[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
RobinNL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:47:
FOX zal in Nederland Fear the Walking Dead niet uitzenden: "We hebben hier de rechten niet voor gekregen... Dus gaan we jullie deze zomer extra verwennen met meer Walking Dead-content!" en "(...) daar heeft AMC de rechten niet voor vrij gegeven."

Spoiler alert! Een nieuw personage die zover ik kan zien niet op de poster staat:
http://www.foxtv.nl/serie...he-walking-dead-seizoen-6
Zonde dat ze het hier niet gaan uitzenden! Kan je eens een keer iets 'legaa' kijken (TWD) komt die nieuwe serie hier weer niet op tv! :'(

Over je spoiler. Dat kan je inderdaad zien als een spoiler, hij komt ook namelijk rechtstreeks uit de comic. Hij lijkt er zelfs erg op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:24
Wow, de trailer van seizoen zes doet verlangen naar oktober.

Nu ook in HD: https://youtu.be/cgX1geb4FlA

[ Voor 32% gewijzigd door Koko71 op 10-07-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Absoluut. Ik heb hem net gezien. Staat op de Facebook pagina van FOX Nederland :)

De verwachting dat het een traag seizoen wordt deel ik niet meer na de trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:36

wontcachme

You catch me? No you wont

EEn trailer voor Fear the Walking Dead is ook online. Ziet er ook erg goed uit!

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Twee mooie trailers idd, zowel van The Walking Dead als Fear.

De trailer van TWD geeft voor mijn gevoel geen (echte) spoilers, behalve dat er totale chaos is en het lijkt alsof het budget en mankracht groter is gezien te grotere groepen zombies en actie.

En Fear ... daar kijk ik misschien nog wel meer naar uit want het is verfrissend in het zombie genre om eens van normale beschaving de uitbraak mee te maken. Meeste films en series beginnen midden in de apocalyps waar zombies normaal zijn enzo. Ben benieuwd!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Twee gave trailers; dat is zeker.

V.w.b. Fear, dacht ik ook dat het mooi zou zijn om de uitbraak te zien. In World War Z maak je die bijv. ook mee, maar inderdaad in de meeste series/films is het een vast gegeven dat het al gebeurd is. Dat is eigenlijk ook met The Last Ship zo en bijv. Revolution het geval.

Volgende maar even tussen spoilers voor het geval dat mensen de trailers niet willen zien:

spoiler:
Ik hoop nog steeds dat Rick en Morgan aan dezelfde kant staan, of daar in elk geval samen uitkomen. En zag ik nu Maggie onder een stapel zombies liggen en later in een scène met Glenn? Ik was er eigenlijk wel vanuit gegaan dat sommige hoofdrolspelers, zoals Rick, Glenn, Maggie, Carl, Michonne & Daryl niet zouden sterven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is nog even wachten op de eerste afleveringen van Fear, maar op het eerste gezicht ziet het er toch minder goed uit. Boordevol clichés met zo'n gezinnetje (á la middelmatige rampenfilms) waarvan je vantevoren al weet dat ze net alles weten te overleven. Dan is de TWD toch een stuk rauwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
haribold schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:42:
Het is nog even wachten op de eerste afleveringen van Fear, maar op het eerste gezicht ziet het er toch minder goed uit. Boordevol clichés met zo'n gezinnetje (á la middelmatige rampenfilms) waarvan je vantevoren al weet dat ze net alles weten te overleven. Dan is de TWD toch een stuk rauwer.
Dezelfde soort gezinnetjes die in TWD in het begin ook zaten en later ook nog? The Governor die halverwege seizoen 4 op de bank van een familie voor elkaar zorgt ploft. Hershell op z'n boerderij in seizoen 2. Carol en co?

Denk dat we inmiddels wel genoeg gezinnetjes gezien hebben waar het hierbij toch iets anders afloopt ;) daarnaast speelt het zich iets eerder af dan TWD dus dat de meeste gezinsleden nog leven is wel logisch. Plus dat het gewoon een vrij fijn te implementeren groepsverband is.

En het is wel enigszins standaard, maar ik ga er vanuit dat ze het wel een mooie twist gaan geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Feit is dat mensen gewoonweg de moeite niet meer willen nemen om een verhaal te volgen. Het moet allemaal snel en "anders" want anders zijn ze te snel verveeld en vinden ze de serie stom. Helaas is dit allemaal het gevolg van deze tijd met alle hype media. Mensen zijn helaas niet gauw meer tevreden of hebben het geduld om een verhaal te volgen. (Alhoewel ik mij wel verbaas dat GTST het zo verschrikkelijk lang volhoudt ;) )

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
sjaool schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:35:
Feit is dat mensen gewoonweg de moeite niet meer willen nemen om een verhaal te volgen. Het moet allemaal snel en "anders" want anders zijn ze te snel verveeld en vinden ze de serie stom. Helaas is dit allemaal het gevolg van deze tijd met alle hype media. Mensen zijn helaas niet gauw meer tevreden of hebben het geduld om een verhaal te volgen. (Alhoewel ik mij wel verbaas dat GTST het zo verschrikkelijk lang volhoudt ;) )
Pfft, hebben ze tegenwoordig ook al internet in verzorgingshuizen? ;)

Gedeeltelijk heb je wel gelijk, maar ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met dat het aanbod tegenwoordig een stuk groter is en je beter weet wat je krijgt. Vroeger toen er nog maar 3 televisiezenders waren had je niet heel veel keuze dan te kijken naar wat er op televisie was en toen een LP 40 gulden koste en je een miskoop deed had je niet heel veel meer keuze dan het wel te luisteren want daar was het te duur voor.

Tegenwoordig met torrents, Spotify, Netflix en de andere diensten hoef je niet iets te kijken of te luisteren wat je niet leuk vindt. Je kunt van elke film die je in de bioscoop wilt zien na de premiere en vaak daarvoor zelfs al een bult recensies vinden dus je hoeft je niet een slechte film in de bioscoop te zien. Zelfde geldt voor algoritmes achter diensten die content vinden die bij jou aansluit. Het aanbod is groter en beter toegespitst op jou al. Je hoeft geen moeite meer te doen om iets leuks te vinden. En dat is wel heel erg anders dan vroeger.

En het anders en snel. Na de zoveelste rehash van Idols, Big Brother, nieuwe soap, Terminator en Jurrasic Park/World vervolgen, zombie film, vampier film, LotR en The Hobbit, Fast & Furious 1-8 en zo kan ik nog wel even doorgaan is de conclusie wel dat naar mijn idee mensen niet iets anders willen. We krijgen continue dezelfde content voorgeschoteld en de meeste mensen zijn er dol op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
haribold schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:42:
Ik heb niets gezien in de nieuwe trailer van FTWD wat mij echt aansprak. Gaf me een beetje het gevoel van een B film, de onbekende acteurs, camera werk, lokaties (uit de trailer).

Ik ga de eerste aflevering wel kijken maar er is tegenwoordig zoveel beters te vinden dat het me wel enorm moet verrassen wil ik blijven kijken.

Met TWD heb ik dat ook geregeld trouwens. Alleen daar heb ik nu al 5 seizoenen tijd in gestoken dat ik het toch nog even door kijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Ik heb niets gezien in de nieuwe trailer van FTWD wat mij echt aansprak. Gaf me een beetje het gevoel van een B film, de onbekende acteurs, camera werk, lokaties (uit de trailer).
Dit exact. Zo'n film over een aardbeving of een zware storm, waarbij gefocust wordt op een gezinnetje dat net overal weet te ontsnappen en uiteindelijk weer bij elkaar komt enzo. Voorspelbaarheid en ongeloofwaardigheid staat voorop.
Met TWD heb ik dat ook geregeld trouwens. Alleen daar heb ik nu al 5 seizoenen tijd in gestoken dat ik het toch nog even door kijk.
De kwaliteit wisselt per aflevering. Er zitten hele intense spannende afleveringen tussen, maar ook slecht uitgewerkte B-filmscenario's. Maar als je de allereerste trailer van TWD vergelijkt met de trailer voor FTWD, dan is er een wereld van verschil. FTWD loopt kans in het rijtje Falling Skies en Under the Dome te passen. TWD is toch wel duidelijk beter dan die series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

In het panel op ComicCon werd gemeld dat ze bewust bepaalde zaken anders laten zien in de trailer dan dat ze gebeuren. Ze zijn met trailers zeg maar heel creatief in het scene's achter elkaar laten zien waardoor iets lijkt te gebeuren terwijl het tegenovergestelde gebeurt.

Sowieso weer tof panel, leuke vragen, etc.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwe personages:

http://www.ew.com/article...mbry-exclusive-first-look

Merritt Wever als Dr. Denise Cloyd
Ethan Embry als Carter
Corey Hawkins als Heath

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Aangezien Fear The Walking Dead deze maand begint:

[Serie] Fear The Walking Dead

:)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SLrkIjWP55Y]
Vanaf (11) 12 oktober mogen we weer.

Edit: Ik zie dat de link al geplaatst was... Maargoed, dan alsnog de embedded video :).

[ Voor 34% gewijzigd door BLACKfm op 16-08-2015 23:47 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Yeahh nog een maandje!

Zit al te wachten tot de goede series weer komen. Dipje momenteel :O
Misschien weer een paar oude afleveringen kijken om er weer lekker in te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
Rempi schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:09:
Yeahh nog een maandje!

Zit al te wachten tot de goede series weer komen. Dipje momenteel :O
Misschien weer een paar oude afleveringen kijken om er weer lekker in te komen :)
Je weet toch dat er momenteel een spin-off van The Walking Dead bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Le Enfant! schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:28:
[...]

Je weet toch dat er momenteel een spin-off van The Walking Dead bezig is?
Hij zei "goede series." :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
NMe schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:33:
[...]

Ik heb nog niet de neiging gehad om Fear the Walking dead te kijken.. Misschien toch maar eens aan beginnen als er niets beters is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rempi schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:21:
[...]

Ik heb nog niet de neiging gehad om Fear the Walking dead te kijken.. Misschien toch maar eens aan beginnen als er niets beters is :+
Het zegt *iets* meer over het ontstaan van de epidemic, niet echt heel duidelijk maar het verhaal is wel aardig tot nu toe.

Ik kijk sowieso, er is toch niks anders te kijken op het moment.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:17
Mensen mogen toch wel zelf bepalen wat ze van een serie vinden. Ik vond het een leuke serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Galukon schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:58:
Mensen mogen toch wel zelf bepalen wat ze van een serie vinden. Ik vond het een leuke serie :)
Rustig maar, met die lange tenen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik geloof niet dat ik heb gezegd dat je niet mocht kijken. Ik maakte een grapje en verwerkte mijn mening daarin, meer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
En ik zei ook niet dat je zei dat ze hem niet mochten kijken. Ik zei alleen hun eigen mening. En nme kan ook zelf regeren hoor vegeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
Galukon schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:58:
Vond? Er zijn pas 2 afleveringen uitgezonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
agoNITE schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:41:
[...]

Vond? Er zijn pas 2 afleveringen uitgezonden :+
Typfoutje :P ik had hem gezien maar ik zat op me telefoon dus had geen zin om het nog te wijzigen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
NMe schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:33:
[...]

Wat vind je er tot nu toe zo slecht aan dan? Ik kan nog niet echt een goede mening vormen over FTWD, het zit allemaal echt nog op introductieniveau.

Enige wat ik me voor kan stellen is dat ik deze cast snel beu ga raken, weinig (positief) in het oog springende karakters.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Is dat niet omdat je ze aan het vergelijken bent met TWD? En die cast heeft ondertussen al een goede reputatie opgebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TWD zelf is ook al een tijdje geen supersterke serie meer, dus dat vergelijken zit wel goed. :P
XyritZz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:23:
[...]

Wat vind je er tot nu toe zo slecht aan dan?
Eigenlijk vooral dat er nog niet één karakter in zit waarvan ik niet zou willen dat hij of zij gebeten wordt. Ik kan me met geen van de karakters identificeren. En ik heb nog wat andere ergernissen maar die zal ik hier in dit topic niet noemen, die horen in het eigen topic voor deze serie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Gisteren toch maar de eerste aflevering gekeken van FTWD. Het is natuurlijk een pilot maar opzich zou ik hem kunnen kijken als verder niets op is :P

Moeten toch iets doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Rempi schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:27:
Gisteren toch maar de eerste aflevering gekeken van FTWD. Het is natuurlijk een pilot maar opzich zou ik hem kunnen kijken als verder niets op is :P

Moeten toch iets doen :+
FTWD heeft ook een eigen topic trouwens :D
[Serie] Fear The Walking Dead

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nog 6 dagen tot we weer kunnen :D oOo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:45
Kan niet wachten! :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
Hoorde vandaag een reclame met de bekende 'TWD tune', damn! Het ging meteen weer kriebelen. Heb net de eerste twee afleveringen van de Spinoff Fear TWD gekeken als voorbereiding, maar kan tot dusver nog niet zo boeien als het origineel!

[ Voor 3% gewijzigd door Terpstars op 06-10-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
Aanstaande maandag wordt de eerste aflevering uitgezonden op Fox. Mooi dat het gewoon weer op de 'Nederlandse' televisie te zien is. Heb ik dat abonnement tenminste niet voor de kat z'n kut nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Ik zag de reclameposters idd staan bij de bushaltes! Idd, fijn om weer eens een goede serie gewoon weer ouderwets via je tv te kunnen kijken

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Barbas schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:31:
Ik zag de reclameposters idd staan bij de bushaltes! Idd, fijn om weer eens een goede serie gewoon weer ouderwets via je tv te kunnen kijken
Langs de A4 vanuit Amsterdam naar Den Haag staat ook een heel groot bord met een paar zombiehanden. Elke dag wordt er een vinger afgebroken, hoeveel dagen er nog over zijn :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
Vrijdag schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

Langs de A4 vanuit Amsterdam naar Den Haag staat ook een heel groot bord met een paar zombiehanden. Elke dag wordt er een vinger afgebroken, hoeveel dagen er nog over zijn :P
Dat is nou brute marketing! (letterlijk en figuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ac1815
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
[...]

Bord wel gezien afgelopen zaterdag, maar aangezien ik er maar één dag langs ben gereden wist ik niet dat er elke dag een vinger afgebroken wordt. Reclame die goed bij de serie past _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

[...]

Zijn hier pics van?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:38

Sargan

Filmfreak...

Nee wel filmpjes. Als je op Facebook Fox nl liked dan komen de filmpjes voorbij.
https://www.facebook.com/foxtvnl/videos

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Errrr?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThengelo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05 10:34
Is een film ;) niet de serie.. ook een andere titel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Is gewoon een spoof/persiflage/parodie film.

[ Voor 19% gewijzigd door FREAKJAM op 08-10-2015 11:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
IThengelo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:02:
Is een film ;) niet de serie.. ook een andere titel he ;)
Dat zag ik, maar het had er wel erg veel van weg.

Een parodie idd. :)
Parodieën zijn meestal wel leuk, om een keer wat luchtiger tegen een bepaalde situatie aan te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 08-10-2015 13:27 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15:22
yup vanavond maar de eerste aflevering van TWD checken ! Vind het zeer tof dat het zo snel na de FTWD komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerste episode vond ik erg vet! Goed gedaan met verschillen in de tijd, Z/W even wennen, maar maakte de verspringen in tijd (juist omdat het in tijd dicht tegen elkaar aan zit) heel helder. Rick zijn leiderschap staat als een paal boven water, maar de wreedheid stuit veel tegen de borst. Heerlijk die spanningen! Nu week wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Okasha schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:35:
Eerste episode vond ik erg vet! Goed gedaan met verschillen in de tijd, Z/W even wennen, maar maakte de verspringen in tijd (juist omdat het in tijd dicht tegen elkaar aan zit) heel helder. Rick zijn leiderschap staat als een paal boven water, maar de wreedheid stuit veel tegen de borst. Heerlijk die spanningen! Nu week wachten :)
Ik vond de flashbacks juist onnodig omdat er zo weinig tijdsverschil tussen zat! Sterker nog, de flashbacks waren scenes van gebeurtenissen op DIEZELFDE DAG!!! Gebeurtenissen die na S5 gebeurd zijn dus waarom flashbacks?

Het voelde alsof ze de scenes van de aflevering door elkaar hebben geschud en de "flashbacks" zwart wit gemaakt omdat het anders verwarrend zou zijn! En het waren er teveel, de hele aflevering lang, 1 min kleur, 2 min ZW flashback, 2 min kleur, 4 min ZW flashback, etc. Ik merkte dat ik mij er een beetje aan stoorde. :( Dus ik hoop niet dat het hele seizoen zo wordt ...

Ze hadden na die AWESOME openingsscene :9~ terug in de tijd kunnen gaan en vandaar uit in chronologische volgorde de scenes afspelen. Zou je naar mijn mening zelfs een betere kijk ervaring hebben.

Afgezien van de keuze tot flashbacks, wel een heerlijke opening van het nieuwe seizoen zeg! GEWELDIG!!! _/-\o_ Het budget is duidelijk weer hoger dan het vorige seizoen dus dat wordt weer elke maandag smullen van een nieuwe TWD. Rick is idd net iets te duister maar Morgan balanceerd dat goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Was weer een lekker begin, blij dat die crybaby eruit is :Y En tsja; het ging allemaal wel erg makkelijk (relatief gezien), dus het einde was wel te verwachten. Ben benieuwd of de Wolves daadwerkelijk Alexandria hebben overgenomen of gewoon buiten de poorten staan met een scheepshoorn. Ik mag toch hopen dat er iemand in Alexandria is die daar wat aan kan doen ipv dat Rick en zijn groep helemaal terug moeten rennen :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
De openingsscene was inderdaad heel gaaf. Je zat meteen rechtop.
Wat ik ook gaaf vind is dat alle "dead" nu echt van ellende uit elkaar vallen, elk jaar weer beetje erger maar nu begint het echt op te vallen. Ook dat sommigen gewoon uit elkaar vallen als ze tegen een muur aanlopen.

Mooie cliffhanger voor volgende week ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Notna schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:08:
Was weer een lekker begin, blij dat die crybaby eruit is :Y En tsja; het ging allemaal wel erg makkelijk (relatief gezien), dus het einde was wel te verwachten. Ben benieuwd of de Wolves daadwerkelijk Alexandria hebben overgenomen of gewoon buiten de poorten staan met een scheepshoorn. Ik mag toch hopen dat er iemand in Alexandria is die daar wat aan kan doen ipv dat Rick en zijn groep helemaal terug moeten rennen :X
Carol is nog daar, gaat dus helemaal goedkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Fffffffuuuuuuuu!!!!!!! Hele week wachten!! :(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Ik vond de flashbacks juist onnodig omdat er zo weinig tijdsverschil tussen zat! Sterker nog, de flashbacks waren scenes van gebeurtenissen op DIEZELFDE DAG!!! Gebeurtenissen die na S5 gebeurd zijn dus waarom flashbacks?

Het voelde alsof ze de scenes van de aflevering door elkaar hebben geschud en de "flashbacks" zwart wit gemaakt omdat het anders verwarrend zou zijn! En het waren er teveel, de hele aflevering lang, 1 min kleur, 2 min ZW flashback, 2 min kleur, 4 min ZW flashback, etc. Ik merkte dat ik mij er een beetje aan stoorde. :( Dus ik hoop niet dat het hele seizoen zo wordt ...

Ze hadden na die AWESOME openingsscene :9~ terug in de tijd kunnen gaan en vandaar uit in chronologische volgorde de scenes afspelen. Zou je naar mijn mening zelfs een betere kijk ervaring hebben.

Afgezien van de keuze tot flashbacks, wel een heerlijke opening van het nieuwe seizoen zeg! GEWELDIG!!! _/-\o_ Het budget is duidelijk weer hoger dan het vorige seizoen dus dat wordt weer elke maandag smullen van een nieuwe TWD. Rick is idd net iets te duister maar Morgan balanceerd dat goed!
Je moet 't IMO dan ook niet zien als "klassieke flashbacks" zoals je normaliter gewend bent.

D'r is een t=0 en da's de openingsscene. Alles wat daarvoor was, ook al was 't enkele minuten geleden, is simpelweg "verleden". Dus mijns inziens een mooie, creatieve methode door het B/W te maken om dat onderscheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pppff die zwart-wit scenes zeg. Waarschijnlijk gedaan omdat de helft van de doelgroep anders niet snapt dat het een Flashback is maar van mij had het niet gehoeven, vond het voornamelijk irritant.

Was ook nog eens geen mooi Zwart wit naar mijn mening (geen Sincity BW zeg maar).

Verder wel genoten van de scenes met honderden walkers en het lokken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon een stijlkeuze, heeft niets met de doelgroep te maken. Verder prima intro, rustige opbouw naar een cliffhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet wat nou de bedoeling was. De zombies ergens naartoe leiden, terwijl ze al in een perfecte val zaten... en dan?

Het enige wat dit nog logisch zou maken, is dat de anderen nu serieus gaan twijfelen aan Rick en zich tegen hem gaan keren.

Maar ach, het blijft vermaken. Toch benieuwd naar volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:11
haribold schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:10:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet wat nou de bedoeling was. De zombies ergens naartoe leiden, terwijl ze al in een perfecte val zaten... en dan?

Het enige wat dit nog logisch zou maken, is dat de anderen nu serieus gaan twijfelen aan Rick en zich tegen hem gaan keren.

De val was niet perfect, want één van de vrachtwagen stond aan een rand die stond in te vallen (wat het dus ook deed) waardoor al die zombies uit die vallei konden komen en richting Alexandria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vond dat zwart wit maar irritant. Al die walkers zo opgesloten was wel mooi, maar hoe toevallig dat ze nu net gingen ontsnappen. En dat groepje wat ineens aankwam van verkenning, hoi wij zijn de nieuwe cast. Waarom die walkers bij die shovels niet direct wegwerken, moest toch al. En schieten vanachter de muur waar ze nou net niet doorheen mochten terwijl na de dood van Carter er juist van ze afgeschoten werd om ze weg te leiden. En uiteindelijk zitten ze nog vlak bij het dorp na die hoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:32

Hupske

AFCA

Maar dan kan je er toch voor kiezen om het te verstevigen? Bouw zulke schotten ervoor zoals ze hebben in Alexandria.

Ik ben nu vooral benieuwd waar het hoorngeluid vandaan komt. Ook wel toevallig dat het precies gebeurd wanneer ze bezig zijn om alle walkers te verplaatsen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sambalbaj schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:42: En dat groepje wat ineens aankwam van verkenning, hoi wij zijn de nieuwe cast.
Haha ja idd. Precies dat.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 12-10-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja, ik zag die zombies en dacht 'hmm wat kan hier nou mis gaan?'.
Toet!

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:42:
Maar dan kan je er toch voor kiezen om het te verstevigen? Bouw zulke schotten ervoor zoals ze hebben in Alexandria.

Ik ben nu vooral benieuwd waar het hoorngeluid vandaan komt. Ook wel toevallig dat het precies gebeurd wanneer ze bezig zijn om alle walkers te verplaatsen.
Ze vertelden ook waarom dat geen goed idee is. Trekt enkel meer walkers aan dus een soort tijdbom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Deze discussie hadden ze ook in de aflevering zelf. :p

Carter: Waarom die zombies wegleiden, ze zitten goed daar!
Rick: Omdat de truck op omvallen staat.
Carter: We kunnen schotten bouwen zodat ze erin blijven.
Rick: Er komen steeds meer zombies bij, dat gaat op een gegeven moment fout. Ze moeten daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
sambalbaj schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:42:

En schieten vanachter de muur waar ze nou net niet doorheen mochten terwijl na de dood van Carter er juist van ze afgeschoten werd om ze weg te leiden.
Welk "schieten vanachter de muur" bedoel je? :? Die flares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15:22
well somebody done fucked up... TOOOOOEEEEEEETT !

Zal andrea (leidster) daar achter zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

haribold schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:10:

Heb je wel gekeken? Wordt namelijk duidelijk gezegd in de aflevering.

Het ging inderdaad allemaal iets te voortvarend. Benieuwd wie er aan die toeter zit ;). Ze herkenden het geluid niet als een bekend geluid, alleen de richting/locatie. Dus zal wel leuke verrassing zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 12-10-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

Ik denk zelf dat de Wolves hier iets mee te maken hebben. In seizoen 5 kregen ze uiteindelijk een paar foto's in bezit van Carl en Rick? Misschien hebben ze hun wel gespot en zijn ze iets van plan.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:32

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Ze vertelden ook waarom dat geen goed idee is. Trekt enkel meer walkers aan dus een soort tijdbom.
rty schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Rick: Er komen steeds meer zombies bij, dat gaat op een gegeven moment fout. Ze moeten daar weg.
Dat heb ik dan even gemist :P Kan gebeuren.

De hoorn zal in ieder geval een leuke verrassing worden de volgende aflevering. De wolves is een grote kans, maar dan moeten ze nog wel de timing goed hebben. Plannetje met de walkers is iig mislukt, dus dat moeten ze ook nog eens oplossen :D Dat gaat voldoende chaos opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 12-10-2015 23:26 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Maar waar was Carl überhaupt in deze aflevering? Beetje vreemd dat hij buiten beschouwing is gelaten.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

FREAKJAM schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:27:
Maar waar was Carl überhaupt in deze aflevering? Beetje vreemd dat hij buiten beschouwing is gelaten.
Carl was romantisch het handje van zijn vriendinnetje aan het vasthouden, hele korte (zwart wit) scene. Maar volgens mij liep hij ook even tussen de bomen in 1 van de scenes voordat de hoorn klonk.

Ik denk dat de Wolves dit doen, was ook iets waar ik aan dacht tijdens de hele aflevering dat zij iets gaan doen. Want het ging zo goed, dat kon natuurlijk nooit lang zo blijven. Immers, tis een zombie apocalyps, daarin gaat niks zoals geplanned. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Was dat die scene op het dak van een klein huisje? Ik dacht al dat dat Carl was, maar zeker weten deed ik het niet. Vrij aan het begin van de episode toch?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oh, ik heb 'em helemaal niet gemist eigenlijk :+

Sterker nog, ik moest even heeeeeeeeeel hard nadenken wie "Carl" ook alweer was toen ik z'n naam hier las.. :X Zie je maar weer wat een enorme toevoeging het personage voor me aan de serie heeft! /me Not.. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ja, op dat dak! Waar die zoon van die kerel die Rick vermoord had zo sneaky en jaloers naar zat te kijken. Toen dacht ik ... ow jee, hij gaat Carl natuurlijk proberen te vermoorden ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
Ik denk dan ook eerder in de richting van de op wraak beluste zoon. Rick heeft zijn vader voor de kop geschoten en nu wil hij Rick in discrediet brengen voor de groep.

De wolves verwacht ik eerder naar het einde van het seizoen toe.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 22:41

Nogne

>.<

Vos schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Heb je wel gekeken? Wordt namelijk duidelijk gezegd in de aflevering.
Wat is het plan dan precies? Want verder dan weglokken van Alexandria kwam ik zelf ook niet O-)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Weglokken in een richting (20-30 mijl), zo'n horde blijft dan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat vond ik ook een tikje vaag wel. De aflevering zelf was wel heel cool. Enorm vet die openingsscene en ik vond die Z/W / kleur combi wel erg geslaagd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 22:41

Nogne

>.<

Ahh dan had ik toch niks gemist, ik wist dat het plan was om ze weg te lokken en weg te laten lopen. Maar had zelf het gevoel dat Rick nog een plannetje had voor de walkers al ze eenmaal ver weg waren.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik vond dat zwart wit maar vervelend, maar blijkbaar wilden ze iets artistieks doen en de "zombiewalk" extra spannend maken zo.
Die toeter kwam wel als een verrassing, heel benieuwd wie daar achter zit.

Ergens wel weer heel kazig dat Carter dood ging (nadat er gezegd was dat mensen zoals hij altijd dood gaan). Beetje zoals in een oorlogsfilm altijd degene dood gaat die net zijn vriendin op foto heeft laten zien of verteld dat hij bijna/net papa is. ;)

Verder kon ik niet geheel de blikken van Michonne en Morgan ontcijferen nadat Carter onschadelijk was gemaakt door Rick. Kreeg een beetje het idee dat ze (Michonne) zich afkeert van Rick en dat Morgan (uiteraard) een andere Rick ziet dan hij hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rty schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

vond het een waardeloze oplossing; BURN IT!!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Was ik de enige die moest denken aan Memento tijdens deze episode?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Was ik de enige die moest denken aan Memento tijdens deze episode?
Nou, ik niet in ieder geval :D

Memento is wel even een heel ander kaliber dan slechts wat basic non linear story telling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

himlims_ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

vond het een waardeloze oplossing; BURN IT!!!!
Alleen al benzine voor de auto's is een uitdaging. Na 2 jaar is er geen bruikbare benzine meer te vinden op standaard plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Osiris schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:10:
[...]

Nou, ik niet in ieder geval :D

Memento is wel even een heel ander kaliber dan slechts wat basic non linear story telling..
Ik doelde eerder op het afwisselen van puur de scenes. (kleur en zwart/wit).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Okasha schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:08:
Wat ik ook gaaf vind is dat alle "dead" nu echt van ellende uit elkaar vallen, elk jaar weer beetje erger maar nu begint het echt op te vallen. Ook dat sommigen gewoon uit elkaar vallen als ze tegen een muur aanlopen.
Dan zou over een paar jaar de serie toch gewoon afgelopen moeten zijn? Alle walkers kunnen dan niet meer walken en liggen nog een beetje stuiptrekkend op de grond.

Eind goed al goed. 8)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Alleen al benzine voor de auto's is een uitdaging. Na 2 jaar is er geen bruikbare benzine meer te vinden op standaard plekken.
daarom rijden ze ook met auto/motor; alsof je vloeibare brandstof nodig hebt? easy manier is wat autobanden aanstoken en al branden de heuvel af laten stuiteren, ben je middagje zoet O-) maar dat is natuurlijk geen sappige tv :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:20:
[...]Ik doelde eerder op het afwisselen van puur de scenes. (kleur en zwart/wit).
Ik dacht eerst dat er een storing was op mijn Chromecast, en heb toen op een pc 'meegekeken'
Volgende idee was dat ik een screener te pakken had, films werden ook zo uitgeleverd aan recensenten, pas na een kwartier merkte ik het tijdsverschil op. :)

Verder was het een prima start van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Prosac2010 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:55:
Ergens wel weer heel kazig dat Carter dood ging (nadat er gezegd was dat mensen zoals hij altijd dood gaan). Beetje zoals in een oorlogsfilm altijd degene dood gaat die net zijn vriendin op foto heeft laten zien of verteld dat hij bijna/net papa is. ;)

Verder kon ik niet geheel de blikken van Michonne en Morgan ontcijferen nadat Carter onschadelijk was gemaakt door Rick. Kreeg een beetje het idee dat ze (Michonne) zich afkeert van Rick en dat Morgan (uiteraard) een andere Rick ziet dan hij hoopte.
Ik had niet het idee dat Rick heel veel keuze had en dat zagen Michonne en Morgan ook. Daarom zei Rick ook tegen Morgan dat hij terug moest naar Alexandria om te vertellen wat er gebeurd was omdat anders niemand het zou geloven. Althans als ik Rick goed verstond dan. Wel heel toevallig allemaal maar hem door laten schreeuwen was ook geen optie.

Het zwart-wit vond ik af en toe wel storend. Denk dat het beter gewerkt had als we in aflevering 1 het probleem hadden gezien en in aflevering 2 de oplossing. Aan de andere kant was het dan ook een minder sterke seizoensopener was geweest. Dus de keuze voor deze manier van vertellen snap ik wel maar ik hoop dat het niet een techniek is waar ze dit seizoen zwaar op gaan leunen.

Al met al was ik wel tevreden over de aflevering. De hoorn is denk ik wel van de vrienden uit seizoen 4 want die houden Alexandria aardig in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Megajr schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Ik had niet het idee dat Rick heel veel keuze had en dat zagen Michonne en Morgan ook. Daarom zei Rick ook tegen Morgan dat hij terug moest naar Alexandria om te vertellen wat er gebeurd was omdat anders niemand het zou geloven. Althans als ik Rick goed verstond dan. Wel heel toevallig allemaal maar hem door laten schreeuwen was ook geen optie.
Dan heb ik wat anders gezien...
Ze zijn gewoon doorgegaan met het hoeden van de kudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Gevoelsmatig slaan karakters in series/films (niet specifiek TWD) het meest logische over.
Rick en Morgan komen elkaar weer tegen. Morgan is een redelijk belangrijk persoon voor Rick. Morgan geeft aan dat dit niet de Rick is die hij kent en dat voor Morgan elk leven waardevol is en zich daarom niet achter de keuzes kan scharen die Rick maakt.

Waarom vertelt Rick niet dat hij deze keuzes maakt omdat:
- Ze in de val zijn gelokt door kannibalen
- Ze hebben moeten vechten met de Governeur, die nadat ze hem lieten leven terug kwam om wraak te nemen.
- De kannibalen die ze hebben laten leven terug kwamen om wraak te nemen.
- Carl zijn eigen moeder heeft neer moeten schieten
- De priester hun ook verraden heeft
- Ze onderweg hebben moeten vechten tegen de mensen in het ziekenhuis.
- Ze hebben moeten vechten tegen die gasten waar Daryl een tijdje mee was.

Voor Morgan lijkt het mij ook veel te verklaren waarom Rick is wie hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Morgan zei ergens nog dat hij wel begreep waarom Rick nu geen risico meer neemt of waarom hij doet wat hij doet.
Maar mogelijk word dit seizoen het e.e.a. duidelijk gemaakt aan Morgan. Verder denk ik dat we nog wel wat flashbacks krijgen naar hoe Morgan het heeft vol gehouden.

Aanvullend, ik denk dat Morgan psychisch ook nog wel wat issues heeft, gelet op hoe boos hij leek te worden toen hij Michonne ondervroeg over die energiereep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Ja, dat stukje met die reep was een merkwaardig stukje. Het toonde wel aan hoe Morgan op de kleine dingen let en niks hem ontgaat. Maar het voelde ook als: Doe mij geen onrecht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:17
Prosac2010 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:49:
Aanvullend, ik denk dat Morgan psychisch ook nog wel wat issues heeft, gelet op hoe boos hij leek te worden toen hij Michonne ondervroeg over die energiereep.
Dat stukje snapte ik niet. Kennen Morgan en Michonne elkaar van eerder? Ook vanwege de skills die Morgan heeft met zijn stok en Michonne met haar zwaard? Beide geleerd "after".....?
Zal wel ergens een stuk gemist hebben, kan TWD toch niet met heel veel aandacht volgen. Dacht overigens ook dat z/w gedeelte eerst een fout was in de stream die ik keek.Even volgehouden en toen toch wel snel door dat het een i.m.o. een vervelende/slechte stijlkeuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Timminator schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Dat stukje snapte ik niet. Kennen Morgan en Michonne elkaar van eerder? Ook vanwege de skills die Morgan heeft met zijn stok en Michonne met haar zwaard? Beide geleerd "after".....?
Die kon ik ook niet plaatsen.. hij beschuldigde haar van het stelen van zijn laatste energiereep. Dat moet dan haast in dat fort zijn geweest dat hij had in dat stadje.
Echter kan ik me niet herinneren dat Michonne daar bij was. Dus TWD was me bij deze conversatie ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Alhoewel ik vind dat Rick wordt neergezet als veel meedogenlozer als eerst, vind ik dat hij wel de "normale" keuzes treft. Ik vind het dan ook apart dat Michonne en Morgan daar, zo lijkt het, een probleem mee hebben. Wat had Rick moeten doen bij die schreeuwvent in het bos? Het plan laten mislukken voor een gozer die eigenlijk niet meer had mogen leven en het waarschijnlijk toch niet red na zo'n beet? (en die ook nog kort daarvoor Rick wilde vermoorden?)

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Prosac2010 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Die kon ik ook niet plaatsen.. hij beschuldigde haar van het stelen van zijn laatste energiereep. Dat moet dan haast in dat fort zijn geweest dat hij had in dat stadje.
Echter kan ik me niet herinneren dat Michonne daar bij was. Dus TWD was me bij deze conversatie ff kwijt.
Ja daar was ze bij ep 3-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Prosac2010 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Zij paste op Carl die toen een foto van Lori, Carl en Rick uit dat restaurant wou halen.
KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Dan heb ik wat anders gezien...
Ze zijn gewoon doorgegaan met het hoeden van de kudde.
Rick en Michonne wel. Morgan zou terug gaan naar het kamp. Deze recap bevestigt dat in de een na laatste alinea.
Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.