haha ja inderdaad, ik blijf TWD ook kijken maar die vreselijk slechte keuzes afentoe vind ik elke keer toch wel jammer, het is niet echt nodig eigenlijk..sugarlevi01 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:03:
Sommige mensen genieten er gewoon van om te zeiken. Laat ze...
Ik had ook een erger-momentje, met Maggie hulpeloos op haar gammele (oh nee, ze gaat omvallen!!) platformpje. Terwijl er gewoon een stevige stalen muur was om op te zitten/overheen te lopen/te ontsnappen.
Gaat dat meisje tot overmaat van ramp, ook meedoen met hulpeloos op het platformpje zitten.
Ik heb inmiddels wel geleerd om niet te kritisch te zijn, op de entertainment industrie, en met verstand op nul proberen te genieten van wat ze over proberen te brengen.
Natuurlijk. Hoe serieus wil je een serie over zombies nemen? Gewoon verstand op nul en lekker kijken. Een serie als deze heeft nou eenmaal een aantal suspense momentjes nodig per aflevering. Af en toe zijn ze wat geforceerd.sugarlevi01 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:03:
Ik had ook een erger-momentje, met Maggie hulpeloos op haar gammele (oh nee, ze gaat omvallen!!) platformpje. Terwijl er gewoon een stevige stalen muur was om op te zitten/overheen te lopen/te ontsnappen.
Gaat dat meisje tot overmaat van ramp, ook meedoen met hulpeloos op het platformpje zitten.
Ik heb inmiddels wel geleerd om niet te kritisch te zijn, op de entertainment industrie, en met verstand op nul proberen te genieten van wat ze over proberen te brengen.
Ik vond de eerste aflevering in ieder geval geweldig. Met het momentje van Daryl op nummer 1. Ik was helemaal vergeten dat ze die RPG launcher hadden gevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door SaN op 19-02-2016 13:25 ]
Dat lijkt mij niet. Denk dat ze gewoon de comics volgens wat dat betreft. Het is ook redelijk essentieel voor de karakterontwikkeling van de overige personages.Bob Popcorn schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:37:
[...]
Denk dan ook nog steeds dat Daryll de lul is, ipv Glenn
Edit: typo
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Eens met Malfunctions ^
Glenn heeft nu al zo vaak op het randje gestaan dat kan niet veel vaker gebeuren.
Lichtelijk offtopic. Vandaag deze gekregen voor mijn verjaardag:
Ik heb de comics al op een niet legale manier gelezen tot #135 maar nu ga ik mezelf regelmatig maar trakteren op nieuwe boeken
Glenn heeft nu al zo vaak op het randje gestaan dat kan niet veel vaker gebeuren.
Lichtelijk offtopic. Vandaag deze gekregen voor mijn verjaardag:

Ik heb de comics al op een niet legale manier gelezen tot #135 maar nu ga ik mezelf regelmatig maar trakteren op nieuwe boeken
Over Glenn.
Dumpster = strike one
daar bij de muur = strike two.
Dumpster = strike one
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Strike three = Lucille?L1nt schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:12:
Over Glenn.
Dumpster = strike one
Er zijn gewoon ook ninjazombies. Dat wéét je toch?Scrtz schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:17:
[...]
haha ja inderdaad, ik blijf TWD ook kijken maar die vreselijk slechte keuzes afentoe vind ik elke keer toch wel jammer, het is niet echt nodig eigenlijk..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik denk dat je altijd dit soort issues zult hebben. Je hebt namelijk mensen die series kijken om vermaakt te worden (wat nog steeds de hoofdfunctie is van tv) en je hebt mensen die geprikkeld/uitgedaagd willen worden door wat ze zien. Die echt kritisch zijn ingesteld en series zien als meer dan vermaak alleen. Het botst altijd tussen deze twee groepen. Zolang je elkaar in waarde laat en niet op de man speelt, heb ik daar zelf nooit problemen mee. Mensen vinden kritiek op wat zij wel leuk vinden nooit leuk. Maar je moet het je niet teveel aan trekken. Ik leer zelf altijd meer van afwijkende meningen dan van mensen die alleen maar roepen dat iets geweldig is.sugarlevi01 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:03:
Dit vond ik zelf van de aflevering op mijn blog:
De lopende doden lopen weer! In No Way Out lopen er heel veel lopende doden door Alexandria. Na een aantal maanden verlof is The Walking Dead weer aan het werk. De serie bewijst meteen weer waarom ik er graag naar kijk en waarom ik er altijd zoveel issues mee heb. The Walking Dead is een van de meest oneven series die ik ooit heb gezien. Het niveau van de serie kan zó enorm schommelen! Van een sterk eerste seizoen, naar een matig tot redelijk tweede, derde en vierde seizoen, naar het beste seizoen van de serie tot nu toe in het vijfde seizoen, en terug naar een seizoen waar weer veel op is aan te merken in het zesde seizoen. Het blijkt voor deze serie onmogelijk om een constant niveau aan te houden.
De aflevering begint met de bikers van Negan die Daryl, Sasha en Abraham naar het leven staan. De aflevering opent hoogstwaarschijnlijk zo omdat toch niet iedereen, blijkbaar, dit fragment had gezien. Natuurlijk schiet Daryl hen net op het juiste moment aan flarden met zijn raketwerper. Net wanneer Sasha en Abraham doorzeeft zouden worden met kogels. Daar kunnen ogen van gaan rollen, maar ik heb daar op zich geen problemen mee. Een beetje fanservice kan geen kwaad. Wel kun je je afvragen waarom Daryl hen niet meteen decimeerde, maar goed; Negan moest natuurlijk geïntroduceerd worden. Die zal niet blij zijn wanneer hij verneemt dat zijn mannekes zijn uitgemoord. Dit is dus de gebeurtenis die de strijd tussen Negan en de groep van Rick in gang zet.
De meeste kijkers keken natuurlijk uit naar hoe het Rick en de groep vergaat in Alexandria. In Start to Finish hadden zij zich ingesmeerd met zombiebloed om zo onopgemerkt door de groep zombies te kunnen bewegen. Heel toevallig realiseerden de schrijvers zich weer dat dat zombiebloed wel handig te pas kwam. Michonne deed het al een aantal seizoenen eerder. Daarna werd dit allemaal de ijskast in gedonderd en nooit meer over gesproken. Dat terwijl je als kijker zou denken van 'smeer je gewoon de hele tijd in met zombieparfum en dan heb je ook geen last van hen'. Helaas is The Walking Dead wel vaker niet consequent geweest met wat het zelf voorheen heeft geïntroduceerd.
Dat bewegen gaat dus een tijdje goed, totdat de schrijvers zich realiseren dat het té goed gaat. Dat betekent dat er poppetjes op het scherm zombievoer moeten worden. Zoals het deze serie betaamt zijn dat natuurlijk weer de niet significante personages. De personages die geïntroduceerd worden om alleen te fungeren als uiteindelijk lopende doden. Personages die simpelweg plotmechanismes zijn voor wanneer de serie besluit dat er weer iemand moet sneuvelen. Want, people: Jesse, Ron en Sam komen deze aflevering om! Span-nend!! Nee, eigenlijk niet. Maakt het ook iemand wat uit dat deze personages het leven laten? Iemand?
Sam blijkt de spanning niet aan te kunnen en wordt onherroepelijk fijngekauwd door een aantal zombies. Stoute kinderen krijgen nu eenmaal de roe. Jessie is logischerwijs helemaal in shock door dit gebeuren en wordt niet veel later ook op het bord van een aantal zombies gegooid. Ron wordt het allemaal teveel. Hij besluit zijn pistool te richten op Rick en Carl. Michonne vindt het genoeg en rijgt Ron aan haar mes. Niet zonder gevolgen, want Carl krijgt alsnog (zoals lezers van de strips al tijden aangeven) een kogel in zijn oog. Maar goed, Carl is invincible, het komt wel goed met die jongen!
Rick die net zijn liefje heeft verloren (en onnodige flashbacks van haar zag), wordt vervolgens helemaal leip na het zien van Carl met een kogelgat. Hij stormt niet veel later naar buiten en begint wild zombies neer te maaien. Rick valt hier niks kwalijk te nemen. Wat heb je aan een bijl, als het niet gebruikt wordt? Als iets je kinderen overkomt, ziet het hoogstwaarschijnlijk snel zwart voor je ogen. The Walking Dead laat Rick opzichtig zijn mauwen opstropen. Zo van: 'Alexandrians (de oorspronkelijke bewoners), ik ben jullie leider, volg mij! Ik ben het hele seizoen al denigrerend naar jullie toe, maar dat maak nu niet uit!' Dan besluit de serie de Alexandrians eindelijk nuttig te maken. Eindelijk wordt het gros niet neergezet als incompetente, niets toevoegende poppetjes. Zij stropen de mauwen op en beginnen ook zombies neer te maaien. Dat is toch een hele overwinning voor mensen waar bij voorbaat al een lijkwagen achter aan reed. Hoewel, wij kunnen aftellen tot de volgende Alexandrian op de barbecue wordt gegooid. Ik druk alvast op mijn timer.
Glenn, de man waarvan de show dacht grensverleggend bezig te zijn met de slechtste fake-out ooit, probeert samen met Enid zijn vrouw Maggie te redden. The Walking Dead plaatst vervolgens Glenn wederom in een uitzichtloze situatie; het lijkt op een gegeven moment namelijk dat Glenn dan écht de pijp uitgaat. Met de nadruk op lijkt, natuurlijk. De serie heeft namelijk al bewezen dat je je als kijker (voorlopig) absoluut niet druk hoeft te maken om de hoofdpersonages. Het maakt niet uit in welke schijnbaar uitzichtloze situaties zij worden geplaatst. Wanneer de scène voorbij is, is er totaal niets aan het handje. Als je goed oplet zie je hen waarschijnlijk gezamenlijk een biertje drinken. Voeten op de bank, onderuit gezakt kijkend naar het zoveelste nutteloze kartonnen personage dat het leven laat. Ik vraag mij dan ook ten zeerste af, of er ook maar iemand dacht dat Glenn echt het leven zou laten? Nee, toch... Dat. Zal. Toch. Wel. Niet?
Denise was in Start to Finish meegenomen door de boze Wolf. Dat wolfje laat gelukkig snel het leven. Hopelijk zijn jullie niet vergeten dat de Wolf door toedoen van Morgan heeft kunnen vluchten. Morgan, het personage dat gespeeld wordt door een uitstekende acteur maar langzamerhand onhoudbaar wordt. The Walking Dead wilt met Morgan exploreren of een humanistische aanpak mogelijk is in een wereld als deze. Dat neem ik hen niet kwalijk. Het probleem is echter dat de serie al seizoenen lang zelf duidelijk maakt dat dit niet mogelijk is. Daardoor wordt Morgan onbedoeld een steeds vervelender personage. Een personage dat nobel is, maar met zijn handelen juist het leven van anderen voortdurend in gevaar brengt. Elk personage dat voornamelijk als stoorzender of als obstakel fungeert, zal het publiek niet lang tolereren. De serie dient dus zeker op te passen met hoe het Morgan in het vervolg neerzet.
Meneer is altijd kritisch, dat weten jullie ondertussen. Gelukkig is No Way Out wel een enerverende aflevering. Er gebeurt continu wat. De druk zit er vol op. Dat maakt het absoluut geen vervelende aflevering om te aanschouwen, want qua entertainmentwaarde is No Way Out dik in orde. Het vervelende is echter dat de basis onder dit seizoen vrij wankel is. Er zijn in voorgaande afleveringen teveel dingen gebeurd, die geen goede creatieve keuzes zijn gebleken. Om maar niet te spreken over het hele Glenn-fiasco. Er leunt dit seizoen al teveel op jammerlijke keuzes. Dat uitte zich deze aflevering met de dood van Jesse, Sam en Ron (doordat Alexandrians nou eenmaal the dust moeten biten). Glenn die weer op het juiste moment een helpende hand (of container) wordt toegestoken (omdat de originele castleden blijkbaar onsterfelijk zijn). Het onderonsje van Denise met de Wolf (door het problematische gedrag van Morgan). Het insmeren met zombiebloed dat niet consequent wordt toegepast (nogmaals, smeer je gewoon elke dag in; zie het als deodorant, dat gebruiken wij ook dagelijks).
Mijn haat/liefdeverhouding met The Walking Dead gaat dus verder. Ik ga ervan uit dat de tiende aflevering, en wellicht ook de elfde, wat rustigere afleveringen worden. Alexandria dient weer opgebouwd te worden. De zombies hebben veel schade achter gelaten. Dat dient eerst gerepareerd te worden, voordat de groep weer veilig is in Alexandria. Het is dus wachten op Negan die de sfeer grondig zal verzieken. Hij moet wel. De motoren die werden opgeblazen waren te tof. Het mannetje dat Sasha, Abraham en Daryl naar het leven stond, was te entertainend. Negan heeft nu een clown minder. Dat kan hij toch niet over zich heen laten gaan. Nee, iemand zal daarvoor moeten boeten. Maak jullie borst maar nat, Alexandrians!
De lopende doden lopen weer! In No Way Out lopen er heel veel lopende doden door Alexandria. Na een aantal maanden verlof is The Walking Dead weer aan het werk. De serie bewijst meteen weer waarom ik er graag naar kijk en waarom ik er altijd zoveel issues mee heb. The Walking Dead is een van de meest oneven series die ik ooit heb gezien. Het niveau van de serie kan zó enorm schommelen! Van een sterk eerste seizoen, naar een matig tot redelijk tweede, derde en vierde seizoen, naar het beste seizoen van de serie tot nu toe in het vijfde seizoen, en terug naar een seizoen waar weer veel op is aan te merken in het zesde seizoen. Het blijkt voor deze serie onmogelijk om een constant niveau aan te houden.
De aflevering begint met de bikers van Negan die Daryl, Sasha en Abraham naar het leven staan. De aflevering opent hoogstwaarschijnlijk zo omdat toch niet iedereen, blijkbaar, dit fragment had gezien. Natuurlijk schiet Daryl hen net op het juiste moment aan flarden met zijn raketwerper. Net wanneer Sasha en Abraham doorzeeft zouden worden met kogels. Daar kunnen ogen van gaan rollen, maar ik heb daar op zich geen problemen mee. Een beetje fanservice kan geen kwaad. Wel kun je je afvragen waarom Daryl hen niet meteen decimeerde, maar goed; Negan moest natuurlijk geïntroduceerd worden. Die zal niet blij zijn wanneer hij verneemt dat zijn mannekes zijn uitgemoord. Dit is dus de gebeurtenis die de strijd tussen Negan en de groep van Rick in gang zet.
De meeste kijkers keken natuurlijk uit naar hoe het Rick en de groep vergaat in Alexandria. In Start to Finish hadden zij zich ingesmeerd met zombiebloed om zo onopgemerkt door de groep zombies te kunnen bewegen. Heel toevallig realiseerden de schrijvers zich weer dat dat zombiebloed wel handig te pas kwam. Michonne deed het al een aantal seizoenen eerder. Daarna werd dit allemaal de ijskast in gedonderd en nooit meer over gesproken. Dat terwijl je als kijker zou denken van 'smeer je gewoon de hele tijd in met zombieparfum en dan heb je ook geen last van hen'. Helaas is The Walking Dead wel vaker niet consequent geweest met wat het zelf voorheen heeft geïntroduceerd.
Dat bewegen gaat dus een tijdje goed, totdat de schrijvers zich realiseren dat het té goed gaat. Dat betekent dat er poppetjes op het scherm zombievoer moeten worden. Zoals het deze serie betaamt zijn dat natuurlijk weer de niet significante personages. De personages die geïntroduceerd worden om alleen te fungeren als uiteindelijk lopende doden. Personages die simpelweg plotmechanismes zijn voor wanneer de serie besluit dat er weer iemand moet sneuvelen. Want, people: Jesse, Ron en Sam komen deze aflevering om! Span-nend!! Nee, eigenlijk niet. Maakt het ook iemand wat uit dat deze personages het leven laten? Iemand?
Sam blijkt de spanning niet aan te kunnen en wordt onherroepelijk fijngekauwd door een aantal zombies. Stoute kinderen krijgen nu eenmaal de roe. Jessie is logischerwijs helemaal in shock door dit gebeuren en wordt niet veel later ook op het bord van een aantal zombies gegooid. Ron wordt het allemaal teveel. Hij besluit zijn pistool te richten op Rick en Carl. Michonne vindt het genoeg en rijgt Ron aan haar mes. Niet zonder gevolgen, want Carl krijgt alsnog (zoals lezers van de strips al tijden aangeven) een kogel in zijn oog. Maar goed, Carl is invincible, het komt wel goed met die jongen!
Rick die net zijn liefje heeft verloren (en onnodige flashbacks van haar zag), wordt vervolgens helemaal leip na het zien van Carl met een kogelgat. Hij stormt niet veel later naar buiten en begint wild zombies neer te maaien. Rick valt hier niks kwalijk te nemen. Wat heb je aan een bijl, als het niet gebruikt wordt? Als iets je kinderen overkomt, ziet het hoogstwaarschijnlijk snel zwart voor je ogen. The Walking Dead laat Rick opzichtig zijn mauwen opstropen. Zo van: 'Alexandrians (de oorspronkelijke bewoners), ik ben jullie leider, volg mij! Ik ben het hele seizoen al denigrerend naar jullie toe, maar dat maak nu niet uit!' Dan besluit de serie de Alexandrians eindelijk nuttig te maken. Eindelijk wordt het gros niet neergezet als incompetente, niets toevoegende poppetjes. Zij stropen de mauwen op en beginnen ook zombies neer te maaien. Dat is toch een hele overwinning voor mensen waar bij voorbaat al een lijkwagen achter aan reed. Hoewel, wij kunnen aftellen tot de volgende Alexandrian op de barbecue wordt gegooid. Ik druk alvast op mijn timer.
Glenn, de man waarvan de show dacht grensverleggend bezig te zijn met de slechtste fake-out ooit, probeert samen met Enid zijn vrouw Maggie te redden. The Walking Dead plaatst vervolgens Glenn wederom in een uitzichtloze situatie; het lijkt op een gegeven moment namelijk dat Glenn dan écht de pijp uitgaat. Met de nadruk op lijkt, natuurlijk. De serie heeft namelijk al bewezen dat je je als kijker (voorlopig) absoluut niet druk hoeft te maken om de hoofdpersonages. Het maakt niet uit in welke schijnbaar uitzichtloze situaties zij worden geplaatst. Wanneer de scène voorbij is, is er totaal niets aan het handje. Als je goed oplet zie je hen waarschijnlijk gezamenlijk een biertje drinken. Voeten op de bank, onderuit gezakt kijkend naar het zoveelste nutteloze kartonnen personage dat het leven laat. Ik vraag mij dan ook ten zeerste af, of er ook maar iemand dacht dat Glenn echt het leven zou laten? Nee, toch... Dat. Zal. Toch. Wel. Niet?
Denise was in Start to Finish meegenomen door de boze Wolf. Dat wolfje laat gelukkig snel het leven. Hopelijk zijn jullie niet vergeten dat de Wolf door toedoen van Morgan heeft kunnen vluchten. Morgan, het personage dat gespeeld wordt door een uitstekende acteur maar langzamerhand onhoudbaar wordt. The Walking Dead wilt met Morgan exploreren of een humanistische aanpak mogelijk is in een wereld als deze. Dat neem ik hen niet kwalijk. Het probleem is echter dat de serie al seizoenen lang zelf duidelijk maakt dat dit niet mogelijk is. Daardoor wordt Morgan onbedoeld een steeds vervelender personage. Een personage dat nobel is, maar met zijn handelen juist het leven van anderen voortdurend in gevaar brengt. Elk personage dat voornamelijk als stoorzender of als obstakel fungeert, zal het publiek niet lang tolereren. De serie dient dus zeker op te passen met hoe het Morgan in het vervolg neerzet.
Meneer is altijd kritisch, dat weten jullie ondertussen. Gelukkig is No Way Out wel een enerverende aflevering. Er gebeurt continu wat. De druk zit er vol op. Dat maakt het absoluut geen vervelende aflevering om te aanschouwen, want qua entertainmentwaarde is No Way Out dik in orde. Het vervelende is echter dat de basis onder dit seizoen vrij wankel is. Er zijn in voorgaande afleveringen teveel dingen gebeurd, die geen goede creatieve keuzes zijn gebleken. Om maar niet te spreken over het hele Glenn-fiasco. Er leunt dit seizoen al teveel op jammerlijke keuzes. Dat uitte zich deze aflevering met de dood van Jesse, Sam en Ron (doordat Alexandrians nou eenmaal the dust moeten biten). Glenn die weer op het juiste moment een helpende hand (of container) wordt toegestoken (omdat de originele castleden blijkbaar onsterfelijk zijn). Het onderonsje van Denise met de Wolf (door het problematische gedrag van Morgan). Het insmeren met zombiebloed dat niet consequent wordt toegepast (nogmaals, smeer je gewoon elke dag in; zie het als deodorant, dat gebruiken wij ook dagelijks).
Mijn haat/liefdeverhouding met The Walking Dead gaat dus verder. Ik ga ervan uit dat de tiende aflevering, en wellicht ook de elfde, wat rustigere afleveringen worden. Alexandria dient weer opgebouwd te worden. De zombies hebben veel schade achter gelaten. Dat dient eerst gerepareerd te worden, voordat de groep weer veilig is in Alexandria. Het is dus wachten op Negan die de sfeer grondig zal verzieken. Hij moet wel. De motoren die werden opgeblazen waren te tof. Het mannetje dat Sasha, Abraham en Daryl naar het leven stond, was te entertainend. Negan heeft nu een clown minder. Dat kan hij toch niet over zich heen laten gaan. Nee, iemand zal daarvoor moeten boeten. Maak jullie borst maar nat, Alexandrians!
Leuke review. Je vergeet alleen dat naast de schijnbare onsterfelijkheid van Rick en een aantal andere main characters, er toch door de seizoenen heen andere main characters gestorven zijn: Dale, Shane, Andrea, Herschel, Tyreese. En in minder belangrijke rollen T-Dog, Lori, Beth en Noah. Natuurlijk gaan ze niet in 1 x Daryl en Michonne laten sterven, maar ik ga er toch nog altijd vanuit dat oude of nieuwe main character in 1 x het loodje kunnen leggen. Ik vermoed dat dit eerder zal gelden voor Eugene of Gabriel, maar ik sta er niet van te kijken als Abraham, Carol of Sasha het einde van het seizoen niet halen. Nu vind ik Abraham een erg toffe toevoeging aan de cast, dus ik hoop dat hij nog wat meer seizoenen meegaat, maar als ik kijk naar alles wat Carol gedaan heeft, zowel positief als negatief, kan dat 2 kanten op: ofwel ze is onoverwinnelijk, of ze zit al in haar extra tijd. Ik vind haar echter niet zo belangrijk voor het verhaal als Rick of Glenn, dus ik ga ervan uit dat we haar ook nog wel eens kunnen moeten missen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Daryl, Rick en Carl zijn volgens mij wel safe. Ik zou Glenn daar ook bij zetten als ik niet zoveel geruchten blijf horen... (en ik hoop dat die ouwe pizzabezorger nog lang in de serie blijft eigenlijk)
Dan heb je Michonne en Maggie en Carol. Die komen in de buurt maar zijn vervangbaar.
Daaromheen zijn buiten 'de fillers' een hoop karakters die nooit veilig zijn:
Abraham, Sasha, Morgan, Eugene, Gabriel, Tara en Rosita en een paar van die Alexandrians waarvan ik nu de naam nog steeds niet weet.
Van mij mogen juist Abraham of Sasha het loodje wel leggen...
Dan heb je Michonne en Maggie en Carol. Die komen in de buurt maar zijn vervangbaar.
Abraham, Sasha, Morgan, Eugene, Gabriel, Tara en Rosita en een paar van die Alexandrians waarvan ik nu de naam nog steeds niet weet.
Je ziet dat de rol van Glenn steeds minder wordt in de serie. Betekent meestal dat ie het loodje gaat leggen.readytoflow schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:00:
Daryl, Rick en Carl zijn volgens mij wel safe. Ik zou Glenn daar ook bij zetten als ik niet zoveel geruchten blijf horen... (en ik hoop dat die ouwe pizzabezorger nog lang in de serie blijft eigenlijk)
Eugene, Gabriel of Tara verwacht ik na Glenn dood in seizoen 7.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik denk niet dat Eugene het loodje gaat leggen doordat hij later in de serie enorm belangrijk zal zijn voor het verbeteren van Alexandra en het aankomend conflict met Negan.Zeror schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:26:
[...]
Je ziet dat de rol van Glenn steeds minder wordt in de serie. Betekent meestal dat ie het loodje gaat leggen.
Eugene, Gabriel of Tara verwacht ik na Glenn dood in seizoen 7.
Glenn blijft toch wel één van mijn favoriete karakters, dus ik hoop dat hij nog lang in de serie blijft. Net als Maggie. Van de "harde kern" zou ik Carol het minste missen.
Minste? Ik vind Carol juist erg interessant. Van zielig vogeltje naar keiharde tante geëvolueerd. Zij vind ik juist leuk om te volgen vanwege haar karakterontwikkeling. Je ziet dat ze het soms toch ook best moeilijk heeft om zo hard te zijn.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Carol is in een interessante strijd met zichzelf en andersdenkenden gewikkeld. Mooi om te zien. Ik neig er wel steeds meer naar dat haar aanpak niet de perfecte aanpak is. Ze zou wat meer van Morgan moeten hebben, en Morgan een (hele) flinke dosis Carol. Dat zal wel een interessante strijd worden de komende episodes.
Ik wil niemand missen van de huidige 'main cast', vind het veel te interessant hoe ze zich door gaan ontwikkelen als groep en als karakters zelf zijnde. Al ben ik er bang voor dat er sowieso 1 van de main cast voor het einde van dit seizoen ons gaat verlaten.
Ik wil niemand missen van de huidige 'main cast', vind het veel te interessant hoe ze zich door gaan ontwikkelen als groep en als karakters zelf zijnde. Al ben ik er bang voor dat er sowieso 1 van de main cast voor het einde van dit seizoen ons gaat verlaten.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Maar er moeten toch ooit mensen sneuvelen. Je kunt niet elk seizoen nieuwe personages introduceren en die dan elke keer de lul/kut laten zijn. Er moet voor iedereen wel wat op het spel staan. Bij een serie als TWD zou niemand bij voorbaat al safe moeten zijn. Natuurlijk weten wij allemaal dat Rick en Carl niet snel zullen sneuvelen, maar het haalt veel van de spanning weg uit elke serie als je bij een spannende/hachelijke situatie eigenlijk bij voorbaat al weet dat de main cast niks kan gebeuren. Een serie moet wel enige mate van onvoorspelbaarheid blijven behouden. Wat hierboven al is gezegd over Glenn klopt natuurlijk wel: je kunt niet eeuwig de dans blijven ontspringen. Glenn had allang de pijp uit moeten zijn, vandaar alle heisa rond de 'Glenn-aflevering'. De serie wringt zich door allerlei bochten om het publiek voor de gek te houden. Ik vind dat jammer, want het gewoon niet nodig
Interessante aflevering (ep 10). Sommigen zullen zeggen filler, maar een aantal mooie intieme momenten en character bonding. Een welkome afwisseling wat mij betreft.
Niet geheel onbelangrijk is de introductie van een nieuw personage. Jesus heeft zich laten zien.Veefje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:58:
Interessante aflevering (ep 10). Sommigen zullen zeggen filler, maar een aantal mooie intieme momenten en character bonding. Een welkome afwisseling wat mij betreft.
Edit: En het einde was ook wel interessant.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 22-02-2016 09:56 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Jezus is een diefZeror schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Niet geheel onbelangrijk is de introductie van een nieuw personage. Jesus heeft zich laten zien.
Duo penotti zat er al aan te komen
[ Voor 7% gewijzigd door calsonic op 22-02-2016 10:33 ]
Eens, heel erg zonde van de geloofwaardigheid en spanning van de serie. Het tegenovergestelde wordt ook vaak zat gedaan, namelijk het laten sterven van personages, dit gaat vaak net zo krom als het juist laten overleven van personages.Veefje schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:51:
Maar er moeten toch ooit mensen sneuvelen. Je kunt niet elk seizoen nieuwe personages introduceren en die dan elke keer de lul/kut laten zijn. Er moet voor iedereen wel wat op het spel staan. Bij een serie als TWD zou niemand bij voorbaat al safe moeten zijn. Natuurlijk weten wij allemaal dat Rick en Carl niet snel zullen sneuvelen, maar het haalt veel van de spanning weg uit elke serie als je bij een spannende/hachelijke situatie eigenlijk bij voorbaat al weet dat de main cast niks kan gebeuren. Een serie moet wel enige mate van onvoorspelbaarheid blijven behouden. Wat hierboven al is gezegd over Glenn klopt natuurlijk wel: je kunt niet eeuwig de dans blijven ontspringen. Glenn had allang de pijp uit moeten zijn, vandaar alle heisa rond de 'Glenn-aflevering'. De serie wringt zich door allerlei bochten om het publiek voor de gek te houden. Ik vind dat jammer, want het gewoon niet nodig
Zoals af en toe scenes in bossen, waarbij altijd de groep aan het praten is, toevallig een iemand 5 meter verderop staat ( waarom zou hij/zij ) en vervolgens gepakt wordt door een zombie ( ook overdag, je hoort ze aankomen en ze zijn ook nog eens traag ), af en toe begrijp je er niks van.
Jesus 
Richonne

Richonne

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
"geloofwaardig van de serie"Scrtz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:22:
[...]
Eens, heel erg zonde van de geloofwaardigheid en spanning van de serie. Het tegenovergestelde wordt ook vaak zat gedaan, namelijk het laten sterven van personages, dit gaat vaak net zo krom als het juist laten overleven van personages.
Zoals af en toe scenes in bossen, waarbij altijd de groep aan het praten is, toevallig een iemand 5 meter verderop staat ( waarom zou hij/zij ) en vervolgens gepakt wordt door een zombie ( ook overdag, je hoort ze aankomen en ze zijn ook nog eens traag ), af en toe begrijp je er niks van.
Die Jesus dude is wel een escape artist btw 
Leuke aflevering, fijn ook dat ze Deanne tot een 'goed' einde hebben gebracht.
Ja lekker makkelijk om te zeggen, dat iets bij voorbaat al onrealistisch is wil niet zeggen dat er onrealistische keuzes gemaakt worden.calsonic schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:35:
[...]
"geloofwaardig van de serie".... Het gaat over zombies
Ongelooflijk dat je zoiets eigenlijk moet uitleggen aan iemand. Wow. Ongeloofwaardigheid gaat veel verder dan een ongeloowaardig thema/gegeven.Scrtz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:27:
[...]
Ja lekker makkelijk om te zeggen, dat iets bij voorbaat al onrealistisch is wil niet zeggen dat er onrealistische keuzes gemaakt worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Veefje op 22-02-2016 14:51 ]
Zo heel onrealistisch is het niet.
Stel nou dat het 'Zombie-virus' echt zou zijn geëvolueerd en gemuteerd, dan zal de wereld er wel grotendeels uitzien zoals in de serie gok ik.
Stel nou dat het 'Zombie-virus' echt zou zijn geëvolueerd en gemuteerd, dan zal de wereld er wel grotendeels uitzien zoals in de serie gok ik.
Yes

Ik dacht eerst even dat ze
spoiler:
maar het was maar een gat van een paar weken. Past wel beter zo in de tijdspanne en wat hebben ze Jesus fantastisch gecast, ik ging bij die laatste scène helemaal stuk zeg haha.
een sprong hadden gemaakt zoals in de comic.
Volgens Danai (Michonne) was het een sprong van 2 maandenMegajr schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:58:
[...]
Yes
Ik dacht eerst even dat zespoiler:maar het was maar een gat van een paar weken. Past wel beter zo in de tijdspanne en wat hebben ze Jesus fantastisch gecast, ik ging bij die laatste scène helemaal stuk zeg haha.een sprong hadden gemaakt zoals in de comic.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Nou ik vond het toch wel een schijtaflevering eigenlijk. Waarom nog verder zoeken als je een hele truck vol supplies hebt? Ze waren hooguit een paar uur van Alexandria weg, gewoon ff de spullen droppen en vervolgens met een lege truck gaan zoeken is toch veel logischer? En de auto achterlaten? Je bent met 2 man en kunt allebei rijden...
Daarna precies op de enige plek waar je niet moet parkeren die truck neerzetten, niet gewoon midden in het weiland ofzo, nee op de helling naar het water...
Die nieuwe kerel lijkt wel interessant, maar verder sloeg het helemaal nergens op.
Daarna precies op de enige plek waar je niet moet parkeren die truck neerzetten, niet gewoon midden in het weiland ofzo, nee op de helling naar het water...
Die nieuwe kerel lijkt wel interessant, maar verder sloeg het helemaal nergens op.
Dit, precies. Ik vond het ook een achterlijke keuze om die truck te gaan parkeren voor meer supplies. Rijd gewoon terug naar Alexandria, je hebt een truck vol supplies for fucks sake...mark-k schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:39:
Nou ik vond het toch wel een schijtaflevering eigenlijk. Waarom nog verder zoeken als je een hele truck vol supplies hebt? Ze waren hooguit een paar uur van Alexandria weg, gewoon ff de spullen droppen en vervolgens met een lege truck gaan zoeken is toch veel logischer? En de auto achterlaten? Je bent met 2 man en kunt allebei rijden...
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Inderdaad weer een aflevering met hele vreemde keuze's. Bijna tot slapstick aan toe 
Verder weinig zeggende aflevering...

Verder weinig zeggende aflevering...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het door rijden met de truck was scouten voor andere nuttige dingen. Vond ik niet perse een slechte keuze persoonlijk, maar ik vind TWD sowieso een goede serie over het algemeen.mark-k schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:39:
De auto achterlaten vond ik ook vreemd, maar kan net zo goed zijn om benzine te sparen of om als ze iets tegen komen elkaar kwijt te raken of *insert andere reden*.
De helling naar het water, op de handrem. Niet geheel verstandig maar als je op jacht bent naar iets wat redelijk snel beweegt vind ik het niet heel onverklaarbaar.
Denk dat je het sowieso moet zien in het licht van dat het allemaal een verhaal moet voortduwen en dat als er niets verkeerd uit zou pakken er ook niet veel aan de serie zou zijn.
Omdat Denise Daryl had gevraagd om soda voor Denise mee te nemen. En omdat ze dachten dat er weer wat te halen was waar ze stopten. Ik ga er ook niet vanuit dat ze dachten dat Rick geswiped zou worden. Althans, daar ga je niet van uit. Maar het is natuurlijk wel logisch om je af te vragen waarom ze idd stopten terwijl de buit al binnen was. Zelf vond ik dat niet zo storend omdat er voor beide redeneringen wat te zeggen is. Zolang ik voor mijzelf geen logische redenering kan bedenken, dan pas call ik bullshit. De strubbelingen met Jesus waren voor mij ook niet zo nodig. TWD had wat mij betreft Jesus op een andere manier mogen introduceerden. Dat stuk met de truck was niet nodig. Dat parkeren op dat stuk was ook idd niet nodig. Maar de momenten tussen Michonne en Spencer, Carl en Michonne en de bonding tussen Rick en Daryl kon ik ook waarderen. Dit seizoen had veel problematischere afleveringen dan deze, wat mij betreft. 'De Glenn-aflevering' (ahum ahum).mark-k schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:39:
Show dit had ik even niet verwacht zeg een aflevering die de moeite waard is direct na een aflevering die de moeite waard was. Zijn ze van hun geloof gevallen? Er zitten toch nog wel filters in dit gedeelte van het seizoen
Verder vond ik Jezus een heel tof personage, dat gaat nog leuk worden. Er straalt echt vanaf dat het foute boel gaat zijn.
Verder vond ik Jezus een heel tof personage, dat gaat nog leuk worden. Er straalt echt vanaf dat het foute boel gaat zijn.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Daryl en Rick waren ook te vrolijk in die truck, je wist dat er iets ging komen. Wel een verrassend einde
.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 22-02-2016 22:59 ]
Heel bijzonder. Vanaf moment 1 dat ze op supply run gingen wist je dat er iets stond te gebeuren. Toen Jesus werd geïntroduceerd werd dit gevoel alleen maar versterkt.
Vond het stuk met de truck echt te dom voor woorden. Op het moment dat deze achteruit het water in reed zei ik nog teveel mijn vriendin; Jezus, wat een slechte aflevering.
Einde van de aflevering was ook bijzonder. Jezus ontglipt overal zeker de dans. Binnen notie terwijl je met handen en voeten gebonden bent op de truck springen. De hele tijd geen herrie maken tot ergens halverwege. En dan aan het eind, onder bewaking van Daryll ineens bij Rick voor het bed staan. Iets teveel van het goede.
Vond het stuk met de truck echt te dom voor woorden. Op het moment dat deze achteruit het water in reed zei ik nog teveel mijn vriendin; Jezus, wat een slechte aflevering.
Einde van de aflevering was ook bijzonder. Jezus ontglipt overal zeker de dans. Binnen notie terwijl je met handen en voeten gebonden bent op de truck springen. De hele tijd geen herrie maken tot ergens halverwege. En dan aan het eind, onder bewaking van Daryll ineens bij Rick voor het bed staan. Iets teveel van het goede.
Prima aflevering
Lekker rustig, af en toe wat actie. Deanna die nog terug komt. Ik heb me weer prima vermaakt
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Rick en Michonne... Hun kinderen zullen geboren badasses zijn.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Reactie hier toen Rick en Michonne het gezellig kregen: "Daar gaan kick-ass baby's uitkomen". "Jup, die worden geboren compleet met baard en zwaard" 
edit: @Albantar: We waren dus niet de enigen die zo dachten
edit: @Albantar: We waren dus niet de enigen die zo dachten
[ Voor 17% gewijzigd door Peenutzz op 22-02-2016 23:06 ]
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Redelijke aflevering... Echter raak je je bus al kwijt en krijg je hem terug, zit Jesus op je dak, ga je hem achterna in plaats van gewoon naar huis rijden omdat je hebt waarvoor je kwam?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Geen idee waarom ze Jesus zijn naam aangepast hebben (achternaam, in de comics heet ie Paul Munroe), maargoed... doet er niet toe ook. Hij is er eindelijk 
Rick/Michonne zat er idd aan te komen, in de comics wordt Andrea zijn love interest nadat Jessie doodgaat. Maargoed, Andrea zal ook niet al te fris meer ruiken inmiddels
Geen action packed episode, dat had ik imho ook wel totaal verwacht (geen previews gekeken ofzo). Desalnietemin toch goeie episode. Enige uberminpuntje voor mij was, zoals reeds aangekaart, die oliedomme actie met die truck, I mean... come on
Rick/Michonne zat er idd aan te komen, in de comics wordt Andrea zijn love interest nadat Jessie doodgaat. Maargoed, Andrea zal ook niet al te fris meer ruiken inmiddels
Geen action packed episode, dat had ik imho ook wel totaal verwacht (geen previews gekeken ofzo). Desalnietemin toch goeie episode. Enige uberminpuntje voor mij was, zoals reeds aangekaart, die oliedomme actie met die truck, I mean... come on

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Prima aflevering, ik heb mij uitstekend vermaakt. En Jesus is erg goed gecast naar aanleiding van de comics. De introductie is wel anders maar dat maakt niet uit. Er komen in ieder geval nog een paar mooie afleveringen dit seizoen. Dat gezeur over logisch of niet logisch. Als toeschouwer zie je dingen gemakkelijker dan wanneer je het zelf meemaakt. Kijk maar naar de verschillende reality/survival soaps op tv.
"When you grow up your heart dies"
Ze zouden hem kunnen proberen eruit te trekken met een tractor. Anders: erg jammer van al dat voedsel en die andere voorraden. Ik heb me ook goed vermaakt met deze aflevering.
Dit had ik ook.Jorgen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 00:42:
Ze zouden hem kunnen proberen eruit te trekken met een tractor. Anders: erg jammer van al dat voedsel en die andere voorraden. Ik heb me ook goed vermaakt met deze aflevering.
Maar vond het een mooie aflevering.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Redelijk ongeloofwaardig dat hij zich zo snel kon losmaken en ongemerkt op het dak van de vrachtwagen kon klimmen.Notna schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:19:
Die Jesus dude is wel een escape artist btw
Wat een leuke aflevering! Ik heb genoten! Heel veel grappige dingen. Dat had ik namelijk niet verwacht. En die Jesus... Oh, gast, die kan je gewoon niet haten! Ik hoop ook dat het goed uitpakt tussen hem en de groep. Ik ben namelijk 'blanco': nooit comics gelezen.
Romantische ontwikkeling is ook best onverwachts... zitten wij nog met mijn dochter grapjes te maken dat Michone en Rick net een getrouwd stel zijn, beginne die ineens te zoenen!
Romantische ontwikkeling is ook best onverwachts... zitten wij nog met mijn dochter grapjes te maken dat Michone en Rick net een getrouwd stel zijn, beginne die ineens te zoenen!
Rick gaf zelf al aan dat de touwen niet al te strak zitten.Snowwie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:25:
[...]
Redelijk ongeloofwaardig dat hij zich zo snel kon losmaken en ongemerkt op het dak van de vrachtwagen kon klimmen.
Over dat Jezus pas laat werd opgemerkt op het dak: ze rijden opeens een hobbelig weiland op. Kan mij voorstellen dat niemand dan meer goed grip heeft op zo'n glad vrachtwagen dak.
En de reden dat ze naar die boerderij reden is het graansoort waarover Eugene heeft verteld. Als ze die zouden vinden zijn ze van hun voedselproblemen af.
Verwijderd
Pff het zou eens niet, gezeur over keuzes die niet logisch zouden zijn. De keuzes zijn prima te verklaren of ze dat logischer maakt in een fictieve apocalyptische wereld over zombies laat ik erbuiten.....
Eerste ingeving voor de meeste mensen is misschien truck terugbrengen, maar ik haalde uit de gesprekken van Rick en Daryl dat ze wilden verder zoeken naar nog zo'n truck/voorraad. Als het vroeg is en je hebt nog tijd zat, kun je inderdaad beter met z'n tweeën doorzoeken en potentieel met 2 voorraden terugkomen.
Zeker als je eindelijk optimistisch bent na zo'n vondst. Dat het achteraf een bad call was, ja iedereen hier heeft nooit last van captain hindsight inderdaad.
De keus was dus te begrijpen en daarbij nodig voor het verhaal, anders had je een aflevering waar de truck terug kwam, Alexandria heeft wat meer supplies (totaal niet relevant in het verhaal op dit punt) en dan?
Nu heb je een nieuwe karakter waar je van weet dat hij extreem goed kan vechten, lenig is en een soort escape artist.
Of de karakters nou dom geluk of domme pech hebben, beiden lijken door een aantal mensen nooit geaccepteerd te worden. Ik zie het gewoon als een plot device en het lijkt soms verdacht veel op echte verhalen die zich in de echte wereld afspelen. En dan geloof je soms ook niet wat je ziet of leest.
Eerste ingeving voor de meeste mensen is misschien truck terugbrengen, maar ik haalde uit de gesprekken van Rick en Daryl dat ze wilden verder zoeken naar nog zo'n truck/voorraad. Als het vroeg is en je hebt nog tijd zat, kun je inderdaad beter met z'n tweeën doorzoeken en potentieel met 2 voorraden terugkomen.
Zeker als je eindelijk optimistisch bent na zo'n vondst. Dat het achteraf een bad call was, ja iedereen hier heeft nooit last van captain hindsight inderdaad.
De keus was dus te begrijpen en daarbij nodig voor het verhaal, anders had je een aflevering waar de truck terug kwam, Alexandria heeft wat meer supplies (totaal niet relevant in het verhaal op dit punt) en dan?
Nu heb je een nieuwe karakter waar je van weet dat hij extreem goed kan vechten, lenig is en een soort escape artist.
Of de karakters nou dom geluk of domme pech hebben, beiden lijken door een aantal mensen nooit geaccepteerd te worden. Ik zie het gewoon als een plot device en het lijkt soms verdacht veel op echte verhalen die zich in de echte wereld afspelen. En dan geloof je soms ook niet wat je ziet of leest.
En de rest.Olga2000 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:07:
... beginne die ineens te zoenen!
Nou.... Het is niet de eerste keer dat er iets van deze strekking gebeurd. Zeker mannen zoals Rick en Daryl moeten weten dat er altijd kapers op de kust zijn. Het zijn anders wel een stel hele slechte gokkers.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:25:
The ramblings of an idiot
Boeie wat de rest vind, ik heb me vermaakt. Elke week dikke actie gaat ook vervelen en dan gaat men wel klagen waar de kogels vandaan komen, hoeft men niet te eten? ja maar dit ja maar dat.
Het is een fictieve serie, geen docu.
Het is een fictieve serie, geen docu.
Zeker gemist dat ze tegen elkaar zeiden dat ze al een hele tijd niemand hadden gezien en dachten als enige over te zijn.McBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Nou.... Het is niet de eerste keer dat er iets van deze strekking gebeurd. Zeker mannen zoals Rick en Daryl moeten weten dat er altijd kapers op de kust zijn. Het zijn anders wel een stel hele slechte gokkers.En als het nog vroeg was hadden ze ook de tijd wel om die truck naar Alexandrië te brengen en daarna weer op pad te gaan
[ Voor 56% gewijzigd door Player1S op 23-02-2016 09:19 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nee... So what? Nogmaals: na al hun avonturen zouden ze toch beter moeten weten? Ik vond het nogal naïef om dat te denken.L1nt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:19:
[...]
Zeker gemist dat ze tegen elkaar zeiden dat ze al een hele tijd niemand hadden gezien en dachten als enige over te zijn.
Heh, zeker als je dan ook nog eens zo extreem knullig gerold wordt van je autosleutels terwijl je met een frisdrankautomaat staat te kutten
Ik zou ook even in m'n spiegels kijken of die pipo nog op de weg zit als ik wegreed. Maar goed, wel een prima aflevering verder!Snowwie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:25:
[...]
Redelijk ongeloofwaardig dat hij zich zo snel kon losmaken en ongemerkt op het dak van de vrachtwagen kon klimmen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat Jesus zo snel kon loskomen bij die vrachtwagen neem ik nog wel voor lief. Laten we het kennismaking met z'n personage noemen, hij is blijkbaar een dief/escape artist. Maar dat hij heeft zich kunnen bevrijden terwijl Daryl op wacht stond vind ik minder geloofwaardig. Wat is daar gebeurd? Daar ben ik benieuwd naar.
[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 23-02-2016 09:41 ]
Ja maakt idd niks uit...want ervaren mensen laten nooooooooit hun guard down omdat ze al weken niemand hebben gezien. idd totaal ongeloofwaardig....McBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:23:
[...]
Nee... So what? Nogmaals: na al hun avonturen zouden ze toch beter moeten weten? Ik vond het nogal naïef om dat te denken.

Je aandacht laten verslappen in een wereld die hoofdzakelijk bevolkt wordt door zombies lijkt me inderdaad geen strak plan. Dat is natuurlijk een recept om gebeten te worden.L1nt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:44:
[...]
Ja maakt idd niks uit...want ervaren mensen laten nooooooooit hun guard down omdat ze al weken niemand hebben gezien. idd totaal ongeloofwaardig....
Zeker met die ninjazombies
Haha, gister weer een ninjazombie natuurlijk... lol. Wel apart dat ze bij nobodies gelijk met hun tanden in het nekvel hangen, maar bij karakters die iets meer tekst hebben is er meestal nog wel tijd om ze even op te vangen en om te gooien
Eens met eigenlijk alles wat je zegt. Gaf ook al aan dat ik het stoppen om verder te zoeken niet eens zo onbegrijpelijk vond. Het gerold worden was niet slim, maar goed je gaat er niet vanuit dat je gerold wordt. Konden ze meer op hun hoede zijn. Ja, maar hoeveel kun je anticiperen. Er zullen soms dingen gebeuren waar je geen grip op hebt. Dat begrijp ik allemaal wel. En als personages nooit foute keuzes, aparte beslissingen maken etc dan gebeurt er ook niks. Maar ik vind het geen probleem dat sommigen hier vragen stellen bij wat zij zien. Ik vind het niet eens "gezeur, gezeik". Ik geloof er altijd in dat ook als je fan bent je kritisch kan en mag zijn. We hoeven als kijkers niet alles voor lief te nemen, toch. Als het goed is mag je het benoemen, en als het minder is mag je dat benoemen. Ik heb daar echt geen problemen mee.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:25:
Pff het zou eens niet, gezeur over keuzes die niet logisch zouden zijn. De keuzes zijn prima te verklaren of ze dat logischer maakt in een fictieve apocalyptische wereld over zombies laat ik erbuiten.....
Los van de geloofwaardigheid: ik had het eerlijk gezegd wel verwacht.Snowwie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:25:
[...]
Wat een leuk karakter is dat zeg, hoop daar nog veel van te zien. Mooi gecast. En dan de aflevering eindigen met iets mysterieus in plaats van iets spannends (dat laatste is vaak wat voorspelbaarder)... ik ben meer dan anders nieuwsgierig naar de volgende aflevering.
Saved by the buoyancy of citrus
Je bedoeld slapen
Heh, in eerste instantie zei ik nog tegen mijn vriendin: "Het zou me echt werkelijk niks verbazen wanneer ze in Alexandria aankomen en dan blijkt die kerel in de achterbak te zitten!".Cyphax schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:59:
[...]
Los van de geloofwaardigheid: ik had het eerlijk gezegd wel verwacht.
Wat een leuk karakter is dat zeg, hoop daar nog veel van te zien. Mooi gecast. En dan de aflevering eindigen met iets mysterieus in plaats van iets spannends (dat laatste is vaak wat voorspelbaarder)... ik ben meer dan anders nieuwsgierig naar de volgende aflevering.
Ow well, close enough
best een aardige aflevering.
Deanne was aardig gedaan, beetje omslachtig en het was leuker geweest als ze die nietszeggende zoon van haar te pakken had genomen.
Jesus was wel grappig met Rick & Darryl, alhoewel niet heel erg handig gedaan allemaal. Ben wel benieuwd wat het gaat worden met die kerel. Dacht even dat hij backup had bij die boerderij omdat die walkers daar vastgebonden zaten.
Vond het ook raar dat ze enkel met die truck verder gingen. Met die zwarte wagen leken ze eindelijk eens een goede wagen te hebben en dan gaat toch 1 in de truck en de andere in de auto verder.
Rick en Michonne, wat een gruwel. Je zag het aankomen maar wat een verschrikking. Die Rick hopt ook snel van de een naar de ander, die blonde is nog maar net weg. Dacht trouwens ook heel even dat Darryl met de dokter ging zoenen.
Deanne was aardig gedaan, beetje omslachtig en het was leuker geweest als ze die nietszeggende zoon van haar te pakken had genomen.
Jesus was wel grappig met Rick & Darryl, alhoewel niet heel erg handig gedaan allemaal. Ben wel benieuwd wat het gaat worden met die kerel. Dacht even dat hij backup had bij die boerderij omdat die walkers daar vastgebonden zaten.
Vond het ook raar dat ze enkel met die truck verder gingen. Met die zwarte wagen leken ze eindelijk eens een goede wagen te hebben en dan gaat toch 1 in de truck en de andere in de auto verder.
Rick en Michonne, wat een gruwel. Je zag het aankomen maar wat een verschrikking. Die Rick hopt ook snel van de een naar de ander, die blonde is nog maar net weg. Dacht trouwens ook heel even dat Darryl met de dokter ging zoenen.
o man wat was dit een aflevering. Heerlijk om naar te kijken. Normaal zit je op het puntje van je stoel van de spanning. Dit was gewoon totaal onverwacht een grappige aflevering met veel grappen en grollen die echt na al die ellende ook wel nodig was. We hebben het echter in deze serie nog niet zo mee gemaakt als nu
.
De introductie van dit excentrieke figuur Paul ( Jesus ) Rovian ( Monroe ) is dan ook uitzonderlijk goed gedaan. Alles wat het figuur moet hebben heeftie ook. misleidend, snel, gehaaid en uiterst magistraal mag ik wel zeggen op timing
.
Het hele idee met de truck als inzet is briljant om dit figuur te introduceren, en dan die laatste scene "he rick .. joh rick, we got to talk" rofl ik had het niet meer wat een timing! De enige vraag die ik overhoud ... hoe istie in vredesnaam voorbij Daryl gekomen ( zoals al eerder gezegt gehaaid.
We gaan nog een boel plezier beleven aan Jesus .. das 1 ding wat zeker is.
Ik moet zeggen dat ik de Scene met Diana als walker ook uitstekend vond ... zoals het hoort zeg maar.
De introductie van dit excentrieke figuur Paul ( Jesus ) Rovian ( Monroe ) is dan ook uitzonderlijk goed gedaan. Alles wat het figuur moet hebben heeftie ook. misleidend, snel, gehaaid en uiterst magistraal mag ik wel zeggen op timing
Het hele idee met de truck als inzet is briljant om dit figuur te introduceren, en dan die laatste scene "he rick .. joh rick, we got to talk" rofl ik had het niet meer wat een timing! De enige vraag die ik overhoud ... hoe istie in vredesnaam voorbij Daryl gekomen ( zoals al eerder gezegt gehaaid.
We gaan nog een boel plezier beleven aan Jesus .. das 1 ding wat zeker is.
Ik moet zeggen dat ik de Scene met Diana als walker ook uitstekend vond ... zoals het hoort zeg maar.
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Verwijderd
Na ja ik overdrijf ook wel een beetje, de reacties na mij kan ik me prima in vinden. Je kunt ook gewoon kritisch zijn en van de serie genieten.Veefje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:55:
[...]
Eens met eigenlijk alles wat je zegt. Gaf ook al aan dat ik het stoppen om verder te zoeken niet eens zo onbegrijpelijk vond. Het gerold worden was niet slim, maar goed je gaat er niet vanuit dat je gerold wordt. Konden ze meer op hun hoede zijn. Ja, maar hoeveel kun je anticiperen. Er zullen soms dingen gebeuren waar je geen grip op hebt. Dat begrijp ik allemaal wel. En als personages nooit foute keuzes, aparte beslissingen maken etc dan gebeurt er ook niks. Maar ik vind het geen probleem dat sommigen hier vragen stellen bij wat zij zien. Ik vind het niet eens "gezeur, gezeik". Ik geloof er altijd in dat ook als je fan bent je kritisch kan en mag zijn. We hoeven als kijkers niet alles voor lief te nemen, toch. Als het goed is mag je het benoemen, en als het minder is mag je dat benoemen. Ik heb daar echt geen problemen mee.
Vooral de reacties die niet verder komen dan 'waardeloze aflevering', 'onbegrijpelijk, te stom voor woorden' etc. zijn gewoon te kort door de bocht. Daar vraag ik me dan werkelijk af waarom iemand nog een serie kijkt en vervolgens hier komt klagen. Dat vind geen enkele liefhebber van een serie leuk ook de kritische niet.
Wat ik mij nu al een tijdje afvraag , wordt het ooit nog winter in TWD? verder vermakelijke aflevering
De regio, staat Georgia, waar het afspeelt heeft een bijna subtropisch klimaat waardoor winterse taferelen niet echt zichtbaar zijn. Daarnaast wordt er in de winter niet gefilmd voor de serie.mutsje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47:
Wat ik mij nu al een tijdje afvraag , wordt het ooit nog winter in TWD? verder vermakelijke aflevering
bron: http://www.cinemablend.co...s-Walking-Dead-69934.html
Je was zo te zien niet de enige met deze vraag...mutsje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47:

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Georgia is redelijk subtropisch in klimaat dus echt winter zoals ze kennen in bijvoorbeeld New York zul je niet snel gaan zien. Daarnaast zouden de zombies ook niet echt kunnen bewegen in de winter gok ik zo.mutsje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47:
De Rick X Michonne zat er al zo lang aan te komen, dat was aan het begin van de ep al wel duidelijk. Geeft niet, want Michonne is een badass
Geeft wel een bijzondere wending. Zombies die stijf van bevriezing proberen te bewegen wat nauwelijks gaat. Dus worden mensen, die nog leven, meer actief omdat het iets veiliger is. Kan leuke conflicten opleveren.Akaendra schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:03:
[...]
Georgia is redelijk subtropisch in klimaat dus echt winter zoals ze kennen in bijvoorbeeld New York zul je niet snel gaan zien. Daarnaast zouden de zombies ook niet echt kunnen bewegen in de winter gok ik zo.
Het doet er niet toe, maar was Rick wel gerold of had hij de sleutels erin laten zitten. Kon zijn dat hij qua gewoonte aan zijn broekzak voelde. En anders kan ik het wel zien, omdat Jesus nogal spontaan tegen Rick aan botste.
En eerst dat ik even dat Jesus die knakker was met zijn "W" op zijn voorhoofd.
En eerst dat ik even dat Jesus die knakker was met zijn "W" op zijn voorhoofd.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Haha "Two really great ones, two good ones and 6 fillers"
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
GEWELDIGE video!!! Ging regelmatig goed stuk. En laten we eerlijk zijn: veel slaat toch gewoon de spijker op z'n kop. Vooral het gedeelte over "an show that's build around the premise that any main character can die at any moment, but is desolved into a show where any supporting character can die at any moment. Het elke seizoen een thuishaven zoeken die uiteindelijk vernietigd wordt is ook treffend. En idd het "two great ones, to good ones and 4 hours of fillers". En worden nog meer dingen gezegd die gewoon echt spot on zijn. Thanks voor de video.Donstil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:14:
Haha "Two really great ones, two good ones and 6 fillers"
[video]
Vond het best een prima aflevering, alleen wordt Jesus weer zo apart geïntroduceerd, de meeste gebeurtenissen komen echt op mij over alsof de schrijvers van deze serie er allemaal niet zo'n zin in hebben, vaak zo slecht bedacht en uitgewerkt om toch maar die ene weg te forceren die ze op willen..
Buiten dat vind ik het personage van Jesus wel lachen, maar ik vraag me dan altijd af wat dit soort lonely personages gedaan hebben om te overleven aangezien de uitbraak inmiddels 1-2(?) jaar geleden is in de serie? Dit wordt eigenlijk vrij vaak niet duidelijk gemaakt, bij die priester bijv ook al niet, die dus al die tijd de kluizenaar in de kerk heeft uit lopen hangen en nog nooit een zombie had gedood?
Buiten dat vind ik het personage van Jesus wel lachen, maar ik vraag me dan altijd af wat dit soort lonely personages gedaan hebben om te overleven aangezien de uitbraak inmiddels 1-2(?) jaar geleden is in de serie? Dit wordt eigenlijk vrij vaak niet duidelijk gemaakt, bij die priester bijv ook al niet, die dus al die tijd de kluizenaar in de kerk heeft uit lopen hangen en nog nooit een zombie had gedood?
Verwijderd
Ongefundeerd commentaar op de schrijvers (ze hebben er geen zin in? wtf), maar zelf niet kunnen bedenken dat Jesus wel eens deel kan uitmaken van een andere community? We weten nog net niets van hem, maar je gaat er al van uit dat hij een lone wolf is en vindt dit bij voorbaat al onrealistisch. Althans dat maak ik op uit het feit dat je jezelf afvraagt wat hij gedaan heeft om te overleven en hij volgens jou een lonely personage is.Scrtz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:02:
Vond het best een prima aflevering, alleen wordt Jesus weer zo apart geïntroduceerd, de meeste gebeurtenissen komen echt op mij over alsof de schrijvers van deze serie er allemaal niet zo'n zin in hebben, vaak zo slecht bedacht en uitgewerkt om toch maar die ene weg te forceren die ze op willen..
Door dat soort vooringenomenheid is het lastig kritiek serieus te nemen, lijkt op tunnelvisie.
Je kunt ook continue 1 kant op redeneren om een serie maar te pakken op punten die je storen ipv meerdere kanten bekijken. Oplossing lijkt me de serie met een frissere blik bekijken of gewoon stoppen met kijken.
Of je start gewoon een open discussie over je gedachten over Jesus, wie hij is en waar hij vandaan komt. Dat praat een stuk fijner voor de mensen die over het algemeen wel de serie waarderen.
Hij heeft in ieder geval niet al die tijd rondgezworven. Rick merkte ook al op dat zijn baard netjes getrimd was, als je van dag tot dag overleeft ergens dan heb je daar de tijd/middelen niet voor. Daarnaast waren z'n kleren niet gehavend terwijl als je al die tijd rondgezworven hebt dat wel het geval zou zijn.Scrtz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:02:
We kunnen dus redelijk veilig stellen dat hij in ieder geval onderdak gehad heeft ergens. Waar dat precies is geweest weten we (nog) niet en of hij onderdeel uitmaakt van een andere groep ook (nog) niet.
Gabriel heeft inderdaad de kerk deuren op slot gegooid en is zo min mogelijk buiten geweest. Dat werd wel vrij duidelijk gemaakt, maar ik vraag me ook af wat je dan verwacht? Van elk karakter een origin story van een paar afleveringen?
Wie zegt dat Jezus al die tijd alleen geweest is?Scrtz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:02:
spoiler: Jezus @ comic
Dat was ie namelijk niet! Hij komt van de Hilltop Colony, een nederzetting die ook in de buurt van DC zit met daarin ong. 200 mensen.
[ Voor 8% gewijzigd door Spooksel op 24-02-2016 09:36 ]
Ik dacht eigenlijk dat ze al een heel eind richting DC waren nu, daar heb je wel winter toch?Zeror schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:00:
[...]
De regio, staat Georgia, waar het afspeelt heeft een bijna subtropisch klimaat waardoor winterse taferelen niet echt zichtbaar zijn. Daarnaast wordt er in de winter niet gefilmd voor de serie.
bron: http://www.cinemablend.co...s-Walking-Dead-69934.html
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat heb je wel in World War Z (Het boek dan, niet die slechte film). Zo 'winnen' de levenden uiteindelijk.Zeror schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:15:
[...]
Geeft wel een bijzondere wending. Zombies die stijf van bevriezing proberen te bewegen wat nauwelijks gaat. Dus worden mensen, die nog leven, meer actief omdat het iets veiliger is. Kan leuke conflicten opleveren.
Spooksel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:33:
[...]
spoiler: Jezus @ comicDat was ie namelijk niet! Hij komt van de Hilltop Colony, een nederzetting die ook in de buurt van DC zit met daarin ong. 200 mensen.
spoiler:
Yep, ik hoop ook dat het huisdiertje in de serie zit. 
"When you grow up your heart dies"
sjaool schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:12:
[...]
spoiler:Yep, ik hoop ook dat het huisdiertje in de serie zit.
spoiler: Reactie op comic opmerking
Zou wel lachten zijn, maar die hoort niet bij Jezus
Shiva hoort bij Ezekiel van de The Kingdom. Geen idee of ze dat in de show gaan schrijven echter, Alexandria + Hilltop + Kingdom + Saviours... hoewel het in de comics natuurlijk een extreem cool verhaal is lijkt het me best wel extreem veel materiaal en karakters voor de serie. Dan krijg je toch weer een beetje dat GoT effect waarbij ook echt superveel karakters missen omdat het anders een beetje een overload wordt voor de gemiddelde tv kijker.
-knip-Spooksel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:45:
[...]
spoiler: Reactie op comic opmerkingZou wel lachten zijn, maar die hoort niet bij JezusShiva hoort bij Ezekiel van de The Kingdom. Geen idee of ze dat in de show gaan schrijven echter, Alexandria + Hilltop + Kingdom + Saviours... hoewel het in de comics natuurlijk een extreem cool verhaal is lijkt het me best wel extreem veel materiaal en karakters voor de serie. Dan krijg je toch weer een beetje dat GoT effect waarbij ook echt superveel karakters missen omdat het anders een beetje een overload wordt voor de gemiddelde tv kijker.
Edit:
spoiler:
Dan misschien toch Negan waar ze dit seizoen nog naartoe werken en wordt Ezekiel geintroduceerd in seizoen 7
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 24-02-2016 12:30 ]
spoiler:
Dat lijkt mij niet echt logisch, zijn hele betrokkenheid in het verhaal is tenslotte in de strijd tegen Negan
In de comics deelt hij de lakens met Michonne uiteindelijk, nu die in de serie aan Rick gekoppeld wordt (ipv Andrea) nemen de schrijvers iig die link met Ezekiel alvast weg!
Man man man, deze serie zat al vol met zaken waarvan je duidelijk aan ziet komen wat er gaat gebeuren. Maar dit leek wel een episode van dumb and dumber.
Asus Zenbook i7 256gb
Spooksel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:02:
spoiler:Dat lijkt mij niet echt logisch, zijn hele betrokkenheid in het verhaal is tenslotte in de strijd tegen NeganIn de comics deelt hij de lakens met Michonne uiteindelijk, nu die in de serie aan Rick gekoppeld wordt (ipv Andrea) nemen de schrijvers iig die link met Ezekiel alvast weg!
spoiler:
Daarnaast is een tijger ook best onpraktisch om te gebruiken als prop voor een serie? Daarmee valt het unieke van het karakter ook wel weg. Daarnaast is Michonne nu met Rick samen dus daar is hij 'ook niet voor nodig'. Ik denk dat we hem niet gaan zien.
Heeft iemand de nieuwe TellTale game over Michone (https://www.telltalegames...feb-23-ios-android-feb-25) al gespeeld?
Ik zag het vandaag pas, maar ga hem binnenkort wel aanschaffen.
Ik zag het vandaag pas, maar ga hem binnenkort wel aanschaffen.
Spooksel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:45:
[...]
spoiler: Reactie op comic opmerkingZou wel lachten zijn, maar die hoort niet bij JezusShiva hoort bij Ezekiel van de The Kingdom. Geen idee of ze dat in de show gaan schrijven echter, Alexandria + Hilltop + Kingdom + Saviours... hoewel het in de comics natuurlijk een extreem cool verhaal is lijkt het me best wel extreem veel materiaal en karakters voor de serie. Dan krijg je toch weer een beetje dat GoT effect waarbij ook echt superveel karakters missen omdat het anders een beetje een overload wordt voor de gemiddelde tv kijker.
spoiler:
Tja, ik zou het maar jammer vinden. Die hele oorlog tegen Negan en zijn groep is een essentieel verhaal.
Megajr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:32:
[...]
spoiler:Daarnaast is een tijger ook best onpraktisch om te gebruiken als prop voor een serie? Daarmee valt het unieke van het karakter ook wel weg. Daarnaast is Michonne nu met Rick samen dus daar is hij 'ook niet voor nodig'. Ik denk dat we hem niet gaan zien.
spoiler:

Haha, dat zou wel eens een dure aangelegenheid kunnen worden binnen het budget. Met het risico dat het er gewoon te nep uit gaat zien, mochten ze het inderdaad willen doen.
Le Enfant! schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:15:
[...]
spoiler:Tja, ik zou het maar jammer vinden. Die hele oorlog tegen Negan en zijn groep is een essentieel verhaal.
spoiler:
Die oorlog komt ook wel hoor, maar ik denk dat ze het mogelijk beperken tot Alexandria/Hilltop vs Saviours en mogelijk The Kingdom (en dus Ezekiel/Shiva) achterwege laten. Ik hoop het niet natuurlijk, want... tof karakter 
[ Voor 58% gewijzigd door Spooksel op 24-02-2016 14:35 ]
Ik bedoelde daar niet zozeer de situaties mee die ik noemde, maar meer in het algemeen. Vaak als iemand dood moet of juist moet overleven dan komen de meest onrealistische gebeurtenissen voor, alleen maar omdat dat de schrijver dan beter uit komt.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:44:
[...]
Ongefundeerd commentaar op de schrijvers (ze hebben er geen zin in? wtf), maar zelf niet kunnen bedenken dat Jesus wel eens deel kan uitmaken van een andere community? We weten nog net niets van hem, maar je gaat er al van uit dat hij een lone wolf is en vindt dit bij voorbaat al onrealistisch. Althans dat maak ik op uit het feit dat je jezelf afvraagt wat hij gedaan heeft om te overleven en hij volgens jou een lonely personage is.
Door dat soort vooringenomenheid is het lastig kritiek serieus te nemen, lijkt op tunnelvisie.
Je kunt ook continue 1 kant op redeneren om een serie maar te pakken op punten die je storen ipv meerdere kanten bekijken. Oplossing lijkt me de serie met een frissere blik bekijken of gewoon stoppen met kijken.
Of je start gewoon een open discussie over je gedachten over Jesus, wie hij is en waar hij vandaan komt. Dat praat een stuk fijner voor de mensen die over het algemeen wel de serie waarderen.
Nee tuurlijk hoeft dat niet maar ik vraag me wel af hoe zo'n persoon al die tijd heeft kunnen overleven, zoals die priester, hoe heeft die in gods naam achter gesloten kerkdeuren al die tijd kunnen overleven qua eten etc en zijn er nooit zombies op die kerk afgekomen?
Die priester heeft inderdaad al die tijd in zijn kerk gezeten en is heel soms eens naar buiten gegaan, dat komt gewoon terug in te de serie hoor. Net als het feit dat alle walkers buiten op den duur inderdaad gewoon weer vertrokken zijn, ook al stonden ze in het begin tegen die kerk aan te bashen. Op een gegeven moment gebeurt er gewoon iets ergens, iets dat herrie maakt, whatever en dan lopen die walkers weer verder.
Voor wat betreft zijn eten kon je zien dat hij een behoorlijke voorraad had liggen.
Voor wat betreft zijn eten kon je zien dat hij een behoorlijke voorraad had liggen.
Verwijderd
Ja ok, die vragen zijn ook allemaal prima te behappen en daar kun je over praten. De strip laat daar ook simpelweg heel veel open.Scrtz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:40:
[...]
Ik bedoelde daar niet zozeer de situaties mee die ik noemde, maar meer in het algemeen. Vaak als iemand dood moet of juist moet overleven dan komen de meest onrealistische gebeurtenissen voor, alleen maar omdat dat de schrijver dan beter uit komt.
Nee tuurlijk hoeft dat niet maar ik vraag me wel af hoe zo'n persoon al die tijd heeft kunnen overleven, zoals die priester, hoe heeft die in gods naam achter gesloten kerkdeuren al die tijd kunnen overleven qua eten etc en zijn er nooit zombies op die kerk afgekomen?
Door de manier van posten lijkt het soms of mensen zich enkel ergeren aan de serie en dit continue komen vertellen zonder verdere discussie.
Jesus zal nog moeten blijken hoe dit is gelukt, wat die pastoor betreft ik denk dat die een aardige voorraad had waar hij nagenoeg doorheen was. De zombies zullen nooit de kerk binnengekomen zijn en daar ook niet specifiek op afkomen, want het maakt weinig geluid.
En dan denk ik dat sommigen mensen sneller iets onrealistisch vinden dan anderen (binnen een post-apocalyptische zombie wereld).
Ja maar vind het dan toch wel frappant dat hij nog nooit een zombie heeft moeten afmaken.Spooksel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:44:
Die priester heeft inderdaad al die tijd in zijn kerk gezeten en is heel soms eens naar buiten gegaan, dat komt gewoon terug in te de serie hoor. Net als het feit dat alle walkers buiten op den duur inderdaad gewoon weer vertrokken zijn, ook al stonden ze in het begin tegen die kerk aan te bashen. Op een gegeven moment gebeurt er gewoon iets ergens, iets dat herrie maakt, whatever en dan lopen die walkers weer verder.
Maar goed het zijn meer wat losse gedachtes die dan in mij opkomen tijdens het kijken, iets wat ik bij veel series niet echt heb maar bij TWD wel vaak. Misschien heb ik ook wel te hoge verwachtingen van TWD gehad, maar ik blijf nu wel gewoon kijken omdat het wel vermakelijk blijft.
Denk dat het budget bij veel beslissingen ook wel heeft meegespeeld in wat voor richting ze uit zijn gegaan met de serie, ook qua acteurs ligt het niveau niet altijd even hoog.
Echt irritaties heb ik niet meer met TWD eigelijk, iets wat vorige seizoenen wel anders was, toen vond ik er echt teveel situaties in zitten die gewoon nergens op sloegen en onnodig waren in mijn ogen, de laatste 2 seizoenen zijn imo al een stuk sterker geworden.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:46:
[...]
Ja ok, die vragen zijn ook allemaal prima te behappen en daar kun je over praten. De strip laat daar ook simpelweg heel veel open.
Door de manier van posten lijkt het soms of mensen zich enkel ergeren aan de serie en dit continue komen vertellen zonder verdere discussie.
Jesus zal nog moeten blijken hoe dit is gelukt, wat die pastoor betreft ik denk dat die een aardige voorraad had waar hij nagenoeg doorheen was. De zombies zullen nooit de kerk binnengekomen zijn en daar ook niet specifiek op afkomen, want het maakt weinig geluid.
En dan denk ik dat sommigen mensen sneller iets onrealistisch vinden dan anderen (binnen een post-apocalyptische zombie wereld).
[ Voor 31% gewijzigd door Scrtz op 24-02-2016 14:53 ]
Megajr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:32:
[...]
spoiler:Daarnaast is een tijger ook best onpraktisch om te gebruiken als prop voor een serie? Daarmee valt het unieke van het karakter ook wel weg. Daarnaast is Michonne nu met Rick samen dus daar is hij 'ook niet voor nodig'. Ik denk dat we hem niet gaan zien.
spoiler:
En als ze nu eens juist Rick en Michonne samen laten zijn om later meer spanning te kunnen creëren tussen Rick en Ezekiel (even buiten beschouwing laten of dat nu past of niet) en dus ook voor de serie. Lijkt me best gaaf effect voor de serie als zo'n gast met een tijger ineens tegenover je staat terwijl ie met je lover er vandoor. Drama!
spoiler:
Met CGI kun je een hoop ja! Maar het lijkt mij lastig in te passen in de serie. Je productie tijd wordt langer en het is een vrij dure techniek. Game of Thrones past het wel toe maar dat is elk seizoen ook een mega circus. The Walking Dead is van een kleiner kaliber dan Game of Thrones is als serie dus ik vraag mij af of het haalbaar is.
Zeror schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:27:
[...]
spoiler:En als ze nu eens juist Rick en Michonne samen laten zijn om later meer spanning te kunnen creëren tussen Rick en Ezekiel (even buiten beschouwing laten of dat nu past of niet) en dus ook voor de serie. Lijkt me best gaaf effect voor de serie als zo'n gast met een tijger ineens tegenover je staat terwijl ie met je lover er vandoor. Drama!
spoiler:
Maar ze hebben juist er hard naar toe gewerkt om Rick en Michonne samen te brengen. Het zou wel een hoop drama zijn maar ook een hoop werk voor niets. Een zorgvuldig opgebouwde relatie voor een beetje extra drama? Ik reken er niet op zelf. Ik hoop wel dat we Ezekiel te zien krijgen maar gezien de richting en het onpraktische van een tijger (echt of CGI) zie ik het niet direct gebeuren.
Het kan nu wel, want ze zitten er toch:Akaendra schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:03:
[...]
Georgia is redelijk subtropisch in klimaat dus echt winter zoals ze kennen in bijvoorbeeld New York zul je niet snel gaan zien. Daarnaast zouden de zombies ook niet echt kunnen bewegen in de winter gok ik zo.
De Rick X Michonne zat er al zo lang aan te komen, dat was aan het begin van de ep al wel duidelijk. Geeft niet, want Michonne is een badass
In de comics dacht ik dat Alexandria wel winter had. Kwamen ze niet in de wintertijd daar aan (in de comics)?
De laatste aflevering vond ik eigenlijk best grappig. Ja, het was wel een beetje slapstick achtig maar gaf tegelijkertijd pijnlijk duidelijk aan dat als alles te lang te makkelijk gaat (geen dreigend gevaar) dat je snel te makkelijk ergens over gaat denken en niet meer zo voorzichtig bent. Natuurlijk best suf dat je als doorgewinterde survivor als Rick én Daryl je om de tuin laat leiden met wat lullige rotjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 26-02-2016 16:11 ]
Denk eigenlijk juist Daryll wat meer op zn hoede moet zijn (hij is al wat voorzichtiger en sceptischer betreft mensen werven), vanwege het geval met de gasten v Negan...
Met dat Rotjes kan gebeuren... je gaat natuurlijk kijken wat voor knallen je hoort...
Maar dat Jesus op de dak is geklommen zonder te weten is wel dom (en waarom rij je niet meteen eerst een stuk weg?)
Ook vaag waarom Jesus met de wagen stilstond terwijl er niks aan de wagen mankeerde...
En dat Rick en Daryll inclusief tussenstop bij snoepautomaat hem ook weten in te halen
(Maar ik stoor mij er niet aan hoor)
Met dat Rotjes kan gebeuren... je gaat natuurlijk kijken wat voor knallen je hoort...
Maar dat Jesus op de dak is geklommen zonder te weten is wel dom (en waarom rij je niet meteen eerst een stuk weg?)
Ook vaag waarom Jesus met de wagen stilstond terwijl er niks aan de wagen mankeerde...
En dat Rick en Daryll inclusief tussenstop bij snoepautomaat hem ook weten in te halen
(Maar ik stoor mij er niet aan hoor)
[ Voor 3% gewijzigd door Eek2nd op 26-02-2016 17:02 ]
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.