Spooksel schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:34:
Mjah, de hele grap is natuurlijk dat die lui nog nooit echt gevaar hebben gekend behalve misschien dus af en toe het verlies wat wat mensen tijdens een supplyrun.
Dat die Aiden zo idioot doet met die walker komt gewoon omdat hij niet weet wat er nou echt kan gebeuren. Dat Glenn die walker gewoon zonder blikken of blozen opruimt, wham... ervaring. Dat missen ze in Alexandria gewoon, daarom hebben ze ook het risico genomen om zo'n grote groep te recruteren, ze hebben hun survival mentaliteit en skills nodig!
Ach ja, soms is het eigenlijk niet zo lastig dus. Door de evacuatie hebben ze een hele tijd veilig gezeten binnen de muren en met voldoende voorraad. De walkers die er zijn in de omgeving zijn er in feite maar enkelen. Op die overvloed op die ene weg na dan. Het is niet te hopen dat zij Alexandria gaan vinden.
Viccers schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:40:
Inderdaad. De groep is gewoon qua skills zwaar dominant vergeleken met de mensen in Alexandria. Het zegt ook veel dat Glenn, toch niet een van de meest badass leden van de groep (vergeleken met Rick, Daryl, Michonne etc.) makkelijk zijn mannetje staat tegenover de alpha male van Alexandria, Aiden.
Vraag me af wat er de komende tijd gaat gebeuren!
Misschien dat Aiden zich dan gewoonweg bedreigd voelt of een soort schrikbewind uitvoert.
fuqua schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:52:
[...]
die Aiden vertrouw ik niet, wel heeel toevallig dat alleen de leden van een andere groep dood zijn gegaan en niemand van zijn groepje... (hoorde dat stille meisje niet bij die laatste groep ?)
ik krijg de indruk dat anderen (outsiders) die meegingen op hun supply runs vaker het loodje legden en ik denk dat de moeder van aiden dat ook is gaan opvallen, daarmee dat ze Rick tot "opperhoofd meneer de agent" heeft benoemd.
en andere theorie van mij is, dat dit dorpje een grote aanval verwacht (wellicht door hun eigen toedoen) en big bad survivors nodig hebben om de aanval aftekunnen slaan (ricks zn groep).
iemand van de strips die 1 van mijn theorien kan bevestigen ?

Dat vond ik ook toevallig. En het was me nu ook niet helemaal duidelijk waarom hij die zombie per se wilde ophangen. Kennelijk mocht die niet dood (althans nog meer dood...).
Daarnaast is er ook gezegd dat er drie mannen waren die niet mochten blijven in het kamp. Hebben ze hen via de voordeur naar buiten gelaten of bijvoorbeeld gekneveld opgehangen in het bos? Botsten deze ook met Aiden? Was een van die mannen dus de betreffende opgehangen zombie, die van Aiden niet gedood mocht worden?
Vragen, vragen waar we wellicht in de komende afleveringen nog een antwoord op gaan krijgen. Het is in ieder geval duidelijk dat we zelf ook, gezien de voorgeschiedenis, onze vragen hebben over Alexandria.