onbetrouwbare half debiele vuilnismensen, blijken inderdaad half debiel en onbetrouwbaar Rick te verraden), lijken de wendingen en plotlijnen uit GoT en BB van een dusdanig hoog niveau, dat de vergelijking domweg pijnlijk wordt.
Bij BB en GoT is slecht nooit gewoon slecht en goed nooit gewoon goed: alles heeft een keerzijde en verschillende tinten. Hoe meer een bepaald personage wordt uitgediept (goed of slecht), des te meer je zo'n personage begint te begrijpen en soms wordt een weerzinwekkend figuur daardoor enorm sympathiek en omgekeerd. In TWD lijkt het erop dat hoe meer de schrijvers een personage beginnen uit te melken, des te eerder je een verzadigingspunt bereikt, waarbij het je als kijker niets meer uitmaakt als zo'n personage uit de serie geschreven wordt (elk seizoen moeten er toch gemiddeld 2-3 semi-hoofdpersonen het veld ruimen).
Het maakt dus niet zo veel uit of het nu gaat om een suffe scheikunde docent die verzeild raakt in een keiharde drugswereld, dames en heren die elkaar met zwaarden en draken (en een soort ijs-zombies) te lijf gaan, of een groep overlevenden in een zombie-apocalypse: het gaat om de kwaliteit van het verhaal. En helaas moet ik als echte genre-fan bekennen dat ik de kwaliteit van het verhaal van TWD langzaam maar zeker steeds meer zie wegzakken. Dat is niet alleen zo bij de TV-serie: ook in de comics treedt een zekere -verhaal-moeheid op, maar op TV valt het nog meer op, omdat de schrijvers daar steeds meer malligheid verzinnen, zonder dat het komisch is bedoeld...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wat een onrealistische trailer zeg.
Heb er zin an!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Veldslag!!
Ik heb hier héél veel zin in.
[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2017 00:26 ]
Ik zeg gewooon, wegrennen en de 1e de beste boot zoveel mogelijk inladen en op zoek gaan naar een fatsoenlijk eiland zonder mensen, dus ook zonder zombies en dan daar de maatschappij weer opbouwen.Angeloonie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:34:
[...]
Dat is natuurlijk niet waarKijk naar The Kingdom, die hebben het een stuk beter voor elkaar met stenen gebouwen e.d. En Negan's basis is ook behoorlijk zelfvoorzienend. Zullen zat van zulke plekken te vinden zijn of aan te passen zijn.
Groenland voldoet wel, die paar zombies die daar lopen hebben zo weinig 'voedsel' die moeten onderhand wel dood zijn.
En nog steeds rijden er auto's rond. Kom op zeg, benzine heeft een gemiddelde houdbaarheidstijd van een jaar maximaal. Waar halen ze toch steeds al dat benzine vandaan om die wagens op te laten rijden? Niets getuigd van een eigen raffinaderij.
[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 22-07-2017 05:30 ]
@Snowwie in auto's en jerrycans enkele maanden inderdaad. De ADAC (Duitse ANWB) heeft ooit 25 jaar lang een vat benzine opgeslagen om daarna te testen of het nog goed was. Naast dat het loodhoudend was, was het nog prima bruikbaar. Benzine in afgesloten vaten en in luchtdichte opslag bij tankstations, zou dus nog heel lang bruikbaar moeten zijn.
Comic con panel:
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Lol, las een commentaar "What if, it's all just Rick's dream, waking up from a coma". Het hele "Sesamstraat" einde komt bij me naar boven
Sorry, wat zeg ik dan? En hoe oud is Sesamstraat, verwerpelijk. Niet zaken aan gaan nemen wat ik eventueel had gezegd of kunnen zeggen inhoudelijk over een TV Show.[~Jorgen] schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:44:
@XRayXI graag even de spoilers over andere series verwijderen.
Beste @Jorgen Ik mag zeggen en uiten wat al uitgezonden is. Niets is een spoiler als het al op TV is geweest. Laatste uitzending van Sesamstraat is [X] jaar oud. Als je het dan niet gezien hebt of had willen bekijken, ben je gewoon te laat. Het ging overal over het internet hoe Sesamstraat qua Koekiemonster verging. Voor de één goed en voor de ander slecht. Jij maakt het ervan dat het slecht was of een aanname.
Heb een fijne dag.
Ps: Ik zei "Het hele "Sesamstraat" Koekie einde komt bij me naar boven
@Jorgen Ik heb mijn post volwassen aangepast op je volwassen reactie. Geen dank en we gaan verder inderdaad.
[ Voor 68% gewijzigd door XRayXI op 22-07-2017 18:07 . Reden: Lost gewijzigd in Sesamstraat ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
* Misverstand over wat wel of geen spoilers zijn *
* Post weggehaald om verdere discussie te voorkomen *
* Post weggehaald om verdere discussie te voorkomen *
[ Voor 231% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2017 21:23 ]
Eerste aflevering: 22 september 2004Jorgen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:44:
@XRayXI graag even de spoilers over andere series verwijderen.
Het doet er niet toe hoe oud Lost is. Ikzelf heb Lost nog niet gezien en wil dat nog wel graag doen. Het lijkt er voor mij op dat je een deel van de afloop verklapt.
@XRayXI Prima, laten we het maar op een misverstand houden, maar door te vergelijken en hinten dat "situatie X" lijkt op "einde Y van serie Z", gaf je voor mijn gevoel teveel informatie weg.
Enfin, nu weer verder over TWD.
Laatste aflevering: 23 mei 2010
Sorry hoor, maar zelfs de topicwarning hier staat iets over tijdspanne ....
Als je Lost ECHT wilde kijken, had je dat al wel gedaan
Yep, in tijde dat het uitgezonden is of gebeurd is zelfs! Word het niet meer als spoiler gezien. Dan wat dat betreft mag je op geen enkele draden op Tweakers over zaken wat al geweest is bespreken. Je moet/mag of kan het al gezien hebben of je loopt de kans hier of Google het alsnog te lezen.FreshMaker schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:17:
[...]
Eerste aflevering: 22 september 2004
Laatste aflevering: 23 mei 2010
Sorry hoor, maar zelfs de topicwarning hier staat iets over tijdspanne ....
Als je Lost ECHT wilde kijken, had je dat al wel gedaan
"Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk." En dat is niet alleen voor [NAAM] Tv Show.
[ Voor 17% gewijzigd door XRayXI op 22-07-2017 18:32 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Klopt allemaal. Maar dat geldt voor topics over dat onderwerp/die serie. Als ik hier het einde van Terminator of HIMYM verklap, is dat wat mij betreft not done. Enfin, we verschillen van mening. Laten we lekker verder gaan. Het zijn allemaal eerstewereldproblemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2017 18:55 ]
Zit daar een einde aan ?Jorgen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:53:
Klopt allemaal. Maar dat geldt voor topics over dat onderwerp/die serie. Als ik hier het einde van Terminator of HIMYM verklap, is dat wat mij betreft not done. Enfin, we verschillen van mening. Laten we lekker verder gaan. Het zijn allemaal eerstewereldproblemen.
Ik heb van die reeks werkelijk helemaal niets begrepen, behalve lekkere meiden en af en toe grappige comments
Dus, we mogen niet een mede discussie hebben over: Dexter, Battlestar Galactica, Star Wars van 1970 of hoe de einde van de oorlog gebeurde? Of als jij een trailer gemist hebt over TWD? Omdat jij het niet (nog) niet gezien hebt. Ik haal een voorbeeld erbij en het is spoiler.....Jorgen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:53:
Klopt allemaal. Maar dat geldt voor topics over dat onderwerp/die serie. Als ik hier het einde van Terminator of HIMYM verklap, is dat wat mij betreft not done. Enfin, we verschillen van mening. Laten we lekker verder gaan.
Mijn advies, wat al geweest is bekijk het allemaal en je reactie zal dan eventueel zijn "Oja, dat was goed" of "Oja, dat was slecht". Je snapt even een paar dingen niet. Het is al geweest en gedaan en uitgevoerd en openbaar geweest.
@FreshMaker "We have to go back"
/Edit voor de Tweakers Mods een idee:
"Afleveringen, Films en Series dat al is uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics."
Opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door XRayXI op 22-07-2017 19:21 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
@Mx. Alba bedankt voor je snelle respons.
Trailer ziet er inderdaad vet! Voorspelt veel actie
Een pessimist zal zeggen dat alle actie al in de trailer zit, en dat de overige afleveringen niet meer dan fillers zijn.Frank!in schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:47:
Trailer ziet er inderdaad vet! Voorspelt veel actie
(Ik heb enorm slechte ervaringen met de trailer van Bridge to Terabithia. Die toont enorm veel leuke effecten en CGI personages, maar de uiteindelijke film bevat net zoveel CGI footage als de hele trailer).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja; Rick wordt wakker in het ziekenhuis (na een coma, veroorzaakt door het auto-incident in de allereerste aflevering) en kijkt naar buiten... niets aan de hand.
Dan belt hij Lori op, die meteen de telefoon aanneemt en in paniek roept dat het lijkt alsof er zombies door de straten lopen.
The story repeats itself.
Ik zou mijn TV van de muur trekkenb2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:51:
[...]
Ja; Rick wordt wakker in het ziekenhuis (na een coma, veroorzaakt door het auto-incident in de allereerste aflevering) en kijkt naar buiten... niets aan de hand.
Dan belt hij Lori op, die meteen de telefoon aanneemt en in paniek roept dat het lijkt alsof er zombies door de straten lopen.
Nee, de comics gaan in ieder geval nog enkele jaren door, hoewel ze daar wel een einde voorbereiden. De regisseur van TWD heeft bij RTL Late Night aangegeven (tijdens hun bezoek in NL) dat ze doorgaan zolang de comics doorgaan.
Misschien neemt Shane de telefoon wel op.b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Gast, je kijkt naar een serie met zombies.... Is benzine dan echt iets waar je op let?Snowwie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 05:26:
[...]
En nog steeds rijden er auto's rond. Kom op zeg, benzine heeft een gemiddelde houdbaarheidstijd van een jaar maximaal. Waar halen ze toch steeds al dat benzine vandaan om die wagens op te laten rijden? Niets getuigd van een eigen raffinaderij.
Nee, ik kijk naar een serie waarin zombies een bijrol vormen en waar mensen proberen te overleven met een compleet uiteengevallen economie en stilstaande productie.kbloem schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:15:
[...]
Gast, je kijkt naar een serie met zombies.... Is benzine dan echt iets waar je op let?
Dat er na 2 jaar nog producten zijn die bruikbaar of houdbaar zijn kan ik me voorstellen, maar benzine is toch echt wel zo'n product dat na 1 jaar al niet meer echt lekker goed is. Dat merk ik zelf hier thuis, als ik in het begin van het seizoen mijn 5 liter jerrycan vul met benzine voor mijn grasmaaier dan blijft er altijd wel een liter of 2 over. Als ik dat het jaar daarop weer gebruik merk ik gewoon aan de maaier dat ie niet zo happy is met dat brandstof. Koop ik weer nieuwe benzine dan loopt ie weer soepeltjes.
In iedere serie en film zitten zulk soort dingen die niet kloppen. Mij valt ook wel eens wat op dat echt niet klopt maar dat negeer ik dan gewoon. Om nou een aflevering te gaan maken dat de benzine niet meer goed is en dat ze daar een oplossing voor moeten verzinnen hoef ik ook niet te zien. Laat zo'n foutje er maar lekker inzitten zodat de afleveringen over andere dingen kunnen gaan.Snowwie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:44:
[...]
Nee, ik kijk naar een serie waarin zombies een bijrol vormen en waar mensen proberen te overleven met een compleet uiteengevallen economie en stilstaande productie.
Dat er na 2 jaar nog producten zijn die bruikbaar of houdbaar zijn kan ik me voorstellen, maar benzine is toch echt wel zo'n product dat na 1 jaar al niet meer echt lekker goed is. Dat merk ik zelf hier thuis, als ik in het begin van het seizoen mijn 5 liter jerrycan vul met benzine voor mijn grasmaaier dan blijft er altijd wel een liter of 2 over. Als ik dat het jaar daarop weer gebruik merk ik gewoon aan de maaier dat ie niet zo happy is met dat brandstof. Koop ik weer nieuwe benzine dan loopt ie weer soepeltjes.
"Deze aflevering wordt mede mogelijk gemaakt door... Droste"b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:51:
[...]
Zoals ninja zombies. Loopt iemand door het bos, camera draait om persoon heen, niets te zien. Tien seconden later valt persoon en verzwikt enkel/trapt in een wolfsijzer. >BAM< tientallen Walkers om hem heen. Uit. Het. Niets.PilatuS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:52:
[...]
In iedere serie en film zitten zulk soort dingen die niet kloppen.
Zelfs piraten kunnen hier niet tegenop
[ Voor 31% gewijzigd door Vrijdag op 25-07-2017 20:59 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Grote fouten vind ik soms ook wel irritant hoor. Alleen van die kleine dingen zoals benzine die niet meer goed is boeit mij dan echt weer niets. Als het in de grote lijnen maar geloofwaardig is dan vind ik het prima. Verder moet een serie gewoon vermaak zijn. Er zijn ook films die nergens echt kloppen maar als het mooi in beeld gebracht is en de karakters zijn boeiend samen met een goed verhaal dan vind ik het prima.Vrijdag schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:57:
[...]
Zoals ninja zombies. Loopt iemand door het bos, camera draait om persoon heen, niets te zien. Tien seconden later valt persoon en verzwikt enkel/trapt in een wolfsijzer. >BAM< tientallen Walkers om hem heen. Uit. Het. Niets.
Zelfs piraten kunnen hier niet tegenop
Tuurlijk heb je daar een punt, en bij de Walking Dead zal ik heus ook niet elke keer daar aan denken als ze autorijden, "waar halen ze nu toch al die benzine vandaan?".PilatuS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:52:
In iedere serie en film zitten zulk soort dingen die niet kloppen. Mij valt ook wel eens wat op dat echt niet klopt maar dat negeer ik dan gewoon.
Dat is hetzelfde als Star Trek kijken en jezelf afvragen waarom zouden mensen full time op een sterrenschip werken zonder betaald te worden. Want immers in Star Trek bestaat geld niet meer en werkt men alleen maar om zichzelf te verbeteren. Dat is mooi als je kapitein bent of stuurman, maar niet diegene die, zoals captain Janeway Luitenant Paris een 'straf' gaf om een 2 weken lang 'scrobbing conduits' of zoiets. In ieder geval, dat werk zal sowieso moeten gebeuren, en om dat vervolgens te doen zonder er voor te betaald te krijgen, tja, dat gevoel heb ik dan wel eens in Star Trek.
Als fulltime op het sterrenschip zijn een mooi leven is en alles qua eten, drinken en spullen verzorgt word dan is dat prima. Dat je vervolgens een shit klusje moet doen zonder betaling is ook prima. Het is niet erg een dom klusje te doen als je daardoor een fijn leven op het schip hebt. In het geval van Paris is het ook een stukje straf om van te leren. Zo vreemd vind ik het opzich niet en ik denk dat het ook prima zou kunnen. Wat moet je met geld als je een fijn leven hebt op een schip waar alles verzorgt is. Alles wat je nodig hebt of wil hebben heb je al, dat maakt geld ook vrij nutteloos als er niets meer is om het aan uit te geven.Snowwie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:05:
[...]
Dat is hetzelfde als Star Trek kijken en jezelf afvragen waarom zouden mensen full time op een sterrenschip werken zonder betaald te worden. Want immers in Star Trek bestaat geld niet meer en werkt men alleen maar om zichzelf te verbeteren. Dat is mooi als je kapitein bent of stuurman, maar niet diegene die, zoals captain Janeway Luitenant Paris een 'straf' gaf om een 2 weken lang 'scrobbing conduits' of zoiets. In ieder geval, dat werk zal sowieso moeten gebeuren, en om dat vervolgens te doen zonder er voor te betaald te krijgen, tja, dat gevoel heb ik dan wel eens in Star Trek.
Op aarde zou het net zo kunnen werken. Je hebt een prima huis, vervoermiddel en alles wat je nodig hebt of wil. Waarom heb je dan nog geld nodig als je alles al hebt ? Helemaal met dingen als replicators zou geld best een keer overbodig worden en kan je gewoon werk doen wat je leuk vind en af en toe werk wat nodig is. Dat laatste is niet zo leuk maar een af en toe wat minder leuk werk doen om te kunnen leven op een fijne manier is ook niets mis mee. Nou is dit allemaal misschien onwaarschijnlijk vanuit de huidige maatschappij, maar onmogelijk is het niet. Wat er voornamelijk mis gaat is dat mensen altijd meer en meer willen hebben zonder eens echt te kijken naar wat nou belangrijk is. Geld is totaal niet boeiend meer als je alles hebt wat je nodig hebt en waar je gelukkig van word. Wat boeit het nou om een huis te hebben waar je alles hebt, of een huis dat 4x zo groot is waar je niets aan hebt. Dat grote huis is nutteloos en maakt niet meer gelukkig dan dat je al bent. Als mensen dit inzien kan er een hoop anders. Geld maakt niet gelukkig, te weinig geld hebben om jezelf te onderhouden is iets anders.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 25-07-2017 21:20 ]
En toch zijn in momenten (en nu moet dit topic niet in een Star Trek topic veranderen) dat in Star Trek wel degelijk geld gebruikt werd door officieren om dingen te kopen. Bv. Sisko die een stukje land op Bajor heeft gekocht. Scotty had een boot gekocht. En hoe betalen de officieren Quark in DS9 voor de drankjes en het gebruik van de Holosuites en Beverly Crusher die in "Encounter at Farpoint" zegt, "charge that to my account".PilatuS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:16:
[...]
Als fulltime op het sterrenschip zijn een mooi leven is en alles qua eten, drinken en spullen verzorgt word dan is dat prima. Dat je vervolgens een shit klusje moet doen zonder betaling is ook prima. Het is niet erg een dom klusje te doen als je daardoor een fijn leven op het schip hebt. In het geval van Paris is het ook een stukje straf om van te leren. Zo vreemd vind ik het opzich niet en ik denk dat het ook prima zou kunnen. Wat moet je met geld als je een fijn leven hebt op een schip waar alles verzorgt is. Alles wat je nodig hebt of wil hebben heb je al, dat maakt geld ook vrij nutteloos als er niets meer is om het aan uit te geven.
Op aarde zou het net zo kunnen werken. Je hebt een prima huis, vervoermiddel en alles wat je nodig hebt of wil. Waarom heb je dan nog geld nodig als je alles al hebt ? Helemaal met dingen als replicators zou geld best een keer overbodig worden en kan je gewoon werk doen wat je leuk vind en af en toe werk wat nodig is. Dat laatste is niet zo leuk maar een af en toe wat minder leuk werk doen om te kunnen leven op een fijne manier is ook niets mis mee. Nou is dit allemaal misschien onwaarschijnlijk vanuit de huidige maatschappij, maar onmogelijk is het niet. Wat er voornamelijk mis gaat is dat mensen altijd meer en meer willen hebben zonder eens echt te kijken naar wat nou belangrijk is. Geld is totaal niet boeiend meer als je alles hebt wat je nodig hebt en waar je gelukkig van word. Wat boeit het nou om een huis te hebben waar je alles hebt, of een huis dat 4x zo groot is waar je niets aan hebt. Dat grote huis is nutteloos en maakt niet meer gelukkig dan dat je al bent. Als mensen dit inzien kan er een hoop anders. Geld maakt niet gelukkig, te weinig geld hebben om jezelf te onderhouden is iets anders.
>>> Het lijkt me verstandig als we verder willen discussiëren over "geld in Star Trek" dat we dat gaan doen in een Star Trek topic >>
Ik heb het al eerder gepost, maar benzine blijft zeker 25 jaar goed als het luchtdicht afgesloten wordt bewaard. In de ondergrondse tank van een tankstation, of in een geschikt vat bijvoorbeeld. In autotanks en in jerrycans is het na een jaar wel over.
Seizoen 8 is van start gegaan!
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ben benieuwd of dit seizoen weer goed gaat worden, de enige reden waarom ik nog een gok waag is om Negan dood te zien gaan haha. Vond seizoen 7 zwaar tegenvallen en irritant toen Rick zich zo begon te gedragen en de serie valt in een soort herhaling:
Veilige plek, worden aangevallen/bedreigd, gaan er tegen vechten, plek word vernietigd, zwerfen rond , vinden nieuwe plek, bouwen de boel op en vervolgens begint alles weer bij nummer 1.
Hopelijk krijgt seizoen 8 meer diepgang
Veilige plek, worden aangevallen/bedreigd, gaan er tegen vechten, plek word vernietigd, zwerfen rond , vinden nieuwe plek, bouwen de boel op en vervolgens begint alles weer bij nummer 1.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Laten we het idd hopen, want ook ik vond het vorig seizoen zeer matig. En het seizoen daarvoor ook, trouwens. Later maar even nieuwe ep kijken.G_Dragon schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:01:
Ben benieuwd of dit seizoen weer goed gaat worden, de enige reden waarom ik nog een gok waag is om Negan dood te zien gaan haha. Vond seizoen 7 zwaar tegenvallen en irritant toen Rick zich zo begon te gedragen en de serie valt in een soort herhaling:
precies, anders is het voor mij einde TwdVeefje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Laten we het idd hopen, want ook ik vond het vorig seizoen zeer matig. En het seizoen daarvoor ook, trouwens. Later maar even nieuwe ep kijken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als ze het doen zoals het laatste seizoen van Fear the walking dead ben ik blij. Dat was echt een goed seizoen. Elke aflevering gebeurde er wel wat. Niets van trage tempo maar ik vrees het ergste.
Redelijke opener van dit seizoen. De oorlog is eindelijk begonnen en dus zit er meer voorwaartse drive (om het zo te noemen) in het verhaal. Dat is iig al een pluspunt.
Wel een aantal opmerkelijke zaken tijdens de aanval op de compound van The Saviors:
- Ze schoten het gebouw aan flarden, wat op zich wel begrijpelijk is. Daarmee maken ze het gebouw onbewoonbaar en door de vele walkers die ze ernaar toe lokken creëeren ze een groot probleem voor The Saviors. Echter, het leek wel of ze oneindige ammunitie hadden. Nergens werden er wapens herladen, of iets dergelijks. Dat is natuurlijk wel opmerkelijk en doesn’t make much sense. Maar vooruit, laten we voor het gemak dan maar zeggen dat dit buiten het zicht van de camera gebeurde.
- Ook opmerkelijk en een groot probleem in het vorige seizoen: wanneer het script het wil zijn The Savior ofwel enorm competent of zien ze eruit als een stelletje incompetente gasten. Voorheen leken ze altijd twee stappen vooruit te denken, tot de laatste eps van vorig seizoen toen ze opeens stuntelend door het leven gingen. Nu werden ze ook telkens verrast en overlopen. Maar goed, er ging een grote groep Saviors weg en die zullen zeker nog van pas komen. Die zullen de coalitie vast nog verrassen en Alexandria volgende week aanvallen. Michonne zei al tegen Carl dat hij Alexandria zou beschermen en hij moet zich natuurlijk aan z’n woord houden.
- Ik ga ervanuit dat we dat later nog zien, want Negan zal zeker z’n mensen vroegtijdig ontruimd hebben. Ik ga er niet vanuit dat iedereen in de compound was, zeker omdat ze nog andere outposts hebben. Daarbij hebben The Saviors een alliantie met de Trash/Garbage people, dus zou best kunnen dat sommigen zich daar bevinden.
- Gabriel is een man van God, maar waarom Gregory redden? Hij heult duidelijk met de vijand en wat levert zijn redding de coalitie op? Die snap ik niet helemaal.
- De rouwscenes en de soortige droomscenes (of scenes van een potentiële toekomst) van Rick hadden wat mij betreft niet gehoeven.
- Rick en co hadden Negan en de andere gasten (Eugene, Gina, Simon, Dwight) gewoon kunnen neerschieten. Ze hadden er alle tijd voor. Dit zijn van die dingen die nergens op slaan en alleen gebeuren omdat het script het zegt. Ze komen daar omdat ze Negan willen doden en als de rest dan gewoon rustig doet, dan laten ze The Saviors met rust. Hebben ze genoeg mogelijkheden om Negan neer te schieten, gaan ze eerst luisteren naar het gelul van Gregory en van Negan zelf. Zucht... Hier kan toch niemand excuses voor maken? Eerlijk?!
- Hadden ze niet een van die vele explosieven kunnen gebruiken om de compound mee aan te vallen?
- Maggie’s buikje lijkt ook niet te groeien, terwijl Judith er stukken ouder uitzag dan toen we haar voor het laatst zagen. Ander kindacteurtje, probably, maar zeker opmerkelijk.
- Wel oké, de speeches van Rick, Ezekiel en Maggie. Beetje aan de clichématige kant, maar vooruit.
Al met al een oké aflevering die de tafel alvast dekt voor de rest van het seizoen.
Wel een aantal opmerkelijke zaken tijdens de aanval op de compound van The Saviors:
- Ze schoten het gebouw aan flarden, wat op zich wel begrijpelijk is. Daarmee maken ze het gebouw onbewoonbaar en door de vele walkers die ze ernaar toe lokken creëeren ze een groot probleem voor The Saviors. Echter, het leek wel of ze oneindige ammunitie hadden. Nergens werden er wapens herladen, of iets dergelijks. Dat is natuurlijk wel opmerkelijk en doesn’t make much sense. Maar vooruit, laten we voor het gemak dan maar zeggen dat dit buiten het zicht van de camera gebeurde.
- Ook opmerkelijk en een groot probleem in het vorige seizoen: wanneer het script het wil zijn The Savior ofwel enorm competent of zien ze eruit als een stelletje incompetente gasten. Voorheen leken ze altijd twee stappen vooruit te denken, tot de laatste eps van vorig seizoen toen ze opeens stuntelend door het leven gingen. Nu werden ze ook telkens verrast en overlopen. Maar goed, er ging een grote groep Saviors weg en die zullen zeker nog van pas komen. Die zullen de coalitie vast nog verrassen en Alexandria volgende week aanvallen. Michonne zei al tegen Carl dat hij Alexandria zou beschermen en hij moet zich natuurlijk aan z’n woord houden.
- Ik ga ervanuit dat we dat later nog zien, want Negan zal zeker z’n mensen vroegtijdig ontruimd hebben. Ik ga er niet vanuit dat iedereen in de compound was, zeker omdat ze nog andere outposts hebben. Daarbij hebben The Saviors een alliantie met de Trash/Garbage people, dus zou best kunnen dat sommigen zich daar bevinden.
- Gabriel is een man van God, maar waarom Gregory redden? Hij heult duidelijk met de vijand en wat levert zijn redding de coalitie op? Die snap ik niet helemaal.
- De rouwscenes en de soortige droomscenes (of scenes van een potentiële toekomst) van Rick hadden wat mij betreft niet gehoeven.
- Rick en co hadden Negan en de andere gasten (Eugene, Gina, Simon, Dwight) gewoon kunnen neerschieten. Ze hadden er alle tijd voor. Dit zijn van die dingen die nergens op slaan en alleen gebeuren omdat het script het zegt. Ze komen daar omdat ze Negan willen doden en als de rest dan gewoon rustig doet, dan laten ze The Saviors met rust. Hebben ze genoeg mogelijkheden om Negan neer te schieten, gaan ze eerst luisteren naar het gelul van Gregory en van Negan zelf. Zucht... Hier kan toch niemand excuses voor maken? Eerlijk?!
- Hadden ze niet een van die vele explosieven kunnen gebruiken om de compound mee aan te vallen?
- Maggie’s buikje lijkt ook niet te groeien, terwijl Judith er stukken ouder uitzag dan toen we haar voor het laatst zagen. Ander kindacteurtje, probably, maar zeker opmerkelijk.
- Wel oké, de speeches van Rick, Ezekiel en Maggie. Beetje aan de clichématige kant, maar vooruit.
Al met al een oké aflevering die de tafel alvast dekt voor de rest van het seizoen.
Neagan komt heel rustig naar buiten lopen.. en op dat moment hadden ze hem gewoon kunnen aftikken.. problem solved!
Jammer, de langdradigheid is er weer GTST meets zombie apocalypse.calsonic schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:27:
Neagan komt heel rustig naar buiten lopen.. en op dat moment hadden ze hem gewoon kunnen aftikken.. problem solved!
Asus Zenbook i7 256gb
Ja had zelf eigenlijk verwacht dat hij vorig seizoen al was gepakt ...rekken... erg jammerGhostrider schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:21:
[...]
Jammer, de langdradigheid is er weer GTST meets zombie apocalypse.

Dat was toch al eerder ook zo met de gouverneur. Dat werd ook over twee seizoenen heen getrokken.calsonic schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:25:
[...]
Ja had zelf eigenlijk verwacht dat hij vorig seizoen al was gepakt ...rekken... erg jammer
Het enige wat ik me nu afvraag, Negan is echt een eindbaas in deze serie gezien zijn invloed over verschillende gemeenschappen valt. Wat volgt hierna of komen we zo langzamerhand naar de ontknoping?
Wel handig dat ze elke dag op exact hetzelfde tijdstip hetzelfde punt passeren. Of was het een ringweg van een stad met geen op en afritten?
Ik vond de aflevering niet echt een succes, was weinig spectaculairs aan. Domweg een beetje op het gebouw schieten, uiteindelijk de camper met wat explosieven tegen het gebouw aan rijden. Ik snap wel wat ze er mee wilden bereiken maar het was nogal dom uitgevoerd.
Ik vond the walking dead altijd helemaal geweldig, en kon niet wachten tot het weer begon maar vind het steeds saaier worden en ook de gevechten spatten er niet echt uit. Wat gaan we nu krijgen, weer 6 afleveringen vulling en dan de 8e aflevering spanning of Negan dood gaat of niet en dan weer wachten tot aflevering 9 begint waar je eindelijk zal zien wat er gebeurt? Het begint wat te voorspelbaar te worden.
Ik vond the walking dead altijd helemaal geweldig, en kon niet wachten tot het weer begon maar vind het steeds saaier worden en ook de gevechten spatten er niet echt uit. Wat gaan we nu krijgen, weer 6 afleveringen vulling en dan de 8e aflevering spanning of Negan dood gaat of niet en dan weer wachten tot aflevering 9 begint waar je eindelijk zal zien wat er gebeurt? Het begint wat te voorspelbaar te worden.
Als het goed is worden de eerste paar afleveringen meer actie gericht en het seizoen zal wat “vlotter” lopen dan seizoen 7.
What can you tell me about what you all have already filmed for season 8?
The first four or five episodes are kind of like little mini action films. They’re hour long action films, each one of them, and that’s just exciting for me being an action nerd because Die Hard is my favorite action movie of all time and there are little moments like that throughout.
http://ew.com/tv/2017/10/...rquand-season-8-die-hard/
What can you tell me about what you all have already filmed for season 8?
The first four or five episodes are kind of like little mini action films. They’re hour long action films, each one of them, and that’s just exciting for me being an action nerd because Die Hard is my favorite action movie of all time and there are little moments like that throughout.
http://ew.com/tv/2017/10/...rquand-season-8-die-hard/
Benieuwd waar deze aflevering naar toe gaat. De flashbacks naar heden(de oude vredige Rick) en verleden(de angst in de ogen) voorspellen nog leuke plot twists
Ik vond die flashbacks echt heel irritant. Het haalde het tempo uit de aflevering en ze kwamen op de meest vreemde/onlogische momenten.
Leukste van de aflevering waren de laatste 3 seconden.
RIP George A. Romero
Leukste van de aflevering waren de laatste 3 seconden.
RIP George A. Romero
Die groep werd omgelegd door het groepje Morgan&co. Jeweetwel, het touw en de explosieven.Veefje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:20:
Maar goed, er ging een grote groep Saviors weg en die zullen zeker nog van pas komen. Die zullen de coalitie vast nog verrassen en Alexandria volgende week aanvallen. Michonne zei al tegen Carl dat hij Alexandria zou beschermen en hij moet zich natuurlijk aan z’n woord houden.
Dwight is een inside man en ik denk dat ze Eugene ook niet opgegeven hebben.- Rick en co hadden Negan en de andere gasten (Eugene, Gina, Simon, Dwight) gewoon kunnen neerschieten. Ze hadden er alle tijd voor.
Wel had ik zoiets van: kom op zeg, ze kunnen al die guards omleggen van een afstand met een sniper, maar Negan lukt niet terwijl hij daar open en bloot staat?
.edit: hey geen talking dead meer op Fox?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik kreeg er een beetje een A-team gevoel bij

Aflevering was wel weer erg vaag. Hopelijk is negan snel omgelegd en kunnen we weer wat leukers zien.
Aflevering was wel weer erg vaag. Hopelijk is negan snel omgelegd en kunnen we weer wat leukers zien.
[ Voor 50% gewijzigd door LED-Maniak op 24-10-2017 00:14 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Voor degenen die klagen over langdradigheid, ga lekker Z Nation kijken daar is elke keer wel wat nieuws en behoorlijke actie. 
Ik vermaak mij trouwens prima met beide series.
De aflevering was redelijk verwarrend met al die flashbacks maar er zit wat vooruitgang in.
Het is dat ik de strips lees en een beetje weet ermee kant het opgaat daaromsnap ik de kritiek wel die een aantal hier hebben.
Het verhaal zal altijd een herhaling van stappen blijven dat is nu eenmaal zo. Negan direct overhoop schieten maakt dat deze cyclus nog sneller gaat. Er is altijd wel weer een nieuw persoon die de leiding en macht wil hebben. Dat is in het echte leven niet anders. En gezien de recente geschiedenis zijn de dingen die daar plaatsvinden nog erger dan in TWD.
Ik vermaak mij trouwens prima met beide series.
De aflevering was redelijk verwarrend met al die flashbacks maar er zit wat vooruitgang in.
Het is dat ik de strips lees en een beetje weet ermee kant het opgaat daaromsnap ik de kritiek wel die een aantal hier hebben.
Het verhaal zal altijd een herhaling van stappen blijven dat is nu eenmaal zo. Negan direct overhoop schieten maakt dat deze cyclus nog sneller gaat. Er is altijd wel weer een nieuw persoon die de leiding en macht wil hebben. Dat is in het echte leven niet anders. En gezien de recente geschiedenis zijn de dingen die daar plaatsvinden nog erger dan in TWD.
"When you grow up your heart dies"
Maar als je alles wat je hebt in stelling brengt en naar Negan toe gaat met het doel om hem om te leggen en daarin faalt op deze manier dan is het toch wel een beetje
Je had 1 of 2 mensen dedicated op Negan kunnen laten richten het hele gesprek lang. Rick geeft het teken/eerste schot en Negan wordt omgehaald door de aangewezen personen.
Ik snap wel dat ze het karakter er nog niet uit willen schrijven want hij is prachtig voor de serie en zorgt op zijn manier voor spanning. Maar dan had je de aanval niet moeten inzetten als: we hebben maar 1 doel en dat is Negan omleggen!
Nou ja we zijn weer onderweg en gaan wel zien waar het op uit gaat komen.

Je had 1 of 2 mensen dedicated op Negan kunnen laten richten het hele gesprek lang. Rick geeft het teken/eerste schot en Negan wordt omgehaald door de aangewezen personen.
Ik snap wel dat ze het karakter er nog niet uit willen schrijven want hij is prachtig voor de serie en zorgt op zijn manier voor spanning. Maar dan had je de aanval niet moeten inzetten als: we hebben maar 1 doel en dat is Negan omleggen!
Nou ja we zijn weer onderweg en gaan wel zien waar het op uit gaat komen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik snap je punt. Het is begrijpelijk dat Negan niet al sneuvelt in de première, maar dit was gewoon slecht geschreven. @Saffie_time geeft ook goed aan. Had de scene dan anders aangepakt en had Negan ergens laten schuilen toen hij zijn toespraak deed. Het kenmerk van een goed script is dat je geen (of zo min mogelijk) ruimte laat voor het publiek om moeite te hebben en kritiek te leveren op het verhaal en de gemaakte beslissingen. Dit wat nu gebeurde is iets waar je naar mijn mening geen excuses voor kunt maken, want ze komen er puur om Negan af te maken. Ze hebben er ook lang de tijd voor om dat te doen, want de man staat gewoon vrij in het zicht. Wat er nu gebeurde had dus nooit mogen gebeuren, niet als je een goed verhaal probeert te vertellen. Nogmaals, we weten dat Negan en The Saviors nog lang in het verhaal blijven. Pak daarom gewoon simpelweg de scene anders aan, zo moeilijk is het nou ook weer niet.sjaool schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:27:
Typisch TWD weer: constant dacht ik tijdens die Negan-bordes-scène: BOOM headshot! Maar nee, dat is in het TWD universum niet mogelijk. Er moet eerst oeverloos geluld worden tot de voorspelbare uitkomst er is. Laat maar... ik zal elke maandag gewoon blijven kijken maar het is op deze manier allang geen topserie meer.
Klein pluspuntje is dat de kwaliteit van de zombies flink vooruit is gegaan. Er is duidelijk meer aandacht aan besteed.
Klein pluspuntje is dat de kwaliteit van de zombies flink vooruit is gegaan. Er is duidelijk meer aandacht aan besteed.
Ik vond het wel weer een lekkere inkomer hoor
. Volgens mij staan sommige scenes ook symbool voor uitspraken die voornamelijk Amerikanen kennen, want daarom schieten ze die ramen kapot. Verder kwam ik op reddit een thread tegen waarbij de vergelijkenis met de allereerste aflevering en dat zijn er dan best wel veel.
En die scene met Gabriel in die sta caravan, ik hoor iemand zeggen: "You're gonna shit your pants". En toen dacht ik al van; Oh shit
En die scene met Gabriel in die sta caravan, ik hoor iemand zeggen: "You're gonna shit your pants". En toen dacht ik al van; Oh shit
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Vond de aflevering ook tegenvallen. Rare flashbacks naar Rick met een blockhead.. Vorig seizoen zoveel moeite gedaan voor wapens om vervolgens zoveel munitie te verspillen door ruitjes uit een gebouw te knallen.. Ik weet het allemaal niet.. Blijf wel kijken, hoop dat het wat beter gaat worden..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Die aandacht op de zombies mocht van mij anders wat meer naar het verhaal gaan hoorSpotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:26:
Typisch TWD weer: constant dacht ik tijdens die Negan-bordes-scène: BOOM headshot! Maar nee, dat is in het TWD universum niet mogelijk. Er moet eerst oeverloos geluld worden tot de voorspelbare uitkomst er is. Laat maar... ik zal elke maandag gewoon blijven kijken maar het is op deze manier allang geen topserie meer.
Ik vond de flash forwards of dromen niet in deze aflevering thuis horen omdat deze naar mijn idee het tempo in de aflevering flink verstoorde.
En ook ik ergerde mij groen en geel op het feit dat ze Negan niet gewoon dood schieten, maar goed zo zouden we natuurlijk geen serie meer overhouden, daarbij moeten we ook niet vergeten dat de serie nog altijd gebaseerd is op een stripverhaal.
Maar goed, laat Negan dan op zijn minst achter een muur of stalen platen schuilen of van mijn part op het dak staan omdat wat minder in de directe vuurlinie te staan.
Kan iemand mij ook uitleggen waarom op het laatst van aflevering we weer terug gaan naar de speech ?
En ook ik ergerde mij groen en geel op het feit dat ze Negan niet gewoon dood schieten, maar goed zo zouden we natuurlijk geen serie meer overhouden, daarbij moeten we ook niet vergeten dat de serie nog altijd gebaseerd is op een stripverhaal.
Maar goed, laat Negan dan op zijn minst achter een muur of stalen platen schuilen of van mijn part op het dak staan omdat wat minder in de directe vuurlinie te staan.
Kan iemand mij ook uitleggen waarom op het laatst van aflevering we weer terug gaan naar de speech ?
Dan nog kun je hem gewoon een kogel door de kop jagen toch? En klaar ben je.sjaool schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:58:
@Veefje @Spotmatic Vergeet niet dat Negan een megalomaan is die denkt dat hij onschendbaar is.
Zoals ik al vreesde, weer hetzelfde tempo, zelfde onzinnige 'flashbacks, zelfde halfbakken dialoog. Half onsamenhangend. Nutteloos langdurige shots die zogenaamd een sfeer moeten neerzetten.
Vraag me af hoe lang dit nog populair blijft. Zit te kijken omdat ik al zeven seizoenen kijk en stilletjes hoop dat het ergens beter wordt zoals bij Fear the walking dead die een ijzersterk 3de seizoen had.
Vraag me af hoe lang dit nog populair blijft. Zit te kijken omdat ik al zeven seizoenen kijk en stilletjes hoop dat het ergens beter wordt zoals bij Fear the walking dead die een ijzersterk 3de seizoen had.
Er werd gezegd dat zeker de eerste afleveringen wat meer actie zullen bevatten. Desondanks verwacht ik nog steeds veel oeverloos melodramatisch gelul en slechte beslissingen (je vraagt je soms af wie er meer hersendood is: de levenden of de zombies) maar als het maar ietsje sterker is dan de eerste helft van het seizoen dan blijf ik gewoon kijken.Akemi schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:43:
Dat kan inderdaad dan ben je snel klaar en begint het hele verhaal nog sneller overnieuw.Spotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:31:
[...]
Dan nog kun je hem gewoon een kogel door de kop jagen toch? En klaar ben je.
"When you grow up your heart dies"
Ik wil gewoon van die Dean Morgan af. Ik irriteer me kapot aan hem en zijn theatrale gedoe, nog meer dan aan Rick (en dat wil wat zeggen).sjaool schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:28:
[...]
Dat kan inderdaad dan ben je snel klaar en begint het hele verhaal nog sneller overnieuw.
Bazenaflevering
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Kijk dan heeft een acteur wel gedaan wat er van hem verwacht werd in deze!Spotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:50:
[...]
Ik wil gewoon van die Dean Morgan af. Ik irriteer me kapot aan hem en zijn theatrale gedoe, nog meer dan aan Rick (en dat wil wat zeggen).
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Rick moet zo nodig weer ego'en en wil graag zelf Negan omleggen. Je zou die eer maar in de handen van iemand anders leggen.....Saffie_time schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:51:

Ik ben trouwens van mening dat van de bewuste aanval nog niet alles gezien hebben. Er waren steeds flashbacks enzo tussendoor. Ik denk dat er meer is.
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 24-10-2017 15:43 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ze hebben meermale laten zien dat het perfecte schutters zijn van ongelooflijke afstanden. Blijkbaar hebben ze een paar doosjes flodders gepakt? Er was ook totaal geen weerstand in de compound, voelde alsof er nog maar 6 man aanwezig was terwijl we beelden hebben gezien met honderden mensen.
De flashforwards was het enige wat het nog misterieus maakt wat er wellicht gaat gebeuren. Blijkbaar hebben we nog een enorm groot gevecht vanuit het dorp van Negan tegoed... Of geven heel veel (onderdrukte) mensen zich over aan Rick(doet mij denken aan game of thrones).
En dan? Weer een nieuw dorp zoeken?
Misschien moeten ze een aantal main characters als rick of zijn zoon dood laten gaan, iets mondiaals laten gebeuren, iets nieuws ontdekken om de conversie naar een walker tegen te gaan, of een cure voor 20% van de zombies.. of of.. iig iets anders dan dit met walkers als bijzaak en een hoog voorspelbaar gehalte.
De flashforwards was het enige wat het nog misterieus maakt wat er wellicht gaat gebeuren. Blijkbaar hebben we nog een enorm groot gevecht vanuit het dorp van Negan tegoed... Of geven heel veel (onderdrukte) mensen zich over aan Rick(doet mij denken aan game of thrones).
En dan? Weer een nieuw dorp zoeken?
Misschien moeten ze een aantal main characters als rick of zijn zoon dood laten gaan, iets mondiaals laten gebeuren, iets nieuws ontdekken om de conversie naar een walker tegen te gaan, of een cure voor 20% van de zombies.. of of.. iig iets anders dan dit met walkers als bijzaak en een hoog voorspelbaar gehalte.
Kunnen die walkers ineens rennen ofzo? Daryl ging best vlot op de motor, keurig de explosies afvurend en toch zaten die walkers steeds best dicht achter hem.
Vond het verder vrij matig. Zogenaamd de aanval, maar wel heel erg halfslachtig uitgevoerd waarbij je al wist dat ze Negan toch niet gingen pakken. De monologen van Rick en Negan waren erg beroerd en Ezekiel wordt nog verder een klucht met die oneliners. Maggie als potentiële nieuwe leider van de groep is wel weer aardig.
Dat de rat Gabriel nu in de knel zit, is opzich aardig. Maar waarom had Negan die deur niet dicht zitten want hij was zelf op de vlucht voor de kogels van de groep en de walkers?
Verwacht weer een hoop omzichtig gedoe, irritante moraal monologen en enorm veel gerek dit seizoen. Was beter geweest als ze aangekondigd hadden dat dit of volgens seizoen het laatste wordt.
Vond het verder vrij matig. Zogenaamd de aanval, maar wel heel erg halfslachtig uitgevoerd waarbij je al wist dat ze Negan toch niet gingen pakken. De monologen van Rick en Negan waren erg beroerd en Ezekiel wordt nog verder een klucht met die oneliners. Maggie als potentiële nieuwe leider van de groep is wel weer aardig.
Dat de rat Gabriel nu in de knel zit, is opzich aardig. Maar waarom had Negan die deur niet dicht zitten want hij was zelf op de vlucht voor de kogels van de groep en de walkers?
Verwacht weer een hoop omzichtig gedoe, irritante moraal monologen en enorm veel gerek dit seizoen. Was beter geweest als ze aangekondigd hadden dat dit of volgens seizoen het laatste wordt.
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.