Waarom? Dit is een discussie over TWD, het realisme hoort daar ook bij toch, evenals de "wat zou jij doen" scenario's. Wat mij betreft prima dat mensen kritisch naar het regisseerwerk kijken.
De enige posts die ik niet kan waarderen zijn in de trant van: "ik stop met kijken" of "ik overweeg stoppen met kijken." Prima als je dat wilt, maar hou dat lekker voor jezelf. Wie boeit dat nou, dat jij stopt met kijken?
Onderstaande quotes ben ik het dan ook mee eens, en ik vind ze zeker een toegevoegde waarde hebben op dit forum:
sewer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:30:
Wat ik altijd een beetje apart aan de serie vind is dat er geen enkele jota klopt van hoe dicht of ver bij de walkers staan tussen twee scenes.
Laatste aflevering ook weer, dan rent Maggie een trap op, en ze is in het eerste shot al hoog genoeg met de voet en de walkers staan er nog een stukje vanaf, maar in het volgende shot zitten ze flink aan haar benen te trekken. Dit gebeurt zo consequent fout, ook dat ze naar de huizen moesten rennen nadat de toren was omgevallen, opeens waren Rick en Michonne gigantisch omsingeld (wat al niet klopte) en hebben ze de grootste problemen, rennen ze uiteindelijk met z'n alleen het huis in, krijg je dan een shot van boven het huis dat er in die straat en een straat verder geen enkele walker te vinden is

haha
Vorige seizoenen ook al, staan ze helemaal alleen in een bos zonder al te veel bomen, en hoor en zie je helemaal geen walker, het shot daarna staat heel onverwacht zo'n slome manke walker in de nek te hijgen met alle zombie-geluiden erbij
Maar voor de rest wel een vermakelijke serie hoor

mark-k schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:59:
Ik vond het trouwens wel apart dat ze er gewoon tussendoor konden lopen met hun gezicht en haar nog helemaal schoon. Dat was toen in seizoen 2 (?) niet zo toch? Als het voor de geur is lijkt me toch dat ze je gezicht het snelste ruiken, op neushoogte zegmaar.
Edit: bij de post credits scène had ik wel even zoiets van 'wtf, gaan ze gewoon uitstappen zonder wapens?' ze hadden 100 meter eerder al kunnen stoppen, even Abraham tijd geven zijn RPG te laden en dan in een keer dat hele groepje weg kunnen blazen. Hopen dat ze het voor elkaar krijgen dat ze hun spullen kunnen houden en daryl nog een nieuwe motor te pakken krijgt van ene.
Ik wil er nog aan toevoegen dat Carol naar mijn weten ook een pistool bij zich had. Ze liet weliswaar wat kogels vallen, maar Morgan en de Wolf konden niet weten dat het niet geladen was, als dat zo was.
Sowieso had ze kunnen weten dat ze in haar huidige toestand met een mes niks tegen Morgan zou kunnen beginnen.
Om nog maar te zwijgen over de confrontatie tussen Rosita, Tara, Eugene vs de Wolf. Je neemt het risico dat de Wolf 6 mensen van je groep afmaakt om er 1 te redden?
(Tip: Geleerd van Jack Bauer (24): Nooit je wapen opgeven! In een dergelijke gijzelingssituatie maak je de gijzelnemer duidelijk dat je niets geeft om de persoon die hij gijzelt. Geeft de gijzelnemer dan nog niet op, dan schiet je de gegijzelde in het been. De gegijzelde zal naar de grond gaan, vrij baan om te schieten.)
En gaat het onverhoopt toch mis, dan ben je 1 persoon kwijt ipv 6.
En over dat autistische joch dat "mom,mom" schreeuwt op het einde; dat had je van tevoren kunnen inschatten. Mogelijke oplossingen: verbergen onder zijn moeders " zombiekleed", een chokehold tot ie bewusteloos is, mond dichttapen, of hem ergens achter slot en grendel verbergen.
De stervende Deanna had trouwens een ideale afleidingsmanoeuvre kunnen vormen voor de groep, door zo luid mogelijk een andere kant op te gaan om de zombies weg te trekken van de groep. Want ze had blijkbaar nog energie genoeg op het eind.
Met dit alles gezegd, wil ik wel benadrukken dat ik de serie nog steeds met zeer veel plezier bekijk. Maar in retroperspectief: Dat heb ik ook meer dan 10 jaar met GTST gedaan, totdat het ineens niet meer boeide.
Als afsluiter nog even over een hele andere boeg: Laat Abraham aub verdergaan met Sasha en Rosita dumpen. En dan Tara en Rosita als stelletje...
Heeft Eugene ook weer wat te gluren!