Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Waarom iemand uberhaupt een 5 liter blik houdbare pudding heeft is een ander verhaal.DarthDavy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:22:
En in de eerste aflevering zit Carl lekker chocoladepudding te eten op een dakje dat al een anderhalf jaar op een kast staat. Zelfs niet in een koelkast. Lekker!
Ingeblikt voedsel is gemakkelijk min een jaar houdbaar aangezien het hitte behandeld is en luchtdicht gesloten is.
Je kan toch met een groepje met speren en schilden in een linie gaan staan zoals de vroegere romeinen of spartanen en zo alle tegemoet komende walker neersteken?
Dit lijkt mij zo een makkelijke en effectieve oplossing maar ik zal wel wat over het hoofd zien of niet?
niemand hoorde wat? Terwijl alles om ging en weet ik veel wat.
https://www.youtube.com/@droommotor
Rick: probeert geen vriend meer te zijn van Carl maar een vader.
Carl: Ondanks de rotte wereld heeft hij toch nog een beetje kind in zich, en gevoelens. Blijkt toch wel uit de gesprekken met Michonne.
Michonne: waar je meer over haar achtergrond te weten komt, met haar kind en vriend/broer. Ook zij heeft gevoelens, ondanks dat ze normaal ijskoud is.
Glenn: die standvastig blijft om Maggie te vinden. De wereld redden <-> Maggie redden. Hij kiest toch voor de vrouw
Tara: die door de slechte dingen die ze heeft gedaan ( geloven in de Governor) wil ze het nu weer goed maken met Glenn door hem te volgen.
Eugene: wie niet sterk is ( of kan richten op Walkers), moet slim zijn ( ''I'm smarter than you are'' (tegen Abraham)). Ik betwijfel overigens of Eugene echt de cure of oorzaak heeft. Ik denk gewoon dat hij zichzelf wil veiligstellen.
Abraham: goed gelovig, maar loyaal ( aan Eugene in dit geval), maar ik verwacht dus ook naar Glenn ( en de rest die ze gagarendeerd gaan tegen komen).
Rosita: Tjah, twee zinnen gesproken. 'Is this yours?' en 'Where else do we have to go'? (oid). Hier is dus niet echt veel uit op te maken
Dus ik vind dit zeker interessante afleveringen. Daarnaast vond ik het stuk van Rick in het huis ook spannend! Ik kan niet zeggen dat dit slechte afleveringen zijn. Eerder stukken beter!
Ik denk overigens dat alle groepjes bij elkaar komen op het treinspoor. 2/4 groepen zitten al op het spoor. Met nog 5 afleveringen lijkt me dit zeker te doen. De laatste (twee?) afleveringen staan natuurlijk in het teken van de nieuwe badguy.
PSN: Fruitschaaltje
Inderdaad ja. Daarbij had ik al een motorzaak opgezocht, als iedereen (ook leuk i.c.m. de dames) even een goed leren motorpak aantrekt is je hele lichaam zo ongeveer al beschermd (+helm voor hoofd?). Beste vent als je door zo'n pak heen kunt bijtenTheJason schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:38:
Het verbaast mij al een aantal seizoenen dat ze geen speren en schilden zijn gaan gebruiken maar blijven kutten met kleine messen waardoor ze erg dichtbij de walker moeten komen of verdedigingswallen maken van 1,5 meter hoog. Ik heb namelijk nog geen springende of klimmende walker gezien.
Je kan toch met een groepje met speren en schilden in een linie gaan staan zoals de vroegere romeinen of spartanen en zo alle tegemoet komende walker neersteken?
Dit lijkt mij zo een makkelijke en effectieve oplossing maar ik zal wel wat over het hoofd zien of niet?
Edit: Ik zie ze al allemaal in zulke pakken lopen
[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 25-02-2014 10:52 ]
Dat kan toch niet?! In de serie schijnt altijd de zon.. Je denkt toch niet dat iedereen dan in zo'n motorpak gaat rondlopen? Lekker korte mouwtjes en korte broek! Een beetje kleur zou sommige personages wonderen doen.Razr schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:49:
[...]
Inderdaad ja. Daarbij had ik al een motorzaak opgezocht, als iedereen (ook leuk i.c.m. de dames) even een goed leren motorpak aantrekt is je hele lichaam zo ongeveer al beschermd (+helm voor hoofd?). Beste vent als je door zo'n pak heen kunt bijten. Dan kun je in ieder geval vrij gerust gebieden / gebouwen uitkammen. Als er dan toch een 'zombie-verrassings-aanval' is heb je in ieder geval een paar kansen extra.
Edit: Ik zie ze al allemaal in zulke pakken lopen. Óf gewoon die riot suits natuurlijk.
Haha, het was ook meer voor als je je 'safe zone' verlaat. Dus opzoek gaat naar eten, wat nieuw gebied gaat verkennen o.i.d. Als je een relatief veilig / afgebakend gebied hebt hoef je natuurlijk niet in dat pak te gaan lopen.Fruitschaal schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:25:
[...]
Dat kan toch niet?! In de serie schijnt altijd de zon.. Je denkt toch niet dat iedereen dan in zo'n motorpak gaat rondlopen? Lekker korte mouwtjes en korte broek! Een beetje kleur zou sommige personages wonderen doen.
TheJason schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:38:
Het verbaast mij al een aantal seizoenen dat ze geen speren en schilden zijn gaan gebruiken maar blijven kutten met kleine messen waardoor ze erg dichtbij de walker moeten komen of verdedigingswallen maken van 1,5 meter hoog. Ik heb namelijk nog geen springende of klimmende walker gezien.

Leren jas, leren broek met hoge laarzen en je komt volgens mij al een heel eind.Razr schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:31:
[...]
Haha, het was ook meer voor als je je 'safe zone' verlaat. Dus opzoek gaat naar eten, wat nieuw gebied gaat verkennen o.i.d. Als je een relatief veilig / afgebakend gebied hebt hoef je natuurlijk niet in dat pak te gaan lopen.
[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 25-02-2014 12:03 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
...of dat hij per sé onder het bed vandaan moest kruipen aan de kant waar de voet van de slapende persoon hing.... of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam.... of dat hij na de ontsnapping uit het huis in plaats van de plek snel te verlaten, in de buurt van het huis bleef....Denzis schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:38:
Wat ik nog steeds een beetje vreemd vond is dat stukje van het gevecht op die wc met Rick.
niemand hoorde wat? Terwijl alles om ging en weet ik veel wat.
Dat was juist een slimme zet, hij liet een lijk achter in de badkamer, had hij de deur op slot gelaten dan zou er niets boeiende gebeuren. Door de deur open te zetten was de kans aanwezig dat hij als Walker zijn groep zou gaan aanvallen, wat hij ook deed, waardoor Rick gemakkelijk ongezien weg kon rennenharibold schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:13:
of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam....
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Voor de eerste geef ik je gelijk. De tweede heeft Spike-Wolf antwoord op gegeven. Hij bleef natuurlijk wachten omdat Michonne en Carl nog terug moesten komen van eten verzamelen.haribold schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:13:
[...]
...of dat hij per sé onder het bed vandaan moest kruipen aan de kant waar de voet van de slapende persoon hing.... of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam.... of dat hij na de ontsnapping uit het huis in plaats van de plek snel te verlaten, in de buurt van het huis bleef....
De kant met de voet was die uit het zicht van de trap (toch?), al leek het er erg op dat er niet meer in het script stond dan "Rick moet moeilijk doen, want voet hangt in de weg".haribold schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:13:
[...]
...of dat hij per sé onder het bed vandaan moest kruipen aan de kant waar de voet van de slapende persoon hing.... of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam.... of dat hij na de ontsnapping uit het huis in plaats van de plek snel te verlaten, in de buurt van het huis bleef....
1. De kant waar de voet zichtbaar was
2. De kant waar die kerel dood (?) lag
3. De kant waar Rick zelf onder het bed ging
Optie 1 en 2 waren dus een beetje onhandig, hij had dus het best optie 3 kunnen doen.
Maar daarbij was hij makkelijker zichtbaar voor de mensen die vanaf de trap naar boven komen.
Dus opzich kan ik zijn keus wel begrijpen.
Dat hij zichtbaar zou zijn voor mensen die de trap opkwamen, lijkt me geen probleem. Het was immers duidelijk hoorbaar wanneer iemand de trap vanaf beneden opkwam, dus genoeg tijd om weer onder het bed te kruipen.
Nu is dit wel op alle slakken zout leggen. Maar dat is alleen vanuit de frustratie dat de serie de kant op gaat van domme beslissingen en onlogische gebeurtenissen om het script maar lopende te houden en het kijkerspubliek uit te breiden door de serie te versimpelen.
Tsja ze moeten iets, als ze de comics te strak gaan volgen halen ze die volgend seizoen al in. Ben sowieso wel benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.haribold schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:37:
Ik had toch de indruk dat ze aan het eind "stop her", "kill her" riepen, wat impliceert dat de walker een vrouw was. Bovendien zou ik er als Rick niet vanuit gaan dat iemand binnen een paar minuten na zijn dood in een walker verandert, nog even los van de vraag of die kerel wel dood was en niet gewoon bewusteloos. En als hij ongezien wilde wegkomen, dan was het veel logischer om de tuin ergens aan de achterkant te verlaten en niet via de voorkant langs de veranda. Er was zichtbaar genoeg beschutting in en om de tuin.
Dat hij zichtbaar zou zijn voor mensen die de trap opkwamen, lijkt me geen probleem. Het was immers duidelijk hoorbaar wanneer iemand de trap vanaf beneden opkwam, dus genoeg tijd om weer onder het bed te kruipen.
Nu is dit wel op alle slakken zout leggen. Maar dat is alleen vanuit de frustratie dat de serie de kant op gaat van domme beslissingen en onlogische gebeurtenissen om het script maar lopende te houden en het kijkerspubliek uit te breiden door de serie te versimpelen.
Zo is bijv. van Game of Thrones bekend dat de schrijver de major plot details bekend maakt bij de makers van de serie zodra de serie de boeken gaat inhalen, maar dat hij niet het hele verhaal gaat voorkauwen. Bij GoT gaan we dus straks grotere verschillen zien tussen boek/serie.
Ik hoop dat ze met TWD ook die kant op gaan en gewoon voor durven te lopen met de serie, en dat ze niet eindeloos de boel gaan rekken om de comic maar niet in te halen. Als ze wel gaan rekken ben ik bang dat binnen 2 seizoenen de stekker eruit wordt getrokken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik dacht nog "waarom laat hij de deur open", dit had ik er eigenlijk helemaal niet achter gezocht.Spike_wolf schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:28:
[...]
Dat was juist een slimme zet, hij liet een lijk achter in de badkamer, had hij de deur op slot gelaten dan zou er niets boeiende gebeuren. Door de deur open te zetten was de kans aanwezig dat hij als Walker zijn groep zou gaan aanvallen, wat hij ook deed, waardoor Rick gemakkelijk ongezien weg kon rennen
Toch handig dat ik hier nog een beetje mee lees.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Was het niet zo dat het trio (Abraham, Eugene en Rosita ) in de comic al bij de boerderij van Hershell met de groep kennis maakte? Nu zit er toch een flinke tijd tussen.XyritZz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:54:
[...]
Tsja ze moeten iets, als ze de comics te strak gaan volgen halen ze die volgend seizoen al in. Ben sowieso wel benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.
Zo is bijv. van Game of Thrones bekend dat de schrijver de major plot details bekend maakt bij de makers van de serie zodra de serie de boeken gaat inhalen, maar dat hij niet het hele verhaal gaat voorkauwen. Bij GoT gaan we dus straks grotere verschillen zien tussen boek/serie.
Ik hoop dat ze met TWD ook die kant op gaan en gewoon voor durven te lopen met de serie, en dat ze niet eindeloos de boel gaan rekken om de comic maar niet in te halen. Als ze wel gaan rekken ben ik bang dat binnen 2 seizoenen de stekker eruit wordt getrokken.
Ik heb ze nog niet gezien en ik ben met de comics al ver voorbij de farm.Fruitschaal schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:26:
[...]
Was het niet zo dat het trio (Abraham, Eugene en Rosita ) in de comic al bij de boerderij van Hershell met de groep kennis maakte? Nu zit er toch een flinke tijd tussen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ze komen er wel bij op Hershells Farm volgens mij; ze komen die boerderij toevallig tegen terwijl ze op zoek zijn naar voedsel en worden bijna neergeschoten door Andrea met d'r sniper als ik me niet vergis. Volgens mij leren ze van Abraham en z'n groepje ook over het hele concept van herds, grote groepen zombies die de verdediging die de boerderij heeft met gemak kunnen vernietigen.NMe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:36:
[...]
Ik heb ze nog niet gezien en ik ben met de comics al ver voorbij de farm.
Edit: Je hebt gelijk, in de comic gaan ze nog een keer terug naar de farm (vlak na de aanval op de gevangenis) en dat is het moment dat ze Abraham ontmoeten. Kan veilig zonder spoiler tag, want in de serie is die hele farm al lang vernietigd door een herd.
[ Voor 18% gewijzigd door XyritZz op 25-02-2014 15:48 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zeror schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:57:
Ik ben erg benieuwd wat Rick, Carl, Michonne, Tyreese, Carol, de 2 zusjes en lil asskicker gaan tegenkomen in Terminus, waar die spoorwegen naartoe leiden. Geruchten gaan dat dit de Sanctuary is uit de comics.
spoiler:En dan komen we dus die netelige dame tegen en die man van haar.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Natuurlijk schiet ie vol in de truck, sloeg echt nergens op.
Dat hij na anderhalf jaar no niet weet hoe hij met een vuurwapen om moet gaan is wel wazig. Ook dat hij toevallig de benzine tank raakt is wel knap, zeker na dat verhaal van Abraham over wat dat ding allemaal kan hebben zonder kapot te gaan.... wat het wel zou verklaren is als hij met opzet op die tank geschoten heeft...KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:26:
Ik vond de scene met die wetenschapper die in het wilde weg begint te schieten, nadat ie tergend lang doet over het vuurklaar maken van de m16 o.i.d., tenenkrommend...
Natuurlijk schiet ie vol in de truck, sloeg echt nergens op.
Humankind… be both.
Je zou denken dat, als ie toch zo belangrijk is, dat ze hem wel wat basic wapentraining geven
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Dat hoop ik niet.Zeror schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:57:
Ik ben erg benieuwd wat Rick, Carl, Michonne, Tyreese, Carol, de 2 zusjes en lil asskicker gaan tegenkomen in Terminus, waar die spoorwegen naartoe leiden. Geruchten gaan dat dit de Sanctuary is uit de comics.
spoiler:En dan komen we dus die netelige dame tegen en die man van haar.
Daarnaast wil ik wel graag ook dat ze dat groepje kannibalen tegen komen in de serie, daar kunnen ze best wat leuks mee doen. Die netelige dame komen ze overigens pas tegen nadat ze Hilltop al hebben gevonden als ik me niet vergis (eerst is nog onduidelijk waarom iedereen daar zo bang is toch?). Dat zie ik ze niet in een half seizoen proppen...
Spooksel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:32:
spoiler:Bedoel je nou dat 'perfecte dorpje' wat ze in de comics tegenkomen nog voor de gevangenis? Dat mini-wijkje huizen met die stenen muur dr omheen enzo?
Ik bedoel in ieder geval dat dorpje waarvan ze zelf denken dat ze de perfecte plek hebben gevonden, en zodra ze binnen staan dondert er een hoop sneeuw van een bord af en kun je nog net op dat bord zien staan dat het een waarschuwing is voor de vele walkers.
Ik verwacht dat een van de twee gewond raakt, voorkeur heeft Daryl ( weer eens iets anders).. Ze overleven het natuurlijk wel allebei en komen op 'het' spoor uit.
Spooksel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:38:
spoiler:Ja ok, dan clearen ze het eerste huis en daar overnachten ze dan. De volgende dag willen ze in teams de andere huizen gaan doorzoeken/clearen en dan komen ze er idd achter dat het echt totaal infested is en verliezen ze Donna, de vrouw van Alan/moeder van die tweeling. Maargoed, in de comics zit dat inderdaad nog ruimschoots voor de gevangenis en (ik weet het niet heel zeker meer) ook nog voordat ze Hershel ontmoeten zelfs.
Ben overigens wel benieuwd hoe ze het stuk met de kannibalen gaan oplossen en of het überhaupt wel aan bod komt in de serie. Ik heb dat in de comic wel gezien als een belangrijk moment voor Rick, omdat ze zo extreem wreed om gaan met hun vijand.
Aan de andere kant is dat in de comic de plek waar ze Dale verliezen, en speelt ook Andrea hier een belangrijke rol als back-up van Rick als hij de kannibalen "alleen" benaderd. Beiden zijn er in de serie al lang niet meer bij, dus hoe moet dat dan weer gefixt worden.
Voor zover ik het me kan herinneren uit de comics in grote lijnen:Spooksel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:38:
spoiler:Ja ok, dan clearen ze het eerste huis en daar overnachten ze dan. De volgende dag willen ze in teams de andere huizen gaan doorzoeken/clearen en dan komen ze er idd achter dat het echt totaal infested is en verliezen ze Donna, de vrouw van Alan/moeder van die tweeling. Maargoed, in de comics zit dat inderdaad nog ruimschoots voor de gevangenis en (ik weet het niet heel zeker meer) ook nog voordat ze Hershel ontmoeten zelfs.
2. Er komen meer mensen bij (één van de eersten is Glenn) en Rick schiet zijn oude collega dood.
3. Ze komen bij de boerderij van Hershell. Hershell heeft familie in de schuur die walkers zijn geworden. Glenn en Maggie ontmoeten elkaar hier.
4. De walkers breken uit de schuur en er gaat vanalles mis. De groep trekt verder het land in. Onderweg ontmoeten ze Tyrese en Michonne
5. Ze komen bij de gevangenis, daar zijn nog drie gevangenen aanwezig. Eén van de gevangenen blijkt een moordende pedo te zijn en nadat de tweeling van Carol is verkracht en onthoofd komen ze de Governor tegen.
6. Na een aanval van de Governor waarbij Lori en de baby worden doodgeschoten verlaten ze de gevangenis en komen ze in een gated community. Nadat ze alle walkers hebben opgeruimd is dat hun eerste "paradijs".
7. Tijdens deze periode wordt Carl ontvoerd en Rick en Abraham gaan hem zoeken. Ze worden echter ook gevangen door de ontvoerders maar net voordat ze Carl wat aan kunnen doen kan Rick, samen met Abraham, hier een stokje voor steken.
8. Eugene blijkt ondertussen een lamme zak te zijn die alles bij elkaar verzonnen heeft.
9. Ze komen andere groepen tegen die in contact staan met een nog groter netwerk van overlevenden. Dit netwerk wordt gerund door Negan en de nogal gemene dame.
10. Glenn bezwijkt aan de avances van de gemene dame en laat Maggie achter.
11. Carl besluit om Negan een lesje te leren.
Dingen die anders lopen in de comic:
Rick verliest zijn rechterhand. Dale blijft veel langer leven en krijgt een relatie met Andrea. Andrea is niet zo'n zeikwijf maar schopt serieus kont met haar schietkwaliteiten. Rick en Carol (die veel jonger is in de comic) krijgen een fling. Later krijgt Rick wat met Andrea. De Governor verkracht Michonne, Andrea blijft hier buiten. Lori en de baby worden doodgeschoten tijdens de aanval van de Governor op de gevangenis. Er gaan sowieso véél meer kinderen dood. Tyrese is veel meer badass (slacht in zijn eentje een hele gymzaal vol walkers af. Met slechts een hamer
Dit is wat ik me kan herinneren. Als je het echt wil weten moet ik de comics even erbij pakken
Maar ik vind het juist leuk dat het niet hetzelfde is als in de comic
Die stapels spoilers zijn ook niet irritant voor het volgen van een discussie verder.

Ben wel erg nieuwsgierig nu door al die verhalen hier
Je kunt ze online prima als losse issues, trade paperbacks of hard cover edities bestellen bij verschillende comic shops.HansAnders07 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:15:
Zijn die comics ook toevallig ergens online te vinden/lezen?
Digitale versies kun je ook aanschaffen in de Comixology app voor iOS, Android, Kindle Fire en Windows 8.
Let er wel op dat je alleen aan digitale edities al ruim 250 dollar kwijt bent als je ze allemaal wil hebben. Papieren versies gaan je uiteraard nog een schep meer kosten.
[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 25-02-2014 20:31 ]
Humankind… be both.
Ze zijn ook wel te vinden als e-books. Zoek en gij zult vinden.HansAnders07 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:15:
Zijn die comics ook toevallig ergens online te vinden/lezen?
De comics zijn zeer leuk als je nog eens op vakantie gaat en wat leesvoer mee wilt nemenDonstil schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:40:
Ik lees de spoilers wel met plezier trouwens, ik lees de comic niet maar vind het wel leuk om te lezen hoe het daar een beetje gaat.
Daarnaast is de comic ook gewoon zeer grof. Michonne die verkracht wordt door the Governor (en ja, daar heeft de comic ook een shitstorm aan kritiek op gekregen omdat het in de USA gevoelig lag omdat Michonne een donkere huidskleur heeft) en de wraak die ze neemt is ook behoorlijk extreem. The Governor verliest daar een arm, oog en geslachtsdeel
Dan komt ie er in de serie er nog wel 'makkelijk' vanaf
[ Voor 16% gewijzigd door Spooksel op 26-02-2014 10:06 ]
Werd me een beetje te prijzig
Totaal nietNMe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:16:
[...]
Die stapels spoilers zijn ook niet irritant voor het volgen van een discussie verder.
Kijk is onderaan het topic:CuBras schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:14:
Weet niet of dit thuis hoort in een spoiler tag, but here goes;
spoiler:Ik vond het wel een flinke tegenvaller dat Judith (lil' Asskicker) het overleeft heeft. Het had wel iets bruuts dat ze opgevreten zou zijn. Toen de eerste scène met Tyresse ná de prison battle kwam, voeld ik hem al aankomen omdat je alleen z'n rug in beeld had en duidelijk kon zien dat hij iets, of in dit geval iemand, vast had...
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
.. En er staat ook dat het niet noodzakelijk is, dus er is ruimte voor discussieAfvalzak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:16:
[...]
Kijk is onderaan het topic:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
Wil niet het eventuele 'schokje' wegnemen voor sommigen die onbesuisd mee lezen
Mwah, ik zou het niet doen.CuBras schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:18:
[...]
.. En er staat ook dat het niet noodzakelijk is, dus er is ruimte voor discussie![]()
Wil niet het eventuele 'schokje' wegnemen voor sommigen die onbesuisd mee lezen
Het probleem met TWD is dat de spoilers in het topic eigenlijk alleen over de comics gaan. Dus als je een serie ding beschrijft in een spoiler zullen mensen die de comics niet lezen (zoals ik) de spoiler waarschijnlijk niet aanklikken.
Mensen die de serie nog moeten zien/achterlopen weten als het goed is waar ze aan toe zijn als ze hier langs komen.
Afvalzak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:23:
[...] Mensen die de serie nog moeten zien/achterlopen weten als het goed is waar ze aan toe zijn als ze hier langs komen.
Volgens mij behoudt hij wel zijn geslachtsdeel, maar daarentegen lepelt ze hem wel op een plek waar de zon normaal gesproken nooit schijnt en leren we kort daarop de ware reden waarom de Governor zijn ooglapje draagt...(comic 33, pagina 13-15)XyritZz schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:57:
[...]
Daarnaast is de comic ook gewoon zeer grof. Michonne die verkracht wordt door the Governor (en ja, daar heeft de comic ook een shitstorm aan kritiek op gekregen omdat het in de USA gevoelig lag omdat Michonne een donkere huidskleur heeft) en de wraak die ze neemt is ook behoorlijk extreem. The Governor verliest daar een arm, oog en geslachtsdeel.
Zelden zulk grof en sadistisch geweld toegepast gezien... ik stond echt een poosje paf toen ik dat in de comic zag en kon het een tijdje niet geloven. Als je dat vergelijkt met wat er op TV werd getoond, dan is dat ongeveer het vergelijken van een T-Bone steak met een vegetarisch plakje ham.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
"When you grow up your heart dies"
In welke episode van de comic is dat?The_Sukkel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:11:
[...]
Volgens mij behoudt hij wel zijn geslachtsdeel, maar daarentegen lepelt ze hem wel op een plek waar de zon normaal gesproken nooit schijnt en leren we kort daarop de ware reden waarom de Governor zijn ooglapje draagt...(comic 33, pagina 13-15)
Zelden zulk grof en sadistisch geweld toegepast gezien... ik stond echt een poosje paf toen ik dat in de comic zag en kon het een tijdje niet geloven. Als je dat vergelijkt met wat er op TV werd getoond, dan is dat ongeveer het vergelijken van een T-Bone steak met een vegetarisch plakje ham.
Sorry, niet goed gelezen.....
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Wat mij betreft is het tijd de TWD TV serie en de TWD comic serie te splitsen in aparte topics.Afvalzak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:23:
[...]
Het probleem met TWD is dat de spoilers in het topic eigenlijk alleen over de comics gaan. Dus als je een serie ding beschrijft in een spoiler zullen mensen die de comics niet lezen (zoals ik) de spoiler waarschijnlijk niet aanklikken.
Mensen die de serie nog moeten zien/achterlopen weten als het goed is waar ze aan toe zijn als ze hier langs komen.
Ik lees de comics niet en ben niet geïnteresseerd in posts hierover (spoilered of niet). Dit topic zou wat mij betreft alleen over de TV serie moeten gaan.
Wie is voor?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Humankind… be both.
Ik niet, vind de comic referenties wel leuk.Xymox schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:00:
[...]
Wat mij betreft is het tijd de TWD TV serie en de TWD comic serie te splitsen in aparte topics.
Ik lees de comics niet en ben niet geïnteresseerd in posts hierover (spoilered of niet). Dit topic zou wat mij betreft alleen over de TV serie moeten gaan.
Wie is voor?
1. TWD alles gespoiled (serie, comic, boeken, webcontent)
2. TWD alleen TVserie
3. TWD alleen comic
4. TWD alleen TVserie en comic
5. TWD TVserie alles en comic tot waar NMe is.
6. TWD niks.
Wie start ze?
Zijn we van die terugkerende 'discussie' af
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Een spoiler is er juist voor dat je bepaalde dingen niet hoeft te lezen. Dat er dan toch op klikt is dan je eigen schuld eigenlijk.NMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:27:
Ik ben in de comics nog niet bij met de serie en ik baal eigenlijk behoorlijk van het lezen van sommige spoilers hier...
Maar misschien als mensen voortaan gewoon even kleine vermelding erbij gaan plaatsen. Zoals op deze manier:
1
| [spoiler=over de comic]Testspoiler[/spoiler] |
Dan weet je vooraf tenminste of je een spoiler wilt lezen of niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 27-02-2014 18:13 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik heb het niet over spoilertags, ik heb het over spoilers zonder tags. Bijvoorbeeld XyritZz in "[Serie] The Walking Dead" of The_Sukkel in "[Serie] The Walking Dead" hier vlak boven.Zeror schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:12:
[...]
Een spoiler is er juist voor dat je bepaalde dingen niet hoeft te lezen. Dat er dan toch op klikt is dan je eigen schuld eigenlijk.
Weet iemand trouwens iets af van de spin-offs van de Walking Dead? Laatst iets over gelezen.
My bad, zal het in het vervolg beter op lettenNMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:16:
[...]
Ik heb het niet over spoilertags, ik heb het over spoilers zonder tags. Bijvoorbeeld XyritZz in "[Serie] The Walking Dead" of The_Sukkel in "[Serie] The Walking Dead" hier vlak boven.
Ben er overigens geen voorstander van serie/comic topics te splitsen. Meeste wat hier over de comics wordt toegevoegd gaat juist over de verschillen met de serie, en hoe een stuk dat net is uitgezonden in de serie anders is aangepakt plus wat speculatie over hoe de serie verder zal gaan. Trek de topics los, en het comic topic zal denk ik nooit heel actief worden.
Ik hoop overigens dat ze in de serie nog eens wat meer achtergrond gaan laten zien van sommige characters, van Michonne zien we af en toe wel iets van wat ze heeft meegemaakt maar ik zou dat ook wel graag van meerdere characters willen zien.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Dus ik zeg, lekker hier houden alleen even opletten dat je alles wat je over de comics zegt ten opzichte van de toekomst tussen spoiler tags staat.
Dat is eigenlijk een hele rare situatie ... Want hier blijkt dat men maar al te graag praat over de comics (getuige vorige pagina(s)), maar een comic topic niet ... Zoals ik al eens eerder gezegd heb, voelt het meer als E-peen om even te laten zien hoeveel meer iemand wel niet weet dan de serie kijker e.d.WimPliers schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:57:
Ja en bij GoT is het boeken topic nou niet zo spannend. Wat valt er nou te discussiëren over de walking dead comics op zich? Dat is alleen interessant ten opzichte van de TV serie dus dat is alleen op z'n plaats bij het TV topic, anders krijg je 2 dooie topics want niemand gaat eerst z'n normale bevindingen hier posten en dan ook nog is ten opzichte van de comics in het afgesplitst topic.
Dus ik zeg, lekker hier houden alleen even opletten dat je alles wat je over de comics zegt ten opzichte van de toekomst tussen spoiler tags staat.
Maargoed, dit is altijd een grijze zone wanneer en wat waar hoort ... (al vind ik het vrij duidelijk, geen spoiler als uitzending uitgezonden is, comics altijd spoiler in tv-serie topic en geen hele pagina's zwarte spoiler omdat men het nodig vind hier de comics te bespreken).
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Humankind… be both.
Het is wel tof dat we nu eindelijk weten wat Daryl nou daadwerkelijk deed voor dit alles begon... niets dus
De zombie apocalypse is eigenlijk het beste wat hem ooit is overkomen, daardoor is hij eindelijk werkelijk wat gaan doen en waard geworden.
De alcohol moet hij verder maar wel vanaf blijven... That's one mean drunk redneck

Humankind… be both.
Was dit eigenlijk niet al lang duidelijk?Spike_wolf schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:50:
[....] Het is wel tof dat we nu eindelijk weten wat Daryl nou daadwerkelijk deed voor dit alles begon... niets dusAls een nietsnut een beetje achter z'n broer aan zwerven.[...]
Rednecks was al duidelijk en nog van de super discriminerende soort ook. Tuig was ook al duidelijk met zo'n broer, zijn houding en die vrienden van ze in het begin. Dat ze gewend waren van het land te leven was ook al duidelijk met die skills van hem. En dat soort mensen zitten uiteindelijk altijd in de gevangenis of daarbuiten tuig te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2014 17:18 ]
Vraagje trouwens: Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen nu en toen rick wakker werd in het ziekenhuis?
Tot nu toe hebben we alleen kunnen gissen hoe zijn leven ongeveer in elkaar zat. Maar hij had voor ons net zo goed als een bouncer of barman kunnen werken, of gevangenisbewaarder zoals Beth dacht
Dat zijn jeugd bagger was en hij een redneck was/is was natuurlijk helemaal duidelijk, maar als je zou zeggen dat hij een of andere special forces gozer geweest is zou ik daar ook niet heel vreemd van opgekeken hebben.
Ongeveer anderhalf jaar.Twylight schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:02:
Vond dit inderdaad een van de sterkere afleveringen van de afgelopen tijd.
Vraagje trouwens: Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen nu en toen rick wakker werd in het ziekenhuis?
Humankind… be both.
Ik vind die afleveringen "overleven in een gesloopte wereld" altijd wel tof, ik ben dan ook blij dat ze de gevangenis uit zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 03-03-2014 22:48 ]
KloptSpike_wolf schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:51:
Uh oh, een character development aflevering...
[afbeelding]
Eerste 10 minuten was het interessant, daarna werd het toch wel wat saai...
Vond hem heel sterk eigenlijk. Als TWD een film zou zijn geweest was dit een stukje van anderhalve minuut waarna je er nog niks van snapte.Teckna schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Ik vond deze aflevering juist best sterkIk heb wel wat meer sympathie gekregen voor Daryl dan ik voorheen had.
Doordat het een serie is hebben ze juist de tijd om dit soort karakterontwikkeling goed in beeld te brengen.
Overigens heeft Beth het ideale polo-shirt lichaam.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik ook wel maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het voorspelbaar vond. Het is ook niet alsof er nooit iets over Daryl's achtergrond naar voren is gekomen icm Merle, maar toch. Desalniettemin vond ik vooral de scene waarin ze dat huis in de fik stoken mooi gedaan.Teckna schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Ik vond deze aflevering juist best sterkIk heb wel wat meer sympathie gekregen voor Daryl dan ik voorheen had.
Voorspelbaar, maar mooi gedaan.
Op zich mogen ze wel weer richting een soort samenkomen gaan, voor we allemaal van die splinterafleveringen krijgen van iedereen afzonderlijk. Hoe goed ze die afleveringen ook uitvoeren.
Saved by the buoyancy of citrus
Ik vond die BB aflevering geniaal, dus er zijn wel meer episodes van elke serie die imho minder zijn dan die BB afleveringloewie1984 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:46:
Ik had liever "Walter White in een drugslab met een vlieg" any time over deze aflevering / filler.
[ Voor 5% gewijzigd door Winst op 04-03-2014 14:58 ]
Winst = Papie = ZeroT0ne
FCG
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Ach ja, af en toe moeten ze deuren 2 keer open doen voordat ze naar binnen kunnen. But what you gonna do? It's a fucked up world there.Peenutzz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:42:
En de polo die ze onder dat vest aanheeft zit ook onder de derrie, en een scene later is het weer weg
Ook hebben we nu hoop in het overleven van onze helden in de vorm van een man met een mullet
Ik vind hele serie over het algemeen niet heel goed, maar prima vermaak waarbij niet teveel bij nagedacht hoeft te worden.
Dat probleem had ik met seizoen 2 op die boerderij, was toen bijna gestopt met kijken. Ik werd ook helemaal gek van die ma van carl.ChokingHazard schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:20:
Ik amuseer me prima met deze serie, al heb ik de laatste tijd wel steeds minder de neiging om elke keer de nieuwe episode meteen te kijken. In eerdere seizoenen (voornamelijk 1 en 2) had ik dat wel, voor mijn gevoel wordt de serie steeds minder.
maar de gevangenis vond ik weer heel goed.
Verwijderd
Bij laatste afleveringen is het leuk dat de karakters verder worden uitgewerkt, maar kan stiekem niet wachten op wat meer actie.
Dat ben ik ook wel met je eens, het duurde inderdaad te lang. Nu je het zegt had ik die gedachte inderdaad ook. Het werd te langdradig.pruimman schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:30:
[...]
Dat probleem had ik met seizoen 2 op die boerderij, was toen bijna gestopt met kijken. Ik werd ook helemaal gek van die ma van carl.
maar de gevangenis vond ik weer heel goed.
Lori vond ik ook zwaar irritant, er zijn niet voor niks zoveel memes over haar he
Om vervolgens infantiel een middel vinger op stekend naar een brandend hutje. Of was die vinger bedoelt voor de kijker

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wat is er mis met Rick?Nakebod schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:30:
Vond het ook niet echt een supergeweldige aflevering, maar... iedere aflevering zonder Rick is een +1.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Carl ís een pubertje en Rick heeft net zijn vrouw en nu ook zijn dochter verloren. De mensen die hij beloofd had veilig te houden zijn allemaal dood, vermist of beide. Hij is compleet lens geslagen door de Governor. Als je liever een Rambo-type hebt dat gevoelloos op de oude voet verdergaat kijk je gewoon naar de verkeerde serie.mike0001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:55:
Rick en Carl zijn inderdaad wel een beetje vervelend geworden de afgelopen afleveringen. Rick praat onverstaanbaar zacht en zielig alsof hij elk moment kan gaan janken en in zijn broek zit te poepen. Carl is een mateloos irritant kut pubertje
QFTNMe schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
[...]
Carl ís een pubertje en Rick heeft net zijn vrouw en nu ook zijn dochter verloren. De mensen die hij beloofd had veilig te houden zijn allemaal dood, vermist of beide. Hij is compleet lens geslagen door de Governor. Als je liever een Rambo-type hebt dat gevoelloos op de oude voet verdergaat kijk je gewoon naar de verkeerde serie.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Wel getriggerd om eens die comics te gaan lezen op me ipad ofzo, leuk!
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.