[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Smoonshine schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:09:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet terugkomt. Een hele intro aan haar wijden om haar vervolgens zo te laten verdwijnen is niet echt des Walking Dead. Misschien dat ze idd wel betrokken is bij de Wolves of zoiets. Er was namelijk ook iemand die schijnbaar foto's had gemaakt binnen de muren. Dat had die ene Wolf bij zich toch? Misschien dat zij dat was. Ik ben er iig van overtuigd dat we haar nog wel terug zien.
Nee, de man die de fotos vond was degene die Ricks groep in het vorige seizoen wilde binnenhalen (groeps scout). Hij had die fotos en een kaart van Alexandria bij zich om zo nieuwr groepen over te halen (hij verontschuldigde zich zelfs nog voor de kut kwaliteit omdat hij nog nooit fotos had ontwikkeld). Hij had die ook bij zich in zijn laatste run met Darryl waar hij Morgan heeft ontmoet (die valstrik van de Wolves weet je nog? Met de containers vol met zombies). Hij is die tas daar toen kwijtgeraakt en zo is die tas bij de Wolves gekomen.

Vandaar ook de blik van herkennen bij get zien van de tas en de bibberige handjes, gevolgd door de 'ow shi--' blik die hij gaf :+

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 20-10-2015 08:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Niemand trouwens opgevallen dat Morgan en Carol elkaar tegenkwamen en dat Morgan zei dat Carol niet zo was? Niet die medogeloze killer zoals ze zich gedroeg. En daarna merkte je dat Morgan iemand moest vemoorden en dat Carol later verslagen op de stoep zat.

Stukje symboliek om te laten zien dat Morgan beseft dat Rick en Carol het wel aardig goed hebben en dat Carol begrijpt dat Morgan tot op zekere hoogte ook een punt heeft.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:33:
Coole aflevering. Maar tot nu toe wel een van de mindere stukken in de gehele serie.
Er vallen nu inderdaad teveel gaten in de serie door een onlogisch gebrek aan communicatie.

Waarom die gevangen Wolve doodschieten?
Waarom vraagt niemand aan Morgan waar de rest is?
Waarom kwamen er geen Walkers af op het lawaai? ( deze is wel te verklaren door de kookwekker, speelde zich allemaal in een uur(?) of zo af?)
Waarom schiet Carl niet meteen? Hij deed altijd alles om zijn zusje te beschermen...
Waarom wil Morgan niemand doodmaken? Zelfsmiet als ze onschuldige weerloze mensen afslachten?

Paar onlogische dingen en een beginnende irritatie over het (door meerdere users) genoemde gebrek aan communicatie.
Slechte communicatie is zo'n beetje de meest genoemde probleemfactor op de werkvloer, echter heeft nooit iemand een oplossing......Wat is hier onlogisch aan? Als je aangevallen wordt zijn je reacties nou niet direct altijd heel verklaarbaar. Sommigen mensen bevriezen, anderen vluchten, anderen verdedigen zich, anderen draaien door, zoveel mensen zoveel smaakjes. Dat is ook de kracht van TWD, iedereen breekt op andere tijdstippen en reageert op andere manieren.

Het blijft terugkomen, maar iedereen hier meent blijkbaar dat ze in een koelbloedige rationele killing machine veranderen bij een zombie apocalypse. Mij lijkt dat heel fijn als je altijd de juiste dingen kan doen, maar realistisch is het totaal niet (al menen velen dat hier wel). Ik erger me ook aan Morgan, maar snap zijn keuzes wel.

Je kunt toch best op een punt komen dat je geen mensen wil doodmaken, is dat echt zo onbegrijpelijk? Zeker als je die daad al noodgedwongen hebt moeten doen en daarnaast ook constant zombies moet afmaken die ook ooit mens waren.

En die walkers komen wel, dat is een kwestie van tijd. Je kunt van alles vinden van TWD, maar onlogisch met gaten gaat er bij mij niet in vanwege de bizarre situatie waar iedereen inzit. Je ziet van alles langskomen, mensen die nog geen walker kunnen doodmaken tot compleet doorgedraaide barbaren, dan staat juist alles open en kun je alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

L1nt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:28:
Stukje symboliek om te laten zien dat Morgan beseft dat Rick en Carol het wel aardig goed hebben en dat Carol begrijpt dat Morgan tot op zekere hoogte ook een punt heeft.
Met aardig goed hebben bedoel je geen moeite met het killen van mensen?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Komende aflevering zullen er wel antwoorden komen op wat er gebeurde met de stroom van walkers, en het leek zich inderdaad allemaal in ongeveer een uur af te spelen.

"aardig goed" als in weten wat er nodig is om te overleven?

Maar fucked up is het allemaal wel; mensen die andere mensen afslachten in een zombie apocalypse wereld..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Vooral de manier waarop ze ze afslachten was echt bruut! En gewoon blijven hakken. Gewoon ziek..

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit een voorproefje is......dan gaat het nog veel zieker worden dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Barbas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:33:
[...]

Met aardig goed hebben bedoel je geen moeite met het killen van mensen?
Niet zozeer geen moeite hebben maar meer dat je sommigen moet afmaken omdat ze anders terug komen en jou geliefden afmaken.

Morgan kwam een aantal al tegen en nu zijn ze dus terug gekomen om iedereen te vermoorden.
burgt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:38:

Maar fucked up is het allemaal wel; mensen die andere mensen afslachten in een zombie apocalypse wereld..
Dat is ook precies waar the Walking Dead over gaat. De zombies zijn bijzaak, het echte gevaar zijn mensen zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Player1S op 20-10-2015 08:47 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:22
enige wat ik mij nog afvraag is waarom carol die ene gevangen genomen wolf doodschoot was het niet beter geweest dat ze hem gingen ondervragen ? wie zijn ze, waar komen ze vandaan etc ? Ik heb het gevoel dat er iets achterzit... kennen zij carol !? of heeft ze een backup plan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:57
fuqua schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:06:
enige wat ik mij nog afvraag is waarom carol die ene gevangen genomen wolf doodschoot was het niet beter geweest dat ze hem gingen ondervragen ? wie zijn ze, waar komen ze vandaan etc ? Ik heb het gevoel dat er iets achterzit... kennen zij carol !? of heeft ze een backup plan ?
Je zag wat er met Carl gebeurde als je gaat luisteren. Je hebt de volledige focus nodig om te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooie aflevering, zeer vermakelijk.
Uiteraard wel weer wat puntjes:

Waarom was de geschiedenis van Enid niet in zwart-wit voor de consistentie?
En waar JSS nou voor stond is me ook niet duidelijk geworden.

Die Wolves leken erg afhankelijk en dwangmatig bezig, net alsof ze onder de invloed van iets/ iemand staan en er toe gedwongen werden.

Mooie reality check bij zowel Morgan (dode enkel walkers en geen mensen), de dominee (maakte helemaal niets dood) en de mensjes van Alexandria (de wereld daarbuiten is echt niet lief). Carol was het tegenovergestelde en erg vet bruut deze aflevering.

Maar wat ik me afvroeg; waar waren de walkers?
In aflevering 1 ging die hele horde op die loeiende toeter richting het dorpje en daar waren ze ook heel erg dicht bij.
Maar hier werd die toeter al vrij vlot uitgezet, was het vechten in het dorp toen nog lang niet voorbij en stonden de hekken open. Liepen er nog genoeg dorpelingen op hun dooie gemak buiten het hek de situatie in te laten zakken maar ondertussen nog geen horde walkers te bekennen. Qua tijdspanne hadden die er allang moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinandoh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 11:51
Mij lijken de Wolves een soort sekte die de aarde wilt ontdoen van de mensheid.
Ik meen dat ik er een iets hoorde zeggen als "We don't belong here anymore".

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

sambalbaj schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:29:

En waar JSS nou voor stond is me ook niet duidelijk geworden.
Staat een paar posts terug ook. Maar aan het eind van de aflevering vond Carl een briefje van dat meisje met daarop: Just Survive Somehow (JSS)..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Hoop dat ze die (nieuwe) dokter snel opofferen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
m0nk schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Staat een paar posts terug ook. Maar aan het eind van de aflevering vond Carl een briefje van dat meisje met daarop: Just Survive Somehow (JSS)..
ach ja dat briefje, stom ik zat blijkbaar de ondertiteling te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
mat.hi.as schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:10:
[...]

Je zag wat er met Carl gebeurde als je gaat luisteren. Je hebt de volledige focus nodig om te verdedigen.
dat is toch niet te vergelijken, die gast bij carl was niet vastgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

fuqua schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

dat is toch niet te vergelijken, die gast bij carl was niet vastgebonden.
Dus, is niet de eerste keer dat dat iemand niet stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Toffe aflevering! Leuk dat aflevering 1 en 2 zich bijna gelijktijdig afspelen (afgezien van de introductie van Enid), maar dat je dan 'twee' kanten van het verhaal ziet.

De horde zal in de volgende aflevering wel arriveren bij Alexandria. Mits Rick en consorten het nog voor elkaar krijgen om deze de andere kant op af te wenden.

Ik zat bijna de gehele aflevering op het puntje van mijn stoel. Heel spannend in beeld gebracht hoe verschillende types mensen, zo verschillende reageren in zo'n acute dreigende situatie. Enerzijds natuurlijk de inwoners van Alexandria die dit allemaal niet gewend zijn, maar ook de mensen die al wel buiten geleefd hebben (Carol vs. Morgan vs. Carl vs. Gabriel).

- Carol: oog om oog, tand om tand
- Morgan: meer boedhistische insteek
- Carl: net als zijn vader, alles om je familie te beschermen, maar toch nog af en toe de jeugdige onwetendheid
- Gabriel: turn the other cheek

Brain fart: Zou Enid een scout zijn van de Wolves?

Volgende aflevering allemaal weer samen om in Alexandria te redden wat er te redden valt? Of zouden de Wolves nog terugkomen met een grotere groep? Leken mij eerlijk gezegd gewoon soort van reli-gekkies. Iedereen 'verlossen' van deze wereld, die insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Enid gaan we zeker nog terug zien! Ofwel is ze een spion van de Wolves (maar dat zou niet kloppen met haar intro dat ze als eenzame overlever Alexandria binnenliep), Ofwel gaat ze gevangen genomen worden door de Wolves waardoor Carl haar wil redden en Rick Carl weer achterna gaat.

De horde? Is nog maar de vraag of die eraan komt. Op het moment dat je de zombies weer met wat anders kan afleiden (en een paar levende mensen doen het altijd goed om zombies te lokken) zouden ze hun route weer kunnen vervolgen.

@hierboven ergens.
Ik snap ook wel dat mensen allemaal anders reageren op bepaalde situaties. Maar dit is geen reality serie die 24/7 gevolgd wordt. Het mag wel aan de kijker duidelijker gemaakt worden dat men van elkaar weet wat men allemaal heeft meegemaakt.

Het is toch gek dat Carol en Morgan elkaar zwijgzaam voorbij lopen. Zeker als het er voor mij op lijkt dat Morgan zijn heil elders gaat zoeken.
Carol toonde overlevingsinstinct. Maar maakte een zeer grote fout door die ene gevangen Wolve te doden. Maar vooruit laten we dat dan maar onder 'de rode waas voor haar ogen' schuiven.

Volgende week vallen er gelukkig weer wat puzzelstukjes op hun plaats

Wel apart.
Ik zie sommige reactie hier en dan denk ik: het is maar een serie hoor, het is niet echt he...En nu reageer ik er zelf ook al zo op haha.
Ik heb de eerste 4 seizoenen op Netflix gekeken en daarna meteen seizoen 5 in een keer opgenomen teruggekeken. Het is wel lastig om elke keer een week te wachten hoor.
Gisteren keek na al die seizoenen mijn vriendin eens een keer mee. Die keek maar een paar keer weg. Smerige serie...haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Bootje schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:10:
Volgende aflevering allemaal weer samen om in Alexandria te redden wat er te redden valt? Of zouden de Wolves nog terugkomen met een grotere groep? Leken mij eerlijk gezegd gewoon soort van reli-gekkies. Iedereen 'verlossen' van deze wereld, die insteek.
Het vet gedrukte stukje maakt ze naar mijn idee ook zo gevaarlijk. Geen compassie, agenda of een zoektocht naar een veilig gebied of spullen. Alleen maar de wereld willen reinigen van alle mensen. Je kunt geen deals sluiten met zulke mensen over dat ze eten krijgen als ze je met rust laten of iets anders. Ze stoppen pas als jij dood bent of als zij dood zijn. The Governor was ook geen frisse jongen maar hij had een duidelijk doel; de gevangenis van Rick afpakken. Daar kan je iets mee, vechten of weg gaan maar dat is bij deze vijand geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nee.

Die scout had al fotos die hij aan Rick liet zien. Vorig seizoen, toen hij en Darryl in de val liepen, is hij de tas met foto's kwijt geraakt. Die tas is gevonden door de Wolves. Diegene die de tas had is bij de aanval omgekomen en die scout vind z'n tas en fotos terug en is daardoor erg aangeslagen want zijn tas heeft de wolves naar de locatie geleid.

Overigens denk ik dat de Wolves hooguit nog 1 of 2 afleveringen erin zitten ondanks de langdurige hints er naar.
Worden waarschijnlijk gebruikt als soort catalist om de bewoners van Alexandria te tonen hoe de wereld echt is.

Vervolgens komt de echte schurk van seizoen 6 in beeld
spoiler:
Negan?

of

spoiler: comicbooks
de Wolves zijn de TV serie naam voor de Saviours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
L1nt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Dus, is niet de eerste keer dat dat iemand niet stopt.
leek mij toch dat ze die gast volledig onder controle hadden ? zn handen en voeten waren vastgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

fuqua schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

leek mij toch dat ze die gast volledig onder controle hadden ? zn handen en voeten waren vastgebonden.
Dus? Is niet de eerste keer dat ze dat dachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua

dat gevoel had ik ook, maar ze hadden juist de foto's van die ene gast gevonden. Maar die intro van Enid begrijp ik niet goed. En is ze nu echt vertrokken uit het camp ?! (met haar to big to defend en to many blind spots)

want alleen gaat ze beter af zijn ? (ze wil zeker de vrouwelijke versie van morgan worden) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:01
sambalbaj schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:29:

Waarom was de geschiedenis van Enid niet in zwart-wit voor de consistentie?
Om het overzicht te bewaren omdat er best een tijdje tussen S5 en S6 zit. In een tweede aflevering is dit niet meer nodig omdat je er dan toch weer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
L1nt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
spoiler:
Negan?

of

Ik denk dat je de plank hier iets mis slaat.

spoiler:
Saviours waren bruut, maar niet bruut omdat ze een bepaalde ideologie hadden (Deze wereld is niet meer van ons maar van de doden) maar omdat ze 'bescherming' konden bieden in ruil voor eten. De Wolves zijn veel meer 'reli-gekkie' dan mishandelende echtgenoot om het heel plat te zeggen. Ik denk dat Negan hier niet goed in past. Wat ik overigens nog wel zie gebeuren is dat we mid-season finale een laatste confrontatie krijgen met Wolves en dat het laatste shot de ingeslagen schedel van die langharige man is en dan compleet met prikkeldraad natuurlijk ;). Dat zou dan de opmars kunnen zijn naar zijn verhaallijn in de 2e helft van het seizoen. Inclusief de andere groepen in dit geval, waar Negan over zou kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29
Wat ik mij alleen afvraag.. volgens mij zat Carl ook in de eerste aflevering bij de groep die de horde zombies aan het begeleiden was.

Alleen nu zit die ook in Alexandria?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Puc van S. schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:18:
Wat ik mij alleen afvraag.. volgens mij zat Carl ook in de eerste aflevering bij de groep die de horde zombies aan het begeleiden was.

Alleen nu zit die ook in Alexandria?
Rick had toch juist tegen hem gezegd dat hij thuis moest blijven, om Little Asskicker te beschermen? Kan het helaas nu niet teug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 18-09 14:29
mat.hi.as schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Rick had toch juist tegen hem gezegd dat hij thuis moest blijven, om Little Asskicker te beschermen? Kan het helaas nu niet teug kijken.
Ja dat klopt, maar ik kan mij toch (vaag) herinneren Carl in episode 1 gezien te hebben in de bossen..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Was die chauffeur nou al een zombie? Of is hij hij overleden door de crash en heel snel geturnd naar zombie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ryan_ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:32:
Was die chauffeur nou al een zombie? Of is hij hij overleden door de crash en heel snel geturnd naar zombie?
Ik neem aan gewoon snel geturned. Heb jij wel eens een zombie zien autorijden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
mat.hi.as schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Ik neem aan gewoon snel geturned. Heb jij wel eens een zombie zien autorijden? :+
Nee :+ maar misschien dmv een baksteen op het gas ofzo. ;) Wel snel geturnd dan. Normaal duurt dit toch wel minimaal een uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ryan_ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Nee :+ maar misschien dmv een baksteen op het gas ofzo. ;) Wel snel geturnd dan. Normaal duurt dit toch wel minimaal een uur?
Hij werd neergeschoten door die scout in de beltoren. Vandaar ook dat de vrachtwagen tegen de muur/ in de beltoren crashed ipv door het hek rijd(?) van Alexandria.

Dat verklaard ook het turnen naar een zombie. Dat was niet door de crash zelf.

En nee; turnen duurt niet een uur. Gaat binnen enkele minuten.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 20-10-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Ik verwacht eerlijk gezegd dat Enid er met Judith vandoor is. Aangezien we Carl nog de ovenschaal uit de oven zagen halen nadat de kookwekker ging. Daar waar we eerder Carol nog zo mooi op de babymonitor hadden zien kijken tijdens het zetten van de wekker... zagen we Carl dat nu niet doen.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Notna schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:39:

En nee; turnen duurt niet een uur. Gaat binnen enkele minuten.
En soms duurt het uren. Is ook aangegeven in de serie.
Bullettooth schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:14:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Enid er met Judith vandoor is. Aangezien we Carl nog de ovenschaal uit de oven zagen halen nadat de kookwekker ging. Daar waar we eerder Carol nog zo mooi op de babymonitor hadden zien kijken tijdens het zetten van de wekker... zagen we Carl dat nu niet doen.
Die kans acht ik nog kleiner dan dat de Governor de echte leider is van de Wolves.
Enid wil weg omdat Alexandria zich niet kan beschermen. Teveel dode hoeken volgens haar. In haar beleving kun je beter in je eentje zijn. Waarom zou je dan in godsnaam een baby mee nemen?

Over Judith gesproken. Kind blijft wel klein zeg. Volgens mij moet ie toch ook al bijna een jaar oud zijn. Voor mijn gevoel was mijn dochter stuk verder toen ze 1 werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

L1nt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

Over Judith gesproken. Kind blijft wel klein zeg. Volgens mij moet ie toch ook al bijna een jaar oud zijn. Voor mijn gevoel was mijn dochter stuk verder toen ze 1 werd.
Ondervoed he! het is wel een apocalypse :+

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:14
Bullettooth schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:14:
Dat was ook mijn 1e gedachte bij die scene. Judith weg :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
[...]
nee.

Die scout had al fotos die hij aan Rick liet zien. Vorig seizoen, toen hij en Darryl in de val liepen, is hij de tas met foto's kwijt geraakt. Die tas is gevonden door de Wolves. Diegene die de tas had is bij de aanval omgekomen en die scout vind z'n tas en fotos terug en is daardoor erg aangeslagen want zijn tas heeft de wolves naar de locatie geleid.
True. En je zag haar ook duidelijk eerst overleven met haar ouders (in die auto) om vervolgens zelf eventjes te gaan zwerven tot ze bij Alexandria aankwam. Is ook wel zo.
spoiler:
Negan?

of
Dat eerste lijkt me sterk, dan sla je een groot gedeelte van de voedingsbron zo maar over. Dat tweede lijkt me daarom voor de hand liggender.
Al is de eerste qua verhaal natuurlijk wel veel pakkender. En aangezien het seizoen al redelijk geweldadig is is het misschien niet eens zo gek om gelijk daar naartoe op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:55:
@hierboven ergens.
Ik snap ook wel dat mensen allemaal anders reageren op bepaalde situaties. Maar dit is geen reality serie die 24/7 gevolgd wordt. Het mag wel aan de kijker duidelijker gemaakt worden dat men van elkaar weet wat men allemaal heeft meegemaakt.

Het is toch gek dat Carol en Morgan elkaar zwijgzaam voorbij lopen. Zeker als het er voor mij op lijkt dat Morgan zijn heil elders gaat zoeken.
Carol toonde overlevingsinstinct. Maar maakte een zeer grote fout door die ene gevangen Wolve te doden. Maar vooruit laten we dat dan maar onder 'de rode waas voor haar ogen' schuiven.

Volgende week vallen er gelukkig weer wat puzzelstukjes op hun plaats

Wel apart.
Ik zie sommige reactie hier en dan denk ik: het is maar een serie hoor, het is niet echt he...En nu reageer ik er zelf ook al zo op haha.
Ik heb de eerste 4 seizoenen op Netflix gekeken en daarna meteen seizoen 5 in een keer opgenomen teruggekeken. Het is wel lastig om elke keer een week te wachten hoor.
Gisteren keek na al die seizoenen mijn vriendin eens een keer mee. Die keek maar een paar keer weg. Smerige serie...haha
Ah dan snap ik beter wat je bedoelde. Maar vergeet niet dat Morgan eigenlijk ook een buitenstaander is he! Hij is nooit lid geweest van Rick z'n groep. Carol heeft een bepaalde hardheid die ze zichzelf opgelegd heeft, maar ze heeft het er zichtbaar zwaar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
[...]

nee.

Overigens denk ik dat de Wolves hooguit nog 1 of 2 afleveringen erin zitten ondanks de langdurige hints er naar.
Worden waarschijnlijk gebruikt als soort catalist om de bewoners van Alexandria te tonen hoe de wereld echt is.

spoiler:
Negan?

of

Ik denk dat het wel duidelijk is dat
spoiler:
Negan
in beeld komt dit seizoen, aangezien ze
spoiler:
hem al gecast hebben samen met Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Ryan_ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:32:
Hij zag er niet uit als een hele verse zombie, en ik meen gezien te hebben dat hij vast zat. Ze moesten wat tiewraps los snijden om hem eruit te krijgen en de luchthoorn uit te zetten.
Volgens mij dus het baksteen idee en dan de truck als projectiel de muur/toren in laten rijden.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oeps, excuses voor de tijdelijke overlast... Er ging iets mis omdat ik afgeleid werd tijdens het bulldozeren van een off topic discussie een paar pagina's terug. O-)

On topic: mijn vriendin en ik zijn gisterenavond begonnen aan seizoen 1. :') Zowaar een serie gevonden die we allebei willen kijken en die we allebei nog niet hadden gezien. _o_

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:25:
[mbr]Oeps, excuses voor de tijdelijke overlast... Er ging iets mis omdat ik afgeleid werd tijdens het bulldozeren van een off topic discussie een paar pagina's terug. O-) [/]

On topic: mijn vriendin en ik zijn gisterenavond begonnen aan seizoen 1. :') Zowaar een serie gevonden die we allebei willen kijken en die we allebei nog niet hadden gezien. _o_
Ow, jaloers. Nieuw zijn met TWD :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35

Spotmatic

Ken sent me

Notna schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:37:
[...]
Ow, jaloers. Nieuw zijn met TWD :Y
Puur voor de fun ben ik ook weer begonnen met Seizoen 1. Waarin RIck Morgan praktisch direct na het ziekenhuis ontmoet. De sfeer in het 1e seizoen is toch echt anders, wellicht vanwege het feit dat Frank Darabont zich met de eerste seizoenen bemoeide, daarna niet meer.

Overigens waren de walkers destijds ook al flink verrot hoor ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

[...]

spoiler:
Negan?

of

Zou het?

:P

Het lijkt me wel. Wat ik me afvraag is
spoiler:
waar de andere dorpjes zijn die "beschermd" worden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Barbas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:39:
Vooral de manier waarop ze ze afslachten was echt bruut! En gewoon blijven hakken. Gewoon ziek..
Dat is hun handelsmerk blijkbaar ... we hebben toch al eens walkers gezien met een W op hun hoofd zonder armen/benen ?? Ergens bij die community van Noah, waar ook graffiti over Wolves was.

Vind het alleen raar dat ze geen vuurwapens hebben in een land waar je lijkt me overal wapens kunt vinden in zo'n situatie. Tenzij het niet bij hun ideologie hoort ...

Oh ja en na de W hebben we nu de A, die al eerder te zien was. Waar staat dat nou weer voor ??
EDIT: effe terug gekeken, dat knulletje (Sam?) zit met een stempel A op Carol's stoep.

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 20-10-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Goner schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:57:
Vind het alleen raar dat ze geen vuurwapens hebben in een land waar je lijkt me overal wapens kunt vinden in zo'n situatie. Tenzij het niet bij hun ideologie hoort ...
Misschien weten ze dat bij vuurwapens de kogels opraken en daarom niet heel handig is. Een machete of dolk, of knuppel ofzo gaat niet op.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Zeror schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:53:
[...]

Misschien weten ze dat bij vuurwapens de kogels opraken en daarom niet heel handig is. Een machete of dolk, of knuppel ofzo gaat niet op.
Plus je hoeft niet te herladen, alleen maar terug te trekken uit het lichaam/schedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik als n00b in de serie niet snap... Volgens mij is het in aflevering 2 dat ze zich helemaal ondersmeren met zombiebloed en -ingewanden om veilig tussen zombies door te kunnen lopen. Iemand zegt "don't get any of it on your skin or in your eyes" en ze hebben ook lange regenjassen aan en rubber handschoenen. Maar vervolgens smeren ze dat spul tot op de kraag en hangen zelfs darmen om hun nek (met risico dat het de huid van de nek raakt) en zie ik tot twee keer toe een blote hand in een jaszak of onder de jas grijpen om nog iets te pakken. En wat te denken van al dat hak-, snij- en slagwerk met rondvliegende spetters? Als het dan al zo belangrijk is dat je geen "zombie goo" op je huid krijgt, dan zou je dat toch wat beter aan moeten pakken, of niet dan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inmiddels weten we dat iedereen al geïnfecteerd is, ga je dood dan is t tijd voor brainzzzz

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02

Spooksel

Spooksel!

Het is ook belangrijker dat je geen wonden hebt enzo, als zombie bloed/guts in contact komt met jouw eigen bloed dan is het /exit.

De Wolves zijn overigens zeker niet de Saviours uit de comics, ze zijn een afgeleide van de Scavengers die in de comics de Safe Zone aanvallen waarna er ook een zombie horde op Alexandria afkomt. De Saviours komen pas (veel) later in beeld!

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Volume_13:_Too_Far_Gone (Laatste alinea)

[ Voor 55% gewijzigd door Spooksel op 21-10-2015 10:17 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Spooksel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:10:
Het is ook belangrijker dat je geen wonden hebt enzo, als zombie bloed/guts in contact komt met jouw eigen bloed dan is het /exit.

De Wolves zijn overigens zeker niet de Saviours uit de comics, ze zijn een afgeleide van de Scavengers die in de comics de Safe Zone aanvallen waarna er ook een zombie horde op Alexandria afkomt. De Saviours komen pas (veel) later in beeld!

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Volume_13:_Too_Far_Gone (Laatste alinea)
Niet correct.
Iedereen is ge-infecteerd, dus het maakt niet uit of je in contact komt met het zombiebloed of niet.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet correct ;)

Dat iedereen die sterft weer opstaat om een rondje te gaan lopen, staat los van het feit dat je kunt sterven aan een infectie. Of dat nu een vieze roestige spijker (wat is te genezen in een moderne maatschappij voorzien van de juiste medicijnen) of contact met besmet bloed (wandelaarsbloed, HIV, whatever, beide niet te genezen al werkt de een wat sneller dan de ander).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Wootlock schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Niet correct.
Iedereen is ge-infecteerd, dus het maakt niet uit of je in contact komt met het zombiebloed of niet.
Tenzij je gebeten wordt of gekrabt wordt door een walker. Dan ben je wel de sjaak lijkt het. Daarom verbazen ze zich in seizoen 2 ook er over dat de jongen die door Shane een gebroken nek krijgt een walker wordt. Hij heeft geen krassen/beten en is toch een walker. Daarna volgt de onthulling dat iedereen besmet is.

De vraag of je ook een walker wordt als je een wondje hebt waar dan walker bloed in komt durf ik eigenlijk niet zo goed te beantwoorden.

Het lijkt in ieder geval zo te zijn dat verwondingen door een walker jou ook veranderen in een walker maar of het bloed er van je ook de pineut maakt weet ik niet. Ik ga er eigenlijk uit van dat het niet zo is. Ik kan me niet voorstellen dat als ze extra bloederig een schedel in slaan en het gezicht er onder zit dat ze niets in hun ogen krijgen. Terwijl je daarmee redelijk simpel een infectie kunt overdragen.

Het lijkt de infectie te zijn die wekenlang je bloed vergiftigt waar je aan dood gaat. Hij ging ook nog een tijdje vrolijk door nadat hij een aantal krassen(of beten?) op liep.
F_J_K schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:28:
Niet correct ;)

Dat iedereen die sterft weer opstaat om een rondje te gaan lopen, staat los van het feit dat je kunt sterven aan een infectie. Of dat nu een vieze roestige spijker (wat is te genezen in een moderne maatschappij voorzien van de juiste medicijnen) of contact met besmet bloed (wandelaarsbloed, HIV, whatever, beide niet te genezen al werkt de een wat sneller dan de ander).
Ik vraag mij wel sterk af of alleen walker bloed je doodt. Zie mijn stukje hier boven over de ogen bijvoorbeeld. HIV verspreidt zich wel eens op die manier en als we er in de theorie vanuit gaan dat het 'walker virus' zich op dezelfde manier verspreid dan zouden we al meer walkers in onze groep gezien moeten hebben.

Het lijkt eerder de onsteking te zijn van een ondood iemand die allerlei ziektekiemen onderweg tegen komt en dan je huid in krast/bloedverlies nadat z'n tanden/handen een leuke hoop vlees weggehaalt hebben van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ik dat zo lees is het ook mogelijk dat het pathogeen latent aanwezig is in iedereen maar dat het pas na de dood actief wordt. In het bloed en andere lichaamssappen van de walkers zit het actieve pathogeen, en als je daarmee in aanraking komt wordt het proces al in gang gezet voordat je dood bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De wiki zegt het volgende
Pathogen

Most, if not everyone, on the planet within The Walking Dead universe somehow contracted the pathogen that, for reasons and through means unknown, brings the dead back to "life." It is unknown how the disease is spread, though its almost-total infection rate worldwide suggests it is either water-borne, air-borne, or both. The exact taxonomy of the pathogen is unknown. The pathogen itself does not kill its hosts, but it seems to weaken their immune systems considerably, to the point where even minor illnesses are far more fatal than normal to humans.
Bites

Zombie bites are not necessarily fatal because of the zombie pathogen, but rather the unsanitary nature of their mouths due to diet and decomposition. Scratches could cause similar infections for similar reasons, however, no one in the comics or TV-show has ever gotten the fever as a result of a scratch. While zombie scratches and clawing rarely cause fatal infections, the deep gouges left by zombie bites are almost always fatal; death can potentially be avoided if the bite is on an appendage, which then must be amputated immediately after the bite. However, this does not always work, and bites on main parts of the body, or on veins or arteries are always fatal. Even if an amputation proves successful at removing the infection, blood loss is also extremely dangerous due to the general unprofessional conduction of the procedure.
Door het pathogeen is je immuun systeem blijkbaar verzwakt waardoor je sneller ziek word van de onhygiënische wonden die de walkers maken bij je. En omdat je immuun systeem al verzwakt is sterf je ook eerder.

Verklaart mogelijk ook waarom die zieke mensen in de gevangenis zo snel stierven aan iets simpels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zeror schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:53:
[...]
Ja, dat weet 'onze' groep ook wel. Ze gebruiken messen, bijlen etc om zombies te killen en alleen vuurwapens in noodgevallen. Maar die club aanvallers heeft blijkbaar helemaal geen vuurwapens ...

L1nt schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:05:
Door het pathogeen is je immuun systeem blijkbaar verzwakt waardoor je sneller ziek word van de onhygiënische wonden die de walkers maken bij je.
Daar geloof ik niet zo in. De mensen die nog leven zijn allemaal kerngezond en niet vatbaarder voor normale infecties veroorzaakt door bijv. schotwonden (afgezien van bijt/krab wonden van walkers) dan voor de outbreak. Dat er in het begin zo veel mensen dood gingen, kwam doordat er blijkbaar ook nog een griep-epidemie was (zie Fear the Living Dead).

[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 21-10-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Misschien net als in de meeste films waar een virus (oid) al het leven uitroeit is de ene er vatbaarder voor dan de ander.

Die griep epidemie was misschien daarom juist gevaarlijker dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:55
Wat ik me nog afvraag is of het virus dat ervoor zorgt dat je een zombie wordt wanneer je doodgaat enkel op 1 moment iedereen heeft geinfecteerd, of dat dat nu permanent aanwezig is. Heeft de baby van Rick dit virus nu ook, of is die kerngezond en zou je misschien zelfs een nieuwe wereld kunnen opbouwen wanneer iedereen die tijdens de outbreak leefde uit de weg wordt geruimd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Yankovic schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:32:
Wat ik me nog afvraag is of het virus dat ervoor zorgt dat je een zombie wordt wanneer je doodgaat enkel op 1 moment iedereen heeft geinfecteerd, of dat dat nu permanent aanwezig is. Heeft de baby van Rick dit virus nu ook, of is die kerngezond en zou je misschien zelfs een nieuwe wereld kunnen opbouwen wanneer iedereen die tijdens de outbreak leefde uit de weg wordt geruimd..
Om het zeker te weten zou Judith dood moeten gaan. Ik denk alleen dat je wel met enige zekerheid kan zeggen dat als zowel moeder en vader drager zijn van het virus dat Judith het ook heeft.
Goner schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:06:
Ja, dat weet 'onze' groep ook wel. Ze gebruiken messen, bijlen etc om zombies te killen en alleen vuurwapens in noodgevallen. Maar die club aanvallers heeft blijkbaar helemaal geen vuurwapens ...
Alles wijst er op dat ze het niet hebben nee. Maar het heeft wel voordelen ten opzichte van vuurwapens. Ze zijn geruisloos dus ideaal als je een kamp aanvalt en mensen uitmoordt. Tegen de tijd dat er iemand begint te schreeuwen dan ben je al een heel eind. Plus, je trekt er geen extra walkers mee aan. En de ammunitie raakt niet op en ik denk dat er ook een stuk 'wij reinigen de wereld van de mensheid want de wereld is niet meer van ons' bij zit. Al had de langharige man in het vorig seizoen wel een pistool maar dan zonder kogels. Dat was meer een middel om Morgan bezig te houden dan dat het een wapen was.

@L1nt: Dat komt grofweg overeen met hoe ik het zie. Daarnaast, zelfs als het immuumsysteem niet verzwakt zou zijn is gebeten worden door een rottend lijk niet optimaal. En ze hebben ook de neiging om toch wel belangrijke aders te raken. Dus doodbloeden is ook een optie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
M.b.t. vuurwapens en de Wolves: op 't einde toen Morgan dat groepje 'wegjaagde', zag je wel dat de leider een pistool van de grond oppakte.. Dus hij "wil" wel vuurwapens denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Osiris schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:06:
M.b.t. vuurwapens en de Wolves: op 't einde toen Morgan dat groepje 'wegjaagde', zag je wel dat de leider een pistool van de grond oppakte.. Dus hij "wil" wel vuurwapens denk ik?
Dat dacht ik ook gezien te hebben ja. Maar bij zo'n overval zijn andere vuurwapens wellicht verstandiger (geruilsoos). Of misschien was het een test voor ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat 't voornamelijk voor 't plot gedaan is: een mega vuurgevecht binnen de muren zou lang niet zo chill aflopen als een stelletje wilden met hakmessen vs. Carl met z'n M4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
readytoflow schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:55:
Het is toch gek dat Carol en Morgan elkaar zwijgzaam voorbij lopen.
Uit 'schaamte' (bij gebrek aan een beter woord)?

Misschien vinden ze beide dat de ander tot op zekere hoogte gelijk heeft (Morgan die inziet dat Carol gelijk had, en vice versa). Dit weten ze van elkaar echter niet, omdat ze niks zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Zou het niet zo zijn dat de mensen in de Wolves groep niet weten dat je de hersenen moet raken om daadwerkelijk een walker permanent dood te krijgen? Als ze denken dat hun slachtoffers maar door blijven leven (en daarmee een gevaar zijn) dan moeten voor de veiligheid alle ledematen eraf...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat zo kunnen, maar zou ik vaag vinden: ik denk dat je niet lang overleeft als je denkt dat een gat in het hart (bij de walkers) even effectief is als een in het hoofd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Okay, ik heb ook eindelijk de tweede aflevering gezien, mijn gedachtes:
Ik geloof dat Morgan ooit deel was van de Wolves, het leek mij allemaal iets te vertrouwd en iedereen herkende hem. Daarom lijkt het mij ook niet dat dit gevangenen waren (zoals hier werd geopperd). Het leek alsof hij die groep heeft verlaten omdat ze voor niks (?) doden, ergens tijdens de aflevering zeiden ze iets over de keuzes die ze maakten. Dan komt hij in Alexandria en het eerste dat hij ziet is Rick die een mens doodt. Kan me voorstellen dat hij zich niet helemaal thuis voelt :). Verder was hij gewoon belachelijk. Overal worden mensen met messen en zwaarden brutaal afgeslacht, en hij vindt dat ze iedereen maar gevangen moeten nemen.

Verder moeten Rick en zijn groep zich wel met de walkers bezig houden (of Morgan kan wel erg snel rennen), want zelfs na het grote gevecht zijn ze er nog niet. Dit betekent dat we of de walkers nooit in Alexandria gaan zien, of dat de volgende aflevering een bloederige wordt waar Rick en de groep vechten met de walkers.

Het contrast was wel erg cool. Van Carol die super huishoudelijk is, naar een bruut gevecht, naar Carl die de taart uit de oven haalt alsof er nooit iets is gebeurd. Toch wel erg typerend over hoe de groep is gegroeid.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
macciez schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:36:
Okay, ik heb ook eindelijk de tweede aflevering gezien, mijn gedachtes:
Ik geloof dat Morgan ooit deel was van de Wolves, het leek mij allemaal iets te vertrouwd en iedereen herkende hem.
Misschien omdat Morgan een aanvaring had met één van de twee Wolves die bij de raid aanwezig waren op het eind van seizoen vijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Le Enfant! schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Misschien omdat Morgan een aanvaring had met één van de twee Wolves die bij de raid aanwezig waren op het eind van seizoen vijf?
Ik kan me dat niet helemaal herinneren. Vond het desondanks apart dat ze hem allemaal zo goed kenden en hem zoveel aandacht schonken.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik had eigenlijk niet het idee dat ze hem herkenden. Ze gingen vziw niet meteen in de aanval over omdat hij zei dat het mogelijk was dat er al enkele wapens op ze gericht waren (bluf).

Wat ik wel ontzettend dom vond, was dat hij ze toelaat om te vluchten vanwege zijn nobele principes dat al het leven waardevol is. Want als hij dat vindt, dan moet hij ze in elk geval uitschakelen of gevangen nemen. Hij moet gewoon weten dat de Wolves niets geven om levens van anderen dus door ze te laten lopen brengt hij andere levens in gevaar. Raar dat hij dat niet in overweging neemt. Nu is hij schuldig aan de de dood van anderen door niets te doen. Zou dat niet aan hem knagen?

Om eens een quote te gebruiken:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke
Ik erger me gewoon een beetje aan zijn goodie two shoes gedrag
/nerdrage :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ze kennen hem denk ik wel .. waarom anders die opmerking "Good catch, Aphid." tegen (vermomde) Carol met een geboeide Morgan.
De rest wordt zonder meer afgemaakt, geen gevangenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, daar zeg je wat. Maar toch weet ik het nog niet zeker. Zal in de loop van de serie wel duidelijker worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

echt mensen, kijk seizoen 5 even terug. Morgan volgt de kaart van Rick en zodoende komt ie in aanraking met een paar wolves.
Hij is geen lid geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ja die sluit hij op in de auto. Maar zaten die figuren ook bij de raid? Ik zag daar niets van terug. Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Dan heb je idd wel wat gemist. Ze zaten beiden in de raid. Beiden hebben ook woorden gewisseld met Morgan.

Goodie two shoes erger ik me ook aan. Het dringt niet echt tot hem door dat hij daardoor mogelijk meer schade kan doen, dan goed doen. Dat er mogelijk wapens op hun waren gericht was mijn inziens trouwens geen bluf, dat leek mij goed mogelijk op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmz, was ik zeker net de kat uit de gordijnen aan het halen want ik kan het me niet herinneren. Zal de raid vanavond nog eens terugkijken, eens zien wat ik nog meer gemist heb.
Er was ook wat met die stempel. Daar liep die oudste zoon van die chirurg/Rick's-milf-to-be mee rond en er werd ook kort op gefocused. Dacht eerst dat hij dat gedaan zou kunnen hebben als merkteken voor de Wolves maar ze gingen er verder niet op in. Ook zou ik niet weten wanneer hij contact met de Wolves gehad zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat stempel kwam het eerst voor op een feestje in Alexandria, Sam stempelde een aantal mensen (waaronder Rick) om aan te geven dat ze 'one of us' waren. Misschien heeft hij de A op Carol's stoep gezet omdat ze er nu - volgens hem - ook bij hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Was helaas ziek geworden vannacht en laatste bekeken.
Ik zal jullie dan lezen, als ik weer wakker word wat jullie ervan vinden. Kan gerust zeggen "een spijtige aflevering".

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 26-10-2015 05:40 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XRayXI schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 05:38:
Was helaas ziek geworden vannacht en laatste bekeken.
Ik zal jullie dan lezen, als ik weer wakker word wat jullie ervan vinden. Kan gerust zeggen "een spijtige aflevering".
Vond het al vreemd dat er alleen onbekende "Alexandrians" dood gingen, maar dit is dan weer het andere uiterste...

Ik hoop zo erg dat Nicholas bovenop lag, en verscheurd werd... Maar ik denk het niet.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
He shit Glenn dood Dat vond ik altijd wel een tof personage.

Verder wel een toffe aflevering, laat goed zien hoe moeilijk de wereld is geworden, eindelijk niet zoveel drama maar gewoon wat actie. Nieuwe seizoen is goed begonnen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik vind het zo gaar dat er zo vaak iemand dood gaat als ze gewoon open in het bos staan..

1. plotseling is er een een stuk verder af van het groepje?
2. hij/zij schreeuwt pas als die al half opgevreten wordt
3. waarom staat hij/zij zo ver weg van de rest
4. je hoort die zombies op een kilometer afstand+ je ziet ze op een km afstand overdag in een open bos

best wel gaar steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Damn... waarom doe ik dit toch altijd....Must...Read... Spoilers....

Maandag dit topic maar vermijden...

Overigens prima dat Glenn dood is, vond hem maar irritant.

[ Voor 42% gewijzigd door revolised op 26-10-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat mij ook altijd opvalt is dat wanneer mensen met (in eerste instantie) één walker geconfronteerd worden, zij die uit de weg ruimen en dan blijven staan kijken van "damn, dat was op het nippertje" en dan van achteren aangevallen worden door een andere walker. Hallo mensen. Als er één is, zijn er vast meer. Kijk ook eens over je schouder of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
Glenn is helemaal niet dood, ik weiger dat te geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Is ie ook niet. Hij is het dienblad waar Nicholas op geserveerd wordt. Hoe hij eruit gaat komen is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is het niet zo dat als je jezelf onder "smurrie" van de doden smeert dat ze je niet herkennen?
Want dan zou hij daar nog onder kunnen blijven liggen tot ze weer weg getrokken zijn.

spoiler:
IMDB geeft namelijk aan dat hij er het hele seizoen nog inzit

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
spoiler:
Hij zit ook niet in the talking dead, waar traditioneel hoofdpersonages na hun einde in de serie gast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:19:
spoiler:
Hij zit ook niet in the talking dead, waar traditioneel hoofdpersonages na hun einde in de serie gast zijn.
Klopt.

spoiler:
Ook had Greg Nicotero (regisseur) een statement over Glenn, namelijk dat hij zeker weer te zien zou zijn. Hij liet in het midden of dat als walker, via flashbacks, levend/dood of alleen delen van Glenn zouden zijn. Ook ontbrak hij in het overzicht van de doden van deze aflevering. Ondanks dat Glenn een "fans favorite" was/is, werd het naar mijn mening wel weer tijd dat er iemand van de "main crew" aan ging.

Vooralsnog de grote schuldigen in deze aflevering:

Nicholas; Trekt met zijn laatste laffe daad Glenn mee de dood in.
Morgan; Waarom neem je die Wolves op zijn minst gvd niet gevangen? Nu is Rick daardoor bijna de sjaak.

Trouwens, Rick met zijn AK in de RV; _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Kwa angle van de darmen die eruit getrokken werden kan het ook niet anders dan dat het Nicholas is die opgepeuzeld wordt, niet Glenn zelf. Tenzij zijn darmen net onder zijn nek zitten :+

OF hij daarna nog gegeten wordt is een 2de. Maar dat lijkt mij sterk. Hij zit zo onder de shitzooi.... Ik hoop gewoon dat de volgende aflevering een afleiding geeft aan de horde zodat hij er (presuambly dead door zijn mede crewgenoten) weer is de volgende keer :Y

#wishfulthinking

Mooie symboliek van de bril meneer die in het water kijkt. Eindelijk heeft hij door waar Michonne het over had :Y

Maar wat een aflevering. Zoveel eindes waar we niet weten waar het nu verder gaat en hoe het verder gaat. Alles ligt weer eens in duigen. Kijken hoe zij zich nu eruit kunnen redden :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 26-10-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Jongens jongens.. wat een episodee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik lees hier morgen wel verder als ik gekeken heb, ben bang dat ik te veel zie nu :o

Nog even over Enid, dat was een raar gesprekje met Carl in ep.2 tijdens de aanval realiseer ik me achteraf :

This place is too big to protect.

There are too many blind spots.

That's how we were able to--

Mmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Goner schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:52:
Ik lees hier morgen wel verder als ik gekeken heb, ben bang dat ik te veel zie nu :o

Nog even over Enid, dat was een raar gesprekje met Carl in ep.2 tijdens de aanval realiseer ik me achteraf :

This place is too big to protect.

There are too many blind spots.

That's how we were able to--

Mmmm...
able to... Get outside the walls. Dat zegt Carl zelfs ;) hij refereert naar het moment in het vorige seizoen dat ze samen op pad gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 20:53
Het hoogtepunt van de aflevering vond ik het 'gesprekje' tussen michonne en die andere gast die het allemaal wel even dacht te weten.

Zou mooi zijn als Glenn er nog inzit, maar zo'n trucje van we laten net doen alsof hij verscheurd wordt maar stiekem ligt er nog iemand bovenop vind ik eigenlijk niks voor deze serie.

Blijf het toch zo tof vinden dat je je aandacht geen moment kunt laten verslappen, denk je even een rustige conversatie te kijken tussen 2 mensen gebeurt er opeens weer wat waardoor je weer middenin de volle actie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Scrtz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:15:
Ik vind het zo gaar dat er zo vaak iemand dood gaat als ze gewoon open in het bos staan..

4. je hoort die zombies op een kilometer afstand+ je ziet ze op een km afstand overdag in een open bos

best wel gaar steeds
..en je RUIKT ze van een kilometer afstand.

En de lijpe Taiwanees is niet dood. Nicholas 'The Coward' ligt bovenop hem.

[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 26-10-2015 20:05 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 21:23

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik denk ook niet dat Glenn er aan is. De dood van zo'n main character zal altijd het laatste zijn wat in een aflevering gebeurd. Met meteen er achteraan de aftiteling zonder muziek. Een hoofdpersonage sterft echt niet middenin een aflevering tussen neus en lippen door.

Tot nu toe vind ik dit seizoen trouwens het beste dat ze hebben gedaan. Er is nog geen aflevering rust genomen. Vooral het "doordraaien" van Rick vind ik tof gedaan. Het is net alsof hij alle emoties kwijt is en volledig in een egoïstische overleefmodus zit.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Fuck you amc als Glenn dood is :(

Bij mij eindigde de ep trouwens met een luchtshot van de rv. Heb ik iets gemist of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
L1nt schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:45:
Fuck you amc als Glenn dood is :(

Bij mij eindigde de ep trouwens met een luchtshot van de rv. Heb ik iets gemist of??
Klopt, ze eindigen graag met wat "drama".

Ik denk dat ik net als, Fear of the Walking Dead, maar gewoon links laat liggen. Met bovenstaande reacties ben ik eens. Staan ze maar een beetje naar de zombies te kijken terwijl de anderen maar krampachtig deze moet verslaan. Net als dat ventje dat andere persoon in zijn been schiet, het hele acteren is maar erg gehaast.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XRayXI schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Klopt, ze eindigen graag met wat "drama".

Ik denk dat ik net als, Fear of the Walking Dead, maar gewoon links laat liggen. Met bovenstaande reacties ben ik eens. Staan ze maar een beetje naar de zombies te kijken terwijl de anderen maar krampachtig deze moet verslaan. Net als dat ventje dat andere persoon in zijn been schiet, het hele acteren is maar erg gehaast.
Pff commentaar op zulke zaken, maar begrijpelijke zinnen typen zit er niet in. Sorry voor het op de man spelen, en dat mag dus niet op Tweakers.... En dan zou je wel de perfecte zombiekiller zijn? Deze serie is voor mij juist erg realistisch en toont de vele gebreken bij mensen aan. Irriteert dat soms? Ja, maar dat maakt het juist goed in mijn ogen en niet slecht.

Lullige manier als Glenn er echt aan is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 27-10-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:16:
[...]

Pff commentaar op zulke zaken, maar begrijpelijke zinnen typen zit er niet in. Sorry voor het op de man spelen, *knip*. En dan zou je wel de perfecte zombiekiller zijn? Deze serie is voor mij juist erg realistisch en toont de vele gebreken bij mensen aan. Irriteert dat soms? Ja, maar dat maakt het juist goed in mijn ogen en niet slecht.

Lullige manier als Glenn er echt aan is.
*knip* don't feed the trolls...

Ps: Je kan(!) mij gewoon negeren en niet lezen. Dan ben je klaar.

Je kan ook gewoon een topicreport aanmaken... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Mx. Alba op 27-10-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

kingfriko

100 % BULLY

top aflevering weer met een onverwachte twist , glenn krijgen we nog wel te zien lijkt mij ;)

kingfriko

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.