[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

En in de eerste aflevering zit Carl lekker chocoladepudding te eten op een dakje dat al een anderhalf jaar op een kast staat. Zelfs niet in een koelkast. Lekker!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
DarthDavy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:22:
En in de eerste aflevering zit Carl lekker chocoladepudding te eten op een dakje dat al een anderhalf jaar op een kast staat. Zelfs niet in een koelkast. Lekker!
Waarom iemand uberhaupt een 5 liter blik houdbare pudding heeft is een ander verhaal.
Ingeblikt voedsel is gemakkelijk min een jaar houdbaar aangezien het hitte behandeld is en luchtdicht gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Het verbaast me wel een beetje dat er geen ontmoetingspunt was afgesproken mocht alles misgaan, die inval van de Governor kwam nou niet bepaalt als een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Het verbaast mij al een aantal seizoenen dat ze geen speren en schilden zijn gaan gebruiken maar blijven kutten met kleine messen waardoor ze erg dichtbij de walker moeten komen of verdedigingswallen maken van 1,5 meter hoog. Ik heb namelijk nog geen springende of klimmende walker gezien.

Je kan toch met een groepje met speren en schilden in een linie gaan staan zoals de vroegere romeinen of spartanen en zo alle tegemoet komende walker neersteken?

Dit lijkt mij zo een makkelijke en effectieve oplossing maar ik zal wel wat over het hoofd zien of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Wat ik nog steeds een beetje vreemd vond is dat stukje van het gevecht op die wc met Rick.
niemand hoorde wat? Terwijl alles om ging en weet ik veel wat.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen deze afleveringen als langzaam of sloom bestempelen. Verschillende characters zijn in ontwikkeling:

Rick: probeert geen vriend meer te zijn van Carl maar een vader.

Carl: Ondanks de rotte wereld heeft hij toch nog een beetje kind in zich, en gevoelens. Blijkt toch wel uit de gesprekken met Michonne.

Michonne: waar je meer over haar achtergrond te weten komt, met haar kind en vriend/broer. Ook zij heeft gevoelens, ondanks dat ze normaal ijskoud is.

Glenn: die standvastig blijft om Maggie te vinden. De wereld redden <-> Maggie redden. Hij kiest toch voor de vrouw

Tara: die door de slechte dingen die ze heeft gedaan ( geloven in de Governor) wil ze het nu weer goed maken met Glenn door hem te volgen.

Eugene: wie niet sterk is ( of kan richten op Walkers), moet slim zijn ( ''I'm smarter than you are'' (tegen Abraham)). Ik betwijfel overigens of Eugene echt de cure of oorzaak heeft. Ik denk gewoon dat hij zichzelf wil veiligstellen.

Abraham: goed gelovig, maar loyaal ( aan Eugene in dit geval), maar ik verwacht dus ook naar Glenn ( en de rest die ze gagarendeerd gaan tegen komen).

Rosita: Tjah, twee zinnen gesproken. 'Is this yours?' en 'Where else do we have to go'? (oid). Hier is dus niet echt veel uit op te maken :).

Dus ik vind dit zeker interessante afleveringen. Daarnaast vond ik het stuk van Rick in het huis ook spannend! Ik kan niet zeggen dat dit slechte afleveringen zijn. Eerder stukken beter!

Ik denk overigens dat alle groepjes bij elkaar komen op het treinspoor. 2/4 groepen zitten al op het spoor. Met nog 5 afleveringen lijkt me dit zeker te doen. De laatste (twee?) afleveringen staan natuurlijk in het teken van de nieuwe badguy.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TheJason schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:38:
Het verbaast mij al een aantal seizoenen dat ze geen speren en schilden zijn gaan gebruiken maar blijven kutten met kleine messen waardoor ze erg dichtbij de walker moeten komen of verdedigingswallen maken van 1,5 meter hoog. Ik heb namelijk nog geen springende of klimmende walker gezien.

Je kan toch met een groepje met speren en schilden in een linie gaan staan zoals de vroegere romeinen of spartanen en zo alle tegemoet komende walker neersteken?

Dit lijkt mij zo een makkelijke en effectieve oplossing maar ik zal wel wat over het hoofd zien of niet?
Inderdaad ja. Daarbij had ik al een motorzaak opgezocht, als iedereen (ook leuk i.c.m. de dames) even een goed leren motorpak aantrekt is je hele lichaam zo ongeveer al beschermd (+helm voor hoofd?). Beste vent als je door zo'n pak heen kunt bijten :D. Dan kun je in ieder geval vrij gerust gebieden / gebouwen uitkammen. Als er dan toch een 'zombie-verrassings-aanval' is heb je in ieder geval een paar kansen extra.

Edit: Ik zie ze al allemaal in zulke pakken lopen 8). Óf gewoon die riot suits natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 25-02-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Razr schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:49:
[...]

Inderdaad ja. Daarbij had ik al een motorzaak opgezocht, als iedereen (ook leuk i.c.m. de dames) even een goed leren motorpak aantrekt is je hele lichaam zo ongeveer al beschermd (+helm voor hoofd?). Beste vent als je door zo'n pak heen kunt bijten :D. Dan kun je in ieder geval vrij gerust gebieden / gebouwen uitkammen. Als er dan toch een 'zombie-verrassings-aanval' is heb je in ieder geval een paar kansen extra.

Edit: Ik zie ze al allemaal in zulke pakken lopen 8). Óf gewoon die riot suits natuurlijk.
Dat kan toch niet?! In de serie schijnt altijd de zon.. Je denkt toch niet dat iedereen dan in zo'n motorpak gaat rondlopen? Lekker korte mouwtjes en korte broek! Een beetje kleur zou sommige personages wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Fruitschaal schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Dat kan toch niet?! In de serie schijnt altijd de zon.. Je denkt toch niet dat iedereen dan in zo'n motorpak gaat rondlopen? Lekker korte mouwtjes en korte broek! Een beetje kleur zou sommige personages wonderen doen.
Haha, het was ook meer voor als je je 'safe zone' verlaat. Dus opzoek gaat naar eten, wat nieuw gebied gaat verkennen o.i.d. Als je een relatief veilig / afgebakend gebied hebt hoef je natuurlijk niet in dat pak te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

TheJason schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:38:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_2Uh-Ue7EpK8/SRVSVnJ6dcI/AAAAAAAAABI/yXqjqO_N2OE/S1600-R/300-movie03.jpg

:P
Razr schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:31:
[...]

Haha, het was ook meer voor als je je 'safe zone' verlaat. Dus opzoek gaat naar eten, wat nieuw gebied gaat verkennen o.i.d. Als je een relatief veilig / afgebakend gebied hebt hoef je natuurlijk niet in dat pak te gaan lopen.
Leren jas, leren broek met hoge laarzen en je komt volgens mij al een heel eind.

[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 25-02-2014 12:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Denzis schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:38:
Wat ik nog steeds een beetje vreemd vond is dat stukje van het gevecht op die wc met Rick.
niemand hoorde wat? Terwijl alles om ging en weet ik veel wat.
...of dat hij per sé onder het bed vandaan moest kruipen aan de kant waar de voet van de slapende persoon hing.... of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam.... of dat hij na de ontsnapping uit het huis in plaats van de plek snel te verlaten, in de buurt van het huis bleef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

haribold schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:13:
of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam....
Dat was juist een slimme zet, hij liet een lijk achter in de badkamer, had hij de deur op slot gelaten dan zou er niets boeiende gebeuren. Door de deur open te zetten was de kans aanwezig dat hij als Walker zijn groep zou gaan aanvallen, wat hij ook deed, waardoor Rick gemakkelijk ongezien weg kon rennen ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
[...]
...of dat hij per sé onder het bed vandaan moest kruipen aan de kant waar de voet van de slapende persoon hing.... of dat hij de wc-deur weer van het slot deed toen hij ontsnapte via het raam.... of dat hij na de ontsnapping uit het huis in plaats van de plek snel te verlaten, in de buurt van het huis bleef....
Voor de eerste geef ik je gelijk. De tweede heeft Spike-Wolf antwoord op gegeven. Hij bleef natuurlijk wachten omdat Michonne en Carl nog terug moesten komen van eten verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]
De kant met de voet was die uit het zicht van de trap (toch?), al leek het er erg op dat er niet meer in het script stond dan "Rick moet moeilijk doen, want voet hangt in de weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
Je kreeg als kijker 3 kanten te zien:
1. De kant waar de voet zichtbaar was
2. De kant waar die kerel dood (?) lag
3. De kant waar Rick zelf onder het bed ging

Optie 1 en 2 waren dus een beetje onhandig, hij had dus het best optie 3 kunnen doen.
Maar daarbij was hij makkelijker zichtbaar voor de mensen die vanaf de trap naar boven komen.
Dus opzich kan ik zijn keus wel begrijpen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had toch de indruk dat ze aan het eind "stop her", "kill her" riepen, wat impliceert dat de walker een vrouw was. Bovendien zou ik er als Rick niet vanuit gaan dat iemand binnen een paar minuten na zijn dood in een walker verandert, nog even los van de vraag of die kerel wel dood was en niet gewoon bewusteloos. En als hij ongezien wilde wegkomen, dan was het veel logischer om de tuin ergens aan de achterkant te verlaten en niet via de voorkant langs de veranda. Er was zichtbaar genoeg beschutting in en om de tuin.

Dat hij zichtbaar zou zijn voor mensen die de trap opkwamen, lijkt me geen probleem. Het was immers duidelijk hoorbaar wanneer iemand de trap vanaf beneden opkwam, dus genoeg tijd om weer onder het bed te kruipen.

Nu is dit wel op alle slakken zout leggen. Maar dat is alleen vanuit de frustratie dat de serie de kant op gaat van domme beslissingen en onlogische gebeurtenissen om het script maar lopende te houden en het kijkerspubliek uit te breiden door de serie te versimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
haribold schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:37:
Ik had toch de indruk dat ze aan het eind "stop her", "kill her" riepen, wat impliceert dat de walker een vrouw was. Bovendien zou ik er als Rick niet vanuit gaan dat iemand binnen een paar minuten na zijn dood in een walker verandert, nog even los van de vraag of die kerel wel dood was en niet gewoon bewusteloos. En als hij ongezien wilde wegkomen, dan was het veel logischer om de tuin ergens aan de achterkant te verlaten en niet via de voorkant langs de veranda. Er was zichtbaar genoeg beschutting in en om de tuin.

Dat hij zichtbaar zou zijn voor mensen die de trap opkwamen, lijkt me geen probleem. Het was immers duidelijk hoorbaar wanneer iemand de trap vanaf beneden opkwam, dus genoeg tijd om weer onder het bed te kruipen.

Nu is dit wel op alle slakken zout leggen. Maar dat is alleen vanuit de frustratie dat de serie de kant op gaat van domme beslissingen en onlogische gebeurtenissen om het script maar lopende te houden en het kijkerspubliek uit te breiden door de serie te versimpelen.
Tsja ze moeten iets, als ze de comics te strak gaan volgen halen ze die volgend seizoen al in. Ben sowieso wel benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

Zo is bijv. van Game of Thrones bekend dat de schrijver de major plot details bekend maakt bij de makers van de serie zodra de serie de boeken gaat inhalen, maar dat hij niet het hele verhaal gaat voorkauwen. Bij GoT gaan we dus straks grotere verschillen zien tussen boek/serie.

Ik hoop dat ze met TWD ook die kant op gaan en gewoon voor durven te lopen met de serie, en dat ze niet eindeloos de boel gaan rekken om de comic maar niet in te halen. Als ze wel gaan rekken ben ik bang dat binnen 2 seizoenen de stekker eruit wordt getrokken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Spike_wolf schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Dat was juist een slimme zet, hij liet een lijk achter in de badkamer, had hij de deur op slot gelaten dan zou er niets boeiende gebeuren. Door de deur open te zetten was de kans aanwezig dat hij als Walker zijn groep zou gaan aanvallen, wat hij ook deed, waardoor Rick gemakkelijk ongezien weg kon rennen ;)
Ik dacht nog "waarom laat hij de deur open", dit had ik er eigenlijk helemaal niet achter gezocht.
Toch handig dat ik hier nog een beetje mee lees.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
XyritZz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:54:
[...]

Tsja ze moeten iets, als ze de comics te strak gaan volgen halen ze die volgend seizoen al in. Ben sowieso wel benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

Zo is bijv. van Game of Thrones bekend dat de schrijver de major plot details bekend maakt bij de makers van de serie zodra de serie de boeken gaat inhalen, maar dat hij niet het hele verhaal gaat voorkauwen. Bij GoT gaan we dus straks grotere verschillen zien tussen boek/serie.

Ik hoop dat ze met TWD ook die kant op gaan en gewoon voor durven te lopen met de serie, en dat ze niet eindeloos de boel gaan rekken om de comic maar niet in te halen. Als ze wel gaan rekken ben ik bang dat binnen 2 seizoenen de stekker eruit wordt getrokken.
Was het niet zo dat het trio (Abraham, Eugene en Rosita ) in de comic al bij de boerderij van Hershell met de groep kennis maakte? Nu zit er toch een flinke tijd tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fruitschaal schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:26:
[...]

Was het niet zo dat het trio (Abraham, Eugene en Rosita ) in de comic al bij de boerderij van Hershell met de groep kennis maakte? Nu zit er toch een flinke tijd tussen.
Ik heb ze nog niet gezien en ik ben met de comics al ver voorbij de farm. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
NMe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Ik heb ze nog niet gezien en ik ben met de comics al ver voorbij de farm. :P
Ze komen er wel bij op Hershells Farm volgens mij; ze komen die boerderij toevallig tegen terwijl ze op zoek zijn naar voedsel en worden bijna neergeschoten door Andrea met d'r sniper als ik me niet vergis. Volgens mij leren ze van Abraham en z'n groepje ook over het hele concept van herds, grote groepen zombies die de verdediging die de boerderij heeft met gemak kunnen vernietigen.

Edit: Je hebt gelijk, in de comic gaan ze nog een keer terug naar de farm (vlak na de aanval op de gevangenis) en dat is het moment dat ze Abraham ontmoeten. Kan veilig zonder spoiler tag, want in de serie is die hele farm al lang vernietigd door een herd.

[ Voor 18% gewijzigd door XyritZz op 25-02-2014 15:48 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben erg benieuwd wat Rick, Carl, Michonne, Tyreese, Carol, de 2 zusjes en lil asskicker gaan tegenkomen in Terminus, waar die spoorwegen naartoe leiden. Geruchten gaan dat dit de Sanctuary is uit de comics.

spoiler:
En dan komen we dus die netelige dame tegen en die man van haar.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Zeror schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:57:
Ik ben erg benieuwd wat Rick, Carl, Michonne, Tyreese, Carol, de 2 zusjes en lil asskicker gaan tegenkomen in Terminus, waar die spoorwegen naartoe leiden. Geruchten gaan dat dit de Sanctuary is uit de comics.

spoiler:
spoiler:
Maar dan slaan ze best veel over, in elk geval hun eerste eigen stadje

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik vond de scene met die wetenschapper die in het wilde weg begint te schieten, nadat ie tergend lang doet over het vuurklaar maken van de m16 o.i.d., tenenkrommend...
Natuurlijk schiet ie vol in de truck, sloeg echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:26:
Ik vond de scene met die wetenschapper die in het wilde weg begint te schieten, nadat ie tergend lang doet over het vuurklaar maken van de m16 o.i.d., tenenkrommend...
Natuurlijk schiet ie vol in de truck, sloeg echt nergens op.
Dat hij na anderhalf jaar no niet weet hoe hij met een vuurwapen om moet gaan is wel wazig. Ook dat hij toevallig de benzine tank raakt is wel knap, zeker na dat verhaal van Abraham over wat dat ding allemaal kan hebben zonder kapot te gaan.... wat het wel zou verklaren is als hij met opzet op die tank geschoten heeft...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Spooksel

Spooksel!

Dat vond ik ook wel wat sneu idd, zeker hoe lang die ook stond te klooien met dat ding. En zijn eerste volley schiet hij daarna al die zombies in hun torso... like, wtf? :D

Je zou denken dat, als ie toch zo belangrijk is, dat ze hem wel wat basic wapentraining geven :S En ook gelijk even vertellen dat ie op het hoofd moet schieten enzo =/

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Ik denk wel dat dit duidelijk moet maken dat Eugene afhankelijk is van Abraham ( en de rest van de groep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Zeror schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:57:

spoiler:
Dat hoop ik niet.

spoiler:
Dan missen we namelijk sowieso hun "perfecte" dorpje met mooie grote woningen, waarvan ze pas na een paar dagen achter komen dat het best vol zit met walkers. Hoewel dat in de comic midden in de winter is, waardoor de walkers minder actief zijn.

Daarnaast wil ik wel graag ook dat ze dat groepje kannibalen tegen komen in de serie, daar kunnen ze best wat leuks mee doen. Die netelige dame komen ze overigens pas tegen nadat ze Hilltop al hebben gevonden als ik me niet vergis (eerst is nog onduidelijk waarom iedereen daar zo bang is toch?). Dat zie ik ze niet in een half seizoen proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

spoiler:
Bedoel je nou dat 'perfecte dorpje' wat ze in de comics tegenkomen nog voor de gevangenis? Dat mini-wijkje huizen met die stenen muur dr omheen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Spooksel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:32:
spoiler:
Bedoel je nou dat 'perfecte dorpje' wat ze in de comics tegenkomen nog voor de gevangenis? Dat mini-wijkje huizen met die stenen muur dr omheen enzo?
spoiler:
Zit dat nog voor de gevangenis? Damn, dan ben ik wel heel erg mis met m'n timeline :). Moet maar weer eens opnieuw beginnen in de comics denk ik.

Ik bedoel in ieder geval dat dorpje waarvan ze zelf denken dat ze de perfecte plek hebben gevonden, en zodra ze binnen staan dondert er een hoop sneeuw van een bord af en kun je nog net op dat bord zien staan dat het een waarschuwing is voor de vele walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

spoiler:
Ja ok, dan clearen ze het eerste huis en daar overnachten ze dan. De volgende dag willen ze in teams de andere huizen gaan doorzoeken/clearen en dan komen ze er idd achter dat het echt totaal infested is en verliezen ze Donna, de vrouw van Alan/moeder van die tweeling. Maargoed, in de comics zit dat inderdaad nog ruimschoots voor de gevangenis en (ik weet het niet heel zeker meer) ook nog voordat ze Hershel ontmoeten zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Wat verwachten we eigenlijk van Daryl en Beth komende aflevering?

spoiler:
In het voorstukje is te zien dat ze in een benauwde situatie zitten. Daryl zit niet in de comic, dus daar kan iedereen over mee speculeren.

Ik verwacht dat een van de twee gewond raakt, voorkeur heeft Daryl ( weer eens iets anders).. Ze overleven het natuurlijk wel allebei en komen op 'het' spoor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Spooksel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:38:
spoiler:
Ja ok, dan clearen ze het eerste huis en daar overnachten ze dan. De volgende dag willen ze in teams de andere huizen gaan doorzoeken/clearen en dan komen ze er idd achter dat het echt totaal infested is en verliezen ze Donna, de vrouw van Alan/moeder van die tweeling. Maargoed, in de comics zit dat inderdaad nog ruimschoots voor de gevangenis en (ik weet het niet heel zeker meer) ook nog voordat ze Hershel ontmoeten zelfs.
spoiler:
Grappig, dat ik er zo naast zit dan :). Dacht echt dat dat in de reis na de gevangenis kwam ipv er voor.

Ben overigens wel benieuwd hoe ze het stuk met de kannibalen gaan oplossen en of het überhaupt wel aan bod komt in de serie. Ik heb dat in de comic wel gezien als een belangrijk moment voor Rick, omdat ze zo extreem wreed om gaan met hun vijand.

Aan de andere kant is dat in de comic de plek waar ze Dale verliezen, en speelt ook Andrea hier een belangrijke rol als back-up van Rick als hij de kannibalen "alleen" benaderd. Beiden zijn er in de serie al lang niet meer bij, dus hoe moet dat dan weer gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

*Moet niet klikken op spoilers* :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Haha geldt ook voor mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Spooksel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:38:
spoiler:
Voor zover ik het me kan herinneren uit de comics in grote lijnen:
spoiler:
1. Rick wordt gered door een man en zijn zoontje. Het zoontje heet Duane, naar de hoofdpersoon uit de film Night of the living dead. Later in de serie (zowel de comic als de tv serie) komt Rick de man nog eens tegen. In de comic blijft hij langer bij Rick maar op tv blijft hij in het dorp voorzien van al die vallen.
2. Er komen meer mensen bij (één van de eersten is Glenn) en Rick schiet zijn oude collega dood.
3. Ze komen bij de boerderij van Hershell. Hershell heeft familie in de schuur die walkers zijn geworden. Glenn en Maggie ontmoeten elkaar hier.
4. De walkers breken uit de schuur en er gaat vanalles mis. De groep trekt verder het land in. Onderweg ontmoeten ze Tyrese en Michonne
5. Ze komen bij de gevangenis, daar zijn nog drie gevangenen aanwezig. Eén van de gevangenen blijkt een moordende pedo te zijn en nadat de tweeling van Carol is verkracht en onthoofd komen ze de Governor tegen.
6. Na een aanval van de Governor waarbij Lori en de baby worden doodgeschoten verlaten ze de gevangenis en komen ze in een gated community. Nadat ze alle walkers hebben opgeruimd is dat hun eerste "paradijs".
7. Tijdens deze periode wordt Carl ontvoerd en Rick en Abraham gaan hem zoeken. Ze worden echter ook gevangen door de ontvoerders maar net voordat ze Carl wat aan kunnen doen kan Rick, samen met Abraham, hier een stokje voor steken.
8. Eugene blijkt ondertussen een lamme zak te zijn die alles bij elkaar verzonnen heeft.
9. Ze komen andere groepen tegen die in contact staan met een nog groter netwerk van overlevenden. Dit netwerk wordt gerund door Negan en de nogal gemene dame.
10. Glenn bezwijkt aan de avances van de gemene dame en laat Maggie achter.
11. Carl besluit om Negan een lesje te leren.

Dingen die anders lopen in de comic:
Rick verliest zijn rechterhand. Dale blijft veel langer leven en krijgt een relatie met Andrea. Andrea is niet zo'n zeikwijf maar schopt serieus kont met haar schietkwaliteiten. Rick en Carol (die veel jonger is in de comic) krijgen een fling. Later krijgt Rick wat met Andrea. De Governor verkracht Michonne, Andrea blijft hier buiten. Lori en de baby worden doodgeschoten tijdens de aanval van de Governor op de gevangenis. Er gaan sowieso véél meer kinderen dood. Tyrese is veel meer badass (slacht in zijn eentje een hele gymzaal vol walkers af. Met slechts een hamer 8-) . Rick loopt lang rond met een telefoon waarmee hij met Lori praat. Daryl en zijn broer komen in het geheel niet voor. Er zijn veel meer characters in de comic die maar een kleine rol hebben maar toch bij de groep horen.

Dit is wat ik me kan herinneren. Als je het echt wil weten moet ik de comics even erbij pakken :P

Maar ik vind het juist leuk dat het niet hetzelfde is als in de comic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die stapels spoilers zijn ook niet irritant voor het volgen van een discussie verder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik lees de spoilers wel met plezier trouwens, ik lees de comic niet maar vind het wel leuk om te lezen hoe het daar een beetje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:04
Zijn die comics ook toevallig ergens online te vinden/lezen?

Ben wel erg nieuwsgierig nu door al die verhalen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

HansAnders07 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:15:

Je kunt ze online prima als losse issues, trade paperbacks of hard cover edities bestellen bij verschillende comic shops.
Digitale versies kun je ook aanschaffen in de Comixology app voor iOS, Android, Kindle Fire en Windows 8.

Let er wel op dat je alleen aan digitale edities al ruim 250 dollar kwijt bent als je ze allemaal wil hebben. Papieren versies gaan je uiteraard nog een schep meer kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 25-02-2014 20:31 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
HansAnders07 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:15:

Ze zijn ook wel te vinden als e-books. Zoek en gij zult vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:40:
Ik lees de spoilers wel met plezier trouwens, ik lees de comic niet maar vind het wel leuk om te lezen hoe het daar een beetje gaat.
De comics zijn zeer leuk als je nog eens op vakantie gaat en wat leesvoer mee wilt nemen ;). Vind persoonlijk de comic nog steeds beter dan de serie, in de serie heb ik altijd het gevoel dat de main characters redelijk safe zijn (hoewel dit misschien komt doordat ik de verhaallijn van de comic weet, en dus ook ongeveer weet wie er wanneer verdwijnt). In de comic is het soms letterlijk de ene pagina niets aan de hand, en de volgende pagina een main character dood.

Daarnaast is de comic ook gewoon zeer grof. Michonne die verkracht wordt door the Governor (en ja, daar heeft de comic ook een shitstorm aan kritiek op gekregen omdat het in de USA gevoelig lag omdat Michonne een donkere huidskleur heeft) en de wraak die ze neemt is ook behoorlijk extreem. The Governor verliest daar een arm, oog en geslachtsdeel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Haha, ja dat was wel een bruut stukje in de comics :D Dat ie ook met zijn ballen zit vastgespijkerd op de plank waar ie op zit... maw, opstaan = auw auw auw :P

Dan komt ie er in de serie er nog wel 'makkelijk' vanaf :D

[ Voor 16% gewijzigd door Spooksel op 26-02-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha wat bruut zeg, heb er wel eens aan gedacht te beginnen maar nooit echt gedaan.
Werd me een beetje te prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

NMe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:16:
[...]

Die stapels spoilers zijn ook niet irritant voor het volgen van een discussie verder. 8)7
Totaal niet :Y)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58
Weet niet of dit thuis hoort in een spoiler tag, but here goes;

spoiler:
Ik vond het wel een flinke tegenvaller dat Judith (lil' Asskicker) het overleeft heeft. Het had wel iets bruuts dat ze opgevreten zou zijn. Toen de eerste scène met Tyresse ná de prison battle kwam, voeld ik hem al aankomen omdat je alleen z'n rug in beeld had en duidelijk kon zien dat hij iets, of in dit geval iemand, vast had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

CuBras schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:14:
Weet niet of dit thuis hoort in een spoiler tag, but here goes;

spoiler:
Ik vond het wel een flinke tegenvaller dat Judith (lil' Asskicker) het overleeft heeft. Het had wel iets bruuts dat ze opgevreten zou zijn. Toen de eerste scène met Tyresse ná de prison battle kwam, voeld ik hem al aankomen omdat je alleen z'n rug in beeld had en duidelijk kon zien dat hij iets, of in dit geval iemand, vast had...
Kijk is onderaan het topic:

Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58
Afvalzak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:16:
[...]

Kijk is onderaan het topic:

Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
.. En er staat ook dat het niet noodzakelijk is, dus er is ruimte voor discussie ;)
Wil niet het eventuele 'schokje' wegnemen voor sommigen die onbesuisd mee lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

CuBras schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:18:
[...]

.. En er staat ook dat het niet noodzakelijk is, dus er is ruimte voor discussie ;)
Wil niet het eventuele 'schokje' wegnemen voor sommigen die onbesuisd mee lezen :)
Mwah, ik zou het niet doen.
Het probleem met TWD is dat de spoilers in het topic eigenlijk alleen over de comics gaan. Dus als je een serie ding beschrijft in een spoiler zullen mensen die de comics niet lezen (zoals ik) de spoiler waarschijnlijk niet aanklikken.

Mensen die de serie nog moeten zien/achterlopen weten als het goed is waar ze aan toe zijn als ze hier langs komen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Plus, anders kan je alles wel in een spoiler zetten, omdat mensen de wellicht nog niet eens zijn begonnen aan dit seizoen. Dan kan je eigenlijk net zo goed het hele topic spoileren, wat het in feite ook is en daarom dus ook
Afvalzak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:23:
[...] Mensen die de serie nog moeten zien/achterlopen weten als het goed is waar ze aan toe zijn als ze hier langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

XyritZz schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:57:
[...]
Daarnaast is de comic ook gewoon zeer grof. Michonne die verkracht wordt door the Governor (en ja, daar heeft de comic ook een shitstorm aan kritiek op gekregen omdat het in de USA gevoelig lag omdat Michonne een donkere huidskleur heeft) en de wraak die ze neemt is ook behoorlijk extreem. The Governor verliest daar een arm, oog en geslachtsdeel ;).
Volgens mij behoudt hij wel zijn geslachtsdeel, maar daarentegen lepelt ze hem wel op een plek waar de zon normaal gesproken nooit schijnt en leren we kort daarop de ware reden waarom de Governor zijn ooglapje draagt...(comic 33, pagina 13-15)

Zelden zulk grof en sadistisch geweld toegepast gezien... ik stond echt een poosje paf toen ik dat in de comic zag en kon het een tijdje niet geloven. Als je dat vergelijkt met wat er op TV werd getoond, dan is dat ongeveer het vergelijken van een T-Bone steak met een vegetarisch plakje ham.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Grof geweld kenden ze in de strips Lucifera en Wallestein uit de jaren '70 anders ook wel hoor. >:)

"When you grow up your heart dies"

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
The_Sukkel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:11:
[...]

Volgens mij behoudt hij wel zijn geslachtsdeel, maar daarentegen lepelt ze hem wel op een plek waar de zon normaal gesproken nooit schijnt en leren we kort daarop de ware reden waarom de Governor zijn ooglapje draagt...(comic 33, pagina 13-15)

Zelden zulk grof en sadistisch geweld toegepast gezien... ik stond echt een poosje paf toen ik dat in de comic zag en kon het een tijdje niet geloven. Als je dat vergelijkt met wat er op TV werd getoond, dan is dat ongeveer het vergelijken van een T-Bone steak met een vegetarisch plakje ham.
In welke episode van de comic is dat?
Sorry, niet goed gelezen.....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Afvalzak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:23:
[...]

Het probleem met TWD is dat de spoilers in het topic eigenlijk alleen over de comics gaan. Dus als je een serie ding beschrijft in een spoiler zullen mensen die de comics niet lezen (zoals ik) de spoiler waarschijnlijk niet aanklikken.

Mensen die de serie nog moeten zien/achterlopen weten als het goed is waar ze aan toe zijn als ze hier langs komen.
Wat mij betreft is het tijd de TWD TV serie en de TWD comic serie te splitsen in aparte topics.
Ik lees de comics niet en ben niet geïnteresseerd in posts hierover (spoilered of niet). Dit topic zou wat mij betreft alleen over de TV serie moeten gaan.

Wie is voor?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik denk niet dat er veel animo is voor een comic topic, alles wat hier over de comics besproken wordt is al reactie op de TV serie en posts hier. Dan zou dat topic bestaan uit quotes uit dit topic welke vervolgens nooit gezien worden door de originele poster, dat wordt een nogal nutteloos topic dat niet veel gebruikt zal worden denk ik.

Humankind… be both.

• Donstil
  • Niet online
Xymox schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:00:
[...]

Wat mij betreft is het tijd de TWD TV serie en de TWD comic serie te splitsen in aparte topics.
Ik lees de comics niet en ben niet geïnteresseerd in posts hierover (spoilered of niet). Dit topic zou wat mij betreft alleen over de TV serie moeten gaan.

Wie is voor?
Ik niet, vind de comic referenties wel leuk.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind comic references ook wel leuk maar ik ben het eigenlijk wel een beetje beu dat de comics gespoild worden zonder spoiler tags "omdat de serie al voorbij dat punt is". Ik ben in de comics nog niet bij met de serie en ik baal eigenlijk behoorlijk van het lezen van sommige spoilers hier...

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

Dan maken we toch de volgende topics?:

1. TWD alles gespoiled (serie, comic, boeken, webcontent)
2. TWD alleen TVserie
3. TWD alleen comic
4. TWD alleen TVserie en comic
5. TWD TVserie alles en comic tot waar NMe is.
6. TWD niks.

Wie start ze?
Zijn we van die terugkerende 'discussie' af :(

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

NMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:27:
Ik ben in de comics nog niet bij met de serie en ik baal eigenlijk behoorlijk van het lezen van sommige spoilers hier...
Een spoiler is er juist voor dat je bepaalde dingen niet hoeft te lezen. Dat er dan toch op klikt is dan je eigen schuld eigenlijk.

Maar misschien als mensen voortaan gewoon even kleine vermelding erbij gaan plaatsen. Zoals op deze manier:
code:
1
[spoiler=over de comic]Testspoiler[/spoiler]

spoiler: over de comic
Testspoiler

Dan weet je vooraf tenminste of je een spoiler wilt lezen of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 27-02-2014 18:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:12:
[...]

Een spoiler is er juist voor dat je bepaalde dingen niet hoeft te lezen. Dat er dan toch op klikt is dan je eigen schuld eigenlijk.
Ik heb het niet over spoilertags, ik heb het over spoilers zonder tags. Bijvoorbeeld XyritZz in "[Serie] The Walking Dead" of The_Sukkel in "[Serie] The Walking Dead" hier vlak boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Mij maakt het niet uit of er gespoiled wordt, maar ik kan het begrijpen.. Neem het initiatief ;)

Weet iemand trouwens iets af van de spin-offs van de Walking Dead? Laatst iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
NMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:16:
[...]

Ik heb het niet over spoilertags, ik heb het over spoilers zonder tags. Bijvoorbeeld XyritZz in "[Serie] The Walking Dead" of The_Sukkel in "[Serie] The Walking Dead" hier vlak boven.
My bad, zal het in het vervolg beter op letten :).

Ben er overigens geen voorstander van serie/comic topics te splitsen. Meeste wat hier over de comics wordt toegevoegd gaat juist over de verschillen met de serie, en hoe een stuk dat net is uitgezonden in de serie anders is aangepakt plus wat speculatie over hoe de serie verder zal gaan. Trek de topics los, en het comic topic zal denk ik nooit heel actief worden.

Ik hoop overigens dat ze in de serie nog eens wat meer achtergrond gaan laten zien van sommige characters, van Michonne zien we af en toe wel iets van wat ze heeft meegemaakt maar ik zou dat ook wel graag van meerdere characters willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

En ik heb nog wel geprobeerd zo min mogelijk te verklappen... :o

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Voor die splitsing is juist wel gekozen in het GoT topic. Ik ben daar ook bij TWD wel een voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Ja en bij GoT is het boeken topic nou niet zo spannend. Wat valt er nou te discussiëren over de walking dead comics op zich? Dat is alleen interessant ten opzichte van de TV serie dus dat is alleen op z'n plaats bij het TV topic, anders krijg je 2 dooie topics want niemand gaat eerst z'n normale bevindingen hier posten en dan ook nog is ten opzichte van de comics in het afgesplitst topic.

Dus ik zeg, lekker hier houden alleen even opletten dat je alles wat je over de comics zegt ten opzichte van de toekomst tussen spoiler tags staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

WimPliers schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:57:
Ja en bij GoT is het boeken topic nou niet zo spannend. Wat valt er nou te discussiëren over de walking dead comics op zich? Dat is alleen interessant ten opzichte van de TV serie dus dat is alleen op z'n plaats bij het TV topic, anders krijg je 2 dooie topics want niemand gaat eerst z'n normale bevindingen hier posten en dan ook nog is ten opzichte van de comics in het afgesplitst topic.

Dus ik zeg, lekker hier houden alleen even opletten dat je alles wat je over de comics zegt ten opzichte van de toekomst tussen spoiler tags staat.
Dat is eigenlijk een hele rare situatie ... Want hier blijkt dat men maar al te graag praat over de comics (getuige vorige pagina(s)), maar een comic topic niet ... Zoals ik al eens eerder gezegd heb, voelt het meer als E-peen om even te laten zien hoeveel meer iemand wel niet weet dan de serie kijker e.d.

Maargoed, dit is altijd een grijze zone wanneer en wat waar hoort ... (al vind ik het vrij duidelijk, geen spoiler als uitzending uitgezonden is, comics altijd spoiler in tv-serie topic en geen hele pagina's zwarte spoiler omdat men het nodig vind hier de comics te bespreken).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Uh oh, een character development aflevering...
Uh oh

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik vond deze aflevering juist best sterk ;) Ik heb wel wat meer sympathie gekregen voor Daryl dan ik voorheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik ook, de serie draait immers om de personages, niet om de walkers. Maar om de een of andere manier begint iedereen (hier en elders op het net) altijd te schreeuwen bij dit soort afleveringen :P

Het is wel tof dat we nu eindelijk weten wat Daryl nou daadwerkelijk deed voor dit alles begon... niets dus :P Als een nietsnut een beetje achter z'n broer aan zwerven.
De zombie apocalypse is eigenlijk het beste wat hem ooit is overkomen, daardoor is hij eindelijk werkelijk wat gaan doen en waard geworden.
De alcohol moet hij verder maar wel vanaf blijven... That's one mean drunk redneck :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Spike_wolf schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:50:
[....] Het is wel tof dat we nu eindelijk weten wat Daryl nou daadwerkelijk deed voor dit alles begon... niets dus :P Als een nietsnut een beetje achter z'n broer aan zwerven.[...]
Was dit eigenlijk niet al lang duidelijk?
Rednecks was al duidelijk en nog van de super discriminerende soort ook. Tuig was ook al duidelijk met zo'n broer, zijn houding en die vrienden van ze in het begin. Dat ze gewend waren van het land te leven was ook al duidelijk met die skills van hem. En dat soort mensen zitten uiteindelijk altijd in de gevangenis of daarbuiten tuig te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Vond dit inderdaad een van de sterkere afleveringen van de afgelopen tijd.

Vraagje trouwens: Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen nu en toen rick wakker werd in het ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:17:
[...]

Was dit eigenlijk niet al lang duidelijk?
Tot nu toe hebben we alleen kunnen gissen hoe zijn leven ongeveer in elkaar zat. Maar hij had voor ons net zo goed als een bouncer of barman kunnen werken, of gevangenisbewaarder zoals Beth dacht :P
Dat zijn jeugd bagger was en hij een redneck was/is was natuurlijk helemaal duidelijk, maar als je zou zeggen dat hij een of andere special forces gozer geweest is zou ik daar ook niet heel vreemd van opgekeken hebben.
Twylight schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:02:
Vond dit inderdaad een van de sterkere afleveringen van de afgelopen tijd.

Vraagje trouwens: Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen nu en toen rick wakker werd in het ziekenhuis?
Ongeveer anderhalf jaar.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Deze aflevering in 1 woord: BORING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind deze aflevering ook wel sterk eigenlijk, alleen de acteur achter Daryl kan toch niet echt geweldig acteren. Als hij niets zegt en een beetje moord komt hij er wel mee weg maar dat stukje bij die boom waar hij even "emotioneel schreeuwde" was toch wel erg slecht :p

Ik vind die afleveringen "overleven in een gesloopte wereld" altijd wel tof, ik ben dan ook blij dat ze de gevangenis uit zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 03-03-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Er is geen enkele uitblinkende acteur in TWD eerlijk gezegd. Maar de serie in zijn geheel is gewoon vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Spike_wolf schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:51:
Uh oh, een character development aflevering...
[afbeelding]

Klopt :9
Eerste 10 minuten was het interessant, daarna werd het toch wel wat saai... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Het acteren en de acteurs maken mij ook niet zo heel veel uit, het is iig niet storend ofzo, ik vind afentoe het script gewoon belabberd slecht, maar het verhaal in het algemeen trekt me gewoon aan en vind ik interessant. Alhoewel het soms puur slechte hap is dat ze je voorkauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Teckna schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Ik vond deze aflevering juist best sterk ;) Ik heb wel wat meer sympathie gekregen voor Daryl dan ik voorheen had.
Vond hem heel sterk eigenlijk. Als TWD een film zou zijn geweest was dit een stukje van anderhalve minuut waarna je er nog niks van snapte.
Doordat het een serie is hebben ze juist de tijd om dit soort karakterontwikkeling goed in beeld te brengen.

Overigens heeft Beth het ideale polo-shirt lichaam. <3

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Ik had liever "Walter White in een drugslab met een vlieg" any time over deze aflevering / filler.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Teckna schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Ik ook wel maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het voorspelbaar vond. Het is ook niet alsof er nooit iets over Daryl's achtergrond naar voren is gekomen icm Merle, maar toch. Desalniettemin vond ik vooral de scene waarin ze dat huis in de fik stoken mooi gedaan.
Voorspelbaar, maar mooi gedaan. :)

Op zich mogen ze wel weer richting een soort samenkomen gaan, voor we allemaal van die splinterafleveringen krijgen van iedereen afzonderlijk. Hoe goed ze die afleveringen ook uitvoeren. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

loewie1984 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:46:
Ik had liever "Walter White in een drugslab met een vlieg" any time over deze aflevering / filler.
Ik vond die BB aflevering geniaal, dus er zijn wel meer episodes van elke serie die imho minder zijn dan die BB aflevering ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 11:15
Juist een van de betere episodes van dit seizoen imo. Totaal geen 'filler' wat mij betreft. Dit valt gewoon onder character development, wat ik toch wel belangrijk vind aangezien ik juist dat prefereer boven huisjes doorzoeken en af en toe hersens in slaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Winst op 04-03-2014 14:58 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Prima aflevering. Ik ben sowieso blij dat ze het gevang uit zijn.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Heh, wel typisch weer... Beth heeft een setje mooie nieuwe kleertjes en wat doet meneer Daryll, whack whack whack... blood all over the place :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
En de polo die ze onder dat vest aanheeft zit ook onder de derrie, en een scene later is het weer weg :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Peenutzz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:42:
En de polo die ze onder dat vest aanheeft zit ook onder de derrie, en een scene later is het weer weg :P
Ach ja, af en toe moeten ze deuren 2 keer open doen voordat ze naar binnen kunnen. But what you gonna do? It's a fucked up world there.
Ook hebben we nu hoop in het overleven van onze helden in de vorm van een man met een mullet _/-\o_ Misschien dan toch nog overlevingskansen voor de mensheid?

Ik vind hele serie over het algemeen niet heel goed, maar prima vermaak waarbij niet teveel bij nagedacht hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik amuseer me prima met deze serie, al heb ik de laatste tijd wel steeds minder de neiging om elke keer de nieuwe episode meteen te kijken. In eerdere seizoenen (voornamelijk 1 en 2) had ik dat wel, voor mijn gevoel wordt de serie steeds minder.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
ChokingHazard schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:20:
Ik amuseer me prima met deze serie, al heb ik de laatste tijd wel steeds minder de neiging om elke keer de nieuwe episode meteen te kijken. In eerdere seizoenen (voornamelijk 1 en 2) had ik dat wel, voor mijn gevoel wordt de serie steeds minder.
Dat probleem had ik met seizoen 2 op die boerderij, was toen bijna gestopt met kijken. Ik werd ook helemaal gek van die ma van carl.
maar de gevangenis vond ik weer heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seizoen 2 vond ik ook de minste. De gevangenis was een leuke wending, maar daar zaten ze voor mijn gevoel ook te lang en was blij dat de governor daar verandering in heeft gebracht.

Bij laatste afleveringen is het leuk dat de karakters verder worden uitgewerkt, maar kan stiekem niet wachten op wat meer actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
pruimman schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:30:
[...]

Dat probleem had ik met seizoen 2 op die boerderij, was toen bijna gestopt met kijken. Ik werd ook helemaal gek van die ma van carl.
maar de gevangenis vond ik weer heel goed.
Dat ben ik ook wel met je eens, het duurde inderdaad te lang. Nu je het zegt had ik die gedachte inderdaad ook. Het werd te langdradig.

Lori vond ik ook zwaar irritant, er zijn niet voor niks zoveel memes over haar he :P Bij mij speelde het overigens ook mee dat ik vaak niet kan wennen aan personages als ze gespeeld worden door een acteur/actrice die ik als meneer of mevrouw X ken uit een andere serie. In dit geval dus Sara Tancredi uit Prison Break.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Een aflevering van 45 minuten om duidelijk te maken dat Daryll een nietsnut is die vervelend gaat worden met een slok op.
Om vervolgens infantiel een middel vinger op stekend naar een brandend hutje. Of was die vinger bedoelt voor de kijker ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Vond het ook niet echt een supergeweldige aflevering, maar... iedere aflevering zonder Rick is een +1.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Nakebod schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:30:
Vond het ook niet echt een supergeweldige aflevering, maar... iedere aflevering zonder Rick is een +1.
Wat is er mis met Rick?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
Niets, behalve dat ik iedere aflevering hoop dat Rick en Carl op zo'n pijnlijk mogelijke manier worden opgegeten door een horde hongerige zombies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:42
Rick en Carl zijn inderdaad wel een beetje vervelend geworden de afgelopen afleveringen. Rick praat onverstaanbaar zacht en zielig alsof hij elk moment kan gaan janken en in zijn broek zit te poepen. Carl is een mateloos irritant kut pubertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Hmm ja, ergens klopt dat idd wel. Van Carl kreeg ik ook al snel de schijt, terwijl ik hem voor de mid-season break best een sterk personage vond. Na de break was dat al vrij snel afgelopen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

Stop gewoon met kijken.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mike0001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:55:
Rick en Carl zijn inderdaad wel een beetje vervelend geworden de afgelopen afleveringen. Rick praat onverstaanbaar zacht en zielig alsof hij elk moment kan gaan janken en in zijn broek zit te poepen. Carl is een mateloos irritant kut pubertje :)
Carl ís een pubertje en Rick heeft net zijn vrouw en nu ook zijn dochter verloren. De mensen die hij beloofd had veilig te houden zijn allemaal dood, vermist of beide. Hij is compleet lens geslagen door de Governor. Als je liever een Rambo-type hebt dat gevoelloos op de oude voet verdergaat kijk je gewoon naar de verkeerde serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 15:39
NMe schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
[...]

Carl ís een pubertje en Rick heeft net zijn vrouw en nu ook zijn dochter verloren. De mensen die hij beloofd had veilig te houden zijn allemaal dood, vermist of beide. Hij is compleet lens geslagen door de Governor. Als je liever een Rambo-type hebt dat gevoelloos op de oude voet verdergaat kijk je gewoon naar de verkeerde serie.
QFT :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
vreselijke aflevering, gelukkig leuke comic spoilers gelezen, jammer dat ze die zaken niet zo in de serie hadden gedaan.

Wel getriggerd om eens die comics te gaan lezen op me ipad ofzo, leuk!
Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.