[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Bierkameel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:46:
Ik heb net pas de finale gekeken maar wat een teleurstelling zeg, volgens mij gaat alle CGI power op aan het nieuwe seizoen van Game of Thrones, ook het half afhakken van Hershel's hoofd zag er zo supernep uit met een bloekvlek die uitbreidde. Waarom moeten ze dat allemaal renderen, ze hadden het ook old school kunnen doen met een vet spuitend bloedvat.

En Rick is nog steeds irritant, hij is gewoon geen goede acteur imho, veel te overdreven en hij maakt overal een drama van, ik had hem liever dood gezien en the governator met een nieuwe groep :P
De scene waarin The Governor probeert Rick te wurgen vond ik dan weer prima overkomen. Verder keurige aflevering, eindelijk weer een beetje de actie van de comic terug in de serie. Zou van mij allemaal nog wel wat bruter mogen, maar goed dat durven ze kennelijk niet aan.

Vind wel de verschillen tussen de serie en de comic vrij groot, sommige dingen heeft de schrijver al van aangegeven dat hij achteraf spijt had van de uitwerking in de comic maar sommige keuzes snap ik ook echt niet. Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe ze verder gaan.
Twhomp schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:46:
Hopelijk niet in iemands buikje :'(
We zullen zien...

[...]

spoiler:
En toch snap ik grotendeels die Negan wel. Natuurlijk is ie gestoord (dat gedoe met die knuppel en hoe hij 'overspel' bestraft), maar aan de andere kant weet hij wel door harde hand te regeren. Wat heel lang goed ging, totdat Rick (die in de comic ook flink de sociopaat uit weet te hangen) die ook met harde hand regeert, er tegen in gaat. Negan zie ik als een doorgeschoten Rick.
Een rode lijn in de comic is dan ook hoe om te gaan met het leiderschap over een groep in de post-apocalytische wereld. Elke groep die je tegenkomt, heeft zijn eigen leider. Sommige zwak, sommige gedwee (en geven leiderschap graag aan Rick), sommige sterk (en soms dus een bedreiging voor Rick). Rick is ook niet altijd een goede leider, maar in vergelijking met de andere beschikbare leiders die langskomen in de comic wel de beste. Dat komt imho helaas minder terug in de serie, maar wellicht komt het nog, aangezien in seizoen 5 blijkbaar de Washington DC verhaallijn ingezet wordt.
spoiler:
Eén van de mooiste momenten van Negan vind ik wanneer een dropsgenoot van Rick naar hem toekomt met het idee Rick om te leggen zodat hij het dorpje over kan nemen waarbij hij belooft netjes naar Negan te luisteren. De reactie daarop komt neer op; liever iemand die openlijk is in z'n haat richting mij dan een vies mannetje dat achter Rick z'n rug om een complotje maakt om hem uit de weg te ruimen.

Zeer benieuwd of ze de Negan storyline strak gaan volgen, ik vermoed van niet.

[ Voor 40% gewijzigd door XyritZz op 05-12-2013 10:04 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Bierkameel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:46:
Ik heb net pas de finale gekeken maar wat een teleurstelling zeg,[...]
Het is geen finale. Dit is de mid season break. In februari gaat dit seizoen gewoon doodleuk verder.
BtM909 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:45:
[...] Je kan niet zomaar ff een hoofd afhakken (dus ik vond het juist heel realistisch wat het resultaat was van de eerste "hak").[...]
Er komt echt verdomd veel techniek kijken bij het goed omgaan met een katana. Het kost je echt wel jaren aan training voordat je in 1 keer een lichaam doormidden kan slaan. Overigens is dat wel mogelijk, mits je een fatsoenlijke katana hebt en die dingen kosten 4000+ Euro. De kans dat je die tegenkomt in de VS (of buiten Japan) is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

BtM909 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:45:
[...]

Niet? Hoe moet die zombie die baby er dan uit krijgen? 7(8)7

Ik denk dat de spin-off de baby wordt die is opgevoed door walkers (ala Jungle Book) :9
Zombaloe 8)

Wat je van zomberen leren kan!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik vond het een prachtige aflevering. Niet vanwege de actie, maar omdat ik merkte dat ik nog steeds meeleefde met de hoofdkarakters. Hershel, Michionne, Rick, etc. Het deed mij echt wat hoe Hershel, met een glimlach op zn gezicht, de strot bijna werd doorgesneden.

Wat ik mij wel afvraag is of de vriendin van de Gov hem doodschoot uit medelijden, of uit woede voor wat hij heeft aangericht.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
cheiron schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:11:
Ik vond het een prachtige aflevering. Niet vanwege de actie, maar omdat ik merkte dat ik nog steeds meeleefde met de hoofdkarakters. Hershel, Michionne, Rick, etc. Het deed mij echt wat hoe Hershel, met een glimlach op zn gezicht, de strot bijna werd doorgesneden.

Wat ik mij wel afvraag is of de vriendin van de Gov hem doodschoot uit medelijden, of uit woede voor wat hij heeft aangericht.
Woede. Door hem is zij alles kwijtgeraakt - wellicht dat die ene (Smith&Wesson) meid nog leeft.Daarnaast ben ik benieuwd of zij het heeft gered tussen al die zombies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die leeft nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
spoiler:
Volgens mij was ze redelijk goed met een gun, dus zou het kunnen dat ze de rol van scherpschutter gaat krijgen die Andrea in de comics heeft?

Ik vraag me nog steeds af waarom ze dat personage zo gigantisch hebben veranderd, en de enige reden die ik me kan bedenken is dat ze na een seizoen of twee spijt hadden van de actrice die ze er voor gecast hadden. Vond haar namelijk de rol niet sterk spelen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Eindelijk de episode gekeken, maar goed dat jullie het hadden verborgen en ik me nog kon inhouden!

Wat een vette episode was dit! :o Eindelijk weer eens keihard goede actie, en nu zitten ze weer in de bossen met meer walkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Zojuist ook deze Ep gekeken. Erg goed gedaan! Jammer dat we tegenwoordig met 'mid-season finales' zitten, maar dit was wel een goeie. Veel actie, veel spanning, veel sentiment. Keurig.

Jammer voor Hershel, maar er moest een main character heengaan helaas. Kon ook niet anders. Ik vond het trouwens wel dik in orde met de sfx. En blij toe dat de Governor nu eindelijk het loodje heeft gelegd. Op naar de volgende vijand! :)

Comic spoiler
spoiler:
En we zijn nu eigenlijk precies weer waar de comic ook was toen. Mij benieuwen of ze straks ook in zo'n (omheind)bejaardendorp gaan wonen. En of we uiteindelijk bij Negan komen. Dat zal echter nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Ik ben blij dat ze de gevangenis uit zijn. Lijkt me dat het weer interessanter wordt als ze weer on the road zijn =)

Zeer benieuwd wat de tweede helft van het seizoen gaat brengen! Ik heb overigens niet de comics gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Even tegendradig zijn;

Er wordt wel stellig beweert hier door sommigen dat de Governor dood is, maar ik ben daar niet zo zeker van. Immers, we zien die vrouw wel over hem staan en we zien dat ze schiet, MAAR, we zien het resultaat van dat schot niet!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
NitroX infinity schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:13:
Even tegendradig zijn;

Er wordt wel stellig beweert hier door sommigen dat de Governor dood is, maar ik ben daar niet zo zeker van. Immers, we zien die vrouw wel over hem staan en we zien dat ze schiet, MAAR, we zien het resultaat van dat schot niet!
Ik denk dat iedereen met me eens zou zijn, dat het echt lame is als hij het wel overleefd heeft. Hij is halfdood (zo niet helemaal) door de steek van Michonne. Daarnaast zijn er teveel zombies om hem heen, en kan hij niet goed lopen én heeft geen wapen. Daarnaast had het meisje geen reden om hem in leven te laten. Alles bij elkaar opgeteld ben ik ervan overtuigd dat hij dood is, en mogen ze met een hele goede reden komen als hij nog leeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
Je weet het inderdaad maar nooit, maar het zou wel een zwaktebod zijn. Er is midden door zijn ruggegraat en buik een zwaard geprikt, alleen al daarvan overlijdt een normaal mens :P Plus dat je dan ook niet meer kan lopen en tussen tig zombies ligt verhoogt je kansen niet echt...

Wat mat.hi.as zegt dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 08-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Robert Kirkman over mid season finale in TV Guide
Robert Kirkman over mid season finale in The Hollywood Reporter

Toch wel heel fijn dat we nu ook mooie stukken uit de novels (dus niet alleen uit de comics) hebben gezien en dat de keymomenten uit de comic en de TV serie elkaar weer doorkruisen. Het eind van seizoen 4 episode 8 kruist met de laatste plaatjes in comic 48: "Don't look back Carl..."

Het mooie is dat er in de parallelle universa inmiddels essentiële zasken anders zijn gelopen voor essentiële hoofdpersonen, zodat de trouwe comic- en novellezer niet precies zal weten wat er nu gaat gebeuren met wie.
spoiler:
Wel is al bekend dat de figuren Abraham, Rosita en Eugene nu snel hun opwachting zullen maken... al zal dit "nieuws" eigenlijk niet eens in een spoilertag hoeven, omdat het al breder in de media is gemeld...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben ook maar eens begonnen met de comics. Wat een verschillen inderdaad. :D De comics gaan ook veel sneller. Ben benieuwd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

NitroX infinity schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:13:
Even tegendradig zijn;

Wees gerust, hij is écht dood hoor. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
NMe schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:17:
Ik ben ook maar eens begonnen met de comics. Wat een verschillen inderdaad. :D De comics gaan ook veel sneller. Ben benieuwd. :)
Tsja, de comics gaan zo snel als je ze leest ;). Wel klopt het inderdaad dat vooral het stuk op de boerderij in de serie gigantisch uitgerekt is, volgens mij had dit voornamelijk met het budget te maken. Ik ben nu redelijk "bij" met de comics, en vind ze nu juist veel te langzaam gaan. Half jaar niets lezen, en vervolgens ben je met anderhalf uur er weer doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
hoelang zitten ze bij de comics in het gevangenis dan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
mat.hi.as schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat iedereen met me eens zou zijn, dat het echt lame is als hij het wel overleefd heeft. Hij is halfdood (zo niet helemaal) door de steek van Michonne. Daarnaast zijn er teveel zombies om hem heen, en kan hij niet goed lopen én heeft geen wapen. Daarnaast had het meisje geen reden om hem in leven te laten. Alles bij elkaar opgeteld ben ik ervan overtuigd dat hij dood is, en mogen ze met een hele goede reden komen als hij nog leeft :)
Wat ik dan hoop is dat ze expres mis geschoten heeft, en hij levend word opgevreten door de zombies die eraan kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

Twhomp

Stayin' Alive

Qua tijdsduur in mensenjaren of qua aantal comics?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
S.J_84 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:42:
[...]

Wat ik dan hoop is dat ze expres mis geschoten heeft, en hij levend word opgevreten door de zombies die eraan kwamen.
Of dat hij later als zombie terugkomt :+ Dat vind ik wel jammer dat dat niet zo vaak terugkomt. Weinig bekende (als in de serie, niet Oprah oid :+) overleden mensen die dood en verderf komen zaaien. Alleen bij de boerderij is dat voorgekomen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
mat.hi.as schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:01:
[...]

Of dat hij later als zombie terugkomt :+ Dat vind ik wel jammer dat dat niet zo vaak terugkomt. Weinig bekende (als in de serie, niet Oprah oid :+) overleden mensen die dood en verderf komen zaaien. Alleen bij de boerderij is dat voorgekomen volgens mij.
De broer van Daryl vond ik ook wel een sterk momentje.

@hierboven; Ze zijn in de comics lang genoeg in de gevangenis geweest om de groep een gevoel van "thuis" te geven. Ook in de comics zijn ze groenten aan het verbouwen, boeken aan het lezen etc. Ik had bij de gevangenis in ieder geval nooit het idee dat ze het moesten rekken vanwege budget, terwijl de boerderij op den duur echt saai werd in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Herschel als zombie had me wel leuk geleken maarja die hebben ze onthoofd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Ze hadden z'n hoofd nog los mee kunnen nemen, is niet het eerste zombie hoofd dat nog "leeft" :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XyritZz schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:13:
[...]

Tsja, de comics gaan zo snel als je ze leest ;).
Ik bedoelde dus het verhaal zelf. Zonder spoilers zitten er nogal wat dingen wél in de serie die niet in de comics zaten (en natuurlijk ook andersom). Op een aantal punten vond ik de serie zelfs beter dan de comic. :P

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 09-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
sjaool schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:46:
[...]

Wees gerust, hij is écht dood hoor. ;)
Ik twijfel daar ook niet aan, maar ik bedacht me net wel dat ie het wel verdiende om wat opzichtiger dood te gaan. Een beetje net als Hershel: alles in plain sight. Dat ie geprikt wordt met het zwaard van Michonne is enorm tam, voor deze show tenminste, en daar blijft het eigenlijk bij. Heel zonde. Niet in de laatste plaats omdat nou mensen gaan denken dat ie misschien nog leeft. Soms missen ze dit soort kansen dan weer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
NMe schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:52:
[...]

Ik bedoelde dus het verhaal zelf. Zonder spoilers zitten er nogal wat dingen wél in de serie die niet in de comics zaten (en natuurlijk ook andersom). Op een aantal punten vond ik de serie zelfs beter dan de comic. :P
Op welke punten? Persoonlijk heb ik vooral deze die me nog bij staan als positief aan de serie t.o.v. de comic:

Begin van comic:
spoiler:
- Shane die er veel langer in zit, en de "haat" van Shane richting Rick die hierdoor groeit en groeit. In de comic wordt dit echt afgeraffeld had ik het idee.
- Daryl. Hij hoort bij The Walking Dead, en z'n character is wel een gemis in de comics.

Woodbury:
spoiler:
Dit is een twijfelgevalletje; Rick die z'n hand kwijt raakt.
Aan de ene kant vind ik dit heerlijk grof en zet de toon meteen, aan de andere kant is een gehandicapte Rick wel wat onhandig. Vind dat in de serie beter overkomen omdat hij gewoonweg meer kan.

Nadelen van de serie vind ik:
spoiler:
- Andrea, die had er gewoon nog in moeten zitten.
- De geboorte van Judith, dit hadden ze beter op kunnen lossen zoals in de comic. Gewoon de zwangere vrouw die omkomt zonder dat de baby wordt geboren.
- Zoals ik al eerder had gezegd; het stuk op de boerderij duurt veel te lang
- Algemeen: De serie is veel softer dan de comic. The Governor vs. Michonne bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Cyphax schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:39:
[...]

Ik twijfel daar ook niet aan, maar ik bedacht me net wel dat ie het wel verdiende om wat opzichtiger dood te gaan. Een beetje net als Hershel: alles in plain sight. Dat ie geprikt wordt met het zwaard van Michonne is enorm tam, voor deze show tenminste, en daar blijft het eigenlijk bij. Heel zonde. Niet in de laatste plaats omdat nou mensen gaan denken dat ie misschien nog leeft. Soms missen ze dit soort kansen dan weer.
Wat jij bedoeld is dat ie eigenlijk in de arm en been geschoten had moeten worden, half in een kooi gezet moeten worden zodat ie heel langzaam werd verorbert door de zombies. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Spooksel

Spooksel!

Wat betreft dat Shane verhaal, de bedenker van TWD (Kirkman) heeft later in interviews ook kenbaar gemaakt dat hij wel spijt heeft van de snelle ondergang van het Shane karakter in de comics. Net als in de serie zag hij in dat het Shane ook in de comics nog langer had moeten blijven.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

XyritZz schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:09:
[...]
spoiler:
... aan de andere kant is een gehandicapte Rick wel wat onhandig.
Proest _O-

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 09-12-2013 21:17 . Reden: Spoilers buiten spoiler tags quoten is niet koel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik denk dat ik gevonden heb waar little asskicker gebleven is. Bekijk die scene waarin de brug wordt kapot geschoten door de tank nog maar eens (ergens rond 36/37e minuut ongeveer). Dan zie je, volgens mij, Tyreese wegrennen met iets in zijn armen. Zijn geweer heeft ie op zijn rug hangen, dus moet er iets groots in zijn armen liggen. Judith wellicht???

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Op welke punten? Persoonlijk heb ik vooral deze die me nog bij staan als positief aan de serie t.o.v. de comic:

Begin van comic:
Eens @ beide punten hierbij. Ben nog niet veel verder, ze zitten pas net in de gevangenis in de laatste paar comics die ik gelezen heb. Paar dingen die ik daarbij in de serie beter vind gedaan dan in de comics tot nu toe:
spoiler:
Het bezoekje aan dat onderzoekslab. Duidelijk bedoeld voor wat extra spanning in de serie en dus kijkcijfers, maar stiekem toch ook best gaaf. Ook de ontmoeting tussen Rick en Glenn vond ik in de serie leuker, en het walkie-talkieverhaal in het begin van de serie was ook een leuke toevoeging. Stiekem vond ik zelfs de tweede helft van seizoen 2 het hele boerderijverhaal juist wel draaglijk maken. Oh, en Andrea had in de serie veel meer moeite met het neerschieten van zombie-Amy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Scrtz schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:32:
hoelang zitten ze bij de comics in het gevangenis dan :P?
Ha! Dit is de kans om een herziene versie van een eerdere post van mij te maken! ;)

Update van de Comic vs TV-serie ratio:

Seizoen 1: On the Move
8 comics (issue 1-8) op 6 TV-afleveringen: 1.33 comic per TV-episode
Tempo van seizoen 1 lag goed op stoom. TV serie volgde de comics redelijk aardig met af een toe een detour, maar de grote lijnen worden gevolgd.

Seizoen 2: The Farm
4 comics (issue 9-13) op 13 afleveringen: 0.31 comic per TV-episode
Tempo lag gevoelsmatig erg laag, dat is ook te zien aan de comics/TV ratio. Maar liefst 13 afleveringen werden gebruikt om het moment van het neergeschoten worden van Carl tot aan het vinden dan de Prison te overbruggen. In de comics werd deze verhaallijn over 4 afleveringen uitgesmeerd en speelde de boerderij eigenlijk bijna geen rol. In de TV-serie werd het verblijf op de boerderij over maar liefst 13 afleveringen uitgesmeerd en ontstond bij velen het gevoel dat er nogal werd gerekt met veel goedkope indoor "pratende hoofden" scenes. Midden in seizoen 2 werd de creator van de TV serie Frank Darabont ontslagen wegens grote meningsverschillen (over o.a. het krappe budget) en vervangen door Glen Mazzara.

Seizoen 3 + midden seizoen 4: The Prison
35 comics (issue 14-48) op 24 (16+8) afleveringen: 1.45 comic per TV-episode die allemaal op en rondom de prison spelen. Dit is een heel aardig "normaal" gemiddelde. Glen Mazzara bracht het tempo er weer helemaal in, en de show bereikte recordkijkcijfers, niet alleen voor AMC, maar voor de betaalde zenders als geheel. Toch werd ook Mazzara na Seizoen drie vervangen door een nieuwe showrunner Scott Gimple. "Creatieve verschillen" met de bedenker zouden ten grondslag liggen aan deze beslissing. Persoonlijk vond ik dat Mazzara het tempo af en toe te hoog had opgeschroefd en key moments in de comics er in sneltreinvaart doorheen joeg. Zo liet hij zelfs het terugvinden van Morgan al in episode 12 van seizoen 3 plaatsvinden hetgeen in de comics pas in issue 58 plaatsvindt (op een veel logischer moment en qua timing en locatie). Bij Mazzara was TWD een actie-gedreven serie geworden (Darabont maakte TWD van episch in seizoen 1 naar soapy in seizoen 3).

Gimple (en natuurlijk Kirkman) heeft de lastige taak gehad om de recordcijfers van Mazzara te evenaren en dat is hem meer dan gelukt: seizoen 4 scoort wederom nieuwe recordkijkcijfers. De vrees dat de serie na Mazzara downhill zou gaan is gelukkig ook niet bewaarheid. Van actiegedreven is TWD in seizoen 4 vooral suspense en karakterbuilding gedreven. Er zijn nog voldoende mooie en creatieve zombiemomenten zoals het "zombiemoeras", de eigen "ziekenboegzombies", het wegslijten van een zombiehoofd onder een draaiend achterwiel etc. etc. Toch vond ik het mooist dat er nieuwe elementen uit de novels (zoals het overleven in een appartement en campementen) en ook dat er ruime aandacht werd geschonken aan de heen en terugreis (van de geschifte naar de zachte kant en weer terug) van de governor. Sommige mysteries blijven nog staan en gaan hopelijk nog opgelost worden:
- Wie was nu verantwoordelijk voor het voeren van de ratten aan de walkers en waarom?
- Gaan we Carol nog terugzien en is er dan een betere verklaring voor haar rare gedrag? (in de comics spoorde ze niet echt meer in de prison, terwijl in de serie ze juist steeds sterker leek te worden...)
- What happened to baby Judith? (ook voor de comic lezer is het de vraag... omdat de serie qua keuzes voor wie blijft leven en wie niet behoorlijk kan afwijken van de comic)

De prison is mooi geweest en we hebben veel kunnen zien rondom de Prison, Woodbury, de Governor etc. etc. Ik vind het echter een klein beetje jammer dat de inktzwarte en keiharde (soms zelfs buitengewoon perverse) scenes uit de comics vermeden zijn gebleven. Dat begrijp ik ook wel, omdat die zeer waarschijnlijk té erg waren om zelfs op een betaalzender te laten zien. Maar het blijft een beetje jammer dat het verschil af en toe te groot werd (of lijkt te zijn, want wie weet wat de 2e helft nog gaat brengen). Het mooie is dat wie de comics nu nog gaat lezen af en toe nog van verbazing van zijn stoel zal vallen over wat daarin aan grofheid zomaar wordt opgetekend. De comics en de serie zijn twee parallelle universa waar je beide van kan genieten elk op hun eigen manier (met de novels erbij eigenlijk zelfs 3).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

[...]
Nadelen van de serie vind ik:
spoiler:
[...]
- De geboorte van Judith, dit hadden ze beter op kunnen lossen zoals in de comic. Gewoon de zwangere vrouw die omkomt zonder dat de baby wordt geboren.
[...]
Ik ga er even vanuit dat we datgene wat in de comic is gebeurd en niet meer kan gebeuren op TV niet meer onder spoilertags hoeven te plaatsen (toch?). Voor de zekerheid toch maar onder spoilertag mijn reactie:
spoiler:
In de comic wordt de baby óók geboren, maar wordt ze samen met haar moeder in de eindaanval op de prison overhoop geschoten in issue 48. Of heb je het over iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
The_Sukkel schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:41:
[...]

Ik ga er even vanuit dat we datgene wat in de comic is gebeurd en niet meer kan gebeuren op TV niet meer onder spoilertags hoeven te plaatsen (toch?). Voor de zekerheid toch maar onder spoilertag mijn reactie:
spoiler:
In de comic wordt de baby óók geboren, maar wordt ze samen met haar moeder in de eindaanval op de prison overhoop geschoten in issue 48. Of heb je het over iets anders?
spoiler:
Dan zit dat verkeerd in mijn geheugen :). Dacht dat de zwangere mama werd neergeschoten dwars door haar buik heen.

Op dat moment las ik ze met 15 comics per dag dus dan vergeet je wel eens wat :).
Hahaha geen seconde over nagedacht :D

[ Voor 10% gewijzigd door XyritZz op 10-12-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Snowwie schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:35:
[...]

Wat jij bedoeld is dat ie eigenlijk in de arm en been geschoten had moeten worden, half in een kooi gezet moeten worden zodat ie heel langzaam werd verorbert door de zombies. :)
Ik bedoelde dat ze er niets van lieten zien, behalve dan dat ie door Michonne doorboord werd. Het schot van die dame was off-screen uiteindelijk en daarmee is ook het einde van de Governor off-screen gebeurd en dat vind ik jammer. Zeker in vergelijking met wat ie uithaalde bij Hershel... of het einde van Merle. Die waren op zich heel mooi gefilmd en geschreven, dus waarom ze dat bij de Governor nou niet hebben gedaan snap ik niet. Maargoed, het belangrijkste is dat ze van 'm af zijn. En dat ze uit de gevangenis zijn is ook top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
[...]
spoiler:
spoiler:
Ik vind het jammer dat ze dit niet exact hebben overgenomen in de serie, maar dat was wellicht iets te veel van het goede geweest. :)

Daarnaast vond ik de Governor in de serie ook iets tammer dan in de comic. Zeker wat Michonne wel/niet met hem deed.

En Hershell heeft wat doodgaan betreft, de plek van Tyrese ingenomen. Net als dat Hershell in principe de plek van Dale ingenomen had.

Ik vraag me trouwens af welke 'sterke' vrouw er gaat komen i.p.v. Andrea. Die wordt in de comic uiteindelijk de rechter (en linker) hand van Rick. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bootje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:36:
spoiler:
[...]Ik vraag me trouwens af welke 'sterke' vrouw er gaat komen i.p.v. Andrea. Die wordt in de comic uiteindelijk de rechter (en linker) hand van Rick. :P
spoiler:
Zou dat niet "hoe heet ze ook alweer" kunnen zijn die weg moest van Rick? Iemand hier zij al dat ze een stuk sterker over komt in de serie dan in de comics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik ga er even vanuit dat we datgene wat in de comic is gebeurd en niet meer kan gebeuren op TV niet meer onder spoilertags hoeven te plaatsen (toch?).
Want mensen die de serie al gezien hebben willen geen comic meer lezen of hebben ze per definitie al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Caelorum schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:02:
[...]
spoiler:
Zou dat niet "hoe heet ze ook alweer" kunnen zijn die weg moest van Rick? Iemand hier zij al dat ze een stuk sterker over komt in de serie dan in de comics.
spoiler:
Je bedoelt Carol? Die is in de serie inderdaad een stuk sterker. In de comic ging die er vrij snel aan (in de gevangenis geloof ik). Volgens mij probeerde ze op een gegeven moment zowel Rick als Lori te versieren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bootje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:03:
[...]
spoiler:
Je bedoelt Carol? Die is in de serie inderdaad een stuk sterker. In de comic ging die er vrij snel aan (in de gevangenis geloof ik). Volgens mij probeerde ze op een gegeven moment zowel Rick als Lori te versieren. 8)7
spoiler:
Ja, die ja.. omdat ze in de comic dus al dood is, maar in de serie nog niet en ook gezien de reactie van daryl kan ik mij wel voorstellen dat zij dan die sterke persoon wordt die blijkbaar in de comics er wel is, maar in de serie (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

NMe schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:46:
[...]

Want mensen die de serie al gezien hebben willen geen comic meer lezen of hebben ze per definitie al gelezen?
Dat betekent dat je in feite alles wat in de comics gebeurt altijd onder spoiler tags moet zetten ook als het gaat om zaken die al lang achter de rug zijn in zowel de TV serie als de comics? Ik kan me ook voorstellen dat zaken die nog in de toekomst van de TV serie liggen onder spoiler tags moeten, maar dat zaken die in het verleden liggen, maar anders zijn verlopen in de serie, vrijuit besproken mogen worden.

Laat ik het maar vragen want het "beleid" is op dit punt volgens mij nog niet helemaal in steen gebeiteld:
1) Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
2) Aflevering uitgezonden op televisie (in de US) en comic issue is ook al behandeld op televisie? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
3) Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Comic inhoud altijd met spoiler tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Laatst online: 10-10-2018
The_Sukkel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:37:
[...]

Dat betekent dat je in feite alles wat in de comics gebeurt altijd onder spoiler tags moet zetten ook als het gaat om zaken die al lang achter de rug zijn in zowel de TV serie als de comics? Ik kan me ook voorstellen dat zaken die nog in de toekomst van de TV serie liggen onder spoiler tags moeten, maar dat zaken die in het verleden liggen, maar anders zijn verlopen in de serie, vrijuit besproken mogen worden.

Laat ik het maar vragen want het "beleid" is op dit punt volgens mij nog niet helemaal in steen gebeiteld:
1) Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
2) Aflevering uitgezonden op televisie (in de US) en comic issue is ook al behandeld op televisie? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
3) Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Comic inhoud altijd met spoiler tag.
Yes, nog eens een herhaling van de spoiler regels! :-)

Vergeet ook niet: onthullingen uit interviews, previews, episode lists, enz... Allemaal in spoiler tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zullen we het dan maar helemaal niet meer over The Walking Dead hebben en weer over het weer gaan praten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Goed idee.

Waarom regent het nooit in The Walking Dead? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Laatst online: 10-10-2018
Het heeft 1 keer geregend! Net toen ze bedekt waren met zombie organen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ohja, typisch. Net die ene keer dat het echt niet uitkwam. Wat toevallig zeg... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het wordt in ieder geval wel tijd voor de winter... dan zijn die zombies helemaal niet meer vooruit te branden. Oftewel winter is coming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik blijf erbij; wellicht is het handiger om een apart topic voor de comic te maken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ach, met dit tempo heeft de serie de comic zo ingehaald en is de eventuele noodzaak alweer weg.

En die noodzaak is er imho niet: de enige reden dat men het over de comic heeft hier is in combinatie met de serie (parallellen enzo). Over alleen de comic praten zie ik niet zo snel gebeuren, want wat valt er over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Voor deze mevrouw gaat de "Prison" periode net beginnen hehe :+

Oud-actrice bekent sturen gifbrieven naar Barack Obama
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2013/12/-1428122W/
De 35-jarige Richardson, onder meer bekend van kleine rollen in televisieseries The Walking Dead en The Vampire Diaries en de film The Blind Side, bekende dinsdag voor de rechtbank in Texas.

Ze probeerde haar ex-man de schuld in de schoenen te schuiven voor het sturen van de brieven. Een week voor haar arrestatie in juni stapte Richardson zelf naar de politie met de boodschap dat haar ex de brieven stuurde.

Bij de brief voor Obama stond de tekst: 'Wat in deze brief zit, is niets vergeleken bij wat ik voor jou in petto heb, meneer de president.'
Ze had zomaar een vriendinnetje van de Governor kunnen zijn, wat een naaistreek. :X
Overigens bonuspunten voor diegene die de link naar Breaking Bad kan leggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

PBP

T0ny schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:12:
Voor deze mevrouw gaat de "Prison" periode net beginnen hehe :+

Oud-actrice bekent sturen gifbrieven naar Barack Obama
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2013/12/-1428122W/

[...]

Ze had zomaar een vriendinnetje van de Governor kunnen zijn, wat een naaistreek. :X
Overigens bonuspunten voor diegene die de link naar Breaking Bad kan leggen :*)
Ricine >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Welke rol speelde ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een hele belangrijke!

Afbeeldingslocatie: http://static.tvtome.com/images/genie_images/news_hub/uploaded/TimSpotnews137064468193/zomb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Actrices zien er zo zonder makeup toch altijd heel anders uit dan mét makeup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ik wou daar op een heel diepzinnige reply geven. Heb er echt hard over nagedacht. Maar toch kom ik niet verder dan:

Afbeeldingslocatie: http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20070526081822/uncyclopedia/images/thumb/1/15/CaptainobviousChooseOption.jpg/200px-CaptainobviousChooseOption.jpg

Of bedoelde je specifiek de zombie-'make-up'? Dan geldt bovenstaand plaatje dubbel :+
NMe schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:30:
Ik kan daar niet anders op reageren dan met datzelfde plaatje, want ik vermoed zo dat Cyphax probeerde te grappen met dat dít de actrice zonder makeup was en haar normale foto's mét makeup. Maar grapjes zijn minder leuk als ze uitgelegd moeten worden. :+
@hieronder:

Ohjee, wat erg :X . Schoffeer ik iemand met een plaatje, blijkt dat ik de grap zelf niet eens door had.

Dit plaatje dan maar voor mezelf :P
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/c/c3/D_oh.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Twhomp op 11-12-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan daar niet anders op reageren dan met datzelfde plaatje, want ik vermoed zo dat Cyphax probeerde te grappen met dat dít de actrice zonder makeup was en haar normale foto's mét makeup. Maar grapjes zijn minder leuk als ze uitgelegd moeten worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dit is zij ook:
Afbeeldingslocatie: http://media.heavy.com/media/2013/05/shannon-guess-2.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
meh dat lelijke mokkel mag wel de gevangenis in gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die is het treffendst van de twee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
Afbeeldingslocatie: http://blog.zap2it.com/frominsidethebox/david-morrissey-governor-the-walking-dead-season-3-walk-with-me-amc.jpg

"In this life now, you kill or you die...or you die and you kill."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik weet niet of hij al voorbij gekomen is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
Haha, "zombie extras drinking water"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag enthousiast begonnen aan seizoen 4 van een van mijn favoriete series, helaas niet eerder aan toegekomen. Moet toch wel zeggen dat ik na 5 afleveringen erg teleurgesteld ben in dit seizoen. Het gaat wel heel erg downhill na seizoen 3 vind ik.

De serie is nog meer voorspelbaar dan voorheen (er komt een groep nieuwe mensen bij de 'harde kern' zodat er ook weer mensen dood kunnen gaan, alle helden overleven) en er gebeurt he-le-maal niets tot heden. Ik zie geen enkel hoofdpersoon zichzelf werkelijk ontwikkelen of subverhaallijnen ontstaan. Er zit een groep mensen in een gevangenis te wachten zonder enige overlevingsdrang of een daadwerkelijke missie. Het irriteert me ook dat iedere trip naar bos/medicijnen/eten etc. altijd op dezelfde manier gaat: trip - probleem - overleven - terug. Je weet dat de harde kern het altijd overleeft, daarom was de verbanning van Carol wel aardig voor de verandering.
De eerdere seizoenen waren fantastisch, nu loopt alles precies zoals je verwacht.

Hopelijk wordt het nog wat de tweede seizoenshelft. Ben wel klaar met die gevangenis en het nietsdoen. Balen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Van die gevangenis zijn ze iniedergeval af, net als van The Govorner, dus er zal wel heteen en ander veranderen en dat is ook hard nodig, want het werd na verloop van tijd inderdaad wat voorspelbaar en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aghanim schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:08:
Het irriteert me ook dat iedere trip naar bos/medicijnen/eten etc. altijd op dezelfde manier gaat: trip - probleem - overleven - terug.
Trip, medicijnen etc. halen - gebeurt niks - we kijken nog wat rond - terug is anders ook saai hoor. :+
Er gebeurt nog genoeg in seizoen 4 dus wel even helemaal kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar voor de verandering zou het wel leuk zijn. Dat zit je de hele weg terug te wachten tot er zombies komen en dan komt er helemaal niets ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nu weet je inderdaad altijd dat er iets gebeurt en als het iemand van de harde kern is dan blijft hij/zij leven en als het zo'n random char is uit dat dorp wat mee gaat dan weet je dat hij/zij vermoedelijk dood gaat. Maar wat ik vooral niet begrijp is dat bijvoorbeeld die hekken bijna doorbreken bij de prison en dat ze vervolgens gewoon verder gaan met sla verbouwen en bessen plukken. Kom op zeg, je zou dan op zijn minst je omgeving nog veel beter beveiligen.

De overlevingsdrang, die de serie zo sterk maakt, is in seizoen 4 verdwenen tot heden. Daarnaast zijn de uitgesproken persoonlijkheden of verdwenen (Andrea, Meryl, Shane, Lori) of ze zijn behoorlijk tam geworden (Glenn, Daryl, Rick) of altijd al saai geweest (Carol, Hershel, Beth, Maggy).

Maar als ik jullie goed begrijp wordt deel 2 van seizoen 4 weer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Aghanim schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:12:
De overlevingsdrang, die de serie zo sterk maakt, is in seizoen 4 verdwenen tot heden.
Even dit eruit lichtend: ik denk dat dat vooral de menselijke natuur is. Ze voelen zich (relatief) veilig in hun omheinde gebied, en zijn dus een stuk minder waakzaam en "fanatiek".

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Bra-Jo schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:40:
[...]

Even dit eruit lichtend: ik denk dat dat vooral de menselijke natuur is. Ze voelen zich (relatief) veilig in hun omheinde gebied, en zijn dus een stuk minder waakzaam en "fanatiek".
Klopt, dat is ook precies wat de makers wilden bereiken met de boerderij binnen de muren van de gevangenis. Duidelijk over laten komen dat ze zich veilig wanen en thuis voelen in de gevangenis.

Toch zou ik graag wat meer van de comic terug willen zien in de serie. In de comic zie je soms de dood van belangrijke personages totaal niet aankomen, ene frame lopen ze rustig rond, volgende frame zonder aanloop of wat dan ook ineens een bloedspetter en een kogel door z'n hoofd. Dat mist de serie nu een beetje.

Maar volgens mij zijn ze nu ook met 4 seizoenen aan de 4e schrijver toe of zo, en degene die het laatste seizoen heeft gemaakt heeft de boel wel weer op de rails gezet om de comic weer wat strakker te kunnen gaan volgen dus wat dat betreft heb ik nog goede hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Zijn er nog mensen die behalve de TV serie en de comics ook de novels lezen?

If so... dan is het misschien noemenswaardig (voor zover nog niet bekend) dat er inmiddels een 3e novel uit is van Kirkman en Bonansinga:
1) Rise of the Governor
2) Road to Woodbury
3) Fall of the Governor (part one)

Ik kwam er vandaag achter dat er al een derde deel uit is van de TWD novels: Fall of the Governor, part one. Die ga ik de komende dagen lekker lezen, want de eerste twee delen bevielen me prima. De novels geven een extra inkleuring en achtergrond van de presonages die we inmiddels ook van TV (en de comics) kennen. Dit laatste deel is in oktober 2013 uitgebracht en part two wordt in maart 2014 uitgebracht. The Fall of the Governor is in twee delen gesplitst, omdat de novel anders blijkbaar als te dik werd beschouwd.
Meer info zie:
http://walkingdead.wikia...._The_Fall_of_the_Governor

In The Rise of the Governor lezen we hoe de Governor the Governor werd (met achtergrondverhaal van Penny etc.) en in The Road to Woodbury maken we kennis met Lilly en hoe haar groep in Woodbury belandt. Beide novels geven echt nieuwe informatie en verhaallijnen die we in de comics niet hebben kunnen lezen. The Fall of the Governor zal echter aan gaan sluiten op de gebeurtenissen die we kennen van de comics, maar dan verteld vanuit het oogpunt van de Governor en de mensen Woodbury. Het schijnt dat de wraak van Michonne op de Governor (welbekend uit de comics, maar helaas een grote omissie in de TV serie) dusdanig expliciet wordt beschreven, dat je een sterke maag schijnt te moeten hebben.

Let op: de verhaallijnen van de comics en de novels zijn meer op elkaar afgestemd dan met de TV serie. Je zou kunnen stellen dat comics en novels zich in hetzelfde universum (kunnen) afspelen, terwijl de TV serie zich in een "parallel universum" moet afspelen. Ik denk dat ik niet hoef te spoilertaggen dat de TV serie heel andere plannen heeft met Andrea, Dale, Herschel (om maar een paar namen te noemen), dan de comics.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Sukkel op 04-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god wat een rare serie!

Wat moet ik hier nou toch van vinden?!

Aan de ene kant vind ik de post apocalyptische wereld interessant en ook goed uitgewerkt.
Het acteren is van heel goed (Rick, Daryl) tot heel slecht (Glenn, Carl, die bad-cop collega van Rick).

De walkers zijn eng en de regie (en truukjes) zijn goed, maar worden op den duur goedkoop (her)gebruikt..

En blijkbaar kunnen er elke seconden op elke plek honderden walker spawnen, maar niemand lijkt echt paranoïde. Het is gewoon irritant |:( en ongeloofwaardig.
Zo gaat Glenn met die boerendochter lekker te paard ff boodschappen doen, lekker chill.
Dan nog ff lekker in de store wat sexen beetje buurten, alle tijd.
Dit terwijl we al 100den keren hebben gezien dat de hele straat ineens vol kan staan met zombies.

Dan zijn de Hershel kwijt... zonder ook maar 1 tel op de farm zelf te zoeken verlaten ze het kamp en gaan ze hem in de stad ophalen, weten precies waar hij MOET zitten. En dat met alle spanningen in het kamp en zijn zwangere vrouw en zoon.
Natuurlijk hebben ze dan weer alle tijd om uitgebreid met die ouwe te lullen, totaal geen dreiging van hordes walkers die tegen de raam staan de slaan.
Dan worden ze bijna vermoord door die andere mensen en ineens staan overal walkers, maar weet je wat.. we gaan ons leven riskeren voor die proleet die ons probeerde dood te schieten, want hem hier laten is onmenselijk (we hebben wel 3 vrienden van hem doodgeschoten en op laten vreten).
En dan kunnen ze geen kant meer op, maar voila de volgende ochtend komen we ongedeerd aan.

En Lori gaat alleen zoeken, want dat doen zwangere vrouwen. En dan rijdt ze 30km/u gaat 5 keer over de kop...

En waarom rijden ze steeds met de ramen open? Doe je in een safaripark toch ook niet.

En het gaat met door met de stommiteiten..

Wordt het beter of is het gewoon echt niks voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Het is niks voor jou. Stop met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
The_Sukkel schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:54:
Zijn er nog mensen die behalve de TV serie en de comics ook de novels lezen?

Het schijnt dat de wraak van Michonne op de Governor (welbekend uit de comics, maar helaas een grote omissie in de TV serie) dusdanig expliciet wordt beschreven, dat je een sterke maag schijnt te moeten hebben.
Nope. Dat doe ik niet. Goeie tip voor de vakantie (naast Game of Thrones lezen). :)

De wraak van Michonne vond ik in de strip ook redelijk expliciet. Dat miste ik ook enorm in de tv serie. Wellicht was het iets te shockerend en lastig voor de Governor om van te herstellen. Ga maar na wat er allemaal gedaan wordt. In een 'normale' wereld is het al lastig om van te herstellen, kan je nagaan in een post-apocalyptische zombie wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Eensch, de TV serie mist echt wat van de shockende effecten die de comic wel heeft. Maar goed, de serie is dan ook belachelijk Amerikaans. In de serie wordt, zover ik begrepen had, Maggie niet verkracht door de governor, alleen een soort van aangerand waarbij niets te zien is, in de strip gebeuren worden er allerlei seksuele suggesties gedaan.

Wat mij voornamelijk stoort aan de serie (nu ik de strips heb gelezen) is dat het te langzaam gaat. Het afgelopen seizoen heeft voornamelijk bestaan uit zombies door het hek neersteken terwijl we maar aan het wachten waren op de aanval van de governor. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan uitwerken nu ze weer ' on the road' zijn.

spoiler:
spoiler alert: ik hoop ten zeerste dat ze de kannibalen tegen komen zoals in de strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Nedra schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:53:
Eensch, de TV serie mist echt wat van de shockende effecten die de comic wel heeft. Maar goed, de serie is dan ook belachelijk Amerikaans. In de serie wordt, zover ik begrepen had, Maggie niet verkracht door de governor, alleen een soort van aangerand waarbij niets te zien is, in de strip gebeuren worden er allerlei seksuele suggesties gedaan.

Wat mij voornamelijk stoort aan de serie (nu ik de strips heb gelezen) is dat het te langzaam gaat. Het afgelopen seizoen heeft voornamelijk bestaan uit zombies door het hek neersteken terwijl we maar aan het wachten waren op de aanval van de governor. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan uitwerken nu ze weer ' on the road' zijn.

spoiler:
ik hoop ten zeerste dat ze de kannibalen tegen komen zoals in de strip.
Plaats de spoiler even tussen spoilers tags aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

In de strip komen de Governor and Maggie toch helemaal niet met elkaar in aanraking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:38:
Het is niks voor jou. Stop met kijken.
Ik had het zo graag mooi willen vinden. Maar helaas.. moving on ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 00:44
Zeddicius schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:08:
In de strip komen de Governor and Maggie toch helemaal niet met elkaar in aanraking?
Dat was ook toch Merle en niet de Governor?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Ja in de serie was dat Merle inderdaad. Maar Nedra leek te suggereren dat in de comics er allerlei seksuele suggesties van de Governor naar Maggie worden gedaan. Of ik las het compleet verkeerd, kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:00:
[...]
Ik had het zo graag mooi willen vinden. Maar helaas.. moving on ;w
Geef de moed nog niet op! ;)

Ik weet namelijk ook niet of ik nu de TV serie nu zo mooi vind om naar te kijken, doordat ik allerlei onlogische zaken door de vingers zie of dat ik de serie nu daadwerkelijk heel erg goed vind.

Dat door de vingers zien zou dan kunnen komen, doordat ik dusdanige inkleuring vanuit de novels en comics ervaar, dat ik plotholes en typische TV-verwatering minder erg vind. Ook ik ben een groot fan van apocalyptische settings en het volgen van de overlevingsstrijd van een groep mensen. Maar ik kan inderdaad wel ook zien hoe de TV serie af en toe (te) grote shortcuts neemt om een verhaallijn geschikt voor TV te maken. Mogelijk ben ik zo blij dat een favoriete comic op TV verschijnt en ook nog eens groot succes heeft, dat ik bereid ben die onvolkomenheden door de vingers te zien.

Dus mocht je jezelf nog een kans willen geven: dan helpt het misschien als je de comics in één ruk door uitleest tot en met issue 117. Ik heb het eind 2011 gedaan, door in één ruk door issue 1-91 te lezen en dan ben je echt een heel weekend ademloos compleet verloren in een apocalyptische wereld. Sinds ik 92-117 per maand moet lezen, is het echt heel erg wennen aan het trage tempo van een verhaal dat elke maand weer een paar centimeter voortkruipt... Ik benijd de mensen die TWD nog in één ruk van 1 t/m 117 kunnen gaan "binch"-lezen ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Zeddicius schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:22:
Ja in de serie was dat Merle inderdaad. Maar Nedra leek te suggereren dat in de comics er allerlei seksuele suggesties van de Governor naar Maggie worden gedaan. Of ik las het compleet verkeerd, kan ook :)
Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat in de serie Maggie wordt aangerand door de governor wanneer ze gevangen genomen zijn. In de strip komt Maggie inderdaad niet in aanraking met de governor maar wordt Michonne gevangen genomen, gemarteld en verkracht door de governor. Dat heeft toch een hele andere lading. In de serie is dat ook de reden waarom Michonne ook zo graag wraak wilt nemen op de governor (en dat ook op gruwelijke wijze doet) en niet omdat Andrea wordt vermoord door de Governor.

Maar goed, ik moet de serie ook wel wat credits geven. De manier waarop Lori bijv. sterft in de serie is misschien nog wel gruwelijker dan in de comic. Ook de ziekte die dit seizoen heerste vond ik in principe een goede vondst en blijft het goed dat elke keer als je aan iemand gewend raakt deze weer gruwelijk gebeten wordt o.d. Het mag van mij alleen wel wat sneller gaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
The_Sukkel schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Ik weet namelijk ook niet of ik nu de TV serie nu zo mooi vind om naar te kijken, doordat ik allerlei onlogische zaken door de vingers zie of dat ik de serie nu daadwerkelijk heel erg goed vind.

Dat door de vingers zien zou dan kunnen komen, doordat ik dusdanige inkleuring vanuit de novels en comics ervaar, dat ik plotholes en typische TV-verwatering minder erg vind. Ook ik ben een groot fan van apocalyptische settings en het volgen van de overlevingsstrijd van een groep mensen. Maar ik kan inderdaad wel ook zien hoe de TV serie af en toe (te) grote shortcuts neemt om een verhaallijn geschikt voor TV te maken. Mogelijk ben ik zo blij dat een favoriete comic op TV verschijnt en ook nog eens groot succes heeft, dat ik bereid ben die onvolkomenheden door de vingers te zien.

Dus mocht je jezelf nog een kans willen geven: dan helpt het misschien als je de comics in één ruk door uitleest tot en met issue 117. Ik heb het eind 2011 gedaan, door in één ruk door issue 1-91 te lezen en dan ben je echt een heel weekend ademloos compleet verloren in een apocalyptische wereld. Sinds ik 92-117 per maand moet lezen, is het echt heel erg wennen aan het trage tempo van een verhaal dat elke maand weer een paar centimeter voortkruipt... Ik benijd de mensen die TWD nog in één ruk van 1 t/m 117 kunnen gaan "binch"-lezen ... 8)
Waar kan je die comics vinden? 8) Vond alleen een spaanse versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Google play store (lees ze op m'n nexus 7, erg prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Bedankt, ik ga ze opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
The_Sukkel schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Zo zit ik er ook exact in. Nu is het weer een maand wachten op de volgende comic die het verhaal inderdaad een paar uurtjes verder helpt. Al zitten we nu wel in een hele mooie reeks! _/-\o_

Bij de comics is het zo dat er een soort van 'seizoenen' ('Volumes') zijn (net als bij de serie) die 6 comics lang zijn (die duren dus een half jaar). En daar staat dan een bepaalde verhaallijn centraal.

We zitten nu echter in een 12-delige verhaallijn. Het zijn weliswaar 2 Volumes (20 en 21), maar desalniettemin is het 1 verhaallijn genaamd: "All out war". Prachtige serie. :)

Hij loopt alleen zo lang voordat het tot een climax komt (een heel fuckin jaar). :'(

Iedere Volume heeft trouwens een titel van 3 woorden. Waarbij we in de tv-serie nu bij "Here we remain" (Volume 9) aanbeland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Nedra schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:32:
[...]

Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat in de serie Maggie wordt aangerand door de governor wanneer ze gevangen genomen zijn. In de strip komt Maggie inderdaad niet in aanraking met de governor maar wordt Michonne gevangen genomen, gemarteld en verkracht door de governor. Dat heeft toch een hele andere lading. In de serie is dat ook de reden waarom Michonne ook zo graag wraak wilt nemen op de governor (en dat ook op gruwelijke wijze doet) en niet omdat Andrea wordt vermoord door de Governor.

Maar goed, ik moet de serie ook wel wat credits geven. De manier waarop Lori bijv. sterft in de serie is misschien nog wel gruwelijker dan in de comic. Ook de ziekte die dit seizoen heerste vond ik in principe een goede vondst en blijft het goed dat elke keer als je aan iemand gewend raakt deze weer gruwelijk gebeten wordt o.d. Het mag van mij alleen wel wat sneller gaan allemaal.
Is het verhaal bij jou alleen goed wanneer mensen zo gruwelijk mogelijk aan hun einde komen? Serieus ga de comics lezen en gebruik dan lekker je eigen fantasie.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Bootje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:18:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Zo zit ik er ook exact in. Nu is het weer een maand wachten op de volgende comic die het verhaal inderdaad een paar uurtjes verder helpt. Al zitten we nu wel in een hele mooie reeks! _/-\o_

Bij de comics is het zo dat er een soort van 'seizoenen' ('Volumes') zijn (net als bij de serie) die 6 comics lang zijn (die duren dus een half jaar). En daar staat dan een bepaalde verhaallijn centraal.

We zitten nu echter in een 12-delige verhaallijn. Het zijn weliswaar 2 Volumes (20 en 21), maar desalniettemin is het 1 verhaallijn genaamd: "All out war". Prachtige serie. :)

Hij loopt alleen zo lang voordat het tot een climax komt (een heel fuckin jaar). :'(

Iedere Volume heeft trouwens een titel van 3 woorden. Waarbij we in de tv-serie nu bij "Here we remain" (Volume 9) aanbeland zijn.
Ik merk dat ik de serie totaal niet boeiend vind als ik elke nieuwe comic direct ga lezen, dan zit je net weer in het verhaal "Ohja, dat was er aan de hand" en dan is het al weer klaar. Ik kies er bewust voor om minimaal een half jaar te wachten zodat ik in één ruk weer een middagje kan lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
XyritZz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:43:
[...]
Ik merk dat ik de serie totaal niet boeiend vind als ik elke nieuwe comic direct ga lezen, dan zit je net weer in het verhaal "Ohja, dat was er aan de hand" en dan is het al weer klaar. Ik kies er bewust voor om minimaal een half jaar te wachten zodat ik in één ruk weer een middagje kan lezen :).
Goeie taktiek. Dat probeer ik ook, maar dat faalt meestal na 2 maanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ultimation schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:36:
[...]

Is het verhaal bij jou alleen goed wanneer mensen zo gruwelijk mogelijk aan hun einde komen? Serieus ga de comics lezen en gebruik dan lekker je eigen fantasie.
Nee, gruwelijk is mooi meegenomen, shockerend moet het wel zijn. Ik denk dat een essentieel onderdeel van The Walking Dead (zowel de serie als de strip) is dat elk karakter op elk moment weg kan vallen. Je kan er een beetje van uitgaan dat Rick en misschien Carl zolang mogelijk in leven blijven, maar de rest kan zo verdwijnen. Ik wil het zelf nog eens vergeten en dan is het opeens weer raak en wordt je er aan herinnerd in wat voor wereld het zich afspeelt. Ik vind dat beduidend beter uitgewerkt in de strip, waar ik af en toe mijzelf er op betrap dat ik hardop 'holy f*ck!' roep.

Ik snap dan ook niet waar je ' ga de comics lezen' vandaan komt, want als je zelf m'n comment een beetje goed had doorgelezen had je geweten dat ik die lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Eindelijk ook bij het 4de seizoen aanbelandt! Wat een geweldige serie, het is de eerste serie wat ik ooit zover heb gevolgd en kan ook niet wachten totdat het weer verder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Nedra schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:45:
[...]

[KNIP BLA BLA]

Ik snap dan ook niet waar je ' ga de comics lezen' vandaan komt, want als je zelf m'n comment een beetje goed had doorgelezen had je geweten dat ik die lees.
Loop je dan niet in het verkeerde topic te haten? :)

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
volgens mij is hier niemand die 'loopt te haten', en antwoord geef je ook al niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ultimation schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:42:
Loop je dan niet in het verkeerde topic te haten? :)
Nedra schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:46:
volgens mij is hier niemand die 'loopt te haten', en antwoord geef je ook al niet!
Laten we het maar ontopic en netjes houden :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
ik wou net zeggen, 'nvm' maar je was me voor. Anyway, ik ben erg benieuwd naar de rest van seizoen 4, 't is bijna zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Eindelijk weer! Eerst baal ik van de winterstop en op een gegeven moment vergeet ik bijna weer wanneer ik weer kan downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rempi schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:33:
Eindelijk weer! Eerst baal ik van de winterstop en op een gegeven moment vergeet ik bijna weer wanneer ik weer kan downloaden :+
Toch fijn, dat Sickbeard. :P Ik krijg na een paar maanden vanzelf een notificatie dat er iets nieuws is. :+

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 30-01-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:42
Geweldige vinding inderdaad... Zin in de nieuwe afleveringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

NMe schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:55:
[...]

Toch fijn, dat Sickbeard. :P Ik krijg na een paar maanden vanzelf een notificatie dat er iets nieuws is. :+
Beter kan haast niet :) Zojuist Episode 8 van Season 4 gezien en ik kan echt niet wachten.. Ik echt benieuwd of Judith nog leeft.. Dat wat de governour gedaan heeft was lichtelijk toch ietwat onverwacht,
spoiler:
wat hij met Hershel heeft gedaan
, maar wel typisch iets voor hem :o
Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.