Okasha schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:35:
Eerste episode vond ik erg vet! Goed gedaan met verschillen in de tijd, Z/W even wennen, maar maakte de verspringen in tijd (juist omdat het in tijd dicht tegen elkaar aan zit) heel helder. Rick zijn leiderschap staat als een paal boven water, maar de wreedheid stuit veel tegen de borst. Heerlijk die spanningen! Nu week wachten

Ik vond de flashbacks juist onnodig omdat er zo weinig tijdsverschil tussen zat! Sterker nog, de flashbacks waren scenes van gebeurtenissen op DIEZELFDE DAG!!! Gebeurtenissen die na S5 gebeurd zijn dus waarom flashbacks?
Het voelde alsof ze de scenes van de aflevering door elkaar hebben geschud en de "flashbacks" zwart wit gemaakt omdat het anders verwarrend zou zijn! En het waren er teveel, de hele aflevering lang, 1 min kleur, 2 min ZW flashback, 2 min kleur, 4 min ZW flashback, etc. Ik merkte dat ik mij er een beetje aan stoorde.

Dus ik hoop niet dat het hele seizoen zo wordt ...
Ze hadden na die AWESOME openingsscene

terug in de tijd kunnen gaan en vandaar uit in chronologische volgorde de scenes afspelen. Zou je naar mijn mening zelfs een betere kijk ervaring hebben.
Afgezien van de keuze tot flashbacks, wel een heerlijke opening van het nieuwe seizoen zeg! GEWELDIG!!!

Het budget is duidelijk weer hoger dan het vorige seizoen dus dat wordt weer elke maandag smullen van een nieuwe TWD. Rick is idd net iets te duister maar Morgan balanceerd dat goed!