Wat dat betreft beelden ze hun rol prima uit. Kan mij dan ook niet vinden in de kritiek van veel mensen dat het matige acteurs zijn. De acteurs zijn niet zo matig, maar de scriptschrijvers maken van de personages irritante wannabees. Die Acteurs doen het goed.NMe schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
[...]
Carl ís een pubertje en Rick heeft net zijn vrouw en nu ook zijn dochter verloren. De mensen die hij beloofd had veilig te houden zijn allemaal dood, vermist of beide. Hij is compleet lens geslagen door de Governor. Als je liever een Rambo-type hebt dat gevoelloos op de oude voet verdergaat kijk je gewoon naar de verkeerde serie.
enige wat mij opviel was dat ze eerst een vuurtje moeten maken met een lens en glas enzo en later als ze dat huis in de fik steken hebben ze ineens een aansteker. Of die lag in het huis natuurlijk
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Waarom niet effe wachten tot de volgende ochtendCAP-Team schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:18:
enige wat mij opviel was dat ze eerst een vuurtje moeten maken met een lens en glas enzo en later als ze dat huis in de fik steken hebben ze ineens een aansteker. Of die lag in het huis natuurlijk

Dat is ook wat ik dacht, niet eerst ff gaan slapen ofzo nee gelijk de fik er inkbloem schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:25:
[...]
Waarom niet effe wachten tot de volgende ochtend
Daryll nam bij die golfclub een hele hand vol met van die luciferpakjes mee!CAP-Team schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:18:
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Welke serie moet ik dan hebben als ik een Zombie style serie zoek met een Rambo type?NMe schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
[...]
Carl ís een pubertje en Rick heeft net zijn vrouw en nu ook zijn dochter verloren. De mensen die hij beloofd had veilig te houden zijn allemaal dood, vermist of beide. Hij is compleet lens geslagen door de Governor. Als je liever een Rambo-type hebt dat gevoelloos op de oude voet verdergaat kijk je gewoon naar de verkeerde serie.
Ik vind dus ook Carl irritant (vond ik al tijden) en nu begint Rick dat ook voor mij te worden idd.
Als een van die twee (of samen) sterft en we verder gaan met een andere invalshoek zou me dat persoonlijk niets uitmaken.
Rick en Carl eruit, die nieuwe 3 erin als hoofd personages.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Typisch dat zombies wel van lange afstanden het gevangenis 'ruikten' maar als er 2 man achterin een auto gaan liggen die geeneens helemaal afsluit dan lopen de zombies er gewoon langs.
Hoe weinig er klopt van deze serie is gewoon ongelooflijk. Denk dat er vast nog wel een of andere gek komt die alles gaat optellen wat er allemaal wel niet klopt aan deze serie.
@Donstil, het lijkt er gewoon op alsof ze geen flauw idee hebben wat ze moeten met Carl en Rick, vond Carl ook al lange tijd maar irritant, Rick wordt er ook niet beter op.
Hoe weinig er klopt van deze serie is gewoon ongelooflijk. Denk dat er vast nog wel een of andere gek komt die alles gaat optellen wat er allemaal wel niet klopt aan deze serie.
@Donstil, het lijkt er gewoon op alsof ze geen flauw idee hebben wat ze moeten met Carl en Rick, vond Carl ook al lange tijd maar irritant, Rick wordt er ook niet beter op.
Geen idee. Niet deze. TWD is gewoon geen actieserie maar een dramaserie.Donstil schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:49:
[...]
Welke serie moet ik dan hebben als ik een Zombie style serie zoek met een Rambo type?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ben ik de enige die stiekem hoopte op een intiem Beth-Deryl momentje? 
Ik bedoel, drank, eenzaamheid... 1+1 is 2? Geen idee hoe oud die chick eigenlijk is in de serie. In seizoen 4 is ze 18, de actrice zelf 28. Dat moet kunnen dus.
Anyway, na deze aflevering stop ik met wekelijks kijken. Ik heb seizoen 3 ook in één (of twee) rukken gekeken, en dan kijkt het voor mij veel plezieriger dan elke week een losse aflevering te kijken. De serie wordt erg slow-paced wanneer je elke keer maar 42 minuten kunt zien. Met het aantal series dat op de digitale plank ligt is dat ook niet te doen omdat ik me simpelweg niet meer kan herinneren wat er vorige keer gebeurde.
Ik kan mij er ook niet in vinden dat de acteurs echt slecht zijn btw. Er zijn wel degelijk verschillen, de meeste small characters die meestal binnen een paar afleveringen zombie turnen zijn over het algemeen niet de sterkste acteurs. Zo vind ik Tyreese één van de slechtste acteurs in de serie. Zijn emotie komt mij te nep over. Verder vind ik elke main character wel oké, waaronder Daryl. Voor hem is de zombie-apacolypse dan ook meer een opluchting dan een straf en dat bevalt me wel.
Overigens moet er wel weer wat meer diepgang in de serie gaan komen, ik heb het gevoel alsof de rode draad langzaam dreigt te verdwijnen. Dit wordt geprobeerd tegen te gaan door de nieuwe groep met de professor erbij waardoor er hopelijk wat meer voortgang komt in een soort van oplossing of in ieder geval weer een poging tot. Wat dat betreft vind ik de laatste aflevering van het eerste seizoen nog steeds één van de sterkere afleveringen (Waar ze bij dat centrum for control disease o.i.d. aankomen). De serie kent best wat ups en downs qua story telling (de boerderij duurde veel en veel te lang) maar ik vind dit niet te wijten aan de kwaliteiten van de acteurs.

Ik bedoel, drank, eenzaamheid... 1+1 is 2? Geen idee hoe oud die chick eigenlijk is in de serie. In seizoen 4 is ze 18, de actrice zelf 28. Dat moet kunnen dus.
Anyway, na deze aflevering stop ik met wekelijks kijken. Ik heb seizoen 3 ook in één (of twee) rukken gekeken, en dan kijkt het voor mij veel plezieriger dan elke week een losse aflevering te kijken. De serie wordt erg slow-paced wanneer je elke keer maar 42 minuten kunt zien. Met het aantal series dat op de digitale plank ligt is dat ook niet te doen omdat ik me simpelweg niet meer kan herinneren wat er vorige keer gebeurde.
Ik kan mij er ook niet in vinden dat de acteurs echt slecht zijn btw. Er zijn wel degelijk verschillen, de meeste small characters die meestal binnen een paar afleveringen zombie turnen zijn over het algemeen niet de sterkste acteurs. Zo vind ik Tyreese één van de slechtste acteurs in de serie. Zijn emotie komt mij te nep over. Verder vind ik elke main character wel oké, waaronder Daryl. Voor hem is de zombie-apacolypse dan ook meer een opluchting dan een straf en dat bevalt me wel.
Overigens moet er wel weer wat meer diepgang in de serie gaan komen, ik heb het gevoel alsof de rode draad langzaam dreigt te verdwijnen. Dit wordt geprobeerd tegen te gaan door de nieuwe groep met de professor erbij waardoor er hopelijk wat meer voortgang komt in een soort van oplossing of in ieder geval weer een poging tot. Wat dat betreft vind ik de laatste aflevering van het eerste seizoen nog steeds één van de sterkere afleveringen (Waar ze bij dat centrum for control disease o.i.d. aankomen). De serie kent best wat ups en downs qua story telling (de boerderij duurde veel en veel te lang) maar ik vind dit niet te wijten aan de kwaliteiten van de acteurs.
[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 07-03-2014 14:33 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ben ik het mee eens, de boerderij en ook zeker weten het gevangenis duurde gewoon veel en veels te lang. Moet zeggen dat ik het gedrag van de zogenaamde 'professor'ook wel heel erg onwerkelijk vond, het kwam veels te nep over.
Misschien denk ik door zonder dat dit zou moeten hoor maar ik had ook wel wat actie verwacht, zat toch wel in de lucht.Royeboi schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:23:
Ben ik de enige die stiekem hoopte op een intiem Beth-Deryl momentje?
"Drama" is vaak de kapstok waar ze serie's (maar ook films) aanhangen als ze zelf niet echt een idee hebben waar het nou echt onder valtNMe schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:21:
[...]
Geen idee. Niet deze. TWD is gewoon geen actieserie maar een dramaserie.

Weet iemand hoeveel tijd er ondertussen al is verstreken voor de outbreak startte?
Dat het vaak niet de goede categorie is voor series ben ik het eens, maar in dit geval is het wel de enige correcte categorie. De serie is duidelijk echt bedoeld als een drama in een zombiewereld en niet als een actieserie. Die zijn er praktisch niet, want zit ook weinig nut in. Als je actie wilt ben je zo door de zombies heen en wordt het vrij snel saai. Ze zijn niet zo bijster intelligent dus zoveel werk zou het niet moeten zijn om miljoenen in een aantal jaar af te slachten. Bedoel de nazi's lukte het ook met intelligente mensen, dan zou het met zombies die nog dommer zijn dan een koe ook wel moeten lukken toch?Donstil schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:14:
[...] "Drama" is vaak de kapstok waar ze serie's (maar ook films) aanhangen als ze zelf niet echt een idee hebben waar het nou echt onder valt.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Niet alleen diepgang in het verhaal, maar vooral ook in de karakters. Ik hoopte dat de aflevering waarin Carl en Rick alleen waren een opmaat zou zijn naar wat ontwikkelingen uit de comic, maar dat lijkt snel in de kiem gesmoord.Royeboi schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:23:
Overigens moet er wel weer wat meer diepgang in de serie gaan komen, ik heb het gevoel alsof de rode draad langzaam dreigt te verdwijnen.
Ik vind het erg jammer, want een aantal karakters uit de comic lijkt een veel uitgesprokener karakter te hebben dan nu in de serie.
Werd een aflevering of 2 geleden niet over 1 jaar gesproken?Bv202 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:36:
Weet iemand hoeveel tijd er ondertussen al is verstreken voor de outbreak startte?
Flickr PSN ID= cheironnl
Eens, op het eerste oogt het karakter van die professor nogal onwerkelijk. Echt zo'n standaard 'nutty professor'. Ik hoop dat ze dit nog een beetje interessanter gaan uitwerken. Die acteur die Abraham Ford speelt in de serie, vind ik overigens wel weer erg tof. Hij speelt in veel bekende series ook, alleen meestal als bad guy / gevangene.Scrtz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:59:
Ben ik het mee eens, de boerderij en ook zeker weten het gevangenis duurde gewoon veel en veels te lang. Moet zeggen dat ik het gedrag van de zogenaamde 'professor'ook wel heel erg onwerkelijk vond, het kwam veels te nep over.
Ja super oppervlakkig, de schrijvers willen de vrachtwagen 'kapot' hebben en dat moet dan maar weer op de achterlijkste manier die er bestaat, iemand die rondsproeit met kogels. Wantja na een jaar/anderhalf heb je vast en zeker nog nooit een geweer afgeschoten tussen de zombies en heb je als professor ook vast en zeker nog geen flauw benul hoe belangrijk kogels, geweren en vervoer zijn.
Aan de andere kant kun je zo ook gaan nadenken over het feit dat hij dat wellicht opzettelijk gedaan heeft.Scrtz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:16:
Ja super oppervlakkig, de schrijvers willen de vrachtwagen 'kapot' hebben en dat moet dan maar weer op de achterlijkste manier die er bestaat, iemand die rondsproeit met kogels. Wantja na een jaar/anderhalf heb je vast en zeker nog nooit een geweer afgeschoten tussen de zombies en heb je als professor ook vast en zeker nog geen flauw benul hoe belangrijk kogels, geweren en vervoer zijn.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik heb eerder het idee dat de gebeurtenissen en de karakters gewoon zo stompzinnig worden gemaakt dat er een nieuwe groep kijkers bij komt voor wie het dan te behappen is. De bestaande kijkers blijven toch wel als het niet te onacceptabel wordt. De laatste aflevering had een clichématige opbouw. Het gevaar van walkers, waar ze op sommige momenten enorm mee bezig zijn en geconfronteerd worden, wordt voor het gemak losgelaten als dit voor de scenes beter uitkomt. Ik hoop eigenlijk niet dat ze zich weer bij een grote groep aansluiten, dan krijg je weer van zulke groepjes figuranten die net snugger genoeg zijn om de hoofdpersonen onderdanig te volgen.
Het is door de seizoenen heen al duidelijk geworden dat de schrijvers niet zo diepzinnig na kunnen denken, dus daar ga ik al niet meer vanuitSpike_wolf schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:39:
[...]
Aan de andere kant kun je zo ook gaan nadenken over het feit dat hij dat wellicht opzettelijk gedaan heeft.
Gezien de alsmaar toenemende kijkcijfer-aantallen, hebben blijkbaar genoeg mensen er nog veel interesse in (waaronder ik). Op een paar minpunten na, blijft het wel een lekkere serie om te kijken. Je kijkt met gemak een paar afleveringen achter elkaar. De laatste afleveringen van deze maand ga ik dan ook achter elkaar kijken, dat kijkt voor mij gewoon het prettigst.
Vond dat je seizoen 1 en een paar eps van 3 wel met plezier vlot kon kijken, maar de rest is gewoon te traag en saai voor worden, ondanks dat blijf ik lekker 1 voor 1 kijken.
Moet er niet aan denken om er nu 10 achter elkaar te kijken.
Moet er niet aan denken om er nu 10 achter elkaar te kijken.
De walkers hangen de hele nacht rond de auto en proberen (ok, met halve kracht) de klep open te krijgen. Als je wilt zeiken kijk dan op zijn minst goed naar de aflevering...Scrtz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:28:
Typisch dat zombies wel van lange afstanden het gevangenis 'ruikten' maar als er 2 man achterin een auto gaan liggen die geeneens helemaal afsluit dan lopen de zombies er gewoon langs.
Scrtz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:53:
[...]
Het is door de seizoenen heen al duidelijk geworden dat de schrijvers niet zo diepzinnig na kunnen denken, dus daar ga ik al niet meer vanuit
spoiler:
In de comics blijkt dat Eugene zo zijn redenen heeft om de tocht naar Washington te saboteren... dus schrijf de schrijvers niet te snel af...
Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is hoe cartoonesk Eugene, Abraham en Rosita overkomen. In de comics merk je het verschil niet zo op: immers het zijn allemaal cartoon karakters, dus als de ene wat cartoonesker is dan de ander, dan kan dat gebeuren. Op TV zie je dat ze vrijwel alle hoofdrolspelers een "witwas-ronde" hebben laten ondergaan t.o.v. de comics. Iedereen is in de comics iets harder, gekker (om niet te zeggen: gestoorder) etc., terwijl op TV de meeste spelers zo menselijk mogelijk proberen over te komen. Zelfs de Governor was een behoorlijk "genormaliseerde" versie van de Governor in de comics. Dat kan je jammer vinden, maar het geeft de TV serie ook een serieus kantje.
Echter: bij het nieuwe drietal had ik de indruk dat ze een cartoon karakter speelden. Het komt niet alleen door hoe ze eruit zien (behoorlijk cartoonesk), maar ook hoe ze zich gedragen. Maar ja, we zien wel verder.
Over de afgelopen aflevering kan ik melden dat ik op zich geen enkel bezwaar heb tegen een aflevering waarin geconcentreerd wordt op karakterontwikkeling. Wat me echter stoorde, was dat het thema me te veel een herhalingsoefening leek van het begin van aflevering 10. Daar werd ook al uitgebreid ingegaan op de eenzaamheid van Beth, het gesloten karakter van Daryl en het weer tot elkaar komen van die twee karakters. Nu werd dat thema herhaald, maar dan uitgebreider. Had het stuk in aflevering 10 dan overgeslagen en had dat gecombineerd in aflevering 11 of zorg voor een nieuwe invalshoek in vervolg op aflvering 10 denk ik dan.
Maar goed...
spoiler:
Ik hoop wel dat ze die kannibalen nog tegenkomen (comic nr 63), voordat ze weer in een rustig stadje terecht komen...Alexandria in nr 71... Maar het feit dat de rest van de groep alweer een plattegrond ziet richting een toevluchtsoord belooft niet veel goeds... Die kannibalen zijn gewoon een ontzettend mooie en bizarre twist in het verhaal: de groep moet niet alleen vrezen om opgepeuzeld te worden door een ondode, maar ook nog eens hongerige lieden in het land der levenden...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Dat weet je niet. Ik weet ook niet hoe hard de comics verlopen met de serie? Wordt de comic sneller geschreven dan de serie wordt uitgezonden? Anders verwacht ik wel nog:Maar goed...
spoiler:Ik hoop wel dat ze die kannibalen nog tegenkomen (comic nr 63), voordat ze weer in een rustig stadje terecht komen...Alexandria in nr 71... Maar het feit dat de rest van de groep alweer een plattegrond ziet richting een toevluchtsoord belooft niet veel goeds... Die kannibalen zijn gewoon een ontzettend mooie en bizarre twist in het verhaal: de groep moet niet alleen vrezen om opgepeuzeld te worden door een ondode, maar ook nog eens hongerige lieden in het land der levenden...
spoiler:
dat een gedeelte van de groep gevangen wordt genomen door de kannibalen, en misschien wordt bevrijd door Glenn, Abraham etc. Zo wordt er een binding gecreëerd tussen Rick en Abraham en wordt de groep één. ( mijn verwachting dan
)
Vanavond maar eens de nieuwe aflevering bekijken..
PSN: Fruitschaaltje
Wel weer een aardige aflevering, ik ben blij dat ze Rick aan paar afleveringen aan de kant hebben gezet, ik was die dramaqueen behoorlijk zat.
Ik vond de openings scene een beetje vreemd.....ik dacht ff dat ik een aflevering had gemist.
Aardige afleving inderdaad, jammer dat de openingsscène een deel van de volgende episode vrijgeeft.
Overigens kan je al raden waar het einde van season 4 heen gaat.
spoiler:
Maggie of Sasha gaat dus vermoedelijk dood
spoiler:
Alle groepen volgen het treinspoor en komen weer samen. Tot nu toe hebben behalve Rick alle groepen het spoor gevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 10-03-2014 21:30 ]
Volgens mij niet? Was een flashback naar voordat Bob naar de gevangenis kwam. Dit leek me een referentie naar het feit dat hij niet meer alleen wil zijn.XWB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:29:
Aardige afleving inderdaad, jammer dat de openingsscène een deel van de volgende episode vrijgeeft.
Inderdaad, je zag aan het einde van die flashback dat hij door Daryl en Glenn op de weg gevonden werd, daar kenden ze elkaar nog niet en zaten ze nog in de gevangenis (herkenbaar aan de drie vragen die Daryl hem stelde).
[Edit]
Hij had daar ook veel meer baardgroei, dat krijgt hij nooit op tijd voor elkaar voor de volgende aflevering
[Edit]
Hij had daar ook veel meer baardgroei, dat krijgt hij nooit op tijd voor elkaar voor de volgende aflevering
[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 10-03-2014 21:47 ]
Humankind… be both.
Ahzo. Dat kan ik me niet meer herinneren, al moet ik bekennen dat ik season 4 sinds gisteren bij episode 9 weer opgepakt hebt.
Rick, Carl en Michonne zitten wel al op het spoor. Direct nadat ze het huis zijn uitgevlucht zijn ze het spoor opgelopen.. Daryl en Beth nog niet. Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Daryl met z'n nieuwe maatjes en Beth die een lift kreeg van persoon X. Ik ben benieuwd!XWB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:29:
spoiler:Maggie of Sasha gaat dus vermoedelijk dood
Alle groepen volgen het treinspoor en komen weer samen. Tot nu toe hebben behalve Rick alle groepen het spoor gevonden.
Top dat ze eindelijk uit de gevangenis zijn ja. De laatste afleveringen zijn dan ook leuk gedaan, de groep is verdeeld in kleine groepjes en is op zoek naar elkaar, probeert te overleven etc. Het maakt het verhaal toch ff weer spannend.Scrtz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:59:
Ben ik het mee eens, de boerderij en ook zeker weten het gevangenis duurde gewoon veel en veels te lang.
Het is inmiddels ook duidelijk dat de hele gevangenis community behalve de hoofdpersonages en wat kinderen (die nu in groepjes verdeeld zijn) dood zijn. Zelf Luke en Molly (meisje met donker haar) blijken dood te zijn

Dat stereotype Duke Nukem sergeant had van mij sowieso niet gehoeven, en die professor ziet er wat knullig uit ja. Alsof er snel wat bij het verhaal geschreven is.Scrtz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:59:
Moet zeggen dat ik het gedrag van de zogenaamde 'professor'ook wel heel erg onwerkelijk vond, het kwam veels te nep over.
Lekkere aflevering.
Ik hou wel van type "road movie".
Trouwens, als ik aan "sanctuary" denk, moet ik gelijk denken aan "Logans run".
Ik vermoed dat er daar een flinke adder onder het gras zit.
Ik hou wel van type "road movie".
Trouwens, als ik aan "sanctuary" denk, moet ik gelijk denken aan "Logans run".
Ik vermoed dat er daar een flinke adder onder het gras zit.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik weet dat de producers de dreiging van de zombies wat willen benadrukken, maar het komt altijd zo gemaakt/inconsistent over.
Soms hebben ze de grootste moeite met 3 van die zombies, en de keer daarna kunnen ze easy-peasy 10+ aan (bijv. op het eind van deze aflevering waar Maggie niet eens een echt wapen had maar een verkeersbord). Ook dat Daryl zomaar die deur open maakt was wel
, zelfs ik zag van te voren al door de luiken dat er zombies stonden. En ze dan ook niet kunnen tegenhouden 
Ander ergernisje is de talloze situaties dat ze midden in een bos staan, en dan opeens zo'n langzaamlopende zombie opeens naast ze staan. Ik weet het niet hoor, maar die zie je echt wel in de ooghoeken (plus dat je ze natuurlijk ook hoort sloffen en kreunen).
Maar ja, buiten dat is het wel vermakelijk
Soms hebben ze de grootste moeite met 3 van die zombies, en de keer daarna kunnen ze easy-peasy 10+ aan (bijv. op het eind van deze aflevering waar Maggie niet eens een echt wapen had maar een verkeersbord). Ook dat Daryl zomaar die deur open maakt was wel

Ander ergernisje is de talloze situaties dat ze midden in een bos staan, en dan opeens zo'n langzaamlopende zombie opeens naast ze staan. Ik weet het niet hoor, maar die zie je echt wel in de ooghoeken (plus dat je ze natuurlijk ook hoort sloffen en kreunen).
Maar ja, buiten dat is het wel vermakelijk
De beginscene ging toch gewoon over Bob voordat hij bij de groep kwam?XWB schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:29:
spoiler:Maggie of Sasha gaat dus vermoedelijk dood
Weer wat mensen die het spoor volgen, Beth ervandoor en Daryl die een groepje gewapende kerels ontmoet. Benieuwd waar het heengaat, heb wel wat ideetjes, maar we zullen het zien. Ik vind het nog boeiend genoeg in ieder geval
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Lekkere aflevering, ben erg blij dat ze van community (boerderij en gevangenis) weer lekker naar overleven zijn gegaan.
Lift? Dat leek me eerder meegenomen tegen haar wil.Fruitschaal schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:40:
[...]
Rick, Carl en Michonne zitten wel al op het spoor. Direct nadat ze het huis zijn uitgevlucht zijn ze het spoor opgelopen.. Daryl en Beth nog niet. Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Daryl met z'n nieuwe maatjes en Beth die een lift kreeg van persoon X. Ik ben benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 10-03-2014 23:38 ]
Haar tas lag idd nog op de grond....dus ze is ontvoerd.Donstil schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:37:
Lift? Dat leek me eerder meegenomen tegen haar wil.
Ja, van voordat hij bij de gevangenis komt.Peenutzz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:15:
[...] De beginscene ging toch gewoon over Bob voordat hij bij de groep kwam? [...]
Zijn dat niet die kerels waaraan Rick, Carl en Michonne aan zijn ontsnapt in dat huis?Peenutzz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:15:
[...]
De beginscene ging toch gewoon over Bob voordat hij bij de groep kwam?
Weer wat mensen die het spoor volgen, Beth ervandoor en Daryl die een groepje gewapende kerels ontmoet. Benieuwd waar het heengaat, heb wel wat ideetjes, maar we zullen het zien. Ik vind het nog boeiend genoeg in ieder geval
Goed dat je het zegt. Die was ik alweer bijna vergeten. Het zijn volgens mij inderdaad die gasten.Idifix schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 00:31:
[...]
Zijn dat niet die kerels waaraan Rick, Carl en Michonne aan zijn ontsnapt in dat huis?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
spoiler:
Het zouden de kannibalen kunnen zijn, maar ook de mannen van Negan. Misschien wordt Daryl de verrader (Dwight) die in de comic zit.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Wow, "wat een dom geschreven serie", na elke aflevering wordt er weer genitpicked en gezeken. Maar de meest simpele dingen worden niet gesnapt:
Bob's flashback
Beth's ontvoering
Dat Rick & co ook al de groep van Joe heeft ontmoet
Moet de serie dus toch nog dommer?
Bob's flashback
Beth's ontvoering
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Mja, misschien moeten zie iets maken waarbij alle afleveringen uitgelegd kunnen worden, dat zou je dan bv. The Talking Dead kunnen noemen oid......Twhomp schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:19:
Wow, "wat een dom geschreven serie", na elke aflevering wordt er weer genitpicked en gezeken. Maar de meest simpele dingen worden niet gesnapt:
Bob's flashback
Beth's ontvoering
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Daryl zal zijn plan wel trekken, zoals gewoonlijkFruitschaal schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:40:
[...]
Daryl en Beth nog niet. Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Daryl met z'n nieuwe maatjes en Beth die een lift kreeg van persoon X. Ik ben benieuwd!
Daryl gaat gewoon op zoek naar Beth hoor, vraag is alleen wat die met die groep gaat doen. Of hij slacht ze allemaal af, of hij wordt de leider, of het sneakt gewoon weg.
Donstil schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:37:
Lekkere aflevering, ben erg blij dat ze van community (boerderij en gevangenis) weer lekker naar overleven zijn gegaan.
[...]
Lift? Dat leek me eerder meegenomen tegen haar wil.
Okay, sarcasme? Ik denk ook niet dat het de maatjes van Daryl worden.. Ik maak tenminste geen kennis met de meeste mensen met een kruisboog in hun gezicht..Flex schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:40:
[...]
Haar tas lag idd nog op de grond....dus ze is ontvoerd.
Enfin, ik weet niet of diegene die Beth een 'lift' hebben gegeven, dezelfde mannen zijn die Daryl heeft ontmoet.. Dat moeten we maar even afwachten..
Overigens verwacht ik niet dat ze dit seizoen, of uberhaupt de eerste helft van seizoen 5, uitkomen bij Terminus. Volgens mij zei Sacha (?) afgelopen aflevering dat het nog ontzettend ver was om tot Terminus te komen. Daarnaast hebben we nu nieuwe badguys; diegene die Beth hebben meegenomen en / of (dezelde) de groep waar Daryl momenteel mee rondloopt. Ik verwacht dat hier ook nog wat spannende dingen mee gaan gebeuren.. It's a long road to Terminus 
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Volgens de spoilers op IMDB gaan ze in seizoen 5 richting Washington. Wat dus in zou houden dat in de komende 3 afleveringen alle groepjes weer bij elkaar komen. Beth ofwel dood gevonden word of bevrijd word. En dat ze bij Terminus aangekomen zijn.
spoiler: iets over de comics en mogelijk verhaallijnspoiler
Mogelijk is Terminus de plek waar Beth is en de thuisbasis van die Joe en zijn zij de eerder in spoilers genoemde kanibalen.
Die bordjes zijn leuk om nieuw vlees te scoren zonder veel op pad te zijn en dus jezelf in gevaar te brengen
Die bordjes zijn leuk om nieuw vlees te scoren zonder veel op pad te zijn en dus jezelf in gevaar te brengen
spoiler: alternatief
Beth word dood of levend gevonden. groepjes komen langzaam bij elkaar en Terminus is inmiddels overlopen door zombies of minder vriendelijke mensen (Joe + clubje?)
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik denk inderdaad dat iedereen samenkomt en Beth levend/dood wordt terug gevonden... Maar ik blijf erbij dat ze de komende tijd niet bij Terminus aankomen..L1nt schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:12:
Volgens de spoilers op IMDB gaan ze in seizoen 5 richting Washington. Wat dus in zou houden dat in de komende 3 afleveringen alle groepjes weer bij elkaar komen. Beth ofwel dood gevonden word of bevrijd word. En dat ze bij Terminus aangekomen zijn.
spoiler: comics comics comics comics comics
the Hunters / kannibalen verwacht ik ook nog tussendoor
Daarom dus..
De beschrijving van S05E01 op IMDB zegt
Dus vraag ik mij af. Waarom wijken ze af van het plan om richting Terminus te gaan? Tenzij Terminus een val is of al overlopen.
Vandaar dat ik denk dat Terminus in de komende 3 afleveringen wel afgerond word.
Mogelijk valt Terminus dus samen met jou spoiler
spoiler: over Episode 1 van Seizoen5
Rick and the group are heading to Washington D.C., where they meet new danger and a new enemy. Once again, Rick must do whatever it takes to keep the rest of the group safe.
Dus vraag ik mij af. Waarom wijken ze af van het plan om richting Terminus te gaan? Tenzij Terminus een val is of al overlopen.
Vandaar dat ik denk dat Terminus in de komende 3 afleveringen wel afgerond word.
Mogelijk valt Terminus dus samen met jou spoiler
[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 11-03-2014 15:34 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daryl's nieuwe groep ziet er wel erg uit als 'the Hunters / kannibalen' uit de comics. Daarnaast zijn ook het niet bepaald lieverdjes.Fruitschaal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:24:
[...]
Ik denk inderdaad dat iedereen samenkomt en Beth levend/dood wordt terug gevonden... Maar ik blijf erbij dat ze de komende tijd niet bij Terminus aankomen..
spoiler: comics comics comics comics comicsthe Hunters / kannibalen verwacht ik ook nog tussendoor
Daarom dus..
Momenteel zitten we nog 3 afleveringen van seizoenseinde verwijderd. Ik verwacht dan ook geen grote dingen meer. We zullen een introductie krijgen van Terminus wellicht. Maar verdere grote dingen verwacht ik eigenlijk niet. Ik verwacht dat we eind seizoen 4 zo'n enorme cliffhanger gaan krijgen met die groep waarin we gaan zien dat een hoofdpersonage afgemaakt of bijna afgemaakt gaat worden. Begin seizoen 5 zou dan gaan over het ontsnappen van die groep waardoor Rick & Co. in Washington uit gaat komen ofzo.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
@L1nt.. Eugene wil naar Washington om de oorzaak van 'alles' te delen daaro.. Misschien overtuigt hij de hele groep om hem te brengen. ( overigens kan iedereen net als Wikipedia informatie intikken bij IMDB ( dacht ik ).. Ik denk dat je dit met een korrel zout moet nemen) ..
De groep waar Daryl kennis mee heeft gemaakt zijn dezelfde personen waarbij Rick onder het bed heeft gelegen. ( Die leider zat buiten op de trap ). Zijn dit dan de Hunters?
Terminus lijkt mij een te grote happening om in 3 afleveringen af te ronden. Het lijkt sowieso groot opgezet gezien alle borden langs het spoor.. ( niet langs de weg btw? ). Ik denk inderdaad dat die groep richting Washington gaat om Eugene te brengen, waarna ze toch besluiten om naar Terminus te gaan ( 5 midseason).. My guess..
De groep waar Daryl kennis mee heeft gemaakt zijn dezelfde personen waarbij Rick onder het bed heeft gelegen. ( Die leider zat buiten op de trap ). Zijn dit dan de Hunters?
Terminus lijkt mij een te grote happening om in 3 afleveringen af te ronden. Het lijkt sowieso groot opgezet gezien alle borden langs het spoor.. ( niet langs de weg btw? ). Ik denk inderdaad dat die groep richting Washington gaat om Eugene te brengen, waarna ze toch besluiten om naar Terminus te gaan ( 5 midseason).. My guess..
[ Voor 21% gewijzigd door Fruitschaal op 11-03-2014 15:46 ]
Ik denk dat Terminus niets meer is dan een rokende bende. Ergens staat een bandje in loop af te spelen over de radio en op moment dat 1 groepje (Rick, Carl en Michone?) daar aankomt zoomt de camera uit en zie je uit verschillende hoeken de anderen daar aankomen...... Roll credits
Heeft juist wel iets. Terminus klinkt te mooi om waar te zijn. Eenmaal daar aangekomen blijkt het al kapot te zijn. Zoals uiteindelijk elke veilige settlement tot nu toe kapot gaat door toedoen van andere mensen (farm uitgezonderd).
Heeft juist wel iets. Terminus klinkt te mooi om waar te zijn. Eenmaal daar aangekomen blijkt het al kapot te zijn. Zoals uiteindelijk elke veilige settlement tot nu toe kapot gaat door toedoen van andere mensen (farm uitgezonderd).
Lol. Stagiar bij AMC? Ik ben benieuwd.. Nog drie ( hopelijk) spannende afleveringen voordat we het weten!
I wish. Nee maar heeft wel iets. Seizoen 3 eindige met een positieve vibe. We zitten veilig in de gevangenis. Uiteindelijk blijkt elke veilige plek uiteindelijk kapot te gaan dus nu eindigen ze 4 met een verloren gevoel. Aangekomen bij Terminus, is er niks meer.
Een dode Beth is natuurlijk ook niet goed voor de vibe.. Of een opgepeuzelde Beth.. Of een Beth met een snufje zout.. Enzovoort..
Ik kan niet wachten tot maandag!
Als je echt niet kan wachten spiek je even naar de cast voor de volgende episodes?Fruitschaal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:36:
Ik kan niet wachten tot maandag!

Terminus is een soort van treindepot. Ik zou het ergens wel mooi vinden als er vanuit Terminus een trein tussen Terminus en Washington heen en weer pendelt om de overlevenden af te voeren naar 'sanctuary'.L1nt schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:51:
Ik denk dat Terminus niets meer is dan een rokende bende. Ergens staat een bandje in loop af te spelen over de radio en op moment dat 1 groepje (Rick, Carl en Michone?) daar aankomt zoomt de camera uit en zie je uit verschillende hoeken de anderen daar aankomen...... Roll credits
Natuurlijk heb je dan het dramatische gegeven dat er net 1 groepje de trein mist en uiteindelijk die kannibalen groep onderweg naar Washington tegenkomt.
Zou ook wel bij de serie passen.
1.
terminus
de terminus zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈtɛrminʏs] Verbuigingen: terminus|sen, ter|mini (meerv.) eindstation van een trein, tram, bus of groep overlevenden van een zombie-apocalyps ...
terminus
de terminus zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈtɛrminʏs] Verbuigingen: terminus|sen, ter|mini (meerv.) eindstation van een trein, tram, bus of groep overlevenden van een zombie-apocalyps ...
[ Voor 11% gewijzigd door Fruitschaal op 11-03-2014 16:51 ]
Wat ik me dan af vraag, wie heeft al die borden met de Terminus aanwijzing neer gezet?
Die borden zijn toch niet uit het niets ineens verschenen lijkt me?
Die borden zijn toch niet uit het niets ineens verschenen lijkt me?
HeheFruitschaal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:44:
van een trein, tram, bus of groep overlevenden van een zombie-apocalyps ...
[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 11-03-2014 16:55 ]

Ik kijk als messenfreak natuurlijk naar dat soort dingen, het is grappig dat niet alleen Daryl maar ook Glenn en Maggi met een Busse Combat rondlopen, het is een onbekend merk maar wel prijzig en herkenbaar.
Ze zijn gelukkig van die Gerber rommel afgestapt
Daarnaast is Terminus ook de voormalige naam van Atlanta, omdat hier een hele landing treinsporen samen kwamen en eindigden.Fruitschaal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:44:
1.
terminus
De kans is best aanwezig dat ze dus weer onderweg naar Atlanta zijn
Humankind… be both.
Ik zou al blij zijn met een keukenmesBierkameel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:08:
[afbeelding]
Ik kijk als messenfreak natuurlijk naar dat soort dingen, het is grappig dat niet alleen Daryl maar ook Glenn en Maggi met een Busse Combat rondlopen, het is een onbekend merk maar wel prijzig en herkenbaar.
Ze zijn gelukkig van die Gerber rommel afgestapt
Ik verwacht dat Terminus een val is. Zo'n beetje alle groepen die we in de serie hebben gezien deden hun best om hun bestaan geheim te houden voor de buitenwereld om niet overvallen te worden door roversbendes. Als er een club is die actief moeite doet om mensen te lokken dan verwacht ik daar niet veel goeds van.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Voor mensen die de comics lezen, is daar al bekend wat nou de oorzaak van de zombie epidemie is? De knullige professor weet het maar mag het niet vertellen. Wmb mag je het hier in een spoiler tag neerzetten.
Daarnaast klinkt Terminus een beetje te mooi om waar te zijn. Ik bedoel "volg het spoor als je wil leven", dat klinkt haast als een sprookje. Aan de andere kant, geen leven zonder hoopCAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:13:
Ik verwacht dat Terminus een val is. Zo'n beetje alle groepen die we in de serie hebben gezien deden hun best om hun bestaan geheim te houden voor de buitenwereld om niet overvallen te worden door roversbendes. Als er een club is die actief moeite doet om mensen te lokken dan verwacht ik daar niet veel goeds van.
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 11-03-2014 22:56 ]
XWB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:
Voor mensen die de comics lezen, is daar al bekend wat nou de oorzaak van de zombie epidemie is? De knullige professor weet het maar mag het niet vertellen. Wmb mag je het hier in een spoiler tag neerzetten.
spoiler: comics
Nee, zoals eerder aangegeven is daar nog geen uitleg voor. Eugene weet niets, hij wil in leven blijven en de beste manier om dat voor elkaar te krijgen was om een stel goede vechters te laten denken dat hij belangrijk was en bescherming nodig had. Hij weet helemaal niets. De radio/satphone die hij gebruikt om te communiceren met D.C. heeft niet eens batterijen.
Humankind… be both.
Val of inmiddels gevallen is mijn gok voor Terminus.XWB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:
[...]
Daarnaast klinkt Terminus een beetje te mooi om waar te zijn. Ik bedoel "volg het spoor als je wil leven", dat klinkt haast als een sprookje. Aan de andere kant, geen leven zonder hoop
Met de juiste middelen en juiste werkwijze zou je een heel eind kunnen komen. Inmiddels weet je wat walkers zijn. Destijds ongetwijfeld 1 van de redenen dat het leger ook overlopen is. Nu weet je gewoon dat je iemand die gebeten is niet moet helpen te overleven maar juist moet helpen te sterven.
Kun je een grote muur opzetten van weet ik wat en om de zoveel meter een wachttoren met de juiste wapens en kogels (Vulcans uit neergestorte Blackhawks?) dan zit je redelijk beschermt.
Roverbendes zullen geen kolossaal leger hebben. Grootste gevaar zit dan nog intern. Hou je iedereen op 1 lijn? Hoe voorkom je dat iemand snachts sterft en je halve dorp uitroeit.
Die laatste lijkt mij vrij simpel, snachts slaapt iedereen in zijn of haar eigen kamer en doet deze op slot, welke van binnen en buiten van het slot gehaald kan worden. Een zombie heeft toch niet de intelligentie om de sleutel uit zijn zak, of van het nachtkastje te pakken, in het juiste slot te doen en open te draaien.L1nt schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:37:
[...]
Val of inmiddels gevallen is mijn gok voor Terminus.
Met de juiste middelen en juiste werkwijze zou je een heel eind kunnen komen. Inmiddels weet je wat walkers zijn. Destijds ongetwijfeld 1 van de redenen dat het leger ook overlopen is. Nu weet je gewoon dat je iemand die gebeten is niet moet helpen te overleven maar juist moet helpen te sterven.
Kun je een grote muur opzetten van weet ik wat en om de zoveel meter een wachttoren met de juiste wapens en kogels (Vulcans uit neergestorte Blackhawks?) dan zit je redelijk beschermt.
Roverbendes zullen geen kolossaal leger hebben. Grootste gevaar zit dan nog intern. Hou je iedereen op 1 lijn? Hoe voorkom je dat iemand snachts sterft en je halve dorp uitroeit.
Ik denk juist dat een grote groep gewoon openlijk kan roepen, wie arriveert (en integreert) overleefd! Als je echt een grote community hebt, ter grote van een dorp of kleine stad dan hoef je niet heel bang meer te zijn volgens mij. Iedereen heeft dan wel taken, werk, e.d. en is er voldoende mankracht om een roverbende buiten te houden of om een andere kleine groep te accepteren.
Hoe groter de groep, kleiner de invloed van een enkel persoon wordt of subgroep. Dan kan je zelfs gevangenis, rechtssysteem, banen etc hebben zoals we in onze huidige samenleving gewend zijn. Maar dan moet je echt een flink grotere groep hebben en niet de kleine groepjes zoals we tot nu toe in de walking dead tegen gekomen zijn.
Ik denk dat het voornamelijk aanpassen van levensstijl is, kinderen al op jonge leeftijd leren omgaan met zombies, symptonen herkennen als iemand verandert en met wapens om leren gaan. Altijd wapen op zak hebben zoals men nu de mobiel altijd in de buurt heeft, etc.
Maarja, theoretisch klinkt dat vast makkelijker en mooie dan als je werkelijk in de zombieshit zit.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Het dorp van de Governor was anders ook aardig groot maar hij was wel de dictator daar. En omdat hij dus niet kon verdragen dat Rick met z'n clubje wat verderop zat zijn uiteindelijk beide veilige havens gesneuveld.
Pakken we Reallife voorbeelden erbij. Een Hitler of Mussolini kon ook een heel land overtuigen dat ze slechte dingen gingen doen.
Een dorp kan dus alleen overleven met eensgezinden. Iedereen in de groep moet dus overleven boven eigen macht, jaloezie e.d. kunnen stellen.
Overigens ben ik nog steeds wel benieuwd of een zombie apocalypse wel echt mogelijk is. Ik denk zelf echter dat het kwartje behoorlijk snel valt van "he..als zo'n idioot iemand bijt gaat ie dood maar staat binnen x aantal uur/minuten weer op en gedraagt zich ook idioot". Denk dat de politie en het leger dan al snel de opdracht krijgen "shoot first, ask questions later".
Arme landen zoals grote delen van Afrika zullen ten onder gaan maar West Europa, Rusland, China, Australie en Noord Amerika zullen redelijk snel het tij kunnen keren. Mogelijk wel met links en rechts een genukete stad
Pakken we Reallife voorbeelden erbij. Een Hitler of Mussolini kon ook een heel land overtuigen dat ze slechte dingen gingen doen.
Een dorp kan dus alleen overleven met eensgezinden. Iedereen in de groep moet dus overleven boven eigen macht, jaloezie e.d. kunnen stellen.
Overigens ben ik nog steeds wel benieuwd of een zombie apocalypse wel echt mogelijk is. Ik denk zelf echter dat het kwartje behoorlijk snel valt van "he..als zo'n idioot iemand bijt gaat ie dood maar staat binnen x aantal uur/minuten weer op en gedraagt zich ook idioot". Denk dat de politie en het leger dan al snel de opdracht krijgen "shoot first, ask questions later".
Arme landen zoals grote delen van Afrika zullen ten onder gaan maar West Europa, Rusland, China, Australie en Noord Amerika zullen redelijk snel het tij kunnen keren. Mogelijk wel met links en rechts een genukete stad

Ik denk dat er wel een kans is dat een grotere community is ontstaan in de loop der maanden. Oftewel; wat Dreanor zegt.
Woodbury was redelijk groot, maar Terminus lijkt groot te zijn opgezet. Gezien de 'billboards' langs de weg
...
Nou L1nt, ik denk niet dat wij dat nog mee maken.. Jammer joh.. Ervaringen genoeg opgedaan ondertussen met TWD..
Woodbury was redelijk groot, maar Terminus lijkt groot te zijn opgezet. Gezien de 'billboards' langs de weg
Nou L1nt, ik denk niet dat wij dat nog mee maken.. Jammer joh.. Ervaringen genoeg opgedaan ondertussen met TWD..
tssk, zeker niet de zombie survival guide & world war Z gelezen?
World War Z mee begonnen destijds maar vanwege allerlei redenen nog niet uitgelezen. Blijft een fictief iets. Ik ben wel eens benieuwt naar een goede docu waar ze zich echt goed er in gaan verdiepen.gerrutcamaro schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:21:
[...]
tssk, zeker niet de zombie survival guide & world war Z gelezen?
Ik denk zelf namelijk dat de grote landen wel snel genoeg doorhebben hoe en wat en dus adequaat reageren.
Voetnoot:L1nt schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:29:
[...]
World War Z mee begonnen destijds maar vanwege allerlei redenen nog niet uitgelezen. Blijft een fictief iets. Ik ben wel eens benieuwt naar een goede docu waar ze zich echt goed er in gaan verdiepen.
Ik denk zelf namelijk dat de grote landen wel snel genoeg doorhebben hoe en wat en dus adequaat reageren.
TWD lijkt me tot nu toe ook fictie
Die zombies in world war z waren toch wel wat slimmer als in TWD, die in 28 days later (iemand gezien?) en in I am legend waren een stuk sneller. Hebben we nog meer vergelijkingsmateriaal?
Shaun of the Dead? Beste. zombiefilm. ooit.erwinalien schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:25:
Die zombies in world war z waren toch wel wat slimmer als in TWD, die in 28 days later (iemand gezien?) en in I am legend waren een stuk sneller. Hebben we nog meer vergelijkingsmateriaal?
Verwijderd
In de FILM. In het boek echt niet. De grote paniek geschiedde daar vooral door de enorme hoeveelheid - het murenklimmen uit de film is gebaseerd op een stukje uit het boek waar de enorme aanwas van zeds een natuurlijke berg vlees veroorzaakt waar uiteindelijk gewoon zeds overheen gaan lopen.erwinalien schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:25:
Die zombies in world war z
Verder waren ze niets gevaarlijker dan die in TWD. Minder, omdat ze in het boek niet renden.
Zombieland vind ik persoonlijk een stuk toffer dan Shaun of the Dead.
Die hele cornetto serie heb ik nooit zo begrepen maar dat is weer iets voor een ander topic
28 days later was fantastisch, dat is toch wel een van mijn favo zombie films.erwinalien schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:25:
Er was toch ook een vervolg? Ik weet niet meer of dat wat was.
Ook leuk: IMDB: Warm Bodies (2013)
Nothing to see here
Die in Zombieland konden ook aardig rennen. Rule #1: Cardio 😀
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
's nachts in een krakerige kamer. Daarna gelijk een comedy gekeken, want kon niet slapen. Is echt net zo stom als om 2 uur 's nachts in een donkere kamer met krakend plafond met buiten een serieuze storm Bioshock gaan spelen. Heb dat spel ook na 5 minuten uit moeten gooien.erwinalien schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:25:
[...] die in 28 days later (iemand gezien?)[...]
Over het algemeen niet zo schrikkerig, maar 28 days later bracht het toch wel erg mooi IMO.
IMDB: 28 Weeks Later (2007)Donstil schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:53:
28 days later was fantastisch, dat is toch wel een van mijn favo zombie films.
Er was toch ook een vervolg? Ik weet niet meer of dat wat was.
Nu nog wachten op 28 Months Later
The ramblings of an idiot
Ooh ja dat was het. Had ik toch wel op kunnen komenMcBoom schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:11:
[...]
IMDB: 28 Weeks Later (2007)
Nu nog wachten op 28 Months Later/offtopic
28 days was ook low budget dacht ik. Dat maakte het toch ook allemaal wat knapper.
Dat vond ik dan weer helemaal niets
Wat ik mij altijd afvraag is hoe het ontstaat.
Bij (bijna) elke zombie film komen we midden in de apocalyps (ontwaak uit coma zoals in TWD, 28 days, eerste resident evil
), alsof het in 1 nacht van niks aan de hand naar totale chaos en bijna uitgestorven mensheid.
Ik het begin zijn het toch incidenten, welke in onze huidige beschaving toch redelijk vlot binnen de perken gehouden wordt?
Ik bedoel, een zombie is niet sterker dan een mens, is zeker niet slimmer of sneller. Ja, ik kan mij voorstellen, als dit een nieuw iets is, dat 1 zombie redelijk vlot een paar slachtoffers kan maken (2 of 3) maar dan nog. Ik zie niet 1 zombie snel 3 mensen doden, wel verwonden en dan komt men onder toezicht e.d.
Dan komt er al snel politie of iets dergelijks die vrij gemakkelijk deze paar zombies onder controle kunnen krijgen. Ik bedoel, als agent laat je je in het echt ook niet bijten door gestoorde drugs verslaafden bijv. dus waarom wel door een zombie.
Ik denk dat zombies vrij vlot in de boeien geslagen worden zoals dat ook met gekken gebeurt (dwangbuis e.d.) om vervolgens onderzocht te worden en what not.
Dan komt men er toch vrij vlot achter dat er een nieuw gevaarlijk zombie virus is, welke op al onze multimedia communicatie uitgebreid aan bod komt en men snel weet wat het is, ervan weg te blijven etc.
Hoe ontstaat zoiets, dat vind ik altijd het lastigste punt om te geloven (zombies buiten beschouwing gelaten), dat zoiets zo uit de klauwen kan lopen!
Bij (bijna) elke zombie film komen we midden in de apocalyps (ontwaak uit coma zoals in TWD, 28 days, eerste resident evil
Ik het begin zijn het toch incidenten, welke in onze huidige beschaving toch redelijk vlot binnen de perken gehouden wordt?
Ik bedoel, een zombie is niet sterker dan een mens, is zeker niet slimmer of sneller. Ja, ik kan mij voorstellen, als dit een nieuw iets is, dat 1 zombie redelijk vlot een paar slachtoffers kan maken (2 of 3) maar dan nog. Ik zie niet 1 zombie snel 3 mensen doden, wel verwonden en dan komt men onder toezicht e.d.
Dan komt er al snel politie of iets dergelijks die vrij gemakkelijk deze paar zombies onder controle kunnen krijgen. Ik bedoel, als agent laat je je in het echt ook niet bijten door gestoorde drugs verslaafden bijv. dus waarom wel door een zombie.
Ik denk dat zombies vrij vlot in de boeien geslagen worden zoals dat ook met gekken gebeurt (dwangbuis e.d.) om vervolgens onderzocht te worden en what not.
Dan komt men er toch vrij vlot achter dat er een nieuw gevaarlijk zombie virus is, welke op al onze multimedia communicatie uitgebreid aan bod komt en men snel weet wat het is, ervan weg te blijven etc.
Hoe ontstaat zoiets, dat vind ik altijd het lastigste punt om te geloven (zombies buiten beschouwing gelaten), dat zoiets zo uit de klauwen kan lopen!
Voor een paar zombies zou dat misschien kunnen werken ja, het probleem is dat ze je vaak in grote groepen overlopen/omsingelen.Dreanor schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:01:

Als het nooit uit de hand mag lopen zouden we natuurlijk nooit een film hebbenHoe ontstaat zoiets, dat vind ik altijd het lastigste punt om te geloven (zombies buiten beschouwing gelaten), dat zoiets zo uit de klauwen kan lopen!
[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 12-03-2014 22:08 ]
Zoals ik zei, het begint klein!!! En hoe begint het dan? Dat is mijn vraag! Je leest of half mijn post of ik ben niet duidelijk genoeg lol.XWB schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:07:
[...]
Voor een paar zombies zou dat misschien kunnen werken ja, het probleem is dat ze je vaak in grote groepen overlopen/omsingelen.
[afbeelding]
[...]
Als het nooit uit de hand mag lopen zouden we natuurlijk nooit een film hebben
Ik had het ook al in deze thread gevraagd, maar de oorzaak is nog niet bekend.En hoe begint het dan?
Speel even Resident evil (de games)... Zelfs al wordt er wat verteld over hoe de epidemie over de wereld is verspreid en hoe het is begonnen is het altijd iets met experimenten of een gemuteerd virus. Hoeveel meer mogelijkheden zouden er nog moeten zijn? Een meteoriet of iets anders uit de ruimte dat inslaat en een buitenaardse parasiet met zich meebrengt, die toevallig in een goed klimaat kan uitgroeien, eerst wat lokale bosjesmannen besmet en de rest is geschiedenis...
In de meeste films loopt het uit de klauwen door 2 verschillende dingen.Dreanor schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:01:
Bij (bijna) elke zombie film komen we midden in de apocalyps (ontwaak uit coma zoals in TWD, 28 days, eerste resident evil), alsof het in 1 nacht van niks aan de hand naar totale chaos en bijna uitgestorven mensheid.
Of een hele groep zit op een veilige plek (huis ofzo) en eentje word gebeten en houd dit geheim.
Terwijl de hele groep dan denkt dat het in het huis veilig is verandert deze persoon in een zombie en valt de rest aan.
De andere manier is dat 1 geliefd persoon gebeten word maar ze houden allemaal te veel van hem/haar en durven de persoon niet te doden.
Voor andere zombie films kun je altijd de filmography van George Romero bekijken, deze heeft wel een paar zombie filmpjes gemaakt en doet dat nog steeds (alhoewel ik me vrij zeker ben dat zijn naam al een keertje voorbij gekomen is).
Ja, of het is een ziekte die uitbreekt, net zoals de griep, wat overgaat in een epidemie/pandemie.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 12-03-2014 23:45 ]
Ja maar zover moet je denk ik maar niet nadenken.Dreanor schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:01:
Bij (bijna) elke zombie film komen we midden in de apocalyps (ontwaak uit coma zoals in TWD, 28 days, eerste resident evil), alsof het in 1 nacht van niks aan de hand naar totale chaos en bijna uitgestorven mensheid.
Ik ben ook van mening dat het niet zomaar ineens zou kunnen gebeuren, tenzij het virus dit toelaat door mutatie zonder overlijden of contact oid.
Als het virus mensen in zombies veranderd als ze dood gaan (op welke manier dan ook) is het prima in te perken natuurlijk. Als mijn buren in hun appartement 2 zombies worden kan ik daar waarschijnlijk prima weken naast leven, tenzij deze buren zombies ook ineens zo sterk worden als in de films natuurlijk, daar lopen ze hele hekwerken omver en lopen ze recht door deuren heen. De sponning, de scharnieren of het slot begeeft het in films altijd eerder
Maar ook als je met vrienden in een huis zit (zoals hierboven beschreven) gaat het niet zo snel, Joop bij piet, groep keert zich tegen Joop en zetten Joop eruit, dan is piet inmiddels een zombie geworden en bijt Henk. Herman maakt Henk en Piet af, Instagramt vervolgens een foto "#zombieApocalypse laat je niet #bijten" en hopla een paar uur later weet de hele wereld het

Al die zombieuitbraken waar het niet uit de hand loopt daar hoor je nooit iets van, die zijn de moeite van het verfilmen niet waard.Dreanor schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:01:
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Je had toch dat verhaal van die zwerver 'high on bath salts' die een andere zwerver aan het opeten was en toen de politie aankwam probeerde de politie aan te vallen/bijten. Was in Amerika, dus die had snel wat gaatjes extra 
Was gewoon een zombieuitbraak
Was gewoon een zombieuitbraak

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Dan hadden ze die zombie uitbraak in Amerika snel onder controle haha! 
Ik snap dat je over fictie vaak niet teveel moet nadenken, maar ik vind het wel eens interessant om een film of serie te zien welke over de uitbraak gaat. Hoe zoiets kan ontstaan en niet elke keer er middenin te komen.
Want ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat het mogelijk is, een uitbraak van TWD zombies welke alleen ontstaan als iemand dood gaat. Voor mijn gevoel zijn de zombies/het virus te langzaam om zich echt uit te kunnen breiden en hebben we teveel middelen om ermee om te gaan.
En uiteraard, even niet kijkend naar het feit dat het onvoorstelbaar is dat men uit de dood opstaat, lang kan blijven doorlopen ook al zou je vlees/spieren al weggerot moeten zijn en dan alleen nog maar mensen willen bijten/eten.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is een griep/virus dat zich over de wereld verspreidt en waar men ineens massaal sterft zodat je plots veel "zombies" hebt. Want in het begin zou je niet harteloos je vrienden of familie of willekeurige mensen in het hoofd schieten, slaan of steken als ze een beetje kwijlen en er ziek uit zien ... toch?
Ik snap dat je over fictie vaak niet teveel moet nadenken, maar ik vind het wel eens interessant om een film of serie te zien welke over de uitbraak gaat. Hoe zoiets kan ontstaan en niet elke keer er middenin te komen.
Want ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat het mogelijk is, een uitbraak van TWD zombies welke alleen ontstaan als iemand dood gaat. Voor mijn gevoel zijn de zombies/het virus te langzaam om zich echt uit te kunnen breiden en hebben we teveel middelen om ermee om te gaan.
En uiteraard, even niet kijkend naar het feit dat het onvoorstelbaar is dat men uit de dood opstaat, lang kan blijven doorlopen ook al zou je vlees/spieren al weggerot moeten zijn en dan alleen nog maar mensen willen bijten/eten.
Haha idd. +1Donstil schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:03:
Herman maakt Henk en Piet af, Instagramt vervolgens een foto "#zombieApocalypse laat je niet #bijten" en hopla een paar uur later weet de hele wereld het
en +1CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:10:
Al die zombieuitbraken waar het niet uit de hand loopt daar hoor je nooit iets van, die zijn de moeite van het verfilmen niet waard.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is een griep/virus dat zich over de wereld verspreidt en waar men ineens massaal sterft zodat je plots veel "zombies" hebt. Want in het begin zou je niet harteloos je vrienden of familie of willekeurige mensen in het hoofd schieten, slaan of steken als ze een beetje kwijlen en er ziek uit zien ... toch?

Verwijderd
Ik denk inderdaad dat je niet zomaar de trekker over zal halen. Zeker de eerste keer.Dreanor schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:05:
Dan hadden ze die zombie uitbraak in Amerika snel onder controle haha!
En uiteraard, even niet kijkend naar het feit dat het onvoorstelbaar is dat men uit de dood opstaat, lang kan blijven doorlopen ook al zou je vlees/spieren al weggerot moeten zijn en dan alleen nog maar mensen willen bijten/eten.![]()
[...]
Al moet je niet vergeten dat de meeste mensen in Nederland niet beschikken over een vuurwapen en ik denk niet dat iedereen meteen heel vaardig is met een keukenmes om zich te verdedigen.
Over de aflevering: Na een aantal weken waar het meer om de verhaalsontwikkeling ging dan om de actie, vond ik het gisteren toch wel weer een spannende aflevering met meteen een inzage in wat we de komende weken mogen verwachten.
Alleen Daryl was wel heel erg off guard door in een keer die deur open te trekken...

Met the last of us (ps3 game) is het toch een schimmel die sporen afgeeft. Als je dit binnenkrijgt ben je besmet. Dan hoef je niet gebeten te worden.
FCG
Ik denk niet dat ze de komende tijd aankomen bij Terminus ( of de Sanctuary, hoe je het wil noemenVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:38:
[...]
Wat ik me overigens nog wel afvroeg, was de situatie dat er meerdere groepen naar de Sanctuary gaan. De eerste groepen moeten daar nu toch wel aangekomen zijn, nietwaar? De spanningsopbouw maakt me overigens wel benieuwd wat hen daar te wachten staat. En nee, ik heb de comics niet gelezen. Ik vrees met grote vrezen dat de seizoensfinale ons een hele zomer in spanning gaat laten zitten over wat komen gaat.
Overigens is bij TWD het virus airborne en iedereen besmet.. Lijkt me dan dat een epidemie met desastreuse gevolgen als deze, vrij snel kan gaan..
Het probleem is alleen dat Daryl de enige is van de groep die weet dat Beth ontvoerd is. De rest weet dit niet en is onderweg naar Terminus. Ik denk dat we wel Terminus gaan zien en dat ze daar erachter komen dat er iets met Beth en Daryl aan de hand is, omdat hun twee er nog niet zijn. De zoektocht start vanaf daar verder naar die twee.Fruitschaal schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:43:
[...]
Ik denk niet dat ze de komende tijd aankomen bij Terminus ( of de Sanctuary, hoe je het wil noemen.. ) Nu Beth meegenomen is en Daryl bij de andere groep is 'aangesloten', moeten eerst deze twee zaken worden afgehandeld lijkt mij. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot of walker..
Overigens is bij TWD het virus airborne en iedereen besmet.. Lijkt me dan dat een epidemie met desastreuse gevolgen als deze, vrij snel kan gaan..
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.