Ik heb maar even op de volgende aflevering gewacht om te reageren.
Ja, wel als het interessant moet zijn. Als er niks te kiezen valt dan wordt het een machinaal proces. Daar is geen interessant verhaal over te vertellen.
De keus was vrij simpel trouwens, volledige onderdanigheid of sterven. Dus er was wel een keus, dat schrijf je later zelf overigens ook......
Alsof dat een keuze is.
Waarom moet je begrip kweken?
Dat helpt je kijkers om de karakters en hun keuzes te begrijpen. Ik kijk geen TV om een feitelijke relaas te zien.
Serieus is dat een of ander vereiste waar ik niks vanaf weet?
Duidelijk

Vond je het voorheen ook al niks? Waarom kijk je dan nog? Als het nu opeens omslaat voor je snap ik het niet, want de serie is gewoon nog steeds hoe die was met nieuwe impulsen.
De serie had altijd een balans tussen actie en drama, maar die begint steeds meer richting de actie kant te gaan. De eerste aflevering van dit seizoen was pure actie, nou ja, vooral veel lomp geweld.
Alleen maar gore en actie vind ik saai. Ik heb het wel weer gehad met mannen die achter elkaar aan rennen en "uh" "uh" "uh" geluiden maken terwijl ze met hun armen wapperen. In een goeie actiefilm maken ze de gevechten in ieder geval nog spannend en mooi, als een soort dans, maar zelfs daar was hier geen sprake van. Een erg groot stuk van de aflevering ging niet over vechten maar over straffen, dat is maar saai.
De tweede aflevering maakt gelukkig weer veel goed, die balanceert al het domme geweld van de vorige aflevering weer een hoop goed. Het verhaal van Ezekiel, daar kijk ik nu voor, hoe hij een koninkrijk vormt op grond van de reputatie van z'n tijger, hoe hij heeft gekozen voor meewerken in plaats van vechten, hoe hij echt als een goed mens overkomt (gegeven de omstandigheden), al ga je er als kijker van uit dat er ook hier iets niet in de haak is.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.