'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het wordt nog mooier. Bijna iedere aflevering is weer door een ander geschreven.BtM909 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:41:
[...]
Dus moet je concessies doen op het schrijven van 't verhaal? Sure
Of moet ik je helpen herinneren aan de "rotzooi" die ontstond bij de schrijverswisseling na seizoen 1 (of 2)?
Dat komt het natuurlijk ook niet ten goede.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dan heb je nog:
- Een groep mensen waarvan 3/4e mij totaal niet geschikt lijkt als overlever.
- Constant drama tussen de personages. Als voorbeeld de beste vriend van die sheriff die graag 'een koekje eet' met de vrouw van de sheriff. Really? :\
- In aflevering vier weet een vrouw niet eens hoe een pistool werkt (vergeet de safety) en een aflevering later schiet ze haar zombie-zusje point blank door het hoofd zonder aarzelen.
- Trage zombies die erg overdone overkomen.
Ik kijk seizoen 1 af maar ik vind het tot nu toe echt 10x niks.
Je weet dat Lori dacht dat Rick de zombie invasie niet overleefd had. En dat ze daarom heil zocht bij Shaun, omdat die de Lori en Carl goed kende. Is logisch toch.SomerenV schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:26:
- Constant drama tussen de personages. Als voorbeeld de beste vriend van die sheriff die graag 'een koekje eet' met de vrouw van de sheriff. Really? :\
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
- Dat is meestal aan het begin van een Apocalypse. De zwakkere dunnen langzaam uit.SomerenV schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:26:
- In aflevering vier weet een vrouw niet eens hoe een pistool werkt (vergeet de safety) en een aflevering later schiet ze haar zombie-zusje point blank door het hoofd zonder aarzelen.
- Volgens mij wees Rick haar op de locatie van de safety? Dus een pistool tegen iemands onderkin aanzetten en dan de trekker overhalen met de loop richting de hersenen lijkt mij niet zo heel lastig? Zij wist ook wel dat het sowieso moest gebeuren. Daar wees opa (naam kwijt) haar nog op. Maar dat wilde ze perse zelf doen.
- Heb jij in een soort gelijke film/serie wel eens snelle zombies gezien?
Ik vindt dit echt zeuren om het zeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultimation op 31-10-2013 22:27 ]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
- Behalve dan dat het wel een groep overlevenden is die in mijn ogen niet overleefd zouden kunnen hebben terwijl je nergens militairen ziet of iets in die richting.Ultimation schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:26:
[...]
- Dat is meestal aan het begin van een Apocalypse. De zwakkere dunnen langzaam uit.
- Volgens mij wees Rick haar op de locatie van de safety? Dus een pistool tegen iemands onderkin aanzetten en dan de trekker overhalen met de loop richting de hersenen lijkt mij niet zo heel lastig? Zij wist ook wel dat het sowieso moest gebeuren. Daar wees opa (naam kwijt) haar nog op. Maar dat wilde ze perse zelf doen.
- Heb jij in een soort gelijke film/serie wel eens snelle zombies gezien?
Ik vindt dit echt zeuren om het zeuren.
- Ja, ze werd gewezen op de safety. Ik doelde er meer op dat ze in één aflevering een totale leek is en een aflevering later haar zus afschiet. Ja het moet gebeuren, maar no way dat een normaal persoon zo gemakkelijk het verstand op 0 kan zetten om zo je eigen bloed te doden. Zombie of niet, het blijft je familie.
- 28 Days/Weeks Later en Rec. al is die laatste in mijn ogen niet een typische zombie-film. World War Z heeft ook snelle zombies maar die heb ik nog niet gezien.
De hele setting en de emotie komt bij mij gewoon niet over. Het is dus niet zeuren om het zeuren maar gewoon mijn mening over de serie op basis van wat ik tot nu toe gezien heb.
Het punt is dat ze overleven omdat ze in een groep blijven. En natuurlijk komt er ook gewoon pech/geluk bij kijken.SomerenV schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:15:
[...]
- Behalve dan dat het wel een groep overlevenden is die in mijn ogen niet overleefd zouden kunnen hebben terwijl je nergens militairen ziet of iets in die richting.
Juist omdat het je eigen bloed is misschien? Het is redelijk hypothetisch maar als ik mijn broertje een plezier zou doen door hem in die situatie af te schieten voordat hij tegen zijn wil anderen pijn doet dan zou ik dat zeker overwegen. Makkelijk zou het niet zijn, maar dat was het voor Andrea in de serie ook niet...- Ja, ze werd gewezen op de safety. Ik doelde er meer op dat ze in één aflevering een totale leek is en een aflevering later haar zus afschiet. Ja het moet gebeuren, maar no way dat een normaal persoon zo gemakkelijk het verstand op 0 kan zetten om zo je eigen bloed te doden. Zombie of niet, het blijft je familie.
Vrijwel alle zombiefilms hebben trage, domme zombies. De zombies zijn verder ook helemaal niet de focus van de serie. De serie focust zich op het drama rondom het overleven in een wereld zonder beschaving. Als je een actieserie wil waar je continu het hart in je keel hebt kloppen dan werken snelle zombies inderdaad beter, maar hier is het vooral af en toe een eng momentje tussen het drama door.- 28 Days/Weeks Later en Rec. al is die laatste in mijn ogen niet een typische zombie-film. World War Z heeft ook snelle zombies maar die heb ik nog niet gezien.
Over dat er maar 1 iemand het overleefd heeft in het ziekenhuis; dat is meer een knipoog naar o.a Day of the Triffids dan iets anders. Is het cliche? Wellicht, 28 days later had namelijk precies hetzelfde begin maar ook die deed een knipoog hiernaar.SomerenV schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:26:
Na heel veel gehoord te hebben ben ik afgelopen week ook begonnen met The Walking Dead. Momenteel zit ik bij aflevering 5 maar ik worstel me er echt met moeite doorheen. Het eerste dat me stoort is het begin: één iemand overleeft in een ziekenhuis? Ik had op z'n minst gehoopt het begin van de ellende te zien in plaats van zo'n cliché begin.
Dan heb je nog:
Anyway; leuk hoe ze de afgelopen gebeurtenissen hebben afgekeken van de comics. Ongeveer hetzelfde maar toch weer anders. Ik ben dan ook benieuwd of het gebouw in de achtergrond nog enige betekenis gaat geven in dit seizorn ( en dus weer teruggaat naar een bepaaldeplek uit de comic, kijkende naar die hoge muren) of dat het filler was/dit het gebouw was waar zenaar zochten.
haha ja dat vond ik ook maar vrij kansloos, dan nog gaat ze wel heel erg snel over naar een andere man maar goed, was blij toen het over was in de serie.Zeror schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:46:
[...]
Je weet dat Lori dacht dat Rick de zombie invasie niet overleefd had. En dat ze daarom heil zocht bij Shaun, omdat die de Lori en Carl goed kende. Is logisch toch.
Dit meen je toch niet.. heb je hier misschien bronnen van? Zou wel een hoop uitleggen iig qua niveau.rimave schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:20:
[...]
Het wordt nog mooier. Bijna iedere aflevering is weer door een ander geschreven.
Dat komt het natuurlijk ook niet ten goede.
[ Voor 29% gewijzigd door Scrtz op 01-11-2013 09:18 ]
Gewoon doorkijken dus. Ze kunnen onmogelijk alles in de hele wereld laten zien in 1 seizoen. Al helemaal niet omdat het een drama-serie is en het anders te afstandelijk wordt.SomerenV schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:15:
[...] - Behalve dan dat het wel een groep overlevenden is die in mijn ogen niet overleefd zouden kunnen hebben terwijl je nergens militairen ziet of iets in die richting.[...]
Het is heel normaal bij series om meerdere teams van writers te hebben die om de beurt een aflevering schrijven. Vaak is er dan wel 1 iemand die het overkoepelende verhaal heeft geschreven. Zo wordt Game of Thrones ook door drie mensen geschreven.Scrtz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:17:
[...]
Dit meen je toch niet.. heb je hier misschien bronnen van? Zou wel een hoop uitleggen iig qua niveau.
[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2013 12:09 ]
Het is niet ongewoon dat in een langlopende serie de castleden af en toe ook gaan regisseren. De Star Trek series zijn daar een goed voorbeeld van.
En het zegt helemaal niets over de kwaliteit. Afwisseling kan een serie ook heel erg ten goede komen.
In de episode guide staan per episode de director & writer ... wisselt nogal inderdaad.Scrtz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:17:
Dit meen je toch niet.. heb je hier misschien bronnen van? Zou wel een hoop uitleggen iig qua niveau.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ook verhaal in begin vond ik wat lastiger, omdat ik het eigenlijk al kende van de serie, maar vanaf moment dat Shane neergeschoten werd begin je echt goed verschillen te zien en is het makkelijker op te pakken :-)
Jammer alleen dat die boeken zo duur zijn
Het einde van seizoen 3 was erg spannend, als je zo doorgaat van seizoen 3 naar seizoen 4 val je wel een beetje in een gat.
Dit weekend naar de film World War Z gekeken, hoe die zombies daar rondrennen
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik heb nu al het idee dat dit het geval is, ze zijn van een grote groep (leek wel een half dorp) naar het begin gegaan.. (en zelfs kleiner)CAP-Team schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:33:
Hoewel het tempo momenteel inderdaad vrij laag vind ga ik er vanuit dat ze weer naar een hoogtepuntje werken waarin ze wellicht gedwongen worden om de gevangenis te verlaten.
Het einde van seizoen 3 was erg spannend, als je zo doorgaat van seizoen 3 naar seizoen 4 val je wel een beetje in een gat.
Dit weekend naar de film World War Z gekeken, hoe die zombies daar rondrennenvond ik totaal niet realistisch dat is in TWD een stuk beter vind ik.
de gevangenis is niet houdbaar ze moeten verder je ziet ook dat de brandstof opraakt en het moraal ook zwaar weg is.
ik had in het begin van dit seizoen het idee dat ze echt alles op een rijtje hadden en dat ze een soort 2e dorp maakte zoals met de governer maar nu lijkt het erop dat er max 10 man zitten ipv de 50 die ik dacht..
en dan hebben we die hele zwerm zombies nog die hun kant op komt daarvoor zullen ze toch echt moeten bailen, de hekken gaat dat niet tegenhouden... (zeker weten dat dit het ''hoogtepunt'' gaat worden)
Ik heb trouwens season1 weer gezien. Voor de tweede keer kijken is het best de moeite waard. Bijvoorbeeld meer dingen zien en 'oude' bekenden.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Ben benieuwd naar de reacties in de gevangenis als Rick terugkomt zonder Carol. De volgende aflevering lijkt wel wat hectisch te worden; alsof ze worden aangevallen o.i.d. Weer een week wachten
Ze lieten al zien dat een kleine groep al een probleem is in de eerdere afleveringen. Dat de hekken een keer omvallen, gaan we zeker zien gebeuren. Dat moet een hint geweest zijn.AjDuLion schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:48:
en dan hebben we die hele zwerm zombies nog die hun kant op komt daarvoor zullen ze toch echt moeten bailen, de hekken gaat dat niet tegenhouden... (zeker weten dat dit het ''hoogtepunt'' gaat worden)
Het lot van Carol vraag ik me nu ook af. Ik denk dat juist Carol nu naar de prison reist en Rick ergens anders heen. Carol heeft tenslotte de auto vol met supplies. Rick een lege auto. Vraag me ook af of we Sam (die nieuwe gast) nog gaan zien.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
hohoho geen slecht woord over "the wire" acteurs heRazr schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:36:
De laatste aflevering vond ik ook stukken beter dan vorige week. De beslissing van Rick had ik niet verwacht - maar het toont wel weer zijn leiderschap. Ook vond ik mooi hoe Daryl reageerde toen hij die fles drank zagEindelijk toont-ie weer wat karakter zoals ik dat van hem graag zie. Wat mij betreft had hij die gozer trouwens van het dak af, tussen de zombies geduwd. Dat verslaafde mannetje vind ik maar niets in de serie so far.
Ben benieuwd naar de reacties in de gevangenis als Rick terugkomt zonder Carol. De volgende aflevering lijkt wel wat hectisch te worden; alsof ze worden aangevallen o.i.d. Weer een week wachten
maar je hebt opzich gelijk het zat er en aan te komen en was nog ongeloofwaardig ook, hadden ze beter niet zo kunnen doen imo. Aan de andere kant met die gast kunnen ze nog wel een tijdje verder zo. Das beter als een drugsdealer zijn he
Nukezone FTW
Meende dat ze de buit verdeelt hadden. In ieder geval gaat Rick wel terug naar de gevangenis want hij zal nooit z'n kinderen achterlaten. Hooguit gaat hij eerst op pad om Darryll Michone en co op te zoeken en dumpt zij de suplies.Zeror schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:03:
[...]
Ze lieten al zien dat een kleine groep al een probleem is in de eerdere afleveringen. Dat de hekken een keer omvallen, gaan we zeker zien gebeuren. Dat moet een hint geweest zijn.
Het lot van Carol vraag ik me nu ook af. Ik denk dat juist Carol nu naar de prison reist en Rick ergens anders heen. Carol heeft tenslotte de auto vol met supplies. Rick een lege auto. Vraag me ook af of we Sam (die nieuwe gast) nog gaan zien.
Overigens ben ik het niet met Rick's beslissing eens. Carol had gewoon gelijk. Geen medicijnen, zeer bsmettelijke ziekte. Beter snel uit de weg ruimen voordat je er meer mee trekt.
In de samenleving die wij kennen, zonder zombies e.d., is het een moord maar in hun wereld is het bittere noodzaak.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Natuurlijk had ze geen gelijk.. De helft van de mensen was al besmet, wat maken die 2 dan nog uit? Het is niet zo dat zij de enigen waren die besmet waren.. Die moorden waren zinloos en maakten geen enkel verschil.L1nt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:23:
Overigens ben ik het niet met Rick's beslissing eens. Carol had gewoon gelijk. Geen medicijnen, zeer bsmettelijke ziekte. Beter snel uit de weg ruimen voordat je er meer mee trekt.
In de samenleving die wij kennen, zonder zombies e.d., is het een moord maar in hun wereld is het bittere noodzaak.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb de a) laatste, b) alle of c) geen aflevering gezien en ik vind:
• Het verhaal is a) saai, b) ongeloofwaardig of c) dom.
• Daarbij wordt het tijd dat ze a) Woodbury, b) de boerderij of c) de gevangenis verlaten, want dat is toch zooooo saai.
• Verder ben ik a) Lori, b) Wisselneger #5 of c) Meneer Jansen zo zat, die mag van mij wel dood.
• En ik wil a) meer actie, b) meer zombies of c) meer actie en zombies, want een serie die focust op de overlevenden in een apocalypse moeten we niet willen met z'n allen.
• Jeetje, wat is deze serie a) dom (hoewel ik het halve verhaal niet volg), b) saai (ik wil alleen maar actie) of c) ongeloofwaardig (laatst sprak ik een zombie en die zei dat ook).
• Ik hoop echt dat de serie, na bijna 3 seizoenen, vanaf de volgende aflevering opeens a) superspannend wordt, b) meer schieten-tieten-helikoperisch gehalte krijgt of c) over het liefdesleven van de president gaat
Wil ik nog inhoudelijk reageren met deze post of meedoen aan een discussie? a) nee, b) nee of c) hell no.
Een ieder die zich aangesproken voelt: Waarom kijk je de serie? Serieuze vraag waar ik graag een serieus antwoord op zou willen. Zijn mensen zo masochistisch? Is het leuk om een saaie serie te kijken om een zeurpost te kunnen posten? Tegen beter weten in "verbetering" verwachten?
En ik doel niet op mensen die kritiek hebben (that old chestnut) of discussieren. Ik doel vooral op de hit-and-run zeikposts
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik vind dat ze wel gelijk had.Angeloonie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:36:
Natuurlijk had ze geen gelijk.. De helft van de mensen was al besmet, wat maken die 2 dan nog uit? Het is niet zo dat zij de enigen waren die besmet waren.. Die moorden waren zinloos en maakten geen enkel verschil.
Na de eerste uitbraak, waren er nog maar 2 mensen besmet. Die heeft Carol rigoreus opgeruimd. Daarna bleek heel veel mensen (helaas) besmet. Iets wat Carol juist probeerde te voorkomen. En andere situatie dan die jij voor ogen hebt.
Had de twee moorden (hoewel het eerder mercy-kills waren) verdere besmetting voorkomen, dan was het een goede actie. Had het niet geholpen, dan waren ze toch dood gegaan. En pijnlijker. Dus wat Carol deed was een win-win actie. Alleen verloor ze er zelf mee
Let wel: dit is natuurlijk geredeneerd vanuit de apocalyptische situatie. Carol moet dit niet in de huidige maatschappij doen natuurlijk
Ik ben benieuwd wat Daryll er van vindt dat Carol pleitte is. Die waren toch een soort setje.
Misschien gaat Daryll, na Tyrese (boos) en Michone (Governor) er net vanaf gepraat te hebben, op een queeste om Carol te vinden
[ Voor 9% gewijzigd door Twhomp op 05-11-2013 08:51 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Twhomp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:44:
Met gepaste trots (lees: ongebreidelde walging) presenteer ik u de Tweakers Walking Dead Auto Zeikpost Generator. Kies de gewenste antwoorden en erger uw medeforumisten automagisch!
• Daarbij wordt het tijd dat ze a) Woodbury, b) de boerderij of c) de gevangenis verlaten, want dat is toch zooooo saai.
• Verder ben ik a) Lori, b) Wisselneger #5 of c) Meneer Jansen zo zat, die mag van mij wel dood.
• En ik wil a) meer actie, b) meer zombies of c) meer actie en zombies, want een serie die focust op de overlevenden in een apocalypse moeten we niet willen met z'n allen.
• Jeetje, wat is deze serie a) dom (hoewel ik het halve verhaal niet volg), b) saai (ik wil alleen maar actie) of c) ongeloofwaardig (laatst sprak ik een zombie en die zei dat ook).
• Ik hoop echt dat de serie, na bijna 3 seizoenen, vanaf de volgende aflevering opeens a) superspannend wordt, b) meer schieten-tieten-helikoperisch gehalte krijgt of c) over het liefdesleven van de president gaat
Wil ik nog inhoudelijk reageren met deze post of meedoen aan een discussie? a) nee, b) nee of c) hell no.
Een ieder die zich aangesproken voelt: Waarom kijk je de serie? Serieuze vraag waar ik graag een serieus antwoord op zou willen. Zijn mensen zo masochistisch? Is het leuk om een saaie serie te kijken om een zeurpost te kunnen posten? Tegen beter weten in "verbetering" verwachten?
En ik doel niet op mensen die kritiek hebben (that old chestnut) of discussieren. Ik doel vooral op de hit-and-run zeikposts
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Zeror schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:10:
Het was mij niet helemaal duidelijk in aflevering. Ik las in de afleveringsquiz van deze aflevering dat Carol dus verbannen is uit de gevangenis door Rick. Mocht dat opheldering geven.
"Als wij nog met zijn 4-en over zijn (Rick + kids + Carrol) dan laat ik jou achter."
Maar dít gaat Darryll nooit goed vinden.
Ze kan natuurlijk wel met alcoholnegert op pad!
Haha heerlijke post, vond alf 4 wel al weer een stuk beter de goede richting in!Twhomp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:44:
Met gepaste trots (lees: ongebreidelde walging) presenteer ik u de Tweakers Walking Dead Auto Zeikpost Generator. Kies de gewenste antwoorden en erger uw medeforumisten automagisch!
Eigenlijk wil ik Strike Back zonder die Engelsen, met een Homeland sausje. Minder zeikwijven, meer zombies en natuurlijk Bruce Willis. En Smeagol.
.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 05-11-2013 09:36 ]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Dat zou ook nog kunnen. Dat Rick terug komt op zijn beslissing en Carol gaat zoeken.Razr schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:39:
In de laatste scene (Rick in de auto) lijkt hij ook niet helemaal vrede te hebben met zijn beslissing? In ieder geval denk ik niet dat er mensen zijn die zijn beslissing toejuichen. Wie speelt er nu mamma voor de meisjes (als ze nog leven), en natuurlijk bloeide er altijd wat tussen Daryl en Carol. Nee, Rick scoort geen punten denk ik - hij heeft zelf toch ook wel eens dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, en toch is hij er ook nog.
Carol haat hem niet. Ze begrijpt de beslissing wel. Zelf had ze hem niet gemaakt maar haat hem er niet om.Zeror schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:34:
Nu ik erover zit te denken. Zou Carol de Governor vinden en bij hem aansluiten? Carol heeft nu alle reden om Rick te haten.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Precies, was ook wel duidelijk in de laatste EP, Rick hielp dr zelfs nog aan een auto en ze rijd daarna gewoon normaal weg.L1nt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:02:
[...]
Carol haat hem niet. Ze begrijpt de beslissing wel. Zelf had ze hem niet gemaakt maar haat hem er niet om.
Overigens vond ik Carol altijd maar een beetje irritant vooral in de eerste paar seizoenen, weer een minder ^^
Ben touwens begonnen met de comics, maar dat is wel een flink verschil met de serie
[ Voor 28% gewijzigd door Sinus_rhythm op 05-11-2013 10:22 ]
Toen Carol vroeg of hij niet hetzelfde zou doen om zijn kinderen te beschermen stond hij met een bek vol tanden.
Rick is een echte looser. Wat een jank vent ook! Net een wijf!
Oh ja en de Zuip Piet mogen ze ook aan de zombies voeren. Wat een kluns!
[ Voor 17% gewijzigd door Mandrake466 op 05-11-2013 10:27 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Tegelijkertijd vond ik dat Carol wel een interessante ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ze is een harde tante geworden, zonder gevoelloos te zijn (getuige de tranen aan het eind van de aflevering), die blijkbaar tot veel in staat is om dat te beschermen waar ze om geeft. Dat ze dat op eigen houtje is gaan doen op deze manier is dan wel weer jammer. Maarja, wat is het beste om te doen met iemand die onberekenbaar aan het worden is? Die mensen waren weliswaar ziek, maar ze wist dat er mensen op zoek waren naar antibiotica. En waarom moesten juist die twee dood, en wordt de rest opgesloten? Ik snap het niet helemaal.Scrtz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:03:
[...]
Overigens vond ik Carol altijd maar een beetje irritant vooral in de eerste paar seizoenen, weer een minder ^^
Qua spanning zit het wel snor, en ik ben benieuwd welke richting dit seizoen op gaat.
Nou nou wat een begrip hee!Mandrake466 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:24:
Ik denk dat Rick gewoon gebroken is. Al een hele tijd. Een soort permanente burn-out. Voor wat betreft die alcoholist; mensen zijn niet perfect, iedereen heeft wel een zwakke plek. Hij heeft zichzelf in gevaar gebracht voor die fles, maar niet per se anderen, denk ik. Wel cool om de reactie van Daryl te zien. Hij en Merle werden als kind mishandeld, toch? Door hun vader die alcoholist was?
[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 05-11-2013 10:41 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Die twee waren ziek voordat de rest dat was. En Carol probeerde de spreiding te stoppen voorkomen.Cyphax schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:37:
[...]
Die mensen waren weliswaar ziek, maar ze wist dat er mensen op zoek waren naar antibiotica. En waarom moesten juist die twee dood, en wordt de rest opgesloten? Ik snap het niet helemaal.
Ik heb nog eens het laatste stuk van de aflevering zitten kijken. Mijn gedachte is ietswat veranderd weer. Ik denk nu dat Rick Carol juist wegstuurde/verbannen heeft om haar te beschermen. Daarom heeft Carol nog enigzins respect voor Rick. Daarom krijgt Rick ook het horloge van Carol. Rick wil Carol o.a. beschermen tegen de reactie van Tyreese over wie de moordenares van zijn vriendin is.L1nt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:02:
[...]
Carol haat hem niet. Ze begrijpt de beslissing wel. Zelf had ze hem niet gemaakt maar haat hem er niet om.
Ik verwacht Carol nog wel terug bij de groep wanneer Tyreese tot bedaren is gekomen.
Ik denk niet dat ie bang was dat zij zijn kinderen wat aan zou doen. Dat was maar een excuus om de beslissing voor zichzelf te rechtvaardigen. Diep van binnen wist ie dat ze volledig gelijk had maar dat de rest en vooral Ty dat niet zo zouden zien.Mandrake466 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:24:
Wat een lul is die Rick ook om Carol weg te sturen. Hij is bang dat ze zijn kinderen ook iets aan zal doen maar dit slaat nergens op! Ik denk dat Daryl dit niet leuk gaat vinden!
Toen Carol vroeg of hij niet hetzelfde zou doen om zijn kinderen te beschermen stond hij met een bek vol tanden.
In feite heeft hij haar juist gered door haar weg te sturen.
Enige angst die er misschien was bij Rick was dat hij het zelf niet meer kan als het nodig is. Eerder kon hij ook al met moeite die zombies omleggen in de celblokken.
/edit: net te laat
Daar is dus ook wel wat voor te zeggen, maar het probleem is denk ik meer dat ze dat op eigen houtje maar heeft besloten en er blijkbaar niet voor terugdeinst om mensen te vermoorden.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:41:
[...]
Die twee waren ziek voordat de rest dat was. En Carol probeerde de spreiding te stoppen voorkomen.
Dat maakt haar onberekenbaar, en dat kan gevaarlijk zijn. Wie weet wat ze de volgende keer voor zichzelf beslist.
Dat zou mij ook weinig verbazen. Ergens hoop ik het ook wel, Carol heb ik altijd gewaardeerd binnen de groep.Zeror schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:48:
[...]
Ik verwacht Carol nog wel terug bij de groep wanneer Tyreese tot bedaren is gekomen.
[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 05-11-2013 10:53 ]
De psygologische breakdown van Rick was ook niet heel goed voor iedereenCyphax schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:52:
[...]
Daar is dus ook wel wat voor te zeggen, maar het probleem is denk ik meer dat ze dat op eigen houtje maar heeft besloten en er blijkbaar niet voor terugdeinst om mensen te vermoorden.
Dat maakt haar onberekenbaar, en dat kan gevaarlijk zijn. Wie weet wat ze de volgende keer voor zichzelf beslist.
Jawel maar een andere optie is gewoon om het geheim te houden dat Carol een beetje (en terecht) loshandig is geweest.L1nt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:50:
[...]
Ik denk niet dat ie bang was dat zij zijn kinderen wat aan zou doen. Dat was maar een excuus om de beslissing voor zichzelf te rechtvaardigen. Diep van binnen wist ie dat ze volledig gelijk had maar dat de rest en vooral Ty dat niet zo zouden zien.
In feite heeft hij haar juist gered door haar weg te sturen.
De echte reden is volgens mij omdat Carol een levend persoon heeft gedood. Tenslotte vraagt Rick aan de nieuwe mensen (zoals die 2 in het muis met de schouder uit de kom) of ze mensen hebben gedood.
Als je een medemens hebt gedood houdt het snel op voor Rick.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Dat zou goed een reden kunnen zijn voor Rick om zich zo op te stellen.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:59:
[...]
De psygologische breakdown van Rick was ook niet heel goed voor iedereen
Seizoen 1 en 2Twhomp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:44:
A• Het verhaal is a) saai, b) ongeloofwaardig of c) dom.
Tot S2 gekomen dus dunno• Daarbij wordt het tijd dat ze a) Woodbury, b) de boerderij of c) de gevangenis verlaten, want dat is toch zooooo saai.
Gaan ze niet gewoon allemaal dood....• Verder ben ik a) Lori, b) Wisselneger #5 of c) Meneer Jansen zo zat, die mag van mij wel dood.
C (bij gebrek aan een beter antwoord)• En ik wil a) meer actie, b) meer zombies of c) meer actie en zombies, want een serie die focust op de overlevenden in een apocalypse moeten we niet willen met z'n allen.
B ( bij gebrek aan bijv langdradig of te dramatisch)• Jeetje, wat is deze serie a) dom (hoewel ik het halve verhaal niet volg), b) saai (ik wil alleen maar actie) of c) ongeloofwaardig (laatst sprak ik een zombie en die zei dat ook).
Ga niet kijken maar doe dan maar A + B• Ik hoop echt dat de serie, na bijna 3 seizoenen, vanaf de volgende aflevering opeens a) superspannend wordt, b) meer schieten-tieten-helikoperisch gehalte krijgt of c) over het liefdesleven van de president gaat
A + BWil ik nog inhoudelijk reageren met deze post of meedoen aan een discussie? a) nee, b) nee of c) hell no.
Ik keek hem omdat hij zo gehyped was. Denk dat dit voor meer mensen geldt. Zelfde als Game of Thrones. De een loopt er mee weg en de ander vind er niets aan.Een ieder die zich aangesproken voelt: Waarom kijk je de serie? Serieuze vraag waar ik graag een serieus antwoord op zou willen. Zijn mensen zo masochistisch? Is het leuk om een saaie serie te kijken om een zeurpost te kunnen posten? Tegen beter weten in "verbetering" verwachten?
De reden dat ik geen WD meer kijk is omdat het teveel drama is en daar kan ik slecht tegen
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Die gestoorde griet van aflevering 2(??) kreeg ook aardig screentime voor iemand die dood ging. Zegt denk ik niks.Goron schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:42:
Vraag me af wat er met die jongen uit dat huis is gebeurd. Hij kreeg wel veel screentime voor iemand die zomaar verdwijnt. Daar zal nog wel iets achter zitten.
Als er dan iets gebeurd met bijvoorbeeld een Rick of daryl weet je al direct dat ze het toch wel overleven. Dat haalt de spanning meteen weg.
Rick heeft zelf ook Shane gedood, al was dat meer zelfverdediging.Mandrake466 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:05:
[...]
Jawel maar een andere optie is gewoon om het geheim te houden dat Carol een beetje (en terecht) loshandig is geweest.
De echte reden is volgens mij omdat Carol een levend persoon heeft gedood. Tenslotte vraagt Rick aan de nieuwe mensen (zoals die 2 in het muis met de schouder uit de kom) of ze mensen hebben gedood.
Als je een medemens hebt gedood houdt het snel op voor Rick.
PSN: Alvanosa
Zoals Carl en nu ook dat ene meisje dat Carol maar even de les leest.
Carol had ik ook altijd irri gevonden, maar laatste tijd wel wat minder.. En dan moet se weg XD
Opzicht zou Rick het makkelijk vanaf kunnen komen bij de groep te zeggen dat Carol gepakt is door een Walker (maar wat dan als Daryl (meest waarschijnlijke persoon ) Carol weer tegen komt...
Of Rick komt in de volgende epi weer op zijn beslissing terug en gaat naar haar op zoek.
Kan ook dat Carol die verdwenen gast (met arm uit de kom) tegen komt
Ik ben een trouwe fan en zie al een paar jaar lang elke keer zo snel mogelijk de afleveringen. Maar ik vind dit seizoen gewoon minder dan bijvoorbeeld seizoen 1. Als ik tot nu toe een ranglijst moet maken is het: 1,3,2,4.Twhomp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:44:
Ik vind het emogedrag van cutty maar niets, misschien omdat ik hem niet kan koppelen aan dit personage. Het samenspel van de groep is bijna niet meer aanwezig, het zijn meer losse entiteiten die een beetje met elkaar proberen om te gaan. Zelfs onze badass is minder badass deze ronde.
Vond het wel super gaaf dat je eindelijk een +1000 horde zag. Hopelijk komt deze nog terug, want dan is het echt einde prison. Begin mij ook te irriteren aan de kleine dingen zoals dat je in de afgelopen aflevering een perfect ingezaaid maisland zag op de achtergrond of michone die een stripkarikatuur is zonder enige karakterontwikkeling.
Het helicoptergehalte mag dan wel weer omhoog, bijna elk seizoen hebben we nu wel een neergestorte helicopter gezien, maar nog geen landmachtnederzettingen gezien, terwijl je toch zou verwachten van zo'n wereld dat deze nog bestaan.
Hopelijk draait deze serie weer snel op het pad waar ze ooit mee begonnen in de pilot
waarom denkt iedereen dat rick haar weer gaat zoeken, als hij dat doet dan doet hij dat voordat hij terug gaat naar het kamp. maar daar lijkt mij geen tijd voor gezien het drama dat zich daar afspeeld.Eek2nd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:17:
Carl was al meteen irritant.. maar wordt irritanter
Carol had ik ook altijd irri gevonden, maar laatste tijd wel wat minder.. En dan moet se weg XD
Opzicht zou Rick het makkelijk vanaf kunnen komen bij de groep te zeggen dat Carol gepakt is door een Walker (maar wat dan als Daryl (meest waarschijnlijke persoon ) Carol weer tegen komt...
Of Rick komt in de volgende epi weer op zijn beslissing terug en gaat naar haar op zoek.
Kan ook dat Carol die verdwenen gast (met arm uit de kom) tegen komt
nee ik weet zeker dat daryl haar gaat zoeken nadat rick bekend heeft gemaakt haar te hebben weggestuurd.
nu nog de reactie van tyrese the beserker afwachten. Hoe dan ook, rick is gaat het links en rechts er van langs krijgen.
Volledig eensGoron schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:50:
[...]
Ja, teveel 'emotionele' scenes met de karakters die staren naar de camera. Terwijl ik niks geef om de karakters in de show omdat het allemaal halve zolen zijn zonder consistent gedrag. Daryl was nog een van de weinige die tof was maar blijkbaar heeft hij van Lori autorijles gehad.
Ook lekker dat niemand z'n hand voor zijn mond houdt met hoesten maar lekker alles naar buiten werpt. Ik ben voor team zombie.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Het is eerder andersom. In zo`n wereld waar je al een jaar op de vlucht bent en vecht voor je leven voor zombies, zou je toch echt wel voorzichtiger zijn als je zo`n eind met een auto gaat rijden. Dan ga je niet zo`n beetje een volle minuut niet op de weg letten. Want tijdens het kletsen met die donkere zat hij ook al niet op te letten. Toen ging hij op zoek naar CD`s, en pas aanzienlijk later kwam de radio in beeld. Dat je daar van schrikt en op focussed snap ik, maar alles ervoor is raar in zo`n wereld. Ook alle 4 die niets zien.L1nt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:59:
[...]
Dat, 100% dat. Sommigen lijken naar de serie te kijken en alles aan de normale wereld te spiegelen.
In het Walking Dead universum is de zombie apocalypse al ruim een jaar bezig en minstens zo lang zullen er geen radiouitzendingen meer zijn geweest.
Het enige vergelijkbare is denk ik het moment dat het vliegtuig live op tv toren 2 binnen vliegt op 9/11. Zo iets onwerkelijks wat toch echt gebeurd.
Durft te wedden dat er genoeg auto ongelukken zijn gebeurd door mensen die het op de radio hoorden en zodoende ook niet meer goed aan het opletten waren.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
dat ben ik volledig met je eens.Guillome schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:00:
[...]
Het is eerder andersom. In zo`n wereld waar je al een jaar op de vlucht bent en vecht voor je leven voor zombies, zou je toch echt wel voorzichtiger zijn als je zo`n eind met een auto gaat rijden. Dan ga je niet zo`n beetje een volle minuut niet op de weg letten. Want tijdens het kletsen met die donkere zat hij ook al niet op te letten. Toen ging hij op zoek naar CD`s, en pas aanzienlijk later kwam de radio in beeld. Dat je daar van schrikt en op focussed snap ik, maar alles ervoor is raar in zo`n wereld. Ook alle 4 die niets zien.
als ik hier met 4 man in de auto zit vraag ik ook of degene die shotgun zit de radio kan regelen, zodat ik op de weg kan letten.
en dan in een wereld waar zombies om elke hoek kunnen komen ga je vrolijk 2 minuten met je radio klieren.
het ergste is nog dat als je dan tegen zombies aanrijd je een minuut voor je blijft staren om je dan pas te bedenken dat je misschien maar is achteruit moet.
maar op zich gaf het wel een leuke wending in het verhaal
Ze zitten op een paar incidenten na vrij veilig in die gevangenis, en met teveel mensen om ze allemaal te 'leren kennen', en dus kunnen er makkelijk een paar dood.
Om de vergelijking met GOT te maken: daar heb je ook veel characters, maar voor je het weet is je favo character dood. Bij TWD is er een vast 'hoofdrolgroepje' die niet dood gaan.
Ik bedoel maar: hoe episch is het als Darryll ineens dood gaat??
Waarschijnlijk komt het nog wel, als ze the governor weer tegenkomen tijdens een reisje naar dorp x in de buurt, om voorraden te zoeken, dat er wat meer actie in komt. Of dat het hek overlopen wordt en ze in de gevangenis niet meer veilig zijn, en weer verder moeten, op zoek naar een andere locatie om een half seizoen daar te 'campen'
Maar de huidige gebeurtenissen zijn vrij saai.
Lost en GoT blijven wel goed omdat de serie gewoon beter is en meer biedt
Verwijderd
Ehm. Als je de comics gelezen had dan wist je dat dit niet klopt. Main chars gaan ook gewoon dood. Dat ze nog niet allemaal uitgeroeid zijn is niet hetzelfde als dat ze allemaal het einde van het seizoen halen.dutchgio schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:53:
Om de vergelijking met GOT te maken: daar heb je ook veel characters, maar voor je het weet is je favo character dood. Bij TWD is er een vast 'hoofdrolgroepje' die niet dood gaan.
Is het probleem dan niet dat de tv-serie daarvan af lijkt te wijken?Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:10:
[...]
Ehm. Als je de comics gelezen had dan wist je dat dit niet klopt. Main chars gaan ook gewoon dood. Dat ze nog niet allemaal uitgeroeid zijn is niet hetzelfde als dat ze allemaal het einde van het seizoen halen.
Verwijderd
Nee, dat hij ongeduldig is. Je moet eerst de karakters opbouwen. De relatie met de kijker voeden. Empathie kweken, binding, een interesse in het welzijn van het figuur. En dán z'n hoofd tot pudding laten meppen, een gapend gat in een oogkas schieten, laten vangen door kannibalen, of gewoon klem zetten tussen Zeds en laten oppeuzelen.Ultra schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:12:
[...]
Is het probleem dan niet dat de tv-serie daarvan af lijkt te wijken?
Dan doet het tenminste goed zeer bij je kijkers. Als je ze gewoon elke week allemaal dood laat maken schiet het niet op.
Moet je wel een dramaserie kijken als je niet van drama houdt?
Andrea. 5 of 6 afleveringen ofzo.Ultra schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:20:
Het hoeft niet elke week, maar hoeveel afleveringen terug was de laatste?
[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 06-11-2013 16:21 ]
En waarom moet er perse iemand dood? Tevens is die gevangenis niet veilig. Het geeft ze vooralsog een veilig gevoel maar dat gaf de boerderij van Herschel ook en dat bleek ook bedrog. Idem voor dat onderzoekscentrum in S1. En Woodbury leek ook veilig voor velen.
Inmiddels moet het voor de kijker wel duidelijk zijn dat als iets veilig lijkt het vroeg of laat gruwelijk mis gaat.
Net zoals Andrea in seizoen 2?L1nt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:45:
In zekere zin Carol vooralsnog. Niet dood maar wel uit de serie lijkt het.
En lekker veilig, in een berg.
Ik vind overigens wel dat de auto's waarin ze rijden er nog steeds vrij nieuw uitzien. Het was meer realistisch geweest als ze wat meer vol zaten met deuken, kapotte ramen etc. De wegen zijn immers niet bepaald netjes meer en regelmatig wordt een zombie plat gereden.
Als we geld afschaffen dan kan dat. Kan kost het geen geld meer om de serie te maken en hoeft een Huyndai ze ook niet te sponsorenSnowwie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:07:
Wat dat betreft kunnen ze beter de NORAD faciliteit opzoeken. Daar zijn vast nog wel wat mensen.
En lekker veilig, in een berg.
Ik vind overigens wel dat de auto's waarin ze rijden er nog steeds vrij nieuw uitzien. Het was meer realistisch geweest als ze wat meer vol zaten met deuken, kapotte ramen etc. De wegen zijn immers niet bepaald netjes meer en regelmatig wordt een zombie plat gereden.
vervelend maar begrijpbaar dat het nu zo is.
Overigens zijn niet alle auto's hagelnieuw. Alleen die IX35 of welk type het ook exact is.
Of ze gaat samenwerken met the governor dat kan ook nog.
Ja iets in die richting zou je wel verwachten, alhoewel je dan wel elektriciteit en een lasapparaat nodig hebt ^^L1nt schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:45:
Ik zou zelf eerder provisorisch een aantal auto's juist verstevigen. Soort bullbars(zombiebars) voorop. Ruiten rooster voor. Misschien zelfs nog wel zo dat je ze kunt aansluiten op een accu om de zombies onder stroom te zetten ofzo.
Ben ik zeker met je eens, probleem is eigenlijk dat er amper tot niet meer wordt opgebouwd in de hoofdpersonages, door de grote groep in het gevangenis is het allemaal wat verwaterd wat gewoon veel kijkers jammer lijken te vinden als ik dit topic doorlees, waaronder mijzelf.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:17:
[...]
Nee, dat hij ongeduldig is. Je moet eerst de karakters opbouwen. De relatie met de kijker voeden. Empathie kweken, binding, een interesse in het welzijn van het figuur. En dán z'n hoofd tot pudding laten meppen, een gapend gat in een oogkas schieten, laten vangen door kannibalen, of gewoon klem zetten tussen Zeds en laten oppeuzelen.
Dan doet het tenminste goed zeer bij je kijkers. Als je ze gewoon elke week allemaal dood laat maken schiet het niet op.
Ik hoop dat er heel snel iets gaat gebeuren waardoor er een paar of een klein groepje overblijft waar weer eens wat spannende dingen mee gaan gebeuren, het is veel te eentonig en voorspelbaar op het moment.
Dat is wat ik zo heerlijk vind aan GoT, daar gaat zoals iemand al zei in het topic gewoon spontaan je favoriete personage ineens dood en ga zo maar door, genieten.
En ik denk dat die tankstations al helemaal leeg zijn getankt in de periode van de outbreak.. Je bent niet van de één op de andere dag in een compleet verlaten wereld.
Dat aggregaat moesten ze toch slopen omdat daardoor de alarmen af gingen?haribold schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:46:
Ik zie sowieso heel veel mogelijkheden om alles beter te organiseren en te beschermen. Er zouden talloze huizen, winkels en bedrijven moeten zijn die vol liggen met middelen die goed bruikbaar zijn voor van alles en nog wat. Een gevangenis heeft toch ook een aggregaat, kun je toch draaiende houden? Die slappe hekken, daarvan ziet toch ook iedereen dat er versteviging nodig is en redelijk gemakkelijk aan te brengen is. Het concept bij de toegangspoort, met de spaken, is toch rondom toe te passen? Maar goed, het is voor het verhaal natuurlijk niet zo bevordelijk als we die kant opgaan.
Hoe dan ook vind ik het logisch dat ze proberen om een leven op te bouwen waarvoor ze niet constant van locatie naar locatie hoeven te gaan, en niet constant hoeven te gaan shoppen tussen de Walkers. Als je een plek hebt waar geen Walkers zijn, waar je je eigen eten kan groeien en jezelf in je water kan voorzien kan je pas beginnen met iets op te bouwen en je enigszins veilig voelen. Ik vind dat daar op zich terecht de prioriteiten op gericht zijn, en bijv. niet het voorzien van stroom. De mensheid heeft het miljoenen jaren volgehouden zonder stroom, maar zonder water en slaap kan je maar een paar dagen en zonder voedsel maar een paar weken/maanden.
Het is ook niet zo makkelijk om iets te bouwen, bijv. een stevige muur, tussen de Walkers
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daarom kunnen wel al nagaan hoe Aliens er uit kunnen zien zonder dat we die ook hebben gezienScrtz schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:35:
Hoe kan je dat nou niet realistisch vinden? Je weet helemaal niet hoe zombies echt zouden zijn, laat staan dat ze er ooit echt zullen zijn. Hoe ze dus zouden bewegen is niet meer dan discutabel, maar iets onrealistisch noemen is niet meer dan een ongegronde mening, hetzelfde als het realistisch noemen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat zou goed kunnen. Sam en zijn meisje in dat huis vertelde toch ook dat ze van een groep afkwamen en die waren kwijtgeraakt. Wat als Carol nu Sam eens tegenkomt en samen ze die andere groep terugvinden.Bierkameel schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:29:
Ik heb zo'n idee dat Rick en die anderen het lastig gaan krijgen, op de vlucht slaan en dan halfdood bij een kamp aankomen waar ze naar hun leider vragen, en dat blijkt dan Carol te zijn, maar dat is wel erg voorspelbaar
Of ze gaat samenwerken met the governor dat kan ook nog.
Je kan iets best onrealistisch noemen als het echt niet kan. Een stuk rottend vlees kan gewoon die klappen van snel lopen niet aan. Als ze zouden rennen zouden ze na een tijdje gewoon uit elkaar vallen.Scrtz schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:35:
Hoe kan je dat nou niet realistisch vinden? Je weet helemaal niet hoe zombies echt zouden zijn, laat staan dat ze er ooit echt zullen zijn. Hoe ze dus zouden bewegen is niet meer dan discutabel, maar iets onrealistisch noemen is niet meer dan een ongegronde mening, hetzelfde als het realistisch noemen.
Je kan zombies niet realistisch of onrealistisch noemen aangezien het niet echt bestaat. Als je iets realistisch noemt dan ga je ervan uit dat het daadwerkelijk echt kan bestaan.
Wel vind ik 'langzame' zombies een stuk geloofwaardiger, en hier geef ik ook de voorkeur aan, maar echt 'realistisch' is het ook niet.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Denk dat dieren geen zombies kunnen zijn omdat ze immuun ervoor zijn, dat het zombievirus zich niet op dieren heeft aangepast ofzo?
Ja, zou kunnen. Veel ziektes hebben vaak een vermelding "niet schadelijk voor de mens", maar inderdaad zou leuk zijn_Durandal_ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:00:
Dat zou ik persoonlijk wel een leuke toevoeging vinden. Stel je voor dat ze opeens aangevallen worden (zombie)dieren. Daar dacht ik ook meteen aan toen Rick dat stervend everzwijn vond in het bos een paar afleveringen terug of wanneer hun varken stierf aan die ziekte.
Denk dat dieren geen zombies kunnen zijn omdat ze immuun ervoor zijn, dat het zombievirus zich niet op dieren heeft aangepast ofzo?
GFT: Groente-, Fruit- en Tuinafval. Ik zie daar geen V(leesafval) in._Durandal_ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:36:
Een stuk rottend vlees gaat meestal de GFT-bak in, die zie ik ook niet weglopen, dus of dat nou realistisch is.
Denk dat de relatief grote hersenen van de mensen er voor zorgen dat ze Zombie kunnen worden. Stel dat je als je dood gaat 10% behoudt van je hersencapaciteit, dan is dat voor een mens genoeg om nog een beetje te kunnen lopen en bijten en dus Zombie te worden. Een dier kan al niet veel meer dan dat, als die ook nog eens 90% hersencapaciteit verliest houdt het op. Zombie science FTW._Durandal_ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:00:
Dat zou ik persoonlijk wel een leuke toevoeging vinden. Stel je voor dat ze opeens aangevallen worden (zombie)dieren. Daar dacht ik ook meteen aan toen Rick dat stervend everzwijn vond in het bos een paar afleveringen terug of wanneer hun varken stierf aan die ziekte.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Your Friendly Neighborhood Moderator
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.