[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
xoniq schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

Niet echt hetzelfde .. Rick deed dat enkel uit wanhoop wanneer er geen andere oplossing was. Bij Rick was het een onderdeel van een oplossing.

Negan doet het omdat hij het gewoon leuk vind, en om simpele statements te maken. Puur om dood en verderf te zaaien.
Okee ander voorbeeld dan: Dexter. ;)

Is jouw beschrijving op basis van de comics of op basis van hoe Negan in de eerste aflevering overkomt?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Cyphax schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Okee ander voorbeeld dan: Dexter. ;)

Is jouw beschrijving op basis van de comics of op basis van hoe Negan in de eerste aflevering overkomt?
Ik ken de comics niet. Dus ik beoordeel op hetgeen wat ik nu kan beoordelen na de afgelopen 2 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Negan doet het omdat hij het gewoon leuk vind, en om simpele statements te maken. Puur om dood en verderf te zaaien.
Dat is ook niet helemaal waar. Ja, hij moordt voor zijn plezier, maar de achterliggende reden is toch wel dat hij iedereen schrik aanjaagt zodat ze maar wat graag de helft van hun supplies afstaan (wat ook Negan's eis was; over een week zouden ze terugkomen om de supplies op te halen).

Misschien is de rest van het seizoen wel een dagelijkse weergave van die week, met als seizoensfinale de belegering van Negan z'n hoofdkwartier. Immers de makers van TWD houden nogal van tijdrekken :X ).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

mkef schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:49:
Je ziet dat Rick toch moeite heeft met het 'alfa' gedrag van Negan, die op alle fronten Rick aftroefd en hem psychologisch heeft gedenigreerd. Negan zou perfect zijn om de nieuwe 'Rick' te worden van de serie.
Alfa gedrag ? Negan is gewoon een psychopathische machtswellusteling (IMHO).
Ik moet nog wel een beetje sympathie op kunnen brengen voor de hoofdrolspeler(s) in een serie ...dat is soms moeilijk (denk bijv. Black Sails), maar Negan wekt bij mij vooralsnog alleen afkeer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Goner schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Alfa gedrag ? Negan is gewoon een psychopathische machtswellusteling (IMHO).
Ik moet nog wel een beetje sympathie op kunnen brengen voor de hoofdrolspeler(s) in een serie ...dat is soms moeilijk (denk bijv. Black Sails), maar Negan wekt bij mij vooralsnog alleen afkeer op.
Hij heeft ook nog alleen afgrijselijke dingen gedaan. :) Als er een redelijke kant aan die man zit en hij laat dat zien, dan gaat dat ook weer meespelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn gezicht en stem zeggen: "kijk ik ben alleen maar redelijk en doe gewoon wat ik beloofd heb", zijn handelen laat echter daarna een psychopatische kerel zien die met een grote grijns doet wat hij belooft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Spooksel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Dan had je prima na seizoen 1 al kunnen stoppen :P Toen gingen ze nog naar het CDC om d'r achter te komen of d'r ene oplossing was of niet. Daarna werd al vrij snel duidelijk dat het gewoon 'de nieuwe situatie' was voortaan :D Sindsdien draait het gewoon puur om hun reis en het overleven.
Njah, had een aantal seizoenen wel het idee dat ze 'ergens' naar toe onderweg waren. De reis naar DC, een veilig oord hier, een ongeschonden plek daar - maar dat is de cyclus waarin de serie hangt. Haak wel weer aan als dat voorbij is en of de laatste mens wordt opgevreten of er toch iets 'gebeurt'.

Ik bedoel, men constateert wel dat zombies steeds trager werden en in verval raakten.. is er op dat vlak nu nog steeds niets veranderd?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:19:
[...]
Zombies ?

Robert Kirkman reveals why zombies don't actually exist on "Walking Dead"

So, why are the living dead referred to as "walkers" instead of zombies on "The Walking Dead"?

One of the pleasures of watching AMC's new "Walking Dead" aftershow — "Talking Dead" — is the chance for fans to get answers to questions like that one. "Walking Dead" comics creator and TV series producer Robert Kirkman answered it on Sunday.

In the world of "The Walking Dead," he said, the concept of zombies doesn't exist.

"One of the things about this world is that people don't know how to shoot people in the head at first, and they're not familiar with zombies, per se," Kirkman said on "Talking Dead." "This isn't a world the (George) Romero movies exist in, for instance … because we don't want to portray it that way, we felt like having them be saying 'zombie' all the time would harken back to all of the zombie films which we, in the real world, know about.

"So by calling them something different, we're kind of giving a nod to … these people don't understand the situation. They've never seen this in pop culture, this is a completely new thing for them."
Wat wil je nu zeggen? Wat voegt die lap tekst toe?
Leven wij in die wereld?
Nee, dus we kennen het zombie concept gewoon.

Welk labeltje je erop plakt doet weinig af aan het feit dat het grootste gevaar in de serie altijd van andere zaken afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:54
[...]

Niet echt hetzelfde .. Rick deed dat enkel uit wanhoop wanneer er geen andere oplossing was. Bij Rick was het een onderdeel van een oplossing.

Negan doodt niet omdat hij het leuk vind.

In de comics legt hij juist 1 op 1 uit dat het doden puur noodzakelijk is om een community veilig te houden. Elimineer de sterkste om de zwakste achter je houden.

Wat maakt meer indruk door een fysiek en mentaal sterke (Abraham imo) publiekelijk en letterlijk de kop in te rammen.

*knip*

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 25-10-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

Spooksel

Spooksel!

Uhm, no offence... maar die pagina is way, way, way een spoiler!

Edit: *knip*

[ Voor 51% gewijzigd door Spooksel op 25-10-2016 14:14 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Cyphax schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:01:
[...]
Misschien dan die knakker met z'n tijger.
Dat heb ik even gemist ; m'n mediaspeler plukt een willekeurige shot uit de serie om als thumb te gebruiken (denk ik?) en daar zit die grapjas op een soort troon ... maar ik heb 'm niet gezien ? Zat dat in een trailer of preview ?
Vraag me ook nog af of ze die lui met soort harnas op paarden van eind seizoen 6 nog gaan tegenkomen, daar werd verder ook niks over gezegd (vriendelijk verzoek ; bespaar me evt. comic-spoilers/references a.u.b. ben alleen geïnteresseerd in info uit de tv serie zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Dat heb ik even gemist ; m'n mediaspeler plukt een willekeurige shot uit de serie om als thumb te gebruiken (denk ik?) en daar zit die grapjas op een soort troon ... maar ik heb 'm niet gezien ? Zat dat in een trailer of preview ?
Vraag me ook nog af of ze die lui met soort harnas op paarden van eind seizoen 6 nog gaan tegenkomen, daar werd verder ook niks over gezegd (vriendelijk verzoek ; bespaar me evt. comic-spoilers/references a.u.b. ben alleen geïnteresseerd in info uit de tv serie zelf)
Preview. Op The Talking Dead waren er ook een paar referenties naar wat komen gaat met die lui met die paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:32
Goner schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Die vent met die tijger zat in de trailer van seizoen 6.

De gasten in harnas gaan we denk ik zeker nog zien lijkt me, alleen al omdat Morgan en Carol bij hun zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Die gaan we zeker nog tegenkomen inderdaad...

spoiler: Over die lui
Zij komen van 'The Kingdom', waar die tijgerdude de leider is. Zijn friendlies, hun wapens worden gemaakt door de Hilltop waar Alexandria al contact mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ah, heb de 'walking dead comic con season 7 trailer' even bekeken, daar zitten wel wat 'subtiele' hints in.
Ik kijk ernaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mededeling van huishoudelijke aard... wij vragen even uw aandacht voor het volgende: Mx. Alba in "Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic"

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:06
Iemand de man die een foto nam van dode Glenn ook opgevallen?

Screenshot uit Episode 12, seizoen 6 :)

Afbeeldingslocatie: https://images.moviepilot.com/images/c_limit,q_auto,w_710/sdyuf8vqbc6eyr6poqd4/glenn-looking-at-the-lucille-victims-in-season-6-episode-12-amc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Ryan_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:38:
Iemand de man die een foto nam van dode Glenn ook opgevallen?

Screenshot uit Episode 12, seizoen 6 :)

[afbeelding]
Vette vondst! Hij was me inderdaad opgevallen, maar had de link met die foto's niet gelegd!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik was die foto's eerlijk gezegd alweer vergeten, het viel me wel op dat die kerel inderdaad een foto van ze maakte :)

Het grappige is dat ik nog wel weet dat ik destijds tijdens het kijken van die aflevering meteen zoiets had van... leuke foreshadowing, vooral ook omdat het Glenn is die de foto's ontdekte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik vond het een toffe aflevering. Hakt er lekker in, zo'n begin.

Ik vind het trouwens ook prima dat ze de comics niet strikt volgen. Dat houdt het lekker onvoorspelbaar. Hoewel ik gezien de comics eigenlijk een klein beetje had verwacht dat hij Carl zijn hand wél af zou hakken. Dus niet Rick maar Carl met één hand.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vrijdag schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:50:
Dus niet Rick maar Carl met één hand.
Huh :?
Ze hebben allebei hun 2 handen toch (nog) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

Huh :?
Ze hebben allebei hun 2 handen toch (nog) ?
In de comic (daar gaat ie weer) heeft rick z'n ene hand verloren, heb ik hier ooit gelezen. Iets met een scene met de RV, die keer dat dat ding met kogels werd doorzeefd.

Fotomeneer was me niet opgevallen, goeie!

[ Voor 6% gewijzigd door Frieda op 25-10-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

In de comic mist hij inderdaad zijn rechterhand, dat is daar al zo sinds zijn eerst ontmoeting met de Governor. Iets wat ze in de serie overduidelijk hebben overgeslagen, hoogst waarschijnlijk om praktische redenen (CGI hand verwijderen van de hoofdrolspeler in al zijn scenes... gaat dure grap worden) en omdat de producer het eigenlijk ook in de comics niet helemaal doordacht had destijds :P
By Morgan Jeffery
26 July 2011

The Walking Dead creator Robert Kirkman has hinted that Rick Grimes (Andrew Lincoln) may not lose his hand in AMC's television adaptation.

In the original comic series, Rick's right hand was cut off by ruthless villain The Governor.

However, Kirkman told reporters at the 2011 San Diego Comic-Con: "One thing I'm adamant about is I don't think that we should cut Rick's hand off [on television]."

He explained: "When I'm writing a comic book, I don't think about what I'm doing. I go, 'Oh, it'd be pretty cool if they cut his hand off right now. That'd be pretty shocking, right?'. Then I do it, and five issues later, I write 'Rick opens a can of beans' and then I look at the script and think 'He can't do that now'. I didn't even think that through."
http://www.digitalspy.com...uldnt-cut-off-ricks-hand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Wat wil je nu zeggen? Wat voegt die lap tekst toe?
Leven wij in die wereld?
Nee, dus we kennen het zombie concept gewoon.

Welk labeltje je erop plakt doet weinig af aan het feit dat het grootste gevaar in de serie altijd van andere zaken afkomt.
Die tekst gaat toch ook alleen maar over die wereld? Kirkman heeft zijn eigen zombiewereld gecreëerd en daarin bestaat de term gewoon niet/nauwelijks. In de strip komt-ie, geloof ik, wel voor, maar ook zeer sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34

Player1S

Probably out in the dark

Goede aflevering weer.

Misschien klein detail maar niemand van Rick's groep maalde om het feit dat ze naast een lijk lagen met ingeslagen hoofd. Ze waren emotioneel wel geraakt maar de gore deed ze niks. Op zich logisch na bijna 2 jaar in zo'n situatie rond te hebben gelopen. Dan ben je inmiddels wel het een en ander gewend.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deed ze niks... daar ben ik het niet met je eens. De angst om de volgende te zijn + de manier waarop liet ze wel degelijk emotioneel nog verder in de soep lopen. Alleen daarna was het wel weer verder met de orde van de dag: je verliest je "familie" en moet verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Spooksel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:26:
In de comic mist hij inderdaad zijn rechterhand, dat is daar al zo sinds zijn eerst ontmoeting met de Governor. Iets wat ze in de serie overduidelijk hebben overgeslagen, hoogst waarschijnlijk om praktische redenen (CGI hand verwijderen van de hoofdrolspeler in al zijn scenes... gaat dure grap worden) en omdat de producer het eigenlijk ook in de comics niet helemaal doordacht had destijds :P

[...]

Ze zullen wel ongeveer weten hoeveel het kost; het been van Hershell is ook digitaal verwijderd. Dat zal best kostbaar zijn, zeker als het je hoofdrolspeler is.
Ik hoop eigenlijk dat Rik een keer een break kan krijgen. Het is altijd maar narigheid voor die man. Dat ie zichzelf nog niet verhangen heeft snap ik niet hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja klopt, maar vrij snel al werd dat opgevangen doordat ie 'een kunstvoet' had met een broekspijp er overheen. Maw, toen hoefde er niks meer digitaal verwijderd te worden, dat is toch lastiger met een hand :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je gunt al die personages een break. Gewoon rustig toeven in Alexandria en de muren versterken, af en toe een ongeval met een zombie, maar gewoon 90% van de tijd verdiende rust. Dat gun je ze. Maar ja, dan wordt de serie niet interessant genoeg meer, dus voor ons kijkplezier laten de schrijvers ze nodeloos lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ben wel benieuwd naar de alliantie die ze gaan sluiten en ik ben benieuwd naar de uitvoering. Dit is al het zevende seizoen en om de serie interessant te houden moeten ze wel weer met een interessante insteek komen. Elk seizoen een nieuwe dreiging, of verplaatsen naar een plek dat veilig lijkt maar het niet is, dat kennen we wel. Ik kan daarom de switch in perspectief die iemand hier opperde naar een andere groep wel begrijpen. Gewoon even een andere insteek, nieuw bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarvoor hebben we al Fear the Walking Dead natuurlijk. Zelfde wereld, andere groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Jorgen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:04:
Daarvoor hebben we al Fear the Walking Dead natuurlijk. Zelfde wereld, andere groep.
Hehe, en die serie laat ik voorlopig nog even links liggen, maar download ze wel. Kan ik later ALLE afleveringen in 1x zien.

Scheelt weer ongeduldig wachten. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind nog steeds de meeste rollen ook prima gecast overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iemand een kleine opheldering van de fotograaf?
Bijvoorbeeld wat zich afspeelde in het fragment in seizoen 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

Die tekst gaat toch ook alleen maar over die wereld? Kirkman heeft zijn eigen zombiewereld gecreëerd en daarin bestaat de term gewoon niet/nauwelijks. In de strip komt-ie, geloof ik, wel voor, maar ook zeer sporadisch.
Als ik nu een dissertatie over het woord sporadisch hou, hoeveel waarde hecht je daar dan aan? Het ging me over de inhoud (of gebrek aan) van de reactie.
ncornelisse schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:28:
Iemand een kleine opheldering van de fotograaf?
Bijvoorbeeld wat zich afspeelde in het fragment in seizoen 6.
Niet zo spannend en niets wat nog niet gemeld is. In seizoen 6 was het foreshadowing op het feit dat negan altijd iemand neerknuppelt. Daar maakt die dude dan een foto van. Aan het aantal foto's te zien heeft negan al een goede verzameling ingeslagen hoofden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Jorgen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:04:
Zo werkt het natuurlijk niet. Een kenmerk van de beste series is dat het ze lukt om zich steeds te her uitvinden. Vooral een serie dat in zijn 7e seizoen zit zal nou eenmaal veel in herhaling vallen. Dat is ook helemaal niet erg, het hoort er een beetje bij. Daarom is het belangrijk om toch met dingen op de proppen te komen waar kijkers toch denken van: 'oke, de serie weet nog steeds te verrassen'. Daarom is het ook niet vreemd dat iemand zei van wat als de focus nu gaat naar Negan. Net als TWD dat probeerde met de 2 afleveringen waar The Governor centraal stond. Dat vond ik zelf slechte afleveringen, maar ik vond de insteek wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:34:
[...]
Aan het aantal foto's te zien heeft negan al een goede verzameling ingeslagen hoofden.
Yep ...
En dat terwijl hij niet van doden zou houden en het alleen maar doet in het belang van de community. Ahum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veefje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:49:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Een kenmerk van de beste series is dat het ze lukt om zich steeds te her uitvinden. Vooral een serie dat in zijn 7e seizoen zit zal nou eenmaal veel in herhaling vallen. Dat is ook helemaal niet erg, het hoort er een beetje bij. Daarom is het belangrijk om toch met dingen op de proppen te komen waar kijkers toch denken van: 'oke, de serie weet nog steeds te verrassen'. Daarom is het ook niet vreemd dat iemand zei van wat als de focus nu gaat naar Negan. Net als TWD dat probeerde met de 2 afleveringen waar The Governor centraal stond. Dat vond ik zelf slechte afleveringen, maar ik vond de insteek wel tof.
OK, bedoel je het meer zo. Dan begrijp ik je idee wat meer. Toch denk ik dat vooral FTWD daarvoor bedoelt is. Maar als je naar de Governer afleveringen kijkt, vond je dan ook de afleveringen richting Terminus wellicht beter qua afwisseling? Dan stond er steeds een 2-tal of 3-tal centraal nadat ze allemaal uiteengedreven waren nadat de gevangenis niet veilig meer was. Ik vond op zich de aflevering(en) met Tyreese, Carol en de 2 meisjes erg tof. En dat doen ze nu weer met Carol en Morgan. Een losse, parallelle verhaallijn waarbij die 2 vast weer bij de groep gaan komen. Ik vermoed dat we in aflevering 2 of 3 van dit seizoen een heleboel meer van hen gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Maar, hoe kwam die bijl nu uiteindelijk op het dak van de RV terecht?

Had Rick em daar heen gegooid?
Heb ik niet zien gebeuren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gister avond TWD gekeken, eerst nog maar even de laatste aflevering van S06 en daarna deze.

In 1 woord heerlijke sfeer en gedurfd.
spoiler:
had na Abraham zoiets van "is dit het?" wat betreft dode uit de groep en gore waar alle waarschuwingen voor waren, maar toen Daryl er op af dook begon het al te kriebelen. Negan had immers gewaarschuwd dat er geen respijt zou zijn. Vind het ook knap dat ze het eigenlijk 1 op 1 met de comics lieten lopen qua hoe Glenn eraan ging, dat shot dat hij nog wat brabbelt is zowat een 1/1 kopie van een shot uit de comics.

Kijk nu al uit naar de rest van het seizoen en ben benieuwd hoe ze het gaat doen met de tijdsspanne, want er staat mij bij dat er op een gegeven moment een sprong in de tijd is terwijl ze nog on Alexandria zitten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 06:03:

Kijk nu al uit naar de rest van het seizoen en ben benieuwd hoe ze het gaat doen met de tijdsspanne, want er staat mij bij dat er op een gegeven moment een sprong in de tijd is terwijl ze nog on Alexandria zitten.
Volgens mij gebeurd die tijdsprong pas na de Negan arc. De vraag is of ze dat op tv ook doen en dan ben je dus minimaal dit seizoen verder, als ze die verhaallijn niet over meerdere seizoenen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat kan ook nog, is even geleden dat ik dit stukje van de comics gelezen heb dus stond mij niet helemaal meer bij.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 02:32:
Maar, hoe kwam die bijl nu uiteindelijk op het dak van de RV terecht?

Had Rick em daar heen gegooid?
Heb ik niet zien gebeuren.
Negan gooide de bijl op het dak. Je hoorde een duidelijke 'kloenk' nadat hij zijn arm met bijl buiten de RV hield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Muse schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:19:
[...]

Negan gooide de bijl op het dak. Je hoorde een duidelijke 'kloenk' nadat hij zijn arm met bijl buiten de RV hield.
Dankzij de spoilers die ik hier al gelezen had (occupational hazard - als mod moet ik toch de spoilers ook lezen), was het moment waarop Negan de bijl op het dak van de RV gooide super duidelijk. Terwijl mensen die geen spoilers hebben gezien dat moment compleet missen omdat ze waarschijnlijk op andere dingen zitten te letten... Kunnen spoilers dan toch nuttig zijn? ;)

Mijn mening, gestaafd door psychologisch onderzoek, is dat spoilers helemaal niet spoilers zijn. Iemand die spoilers heeft gezien beoordeelt scènes die gespoilerd zijn als beter dan iemand die geen spoilers heeft gezien - maar hij geeft tegelijk ook aan dat hij denkt dat de scène nog beter geweest zou zijn als hij geen spoiler had gehad. Een leuke paradox.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 26-10-2016 08:43 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik lees geen spoilers, maar had het toch wel direct door hoor, je hoort toch ook de kloenk inderdaad!

Een deel van de fun zit hem in het toeleven naar de scenes, als je een spoiler hebt gelezen, is die scene misschien niet verpest, maar wel het toeleven ernaar en dat is minstens zo spannend vind ik voor de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

metallicattim schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:04:
Ik lees geen spoilers, maar had het toch wel direct door hoor, je hoort toch ook de kloenk inderdaad!

Een deel van de fun zit hem in het toeleven naar de scenes, als je een spoiler hebt gelezen, is die scene misschien niet verpest, maar wel het toeleven ernaar en dat is minstens zo spannend vind ik voor de beleving.
Dat denkt men dus maar dat is niet zo. Het probleem is natuurlijk dat je niet zelf een bepaalde scene een keer met en een keer zonder spoiler kunt bekijken om het effect te vergelijken.

Er zijn een heleboel films die je minstens twee keer moet zien om alles echt te snappen. Bijvoorbeeld Sixth Sense. Heel veel mensen vinden die film de tweede keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Muse schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:19:
[...]

Dan nog wel een vraag hierover, want even later zie je Rick richting het bos struikelen, al dan niet aangevallen door een aantal walkers, en daar ligt ook een bijl.

Welke bijl is nu welke? Zou het niet te toevallig zijn als net zo'n zelfde soort (nieuwe) bijl in het bos ligt, net waar Rick naar toe gaat?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Hij verliest de bijl weer terwijl ie aan die "hang-walker" hangt nadat ie vanaf het dak van de RV gesprongen is omdat meneer Negan het wat heet onder zijn voeten maakte in de vorm van een kogelregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Lauryn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Maar wat verwacht je dan? Als ze het perfecte kamp bouwen gebeurt er niks. Komen er geen walkers meer binnen en is iedereen zen. Dat boeit natuurlijk niet. Het is entertainment, niet meer, niet minder. Negan, the kingdom zijn wat mij betreft weer interessante ontwikkelingen. Dat Rick het allemaal weer overleeft zal wel maar het gaat hier niet om de bestemming maar om het pad.
Precies, dat is eigenlijk ook mijn punt een beetje.

Het perfecte kamp is niet boeiend, nieuwe beschaving opbouwen is ook niet echt heel boeiend maar alles wat ze nu doen is een herhaling van zetten en hebben we al eerder gezien.

Daarom heb ik dus ook stiekem de hoop dat ze naar een einde toe gaan werken van de serie.
Goner schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Da's knap egoïstisch ... omdat jij het niet leuk vindt moet de serie stoppen ?? Hou gewoon op met kijken >:)
Ik zeg niet dat het moet stoppen, maar dat ik de hoop heb dat het stopt :). Ik zie nu eenmaal een serie liever na een seizoen of 6 op het hoogtepunt stoppen dan dat ze tot seizoen 12 doorgaan en het niveau gigantisch inkakt. Mijns inziens is TWD over de top heen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Waarom is die bijl zo interessant dat het er al een pagina over gaat hier?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

XyritZz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Precies, dat is eigenlijk ook mijn punt een beetje.

Het perfecte kamp is niet boeiend, nieuwe beschaving opbouwen is ook niet echt heel boeiend maar alles wat ze nu doen is een herhaling van zetten en hebben we al eerder gezien.

Daarom heb ik dus ook stiekem de hoop dat ze naar een einde toe gaan werken van de serie.

[...]

Ik zeg niet dat het moet stoppen, maar dat ik de hoop heb dat het stopt :). Ik zie nu eenmaal een serie liever na een seizoen of 6 op het hoogtepunt stoppen dan dat ze tot seizoen 12 doorgaan en het niveau gigantisch inkakt. Mijns inziens is TWD over de top heen.
Hoe zou het moeten stoppen dan? Iedereen dood tijdens een gigantische shootout? Het ultieme kamp met muren van beton van tien meter hoog en twee meter dik met eigen voedsel, water en munitievoorzieningen?

Waarom zouden ze nu al over de top heen zijn dan? De wereld is vrij groot en er kan nog van alles gebeuren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Damian schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:18:
Waarom is die bijl zo interessant dat het er al een pagina over gaat hier?
Die bijl is een metafoor: Negan wou weten welke GoTers wel goed opletten tijdens het kijken.

Prachtig hoe we hier soms zitten te nitpicken over de onbelangrijkste details, over hoe dom de acties van de survivors wel niet zijn en over hoeveel beter wij het zelf allemaal wel kunnen. Maar de whereabouts van een bijl in de gaten houden is alweer teveel gevraagd.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11:37
Wat een tere zieltjes allemaal. Op internet gaan ook hele klachtenforums over het feit dat deze aflevering te wreed was en dat dit echt niet kon en dat TWD hiermee een graf graaft voor zichzelf... Ik kan er echt niet mee zitten en vond het een smakelijke aflevering. Glenn's dood is wonderbaarlijk goed neer gezegd vergeleken met de comics.

Ik kreeg wel het idee dat Rick zijn zoons arm er daadwerkelijk af zou hakken. Wel wonderlijk hoe iemand zo 'gek' in het hoofd gemaakt kan worden dat hij niet terugslaat. Rick was echt helemaal in trance (ook zeer goed geacteerd trouwens). Een keer die bijl achterover gooien en Negan had hem in zijn voorhoofd gehad. Dan was waarschijnlijk wel de hele gang dood geweest, maar Rick heeft helemaal geen overlevingsinstinct in zich zitten. Dat verbaasd mij wel vaker als ze in een bedreigende situatie terecht komen.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Niet teveel meer van die softe gtst achtige afleveringen graag. Alleen als het echt wat toevoegd aan het verhaal.

Ik heb trouwens deze aflevering tijdens het avondeten gezien en het eten smaakte er niet minder om. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Spooksel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:26:

[...]

Het viel me wel op dat er wel dik naar gehint werd door Negan, in zijn gesprekje met Rick, vlak nadat ie de eerste neergeknuppeld heeft. "oh, did I just kill your right hand" en meer van dat soort opmerkingen B)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soms is niks doen, of doen wat je wordt opgedragen de enige manier om te overleven. Rick heeft heel duidelijk gezien wat de algemene consequenties zijn om iemand van Negan te vermoorden: doodstraf. Daarnaast wat er gebeurt als je alsnog probeert in opstand te komen: nogmaals de doodstraf. Met alle aanwezige groepsleden direct in levensgevaar kon hij niet anders dan Carl zijn hand afhakken. Het was immers zeer duidelijk dat Negan niet zou twijfelen en zijn onderdanen evenmin.

Je ziet dat de survivalmodus direct weer gaat draaien - bij het hele team - zodra ze weer met elkaar zijn.

Dat Rick compleet gebroken was, was duidelijk. Dat hij niet anders meer kon ook. Maar dat kennen we van de groepsleden. Je breekt, je herpakt jezelf en je gaat er weer tegenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Er gaat trouwens een video rond van een alternatieve scène waar Negan Maggie doodslaat. Je kunt het vinden op YouTube, maar beeldkwaliteit is vrij kut.

Wat hier boven is gesteld hoeft voor mij niet, dat ze naar een einde gaan toewerken. Kijk, als ze met interessant materiaal blijven komen, dan kan in principe natuurlijk elke serie doorgaan. Als dit ook gebeurt in TWD, dan kijk ik graag tot seizoen 12. Het probleem is echter dat TWD te vaak hit en miss is. Seizoen 1 is goed, 2 tot 4 vind ik zwak, het vijfde seizoen is uitstekend en het 6e weer zwak. Het is de inconsistentie en het niet kunnen vasthouden van een constant niveau dat ervoor zorgt dat iemand zegt van 'ga het dan langzamerhand afronden zodat je met een knal eindigt'. Als seizoen 8-12 kut is, dan is dat toch wat bij de meeste kijkers zal blijven hangen. Althans, bij de kijkers die ook fan zijn maar toch er eerlijk naar kunnen kijken.
Jorgen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 01:59:
[...]

OK, bedoel je het meer zo. Dan begrijp ik je idee wat meer. Toch denk ik dat vooral FTWD daarvoor bedoelt is. Maar als je naar de Governer afleveringen kijkt, vond je dan ook de afleveringen richting Terminus wellicht beter qua afwisseling? Dan stond er steeds een 2-tal of 3-tal centraal nadat ze allemaal uiteengedreven waren nadat de gevangenis niet veilig meer was. Ik vond op zich de aflevering(en) met Tyreese, Carol en de 2 meisjes erg tof. En dat doen ze nu weer met Carol en Morgan. Een losse, parallelle verhaallijn waarbij die 2 vast weer bij de groep gaan komen. Ik vermoed dat we in aflevering 2 of 3 van dit seizoen een heleboel meer van hen gaan zien.
Ik begrijp wat je zegt, hoor. Ik begrijp ook de andere personages en andere belichting van de wereld in FTWD. Alleen dien je het in de moederserie ook interessant te houden. Daarom was seizoen 5 ook zo goed. De focus ging naar meerdere personages die allemaal hun eigen avonturen aan het beleven waren. De normale routine werd even doorbroken. Dat probeerde ze ook te doen met de afleveringen rond The Governor. Je moet wel want op een gegeven moment gaan zelfs de fans die een serie met hand en tand proberen te verdedigen tegen elk kritisch geluid, inzien dat er in elke serie dat seizoenen lang loopt dingen moeten gebeuren om het interessant te houden. Anders is het steeds 'deze wereld is kut en uitzichtloos, 'welke nieuwe vijand introduceren we', 'welke nieuwe plek leek veilig maar is het niet'. Als we allemaal even de fandom opzij zetten, dan moet je toch haast wel concluderen dat dit al seizoenen lang het patroon van de serie is. En dat boeit natuurlijk geen moer als elk seizoen goed is, maar als dat niet zo is dan heb je dus een probleem.

[ Voor 50% gewijzigd door Veefje op 26-10-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Veefje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:50:
Er gaat trouwens een video rond van een alternatieve scène waar Negan Maggie doodslaat. Je kunt het vinden op YouTube, maar beeldkwaliteit is vrij kut.

Wat hier boven is gesteld hoeft voor mij niet, dat ze naar een einde gaan toewerken. Kijk, als ze met interessant materiaal blijven komen, dan kan in principe natuurlijk elke serie doorgaan. Als dit ook gebeurt in TWD, dan kijk ik graag tot seizoen 12. Het probleem is echter dat TWD te vaak hit en miss is. Seizoen 1 is goed, 2 tot 4 vind ik zwak, het vijfde seizoen is uitstekend en het 6e weer zwak. Het is de inconsistentie en het niet kunnen vasthouden van een constant niveau dat ervoor zorgt dat iemand zegt van 'ga het dan langzamerhand afronden zodat je met een knal eindigt'. Als seizoen 8-12 kut is, dan is dat toch wat bij de meeste kijkers zal blijven hangen. Althans, bij de kijkers die ook fan zijn maar toch er eerlijk naar kunnen kijken.
Gevonden: YouTube: NEGAN MATA A MAGGIE (SPOILER FILTRADO)

Alleen is/lijkt dit de scene uit aflevering 1. Wellicht hebben ze er meerdere opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Ze hebben voor die "flashbacks" van Rick als ie weg is met Negan in de RV iedereen opgenomen dat ze een knuppel tegen hun hoofd kregen. "Remember wat could happen". Ook wel mooie truc om ervoor te zorgen dat niemand van de acteurs dus ook zou weten wie er aan zou gaan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Chiron schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:20:
Ze hebben voor die "flashbacks" van Rick als ie weg is met Negan in de RV iedereen opgenomen dat ze een knuppel tegen hun hoofd kregen. "Remember wat could happen". Ook wel mooie truc om ervoor te zorgen dat niemand van de acteurs dus ook zou weten wie er aan zou gaan.
Ah ja tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

rimave schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:39:
Wat een tere zieltjes allemaal. Op internet gaan ook hele klachtenforums over het feit dat deze aflevering te wreed was en dat dit echt niet kon en dat TWD hiermee een graf graaft voor zichzelf... Ik kan er echt niet mee zitten en vond het een smakelijke aflevering. Glenn's dood is wonderbaarlijk goed neer gezegd vergeleken met de comics.

Ik kreeg wel het idee dat Rick zijn zoons arm er daadwerkelijk af zou hakken. Wel wonderlijk hoe iemand zo 'gek' in het hoofd gemaakt kan worden dat hij niet terugslaat. Rick was echt helemaal in trance (ook zeer goed geacteerd trouwens). Een keer die bijl achterover gooien en Negan had hem in zijn voorhoofd gehad. Dan was waarschijnlijk wel de hele gang dood geweest, maar Rick heeft helemaal geen overlevingsinstinct in zich zitten. Dat verbaasd mij wel vaker als ze in een bedreigende situatie terecht komen.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Niet teveel meer van die softe gtst achtige afleveringen graag. Alleen als het echt wat toevoegd aan het verhaal.

Ik heb trouwens deze aflevering tijdens het avondeten gezien en het eten smaakte er niet minder om. :)
Niet zou kunnen? Wait what? Die hele scene geeft juist precies weer wat de makers van de comic in gedachte hadden: Zombies zijn gevaarlijk maar vooral vervelend. Wat echt levensbedreigend is, zijn de andere mensen...

Nu kan ik niet voor mezelf spreken omdat ik gelukkig nooit in zo'n situatie heb gezeten maar zou het "dan maar afhakken" besluit niet ook gewoon survival instinct zijn? Immers, als hij niets zou doen kon dat de hele groep het leven kosten. Plus nog de mensen in Alexandria die dan zonder goede verdedigers zouden zitten. Lijkt me vreselijk om zoiets in een split second te moeten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Chiron schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:20:
Ook wel mooie truc om ervoor te zorgen dat niemand van de acteurs dus ook zou weten wie er aan zou gaan.
Als je daar op een rijtje zit met z'n allen en er liggen 2 lijken zonder hoofd, dan weten ze het wel lijkt me ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:52

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik heb serieus genoten van de spanning van de aflevering. Al dat kapot geanalyseer vind ik de serie geen recht doen. Als je het na afgelopen aflevering klote vindt, stop je toch met kijken? Problem solved.

Typisch dat The Verge er ook zo'n artikel aan wijdt. Blergh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Weet je wat de grap een beetje is? Die hele scene is een pak spannender maar verder vergelijkbaar met dit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IZMfT7t22d4]
Moet je Abraham z'n best zien doen om een ander dood te meppen met een kolf van een geweer (ironie much?). Rick die met dat kapmes Gareth aan stukken hakt. Het enige verschil is dat je iets minder ziet als kijker, maar het is een illusie om te denken dat we nog praten over zuiver goed vs kwaad. Ook een Negan gaat echt wel wat meer diepgang hebben dan de bruut die ze nu hebben laten zien. Na de scene hierboven zijn we ook achter Rik blijven staan immers. Terwijl ik toen ook dacht "moet dat nou zo bruut? maniak" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:58:
[...]
Ook een Negan gaat echt wel wat meer diepgang hebben dan de bruut die ze nu hebben laten zien. Na de scene hierboven zijn we ook achter Rik blijven staan immers. Terwijl ik toen ook dacht "moet dat nou zo bruut? maniak" :P
Reken er niet op..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Heb de comics niet gelezen. Althans niet zover. Ben wel benieuwd naar de achtergrond van Negan! Was het altijd een bruut of was het een minkukel die nu zijn ultieme wraak neemt op de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:55:
Ik heb serieus genoten van de spanning van de aflevering. Al dat kapot geanalyseer vind ik de serie geen recht doen. Als je het na afgelopen aflevering klote vindt, stop je toch met kijken? Problem solved.

Typisch dat The Verge er ook zo'n artikel aan wijdt. Blergh.
Dat geanalyseer hoort er een beetje bij. Men mag toch best kritisch zijn als ze iets niet vinden werken. Je kunt ook niet inhoudelijk over iets praten als je alles wat gebeurt alleen maar goed mag vinden en alleen maar wat mag zeggen als het positief is. Dan denk ik dat je op een forum verkeerd zit. Het is juist de bedoeling dat je accepteert dat iemand het goed kan vinden en de ander het kut kan vinden. Dat je elkaar vervolgens in waarde laat en op een normale manier met elkaar in gesprek kan gaan over een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Vrijdag schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Hoe zou het moeten stoppen dan? Iedereen dood tijdens een gigantische shootout? Het ultieme kamp met muren van beton van tien meter hoog en twee meter dik met eigen voedsel, water en munitievoorzieningen?
Geen idee, ik ben geen scriptschrijver. Ben ook heel benieuwd wat voor einde ze er (ooit) voor gaan schrijven.
Waarom zouden ze nu al over de top heen zijn dan? De wereld is vrij groot en er kan nog van alles gebeuren.
Omdat dat mijn mening is :). De omvang van de wereld maakt niet meer uit, ze zullen niet meer in het vliegtuig stappen en richting Australie gaan. Daarnaast valt de serie gewoon in de herhaling, dus de schrijvers hebben toch ook niet zo heel veel inspiratie wat er nog kan gebeuren.

Maar goed, ik val in de herhaling... dus ik laat het hier maar bij :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Want? Negan deed het duidelijk niet puur voor de lol, maar om er voor te zorgen dat er mensen in leven bleven die wel precies gingen doen wat hij wil: proviand zoeken voor hem en de zijnen. Iedereen afmaken was minder moeite geweest.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Negan zegt er ook bij dat het eerste slachtoffer een straf is voor het doden van al die mannen van Negan. Hij zei er ook bij dat een dode niet kan werken voor 'm, dus ik geloof wel dat hij meer pragmatisch is dan een hersenloze bruut. Volgens mij weet 'ie prima wat 'ie doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Met een acteur als Jeffrey Dean Morgan gaan ze Negan echt wel meer diepgang geven. Dat mannetje gaat toch toch niet de hele tijd zo bruut te werk gaan. Dan houdt het snel op en krijg je overal klachten dat het een kutpersonage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben weer een beetje up-to-date met de strips, en als ik heel eerlijk ben vind ik die ook een beetje eentonig worden. Ik hoop dat ze de serie ofwel eerder eindigen of wel wat meer afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Want? Negan deed het duidelijk niet puur voor de lol, maar om er voor te zorgen dat er mensen in leven bleven die wel precies gingen doen wat hij wil: proviand zoeken voor hem en de zijnen. Iedereen afmaken was minder moeite geweest.
We zullen vanzelf zien hoeveel het afwijkt van de comics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wauw dat was een heftige aflevering zeg, vooral die scene met Glen zorgde voor koude rillingen. De aflevering liet uitgebreid de afbrokkeling van de dominante rol van Rick en zijn groep zien, en in het bijzonder het breken van Rick. Als ze hier niet de hele aflevering voor hadden genomen, dan zou het effect veel kleiner zijn geweest. Van de resterende groepsleden denk ik dat Carl en Maggie nog het minst gebroken zijn (of beter gezegd; ze willen wraak).

Interessante aflevering in ieder geval, en mooie prestatie van "Negan".

Wat ik me afvraag; wat zouden Carol en Stick-man (sorry naam kwijt) doen als ze horen van de nieuwe situatie?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Cyphax schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:17:
Negan zegt er ook bij dat het eerste slachtoffer een straf is voor het doden van al die mannen van Negan. Hij zei er ook bij dat een dode niet kan werken voor 'm, dus ik geloof wel dat hij meer pragmatisch is dan een hersenloze bruut. Volgens mij weet 'ie prima wat 'ie doet. :P
Negan is wel een zak, maar het is wel een beetje "my type of bad guy", als je je even emotioneel losrukt van de normale hoofdpersonen is het imho een badass naar mijn hart. Gewoon daad bij woord voegen, zwarte humor, sarcastisch.

Natuurlijk had ik mijn beste vriendin [overdreven] bijna huilend [/overdreven] op Whatsapp dat er mensen zo vermoord zijn met die knuppel. Tja, die dingen gebeuren. Ik had ook zeker mijn momenten waarop het minder prettig was te kijken, maar goed.

Ik heb het al eerder gezegd, maar het is goed dat dit is gedaan. Voor de spanning, want vorig seizoen heb ik heel lang laten liggen. Natuurlijk hoop ik wel eens dat ze een nieuwe beschaving gaan opbouwen met muren van 10 meter hoog en gewapend beton waar alle zaakjes goed geregeld zijn. Misschien krijgen de walkers een nieuwe soort mutatie waardoor iedereen weer andere manieren moet vinden om ze te verslaan. Genoeg opties

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
kuusj98 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:42:
[...]

Negan is wel een zak, maar het is wel een beetje "my type of bad guy", als je je even emotioneel losrukt van de normale hoofdpersonen is het imho een badass naar mijn hart. Gewoon daad bij woord voegen, zwarte humor, sarcastisch.
Heh, ja, dat deel ik wel met je. Natuurlijk is het heerlijk om ze Negan te grazen te zien nemen, als dat gebeurt. Aan de andere kant wordt Negan imho wel erg goed neergezet door Morgan. Dat helpt.
Natuurlijk had ik mijn beste vriendin [overdreven] bijna huilend [/overdreven] op Whatsapp dat er mensen zo vermoord zijn met die knuppel. Tja, die dingen gebeuren. Ik had ook zeker mijn momenten waarop het minder prettig was te kijken, maar goed.
Ik heb nu eindelijk die aflevering eens gekeken. Was de dood van Noah niet eigenlijk smeriger om te zien? Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar of wat ik nu gezien heb echt heel nieuw is... ligt vooral aan het feit dat het een cliffhanger is geworden (en anders was het wel een season finale geweest, ook niet niks) en de achterlijke spanningsopbouw.
Ik heb het al eerder gezegd, maar het is goed dat dit is gedaan. Voor de spanning, want vorig seizoen heb ik heel lang laten liggen. Natuurlijk hoop ik wel eens dat ze een nieuwe beschaving gaan opbouwen met muren van 10 meter hoog en gewapend beton waar alle zaakjes goed geregeld zijn. Misschien krijgen de walkers een nieuwe soort mutatie waardoor iedereen weer andere manieren moet vinden om ze te verslaan. Genoeg opties
Ik vind uiteindelijk dat de aflevering echt steengoed in elkaar zat. Ik hou nog steeds niet van die gore, zal er nooit van gaan houden, maar damn wat hebben ze dit goed opgezet. Op diverse punten. Ik ben echt wel onder de indruk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

...Rick heeft helemaal geen overlevingsinstinct in zich zitten. Dat verbaasd mij wel vaker als ze in een bedreigende situatie terecht komen.
Dat heeft hij dus juist wel want anders waren ze niet zo ver gekomen als ze nu zijn. Hij is alleen zo intelligent om het juiste moment af te wachten om terug te slaan. ;)

Om heel eerlijk te zijn vond ik deze aflevering niet zo wreed maar dat kan ook komen omdat ik de comics lees en weet wat ik kan verwachten. Het was wel een verrassing voor mij dat Abraham er ook aan moest geloven.

Ik vond de aflevering waarbij de mensen met de handen op hun rug gebonden boven een trog hingen en een voor een de keel doorgesneden kregen een stuk wreder.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Hoewel ik ook getwijfeld heb of ik het nu wel of niet leuk vond met al die 'gore' in de aflevering, vond ik het toch wel heel goed opgezet allemaal.

Het enige wat nogal snel door mijn hoofd spookte was 'nu hoop ik niet dat ze een heel seizoen gaan fillers maken in de aanloop naar de finale waarin Rik kan zeggen "Told you I'd kill you!" '.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is in elk geval "not today, not tomorrow" ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Cyphax schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:49:
Ik heb nu eindelijk die aflevering eens gekeken. Was de dood van Noah niet eigenlijk smeriger om te zien?
Als het puntje bij paaltje komt, wordt je liever levend opgevreten door zombies dan een slag op je kop krijgen met een knuppel? (normaal gesproken ben je na 1 klap al bewusteloos/dood).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat een slechte aflevering. Het verhaal was flinterdun, niet meer dan een excuus voor veel bot geweld. Kom nu niet met dat Rick een morele keuze moest maken of zo iets, want dit was zo over the top dat er echt geen spraken meer is van een keuze.
Wat hebben we nu geleerd? Wat is het diepere inzicht? Wat is de filosofische gedachte hier achter?

Dat je met genoeg dwang en geweld mensen afschuwelijke dingen kan laten doen? Meh, als je zo ver moet gaan als dit dan is er echt geen sprake meer van keuzes, moraliteit of wat dan ook.

Komt nog bij dat iedereen weer eens onsterfelijk lijkt. Dat karakters haast onkwetsbaar zijn en doorlopen met messteken en kogelwonden zijn we wel gewend van Hollywood, maar dit ging echt nergens meer over. Na iedere klap gingen ze braaf weer overeind zitten voor de volgende.

Wat mij betreft komt het einde van deze serie snel inzicht. Er moest altijd al gezocht worden naar de balans tussen verhaal, boodschap, gore en geweld maar nu is er echt alleen nog maar geweld over. Vroeger ging dat geweld nog samen met prachtige kostuums en spectaculaire actie maar daar is ook niks van over.
Als ze de volgende aflevering nu net zo hard focussen op het verhaal dan geef ik het nog een kans, anders is het voorbij voor mij.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:11:
Wat een slechte aflevering. Het verhaal was flinterdun, niet meer dan een excuus voor veel bot geweld. Kom nu niet met dat Rick een morele keuze moest maken of zo iets, want dit was zo over the top dat er echt geen spraken meer is van een keuze.
Wat hebben we nu geleerd? Wat is het diepere inzicht? Wat is de filosofische gedachte hier achter?

Dat je met genoeg dwang en geweld mensen afschuwelijke dingen kan laten doen? Meh, als je zo ver moet gaan als dit dan is er echt geen sprake meer van keuzes, moraliteit of wat dan ook.
Dat is het doel ook geweest van Negan. Rik breken. Als je iemand zover kan krijgen dat ie uit wanhoop de arm van z'n zoon afhakt, dan heb je macht, en dat wilde hij krijgen over Rik.
Komt nog bij dat iedereen weer eens onsterfelijk lijkt. Dat karakters haast onkwetsbaar zijn en doorlopen met messteken en kogelwonden zijn we wel gewend van Hollywood, maar dit ging echt nergens meer over. Na iedere klap gingen ze braaf weer overeind zitten voor de volgende.
Dat gebeurde ook helemaal niet, dat speelde in Rik z'n hoofd af. :)
Er zijn maar 2 mensen die klappen hebben gekregen. Drie, als je Negan meetelt, die een mep van Daryl kreeg.
Dat was ook een slimme keus, Daryl dat laten doen. Die bestaat niet in de comics, en op deze manier verstieren ze ook niet de relatie tussen een wel bestaand karakter en Maggie die in de comics heel anders loopt.

Overigens kreeg ik wel de indruk dat Maggie ineens meer energie heeft dan ze had in de vorige aflevering. Ik dacht dat ze erg dicht bij het eind was, maar ze heeft al die tijd (inclusief de tijd dat Rik en Negan weg waren) wel op haar knieën gezeten, een trauma opgelopen door Glenn en de spanning in het algemeen. En dan aan het eind kan ze wel nog lopen. :P
Snowwie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Als het puntje bij paaltje komt, wordt je liever levend opgevreten door zombies dan een slag op je kop krijgen met een knuppel? (normaal gesproken ben je na 1 klap al bewusteloos/dood).
Negan lijkt me in eerste instantie ook meer bruut dan echt wreed. We hebben karakters op veel pijnlijkere manieren dood zien gaan. Abraham had relatief geluk, vergeleken met Noah bijvoorbeeld, of Hershel. Governor leek me wreder, Negan bruter. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 28-10-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat vind ik dus een flinterdun verhaal. Er is eigenlijk niks gebeurd. Alleen heel veel aanleidingen om bot geweld te laten zien.

Als het nu nog een interessant moreel dilemma was waar Rick voor werd geplaatst... maar dit was geen dilemma, niet echt, er was eigenlijk maar één keuze.

Er niks aan de wereld veranderd. De personages hebben geen karakterontwikkeling gehad, er was immers niks te kiezen. Er zijn geen nieuwe inzichten in de wereld gepresenteerd. Er is geen begrip gekweekt voor wie dan ook.

Ik ben het ook niet met je eens dat Rick gebroken is. Hij heeft de enige keuze gemaakt die hij had. Hij heeft niet geaccepteerd dat hij met de situatie moet leven. We weten allemaal dat hij vroeg of laat wraak gaat nemen en dat z'n groepje weer ontsnapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ze achtten zichzelf voorheen onoverwinnelijk, dat blijkt nu onterecht te zijn. Er is wat dat betreft juist extreem veel veranderd. Kijk naar Terminus, extreem goed georganiseerde groep die met behulp van een huisvrouw+ kansloos gesloopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:27:
Dat vind ik dus een flinterdun verhaal. Er is eigenlijk niks gebeurd. Alleen heel veel aanleidingen om bot geweld te laten zien.
Ik denk dat de meeste verhaallijnen niet veel dieper gaan. Het verhaal is ook niet waar het om gaat in de serie. TWD wil denk ik meer een soort karakterstudie zijn.
Als het nu nog een interessant moreel dilemma was waar Rick voor werd geplaatst... maar dit was geen dilemma, niet echt, er was eigenlijk maar één keuze.
Ja, en die keuze was mee te werken met Negan. Zo goed heeft die kerel dat wel opgezet.
Er niks aan de wereld veranderd. De personages hebben geen karakterontwikkeling gehad, er was immers niks te kiezen. Er zijn geen nieuwe inzichten in de wereld gepresenteerd. Er is geen begrip gekweekt voor wie dan ook.
Ik denk dat ze in de loop van de serie zeker karakterontwikkeling hebben meegemaakt! Niet iedereen evenveel, maar de Rik die je nu ziet moet je eens vergelijken met de Rik uit de eerste aflevering. :)
Ik ben het ook niet met je eens dat Rick gebroken is. Hij heeft de enige keuze gemaakt die hij had. Hij heeft niet geaccepteerd dat hij met de situatie moet leven. We weten allemaal dat hij vroeg of laat wraak gaat nemen en dat z'n groepje weer ontsnapt.
Wraak gaat nemen? Hij heeft een heel leger, en Daryl. Waar moet hij zich druk om maken? :)
Rick is natuurlijk niet de eerste de beste, sure, maar dat weet Negan niet, en dat moet voor ons als kijker weer genoegdoening op gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Cyphax schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:32:
Wraak gaat nemen? Hij heeft een heel leger, en Daryl. Waar moet hij zich druk om maken? :)
Rick is natuurlijk niet de eerste de beste, sure, maar dat weet Negan niet, en dat moet voor ons als kijker weer genoegdoening op gaan leveren.
Rick gaat gewoon eerst net doen alsof hij meewerkt met Negan en dan in de tussentijd pluist ie z'n wraakmogelijkheden uit. Misschien probeert hij wel eerst vrienden te worden met Negan (of rechterman) en Negan dan op een onbewaakt moment de nek omdraait. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:27:

Volgens mij snap je het gewoon niet of wil je het niet snappen. Kun je alleen ontwikkelingen hebben als er een keus is? De keus was vrij simpel trouwens, volledige onderdanigheid of sterven. Dus er was wel een keus, dat schrijf je later zelf overigens ook...... Waarom moet je begrip kweken? Serieus is dat een of ander vereiste waar ik niks vanaf weet?
Z'n groepje hoeft niet te ontsnappen, ze zijn gewoon vrij. Moeten wel al hun shit afstaan, maar dat is een heel andere dynamiek juist dan voorheen.
Vond je het voorheen ook al niks? Waarom kijk je dan nog? Als het nu opeens omslaat voor je snap ik het niet, want de serie is gewoon nog steeds hoe die was met nieuwe impulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat was dan de introductie van de Kingdom. Ezekiel weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Lijkt een goede dude. Vraag me af wat Carol gaat doen. Is een beetje vaag op het moment. Morgan lijkt meer overtuigd te zijn van de Kingdom dan Carol.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Snowwie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:55:
[...]

Rick gaat gewoon eerst net doen alsof hij meewerkt met Negan en dan in de tussentijd pluist ie z'n wraakmogelijkheden uit. Misschien probeert hij wel eerst vrienden te worden met Negan (of rechterman) en Negan dan op een onbewaakt moment de nek omdraait. :)
Ik denk ook dat je, als Negan, ook moet verwachten dat zo'n Rick dat gaat proberen. Maargoed, hij heeft een legertje en hij heeft strategisch inzicht, gezien de manier waarop die hele setup was geregeld, dus ik snap wel dat ie machtig is in die wereld. :) Oh en niet te vergeten Daryl.
Maar er zijn nog meer karakters naast Rick natuurlijk, en de Kingdom. Dus er is genoeg te zien voorlopig lijkt het. De wereld is een stuk groter geworden dan een gevangenis of een enkele dorpje. Ik hoop heel erg dat ze dat uitdiepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 31-10-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Kennisgemaakt met the Kingdom en King Ezekiel! Ezekiel lijkt mij een toffe gast, maar er zal wel wat meer achter zitten, hij verbergt naar mijn idee wel wat te veel. Daarbij vond ik het maar een tamme aflevering. De promo voor episode 3 vind ik spannender en toffer dan episode 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Krasloos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:18:
Kennisgemaakt met the Kingdom en King Ezekiel! Ezekiel lijkt mij een toffe gast, maar er zal wel wat meer achter zitten, hij verbergt naar mijn idee wel wat te veel. Daarbij vond ik het maar een tamme aflevering. De promo voor episode 3 vind ik spannender en toffer dan episode 2.
Ja, ik denk dat veel mensen moeite zullen hebben met deze aflevering. Dit was weer voornamelijke dialoog en interactie tussen personages. Ik vond het wel tof om The Kingdom te zien en Ezekiel en Shiva eindelijk te ontmoeten. Het gaat duidelijk naar een alliantie tussen Alexandria en The Kingdom om The Saviors te bestrijden. Je kunt al zien dat Ezekiel beslist niet dom is en weet hoe hij het spel moet spelen om zo goed mogelijk zijn gang te gaan. Maar we hoorden echter al dat als men in the Kingdom erachter komt van de deal met the Saviors, dan veel mensen daar ten strijde willen trekken. Het is dus een kwestie van tijd voordat iemand als Maggie, Sasha of iemand anders met wraakgevoelens de bom doet barsten en de mensen in the Kingdom gaat opstoken. Het wordt sowieso een showdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had wel even een wtf momentje met Carol die helemaal fake american ging doen, was wel heel erg nep ;), maar een paar toffe dialogen, Morgan die een nieuwe apprentice krijgt, Carol die stiekem toch twijfelt nu etc.
Maar een samenvoeging van Alexandria en The Kingdom lijkt inderdaad een kwestie van tijd. Ik hoop alleen dat het niet weer in een verbrand "fort" eindigt dit seizoen, maar anders wordt het geheel vrij saai denk ik :P

Morgan die doorheeft dat alles laten leven niet werkt is ook wel tof om te zien. Is misschien niet de character development die sommige verwachten, maar imho zijn personages als Carol, Morgan en Carl wel stevig doorontwikkeld. Carol is van een onzekere huisvrouw met een man die haar sloeg tot een soort survivor (met een vorm van PTSS) ontwikkeld. Maar het scheelt dat ik voor hopeloze zombie violence gewoon naar Z-Nation kijk en TWD voor goede dialogen en kwaliteitstv. :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik ben benieuwd welke richting ze op gaan dat sommige personages(zoals carol) opeens mensen zien lopen in plaats van walkers. In fear the walking dead vindt dit nu ook al plaats. Zou er toch nog een ziel in zitten? Of lijden ze inderdaad aan PTSS.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb maar even op de volgende aflevering gewacht om te reageren.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:59:
Volgens mij snap je het gewoon niet of wil je het niet snappen. Kun je alleen ontwikkelingen hebben als er een keus is?
Ja, wel als het interessant moet zijn. Als er niks te kiezen valt dan wordt het een machinaal proces. Daar is geen interessant verhaal over te vertellen.
De keus was vrij simpel trouwens, volledige onderdanigheid of sterven. Dus er was wel een keus, dat schrijf je later zelf overigens ook......
Alsof dat een keuze is.
Waarom moet je begrip kweken?
Dat helpt je kijkers om de karakters en hun keuzes te begrijpen. Ik kijk geen TV om een feitelijke relaas te zien.
Serieus is dat een of ander vereiste waar ik niks vanaf weet?
Duidelijk ;)
Vond je het voorheen ook al niks? Waarom kijk je dan nog? Als het nu opeens omslaat voor je snap ik het niet, want de serie is gewoon nog steeds hoe die was met nieuwe impulsen.
De serie had altijd een balans tussen actie en drama, maar die begint steeds meer richting de actie kant te gaan. De eerste aflevering van dit seizoen was pure actie, nou ja, vooral veel lomp geweld.
Alleen maar gore en actie vind ik saai. Ik heb het wel weer gehad met mannen die achter elkaar aan rennen en "uh" "uh" "uh" geluiden maken terwijl ze met hun armen wapperen. In een goeie actiefilm maken ze de gevechten in ieder geval nog spannend en mooi, als een soort dans, maar zelfs daar was hier geen sprake van. Een erg groot stuk van de aflevering ging niet over vechten maar over straffen, dat is maar saai.

De tweede aflevering maakt gelukkig weer veel goed, die balanceert al het domme geweld van de vorige aflevering weer een hoop goed. Het verhaal van Ezekiel, daar kijk ik nu voor, hoe hij een koninkrijk vormt op grond van de reputatie van z'n tijger, hoe hij heeft gekozen voor meewerken in plaats van vechten, hoe hij echt als een goed mens overkomt (gegeven de omstandigheden), al ga je er als kijker van uit dat er ook hier iets niet in de haak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 16-09 21:25
Krasloos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:18:
Daarbij vond ik het maar een tamme aflevering.
Dit, jeetje gelukkig nu het laatste reclameblok van de aflevering, want wat ben ik die Carol beu zeg. Waar Morgan inderdaad positief begint te ontwikkelen, wordt zij steeds vervelender. Haalt voor mij gewoon het hele tempo omlaag.
Onwenselijk noch ondenkbaar dat zij als eerstvolgende eraan gaat.. ;)

Edit: jawel, en ook het laatste stuk.. Lijkt wel een aflevering van Dr Phill. Wat een focus voor aandachttrekkende aansteller in haar midlifecrisis. Wat verwacht ze nou, na ALLES dat ze met een groep heeft meegemaakt, dat ze alles in d'r eentje kan opknappen?

Bah, ik had het afgelopen uur ook lekker Rocket League kunnen spelen :P

[ Voor 26% gewijzigd door internetinfo op 31-10-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 13:53

Daniel36

vernieuwde formule

veel te veel gelul in deze aflevering tbh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Pfff wat een slome aflevering...

Dat gesprek met de King was wel een beetje leuk trouwens. Maar dit alles hadden ze ook wel in een halve aflevering kunnen doen.

[ Voor 67% gewijzigd door Mx. Alba op 31-10-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 13:53

Daniel36

vernieuwde formule

En niets over de andere groep helaas...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat een verschillende meningen zeg. ;)

Ik vond dit een prachtige aflevering. Mooie dialogen; het begin van het smeden van de banden tussen Alexandria en The Kingdom; een zeer interessante Ezekiel (goede acteurkeuze weer!); een tijger (!); en zoveel rust - nadat we al zoveel stress gehad hadden. En niet te vergeten duidelijke karakterontwikkeling bij Morgan en Carol. Zeer mooi.

Wat mij betreft ook genoeg nieuws en genoeg voer om een seizoen lang uit te kunnen bouwen. De tegenstelling waar Ezekiel zijn kracht uit haalt, kan ook haast niet groter tussen The Saviors met Negan en The Kingdom met Ezekiel.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik vond de aflevering juist snel afgelopen :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook wel lekker slinks hoe ze The Saviors naaien door ze met-zombies-volgevreten-varkens te geven. :P

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.