[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eek2nd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:01:
Denk eigenlijk juist Daryll wat meer op zn hoede moet zijn (hij is al wat voorzichtiger en sceptischer betreft mensen werven), vanwege het geval met de gasten v Negan...

Met dat Rotjes kan gebeuren... je gaat natuurlijk kijken wat voor knallen je hoort...

Maar dat Jesus op de dak is geklommen zonder te weten is wel dom (en waarom rij je niet meteen eerst een stuk weg?)

Ook vaag waarom Jesus met de wagen stilstond terwijl er niks aan de wagen mankeerde...
En dat Rick en Daryll inclusief tussenstop bij snoepautomaat hem ook weten in te halen

(Maar ik stoor mij er niet aan hoor)
Hij stond stil me een lekke band he ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Notna schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:04:
[...]

Hij stond stil me een lekke band he ;)
En toevallig net gewisseld zodat Rick weg kon rijden? Ahh zo... niet zo goed opgelet dan :)

Maar dan nog dat die 2 hem weet te achterhalrn XD

[ Voor 9% gewijzigd door Eek2nd op 26-02-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Eek2nd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:06:
[...]

En toevallig net gewisseld zodat Rick weg kon rijden? Ahh zo... niet zo goed opgelet dan :)

Maar dan nog dat die 2 hem weet te achterhalrn XD
Yup :Y

Nouja; wellicht is het een prutser met banden wisselen en dacht hij het wel op zijn doie gemakkie te kunnen doen+ is hij nog een tijd bezig geweest die vending machine los te krijgen.

Het is wat far fetched, I know :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Ach, in een post-apocalyptische wereld waarin de zombies soms ninja-sluipskills hebben moet je daar gewoon niet van opkijken :P

Zouden ze nog gaan duiken naar die spullen? Als het in plastic zit zou dat het misschien nog wel waard zijn. Onderwaterzombies hebben we nog niet gezien.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Notna schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:09:
[...]

Yup :Y

Nouja; wellicht is het een prutser met banden wisselen en dacht hij het wel op zijn doie gemakkie te kunnen doen+ is hij nog een tijd bezig geweest die vending machine los te krijgen.

Het is wat far fetched, I know :+
Haha, dat is ook wel waar... isschien reed hij ook maar 30 km per uur ofzo.

We hadden die verotte zombie in de waterput in Hershel's farm gehad..
En (niet echt onderwater zombie) de zombie (lijk )die The Govenor in had gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Wat ik bijzonder vind, dat niemand, echt NIEMAND ooit het woord 'zombie' in de mond neemt. Iedereen heeft er een variant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CRXDelSol schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:41:
Wat ik bijzonder vind, dat niemand, echt NIEMAND ooit het woord 'zombie' in de mond neemt. Iedereen heeft er een variant op.
Het speelt zich ook af in een wereld waar nog nooit een zombie film of wat dan ook geweest is. Daarom moeten ze in het begin van de serie ook uitvinden hoe ze de zombies dood moeten maken. Het woord zombie bestaat er gewoon weg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Klopt, dit komt ook voor in de comics. Ik geloof dat de schrijvers er ook een theorie achter hadden. Dat in dat omniversum het hele begrip zombie niet bestond en ze daarom walkers, crawlers, lurkers en biters etc. worden genoemd.

PilatuS was me voor ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 26-02-2016 19:58 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Ah, dank u voor de verheldering 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben ik de enige die eigenlijk al 2 seizoenen een plot mist? Er is totaal geen doel of grote lijn meer te vinden in de serie. Het enige dat ze doen is rondtrekken, tijdelijk ergens verblijven totdat de walkers komen en dan begint het weer opnieuw. Ik mis daarin wel een beetje de vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

PilatuS schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:58:
[...]

Het speelt zich ook af in een wereld waar nog nooit een zombie film of wat dan ook geweest is. Daarom moeten ze in het begin van de serie ook uitvinden hoe ze de zombies dood moeten maken. Het woord zombie bestaat er gewoon weg niet.
Myth busted (in ieder geval in de comics):
Zombie

Ze verwijzen ook in de gevangenis naar films als "Ghostbusters" dus de wereld lijkt "cultureel" behoorlijk op de onze.

De verklaring die je geeft is overigens wel gewoon de verklaring die Kirkman geeft - waarschijnlijk is het gewoon hier en daar " per ongeluk" in de comics geslopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Twee Dee op 27-02-2016 13:00 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Aghanim schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:05:
Ben ik de enige die eigenlijk al 2 seizoenen een plot mist? Er is totaal geen doel of grote lijn meer te vinden in de serie. Het enige dat ze doen is rondtrekken, tijdelijk ergens verblijven totdat de walkers komen en dan begint het weer opnieuw. Ik mis daarin wel een beetje de vernieuwing.
Moet dat dan? Ze zijn aan het overleven en iedere keer als ze denken rust of een thuis te hebben gevonden komt er weer iets voorbij dat de boel in het honderd gooit. Lijkt mij een vrij normaal iets. Wat dat betreft zijn het net "normale mensen".

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En bovendien: dat is toch het plot? Nadat het CDC in Atlanta ontploft is, was er min of meer geen enkele hoop op genezing/oplossing van de zombiecrisis. Dat werd vervangen door de hoop die Eugene onterecht gaf aan de groep. Het lijkt erop dat het wel weer tijd wordt voor een nieuwe illusie / oplossing. Daarnaast is er natuurlijk het zoeken naar een veilige plek voor tijdelijk onderkomen, of om vast te gaan wonen. Alexandria had dat allemaal in zich, maar zal opnieuw opgebouwd moeten worden. Met de komst van Jesus en het noemen van Negan is het afwachten wat er verder gebeurt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Jorgen schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:26:
En bovendien: dat is toch het plot? Nadat het CDC in Atlanta ontploft is, was er min of meer geen enkele hoop op genezing/oplossing van de zombiecrisis. Dat werd vervangen door de hoop die Eugene onterecht gaf aan de groep. Het lijkt erop dat het wel weer tijd wordt voor een nieuwe illusie / oplossing. Daarnaast is er natuurlijk het zoeken naar een veilige plek voor tijdelijk onderkomen, of om vast te gaan wonen. Alexandria had dat allemaal in zich, maar zal opnieuw opgebouwd moeten worden. Met de komst van Jesus en het noemen van Negan is het afwachten wat er verder gebeurt.
Eens met wat je zegt, maar ik begrijp het 'geen plot' gebeuren wel. De serie is best op een herhalingsoefening gaan lijken. Zoeken naar nieuw onderkomen, dat onderkomen wordt vernietigd en hup weer op zoek naar een nieuw onderkomen. Het is wel een beetje een vast patroon geworden. Hetzelfde met elk seizoen sinds het derde een nieuwe groep/persoon die hun leven bedreigt. Ik vind dat allemaal niet erg hoor, maar als je er kritisch naar kijkt dan kun je er niet omheen dat het best wel zo is. Daarom is de video die Donstil postte van Screen Junkies over The Walking Dead ook zo tof. Die kijkt op een leuke, en kritische, manier naar de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vind het sowieso geweldig dat ze zich aan Rick/Michonne gewaagd hebben. Dat is (helaas) nog controversieel...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat ik wel bijzonder vind aan Rick + Michonne, is dat Rick net zijn nieuwe liefde (Jessie) heeft verloren en dus gaat "troost-zoenen" met Michonne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ijdod schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:59:
Ik vind het sowieso geweldig dat ze zich aan Rick/Michonne gewaagd hebben. Dat is (helaas) nog controversieel...
We hebben natuurlijk ook nog Glenn en Maggie, zoiets zie je ook maar zelden in films en series ☺
En vergeet niet de dokter en dat latina meisje (crap, namen vergeten). Die zijn nu ook een stelletje. Ze deden samen de deur open nadat Carl was neergeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jorgen schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:37:
Wat ik wel bijzonder vind aan Rick + Michonne, is dat Rick net zijn nieuwe liefde (Jessie) heeft verloren en dus gaat "troost-zoenen" met Michonne...
Niet helemaal mee eens. Dat met Jessie is al minimaal enkele weken geleden, misschien wel maanden (zie herstel van Carl's oog) en Rick en Jessie zijn nooit echt een stel geweest, steeds welles-nietes. Plus, Michonne en Rick, daar wordt al minstens een seizoen, misschien wel twee, naartoe gewerkt.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Bra-Jo schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:07:
[...]

Niet helemaal mee eens. Dat met Jessie is al minimaal enkele weken geleden, misschien wel maanden (zie herstel van Carl's oog) en Rick en Jessie zijn nooit echt een stel geweest, steeds welles-nietes. Plus, Michonne en Rick, daar wordt al minstens een seizoen, misschien wel twee, naartoe gewerkt.
Eens, maar in serietijd is anders dan de tijd die er voor ons kijkers overheen is gegaan. Voor ons is het de ene aflevering huilen om Jessie, flashbacks te zien krijgen en kijken hoe de vrouw met wie je een nieuw leven wou opbouwen wordt opgepeuzeld. En dan een aflevering later kijken naar hoe je consumeert met een 'nieuwe' liefde. Het Richonne gebeuren werd misschien al geshipt, maar als je de ene aflevering houdt van motorrijden en de volgende aflevering volop houdt van het openbaar vervoer dan is dat toch een beetje opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wat is dat nu weer voor een raar beledigende vergelijking 8)7

Voor mensen die niet door hadden dat er een tijd was verstreken (ondanks dat het op diverse momenten werd benadrukt) kan de boodschap zijn dat het leven doorgaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
F_J_K schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:49:
offtopic:
Wat is dat nu weer voor een raar beledigende vergelijking 8)7

Voor mensen die niet door hadden dat er een tijd was verstreken (ondanks dat het op diverse momenten werd benadrukt) kan de boodschap zijn dat het leven doorgaat.
Helemaal niet bedoelt als belediging, hoor. Apart dat je dat zo opvat. Ik ben zelf donker, plus een redelijk aantal vrienden van mij heeft een relatie met iemand van een andere etniciteit. Ik zelf ook trouwens. Ik heb het meer over het hak op de tak gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bra-Jo schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:07:
[...]

Dat was me in eerste instantie niet helemaal duidelijk, inderdaad. Ik dacht eerst dat het dagdromen waren en later pas dat er tijd verstreken was. Vangwege die onduidelijkheid voelde het gebeuren als veel te snel.
Veefje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:21:
[...]

Eens, maar in serietijd is anders dan de tijd die er voor ons kijkers overheen is gegaan. Voor ons is het de ene aflevering huilen om Jessie, flashbacks te zien krijgen en kijken hoe de vrouw met wie je een nieuw leven wou opbouwen wordt opgepeuzeld. En dan een aflevering later kijken naar hoe je consumeert met een 'nieuwe' liefde. Het Richonne gebeuren werd misschien al geshipt, maar als je de ene aflevering houdt van motorrijden en de volgende aflevering volop houdt van het openbaar vervoer dan is dat toch een beetje opmerkelijk.
Precies. De tijd die verstreek in de serie was wat onduidelijk en dus kwam het snel over in de volgende episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Eigenlijk is het best wel duidelijk dat er veel tijd is verstreken:
Alexandria is zowat weer opgeknapt.
Alle walkers (en lijken) opgeruimd.
En iedereen doet weer hun eigen ding (dus al bijgekomen van de schrik)
Het duurd minstens paar weken tot de rust weer is terug gekeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02

Spooksel

Spooksel!

De tijd tussen episode 9 en 10 was twee maanden.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Episode 11 was een mooie aflevering. Er lijkt er weer wat te gaan gebeuren. Negan is op hun rader nu. Jesus lijkt wat zinnigs gedaan te hebben voor Rick&co. Ben wel benieuwd naar de fight met Negan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Ik vond het ook een aardige aflevering. Een aflevering waar dingen in gang worden gezet en de confrontatie met Negan dichterbij komt. We gaan dus richting a whole lot of trouble.

Rick en zijn groep brengen het zo alsof het klusje wel even (Negan en groep ombrengen) geklaard wordt, maar zoals het zo een serie betaamt zal dat nog heel vies tegenvallen. Dat betekent dat er mensen gaan sneuvelen. Sasha en Abraham lijken goede gegadigden. Glenn zal toch wel weer niet de dans ontspringen? Dat worden probably nog een aantal fillers tot Negan voor het eerst opduikt. Zo tegen de laatste aflevering van het seizoen of de seizoensfinale.

[ Voor 59% gewijzigd door Veefje op 29-02-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gezien de struggle van Abraham (Rosita of Sacha) verwacht ik wel dat één van de twee dames de sjaak is in het gevecht tegen Negan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Haha, Maggie de badass :D

Leuk ook van de referentie naar de comics (right off the bat). Mooie aflevering weer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zeror schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:09:
Gezien de struggle van Abraham (Rosita of Sacha) verwacht ik wel dat één van de twee dames de sjaak is in het gevecht tegen Negan.
Lijkt mij de keuze makkelijk gemaakt Rosita :P natuurlijk Sacha is veel te moeilijk.
En Abraham lijkt wel een tiener ineens en geen badass :?

[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 29-02-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
Zou er een reden zijn dat we Carol al twee afleveringen niet meer gezien hebben? Ik dacht dat ze ook tot de inner circle rond Rick behoorde.

Een van mijn vragen aan Jesus zou ook zijn of ze de 'wolven' niet kennen. Die groep had ook geen vuurwapens meer, zoals de groep van Jesus.

En de confrontatie met Negan? Daar gaan ze nogal licht over, vind ik. Die groep heeft blijkbaar het materiaal, de mensen en de houding om iedereen hun wil op te leggen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

calsonic schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Lijkt mij de keuze makkelijk gemaakt Rosita :P natuurlijk Sacha is veel te moeilijk.
En Abraham lijkt wel een tiener ineens en geen badass :?
Maar Sacha heeft wel erg veel screentime gekregen afgelopen tijd. Ik zou gokken op Sacha die de pineut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

De Hilltop! :D
Zeror schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:53:
[...]
Maar Sacha heeft wel erg veel screentime gekregen afgelopen tijd. Ik zou gokken op Sacha die de pineut is.
Ik ga er ook vanuit dat Sascha de pineut is inderdaad.
Mede door de hoeveelheid screentime die ze nu ineens spontaan krijgt terwijl we haar het hele seizoen niet bijzonder veel gezien hebben.
Ik denk dat Abraham breekt met Rosita, en naar Sascha overstapt. Vlak daarna zal Sascha er wel aan gaan om het voor Abraham even heel moeilijk te maken :P
spoiler: comics
Daarbij denk ik ook dat ze voor Rosita meer de comic kant op willen en haar en Eugene samen brengen en Rosita later een koppie kleiner maken wanneer ze zwanger is van een ander :P
lukadad schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:13:
Zou er een reden zijn dat we Carol al twee afleveringen niet meer gezien hebben? Ik dacht dat ze ook tot de inner circle rond Rick behoorde.
Ik denk dat we later een aflevering krijgen die vooral om haar draait, ze filmen regelmatig twee story lines naast elkaar en delen daarbij in het verhaal de groep op zodat de acteurs opgesplitst kunnen worden om gelijktijdig meerdere afleveringen te filmen.
Zo zien we de show regelmatig heen en weer switchen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Spike_wolf schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:18:
De Hilltop! :D

[...]

Ik ga er ook vanuit dat Sascha de pineut is inderdaad.
Mede door de hoeveelheid screentime die ze nu ineens spontaan krijgt terwijl we haar het hele seizoen niet bijzonder veel gezien hebben.
Ik denk dat Abraham breekt met Rosita, en naar Sascha overstapt. Vlak daarna zal Sascha er wel aan gaan om het voor Abraham even heel moeilijk te maken :P
spoiler: comics
Daarbij denk ik ook dat ze voor Rosita meer de comic kant op willen en haar en Eugene samen brengen en Rosita later een koppie kleiner maken wanneer ze zwanger is van een ander :P

[...]
Dat Sasha scenario zou best eens kunnen kloppen. Het zullen sowieso eerder de Sasha's, Rosita's, Tara's, Eugenes, Denises en Alexandrians van deze wereld zijn die als eerst Negans honkbalknuppel ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Serie gaat de goede kant op, fijne afleveringen tot nu toe. Mooi dat er nu een heel nieuw dorp is gevonden. Rick weer helemaal onder het bloed tussen die nieuwe mensen, maakt altijd een goede eerste indruk :P.

Ik moet nog wel steeds lachen als ze 'Jezus told me' of 'We're friends of Jezus' zeggen, het zou zo een streng religieuze groep geworden kunnen zijn :P

Oh en eindelijk speren! Moet toch een van de meest logische wapens tegen walkers zijn. Verbaas al zo lang dat ze steeds lekker van dichtbij met die messen bezig gaan in plaats van gewoon een beetje op afstand met een speer.

[ Voor 23% gewijzigd door Goron op 29-02-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

"What?"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Ja prachtig!

Het was weer mooi geacteerd deze keer. Stuk leuker dan de brute vechtscenes.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Rosita gaat natuurlijk ook over de zeik zijn straks. Krijgt Abraham een mooie ketting van haar, raakt ie hem kwijt in Hilltop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
Was ik trouwens de enige die het Texaanse accent opmerkte van Maggie of was dat alleen maar om haarzelf dom voor te doen voor Gregory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sacha zal inderdaad wel het volgende donkere karakter worden wat zo maar op een domme manier verdwijnt. TWD heeft al een hele historie tokens.

Vind overigens dat ze ineens wel heel makkelijk in dat Negan conflict rollen. Zo maar mee naar Hilltop met bijna alle vechtpersonages. Hee mot, dat lossen wij wel op en hoppa door naar een nieuw conflict terwijl het in Alexandria net rustig was en de romantiek alweer irritant werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Echt mooie episode weer, wat een serie is het toch ook :D Mooi ook dat, met uitzondering van een paar omgewisselde karakters deze hele introductie exact zo is als in de comics :)

Op naar volgende week! Waarbij ik denk dat we eerst weer een 'meanwhile... back in Alexandria' episode krijgen :+

spoiler: Vergelijking met comic
Ik vraag me alleen nu af in welke volgorde ze het gaan aanpakken tov de comics. Ik kreeg de indruk dat ze nu eerst naar de Saviours rijden ipv terug naar Alexandria, maargoed... dat zou stupid zijn, want dan riskeer je weer al je net verkregen supplies.

In de comics komen ze onderweg naar Alexandria een groep Saviours tegen die de helft van hun spullen opeisen, net zoals dat gedaan werd bij Daryll/Abraham/Sascha, wat ook ongeveer hetzelfde eindigt :P Minus eentje die ze laten leven om het bericht naar Negan te brengen, maar goed... een groep afgeslachte Saviours hebben we al gezien twee eps terug.

Intussen zien we de switch waarbij Sascha niet meer buddy is met Abraham, maar dat wordt dus Eugene. En juist met Eugene is Abraham in de comics aan de wandel op een goeie dag en ineens wordt zijn oog een zonnewijzer :P

Aaaaargh, hoe gaan ze het aanpakken in de serie? :D

[ Voor 72% gewijzigd door Spooksel op 29-02-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Le Enfant! schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:46:
Was ik trouwens de enige die het Texaanse accent opmerkte van Maggie of was dat alleen maar om haarzelf dom voor te doen voor Gregory?
Viel mij ook opeens op. Had ik niet eerder zo extreem vernomen. Van mij hoeft het niet, klinkt inderdaad erg dom. Maar wie weet heeft het inderdaad een reden. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leuke aflevering. Die Jesus lijkt toch wel echt te zijn hoe hij zich voordoet.

Seizoen 7 dus de slag tegen Negan?
Leuke aflevering weer. Alleen is het toch niet zo geoot daar? Vond het er nou niet naar uitzien dat ze daar zoveel eten etc hadden?

Kan iemand trouwens eens zeggen zonder grote spoilers waarin de serie tot nu toe afwijkt tov de comics?
Andrea leeft daar nog begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LED-Maniak schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Viel mij ook opeens op. Had ik niet eerder zo extreem vernomen. Van mij hoeft het niet, klinkt inderdaad erg dom. Maar wie weet heeft het inderdaad een reden. :)
Ze had dat accent altijd al maar ze heeft nog nooit eerder zoveel gepraat in één aflevering. :D

Hoewel... Het ziet ernaar uit dat het accent in de loop van de serie wel dikker er bovenop is komen te liggen. Maar al vanaf het eerste moment dat we Maggie tegenkwamen had ze het sterkste zuidelijke accent van de hele cast. Zelfs redneck Daryll kan er niet aan tippen. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 01-03-2016 07:12 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

readytoflow schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:02:
Kan iemand trouwens eens zeggen zonder grote spoilers waarin de serie tot nu toe afwijkt tov de comics?
Andrea leeft daar nog begrijp ik?
Enkele belangrijke afwijkingen met de comic so far, die voor de serie niet echt een spoiler zijn:

- Dale gaat in de serie dood terwijl ze bij de boerderij van Hershel zijn, in de comics houdt hij het veel langer vol en heeft zelfs nog een relatie met Andrea tot zijn dood gedurende de confrontatie met de kanibalen.
- Andrea en Carol zijn van plaats gewisseld in de serie. In de comics gaat Carol dood (zelfmoord door zombie) in de gevangenis tijdens het Governor tijdperk.
- Andrea heeft in de comics de sniperskills die Sascha in de serie heeft en de algemene badassery van Carol, tevens is zij het die met Rick een relatie krijgt nadat Jessie + kind doodgaan (zoals we 2 eps geleden zagen), ipv Michonne in de serie nu.
- Sophia leeft nog en is een soort van vriendinnetje van Carl in de comics.
- Rick heeft twee handen in de serie :P In de comic werd zijn rechterhand tijdens de eerste ontmoeting met de Governor d'r af gehakt door die mafkees. Dat is in de serie overduidelijk nooit gebeurt.
- Daryll. Hij bestaat niet in de comics, is dus een geheel niet karakter verzonnen voor de serie.
- Terminus bestaat niet in de comics, D'r is wel een confrontatie met wat kanibalen ongeveer op hetzelfde punt in de timeline, maar lang niet zo groots en uitgebreid als ze het in de serie gemaakt hebben,

Anyway, dit zijn headlines wel zonder afbreuk te doen aan de serie en het te spoilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 01-03-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Qua verschillen tussen de serie en de comics:

YouTube: The Walking Dead (Season 1) - What’s the Difference?
YouTube: The Walking Dead (Season 2) - What’s the Difference?
YouTube: The Walking Dead (Season 3) - What’s the Difference?

Verschillen tussen de comic en de serie per season...

Grote lijnen komen wel overeen maar er wordt wel flink afgeweken van tijd tot tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik heb een heel nare gevoel over de hele confrontatie met Negan. Ik moet erbij melden dat ik totaal niks over comics verhaallijnen weet (behalve wat hier is geschreven). Ik heb ergens op een andere forum gelezen dat acteurs niet lekker werden na het lezen van de script. Het staan ons (vooral groep van Rick) dus een en andere te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hier ook geen comics-kennis maar die confrontatie met Negan gaat volgens mij ook een bloedbad worden. "This will cost us," zei iemand ook - Maggie of Michonne? En die kosten zullen geteld worden in mensenlevens...

Aan de andere kant... Ze zullen toch een keer de confrontatie met Negan aan moeten gaan, wellicht wanneer hij voor hun poort staat. Dan is het beter om het gevecht "on your own terms" aan te gaan, en er ook nog een interessant extra voordeel uit te slepen, namelijk de helft van de resources van die andere nederzetting.

[ Voor 43% gewijzigd door Mx. Alba op 01-03-2016 09:35 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik lees de comics wel (al loop ik al weer even een stukje achter, binnenkort maar weer eens een tripje naar de stripwinkel doen.. ;) )

En Negan is na de governor gewoon de volgende major villain die nog wel eventjes in de picture blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 16:46
Ik vond het ook wel redelijk rigoreus dat ze wel "ff" een rivaliserende groep gaan afslachten (met alle mogelijke gevolgen van dien) voor wat supplies. Tot voor kort was eten nou niet echt een groot issue geweest, en als supply runs goed gaan, dan zouden ze het wel een tijdje moeten kunnen uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
icemotion schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:09:
Qua verschillen tussen de serie en de comics:

YouTube: The Walking Dead (Season 1) - What’s the Difference?
YouTube: The Walking Dead (Season 2) - What’s the Difference?
YouTube: The Walking Dead (Season 3) - What’s the Difference?

Verschillen tussen de comic en de serie per season...

Grote lijnen komen wel overeen maar er wordt wel flink afgeweken van tijd tot tijd..
Ik vind dat wel heel prettig. Zo kan ik de comics en serie volgen zonder dat ik de hele tijd weet wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Ik ben gestopt mrt de comics tijdens Govenor...
Zo veel tekst voor aeen stripverhaal 😅
Kwam er nauwelijks meer doorheen.
Dus Negan ken ik niet, weet alleen dat hij veel gevaarlijker is.

Comic vs Tv: Dat met Lizzie die Mika heeft vermoord, gebeurde met 2 jongetjes in de strip.. maar dan heeft AMC er veel beter naar toe gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Spooksel schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:19:
Ik vraag me alleen nu af in welke volgorde ze het gaan aanpakken tov de comics. Ik kreeg de indruk dat ze nu eerst naar de Saviours rijden ipv terug naar Alexandria, maargoed... dat zou stupid zijn, want dan riskeer je weer al je net verkregen supplies.
Ik kreeg het idee dat ze onderweg zijn terug naar Alexandria. Maargoed we zullen wel zien wat er gebeurd straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

In de after credits preview voor volgende week zie je Rick de bevolking van Alexandria toespreken over wat er gebeurd is en gaat gebeuren ... dus eerst Alexandria inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Twee dingen:

1. Kon iedereen de, sorry, rood harige echt goed hoorbaar spreken en begrijpen? Ik verstond er niets van.
2. Dat Rick toen werd bestolen van zijn sleutels, hij begon met de 3 vragen, maar dat is nog niet beantwoord. "Have you ever killed ...". Niemand dat dat opviel? Toch een "sleutel" van TWD, denk ik.

Was een leuke Ep. Ik ga wat minder kwaadaardig opstellen, want ik kijk het toch*

*als ik het toch weer doe, sorry. Het is een mening.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

XRayXI schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:22:
Twee dingen:

1. Kon iedereen de, sorry, rood harige echt goed hoorbaar spreken en begrijpen? Ik verstond er niets van.
2. Dat Rick toen werd bestolen van zijn sleutels, hij begon met de 3 vragen, maar dat is nog niet beantwoord. "Have you ever killed ...". Niemand dat dat opviel? Toch een "sleutel" van TWD, denk ik.

Was een leuke Ep. Ik ga wat minder kwaadaardig opstellen, want ik kijk het toch*

*als ik het toch weer doe, sorry. Het is een mening.
Daarom pak ik vrijwel altijd engelse subs bij mijn series, niet dat ik Engels moeilijk vind, maar gewoon omdat ik het soms te slecht versta door omgevingsgeluid, mompelen en rare accenten.

En bedankt met dat laatste ik denk dat het de sfeer in het topic te goede zal komen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 01-03-2016 23:23 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
XRayXI schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:22:
Twee dingen:

Had ik ook last van. Maar die Abraham gebruikt ook veel half verzonnen woord constructies volgens mij, gecombineerd met z'n zware accent en mompelen is er soms weinig van te maken :P

In dat busje zegt hij dit tegen Glenn http://i.imgur.com/Q75qsmP.gifv zelfs na 4x terug luisteren kwam ik daar nog niet op omdat het een eufemisme is en ik nooit van Bisquick had gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Goron schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:35:
[...]

Had ik ook last van. Maar die Abraham gebruikt ook veel half verzonnen woord constructies volgens mij, gecombineerd met z'n zware accent en mompelen is er soms weinig van te maken :P

In dat busje zegt hij tegen dit tegen Glenn http://i.imgur.com/Q75qsmP.gifv zelfs na 4x terug luisteren kwam ik daar nog niet op omdat het een eufemisme is en ik nooit van Bisquick had gehoord
Echt Engelse woorden, ze hebben meer dan 250k woorden, ze hebben wat gemeen, qua uitspraak.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
Goron schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:35:
[...]

In dat busje zegt hij tegen dit tegen Glenn http://i.imgur.com/Q75qsmP.gifv zelfs na 4x terug luisteren kwam ik daar nog niet op omdat het een eufemisme is en ik nooit van Bisquick had gehoord
Ja, ik snapte ook niks van die zin. Ik denk dat hij doelt op het maken van kinderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Eek2nd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:07:
Ik ben gestopt mrt de comics tijdens Govenor...
Zo veel tekst voor aeen stripverhaal 😅
Kwam er nauwelijks meer doorheen.
Dus Negan ken ik niet, weet alleen dat hij veel gevaarlijker is.

Comic vs Tv: Dat met Lizzie die Mika heeft vermoord, gebeurde met 2 jongetjes in de strip.. maar dan heeft AMC er veel beter naar toe gewerkt
Grappig, ik ben gestopt na de confrontatie met Negan omdat ik er juist te snel doorheen ging. Voor m'n gevoel moest ik een half jaar opsparen voor één uurtje leesplezier.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
XyritZz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Grappig, ik ben gestopt na de confrontatie met Negan omdat ik er juist te snel doorheen ging. Voor m'n gevoel moest ik een half jaar opsparen voor één uurtje leesplezier.
Mijn zwager hield het nog minder lang vol dan ik :p
Tja... ieder zn ding, de comics liggen mij niet, maar begrijp heis wel dat anderen het wel leuk vinden.

Ik speel TWD road to survival, die gebaseerd is op de comics, dus weet ook wel zo'n beetje de verhaallijn en personages van de comics

Zoals welk belangrijk personage net (in de game dan) dood is gegaan door Negan.. O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Niet lezen als je de comics niet gelezen hebt.
spoiler:
Gezien de verhaallijn rond Abraham vrees ik dat hij de klos gaat zijn die kennis gaat maken met Lucille in plaats van Glenn. Ook omdat hij vooral in een droomwereld lijkt te leven en tijdens de man tot man gevechten bijna het loodje legt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 09:46
sjaool schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:06:
Niet lezen als je de comics niet gelezen hebt.
spoiler:
Gezien de verhaallijn rond Abraham vrees ik dat hij de klos gaat zijn die kennis gaat maken met Lucille in plaats van Glenn. Ook omdat hij vooral in een droomwereld lijkt te leven en tijdens de man tot man gevechten bijna het loodje legt.
spoiler:
Kan, maar dan moeten ze de komende afleveringen nog wel flink investeren in de binding van de kijker met zijn personage. Denk echter eerder dat we hem, net als in de comics, 'gewoon' gedood zien worden met een pijl van achter. Alleen dat ze hem dan eerst dood laten gaan en Glenn doen als seizoensafsluiter. Ik bedoel, de impact de impact die zijn dood had op de lezers wil men nu toch ook met de kijkers bereiken..? Bij Abraham z'n dood ging het imo vooral om de verandering hierdoor in Eugenes karakter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX
Viccers schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:38:
Ik vond het ook wel redelijk rigoreus dat ze wel "ff" een rivaliserende groep gaan afslachten (met alle mogelijke gevolgen van dien) voor wat supplies. Tot voor kort was eten nou niet echt een groot issue geweest, en als supply runs goed gaan, dan zouden ze het wel een tijdje moeten kunnen uithouden.
'k Had een beetje verwacht dat ze die Negan eerst zouden introduceren. Nouja, hebben ze min of meer wel gedaan door resp. z'n kajuiten op te blazen en een delegatie terug te sturen, maar het gaat anders als bij de Governator. Ik ben heel nieuwsgierig iig (voornamelijk door de opmerking van Jesus "Your world is about to get a whole lot bigger"), leuk dat ze ook een andere nederzetting vinden die eens niet bestaat uit kannibalen of ander soort gespuis. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 03-03-2016 11:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Cyphax schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:19:
[...]

'k Had een beetje verwacht dat ze die Negan eerst zouden introduceren. Nouja, hebben ze min of meer wel gedaan door resp. z'n kajuiten op te blazen en een delegatie terug te sturen, maar het gaat anders als bij de Governator. Ik ben heel nieuwsgierig iig (voornamelijk door de opmerking van Jesus "Your world is about to get a whole lot bigger"), leuk dat ze ook een andere nederzetting vinden die eens niet bestaat uit kannibalen of ander soort gespuis. :)
Dat moeten we nog maar zien, de governor leek eerst ook een aardige kerel, en ik vond die chef van dat nieuwe kamp ook maar een vreemd figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, de meesten zaten daar ook maar apathisch voor zich uit te staren. Vind het ook geen zuivere koffie.
Natuurlij kis het wel vreemd dat ze nu ineens zomaar voor een ander kamp mensen willen gaan doden. Ze hebben al vaker vreemde situaties meegemaakt waar dingen niet waren zoals ze leken (terminus).

Om dan binnen een paar uur te zeggen ik ga onze levens in de waagschaal zetten voor wat graan... Je weet niet eens met wie je te maken hebt. En eigenlijk zijn ze natuurlijk niet eens zo goed en getraind. Die Jesus wist, zonder wapens, wel raad met Rick en Daryl. Voor je het weet is Negan z'n crew een groepje overlevende navyseals met dito bewapening. Dan kom je aan met je Colt, stok en zakmes...oeps.

Maar...we maken ons wel op voor een leuke confrontatie! Helaas zal dat wel pas in. Het volgende seizoen zijn denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wij niet-comic lezers weten natuurlijk niet of Rick & Co dat kamp gaan uitmoorden. Misschien alleen de kop (Negan) er af en dan een alliantie met de rest.
Misschien is die Negan wel een tiran die iedereen onder de duim houdt?

Ze hebben natuurlijk aan het begin van ep. 9 een stel van zijn kornuiten opgeblazen, maar omdat ze allemaal omkwamen weet ik niet of Negan weet wie de schuldigen zijn.

En over het wat makkelijk beslissen om de confrontatie aan te gaan: zij weten dat Negan een gevaar is getuige die groep die ze hebben opgeblazen. Die waren nogal aggressief.
Hen uitschakelen komt iedereen ten goede natuurlijk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Vroeg of laat zou Negan's gang Alexandria bereiken als er niks meer te halen valt in andere communities.

Dus dan kan je beter een verassings aanval wagen voor voedsel dan afwachten tot jouw mensen weer worden aangevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 16:46
Kunnen ze niet beter een hinderlaag opzetten rond Hilltop? Die vent legde al uit dat ze vanaf hun huis een 360 graden zicht hadden op de omgeving, om gevaar voortijdig te stoppen. Dan kunnen ze net zo goed zwaarbewapend rondom de hoofdingang gaan staan (in de bosjes) en wachten op Negan's mannen. Je moet dan wel bijna een tactisch voordeel hebben, vooral omdat Negan's mensen er van uit gaan dat Hilltop geen wapens meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
De twaalfde aflevering vond ik echt goed. Spannend en beklemmend. Mensen die voor het eerst moesten moorden, de groep die zelf de agressor moest spelen om een dreiging de kop in te drukken. De momenten tussen Glenn en Heath. En het einde met de gijzeling van Carol en Maggie belooft ook heel wat. These people are in for more than they bargained for. Ik denk dat dit een van de beste afleveringen van dit seizoen was. Zeker de beste sinds de start van midseason en beter dan de vele problematische afleveringen in de eerste seizoenshelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Was een erg gave episode. Spannend zeker. Ik vond het wel allemaal veel te makkelijk gaan, maar blijkbaar was daar ook een reden voor. Het 'zware gespuis' van Negan en hemzelf was er niet gezien de oproep door de portofoon. Carol en Maggie gevangen nu. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viccers schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:23:
Kunnen ze niet beter een hinderlaag opzetten rond Hilltop? Die vent legde al uit dat ze vanaf hun huis een 360 graden zicht hadden op de omgeving, om gevaar voortijdig te stoppen. Dan kunnen ze net zo goed zwaarbewapend rondom de hoofdingang gaan staan (in de bosjes) en wachten op Negan's mannen. Je moet dan wel bijna een tactisch voordeel hebben, vooral omdat Negan's mensen er van uit gaan dat Hilltop geen wapens meer heeft.
Goede suggestie. De exercitie om Negan aan te pakken, gaat uitlopen op een deceptie, althans dat is mijn gevoel. In plaats van eerst de boel observeren, lijken ze nu blind in een val te lopen. Die indruk wekt ook de trailer van de aankomende episode (voor mij is dat 12). Mogelijk zie ik die vanavond al via FOX.

Ze onderschatten Negan, omdat ze wel even denken hem uit de weg te ruimen. De komende afleveringen zullen wel spanning opbouwen richting de confrontatie met Negan. Wie weet zit hij niet op een vaste locatie.

Btw, ik heb niet de comics gelezen maar in de glazen bol gekeken. ;)

Naar aanleiding van de laatste aflevering. De 'vrienden' van Jezus zaten wel gemakkelijk verstopt, waar de walkers gewoon bij konden. Desondanks werden ze niet gevonden. Heeft dit te maken met de donkere locatie? Het voelde ergens ook een beetje als een val aan.

En Abraham was een beetje dromerig. Ik vreesde even voor een Tyrese momentje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
spoiler: comic / spoiler verwijzing
De afgelopen twee afleveringen wordt er veel ingezoomd op Glenn - zwangerschap / reactie op gebeurtenissen / kleine dingen. Opbouw naar the inevitable zo komt het bij mij over.

Lees zelf de comics niet - heb het van spoilers - maar denk dat Glenn er uit gaat zien zoals de foto's die hij aantrof op de muur

Goede aflevering verder, misschien zelfs de beste van het seizoen, maar het einde was wel als verwacht. Ging allemaal iets té makkelijk. En als je de geruchten/spoilers moet geloven + casting is de nieuwe bad-guy niet zomaar iemand die zó makkelijk aan de kant te zetten is.

Oh ja. Ik wil Jesus los zien gaan met z'n messen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02

Bluebe

Roar

Vette aflevering! die tackle van Daryl aan het eind was zo lekker, blijft 1 van mijn favourite characters uit de serie. Graag meer van dit soort afleveringen, vond die van vorige keer erg tegenvallen maar dat kwam ook omdat het nodig was voor het verhaal. Ben nu toch wel erg nieuwsgierig na dit einde hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik ga eens gokken op dat de Saviours uit meerdere groepen bestaat, met elk een eigen kamp. Met zo'n schotel kun je natuurlijk ook andere signalen versturen lijkt me, dus misschien dat ze daarmee gewaarschuwd zijn en erop af gekomen zijn. Die groep die ze in het begin van het seizoen zijn tegengekomen (waar die ene kerel die Daryl zn motor gejat had vandaan kwam en weer naar terug ging) was vrij groot, die zullen ze wel nog allemaal misgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
mark-k schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:35:
Ik ga eens gokken op dat de Saviours uit meerdere groepen bestaat, met elk een eigen kamp. Met zo'n schotel kun je natuurlijk ook andere signalen versturen lijkt me, dus misschien dat ze daarmee gewaarschuwd zijn en erop af gekomen zijn. Die groep die ze in het begin van het seizoen zijn tegengekomen (waar die ene kerel die Daryl zn motor gejat had vandaan kwam en weer naar terug ging) was vrij groot, die zullen ze wel nog allemaal misgelopen zijn.
Dat zou het op zich best kunnen zijn. Dat Negan meerdere 'delegaties' qua Saviors heeft. Of dat de belangrijkste peoples, waaronder Negan, wisten dat Team Alexandria zou komen. Ze zouden best nog een handlanger in de Hilltop groep kunnen hebben. Dat is ook een plausibel scenario wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
mark-k schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:35:
Ik ga eens gokken op dat de Saviours uit meerdere groepen bestaat, met elk een eigen kamp. Met zo'n schotel kun je natuurlijk ook andere signalen versturen lijkt me,
Daar zijn dat soort schotels niet echt geschikt voor.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snowwie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Ok, dan pas ik de theorie even aan, vanuit zo'n schotel kun je natuurlijk veel verder zenden dan vanaf de grond (omdat je hoog zit en dus minder zooi in de weg staat), dus zo kunnen ze andere settlements informeren, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Snowwie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Op tv kan alles.. en laten we nou nét een nerd hebben die vast ook wel met zo'n station kan omgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Best een toffe episode. Eigenlijk alle episodes sinds de winterstop.

Het lijkt wel alsof de makers een andere kant op willen. Minder fillers (In dit topic moet je dan "drama" zeggen) en veel meer action packed episodes.

Mij bevalt het wel :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Een beetje drama erbij is niet erg. Het laat zien wat emotie en verhaal zien wat weer nodig is om de impact van de actie eromheen te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Omg, dikke episode weer hoor :D

Abraham lekker bruut tegen Rosita, haha. En die Eugene daarna ook met zn gezwets over dat koekje! Trololo...

Maar dat moment dat Glenn naar die fotos van ingeslagen schedels staat te gapen...

spoiler:
Amai amai mensen... de tekenen stapelen zich verder en verder op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Spooksel schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:04:
Omg, dikke episode weer hoor :D

Abraham lekker bruut tegen Rosita, haha. En die Eugene daarna ook met zn gezwets over dat koekje! Trololo...

Maar dat moment dat Glenn naar die fotos van ingeslagen schedels staat te gapen...

spoiler:
Amai amai mensen... de tekenen stapelen zich verder en verder op :X
spoiler:
De knuppel van Negan komt steeds dichterbij voor een van de Alexandrians, dat is duidelijk. Ik hoop nog steeds dat Lucille degene tegenkomt die in de comics sneuvelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Veefje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:07:
[...]
De knuppel van Negan komt steeds dichterbij voor een van de Alexandrians, dat is duidelijk. Ik hoop nog steeds dat Lucille degene tegenkomt die in de comics sneuvelt.
Knuppel ? Lucille ?
Heb ik iets gemist of komt dat uit de comics ?? Spoiler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Goner schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:33:
[...]

Knuppel ? Lucille ?
Heb ik iets gemist of komt dat uit de comics ?? Spoiler ?
Ooh, ja sheiss. Het is een bepaalde gebeurtenis waar veel comiclezers het over hebben. Ik zelf lees de comics niet, maar hier heb ik weleens over gehoord en over gelezen dus ik weet waar mensen naar refereren. Excusez moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"We have a Carol and a Maggie"

Oh fuck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Veefje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:42:
[...]

Ooh, ja sheiss. Het is een bepaalde gebeurtenis waar veel comiclezers het over hebben. Ik zelf lees de comics niet, maar hier heb ik weleens over gehoord en over gelezen dus ik weet waar mensen naar refereren. Excusez moi.
Je mag het best wel even tussen spoiler tags zetten.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Afvalzak schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:41:
[...]

Je mag het best wel even tussen spoiler tags zetten.
Omdat je het op deze manier vraagt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Mx. Alba schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:55:
"We have a Carol and a Maggie"

Oh fuck...
[theoretische gedachtegang]
Waarschijnlijk krijgen we weer Terminus achtige taferelen. Het zal me niets verbazen. Wapens worden ingeleverd, ze worden gevangen genomen, sommigen worden gemarteld of vermoord, en dan op het laatste moment komen een paar achterblijvers uit Alexandria ze weer redden. Vervolgens komt er een grote aanval op Alexandria, wordt Alexandria door de Saviours bezet en als alle hoop weg schijnt te zijn worden ze notabene door de walkers gered. >:)
[/th]

* Snowwie leest overigens niet de comics.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Veefje schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:00:
[...]

Omdat je het op deze manier vraagt, natuurlijk.
:>
Snowwie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:21:
[...]

[theoretische gedachtegang]
Waarschijnlijk krijgen we weer Terminus achtige taferelen. Het zal me niets verbazen. Wapens worden ingeleverd, ze worden gevangen genomen, sommigen worden gemarteld of vermoord, en dan op het laatste moment komen een paar achterblijvers uit Alexandria ze weer redden. Vervolgens komt er een grote aanval op Alexandria, wordt Alexandria door de Saviours bezet en als alle hoop weg schijnt te zijn worden ze notabene door de walkers gered. >:)
[/th]

* Afvalzak leest overigens niet de comics.
Morgan to the rescue? :Y

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik ben benieuwd of we komende week nog Dwight terug gaan zien, of anders iig binnenkort. Het was tenslotte Daryll zijn motor waarop die Saviour naar buiten kwam racen aan het einde van de episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Spooksel schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:15:
Ik ben benieuwd of we komende week nog Dwight terug gaan zien, of anders iig binnenkort. Het was tenslotte Daryll zijn motor waarop die Saviour naar buiten kwam racen aan het einde van de episode.
Dwight? Kun je even mijn geheugen opfrissen als je wilt? Weet ff niet meer wie Dwight is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Dwight is die kerel die Daryll in de eerste seizoenshelft tegenkwam nadat hij, Abraham en Sacha onder vuur kwamen. Dwight was toen samen met zijn vrouw en nog een meid op de vlucht voor wat Saviours, uiteindelijk helpt Daryll hen en als beloning stelen Dwight en zijn vrouw uiteindelijk Daryll zijn motor en kruisboog.

En die motor dook dus gisteravond weer op.

Afbeeldingslocatie: http://media.comicbook.com/2015/11/twddwight2-159115.jpg

spoiler: Dwight story recap (comics)
Dwight is eigenlijk een Saviour en de reden dat hij op de vlucht was is omdat zijn vrouw onderdeel is van Negan's harem en hij heeft sex gehad met zijn eigen vrouw... iets waar Negan niet blij mee is :P Dit levert hem in de comics nogal een 'transformatie' op: Dwight op TV vs Dwight in de comic.

Mijn vermoeden is dat de Saviours in de tussentijd (er zijn tenslotte ruim twee maanden voorbij sindsdien) Dwight en zijn vrouw weer opgepakt hebben en dat we de eerste volgende keer dat we Dwight zien dat hij al meer lijkt op zijn comic counterpart :P

[ Voor 63% gewijzigd door Spooksel op 08-03-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Spooksel schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:20:
Dwight is die kerel die Daryll in de eerste seizoenshelft tegenkwam nadat hij, Abraham en Sacha onder vuur kwamen. Dwight was toen samen met zijn vrouw en nog een meid op de vlucht voor wat Saviours, uiteindelijk helpt Daryll hen en als beloning stelen Dwight en zijn vrouw uiteindelijk Daryll zijn motor en kruisboog.

[afbeelding]
Juist! Nu weet ik het weer. Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Ook maar eens een reactie planten hier. Ik lurk al een tijdje. Wat een aflevering gisteren. (Ik kijk dit seizoen zowaar via de lineaire TV programmering, het is een hele ervaring.)

Is het een van jullie oplettende kijkers ook opgevallen dat Jesus niet te zien is in de buiten-shots aan het einde van de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik weet niet wat ze daar mee doen eigenlijk, maar op basis van de preview montage voor de episode van vorige week denk ik...

spoiler: Episode preview -> geen comic relatie
... dat Maggie en Carol worden meegenomen naar wat de echte basis is van de Saviours en ik denk dat ze daar tot minstens het einde van het seizoen 'te gast' mogen zijn. Geen idee of we dan ook Negan al zien, persoonlijk denk ik dat ze hem bewaren voor de seizoensfinale zodat Rick en co hem als eerste kunnen tegenkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spooksel op 08-03-2016 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 06:15
Zagen jullie ook de wielplantage van de Saviours? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gmpu1Tj.png

[ Voor 32% gewijzigd door baba420 op 08-03-2016 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hele fijne aflevering, gaat de goede kant op met de spanning :Y

Ik vond dat stukje met het monoloog van de 'Padre' wel erg corny overigens. Leek wel een slechte B film :') :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19

[afbeelding]

spoiler: Dwight story recap (comics)
Dwight is eigenlijk een Saviour en de reden dat hij op de vlucht was is omdat zijn vrouw onderdeel is van Negan's harem en hij heeft sex gehad met zijn eigen vrouw... iets waar Negan niet blij mee is :P Dit levert hem in de comics nogal een 'transformatie' op: Dwight op TV vs Dwight in de comic.

Mijn vermoeden is dat de Saviours in de tussentijd (er zijn tenslotte ruim twee maanden voorbij sindsdien) Dwight en zijn vrouw weer opgepakt hebben en dat we de eerste volgende keer dat we Dwight zien dat hij al meer lijkt op zijn comic counterpart :P
Aha, vandaar dat Daryll zo boos vroeg waar die savior de motor vandaan had gehaald.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Had al zo'n idee dat de motor voor Daryl bekend was. Tenminste dat was toen ik de episode voor een tweede keer bekeek. De eerste keer dacht ik nog dat Daryl bedoelde van "WTF haal jij een motor vandaan?". De link met zijn motor kwam pas later bij mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik dacht al, dit gaat veel te snel en veel te makkelijk.
Niet verwacht dat onze priester iemand zou doden. Het was wel ijskoud zoals ze die lui in het gebouw vermoorden zeg. Ook wel een beetje te simpel...zonder enig geluid van het slachtoffer iemand doodmaken met een mes. Best knap. Zeker als je dat nog nooit gedaan hebt.

Zou het dezelfde vrouw zijn die Daryl destijds geholpen had? Die goede daad komt nu misschien toch nog van pas?
Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.