Volgens mij was het bereik in het bos ook het probleem waardoor Daryl Sasha niet te pakken kreeg. Dat zou betekenen dat de range een paar km max is (door dichte bebossing wat minder). Enige optie is denk ik gewoon die twee die zn motor hebben (of een onbekend iemand met dezelfde walkie, die andere groep had er bijvoorbeeld ook).Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:45:
Ik weet niet precies wat het bereik is van die walkie talkies, maar de afstand tot Alexandria was ongeveer 32km op het moment van het wegrijden bij die horde. Als ze nog steeds min of meer zo ver weg zijn bij Alexandria dan lijkt het me stug dat het Eugene is, laat staan Glenn. Dan is het realistischer dat het die motordief en zijn vriendinnetje zouden zijn.
Trouwens, die motordief is blijkbaar Dwight en in de comics...
En nog even een aparte met een BIG BIG warning, over iets wat Dwight doet:
spoiler: Over Dwight...
... is Dwight een Saviour wiens vrouw (Sherry) ondereel is van Negan zijn harem. Dwight zijn gezicht is half weggesmolten door Negan omdat hij in feite aan zijn eigen vrouw gezeten heeft terwijl ze 'eigendom' is van Negan.
spoiler: OP EIGEN RISICO
Dwight is degene die in de comics Abraham doodschiet met een kruisboog... en wat heeft Dwight nu gestolen van Daryll, precies... :P!
[ Voor 10% gewijzigd door Spooksel op 17-11-2015 10:36 ]
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Kerel, zet de volgende keer alles in de spoiler tags ofzo...
Hey, als je het niet wilt weten dan moet je niet klikken... 't is niet alsof ik niet duidelijk genoeg was daarover.
[ Voor 6% gewijzigd door Spooksel op 17-11-2015 10:44 ]
Op eigen Risico toch even de spoiler gekeken. Dan lijkt het me vrij logisch dat de help toch van de motordief af komt.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:14:
spoiler: Over Dwight...... is Dwight een Saviour wiens vrouw (Sherry) ondereel is van Negan zijn harem. Dwight zijn gezicht is half weggesmolten door Negan omdat hij in feite aan zijn eigen vrouw gezeten heeft terwijl ze 'eigendom' is van Negan.
spoiler: OP EIGEN RISICODwight is degene die in de comics Abraham doodschiet met een kruisboog... en wat heeft Dwight nu gestolen van Daryll, precies... :P!
[ Voor 5% gewijzigd door Aksnes op 17-11-2015 10:55 ]
Glenn zou wel dood zijn... maar toch vind ik het gek dat de rest van de groep niet weet precies of die dood is en hoe is die dan gestorven (ja, zij kunnen gissen natuurlijk, zo moeilijk is het ook weer niet).
Maar verhaallijn - logisch zou ik verwachten dat zij op een of andere manier achterhalen wat met Glenn is gebeurd. Glenn zijn verhaallijn in mijn ogen is nog niet afgesloten.
Roep voor help kwam naar mijn idee van Dwight. Het kan haast niet anders...
Maar verhaallijn - logisch zou ik verwachten dat zij op een of andere manier achterhalen wat met Glenn is gebeurd. Glenn zijn verhaallijn in mijn ogen is nog niet afgesloten.
Zo raar is het niet dat ze in Alexandria nog geen uitsluitsel hebben over Glenn, hij en Nicholas bleven achter in dat dorpje om te proberen die horde weg te lokken van de anderen en de rest zit in Alexandria nu met een nogal groot walker probleem. Vorige week zagen we dat Maggy/Aaron een poging deden om zijn lot te ontdekken, maar dat mislukte.
Dus ja, zolang de Alexandrians niet fatsoenlijk op verkenning kunnen zullen ze voorlopig nog geen zekerheid hebben over Glenn.
Vergeet ook niet dat de hele tijdspanne van alle 'in het heden' episodes in dit seizoen tot nu toe nog maar 2, max 3 dagen omvat he
Dus ja, zolang de Alexandrians niet fatsoenlijk op verkenning kunnen zullen ze voorlopig nog geen zekerheid hebben over Glenn.
Vergeet ook niet dat de hele tijdspanne van alle 'in het heden' episodes in dit seizoen tot nu toe nog maar 2, max 3 dagen omvat he
[ Voor 12% gewijzigd door Spooksel op 17-11-2015 11:04 ]
Dit is uit de comics... Zijn ze een tijd geleden al min of meer van afgeweken. Dus is nog lang niet zeker dat dit ook gaat gebeuren.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:14:
spoiler: Over Dwight...... is Dwight een Saviour wiens vrouw (Sherry) ondereel is van Negan zijn harem. Dwight zijn gezicht is half weggesmolten door Negan omdat hij in feite aan zijn eigen vrouw gezeten heeft terwijl ze 'eigendom' is van Negan.
spoiler: OP EIGEN RISICODwight is degene die in de comics Abraham doodschiet met een kruisboog... en wat heeft Dwight nu gestolen van Daryll, precies... :P!
Klopt helemaal dat ze her en der flinke aanpassingen gedaan hebben tov de comics, maargoed we zullen het gaan zien
Voor mij is TWD nu echt werkelijk bezig aan een STEENGOEIE reeks en ik zit iedere week weer echt snoeihard vastgelijmd aan de kijkbuis
Lekker interessant die comics. Open je eigen topic. Echt superirritant om daar steeds omheen te moeten lezen, en (al dan niet onbedoeld) half gespoilerd te worden.
Ja, een interview met Daryl ... die kan toch redelijk acteren hè ?Thunder00x schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:55:
In een interveiw is gezegd dat het NIET Glenn is die help riep.
“Walking Dead” grumble thread: Yes, of course that was Glenn’s voice on the walkie-talkie at the end
Wel ongelooflijk dat alles wegrot, maar een doosje sigaren achterop een truck blijft droog ...
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 17-11-2015 11:41 ]
Wow, zuurpruim much? Je bent niet verplicht om hier mee te lezen hoor, maak een TR ofzo als je het er niet mee eens bent. Ik en anderen trekken hier wel vaker vergelijkingen met de comics, waar deze HELE SERIE tenslotte op gebaseerd is en dat doen we altijd gewoon netjes in spoilers. Maar, als je zwarte blokken zo vervelend vind wil ik die ook wel achterwege laten hoor, krijg je alles gewoon direct te zien... maargoed, dat doen we maar niet.MarcoC schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:34:
Lekker interessant die comics. Open je eigen topic. Echt superirritant om daar steeds omheen te moeten lezen, en (al dan niet onbedoeld) half gespoilerd te worden.
Hehe, daar had ik het met een maat van mij vanmorgen ook al over. Net als die kist met RPG munitie, die ziet echt ook nog vrijwel onaangeraakt uit daar. Niet normaal, wij vermoeden dat het uit een stash komt van die lui die Daryll/Sacha/Abraham tegenkwamen in dat dorpje waarvaan we dus vermoeden dat ze...Goner schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:38:
[...]
Wel ongelooflijk dat alles wegrot, maar een doosje sigaren achterop een truck blijft droog ...
spoiler: Hun herkomst, alleen de groeperingsnaam
... een outpost vormen van 'The Saviours'
Misschien rijdt die knakker wel recht de horde inOlga2000 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:59:
Mejor así
eensch, zit ook niet te wachten op die comics vermeldingen steeds.MarcoC schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:34:
Die kist was gewoon van ABS of een andere kunststof. Dat rot niet. Die sigaren dacht ik meteen al, wtf.. Maar goed, het moet ook leuk blijven.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:48:
[...]
Hehe, daar had ik het met een maat van mij vanmorgen ook al over. Net als die kist met RPG munitie, die ziet echt ook nog vrijwel onaangeraakt uit daar. Niet normaal, wij vermoeden dat het uit een stash komt van die lui die Daryll/Sacha/Abraham tegenkwamen in dat dorpje waarvaan we dus vermoeden dat ze...
spoiler: Hun herkomst, alleen de groeperingsnaam... een outpost vormen van 'The Saviours'
Het rot inderdaad niet, maar zo spik en span na al die jaren... lastig
Is het misschien een idee om voor de mensen die zo lopen te janken om comic spoilers dat we bij de spoilers vermelden dat het om comicspoilers gaat?
Leuk leuk leuk...Eindelijk Daryl eens in beeld.
Abraham ben ik niet zo'n fan van. Ik had een hap in zijn neus niet zo heel erg gevonden...
Vond het ook een vreemd stukje. Maar goed hij heeft die RPG wel in de truck liggen (lekker combi trouwens: paar RPG's in een truck vol benzine
, dat zal vast geen toeval zijn). Dacht dat het een valstrik was...
Ik was helaas wat afgeleid tussendoor dus even een paar vragen van zaken die ik vreemd vond:
Abraham, Sasha en Daryl werden beschoten door een of andere bende. Ze gingen er vandoor, Daryl viel, en de andere twee vluchten een gebouw in datzelfde stadje in.
Die bende blijft gewoon stokstijf staan waar ze staan? Die gaan niet achter die 3 aan? Abraham loopt daarna beetje in het zicht over een brug en daar ook in het zicht van diezelfde bende staat (schijnbaar al een tijdje aan de zombie te zien) een auto met gloednieuwe RPG's?
Dan komt Daryl (via dezelfde route?) aanrijden in een truck vol(?) benzine en haalt 'ie op z'n gemak Sasha en Abraham op?
En natuurlijk erg gemeen dat z'n motor en kruisboog zo lafhartig gestolen werden...
Ik lees dat hij zijn kruisboog weer terug moet krijgen? Die is hij toch al eens eerder verloren dacht ik? En toen in een zo'n 'outdoor store' een nieuwe gevonden?
Walkie 'help' kan uit Alexandria komen natuurlijk? Wie weet rijden ze er al wel in de buurt. Is maar half uurtje rijden natuurlijk.
Abraham ben ik niet zo'n fan van. Ik had een hap in zijn neus niet zo heel erg gevonden...
Vond het ook een vreemd stukje. Maar goed hij heeft die RPG wel in de truck liggen (lekker combi trouwens: paar RPG's in een truck vol benzine
Ik was helaas wat afgeleid tussendoor dus even een paar vragen van zaken die ik vreemd vond:
Abraham, Sasha en Daryl werden beschoten door een of andere bende. Ze gingen er vandoor, Daryl viel, en de andere twee vluchten een gebouw in datzelfde stadje in.
Die bende blijft gewoon stokstijf staan waar ze staan? Die gaan niet achter die 3 aan? Abraham loopt daarna beetje in het zicht over een brug en daar ook in het zicht van diezelfde bende staat (schijnbaar al een tijdje aan de zombie te zien) een auto met gloednieuwe RPG's?

Dan komt Daryl (via dezelfde route?) aanrijden in een truck vol(?) benzine en haalt 'ie op z'n gemak Sasha en Abraham op?
En natuurlijk erg gemeen dat z'n motor en kruisboog zo lafhartig gestolen werden...
Ik lees dat hij zijn kruisboog weer terug moet krijgen? Die is hij toch al eens eerder verloren dacht ik? En toen in een zo'n 'outdoor store' een nieuwe gevonden?
Walkie 'help' kan uit Alexandria komen natuurlijk? Wie weet rijden ze er al wel in de buurt. Is maar half uurtje rijden natuurlijk.
Helemaal geen zuurpruim, maar dit topic gaat over de serie. Ik kijk geen comics, en alle referenties naar eventuele verhaallijnen, gebeurtenissen of personages uit de comics zijn dan ook volledig offtopic. Daarom zeg ik: open je eigen topic over de comics als je daar zo graag over wilt praten.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:48:
[...]
Wow, zuurpruim much? Je bent niet verplicht om hier mee te lezen hoor, maak een TR ofzo als je het er niet mee eens bent. Ik en anderen trekken hier wel vaker vergelijkingen met de comics, waar deze HELE SERIE tenslotte op gebaseerd is en dat doen we altijd gewoon netjes in spoilers. Maar, als je zwarte blokken zo vervelend vind wil ik die ook wel achterwege laten hoor, krijg je alles gewoon direct te zien... maargoed, dat doen we maar niet.
Nee, gewoon je eigen topic openen.martyaintflying schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:58:
Is het misschien een idee om voor de mensen die zo lopen te janken om comic spoilers dat we bij de spoilers vermelden dat het om comicspoilers gaat?
[ Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 17-11-2015 12:14 ]
Kan ook gewoon een shot uit S06E3 zijn, vlak voor Nicholas een einde aan zijn leven maakt.
Shot uit S06E03:

Als ik zo eens lees..Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:14:
spoiler:
Abraham en Sasha hebben het wel leuk zo samen. Ze willen de kijker dus meer betrokken hebben met Abraham. Zou dus heel goed kunnen dat Abraham het loodje gaat leggen dit seizoen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Z'n kruisboog is al eerder gejat inderdaad, bij die kannibalen. Gelukkig heeft-ie m daar weer teruggevonden. Ik hoop dat dat nu ook weer gebeurt!readytoflow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:01:
L
MarcoC schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:12:
[...]
Helemaal geen zuurpruim, maar dit topic gaat over de serie. Ik kijk geen comics, en alle referenties naar eventuele verhaallijnen, gebeurtenissen of personages uit de comics zijn dan ook volledig offtopic. Daarom zeg ik: open je eigen topic over de comics als je daar zo graag over wilt praten.
[...]
Nee, gewoon je eigen topic openen.
offtopic:
Nope, d'r is hier altijd al een goede mix geweet tussen beide en comic tie-in's en referenties worden ook altijd gewoon netjes in het zwart gezet. Zelf zet ik er ook altijd bij waar de spoiler betrekking op heeft, dus ik zie het probleem niet. Ik blijf hier gewoon lekker over de comics praten en de anderen hopelijk ook.
Nope, d'r is hier altijd al een goede mix geweet tussen beide en comic tie-in's en referenties worden ook altijd gewoon netjes in het zwart gezet. Zelf zet ik er ook altijd bij waar de spoiler betrekking op heeft, dus ik zie het probleem niet. Ik blijf hier gewoon lekker over de comics praten en de anderen hopelijk ook.
Dat is het ook, maar in zijn shot ging het meer om het feit dat Glenn _ook_ een walkie talkie heeft en dat daarmee niet uitgesloten kan worden dat hij het niet zou zijn.agoNITE schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:22:
[...]
Kan ook gewoon een shot uit S06E3 zijn, vlak voor Nicholas een einde aan zijn leven maakt.
Shot uit S06E03:
[afbeelding]
Hmm, hij _moet_ natuurlijk niks terugkrijgen... Maar een deel van Daryll zijn image is natuurlijk wel dat hij een badass vechter is met zijn kruisboog, dus willen de fans natuurlijk graag zien dat hij hem weer terug krijgtreadytoflow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:01:
[ Voor 45% gewijzigd door Spooksel op 17-11-2015 12:34 ]
Enkele auto's vol gingen achter hen aan, 1 auto werd mee afgerekend, de andere crashe ergens tegenaan. Een andere auto ging achter daryl aan.readytoflow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:01:
Leuk leuk leuk...Eindelijk Daryl eens in beeld.
Vond het ook een vreemd stukje. Maar goed hij heeft die RPG wel in de truck liggen (lekker combi trouwens: paar RPG's in een truck vol benzine, dat zal vast geen toeval zijn). Dacht dat het een valstrik was...
Die bende blijft gewoon stokstijf staan waar ze staan? Die gaan niet achter die 3 aan? Abraham loopt daarna beetje in het zicht over een brug en daar ook in het zicht van diezelfde bende staat (schijnbaar al een tijdje aan de zombie te zien) een auto met gloednieuwe RPG's?![]()
Verder werd er ook gezegd dat dit geen ambush was maar een toevallige confrontatie en dat die mensen waarschijnlijk naar iemand op zoek waren.
Ik neem aan dat dit dezelfde mensen waren als in het bos...
Dat is het ook. Het ging meer om de rode cirkel en het woordje "help "agoNITE schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:22:
[...]
Shot uit S06E03:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Trank00l op 17-11-2015 12:50 ]
Hm, op de één of andere manier heb ik die hele grote rode cirkel over het hoofd gezien.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:31:
[...]
Dat is het ook, maar in zijn shot ging het meer om het feit dat Glenn _ook_ een walkie talkie heeft en dat daarmee niet uitgesloten kan worden dat hij het niet zou zijn.
Jammer dat dat leuke grietje dood moest. Oogte wel leuk. Hadden ze beter met Daryl achter kunnen laten zodat ze als een badass wraak kon nemen.
Vond het wel een goede twist verder. Kan aan mij liggen maar zag hem niet gelijk. Achteraf viel alles op z'n plek.
Wel benieuwt wie die stem nou echt is. Zullen we nog wel weer ff op moeten wachten gezien de preview voor volgende week.
Vond het wel een goede twist verder. Kan aan mij liggen maar zag hem niet gelijk. Achteraf viel alles op z'n plek.
Wel benieuwt wie die stem nou echt is. Zullen we nog wel weer ff op moeten wachten gezien de preview voor volgende week.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik had het over het HIJ GAAT IETS MEGA LIJP DOEN OMGOMGOMGOMG!!!1!! dat erboven stond, zonder spoiler tags. Ik heb nergens op geklikt.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:41:
Hey, als je het niet wilt weten dan moet je niet klikken... 't is niet alsof ik niet duidelijk genoeg was daarover.
Wat ik ook opvallend vond aan de aflevering. De tas leek compleet leeg. Maar toen hij erin keek zat er een onaangetast (nieuwe) doosje met daarin een insuline spuit. Terwijl toen ze nog in de gevangenis zaten al veel moeite hadden om medicijnen te vinden.
Als ik de spoilerwaarschuwing ook al moet gaan spoileren dan wordt het wel erg inception... daar ga ik niet aan beginnen hoor 
De persoon die daarna reageerde had in eerste instantie zelfs nog inhoudelijk weggegeven over mijn spoiler, maar dat is netjes weer verwijdert om huilies te voorkomen.
De persoon die daarna reageerde had in eerste instantie zelfs nog inhoudelijk weggegeven over mijn spoiler, maar dat is netjes weer verwijdert om huilies te voorkomen.
Mjah, we weten natuurlijk niet exact waar Dwight die spullen vandaan had. Waarschijnlijk bij die groepering vandaan die achter ze aan zaten, maarja... speculatieWouter_96 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:36:
Wat ik ook opvallend vond aan de aflevering. De tas leek compleet leeg. Maar toen hij erin keek zat er een onaangetast (nieuwe) doosje met daarin een insuline spuit. Terwijl toen ze nog in de gevangenis zaten al veel moeite hadden om medicijnen te vinden.
Wel erg jong niet? Weet trouwens niet eens hoe jij bentL1nt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:25:
Jammer dat dat leuke grietje dood moest. Oogte wel leuk.
Mejor así
Wel raar dan dat ze gelijk begonnen te knallen en toen ze die 3 in het bos tegenkwamen, heel ontspannen babbelend er op af wandelden ...KillerAce_NL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:36:
[...]
Verder werd er ook gezegd dat dit geen ambush was maar een toevallige confrontatie en dat die mensen waarschijnlijk naar iemand op zoek waren.
Ik neem aan dat dit dezelfde mensen waren als in het bos..
EDIT:
vond Tina ook wel leuk. Even opgezocht :
Liz E. Morgan
Film actress
Born: August 30, 1996 (age 19)
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 17-11-2015 14:29 ]
Netjes. Lijkt erg op Elisha Cuthbert vroeger.Goner schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:24:
[...]
Wel raar dan dat ze gelijk begonnen te knallen en toen ze die 3 in het bos tegenkwamen, heel ontspannen babbelend er op af wandelden ...
EDIT:
Liz E. Morgan
Film actress
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Net niet 2x zo oudBarbas schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:12:
[...]
Wel erg jong niet? Weet trouwens niet eens hoe jij bentmaar zag er wel erg jong uit
Neemt niet weg dat je iemand als aantrekkelijk mag beschouwen zonder gelijk viespeuk te zijn.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Oh zeker waar hoor, absoluut! Bedoelde het ook niet op die manier.. Sorry voor de implicatie.L1nt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:05:
[...]
Net niet 2x zo oud![]()
Neemt niet weg dat je iemand als aantrekkelijk mag beschouwen zonder gelijk viespeuk te zijn.
Mejor así
Het is de laatste tijd wel zo dat de afleveringen zo versplinterd lijken. Het gaat steeds over een paar mensen uit de (vaste) groep en in die afleveringen zie je niets over de anderen.
Persoonlijk vind ik dat wel fijn. Anders zie je zo hap-snap steeds maar heel oppervlakkig maar een beetje van alles.. En moet je weer een week wachten
Ik vond dit wel een mooie aflevering zo
Met Daryl is het altijd genieten, de badasss!
Ben benieuwd hoe het de volgende keer verder gaat. Ik had stiekem verwacht dat Daryl met die anderen terug naar Alexandria zou gaan en daar duizenden walkers zou zien. Had een verrassende wending
Edit* met die bedoel ik die man en vrouw, niet Sasha en Abraham
Ben benieuwd hoe het de volgende keer verder gaat. Ik had stiekem verwacht dat Daryl met die anderen terug naar Alexandria zou gaan en daar duizenden walkers zou zien. Had een verrassende wending
[ Voor 10% gewijzigd door Rempi op 17-11-2015 16:26 ]
Ik vond eigenlijk Abraham de badass van deze aflevering. Heerlijk moment toen hij de sigaren vond en stond te roepen tegen die zombie die aan dat hek bungelde met de RPG aan zijn schouder.Rempi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:25:
Ik vond dit wel een mooie aflevering zoMet Daryl is het altijd genieten, de badasss!
De spoilertags zijn zelf al een waarschuwing, daar hoeft niet nog weer een spoiler bij (nu weten we dus dat hij iets groots gaat doen, ipv dat hij gewoon een filler was en niet meer terugkomt: dus spoiler). Je had gewoon kunnen typen dat het over die persoon ging en de rest (naam, feit dat hij iets groots doet) in de spoilertags kunnen zetten.Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:40:
Als ik de spoilerwaarschuwing ook al moet gaan spoileren dan wordt het wel erg inception... daar ga ik niet aan beginnen hoor
[...]
Mjah, we weten natuurlijk niet exact waar Dwight die spullen vandaan had. Waarschijnlijk bij die groepering vandaan die achter ze aan zaten, maarja... speculatie
Ik vond haar in de serie heeeeel erg op zo'n Justin Bieber lookalike lijkenGoner schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:24:
[...]
Wel raar dan dat ze gelijk begonnen te knallen en toen ze die 3 in het bos tegenkwamen, heel ontspannen babbelend er op af wandelden ...
EDIT:
Liz E. Morgan
Film actress

Als je met "de laatste tijd" de laatste paar seizoenen bedoelt, ja.Snowwie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:15:
Het is de laatste tijd wel zo dat de afleveringen zo versplinterd lijken. Het gaat steeds over een paar mensen uit de (vaste) groep en in die afleveringen zie je niets over de anderen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het is dan ook: "The Adventures of TWD" -soap serieSnowwie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:15:
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Als je de laatste afleveringen, achter elkaar zet en dan opnieuw monteert heb je een aardige lange film, real-time bijnaNMe schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:35:
[...]
Als je met "de laatste tijd" de laatste paar seizoenen bedoelt, ja.De trip van de gevangenis naar Terminus is ook zo gemonteerd. Ik vond het wel wat hebben. De laatste paar afleveringen gebeuren allemaal min of meer gelijktijdig.
Vind niemand het eigenlijk wat vreemd dat die truck met rpg's boven op het dak van dat gebouw stond?
Hoe is die wagen daar gekomen?
Is geen gebouw, maar zo te zien een brug/viaduct of oprit naar parkeergarage. Er staan bijv. lantaarnpalen.
Dankjewel ... wat een afknapper zegRemy!!!! schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:25:
[...]
Ik vond haar in de serie heeeeel erg op zo'n Justin Bieber lookalike lijken

[ Voor 53% gewijzigd door Goner op 17-11-2015 23:32 ]
Aan de andere kant is de structuur wel vrij duidelijk zo. Ik vind het eigenlijk wel heel prettig. Het voelt op deze manier niet snel gehaast aan omdat ze zich beter kunnen concentreren op de gebeurtenissen van de aflevering en vooral de cast. Ik vind dat dat goed uitpakt, want het waren misschien niet per se de meest actievolle afleveringen, maar ik vond ze wel heel goed in elkaar steken.Snowwie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:15:
Ja, soms gaat het eens niet faliekant fout I guess, ook weleens prettig voor die mensen, moet je maar denken.readytoflow schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:01:
Het voelde een beetje aan alsof de schrijvers dat punt wilde maken: karma's a bitch. Hij (Daryl) lijkt dat een beetje te denken aan het eind als ie dat beeldje in z'n handen heeft, dat ie op dezelfde wijze van die kerel had genomen als de motor en de kruisboog.En natuurlijk erg gemeen dat z'n motor en kruisboog zo lafhartig gestolen werden...
Ja natuurlijk, zonder Daryl geen kruisboog zonder kruisboog geen Daryl. En motor idem.Ik lees dat hij zijn kruisboog weer terug moet krijgen?
Het is wel duidelijk dat ze het niet obvious wilde laten zijn ja, hehe. Ik hoop dat het Glenn is maar aan de andere kant zien we het vanzelf wel.Walkie 'help' kan uit Alexandria komen natuurlijk? Wie weet rijden ze er al wel in de buurt. Is maar half uurtje rijden natuurlijk.
[ Voor 46% gewijzigd door Cyphax op 18-11-2015 00:09 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Ok, daar zal ik voortaan rekening mee proberen te houden.mark-k schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:02:
[...]
De spoilertags zijn zelf al een waarschuwing, daar hoeft niet nog weer een spoiler bij (nu weten we dus dat hij iets groots gaat doen, ipv dat hij gewoon een filler was en niet meer terugkomt: dus spoiler). Je had gewoon kunnen typen dat het over die persoon ging en de rest (naam, feit dat hij iets groots doet) in de spoilertags kunnen zetten.
Idd, als je kijkt hoeveel moeite hij nam om die kruisboog uit de tas te krijgen omdat er toevallig 1 walker aan kwam lopen. Kon hij die ene zombie niet zonder kruisboog aan?Cyphax schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:00:
Ja natuurlijk, zonder Daryl geen kruisboog zonder kruisboog geen Daryl. En motor idem.
Vast wel, maar als ik rond zou lopen met een tas met mijn favoriete wapen er in, zou mijn eerste idee dek ik ook zijn om dat er uit te pakken. En als dat dan moeilijker dan verwacht gaat, wordt het steeds meer een afweging van toch nog verder proberen, of opgeven en alternatief zoeken.Snowwie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:01:
[...]
Idd, als je kijkt hoeveel moeite hij nam om die kruisboog uit de tas te krijgen omdat er toevallig 1 walker aan kwam lopen. Kon hij die ene zombie niet zonder kruisboog aan?
Ik zou iig opgestaan zijn om wat meer afstand tussen mij en de walker te krijgen..
Je weet wel, zodat je niet nét gebeten wordt als je bíjna je kruisboog te pakken hebt 
Maar hey, 't is een TV-serie, dus 't moet soms een beetje spannend gemaakt worden i.p.v. realistisch en dat vind ik soms ook wel een beetje jammer
Maar hey, 't is een TV-serie, dus 't moet soms een beetje spannend gemaakt worden i.p.v. realistisch en dat vind ik soms ook wel een beetje jammer
Ja of zoals Osiris ook voorstelt: afstand maken. Of lopend de kruisboog uit de tas halen. Voordeel halen uit het gegeven dat de zombies heel traag zijn. Ik vond die scene niet zo spannend als ze 'm denk ik wilde maken; Daryl gaat echt niet op zo'n manier ten onder (dat zou toch maar jammer zijn).Snowwie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:01:
[...]
Idd, als je kijkt hoeveel moeite hij nam om die kruisboog uit de tas te krijgen omdat er toevallig 1 walker aan kwam lopen. Kon hij die ene zombie niet zonder kruisboog aan?
Dachten we van Glenn ook
Ja als Glenn inderdaad helemaal niet meer terugkeert, dan vind ik dat zijn einde niet top is opgezet. Aan de ene kant hoeft niet iedereen heel smerig uit elkaar te worden gereten (zoals met Noah, of die oude man, dinges, jeweetwel) maar je ziet nog Glenn niet aangeraakt worden door een zombie dus dat is ook weer vrij schraal. Ik vermoed om die reden dat Glenn nog wel leeft, maar zeker weten doe ik het niet.
Als Glenn nog leeft dan heeft dat toch minder impact als ie daadwerkelijk echt een keer sterft later.
Beter laten ze het zo, niet ieder belangrijk personage hoeft er met een big bang uit te gaan. Maar that's me natuurlijk.
Beter laten ze het zo, niet ieder belangrijk personage hoeft er met een big bang uit te gaan. Maar that's me natuurlijk.
Op het dak? Stond toch gewoon op een brugSnowwie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:23:
Vind niemand het eigenlijk wat vreemd dat die truck met rpg's boven op het dak van dat gebouw stond?
Lezen op eigen risicoDocDtje schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:08:
Als Glenn nog leeft dan heeft dat toch minder impact als ie daadwerkelijk echt een keer sterft later.
spoiler: over glenn en oa de comics
Als Glenn zich hier uit weet te redden is ie soort van onsterfelijk voor de fans. Komt ie dan alsnog om op de comicbook manier dan heeft dat juist een grote impact. Hij heeft elke keer de meest lastige situaties overleefd en dan KNAL!!!
L1nt schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:44:
[...]
Lezen op eigen risico
spoiler: over glenn en oa de comicsAls Glenn zich hier uit weet te redden is ie soort van onsterfelijk voor de fans. Komt ie dan alsnog om op de comicbook manier dan heeft dat juist een grote impact. Hij heeft elke keer de meest lastige situaties overleefd en dan KNAL!!!
spoiler: comic vs serie
Zie het eigenlijk nog wel gebeuren dat Daryl degene is die daar dood gaat, gezien hoe de serie nog wel eens wilt afwijken van de comics (neem Andrea) en het feit dat Daryl net zijn kruisboog kwijt is geraakt aan ik gok degene die in de comics met de kruisboog rond loopt (weet ik niet zeker, we hebben nog geen naam). Denk dat het wel een leuke twist zou zijn om de comic lezers flink te verassen.
Betreffende de 'versplinterde' afleveringen. Dit is eigenlijk de reden waarom ik TWD kijk. Ik kijk het niet voor de spannende zombie actie, maar hoe de mensen omgaan met de situaties. Dat is de kracht van TWD. The Walking Dead is immers een referentie naar Rick & Co en niet naar de zombies. (mijn mening)
Sephyros schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:11:
[...]
spoiler: comic vs serieZie het eigenlijk nog wel gebeuren dat Daryl degene is die daar dood gaat, gezien hoe de serie nog wel eens wilt afwijken van de comics (neem Andrea) en het feit dat Daryl net zijn kruisboog kwijt is geraakt aan ik gok degene die in de comics met de kruisboog rond loopt (weet ik niet zeker, we hebben nog geen naam). Denk dat het wel een leuke twist zou zijn om de comic lezers flink te verassen.
Betreffende de 'versplinterde' afleveringen. Dit is eigenlijk de reden waarom ik TWD kijk. Ik kijk het niet voor de spannende zombie actie, maar hoe de mensen omgaan met de situaties. Dat is de kracht van TWD. The Walking Dead is immers een referentie naar Rick & Co en niet naar de zombies. (mijn mening)
spoiler: reactie op zijn spoiler
Daryl is de enige die dezelfde, misschien grote, impact heeft als Negan hem afmaakt in koele bloede. En daar gaan ze wel voor. Echter denk ik dat ze gewoon de comic volgen hier en Glenn doden. Zeker nu Maggy zwanger is.
Ze willen dat we Negan echt gaan haten. Net als iedereen Joffrey haatte
[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 19-11-2015 09:16 ]
L1nt schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:16:
[...]
spoiler: reactie op zijn spoilerDaryl is de enige die dezelfde, misschien grote, impact heeft als Negan hem afmaakt in koele bloede. En daar gaan ze wel voor. Echter denk ik dat ze gewoon de comic volgen hier en Glenn doden. Zeker nu Maggy zwanger is.
spoiler:
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie 'uitkeek' naar het Negan moment. Het had toch een beetje een impact op het niveau van de red wedding uit GoT maar nu Glenn onder de zombies ligt hoeft het voor mij niet meer zo. Ik zie Daryl niet op die manier uit de serie gaan daar is het veel te veel een vechtersbaas voor om zo afgeslacht te worden.
De versplinterde afleveringen vond ik zelf niet heel prettig werken. Ik wil graag weten hoe het verder gaat en ze rekten het voor mij iets te veel uit. Ik had liever wat heen en weer gewissel gezien tussen de verschillende groepen en vooral omdat je wilt weten hoe het verder gaat. Al zal het minder storend zijn als je alle afleveringen achter elkaar kunt kijken. Dan druk je gewoon de volgende aan en zie je het wel.
Cyphax schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:42:
Ja als Glenn inderdaad helemaal niet meer terugkeert, dan vind ik dat zijn einde niet top is opgezet. Aan de ene kant hoeft niet iedereen heel smerig uit elkaar te worden gereten (zoals met Noah, of die oude man, dinges, jeweetwel) maar je ziet nog Glenn niet aangeraakt worden door een zombie dus dat is ook weer vrij schraal. Ik vermoed om die reden dat Glenn nog wel leeft, maar zeker weten doe ik het niet.
spoiler:
Het is al bekend dat we Glenn nog gaan terugzien. Staat al vast. In welke vorm is nog de vraag.. levend / flashback / walker.
Sephyros schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:11:
[...]
spoiler: comic vs serieZie het eigenlijk nog wel gebeuren dat Daryl degene is die daar dood gaat, gezien hoe de serie nog wel eens wilt afwijken van de comics (neem Andrea) en het feit dat Daryl net zijn kruisboog kwijt is geraakt aan ik gok degene die in de comics met de kruisboog rond loopt (weet ik niet zeker, we hebben nog geen naam). Denk dat het wel een leuke twist zou zijn om de comic lezers flink te verassen.
spoiler: reactie op zijn spoiler
We weten de naam wel, het IS Dwight uit de comics. Hij heeft alleen zijn kenmerkende uiterlijk (nog?!?) niet
In de credits van de aflevering stonden hij en die vrouw (Sherry) iig op de rol met exact dezelfde namen die ze in de comic ook hebben!
Dus, we hebben Dwight... Dwight heeft een kruisboog... en we hebben mogelijk binnenkort hetzelfde gevolg als in de comics
Dus, we hebben Dwight... Dwight heeft een kruisboog... en we hebben mogelijk binnenkort hetzelfde gevolg als in de comics
Spooksel schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:30:
[...]
spoiler: reactie op zijn spoilerWe weten de naam wel, het IS Dwight uit de comics. Hij heeft alleen zijn kenmerkende uiterlijk (nog?!?) nietIn de credits van de aflevering stonden hij en die vrouw (Sherry) iig op de rol met exact dezelfde namen die ze in de comic ook hebben!
spoiler: Vraag mbt comics, die ik zelf niet gelezen heb. Uit interesse
Wat is het kenmerkende uiterlijk? Door de smiley klinkt het al iets interessants 
mat.hi.as schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:33:
[...]
spoiler: Vraag mbt comics, die ik zelf niet gelezen heb. Uit interesseWat is het kenmerkende uiterlijk? Door de smiley klinkt het al iets interessants
spoiler:

De uitleg erover staat ook al de vorige pagina
Spooksel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:14:
Mooi, al die zwarte balken en vlakken! Leuk topic om te volgen zo ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ja, als iedereen nou gewooon eens ff de comics ging lezen... zou een stuk makkelijker zijn 
Maar zonder gekkigheid, dit soort opmerkingen komen echt werkelijk _altijd_ weer voorbij wanneer het even een paar reacties achter elkaar over de comics gaat, echt... hou op zeg
Het grootste deel van dit topic is gewoon normaal te zien, soms zit d'r een spoilertje tussen met wat comic referenties en echt super sporadisch gaat het even een paar reacties achter elkaar zo door.
Maar zonder gekkigheid, dit soort opmerkingen komen echt werkelijk _altijd_ weer voorbij wanneer het even een paar reacties achter elkaar over de comics gaat, echt... hou op zeg

Typisch hoor, zeuren als er geen spoilers worden gebruikt, maar dan ook nog eens zeuren als er WEL spoilers worden gebruikt.. zucht
Is er nooit nagedacht over een apart topic voor de comics? Lijkt me wel, niet haalbaar?
Ach, als je het zo brengt kan ik ook zeggen;
zit niet zo het topic vol te spammen met comic discussies als dit het SERIE topic is. Hou op zeg!
Tis maar van welke kant je het bekijkt.
Net als bij Game of Thrones (en andere serie topics) is het gewoon een cyclus. Eens in de zoveel tijd vind men het nodig te laten zien dat ze de comics/boeken gelezen hebben en dat wil men weer even laten weten. En tis nu blijkbaar weer die tijd van het jaar.
En was bij Game of Thrones topic zeer duidelijk dat men dit vooral als "show-off" doet, kijk mij eens veel kennis hebben over de serie omdat ik de boeken/comics lees. Want het Game of Thrones topic is gesplitst in serie ONLY topic en boeken topic waarna het boeken topic bijna stil viel.
zit niet zo het topic vol te spammen met comic discussies als dit het SERIE topic is. Hou op zeg!
Tis maar van welke kant je het bekijkt.
Net als bij Game of Thrones (en andere serie topics) is het gewoon een cyclus. Eens in de zoveel tijd vind men het nodig te laten zien dat ze de comics/boeken gelezen hebben en dat wil men weer even laten weten. En tis nu blijkbaar weer die tijd van het jaar.
En was bij Game of Thrones topic zeer duidelijk dat men dit vooral als "show-off" doet, kijk mij eens veel kennis hebben over de serie omdat ik de boeken/comics lees. Want het Game of Thrones topic is gesplitst in serie ONLY topic en boeken topic waarna het boeken topic bijna stil viel.
Het enige punt hier is dat er gewoon niet genoeg draagvlak is voor een dedicated topic over de comics, tuurlijk zijn er een aantal mensen die het lezen maar wat valt er nou over de comics an sich te discussieren. Zoals je zelf al zegt:
Daarom dus dat we sowieso eigenlijk al comic tie-in's in spoiler bespreken, zoals ik al eerder zei... ik heb er totaal geen moeite mee om dat achterwege te laten, maar dat levert een factor x10 meer gezeik op dan wanneer ik wel gewoon netjes mijn commentaar spoiler.
Dit is nou eenmaal een serie zwaar gebaseerd op die comics en van alle personen hier die het kijken en hier ook komen zijn er een aantal die ook de comics lezen of gelezen hebben. De topic warning zegt notane dat dezelfde tijdlijn geldt voor de comics! Imho geeft dat aan dat we in principe evenementen uit de comics ook gewoon unspoilered hier zouden kunnen bespreken, zolang we maar niet toekomstige gebeurtenissen open en bloot hier in het topic flikkeren.Want het Game of Thrones topic is gesplitst in serie ONLY topic en boeken topic waarna het boeken topic bijna stil viel.
Daarom dus dat we sowieso eigenlijk al comic tie-in's in spoiler bespreken, zoals ik al eerder zei... ik heb er totaal geen moeite mee om dat achterwege te laten, maar dat levert een factor x10 meer gezeik op dan wanneer ik wel gewoon netjes mijn commentaar spoiler.
En het is ook terecht, dit gaat over de serie...Spooksel schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:09:
Ja, als iedereen nou gewooon eens ff de comics ging lezen... zou een stuk makkelijker zijn
Maar zonder gekkigheid, dit soort opmerkingen komen echt werkelijk _altijd_ weer voorbij wanneer het even een paar reacties achter elkaar over de comics gaat, echt... hou op zegHet grootste deel van dit topic is gewoon normaal te zien, soms zit d'r een spoilertje tussen met wat comic referenties en echt super sporadisch gaat het even een paar reacties achter elkaar zo door.
[afbeelding]
Topictitel: [Serie] The Walking Dead [2]
Maar de comics worden niet besproken als in het lezen er van maar juist om aan te geven van dit en dit gebeurde er in de comics dus is het aannemelijk dat het ook in de serie gebeurd.
De discussie gaat nog steeds over de tv serie. Om het voor de niet-lezers niet te verknallen worden er netjes spoilers gebruikt.
De discussie gaat nog steeds over de tv serie. Om het voor de niet-lezers niet te verknallen worden er netjes spoilers gebruikt.
Mjah, ik heb het dan ook altijd over referenties mbt de comics en dat kan ook gewoon hier, zie ook de topic warning. En nee daar ga ik, en hopelijk ook de andere comiclezers hier, niet mee ophouden. Period.
Edit:
@VV Nou dat scheelt, dan hoef je ook niet telkens op die blokjes te klikken he... fijne dag verder nog!
Helemaal mee eens!L1nt schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:05:
Edit:
@VV Nou dat scheelt, dan hoef je ook niet telkens op die blokjes te klikken he... fijne dag verder nog!
[ Voor 49% gewijzigd door Spooksel op 19-11-2015 12:52 ]
Mij kunnen die comics ook echt geen reet schelen, ik kijk de serie en niet de comics.
ik wil helemaal niet weten welke link er is met de comics
Daarom lees ik ook dit topic over de serie en niet de comics!!!
ik wil helemaal niet weten welke link er is met de comics

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heeft er ook mee te maken dat ze nu zachtjesaan op een punt komen dat nogal impact heeft gehad op de comic lezers waardoor velen zich afvragen hoe dat in de serie verwerkt gaat worden. Dit laatste omdat de serie op veel punten nogal wat afwijkt van de comic, waardoor het voor de comic lezers ook onzeker is hoe/wat er gaat gebeuren.Dreanor schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
[...]
Eens in de zoveel tijd vind men het nodig te laten zien dat ze de comics/boeken gelezen hebben en dat wil men weer even laten weten. En tis nu blijkbaar weer die tijd van het jaar.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik weet niks over die comics. Wil er ook niet teveel over weten als ze op de serie voorlopen... Ik heb al teveel moeite om vanaf zondagavond tot maandag 23.00 uit dit topic weg te blijven
Maar gewoon uit nieuwsgierigheid:
Die comics? Die serie loopt nog dus?
Wat is het dan voor iets? Week/maandblad?
Waar verkopen ze die dingen dan? Het zijn niet heel veel mensen lijkt me die die dingen lezen?
Is het de bedoeling dat ze eindig zijn? M.a.w. gaat er naar jullie mening een mooi einde aan de serie gebreid worden?
Waar verkopen ze die dingen dan? Het zijn niet heel veel mensen lijkt me die die dingen lezen?
Is het de bedoeling dat ze eindig zijn? M.a.w. gaat er naar jullie mening een mooi einde aan de serie gebreid worden?
http://www.bol.com/nl/l/b...r_N/4278958558/index.htmlreadytoflow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:38:
Ik weet niks over die comics. Wil er ook niet teveel over weten als ze op de serie voorlopen... Ik heb al teveel moeite om vanaf zondagavond tot maandag 23.00 uit dit topic weg te blijven![]()
Yep, al sinds 2003 en is "ongoing" ...readytoflow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:38:
Wikipedia: The Walking Dead (comic book)
Volume 24 is de meest recente en 25 komt april volgend jaar. Heb de eerste gekocht, is best leuke comic, maar wordt een beetje dure grap om alles te kopen ...
[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 19-11-2015 13:49 ]
Heh, ja idd. De boeken die een maat van mij telkens koopt bevatten iedere keer twee volumes. Daar heeft hij nu dus al 12 boeken van staan, gaat best met 30-35 euro per nieuw boek iedere keer 
Maargoed, het zijn wel hele mooie uitgaves en ieder volume bevat aan het einde een flinke sectie met extra artwork en tekst/uitleg bij sommige gemaakte keuzes in het verhaal, echt de moeite waard
Maargoed, het zijn wel hele mooie uitgaves en ieder volume bevat aan het einde een flinke sectie met extra artwork en tekst/uitleg bij sommige gemaakte keuzes in het verhaal, echt de moeite waard
24 Volume's al. Wat ik me afvraag staat dat in verhouding tot de seizoenen? Of lopen de volumes in elkaar door en zitten in een seizoen meerdere volumes?
Een volume bevat meestal iets van 5 tot 8 issues. De serie behandeld per seizoen ongeveer 20 issues. Dit wisselt wel sterk, zo was seizoen 1 alleen de eerste 5-6 issues geloof ik. Aan het einde van dit seizoen zitten we dus rond issue 100. In de comics zijn we nu met volume 24 bij issue 144. Dus er is sowieso nog materiaal voor 2 jaar.
Of er ooit een mooi einde aan komt? (Kleine spoiler maar niets dat niet in de lijn der verwachtingen ligt)
Of er ooit een mooi einde aan komt? (Kleine spoiler maar niets dat niet in de lijn der verwachtingen ligt)
spoiler:
Geen idee, ze zijn in de comics aan het vechten tegen een nieuwe groep. Ongetwijfeld dat dit volgend volume of die daarop eindigt maar dan zal er waarschijnlijk weer een vijandige nieuwe groep komen. Net zoals je nu in de TV serie ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Sephyros op 19-11-2015 15:15 ]
Hmm, je moet het niet op die manier letterlijk zien eigenlijk. D'r is niet echt een 'formule' waarbij je zegt 'X volumes per seizoen', wat er nu gebeurt in seizoen 6 bijvoorbeeld is min of meer onderdeel van volume 13 met wat verhaalelementen uit volume 14 d'r bij al.
Ik zal proberen de seizoenen aan volumes te koppelen:
Seizoen 1:
Volume 1 + 2:
Seizoen 2:
Volume 2
Seizoen 3:
Volume 3 + 4 + 5 + 6
Seizoen 4:
Volume 6 + 7 + 8 + 9
Seizoen 5:
Het hele Terminus verhaal in de serie komt niet voor in de comics, er is wel een korte confrontatie met een klein groepje kannibalen, maar lang niet zo groots opgezet en uitgebreid als Terminus in de serie.
Verder elementen van:
Volume 10 + 11 + 12
Seizoen 6 (so far):
Volume 13 + elementen uit 14
Ik verwacht in seizoen 6 elementen te zien t/m volume 16 ongeveer. En daar na kunnen ze volumes 17 tot 21 makkelijk over twee seizoenen uitsmeren.
Maargoed, zoals je ziet... we zitten al aan 6 seizoenen TWD en de comics lopen nog altijd ongeveer 10 volumes voor op het verhaal met more to come
En ik kan je nu al vertellen zonder echt te spoilen... als je nu op het puntje van je stoel ziet bij TWD elke week... it's only going to keep getting better and better
Ik zal proberen de seizoenen aan volumes te koppelen:
Seizoen 1:
Volume 1 + 2:
Seizoen 2:
Volume 2
Seizoen 3:
Volume 3 + 4 + 5 + 6
Seizoen 4:
Volume 6 + 7 + 8 + 9
Seizoen 5:
Het hele Terminus verhaal in de serie komt niet voor in de comics, er is wel een korte confrontatie met een klein groepje kannibalen, maar lang niet zo groots opgezet en uitgebreid als Terminus in de serie.
Verder elementen van:
Volume 10 + 11 + 12
Seizoen 6 (so far):
Volume 13 + elementen uit 14
Ik verwacht in seizoen 6 elementen te zien t/m volume 16 ongeveer. En daar na kunnen ze volumes 17 tot 21 makkelijk over twee seizoenen uitsmeren.
Maargoed, zoals je ziet... we zitten al aan 6 seizoenen TWD en de comics lopen nog altijd ongeveer 10 volumes voor op het verhaal met more to come
[ Voor 14% gewijzigd door Spooksel op 19-11-2015 15:20 ]
Met Volume bedoelen jullie de boeken die ongeveer €13 bij bol.com kosten toch en bijvoorbeeld 1-6 bevatten ipv compendium volume a €39,99 welke 1-48 bevat?
Dat klopt. Er zijn meerdere uitgaves geweest die elk meer of minder issues bevatten. Zo zijn ze met de issues al tot issue 148. Bij de volumes zijn we pas bij issue 144 geloof ik. Denk dat het handiger is om in issues te praten om die reden.
Klopt, alleen de variant die ik leen van mijn maat is een 'book' met iedere keer 2 volumes, dus 12 issues per keer.L1nt schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:34:
Met Volume bedoelen jullie de boeken die ongeveer €13 bij bol.com kosten toch en bijvoorbeeld 1-6 bevatten ipv compendium volume a €39,99 welke 1-48 bevat?
Verwijderd
Inmiddels zijn we alweer redelijk gevorderd in seizoen 6. Helaas verschijnen er in 2015 nog maar twee afleveringen. 
Ik volg de serie graag, maar ik kan slecht tegen die random personages die in dezelfde aflevering alweer het loodje legt tegen een enkele zombie. Ik bedoel na zo'n lange tijd in het wild moeten ze toch wel wat gewend zijn (buiten de bewoners van Alexandria dan).
De laatste aflevering vond ik wel weer aardig. Ik was alleen bang dat Abraham iets stoms zou doen met de RPG zombie en vervolgens gebeten zou worden.
De stem die je hoorde, deed mij direct denken aan die verrekte motordieven.
Verder vroeg ik me af of Daryl geen problemen tegemoet kan zien met het stelen van deze truck. Naja, we gaan het meemaken.
Ik volg de serie graag, maar ik kan slecht tegen die random personages die in dezelfde aflevering alweer het loodje legt tegen een enkele zombie. Ik bedoel na zo'n lange tijd in het wild moeten ze toch wel wat gewend zijn (buiten de bewoners van Alexandria dan).
De laatste aflevering vond ik wel weer aardig. Ik was alleen bang dat Abraham iets stoms zou doen met de RPG zombie en vervolgens gebeten zou worden.
De stem die je hoorde, deed mij direct denken aan die verrekte motordieven.
Verder vroeg ik me af of Daryl geen problemen tegemoet kan zien met het stelen van deze truck. Naja, we gaan het meemaken.
En zoals velen al dachten...
Dit was zeker een goede aflevering.
spoiler:
Glenn leeft dus gewoon nog 
Dit was zeker een goede aflevering.
Man, ik heb ff een weekje vakantie en wat waren de laatste 2 afleveringen weer gaaf!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Called it, tsja met 4 opties kan ik dat ook
Notna schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:59:
[...]
Ow de manier waarop hij zou ontsnappen zijn we nog niet over uit. Opties dus ver:
1. McGyver style door bloed over zich heen te smeren
2. Onder de container te kruipen
3. Er zit een putdeksel onder hem waardoor hij in het riool komt
4. Afleidingsmanoeuvre van het een of ander.
Of hij is gewoon echt dood. Maar daar wil ik niet aan geloven![]()
![]()
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat was eerder de opsomming van de mogelijkheden die voorbij waren gekomen in het topicAngeloonie schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:11:
[...]
Called it, tsja met 4 opties kan ik dat ook
[...]

The Walking Dead, you done fucked it up!
Vanaf nu is de serie niet meer spannend wat betreft de hoofdpersonen. Ze kunnen niet dood. Daryl, Rick, Glenn, etc zijn onsterfelijk. Ook al zien we een van deze in hun hart geschoten worden, dan hebben ze net die zeldzame afwijking en leven ze omdat hun hart niet links, maar rechts zit ofzo.
Het is niet dat ik Glenn graag dood zie gaan, nee ik mag hem wel. Alleen zijn overleiden zou de serie wel een impuls geven dat echt niemand veilig is, zelfs fan-favorietes niet. Zo ben je bij Game of Thrones gewoon nooit zeker wie de volgende aflevering niet haalt en dat maakt het zoveel extra spannend!
Niet The Walking Dead.
Zo vond ik het ook totaal niet spannend dat die ene jongen kogels jat en Carl wil gaan neerschieten. Gaat toch niet gebeuren dankzij Glenn's ontsnappen en jahoor. De opzet voor de mid-season-finally redt hem.
Vanaf nu is de serie niet meer spannend wat betreft de hoofdpersonen. Ze kunnen niet dood. Daryl, Rick, Glenn, etc zijn onsterfelijk. Ook al zien we een van deze in hun hart geschoten worden, dan hebben ze net die zeldzame afwijking en leven ze omdat hun hart niet links, maar rechts zit ofzo.
Het is niet dat ik Glenn graag dood zie gaan, nee ik mag hem wel. Alleen zijn overleiden zou de serie wel een impuls geven dat echt niemand veilig is, zelfs fan-favorietes niet. Zo ben je bij Game of Thrones gewoon nooit zeker wie de volgende aflevering niet haalt en dat maakt het zoveel extra spannend!
Niet The Walking Dead.
Zo vond ik het ook totaal niet spannend dat die ene jongen kogels jat en Carl wil gaan neerschieten. Gaat toch niet gebeuren dankzij Glenn's ontsnappen en jahoor. De opzet voor de mid-season-finally redt hem.
Nou nou overdrijven is ook een kunst hoor
. We weten nu eenmaal dat Glenn belangrijk is in het verhaal en ik denk toch écht dat het maar een tijdelijke redding is in dit tempo.
Gaat spannend worden binnenkort ! Met die muur die nu kapot is, gaat de stroom met walkers enorm zijn. Opzich denk ik dat het een kurk in een gat is op het moment, maar we weten niet hoe het totaalplaatje er uit ziet.
Maar een wilde gok: Daryl met een benzinetanker, Abraham met een RPG. Veel walkers binnen.
Ik zie een knallend mid-season aflevering
Gaat spannend worden binnenkort ! Met die muur die nu kapot is, gaat de stroom met walkers enorm zijn. Opzich denk ik dat het een kurk in een gat is op het moment, maar we weten niet hoe het totaalplaatje er uit ziet.
Maar een wilde gok: Daryl met een benzinetanker, Abraham met een RPG. Veel walkers binnen.
Ik zie een knallend mid-season aflevering
[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 23-11-2015 15:34 ]
Game of Thrones overdrijft het te veel, je weet 100% zeker dat er minimaal 2 main characters sneuvelen tijdens een seizoen en dan is de spanning ook een eind weg. Ik zie dan liever 3 seizoenen niemand sneuvelen, en net op het moment dat je denkt dat iedereen "safe" is er toch een paar sneuvelen. Dan is het effect alleen maar sterker.Dreanor schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:46:
The Walking Dead, you done fucked it up!
Niet The Walking Dead.
Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat, toffe vind ik dat de bedenker/tekenaar van de comics ook zo betrokken is bij de serie en niet blind de comics volgt. Hij heeft ook toegegeven in de serie regelmatig een andere beslissing te maken; soms omdat hij er spijt van had hoe het in de comics heeft uitgepakt en soms om het verrassingseffect voor de lezers van de comic er ook in te houden.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Yep, storm van zombies en je ligt gekruist op de grond onder een ander. Geen zombie dat even zelfs je teen doorbijt. Nee, hij kruipt er onder en ligt daar even en zombies geven het op? Ze "ruiken" ineens niet meer?
En mijn gedachte dwaalt al snel af voor wat ik nog moet doen deze week. Misschien word er gezegd "kijk dan niet!", maar ik blijf gewoon hoop houden dat er wat meer actie erin komt. Leuk dat we een gebouwtje, dat even niet is nagekeken op "die" hoek, maar niemand dat er rondom-intern de hekken nakijkt? Welk hoek is dat, dat het blind is.
Is een kritiek, maar niet negatief. Vele vragen en ik bekijk geen forums of wat dan ook om zeer negatief te worden.
Oja nog wat; Kabel was daar voor Spencer? Die kabel was voor, wat? Ijzer/staal, sterk spul hé ?
En mijn gedachte dwaalt al snel af voor wat ik nog moet doen deze week. Misschien word er gezegd "kijk dan niet!", maar ik blijf gewoon hoop houden dat er wat meer actie erin komt. Leuk dat we een gebouwtje, dat even niet is nagekeken op "die" hoek, maar niemand dat er rondom-intern de hekken nakijkt? Welk hoek is dat, dat het blind is.
Is een kritiek, maar niet negatief. Vele vragen en ik bekijk geen forums of wat dan ook om zeer negatief te worden.
Oja nog wat; Kabel was daar voor Spencer? Die kabel was voor, wat? Ijzer/staal, sterk spul hé ?
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Haak niet gezien? Of te druk met drammen?
Dat gebouw was toch kapot gegaan door de aanval? En na die aanval is er niet echt fatsoenlijk tijd geweest om buiten alles rustig na te lopen. Toch?XRayXI schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:31:
Yep, storm van zombies en je ligt gekruist op de grond onder een ander. Geen zombie dat even zelfs je teen doorbijt. Nee, hij kruipt er onder en ligt daar even en zombies geven het op? Ze "ruiken" ineens niet meer?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarom is het zo gescheurd?
Geen idee. Waarom zou het al eerder zo gescheurd zijn?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.