Als hij zijn kruisboog maar terug krijgt
dat vond ik nou ook, het waren immers geen zachte rotten zombie schedels. Zeker op die rustige manier zonder veel kracht.readytoflow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:40:
Ook wel een beetje te simpel...zonder enig geluid van het slachtoffer iemand doodmaken met een mes. Best knap. Zeker als je dat nog nooit gedaan hebt.
Stoorde ik me wel enigszins aan. Maar verder wel vermakelijke toch enigszins voorspelbare aflevering.
Ik raak steeds meer overtuigd van het feit dat Glenn of Abraham eraan gaat.
Uhm, bij een mes door je oogkas lukt dat wel denk ik. Zitten alleen maar weke delen tot je hersenen heKillerAce_NL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:59:
[...]
dat vond ik nou ook, het waren immers geen zachte rotten zombie schedels. Zeker op die rustige manier zonder veel kracht.
Stoorde ik me wel enigszins aan. Maar verder wel vermakelijke toch enigszins voorspelbare aflevering.
Ik raak steeds meer overtuigd van het feit dat Glenn of Abraham eraan gaat.
Daar had ik het met m'n vriendin ook al over (die wat beter is in de anatomie van hersenen), maar die gaf ook al aan dat als je zo'n mes door je oog drukt niet perse dood hoeft te zijn. Qua lenge van het mes heb je kans dat je tot het Frontaal of Pariëtaalkwab komt, en die zijn niet enorm belangrijk. Lijkt mij niet dat je door een messteek daar gelijk dood bent.
Bron: http://www.btsg.nl/infobu...ie/anatomie-hersenen.html
Pariëtaal of wandkwab ontvangt en verwerkt informatie betreffende temperatuur, tast, gevoel en beweging die vanuit de rest van het lichaam afkomstig is. In dit gebied worden tevens het lezen en rekenen verwerkt.
Frontaal of voorhoofdskwab helpt controle te houden over aangeleerde spierbewegingen, stemming, plannen maken voor de toekomst, doelen en prioriteiten stellen.
Misschien dat we het te simpel bekijken...
Pariëtaal of wandkwab ontvangt en verwerkt informatie betreffende temperatuur, tast, gevoel en beweging die vanuit de rest van het lichaam afkomstig is. In dit gebied worden tevens het lezen en rekenen verwerkt.
Frontaal of voorhoofdskwab helpt controle te houden over aangeleerde spierbewegingen, stemming, plannen maken voor de toekomst, doelen en prioriteiten stellen.
Da's nou juist het grappige, zoek voor de gein eens op hoe vaak het online staat dat iemand een mes door zijn oog overleeft...wimpie007 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:09:
[...]
Uhm, bij een mes door je oogkas lukt dat wel denk ik. Zitten alleen maar weke delen tot je hersenen he
Ik vraag me dus af of dat geluidloos gaat
En zomaar een mes door iemand zijn schedel drukken lukt je ook niet zonder grote kracht of geluid. Maar wij zijn dan ook geen Glenn en Rick natuurlijk.
Ook niet als je begint bij iemand zijn oog ?readytoflow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:00:
En zomaar een mes door iemand zijn schedel drukken lukt je ook niet zonder grote kracht of geluid. Maar wij zijn dan ook geen Glenn en Rick natuurlijk.
Ook achter het oogkas zit bot (al is dat niet zo heel dik).
Ik denk dat we het gewoon erover eens kunnen zijn dat het geruisloos en geluidloos moorden van al die mannen niet mogelijk was/is. Geen probleem ook, trouwens. Sommige dingen zullen nou eenmaal altijd twijfelachtig blijven, dat mag best benoemd worden.
Shit gisteren Walking Death niet kunnen zien, ik kijk ook niet naar dit forum at the moment en heb de reactie balk strak onderin gepositioneerd. Is er een mogelijkheid om de aflevering van gisteravond terug te zien?
[ Voor 4% gewijzigd door Retep2124 op 08-03-2016 17:26 ]
Als je niet wilt downloaden, dan heeft Fox het volgens mij pas op zondag herhaling
00:40 pas!
. Eens kijken of ik dat kan opnemen. Downloaden is niet echt een optie, mits dat legaal kan voor een kleine prijs, maar zover staat het nog niet met de techniek
.
Heb je Ziggo horizon misschien? Dan heb je replay tv. (Kpn ook geloof ik)
Bekijk deze twitter convo voor meer inforeadytoflow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:19:
Heb je Ziggo horizon misschien? Dan heb je replay tv. (Kpn ook geloof ik)
https://twitter.com/foxNL/status/707133186237730816
We hebben thuis Telfort helaas, ik heb al even gekeken maar naast die late mogelijkheid geen optie om het legaal terug te kijken.
Bij de slapen is het bot niet erg dik. Dat zou moeten kunnen.
Verder weer een fantastische aflevering. Ontzettend spannend. Ik heb op het puntje van de bank gezeten.
Ik ben erg benieuwd hoe dit nu verder gaat.
Verder weer een fantastische aflevering. Ontzettend spannend. Ik heb op het puntje van de bank gezeten.
Ik ben erg benieuwd hoe dit nu verder gaat.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik vond dat het veel te gemakkelijk ging. Er moest iets fout gaan.
Verder lijken die lui een soort paramilitaire. Behalve weeds kweken ze niks en kunnen ze niks, dus moet maar van de buren komen.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe Rick zal handelen. De bende kan ze wel zien, maar wellicht voor het schieten is het te ver. Het is toch net een andere soort tuig dan wat Rick tot nu toe tegenkwam.
Waarschijnlijk alarm die afging heeft ook signaaltje aan een andere groep gegeven.
Ik zou eerst die lui langer observeren. Maar dan zou het minder spannende serie zijn.
Verder lijken die lui een soort paramilitaire. Behalve weeds kweken ze niks en kunnen ze niks, dus moet maar van de buren komen.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe Rick zal handelen. De bende kan ze wel zien, maar wellicht voor het schieten is het te ver. Het is toch net een andere soort tuig dan wat Rick tot nu toe tegenkwam.
Waarschijnlijk alarm die afging heeft ook signaaltje aan een andere groep gegeven.
Ik zou eerst die lui langer observeren. Maar dan zou het minder spannende serie zijn.
Verwijderd
Gisteren de meest recente aflevering gezien en mijn vermoeden kwam inderdaad wel uit. Ze denken Negan om zeep geholpen te hebben, maar dan blijken ze zelf ineens 'omsingeld' en in de gaten gehouden te worden.
Ik was alleen bang dat ze op gegeven moment in het heetst van de strijd een paar van hun eigen kameraden om zeep geholpen zouden hebben. Glenn en die andere gozer (Dwayne?) die de armory bereikten schoten vol op de deur.
Verder is het tempo van deze helft van het seizoen tot nu toe opvallend hoog in vergelijking tot de eerste helft. Een gedachte die opkomt is, dat er wellicht een andere regisseur / team achter zit? Ik heb geen idee of dat zo is, maar dit tempo is erg aangenaam. Ik ben in ieder geval benieuwd naar volgende week. Krijgen we Negan te zien of blijft dat bewaard tot het slot van het seizoen? Daarnaast zal er spanning in de groep kunnen ontstaan wanneer blijkt dat Rick zijn plan dus verkeerd uitgepakt is...
Ik was alleen bang dat ze op gegeven moment in het heetst van de strijd een paar van hun eigen kameraden om zeep geholpen zouden hebben. Glenn en die andere gozer (Dwayne?) die de armory bereikten schoten vol op de deur.
Verder is het tempo van deze helft van het seizoen tot nu toe opvallend hoog in vergelijking tot de eerste helft. Een gedachte die opkomt is, dat er wellicht een andere regisseur / team achter zit? Ik heb geen idee of dat zo is, maar dit tempo is erg aangenaam. Ik ben in ieder geval benieuwd naar volgende week. Krijgen we Negan te zien of blijft dat bewaard tot het slot van het seizoen? Daarnaast zal er spanning in de groep kunnen ontstaan wanneer blijkt dat Rick zijn plan dus verkeerd uitgepakt is...
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:17:
Krijgen we Negan te zien of blijft dat bewaard tot het slot van het seizoen? Daarnaast zal er spanning in de groep kunnen ontstaan wanneer blijkt dat Rick zijn plan dus verkeerd uitgepakt is...
spoiler:
We krijgen verschillende Negan's te zien. 
Vergeet niet dat Coral (Remy!!!! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:13:
Daar had ik het met m'n vriendin ook al over (die wat beter is in de anatomie van hersenen), maar die gaf ook al aan dat als je zo'n mes door je oog drukt niet perse dood hoeft te zijn. Qua lenge van het mes heb je kans dat je tot het Frontaal of Pariëtaalkwab komt, en die zijn niet enorm belangrijk. Lijkt mij niet dat je door een messteek daar gelijk dood bent.
zoals ik het begrepen had was het een "schampschot" op zijn oog, dus niet recht van voren er in, maar vanaf de neus richting oor, zie ookNyarlathotep schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Vergeet niet dat Coral () ook een kogel in zijn kop heeft gekregen via zijn oog. Hij lijkt daar vooralsnog na het verlies van dat ook helemáál niks aan over te hebben gehouden...

Mbt Carl's oog:
.On the talking dead the director explained it as; it was not through the eye, it hit the outer edge of his eye and ricocheted bone fragments into his eye causing the damage
Nomen nescio
Gisteren pas de tijd gehad om de laatste aflevering te kunnen kijken. Mooie aflevering hoewel het idd zoals anderen al zeggen het iets te makkelijk ging.
Toch bleef de tekst mij bij van die kerel die door de priester werd gedood. ''Jullie zijn allemaal dood'' Hierdoor komen we toch weer op een mooi nieuw stuk uit denk ik. Benieuwd hoe dit gaat aflopen, het wordt tevens tijd dat we eens afscheid gaan nemen van main characters
Toch bleef de tekst mij bij van die kerel die door de priester werd gedood. ''Jullie zijn allemaal dood'' Hierdoor komen we toch weer op een mooi nieuw stuk uit denk ik. Benieuwd hoe dit gaat aflopen, het wordt tevens tijd dat we eens afscheid gaan nemen van main characters
IK heb de comics nooit gezien, maar als dit de comic car(o)l (Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:33:
[...]
zoals ik het begrepen had was het een "schampschot" op zijn oog, dus niet recht van voren er in, maar vanaf de neus richting oor, zie ook
[afbeelding]
Verwijderd
Ik vond de scene met de 'padre' enorm geestig ondanks de serieuze ondertoon. Er staat de overlevenden nog behoorlijk wat te wachten.
Klopt.Afvalzak schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:43:
[...]
IK heb de comics nooit gezien, maar als dit de comic car(o)l () is dan vind ik hem ondanks dat veel mensen hem vervelend vinden kwa uiterlijk wel echt goed gecast.

Van de andere kant, soms kijken ze ook naar een compleet ander type:

Nomen nescio
Ja, ik vind Eugene altijd zo lijken... En die dokter die nu met Tara gaat lijkt ook sprekend
Kan iemand mij vertellen waar Tara en Heath naar toe gaan?
(Die met de camper vertrokken vlak voordat ze via de Walky-Talky werd verteld dat ze Carol en Maggie hebben).
(Die met de camper vertrokken vlak voordat ze via de Walky-Talky werd verteld dat ze Carol en Maggie hebben).
Dat volgde ik inderdaad ook niet helemaalRobbie T schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:25:

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zouden die niet naar Hilltop gaan? Of op een foodrun?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die gingen volgens mij op weg voor een (twee?)weekse supply run; hier had de vriendin van Tara (die dokter) het al over een paar episodes geleden (toen ze Daryl om frisdrank en candy vroeg).Robbie T schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:25:
Is bijzonder inderdaad. Je zou verwachten dat hij geen diepte meer kan zien en dus veel moeite zal hebben om walkers neer te steken/slaan... Wie weet gaan we dat nog zien.Nyarlathotep schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Vergeet niet dat Coral () ook een kogel in zijn kop heeft gekregen via zijn oog. Hij lijkt daar vooralsnog na het verlies van dat ook helemáál niks aan over te hebben gehouden...
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Valt mee hoor. Je ogen (oog) past zich wel aan. Ik heb 10% visie in 1 oog, ik heb daardoor echter geen moeite met diepte zien. Wel met het inschatten ervan bij sporten. Zo moet ik bij het tennissen altijd minimaal een kwartiertje inslaan om ff weer te weten waar de bal ook weer ongeveer uitkomt.LED-Maniak schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:25:
[...]
Is bijzonder inderdaad. Je zou verwachten dat hij geen diepte meer kan zien en dus veel moeite zal hebben om walkers neer te steken/slaan... Wie weet gaan we dat nog zien.
Eerste minuten kan ik echt finaal langs een bal slaan, terwijl ik er van overtuigd ben dat ik er vol op zou slaan.
Ook in de periode dat ik nog 1 oog regelmatig afplakte (om het andere oog te trainen), kon ik na wat oefenen gewoon inschatten wat de diepte richting iets was. Ik greep niet naast een glas ofzo. Een walker zou ik ook prima kunnen neersteken.
Ik ben normaal totaal niet van de zombie films/series, maar op TV zapte ik een paar keer langs TWD en bleef dan toch kijken. Ik verwachte pulp maar het bleek onverwacht goed te zijn, interessante karakters, intriges, onderlinge spanningen etc.
Dus 3 weken geleden ben ik begonnen met S01E01 op Netflix en toen ben ik flink aan het no-liffen gegaan: in 2,5 week heb ik alle afleveringen gezien. En nu ben ik dus op het vervelende punt dat ik bij ben
Laatste afleveringen gaan inderdaad vlot, de laatste was erg spannend en inderdaad al snel kreeg ik het gevoel dat het te gemakkelijk ging... En tadaa vlak voor het einde blijken er toch nog 2 personen gekidnapped te zijn.
Zijn hier ook mensen die de spinoff serie, "Fear The walking dead", kijken? Is die de moeite waard?
Dus 3 weken geleden ben ik begonnen met S01E01 op Netflix en toen ben ik flink aan het no-liffen gegaan: in 2,5 week heb ik alle afleveringen gezien. En nu ben ik dus op het vervelende punt dat ik bij ben
Laatste afleveringen gaan inderdaad vlot, de laatste was erg spannend en inderdaad al snel kreeg ik het gevoel dat het te gemakkelijk ging... En tadaa vlak voor het einde blijken er toch nog 2 personen gekidnapped te zijn.
Zijn hier ook mensen die de spinoff serie, "Fear The walking dead", kijken? Is die de moeite waard?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Yup. Is ook wel de moeite waard. Geeft wel een andere kijk op de zombie uitbraak.Chaoss schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:16:
- [Serie] Fear The Walking Dead + Flight 462
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ontzettend de moeite waard en ik wacht met smart tot de serie verder gaat!Chaoss schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:16:
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Valt best mee met de moeite waard. Het is een beetje een overbodige spin-off in het eerste seizoen. Een herhaling van zetten en als kijker erger je je regelmatig aan domme beslissingen en gedragingen van de personages. Daarbij zijn de personages nog verre van interessant, valt het plot tegen en zie je eigenlijk niks wat je niet zelf al wist. Althans, wat je komt te weten geeft te weinig voldoening. Ik hoop dat het tweede seizoen beter is en dat moet haast wel, want het eerste seizoen heeft de lat niet bepaald hoog gelegd.Chaoss schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:16:
Yep, zeker de moeite.Chaoss schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:16:
Speelt een stukje eerder, dus je krijgt wat meer mee van de totale ineenstorting. Hoofdpersonen zijn ook heel andere types.
Leuke aanvulling op TWD.
Mini-series "Flight 462" is ook moeite van kijken waard.
Niet de moeite waard imho, zeer zwak aftreksel van TWD. Niks nieuws en irritante 'hoofdrolspelers'.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Nee, matig acteer werk, laag budget, slecht geschreven, er is zoveel beters op de markt dat je eigenlijk geen tijd moet steken in FTWD.Chaoss schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:16:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
@ Chaoss ; gewoon kijken zou ik zeggen en zelf bepalen ... zoals je ziet ; smaken verschillen.
Het is maar net hoe en waarom je TV kijkt. Ik lees in de TV forums wel eens kritiek op series die ik leuk vind en dan kijk ik wel 's waar die critici dan wel naar kijken en dat zijn dan geregeld series waar ik na 5 minuten al genoeg van heb ; 13 in een dozijn sitcoms met lachband, "reality" TV etc
Het is maar net hoe en waarom je TV kijkt. Ik lees in de TV forums wel eens kritiek op series die ik leuk vind en dan kijk ik wel 's waar die critici dan wel naar kijken en dat zijn dan geregeld series waar ik na 5 minuten al genoeg van heb ; 13 in een dozijn sitcoms met lachband, "reality" TV etc
Je moet FTWD in ieder geval niet vergelijken met TWD. Maar, zoals Goner zegt, kijk en bepaal zelf wat je ervan vind.
Ikzelf vind FTWD ook een behoorlijk slap aftreksel van TWD, maar dit ligt -denk ik- grotendeels aan de cast en dat is erg jammer, FTWD had gewoon veel meer kunnen zijn dan een (imo) goedkope rip-off, kennelijk hadden (hebben) ze een te beperkt budget om betere acteurs in te huren.
FTWD is imho gemaakt om financieel te profiteren van het TWD succes, niets meer en niets minder.
Ikzelf vind FTWD ook een behoorlijk slap aftreksel van TWD, maar dit ligt -denk ik- grotendeels aan de cast en dat is erg jammer, FTWD had gewoon veel meer kunnen zijn dan een (imo) goedkope rip-off, kennelijk hadden (hebben) ze een te beperkt budget om betere acteurs in te huren.
FTWD is imho gemaakt om financieel te profiteren van het TWD succes, niets meer en niets minder.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Idd Chaoss: gewoon zelf kijken en je eigen mening erover vormen. Je kunt meningen van anderen aannemen (en het er later als het voor jou klopt mee eens zijn) maar probeer het gewoon altijd even zelf.
Het jammere van FTWD is, zoals hier vaker gezegd is, de cast ook zo tegenvalt. De acteurs halen hun niveau ook gewoon niet, wat ook erg te maken heeft met het materiaal dat zij krijgen. Dat terwijl Kim Dickens (Deadwood, Gone Girl, Sons of Anarchy en Cliff Curtis gewoon normaal gesproken goede acteurs zijn. Ook Alicia Debnam Carey heeft in The 100 als Alexa bewezen goed te kunnen acteren. Maar in FTWD valt het allemaal zwaar tegen. Jammer. Ik hoop echt dat het tweede seizoen beter is.
Het jammere van FTWD is, zoals hier vaker gezegd is, de cast ook zo tegenvalt. De acteurs halen hun niveau ook gewoon niet, wat ook erg te maken heeft met het materiaal dat zij krijgen. Dat terwijl Kim Dickens (Deadwood, Gone Girl, Sons of Anarchy en Cliff Curtis gewoon normaal gesproken goede acteurs zijn. Ook Alicia Debnam Carey heeft in The 100 als Alexa bewezen goed te kunnen acteren. Maar in FTWD valt het allemaal zwaar tegen. Jammer. Ik hoop echt dat het tweede seizoen beter is.
FTWD moet je gewoon kijken idd. 6 afleveringen van nog geen uur.
Dochterlief is leuk voor het oog.
Je moet de serie niet vergelijken met TWD want je hebt daar al 5 seizoenen (op moment van release FTWD) een paar characters leren kennen en het is te makkelijk om een vergelijk te maken omdat het in hetzelfde universum afspeelt.
Dochterlief is leuk voor het oog.
Je moet de serie niet vergelijken met TWD want je hebt daar al 5 seizoenen (op moment van release FTWD) een paar characters leren kennen en het is te makkelijk om een vergelijk te maken omdat het in hetzelfde universum afspeelt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Om even mijzelf aan te halen uit het FTWD topic 
Hier ben ik het eigenlijk nog steeds mee eens en ik zit te wachten op seizoen twee eigenlijkSpooksel schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:24:
Het 'grote probleem' hier is dat veel mensen 5+ seizoenen aan TWD materiaal vergelijken met het beetje wat er nu gekomen is van FTWD.
Eigenlijk zou je puur moeten kijken naar TDW seizoen 1 (wat ook maar 6 eps was) en dat vergelijken met FTWD seizoen 1.
Als je dat doet dan kun je in beide series dezelfde tenenkrommende stupiditeiten tegenkomen die de karakters begaan. Ook kun je dan zien dat FTWD als seizoen eigenlijk meer samenhang heeft dan TWD dat had in seizoen 1, ik noem bijvoorbeeld een aflevering als 'Vatos' in dat eerste seizoen, wtf. Dan geeft FTWD imho toch een betere 'rode draad'.
Ik vond het eerste seizoen van FTWD iig top, over het geheel genomen kwalitatief zelfs wat beter dan het eerste seizoen van TWD. De enige reden ik TWD beter vind is omdat er gewoon veel meer materiaal van is en dat ik ook bij ben met de comics daarvan en het geweldig is om de vergelijkingen te kunnen maken met de serie daarin.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Het is niet helemaal terecht om FTWD met TWD te vergelijken. Het is ook logisch dat hoofdpersonen domme beslissingen nemen. Dat zou je ook doen, als je niks van bijtende zombies weet. Acteerprestaties zouden beter kunnen, maar het blijft spannend, juist omdat mensen totaal niet bewust zijn dat de hele samenleving aan instorten is. Dat allemaal kan best irritant werken op sommige mensen omdat jij als kijker al 'ALLES' over de zombies weet. Maar tja, mensen in de serie NOG niet.
Dat verslaafde jongen lijkt een beetje op jonge Jonny Depp. Voor ons nog een reden om te blijven kijken.
(trouwens, in zijn jongen jaren was Jonny Depp ook niet verbijsterd goede acteur, wel lekker ding
).
Dat verslaafde jongen lijkt een beetje op jonge Jonny Depp. Voor ons nog een reden om te blijven kijken.
Net de nieuwe aflevering gezien. Was weer een goeie episode. Bad ass carol, yeah!! 
Negan zal langzaam wel pissed off zijn nu z'n groep inkrimpt
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Klopt helemaal wat je zegt, Olga. Maar daar ligt het grote (naast het acteerwerk) probleem van het eerste seizoen van FTWD: het materiaal, de scripts. Stel ik ben een personage in een serie. Door wat is neergezet weet het publiek van mij dat ik niet kan voetballen (want dat is dan al afleveringen of seizoenen lang getoond, weliswaar in de moederserie maar datzelfde publiek kijkt ook naar de spin-off). Dan kun je het publiek niet minstens 3 a 4 afl voorschotelen waar zij te zien krijgen dat ik toch probeer te voetballen. Want het is al duidelijk dat ik dat niet kan. Het publiek weet dat ik het niet kan. FTWD kon dus nooit zoveel afl besteden aan gedrag en beslissingen waarvan je als schrijver zou moeten weten dat het vervelend/irritant zou zijn voor de kijker. En los van het 'wij weten meer dan de personages aspect', maakten de personages daarnaast ook nog andere zeer twijfelachtige beslissingen. Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat het tweede seizoen beter wordt. Dat moet toch ook haast wel, anders heeft FTWD echt totaal geen bestaansrecht.Olga2000 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:19:
Het is niet helemaal terecht om FTWD met TWD te vergelijken. Het is ook logisch dat hoofdpersonen domme beslissingen nemen. Dat zou je ook doen, als je niks van bijtende zombies weet. Acteerprestaties zouden beter kunnen, maar het blijft spannend, juist omdat mensen totaal niet bewust zijn dat de hele samenleving aan instorten is. Dat allemaal kan best irritant werken op sommige mensen omdat jij als kijker al 'ALLES' over de zombies weet. Maar tja, mensen in de serie NOG niet.
De nieuwe ep van TWD kon ik ook wel waarderen. Vond alleen de transformatie van Carol een beetje vreemd. Opeens zagen wij een meer rouwvolle en aarzelende Carol. Vond Alicia Witte goed als Paula en vond het ook tof om te zien dat Maggie en Carol zich zelf uit een taaie situatie wisten te redden zonder hulp van de groep.Zeror schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:32:
Net de nieuwe aflevering gezien. Was weer een goeie episode. Bad ass carol, yeah!!
[ Voor 6% gewijzigd door Veefje op 14-03-2016 09:52 ]
Ja, zo kan je ook bekijken. Het blijft denk ik kip-ei probleem. Als makers een andere beslissing hadden genomen: je probeert maar eerste 20 min te voetballen, dan hadden ze wellicht klachten gekregen dat het allemaal te snel ging. Tegelijkertijd de doel van de serie was om het instorten van het bestaande orde te weergeven.Veefje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:47:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt, Olga. Maar daar ligt het grote (naast het acteerwerk) probleem van het eerste seizoen van FTWD: het materiaal, de scripts. Stel ik ben een personage in een serie. Door wat is neergezet weet het publiek van mij dat ik niet kan voetballen (want dat is dan al afleveringen of seizoenen lang getoond, weliswaar in de moederserie maar datzelfde publiek kijkt ook naar de spin-off). Dan kun je het publiek niet minstens 3 a 4 afl voorschotelen waar zij te zien krijgen dat ik toch probeer te voetballen. Want het is al duidelijk dat ik dat niet kan. Het publiek weet dat ik het niet kan. FTWD kon dus nooit zoveel afl besteden aan gedrag en beslissingen waarvan je als schrijver zou moeten weten dat het vervelend/irritant zou zijn voor de kijker. En los van het 'wij weten meer dan de personages aspect', maakten de personages daarnaast ook nog andere zeer twijfelachtige beslissingen. Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat het tweede seizoen beter wordt. Dat moet toch ook haast wel, anders heeft FTWD echt totaal geen bestaansrecht.
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik serie nu op AMC kijk. Vanavond aflevering 3. Dus wellicht na alle 6 afleveringen heb ik een andere mening. Wat serie wel goed lukt (bij mij in iedere geval) is een akelig gevoel geven, ongeacht het feit dat ik "alleswetende" kijker ben. Juist omdat alle personage's de situatie nog steeds beetje nonchalant behandelen: het is allemaal tijdelijk, relletjes etc. Bv. TWD gaf mij dat gevoel niet nooit! Dat kwam juist (volgens mij) doordat wij samen met Rick midden in de zombie apocalyps plotseling zaten.
Ik begin mij steeds meer af te vragen of ze een echte Negan hebben in de TV series of dat ze gaan voor een 'we are Legion' aanpak; er is geen één persoon die echt Negan is en iedereen is Negan.Zeror schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:32:
De opmerking van die dude die door Rick op het einde werd doodgeschoten, de opmerking van de dame met longkanker; het lijkt erop te duidden dat er geen échte Negan is. Of dat is om zijn echte identiteit te beschermen vooralsnog is de vraag, maar ik denk dus dat ze hierin afwijken tov de comics waar Negan een persoon is.
Verder een toffe aflevering, fijn om te zien dat Maggie een echte hard-ass aan het worden is
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 14-03-2016 15:15 ]
Gezien "Negan" gecast is als een enkel persoon zullen hun opmerkingen "we are all Negan" bedoeld zijn als intimidatie, het voordoen alsof de hele groep het voor het zeggen heeft en er niemand is die uitgeschakeld kan worden om een einde te maken aan hun acties.Notna schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:14:
[...]
Ik begin mij steeds meer af te vragen of ze een echte Negan hebben in de TV series of dat ze gaan voor een 'we are Legion' aanpak; er is geen één persoon die echt Negan is en iedereen is Negan.
De opmerking van die dude die door Rick op het einde werd doodgeschoten, de opmerking van de dame met longkanker; het lijkt erop te duidden dat er geen échte Negan is. Of dat is om zijn echte identiteit te beschermen vooralsnog is de vraag, maar ik denk dus dat ze hierin afwijken tov de comics waar Negan een persoon is.
Verder een toffe aflevering, fijn om te zien dat Maggie een echte hard-ass aan het worden is
Ergens jammer dat Paula al het loodje gelegd heeft, Alicia zette een geweldig personage neer
Jammer dat haar einde er nogal nep uit zag, maar dat kwam grotendeels omdat de helft van de effecten het niet deden denk ik. Er had een lading bloed uit haar hals omhoog moeten spuiten, dat had dat neppe stuk huid wel verborgen als het gewerkt had, maar de rig faalde en al het bloed liep langs Alicia's lichaam haar laarzen in
Over bloed gesproken, de afgelopen 2 of 3 afleveringen waren er steeds 1 of 2 momenten waarop er bloed op de camera lens terecht kwam, dat hebben ze in TWD nooit eerder gedaan toch? Ik kan het me niet herinneren en de afgelopen weken haalde dat me steeds uit het verhaal "wtf is dat voor een cheesie onzin? Dat hebben ze toch nooit eerder gedaan
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Wel duidelijk dat Maggie er wel zo'n beetje klaar mee is. Die wil gaan settlen en dit soort rommel eigenlijk niet meer doen
. Verder wel goed acteerwerk van Carol, leuke episode ook weer
Wat heb ik ove carol gemist dat ze opeens zo twijfelt?
Misschien heeft Morgan toch indruk gemaakt? Dat ze daardoor is gaan denken over iedereen die ze vermoord had (ze zei ook, "I think I've killed maybe 18 people,... 20").
Ik denk dat ze toch meer last van de teksten van Morgan heeft dan verwacht, daarbij moest ze bij die vrouw aan zichzelf te denken volgens mij.L1nt schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:39:
Wat heb ik ove carol gemist dat ze opeens zo twijfelt?
Volgens mij is Carol gebroken. Eerst dacht ik dat het hyperventileren een sneaky move was, echter later in de serie begon ze te tellen hoeveel mensen ze vermoord heeft.
Die "Laura" heeft eigenlijk hetzelfde verhaal als haar, van secetaresse naar een moordenaar die "after a few digits" het niet meer intresseert. Precies Carol die getransformeerd is naar een wat huidige maatstaven betreft "Ice Man"
.
En natuurlijk waarom deze omkering van Carol :
Morgan, briljante kerel. Altijd de non voilence way
Die "Laura" heeft eigenlijk hetzelfde verhaal als haar, van secetaresse naar een moordenaar die "after a few digits" het niet meer intresseert. Precies Carol die getransformeerd is naar een wat huidige maatstaven betreft "Ice Man"
En natuurlijk waarom deze omkering van Carol :
Morgan, briljante kerel. Altijd de non voilence way
Vorige episode zat ze ook al te tellen. Die blocnote met aantekeningen, weet je wel ..luxzenburcht schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:14:
Eerst dacht ik dat het hyperventileren een sneaky move was, echter later in de serie begon ze te tellen hoeveel mensen ze vermoord heeft.
What Was On Carol's List In 'The Walking Dead' Episode 12?
Ik denk dat het hyperventileren en hulpeloos vrouwtje spelen een toneelstukje was ... en het werkte.
Miss Witt vond het zelf ook wel leuk in TWD blijkbaar : https://twitter.com/aliciawitty
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 14-03-2016 23:15 ]
Precies, volgens mij begon het echt wel als toneelstukje, dat kettinkje was ook van die walker dus dat hele verhaal daar omheen was ook om de boel af te leiden.
Verder wel een vrij spontane transformatie van Carol en Maggie, hoop niet dat het nu van die huismussen gaan worden. Ik vind ze een leuke toevoeging aan de personages die van aanpakken weten. Hoop ook niet dat ze nu meer naar de achtergrond verdwijnen.
Vraag me ook af hoe groot de Negan crew is want ze hebben er al heel wat afgeslacht
. Als die crew zo groot is dan is het wat vreemd dat ze doe nooit eerder tegen het lijf zijn gelopen.
Verder wel een vrij spontane transformatie van Carol en Maggie, hoop niet dat het nu van die huismussen gaan worden. Ik vind ze een leuke toevoeging aan de personages die van aanpakken weten. Hoop ook niet dat ze nu meer naar de achtergrond verdwijnen.
Vraag me ook af hoe groot de Negan crew is want ze hebben er al heel wat afgeslacht
Heh, mooi detail ook met die afgehakte vinger. Geeft wederom aan wat voor een debiel die Negan wel niet is en op wat voor manier hij aan 'justice' doet, zelfs onder zijn eigen crew.
De beste leugens hebben een kern van waarheid. Ik denk dat Carol wel "on the brink" is maar dat uitvergroot heeft voor haar toneelstukje.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Waarom dan weer die twijfel toen ze dat blondje onder vuur had. Ging bijna mis...
Ben benieuwd hoe het verder (mis) gaat
Zowel Maggie als Carol zaten eigenlijk met een evenbeeld in een andere situatie. Besef was volgens mij vooral dat ze ook tot de andere groep hadden kunnen behoren. Leuke ep, al begon het wat saai.
FTWD is vermakelijk maar wel minder. Ook een Latino overschot. Die Flight 462 ben ik maar even aan het opsparen, steeds 1 minuut trek ik slecht.
FTWD is vermakelijk maar wel minder. Ook een Latino overschot. Die Flight 462 ben ik maar even aan het opsparen, steeds 1 minuut trek ik slecht.
Verwijderd
Welk blondje? Tenzij je full on red head als blond beschouwt?readytoflow schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:44:
Waarom dan weer die twijfel toen ze dat blondje onder vuur had. Ging bijna mis...
De titels van de twee laatste afleveringen zijn bekend. Ook een toevoeging aan de cast. Let op: Spoilers:
spoiler:
Episode 6.14 - Twice as Far
Two separate groups leave Alexandria for supplies, and while both worry over the future of the community, they will face immediate danger.
Episode 6.15 - East
When someone goes missing in Alexandria, the community goes on alert, and search parties venture out.
Stuart Greer kruipt in de rol van Roman en zal in de finale te zien zijn.
Two separate groups leave Alexandria for supplies, and while both worry over the future of the community, they will face immediate danger.
Episode 6.15 - East
When someone goes missing in Alexandria, the community goes on alert, and search parties venture out.
Stuart Greer kruipt in de rol van Roman en zal in de finale te zien zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Ryan_ op 15-03-2016 08:58 ]
Die waren er al een tijdje hoor 
Je mist overigens nog de titel van de seizoensfinale!
Je mist overigens nog de titel van de seizoensfinale!
spoiler:
Episode 6.16 - Something to fear
Ik ga niet teveel zoeken, maar hoeveel krijgen we er nog?
3
Nou, ik vond de manier waarop Maggie die Molls "uitschakelde" nogal extreem ... niks huismus.Chaoss schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:55:
Verder wel een vrij spontane transformatie van Carol en Maggie, hoop niet dat het nu van die huismussen gaan worden.
Wow stond wel ff te kijken. Was wel ff full harcore kill fest dit.
De transformatie tot echte killers is compleet. Al zijn ze er zelf van geschrokken.
De transformatie tot echte killers is compleet. Al zijn ze er zelf van geschrokken.
Aflevering pakte mij toch niet echt. Ik vond het een beetje ongeloofwaardig hoe Carol en Maggie met hun captors 'bevriend' of in ieder geval in gesprek raakte. Verder wel een interessant thema nu.
Dat hun situatie vergelijkbaar is en dat de rollen ook omgekeerd hadden kunnen zijn vond ik wel weer een sterke toevoeging aan het 'Wie zijn er nou de bad guys, zij of wij'-thema. Ben benieuwd hoe ze dat uitwerken, ik hoop dat ze iets meer terugkeren naar hun goede zelf. Het vermoorden van mensen in hun slaap vind ik niet echt gedrag voor protagonisten, ook al is het nodig om te overleven.
Carol haar status vind ik ook nog maar vaag. De rol van huismoeder gone bad, met haar cover als huismoeder vond ik juist erg tof (heb ook zitten genieten van haar acties destijds in Terminus
). Maar nu lijkt ze dus erg in twijfel te zijn en Morgan zijn kant op te gaan. Ik hoop dat het omver blazen van de chick die Maggie snijdt aangeeft dat ze nog wel bereid is om door vuur te gaan voor de groep. Maggie heeft dat duidelijk nog wel: Ze speelt het hard en twijfelt geen moment. Als ze Glenn ziet geeft ze aan dat ze het niet wil maar wel moet, imho de juist instelling.
Ik kan in ieder geval niet wachten op de volgende aflevering
Dat hun situatie vergelijkbaar is en dat de rollen ook omgekeerd hadden kunnen zijn vond ik wel weer een sterke toevoeging aan het 'Wie zijn er nou de bad guys, zij of wij'-thema. Ben benieuwd hoe ze dat uitwerken, ik hoop dat ze iets meer terugkeren naar hun goede zelf. Het vermoorden van mensen in hun slaap vind ik niet echt gedrag voor protagonisten, ook al is het nodig om te overleven.
Carol haar status vind ik ook nog maar vaag. De rol van huismoeder gone bad, met haar cover als huismoeder vond ik juist erg tof (heb ook zitten genieten van haar acties destijds in Terminus
Ik kan in ieder geval niet wachten op de volgende aflevering
Nog maar 3 afleveringen? Dat wordt denk ik een grote cliffhanger gezien de verloop (Negan nog niet ontmoet)
Carol's toneel was wel slim gedaan, zo kon ze de kruis (ketting) in haar handen krijgen, en de anderen onderschatte haar een beetje.
Maar zij is idd weer softer geworden, zij wilde gewoon langs de mensen glippenom te ontsnappen,terwijl Maggie juist iedereen wou omleggen (idd net alsCarol nu als Morgan en Maggie als Carol toen met de Wolves)
Dat chick die met Maggie vocht was nodig om neer te knallen omdat Maggie verloor.
Maar daarna had zij weer zwak voor Paula.
Tof hoe Maggie zo grof werd, wat weer nodig is om haar kind te beschermen (en zij had onderhandeld dat zij de helft v de voorraad kreeg om Negan uit te schakelen)
En dat zij tegen Glenn zei het niet meer aan te kunnen is erg menselijk.
Carol's toneel was wel slim gedaan, zo kon ze de kruis (ketting) in haar handen krijgen, en de anderen onderschatte haar een beetje.
Maar zij is idd weer softer geworden, zij wilde gewoon langs de mensen glippenom te ontsnappen,terwijl Maggie juist iedereen wou omleggen (idd net alsCarol nu als Morgan en Maggie als Carol toen met de Wolves)
Dat chick die met Maggie vocht was nodig om neer te knallen omdat Maggie verloor.
Maar daarna had zij weer zwak voor Paula.
Tof hoe Maggie zo grof werd, wat weer nodig is om haar kind te beschermen (en zij had onderhandeld dat zij de helft v de voorraad kreeg om Negan uit te schakelen)
En dat zij tegen Glenn zei het niet meer aan te kunnen is erg menselijk.
Volgende aflevering zal Negan wel te voorschijn komen ("Will the real Negan please stand up"
), aangezien de acteur bij IMDB 3 afleveringen heeft staan.
Dacht ergens gelezen te hebben dat we Negan pas te zien krijgen in de season finale, zal even zoeken naar een bronmark-k schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:06:
Volgende aflevering zal Negan wel te voorschijn komen ("Will the real Negan please stand up"), aangezien de acteur bij IMDB 3 afleveringen heeft staan.
mark-k schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:06:
Volgende aflevering zal Negan wel te voorschijn komen ("Will the real Negan please stand up"), aangezien de acteur bij IMDB 3 afleveringen heeft staan.
spoiler:
Ik zie er anders maar simpelweg 1 staan, te kennen in Episode 16 (finale):
IMDB: "The Walking Dead" Episode #6.16 (TV Episode 2016)
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 15-03-2016 14:10 ]
Van wat ik zo gezien heb ik Negan toch niet 1 persoon ? Die gast op einde geeft aan dat Negan op 2 plekken tegelijk was. Ik denk dat de hele groep dan Negan is.
PilatuS schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:11:
Van wat ik zo gezien heb ik Negan toch niet 1 persoon ? Die gast op einde geeft aan dat Negan op 2 plekken tegelijk was. Ik denk dat de hele groep dan Negan is.
spoiler:
Dat dacht ik dus ook al maar er is toch een acteur voor gecast. We gaan het zien 
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 16-03-2016 13:58 ]
Als je alleen de serie kijkt en niet de comics leest en/of kijkt bij de cast wie er nog in de serie gaat komen, dan wordt die indruk gewekt ... maar helaas.PilatuS schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:11:
Van wat ik zo gezien heb ik Negan toch niet 1 persoon ?
Je hebt gelijk, blijkbaar is dat aangepast, stond eerst wel 3Notna schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:09:
[...]
spoiler:Ik zie er anders maar simpelweg 1 staan, te kennen in Episode 16 (finale):
Misschien een beetje flauw, maar ik vind dit toch wel een spoiler.Notna schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:11:
[...]
Dat dacht ik dus ook al maar er is toch een acteur voor gecast. We gaan het zien
...
[ Voor 98% gewijzigd door Veefje op 15-03-2016 21:39 ]
Volgens mij is dit al de 2e keer dat je iets spoiled voor mij. Fijn.

Kunnen we het gewoon over de serie inhoudelijk hebben, zonder spoilers over wie er in de serie komt en wie er uit gaat ?? Ik volg dat showbizz nieuws namelijk niet, ik volg de serie.
spoiler:
Als we het toch hebben over wie de pijp uitgaat (en dit is geen spoiler, want het nieuws is er al een tijdje), dan kun je natuurlijk Heath's naam als eerste bijschrijven. Eric Hawkins is gecast in de 24 reboot in de Jack Bauer rol. Dat twee weekse tourtje met Tara zal dus sowieso dodelijk aflopen. En ik denk ook dat een main character gaat sneuvelen. In de seizoensfinale, wel te verstaan. Zou iig het meest logische zijn. Dat laats ons een half jaartje met de mond vol tanden.
Heb het maar weer aangepast.
[ Voor 12% gewijzigd door Veefje op 15-03-2016 21:38 ]
Edit je dan wel je post even?
Als je dan je originele post ook nog even weg haalt dan leest niemand anders het per ongelukVeefje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:36:
spoiler:Als we het toch hebben over wie de pijp uitgaat (en dit is geen spoiler, want het nieuws is er al een tijdje), dan kun je natuurlijk Heath's naam als eerste bijschrijven. Eric Hawkins is gecast in de 24 reboot in de Jack Bauer rol. Dat twee weekse tourtje met Tara zal dus sowieso dodelijk aflopen. En ik denk ook dat een main character gaat sneuvelen. In de seizoensfinale, wel te verstaan. Zou iig het meest logische zijn. Dat laats ons een half jaartje met de mond vol tanden.
Heb het maar weer aangepast.
Comic spoiler:
spoiler:
Heath zit nog wel in de comics toch? Maar met zo'n schema zou het mij niet verbazen als hij toch de pijp uit gaat. Vraag is dan wel of Glenn ook mee gaat, zeker gezien zij vrienden waren en dat wel een interessant verhaal zou kunnen zijn.
Yes, had ik al gedaan.Megajr schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:41:
[...]
Als je dan je originele post ook nog even weg haalt dan leest niemand anders het per ongeluk![]()
Comic spoiler:
spoiler:Heath zit nog wel in de comics toch? Maar met zo'n schema zou het mij niet verbazen als hij toch de pijp uit gaat. Vraag is dan wel of Glenn ook mee gaat, zeker gezien zij vrienden waren en dat wel een interessant verhaal zou kunnen zijn.
Thank you, ik snap dat het op veel sites te lezen is, maar ik lees dat soort nieuws niet juist om dit soort zaken te voorkomen.
Ben nu wel een beetje uitgekeken op de walking dead, het is teveel van hetzelfde.
Maar dan toch nog in dit topic komen gluren?Hellboy! schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:57:
Ben nu wel een beetje uitgekeken op de walking dead, het is teveel van hetzelfde.
OT: Tot nu toe vind ik dit misschien wel het beste seizoen tot nu toe. Hoop dat er echt een knallende finale aan gaat komen, dan is dit seizoen met vlag en wimpel geslaagd.
Was min of meer aan het kijken of anderen er ook zo over dachten.Steefmeister schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:23:
[...]
Maar dan toch nog in dit topic komen gluren?
OT: Tot nu toe vind ik dit misschien wel het beste seizoen tot nu toe. Hoop dat er echt een knallende finale aan gaat komen, dan is dit seizoen met vlag en wimpel geslaagd.
Vond in het eerste seizoenshelft wel een dipje zitten (saaie afleveringen) zo rond episode 4-6 ofzo maar verder helemaal met je eens! Zeer vermakelijk elke keer en kijk elke week weer uit naar maandagavondSteefmeister schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:23:
[...]
Maar dan toch nog in dit topic komen gluren?
Ik zelf heb meer issues met dit seizoen. Eerste seizoenshelft was zeker meer op aan te merken. Het Glenn gebeuren, bijvoorbeeld, is echt een enorm dieptepunt wat mij betreft. Tweede seizoenshelft bevalt mij al beter. Denk dat als ik nu een cijfer moest geven ik zou gaan voor een 7.
Wat is er trouwens met de Wolves verhaallijn gebeurt? Was dit t al weer met die groep?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik denk dat de slachtpartij bij de midseason finale het einde van die verhaallijn was.
Your Friendly Neighborhood Moderator
spoiler: Negan character description comics
Negan is a fictional character in the comic book series The Walking Dead. He is the leader of a group of over 50 survivors in Washington, DC called the Saviors, who subjugate other communities in the area for resources in return for their protection against zombies. The character's appearance is based on Henry Rollins, as confirmed by Charlie Adlard himself[1] and his excessive use of profanity was worked in by Robert Kirkman's own vernacular and derived from other people he knew.[2] Jeffrey Dean Morgan will portray Negan in the television series of the same name, and will first appear in the series' sixth season finale.[3]
Negan has a unique personality: a purer form of sociopathic typification than the Governor, who had psychotic tendencies and often engaged in emotional outbursts. Negan is as feared and respected as a king, seen as the first and last word on the activities of his group, the Saviors. Brutal, foul-mouthed, and possessed of a twisted sense of humor, Negan carries a baseball bat wrapped in barbed wire he named Lucille. Yet, his behavior in certain situations might not always be construed as evil. While he can, of course, be merciless and unrelenting when it comes to getting a point across, at the same time, he is (at least on the surface) understanding of others and willing to spare those he sees as potentially useful. He is also shown to be quite reasonable when people attempt to negotiate with him, and has a genuine disgust for the act of rape. Interestingly, this stands in contrast to his need for a harem made up of other men's wives.
Negan has a penchant for provocation and power games. The stronger the resistance to his will, the more he seems to enjoy the test of wills. Having insight rarely associated with violent antagonists, Negan appears to both observe and appreciate the concerns and intentions of his opposite numbers. This gives him a serious psychological advantage in most contests of will, as he can anticipate and preempt an enemy's plans.
Negan has a unique personality: a purer form of sociopathic typification than the Governor, who had psychotic tendencies and often engaged in emotional outbursts. Negan is as feared and respected as a king, seen as the first and last word on the activities of his group, the Saviors. Brutal, foul-mouthed, and possessed of a twisted sense of humor, Negan carries a baseball bat wrapped in barbed wire he named Lucille. Yet, his behavior in certain situations might not always be construed as evil. While he can, of course, be merciless and unrelenting when it comes to getting a point across, at the same time, he is (at least on the surface) understanding of others and willing to spare those he sees as potentially useful. He is also shown to be quite reasonable when people attempt to negotiate with him, and has a genuine disgust for the act of rape. Interestingly, this stands in contrast to his need for a harem made up of other men's wives.
Negan has a penchant for provocation and power games. The stronger the resistance to his will, the more he seems to enjoy the test of wills. Having insight rarely associated with violent antagonists, Negan appears to both observe and appreciate the concerns and intentions of his opposite numbers. This gives him a serious psychological advantage in most contests of will, as he can anticipate and preempt an enemy's plans.
Wat vondt je mis met het "Glenn gebeuren"? Vond het zelf vooral jammer dat hij in een aantal aflevering niet voor kwam, beetje misukte poging om de spanning op te bouwen of hij wel/niet nog leefde.Veefje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:58:
Ik zelf heb meer issues met dit seizoen. Eerste seizoenshelft was zeker meer op aan te merken. Het Glenn gebeuren, bijvoorbeeld, is echt een enorm dieptepunt wat mij betreft. Tweede seizoenshelft bevalt mij al beter. Denk dat als ik nu een cijfer moest geven ik zou gaan voor een 7.
Zelf vond ik e2 erg saai, die levering die helemaal over Morgan ging. Stukje achtergrond is leuk, zeker omdat je dan te weten komt hoe Morgan een passivist is geworden
Verder had dit seizoen in het begin een lager tempo terwijl het nu weer helemaal op volle snelheid loopt.
Ik moet dan wel even een link plaatsen, omdat ik me anders rot moet typen om het uit te leggen.Chaoss schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:33:
[...]
Wat vondt je mis met het "Glenn gebeuren"? Vond het zelf vooral jammer dat hij in een aantal aflevering niet voor kwam, beetje misukte poging om de spanning op te bouwen of hij wel/niet nog leefde.
Zelf vond ik e2 erg saai, die levering die helemaal over Morgan ging. Stukje achtergrond is leuk, zeker omdat je dan te weten komt hoe Morgan een passivist is gewordenmaar een hele aflevering? Was ook de enige twd aflevering waarbij ik mezelf wakker moest houden.
Verder had dit seizoen in het begin een lager tempo terwijl het nu weer helemaal op volle snelheid loopt.
http://www.meneervevie.co...en-lose-lose-situatie-is/
OK, leuk stukje maar ben het niet helemaal met je eens
Ja.. Om het leuk en spannend te houden moeten er ook belangrijke personages dood gaan... ik zit nog altijd te wachten tot James Bond eens een keer dood gaat in een van zijn films...
Maar laar Glenn en Maggie met rust.. Dan mag Carol wel gaan
Maar laar Glenn en Maggie met rust.. Dan mag Carol wel gaan
Dat mag natuurlijkChaoss schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 00:05:
OK, leuk stukje maar ben het niet helemaal met je eens
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.