Een tussenstand van de
poll uit deze post; na 86 stemmen.
Ondanks alle geuite kritiek, vond 51% beide afleveringen goed. Hierbij was zelfs 84% (72 vd 86 stemmen) tevreden over aflevering 1. Dat is zeker geen slechte score voor de seizoensopening. Met 57% wordt S07E02 nog steeds door de meeste mensen gewaardeerd, maar wel een stuk minder dan de aflevering met Lucille.
Als rechtgeaarde azijnpissers is er ook kritiek. Weliswaar vond maar 13% S07E01 niet goed, maar de tweede aflevering kon al bij 40% kritiek rekenen (en dat zijn toch 34 stemmers).
Als ik een beetje door de reacties scroll dan lopen de meningen qua onderbouwing uiteen, ondanks dat ze vaak over hetzelfde gaan. De één mist karakterontwikkeling, de ander vind dat er teveel opbouw is; de ene TWD-kijker vindt het teveel aan actie in ep.1 mooi gecompenseerd in ep.2, de ander viel erbij in slaap.
Er zijn maar weinig mensen die voor "anders, namelijk..." gekozen hebben. Wellicht omdat de mening heel duidelijk naar goed of slecht neigt, of omdat de nuance niet perse nodig was.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken: ondanks de zee aan kritiek die voorbij is gekomen na 2 afleveringen in seizoen 7, zijn we met elkaar redelijk onverdeeld als het om de seizoensopening gaat. Aflevering 2 kan op meer kritiek rekenen, maar wordt nog steeds goed gewaardeerd.
Lijkt mij prima om mee verder te gaan richting ep.3. Mits we daar niet de lijn van de poll doortrekken. (100 -> 84 -> 57 -> ...?
Ik heb in elk geval gestemd op allebei goed. Ik ben zeer tevreden over wat ik tot nu toe gezien heb. Veel plezier met de rest van het seizoen in elk geval, allemaal.