[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor diegenen die al weten wie er dood gaat blablabla.

De scenes zijn nog niet eens gefilmd en de cast weet het zelf nog niet eens. Dus best knap dat je dit al aan de hand van screenshots kunt voorspellen ;) Blijft puur gokwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:01:
Even wat anders. Ongeacht hoe je het einde vond, Andrew Lincoln's performance..... Emmy anyone?
Een Emmy, voor het volpoepen van zn broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Zeror schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:00:
[...]

Je moet heel goed luisteren, maar je hoort zeker wel wat geschreeuw op de achtergrond.
Ja wel wat, maar niet dat wat in het filmpje naar voren komt. En ja, ik heb t in slow motion afgespeeld, ongeveer dezelfde snelheid als in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Even wat anders. Ongeacht hoe je het einde vond, Andrew Lincoln's performance..... Emmy anyone?
Zijn acteerwerk van hem was inderdaad top, maar om nu hem een Emmy te geven daarvoor... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Hahaha, zie de reactie iets boven mij. Geen enkele acteur van TWD komt in aanmerking voor een Emmy. Lennie James en Melissa McBride zijn dan maybe, maar ook heel ver een maybe. Met alles series die er nu zijn en alle topacteurs/actrices ook, zie ik niemand van TWD een belangrijke award pakken. Zeker niet dat het slechte acteurs zijn, maar er wordt in andere series door de hoofdrolspelers simpelweg beter geacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Zou het niet gewoon iemand van Negan zijn crew zijn die gaat?

Wel leuk dat Trevor een rolletje had _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Ebayzo op 05-04-2016 20:34 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het zal Glenn wel zijn idd. Toch hoop ik er op dat het dat irritante zoontje is.

Daar zou negan Rick ook het meest mee hebben. Glenn pakken zou eigenlijk niet logisch zijn, negan moet er dan maar op gokken dat Rick en Glenn en band hebben inmiddels. Van Rick en het zoontje weet hij dat zeker natuurlijk.
Scrummie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:48:
[...]

Is het nou zo moeilijk om dit niet te doen of in spoiler tags?

Man man man. Ongelofelijk. Elke. Keer. Opnieuw.
Handig ook om het dan te quoten he 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25

Spooksel

Spooksel!

Het gaat hem niet om de band tussen Rick en de anderen individueel. Het gaat hem gewoon om het shockeffect, als het hem om zijn band met Carl te doen was had ie net zo goed die hele poppenkast kunnen skippen en Carl zn hersens direct in bashen :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Het zal vast Glenn wel zijn want ze laten in de serie meestal niemand alleen achter. Toen Rick Lori kwijtraakte had hij nog steeds Carl, en later ook Judith. Toen Maggie haar vader Hershell kwijt raakte had ze nog haar zusjes en Glenn. Mocht Maggie Glenn kwijtraken dan heeft ze de baby nog. Die overleeft het vast wel mocht Maggie dit verhaal overleven. Glenn heeft al een paar keer op het randje gezeten. Bovendien werd al vaker geopperd dat iemand van de main cast het loodje zou leggen. Ik beschouw Glenn meer main cast dan Eugene en Abraham. Mocht het wel één van deze twee laatsten zijn dan heeft dat op zich weinig effect op de groep. Kijk als ik mocht kiezen dan werd het Carl. Die voegt gewoon niets meer toe en doet alleen maar moeilijk om het moeilijk doen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Cyphax

Moderator LNX
Snowwie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:16:
Kijk als ik mocht kiezen dan werd het Carl. Die voegt gewoon niets meer toe en doet alleen maar moeilijk om het moeilijk doen.
Nog steeds? Ik heb dat ook lang gevonden van Carl, dat ie maar vervelend deed. Maar op gegeven moment (ik denk nadat ze de gevangenis verlieten) werd ie volwassener en nou heb ik dat gevoel dat jij beschrijft helemaal niet meer bij Carl.
Ik heb me eens zitten afvragen of ik het van sommigen in die groep erger zou vinden als ze zouden verdwijnen maar ik heb niet echt een voorkeur en ik had eigenlijk een beetje het gevoel gekregen dat het me niet zoveel meer boeide. De serie is groter dan individuele karakters I guess. Ik blijf het gevoel alleen houden dat het een beetje rondom Rick blijft draaien. Maar da's prima. De rest is een beetje come and go, sommigen raak je eerder kwijt dan anderen, so be it.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
SmooK schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:56:
Ja hij zat laatst ook al in better call saul
mark-k schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:20:
Nog iemand die Negan eigenlijk niet zo bad-ass vond overkomen? Ik vond hem er een beetje soft uitzien eigenlijk. Monoloog was wel netjes, maar hij mist een beetje de inmate look van de rest van zn gang.

Verder wel grappig om Trevor weer langs te zien komen, na GTA V lijkt die wel overal te komen (Better Call Saul, en volgens mij nog een andere serie ook).
Weten jullie ook welke aflevering dit is in BCS?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ok dan... zojuist gekeken en ik heb mixed feelings over deze seizoensfinale.

The good:
De introductie van Negan, zijn monoloog en de opbouw naar het eindmoment. Deze was zenuwslopend, zelfs voor de comic.lezer. Of: juist voor de comic lezer, omdat die weet dat er echt iets zou moeten gebeuren, maar niet zeker weet wie of wat, omdat de comic niet altijd 1-op-1 wordt gevolgd. Ook is het fijn dat ze er een gewoonte van maken om de finale extra lang te maken. Dat geeft de gelegenheid om de aflevering iets dieper te maken (als het goed wordt uitgevoerd).

Is dit alles?
Eh... ja, voor mij wel, want verder dan bovenstaande kwam ik (tot mijn teleurstelling) helaas niet. De lijst van zaken die niet goed waren was voor mij een stuk langer...

The bad:
  • Een langere finale is zoals boven gezegd alleen goed als het ook daadwerkelijk goed wordt ingevuld. Helaas werd de aflevering voor een groot gedeelte opgevuld met lange, saaie stukken met mijn twee minst favoriete karakters Morgan en Carol, die beiden lijden aan een bijna onophoudelijk stroom aan onbegrijpelijke overdenkingen. Toen Carol haar pistool richtte op Morgan en dreigde hem te zullen neerschieten, waarna ze zelf zou sterven, dacht ik bijna hardop "doe het dan!". Dan waren we tenminste van die ellendige scenes met die twee af. Zoals het onbegrijpelijk is hoe Carol plots haar groep verlaat (uit liefde voor de groep, uit egoisme, uit een soort zelfmoordneiging, uit zelfmedelijden, uit een soort superieure inzicht, uit teleurstelling over het leven in Alexandria... het maakte niet uit wat voor dialogen ze uit haar mond liet rollen: "het zal wel"-gevoel werd er niet minder door) en daarin volhardt ook als ze weet dat mensen achter haar aan gaan en ze haar groep daarmee in groot gevaar brengt.
  • Negan is natuurlijk een perfecte en iconische bad guy en de acteur Jeffrey Dean Morgan speelde hem goed. Sommige teksten kwamen rechtstreeks uit de comics en die waren behoorlijk goed. Echter: waar ik voor vreesde werd bewaarheid. Ze hebben Negan op TV gekuist! :( . Een deel van de lol van de comics-Negan is dat hij continu en om de paar woorden een favoriete krachtterm gebruikt op een dusdanige bijna dichterlijke manier dat het komisch wordt. Nu vroeg ik me natuurlijk af hoe ze dat op TV zouden doen, want AMC wordt, dacht ik, op het open net uitgezonden in de VS en dan krijg je om de haverklap een "censuur-piep". Helaas werd de minst creatieve manier gekozen en werd Negan qua taalgebruik dusdanig gekuist dat hij niet zou misstaan bij de EO-jongerendag. Heel erg jammer...!
  • Een cliffhanger... OMFG... Natuurlijk kan het geen kwaad om op een manier te eindigen, dat de kijker veel trek krijgt in het volgende seizoen. Dat hoeft niet betoogd te worden. Echter: je hebt intelligente cliff-hangers en van die hele cheesy jaren 80 TV serie cliffhangers. Denk bijvoorbeeld aan (voor de oudjes onder ons) "Who shot JR Ewing?" als seizoensfinale van het derde seizoen van Dalles. Ik dacht dat het daarna wel duidelijk was dat alleen de meest soapy soap-series zich mogen bedienen van dit soort goedkope cliff hangers. Het meest pijnlijke van deze cliff hanger is niet alleen dat die zo goedkoop is, maar dat je nu met geen goed fatsoen dezelfde karakter dood kan laten gaan als in de comics. Als het wél dezelfde persoon is als in de comics, zou dat een buitengewoon belachelijke cliff-hanger zijn. Veel en veel beter zou zijn om de klap nú in de finale te laten zien en het publiek totaal geschokt achter te laten en vervolgens laat smeken om seizoen 7 om te zien hoe het nu verder gaat. Degenen die willen weten hoe dat in de comics is angepakt moeten issue 100 (extra lange jubileum issue) lezen. De comic laat de lezer in totale schok achter, vlak nadat het is gebeurd. Je wéét dus wie het is, je ziet de plastisch bloerderige gevolgen van Negan's traktatie met Lucille behoorlijk expliciet, maar je kán het gewoon niet geloven! Als lezer wil je gewoon zo snel mogelijk de volgende issue lezen om te kijken of er geen twist aan zat, of het wel echt was, hoe dat in hemelsnaam verder moet gaan etc. etc. Dat is een heel andere emotie en zin om meer te willen weten.
  • Een kleintje nog: de acteur die Negan speelt doet het behoorlijk goed. Alleen zijn fysieke verschijning is minder indrukwekkend dan had gekund. Net een beetje te iel, niet alleen in vergelijking met de comics (want stripfiguren zien er nu eenmaal vaak wat grotesker uit, behalve TWD, die lijken vaak behoorlijk 1-op-1), maar ook met de foto's van deze acteur zoals die op internet te vinden zijn. Hij lijkt net wat ouder en ieler dan hij op sommige foto's te zien is. Negan hoort iets meer een breedgebouwde bruut te zijn, met een heel eigenaardig taalgebruik. Nu was het net iets te veel een heer op leeftijd. Maar we zullen zien hoe dat verder gaat

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Nu online
Als je een nog grofgebekter Negan wilt, dan zul je de blu-ray moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik heb gisteren avond ook uiteindelijk seizoen finale gezien. Ik heb ook best veel reacties hier gelezen. Hopelijk zal die van mij iets aan andere reacties toevoegen.

1. Er werd al een aantal afleveringen naar onvermijdelijke confrontatie met Negan gewerkt. Niet alleen door afslachten van zijn deel-crue, maar ook door wapen met afbeelding van Lucille te tonen, afschieten van de enige 'arts' van Alexandria etc. Ik denk dat mentale inzinking van Carol in dat rijtje past. Was zij niet weggelopen, zou ze nu ook gevangene van Negan zijn. Echter, zij is zo heftig verwondt dat ik niet verwacht dat zij snel te hulp zal schieten. Dat zij en Morgen een andere groep met vermoedelijk fatsoenelijke mensen (lijken toch heel andere soort mensen te zijn dan psychopaat Negan) ontmoet hadden, geeft hoop.

2. Op een of andere manier vind ik het niet echt boeiend wie precies slachtoffer van Negan is geworden. Wie dat ook zou zijn, ik vind het even gruwelijk. Ik weet wel wie de volgende seizoen het loodje zal leggen: Negan! Hoe en door wie, geen idee. Ik lees comics niet. Maar hij gaat eraan!

3. De enige irritante punt vond ik onderschatting van Rick de situatie. Kijk, dat was nodig zodat groep van Rick in de handen van Negan terecht komt, maar de hele aanloop had beter gekund. Al had Maggie dringen medische hulp nodig, ik zou verwachten dat op een gegeven moment hij het beter zou aanpakken, realiseren dat hij in de val wordt gelokt. Al dan alsnog met fatale gevolgen, maar dan minder dom.

Alles bij elkaar vond ik het geweldige aflevering met wat kleine minpuntjes. Acteur die Negan speelt zet toch in zijn krappe 10 minuutjes een prestatie van formaat. Nee, absoluut geen teleurstellende gedachten hier. Goede aanloop naar volgende seizoen. Ik ben zelfs een soort een beetje blij met cliefhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Oh, ja dat stukje met Carol en Morgan was ik al vergeten. Moet zeggen dat ik de neiging had om te fast forwarden..

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk nog steeds Eugene, al zou Abraham het ook kunnen zijn. Ik dacht eerst Aaron of Eugene, maar Aaron zou erg lame zijn omdat het een totaal niet uitgediept karakter is. Het karakter van Eugene is wel klaar denk ik, Abraham is eigenlijk net aan een nieuwe verhaallijn begonnen.

Het karakter hoeft eigenlijk niet eens dood te zijn (die laatste slagen hebben we niet gezien, alleen gehoord).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Ik heb gisteren de laatste 10 minuten nog een keer gekeken, dit keer met een koptelefoon op. Het viel mij op dat op het moment dat de eerste klap valt, je van links en rechts ongeveer evenveel mensen hoort schreeuwen/gillen. Dit zou kunnen betekenen dat het slachtoffer ongeveer in het midden van de groep zit.

Na de eerste klap hoor je vanuit de eerste persoon iemand kreunen (kan even geen beter woord vinden) van de pijn. Dit klonk voor mij als een man.

Nou weet ik niet in welke volgorde de groep zat toen de klap viel.

Op zich kan ik prima wachten tot S07E01, beetje speculeren kan echter geen kwaad IMO.

@hierboven,ik denk wel dat diegene het niet overleefd. Die aflevering dat Rick en Co dat compound van de Saviors aanvallen. Heath em Glenn komen op den duur een verzameling polaroid foto's tegen (zeer zeker Lucille slachtoffers, als je het mij vraagt). Die zagen er nou niet bepaald uit alsof ze het hebben overleefd.

[ Voor 20% gewijzigd door agoNITE op 06-04-2016 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
The_Sukkel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:38:
Ok dan... zojuist gekeken en ik heb mixed feelings over deze seizoensfinale.

The good:
De introductie van Negan, zijn monoloog en de opbouw naar het eindmoment. Deze was zenuwslopend, zelfs voor de comic.lezer. Of: juist voor de comic lezer, omdat die weet dat er echt iets zou moeten gebeuren, maar niet zeker weet wie of wat, omdat de comic niet altijd 1-op-1 wordt gevolgd. Ook is het fijn dat ze er een gewoonte van maken om de finale extra lang te maken. Dat geeft de gelegenheid om de aflevering iets dieper te maken (als het goed wordt uitgevoerd).

Is dit alles?
Eh... ja, voor mij wel, want verder dan bovenstaande kwam ik (tot mijn teleurstelling) helaas niet. De lijst van zaken die niet goed waren was voor mij een stuk langer...

The bad:
  • Een langere finale is zoals boven gezegd alleen goed als het ook daadwerkelijk goed wordt ingevuld. Helaas werd de aflevering voor een groot gedeelte opgevuld met lange, saaie stukken met mijn twee minst favoriete karakters Morgan en Carol, die beiden lijden aan een bijna onophoudelijk stroom aan onbegrijpelijke overdenkingen. Toen Carol haar pistool richtte op Morgan en dreigde hem te zullen neerschieten, waarna ze zelf zou sterven, dacht ik bijna hardop "doe het dan!". Dan waren we tenminste van die ellendige scenes met die twee af. Zoals het onbegrijpelijk is hoe Carol plots haar groep verlaat (uit liefde voor de groep, uit egoisme, uit een soort zelfmoordneiging, uit zelfmedelijden, uit een soort superieure inzicht, uit teleurstelling over het leven in Alexandria... het maakte niet uit wat voor dialogen ze uit haar mond liet rollen: "het zal wel"-gevoel werd er niet minder door) en daarin volhardt ook als ze weet dat mensen achter haar aan gaan en ze haar groep daarmee in groot gevaar brengt.
  • Negan is natuurlijk een perfecte en iconische bad guy en de acteur Jeffrey Dean Morgan speelde hem goed. Sommige teksten kwamen rechtstreeks uit de comics en die waren behoorlijk goed. Echter: waar ik voor vreesde werd bewaarheid. Ze hebben Negan op TV gekuist! :( . Een deel van de lol van de comics-Negan is dat hij continu en om de paar woorden een favoriete krachtterm gebruikt op een dusdanige bijna dichterlijke manier dat het komisch wordt. Nu vroeg ik me natuurlijk af hoe ze dat op TV zouden doen, want AMC wordt, dacht ik, op het open net uitgezonden in de VS en dan krijg je om de haverklap een "censuur-piep". Helaas werd de minst creatieve manier gekozen en werd Negan qua taalgebruik dusdanig gekuist dat hij niet zou misstaan bij de EO-jongerendag. Heel erg jammer...!
  • Een cliffhanger... OMFG... Natuurlijk kan het geen kwaad om op een manier te eindigen, dat de kijker veel trek krijgt in het volgende seizoen. Dat hoeft niet betoogd te worden. Echter: je hebt intelligente cliff-hangers en van die hele cheesy jaren 80 TV serie cliffhangers. Denk bijvoorbeeld aan (voor de oudjes onder ons) "Who shot JR Ewing?" als seizoensfinale van het derde seizoen van Dalles. Ik dacht dat het daarna wel duidelijk was dat alleen de meest soapy soap-series zich mogen bedienen van dit soort goedkope cliff hangers. Het meest pijnlijke van deze cliff hanger is niet alleen dat die zo goedkoop is, maar dat je nu met geen goed fatsoen dezelfde karakter dood kan laten gaan als in de comics. Als het wél dezelfde persoon is als in de comics, zou dat een buitengewoon belachelijke cliff-hanger zijn. Veel en veel beter zou zijn om de klap nú in de finale te laten zien en het publiek totaal geschokt achter te laten en vervolgens laat smeken om seizoen 7 om te zien hoe het nu verder gaat. Degenen die willen weten hoe dat in de comics is angepakt moeten issue 100 (extra lange jubileum issue) lezen. De comic laat de lezer in totale schok achter, vlak nadat het is gebeurd. Je wéét dus wie het is, je ziet de plastisch bloerderige gevolgen van Negan's traktatie met Lucille behoorlijk expliciet, maar je kán het gewoon niet geloven! Als lezer wil je gewoon zo snel mogelijk de volgende issue lezen om te kijken of er geen twist aan zat, of het wel echt was, hoe dat in hemelsnaam verder moet gaan etc. etc. Dat is een heel andere emotie en zin om meer te willen weten.
  • Een kleintje nog: de acteur die Negan speelt doet het behoorlijk goed. Alleen zijn fysieke verschijning is minder indrukwekkend dan had gekund. Net een beetje te iel, niet alleen in vergelijking met de comics (want stripfiguren zien er nu eenmaal vaak wat grotesker uit, behalve TWD, die lijken vaak behoorlijk 1-op-1), maar ook met de foto's van deze acteur zoals die op internet te vinden zijn. Hij lijkt net wat ouder en ieler dan hij op sommige foto's te zien is. Negan hoort iets meer een breedgebouwde bruut te zijn, met een heel eigenaardig taalgebruik. Nu was het net iets te veel een heer op leeftijd. Maar we zullen zien hoe dat verder gaat
Precies dit, allemaal. Precies dit. Voor een naam als 'The Sukkel', kraam je altijd hele sterke observaties uit. Nice! Vooral het bad gedeelte slaat de spijker op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Het zou trouwens ook heel goed Eugene kunnen zijn die sterft. A. want hij gaf ineens zijn masterplan voor kogels af en B. hij heeft allerlei emotionele momenten gehad deze aflevering en de vorige. Vaak maakt een karakter ineens een grote ontwikkeling door voordat hij/zij sterft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

Eugene zal wel slap zijn. Carl en Rick zijn het sowieso niet. Aangezien Negan het volgende zei:
"Anybody moves, anybody says anything cut the boy’s other eye out and feed it to his father and then we’ll start."

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wat een beroerde acteur, ik hoop, tegen beter weten in, dat hij de kus van Lucille krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:09
Henri. schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:37:
[...]

Wat een beroerde acteur, ik hoop, tegen beter weten in, dat hij de kus van Lucille krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://www.dailyvedas.com/wp-content/uploads/2014/06/blog_fashion_fix_american_eagle_outfitters_good_luck_boxer_shorts_from_ps_i_love_you.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Laatst online: 27-06-2022
Gisteravond de season finale kunnen zien en even kort mijn gedachten;

De opbouw in de rit naar Hilltop waarbij ze steeds verder realiseren dat ze de Saviours zwaar hebben onderschat en dat de groep veel groter is dan ze ooit hadden kunnen denken.

Negan's introductie. Ondanks dat hij inderdaad wat minder grofgebekt is dan in de comics vond ik hem heel sterk overkomen; er druipt gewoon een heel naar sfeertje van hem af.

Eenie minie moe; heel tof gedaan qua camerawerk!

En dan de cliffhanger; ik vond t erg jammer dat ze niet gewoon hebben laten zien wie het loodje heeft gelegd. Nu zit iedereen een beetje te speculeren van 'Wie zou het zijn?' terwijl als ze het gewoon heel brutaal en grafisch in beeld hebben gebracht (zoals de comic deed, die scene was daarin ontzettend bruut) dan had je een veel groter schok effect gehad. Dus nee, dat hadden ze beter aan kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
icemotion schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:17:
En dan de cliffhanger; ik vond t erg jammer dat ze niet gewoon hebben laten zien wie het loodje heeft gelegd. Nu zit iedereen een beetje te speculeren van 'Wie zou het zijn?' terwijl als ze het gewoon heel brutaal en grafisch in beeld hebben gebracht (zoals de comic deed, die scene was daarin ontzettend bruut) dan had je een veel groter schok effect gehad. Dus nee, dat hadden ze beter aan kunnen pakken.
Als ze dat goed hadden willen uitbeelden dan zou je iets krijgen als de scene met de brandblusser in IMDB: Irréversible (2002). Ik ga geen link posten, zoek maar op als je denkt dat zoiets geschikt voor tv is :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Ultra schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:27:
[...]

Als ze dat goed hadden willen uitbeelden dan zou je iets krijgen als de scene met de brandblusser in IMDB: Irréversible (2002). Ik ga geen link posten, zoek maar op als je denkt dat zoiets geschikt voor tv is :X.
Ik heb m opgezocht; en hoewel het een heftige scene is vind ik niet per se dat dit zoveel erger is in een serie waarin met enige regelmaat personages om het leven komen op vrij brute manieren.

Uiteen gereten worden door zombies, door het oog geschoten worden, ledematen afgehakt, en zo kan ik nog wel even doorgaan. The Walking Dead is gewoon geen lieve serie en wordt niet voor niks laat op de avond uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Duidelijk Abraham die richting de eeuwige jachtvelden gaat. Waarom? Vanwege de hele conversatie met Sasha over dat hij nu wel verder kan gaan, kleine Abrahammetjes wel weer ziet zitten etc. etc.

Net als in de films waar de stoere soldaat zegt: "Na deze missie stop ik en ga ik voor mijn familie zorgen" etc. en boem dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Carthrax schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:44:
Duidelijk Abraham die richting de eeuwige jachtvelden gaat. Waarom? Vanwege de hele conversatie met Sasha over dat hij nu wel verder kan gaan, kleine Abrahammetjes wel weer ziet zitten etc. etc.

Net als in de films waar de stoere soldaat zegt: "Na deze missie stop ik en ga ik voor mijn familie zorgen" etc. en boem dood!
Dat had je bij Eugene ook een beetje, toen ie Rick z'n plannen gaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Carthrax schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:44:

Met die redenatie kun je nog best wel wat personages aanwijzen. Is natuurlijk alleen gedaan om mensen op een dwaalspoor te brengen wie nu de gelukkige is voor de grote klapper.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Zeror schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:51:
[...]

Met die redenatie kun je nog best wel wat personages aanwijzen. Is natuurlijk alleen gedaan om mensen op een dwaalspoor te brengen wie nu de gelukkige is voor de grote klapper.
Ja misschien lag het er wel iets te dik bovenop maar toch is hij voor mij op dit moment de Red Shirt guy.
Praten over een eventuele rooskleurige toekomst en US TV/Film = insta death ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Carthrax op 06-04-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:00

Player1S

Probably out in the dark

nog mooie theorie gelezen op Reddit waarom Dwight Daryl neerschoot. Om hem juist te laten leven. Negan slaat niet iemand dood die al gewond/ziek is luid de theorie dus door Daryl te verwonden valt ie af en zijn Dwight en Daryl "even" omdat Daryl hem en z'n vrouw had gered.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

L1nt schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:10:
nog mooie theorie gelezen op Reddit waarom Dwight Daryl neerschoot. Om hem juist te laten leven. Negan slaat niet iemand dood die al gewond/ziek is luid de theorie dus door Daryl te verwonden valt ie af en zijn Dwight en Daryl "even" omdat Daryl hem en z'n vrouw had gered.
En me die theorie vallen Carl en Maggie dus ook af.

Even iets anders.
Kwam nog iets interessants tegen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g2QSbHyduGMgijGE1L5JeYbV/full.jpg

Leuk detail wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 06-04-2016 12:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zeror schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:29:
[...]

En me die theorie vallen Carl en Maggie dus ook af.

Even iets anders.
Kwam nog iets interessants tegen:

[afbeelding]

Leuk detail wel.
Eugene dan ook want die hadden ze ook al lens getrapt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lijkt mij hoe dan ook niet dat Negan een vrouw zou doodmaken omdat
spoiler:
hij een harem heeft. Lijkt mij dat hij die graag uitbreid met meer exemplaren :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 06-04-2016 13:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Notna schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:01:
spoiler:
Lijkt mij hoe dan ook niet dat Negan een vrouw zou doodmaken omdat hij een harem heeft. Lijkt mij dat hij die graag uitbreid met meer exemplaren :Y
Heb ik dat gemist? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 06-04-2016 13:14 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Paar afleveringen terug dat Dwight en Daryl elkaar voor het eerst ontmoette werd het (dacht ik :?) vermeld. Of ik heb het hier in 1 van de spoilers gelezen. Als dat zo is; excuses. Ik meende dat het in de aflevering zelf voorkwam (maar soms weet ik het ook niet meer if I am honest :X )

Voor de zekerheid even in spoiler tags...

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 06-04-2016 13:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Notna schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:12:
[...]

Paar afleveringen terug dat Dwight en Daryl elkaar voor het eerst ontmoette werd het (dacht ik :?) vermeld. Of ik heb het hier in 1 van de spoilers gelezen. Als dat zo is; excuses. Ik meende dat het in de aflevering zelf voorkwam (maar soms weet ik het ook niet meer if I am honest :X )
Ja ik twijfel nu ook, mijn geheugen kan me in de steek laten hoor ;)

Edit: ik doe voor de zekerheid mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 06-04-2016 13:15 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Phydomir

Dennis

Volgens mij heeft dit niet in de serie gezeten maar hier uitgelegd. Volgens mij stond dat in dezelfde post als een vergelijk tussen Dwight in de comics en in de serie en hoe hij aan zijn littekens kwam.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na alle opwinding steeds over de comics, ben ik die ook maar eens gaan lezen. Merkte al snel dat ik zat te wachten op het meisje bij het tankstation. Heb me daarom wel meteen voorgenomen om niet teveel (lees: zo min mogelijk) te gaan vergelijken. De kennismaking met Morgan en Duane is achter de rug en Rick zit op zijn paard naar Atlanta. Ik ben erg benieuwd hoe het verhaal zich hier ontwikkeld (en of ik - als ik toch mocht vergelijken - Daryl ga missen).

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

De comics ga je veel plezier aan beleven. Ze zijn niet al te lang dus je bent zo bij Negan en de rest. Ik geloof dat we nu bij comic nummer 152 zijn aanbeland.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:49
[...]

Man, man, man. Ongelofelijk...

Je quote iemand die een spoiler doet zonder dat in een spoiler te zetten. Nu is het aangepast in het originele bericht maar niet in je quote... Je wordt bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kwam deze post op Facebook tegen. Moest er eigenlijk wel om lachen :P
Season 7 Episode 1 : How Carol and Morgan are doing, S7E2 : How Alexandria is doing, S7E3 What happened with Michonne, Daryl and Glen before the reunion S7E4 : How everybody is doing and at the end you know who died.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Nu online
sjaool schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:26:
De comics ga je veel plezier aan beleven. Ze zijn niet al te lang dus je bent zo bij Negan en de rest. Ik geloof dat we nu bij comic nummer 152 zijn aanbeland.
153 :+ Ja, de comics zijn geweldig! Een stuk beter dan de serie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die is ook net vandaag uitgekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:51
In welk comic nummer is de TV serie nu eigenlijk aangekomen?
* WernerL is ook maar aan de comics begonnen, 16 erop zitten. Voor mijn gevoel zijn ze in de comics een heel stuk sneller bij de gevangenis aangekomen, maar kan ook aan mij liggen. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Nu online
WernerL schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:51:
In welk comic nummer is de TV serie nu eigenlijk aangekomen?
* WernerL is ook maar aan de comics begonnen, 16 erop zitten. Voor mijn gevoel zijn ze in de comics een heel stuk sneller bij de gevangenis aangekomen, maar kan ook aan mij liggen. :+
100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

levik7 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:08:
[...]

Man, man, man. Ongelofelijk...

Je quote iemand die een spoiler doet zonder dat in een spoiler te zetten. Nu is het aangepast in het originele bericht maar niet in je quote... Je wordt bedankt.
Man man man, ongelofelijk.

Bedank de mods, in plaats van mij. Die voeren hun taak niet volledig uit.

Maar geen dank verder hoor.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Phydomir

Dennis

Als ik bij bol zoek op de comics dan zie ik daar volume 1 t/m 25. Als ik de recensies lees dan is volume 1 ongeveer gelijk aan seizoen 1. Die volumes lopen dus ongeveer gelijk aan de serie, al zijn ze qua comics dan veel verder dan de serie?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik geloof alleen wel dat een Compendium het meeste waar biedt voor je geld.

Voordat het serietopic helemaal het comictopic wordt, zijn er nog meer mooie theorieën opgedoken? Heb zelf gisteren ook al verschillende sites bekeken en vaak klinkt het best zinnig. Zonder dat iemand het zeker weet, gokken de meeste personen op Glenn. Persoonlijk zou ik het echt erg jammer vinden als hij sterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Phydomir schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:24:
Als ik bij bol zoek op de comics dan zie ik daar volume 1 t/m 25. Als ik de recensies lees dan is volume 1 ongeveer gelijk aan seizoen 1. Die volumes lopen dus ongeveer gelijk aan de serie, al zijn ze qua comics dan veel verder dan de serie?
Dat wisselt heel erg; het punt waar we nu ongeveer zijn in de serie was issue 100 van de comic en zit in volume 17. Dus ja het eerste volume is ongeveer seizoen 1 en daarna zijn ze een stuk sneller door de volumes gegaan per seizoen.

Hoe dan ook; ik ben alweer klaar met 'speculeren' over wie er nu dood zou zijn of niet.. het interesseert me gewoon niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
icemotion schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:21:
[...]

Dat wisselt heel erg; het punt waar we nu ongeveer zijn in de serie was issue 100 van de comic en zit in volume 17. Dus ja het eerste volume is ongeveer seizoen 1 en daarna zijn ze een stuk sneller door de volumes gegaan per seizoen.
Klopt. Sommige stukken zijn ze er snel doorheen gegaan, zeker als je bedenkt dat de serie erg lang op de boerderij is blijven hangen (saai seizoen was dat ook).
Hoe dan ook; ik ben alweer klaar met 'speculeren' over wie er nu dood zou zijn of niet.. het interesseert me gewoon niks..
Same here, het niet laten zien is de grootste misser van de hele serie en naar mijn idee kan het alleen nog maar tegenvallen. Heb ook echt de drang niet om het nieuwe seizoen te gaan kijken; sluit niet uit dat ik wacht tot het halve seizoen binnen is en ik er dan snel doorheen jaag.

Mijn redenatie: Als er echt iemand van de inner circle dood zou gaan hadden ze het in beeld gebracht; zo'n schok praten mensen nog over na tot het nieuwe seizoen begint. Het feit dat ze het niet laten zien en er een cliffhanger van maken betekent dat er een waardeloos B-karakter een kusje krijgt van Lucille.

[ Voor 0% gewijzigd door XyritZz op 07-04-2016 09:30 . Reden: typo ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aMGy0Rx_460sv.mp4

gniffel :P

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 07-04-2016 09:33 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
...
Mijn redenatie: Als er echt iemand van de inner circle dood zou gaan hadden ze het in beeld gebracht; zo'n schok praten mensen nog over na tot het nieuwe seizoen begint. Het feit dat ze het niet laten zien en er een cliffhanger van maken betekent dat er een waardeloos B-karakter een kusje krijgt van Lucille.
[/quote]

dat zei ik ook al. Precies daarom vind ik het dus ook een slechte cliffhanger.
Denk Abraham (voor mij ook B garnituur) en vrees zelfs voor Aaron.

Maar hoe dan ook. De spanning was hoger wannee ik nu al wist dat het bijv. Glenn of Daryl zou zijn. Wat wordt dan de reactie van de groep? Zou ik een veel mooiere discussie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

XyritZz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:28:
Dit denk/vrees ik ook. Een main cast doodmaken en dat duidelijk in beeld brengen levert genoeg schok op onder de kijkers dat er wel weer een buzz is bij de start van S7 met de gedachte "hoe gaan ze nu verder zonder X". Als daarentegen een red shirt de knuppel krijgt in de laatste scene dan zou dat een zwak einde zijn geweest en is het beter om er een cliffhanger van te maken.

Maar goed, het blijft speculeren. Maar ik zou wel graag zien dat er een klein beetje roulatie is in wie er "main cast" is, dus het neerknuppelen van een van de main cast en vervolgens het uitbouwen van een tweederangs personage tot main cast zou fijn zijn. De laatste tijd zijn het eigenlijk altijd de side characters die het loodje leggen waardoor er weinig side characters zijn met veel karakter ontwikkeling.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:55

Leviathan23

I am the proof....

ik weet niet waarom ik het denk maar ik denk Michonne.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
icemotion schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:21:
[...]

Kort na de finale hield het mij behoorlijk bezig, waarschijnlijk omdat de laatste 10 minuten toch wel indruk op mij hebben gemaakt. Niet dat er veel te zien was, maar meer het gevoel dat iemand op die manier één van je vrienden uit de groep pikt om vervolgens zijn hoofd in te slaan met een knuppel.

Ik moet zeggen dat ik er nu ook helemaal niet meer mee bezig ben, zie het wel in S07,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Rannasha schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:38:
[...]

Dit denk/vrees ik ook. Een main cast doodmaken en dat duidelijk in beeld brengen levert genoeg schok op onder de kijkers dat er wel weer een buzz is bij de start van S7 met de gedachte "hoe gaan ze nu verder zonder X". Als daarentegen een red shirt de knuppel krijgt in de laatste scene dan zou dat een zwak einde zijn geweest en is het beter om er een cliffhanger van te maken.

Maar goed, het blijft speculeren. Maar ik zou wel graag zien dat er een klein beetje roulatie is in wie er "main cast" is, dus het neerknuppelen van een van de main cast en vervolgens het uitbouwen van een tweederangs personage tot main cast zou fijn zijn. De laatste tijd zijn het eigenlijk altijd de side characters die het loodje leggen waardoor er weinig side characters zijn met veel karakter ontwikkeling.
Eens, in de comic doen ze dat ook wat meer heb ik het idee. Bijv. Abraham heeft in de comic toch net een iets andere rol; hij staat in de comics dichter bij Rick en samen zijn ze echt de twee sterksten van de groep. Hierdoor behoort hij voor mij in de comic meer bij de main characters dan in de serie nu het geval is.

Ik vraag me wel af wat de visie op langere termijn is voor TWD; ze kunnen niet bezig blijven met groepjes vijanden die verslagen moeten worden waarbij het groepje elke keer sterker wordt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
XyritZz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:59:
[...]

Eens, in de comic doen ze dat ook wat meer heb ik het idee. Bijv. Abraham heeft in de comic toch net een iets andere rol; hij staat in de comics dichter bij Rick en samen zijn ze echt de twee sterksten van de groep. Hierdoor behoort hij voor mij in de comic meer bij de main characters dan in de serie nu het geval is.

Ik vraag me wel af wat de visie op langere termijn is voor TWD; ze kunnen niet bezig blijven met groepjes vijanden die verslagen moeten worden waarbij het groepje elke keer sterker wordt.
Eens, maar dat zullen ze helaas wel blijven doen. Iig totdat de kijkcijfers geleidelijk aan steeds minder worden of de interesse in de serie minder wordt. Ik hoorde ze praten over 12 seizoenen. Met dit materiaal en het waanzinnig schommelen in kwaliteit houd de serie het toch niet nog 6 aankomende seizoenen vol? Vooral wanneer je de 'Glenn-gate' en dit soort cliffhangers voor je kiezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25

Spooksel

Spooksel!

Mjah, de comics hebben natuurlijk niet voor niks als subtitel "A Continuing Story of Survival Horror". Ik wil er niet teveel over uit de doeken doen, maar dat is het ook exact en zo lijkt de serie ook te gaan. Persoonlijk vind ik het niet erg, maar ik weet ook heus wel dat je een TV serie niet eindeloos voort kan blijven slepen. Het is tenslotte niet bepaald een 'The bold & the beautiful' wat al decennia draait :P

Maargoed, voor wat betreft de comics:
spoiler:
Ook het conflict met de Saviours komt uiteindelijk ten eide (hoe/wanneer zal ik terzijde laten) en daarna is het weer ff vrede en vervolgens dient het volgende probleem zich inderdaad weer aan! Onderweg gaan er karakters dood, komen er nieuwe bij, etc etc. I love it :D

[ Voor 5% gewijzigd door Spooksel op 07-04-2016 13:07 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat een gezeur over die cliffhanger. Zo gaat dat nu eenmaal bij series en daar kun je over zeuren maar veranderen kun je het ook niet. Take it or leave it. Simple as that.

Ik denk dus dat ze zich in dit geval aan de comics houden vanwege de impact. Dat de meesten hier dit met voorkennis weten heeft er ook mee te maken dat ze de cliffhanger vinden tegenvallen. Ik vind het in ieder geval nog steeds een van de betere series van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik zit nog eens zo te denken,

Op een bepaald moment zegt Negan "Taking it like champ".

Eugene is voor velen een kandidaat, maar Eugene is helemaal geen champ. Eugene is een slappe hap die snel huilie huilie doet en zeker niet als een martelaar ten onder zou gaan.

Glenn was ook veel te druk bezig met de welzijn van Maggie, die zou dus ook niet al te vrijwillig gaan.

De enige die er relatief relaxt bij zat en de situatie leek te accepteren was Abraham.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of je Abraham relaxt kan noemen, betwijfel ik, maar hij komt uit het leger en is getraind en gehard in dit soort situaties en laat zich niet zomaar omver pissen. Dat gezegd hebbende zag niemand eruit alsof-ie zich hier wel even uit zou redden. Wat dat aangaat doet het niet onder voor het bloedbad in Terminus waar de mannen ook op een rijtje zaten te wachten op de knuppel en het mes.

Ik denk dat Carol en Morgan nog wel eens een heel belangrijke rol kunnen gaan spelen. Ze willen beide niet meer doden op hun geweten hebben, maar kunnen als het moet rücksichtlos het pistool / de stok gebruiken. En zij zijn de enige vechters die nog vrij zijn. Heath kan je niet echt een vechter noemen en Gabriel ook niet, maar wellicht doen die ook mee. Dan heb je nog Tobin, maar daar heb ik echt te weinig van gezien om te weten of die nog wat kan. Het zal dus van de gevangen groep en Carol en Morgan gaan afhangen.

Qua impact voor de groep en voor ons als kijkers zet ik nog altijd in op Maggie; qua waarschijnlijkheid gok ik toch op Glenn en Abraham. Ik had graag gezien wat er gebeurd is, maar heb er vrede mee dat we dit pas in S07E01 gaan meemaken. Wat mij bettreft is TWD nog altijd een van de beste series van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:00

Player1S

Probably out in the dark

Taking it like a champ doelt er volgens mij meer op dat ie na 1 klap niet gelijk down is.

Imho komen er maar 2 in aanmerking die op dat moment aanwezig waren.

Abraham (boom van een vent) en Glenn (oermodus ivm vrouw en ongeboren kind)

Rick kan ook maar gezien opmerking over het oog van Carl valt die af. De rest is imho niet in staat om zo de klappen op te vangen. Ofwel niet sterk genoeg ofwel door verwondingen (daryl, Maggie)

Btw
spoiler:
steven yeun heeft nieuwe gig

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 17-09 22:19

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Abraham ging in een scene daarvoor toch ook al anders zitten (meer rechtop) en het leek alsof hij zich al wilde opofferen. Ik gok in ieder geval ook Abraham.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Jorgen schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 01:08:
Of je Abraham relaxt kan noemen, betwijfel ik, maar hij komt uit het leger en is getraind en gehard in dit soort situaties en laat zich niet zomaar omver pissen. Dat gezegd hebbende zag niemand eruit alsof-ie zich hier wel even uit zou redden. Wat dat aangaat doet het niet onder voor het bloedbad in Terminus waar de mannen ook op een rijtje zaten te wachten op de knuppel en het mes.

Ik denk dat Carol en Morgan nog wel eens een heel belangrijke rol kunnen gaan spelen. Ze willen beide niet meer doden op hun geweten hebben, maar kunnen als het moet rücksichtlos het pistool / de stok gebruiken. En zij zijn de enige vechters die nog vrij zijn. Heath kan je niet echt een vechter noemen en Gabriel ook niet, maar wellicht doen die ook mee. Dan heb je nog Tobin, maar daar heb ik echt te weinig van gezien om te weten of die nog wat kan. Het zal dus van de gevangen groep en Carol en Morgan gaan afhangen.

Qua impact voor de groep en voor ons als kijkers zet ik nog altijd in op Maggie; qua waarschijnlijkheid gok ik toch op Glenn en Abraham. Ik had graag gezien wat er gebeurd is, maar heb er vrede mee dat we dit pas in S07E01 gaan meemaken. Wat mij bettreft is TWD nog altijd een van de beste series van de laatste jaren.
Carol en Morgan zullen hoogstwaarschijnlijk niet aan bod komen. Negan zegt specifiek dat hij de groep gewoon laat gaan. Zij dienen echter nu voor hem te werken. Hun shit, is nu zijn shit. Hij wilt de helft. Hoe de groep aan de helft komt doet er voor Negan niet toe... hij wilt simpelweg de helft. Het doden van één persoon is simpelweg een powerplay waarmee hij de groep duidelijk maakt wat er gebeurt als zij niet meewerken. En, het gebeurt als vergelding voor de levens die zij genomen hebben. Terecht, natuurlijk, want wie zijn op dit moment de bad guys? Rick en co hebben het gevecht naar hen gebracht. Zij hebben dit alles in werking gesteld. In de wereld van TWD betekent dit dat dit gevolgen heeft. Net zoals Negan natuurlijk uiteindelijk later in het verhaal ook de lul zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vergeet niet dat Daryl, Abraham en Sasha 2x zijn aangevallen door de Saviors lang voordat ze 's nachts die groep uitmoordden. Dat was misschien een overreactie, maar zeker niet de 1e aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Veefje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:51:
[...]

Carol en Morgan zullen hoogstwaarschijnlijk niet aan bod komen. Negan zegt specifiek dat hij de groep gewoon laat gaan. Zij dienen echter nu voor hem te werken. Hun shit, is nu zijn shit. Hij wilt de helft. Hoe de groep aan de helft komt doet er voor Negan niet toe... hij wilt simpelweg de helft. Het doden van één persoon is simpelweg een powerplay waarmee hij de groep duidelijk maakt wat er gebeurt als zij niet meewerken. En, het gebeurt als vergelding voor de levens die zij genomen hebben. Terecht, natuurlijk, want wie zijn op dit moment de bad guys? Rick en co hebben het gevecht naar hen gebracht. Zij hebben dit alles in werking gesteld. In de wereld van TWD betekent dit dat dit gevolgen heeft. Net zoals Negan natuurlijk uiteindelijk later in het verhaal ook de lul zal zijn.
Lekker nuchter verhaal, en zo zie ik het zelf ook. De voornaamste redenen om Negan te haten zijn dat ie erg gewelddadig is, een van de karakters die weerloos was en waar wij van houden (zegmaar :P) tamelijk bruut doodmaakt en daarbij geen greintje medelijden toont, maar vooral wreedheid.
That said: Rick z'n bodycount is een stuk hoger en ook Rick hebben wij weleens heel wreed zien moorden, niet onvergelijkbaar met wat we deze Negan nou zien doen.
Daar komt bij dat Negan een grote groep redelijk trouwe volgelingen lijkt te hebben die hem nieteens echt vrezen. Hij moet een bepaalde mate van redelijkheid hebben.

Ik zou denk ik veel liever met Negan te maken krijgen dan met de governor. Maar wel vanuit neutraal standpunt en niet dat je eerst een heleboel van z'n mensen hebt afgeslacht. Dat was ook een slecht plan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Cyphax schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:37:
[...]

That said: Rick z'n bodycount is een stuk hoger en ook Rick hebben wij weleens heel wreed zien moorden, niet onvergelijkbaar met wat we deze Negan nou zien doen.
Is dat zo? Als je de foto's zag van de ingeslagen hoofden toen ze die basis van de Saviours in gingen... lijkt er op dat Negan bij elke nieuwe groep die ze tegenkomen een hoofdje inbeukt. Z'n bodycount loopt denk ik in de tientallen.
Daar komt bij dat Negan een grote groep redelijk trouwe volgelingen lijkt te hebben die hem nieteens echt vrezen. Hij moet een bepaalde mate van redelijkheid hebben.

Ik zou denk ik veel liever met Negan te maken krijgen dan met de governor. Maar wel vanuit neutraal standpunt en niet dat je eerst een heleboel van z'n mensen hebt afgeslacht. Dat was ook een slecht plan. :P
Nieteens lijken te vrezen? Volgens mij heerst er een gigantisch streng regime in de groep van Negan en zijn ze op hun dood voor de lijfstraffen die worden toegepast. Paar afleveringen terug die Chelly of hoe ze heette met een afgehakte vinger omdat ze iets had gejat... Dwight met z'n hoofd verbrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Robertdj schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:14:
Vergeet niet dat Daryl, Abraham en Sasha 2x zijn aangevallen door de Saviors lang voordat ze 's nachts die groep uitmoordden. Dat was misschien een overreactie, maar zeker niet de 1e aanval.
Heb je gelijk in. Dat was echter gewoon een altercatie met een toen nog onbekende groep. Toen werd de naam Negan wel idd al genoemd. Maar dat kon je ook zien als gewoon een confrontatie met een groep die je onderweg tegenkomt. Rick en de zijnen zijn echter naar een basis van hun geweest en hebben daar op brute wijze Saviors afgeslacht. Daarna hebben ze ook de Saviors onder leiding van Paula gedood. Paula en haar groep zaten niet verkeerd door Carol en Maggie mee te nemen, want zij waren degenen die eerst werden aangevallen.
XyritZz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:05:
[...]

Is dat zo? Als je de foto's zag van de ingeslagen hoofden toen ze die basis van de Saviours in gingen... lijkt er op dat Negan bij elke nieuwe groep die ze tegenkomen een hoofdje inbeukt. Z'n bodycount loopt denk ik in de tientallen.

[...]
Ja, maar dat is geweld buiten de camera. Dat hebben wij zelf niet gezien. Als een andere groep foto's zou maken van wat de groep van Rick in het vijfde seizoen deed met de mensen van Terminus, dan zou je ook denken dat het wilden zijn. Dat was in de kerk volgens mij, toen ze die peoples van Terminus echt op brute wijze hebben gekilled. Terecht, maar het maakte het niet minder bruut. Het is natuurlijk duidelijk dat Negan de ziekere geest is (die foto's waren zeer expliciet), maar of hij elke nieuwe groep vermorzelt weten we niet. Ja, Hilltop en Alexandria vallen nu onder zijn regime, maar wie weet is dat pas sinds ze echt de hulp van anderen nodig hadden om te overleven. Misschien zijn het wel de eerste twee communities die hij heeft ingelijfd. Met de kennis van wat mensen meedelen uit de comics is het echter duidelijk dat Negan wel een dictatortje is, maar dat zullen we wel aankomend seizoen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
[...]
[...]
Ik vraag me trouwens af hoe sommigen hier, na die foto's gezien te hebben, nog kunnen denken dat het slachtoffer een paar klappen van Lucille wel zou kunnen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Oh, zonder meer, ik bedoel meer richting de groep van Rick. Negan's groep heeft nu iemand (ik denk dat ze de comics volgen) en eerder al Denise vermoord, ik geloof niet nog anderen, toch? Dat is een stuk minder dan Rick. Stel dat je het bekijkt vanuit een neutraal standpunt, je kent beide groepen verder niet, wie heeft dan het meeste reden om pissed off te zijn? ;)
[...]
Nieteens lijken te vrezen? Volgens mij heerst er een gigantisch streng regime in de groep van Negan en zijn ze op hun dood voor de lijfstraffen die worden toegepast. Paar afleveringen terug die Chelly of hoe ze heette met een afgehakte vinger omdat ze iets had gejat... Dwight met z'n hoofd verbrand...
Ik bedoel niet op die manier. Ik denk dat niemand in die groep bang is voor z'n leven als ze toch niks "verkeerd" hebben gedaan. Als je in ongenade valt, dan heb je een probleem en heb je te maken met een maniak, maar daarbuiten lijkt me die Negan niet per se onredelijk of zonder sympathie. Zeg maar dat als je 'm langs ziet lopen, je niet gaat bibberen van angst, terwijl je dat wel zou doen bij iemand die écht vreest, wat ik ook schreef. :P

(Nou moet ik ook toegeven dat ik over Negan iets meer wilde weten, en na wat lezen iets meer weet van hoe hij in de comics is, dan we nu weten in de serie)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 08-04-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben nu bij chapter 2 en het valt me op dat de stijl van tekenen wat veranderd is. Ik vond Rick en Dale er in het eerste chapter wat beter uitzien. Het blijft ook lastig om goed te zien, wie nu wie is. Lori en Andrea (of een andere dame) waren soms vrijwel uitwisselbaar op de haarkleur na. (Hoewel dat naarmate de comic vordert duidelijk wordt wie nu wie is.) Dat terwijl mannen als Jim, Allen, Dale, Glenn, Rick juist wel allemaal heel uniek zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Interessant. Het schijnt dat Negan op de bluray wel grofgebekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan moeten we die ook maar eens kijken, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

FREAKJAM schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:37:
Abraham ging in een scene daarvoor toch ook al anders zitten (meer rechtop) en het leek alsof hij zich al wilde opofferen. Ik gok in ieder geval ook Abraham.
Ik sluit Abraham uit. Negan zei over Abraham op dat moment: "Huh..., I've got to save this shit". Daarmee wekt ie, bij mij iig, de intentie op dat ie Abraham nog kan gebruiken ergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
[...]

blijf dan weg hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
L1nt schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:09:
Abraham (boom van een vent) en Glenn (oermodus ivm vrouw en ongeboren kind)
Glenn kan het eigenlijk ook niet zijn want hij heeft flink wat haar voor z'n ogen hangen, Daryll idem. Vanuit het slachtoffers' perspectief zie je geen haren voor de ogen. En Abraham had geen haar voor z'n ogen.

Ik denk nu echt dat het Abraham is die het loodje legt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Alsof ze daarvoor plukjes haar voor de camera hangen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Eek2nd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:06:
Alsof ze daarvoor plukjes haar voor de camera hangen XD
Hahaha! Stuk. Het zal wel Eugene of Abraham worden, guys. Maar goed, ik vind het op zich wel leuk om er tot oktober over te speculeren. Een vrouw zou wel echt rauw zijn. Denken jullie dat deze serie dat lef heeft? Een vrouw ombrengen is 1. Een vrouw tot moes slaan, dat is weer heel wat anders. De serie heeft al lang geen main characters omgelegd. Ik heb zelf het idee gekregen dat de serie dat niet meer zo snel van plan is. Wat voor mij een beetje de serie verloochent, maar dat is een ander verhaal. Aaron is wel heel onbelangrijk, hem killen zou toch totaal niet de moeite waard zijn? Dan blijven Abraham en Eugene over. Waarbij laatst al gezegd werd dat er een tweet was van Michael Cudlitz waar hij Josh McDermitt bedankt voor zijn tijd bij TWD. Die tweet schijnt daarna verwijderd te zijn. Dat kun je zien als een afleidingsmanoeuvre, dat snap ik. Ik ga op dit moment voor Eugene of Abraham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Nu online
Op Moviemeter heeft er iemand op basis van 2 stills een situatieschets gemaakt .
Eerst de stills
De eerste: je ziet Negan van schuin opzij. Helemaal rechtsonder zie je het hoofd van Rick. Dat betekent dat de camera links van Rick en ergens achter Sasha staat. Let vooral op de boom rechts van Negan.
De tweede: dit is het eerste frame van de laatste scene. De camera zoomde redelijk snel in maar hier zie je nog het meest van de achtergrond. Negan staat recht voor zijn slachtoffer en recht voor de camera. Let op de boom, nu links van Negan.
Er zijn twee dingen veranderd, de plek waar Negan staat en die van de camera.
Dan de schets.
Kijk nu waar Negan terecht komt als de boom links van hem komt. Er is maar een plek mogelijk.
Er is een zwakte in dit bewijs: is het wel dezelfde boom? Ik heb de bomen bekeken en er is er maar een die overeenkomt met die op de foto's. Verder bewijs, het licht op Negan dat in still 2 aan beide zijden even sterk is wat betekent dat hij ergens in het midden staat. En op still 1 aan de linkerkant iets feller is wat betekent dat Negan naar rechts is gegaan. Mee eens?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W3rHnna.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yZydtJs.jpg
Link naar schets (eventuele spoilers!): https://imgur.com/5qsPVwS
spoiler:
Voor de mensen die niet willen klikken; het vermoedelijk slachtoffer is oftewel Abe oftewel Sasha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Le Enfant! schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:02:
Op Moviemeter heeft er iemand op basis van 2 stills een situatieschets gemaakt .

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Link naar schets (eventuele spoilers!): https://imgur.com/5qsPVwS
spoiler:
Voor de mensen die niet willen klikken; het vermoedelijk slachtoffer is oftewel Abe oftewel Sasha
Interessant stuk. Maar, er is 1 grote maar. De makers zullen de scène echt wel nog overnieuw schieten. Ze zullen het straks vermoedelijk van een andere pov laten zien. Denk aan de dumpster scène met Glenn. Denk aan de scène met de groep toen de Jesse en der kids werden opgegeten. Die scènes zijn later ook aangepast. Dus ik zou zeggen, ga niet teveel van dit soort beelden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bij welk issue van de comics zou ik moeten starten om enigszins met het verhaal verder te kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Scene is nog niet eens opgenomen. Ze kunnen nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 17-09 22:19

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Negan zegt toch ook "he's taking it like a champ?" Dan zou automatisch betekenen dat het Abraham is. Ik denk (buiten deze theorie om) dat het ook Abraham is. Hij probeerde zich al eerder op te offeren naar mijn idee toen hij "rechtop" ging zitten op zijn knieën.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 09-04-2016 15:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Veefje schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:01:
[...]

Hahaha! Stuk. Het zal wel Eugene of Abraham worden, guys. Maar goed, ik vind het op zich wel leuk om er tot oktober over te speculeren. Een vrouw zou wel echt rauw zijn. Denken jullie dat deze serie dat lef heeft? Een vrouw ombrengen is 1. Een vrouw tot moes slaan, dat is weer heel wat anders. De serie heeft al lang geen main characters omgelegd. Ik heb zelf het idee gekregen dat de serie dat niet meer zo snel van plan is. Wat voor mij een beetje de serie verloochent, maar dat is een ander verhaal. Aaron is wel heel onbelangrijk, hem killen zou toch totaal niet de moeite waard zijn? Dan blijven Abraham en Eugene over. Waarbij laatst al gezegd werd dat er een tweet was van Michael Cudlitz waar hij Josh McDermitt bedankt voor zijn tijd bij TWD. Die tweet schijnt daarna verwijderd te zijn. Dat kun je zien als een afleidingsmanoeuvre, dat snap ik. Ik ga op dit moment voor Eugene of Abraham.
Haha... pluk dan :P

Denk niet dat we de hele zomer door zullen gaan hierover, nog ff weekje ofzo en dan weekje voor S07 weer ;)

Eugene is belangrijk vanwege munitie produceren, maar aan de andere kant heeft hij zijn recept aan Rick gegeven en Abraham weet de locatie, dus in de TV serie mag hij dood O-)
Ik mocht hem eerst niet zo (deed helemaal niks, alleen schuilen en huilen) maar hij draagt nu toch weer meer steentjes bij.

Abraham is beetje soft (altijd al geweest met een stoere uiterlijk, maar wordt softer en softer) en begint te dagdromen, kan dus ook snel dood gaan

Sasha is zoals ik eerder zei, echt saai en karakterloos (Dat zogenaamde emo gedoe met de dood van Tyreese en Bob werkte ook niet bij haar)
Dus van mij mag zij wel eerst dood (zelfst boven Carl, die het toch niet zal zijn)

Ik hoop/denk dat Glenn het niet wordt, en hij gaat dan ook beetje wreder worden om Maggie te beschermen (denk ik)

Maggie wordt het niet... een zwangere vrouw is op TV wel te grof (Zou wel kunnen wel in de comics, die is soms beetje over the top met grof zijn).
En zij moet nog met Negan trouwen en Batman gaan baren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
FREAKJAM schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:53:
[...]

Negan zegt toch ook "he's taking it like a champ?" Dan zou automatisch betekenen dat het Abraham is. Ik denk (buiten deze theorie om) dat het ook Abraham is. Hij probeerde zich al eerder op te offeren naar mijn idee toen hij "rechtop" ging zitten op zijn knieën.
Nee man, het is Glenn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
FREAKJAM schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:53:
[...]

Klopt niet helemaal. Dit wordt er gezegd.

"Which one of you pricks is the leader?

I am Negan and I do not appreciate you killing my men, also when I sent my people to kill your people for killing my people, you killed more of my people. Not cool! Not cool. You have no idea how not cool that shit is but I think you’re going to be up to speed shortly.

You are so going to regret crossing me in a few minutes. Yes you are.

You see Rick whatever you do, no matter what, you don’t mess with the new world order and the new world order is this. Even if you’re stupid, which you very well may be, you can understand it. You ready? Here goes, pay attention.

Give me your shit or I will kill you. Today was career day. We invested a lot and you know who I am and what I can do. You work for me now. You have shit, you give it to me, That’s your job. Now I know that is a mighty big, nasty pill to swallow but swallow it you most certainly will.

You ruled the roost. You built something. You thought you were safe. I get it. But, the word is out, you are not safe. Not even close. In fact you are pegged more pegged if you don’t do what I want and what I want is half your shit. And if that is too much you can make, fight or steal more and it will even out sooner or later. This is your way of life now, the more you fight back, the harder it will be. So if someone knocks on your door, you let us in, we own that door. You try to stop us and we will knock it down.

You understand? What? No answer? You don’t really think that you are going to get through this without being punished.

I don’t want to kill you people, I want to make that clear from the get go. I want you to work for me. You can’t do that if you’re dead, now can you. But you killed my people, a whole damn lot of them, more than I am conformable with and for that you have got to pay.

So now, I am going to beat the holy hell out of one of you. This is Lucille. She is awesome. All this, all this is just so we can pick out which one of you gets the honour.

You have got one of our guns. You have got a lot of our guns.

[To one of the group (it’s thought Maggie)] Jesus, you look shitty. I should just put you out of your misery right now.

[To someone trying to defend Maggie] Get him back in line.

Alright listen, don’t any of you do that again. I will shut that shit down, no exceptions. It’s an emotional moment, I get it.

Sucks don’t it. Suddenly you realise you don’t know shit.

[To Rick, about Carl] This is your kid ain’t it. This is definitely your kid.

Do you not make me kill the future serial killer, don’t make it easier on me. I have got to pick somebody.

I simply cannot decide. I got an idea. Eeny, meeny, miny, mo, catch a tiger by his toe, if he hollers, let him go, my mother told me to pick the very best one, and you are it.

Anybody moves, anybody says anything cut the boy’s other eye out and feed it to his father and then we’ll start. You can breathe, you can blink, you can cry, hell you are all going to be doing that.

[To his victim] Ohhhh. Taking it like a champ!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
rgras schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:47:
Bij welk issue van de comics zou ik moeten starten om enigszins met het verhaal verder te kunnen gaan?
Ik pak een random issue (100) en dat is exact het moment waarop Negan iemand 'kiest'. :D

Spoiler, de persoon in kwestie:
spoiler:
..is Glenn

[ Voor 7% gewijzigd door rgras op 09-04-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook aan de strips begonnen. Het leest wel lekker snel maar dat is altijd bij strips. Ik denk dat ik er niet heel veel aan had gevonden zonder de serie eigenlijk, maar toch denk ik dat ik ze wel allemaal ga lezen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

rgras schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:39:
[...]

Ik pak een random issue (100) en dat is exact het moment waarop Negan iemand 'kiest'. :D

Spoiler, de persoon in kwestie:
spoiler:
..is Glenn
Ja, duhhh :+
dat is hier al 10x gepost :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:36:
[...]

Ja, duhhh :+
dat is hier al 10x gepost :X 8)7
Ik volg net een dag dit topic, my bad. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Naast de redenen die ik in mijn eerdere post al heb genoemd, waarom ik deze cliff-hanger ver beneden de maat vind, is het feit dat allerlei mensen de komende maanden van alles gaan doen om het verhaal voor de rest te gaan spoileren.

In dit topic zie je al sommige mensen min of meer open en bloot het slachtoffer in de comic noemen. Niet dat ik daarmee geloof dat ze de TV-serie hebben gespoilerd (die loopt qua slachtoffers zeker niet 1-op-1 met de comics en in dit geval zou ik het zeer onwaarschijnlijk vinden als het wél het geval zou zijn), maar ik vind het wel jammer dat ze daarmee het plezier verpesten voor de mensen die de comics nog willen lezen (zelfs al doen ze dat met een spoiler tag).

Wat ook dreigt te gaan gebeuren: de komende maanden wordt seizoen 7 opgenomen en dan zullen er ongetwijfeld allerlei foto-spoilers op gaan duiken (bijv. telelens-foto's van de opnames van cast-members die een rol spelen in seizoen 7, waarmee aangetoond kan worden welke cast-members het lot van Lucille's hebben weten te ontlopen... en wie dus niet...). Als jullie dit soort foto's tegenkomen, dan hoop ik echt dat het blijft bij een opmerking dat een site is gevonden waar die foto's op staan en (als het echt moet) niet meer dan een link naar de desbetreffende site. Plaats aub niet een foto rechtstreeks in dit topic. Ook al staat dit onder spoiler tags, ik klik bijna automatisch alle spoiler tags aan. Niet alleen omdat ik denk dat ik "veilig zit" vanwege mijn comic-kennis, maar ook doordat ik gewoon nieuwsgierig ben naar wat iemand onder een spoiler tag wil delen. Als je dan een opname foto tegenkomt en je móét die persé delen, plaats dan als het even kan aub alleen de link naar de originele spoilersite, en niet de foto zelf.

Zo... dat gezegd hebbende: omdat we - gegeven de cliff-hanger - de komende maanden toch wel willen praten/speculeren over "wie is het", doe ik daar nu vrolijk aan mee. 8) Daar waar ik comic-kennis gebruik als argumentatie, zet ik de boel onder spoiler tags.

De kandidaat slachtoffers
Laten we beginnen met de lijst van de 11 kandidaat slachtoffers:
Rick, Carl, Sasha, Aaron. Eugene, Abraham, Maggie, Glenn, Michonne, Rosita en Daryl.

Vrijwel zekere afvallers:
Van deze lijst kunnen we vrijwel zeker Rick en Carl wegstrepen. Niet alleen omdat Negan bij zijn exercitie dreigt met het uitlepelen van Carl's enig overgebleven oog en deze op te dienen als avondsnack aan Rick, maar ook vanwege het feit dat de hele serie in principe om Rick en Carl draait. Door Negan expliciet Carl en Rick te laten benoemen vlak voordat hij "aan de slag" gaat, wordt dit uitgangspunt nogmaals benadrukt.

Vrijwel zeker valt ook het slachtoffer in de comics af. Waarom? Omdat het te zot voor woorden zou zijn om een cliff-hanger te bouwen om de vraag "wie is het slachtoffer" als iedereen al googelend aan het anwoord kan komen. Laat ik het zo stellen: mocht het wél het slachtoffer in de comics blijken te zijn, dan ga ik sterk twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de schrijvers of is dit een sterk staaltje "logica-omkering-dus-logisch", welke je normaal gesproken alleen tijdens het speelkwartier op het schoolplein tegenkomt.

Waarschijnlijke afvallers:
Naast de bovenstaande 3 personen, vallen er m.i. nog 3 namen af: Sasha, Aaron en Rosita. Waarom deze drie? Om dat zij, met alle respect voor de acteur/actrices die hen spelen, de minst aansprekende van het stel zijn. Het zou te goedkoop en te makkelijk zijn om iemand met de minste impact op de kijkers het slachtoffer te laten zijn. De dood van deze karakters zou een gevoel opwekken als "hè wat jammer nou... maar nu snel verder met het verhaal". De hele opbouw naar deze cliff-hanger en het hele shock effect zou plat in het water vallen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Mocht het wél één van deze 3 blijken te worden, dan zou dat een onbegrijpelijke verwatering zijn in vergelijking met de comics en de hele cliff-hanger nóg goedkoper maken.

Wie blijven er over?
Blijven er dus nog 5 kandidaten over.
Eugene valt denk ik af, omdat hij eigenlijk ook een beetje tot de vorige categorie behoort (niet belangrijk genoeg voor een groot schok-effect)), maar ook omdat hij in de comics
spoiler:
nog een langer verhaallijntje heeft te volgen als degene die de munitieproductie op gang weet te brengen en een "ingewikkelde liefdesrelatie" gaat onderhouden met Rosita. Hé, gun de enige nerd in het verhaal ook een lucky break, ja!

Michonne valt volgens mij ook af, omdat zij op dit moment de rol van Andrea in de comics heeft overgenomen. Vermoedelijk zal ze daarmee voor de komende 2-3 seizoenen niet alleen nog een belangrijke eigen storyline hebben, maar ook die van Andrea moeten uitdragen als minnares en rechterhand van Rick...

Hot spots:
Omdat ik bij het verder afgaan van de namen laat weten wie niet het slachtoffer in de comics is (en daarmee dus impliciet de naam in de comics prijsgeef), zal ik verder gaan onder spoiler tags. Daarnaast zal ik ook comic-kennis gebruiken bij de argumentatie, dus pas op als je daar verschoond van wil blijven! Verder is het allemaal pure speculatie, dus qua voorspellende waarde niets meer waard dan alle andere voorspellingen...
spoiler:
Zo blijven er 3 personen over voor de "hot spots": Daryl, Maggie en Abraham.
Daryl is een geliefd karakter is en goed voor de kijkcijfers, maar daarentegen ook goed voor een groot schok-effect als hij het slachtoffer blijkt te zijn. Ik vermoed dat de karakters van Dwight en Daryl samengevoegd gaan worden. In de comics bestaat Daryl namelijk niet en speelt Dwight op een gegeven moment in feite zelfs de rol van Daryl als rechterhand van Rick, met kruisboog, leren jack etc. Daryl staat dus serieus op de nominatie om af te vallen. Echter... Dwight is nu zó onsympathiek gecast en neergezet, dat het vrijwel onmogelijk is om later nog enige sympathie voor hem op te brengen. Daryl zou wel eens meegenomen kunnen worden door Negan en daar op de een of andere manier onder de Saviors de rol van Dwight in de comics over kunnen gaan nemen. Het samenvoegen van de karakters kan dus ook wel eens in het voordeel van Daryl uit gaan vallen. En eerlijk gezegd: wie zou dat niet toejuichen?.

Maggie zou het kunnen zijn. Hoewel Maggie in de comics nog een zeer belangrijke rol gaat spelen als leider van één van de nederzettingen, zou het wel getuigen van een soort poëtische omkering/spiegeling van feiten en personen. Maggie in plaats van Glenn als slachtoffer zou het enige shock-effect zijn, dat nog groter zou zijn dan dat van de comics en (als het tenminste niet voortijdig uitlekt) de cliff-hanger waardig maakt voor zowel comic-lezer als TV-serie kijker. Alles wat Maggie daarna in de comics overkomt, zou ook prima bij Glenn kunnen passen. Durft AMC het aan om een zwangere vrouw op het open net tot moes te laten slaan?

Toch denk ik dat Abraham de meest logische keuze is. Hij behoort inmiddels tot de inner-circle van Rick en in de comics eindigt zijn verhaallijn rondom dit tijdstip, alleen de manier waarop verschilt. Het verklaart daarmee overigens direct de keuze van de schrijvers om op TV te kiezen voor Denise om een pijl door haar oog op te vangen. Die scene en keuze maakte maar een beetje rare indruk op me. Abraham die (in de comics) al keuvelend met Eugene plots een pijl door zijn oog laat zien, maakte véél meer indruk dan Denise, die dezelfde truuk wist uit te halen. Als Abraham gespaard blijkt om daarna het slachtoffer te worden van Lucille, dan begrijp ik die keuze voor Denise véél beter: die was dan om Abraham te "sparen" en te bewaren voor een nóg spectaculairdere dood. De dood van Abraham, zou daarna ook veel meer passen in de verhaallijn van de comics: Rosita en Eugene die wat krijgen, Sasha die (in plaats van Holly) om hem treurt etc.

Kortom: ik weet het ook niet zeker, maar heb wel zo mijn vermoedens.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en excuses voor de enorme lap met tekst ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 21:46
Volgensmij is iedereen al genoemd. Zit er tenminste een goed antwoord tussen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dus dan ga je eerst afgeven op mensen die dingen uit de comics in spoilers zetten, en dan ga je vervolgens verder door dingen uit de comics in spoilers te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben het helemaal eens met de manier van spoilen en het voorkomen daarvan. Ik ben ook begonnen aan de comics en ik denk dat ik stop met lezen zodra ik bij de scène van Lucille ben aangekomen. Niet omdat ik hiet niet perse wil weten - want de naam met uitleg is al tig keer genoemd - maar juist omdat de serie voor mij "het origineel is" en de comic voor erbij. (Dat het eigenlijk omgekeerd is, doet er niet toe. Ik ben nu eenmaal met de serie begonnen.)

Theorieën kunnen wat mij betreft vrijelijk gespuid worden, evenals beeld-voor-beeld-herhalingen van de finale of allerlei andere kijken op de zaak. Als er straks echter echte beelden van de opnames voor seizoen 7 opduiken, of foto's e.d. daarvan, dan zitten we wat mij betreft op een hellend vlak. Temeer omdat je dan beelden ziet van een aflevering die ook in de US nog niet is uitgezonden en deze dus sowieso gespoilerd moeten worden. En ja, ik lees ook de zwarte vlakken, omdat daar vaak heel interessante dingen in gemeld worden. Zet er dan op zijn minst van te voren bij dat er in het spoilervak beelden van de set voorkomen, o.i.d. Dat is op zich altijd wel een goed idee. Als het uit je verhaal niet meteen duidelijk is waarover je het in je spoilervak zou kunnen hebben, waarschuw iemand dan even.

Voor wat betreft je theorie: het grootste schokeffect zou qua personage om de "grote 3" kunnen gaan: Rick, Daryl en Glenn. Rick valt sowieso af. Ik zie niet welk personage zijn rol in de serie zou moeten overnemen. (hooguit Maggie) Daryl en Glenn zouden een schok teweeg brengen én daarmee deze cliffhanger rechtvaardigen. Qua holy-shit-wat-doet-Negan-nu-moment zou het Maggie moeten zijn. Dat hebben we namelijk nog niet gezien: een zwangere vrouw die wordt neergeknuppeld. Of AMC dat aandurft weet ik niet.

Voor wie nog graag een rondje door Alexandria loopt, heeft AMC een street view / 360 graden tour door Alexandria op de site staan. Ook in VR te bekijken. http://www.amc.com/TWD360/alexandria-tour/

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 09-04-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
Jorgen schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:16:
[...]

Voor wat betreft je theorie: het grootste schokeffect zou qua personage om de "grote 3" kunnen gaan: Rick, Daryl en Glenn. Rick valt sowieso af. Ik zie niet welk personage zijn rol in de serie zou moeten overnemen. (hooguit Maggie) Daryl en Glenn zouden een schok teweeg brengen én daarmee deze cliffhanger rechtvaardigen. Qua holy-shit-wat-doet-Negan-nu-moment zou het Maggie moeten zijn. Dat hebben we namelijk nog niet gezien: een zwangere vrouw die wordt neergeknuppeld. Of AMC dat aandurft weet ik niet.
Rick valt sowieso af omdat het al in de aflevering genoemd is: "take the kids other eye and have his father eat it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat weet ik, maar ook los daarvan, zie ik de serie niet zonder Rick verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:52

Nikeo

Jawelles

Ik volg de serie al een paar seizoenen met frisse tegenzin. Ik erger me dood aan beslissingen van de personages individueel, als groep, de slordigheid wbt details van de regisseur, en ga zo maar door. De zombie gore en art style maakt het nipt goed en ik vind het wel lekker om iets te hebben waar ik lekker op kan zeuren. Ik kijk samen met de vriendin, ze gaat er helemaal in op. Hilarisch om met een meisje zombie gore te kijken, soms ook zelfs wel spannend .

Ik moet zeggen dat ik Negan wel een sympathieke kerel vind. Sowieso charmante olijke acteur. Ik ben elk stukje feeling met de vaste cast helemaal kwijtgeraakt dus het maakt me echt geen hol uit wie de klap met de knuppel krijgt. Nou ja, personages die weinig zeuren en weinig emotionele irrationele beslissingen maken mogen wat mij betreft wel gespaard worden. Ik vind het wel tijd worden dat de groep eens een toontje lager gaat zingen. Ze werden behoorlijk arrogant en blind voor hun eigen ongelijk. Ik ben zowaar benieuwd naar de volgende aflevering.

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 10-04-2016 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
The_Sukkel schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:58:
Naast de redenen die ik in mijn eerdere post al heb genoemd, waarom ik deze cliff-hanger ver beneden de maat vind, is het feit dat allerlei mensen de komende maanden van alles gaan doen om het verhaal voor de rest te gaan spoileren.

Vrijwel zeker valt ook het slachtoffer in de comics af.
Top reactie weer, The Sukkel. Juist daarom is de cliffhanger sowieso een misbaksel, omdat men dus er sowieso vroegtijdig zal achterkomen wie het wordt en de kans dat grote grote groepen kijkers dit weten levensgroot zal zijn. Sommigen zullen per ongeluk gespoiled worden en anderen zullen moedwillig op zoek gaan naar antwoorden omdat zij niet kunnen wachten. Dat laatste punt is niet eens zo raar, maar met de grootte van social media tegenwoordig is zo een spoiler niet geheim te houden. Juist daarom is het ook een cop-out en een slechte keuze. Bij mij gaat het net als jij om het schokeffect, het leveren van de grootste impact. Dat doet deze cliffhanger grotendeels teniet. Ik plaats nu even link van mijn recap van de seasonfinale. Ik wil graag alles lopen typen, maar dan worden het lappen met tekst: http://www.meneervevie.co...ad-the-last-day-on-earth/

Dat we met zijn allen speculeren tot oktober is wel opzich iets dat de makers moedwillig in de hand werken. Daarmee slagen zij opzich wel in hun opzet. Hoe dubieus de cliffhanger ook is, iedereen kijkt nu wel uit naar aflevering 1 van seizoen 7. Ik had het zelf zeker anders gedaan, maar vanuit hun standpunt zie ik waarom ze hiervoor hebben gekozen. Hun serie blijft nu in de volksmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat Eugene en Abraham nog wel uitwisselbaar zijn eigenlijk. Ze zijn tegelijkertijd in de serie gekomen. Daarbij lijkt Eugene zijn verhaallijn een beetje afgerond, hij krijgt respect nu van meerdere mensen dat hij toch een overlever is en Abraham is net aan een nieuwe (liefdes)verhaallijn begonnen.
spoiler:
Ik ben nog niet zo ver in de strips, heb er net drie gelezen. Maar in de serie laat Eugene Abraham zien waar en hoe hij munitie wil gaan maken. Die rol kan Abraham dus gewoon overnemen.

/▌

Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.