[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Winst schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:39:
Nou... dit was niet de aflevering waarnaar ik had uitgekeken. Major cliffhanger? Niet echt... zinnen als: "they messed with the wrong people" vind ik een beetje van een laag niveau. Als ze me later vragen wie dat ooit in een film/serie heeft gezegd, ben ik eerder geneigd om aan te komen met onze vriend Arnold Schwarzenegger. Daarnaast was het niet echt doordacht wat ze allemaal deden. Je zou toch denken als je zo lang al onderweg bent en zoveel hebt meegemaakt dat je een zogenaamde 'safe haven' als Terminus niet zomaar binnenloopt. En met zomaar binnenlopen bedoel ik dus: die mensen die daar zijn NIET onder schot houden en hun gewoon vertrouwen op hun woord. Geen tactiek, niks. Ja, je goede gear achterlaten als het toch fout gaat. Maarja, daar heb je nu veel aan.

EDIT---
Hetzelfde geldt voor de grotere groep met Glenn en de rest. Dat was (in retrospect) ook een extreem domme actie. Alsof je het overleven zat bent, en je laatste hoop op gelijkgezinden en vriendelijke personen zo op de proef stelt, dan verdien je het ook gewoon om opgesloten & opgegeten te worden.

En dat heb ik 't nog niet eens gehad over die scene met die kerel die zich zomaar laat op eten door een groepje walkers... wat was dat tenenkrommend.
Gelukkig is er nog een groot pluspunt, en dat is dat het wachten op het volgende seizoen is hierdoor draaglijker geworden ;)
Tenenkrommend inderdaad, dat was echt way too obvious. Heel dat einde ook trouwens. Nou ja, hopen dat s5 mooi wordt. Kunnen we weer vrolijk verder met Warehouse 13 enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik had een betere cliffhanger verwacht, maar slecht is het nu ook weer niet.

Dat de groep van Daryl zo snel aan zijn einde zou komen had ik overigens niet verwacht, ik dacht dat ze een belangrijkere rol zouden spelen. Hoe wisten ze trouwens dat Rick de man op de plee gemold had?

Wat mij betreft had dit seizoen nog één aflevering langer mogen duren waarin we te weten komen waar Beth, Tyreese en Carol nu zijn. Ze kunnen namelijk alle drie in Terminus zijn ... of misschien ook niet. We weten tenminste dat de andere groepen bij elkaar zijn.
Donstil schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:42:
De actie met Rick en dat groepje was wel even heftig. Zeker hoe Rick die leider dood beet had ik niet zien aankomen.
Rick is weer "terug" en laat overduidelijk blijken dat hij zich niet zal laten doen. Tenminste, de drama queen waarmee we eerder moesten dealen is overduidelijk weg.
Donstil schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:42:
De actie met Rick en dat groepje was wel even heftig. Zeker hoe Rick die leider dood beet had ik niet zien aankomen.
Dat was een baas-actie >:) Ik vroeg me al af "hoe gaan ze zich hier nou weer uit redden".
Zeror schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:25:
[...]

En Carol, Tyreese en lil' asskicker nog.
Lizzy is toch dood?
MsG schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:10:
Kannibalen moet haast wel, ben benieuwd.
Alles wijst in de richting van kannibalen ja, het ligt er erg dik op.

Maar er is ook nog de offerkamer met de kaarsen etc. De eindscène met de wagon suggereert ook dat ze iets met de kinderen doen: het leek er namelijk op dat ze Carl in eerste instantie apart wouden houden. Wellicht dat ze de volwassenen opeten en de kinderen opofferen?

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 01-04-2014 22:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Lil' Asskicker is Judith (de baby), niet Lizzy. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
fuqua schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:46:
ik had echter toch wel verwacht dat iemand in de groep door moeten hebben gehad dat ze geleid worden. en dat ze ergens hun stand zouden nemen.
Dat gevoel hadden ze ook. Rick merkt dat ook nog op. Ze werden alleen (zoals die funnel) niet alleen gelokt, maar actief gedreven naar die treinwagon.
betreft die freaky kamer met kaarzen enzo (leek wel genomen uit een bladzijde van een exorcisme oid) met de tekst "never again, we always first" of iets in die trant, lijkt het erop dat terminus ooit wel een save haven was maar zich een uiterst vervelende situatie heeft voortgedaan, waardoor de overlevenden daarvan zo iets hadden van dat laten we ons nooit weer overkomen. ongetwijfeld meer daar over in het volgende seizoen.
Wat typisch was: die Gareth zei "you don't trust us anymore".

In dat gebouw stond "Never again" "Never Trust" en "We First, Always".

Op de grond stond overigens

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mq1GtRC.jpg
KillerAce_NL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:06:
Schoten ze nou ook heel makkelijk de gijzelaar neer op commando van Gareth ? Wel wreed als dat zo is. Denk dat ze een of andere code hebben daar, als je die breekt is het einde oefening. de gijzelaar zal die wel gebroken hebben.
Rick en Alex hadden allebei door dat er wat stond te gebeuren toen die Gareth zijn hand omhoog hield. Rick wist wat hij ging doen en Alex wist dat er uiteindelijk geschoten zou worden.

Is het trouwens niemand opgevallen dat die Gareth in het begin zegt "We got nothing to hide, but the Welcome Wagon is a whole lot nicer."?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Leuke aflevering! Weer eens wat actie, nieuwe omgeving en mensen etc. Jammer dat we nu weer even moeten wachten (is het eindelijk weer wat spannender...).

Wat ik trouwens wel tenenkrommend vond was dat ze als kippen zonder kop tussen die gebouwen door vlogen :'). En dan zijn ze uiteindelijk in een schuur/kamer, rennen ze weer verder naar buiten (zonder dekking te gebruiken). Helemaal Rick zou toch beter moeten weten, én ze wisten toen nog niet dat er niet geschoten werd om te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Razr schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:55:
En dan zijn ze uiteindelijk in een schuur/kamer, rennen ze weer verder naar buiten (zonder dekking te gebruiken).
Zo heel vreemd is dat niet. Die lui waren aan de ene kant van het gebouw. Ze waren, denk ik, in de veronderstelling aan de andere kant buiten schot te zijn. Helaas pindakaas.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Zeror schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:59:
[...]

Zo heel vreemd is dat niet. Die lui waren aan de ene kant van het gebouw. Ze waren, denk ik, in de veronderstelling aan de andere kant buiten schot te zijn. Helaas pindakaas.
Maar dan open je de deur heel voorzichtig, je gaat van dekking naar dekking etc. Je houdt de daken in de gaten. Rick met zijn training/achtergrond + de gedachten dat er mensen op de daken / aanwezig zijn die je willen vermoorden had dit toch wel wat anders aangepakt - althans dat had ik gedacht. :P

Maar deze uitkomst is natuurlijk veel spannender, snap ik 8).

[ Voor 6% gewijzigd door Razr op 01-04-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Dat is het m juist; ze stonden wel op de daken, maar niet om ze te vermoorden.
Je kunt wel van dekking naar dekking gaan maar als ze schieten op de weg waar je niet heen moet, wordt je alsnog dezelfde richting op gedreven, alleen ziet het er dan heel droog uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

rick riep al redelijk vroeg they're aiming for our feet. Dat doe je niet als je iemand wil laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 11:15
Fruitschaal schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:57:
[...]
De schrijvers kunnen wel laten zien hoe Rick, Michonne en Carl uren voor Terminus hangen en niemand zien.. Maar dat is ook saai.. Ze hebben de boel bekeken, maar zagen geen bijzonderheden. Het zijn maar 42 minuten aan serie..
Geen bijzonderheden? Wat dacht je van dat er geen enkele persoon op wacht lijkt te staan? Dat het niet zwaar bewaakt is? Dat er zomaar een achterdeur openstaat? Dat het te mooi om waar te zijn lijkt?
TrailBlazer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 06:46:
rick riep al redelijk vroeg they're aiming for our feet. Dat doe je niet als je iemand wil laten leven.
Ze hadden blijkbaar dus gewoon stil moeten blijven staan (want ze schoten toch expres mis) en die luitjes een voor een van de daken moeten knallen. Maar dat is niet spannend :+

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat ik niet helemaal snap aan het Terminus verhaal:

Blijkbaar kan je belachelijk makkelijk naar binnen via de achterkant van Terminus. Er is geen perimeter control blijkbaar maar er lopen ook angstvallig weinig zombies? Of was de achteringang al 'achter de gesloten hekken' van Terminus?

Hoe dan ook zou ik serieus gaan twijfelen aan de beveiliging :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 13:15
Het viel mij inderdaad al op dat er in de wijde omtrek geen walkers te bekennen waren. Je zou toch wel verwachten dat er enorm veel tegen die hekken aan zouden staan. Kijk hoe het was bij de gevangenis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Winst schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:46:
[...]

Geen bijzonderheden? Wat dacht je van dat er geen enkele persoon op wacht lijkt te staan? Dat het niet zwaar bewaakt is? Dat er zomaar een achterdeur openstaat? Dat het te mooi om waar te zijn lijkt?

[...]
Ja, dat verbaasde mij ook.
Je zou verwachten dat ze, met alles wat ze meegemaakt hebben, wat voorzichtiger zijn.

Verder een prima aflevering, maar ik blijf met het gevoel zitten dat er nog een echte seizoens afsluiter achteraan moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
dutchgio schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:08:
Is z'n broer in de comics ook (een gedeelte van) z'n arm kwijt dan?
Anders hebben ze daar in de tv serie gewoon een andere invulling aan gegeven..
Zo'n kruisboog met 1 hand bedienen wordt ook wat lastig lijkt me.. ;)

@hierboven
Het wachten op het volgend seizoen wordt nog veel draaglijker als volgende week Game Of Thrones weer begint, strakke planning. :).
Je hebt het nu over Daryl, voor de zekerheid even in een spoiler hoewel het volgens mij al meerdere keren in dit topic voorbij is gekomen:
spoiler:
Daryl en z'n broer komen niet voor in de comics, in de afbeelding zie je de comic variant van Rick.

De schrijver heeft overigens ooit eens het volgende gezegd over Rick:
spoiler:
Hij heeft er spijt van gehad dat hij Rick dat fysieke ongemak heeft gegeven in de comic, dat is één van de redenen om het in de serie anders aan te pakken. Daarnaast zal het inderdaad zoals hier boven al staat ook gewoon met budget te maken hebben.

Ben wel zeer benieuwd hoe het nu verder gaat met de serie en welke characters we gaan verliezen want ik zou het wel ontzettend zoetsappig en niet bij TWD vinden passen als iedereen hier levend vandaan loopt. Jammergenoeg nu weer een poos wachten maar hoewel de serie z'n ups en downs heeft blijf ik er toch in geïnteresseerd :). Kijk dus toch weer uit naar een nieuw seizoen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ah vandaar..
Ze zagen er toch meer uit als Daryl en Michone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Vrijdag

De Zwarte

Notna schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:05:
Wat ik niet helemaal snap aan het Terminus verhaal:

Blijkbaar kan je belachelijk makkelijk naar binnen via de achterkant van Terminus. Er is geen perimeter control blijkbaar maar er lopen ook angstvallig weinig zombies? Of was de achteringang al 'achter de gesloten hekken' van Terminus?

Hoe dan ook zou ik serieus gaan twijfelen aan de beveiliging :P
*theorie*

Er wordt juist heel veel aan perimeter control gedaan. Hoe minder walkers er zijn, plus het "ontbreken" (lees: niet zien) van wachters zorgt dat nieuwelingen zich veilig wanen. Dit vergemakkelijkt het latere overmeesteren.

Ik vermoed dat er juist veel mensen om het gebied patrouilleren maar de instructie hebben gekregen zichzelf niet te laten zien voordat "de prooi" op het terrein is. Er stonden immers ineens veel mensen aan de buitenkant van het hek en op de daken.

Denk aan de korte instructie van Rick aan Carl over die val. "Je laat ze een trechter in lopen en dan kunnen ze niet meer terug."

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 02-04-2014 10:31 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:15:
[...]
Verder een prima aflevering, maar ik blijf met het gevoel zitten dat er nog een echte seizoens afsluiter achteraan moet komen.
Ik heb de aflevering gisteravond gekeken en ik heb een beetje hetzelfde gevoel. De aflevering begon overigens erg sterk met de confrontatie met de groep en daarna volgden gebeurtenissen elkaar in hoog tempo, die veel vragen oproepen voor het aankomende seizoen. Op zich vind ik dat als kijker wel interessant, want je wil toch weten hoe de vorm in de steel zit. Desondanks niet echt de spectaculaire finale waar ik op gehoopt had.

Vragen waar ik nu mee zit:
- Waar zijn Carol, Judith (de baby) en Tyreese? Zitten ze in een andere container?
- Waarom is Terminus niet overlopen door Walkers? De 'beveiliging' stond zelfs aan de verkeerde/onveilige zijde van het hek.
- Waar is Beth en zien we haar nog terug?
- Waarom horen we op gegeven moment een roep om hulp wanneer Rick etc door het complex gedreven worden? Daar hebben we overigens natuurlijk al wel de nodige vermoedens van, gezien de restanten die her en der verspreid lagen.
- Wat is de achtergrond van Gareth en de zijnen? Los van de verklaring die hij aan Rick etc. gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Ik zie geen Beth of een andere bekende naam op de foto, dus die zijn waarschijnlijk niet opgepeuzeld in Terminus.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ph4ge schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:46:
[...]

Ik zie geen Beth of een andere bekende naam op de foto, dus die zijn waarschijnlijk niet opgepeuzeld in Terminus.
Het is nog niet bekend waar Beth is, maar het zou zo maar kunnen dat Beth in een andere container of wagon zit opgesloten. Of dat ze inderdaad helemaal niet in Terminus is. Het blijft voorlopig ff gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Ik vermoed een beetje dat de mensen uit Terminus ook de Walkers opeten..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:37
cheiron schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:08:
Lijkt me sterk, tenzij je van rottend vlees houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Winst schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:46:
[...]

Geen bijzonderheden? Wat dacht je van dat er geen enkele persoon op wacht lijkt te staan?
Er hoort wel iemand op wacht te staan maar hij lag blijkbaar te slapen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:37:
[...]
- Waar zijn Carol, Judith (de baby) en Tyreese? Zitten ze in een andere container?
Carol en Tyreese waren in dat huis en zijn daarna weer op pad gegaan, toch? Maar waar de baby inderdaad is... Rick is nog steeds in de veronderstelling dat z'n baby dood is, toch? Ik wil het moment wel zien waarop ie te horen krijgt dat de baby OK is. Hopelijk wachten ze daar niet al te lang mee. :)
Then again, Rick lijkt nu ook weer "terug" te zijn en dat moment heeft veel te lang op zich laten wachten wat mij betreft. Beter laat dan nooit, het wordt hoog tijd dat deze groep ook eens een keer ass gaat kicken. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zeror schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:11:
[...]

Lil' Asskicker is Judith (de baby), niet Lizzy. ;)
Ah, ok. Thanks :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
Vrijdag schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:30:
[...]
*theorie*

Er wordt juist heel veel aan perimeter control gedaan. Hoe minder walkers er zijn, plus het "ontbreken" (lees: niet zien) van wachters zorgt dat nieuwelingen zich veilig wanen. Dit vergemakkelijkt het latere overmeesteren.

Ik vermoed dat er juist veel mensen om het gebied patrouilleren maar de instructie hebben gekregen zichzelf niet te laten zien voordat "de prooi" op het terrein is. Er stonden immers ineens veel mensen aan de buitenkant van het hek en op de daken.
Er zitten wel een paar haken en ogen aan je theorie. Je gaat er namelijk vanuit dat deze nieuwelingen vooraf al geen argwaan hebben. Door argwaan ga je beter opletten en zal je dit soort dingen (geen walkers, geen wachters) juist verdacht vinden (ik wel in ieder geval). Ook vind ik dat deze theorie geen recht doet aan de survival skills van onze hoofdpersonen. Zij kunnen dus geen enkele wachter ontdekken die zich verschuilt en lopen 'gewoon' in een mogelijke val.
Dit argument heeft natuurlijk te maken met dat ze maar beperkt tijd hebben voor een aflevering en dat een uiterst voorzichtige benadering niet geschikt/spannend/etc. is.
XWB schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:14:
Er hoort wel iemand op wacht te staan maar hij lag blijkbaar te slapen.
Liegen is nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mee eens. CinemaSins had ze hiervoor afgemaakt.
cheiron schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:08:
But... why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
ph4ge schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:46:
[...]

In combinatie met "Never again" "Never Trust" en "We First, Always" denk ik dat er een grote confrontatie is geweest en dat dit de namen casualties zijn. Als die getallen leeftijden zijn, dan lijkt het me stug dat je lukraak ook kinderen eet.

Ik denk dat Beth is "gepakt" door een andere groep en dat dat in seizoen 5 tot clashen gaat komen. Wellicht zijn de mensen in de andere container ook van die andere groep (en is dat de reden dat Gareth deze groep in het treinstel dumpt).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Jejking schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:31:
Mee eens. CinemaSins had ze hiervoor afgemaakt.

[...]

But... why?
Ik kan mij voorstellen dat er niet elke dag een dozijn mensen Terminus in komt wandelen. Ook leek er een behoorlijke bevolking te zijn (toch zeker een mannetje of 30? Die moeten natuurlijk wel allemaal eten ;)

Natuurlijk vergezocht, maar het zou wel de afwezigheid van walkers verklaren

[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 02-04-2014 12:22 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Terminus is een kamp vol met kannibalen! Dit vermoeden had ik al vanaf het begin dat het woord Terminus in de serie werd gezegd. Ik lees de comics niet dus weet ook niet of Teminus in de boekeb voorkomt.

Het kannibalisme geeft toch weer een andere draai aan de serie, meer realiteit zeg maar.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Cyphax schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:17:
Maar waar de baby inderdaad is... Rick is nog steeds in de veronderstelling dat z'n baby dood is, toch? Ik wil het moment wel zien waarop ie te horen krijgt dat de baby OK is. Hopelijk wachten ze daar niet al te lang mee. :)
Ik zo'n vaag vermoeden dat dit moment gepaard gaat met wanneer Carol en Tyreese net in Terminus zijn en op dat moment Judith net door Gareth&Co afgepakt is en onderweg is naar de bbq. Dat Rick op dat moment Judith hoort huilen ofzo.
spoiler:
In de comic was de baby allang dood toch? Het zou in dat geval zomaar kunnen zijn dat Rick wel Judith te hulp wil schieten, maar dat ie net te laat is. Drama!
BtM909 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:40:
Ik denk dat Beth is "gepakt" door een andere groep en dat dat in seizoen 5 tot clashen gaat komen. Wellicht zijn de mensen in de andere container ook van die andere groep (en is dat de reden dat Gareth deze groep in het treinstel dumpt).
Die 'groep waar Beth door ontvoerd is en mogelijk óok gevangenen heeft in Terminus kennen elkaar waarschijnlijk niet. Lijkt me sterk dat Gareth daarom de twee groepen uit elkaar wilden houden.
Ik vond het sowieso al te toevallig dat Rick's helft met Glenn's helft van de groep weer met elkaar herenigd werden.

[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 02-04-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:17:
[...]

Carol en Tyreese waren in dat huis en zijn daarna weer op pad gegaan, toch? Maar waar de baby inderdaad is... Rick is nog steeds in de veronderstelling dat z'n baby dood is, toch? Ik wil het moment wel zien waarop ie te horen krijgt dat de baby OK is. Hopelijk wachten ze daar niet al te lang mee. :)
Then again, Rick lijkt nu ook weer "terug" te zijn en dat moment heeft veel te lang op zich laten wachten wat mij betreft. Beter laat dan nooit, het wordt hoog tijd dat deze groep ook eens een keer ass gaat kicken. :P
Klopt, ze zijn weer op pad gegaan en daarna hebben we ze niet meer gezien. Baby is gewoon mee op de rug van Tyreese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 10:24
Mandrake466 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:25:
Terminus is een kamp vol met kannibalen! Dit vermoeden had ik al vanaf het begin dat het woord Terminus in de serie werd gezegd. Ik lees de comics niet dus weet ook niet of Teminus in de boekeb voorkomt.

Het kannibalisme geeft toch weer een andere draai aan de serie, meer realiteit zeg maar.
Kannibalisme is heel goed mogelijk. Kijk maar naar Rick, Michonne en Carl, die amper wat te eten konden vinden in de bossen.

Het blikvoer en de zakken chips zijn inmiddels wel op.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Snowwie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:57:
[...]

Kannibalisme is heel goed mogelijk. Kijk maar naar Rick, Michonne en Carl, die amper wat te eten konden vinden in de bossen.

Je zag ook een hoopje mensen die tot op de bot waren gefileerd, toen ze door het gebouw liepen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:35:
[...]

Ik vond het sowieso al te toevallig dat Rick's helft met Glenn's helft van de groep weer met elkaar herenigd werden.
Valt wel mee, de kans is groot dat Rick's groep vlak na Glenn's groep aankwam in Terminus, zeker aangezien overlevenden schaarser worden en er dus niet dagelijks iemand in Terminus aan zal komen. Als een wagon nog niet vol is kunnen er nog mensen bij dus het is niet meer dan logisch dat ze de mensen bij elkaar stoppen zolang het past.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Die 'groep waar Beth door ontvoerd is en mogelijk óok gevangenen heeft in Terminus kennen elkaar waarschijnlijk niet. Lijkt me sterk dat Gareth daarom de twee groepen uit elkaar wilden houden.
Wat bedoel je precies met je eerste zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:31

rick herkende het klokje, daardoor wisten ze bij de terminus dat ze bij elkaar hoorden.
vandaar dat ze waarschijnlijk in het zelfde treinstel zijn gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Denniz0229 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:13:
[...]

rick herkende het klokje, daardoor wisten ze bij de terminus dat ze bij elkaar hoorden.
Lijkt me sterk, want de mensen op het dak regelden de route en die zullen niet in detail meegekregen hebben wat er beneden speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Denniz0229 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:13:
[...]

Maar dan is het stomste wat je kan doen je mogelijke vijand als groep herenigen :P
NMe schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:15:
[...]

Lijkt me sterk, want de mensen op het dak regelden de route en die zullen niet in detail meegekregen hebben wat er beneden speelde.
Was dat uiteindelijk niet door Gareth gecoördineerd? After all, we weten nog niet wat er met de groep van Glenn is gebeurd, maar die zijn daar ook terechtgekomen terwijl ze wel netjes via de voordeur (en met wapens naar beneden gericht) binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
BtM909 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:16:
Maar dan is het stomste wat je kan doen je mogelijke vijand als groep herenigen :P

[...]

Was dat uiteindelijk niet door Gareth gecoördineerd?
Ze zijn waarschijnlijk zo zeker van hun zaak dat ze dit aandurven. Het zou me dan ook niet verbazen dat we meerdere hoofdpersonen gaan verliezen in wat gaat volgen.

En ja, dat was natuurlijk gecoördineerd.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Als Rick, Glenn en Daryll maar niet dood gaan...
Maggie en Beth mogen ook wel blijven leven (al is het maar als decor :p )

Zus van Tyreese en die alcoholist-dokter mogen wel dood.. maar die zijn niet echt hoofdpersonages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ok, even in speculatiemode.

Ik heb het gevoel dat terminus niet echt het eindpunt is, waar de bewoners leven. Het is meer een soort doorvoerkamp, waar de mensen die aankomen worden gepakt en "verwerkt", dus terminus voor de nieuwelingen. Wellicht is er verderop een zeer zwaar bewaakt "dorpje" waar de mensen leven en waar de "producten" van terminus naar toe worden vervoerd.

(als de kannibalen hypothese waar is)

Dat scheidt de horror van alledag in terminus van de plek waar ze leven zodat ze niet elke keer geconfronteerd hoeven te worden met de dood van de nieuwelingen. Wellicht weten velen die in het "dorpje" wonen niet eens dat het vlees dat ze krijgen van mensen is.

Dit zou de reden kunnen zijn dat terminus zelf niet zo zwaar bewaakt wordt, de echte plek zit verderop die wel de volledige bewaking geniet.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lijkt me sterk. Kanibalisme is niet iets dat je aan een grote groep mensen verkocht krijgt als moreel acceptabel. Ik denk dat de Terminus niet meer is dan het lijkt. Een kamp met daarin enkele tientallen mensen die leven van de mensen die dom genoeg zijn om te geloven dat er een veilige plek over is op de wereld.
Eek2nd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:26:
Als Rick, Glenn en Daryll maar niet dood gaan...
Rick is denk ik wel veilig, het verhaal wordt grotendeels vanuit zijn perspectief verteld. Daryll komt niet in de comics voor bij mijn weten maar is ook veilig omdat 'ie de publiekslieveling is. Die zullen ze er vast niet uit schrijven tot hij zelf iets anders wil. Glenn echter...die zou binnenkort wel eens een keer het loodje kunnen gaan leggen. Er zijn allerlei dramatische redenen waarom ofwel Maggie ofwel Glenn uit de serie schrijven leuke scènes op kan leveren dus ik denk dat ze daar vroeg of laat wel voor gaan zwichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Snowwie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:57:
[...]

Daarom verbouwen ze een hoop groente en fruit toch? Dat kannibalisme zou niet strict noodzakelijk moeten zijn. Ik vraag me ook af hoe je zo'n relatief grote groep van ogenschijnlijk normale mensen zover zou krijgen dat ze kannibalen worden. Hopelijk nemen ze de tijd om ook wat achtergrond van die groep aan bod te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Moeten we nou ook gaan speculeren over het begin van season 5?

Ik denk dat we beginnen met een Flashback van Terminus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
We zullen het zien! We kunnen niet veel meer dan speculeren over het begin van seizoen 5, behalve als je ongeduldig bent en vast wil gaan speculeren over seizoen 6! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:52

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben veel meer benieuwt naar seizoen 7 :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik denk dat ze het bij seizoen 5 laten en er een eind aan maken,
Ze worden gewoon allemaal tot aan het bot opgegeten in Terminus, end of story :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:00:
We zullen het zien! We kunnen niet veel meer dan speculeren over het begin van seizoen 5, behalve als je ongeduldig bent en vast wil gaan speculeren over seizoen 6! :+
Nou, volgens mij hebben de makers gezegd dat je clues kan halen uit de season finale over Terminus, dus het halve internet is bezig met die aflevering uitpluizen.

Ik denk dat ik hem zelf nog 1x ga kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
BtM909 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:12:
[...]

Nou, volgens mij hebben de makers gezegd dat je clues kan halen uit de season finale over Terminus, dus het halve internet is bezig met die aflevering uitpluizen.

Ik denk dat ik hem zelf nog 1x ga kijken
Een speurtocht is natuurlijk altijd leuk!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BtM909 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:12:
[...]

Ik had bij het kijken al in het achterhoofd dat dit misschien de kannibalen zouden kunnen zijn (eigenlijk vanwege dit topic) en daarom vielen bepaalde uitspraken extra op. Alsof ze inderdaad subtiele hints zijn. Da's wel cool gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
Mogelijke reden dat ze mensen (en walkers?) opeten kan natuurlijk zijn dat ze het idee hebben dat ze daardoor immuun zijn voor walkers/walkers hun niet opmerken? (gezien het punt dat walkers zelf ook mensen eten natuurlijk)

Zou ook kunnen verklaren waarom ze zo'n grote groep kunnen overhalen ook kannibaal te worden..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:31
Puc van S. schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:22:
Mogelijke reden dat ze mensen (en walkers?) opeten kan natuurlijk zijn dat ze het idee hebben dat ze daardoor immuun zijn voor walkers/walkers hun niet opmerken? (gezien het punt dat walkers zelf ook mensen eten natuurlijk)

Zou ook kunnen verklaren waarom ze zo'n grote groep kunnen overhalen ook kannibaal te worden..
Comic reden voor het kannibalisme. Denk niet dat het een echte grote spoiler is, ergens heel logisch als je kannibaal bent.
spoiler:
Op dieren jagen is veel moeilijker dan op mensen, die zijn veel schrikkeriger. Wanneer mensen mensen zien zijn die veel meer geneigd om contacten te leggen ermee, en dus een eenvoudigere prooi, ook kunnen wij niet zo hard rennen.

Nu wel een echte comic spoiler:
spoiler:
De reden dat ze levend worden gehouden: they like them fresh. In de comic hebben ze het been van Dale er eerst afgehaald en opgegeten, zo bleef hij nog in leven en bleef zijn vlees ook nog lekker vers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Puc van S. schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:22:

Zo'n vermoeden heb ik ook. Walkers hebben niet door dat er mensen leven in Terminus omdat die mensen elkaar ook oppeuzelen. Beetje hetzelfde idee als Michonne en die twee walkers aan de ketting, waardoor zij ook niet werd opgemerkt. Dat zou verklaren waarom je geen walkers ziet ondanks dat je er zo binnen kunt lopen.

Vond het wel een interessante aflevering. Alleen die confrontatie met de groep waar Daryl bij zat ging wel wat makkelijk. Eerst wordt je onder schot gehouden/in elkaar geschopt en even later is iedereen van de tegenpartij dood :/ . Zij wisten natuurlijk ook niet dat Rick weer een badass is maar goed :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

BtM909 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:09:
[...]

Wat bedoel je precies met je eerste zin?
Stel dat Beth door een andere groep is ontvoerd. Die andere groep heeft mogelijk ook mensen van hun groep die gevangen zitten in een container in Terminus. Alleen die mensen weten waarschijnlijk niet bij welke groep Beth hoort, tenzij ze Daryl gezien hebben en weer gaan zien in Terminus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zeror schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:50:
[...]

Stel dat Beth door een andere groep is ontvoerd. Die andere groep heeft mogelijk ook mensen van hun groep die gevangen zitten in een container in Terminus. Alleen die mensen weten waarschijnlijk niet bij welke groep Beth hoort, tenzij ze Daryl gezien hebben en weer gaan zien in Terminus.
In die container zitten echt geen andere mensen meer hoor, dan zou de cast echt te groot worden namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat kannibalisme lijkt mij wel duidelijk. Een complete BBQ vol met vlees en nergens een dier te zien. Verder natuurlijk de menselijke resten waar ze langs kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zeror schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:50:
[...]

Nee dat klopt, maar dan kan ik nu je andere zin ook plaatsen.

Ik denk dat die andere groep mensen apart in een container zaten, omdat het te maken heeft met in welke "fase" (klaar voor de BBQ) die mensen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Hey BtM909, je bent hier TS, ga je de OP ooit nog eens updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
NMe schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:35:
Lijkt

Rick is denk ik wel veilig, het verhaal wordt grotendeels vanuit zijn perspectief verteld. Daryll komt niet in de comics voor bij mijn weten maar is ook veilig omdat 'ie de publiekslieveling is. Die zullen ze er vast niet uit schrijven tot hij zelf iets anders wil. Glenn echter...die zou binnenkort wel eens een keer het loodje kunnen gaan leggen. Er zijn allerlei dramatische redenen waarom ofwel Maggie ofwel Glenn uit de serie schrijven leuke scènes op kan leveren dus ik denk dat ze daar vroeg of laat wel voor gaan zwichten.
Volgens mij wouden ze eerst Daryll juist in de comic schrijven, omdat die zo popu was :)

Hoewel Carl al minder irri is, mag hij van mij opgevreten worden..
Of Tyreese aan een spies, zoals een geroosterde varken :+
BtM909 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:38:
[...]
Ik denk dat die andere groep mensen apart in een container zaten, omdat het te maken heeft met in welke "fase" (klaar voor de BBQ) die mensen zijn. :)
Levend gemarineerd worden :p

Kannibalisme is gwn niet zo vreemd in zo'n situatie met schaarste aan voedsel...
Het is meer hoe je aan je vlees komt (mensen in de val lokken/ killen... Of dood vlees zoeken... wat wel gevaarlijk is met zombie virus en versheid)

Doet me ook denken aan de Telltale game bij de kannibalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Rick mag van mij ook dood. Irriteer me ook mateloos aan hem. Niet alleen aan zijn verhaallijn maar ook aan zijn acteertalent (het gebrek daar aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Heb ik slecht nieuws voor je: Rick zal nooit dood gaan in de serie, de serie gaat over hem. Misschien in de laatste aflevering?

En zijn niveau van acteren is al 4 seizoenen hetzelfde, dus dat zal ook niet veranderen.

Dus succes met je mateloos irriteren tijdens de rest van de serie :o :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Twhomp schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:12:
Heb ik slecht nieuws voor je: Rick zal nooit dood gaan in de serie, de serie gaat over hem. Misschien in de laatste aflevering?

En zijn niveau van acteren is al 4 seizoenen hetzelfde, dus dat zal ook niet veranderen.

Dus succes met je mateloos irriteren tijdens de rest van de serie :o :+
In TWD is niemand safe, zelfs Rick niet. De schrijvers hebben al meerdere keren aangegeven Rick gewoon de nek om te draaien zodra ze hem beu zijn, net als dat ze met ieder ander character doen waar ze geen toekomst meer in zien.

Uiteindelijk moeten ze denk ik ook wel om de serie fris en leuk te houden, oneindig doorgaan met dezelfde hoofdpersonen gaat toch een beetje een herhaling van zetten worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:35:
Niemand is veilig! ;)

Overigens zijn er een aantal personages die dit seizoen een stuk minder in beeld zijn geweest of een ontwikkeling hebben doorgemaakt. Voor hen lijkt het er dan ook op, dat er of een nieuwe verhaallijn moet komen, want anders worden ze op de een of andere manier wel uit de serie geschreven. Ik ben benieuwd of we bijvoorbeeld nog wat achtergrondinformatie krijgen over Tyreese en zijn zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
OK gisteren definale gekeken (had hem opgenomen)
Tijdens de vlucht door terminus vallen enkele zaken op:

De kooi met (menselijke)botten
De kamer met teksten en kaarsen
De onwil om ze ter plekke dood te maken
De andere gevangene die om hulp roepen

Ook ik neig naar de kannibalisme theorie, maar dan met een sekte sausje er overheen.
De kamer met kaarsen en het feit dat ze nog leven doet een vorm van offer rituelen vermoeden.

Mbt de start van volgend seizoen: De groep is nog niet compleet. Tyreese, Carol (en Judith) zijn nog onderweg naar Terminus. De kans is groot dat zij het vuurgevecht zien/ horen en hen tot hulp gaan komen

edit:
Donstil schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:53:
[...]

In die container zitten echt geen andere mensen meer hoor, dan zou de cast echt te groot worden namelijk.
Natuurlijk wel, dat is het volk dat meteen doodgaat tijdens de uitbraak. met 1 of 2 nieuwe karakters die mogen overblijven om de cast aan te vullen als er daar wat wegvallen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nukar op 03-04-2014 10:51 ]

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nukar schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:44:
Natuurlijk wel, dat is het volk dat meteen doodgaat tijdens de uitbraak. met 1 of 2 nieuwe karakters die mogen overblijven om de cast aan te vullen als er daar wat wegvallen.
Een beetje het idee zoals de situatie in de gevangenis. Al hebben alle gevangenen vrij snel het loodje gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nukar schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:44:
OK gisteren definale gekeken (had hem opgenomen)
Tijdens de vlucht door terminus vallen enkele zaken op:

De kooi met (menselijke)botten
De kamer met teksten en kaarsen
De onwil om ze ter plekke dood te maken
De andere gevangene die om hulp roepen

Ook ik neig naar de kannibalisme theorie, maar dan met een sekte sausje er overheen.
De kamer met kaarsen en het feit dat ze nog leven doet een vorm van offer rituelen vermoeden.

Mbt de start van volgend seizoen: De groep is nog niet compleet. Tyreese, Carol (en Judith) zijn nog onderweg naar Terminus. De kans is groot dat zij het vuurgevecht zien/ horen en hen tot hulp gaan komen

edit:

[...]

Hoe verklaar je dan de focus voor Rick in de trein stapt op de baby formula doosjes? Lijkt mij dat Carol Carol en Tyreese er al zijn, maar zeker weten doen we dat niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Twylight schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:42:
Hey BtM909, je bent hier TS, ga je de OP ooit nog eens updaten?
Wut, dat wist ik niet :?

Ik zal het op m'n lijstje zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
XyritZz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:04:
[...]

In TWD is niemand safe, zelfs Rick niet. De schrijvers hebben al meerdere keren aangegeven Rick gewoon de nek om te draaien zodra ze hem beu zijn, net als dat ze met ieder ander character doen waar ze geen toekomst meer in zien.

Uiteindelijk moeten ze denk ik ook wel om de serie fris en leuk te houden, oneindig doorgaan met dezelfde hoofdpersonen gaat toch een beetje een herhaling van zetten worden.
De serie draait uiteindelijk om hem... Als ze hem uiteindelijk de nek omdraaien, dan gaat het scrubs last (2?) season(s) worden en dat is ook niet goed afgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
Notna schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:33:
[...]

Hoe verklaar je dan de focus voor Rick in de trein stapt op de baby formula doosjes? Lijkt mij dat Carol Carol en Tyreese er al zijn, maar zeker weten doen we dat niet natuurlijk...
Hmm ja het melkpoeder. In eerste instantie verwachte ik hen in de wagon, maar daar heb ik ze niet gezien. Dus ik vermoed een kleine misleiding om ons op het verkeerde been te zetten 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:00
Ze zijn gewoon al opgegeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
een baby en Carol... Het is maar goed dat Tyreese niet zo heeft geleden onder de voedselschaarste om eea te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
BtM909 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:44:
[...]

De serie draait uiteindelijk om hem... Als ze hem uiteindelijk de nek omdraaien, dan gaat het scrubs last (2?) season(s) worden en dat is ook niet goed afgelopen :P
Ik denk dat wanneer ze dat echt gaan doen ze er wel voor zorgen dat er een goede opvolger klaar staat om de serie te dragen. Maar goed, zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat de schrijvers het karakter Rick nooit beu raken en dus ook nooit de nek om draaien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XyritZz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat wanneer ze dat echt gaan doen ze er wel voor zorgen dat er een goede opvolger klaar staat om de serie te dragen.
Daryl, Tyreese, Michonne, Abraham. Mensen genoeg die leiderskwaliteiten hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
NMe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:42:
[...]

Daryl, Tyreese, Michonne, Abraham. Mensen genoeg die leiderskwaliteiten hebben. :P
Ik moest serieus opzoeken wie die Abraham was :F

Waar ik vaak aan terug moet denken is dat lab in seizoen 2 (?) waar ze ook bijna de cure hadden gevonden. Lijkt me echt tof als ze echt een oplossing vinden voor het probleem, en kunnen overgaan op een grote schoonmaak op moedertje aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
mat.hi.as schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:46:
[...]

Ik moest serieus opzoeken wie die Abraham was :F

Waar ik vaak aan terug moet denken is dat lab in seizoen 2 (?) waar ze ook bijna de cure hadden gevonden. Lijkt me echt tof als ze echt een oplossing vinden voor het probleem, en kunnen overgaan op een grote schoonmaak op moedertje aarde.
Een cure is niet direct een oplossing; het houdt het ontstaan van nieuwe walkers tegen maar zal de bestaande walkers niet ineens doen genezen. Het zou dus nogal een bende blijven op aarde ;).

Krijg uit de serie het idee dat er zeer weinig overlevenden zijn, misschien maar 1% van de bevolking gezien de hoeveelheden walkers in de stad waar Rick naar toe ging op z'n paard. Grootste probleem vooralsnog is dus de bestaande walkers en niet die paar walkers die er nu nog bij komen.

Het enige dat ze echt zouden winnen met een geneesmiddel is dat ze bijv. in een prison echt veilig zouden zijn. Geen kans dat een wat ouder persoon in de groep in z'n slaap sterft en als walker terug komt en eigenhandig de halve groep omlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een theorie:

Ik denk ook dat er wellicht een splitsing van de overblijvers zal gaan volgen. Een deel dat op zoek gaat naar Beth en een deel dat naar Washington zal afreizen met Eugene. Het was voor Glenn en Tara (?) natuurlijk part of the deal met Abraham, opdat ze Maggie zouden terugvinden.

Overigens vraag ik me af of er een oplossing van het zombieprobleem is of komt. Iedereen is immers al geïnfecteerd. Een echte oplossing zou bovendien een reden zijn om de serie op gegeven moment na bijvoorbeeld seizoen 5 af te ronden. Ik weet niet of de makers er dan al een eind aan willen breiden. De comics lopen immers ook nog een aantal seizoenen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat dat ze er wel eerder achterkomen dat Eugene zo gek als een deur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 13:15
TrailBlazer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:21:
Bedankt voor deze spoiler :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Damian

Insane Obtrusion

erwinalien schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:29:
[...]

Hmm, en dat had je nog niet zelf kunnen verzinnen? Daar heb ik geen spoiler voor nodig ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

erwinalien schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:29:
[...]

ehm dat heb ik gewoon zelf bedacht hoor kan er dus ook helemaal naast zitten. Het lijkt me echter niet waarschijnlijk dat hij wel weet hoe het zit.
Hij zou toch als een gek die kennis moeten verspreiden op welke manier dan ook. Nogal riskant om door een zombie apocalyps heen te gaan reizen en die informatie enkel in je hoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
TrailBlazer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:53:
[...]

ehm dat heb ik gewoon zelf bedacht hoor kan er dus ook helemaal naast zitten. Het lijkt me echter niet waarschijnlijk dat hij wel weet hoe het zit.
Hij zou toch als een gek die kennis moeten verspreiden op welke manier dan ook. Nogal riskant om door een zombie apocalyps heen te gaan reizen en die informatie enkel in je hoofd te houden.
Tenzij het natuurlijk een conspiracy betreft waaruit blijkt dat "men" het walker virus gemaakt heeft en iedereen die er iets vanaf weet een kopje kleiner probeert te maken

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Oh, laten we alsjeblieft niet de kant van Revolution opgaan...
TrailBlazer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:53:
[...] Hij zou toch als een gek die kennis moeten verspreiden op welke manier dan ook. Nogal riskant om door een zombie apocalyps heen te gaan reizen en die informatie enkel in je hoofd te houden.
Of het moet zo complex zijn dat uitleggen geen zin heeft, maar ergens komt die Eugene mij helemaal niet zo geleerd over. Intelligent wellicht, geleerd absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kom dit plaatje weleens tegen op het internet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FQzmmCQYu3qDsgg1b2yMam89/full.jpg

Wat denken jullie hiervan? Ik vind het wel een interessante gedachte. Daarmee kan de serie dus oneindig verlengd worden (even het kostenplaatje niet meegerekend). Tevens kan er dus ook van alles gebeuren nog. Zou wel bevestigen dat Rick nooit doodgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De klassieke "and it was all a dream" zou wel heel erg fout zijn natuurlijk. Dat soort "verklaringen" wordt in de auteurswereld compleet verguisd dus dat lijkt me héél sterk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zeror schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:43:

[afbeelding]

Wat denken jullie hiervan? Ik vind het wel een interessante gedachte. Daarmee kan de serie dus oneindig verlengd worden (even het kostenplaatje niet meegerekend). Tevens kan er dus ook van alles gebeuren nog. Zou wel bevestigen dat Rick nooit doodgaat.
Ene kant natuurlijk enorm lame maar aan de andere kant verklaart het wel waarom hij veilig in z'n ziekenhuisbed kon blijven liggen terwijl alles om hem heen naar de kloten ging.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
L1nt schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:50:
[...]
Ene kant natuurlijk enorm lame maar aan de andere kant verklaart het wel waarom hij veilig in z'n ziekenhuisbed kon blijven liggen terwijl alles om hem heen naar de kloten ging.
Nee nee nee. Dat komt door die kast voor de deur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:21:
Ik vond de andere theorie, dat het survivaltactiek is, ook wel interessant. Dat komt, omdat de reis naar Washington steeds wordt uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als het een survivaltactiek is dan is het toch niet handig om je voertuig te slopen. Die gast heeft imho borderline en wil gewoon aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 10:24
NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:49:
De klassieke "and it was all a dream" zou wel heel erg fout zijn natuurlijk. Dat soort "verklaringen" wordt in de auteurswereld compleet verguisd dus dat lijkt me héél sterk. ;)
Ze hebben het met Star Trek Enterprise anders ook geflikt.

De hele serie zou zich hebben afgespeeld op de Holodeck. :X

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TrailBlazer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:28:
Als het een survivaltactiek is dan is het toch niet handig om je voertuig te slopen. Die gast heeft imho borderline en wil gewoon aandacht.
Het voertuig dat je naar de nationale zombie-hoofdstad brengt is geen goed iets. Eugene voelt zich veilig bij Abraham dus dat voertuig kapotschieten was niet gevaarlijk voor hem. Vergeet niet dat DC er waarschijnlijk erger uitziet dan Atlanta in seizoen 1, of in elk geval voor zover de karakters weten.
Snowwie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:06:
[...]

Ze hebben het met Star Trek Enterprise anders ook geflikt.

De hele serie zou zich hebben afgespeeld op de Holodeck. :X
Ik heb de schrijveres van TWD hoger in mijn achting staan dan de schrijvers van de zoveelste Star Trek-spinoff. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:18:
Overigens vraag ik me af of er een oplossing van het zombieprobleem is of komt. Iedereen is immers al geïnfecteerd.
Blijkbaar heb ik ergens iets gemist ; iedereen is geïnfecteerd en je wordt walker als je dood gaat ... waaraan is 99% van de bevolking dood gegaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Goner schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:18:
[...]

Blijkbaar heb ik ergens iets gemist ; iedereen is geïnfecteerd en je wordt walker als je dood gaat ... waaraan is 99% van de bevolking dood gegaan ??
Chaos in de aftermath? De koorts die men kreeg nadat men aangevallen was (je gaat dood door infectie van de wond)

Zeker als het nieuw is en men niet weet hoe je walkers moet doodmaken gaat het hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Paar mensen gaan op natuurlijke wijze dood, worden walkers, bijten andere mensen, die gaan dood door de infectie, worden walkers, bijten meer mensen, rinse & repeat. Als iedere walker twee mensen infecteert is de groei al enorm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:34:
[...]
Paar mensen gaan op natuurlijke wijze dood, worden walkers, bijten andere mensen,
Nou, bijten ... het is wel wat meer dan bijten, ze worden volledig verslonden. En dat loopt moeilijk, zelfs als walker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Niet iedereen word volledig verslonden he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Van de bevolking van wat eigenlijk? We krijgen sterk de indruk dat in de VS zo'n beetje iedereen op een paar na doelloos rondloopt intussen, maar is er ook in de comics verder weinig informatie over? Hoe zou het zijn op andere continenten?
Het helpt wat dat betreft natuurlijk niet mee dat we geen idee hebben wat de oorzaak nou is; waar het mee begonnen is. Ik zou het niet gek vinden als we daar door de seizoenen heen af en toe wat meer van horen, al is het maar in de vorm van geruchten. Omdat het toch heel interessant kan zijn.
(Maar niet teveel info; het mysterieuze aspect is doorgaans toch wel interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Einde seizoen 1 meldden ze toch dat Frankrijk aardig dicht bij een cure was voordat ze contact verloren of zo iets?

Als de rest niet geïnfecteerd zou zijn ga ik er eigenlijk van uit dat Rusland en China de VS preventief genuked zouden hebben. Ze hebben immers geen idee hoe het zich verspreid en of ze richting Europa/Asie kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/s526x395/564751_860088210684999_801754703_n.jpg

fake of toch echt van TWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee dat is echt van TWD. In seizoen 1 (en een stukje van seizoen 2) lagen op de uitkijk op de RV
[...]

Ja dat kwam lekker makkelijk uit voor het verhaal. In het echt zou dit een stuk minder snel gaan.
Zeker in Amerika waar mensen wapens makkelijker kunnen bemachtigen komt dit echt zo ver niet.

Mocht dit wel zover komen dan zouden er veel en veel meer zombies moeten zijn dan nu het geval is.
Zeror schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:43:

[afbeelding]

Ik denk dat ze dat na het einde van Lost niet snel nog een keer gaan doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-04-2014 01:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Donstil schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:27:
[...]

Nee dat is echt van TWD. In seizoen 1 (en een stukje van seizoen 2) lagen op de uitkijk op de RV

[...]

Ja dat kwam lekker makkelijk uit voor het verhaal. In het echt zou dit een stuk minder snel gaan.
Zeker in Amerika waar mensen wapens makkelijker kunnen bemachtigen komt dit echt zo ver niet.

Mocht dit wel zover komen dan zouden er veel en veel meer zombies moeten zijn dan nu het geval is.

[...]

Ik denk dat ze dat na het einde van Lost niet snel nog een keer gaan doen :)
Volgens mij heb jij het einde van Lost niet echt begrepen :+

https://www.youtube.com/@droommotor

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.