De scene waarin The Governor probeert Rick te wurgen vond ik dan weer prima overkomen. Verder keurige aflevering, eindelijk weer een beetje de actie van de comic terug in de serie. Zou van mij allemaal nog wel wat bruter mogen, maar goed dat durven ze kennelijk niet aan.Bierkameel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:46:
Ik heb net pas de finale gekeken maar wat een teleurstelling zeg, volgens mij gaat alle CGI power op aan het nieuwe seizoen van Game of Thrones, ook het half afhakken van Hershel's hoofd zag er zo supernep uit met een bloekvlek die uitbreidde. Waarom moeten ze dat allemaal renderen, ze hadden het ook old school kunnen doen met een vet spuitend bloedvat.
En Rick is nog steeds irritant, hij is gewoon geen goede acteur imho, veel te overdreven en hij maakt overal een drama van, ik had hem liever dood gezien en the governator met een nieuwe groep
Vind wel de verschillen tussen de serie en de comic vrij groot, sommige dingen heeft de schrijver al van aangegeven dat hij achteraf spijt had van de uitwerking in de comic maar sommige keuzes snap ik ook echt niet. Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe ze verder gaan.
Twhomp schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:46:
Hopelijk niet in iemands buikje
We zullen zien...
[...]
spoiler:En toch snap ik grotendeels die Negan wel. Natuurlijk is ie gestoord (dat gedoe met die knuppel en hoe hij 'overspel' bestraft), maar aan de andere kant weet hij wel door harde hand te regeren. Wat heel lang goed ging, totdat Rick (die in de comic ook flink de sociopaat uit weet te hangen) die ook met harde hand regeert, er tegen in gaat. Negan zie ik als een doorgeschoten Rick.
Een rode lijn in de comic is dan ook hoe om te gaan met het leiderschap over een groep in de post-apocalytische wereld. Elke groep die je tegenkomt, heeft zijn eigen leider. Sommige zwak, sommige gedwee (en geven leiderschap graag aan Rick), sommige sterk (en soms dus een bedreiging voor Rick). Rick is ook niet altijd een goede leider, maar in vergelijking met de andere beschikbare leiders die langskomen in de comic wel de beste. Dat komt imho helaas minder terug in de serie, maar wellicht komt het nog, aangezien in seizoen 5 blijkbaar de Washington DC verhaallijn ingezet wordt.
spoiler:
Eén van de mooiste momenten van Negan vind ik wanneer een dropsgenoot van Rick naar hem toekomt met het idee Rick om te leggen zodat hij het dorpje over kan nemen waarbij hij belooft netjes naar Negan te luisteren. De reactie daarop komt neer op; liever iemand die openlijk is in z'n haat richting mij dan een vies mannetje dat achter Rick z'n rug om een complotje maakt om hem uit de weg te ruimen.
Zeer benieuwd of ze de Negan storyline strak gaan volgen, ik vermoed van niet.
Zeer benieuwd of ze de Negan storyline strak gaan volgen, ik vermoed van niet.
[ Voor 40% gewijzigd door XyritZz op 05-12-2013 10:04 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)