Vonden jullie die vrouw die door Gabriel werd 'vastgepakt' niet ook heel erg op de vrouw uit de groep van Ezekiel 'My sister had that dress' lijken?
Een dergelijke opzet van een cultuur is een prima psychologisch middel om eendracht en coherentie tussen een groep mensen te krijgen, zelfs als deze initieel botsende normen en waarden hebben.BLACKfm schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:15:
[...]
Nou dat dus, snap niet hoe je iemand dat anders kan interpreteren dan "We pakken van andere, we gaan zelf geen moeite doen" in de hele context van het spraakgebrek.
Maar waarom ze ze moeilijk praten is mij een raadsel. De tijdlijn is mogelijk pas een jaartje of 5 oud sinds de uitbraak en het zijn geen ouderloze kinderen die over die vuilnisbelt rondwandelen.
Het zal uiteindelijk wel weer in het verhaal passen, net zoals King Ezekiel een beetje in de middeleeuwen is blijven hangen. Die 'freaks' zullen vast ook wel een verhaaltje hebben...
Zie het een beetje als een sekte of religie, door het hebben van een dergelijke structuur met "typische" dingetjes die men onderling deelt, creëer je een hele sterke gemeenschap. Je kunt het een klein beetje vergelijken met inside jokes tussen mensen, dat schept ook een sterke band.
In een dergelijke structuur is het vrij makkelijk een bepaalde overtuiging op te leggen en die te handhaven, aldus hun "why bother, we just wait and take".
Mwah, allebei blond met een knotje, dat is het enige ...
http://walkingdead.wikia.com/wiki/Dianne_(TV_Series)
http://walkingdead.wikia.com/wiki/Tamiel_(TV_Series)
http://walkingdead.wikia.com/wiki/Dianne_(TV_Series)
http://walkingdead.wikia.com/wiki/Tamiel_(TV_Series)
Het zijn luie donders vandaar het spraakgebrek. Dus zo weinig woorden gebruiken. We don't bother.BLACKfm schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:15:
[...]
Nou dat dus, snap niet hoe je iemand dat anders kan interpreteren dan "We pakken van andere, we gaan zelf geen moeite doen" in de hele context van het spraakgebrek.
Maar waarom ze ze moeilijk praten is mij een raadsel. De tijdlijn is mogelijk pas een jaartje of 5 oud sinds de uitbraak en het zijn geen ouderloze kinderen die over die vuilnisbelt rondwandelen.
Het zal uiteindelijk wel weer in het verhaal passen, net zoals King Ezekiel een beetje in de middeleeuwen is blijven hangen. Die 'freaks' zullen vast ook wel een verhaaltje hebben...
Ik hoop dat de leiders van deze freaks en die van de pottenkamp gauw kennis maken met Lucile.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Vrij handig misschien, maar egoïstisch. Daryl en Carol hebben natuurlijk een soort van moeder-zoon relatie (staat ie daar als een klein kind aan de deur... "why'd you leave?Veefje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:17:
Terwijl het doel duidelijk is. Dan lijkt het mij vrij handig om een van de badasses in de serie ook meteen aan je kant te hebben en het niet uit te rekken of onnodig uit te stellen.
En natuurlijk, linksom of rechtsom zal ze er alsnog bij worden betrokken. Ze wordt niet uit de serie geschreven tenslotte
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2017 15:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lui.. ok... maar zó lui? Dat zou wel heel extreem zijn dat je als een soort neanderthaler gaat praten... Hou dan gewoon de mond als je lui bent, lijkt me een stuk effectiever/intimiderenderMandrake466 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:52:
[...]
Het zijn luie donders vandaar het spraakgebrek. Dus zo weinig woorden gebruiken. We don't bother.
Ik hoop dat de leiders van deze freaks en die van de pottenkamp gauw kennis maken met Lucile.
ik zat zelf te denken aan een of andere ziekte, misschien loodvergiftiging of een andere zware metalen vergiftiging? ze zagen ook allemaal heel erg bleek! "we changed" zei ze toch. er is vast iets gebeurd dat we nog niet weten.
[ Voor 19% gewijzigd door Frieda op 22-02-2017 21:14 ]
Enige dat ik 'jammer' vind, is dat de saviours de vuilnisbelt schijnbaar nooit ontdekt hebben? Ze houden alles in de gaten.
Zou wel eens een totaaloverzicht willen zien van locaties en afstanden.
Wellicht ruzie met de saviours gehad en toen die val gezet?Frieda schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:13:
ik zat zelf te denken aan een of andere ziekte, misschien loodvergiftiging of een andere zware metalen vergiftiging? ze zagen ook allemaal heel erg bleek! "we changed" zei ze toch. er is vast iets gebeurd dat we nog niet weten.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ja, wie weet! Of de saviors laten ze links liggen omdat ze de " we dont bother" mentaliteit hebben en dus niet gepushed kunnen worden om te verzamelen voor de Saviors. Ik vind het wel leuk, drie nieuwe groepen geintroduceerd dit seizoen en we weten nog niet waar het naartoe gaat, of alles uiteindelijk samenkomt. Lekker speculeren!
Vind het nogal vreemd dat die garbage pail kids nauwelijk vuurwapens hebben en zo ... die wapens lagen toch voor het oprapen onmiddellijk na de ineenstorting v/d beschaving ? Waren ze te laat of zo ?
Andere groepen hebben ook wel (kruis)bogen en slag/steek-wapens, maar dat is gewoon praktischer en daarnaast hebben ze wel vuurwapens, maar zij hebben alleen geïmproviseerde slagwapens lijkt het wel.
Andere groepen hebben ook wel (kruis)bogen en slag/steek-wapens, maar dat is gewoon praktischer en daarnaast hebben ze wel vuurwapens, maar zij hebben alleen geïmproviseerde slagwapens lijkt het wel.
Dat is inderdaad vreemd als ze the Saviours nog niet ontmoet hebben, en dat de Saviours je met rust laten met als reden dat je lui bent dat geloof ik ook niet.Goner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:21:
Vind het nogal vreemd dat die garbage pail kids nauwelijk vuurwapens hebben en zo ... die wapens lagen toch voor het oprapen onmiddellijk na de ineenstorting v/d beschaving ? Waren ze te laat of zo ?
Die geïmproviseerde wapens zal zijn wat voorhanden is op de vuilnisbelt, maar ze gaan ook van de vuilnisbelt af want zo hebben ze Rick's groep gevonden. Ik vind ze trouwens vrij schoon er uitzien voor mensen die leven op een vuilnisbelt. De mensen in Rick's groep zijn vaak smeriger en in Alexandria zouden ze gewoon kleren kunnen wassen. Ik hoop dat ze nog een aflevering besteden aan het ontstaan van die groep (bij de Kingdom en the Saviours hebben ze dat ook gedaan).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat zit er sowieso wel aan te komen want alleen Oceanside heeft nog wapens van betekenis.Noppesnada schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:34:
Denk dat Tara nu Oceanside gaat verraden om aan wapens te komen.
Op het eind van dit seizoen wordt het een gigantisch slachtveld.
Hilltop, Oceanside, The Kingdom, Ricks Groep, Morgan, Carol en die vuilnisgroep vs The Saviours.
Hmmmm....het idee alleen al wat er gaat gebeuren als ze Negan te pakken krijgen.
Dan zul je iig nog een even moeten wachten. Negan zal vast ook in de komende twee seizoenen te zien zijn.Snowwie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:47:
[...]
Dat zit er sowieso wel aan te komen want alleen Oceanside heeft nog wapens van betekenis.
Op het eind van dit seizoen wordt het een gigantisch slachtveld.
Hilltop, Oceanside, The Kingdom, Ricks Groep, Morgan, Carol en die vuilnisgroep vs The Saviours.
Hmmmm....het idee alleen al wat er gaat gebeuren als ze Negan te pakken krijgen.
En je hebt niet het idee dat je hier aant spoileren bent?Veefje schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:52:
[...]
Dan zul je iig nog een even moeten wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door arnevt2 op 25-02-2017 14:17 ]
Zou dat niet gewoon speculatie zijn? Het tempo en de verhaallijn van de strips (als Meneer Vevie zich daar op baseert) liggen niet gelijk met de serie, dus je kunt de duur van de rol van Negan in TWD niet beredeneren, imo.
[ Voor 5% gewijzigd door Bra-Jo op 25-02-2017 14:24 ]
Nomen nescio
Lijkt me niet, het is al langer bekend dat Negan ook in S8 acte de presence zal geven, dus mij persoonlijk verbaasd het niets.arnevt2 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:16:
[...]
En je hebt niet het idee dat je hier aant spoileren bent?![]()
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Nee, hoor. Heb de comics zelf niet gelezen, dus ik zou het niet weten. Baseer me alleen op het nieuws rond de casting van Jeffrey Dean Morgan, die is voor meerdere seizoenen vastgelegd. Dan kun je er van uitgaan dat hij dus in meerdere seizoenen te zien zal zijn. En met het tempo wat wij nu zien, is het toch geen sprake van spoilen als iemand zegt dat Negan sowieso dit seizoen niet zal sneuvelen. Ik zelf zie Negan ook niet sneuvelen voor de midseasonfinale van S8. Dan eerder in de seizoensfinale van S8. Zie het alleen eerder gebeuren als Jeffrey Dean Morgan een vaste acteerklus in een andere serie krijgt en er wel uitgeschreven dient te worden.arnevt2 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:16:
[...]
En je hebt niet het idee dat je hier aant spoileren bent?![]()
Het is dan weer jammer dat TWD met een paar afleveringen te gaan dit seizoen dan een aflevering besteedt aan Eugene...
[ Voor 4% gewijzigd door Veefje op 27-02-2017 14:54 ]

FU TWD; ik was net van dat nummer af
Dit seizoen wordt denk ik vooral nog een opbouw naar het volgende in dit tempo.
Eugene
vuile rat
, dat was hij eigenlijk altijd al vanaf zijn introductie in de serie, het is ook de reden dat hij nog leeft want hij kan niet vechten. Hij leek alleen even veranderd toen hij besloot die kogels te gaan maken.
Eugene
/▌
Eugene bedoel je? Maar verder ben ik het met je eens. Weer de zoveelste filler (heb nog weinig anders gezien dit seizoen) waarin niks gebeurd. Het zal vast allemaal wel helpen bij het komende verhaal.Veefje schreef op maandag 27 februari 2017 @ 06:47:
Het is dan weer jammer dat TWD met een paar afleveringen te gaan dit seizoen dan een aflevering besteedt aan Gabriel...
Wat betreft het 'vuile rat' verhaal hierboven zie je hem op de momenten dat die niet de angsthaas uithangt toch even met een 'evil smirk' weglopen. Dus er zal vast wel weer een plot-twist aankomen dat Eugene de boel opblaast of vergiftigd... tenslotte liet hij die skills zien (er van uitgaande dat die pillen werken).
Ja, idd, aan Eugene. Altijd zo jammer dit soort dingen. Het is te verwachten als je kijkt naar hoe dit seizoen is verlopen, maar het maakt de serie er zeker niet beter op. Volgens mij nog twee afleveringen te gaan, maar dit is niet bepaald een goed seizoen, helaas.BLACKfm schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:01:
[...]
Eugene bedoel je? Maar verder ben ik het met je eens. Weer de zoveelste filler (heb nog weinig anders gezien dit seizoen) waarin niks gebeurd. Het zal vast allemaal wel helpen bij het komende verhaal.
Wat betreft het 'vuile rat' verhaal hierboven zie je hem op de momenten dat die niet de angsthaas uithangt toch even met een 'evil smirk' weglopen. Dus er zal vast wel weer een plot-twist aankomen dat Eugene de boel opblaast of vergiftigd... tenslotte liet hij die skills zien (er van uitgaande dat die pillen werken).
Ik heb 'm nog niet gekeken, maar nee he, niet weer?!Notna schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:28:
Easy street....
FU TWD; ik was net van dat nummer af

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik vond de aflevering juist wel erg sterk. Heb het idee dat Eugene helemaal niet slecht is, maar begrijpt hoe hij het spelletje moet spelen. Deze aflevering liet goed zien hoe hij is veranderd juist in mijn optiek. Maar we gaan het zien
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Dan was het toch veel simpeler geweest die pillen wel aan die vrouwen te geven?BLACKfm schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:01:
[...]
/▌
Tenzij dat een test van Negan was.Marzman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:45:
[...]
Dan was het toch veel simpeler geweest die pillen wel aan die vrouwen te geven?
ping 127.212.23.124
Inderdaad.
Onderschat Eugene niet, ik heb het idee dat hij onder dat laffe uiterlijk heel slim en berekenend is. Hij gaat ons nog (aangenaam) verrassen heb ik zo'n vermoeden ...
Onderschat Eugene niet, ik heb het idee dat hij onder dat laffe uiterlijk heel slim en berekenend is. Hij gaat ons nog (aangenaam) verrassen heb ik zo'n vermoeden ...
Eugene!
Wat is het toch een lekkere angsthaas. Met dat knuffelbeest ook. Wel tof weer om zo'n variabele in het kamp van Negan te hebben. Kan weer alle kanten uit!
Die Easy Street tune, dat was geen flashback toch? Dat Eugene al die tijd Daryl dwars heeft gezeten met het draaien van dat nummer??

Die Easy Street tune, dat was geen flashback toch? Dat Eugene al die tijd Daryl dwars heeft gezeten met het draaien van dat nummer??
[ Voor 4% gewijzigd door Frieda op 27-02-2017 23:07 ]
Denk dat jullie Eugene onderschatten... Ik denk dat hij een plannetje heeft, dat hij vooral de angsthaas speelt, vooral de scene dat hij met een evil grin wegloopt bevestigd dat gevoel.
En waarom heeft hij gifpillen gemaakt als hij wist dat hij ze niet aan die dames ging geven? Ik denk dat hij een plan aan het uitwerken is en dat Dwight hem uiteindelijk gaat helpen. Hij weet immers dat hij belangrijk is voor Negan en daardoor een soort van imuun en toch doet hij zichzelf overkomen als een enorme angsthaas, gewoon een act.
Voor mij voelde deze aflevering totaal niet als filler.
Het was sowieso een te groot risico, als die vrouwen het zouden verprutsen en gepakt worden dan zou het snel duidelijk zijn dat die pillen door hem gemaakt zijn.
En waarom heeft hij gifpillen gemaakt als hij wist dat hij ze niet aan die dames ging geven? Ik denk dat hij een plan aan het uitwerken is en dat Dwight hem uiteindelijk gaat helpen. Hij weet immers dat hij belangrijk is voor Negan en daardoor een soort van imuun en toch doet hij zichzelf overkomen als een enorme angsthaas, gewoon een act.
Voor mij voelde deze aflevering totaal niet als filler.
Ik had sterk het gevoel dat dit een test was van Negan, wellicht had Eugene dat in de gaten.Marzman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:45:
[...]
Dan was het toch veel simpeler geweest die pillen wel aan die vrouwen te geven?
Het was sowieso een te groot risico, als die vrouwen het zouden verprutsen en gepakt worden dan zou het snel duidelijk zijn dat die pillen door hem gemaakt zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 27-02-2017 23:49 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja tuurlijk heeft hij een plannetje! Meteen weer dat lulverhaal over de secret government human genome shizzle, en wederom trappen ze er in, net als Rosita en Abraham destijds. Ik heb echt nu al zin in de ontknoping, hoe gaat Eugene die tent van Negan op zn kop zetten??
Leuke aflevering wel
. Goed om Eugene eindelijk een beetje in z'n element te zien.
Josh McDermitt, de acteur die Eugene speelt, was ook te gast bij The Talking Dead. Grappige kerel, echt totaal anders dan Eugene
.
Wat betreft of het een act is, ik denk deels. Zijn angst is echt wel echt, zo zit hij nou eenmaal in elkaar. Maar echt niet dat hij is overgelopen, hij past zich gewoon aan aan de situatie en wacht zijn kans.
Josh McDermitt, de acteur die Eugene speelt, was ook te gast bij The Talking Dead. Grappige kerel, echt totaal anders dan Eugene
Wat betreft of het een act is, ik denk deels. Zijn angst is echt wel echt, zo zit hij nou eenmaal in elkaar. Maar echt niet dat hij is overgelopen, hij past zich gewoon aan aan de situatie en wacht zijn kans.
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2017 02:53 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik denk dat de macht straks naar zijn dikke kop stijgt. Het zou mij niks verbazen als hij echt een badass mofo en rechterhand van Negan wordt. Hij wordt een soort creepy scientist met zijn zwarte lange jas en uitstekende knuffel..oisyn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 02:51:
Leuke aflevering wel. Goed om Eugene eindelijk een beetje in z'n element te zien.
Josh McDermitt, de acteur die Eugene speelt, was ook te gast bij The Talking Dead. Grappige kerel, echt totaal anders dan Eugene.
In de groep van Rick wordt hij toch maar als een lafaard gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 28-02-2017 07:56 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik denk inderdaad dat Eugene doorhad dat het van Negan afkwam, en de realisatie dat hij belangrijk is voor Negan hielp ook mee.Chaoss schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:41:
Denk dat jullie Eugene onderschatten... Ik denk dat hij een plannetje heeft, dat hij vooral de angsthaas speelt, vooral de scene dat hij met een evil grin wegloopt bevestigd dat gevoel.
[...]
Ik had sterk het gevoel dat dit een test was van Negan, wellicht had Eugene dat in de gaten.
Eugene zal op de één of andere manier belangrijk zijn voor het gevecht van binnenuit.
Ik vond het wel interessant om te zien hoe de verhoudingen waren IN kamp Negan, tussen de 'leiders' en de nummers.
Inderdaad interresante ontwikkelingen, daarom snap ik ook niet dat men dit als een filler aflevering ziet, alles wat hier gebeurde gaat belangrijk zijn.
Ook het verhaal van Dwight ontwikkelde zich eens tukje, ik denk dat hij serieus verdriet heeft van zijn vrouw, en dat hij zich daardoor nu tegen Negan aan het keren is. Dwight speelt het spelletje van gehoorzame klootzak wel mee.
Ook het verhaal van Dwight ontwikkelde zich eens tukje, ik denk dat hij serieus verdriet heeft van zijn vrouw, en dat hij zich daardoor nu tegen Negan aan het keren is. Dwight speelt het spelletje van gehoorzame klootzak wel mee.
Inderdaad. De redemption trail is duidelijk ingeslagen. Zijn verstoorde/overdonderde blik op het eind, toen hij met Eugene buiten stond en toezicht hield en Eugene opeens nogal Pro-Negan uit de hoek kwam zegt naar mijn inziens alles.Chaoss schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:07:
Hij vroeg iets in de trant van 'Are you in?' Die kan op twee manieren uitgelegd worden: 'In' the resistance, of 'in' the saviours. Zijn reactie sprak boekdelen lijkt me...
En ze noemden elkaar bij naam, wat uit den boze is want ze zijn allemaal Negan...
Volgens mij is dat helemaal niet uit den boze, ze noemen elkaar constant bij naam.Chaoss schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:20:
En ze noemden elkaar bij naam, wat uit den boze is want ze zijn allemaal Negan...
Ik was in de beleving dat alleen Negan hun bij naam noemde en dat ze elkaar met nummers aanspraken, maar ik kan er naast zitten.
Kan de laatste scene nu niet terug kijken, maar volgens mij zei hij ook "My name is Eugene, your name is Dwight", ik vond het er iig een beetje bovenop liggen.
Kan de laatste scene nu niet terug kijken, maar volgens mij zei hij ook "My name is Eugene, your name is Dwight", ik vond het er iig een beetje bovenop liggen.
[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 28-02-2017 09:47 ]
De nummers zijn alleen voor de 'grunts' in de arbeidersploeg, die alleen maar moeten werken en punten verdienen om aan hun shit te komen. De 'inner circle' rond Negan noemt elkaar gewoon bij de naam en refereren naar de buitenwereld toe over zichzelf als 'Negan'.
Anyway, goeie episode hoor... heerlijke droogkloot is die Eugene ook
De progressie van Dwight is ook mooi neergezet.
Edit: @hieronder
Anyway, goeie episode hoor... heerlijke droogkloot is die Eugene ook
Edit: @hieronder

[ Voor 3% gewijzigd door Spooksel op 28-02-2017 09:51 ]
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
De nummers zijn de werkers, die zijn gereduceerd tot 'nummer'
Onderling noemen de saviors elkaar bij naam ( anders gaat het onderweg mis met communicatie )
En hadden we Dwght nooit als Dwight gekend
Naar buiten zijn ze allemaal "Negan", net zoals bv de Nazi's elkaar in WO2 begroetten met HH.
Onderling noemen de saviors elkaar bij naam ( anders gaat het onderweg mis met communicatie )
En hadden we Dwght nooit als Dwight gekend
Naar buiten zijn ze allemaal "Negan", net zoals bv de Nazi's elkaar in WO2 begroetten met HH.
Weet ook niet wat ik van dat gesprekje moet maken ...Chaoss schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:45:
Kan de laatste scene nu niet terug kijken, maar volgens mij zei hij ook "My name is Eugene, your name is Dwight",
You on board?
I am.
Just like you.
Don't know if you recall my handle --
I don't.
Eugene.
You're Dwight.
We are Negan.
Yeah.
En daar proefde ik een redelijke sneer dat ze beide wel, maar toch ook niet negan zijn en hij eigen identiteit behouden. Zeker gezien het voorval waarbij Eugene heeft gezien dat Dwight loog.Goner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:59:
[...]
Weet ook niet wat ik van dat gesprekje moet maken ...
You on board?
I am.
Just like you.
Don't know if you recall my handle --
I don't.
Eugene.
You're Dwight.
We are Negan.
Yeah.
[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2017 10:08 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Zag dit ook online, en wilde dit ff delen
The Walking Dead could have picked any video game for Eugene to play, but it chose a game that most of its audience wouldn't even recognize. They picked one of the first games to feature a slightly more complex level of strategy to play, and I think it mirrors Eugene's gameplan to deal with Negan. Yar's Revengeand
Eugene isn't dumb, as we know. And one thing that's helped him survive the apocalypse for this long is his recognition of his limitations. He knows he's not like Daryl (Norman Reedus), so he can't just run away. He doesn't have Rick's (Andrew Lincoln) toughness, so he can't fight. He has to rely on his noggin, which means playing a long game of chipping away, gaining Negan's trust, and then striking when it's right. Much like what the gameplay of Yar's Revenge boils down to.
The Walking Dead could have picked any video game for Eugene to play, but it chose a game that most of its audience wouldn't even recognize. They picked one of the first games to feature a slightly more complex level of strategy to play, and I think it mirrors Eugene's gameplan to deal with Negan. Yar's Revengeand
Eugene isn't dumb, as we know. And one thing that's helped him survive the apocalypse for this long is his recognition of his limitations. He knows he's not like Daryl (Norman Reedus), so he can't just run away. He doesn't have Rick's (Andrew Lincoln) toughness, so he can't fight. He has to rely on his noggin, which means playing a long game of chipping away, gaining Negan's trust, and then striking when it's right. Much like what the gameplay of Yar's Revenge boils down to.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Dan zou hij ze niet verteld hebben dat de pillen wel klaar waren maar zij ze niet kregen ... dan had Negan nl gelijk in z'n kamer gestaan.FreshMaker schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:07:
[...]
Ik denk inderdaad dat Eugene doorhad dat het van Negan afkwam, en de realisatie dat hij belangrijk is voor Negan hielp ook mee.
De hele serie 7 is al een psychologisch spelletje, door aan te geven dat hij ze heeft, en weet dat ze voor Negan zijn, en daarom niet afgeeft, speelt hij dat perfect.Goner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Dan zou hij ze niet verteld hebben dat de pillen wel klaar waren maar zij ze niet kregen ... dan had Negan nl gelijk in z'n kamer gestaan.
De dames rapporteren terug bij Negan "hij heeft ze, maar we krijgen ze niet" dus Eugene heeft zijn eerste 'test' doorstaan.
Reken er maar op dat Negan zijn drankjes en eten laat voorproeven vanaf nu
Tja... Josh McDermitt (Eugene) vertelde in The Talking Dead ook het verhaal achter de kreeft die hij bestelde. Kreeft was namelijk vroeger iets dat alleen door hele armen en gevangenen gegeten werd, en daar zou de kreeft een referentie naar zijn. Toen hij echter vroeg aan de schrijver of dat ook was waarom hij kreeft bestelde, zei de schrijver: "What? No, he just asks for a frickin lobster".BlackEyedAngel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:14:
Zag dit ook online, en wilde dit ff delen
Soms krijg ik het idee dat men echt veel teveel achter dingen zoekt
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2017 12:43 ]
Mooie en sterke aflevering, absoluut geen filler.
Eugene op z'n best met een enorm aanpassingsvermogen en een uitstekend gevoel voor verhoudingen om zich enerzijds een positie in een nieuwe omgeving te verwerven die hem enige zekerheid, veiligheid en status geeft en anderzijds slim genoeg om door te hebben wat de valkuilen daarbij zijn en uiteindelijk toch z'n eigen plan kunnen trekken.
De tegenstelling met Dwight kon haast niet groter, al zitten ze ogenschijnlijk bijna in een zelfde positie. Maar Dwight is geheel gebroken, totaal afhankelijk en compleet van z'n (vroeger blijkbaar goede) eigen af. Die is enkel bezig met van dag tot dag overleven en weet dat hij zo inwisselbaar is. Ben wel benieuw of Cherry nog opduikt, of bij een van de groepen of als walker.
Ook mooi dat iedereen een spion is voor Negan in de eigen strijd tot overleven en verder komen, z'n harem met elk een eigen rol, de dokter, de griet die Eugene begeleid tot aan de nummervrouw van de verkoop.
Er werd wel een sprongetje terug in de tijd genomen, vanaf het moment dat Darryl net weg was en fat Joe gedood had. Daar kwam Eugene net aan. Theoretisch zou Eugene zelfs de maker van de explosieven kunnen zijn, die de groep op die weg tegenkomt en uitgraaft. Ook die walkers in harnas gaan we vast nog wel terugzien, die op de sloperij was toch net anders maar wel hetzelfde idee.
Eugene op z'n best met een enorm aanpassingsvermogen en een uitstekend gevoel voor verhoudingen om zich enerzijds een positie in een nieuwe omgeving te verwerven die hem enige zekerheid, veiligheid en status geeft en anderzijds slim genoeg om door te hebben wat de valkuilen daarbij zijn en uiteindelijk toch z'n eigen plan kunnen trekken.
De tegenstelling met Dwight kon haast niet groter, al zitten ze ogenschijnlijk bijna in een zelfde positie. Maar Dwight is geheel gebroken, totaal afhankelijk en compleet van z'n (vroeger blijkbaar goede) eigen af. Die is enkel bezig met van dag tot dag overleven en weet dat hij zo inwisselbaar is. Ben wel benieuw of Cherry nog opduikt, of bij een van de groepen of als walker.
Ook mooi dat iedereen een spion is voor Negan in de eigen strijd tot overleven en verder komen, z'n harem met elk een eigen rol, de dokter, de griet die Eugene begeleid tot aan de nummervrouw van de verkoop.
Er werd wel een sprongetje terug in de tijd genomen, vanaf het moment dat Darryl net weg was en fat Joe gedood had. Daar kwam Eugene net aan. Theoretisch zou Eugene zelfs de maker van de explosieven kunnen zijn, die de groep op die weg tegenkomt en uitgraaft. Ook die walkers in harnas gaan we vast nog wel terugzien, die op de sloperij was toch net anders maar wel hetzelfde idee.
Daarom zie ik het sinds de komst van Negan wel naar het absurde neigen (zover dat kan in een zombie apocalyptische wereld).
Natuurlijk had je altijd al wel een enkel ding waarvan je denkt 'dat doe je toch niet'.
Maar met Negan zijn 'rijk' dat enkel en alleen op de angst van een honkbalknuppel lijkt gebaseerd?
Ik zie nu niet echt een groep mensen om Negan heen staan die hij ook respecteerd en zij hem. Mensen die elkaars gedachtengoed steunen. Ik zie enkel een (overacterende) man met een honkbalknuppel.
The Kingdom. Beetje idem. maar dan wat vredelievender. Het is net of de Apocalyps al 125 jaar geleden is. Ik bedoel, dit gebeurd, 1,5 jaar verder komt er een vent met een tijger en die moet IK dan ineens met Hoogheid aan gaan spreken?
Doe gewoon ff normaal met je volgevreten poes.
Junkyard people?
Die lijken ook versneld de evolutie te zijn doorgegaan. Daarnaast blijf ik het apart vinden dat ze die ineens tegen zijn gekomen en dat die nog nooit van Saviours lijken te hebben gehoord? zo ver is dat allemaal niet van elkaar vandaan he.
Prima serie hoor, maar ik zie liever hoe ze echt denken te overleven in een zombiewereld. Hoe ze op zoek gaan naar een plek waar ze opnieuw kunnen beginnen. Schijnbaar moet het verjagen/verplaatsen steeds spectaculairder.
Overigens vond ik het best een aardige aflevering. Was Eugene al weer bijna vergeten. Ik denk ook dat ie een spelletje speelt. En ik denk dat ie er eind seizoen 8 niet meer is...
Natuurlijk had je altijd al wel een enkel ding waarvan je denkt 'dat doe je toch niet'.
Maar met Negan zijn 'rijk' dat enkel en alleen op de angst van een honkbalknuppel lijkt gebaseerd?
Ik zie nu niet echt een groep mensen om Negan heen staan die hij ook respecteerd en zij hem. Mensen die elkaars gedachtengoed steunen. Ik zie enkel een (overacterende) man met een honkbalknuppel.
The Kingdom. Beetje idem. maar dan wat vredelievender. Het is net of de Apocalyps al 125 jaar geleden is. Ik bedoel, dit gebeurd, 1,5 jaar verder komt er een vent met een tijger en die moet IK dan ineens met Hoogheid aan gaan spreken?
Junkyard people?
Die lijken ook versneld de evolutie te zijn doorgegaan. Daarnaast blijf ik het apart vinden dat ze die ineens tegen zijn gekomen en dat die nog nooit van Saviours lijken te hebben gehoord? zo ver is dat allemaal niet van elkaar vandaan he.
Prima serie hoor, maar ik zie liever hoe ze echt denken te overleven in een zombiewereld. Hoe ze op zoek gaan naar een plek waar ze opnieuw kunnen beginnen. Schijnbaar moet het verjagen/verplaatsen steeds spectaculairder.
Overigens vond ik het best een aardige aflevering. Was Eugene al weer bijna vergeten. Ik denk ook dat ie een spelletje speelt. En ik denk dat ie er eind seizoen 8 niet meer is...
Maar dat is niet waar de serie om draait. Eigenlijk zijn de zombies bijzaak - gewoon een plot device om de post-apocalyptische wereld fundering te geven. Het echte verhaal gaat over de psychologische aspecten tussen mensen nadat enige vorm van overheid en een overgroot deel van de bevolking er niet meer is, en er dus een sterk gevoel van "every man for himself" heerst.readytoflow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:55:
Prima serie hoor, maar ik zie liever hoe ze echt denken te overleven in een zombiewereld.
Juist...en daarom vind ik het hele Negan stuk er niet bij passen. Ik zie niet het nut, de noodzaak en de drijfveer dat je je door één mannetje helemaal stuk laat maken. Juist in een wereld waarin iedereen bijna alles al heeft verloren. Juist door zijn perversiteiten en psychopathisch gedrag is het te ongeloofwaardig dat al die mensen zich aan hem onderwerpen.
Maar goed al vaker gezegd. ik ga dat gewoon nooit snappen. Negan verhaallijn vinden velen geweldig en er waren ook veel mensen die er al seizoenen lang naar uitkeken. Ik ben er daar schijnbaar niet één van.
Maar goed al vaker gezegd. ik ga dat gewoon nooit snappen. Negan verhaallijn vinden velen geweldig en er waren ook veel mensen die er al seizoenen lang naar uitkeken. Ik ben er daar schijnbaar niet één van.
Nee, die 2 man achter op de vrachtwagen (aflevering met Aaron/Rick en woonboot) noemen iemand van hun eigen club die dat spul heeft geplaatst om de 'herd' op de weg te houden of zo.sambalbaj schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:06:
Theoretisch zou Eugene zelfs de maker van de explosieven kunnen zijn, die de groep op die weg tegenkomt en uitgraaft.
Hoe kan het eigenlijk dat Negan's walkers aan dat hek helemaal instorten en de rest gewoon rond blijft sloffen ?
Tja, kijk naar dictators in de echte wereld. Het is niet alsof iedereen binnen de eigen bevolking staat te springen om die omver te werpenreadytoflow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:54:
Juist...en daarom vind ik het hele Negan stuk er niet bij passen. Ik zie niet het nut, de noodzaak en de drijfveer dat je je door één mannetje helemaal stuk laat maken. Juist in een wereld waarin iedereen bijna alles al heeft verloren. Juist door zijn perversiteiten en psychopathisch gedrag is het te ongeloofwaardig dat al die mensen zich aan hem onderwerpen.
^^ dit dussambalbaj schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:06:
Chronologisch klopt dat niet. Ze hoorden over de walky talky dat ze Fat Joey dood vonden en dat Daryl is verdwenen terwijl ze bezig waren met die explosieven. En dat was het moment dat Eugene daar aankwam.sambalbaj schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:06:
Er werd wel een sprongetje terug in de tijd genomen, vanaf het moment dat Darryl net weg was en fat Joe gedood had. Daar kwam Eugene net aan. Theoretisch zou Eugene zelfs de maker van de explosieven kunnen zijn, die de groep op die weg tegenkomt en uitgraaft.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2017 15:09 ]
Door die kettingen etc die erom hangen, daardoor trekken ze zichzelf uit elkaar.Goner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Hoe kan het eigenlijk dat Negan's walkers aan dat hek helemaal instorten en de rest gewoon rond blijft sloffen ?
Ik denk trouwens dat Eugene eerder voor de simpele overlevingsweg gaat. De Saviours hebben hem nodig dus ze zullen hem beschermen, verder heeft hij alles dat hij nodig heeft tot zijn beschikking. Ik denk dat hij gewoon meewerkt zodat hij zelf een chill leven heeft, en pas als de Saviours worden aangevallen (en ook echt verslagen zullen worden) dat hij weer draait om zijn eigen leven te redden.
Heeft Eugene zich eigenlijk niet flink in de nesten gewerkt door dat verhaal te vertellen dat hij een dokter is want hij kan wel wat dingen maken maar heb hem nog nooit medische ingrepen zien doen maar is nu door Negan wel aangewezen als vervanger van de gecremeerde dokter. Hij zal redelijk snel door de mand vallen als hij medische ingrepen moet gaan doen lijkt mij.
Ik vind het een beetje onrealistisch worden en erg langdradig...justmike schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:15:
The trash people![]()
Wat een bende rare kwieten bij elkaar. Nog geen idee hoe dit gaat uitdraaien? Voor het zelfde geld zijn ze nog gekker/gevaarlijker dan The saviors.
Kwam ergens online de theorie tegen dat deze mensen lid zijn van een soort "doomsday cult" die al voor het uitbreken van de zombie plaag in totale afzondering leefden.
Dat zou nog wel eens voor een paar interessante plot twists kunnen zorgen.
En waar gaat Rick nu opeens wapens vandaan halen?Veefje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:17:
Ze zullen genoeg te bieden hebben. TWD is een serie waar je (althans laat me voor mezelf spreken) snel door hebt wat de makers met bepaalde dingen willen. Het is geen subtiele serie. Ze vragen natuurlijk niet Rick en co om wapens als ze daar vervolgens alleen maar verstoppertje mee gaan spelen. Ik denk dat het veilig is om te stellen dat deze groep intentioneel zo 'stil' en 'kalm' wordt gebracht, zodat de 'schok' dan groter is al het opeens een meedogenloze groep blijkt. Stilte voor de storm, zeg maar. Plus Pollyanna McIntosh (de leider) is geen actrice die ingehuurd wordt om niks te doen. Die speelt in menig project vaak een badass. Daar wordt zij iig vaak voor ingehuurd. Dat zal hier echt niet anders zijn.
De noodzaak van wapens was er al sinds ze in beslag zijn genomen door Negan en al die tijd hebben ze niets gevonden...
Inderdaad "We take", maar ze zijn nooit ontdekt...readytoflow schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:36:
Enige dat ik 'jammer' vind, is dat de saviours de vuilnisbelt schijnbaar nooit ontdekt hebben? Ze houden alles in de gaten.
Bij Prison break en Lost was dit langdradige gedoe uiteindelijk de reden dat ik afhaakte...
Dat langdradig zie je op meerdere fora en reactieboards voorbij komen. Ik ben het daar op zich wel mee eens. Daarom zie je mensen bij TWD ook zoveel praten over fillers. Dat krijg je als je een van de succesvolste series op televisie bent en de makers dat zolang mogelijk proberen te rekken. Of het de kwaliteit ten goede komt is een andere vraag.dfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:22:
[...]
Ik vind het een beetje onrealistisch worden en erg langdradig...
[...]
En waar gaat Rick nu opeens wapens vandaan halen?
De noodzaak van wapens was er al sinds ze in beslag zijn genomen door Negan en al die tijd hebben ze niets gevonden...
[...]
Inderdaad "We take", maar ze zijn nooit ontdekt...
Bij Prison break en Lost was dit langdradige gedoe uiteindelijk de reden dat ik afhaakte...
Ik denk dat Rick en de zijnen Oceanside gaan benaderen/ambushen. Ik zelf denk dat dat wel moet, anders is de introductie van die groep ook zo zinloos en de Tara aflevering echt onbegrijpelijk. Dus ik hoop zelf Oceanside weer terug te zien.
Op dit punt ben ik ook een beetje aanbelanddfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:22:
[...]
Inderdaad "We take", maar ze zijn nooit ontdekt...

Onrealistisch was het al vanaf het begin en ze zijn nu ivm de comics bij vol.18 van de 27 ... dat wordt doorbijtendfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:22:
[...]
Ik vind het een beetje onrealistisch worden en erg langdradig...
Dat is wat ik dus wel sterk vind aan Game of Thrones. Hoe jammer dat ook is. Er wordt naar een einde toegewerkt.
Dit kan in theorie nog 35 jaar zo doorgaan.
Dit kan in theorie nog 35 jaar zo doorgaan.
Doctor dan he, niet dokter. Met een PhD, geen MD. Ik hoop voor hem dat Negan het verschil snaptADDG schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:18:
Heeft Eugene zich eigenlijk niet flink in de nesten gewerkt door dat verhaal te vertellen dat hij een dokter is
Hij zegt ook dat hij iets van 3 PhD's heeft in technische/microbiology richtingen, dus neem aan dat ze wel snappen dat hij geen brain surgeon is..oisyn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:12:
[...]
Doctor dan he, niet dokter. Met een PhD, geen MD. Ik hoop voor hem dat Negan het verschil snapt
Maar er werd toch wel iets gezegd in de trant van, "we hebben toch een vervanger voor de dokter" !? Neem aan dat ze Eugene bedoelen daarmee?
Aangezien de opdrachten die Eugene krijgt snappen ze wel wat voor soort Dr hij is.
/▌
Klopt ik weet het verschil maar ik kreeg het idee dat het lood om oud ijzer was voor Negan. Net zo als @metallicattim zegt kreeg ik ook het idee dat ze hem na het oven incident ook zien als nieuwe medische dokter. Uiteindelijke maakt het niet zoveel uit want we weten uit het verleden dat hij geen van beide soorten Dr is. Ik ben wel benieuwd hoe deze verhaallijn gaat verlopen, hopelijk wordt er komende afleveringen wat tijd aan besteed..oisyn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:12:
[...]
Doctor dan he, niet dokter. Met een PhD, geen MD. Ik hoop voor hem dat Negan het verschil snapt
Wat letterlijk gezegd wordt (zojuist gecheckt) is: "Good thing we got a spare Doctor Carson". Hoewel de camera daarna cut naar een shot van Eugene, betwijfel ik of ermee bedoeld wordt dat ze refereren naar Eugene, want de camera cut de hele tijd naar verschillende shots.metallicattim schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:13:
Maar er werd toch wel iets gezegd in de trant van, "we hebben toch een vervanger voor de dokter" !? Neem aan dat ze Eugene bedoelen daarmee?
Ik kon het niet opnieuw kijken (werk), maar dat was de quote inderdaad!
Ik ging er wel vanuit dat ie Eugene bedoelde daarmee, time will tell!
Ik ging er wel vanuit dat ie Eugene bedoelde daarmee, time will tell!
Da's wel een beetje naïef van Negan ... wacht maar tot-ie z'n been breekt of een blindedarm-ontsteking krijgt, dan kan Eugene 'm echt niet helpen.
EDIT: weet niet of het hier al is langsgekomen ; maar Dwight is verantwoordelijk voor de dood van Carson als ik dat verhaal over het briefje (Goodbye, honey) goed begrijp ...
EDIT: weet niet of het hier al is langsgekomen ; maar Dwight is verantwoordelijk voor de dood van Carson als ik dat verhaal over het briefje (Goodbye, honey) goed begrijp ...
[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 01-03-2017 13:23 ]
Ik vond het überhaupt een domme move om je eigen dokter te BBQen... Die zijn niet op elke hoek van de straat te vinden.
Dwights woord is dus behoorlijk wat waard voor Negan, hij neemt het 100% voor waarheid aan.
Dwights woord is dus behoorlijk wat waard voor Negan, hij neemt het 100% voor waarheid aan.
Ja ik vind Negan wat dat betreft sowieso wel wat gullible. Maar goed, zijn argument was: als Dwight liegt en Sherry loopt nog ergens rond, en hij vind haar, dan zal hij ook de andere kant van Dwigths gezicht afbranden tot hij dood is. Dus wat haalt Dwight hieruit?
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Als Sherry nog ergens opduikt dan is Dwight echt zwaar de lul. Je zag 'm ook even slikken toen Negan dat zei tegen de dokter
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Als Sherry nog ergens opduikt dan is Dwight echt zwaar de lul. Je zag 'm ook even slikken toen Negan dat zei tegen de dokter
Daar zeg je me wat: volgevreten poesreadytoflow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:55:
The Kingdom. Beetje idem. maar dan wat vredelievender. Het is net of de Apocalyps al 125 jaar geleden is. Ik bedoel, dit gebeurd, 1,5 jaar verder komt er een vent met een tijger en die moet IK dan ineens met Hoogheid aan gaan spreken?Doe gewoon ff normaal met je volgevreten poes.
Wel knap dat na al die tijd die poes er nog zo gezond uit ziet. Volgens mij is er weinig tot geen vlees voorradig, Bovendien denk ik niet dat die tijger ineens vegetarisch is geworden.
Nou, weinig tot geen vlees ... een paar afleveringen terug hingen ze nog 8 varkens in een truck van de Saviors.
Die tijger kan toch gewoon zombies eten?
Wat dacht je van Ocean Sidedfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:22:
En waar gaat Rick nu opeens wapens vandaan halen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
The Saviours eten toch ook varkens gevuld met zombies, blijkbaar is dat geen probleem!Bootje schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:56:
Die tijger kan toch gewoon zombies eten?
Vind het jammer dat de verschillende verhaal lijnen 1 voor 1 worden getoond. Dan een aflevering met Rick, dan 1 met The Hilltop, dan weer een Negan aflevering,...
Vind het persoonlijk veel leuker als alles beetje tegelijk getoond wordt.
Overigens vind ik er weinig actie in zitten laatste tijd...
Nog meer mensen die er zo over denken?
Vast wel, maar ik nietwvansl schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:16:
Vind het juist wel leuk als er af en toe 1 persoon of situatie 'uitgediept' wordt ...
Ja kan me er ook licht aan storen. Zou het dan liever zien als 24, die 3 á 4 verhaallijnen realtime door elkaar heeft lopen, en het toch goed te volgen blijft.wvansl schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:16:
Vind het jammer dat de verschillende verhaal lijnen 1 voor 1 worden getoond. Dan een aflevering met Rick, dan 1 met The Hilltop, dan weer een Negan aflevering,...
Inderdaad, zo zit er naar mijn weten een stuk meer spanning in.xoniq schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:20:
[...]
Ja kan me er ook licht aan storen. Zou het dan liever zien als 24, die 3 á 4 verhaallijnen realtime door elkaar heeft lopen, en het toch goed te volgen blijft.
Overigens vraag ik me een ander ding af, waarom zijn ze sinds de Negan problemen niet gewoon benzine/auto gaan verzamelen en op 1 dag via een vooraf verkende route gewoon weggegaan.
Negan zit op veel plaatsen maar lang niet overal.
Natuurlijk is het jammer van hun vrij goed "dorp" maar uiteindelijk raakt eten zoeken sowieso op in de omgeving en moet je dus wel verder trekken vroeg of laat....
Ja zo zijn er zoveel dingen met TWD, ik begrijp echt niet dat zoveel mensen TWD zo 'geweldig' kunnen vinden, maar dat zal wel aan mij liggen of aan mijn verwachtingen.wvansl schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Inderdaad, zo zit er naar mijn weten een stuk meer spanning in.
Overigens vraag ik me een ander ding af, waarom zijn ze sinds de Negan problemen niet gewoon benzine/auto gaan verzamelen en op 1 dag via een vooraf verkende route gewoon weggegaan.
Natuurlijk is het jammer van hun vrij goed "dorp" maar uiteindelijk raakt eten zoeken sowieso op in de omgeving en moet je dus wel verder trekken vroeg of laat....
Begrijp me niet verkeerd, kijk verder ook nog gewoon TWD ( al moet ik de laatste eps nog checken ) maar ik zou ook eens willen zien hoe grotere steden zijn geëindigd etc, dat lieten ze alleen in het begin van de serie zien en sindsdien is het al tig seizoenen allemaal in een bos of een klein dorpje met 3 huisjes.
Reizen is gevaarlijk met alle hordes die er rondzwerven en zeker als je alleen handwapens hebt.wvansl schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Inderdaad, zo zit er naar mijn weten een stuk meer spanning in.
Daarbij is het niet makkelijk een plek te vinden waar je weer wat op kunt bouwen. Voeg daaraan toe dat ze ook nog eens Daryl hadden.
[ Voor 3% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-03-2017 10:05 ]
Juist door die ervaringen komen ze niet meer in de steden. Je raakt eerder ingesloten door zombies omdat er veel meer zijn en mochten er nog mensen zijn dan is dat niet veel soeps want alle aardige mensen zijn dood en de ordediensten waren al weg vanaf het moment dat Rick uit het ziekenhuis kwam.Scrtz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:54:
[...]
Ja zo zijn er zoveel dingen met TWD, ik begrijp echt niet dat zoveel mensen TWD zo 'geweldig' kunnen vinden, maar dat zal wel aan mij liggen of aan mijn verwachtingen.
Begrijp me niet verkeerd, kijk verder ook nog gewoon TWD ( al moet ik de laatste eps nog checken ) maar ik zou ook eens willen zien hoe grotere steden zijn geëindigd etc, dat lieten ze alleen in het begin van de serie zien en sindsdien is het al tig seizoenen allemaal in een bos of een klein dorpje met 3 huisjes.
In tijden van oorlog is dat trouwens hetzelfde. De strijd wordt gestreden in de grote steden, de bombardementen zijn op de steden, het eten raakt als eerste op in de steden (er zijn geen boeren die bloembollen hebben hoeven eten) etc.
/▌
Ja maar bedoel meer van dat ze ook nooit echt meer 'gezocht' hebben naar plaatsen waar misschien nog wel kampen zijn incl legers enzo die mensen beschermen, noem maar iets.Marzman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:49:
[...]
Juist door die ervaringen komen ze niet meer in de steden. Je raakt eerder ingesloten door zombies omdat er veel meer zijn en mochten er nog mensen zijn dan is dat niet veel soeps want alle aardige mensen zijn dood en de ordediensten waren al weg vanaf het moment dat Rick uit het ziekenhuis kwam.
In tijden van oorlog is dat trouwens hetzelfde. De strijd wordt gestreden in de grote steden, de bombardementen zijn op de steden, het eten raakt als eerste op in de steden (er zijn geen boeren die bloembollen hebben hoeven eten) etc.
Ze zijn toch altijd op zoek geweest? Officiele legers zijn er vanaf dag 1 (voor Rick dan) al niet meer en de meeste mensen die ze nog ontmoeten zijn slecht.Scrtz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:56:
[...]
Ja maar bedoel meer van dat ze ook nooit echt meer 'gezocht' hebben naar plaatsen waar misschien nog wel kampen zijn incl legers enzo die mensen beschermen, noem maar iets.
de boerderij van Herzel, de gevangenis, Terminus, Alexandria, Hilltop, The Kingdom, die vuilnisbeltgroep, Oceanside (gaan ze nu (her)ontdekken
Je ziet zo wel dat de groepen steeds groter en steeds georganiseerder worden en alles wat ze tegenkomen van legerspul is door burgers gevonden spul. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe orde ontstaan (op dit moment vervult Negan die rol en op een andere plek zal wel weer een andere Negan-achtig persoon zijn).
/▌
Nou ja, we weten van 1 leger unit die overhoop is geknald door de mannen van de Governor.Marzman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:43:
[...]
Ze zijn toch altijd op zoek geweest? Officiele legers zijn er vanaf dag 1 (voor Rick dan) al niet meer en de meeste mensen die ze nog ontmoeten zijn slecht.
Je bent wel actief voor iemand die het niet boeiend vindtScrtz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:54:
[...]
Ja zo zijn er zoveel dingen met TWD, ik begrijp echt niet dat zoveel mensen TWD zo 'geweldig' kunnen vinden, maar dat zal wel aan mij liggen of aan mijn verwachtingen.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Als je mijn 2e alinea had gelezen had je antwoord op je opmerkingGuillome schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:27:
[...]
Je bent wel actief voor iemand die het niet boeiend vindt
Maar als ik het niet geweldig vind wilt niet zeggen dat ik me er niet mee vermaak en het niet hoef te kijken en/of in hoef te interesseren.
Ja dat klopt maar veel verder dan wat gebouwen en dorpen en grote stukken bos zijn ze niet echt gekomen. Ze hebben het nooit meer op steden oid gewaagd, daar zou ik graag nog wel eens wat van willen zien, kijken hoe de rest vd wereld geëindigd is, of iig Amerika.Marzman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:43:
[...]
Ze zijn toch altijd op zoek geweest? Officiele legers zijn er vanaf dag 1 (voor Rick dan) al niet meer en de meeste mensen die ze nog ontmoeten zijn slecht.
de boerderij van Herzel, de gevangenis, Terminus, Alexandria, Hilltop, The Kingdom, die vuilnisbeltgroep, Oceanside (gaan ze nu (her)ontdekken)
Je ziet zo wel dat de groepen steeds groter en steeds georganiseerder worden en alles wat ze tegenkomen van legerspul is door burgers gevonden spul. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe orde ontstaan (op dit moment vervult Negan die rol en op een andere plek zal wel weer een andere Negan-achtig persoon zijn).
[ Voor 38% gewijzigd door Scrtz op 03-03-2017 14:30 ]
De steden zal productie-technisch te duur zijn.Scrtz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Als je mijn 2e alinea had gelezen had je antwoord op je opmerking
Maar als ik het niet geweldig vind wilt niet zeggen dat ik me er niet mee vermaak en het niet hoef te kijken en/of in hoef te interesseren.
[...]
Ja dat klopt maar veel verder dan wat gebouwen en dorpen en grote stukken bos zijn ze niet echt gekomen. Ze hebben het nooit meer op steden oid gewaagd, daar zou ik graag nog wel eens wat van willen zien, kijken hoe de rest vd wereld geëindigd is, of iig Amerika.
Seizoen 4 was volgens mij ook redelijk low budget ( in verhouding tot S01 en sinds S06 weer )
De rest van de wereld, dat zal een selling point zijn, om wat inkomsten binnen te halen ...
Produceren 'wij' tweakers anders TWD-NL ?
The Clogging Dead op klompen.
De rest van de wereld daar ben ik ook wel benieuwd naar, Afrika, Europa, Azië, Australië.FreshMaker schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:19:
[...]
De steden zal productie-technisch te duur zijn.
Seizoen 4 was volgens mij ook redelijk low budget ( in verhouding tot S01 en sinds S06 weer )
De rest van de wereld, dat zal een selling point zijn, om wat inkomsten binnen te halen ...
Produceren 'wij' tweakers anders TWD-NL ?
/▌
Dat was ik al vanaf S01, een outbreak zo groot, het moet toch iig heel de America's hebben geraakt, en uiteraard de andere continenten ookMarzman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:18:
[...]
De rest van de wereld daar ben ik ook wel benieuwd naar, Afrika, Europa, Azië, Australië.
Zoals in The last ship, bijna hetzelfde idee, alleen wat mobieler ( bootje )
Of niet als het water ze tegen houdt. Maar dan zouden we in al die seizoenen wel iets gemerkt moeten hebben van reddingsplannen.
/▌
Nja goed de rest van de wereld zou dan nog nieteens zozeer hoeven van mij in een serie (wel tof dat wel) maar ik heb altijd het gevoel dat er nog maar zo weinig afstand is afgelegd in TWD, ik zou daar meer van willen zien.
Dan zou ik eens aan fear the walking dead beginnen. Daar leggen ze ter compensatie een flink stuk afScrtz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:03:
Nja goed de rest van de wereld zou dan nog nieteens zozeer hoeven van mij in een serie (wel tof dat wel) maar ik heb altijd het gevoel dat er nog maar zo weinig afstand is afgelegd in TWD, ik zou daar meer van willen zien.

Wie, de walkers ? Die zijn niet de oorzaak van de besmetting ; 'het' zit al in de lucht, iedereen is besmet, dus ja de rest v/d wereld ook ...Marzman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:30:
Of niet als het water ze tegen houdt.
Ook dat komt in Fear the Walking Dead meer aan bod ...Scrtz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:29:
[...]
maar ik zou ook eens willen zien hoe grotere steden zijn geëindigd etc,
[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 03-03-2017 23:00 ]
Dan hebben sommigen hier toch niet zo goed opgelet, want is gewoon in TWD aan bod gekomen dat de hele wereld geïnfecteerd is.
In het begin hebben we een grote stad, onderzoekscentrum en twee dorpen aangedaan. Verder was het allemaal platteland. Laat ze weer lekker op reis gaan.. een stukje van de puzzel oplossen.
FtWD is dan ook meer het begin, zo'n beetje de tijd dat Rick in het hospitaal ligt.Goner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:57:
[...]
Ook dat komt in Fear the Walking Dead meer aan bod ...
Ze hebben meer recources, meer loners die al hebben overleefd ( al dan niet bad guys )
Het heeft daar ook een heel andere sfeer
Al dat reizen is budgettair niet mogelijk. Het zou het wel interessanter maken, maar het is moeilijk om me daar echt druk over te maken. Elke serie heeft in bepaalde opzichten beperkingen. Ik denk dat kijkers (ik las deze opmerking namelijk ook op andere fora en boards) erover vallen omdat TWD vrij repetitief is. We gaan van gemeenschap naar gemeenschap. Naar big bad naar big bad. Op een gegeven moment is daar de rek wel een beetje uit. Na The Saviors zullen we wel weer naar een andere groep gaan. Het is dus vrij herhalend. Das niet erg, maar dan kan ik begrijpen dat je als kijker wat meer variatie verwacht. Dingen en situaties die het toch een beetje 'fris' houden. Of de serie daar in slaagt mag een ieder voor zichzelf bepalen. Ik kan de kanttekeningen die kijkers plaatsen echter wel vaak begrijpen.
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.