[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Wat een poep aflevering.

Je wil graag weten hoe het met Rick & Co gaat en nu gooien ze er weer zo'n Carol en Morgan FILLER door heen. Deze aflevering had ik eigenlijk als episode 1 verwacht, maar dit was natuurlijk te verwachten.

Shit weer een week wachten..... :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

Spooksel

Spooksel!

Snowwie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:13:
Wat een poep aflevering.

Je wil graag weten hoe het met Rick & Co gaat en nu gooien ze er weer zo'n Carol en Morgan FILLER door heen. Deze aflevering had ik eigenlijk als episode 1 verwacht, maar dit was natuurlijk te verwachten.

Haha, zelfs zonder de preview te kijken vorige week had ik wel een paar tientjes d'r om durven te verwedden dat we nu naar Carol/Morgan zouden switchen :D

Ik vond het iig een toffe aflevering, mooie introductie van The Kingdom en Ezekiel/Shiva. Ben erg blij dat ze dit aspect uit de comic's d'r in gehouden hebben :D

Alexandria, Hilltop, The Kingdom... en allemaal onder de duim van Negan en zijn Saviours. Woei...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TWD + Lego =

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Ach al die plekken lijken zowat utopisch en ik erger me eigenlijk groen en geel aan het Adam en Eva gehalte dat de meeste bewoners uitstralen. Allemaal zo naief ogend, nog zo keurig gekleed, geschoren en gewassen terwijl de zombie uitbraak al bijna 2 jaar aan de gang is. En nog altijd hebben ze benzine.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

LOL, Goud. Doet die Mutt uit Kingdom of the Crystal Skull toch nog eens iets nuttigs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

S07E01: Negan, Lucille, Abraham, Glenn en Rick; of liever S07E02: King Ezekiel, Shiva, Morgan en Carol. Of toch maar allebei? De meningen over deze 2 afleveringen lopen echt mijlenver uiteen hier op GoT. Dus wat vind jij?

Poll: Wat vond je tot nu toe van seizoen 7?
S07E01 goed; S07E02 goed
S07E01 goed; S07E02 slecht
S07E01 slecht; S07E02 goed
S07E01 slecht; S07E02 slecht
Anders, namelijk...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397789&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Het kan zijn dat je onder Chrome de resultaten niet ziet. In Edge werkt het dan weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb op anders gestemd.
Deze tweede aflevering had absoluut niet het niveau van de eerste maar dat was ook wel te verwachten.

Ondanks dat deze aflevering wat langdradig was is hij wel nodig voor het vervolg van het verhaal.

Carol ben ik alleen wel helemaal klaar mee zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond aflevering 2 eigenlijk beter dan de eerste, meer inhoud, dialoog en een grappige insteek. Aflevering 1 vond ik ook wel oké, maar puur simpel geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:40:
Vond aflevering 2 eigenlijk beter dan de eerste, meer inhoud, dialog en een grappige insteek. Aflevering 1 vond ik ook wel oké, maar puur simpel geweld.
Precies. Aflevering 1 vond ik leuk, maar het was wel erg vlak imho. Gehalte van dom voor de tv zitten en niet na hoeven denken was erg hoog. Aflevering 2 zet het denkproces af en toe weer op gang, weinig actie triggered voor een aantal mensen dan inderdaad een 'domme aflevering' mindset. Persoonlijk houd ik meer van 1, maar 2 mag er ook wezen. Ideaal zou een mix tussen 1 en 2 zijn. Denk er wel aan dat je maar een beperkt aantal mensen kan neerleggen voordat je dadelijk niemand meer over hebt :+
Snowwie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:25:
Ach al die plekken lijken zowat utopisch en ik erger me eigenlijk groen en geel aan het Adam en Eva gehalte dat de meeste bewoners uitstralen. Allemaal zo naief ogend, nog zo keurig gekleed, geschoren en gewassen terwijl de zombie uitbraak al bijna 2 jaar aan de gang is. En nog altijd hebben ze benzine.
Eens, E02 ook weer "ach wat een toeval, alles netjes geregeld en loopt op rolletjes. Laat me raden, *insert Rick* en *poef* weer alles naar de klote?" gehalte.

--------------------
En verder, Carol mocht van mij 3 seizoenen geleden al eruit :7 . Wat een eigenwijs, dom, strontvervelend en bovendien verschrikkelijk arrogant figuur zeg :X O-) Zeiktrut-gehalte was E02 wel erg hoog, vooral dat domme sarcastische gedoe tegen Ezekiel kon me niet bekoren...

[ Voor 37% gewijzigd door Kuusj op 01-11-2016 01:01 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
kuusj98 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:53:
[...]

Aflevering 2 zet het denkproces af en toe weer op gang, weinig actie triggered voor een aantal mensen dan inderdaad een 'domme aflevering' mindset. Persoonlijk houd ik meer van 1, maar 2 mag er ook wezen. Ideaal zou een mix tussen 1 en 2 zijn. Denk er wel aan dat je maar een beperkt aantal mensen kan neerleggen voordat je dadelijk niemand meer overhoudt
Tja, dit is natuurlijk altijd zo met een rustigere aflevering. Als je op Twitter kijkt tijdens een aflevering als deze op Fox, dan zie je ook altijd reacties als 'wat slecht', 'wat traag', 'er gebeurt niks'. Het hoort erbij. Dan realiseer je je weer dat de meeste (grote publiek) kijkers toch TWD kijken voor de actie en niet voor karakterontwikkeling en dergelijke. Terwijl je beide nodig hebt voor een serie als deze. Dat kun je TWD zelf ook kwalijk nemen, want het is een serie die er eeuwig mee worstelt om een goede balans te vinden. Veel van dit soort afleveringen voelen ook vaak aan als fillers, waar je weinig informatie opdoet voor het vervolg. Dat vind ik nu niet het geval.

Ik vond het zelf ook een goede aflevering. Het was natuurlijk een traag tempo, maar er gebeuren belangrijke dingen voor het vervolg van het seizoen. Zoals de band die The Kingdom en Alexandria vast gaan vormen. De relatie die gesmeed wordt tussen Carol, Morgan en Ezekiel. Inhoudelijk zeker beter dan de première.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:03

Cyphax

Moderator LNX
Carol doet mij ook niet veel maar dat ligt imho aan het schrijfwerk. Gaat niet echt ergens naartoe met haar. Tenminste, niet echt snel interessant. Wmb laten ze haar meer met rust of geven ze haar een interessante rol. Ze wordt anders teveel een nieuwe Andrea.
Ik vond Ezekiel wel heel interessant. Hij presenteert zich in eerste instantie als een koning maar one on one zie je toch dat ie niet gek is ofzo. Mooi figuur.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Veefje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 05:58:
[...]
Tja, dit is natuurlijk altijd zo met een rustigere aflevering. Als je op Twitter kijkt tijdens een aflevering als deze op Fox, dan zie je ook altijd reacties als 'wat slecht', 'wat traag', 'er gebeurt niks'.
Twitter ? Je hoeft alleen maar hier te kijken ... bloedbad of rustig, er valt altijd wat te zeiken. Vraag me wel 's af waarom sommigen nog kijken ; soort tv masochisme ??
Jorgen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:08:
Ook wel lekker slinks hoe ze The Saviors naaien door ze met-zombies-volgevreten-varkens te geven. :P
Wat zou dat op den duur doen voor je 'gezondheid' ?

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 01-11-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Was even omschakelen bij aflevering 2, ben benieuwd hoe het verder gaat, vind die tijger wel erg vet :)

Ben trouwens begonnen aan Fear the walking dead en ben nu halverwege seizoen 2 maar niet te vergelijken met TWD, weet ook nog niet als ik deze serie verder ga kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goner schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:03:
[...]

Twitter ? Je hoeft alleen maar hier te kijken ... bloedbad of rustig, er valt altijd wat te zeiken. Vraag me wel 's af waarom sommigen nog kijken ; soort tv masochisme ??

[...]

Wat zou dat op den duur doen voor je 'gezondheid' ?
Als je kijkt naar FTWD dan zie je dat ze zich daar te pas en te onpas met zombieresten insmeren. Het is niet zoals in 28 Days dat contact met 1 druppel je al meteen in een walker verandert, dus normaal contact is geen probleem. Het wordt natuurlijk compleet anders wanneer je de boel daadwerkelijk opeet. We zullen dus wel verschillende momenten gaan zien dat er besmet varkensvlees net wel/net niet gegeten wordt. Mijn vermoeden is wel dat The Saviors hier ziek van gaan worden en dat er op deze manier zeker ook slachtoffers gaan vallen. Tja,... goed koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Meulendijks89 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:16:
Was even omschakelen bij aflevering 2, ben benieuwd hoe het verder gaat, vind die tijger wel erg vet :)

Ben trouwens begonnen aan Fear the walking dead en ben nu halverwege seizoen 2 maar niet te vergelijken met TWD, weet ook nog niet als ik deze serie verder ga kijken..
Voor FTWD hebben we trouwens een eigen topic, maaargoed... ik zou zeggen kijk iig seizoen twee nog even uit. Naar het einde toe wordt het nog best goed (vind ik iig :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ben benieuwd of die 2 series ook naar elkaar toe groeien. Dan doel ik op dat Fear eindigd in de liftschaft van het ziekenhuis waar Rick wakker wordt. Waar die handen langs de deur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De verwachting is van niet. Niet op hetzelfde moment als waar Rick nu is, want TWD speelt zich ondertussen een paar jaar verder dan FTWD af. Daarnaast de logistiek: hoe komen ze van Atlanta naar de East Coast, of andersom. En dan nog het plot: waarom zouden de mensen die zich nu aan de Amerikaanse oostkust en in Mexico bevinden zich begeven op een lange en gevaarlijke weg naar Atlanta en omstreken; of wat zou Rick en zijn kameraden moeten bezielen om vice versa te gaan. Daar moet plottechnisch wel een heel goed verhaal achter zitten.

Jouw idee dat FTWD ergens op een eerder moment een tie-in heeft met de serie, zou op zich wel kunnen, maar volgens mij zijn ze in FTWD ook al lang het ziekenhuismoment voorbij.

Enfin, ik zou een cross-over best tof vinden, maar zolang de verhaalljinen zo zijn als nu - FTWD survival en rust creëren vs TWD oorlog en allianties - zie ik het nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Mijn idee is dat Fear voor het begin van de Walkind dead zich afspeelt. En hoeveel jaar dat is weet ik niet.
Maar het zou wel tof zijn als er iets is wat je zou kunnen herkennen uit de andere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jorgen schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:18:
We zullen dus wel verschillende momenten gaan zien dat er besmet varkensvlees net wel/net niet gegeten wordt. Mijn vermoeden is wel dat The Saviors hier ziek van gaan worden en dat er op deze manier zeker ook slachtoffers gaan vallen. Tja,... goed koken?
Tja, de varkens zelf worden er blijkbaar ook niet ziek van.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Fear begint in de periode van de uitbraak, dat is het moment in TWD S1 E1 waarin Rick in het ziekenhuis ligt!

Fear ligt nu qua tijdlijn denk ik een paar jaar achter TWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

.oisyn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:37:
[...]

Tja, de varkens zelf worden er blijkbaar ook niet ziek van.
Die worden vrij snel geslacht, lijkt het, maar een mensenziekte hoeft hen niet perse ziek te maken natuurlijk. Lijkt me in elk geval wel tof om Negan een hamlapje te zien roosteren en om hem daarna lekker op te eten. * gniffel, gniffel, gerechtigheid, enzo *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is het een mensenziekte? Ik dacht dat er ook zombie-dieren waren (hebben we geen honden walkers gezien in het verleden?)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Spooksel schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:37:
Fear begint in de periode van de uitbraak, dat is het moment in TWD S1 E1 waarin Rick in het ziekenhuis ligt!
Maar hoe lang heeft Rick in coma gelegen ??
Op het moment dat hij wordt neergeschoten is er dacht ik nog geen sprake van een uitbraak ??
.oisyn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:43:
Is het een mensenziekte? Ik dacht dat er ook zombie-dieren waren (hebben we geen honden walkers gezien in het verleden?)
Daar is een grappige verklaring voor (zet het voor de zekerheid maar in een spoiler) :
spoiler:
No Zombie Animals?

Well on Thursday night, Robert Kirkman appeared on the Conan Show and he was faced with that very question, why aren’t there any zombie animals on the television show? Kirkman explained the following.

“The artist that draws the comic book loves drawing people, loves drawing zombies, does not enjoy drawing animals so much.”

There you have it folks! The reason why we don’t have any cool zombie animals walking around is because Charlie Adlard doesn’t like to draw them. Maybe we should email, or tweet, or whatever at Charlie, to see if he could possibly change his mind.

[ Voor 57% gewijzigd door Goner op 01-11-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Goner schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:56:
[...]

Maar hoe lang heeft Rick in coma gelegen ??
Op het moment dat hij wordt neergeschoten is er dacht ik nog geen sprake van een uitbraak ??
Alle schattingen zijn ongeveer 2-3 maanden.

Hier zijn wat goeie breakdowns te vinden: http://www.walkingdeadfor...7/long-rick-coma-398.html
They don't make it clear in the TV show or the comics, but in episode 5 (Wildfire), Jenner says it is "Day 194 since wildfire was declared and 63 days since the disease abruptly went global". This would be the fourth day since Rick woke up. This means the disease has been spreading for over 6 months and has been an international pandemic for 2 months.

When he wakes up, Rick seems to have several weeks of beard stubble on his face, and the flowers on the nightstand have been dead for at least a couple of weeks. When he meets Morgan and they go to the police station, Morgan says the gas lines have been shut down for "maybe a month". Since the gas lines are in the same town as the hospital, we can assume the hospital shut down around the same time as the gas. In episode 6 (TS-19), Jenner says he has "been in the dark [meaning he hasn't had communications with anyone else] for almost a month". It is hard to believe the CDC would collapse as quickly as a small-town hospital in Georgia, but that seems to be the case.

The problem is that none of this tells us anything about how long Rick was comatose, only how long he was comatose AFTER the hospital was overrun - about a month. The stubble on his face proves that, but the hospital (or Lori) could have been shaving him while he was in the coma right up until the hospital went down.

In the first episode (Days Gone Bye), just before Rick gets shot, he and Shane are chatting about women and relationships. That would lead me to believe the disease is not in the USA yet, as they would be preoccupied with handling the outbreak (they ARE cops, and cops would be the first responders in a zombie crisis), or at least DISCUSSING it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er was toch een zombie-meisje in de allereerste aflevering, nog voordat Rick werd neergeschoten?
.edit: oh wacht dat was waarschijnlijk een droom, als ik het plot van die aflevering op wikipedia lees:
In rural Georgia, former Sheriff deputy Rick Grimes (Andrew Lincoln) stops his vehicle near an abandoned and ransacked convenience store in search of gasoline. He spots a little girl (Addy Miller) walking around and attempts to help her, but she turns around, revealing herself to be a Walker. The child charges at Rick, forcing him to shoot her.

Weeks earlier, before the apocalypse, Rick, along with his long-time partner and childhood friend Shane Walsh (Jon Bernthal), are called to a high speed pursuit. After the car crashes during the chase, two men emerge from the wreck and are shot dead on the scene. Rick is shot in the abdomen but recovers quickly due to his bulletproof vest. A third man then emerges from the vehicle and shoots Rick in the upper back while he talks to Shane, leaving him seriously wounded and in a coma.

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

FTWD vind ik ook beduidend minder dan TWD, dus van mij hoeft een merge niet zo.
Af en toe een "knipoog" naar elkaar zou tof zijn, maar voorlopig zitten ze allebei aan de andere kant van het land volgens mij, maar in FTWD zitten ze misschien in week 2/3 (zou zomaar dag 7 kunnen zijn geen idee:P) ?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32
Afvalzak schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:52:
FTWD vind ik ook beduidend minder dan TWD, dus van mij hoeft een merge niet zo.
Af en toe een "knipoog" naar elkaar zou tof zijn, maar voorlopig zitten ze allebei aan de andere kant van het land volgens mij, maar in FTWD zitten ze misschien in week 2/3 (zou zomaar dag 7 kunnen zijn geen idee:P) ?
Gezien de reisafstand zijn ze al een aantal weken(maanden) verder hoor. FTWD heeft wel zijn spannende stukjes maar inderdaad af en toe -net niet-.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

.oisyn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:29:
Er was toch een zombie-meisje in de allereerste aflevering, nog voordat Rick werd neergeschoten?
.edit: oh wacht dat was waarschijnlijk een droom, als ik het plot van die aflevering op wikipedia lees:

[...]
Ik heb altijd gedacht dat die scene ergens tussendoor heeft plaatsgevonden. Nadat Rick en Morgan uit elkaar gaan (Rick heeft zijn politie uniform aan) en voordat dat Rick het paard gaat gebruiken als vervoersmiddel (brandstof op).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Om nog even terug te komen op die met walker volgevreten zwijnen: Alle mensen zijn al besmet, en turnen alleen als ze overlijden. Dit wordt duidelijk bij het CDC en de afleveringen met de governor. Die dokter onderzoekt een oude man op zijn sterfbed die verder niks mankeert, maar toch veranderd. Denk maar eens terug aan de jongen in de gevangenis. die stierf aan... de griep ofzo? En ook hij veranderde toen.

Enige vage is dan nog waarom je van een directe beet ook sterft(en veranderd). Dit zou een nare infectie kunnen zijn? Ook hebben we 2 seizoenen terug een groep kannibalen gezien, zij werden ook niet ziek van het eten van mensen die toch al besmet waren.

Ik heb het allemaal niet nagezocht maar volgens mij heb ik de boel zo aardig op een rijtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Kraay89 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:44:
Om nog even terug te komen op die met walker volgevreten zwijnen: Alle mensen zijn al besmet, en turnen alleen als ze overlijden. Dit wordt duidelijk bij het CDC en de afleveringen met de governor. Die dokter onderzoekt een oude man op zijn sterfbed die verder niks mankeert, maar toch veranderd. Denk maar eens terug aan de jongen in de gevangenis. die stierf aan... de griep ofzo? En ook hij veranderde toen.

Enige vage is dan nog waarom je van een directe beet ook sterft(en veranderd). Dit zou een nare infectie kunnen zijn? Ook hebben we 2 seizoenen terug een groep kannibalen gezien, zij werden ook niet ziek van het eten van mensen die toch al besmet waren.

Ik heb het allemaal niet nagezocht maar volgens mij heb ik de boel zo aardig op een rijtje...
Vergelijk het met Aids. Als je orale sex hebt, is er weinig kans op besmetting (of je bek moet vol wondjes zitten). Komt het in je bloedbaan.....dan ben je fucked :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De varkens aten walkervlees, wat in essentie rot vlees is. Varkens zijn dan ook eigenlijk omnivoren en hun lichaam kan rot vlees verteren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mooie aflevering. Goede introductie van the Kingdom en Ezekiel.
Duidelijk een vent die het spel er in allemaal goed snapt en ziet dat hij meer heeft aan karakters als Morgan en Carol dan aan z'n groep jaknikkende onderdanen.

Ondertussen hebben we nu 3 of 4 dorpjes gezien die onder de terreur van Negan zitten en daar op hun manier mee omgaan. Ook dat de eisen steeds meer worden. Mis alleen nog de optie om gewoon de boel te pakken en verder te trekken, weg uit Neganland, en de zwakkeren maar in de dorpjes achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik verwacht ook niet dat de Saviors door het eten van dat vlees gelijk in walkers veranderen, maar het kan nooit goed zijn voor de gezondheid ...
Kraay89 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:44:
zij werden ook niet ziek van het eten van mensen die toch al besmet waren.
Omdat ze zelf - net als iedereen - ook al besmet zijn met hetzelfde ?
sambalbaj schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:59:
Mooie aflevering. Goede introductie van the Kingdom en Ezekiel.
ziet dat hij meer heeft aan karakters als Morgan en Carol dan aan z'n groep jaknikkende onderdanen.
Onder z'n onderdanen zijn zo te horen ook die liever in actie zouden komen ... en dat weet hij ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 01-11-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Is het niet zo dat het eten van vlees van reeds actief zombievirus wel gevaarlijk is? Ik meen mij te herinneren dat toen die kannibalen het been van die man (rond de episodes bij de kerk) opaten, ze vreselijk schrokken toen hij in een lachbui vertelde dat ze vlees aten van iemand die gebeten/besmet was en dus niet lang meer te gaan had.
Het virus was door de beet bij hem geactiveerd en niet langer een sluimerend gevaar dat pas bij de dood in werking trad. Ze aten dus een actief virus ipv een inactief virus.

Hetgeen trouwens niet geheel strookt met het eten van gezonde mensen die je dood maakt, maar dat zal met incubatie te maken hebben ofzo. :P

Ik weet zo niet waar je het mee kunt vergelijken. Ik doe een poging, in potentie kan iedereen het virus voor een koortslip dragen (herpes). Normaal contact met die mensen is niks mee, maar zodra het herpesvirus actief is, dan is het superbesmettelijk en kun jij ook in no-time met een koortslip rond lopen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Prosac op 01-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 10:18

Phydomir

Dennis

Vond de 2e aflevering eigenlijk een stuk interessanter dan EP1. Je weet niet precies wat er speelt maar er worden wel linken gelegd waardoor straks alles weer samen kan komen.

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen Carol niet een interessant personage vinden. Verreweg deze meeste persoonlijke ontwikkeling mee gemaakt gedurende de serie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Prosac schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:04:
Is het niet zo dat het eten van vlees van reeds actief zombievirus wel gevaarlijk is?
Dat zou kunnen, ik kan me even geen voorbeelden voor de geest halen though.

Hoe dan ook: Ik denk dat we het meer moeten zien als een kleine maar onbekende daad van protest. Een beetje zoals jongetjes achter hun hand de middelvinger opsteken naar een autoriteit. En in die zin ook (nog) een clue voor de kijker dat men zich er in 'the kingdom' ook niet zomaar bij wil neerleggen en op zoek is naar een uitweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Goner schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:02:
Ik verwacht ook niet dat de Saviors door het eten van dat vlees gelijk in walkers veranderen, maar het kan nooit goed zijn voor de gezondheid ...
Als het gaat om een virus verwacht ik dat het vlees koken daartegen helpt.
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze die varkens zombies voeren omdat die er al zijn, zodat ze geen energie hoeven steken in het verbouwen of anderszins regelen van voedsel voor die beesten?
Als het toch zou gaan om een plan van Ezekiel om van de saviors af te komen, dan introduceren ze het op een weinig interessante manier. Dan zou het leuker zijn voor de kijker om dat plan ook uitgedokterd te zien worden.
Het is een beetje vergelijkbaar met de nepdood van Glenn. Toen geloofde ik in eerste instantie niet dat dat het einde was voor 'm vanwege de manier waarop dat in beeld werd gebracht: te kort en te weinig aandacht voor zo'n impactvolle gebeurtenis. Dat idee heb ik hier ook bij. Maar het is slechts een vermoeden natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik meen mij te herinneren dat toen die kannibalen het been van die man (rond de episodes bij de kerk) opaten, ze vreselijk schrokken toen hij in een lachbui vertelde dat ze vlees aten van iemand die gebeten/besmet was en dus niet lang meer te gaan had.
Natuurlijk schrokken ze, ze wisten zelf de details natuurlijk ook niet :). Een van die gasten zei nog dat het vast goed kwam omdat het vlees goed gebakken was.
Het virus was door de beet bij hem geactiveerd en niet langer een sluimerend gevaar dat pas bij de dood in werking trad. Ze aten dus een actief virus ipv een inactief virus.
Wat er uiteindelijk met ze zou gebeuren kunnen we niet weten omdat ze op een rampage gingen naar die kerk en uiteindelijk zijn afgeslacht door Rick en z'n crew. Dus ik ben benieuwd waaruit je deze conclusie trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:33:
[...]
Dus ik ben benieuwd waaruit je deze conclusie trekt :)
Gewoon een gedachte en gezien hun schrik en boosheid misschien slechte ervaring met de situatie zijnde kannibalen?
Ook al omdat de persoon die gegeten werd het zo vreselijk leuk vond dat ze een zombie to be aan het eten waren. Daaruit trok ik de conclusie dat die situatie wat ernstiger is dan het eten van een gezond mens. :)
Ze aten immers alleen mensen, geen zombies ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Is het niet zo dat het eten van vlees van reeds actief zombievirus wel gevaarlijk is? Ik meen mij te herinneren dat toen die kannibalen het been van die man (rond de episodes bij de kerk) opaten, ze vreselijk schrokken toen hij in een lachbui vertelde dat ze vlees aten van iemand die gebeten/besmet was en dus niet lang meer te gaan had.
Je moet het echt als twee verschillende dingen zien. Je hebt het 'wildfire' virus en dat is in principe gewoon aanwezig in iedereen die leeft en dit is wat er voor zorgt dat je terugkeert wanneer je doodgaat! Het virus is dus niet specifiek actief of inactief in iemand, het is gewoon aanwezig en heeft geen enkel effect... totdat je doodgaat!

Daarnaast heb je die zombiebeten, dit levert je een infectie op (geen virus dus) en aan die infectie ga je dood tenzij men op tijd is met amputeren (indien mogelijk) van het gebeten lichaamsdeel. Zoals bijvoorbeeld bij Hershell (voet) destijds of die Saviour (arm) in het vorige seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
.oisyn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:29:

[...]
Waarom is dit een droom geweest? Dit was toch gewoon nadat hij op doorreis was, na zijn bezoek aan Morgan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robbie T schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:05:
[...]

Waarom is dit een droom geweest?
Ik zei "waarschijnlijk", ik beweerde niet dat het de waarheid was. Ik kon die openingsscene zelf nooit echt in context plaatsen. In mijn hoofd gebeurde hij chronologisch ook gewoon voordat hij neergeschoten werd. Op doorreis kan natuurlijk ook, het is te lang geleden dat ik de aflevering heb gezien. Wikipedia zegt "weeks earlier", en we hadden al geconcludeerd dat Rick een paar maanden, subjectievelijk langer dan "weeks", in coma lag.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2016 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:40:
Vond aflevering 2 eigenlijk beter dan de eerste, meer inhoud, dialoog en een grappige insteek. Aflevering 1 vond ik ook wel oké, maar puur simpel geweld.
Hier was het net andersom:

Bij aflevering 1 zat ik op het puntje van m'n stoel
Bij aflevering 2 viel ik zowat in slaap

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het zeggen dat aflevering 1 alleen maar gore en geweld is (en iemand gebruikte zelfs het woord "actie" 8)7) enorm afbreuk doen aan de aflevering. Hij was vooral heel spannend. De hoofdrolspelers zitten in totale wanhoop en je hebt geen idee hoe het af gaat lopen. En we leerde Negan een beetje kennen. Het daadwerkelijke gory gedeelte duurt maar 2 minuten ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Phydomir schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:07:
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen Carol niet een interessant personage vinden. Verreweg deze meeste persoonlijke ontwikkeling mee gemaakt gedurende de serie.
Nou ja, ontwikkeling ... ze is een beetje van het pad aan het raken.
Eerst ziet ze die walkers die door Morgan en de ruiters worden afgemaakt in mensen veranderen en daarna dacht ze dat in een trip zat bij op audiëntie bij Ezekiel :

Stop this.
This place is a damn circus -- all of it.
Th-these people -- this is make-believe.
It's playtime.

EDIT: en daarvoor was ze ook al een beetje de weg aan het kwijtraken, dus ik denk niet dat haar verwondingen zijn. Op mij komt het over of ze 'in denial' is ... ontkennen dat het allemaal echt gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 01-11-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Goner schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:52:
[...]

Nou ja, ontwikkeling ... ze is een beetje van het pad aan het raken.
Eerst ziet ze die walkers die door Morgan en de ruiters worden afgemaakt in mensen veranderen en daarna dacht ze dat in een trip zat bij op audiëntie bij Ezekiel :

Stop this.
This place is a damn circus -- all of it.
Th-these people -- this is make-believe.
It's playtime.
Erm:

1. Ze was zwaargewond en aan het ijlen lijkt mij. Dat heeft niets met 'nuttyness' te maken. Het kan ook geïnterpreteerd worden als dat ze de Walkers nu ook ziet voor de mensen die ze ooit waren (beetje het idee wat Morgan heeft/had). Maar beide opties lijken mij een direct gevolg van haar verwondingen
2. Ze denkt helemaal niet dat ze in een trip zit, ze geeft gewoon aan dat alles wat je daar ziet een grote grap is (schijnveiligheid)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Goner schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:52:
en daarna dacht ze dat in een trip zat bij op audiëntie bij Ezekiel :
Volgens mij dacht ze helemaal niet dat ze in een trip zat, ze gedroeg zich bewust zo (wat Ezekiel later ook opmerkt) om zich van de domme te houden. Dat doet ze later weer bij die kerel die de was op staat te vouwen als ze hem ff om een zakdoekje stuurt en vervolgens wat kleding jat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.oisyn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:26:
Ik vind het zeggen dat aflevering 1 alleen maar gore en geweld is (en iemand gebruikte zelfs het woord "actie" 8)7) enorm afbreuk doen aan de aflevering. Hij was vooral heel spannend. De hoofdrolspelers zitten in totale wanhoop en je hebt geen idee hoe het af gaat lopen. En we leerde Negan een beetje kennen. Het daadwerkelijke gory gedeelte duurt maar 2 minuten ofzo.
Ben ik met je eens; als je de echte gore er even uit zou halen (en dan bedoel ik nieteens de scene van Abraham), dan hield je een net zo spannende aflevering over; mijn hartslag was er wel effe naar hoor, en in de aanloop er naartoe al. Dat was dan ook precies waar de aflevering mee moest staan of vallen en ik ben zelf van mening dat ze het hele ding vrij briljant in elkaar gestoken hebben. Niet alleen de sfeer en de hele setup, maar ook de manier waarop de gebeurtenissen verteld worden. Niet bepaald rechttoe-rechtaan, verwoven door het geheel ook nog visies van Rick...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spooksel schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:03:
[...]

Volgens mij dacht ze helemaal niet dat ze in een trip zat, ze gedroeg zich bewust zo (wat Ezekiel later ook opmerkt) om zich van de domme te houden. Dat doet ze later weer bij die kerel die de was op staat te vouwen als ze hem ff om een zakdoekje stuurt en vervolgens wat kleding jat!
Sterker nog, dat is al 2 of 3 seizoenen haar M.O. Ook toen ze naar Alexandria gingen deed ze zichzelf heel erg voor als timide klunzige huisvrouw. Het sloeg alleen een beetje om toen ze gepakt werden bij die hideout van The Saviors, toen kreeg ze ineens problemen met moorden. Maar anders dan dat is het gewoon een ontzettende badass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat een shite aflevering met Carol en king Ezebulb. En de tijger doet af aan de serie vind ik omdat het zo nep overkomt. Ik bedoel grafisch en dat hij met een tijger rondloopt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
azz_kikr schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:52:
[...]

Vergelijk het met Aids. Als je orale sex hebt, is er weinig kans op besmetting (of je bek moet vol wondjes zitten). Komt het in je bloedbaan.....dan ben je fucked :+
Maar die acteurs krijgen altijd spetterend bloed in hun muil als ze een zombie naar de eeuwige jachtvelden sturen en ze leven vrolijk verder.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 10:09

Daniel36

vernieuwde formule

Mandrake466 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:27:
[...]

Maar die acteurs krijgen altijd spetterend bloed in hun muil als ze een zombie naar de eeuwige jachtvelden sturen en ze leven vrolijk verder.
"vrolijk", maar je hebt een punt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
Zou Carol al snel dood gaan? oOo

Afbeeldingslocatie: https://external-ams3-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQBdzPt-XV2hRK2F&w=476&h=249&url=https%3A%2F%2Fimages.moviepilot.com%2Fimage%2Fupload%2Fc_fill%2Ch_630%2Cq_auto%3Abest%2Cw_1200%2Fhg4umkofqacr5cflje40&cfs=1&upscale=1&sx=0&sy=1&sw=1200&sh=628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik denk ook dat het 2 doelen heeft, 1. een FU richting The Saviors en 2. geen (extra) eigen resources verspillen hieraan.

Ik geloof ook niet dat je er ziek van wordt, puur vanwege het feit dat ze al meermaals zich helemaal insmeren met walker-bloed en geregeld vol gespetterd worden, waar geheid ook wel wat van doorgeslikt wordt en daar is nog nooit iemand ziek van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Snowwie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:13:
Wat een poep aflevering.

spoiler:
Als ik de preview mag geloven krijgen we volgende week een Dwight & Daryl verhaallijn. Dus twee weken wachten :P

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2016 13:34 ]

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Ik moet bekennen dat ik ook geen fan ben van gehele aflevering die op één of twee personen volgt. Ik zie het liever niet...

Maar ik vind het wel een sterke aflevering van Carol ë.d.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Logischerwijs krijg je er hooguit een voedselvergiftiging van. Maargoed, logischerwijs zouden walkers ook geen bloed hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In deze wikia over TWD wordt er o.a. een stuk dieper ingegaan op de manier van infectie en overlijden als gevolg van het contact met walkers. Let op er kunnen spoilers in de tekst staan.

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Walker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een tussenstand van de poll uit deze post; na 86 stemmen.

Ondanks alle geuite kritiek, vond 51% beide afleveringen goed. Hierbij was zelfs 84% (72 vd 86 stemmen) tevreden over aflevering 1. Dat is zeker geen slechte score voor de seizoensopening. Met 57% wordt S07E02 nog steeds door de meeste mensen gewaardeerd, maar wel een stuk minder dan de aflevering met Lucille.

Als rechtgeaarde azijnpissers is er ook kritiek. Weliswaar vond maar 13% S07E01 niet goed, maar de tweede aflevering kon al bij 40% kritiek rekenen (en dat zijn toch 34 stemmers).

Als ik een beetje door de reacties scroll dan lopen de meningen qua onderbouwing uiteen, ondanks dat ze vaak over hetzelfde gaan. De één mist karakterontwikkeling, de ander vind dat er teveel opbouw is; de ene TWD-kijker vindt het teveel aan actie in ep.1 mooi gecompenseerd in ep.2, de ander viel erbij in slaap.

Er zijn maar weinig mensen die voor "anders, namelijk..." gekozen hebben. Wellicht omdat de mening heel duidelijk naar goed of slecht neigt, of omdat de nuance niet perse nodig was.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: ondanks de zee aan kritiek die voorbij is gekomen na 2 afleveringen in seizoen 7, zijn we met elkaar redelijk onverdeeld als het om de seizoensopening gaat. Aflevering 2 kan op meer kritiek rekenen, maar wordt nog steeds goed gewaardeerd.

Lijkt mij prima om mee verder te gaan richting ep.3. Mits we daar niet de lijn van de poll doortrekken. (100 -> 84 -> 57 -> ...?

Ik heb in elk geval gestemd op allebei goed. Ik ben zeer tevreden over wat ik tot nu toe gezien heb. Veel plezier met de rest van het seizoen in elk geval, allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Robertdj schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:16:
Maargoed, logischerwijs zouden walkers ook geen bloed hebben...
Snap ik niet, waar zou dat dan gebleven zijn ? Of bedoel je opgedroogd of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb een interessante gedachte hoe deze serie uiteindelijk gaat eindigen.

Net als met Star Trek Enterprise waarbij de gehele verhaallijn een holodeck programma is geweest, zal Rick ineens wakker worden vanuit de coma waarin hij in aflevering 1 in lag en blijkt de gehele zombie avontuur 1 lange nachtmerrie te zijn geweest.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snowwie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:40:
Net als met Star Trek Enterprise waarbij de gehele verhaallijn een holodeck programma is geweest
offtopic:
Ze hebben toch nooit echt een eind gebreid aan Enterprise?
.edit: oh lol volgens mij heb ik de laatste paar episodes nog nooit gezien 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:28

Bluebe

Roar

Net als met Star Trek Enterprise waarbij de gehele verhaallijn een holodeck programma is geweest, zal Rick ineens wakker worden vanuit de coma waarin hij in aflevering 1 in lag en blijkt de gehele zombie avontuur 1 lange nachtmerrie te zijn geweest.
De makers hebben al bevestigd dat dit niet het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuke theorie, maar ik denk dat dit ook afbreuk zou doen aan het verhaal. Bestaan de personages dan wel echt, of zijn ze allemaal hersenspinsels? Het is een invalshoek, maar ik zou het jammer vinden.

Wat ik me afvraag is of de verhaallijn van FTWD uiteindelijk toch van invloed gaat zijn. En wel hierom:

spoiler:
De apotheker claimt gebeten te zijn, maar de beet te hebben overleefd. Nu weten we uit de serie en de comics dat dit kan, maar alleen bij acute amputaties. Hij kan echter zijn romp niet amputeren... Nu ben ik nog niet zover gevorderd met de serie dat ik weet of Alejandro daarover liegt, maar stel dat dit waar is, dan is hij de enig bekende immune mens op Aarde. Als je daarbij in ogenschouw neemt dat het CDC ervan uitging dat iedereen op Aarde het virus heeft, dan is dit van groot belang. Nogmaals, ik weet (nog) niet of Alejandro's claim waar is. Zo ja, dan kan er uiteindelijk toch naar een genezing/oplossing gezocht worden. Zo niet? Weg theorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Jorgen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:31:
[...]

Leuke theorie, maar ik denk dat dit ook afbreuk zou doen aan het verhaal. Bestaan de personages dan wel echt, of zijn ze allemaal hersenspinsels? Het is een invalshoek, maar ik zou het jammer vinden.

Wat ik me afvraag is of de verhaallijn van uiteindelijk FTWD toch van invloed gaat zijn. En wel hierom:

spoiler:
De apotheker claimt gebeten te zijn, maar de beet te hebben overleefd. Nu weten we uit de serie en de comics dat dit kan, maar alleen bij acute amputaties. Hij kan echter zijn romp niet amputeren... Nu ben ik nog niet zover gevorderd met de serie dat ik weet of Alejandro daarover liegt, maar stel dat dit waar is, dan is hij de enig bekende immune mens op Aarde. Als je daarbij in ogenschouw neemt dat het CDC ervan uitging dat iedereen op Aarde het virus heeft, dan is dit van groot belang. Nogmaals, ik weet (nog) niet of Alejandro's claim waar is. Zo ja, dan kan er uiteindelijk toch naar een genezing/oplossing gezocht worden. Zo niet? Weg theorie ;)
Aangezien dit niet het FTWD topic is zal ik er heel kort over antwoorden zonder te spoilen; kijk gewoon verder. Het antwoord komt er aan.

Over het einde van TWD; ik denk dat ze er gewoon een redelijk happy ending aan gaan maken. De groepen waar de hoofdpersonen in zitten worden steeds groter; Alexandria, Hilltop, The Kingdom.. zijn forse groepen die goed georganiseerd zijn. Dat is een stap vooruit m.b.t. de boerderij van Hershell in S2.

Nog een paar seizoenen verder verwacht ik dat de groepen (en daarmee de confrontaties met vijandige groepen) nog groter gaan worden totdat er uiteindelijk een dusdanige schaal ontstaat dat er een relatief "normale" samenleving mogelijk is waarin mensen die niet willen/kunnen vechten dit ook niet meer hoeven te doen.

De "dead" zullen denk ik ook een kleinere rol gaan spelen; dat merk je nu al dat ze er niet meer van schrikken of wakker van liggen. Die doden kunnen ze wel aan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Dat zou zo'n enorm slecht en flauw einde zijn. Ik zie dat niet gebeuren.

Ben trouwens wel benieuwd of de 2 groepen samen groot genoeg zijn om iets tegen de groep van Negan te doen. Het moet toch bijna wel weer een confrontatie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

PilatuS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:05:
[...]
Ben trouwens wel benieuwd of de 2 groepen samen groot genoeg zijn om iets tegen de groep van Negan te doen.
Hoe groot is die groep (Saviors) eigenlijk ? Is er maar 1 groep ?
Denk het niet ; die motor club die ze van de weg bliezen en die groep in dat radar-complex (?) hoorden ook bij Negan ... misschien zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Goner schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:09:
[...]

Hoe groot is die groep (Saviors) eigenlijk ? Is er maar 1 groep ?
Denk het niet ; die motor club die ze van de weg bliezen en die groep in dat radar-complex (?) hoorden ook bij Negan ... misschien zijn er nog wel meer.
Volgens de comics telt die groep meer dan duizend man (verspreid over vijf plekken), maar dat gaat waarschijnlijk minder zijn in de serie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Sowieso niet want zou rick dan ook het hele gedoe in FTWD dromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:21:
[...]

Snap ik niet, waar zou dat dan gebleven zijn ? Of bedoel je opgedroogd of zo ?
Bijvoorbeeld. Het bloed wat er nog wel is zit onderin het lichaam, het wordt immers niet meer rondgepompt. Maargoed er is geen enkele 'wetenschappelijke' onderbouwing voor TWD walkers, dus heeft eigenlijk niet zoveel zin om erover na te denken. :)

spoiler: Voor de comiclezers
Waarschijnlijk een open deur. Maar zo te zien vervangt Carol Michonne in de romance met Ezekiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Robertdj op 03-11-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik heb comics niet gelezen... Ben ik de enige die gevoel heeft dat die tijger uiteindelijk lekker langzaam Negan gaat uit elkaar scheuren en opeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zou ook wel leuk zijn. Opgegeten worden door iets anders dan een walker of kannibaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zie 'm liever door die varkens opgevreten worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Family life is in deze serie geen lang leven beschoren. Elk personage in de serie raakt zijn geliefde, echtgenoot, vader, zus, broer of kind kwijt. Ik vond beide afleveringen interessant. Bij de eerste voelde ik me ongemakkelijk, maar dat was ook de intentie van de aflevering. De tweede aflevering vond ik ook heel functioneel. Een nieuwe groep onder leiding van Ezekiel, die ondanks de aanwezigheid van de Saviors er het beste van proberen te maken.

Ik heb in dit topic de opmerking voorbij zien komen, dat de serie een bepaald patroon lijkt te volgen. Steeds komt er een nieuw gevaar (groep) om de hoek kijken om uiteindelijk aangepakt te worden door Rick en een groepje overlevenden. Ik ben het met die opmerking eens, maar ik denk eigenlijk dat het te wijten is aan de wereld van TWD. Alles is schaars, dus om nu in een karavaan te vertrekken naar een onbekende bestemming komt onlogisch over. Bovendien hebben we dat natuurlijk al gezien in de eerdere seizoenen. Ook op een nieuwe bestemming ligt het gevaar toch weer op de loer. Zonder nieuw gevaar is ook de spanning afwezig (zie de boerderij / gevangenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ep3 gezien. Gaat er lekker aan toe daar bij Negan 'thuis'. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Aardige ep deze week. Wat backstory van Negan en Dwight en gezien hoe ze Daryl proberen te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Nice, ik ga er vanavond eens even goed voor zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik had even een gedachte van die Daryl gaat er ook aan door Lucille.... Lucille was niet dorstig genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Krasloos schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:07:
Ik had even een gedachte van die Daryl gaat er ook aan door Lucille.... Lucille was niet dorstig genoeg..
Nou ik had juist het idee dat Dwight Lucille van dichtbij ging zien, omdat hij faalt in het breken van Daryl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat doen die mensen in die kooi met die walkers? Werken voor punten? Die kreeg ik ff niet me

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Neegan in fantastisch. De definitie van alfa-man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Veefje schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:19:
Aardige ep deze week. Wat backstory van Negan en Dwight en gezien hoe ze Daryl proberen te breken.
Niet alleen Daryl als je goed oplet. ;)
Joe-star schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:22:
Neegan in fantastisch. De definitie van alfa-man.
Psychopaat en een meester manipulator.

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 07-11-2016 23:49 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

JvS schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:01:
Wat doen die mensen in die kooi met die walkers? Werken voor punten? Die kreeg ik ff niet me
spoiler: Uitleg over die kooi...
Het is geen kooi, het is de verdedigingslinie van hun complex, die lui die voor punten werken 'installeren' nieuwe zombies in de verdedigingsmuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Prima aflevering, goed inzicht in hoe de groep Negan werkt. En ondertussen wordt daar nog steeds iedereen gebroken, opnieuw en opnieuw.

Ook de zwakte werd duidelijk: iedereen is Negan, maar er is maar één Negan. Valt de groepsdruk -dwang weg, dan staat er slechts een vent met een grote knuppel.

Alleen werd me niet helemaal duidelijk wat de puntenwerkers aan de punten hebben. Zal wel eten en luxe zijn, soort junken systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:48:

Psychopaat en een meester manipulator.
Maar vergeleken Rick wel een betere overlever. Rick is rechtvaardig maar gebroken. In de nieuwe wereld is geen plaats voor diplomatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe-star schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 01:42:
[...]

Maar vergeleken Rick wel een betere overlever. Rick is rechtvaardig maar gebroken. In de nieuwe wereld is geen plaats voor diplomatie.
Best beangstigend dat jij daar zomaar in meegaat. En om te reageren op je stelling, die is incorrect.

Niet alleen omdat dat nog zal blijken, maar ook omdat het simpelweg een keus is die gemaakt wordt.
Er is dus altijd plaats voor diplomatie, menselijkheid en noem maar op. Sommigen laten zich leiden door andere motieven.

Waarom je Negan de betere overlever vindt is me ook een raadsel, ze zijn er beiden toch nog? Wat bedoel je met beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 01:05:
Alleen werd me niet helemaal duidelijk wat de puntenwerkers aan de punten hebben. Zal wel eten en luxe zijn, soort junken systeem.
Hard werken, meer binnenhalen is meer waardering, dus betere positie.

Zoals Negan al aangaf, de zus werd ziek, en Dwight kon het niet bijwerken ( puntentotaal )
Dus ging hij als enforcer werken ( en liet zijn vrouw met Negan trouwen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

FreshMaker schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:51:
[...]

Hard werken, meer binnenhalen is meer waardering, dus betere positie.

Zoals Negan al aangaf, de zus werd ziek, en Dwight kon het niet bijwerken ( puntentotaal )
Dus ging hij als enforcer werken ( en liet zijn vrouw met Negan trouwen )
Zijn vrouw trouwde met Negan om te voorkomen dat Dwight doodgeslagen zou worden voor het feit dat ze gevlucht waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik vond het een goede aflevering!
Laat zien hoe het leven in die groep eraan gaat.
Dwight die daar de badass is en toch worstelt met de dingen die hij moet doen.

Echt zó benieuwd hoe het vervolg gaat. Vorige week dacht ik nog dat Rick samen met Ezekiel en de hilltop zou gaan vechten tegen de Saviors. Nu denk ik dat er toch hulp van binnenuit gaat komen. Er is iig sowieso 1 zwakke schakel en die zal vast een keer breken.

Spannend ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:34:
[...]

Waarom je Negan de betere overlever vindt is me ook een raadsel, ze zijn er beiden toch nog? Wat bedoel je met beter?
Die slappe aanpak in Alexandria. Rick had die Deanna (burgemeester) al bij de eerste tegenstand een kopje kleiner moeten maken. Niet veel later zat hij zelf op z'n knieeën voor Negan, die een heel imperium runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ben eindelijk weer helemaal bij en zit er meteen weer helemaal in. In de vorige seizoenen wist je meestal dat het gewoon een gevecht zou worden, maar met de Saviors is dat toch op het moment nog allemaal ietwat onduidelijk. Ik dacht gister ook aan een burgeroorlog bij de Saviors.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:44
macciez schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:01:
Ben eindelijk weer helemaal bij en zit er meteen weer helemaal in. In de vorige seizoenen wist je meestal dat het gewoon een gevecht zou worden, maar met de Saviors is dat toch op het moment nog allemaal ietwat onduidelijk. Ik dacht gister ook aan een burgeroorlog bij de Saviors.
Ja zoiets zal het wel worden inderdaad. Dwight vond het in ieder geval niet leuk hoe Negan over hem en zijn vrouw sprak. En blijkbaar had hij hetzelfde doorgemaakt als Daryl nu. Ik denk zelfs dat Dwight diegene zal zijn die Negan met Lucille de harsens in slaat. :+

Dus of, The kingdom, Hilltop en Alexandria gaan head on versus Negan. Of de groep van Negan brokkelt van binnenuit uit elkaar. Maar vermoedelijk wordt het een combo hiervan (onder leiding van Maggie?). Hopelijk heb ik het mis en komen er nog een paar leuke plottwists zonder deus-ex-machina's want dan zou het wel erg voorspelbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

analogworm schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:24:
Ja zoiets zal het wel worden inderdaad. Dwight vond het in ieder geval niet leuk hoe Negan over hem en zijn vrouw sprak. En blijkbaar had hij hetzelfde doorgemaakt als Daryl nu. Ik denk zelfs dat Dwight diegene zal zijn die Negan met Lucille de harsens in slaat. :+
Ik denk dat Dwight al eerder de pijp uit gaat. Nog voordat Negan wordt aangepakt. Daryl kan zijn bloed wel drinken. Dus wanneer hij de kans krijgt, zal hij Dwight wel omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dus juist dat die bijl die Rick in de eerste aflevering moest hanteren, nog een grote rol gaat spelen in Negan's ondergang.
Of zal Dwight wroeging krijgen en zich tegen Negan keren?

Het kan nog alle kanten op :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Heh, ik moet hier voor het eerst toegeven dat ik dus echt werkelijk GEEN IDEE heb hoe dit zal gaan verlopen in de serie... vanuit de comics weet ik exact hoe het gaat verlopen met Dwight, maargoed... daar bestaat Daryll tenslotte niet en dat een een factor hier in de serie die het compleet open gooit qua mogelijkheden.

Love it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:44
Zeror schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat Dwight al eerder de pijp uit gaat. Nog voordat Negan wordt aangepakt. Daryl kan zijn bloed wel drinken. Dus wanneer hij de kans krijgt, zal hij Dwight wel omleggen.
Dat zou je zeggen inderdaad na alle ellende die Dwight heeft veroorzaakt. Maar de laatste scene (+/-41 min) in de cel waar Daryl zegt dat hij begrijpt waarom Dwight Negan's deal aangenomen heeft doet mij toch anders vermoeden. Zeker ook omdat Dwight's loyaliteit door de hele aflevering heen langzaamaan afbrokkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ben ik de enige die denkt dat Darryl gewoon beter het spelletje mee had moeten spelen en "Negan" had moeten zeggen?

Geef Negan de illusie dat je gebroken bent, voordat het daadwerkelijk gebeurd en je echt onder zijn macht komt te zitten.

Ik zie niet wat het hem nu brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:58

Spotmatic

Ken sent me

Ik denk dat Negan dan aan de lichaamstaal van Daryl had gezien dat hij het toch niet meent. Dat zagen we ook in Ep. 1 van dit seizoen waarin Negan hetzelfde kunstje bij Rick flikt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Moet zeggen dat EP 2 en 3 wel erg actie loos zijn, maar ze geven beide wel wat achtergrond/opbouwend verhaal. Hoop wel de EP4 weer over Rick en zijn team gaat met iets meer actie.

Verder verwacht ik in kamp Negan eindelijk wel muiterij, eigenlijk is het verbazend dat Negen met een leger dat vooral gedwongen voor hem werkt zolang stand kan houden. Zoveel is er niet nodig om hem te overmeesteren. Heb het idee dat Dwight ook al twijfelt :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

More Rick please...
Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.