Voor degenen die in de comic vs TV serie statistieken geïnteresseerd zijn:
Deze aflevering was er weer een waarin een key moment in de TV serie samenkwam met een key moment in de comics. Onderstaand enkele comic vs serie spoilers/vergelijkingen
spoiler:Comic61:
Op weg naar Washington DC steekt Billy zijn broertje dood omdat hij ervan overtuigd is dat "mensen altijd terugkeren, ook als ze dood zijn". Carl schiet hem daarna dood (wanneer iedereen slaapt), omdat hij weet dat het gedaan moet worden (Billy is een gevaar voor de groep) en niemand anders dat zou kunnen doen. Carl draagt dit geheim nog een lange tijd als een zware last met zich mee.
S04E14:
Op weg naar de Terminus steekt Lizzie haar zusje dood omdat ze ervan overtuigd is dat "mensen altijd terugkeren, ook als ze dood zijn". Carol schiet haar daarna dood, omdat zij weet dat het gedaan moet worden (Lizzie is een gevaar voor de groep) en Tyreese het niet zou kunnen.
Voor degenen die zich afvragen of Tyreese en Carol het nog lang gaat volhouden:
spoiler:De schrijvers lijken andere plannen met Tyreese en Carol te hebben dan in de comics. In de Comics wordt Tyreese (i.p.v. Hershel) onthoofd door de Governor en is Carol een enorm labiele vrouw die wanhopig op zoek is naar aandacht en liefde. Nadat ze door Rick (en Lori!) is afgewezen, laat ze zich bijten door een gevangen genomen "test-Walker", omdat "die haar tenminste wél graag willen hebben". Exit Carol...
In de serie is ze inmiddels een spijkerharde dame geworden, die doet wat ze moet doen om te kunnen overleven en de groep te beschermen. Ook als dat betekent dat ze een kind (haar beschermelinge notabene) moet doodschieten, om Tyreese en Judith overlevingskansen te bieden. Zij kon immers ook kiezen voor het beschermen van Lizzie door samen met haar en apart van Tyreese en Judith weg te gaan. Ze wist echter dat zonder haar hulp de overlevingskansen van Tyreese en Judith enorm zouden dalen. Dus moest ze de harde beslissing nemen tussen het leven van Tyreese en Judith enerzijds en het leven van de psychopatische Lizzie anderzijds...
edit:
In de topic alert staat "Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.". Dat houdt volgens mij in dat zaken die zowel in de TV serie als in de comics zijn gepasseerd zonder spoilertags gemeld kunnen worden. Ik gebruik nu spoilertags voor degene die de comics nog wil lezen en niet wil weten hoe die zich tot nu verhouden met de TV serie. Mochten die mensen er
niet zijn, dan hoor ik dat graag, want
dan anders haal ik voortaan die tags weg.
Let op: daarmee bedoel ik dus niet het noemen van toekomstige zaken uit de comics die nog op TV zouden kunnen gaan verschijnen. Dat soort zaken moeten gewoon onder spoiler tags gezet worden. Ik meld het om misverstanden te voorkomen.
[
Voor 17% gewijzigd door
The_Sukkel op 21-03-2014 11:01
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450