[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nu jullie 't zo zeggen schreeuwt Glenn idd niet echt van enorme pijn alsof 'ie opgepeuzeld wordt.. Meer van "Oh my goooooood, WTF dit is zooo enorm kut!"

Then again, het zou mij ook helemaal niets verbazen als 'ie wél de sjaak is.. Om soort van ala "Kijk, dit gebeurt er als je niet naar me luistert. Goedzakken gaan dood. Als je wil overleven, zorg je éérst voor jezelf." Rick gelijk te geven. Dat het eeuwige vergeven en zand erover van Glenn nu z'n downfall is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XRayXI schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:23:
[...]

Wil je mij alsjeblieft niet op de man spelen? Dat doe jij nu. Een "sorry" spreekt niet het recht dat je mij aanvalt en niet weet waarom. Ja, ik ben zeer slecht in het Nederlands, maar ik val de serie aan en niet de Tweakers lezers.

"Zombiewereld": En ja, ik zal niet ga staan en kijken hoe de anderen doen. Dit speelt al langer en niet dat alles even in een paar dagen ontstaan is.

Ps: Je kan(!) mij gewoon negeren en niet lezen. Dan ben je klaar.
En dit topic gaat over de serie en daar lees ik reacties en soms reageer ik erop. Punt is dat mensen o zo makkelijk schieten, maar zelf niets kunnen hebben. Dat trek ik door naar de serie, waar ook velen incapabel lijken, maar eigenlijk gewoon heel menselijk zijn.....en daarmee wellicht juist incapabel. Man ik vind de serie gewoon heel goed.

PS. Volg je eigen advies op, ben je ook klaar. Kan het topic ook dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

En dit topic gaat over de serie en daar lees ik reacties en soms reageer ik erop. Punt is dat mensen o zo makkelijk schieten, maar zelf niets kunnen hebben. Dat trek ik door naar de serie, waar ook velen incapabel lijken, maar eigenlijk gewoon heel menselijk zijn.....en daarmee wellicht juist incapabel. Man ik vind de serie gewoon heel goed.

PS. Volg je eigen advies op, ben je ook klaar. Kan het topic ook dicht.
Spreek een ander aan of via DM, "ik snap je daar niet". Klinkt beter dan dat je een TV serie belangrijker vindt dan een persoon. Dan zou die persoon zijn tekst aan kunnen passen en herlezen. Nu klink je gewoon als een ...

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Van alles TWD wat totnutoe is uitgezonden staat deze aflevering voor mij behoorlijk hoog in de top 5. Beklemmende sfeer, een paar mooie shots, spanning, wat emotie; helemaal fijn.

Ja, soms is het een beetje flauw dat ze zich zo makkelijk door een walker laten pakken, maar dat neem ik wel voor lief. Net zoals dat het moment dat Heath in het water kijkt een beetje suf en geforceerd was.

Wel behoorlijk matig dat Morgan er zometeen indirect aan bijdraagt dat Rick in de penarie zit :(

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
XRayXI schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:50:
[...]
Nu klink je gewoon als een ...
Nou nou? Wat een Cliffhanger dit, ik zit op
Het puntje van mijn stoel, is TWD niets bij :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
cheiron schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:08:
Van alles TWD wat totnutoe is uitgezonden staat deze aflevering voor mij behoorlijk hoog in de top 5. Beklemmende sfeer, een paar mooie shots, spanning, wat emotie; helemaal fijn.

Ja, soms is het een beetje flauw dat ze zich zo makkelijk door een walker laten pakken, maar dat neem ik wel voor lief. Net zoals dat het moment dat Heath in het water kijkt een beetje suf en geforceerd was.

Wel behoorlijk matig dat Morgan er zometeen indirect aan bijdraagt dat Rick in de penarie zit :(
Had jij niet verwacht dat Daryl Dixon naar Rick ging rijden, dan naar de anderen?
Donstil schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:10:
[...]
Nou nou? Wat een Cliffhanger dit, ik zit op
Het puntje van mijn stoel, is TWD niets bij :+
Ik hou ook van jou :)

[ Voor 15% gewijzigd door XRayXI op 26-10-2015 22:13 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oeh Glenn er keihard uitgewerkt. Wat een manier om te sterven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:18:
Oeh Glenn er keihard uitgewerkt. Wat een manier om te sterven.
Ja damn. Zeg ik vorige week nog dat die toch niet dood gaat want cult... Gaat ie alsnog als de excuus Aziaat.

RIP Glenn.
Zou hij nog terugkomen als Walker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

Pff voelde mijn maag omdraaien bij die Glenn scene.. Hoop echt dat het Nicholas is die op hem ligt en opgegeten wordt.. Maar met zoveel walkers eromheen kan ik me niet voorstellen dat Glenn niet gewoon dood is.. :/

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Glen huppelt straks gewoon weer vrolijk rond. Seizoen is sterk begonnen en trekt het tot nu toe heerlijk verder, benieuwd of het dit niveau blijft vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
CrapperDeCrap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:34:
Glen huppelt straks gewoon weer vrolijk rond. Seizoen is sterk begonnen en trekt het tot nu toe heerlijk verder, benieuwd of het dit niveau blijft vasthouden.
Ik zou het zelf slap vinden als ze hem laten leven maar we zullen het zien.

En of ze dit niveau vast blijven houden... kijkend naar de vorige seasons zeg ik nee.
Vaak krijgt het even een dip wanneer het vordert. Vorige seasons begonnen ook sterk maar was halverwege zo slap als ik weet niet wat voor een paar afleveringen, zoals na Beth's dood, ene farmhouse met de storm, och wat was dat slecht en wanneer het seizoen bijna afgelopen is dan wordt het weer stuk beter.

En ja als ze Beth dood schrijven kunnen ze dat voor mij part ook voor Glenn doen. Dat was ook nergens voor nodig....

Ach dat maakt de serie juist leuk, beetje zoals Game of Thrones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
Ik heb al twee dingen gespot die voorkomen in de comics;
spoiler:
1) Glenn gaat dood
2) Rick gaat zijn hand waarschijnlijk verliezen

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 27-10-2015 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02

Spooksel

Spooksel!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHHHH

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Ooh shit ik schrok me kapot toen die lui de RV binnen kwamen :D Goede aflevering weer, vind het een mooi seizoen tot nu toe! :)

En ik heb een beetje gemist wanneer Rick gewond is geraakt aan zijn hand? (ik vraag het hier maar, dan hoef ik niet de aflevering nog een keer te kijken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Holy shit, dit was echt spannend! De verwonding can Rick heb ik ook gemist, waar was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Rempi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:00:
Ooh shit ik schrok me kapot toen die lui de RV binnen kwamen :D Goede aflevering weer, vind het een mooi seizoen tot nu toe! :)

En ik heb een beetje gemist wanneer Rick gewond is geraakt aan zijn hand? (ik vraag het hier maar, dan hoef ik niet de aflevering nog een keer te kijken :) )
Op het moment dat Glenn via de radio doorgeeft dat hij in een dorpje is en Rick 3 of 4 walkers killed. 1 walker had een mes in zijn barst waar Rick zijn hand aan open haalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Pff wat een aflevering weer. 3 top afleveringen tot dusver. Ben benieuwd waar dit heen gaat. Glenn moet wel dood zijn, dit kan hij niet overleven en zou tevens niet helemaal correct zijn tussen zoveel walkers.

Ben benieuwd hoe Rick het nu gaat oplossen nu die horde langs die RV komt. Op het dak liggen en wachten tot ze voorbij zijn?:P

weer een week wachten helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

NakedDutchy schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Op het moment dat Glenn via de radio doorgeeft dat hij in een dorpje is en Rick 3 of 4 walkers killed. 1 walker had een mes in zijn barst waar Rick zijn hand aan open haalde
Ik dacht dat hij gewond raakte door het afbreken van zijn eigen mes tijdens het smashen van die eerste zombie die hij aanviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Spooksel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

Ik dacht dat hij gewond raakte door het afbreken van zijn eigen mes tijdens het smashen van die eerste zombie die hij aanviel.
Nee het was op het moment dat Rick aan het rennen was op die lange weg en Glenn wat zei via de walkie. Dan killed Rick de 1e walker en komen de anderen. Dan zie je dat er 1 (volgens mij de laatste die die killed) een mes in zijn schouder/borst heeft. Rick steekt hem in zijn hoofd en zijn andere hand zit onder dat mes zeg maar;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Spooksel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

Zo had ik het eigenlijk ook begrepen.
Geen zin om terug te kijken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
sjaak88 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:47:
[...]

Ik zou het zelf slap vinden als ze hem laten leven maar we zullen het zien.

En of ze dit niveau vast blijven houden... kijkend naar de vorige seasons zeg ik nee.
Vaak krijgt het even een dip wanneer het vordert. Vorige seasons begonnen ook sterk maar was halverwege zo slap als ik weet niet wat voor een paar afleveringen, zoals na Beth's dood, ene farmhouse met de storm, och wat was dat slecht en wanneer het seizoen bijna afgelopen is dan wordt het weer stuk beter.
Precies, daarom ben ik zo benieuwd. Nu is proberen een seizoen lang vast te houden. Begin is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:38
kingfriko schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:26:
top aflevering weer met een onverwachte twist , glenn krijgen we nog wel te zien lijkt mij ;)
Ik denk het ook.. vond zijn "dood" te vaag neergezet voor een belangrijk personage. Normaal zie je iemand wel duidelijk dood gaan. Nu zien we alleen Glenns hoofd en darmen ergens uit getrokken worden. Maar niet dat deze "overduidelijk" van Glenn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Rick raakte gewond nadat hij de eerste zombie Had vermoord. Zijn mes brak af. De 2e zombie had iets scherps in zijn borst zitten wat Rick eruit trok en waar hij vervolgens de zombie mee dood maakte.

Damn,! Spannende aflevering. Heb met open mond naar het stukje met Glenn zitten kijken. (vond overigens het bloedshot op gezicht van Glenn niet kloppen. Volgens mij stonden Nicolas en Glenn namelijk tegenover elkaar).
Ik denk dat hij inderdaad dienst doet als doe blad voor Nicolas. Aangezien Nicolas zichzelf door het hoofd schoot zal hij geen zombie worden en op Glenn blijven liggen. Glenn zal wel zoveel gore opzich hebben dat hij niet meer word opgemerkt. Ik zou het echter wel wat onwaarschijnlijk vinden als Glenn in de tussentijd ook niet in zijn been gebeten word ofzo.

En dan het stukje met Rick. Damn! Spannend. Als ik hem was de deur dicht trekken. Onder het bed gaan liggen met dekens e.d over me heen. En op het beste hopen.
spoiler:
Rick met maar 1 hand zou ik wel jammer vinden denk ik. Is hij toch niet meer de mean machine die hij nu Is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Donstil schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:15:
[...]

Zo had ik het eigenlijk ook begrepen.
Geen zin om terug te kijken verder.
Heb ik wel gedaan:) die walker heeft al een mes in zijn rug, en steekt er aan de voorkant uit. je ziet de walker eten en op de achtergrond Rick die aan komt rennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Robbie T schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:17:

spoiler:
Rick met maar 1 hand zou ik wel jammer vinden denk ik. Is hij toch niet meer de mean machine die hij nu Is
spoiler: Comics
Moh, in de comics is hij nog steeds redelijk badass... ook met maar 1 hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Volgens mij breekt het mes van Rick toen hij het mes uit de zombie zijn kop trok.
En toen zijn hand verwonde.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En ik zeg fuck abc wanneer Glenn nog wel leeft... :+

Zou het jammer vinden wanneer hij dood zou zijn, maar als hij dit overleeft...Dat slaat nergens op natuurlijk.
Kan me nog vaag herinneren dat ze zich ooit onder zombie guts smeerde. Maar toen moesten ze zich ook wel een beetje als een zombie gedragen.

Als er 243 zombies om èn op je zitten om iemand die op je ligt op te vreten èn je bent niet in zijn geheel bedekt door die persoon èn je schreeuwt het uit, dan is het vreemd dat ze niet op zijn minst een oortje afbijten om daarmee je doodsvonnis te tekenen.

Verder erg spannende aflevering! Lijkt erop dat dit seizoen uit slechts een paar dagen gaat bestaan met dit tempo.

Wat gaat Rick doen?
Naar dat huis vluchten (en daar iemand ontmoeten in een geavanceerde atoomkelder :P )?
Stil liggen?
Toch plots starten?
...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Waarom ineens die dierenwinkel in? Was niks aan de hand geweest als ze gewoon waren door blijven lopen. Slaat echt compleet nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:57

muhda

Time & Space traveler

MarcoC schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:53:
Waarom ineens die dierenwinkel in?
Volgens mij omdat:

1: Een deel van de horde zombies kwamen van alle kanten. Ze hadden een afleiding nodig voor de zombies, (gebouw in de fik steken) zodat nadat de zombies gepasseerd waren, ze veilig weg konden gaan.

2: De dame had haar enkel verstuikt en de ander had een kogel in zijn been gekregen, ze moesten even stoppen om het te behandelen en uit te rusten.

(Pin mij er niet op vast, ik kan het verkeerd hebben)

[ Voor 24% gewijzigd door muhda op 27-10-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:42:
En ik zeg fuck abc wanneer Glenn nog wel leeft... :+

Zou het jammer vinden wanneer hij dood zou zijn, maar als hij dit overleeft...Dat slaat nergens op natuurlijk.
Kan me nog vaag herinneren dat ze zich ooit onder zombie guts smeerde. Maar toen moesten ze zich ook wel een beetje als een zombie gedragen.

Als er 243 zombies om èn op je zitten om iemand die op je ligt op te vreten èn je bent niet in zijn geheel bedekt door die persoon èn je schreeuwt het uit, dan is het vreemd dat ze niet op zijn minst een oortje afbijten om daarmee je doodsvonnis te tekenen.

Verder erg spannende aflevering! Lijkt erop dat dit seizoen uit slechts een paar dagen gaat bestaan met dit tempo.

Wat gaat Rick doen?
Naar dat huis vluchten (en daar iemand ontmoeten in een geavanceerde atoomkelder :P )?
Stil liggen?
Toch plots starten?
...?
ABC is een andere zender he ;)

Edit: Welk huis trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:02:
[...]

ABC is een andere zender he ;)

Edit: Welk huis trouwens?
Wat in het eindshot vlak naast de camper was en niet aan de kant waar alle walkers vandaan kwamen. Hoevaak heeft zo'n camper ze ook wel niet in de steek gelaten gedurende de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hier een artikel waarin wordt gefilosofeerd waarom Glenn (misschien) toch niet dood is:
http://www.vanityfair.com...son-6-episode-3-thank-you

Hier een foto op basis waarvan sommigen denken dat Glenn het overleeft (SPOILER ALERT!):
http://sirchristopherlee....ead-there-are-pictures-of

Daarnaast:
spoiler:
Als Glenn daadwerkelijk op deze manier het loodje legt, dan zal dat de introductie van Negan als ultieme bad-guy een stuk minder heftig maken, wie de rol van Glenn dan ook inneemt... De enige die de rol van Glenn zou kunnen overnemen met een minimaal even grote impact, zou Daryl zijn, maar ik vraag me af of ze de publieksfavoriet nummer 1 op die manier zullen inzetten.

Echter... als Glenn het inderdaad overleeft, dan zal TWD wel een enorme deuk in haar geloofwaardigheid beleven. Al klinkt het een beetje gek om te gaan reppen over geloofwaardigheid in een zombie-apocalypse, toch is één van de kwaliteiten van TWD, dat gegeven een volstrekt onrealistische setting, de daaropvolgende gebeurtenissen wel zo realistisch mogelijk worden ingezet. Hier en daar komen wat onhandige mensen op een onhandige manier om het leven, maar ik durf te "wedden" dat in een werkelijke apocalypse we nog veel meer merkwaardige en onhandige sterfgevallen gaan zien. Glenn is echter van een ander niveau. De survival van Glenn moet echt wel verder gaan dan alleen een verklaring als "de zombies waren zo lekker bezig met het smullen van Nicholas, dat ze vergaten een hapje te nemen uit Glenn", om geloofwaardig te kunnen blijven. Een geloofwaardig overlevingsverhaal bedenken zou een dusdanige krachttoer zijn, dat ik er mijn pet voor zou afnemen.

edit:
En nog wat meer gefilosofeer (+spoilers):
http://www.ew.com/article...-react-did-they-just-kill

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 27-10-2015 00:54 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Nog eens bekeken, er zit gewoon geen 'story' in de serie, er leeft geen sfeer. Wel kunnen ze een talkshow van maken.

Maar in de serie leeft er niets. Hoe gaat het eindigen, alles maar dood en een vervolg op 1 zombie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
XRayXI schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:09:
Nog eens bekeken, er zit gewoon geen 'story' in de serie, er leeft geen sfeer. Wel kunnen ze een talkshow van maken.

Maar in de serie leeft er niets. Hoe gaat het eindigen, alles maar dood en een vervolg op 1 zombie?
Waarom kijk je het dan nog? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
sjaak88 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:18:
[...]

Waarom kijk je het dan nog? |:(
Praat of vertel me, wat goed iets om mij te overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

XRayXI schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:04:
[...]

Hoezo moeten anderen jou overtuigen? :?
Als je een serie leuk vind, dan kijk je 't, als je een serie niet leuk vind, dan kijk je 't niet (maar er vervolgens in dit topic over klagen, lijkt me ook niet echt zinvol).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XRayXI schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:04:
[...]

Bezigheidstherapie? Wees een vent en kap met een serie die je niet ligt. Waarom zouden anderen je moeten overtuigen?

De serie is gewoon sterk, als je het niets vindt gaat dat niet opeens de kwaliteit van de serie aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
XRayXI schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:09:

Als je vanaf season 1 hebt gekeken ( zoals ik, elke week diehard inmiddels al een aantal jaren ) dan zit er wel degelijk een goed verhaal in de serie. Je merkt hoe personen zich ontwikkelen tijdens de serie, en totaal anders zijn dan toen ze erin kwamen. Ook zijn ze vanaf episode 2 season 1, al bezig met het vinden van een "safe heaven" waar ze dus ook nog steeds mee bezig zijn. Duidelijke verhaallijn dus. Er rest mij echter nog wel een vraag, waar kwam het zombie virus nu vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey0416 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 06:40:
[...]

Als je vanaf season 1 hebt gekeken ( zoals ik, elke week diehard inmiddels al een aantal jaren ) dan zit er wel degelijk een goed verhaal in de serie. Je merkt hoe personen zich ontwikkelen tijdens de serie, en totaal anders zijn dan toen ze erin kwamen. Ook zijn ze vanaf episode 2 season 1, al bezig met het vinden van een "safe heaven" waar ze dus ook nog steeds mee bezig zijn. Duidelijke verhaallijn dus. Er rest mij echter nog wel een vraag, waar kwam het zombie virus nu vandaan?
Safe heaven hebben er meer dan genoeg bereikt >:)
Een veilige haven is uiteindelijk wel het doel ja, maar dat blijkt immer lastig.

Over de oorsprong gaan we niet snel iets te weten komen, waarom zou het een virus zijn? Kan evengoed de toorn Gods zijn, maar maakt mij ook niet zoveel uit.

Daarbij is kritiek ook niet erg, zolang het maar gefundeerd is en een beetje uitgebouwd. Als Glenn dit overleeft snap ik best dat je daar kritisch op zou zijn. Ik zou het namelijk niet vinden passen in de serie als je dit kunt overleven. (andere walkers zie je makkelijk iemand z'n gezicht oppeuzelen, dus dat schreeuwen zou einde oefening moeten zijn). Ook qua symboliek zou het kloppen dat hij dood is, waar Michonne de rest leert dat je soms gedwongen wordt iemand achter te laten, wil Glenn perse Nicholas opleiden en helpen. Dat doet hem nu de das om en hij had hem al eerder moeten laten voor wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
The_Sukkel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:41:
.....
Echter... als Glenn het inderdaad overleeft, dan zal TWD wel een enorme deuk in haar geloofwaardigheid beleven. Al klinkt het een beetje gek om te gaan reppen over geloofwaardigheid in een zombie-apocalypse, toch is één van de kwaliteiten van TWD, dat gegeven een volstrekt onrealistische setting, de daaropvolgende gebeurtenissen wel zo realistisch mogelijk worden ingezet. Hier en daar komen wat onhandige mensen op een onhandige manier om het leven, maar ik durf te "wedden" dat in een werkelijke apocalypse we nog veel meer merkwaardige en onhandige sterfgevallen gaan zien. Glenn is echter van een ander niveau. De survival van Glenn moet echt wel verder gaan dan alleen een verklaring als "de zombies waren zo lekker bezig met het smullen van Nicholas, dat ze vergaten een hapje te nemen uit Glenn", om geloofwaardig te kunnen blijven. Een geloofwaardig overlevingsverhaal bedenken zou een dusdanige krachttoer zijn, dat ik er mijn pet voor zou afnemen.
...
Zelfs toen situatie uitzichtloos leek te zijn (Nickolas stond nog naast Glenn), had ik zo'n gevoel dat er toch een en andere mogelijk was:

1. Toch over de hek gaan. Daar staan ook zombies, maar volgens mij niet in zulke grote aantallen.
2. Proberen dak van het gebouw te bereiken??

Maar toen situatie zich verder ontwikkelde... Ik geloof niet dat Glenn dood is (of een zeer sterke "ik wil hem niet dood zijn"). Zou hij niet onder die container kunnen schuiven? Als er een luid geluid van andere kant komt en zombies worden afgeleid, dan kan die weer uit.... Maar dat is pure speculatie. Ik zou niet meteen roepen dat survival van Glenn meteen geloofwaardigheid van (ja, zombie apocalypse) serie aantast. Eerder, Glenn is een echte badass die het overleven tot een kunst heeft verheven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
L1nt schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:45:
Fuck you amc als Glenn dood is :(

Bij mij eindigde de ep trouwens met een luchtshot van de rv. Heb ik iets gemist of??
Je bedoelt de schrijvers, niet de zender die de serie uitzendt volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Agja zolang daryl of rick niet doodgaat vind ik het prima :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Glenn zou ik waarschijnlijk meer missen dan Daryl. Daryl is een badass maar die hebben we wel meer. Carol bijvoorbeeld. Of Rick. Maar Glenn, Glenn is die nobody, die onzichtbare jongen op school, met een simpele baan die opeens de held word en de babe krijgt..... Glenn is mijn held.

Overigens had ik in die scene even iets van "oh oh...nu krijgt Nicolas opeens door dat ie superpowers heeft en blaast ie de zombies weg ofzo.....maar dat past toch niet??" 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Player1S op 27-10-2015 09:14 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Moet ik uit het verhaal begrijpen dat Daryl dacht dat Rick dood was en toen weer omkeerde naar Sacha en Abraham ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Notna schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:51:
Kwa angle van de darmen die eruit getrokken werden kan het ook niet anders dan dat het Nicholas is die opgepeuzeld wordt, niet Glenn zelf. Tenzij zijn darmen net onder zijn nek zitten
Bovendien blijf je - lijkt me - niet zo lang gezichten trekken als ze je vitale onderdelen uit je lijf trekken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

spoiler: over Glenns fate
Via groepsapp kreeg ik foto van een scene die pas later in de serie komt. Met Glenn. Glenn overleeft het dus wonderbaarlijk.

http://dewals.nl/images/Glenn.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Player1S op 27-10-2015 10:16 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat zegt niks is gewoon een produktie foto zonder verdere info. Hij staat op de lijst voor het hele seizoen, kan ook voor een flash-back etc zijn.
We wachten het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als het wel zo is had ik het fijn gevonden als je het iig even in spoiler tags plaatst.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
spoiler:
Euhmmm denk eens goed terug aan de broer van Daryl !!! Merle ....... (die mis ik echt in de serie !!)

Afbeeldingslocatie: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20140323220730/villains/images/d/dd/Walkingdeadmerle.jpg

spoiler:
Die had ook maar één hand en was een MEGA "killing" (een dode kan je niet doden hehehe) machine.

[ Voor 10% gewijzigd door rikoos op 27-10-2015 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Supertip schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:41:
Volgens mij breekt het mes van Rick toen hij het mes uit de zombie zijn kop trok.
En toen zijn hand verwonde.
Rick raakte gewond nadat hij de eerste zombie Had vermoord. Zijn mes brak af. De 2e zombie had iets scherps in zijn borst zitten wat Rick eruit trok en waar hij vervolgens de zombie mee dood maakte.
Volgens mij raakte hij gewond door de machete die in een van de zombies zat. Hij was die zombie aan het killen en zag mogelijk vanaf de voorkant niet dat er een machete in zat (handvat zat aan de achterkant). Volgens mij sneed hij zich toen aan de punt van die machete.

De excuusnegers hebben het wel allemaal overleefd :+

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 27-10-2015 10:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

L1nt schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:44:
Glenn zou ik waarschijnlijk meer missen dan Daryl. Daryl is een badass maar die hebben we wel meer. Carol bijvoorbeeld. Of Rick. Maar Glenn, Glenn is die nobody, die onzichtbare jongen op school, met een simpele baan die opeens de held word en de babe krijgt..... Glenn is mijn held.

Overigens had ik in die scene even iets van "oh oh...nu krijgt Nicolas opeens door dat ie superpowers heeft en blaast ie de zombies weg ofzo.....maar dat past toch niet??" 8)7
Heb precies hetzelfde met Glenn. Hoop echt dat ie niet dood is.. Maakt niet uit hoe ze dat bedenken, als ie maar blijft.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

m0nk schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Heb precies hetzelfde met Glenn. Hoop echt dat ie niet dood is.. Maakt niet uit hoe ze dat bedenken, als ie maar blijft.. :P
Aziatisch eten valt niet altijd even goed dus misschien dat ze hem bewust links laten liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Overigens Daryl die omdraaide terug naar Sasha en Obelix; achteraf best dom nu Rick die camper niet kan starten :(. Als ie doorgereden was naar Rick had hij de zombies weer weg kunnen leiden, nu zijn ze de lul.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Scrummie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:48:
Overigens Daryl die omdraaide terug naar Sasha en Obelix; achteraf best dom nu Rick die camper niet kan starten :(. Als ie doorgereden was naar Rick had hij de zombies weer weg kunnen leiden, nu zijn ze de lul.
Dat het achteraf met alle kennis van de feiten geen handige keuze is maakt de keuze zelf nog niet dom. Daryl had dat niet kunnen weten. Da's net zoiets als zeggen dat je dom bent dat je geen twee kraslootjes hebt gekocht als je ziet dat de volgende klant die direct na jou een lootje koopt er met €10.000 vandoor gaat. Lullig, maar niet dom. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hmmmm, Morgan was vroeger olympisch sprinter?

Binnen een paar minuutjes bij Alexandria terwijl de rest daar 2 afleveringen voor nodig hebben...

Enne; Wat trekt precies walkers aan? Geluid? Geur? Jezelf insmeren met dode walker restjes zou dan genoeg moeten zijn om rustig langs een groep te komen? Zo deed Michonne het toch ook al eens?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

NMe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Dat het achteraf met alle kennis van de feiten geen handige keuze is maakt de keuze zelf nog niet dom. Daryl had dat niet kunnen weten. Da's net zoiets als zeggen dat je dom bent dat je geen twee kraslootjes hebt gekocht als je ziet dat de volgende klant die direct na jou een lootje koopt er met €10.000 vandoor gaat. Lullig, maar niet dom. ;)
Vandaar het woordje achteraf ook he ;). Maar klopt hoor, het is te prijzen dat Daryl alsnog omdraaide. Ik ben wel heel benieuwd wat er nog overblijft volgende week. Ik gok op bizarre ontwikkelingen tussen groep Alexandria en Rick's groep. Er zijn er al een aantal van dood, van de Alexandria groep, dus dat gaat fricties opleveren. Misschien dat het een wat rustigere aflevering word zodra Rick terug is en we daar wat ontwikkelingen in gaan zien.

Man, dit seizoen is tot nu toe wel bizar spannend. Je gaat van het ene moment naar het andere, een rollercoaster met veel big drops en bizarre loopings, zo voelt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MrJ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:12:

Binnen een paar minuutjes bij Alexandria terwijl de rest daar 2 afleveringen voor nodig hebben...

Enne; Wat trekt precies walkers aan? Geluid? Geur? Jezelf insmeren met dode walker restjes zou dan genoeg moeten zijn om rustig langs een groep te komen? Zo deed Michonne het toch ook al eens?
1. De rest van de groep was niet actief meteen bezig om naar Alexandria te komen. De enige groep die dat echt deed waren Michonne en Glenn. Echter hadden deze wat issues onderweg (lees: mensen die niet luisterden, ze kwamen de horde tegen enz.)
2. Geluid in eerste instantie, geur secundair. In het eerste seizoen lopen Glenn en Rick namelijk door een groep met walkers heen terwijl ze onder gesmeerd zitten in Walker gore. Toen het ging regenen, verdween die geur en merkte de walkers op dat ze levende waren. Michonne gebruikt haar man en broer als een soort wardens; blijkbaar negeren andere walkers je ook als je dicht bij walker bent die je niet aan (kunnen) doen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Overigens, wat had Michone op haar pols? Een litteken? Ik dacht heel even dat ze een scratch had, maar zag het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:16:
[...]

Pff commentaar op zulke zaken, maar begrijpelijke zinnen typen zit er niet in. Sorry voor het op de man spelen, [mbr]en dat mag dus niet op Tweakers...[/]. En dan zou je wel de perfecte zombiekiller zijn? Deze serie is voor mij juist erg realistisch en toont de vele gebreken bij mensen aan. Irriteert dat soms? Ja, maar dat maakt het juist goed in mijn ogen en niet slecht.

Lullige manier als Glenn er echt aan is.
Ben jij een beetje ziekjes mien jong? Steeds maar beginnen over grammatica en begrijpelijke zinnen? Zou me niks verbazen als je niet eens een Nederlander bent.

Er zijn goed en slechte kanten van de serie en dat mag best geuit worden ;)

Edit: spoilers mag gewoon in dit topic dus geen zwarte balken meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 27-10-2015 11:20 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Scrummie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:15:
Overigens, wat had Michone op haar pols? Een litteken? Ik dacht heel even dat ze een scratch had, maar zag het niet goed.
In die dierenwinkel screef ze op haar arm een berichtje voor die kerel, dat veegde ze eraf nadat ze hem verloren hadden.
Mandrake466 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:15:
Mjah, d'r moet wel ff goed gekeken worden naar wat er precies gezegd wordt her en der. Wat er nu in de spoilers staat is of 'toekomst' (als in, nog niet uitgezonden materiaal) of heeft met comics te maken. Dan staat het terecht even in een spoilerbalkje imho.

[ Voor 38% gewijzigd door Spooksel op 27-10-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Spooksel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

In die dierenwinkel screef ze op haar arm een berichtje voor die kerel, dat veegde ze eraf nadat ze hem verloren hadden.
Ah oke, gelukkig :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Klopt maar mensen die elke week terug komen klagen hoe slecht het wel niet is en de serie beter gister nog van de buis gehaald word mogen van mij part lekker weg blijven. Kijk dan niet.

Als je elke week in het voetbal topic komt zeuren dat voetbal kut is en het beter opgeheven kan worden verwacht ik in no-time een waarschuwing van de mods. Waarom het dan bij series wel toegestaan is...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Of...Glenn is de ultieme Good Guy in de serie en immuun voor zombiebeten...???

Natuurlijk slaan een aantal zaken echt nergens op.
Bijvoorbeeld Glenn die het overleeft, Rick die perse alleen wil gaan. 2 is altijd beter natuurlijk.
Daryl, Sasha en Abraham samen op een saai tochtje sturen terwijl het alle drie zeer goede vechters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

readytoflow schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:59:

Bijvoorbeeld Glenn die het overleeft, Rick die perse alleen wil gaan. 2 is altijd beter natuurlijk.
Daryl, Sasha en Abraham samen op een saai tochtje sturen terwijl het alle drie zeer goede vechters zijn.
Puntje 1: Ligt er aan hoe ze het gaan verklaren.

Puntje 2: De rest zou hem alleen maar vertragen. Glenn en Michone niet maar die zijn nodig om juist de rest te beschermen want die hebben het nodig. Ze deden het ook voor hun zei hij later.

Puntje 3: En zo'n beetje de enige 3 die niet snel in paniek raken en dus geschikt zijn om die tocht te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mwoah, daar valt nog enigszins iets voor te zeggen natuurlijk..

Net als dat een chimpansee een blindedarmontstekings-operatie wel aangeleerd kan krijgen, wat wellicht ook allemaal prima gaat, zoláng het allemaal volgens het boekje gaat. Echter, wanneer de poep de ventillator raakt, dán wil je daar een bekwaam en slimme chirurg hebben staan ;)

Dus dat ze doorgewinterde vechters op een essentiële missie sturen snap ik nog wel: wanneer er iets mis gaat, wil je 't ook goed afgehandeld hebben en niet dat je "redshirts" opgepeuzeld worden en je horde alsnog richting Alexandrië gaat.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 27-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrJ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:12:
Rick stuurt Morgan alvast vooruit nadat hij Carter de genadesteek heeft gegeven. Wordt niet echt duidelijk hoe groot z'n voorsprong is ...de rest is nog een tijdje bezig met de walkers weer on track krijgen voordat ze aan de haal gaan. Bovendien is hij alleen en wordt niet opgehouden door allerlei gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
pfff.. struikelt weer over een tak "auw mijn enkel", horde komt eraan "oh mijn RV start niet", schiet in het wilde weg "schiet in vriend zn been".. beetje zucht allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Sniffels schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:21:
pfff.. struikelt weer over een tak "auw mijn enkel", horde komt eraan "oh mijn RV start niet", schiet in het wilde weg "schiet in vriend zn been".. beetje zucht allemaal
Lekker cliché allemaal inderdaad :P

Je vergeet trouwens de "ik ben een vrouw en wordt achtervolgt dus ga na 5 meter rennen op mijn plaat"

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ooit door het bos gerent? Met de verkeerde schoenen is je enkel al snel de sjaak. Zelfs met fatsoenlijke kisten ben ik er al paar keer bijna doorheen gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Bergie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Je vergeet trouwens de "ik ben een vrouw en wordt achtervolgt dus ga na 5 meter rennen op mijn plaat"
Ahja in dat dorp.. ja ik kijk het verder wel, maar sta steeds minder te springen.. word te oud denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, zonde van je tijd jôh ... ga een muurtje verven en kijk hoe het opdroogt. Als ik een serie niet leuk vind - en dat zijn er nogal wat - dan kijk ik gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Die mensen hebben al die tijd achter de hekken geleefd in Alexandria. Zij hebben geen idee hoe het er buiten aan toeging en hebben geen idee om te gaan met die situaties. Precies hoe Michonne dat uitlegde tegen die andere gast. Dat die gast in paniek wild om zich heen begint te schieten (heeft ook vast voor het eerst een geweer vast waarschijnlijk) vind ik het niet zo heel gek dat hij die andere gast per ongeluk in zijn been schiet.

Je merkte het ook continue bij Nicholas. Continue paniek en durfde geen beslissingen te maken. Glenn moest hem daar telkens op wijzen en hem "wakker" schudden. Dat ging de hele aflevering goed, tot het einde zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 27-10-2015 12:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

Die mensen hebben al die tijd achter de hekken geleefd in Alexandria. Zij hebben geen idee hoe het er buiten aan toeging en hebben geen idee om te gaan met die situaties.
Natuurlijk wel, ze kunnen toch nog steeds logisch nadenken. Dat zijn ze toch niet verleerd in 10 maanden anderhalf jaar wonen in een woon gemeenschap?

(Maar mensen in twd kunnen dat dus wel vaker niet)
Bergie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Haha ja irritant is dat altijd he. Je kunt een scene waarin een vrouw vlucht zo door spoelen tot na het moment dat ze gevallen is.

Maar ja dat zal er wel in moeten zitten, waarschijnlijk zijn er mensen die dat spannend vinden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:51:
Haha ja irritant is dat altijd he. Je kunt een scene waarin een vrouw vlucht zo door spoelen tot na het moment dat ze gevallen is.
Michonne is toch ook een echte vrouw hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Je zag aan dat bord wat Rick tegen kwam ook al dat Alexandria al voor de uitbraak een soort eco woongemeenschap was oftewel allemaal milieubewuste mensjes met idealen en een krom wereld- en zelfbeeld. Helemaal niets gewend dus. Dat het daar zo lang goed gegaan is mag een wonder heten.

Je zag in dat dorpje waar het allemaal fout ging ook dat Nicholas en Heath het over een eerdere fout gelopen missie hadden en Nicholas steekt nog een oude bekende walker echt dood. Niets gewend allemaal, wel wat geprobeerd (de enkelen dan die wel buiten kwamen en daardoor soms doordraaiden) maar geen enkele echte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

Michonne is toch ook een echte vrouw hoor ;-)
Nou daar zijn de meningen over verdeeld :+
(Michonne is meer "one of the guys")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ben jij een beetje ziekjes mien jong? Steeds maar beginnen over grammatica en begrijpelijke zinnen? Zou me niks verbazen als je niet eens een Nederlander bent.

Geen idee wat je met dat gebrabbel in je eerste 3 zinnen nu bedoelt, maar dat uiten mag uiteraard!
Daar op reageren uiteraard ook, vandaar dat dit een forum is....
Dus als mensen enkel zeggen: 'Slecht, want ik zeg het', mag daar best op geantwoord worden met, 'onzin, want je bent beperkt'. Beide uitingen zijn even ongenuanceerd, als dat punt niet aankomt so be it.

De mensen die de slechte kanten van de serie serieus bespreken en uitgebreid benoemen zijn amper aanwezig. Steeds van de loze one-liners zijn weinig interessant in het topic. Ja we weten het, je vond aflevering 'zoveel die je toch weer gekeken hebt' weer niet de moeite waard. Fijn volgende week weer.....

Glenn niet dood zou inderdaad redelijk matig zijn.
Rick die alleen gaat snap ik wel degelijk, gezien zijn gezin wil hij gewoon vaart maken lijkt me.
Die andere 3 hebben belangrijke opdrachten en kunnen anderen beschermen.

Om nou te zeggen dat het nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Wanneer heb je voor het laatst in een bos gerend (niet op een bospad)? Heb je wel eens een RV proberen te starten net nadat iemand tig kogels door het dashboard jaagde? Heb je wel eens met een pistool geschoten?

Het is makkelijk om alles als movie cliche's weg te zetten. Ik zeg niet dat je met alles ongelijk hebt maar er zit meer mogelijkheid in dan je denkt. Met name dat starten van de RV vond ik alles behalve onwaarschijnlijk.

Ik heb in ieder geval genoten van de aflevering. Ik zat bij het einde echt op de bank van; "dit meen je niet!" Ik vraag me af of Glenn nu wel of niet dood is. Zijn gezichtsuitdrukking samen met het de plek waar de zombies ingewanden tevoorschijn haalde deed me even denken dat hij onder Christopher lag?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Moet wel zeggen dat ik het een beetje knullig vond hoe Glenn viel samen met Christopher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Jarlian schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst in een bos gerend (niet op een bospad)? Heb je wel eens een RV proberen te starten net nadat iemand tig kogels door het dashboard jaagde? Heb je wel eens met een pistool geschoten?
Hmm, hij schoot niet op het dashboard hoor :P Hij zag in zijn buitenspiegel die lui langs de zijkant van de RV komen en dat is ook waar hij ze neerknalde, door de zijkant van de RV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Spooksel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Hmm, hij schoot niet op het dashboard hoor :P Hij zag in zijn buitenspiegel die lui langs de zijkant van de RV komen en dat is ook waar hij ze neerknalde, door de zijkant van de RV.
Nee, maar tijdens het gevecht in de RV zelf werd er wel geschoten op het dashboard ;) (al da niet per ongeluk tijdens het vechten met de 2 Wolves)

Daarom wilde de RV ook niet starten vervolgens

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 27-10-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vond de manier waarop Nicolas en Glenn in de horde zombies viel ook wel apart. Het leek er heel erg op dat Nicolas bewust Glenn mee de afgrond in nam door zichzelf dood te schieten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Spooksel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:06:
[...]
Volgens mij schoot die ontsnapte Wolf bij binnenkomst zijn pistool/revolver aardig leeg toen Rick naar de bijrijderstoel dook?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jarlian schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Het is makkelijk om alles als movie cliche's weg te zetten. Ik zeg niet dat je met alles ongelijk hebt maar er zit meer mogelijkheid in dan je denkt. Met name dat starten van de RV vond ik alles behalve onwaarschijnlijk.

Ik heb in ieder geval genoten van de aflevering. Ik zat bij het einde echt op de bank van; "dit meen je niet!" Ik vraag me af of Glenn nu wel of niet dood is. Zijn gezichtsuitdrukking samen met het de plek waar de zombies ingewanden tevoorschijn haalde deed me even denken dat hij onder Christopher lag?
Wel met de nuance dat dit nu al de zoveelste keer is dat een auto niet start. Meteen toen ie aankwam zeiden mijn vrouw en ik: "zet die auto nou niet uit..." Echt bij zo'n cruciale missie laat je de motor draaien, geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:11:
[...]
Wel met de nuance dat dit nu al de zoveelste keer is dat een auto niet start. Meteen toen ie aankwam zeiden mijn vrouw en ik: "zet die auto nou niet uit..." Echt bij zo'n cruciale missie laat je de motor draaien, geen risico nemen.
Dat had niks uitgemaakt, want toen de wolves de auto binnen kwamen schoten ze gelijk op Rick en daarbij raakten ze de dashboard. Toen was de RV al onklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]
Wederom: zelfs áls de motor was blijven draaien was hij nu stuk gweeest door de kogels die in de motor geschoten werden :Y

Edit: laaaaaat :'(

Ik vraag mij serieus af wat sommige mensen doen als ze een aflevering kijken. Bij sommige vragen of misvattingen die langskomen vraag ik mij echt waf wat ze dan hebben zitten kijken of doen als het niet is blijven hangen... Nofi uiteraard :+

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 27-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
[...]
Misschien waren het de kogels... Misschien is er een vuiltje door het brandstoffilter geschoten. Ik weet het niet. Ik vond het in ieder geval erg spannend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ah ja, die Wolf schoot op hem en raakte de motor waarschijnlijk... die had ik even gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hierdoor wist ik al meteen dat Rick niet weg ging rijden met de RV..Beetje voorspelbaar, jammer net als alle voorspelbare dingetjes de laatste aflevering, maar goed dat mag de pret voor mij niet drukken.
Blijf het een top serie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:55:
[...]

Nou daar zijn de meningen over verdeeld :+
(Michonne is meer "one of the guys")
Toen ik het schreef dacht ik al dat ik zo'n antwoord kon verwachten ;-)

Ze zag er toch heel vrouwelijk en best wel leuk uit in een flashback (geloof in seizoen 2, toen ze nog met haar gezin was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:08

Hupske

AFCA

Heerlijke aflevering. Helaas heb ik hem wel even gepauzeerd, want ergerde me tussendoor even heeeeeel erg toen er weer iemand viel en last had van enkel. Blijkbaar is het dan ook altijd zo erg dat ze er niks meer mee kunnen. 80% van de mensen die door zijn enkel gaat heeft 2 minuten last en stampt daarna gewoon normaal weer door, alleen in TWD is dat blijkbaar nooit van toepassing.

Verder ben ik erg benieuwd wat er met Glenn gaat gebeuren. Als die het niet overleeft heeft, dan wil ik nog wel even een shot hebben waarin het bevestigd wordt dat hij niet meer leeft.

Rick zal wel weer een manier vinden om te ontkomen. Alleen zijn plan zal wel mislukken hierdoor.
Tevens weet ik nog steeds niet waar de walkers nu naar toe geleid worden?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Alle walkers bij Rick in de buurt zijn nu min of meer onderweg naar Alexandria waar ze naartoe gelokt werden door die vrachtwagentoeter.

De rest strompelt achter Daryl/Abraham/Sacha aan en die worden weggelokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Optie: Glenn is toch ontsnapt aan de walkers, heeft nu wat tijd, en steekt alsnog een gebouw in de brand, waardoor de Walkers weer van Rick af gelokt worden, Rick vraagt Daryl vervolgens alsnog terug te komen en deze groep walkers weer te leiden naar de andere horde.

Al zou Michonne ook nog terug kunnen gaan naar Glenn om te helpen/gebouw in de brand te steken. Die keek zeer twijfelend bij dat beekje.

Ofzo. Gaat toch niet zo gebeuren, maar het kan :P. Toch? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Scrummie op 27-10-2015 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarlian
hupske schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:24:
Deze vond ik op Reddit. Schets klopt wel aardig denk ik. Anders zou je de vorige aflevering met die kaart nog eens moeten terugkijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nlJdgUc.jpg
Bron: http://i.imgur.com/nlJdgUc.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jarlian op 27-10-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sambalbaj schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:54:
Je zag aan dat bord wat Rick tegen kwam ook al dat Alexandria al voor de uitbraak een soort eco woongemeenschap was
Ik weet niet of je wel eens in Alexandria bent geweest? Stad vergelijkbaar met Haarlem, met gewone mensen die er wonen. Wel hebben ze ooit verklaard voor duurzaamheid te gaan en dat bord zou ik zo ergens verwachten te zien, maar dat betekent niet dat het appartementencomplex waar ik een weekje vertoefde nu zo eco-vriendelijk is. Laat staan vanuit niet-VS optiek. Misschien was de garbage disposal unit die afval door het riool afvoert wat langzamer afgesteld :P En in de stad wonen als ik het zo inschat ver bovengemiddeld veel militairen. Ook: ik denk dat eco-hippies die regelmatig de natuur in zouden gaan, zich beter standhouden dan banktijgers en niets-zonder-auto-mensen :P

(Waarbij de serie zich natuurlijk niet in de stad afspeelt, maar in een voorstadje van Alexandria. In mijn Haarlem-voorbeeld zeg Overveen of zo).
Edit:
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:43:
Die mensen hebben al die tijd achter de hekken geleefd in Alexandria. Zij hebben geen idee hoe het er buiten aan toeging en hebben geen idee om te gaan met die situaties. Precies hoe Michonne dat uitlegde tegen die andere gast.
dat dus ja.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 27-10-2015 13:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:24:
Heerlijke aflevering. Helaas heb ik hem wel even gepauzeerd, want ergerde me tussendoor even heeeeeel erg toen er weer iemand viel en last had van enkel. Blijkbaar is het dan ook altijd zo erg dat ze er niks meer mee kunnen. 80% van de mensen die door zijn enkel gaat heeft 2 minuten last en stampt daarna gewoon normaal weer door, alleen in TWD is dat blijkbaar nooit van toepassing.

Verder ben ik erg benieuwd wat er met Glenn gaat gebeuren. Als die het niet overleeft heeft, dan wil ik nog wel even een shot hebben waarin het bevestigd wordt dat hij niet meer leeft.

Rick zal wel weer een manier vinden om te ontkomen. Alleen zijn plan zal wel mislukken hierdoor.
http://www.dokterdokter.n...wikte-enkel-vergt-geduld/

Dus ja je hebt deels een punt, maar om nou een shot te maken van iemand die door de enkel gaat en er vervolgens geen last van heeft. Het is nou eenmaal een veelvoorkomende kwaal die in TWD dodelijk kan zijn. Vertragingen zul je altijd hebben met groepjes, de enkel is dan een makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jarlian schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Deze vond ik op Reddit. Schets klopt wel aardig denk ik. Anders zou je de vorige aflevering met die kaart nog eens moeten terugkijken.

[afbeelding]
Bron: http://i.imgur.com/nlJdgUc.jpg
Betwijfel of die klopt.

Als ik die zo bekijk sluit je bij point orange beide zijwegen afsluiten en ze naar beneden (op de kaart dan) leiden.... Waarom dan die lus naar boven?
Of heb ik nu een keer wat belangrijks gemist? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

L1nt schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Betwijfel of die klopt.

Als ik die zo bekijk sluit je bij point orange beide zijwegen afsluiten en ze naar beneden (op de kaart dan) leiden.... Waarom dan die lus naar boven?
Of heb ik nu een keer wat belangrijks gemist? :X
Zou inderdaad logischer zijn geweest, maar je weet natuurlijk niet hoe die weg verder gaat.
Daarnaast kan de kaart wel goed kloppen, ze worden inderdaad in die richting geleid.

Wel benieuwd hoe het af gaat lopen met Rick, alhoewel dit zich er wel uit red. Glenn ligt gewoon onder het lichaam van die ene meneer, die zich een kogel door het hoofd jaagde.
Notna schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Nee, maar tijdens het gevecht in de RV zelf werd er wel geschoten op het dashboard ;) (al da niet per ongeluk tijdens het vechten met de 2 Wolves)

Daarom wilde de RV ook niet starten vervolgens
Daarom neem je ook een VW Transporter T1/2, doodsimpel dashboard en onverwoestbare motor achterin :)
Zou trouwens wel mijn voertuig naar keuze zijn in een situatie als in The Walking Dead, een Kever of busje oid. Niet snel, maar bijna niet kapot te krijgen en overal onderdelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Kuusj op 27-10-2015 14:05 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als Glenn ineens onder die dude blijkt te liggen, onder de container kruipt en dit overleeft kap ik met kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

stin00 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:06:
Als Glenn ineens onder die dude blijkt te liggen, onder de container kruipt en dit overleeft kap ik met kijken :/
Wil je hem zo graag dood? :+
Nee, maar dat zou inderdaad wel erg cliché zijn. Natuurlijk kruipt hij onder die container, gebeurd er iets waardoor de zombies afgeleid worden en kan hij ontsnappen. Wellicht die Wolves, of hij smeert zich in met die Walker zooi en loopt weg. Dit is al eens keer eerder gedaan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.