[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Timminator schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:31:
Ik snap niet zo goed dat veel mensen hier niet snappen dat Rick en co niet in de aanval gaan.
Heb je de groep van Rick weleens vergeleken met Negan's groep? Ook kwam Negan vroeger dan verwacht dus dat ze niet helemaal goed voorbereid waren met die inventarislijst en het verhaal rond Maggie vond ik ook nog wel vrij logisch.
Wat heeft Rick nog aan soldaten? Morgan, Carol, Daryll, Glenn, Abraham zijn weg. Op een handvol goede krachten na is Alexandria vooral gevuld met pacifisten, vrouwen, kinderen en ander volk wat niet kan of wil vechten. Kansloos. Zo dom is Rick ook niet.
Het moet dus een coalitie worden. En dat zal wel ook gaan gebeuren. Vast niet over 1 nacht ijs, er zullen vast nog wel wat afleveringen komen met een boel discussie tussen Rick (Alexandria), Maggie (Hilltop) en Carol/Morgan/Tijgerdude (the Kingdom).
Nog wat afleveringen om kogels te maken door Eugene en wapens te vinden door Rosita /Michonne.
Nog een aflevering met wat tegenslag, zombies of een andere groep?
Nog een aflevering om Daryll en Dwight te laten overlopen naar de coalitie, misschien kan dat gecombineerd worden met de wapens die natuurlijk nog nodig zijn.
Zijn we zo weer 1,5 seizoen verder. En dan weer een nieuwe vijand? Of de boel kapot en weer on the road naar een nieuwe lokatie waar dan vast ook weer een nieuwe vijand wacht?
Ik blijf wel kijken maar TWD is al lang niet meer mijn favoriete serie en het wordt steeds meer een herhaling van zetten.
Dat ze nog niet terugvechten snap ik totaal. Maar zodra je terugkomt, ga je toch als de sodemieter zorgen dat je op z'n minst wat wapens achterhoudt. Zoals Rick zelf zegt; it's only been a couple of days. Dat betekent dus dat je 2 dagen (minimaal) de tijd hebt gehad om eea te verstoppen. Ook al is Rick dan nu 'verslagen', er zijn nog genoeg anderen die wel willen overleven. Ook al heb je nog geen plan voor de eindstrijd, een rode loper uitrollen is wel het andere uiterste... Verder een heerlijke serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Dat heeft hij overigens wel toegelicht. Hij had er aan gedacht wapens buiten de poorten te verstoppen, maar stel dat Negan die zou vinden dan zouden er mensen dood gaan. Iets wat hij ten koste van alles wil voorkomen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Leuke aflevering, leuke easteregg met die morsecode, misschien niet als plotdevice, maar als knipoog voor de oplettende kijker.

Hoewel Negan inderdaad vooralsnog erg één dimensionaal is, vind ik hem nog wel leuk. Zijn sarcasme en cynisme vind ik om van te smullen. Het relativeert de belachelijke setting een beetje en drukt de neus weer even op de feiten: We kijken hier naar een stripverfilming, geen realistische serie. Humor van het niveau Deadpool. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vorige week zei ik al dat er in de nieuwe wereld geen plaats is voor diplomatie en dat was volgens iemand hier niet waar. Ok, nu hebben we gisteren Rick's diplomatie gezien. En wat voor..

Stel je voor dat je in de groep van Rick zou zitten. Dan maak je toch dat je weg komt? Hij is geen leider meerr en de VS is wel groter dan Georgia alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:07
Joe-star schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:02:

Stel je voor dat je in de groep van Rick zou zitten. Dan maak je toch dat je weg komt? Hij is geen leider meerr en de VS is wel groter dan Georgia alleen.
uhhhh zombies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Negan komt er ook achter dan Maggie leeft, en dan? Dat gaat sws een leven kosten. Want Negan houdt van een eerlijke samenwerking he? haha ben benieuwdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toch heeft hij wel een punt.
Het zal overal chaos en zombies zijn, en ik begrijp de 'lokale' setting wel mbt het verhaal, maar vind het nog steeds frappant dat er geen 'buitenstaanders' zijn.

Je hebt FTWD er naast lopen, die een paar jaar achter zijn op deze serie, die zijn meer 'globaal' aan het onderzoeken, al liggen LA en Mexico niet zo gek ver bij elkaar uit de richting.

Wat ik me ECHT afvraag, waar zijn nu die 'survivor-gekkies' de preppers, die het allemaal zo voor elkaar hebben, met hun voorraden en bug-out locations.
Zijn die nu zo slim en ingegraven ?
Of kwamen ze er achter dat het toch nét even wat anders liep dan ze via Discovery Channel geleerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben je vergeten hoe ze in de situatie van de season finale terechtgekomen zijn? Negan's vriendjes houden de wegen in de gaten en als Negan hoort dat er schapen verdwalen zorgt 'ie wel dat ze allemaal terugkomen waar ze horen, minus een arm, been, of hele persoon...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 19:35

Caveman

whahoehaha

Tegen het einde van de aflevering zag Michone iets branden en daar liep ze op af... Ik heb niet zo goed kunnen zien wat dat was, ook niet na herhaald afspelen. Weet iemand dat was?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Matrassen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Op zijn minst hadden ze Negan toch kunnen snipen van afstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daar was Michonne voor aan het oefenen. Die raakte echter nog geen olifant op een meter afstand...
Meer een klusje voor Sasha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zei ik al dat er in de nieuwe wereld geen plaats is voor diplomatie en dat was volgens iemand hier niet waar. Ok, nu hebben we gisteren Rick's diplomatie gezien. En wat voor..

Vorige week hield je nog een verhaal over overleven? Waar denk je dat de beste kansen liggen? Bekijk de groep mensen eens, wie zou daar alleen weg willen of kunnen? De groep van Rick wil sowieso bij elkaar blijven, iets met nabootsen van een maatschappij....

De meeste loners zijn gewoon ten dode opgeschreven op de weg. Ook die met survival skills, iets waar de Alexandria groep totaal niet over beschikt zoals enorm duidelijk werd vorig seizoen.

Overigens is dit een prima voorbeeld van diplomatie, de belangen van een groep worden echter volledig weggecijferd. Dat deksel krijgt Negan nog wel op z'n neus.

Diplomatie volgt vanzelf na oorlog, dat is een gegeven. Hint: de comic arc van dit deel heet 'all out war'. Waar het leuke van de serie is dat deze nog wel eens afwijkt van de strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

LED-Maniak schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:40:
[...]
Daar moeten die motoren tegen kunnen. Kans is dan ook wel dat ze het ook doen op oude brandstof.
Benzine gaat na een aantal maanden 'indikken' en er komen vlokken/schilfers in ... motor zal wel starten maar na een paar km is alles verstopt.
Maar goed, zonder auto's en motoren zit er niet veel beweging meer in ...
analogworm schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:42:
Zo'n lompe dikkerd ballonnen van een meisje jatten en haar telkens little girl noemen? Kom op zeg, diende totaal geen functie.
Ik zag erin dat die bende niet veel voorstelt ... stelletje nep-boemannen die hun baas na proberen te doen. Als ze Negan pakken, stort de hele bende in.

Ze hadden 'm in de eerste minuut recht door de poort kunnen afknallen. Denk niet dat dat clubje binnen was gekomen als ze zich intussen bewapend hadden. Als er een paar afgeknald zijn, gaat de rest op de loop ... zonder Negan zie ik ze niet veel doen.
Alleen tsja, Daryl ...

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 15-11-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightthunder
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:54:
Daar was Michonne voor aan het oefenen. Die raakte echter nog geen olifant op een meter afstand...
Meer een klusje voor Sasha.
Ze heeft anders wel dat hert geraakt op vele meters afstand.. haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waarom eigenlijk van afstand snipen ? Hij was dichtbij genoeg om z'n hersens in te slaan ... of afknallen terwijl hij mooi afgetekend achter het hek stond.
Maar dat hadden ze dan wel even moeten coördineren. Niet nadat ze de hele club binnen de muur hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dti kan natuurlijk ook een strategie zijn.
Je laat je temmen als een tamme schaap en zodra ze het niet verwachten val je aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ahhhhhhh, het kwartje is hier gevallen.. heb er gelukkig net niet van wakker gelegen vannacht.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:42:
[...]

Ahhhhhhh, het kwartje is hier gevallen.. heb er gelukkig net niet van wakker gelegen vannacht.
Ik was gelukkig net de enige die het zich dus afvroeg na de aflevering :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Lauryn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:32:
[...]

Dat ze nog niet terugvechten snap ik totaal. Maar zodra je terugkomt, ga je toch als de sodemieter zorgen dat je op z'n minst wat wapens achterhoudt. Zoals Rick zelf zegt; it's only been a couple of days. Dat betekent dus dat je 2 dagen (minimaal) de tijd hebt gehad om eea te verstoppen. Ook al is Rick dan nu 'verslagen', er zijn nog genoeg anderen die wel willen overleven. Ook al heb je nog geen plan voor de eindstrijd, een rode loper uitrollen is wel het andere uiterste... Verder een heerlijke serie
Zouden ze niet een en ander in het nepgraf van Maggie gestopt hebben?
Kraay89 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:51:
Leuke aflevering, leuke easteregg met die morsecode, misschien niet als plotdevice, maar als knipoog voor de oplettende kijker.

Hoewel Negan inderdaad vooralsnog erg één dimensionaal is, vind ik hem nog wel leuk. Zijn sarcasme en cynisme vind ik om van te smullen. Het relativeert de belachelijke setting een beetje en drukt de neus weer even op de feiten: We kijken hier naar een stripverfilming, geen realistische serie. Humor van het niveau Deadpool. Leuk.
Wat was de easter egg? Heb die poster zien hangen in de woning, maar wat was daar mee?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

XyritZz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:45:
[...]

Zouden ze niet een en ander in het nepgraf van Maggie gestopt hebben?

[...]

Wat was de easter egg? Heb die poster zien hangen in de woning, maar wat was daar mee?
https://www.reddit.com/r/...l_blinking_in_morse_code/

Het idee is nu dat Daryll met Rick aan het communiceren was in morse code over de mogelijke locatie van The Saviours (I EAST)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 16-11-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wauw, ik dacht dat Rik in gevecht was met zichzelf om Negan niet de hersens in te slaan toen hij zo zat te tikken op Lucile. Briljant, schijnbaar wisten ze dat Daryl al eerder morsecode heeft moeten gebruiken (ik heb het totaal gemist :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:43:
[...]

Ik was gelukkig net de enige die het zich dus afvroeg na de aflevering :+
Ik tikte 'What did' in op m'n tablet gisteravond, de eerste autosuggestie van Google was 'What did Michonne see'. En daar was ik dus ook naar op zoek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Iemand een idee wat Rick dan terug het "morsen" was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ze zijn er inmiddels wel van overtuigd op reddit idd, alleen niets over wat Rick dus zou zeggen...

Vraag me wel af of ze dit nog dan wel een keer gaan uitleggen, want anders snapt 90% van de kijkers er niets van :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:47:
[...]

https://www.reddit.com/r/...l_blinking_in_morse_code/

Het idee is nu dat Daryll met Rick aan het communiceren was in morse code over de mogelijke locatie van The Saviours (I EAST)
Denk het niet, zo subtiel zijn de makers meestal niet. Ben blij verrast als het waar blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Robertdj schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:03:
[...]

Denk het niet, zo subtiel zijn de makers meestal niet. Ben blij verrast als het waar blijkt te zijn.
Idd, ik denk dat dit meer zoeken is dan daadwerkelijk iets dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Robertdj schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:03:
[...]

Ik denk het wel hoor :)

https://www.facebook.com/...l/videos/990984084379890/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vsDipgWzwqnT3Itd8qtq6bb2/full.jpg

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Die Morse-poster viel me ook op, die werd net iets te nadrukkelijk in beeld gebracht.
Ik had echter niet herkend dat hij morse tikte op die knuppel, dat hebben ze mooi subtiel gedaan. Ik krijg direct zin om een paar afleveringen terug te kijken of ze dat al vaker hebben gedaan. Een beetje tikken met je vinger of je voet is wel heel makkelijk te verbergen tussen de scenes door.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat een gezeur zeg... Zitten hier alleen maar hormonaal opgefokte pubers?
Ook heb ik het idee dat veel mensen gewoon niet opletten...

Negan wordt niet afgeslacht, omdat de angst er bij mensen goed in zit en dit alleen maar tot meer doden zal leiden. Rick's groep is gewoon outnumbered.
Rick voelt zich al schuldig, omdat zijn uitmoordactie uiteindelijk heeft geleid tot hun gevangenschap en de dood van die rooie en Glenn (indirect).
Vluchten heeft geen zin; ze worden uiteraard in de gaten gehouden en Negan's groep is dermate groot dat ze gewoon geen kans hebben.

Ik zie mensen hier wel vaker klagen, en toch steeds terugkomen. Beetje standaard internet gedrag; aandacht trekken met klagen en reacties uitlokken. Kijk gewoon lekker niet meer en mijdt dit topic ;)

Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar oeverloos gezever is gewoon irritant.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Die morse code poster viel mij ook al op. Ik kon er alleen nog actie aan koppelen waarin gebruikt zou kunnen worden. Als het idd met Daryl's knipoog en Rick getik te maken heeft is het best wel goed gevonden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Krasloos schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:49:
Negan komt er ook achter dan Maggie leeft, en dan? Dat gaat sws een leven kosten. Want Negan houdt van een eerlijke samenwerking he? haha ben benieuwdd
Ik was zelfs nog bang dat Negan Rick zou opdragen om Maggie op te graven, om het te bewijzen.
Maar dat gebeurde dus (gelukkig) niet.

Als ik Rick en z'n groep was had ik de spullen die ik nog had ingepakt en afgetaaid.

Waarom leven onder een schrikbewind als je feitelijk zo kunt weglopen?

[ Voor 56% gewijzigd door Snowwie op 16-11-2016 16:25 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Snowwie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:24:
Als ik Rick en z'n groep was had ik de spullen die ik nog had ingepakt en afgetaaid.

Waarom leven onder een schrikbewind als je feitelijk zo kunt weglopen?
Omdat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Waarom niet?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Omdat the Saviours de boel in de gaten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, ik heb hier ook eens een keer geklaagd. Ok. Vooruit ik zal nu nooit meer kijken.
Ondanks dat ik alles tot nu toe top vind.
seizoen 1-6 _/-\o_
Aflevering 1-3 seizoen 7 _/-\o_

Echter (vanaf) deze aflevering begin ik me ontzettend te storen aan het personage Negan.
Ezekiel, Daryl. Dat zijn ook stripfiguur karakters. Prima, niks mis mee. Echter TWD pretendeert vaak over diepgang van karakters.
Ik weet nu al meer van Ezekiel dan van Negan. En ik irriteer me aan het personage omdat het gewoon niet klopt in het verhaal. Sla dat vrouwtje dan gewoon meteen de kop in.
Is Maggie er niet om mee te nemen? Hoppa, laadt dan die pittige Rosita maar eens in om de werelbevolking weer wat op te gaan schroeven. Maar niet dat lauwe zangerige geneuzel de hele tijd.

Dwight, Rick, Maggie, Rosita, en nog vele anderen die hij eerder gepijnigd en gekleineerd heeft...Iemand moet het toch eens niet pikken. Stel, ik ben dwight, Hij verbrand mijn gezicht, pakt mijn vrouw af en laat me klusjes uitvoeren. Prima dat ik dan even doe alsof ik het pik. maar één onbewaakt moment en zijn keel ligt open. Maar van de tientallen mensen die het is overkomen 'aanbidden' ze hem allemaal? Neh...

Natuurlijk moet je het verhaal accepteren zoals het is, maar mag ik het dan ook één keer ergens niet mee eens zijn? Hoop dat het snel klaar is met die Negan.
(en niet gaan zeuren over "ja duh...zombies bestaan ook niet", dan snap je mijn punt niet)

"ja maar, het is nog maar 2 dagen geleden hoor...geef ze even de tijd" Pff GVD...Je gaat toch als eerste je wapenarsenaal veiligstellen? taktiek bespreken etc etc...

En het jammere is, tenzij het een wel heel erg opgezet plan van Rick is. Dat Rick als leider ook niet meer geloofwaardig is na de zoveelste inzinking en fout.

En nu op naar Hilltop volgende week! Go Maggie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Negan is een psychopaat die van die spelletjes houdt. Hij waant zich veilig vandaar dat hij niet perse mensen hoeft om te leggen. Daarom speelt hij ook die oervervelende spelletjes puur omdat het kan. Dat is ook meteen zijn zwakste punt natuurlijk. Ik ben dan ook benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

Rick en de rest dachten ook dat ze veilig waren en een rustig leventje konden leiden vandaar dat ze te gemakkelijk zijn geworden en een heel stuk minder op hun hoede zijn geweest. Dat zal nu natuurlijk wel weer gaan veranderen. Het is wachten tot Rick weer bij zinnen is gekomen en weer een plan opstelt om Negan te verslaan.

P.S. ik lees de comics dus ik kan wel raden welke kant het op gaat. Bovenstaande bevat trouwens geen enkele spoiler maar wel een constatering van de feiten tot nu toe. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
En ze laten Daryl nooit achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
sjaool schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:38:
Negan is een psychopaat die van die spelletjes houdt. Hij waant zich veilig vandaar dat hij niet perse mensen hoeft om te leggen. Daarom speelt hij ook die oervervelende spelletjes puur omdat het kan. Dat is ook meteen zijn zwakste punt natuurlijk. Ik ben dan ook benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

Rick en de rest dachten ook dat ze veilig waren en een rustig leventje konden leiden vandaar dat ze te gemakkelijk zijn geworden en een heel stuk minder op hun hoede zijn geweest. Dat zal nu natuurlijk wel weer gaan veranderen. Het is wachten tot Rick weer bij zinnen is gekomen en weer een plan opstelt om Negan te verslaan.

P.S. ik lees de comics dus ik kan wel raden welke kant het op gaat. Bovenstaande bevat trouwens geen enkele spoiler maar wel een constatering van de feiten tot nu toe. ;)
Ik hoop dat tijger eet Negan op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nyarlathotep schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:39:
Ook heb ik het idee dat veel mensen gewoon niet opletten...
...de dood van die rooie
Ah, duidelijk iemand die op zit te letten.
(snapte eerlijk gezegd je hele stukje niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Notna schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:29:
[...]

Omdat the Saviours de boel in de gaten houden?
En daarom kon Michonne ook ongestoord oefenen met dat jachtgeweer. :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Snowwie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:23:
[...]

En daarom kon Michonne ook ongestoord oefenen met dat jachtgeweer. :?
Scavengen is niet hetzelfde als de hele groep laten verhuizen he ;) ze zullen wel uitbhet kamp moeten om spullen te vinden, dat is niet de issue. Als het hele kamp er alleen vandoor gaat is niet heel erg onopvallend te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 13:33
Waarom kan Negan geen zin uitspreken zonder een grijns op z'n smoel te toveren, door z'n knieën te zakken, naar de lucht te kijken en overdreven de nadruk te leggen op een woord uit diezelfde zin? Ik heb er op gelet, het is hem letterlijk geen één keer gelukt. Gruwelijk irritant dat overdreven karaktertje. Echt slecht. Niveau C-film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:54:
Waarom kan Negan geen zin uitspreken zonder een grijns op z'n smoel te toveren, door z'n knieën te zakken, naar de lucht te kijken en overdreven de nadruk te leggen op een woord uit diezelfde zin? Ik heb er op gelet, het is hem letterlijk geen één keer gelukt. Gruwelijk irritant dat overdreven karaktertje. Echt slecht. Niveau C-film.
Ik vind het dan weer totally epic, ieder z'n ding;) Humor en machtmisbruik in 1, uitstekend gespeeld. Snap de haat niet wat dat betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:01:
[...]

Ik vind het dan weer totally epic, ieder z'n ding;) Humor en machtmisbruik in 1, uitstekend gespeeld. Snap de haat niet wat dat betreft.
Omdat het totaal niet subtiel is en extreem over-the-top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:01:
[...]

Ik ben het met je eens. Vind het ook sterk gespeeld. Echter, denk dat het voor steeds meer mensen duidelijk wordt dat Negan op dit moment vrij eendimensionaal is. Het personage heeft geen enkele diepgang of karakterontwikkeling gehad en dat merk je gewoon. Dit trucje kan natuurlijk niet een seizoen lang volgehouden worden. Mensen op dit forum hadden ook kritiek op Ezekiel en de (voor sommige 'aparte' tijger), maar Ezekiel werd tenminste nog wat uitgediept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veefje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:07:
[...]

Ik ben het met je eens. Vind het ook sterk gespeeld. Echter, denk dat het voor steeds meer mensen duidelijk wordt dat Negan op dit moment vrij eendimensionaal is. Het personage heeft geen enkele diepgang of karakterontwikkeling gehad en dat merk je gewoon. Dit trucje kan natuurlijk niet een seizoen lang volgehouden worden. Mensen op dit forum hadden ook kritiek op Ezekiel en de (voor sommige 'aparte' tijger), maar Ezekiel werd tenminste nog wat uitgediept.
Oh ik snap wel wat je bedoeld hoor. We weten vrijwel niks over Negan. Maar we hebben pas 2 afleveringen gehad met Negan so far. De eerste indruk was huge, goed gespeeld en het begin van een nieuw verhaallijn. Ik vind het eerlijk gezegd te vroeg om nu al te roepen dat Negan geen enkele diepgang heeft oid. Kom op mensen, we zitten bij het begin van een nieuw seizoen en een nieuwe villain. Geef t wat tijd en enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Moet zeggen, dat morse bord was me niet opgevallen. De scene met Daryl vond ik tijdens de uitzending wel opvallend/vreemd maar ik herkende er geen morse in.

Maar als het zo is dat Rick wat terug seinde dan snap ik niet dat dit nog niet ontcijferd is. Vraag me ook af of het allemaal niet wat te subtiel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2016 23:54 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

MarcoC schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:05:
[...]

Het karakter Negan is dan ook helemaal over-the-top net als in de comics. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondanks dat het goed was om Daryl te zien en meer te weten te komen over de Saviors, vond ik aflevering 3 de minste tot nu toe. Aflevering 4 daarentegen, vond ik weer een heel stuk sterker.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig, ik vond 3 juist misschien wel de beste (of misschien is leukste een beter woord, 1 was ook steengoed maar absoluut niet leuk :P) en 4 het minste :)

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2016 02:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Veefje
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:33:
[...]

Oh ik snap wel wat je bedoeld hoor. We weten vrijwel niks over Negan. Maar we hebben pas 2 afleveringen gehad met Negan so far. De eerste indruk was huge, goed gespeeld en het begin van een nieuw verhaallijn. Ik vind het eerlijk gezegd te vroeg om nu al te roepen dat Negan geen enkele diepgang heeft oid. Kom op mensen, we zitten bij het begin van een nieuw seizoen en een nieuwe villain. Geef t wat tijd en enjoy :)
Ik denk dat hij heus wel nog uitgediept wordt, hoor. Daar ligt het niet aan. Zelfs The Governor kreeg een backstory. Daarom zei ik ook dat bij nog geen diepgang en ontwikkeling heeft gehad. Het kan dus zeker nog komen en daar kijk ik zeker naar uit. Ben wel benieuwd naar zijn motivaties voor zijn handelingen en misschien een Negan aflevering waarin we zien hoe hij zover is gekomen en de leider van The Saviors is geworden.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

MarcoC schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:05:
[...]

Ik vond Negan ook zwaar over de top in deze aflevering. In eerste verschijning was het mooi en gaaf en werd hij ook geprezen om zijn acting skills, nu is het gewoon een trucje wat hij herhaalt...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 17-09 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Man man man wat een zuurpruimerij hier zeg.

Eerst wordt het karakter Negan neergezet, en dat doen ze in mijn ogen prima. Negan is lomp en zal alles doen om mensen zo ver te krijgen dat ze voor hem werken. Een groot deel van Alexandria heeft hem nog nooit gezien en enkel over hem gehoord van de groep.
Dan kom je dus even laten zien in de stad dat er een nieuwe sherrif is. En dat doet ie om een manier waarin meteen duidelijk is dat ze te maken hebben met een groep die meer wapens heeft, meer mensen heeft, meedogenloos is.
Er zal vast wel meer diepgang in Negan gaan komen, het is totaal niet logisch om een mega big bad ass tegenstander neer te zetten en daar niks van verhaal om heen te gaan maken.
Dat men ervoor kiest om dit om een rustig tempo te doen in plaatse van in een kwartier te proppen kan ik persoonlijk wel waarderen want je krijgt een veel beter feel bij wat er nu allemaal speelt. De angst die er onder sommigen heerst en de weerstand die er nog is bij anderen. Dat iemand anders dat te lang vindt duren kan ik ook snappen. Maar om dan maar meteen de serie tot de grond af te branden, daar snap ik dan weer niks van.

Indien het je niet (meer) aanstaat dan ga je toch iets anders kijken? Er is niemand die je verplicht te kijken naar iets waar je je zo aan loopt te irriteren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ieder zijn mening natuurlijk, om dat nu gleijk zuurpruimerij te noemen? blijkbaar mag je alleen positief zijn over de serie in dit topic?

Ik vond Negan in de laatste aflevering S6 en in aflevering 1 van S7 best een intrigerend karakter, maar a3 en 4 zet hij gewoon exact dezelfde personage neer, dezelfde act 3 afleveringen lang wordt imho gewoon saai. Sowieso zijn alle aflevering tot nu toe erg "langzaam" voor mijn gevoel is het verloop van de verhaallijn nog nooit zo traag gegaan. Net alsof ze niet genoeg content hebben en de boel lopen te rekken om S7 maar vol te krijgen.

tot nu toe vond ik a2 nog het leukst, daar kreeg je vrij veel info in 1 aflevering. a1 zat nog genoeg spanning in maar a3 en a4 zijn gewoon erg trage aflevering met nagenoeg geen voortgang en verhaal. Hopelijk gaat er in a5 eindelijk weer eens wat gebeuren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik vond het juist heerlijk om te zien hoe consistent Negan is. De bijna paniek waarmee Rick naar elk wapen op zoek ging om die idiote psychopaat maar geen reden te geven om iemand af te maken omdat hij simpelweg echt wreed is.

Of Rick in zijn achterhoofd al bezig is met een volgende stap - vast wel - maar nu heeft Negan nog te veel focus op Rick & Alexandria om ook maar de kleinste stap te durven voorbereiden.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
Chaoss schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:38:
Ieder zijn mening natuurlijk, om dat nu gleijk zuurpruimerij te noemen? blijkbaar mag je alleen positief zijn over de serie in dit topic?

Ik vond Negan in de laatste aflevering S6 en in aflevering 1 van S7 best een intrigerend karakter, maar a3 en 4 zet hij gewoon exact dezelfde personage neer, dezelfde act 3 afleveringen lang wordt imho gewoon saai. Sowieso zijn alle aflevering tot nu toe erg "langzaam" voor mijn gevoel is het verloop van de verhaallijn nog nooit zo traag gegaan. Net alsof ze niet genoeg content hebben en de boel lopen te rekken om S7 maar vol te krijgen.

tot nu toe vond ik a2 nog het leukst, daar kreeg je vrij veel info in 1 aflevering. a1 zat nog genoeg spanning in maar a3 en a4 zijn gewoon erg trage aflevering met nagenoeg geen voortgang en verhaal. Hopelijk gaat er in a5 eindelijk weer eens wat gebeuren.
Ja precies, beetje tempo erin. En dan mag er best tijd genomen worden om karakters te introduceren zoals ze gedaan hebben met Negan. Maar er mag ook wel wat vooruitgang vertoont worden. En ze mogen ook best wat tijd nemen om de impact op Alexandria uit te diepen. Maar volgens mij zat de balans in de afgelopen aflevering verkeerd om. Het ging om negan zijn showtje. Veel minder om de impact op alexandria, die stonden er allemaal bij als een stel lamgeslagen pipo's. En veel meer dan een lichte hint op verzet werd er niet gegeven, en dat dan tien keer.
En dat frustreert dan. Meerdere afleveringen moeten wachten totdat je eindelijk wat ziet van Alexandria. En dan krijg je dit. :O

Ik ben echt benieuwd wat er gebeurt zou zijn met de beleving van het verhaal als ze de verhaallijnen door elkaar heen zouden laten zien ipv ieder zijn eigen aflevering. Volgens mij hadden ze de impact op rick zo een beter gevolg kunnen geven, stukje bij beetje de reactie van Alexandria kunnen laten zien. En dan had hun reactie op het bezoek van Negan meer achtergrond kunnen krijgen. En daarmee zou negan ook weer meer dimensie krijgen.

Je zou je westworld eens voor moeten stellen met dat ze een hele aflevering besteden aan iedere verhaallijn. Een hele aflevering Teddy, delores, Maeve, Ford, Mib... :O Westworld is juist een mooi voorbeeld hoe kleine stukjes van ieders verhaallijn het hele plot voortdrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door analogworm op 17-11-2016 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Negan's backstory komt wel. Hij is pas in een paar aflveringen komen opdraven. Heb wat geduld!
Van veel andere karakters kreeg je ook pas (veel) later een backstory. Morgan bijvoorbeeld.

En ja, Negan's gedrag is consistent. Want zo is hij gewoon. Waarom zou hij zich ineens anders gaan gedragen? Hij is gewoon een enorme sociopaat, en slim. Hij moet iedereen onder controle houden en zorgen dat zij hem vrezen.
Hij heeft al aangetoond dat hij niet zal aarzelen om mensen de kop in te beuken als dingen niet gaan zoals hij wilt. Maar als hij aan de lopende band mensen blijft afmaken dan krijg je waarschijnlijk een opstand. En dát wil hij niet. Opportunist to the max. Hij beseft ook wel dat het beter is als mensen hem vrezen en zijn klusjes opknappen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Heb seizoen 1 & 2 helemaal gezien en nu een of 2 afleveringen van 3, maar ik moet zeggen dat ik er niet echt vrolijk van wordt en dat er kwa geloofwaardigheid toch wel wat steekjes zijn laten vallen :P.

Beetje een sensatie serie als je het mij vraagt, ik heb het iig opgegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, ik begin ook steeds meer te twijfelen of dit wel echt zou kunnen gebeuren ... 8)7

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:00:
[...]

Ja, ik begin ook steeds meer te twijfelen of dit wel echt zou kunnen gebeuren ... 8)7
_O-

• Ryan1981
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Goner schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:00:
[...]

Ja ok, de zombies is nog tot daar aan toe, maar de manier waarop sommige "opeens" gebeten worden of hoe zombies opeens kunnen rennen?

spoiler:
Voor mij was het hoogetpunte wel toen ze die koreaan aan een touw de put in lieten zakken

• Spooksel
  • Laatst online: 21:52

Spooksel

Spooksel!

Iets van 5 seizoenen geleden hoeft niet echt in een spoiler hoor :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Goh, je maakt een serie gebaseerd op een comic, dan mag je idd wel een enorm realisme verwachten :P.

Er zitten zoveel dingen in die "niet kloppen" waarom knalt Carl Negan niet gewoon voor zijn kop bijvoorbeeld? Zal niet heel erg leuk aflopen, maar als je een pistool in je hand hebt.......

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ryan1981 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:28:
Heb seizoen 1 & 2 helemaal gezien en nu een of 2 afleveringen van 3, maar ik moet zeggen dat ik er niet echt vrolijk van wordt en dat er kwa geloofwaardigheid toch wel wat steekjes zijn laten vallen :P.

Beetje een sensatie serie als je het mij vraagt, ik heb het iig opgegeven.
Je zit ook wel in het beroerdste deel van de serie. Hier haken de meeste af ;)

Kom je hier doorheen, dan komen er weer leuke seizoenen.

Default blanke hetero

Verwijderd

HeatWave schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:15:
Goh, je maakt een serie gebaseerd op een comic, dan mag je idd wel een enorm realisme verwachten :P.

Er zitten zoveel dingen in die "niet kloppen" waarom knalt Carl Negan niet gewoon voor zijn kop bijvoorbeeld? Zal niet heel erg leuk aflopen, maar als je een pistool in je hand hebt.......
Bepaalde keuzes kun je het mee eens zijn of niet, maar kom niet met geloofwaardigheid aanzetten inderdaad.

Waarom wordt Negan niet doodgeschoten? Simpel, ze willen op dit moment niemand meer verliezen en zelf wil je ook niet dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauryn
Ik vermoed dat veel mensen hier hun eigen heldendom overschatten. Dat je Negan niet durft af te maken, geloof ik meteen. Maar dat er geen vorm van verzet opgezet is in die 2 dagen is vreemd. De makers hadden dit beter kunnen uitbeelden. Eerst de terugkomst laten zien en de reacties daarop. Het zou zo moeten zijn dat iedereen doodsbang is, behalve een aantal mensen die zint op wraak.

Nu leek het wel of niet iedereen op de hoogte was. Dat vond ik wat vreemd. En ik blijf het zeggen; die inventarislijst is gewoon achterlijk. Ook al zin je nog niet op wraak, je geeft zo'n groep toch niet gewillig al je wapens. Het eerste wat je dag 1 doet is een groot deel van de wapens laten "verdwijnen" en die lijst verbranden. Vervolgens ga je bespreken hoe je ermee omgaat zodra die psychopaat voor je hek staat. Nu leek iedereen onvoorbereid. Ik had graag meer van de interne discussie gezien. Lijkt wel of we een aflevering hebben overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Lauryn schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:04:
Ik vermoed dat veel mensen hier hun eigen heldendom overschatten. Dat je Negan niet durft af te maken, geloof ik meteen. Maar dat er geen vorm van verzet opgezet is in die 2 dagen is vreemd. De makers hadden dit beter kunnen uitbeelden. Eerst de terugkomst laten zien en de reacties daarop. Het zou zo moeten zijn dat iedereen doodsbang is, behalve een aantal mensen die zint op wraak.

Nu leek het wel of niet iedereen op de hoogte was. Dat vond ik wat vreemd. En ik blijf het zeggen; die inventarislijst is gewoon achterlijk. Ook al zin je nog niet op wraak, je geeft zo'n groep toch niet gewillig al je wapens. Het eerste wat je dag 1 doet is een groot deel van de wapens laten "verdwijnen" en die lijst verbranden. Vervolgens ga je bespreken hoe je ermee omgaat zodra die psychopaat voor je hek staat. Nu leek iedereen onvoorbereid. Ik had graag meer van de interne discussie gezien. Lijkt wel of we een aflevering hebben overgeslagen.
Dat onvoorbereid klopt ook wel. Volgens mij zei Rik dat Negan een week te vroeg was.

• Lauryn
PuddingNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:08:
[...]

Dat onvoorbereid klopt ook wel. Volgens mij zei Rik dat Negan een week te vroeg was.
Als ik me goed herinner: "you said a week, it's only been a couple of days"

Dan hoort iedereen inmiddels toch wel te weten wie die gast met die knuppel is en waar hij toe in staat is. Er moet toch al gesproken zijn over de nieuwe orde, de nieuwe regels. Het lijkt bijna alsof ze terugkwamen en weer over zijn gegaan tot de orde van de dag. Lijkt mij dat de rest toch op z'n minst zou willen weten waar de missende groepsleden zijn gebleven oid. Kortom er moet over gesproken zijn. Jammer dat we dat niet hebben meegekregen.

Enige verklaring die ik voor mezelf heb bedacht is dat Rick heeft uitgelegd dat er iemand om de zoveel tijd de helft van hun voorraden komt opeisen. Verder heeft er dan niemand bij stilgestaan dat ze ook nog een heel wapenarsenaal hebben waar diezelfde persoon misschien ook interesse in heeft 8)7 En die griet die alles beheert heeft ook geen seconde gedacht om die inventarislijst dan op z'n minst te vernietigen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Precies!
Hé, het is een wereld vol zombies he. Een wereld met ook nog eens veel rivaliserende groepen die elkaar naar het leven staan.

Elke dag ging er wel iemand dood. Het gaat om overleven. En overleven is scherp blijven. Dat was altijd de kracht van Rick (op één eerdere inzinking na). Maakt het dan nog wat uit of iemand door zijn hoofd is geschoten tijdens een gevecht of tot rabarbermoes is geslagen door een sociopaat? Het oogt gruwelijker, maar resultaat is hetzelfde he. En qua gruwelijkheid had Negan ook wel een pijnlijkere dood kunnen verzinnen. Oogt gruwelijk maar na 2 klappen merk je er zelf niks meer van.

Dus wordt je vrijgelaten en moet je naar Negans pijpen gaan dansen. En ja, dan is het eerste wat je doet datgene dat Lauryn beschrijft.

Want nu heb je niks en moet je met 'iets bijzonders' komen volgende keer, anders sterft er alsnog iemand.

Tuurlijk komt het vast allemaal weer goed, maar dit klopt niet met hetgeen waar Rick toe in staat is en zeker niet met dat wat ze allemaal al hebben meegemaakt.

Huil huil, 'ik wil niemand meer verliezen...'. Wacht even... Is Negan misschien zo doordtrapt dat er iets in het water zit in Alexadria waardoor je gaat reageren als een zwakzinnig bang hertje? }:O

Maar blijft leuke serie hoor. Verheug me op Hilltop en Ezekiel&Co.
Rosita krijgt ook meer betekenis nu.
Komt wel weer goed dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:28:
Precies!
Hé, het is een wereld vol zombies he. Een wereld met ook nog eens veel rivaliserende groepen die elkaar naar het leven staan.

Elke dag ging er wel iemand dood. Het gaat om overleven. En overleven is scherp blijven. Dat was altijd de kracht van Rick (op één eerdere inzinking na). Maakt het dan nog wat uit of iemand door zijn hoofd is geschoten tijdens een gevecht of tot rabarbermoes is geslagen door een sociopaat? Het oogt gruwelijker, maar resultaat is hetzelfde he. En qua gruwelijkheid had Negan ook wel een pijnlijkere dood kunnen verzinnen. Oogt gruwelijk maar na 2 klappen merk je er zelf niks meer van.
Maakt het wat uit of je opa van 85 vredig in zijn slaap sterft of je kind van 4 onder de bus komt?
Het resultaat is hetzelfde toch?
De menselijke geest kan veel hebben, maar is zeker ook kapot te krijgen. Dat maken gelukkig maar weinig mensen mee, maar the walking dead wordt door velen hier als een of andere game gezien. Als je a doet dan heeft dat b gevolg.....yeah right.

Heb het al vaker gezegd, maar een ieder die zich oprecht probeert in te leven in die situaties zou gruwelen. Waarom denk je dat je zoveel zelfmoorden tegenkomt door de seizoenen heen....Uiteraard kun je het altijd oneens zijn met bepaalde keuzes, maar hier wordt soms zo makkelijk gezegd dat zaken totaal onlogisch zijn of dat ze wel even dit of dat zouden doen.

• readytoflow
  • Niet online
Samenvattend 2 dingen die mij storen:
Apathische omslag van Rick
Overdreven gedoe van Negan (maar dan weer niet zo als bijv. wel goed is gedaan bij The Joker)

Wij gaan het niet eens worden zie ik...
Moord is <> vredige dood.

Maar het goede nieuws is dat mag want: hé...Het is maar een tv serie! (over Tom&Jerry gaan we ook geen ruzie maken toch? :> )

En natuurlijk doet het je wat, maar je moet niet vergeten dat, in die verder onvoorstelbare wereld, je daar continu met gruwelen wordt geconfronteerd. En zeker de hardcore leden van Ricks groep hebben al flink wat moeten verduren.

• Veefje
Chaoss schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:38:
Ja, dat is wel waar het voor veel mensen op neer komt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

readytoflow schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:09:
Samenvattend 2 dingen die mij storen:
Apathische omslag van Rick
Overdreven gedoe van Negan (maar dan weer niet zo als bijv. wel goed is gedaan bij The Joker)
Misschien zijn Rick en Daryl niet echt omgeslagen maar doen ze even alsof en communiceren ze in het geheim met elkaar over de locatie van het kamp van de Saviours :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Ik dacht dat het ver ging met het analyseren.. tot ik deze video zag:

Ben benieuwd of ze echt zo ver gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
.oisyn schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:20:
Ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet denken. Ze hadden zo'n goede kans om Negan af te slachten, maar nu ze al hun wapens kwijt zijn is die kans wel verkeken. Ook wil het er bij mij niet in dat Rick dit nou ineens zou accepteren. Ze zijn lang genoeg op de vlucht geweest, dan gaan ze toch weer weg? Het is niet dat ze opgesloten zitten, ze moeten immers ook providen voor Negan dus uitstapjes lijken me de normaalste zaak van de wereld.
Ik vraag me ook af of Negan niet nu veel meer naar voren is getreden en ze dus bijv in de gaten houdt.
Rick lijkt het voor nu te accepteren omdat hij geen uitweg ziet maar iedereen hoe dan ook in leven wilt houden. Daar is hij best goed in maar hij heeft dus nu even niet meer de fut om terug te vechten.
Maarja, je zag 'm op gegeven moment even twijfelen en overwegen om Negan met die knuppel te lijf te gaan dus de oude Rick is misschien onderdrukt, maar die komt wel weer terug (anders zou het eigenlijk gewoon afgelopen zijn met z'n karakter, want een soap over life with Negan is ook maar zo lang interessant :)).
Hij kan weleens van gedachten veranderen als 'ie Ezekiel ontmoet. Dan worden de verhoudingen misschien weer een beetje eerlijk en geeft dat Rick hoop op een kans om Negan te stoppen. Zou mooi zijn. :)

Ik dacht toen ik Daryl zag: damn, hij ziet eruit alsof ie is gebroken. Maar toen Dwight op z'n motor zat en gewoon sympathie en zelfs empathie toonde... Daryl is gewoon niet te breken. Respect!
_O-

Overigens; hebben ze bij de kingdom geen wapens? Heeft Negan die ook afgepakt of doet ie dat alleen bij Rick?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 18-11-2016 09:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 17-09 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb het vermoeden dat Daryl van te voren heeft te horen heeft gekregen: als jij tegen iemand iets zegt dan zal die persoon sterven. Of iets in die richting.
Je ziet dat hij heel duidelijk geen enkele reactie geeft; bijvoorbeeld in het stukje waar Negan hem vraagt of hij wil blijven. Geen enkele verbale reactie at all.
Gebroken of niet gebroken, op zo'n moment verwacht je eendere welke reactie. Of hij zegt No Negan I would like to stay with you, oftwel Yes Negan bla bla bla....

Hij lijkt inderdaad nog niet gebroken en dus verstandig te handelen naar de instructies die hij gekregen heeft.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Cyphax schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:40:
[...]
Overigens; hebben ze bij de kingdom geen wapens?
Kingdom heeft wel (vuur) wapens. Bij de aflevering van die varkens waren ze gewapend. Morgan kreeg ook een pistool van Ezekiël.
Als ze Morgan en Carol redden van die walkers gebruiken ze slag- en steekwapens, maar waarom zou je ammo verspillen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 18-11-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat Daryll tactisch instemt
Ze zijn al vaker gescheiden geweest, en hij zal vertrouwen op de groep om hem tzt te ondersteunen.
Misschien is het zelfs als tactiek vooraf doorgenomen, de serie is een meester in plot-twists gebleken.
iig is Daryll niet de persoon die zich zomaar laat omprogrammeren.

Nu er in elke gemeenschap key-persons zitten, is de aanloop op vereniging aanstaande, Maggie zal zich zonder vragen bij de groep van Rick voegen, en Ezekiel is 'verliefd' op Carol, dus die zal hem samen met Morgan die "kroonprins" coachen in de goede richting, en Ezekiel zal dan ook volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Hhmmmm misschien toch ook maar eens gaan kijken. Heb normaal niets met zombies (ook geen afkeer ervan) maar hoor zoveel mensen erover. Heb wel voorlopig wat te doen dan. Seizoen 1 beginnen Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:57:
Misschien is het zelfs als tactiek vooraf doorgenomen, de serie is een meester in plot-twists gebleken.
Echt waar? Ik denk juist dat plottechnisch de serie meestal steken laat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jaydenjarno schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:15:
Hhmmmm misschien toch ook maar eens gaan kijken. Heb normaal niets met zombies (ook geen afkeer ervan) maar hoor zoveel mensen erover. Heb wel voorlopig wat te doen dan. Seizoen 1 beginnen Haha
De zombies zijn bijzaak. Het gaat om de mensen en wat die doen als de hele wereld uit elkaar valt. Zombies zijn toevallig de reden waarom dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Weer een aardige aflevering, maar geen topper. Voor veel mensen zal dit weer een trage aflevering zijn. Wel is te zien dat Maggie de leiding van Hilltop gaat overnemen, wat een aantal hier ook al zeiden. Carl en Enid hun verhaal hoefde ik persoonlijk niet te zien. Dat Jesus en Carl zich verstopt hebben in die vrachtwagen, daar ben ik wel benieuwd naar. Wanneer ze bij Negans compound komen, zullen ze wel niks kunnen doen met z'n tweeen, maar er kunnen dan wel al plannetjes gesmeed worden tussen Alexandria en Hilltop. Dit is de vijfde afl, dus The Kingdom zal wel snel in het spel ook moeten komen. Dit seizoen wordt dan duidelijk een overbruggingsseizoen. Ik ga er niet van uit dat The Saviors dit seizoen worden verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Was wel een aardige aflevering, ja. Carl en Enid was ergens wel weer mooi om te zien. Dit is wel wat Carl nodig heeft, denk ik. Ben wel benieuwd hoe Hilltop zich nu gaat ontwikkelen.
Jesus en Carl in die truck ben ik ook erg benieuwd naar.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Veefje schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:25:
Weer een aardige aflevering, maar geen topper. Voor veel mensen zal dit weer een trage aflevering zijn. Wel is te zien dat Maggie de leiding van Hilltop gaat overnemen, wat een aantal hier ook al zeiden. Carl en Enid hun verhaal hoefde ik persoonlijk niet te zien. Dat Jesus en Carl zich verstopt hebben in die vrachtwagen, daar ben ik wel benieuwd naar. Wanneer ze bij Negans compound komen, zullen ze wel niks kunnen doen met z'n tweeen, maar er kunnen dan wel al plannetjes gesmeed worden tussen Alexandria en Hilltop. Dit is de vijfde afl, dus The Kingdom zal wel snel in het spel ook moeten komen. Dit seizoen wordt dan duidelijk een overbruggingsseizoen. Ik ga er niet van uit dat The Saviors dit seizoen worden verslagen.
spoiler:
Carl in de vrachtwagen is iets dat ook in de comics gebeurde, en die gebeurtenis is vrij belangrijk voor de relatie tussen de Saviours en Alexandria. Ben benieuwd of het ook zo gaat gebeuren in de serie.

Do what you love, do it often

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat een aanfluiting dat Fox, al voor de 2de keer reclame in een half uur.
De eerste en de laatste keer op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

macciez schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:55:
[...]
Ben benieuwd of het ook zo gaat gebeuren in de serie.
Nou, als het bijna zover is, zet het dan in spoiler-tags, OK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15

Daniel36

vernieuwde formule

prima afl. beetje van alles wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
Prima aflevering weer. Beetje actie, wat verdere uitdieping van karakters (Gregory en Jesus). Een man die heel erg het Negan truukje doet, maar daarmee overduidelijk laat zien dat de Saviors zonder Negan niet zoveel meer voorstellen dan alleen een grote groep mensen. Er wordt een flink een-tweetje in stelling gebracht voor de machtsovername in hilltop door Maggie, duidelijk te zien tijdens 'de aanval' waar zij zichtbaar de leiding neemt en mensen aanstuurt.

Carl die weer op de zoveelste miraculeuze wijze iets gaat overleven wordt wel een beetje oud, maar ik ben toch weer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ncornelisse schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:37:
Wat een aanfluiting dat Fox, al voor de 2de keer reclame in een half uur.
Klopt ja, heel irritant. Ik keek via de app dus ik kon makkelijk doorskippen, maar het eerste reclameblok was rond 25 minuten afgelopen en op 35 minuten stond de volgende klaar. Waanzin.
macciez schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:55:
[...]

spoiler:
Carl in de vrachtwagen is iets dat ook in de comics gebeurde, en die gebeurtenis is vrij belangrijk voor de relatie tussen de Saviours en Alexandria. Ben benieuwd of het ook zo gaat gebeuren in de serie.
Dit mag wat mij betreft in een spoiler tag... Ik had het niet willen weten :/. Zie ook topicwarning.

On-topic: een verwachtte aflevering mbt de Hilltop. Dat Maggie de leiding over ging nemen was natuurlijk al zo klaar als een klontje. Toch vraag ik me af hoe ze dat dan uiteindelijk gaan doen met de Saviors. Ze kan niet openlijk optreden natuurlijk, dus dan moeten ze Gregory houden als pion. Goed, er kan hem natuurlijk iets overkomen, maar dan moet iemand anders het stokje voor de schijn overnemen. En hij zal vast ook wel doordraaien nu zijn booze weg is, want de man was duidelijk een alcoholist :).

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 21-11-2016 23:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Goner schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:59:
[...]

Nou, als het bijna zover is, zet het dan in spoiler-tags, OK ?
Zie 2 comments hierover, maar ik vertel toch helemaal niks wat nog niet is gebeurd in de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
macciez schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 06:40:
[...]
Zie 2 comments hierover, maar ik vertel toch helemaal niks wat nog niet is gebeurd in de serie?
Ik vind het ook niet zozeer een spoiler. Oke, misschien dat de gebeurtenis belangrijk is voor Alexandria en The Saviors. Maar dat had een ieder ook zelf wel kunnen beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je geeft nogal een dikke hint zo wat er met Carl gaat gebeuren met
spoiler:
een gebeurtenis die de relatie gaat veranderen.
Ik ken de verhaallijn uit de strips niet, maar dat kan maar één ding zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Okay, ik ben een andere mening, maar wil het ook niet verpesten voor anderen. Mijn excuses. (is het trouwens "ben een andere mening" of "heb een andere mening")

spoiler:
test

[ Voor 22% gewijzigd door macciez op 22-11-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kraay89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:40:
maar daarmee overduidelijk laat zien dat de Saviors zonder Negan niet zoveel meer voorstellen dan alleen een grote groep mensen.
Meerdere groepen, die redelijk autonoom opereren blijkbaar.
Die wanna-be-Negan zei :
Well, the other people of ours your were dealing with?
Dat is dan vermoedelijk die groep die in dat gebouw met arsenaal zaten en volledig uitgeroeid zijn door Rick's groep (de real go-getters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
Goner schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:06:
[...]

Meerdere groepen, die redelijk autonoom opereren blijkbaar.
Ja, vermoedelijk groepen die langer of minder lang aangesloten zijn bij de saviors. En langzaam van onderdrukten tot bondgenoten zijn gegroeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Laatst online: 21:52

Spooksel

Spooksel!

Nee, die groepen zijn in feite allemaal gewoon altijd al Saviours geweest. Het zijn extra bases van de Saviours waarvan er dus verschillende in de omgeving rondom hun HQ zijn, met als doel dus om als tussenpost te fungeren tussen kolonies zoals Alexandria, Hilltop en The Kingdom zodat die niet ontdekken waar de Saviours HQ is.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Aparte muziekkeuze trouwens bij die nachtelijke bangmakerij ; Finlandia suite ... blijkbaar zijn er saviours met een greintje beschaving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ben ik de enige die vond dat die Neegan wannabe wat snel over het feit heen wandelde dat Hilltop die walkers uitbraak zo makkelijk pareerde?

Of heb ik iets gemist?

[ Voor 3% gewijzigd door metallicattim op 22-11-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vroeg me zelfs even af of het wel door de Saviours was gedaan ...
Die Simon reageerde aanvankelijk of hij niks wist. Pas later gaf hij toe dat het was om ze te herinneren aan de 'buitenwereld' en dat zij ze wel hadden opgeruimd (service alweer).
Maar
.. and you cleaned up the mess yourselves.
Good on you.
Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.