[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Bij de Ellen Show de Walking Dead Haunted House :P

Best goed gedaan :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat een homo zeg, je verschuilen achter een dame, pff wees een vent...je weet dat het nep is.

Leuke video, hoor _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Majin Buu op 26-10-2013 22:47 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zojuist de nieuwe aflevering weer gezien maar in vergelijking met vorige week zeer matig. Er gebeurd eigenlijk niets nieuws (wel goed dat er tenminste een paar weer de wereld in gaan).

Ik kan me gewoon zóó ergeren aan bepaalde mensen die zichzelf (voorspelbaar) onnodig in gevaar brengen. Zoals Carol bijvoorbeeld die toch maar even die water aanvoer gaat fixen. Of wacht je dacht je van Daryl die tijdens het autorijden even de radio aan het finetunen is zonder op de weg te letten (zitten nota benen met 4 man in de auto). Het was gewoon wachten op het moment dat ze iets gingen aanrijden.

Dit haalt voor mij het plezier er aardig uit moet ik zeggen. Waar de eerste seizoenen nog onvoorspelbaar en spannend waren is dit nu helemaal verdwenen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Mee eens, het kijken begint een beetje langdradig te worden. Tijd voor wat psychologisch drama. Laat er maar eens een paar denken - zoek t maar uit met je virus, wij taaien m af. Twee verhaallijnen die later weer eventueel bij elkaar komen, een beetje zoals het bij the farm in t begin ook ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
Razr schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:38:
Zojuist de nieuwe aflevering weer gezien maar in vergelijking met vorige week zeer matig. Er gebeurd eigenlijk niets nieuws (wel goed dat er tenminste een paar weer de wereld in gaan).

Ik kan me gewoon zóó ergeren aan bepaalde mensen die zichzelf (voorspelbaar) onnodig in gevaar brengen. Zoals Carol bijvoorbeeld die toch maar even die water aanvoer gaat fixen. Of wacht je dacht je van Daryl die tijdens het autorijden even de radio aan het finetunen is zonder op de weg te letten (zitten nota benen met 4 man in de auto). Het was gewoon wachten op het moment dat ze iets gingen aanrijden.

Dit haalt voor mij het plezier er aardig uit moet ik zeggen. Waar de eerste seizoenen nog onvoorspelbaar en spannend waren is dit nu helemaal verdwenen. :(
Dit heb ik al vanaf episode 1, maar daarvoor kijk ik de serie niet meer om de manier dat ze met elkaar omgaan etc, die zombie stukjes zijn vaak zo voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:54
Bonsaiboom schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:28:
Mee eens, het kijken begint een beetje langdradig te worden. Tijd voor wat psychologisch drama. Laat er maar eens een paar denken - zoek t maar uit met je virus, wij taaien m af. Twee verhaallijnen die later weer eventueel bij elkaar komen, een beetje zoals het bij the farm in t begin ook ging.
meer spanning is wel wenselijk inderdaad. Er gebeurde bar weinig in deze aflevering.
Naar mijn idee moeten ze die gevangenis uit, wat vroeg of laat ook gaat gebeuren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:34
Die grote groep zombie's die we zien zodra ze de auto uitstappen, komen uiteindelijk toch ook langs de gevangenis? Lijkt mij dan dat ze van te voren weggaan. Want anders worden ze straks letterlijk ingesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:36

Player1S

Probably out in the dark

Carol is onzelfzuchtig en doet alles voor de groep. Maar wel op een manier die bij de post-apocalypse hoort. In deze wereld zou je nooit zo maar 2 mensen vermoorden. In hun wereld moet je soms 1 of 2 levens opofferen om er meerdere te kunnen redden.
Dat ze die 2 gedood heeft was omdat die toch al dood waren en ze waarschijnlijk hoopte het zo nog in te kunnen dammen.

Dat Darryll zo reageert lijkt me ook heel normaal. Het is al ruim een jaar bezig en opeens hoor je andere mensen op de radio met iets over redding enzo.
Dan ga je echt niet zeggen "Hey ik moet op deze, tot nu toe, verlaten weg letten, doen jullie de radio ff ?"

Vind dat ze het heel goed weergeven allemaal juist. In een normale wereld zou niemand zo verrast zijn van zo'n uitzending.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 11:41
Ik kijk momenteel de serie alleen nog om te zien of het verhaal beter wordt. Bedoel, ik heb toch al iets van 22 uur aan materiaal gekeken en dat maakt me toch wel nieuwsgierig. Zo nieuwsgierig dat ik zelfs maar even negeer dat elke character in de serie een IQ van 45 schijnt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Dat deed carol uit frustratie omdat ze twee mensen vermoord heeft denk ik, om het goed te maken zeg maar. Dus ik denk dat daar meer achter zit dan een nuchtere beslissing om jezelf onnodig in gevaar brengen!

Ook bij Daryl zit er meer achter, ze leven al ik weet niet hoe lang afgezonderd. Zonder enige communicatie met andere overlevende! Dat je dan ineens een bericht hoort (al dan niet opgenomen/automatisch uitgezonden), leidt je zeker wel af. En zeg niet dat jij nooit aan je radio (of erger) gezeten heb in de auto tijdens de spits of in het verkeer? :P

Dus ik ben het daarmee niet helemaal eens zoals jij het stelt. Maar als er niks was gebeurt dat gaat men weer zeuren dat er niks gebeurt en het weer te saai is. |:(

Ik wil trouwens even kwijt, en hier bedoel ik niemand specifiek mee, dat men erg snel zeikt als het even niet "leuk" is of niet spanned. Er kan niet altijd actie en geweld zijn waardoor er ook rustigere afleveringen zijn. En dan wordt er meteen, in mijn ogen, overdreven gezeik dat het weer niet leuk is, er geen spanning is, de serie saai is, etc. Maar dat zie ik in elk topic terug, bij elke serie (bijv. game of thrones, dexter, etc).

Wat ik mij dan altijd af vraag of niet snap is, ben ik zo nuchter, of wordt ik zo gemakkelijk in een fictieve wereld gezogen als ik films/series kijk? Ik heb dat namelijk (bijna) nooit, zelfs van seizoen 2 genoot ik van elke aflevering. Wel meer van de ene aflevering dan de andere, maar ik heb eigenlijk nooit dat ik mij erger of irriteer aan de serie/personen/beslissingen/aflevering. Als ik een serie niet leuk vind kijk ik hem niet meer.

Nogmaals hiermee bedoel ik niemand in het bijzonder, maar is een algemeen iets wat in elk topic (regelmatig) terugkomt en ik snap dat niet. :)

Dat ze niet het hele seizoen in die gevangenis blijven lijkt mij duidelijk. Er is nu gevaar van binnenuit, die ziekte. Er is al gevaar van buiten toen de zombies ophoopte op een plek (welke door iemand van binnen is veroorzaakt?). Daryl heeft al heel iconisch gezegd "er komt een punt dat we moeten vluchten/rennen" (of iets in die geest). En er is een bericht dat er meer overlevenden zijn.

Lijken mij voortekenen genoeg toch? :)

Dus ik denk dat Daryl's party net op tijd terug komt met medicijnen om enkele hoofdpersonen te redden maar dat de situatie redelijk uit de hand dreigt te lopen/is gelopen in de gevangenis. Of dat ze op de terugweg helaas die horde zombies naar de gevangenis gelokt hebben waardoor ze deze moeten verlaten.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:09:
[...]
Dat deed carol uit frustratie omdat ze twee mensen vermoord heeft denk ik, om het goed te maken zeg maar. Dus ik denk dat daar meer achter zit dan een nuchtere beslissing om jezelf onnodig in gevaar brengen!

Ook bij Daryl zit er meer achter, ze leven al ik weet niet hoe lang afgezonderd. Zonder enige communicatie met andere overlevende! Dat je dan ineens een bericht hoort (al dan niet opgenomen/automatisch uitgezonden), leidt je zeker wel af. En zeg niet dat jij nooit aan je radio (of erger) gezeten heb in de auto tijdens de spits of in het verkeer? :P
Ik snap ook wel waarom ze het deed, maar het is gewoon te voorspelbaar geworden. Je weet als ze daar zit dat het fout gaat omdat ze waarschijnlijk omsingelt wordt. Hetzelfde met die scene in de auto. Tuurlijk zit ik ook wel eens in de spits aan de radio (vaak zelfs) maar toch let ik op de weg - de veel drukker is dan daar idd - en heb ik geen ongeluk. Die zombies staan 'opeens' op de weg en niemand van de vier personen in de auto ziet ze daar lopen (zo snel zijn ze niet). Ook dit was gewoon iets wat je wist dat ging gebeuren.

Het is niet dat het niet klopt, maar het is gewoon niet origineel en spannend meer. De grote (verhaal)lijn is nog wel OK en het zou vast beter worden als ze straks uit de gevangenis gaan, maar sommige dingen vind ik gewoon slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Caelorum schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:02:
dat elke character in de serie een IQ van 45 schijnt te hebben.
Dit. Laatste aflevering gezien en ik moet echt mijn verstand op nul zetten en niet logisch na gaan denken. Er zijn zoveel dingen dat je in het echte leven niet doet. Het lijkt wel alsof het in snelheid geschreven is of moest zijn.

We doen er 2 moorden in, vervolgens weten we wie het gedaan heeft. Ze gaan op pad en de rijder dat even aan de radio gaat zitten en controle verliest. Verliezen hun vervoer(auto) en gaan de bossen in. Vervolgens heb ik het vermoeden dat ze even niet terug keren(vervoer), anderen gaan op pad en kruizen ze de anderen dat via de radio te horen was? Het lijkt nu voorspelbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 28-10-2013 20:33 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebrek aan inlevingsvermogen, teveel games gespeeld, alles mheh vinden. Als je ooit in zo'n situatie terecht zou komen handel je denk ik totaal onverwacht en irrationeel. Ik stoor me echt nog lang niet aan deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:49:
Gebrek aan inlevingsvermogen, teveel games gespeeld, alles mheh vinden. Als je ooit in zo'n situatie terecht zou komen handel je denk ik totaal onverwacht en irrationeel. Ik stoor me echt nog lang niet aan deze serie.
Pardon, is dat niet een beetje erg persoonlijk en op de man?
En zeg ik dat ik eraan stoor?

Er zijn gewoon zaken dat je gewoon niet doet. Ja(?), je gaat een paar mensen in brand steken. Wellicht heeft ze een crimineel achtergrond en zal ze blijven moorden, omdat er misschien een paar ziek zijn. Waren die twee geïnfecteerd?

Ik zei verstand op nul en kijken en heeft met geen spel of film of inlevingsvermogen te maken. Er zijn gewoon een paar puzzelstukjes dat ze moeten oplossen dat we nog niet weten. Alsjeblieft zeg.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Razr schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:15:
[...] Die zombies staan 'opeens' op de weg en niemand van de vier personen in de auto ziet ze daar lopen (zo snel zijn ze niet). Ook dit was gewoon iets wat je wist dat ging gebeuren.[...]
Dit was eigenlijk nog wel het meest storende van alles ^^ Hoe de fuck kan je nou niet 2000 walkers verderop op een rechte!! weg zien staan. Ja, als je even wegkijkt dan zie je ze niet nee, maar serieus alle 4 hebben het niet gezien? Dat maak je me echt niet wijs hoor!
Daarnaast ook een mooie is dat Rick ziet dat dat wijf daarbuiten bijna wordt aangevallen en in plaats van dat die der meteen waarschuwt.. Nee, hij moet eerst even een meter of 100 rennen voordat er ook maar iets wordt geroepen. Kom op zeg, waarschuwen en zombies afleiden tijdens het rennen kan toch ook gewoon en zou toch ieder weldenkend semi-intelligente mens doen? Ook mooi is dat ze een veearts hebben, maar dat die niet even verteld dat gewoon een droge doek voor je mond doen geen ruk uitmaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Caelorum schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:13:
[...]

Dit was eigenlijk nog wel het meest storende van alles ^^ Hoe de fuck kan je nou niet 2000 walkers verderop op een rechte!! weg zien staan. Ja, als je even wegkijkt dan zie je ze niet nee, maar serieus alle 4 hebben het niet gezien? Dat maak je me echt niet wijs hoor!
Weleens aan gedacht dat wegen niet altijd recht hoeven te zijn en dat wellicht de weg ietswat afboog daar. Als er dan een grote horde walkers aan de andere kant van die bocht zit zie je dat niet. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Zeror schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:26:
[...]

Weleens aan gedacht dat wegen niet altijd recht hoeven te zijn en dat wellicht de weg ietswat afboog daar. Als er dan een grote horde walkers aan de andere kant van die bocht zit zie je dat niet. ;)
Dan had hij allang van de weg af moeten raken omdat hij sowieso niet op de weg keek. Dat hij dan had moeten sturen had hij ook niet kunnen zien. En dan nog, ze zaten met vier man in de auto en niemand die wat heeft gezien - laat staan geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Zeror schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:26:
[...]

Je past je snelheid toch aan? Of knalt iedereen over een onoverzichtelijke weg ;)
Maar het was wel een leuk momentje om te zien dat er even duizenden tegemoet kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Wat ik mij dan altijd af vraag of niet snap is, ben ik zo nuchter, of wordt ik zo gemakkelijk in een fictieve wereld gezogen als ik films/series kijk? Ik heb dat namelijk (bijna) nooit, zelfs van seizoen 2 genoot ik van elke aflevering. Wel meer van de ene aflevering dan de andere, maar ik heb eigenlijk nooit dat ik mij erger of irriteer aan de serie/personen/beslissingen/aflevering. Als ik een serie niet leuk vind kijk ik hem niet meer.
Heb ik ook. Deze aflevering vond ik prima. Elke aflevering trouwens heb ik van genoten.
Maar ik ben wel het type dat van films zoals "The Road" houd. Dus het menselijk aspect staat voorop en wat TWD betreft ben ik vaak aan het fantaseren hoe ik zou reageren, wat ik zou doen.

Het enige probleem wat ik heb is de lengte per aflevering. Te kort !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
The Road is wel een mooie film ja :) Heb er zelfs van kunnen genieten terwijl ik constant een tablet overeind moest houden met 1 arm en zonder geluid.
Overigens wat betreft TWD, het sociale aspect zit er wel goed in, maar zodra het neerkomt op de mensen zelf en hun acties dan zitten er echt wel grote WTFs in. Sommige dingen zijn dan nog enigszins te begrijpen, maar andere echt absoluut niet. Die Darrel is bijv. altijd gigantisch oplettend en zie je nooit worden afgeleid door iets en dan nu ineens zou die afgeleid zijn door een radio? Ja ok wellicht eventjes, maar het ligt niet echt in lijn met zijn personage om een minuut lang gefocust op een knopje te zijn tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Wat ik trouwens wel heeel sterk heb is dat ik bewust een film kijk zeg maar en "fouten", om ze zo te noemen, accepteer en negeer.

Kijk, dat er "plots" een zombie op de wel loopt net op het moment dat ze die oproep krijgen is inderdaad "te" toevallig maar het is een film (serie).

Hetzelfde voor de soms inconsequente of bizarre scenes (bijv. zombies die doodstil sluipen om een hoofdpersoon in open veld te verrassen). Dan kan ik dat heel makkelijk naast me neer leggen en vol blijven genieten. :)

Daarom kan ik misschien ook genieten van zeer simpele actiefilms waar velen zich "ergeren" aan zwak acteerwerk of verhaal ofzo. :P

ps. The Road is inderdaad awesome, een hele film boeiend en spannend weten te houden terwijl er eigenlijk (bijna) niks gebeurt. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 28-10-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ben benieuwd hoe ze zich hier uit gaan redden met z'n drieën in het bos! Daarnaast: hoop volgende week op meer actie, vond het wat magertjes deze week maar misschien was het voor het voor het verhaal wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 12-09 15:27
wow goede aflevering weinig gebeurd dat wel maar het heeft zeker toch de toon gezet voor de komende afleveringen.

je voelde van carol al een beetje aankomen dat zij die 2 gasten had vermoord toen ze een "break down" kreeg.

in die gevangenis gaan ze niet lang meer kunnen blijven, die duizenden zombies lijken allemaal daar naar toe te gaan. de antibiotica mag je ook vergeten dat gaat een slachting worden, ik denk dat er nog maar een zeer klein groepje blijft overleven.
ik denk rick en zn kids, daryll, carol en michonne en misschien nog de 2 dochters van dokter opa.

verder denk ik dat daryl, michonne en die andere 2 of terug gaan naar de basis om de anderen te waarschuwen of ze komen in het kampt terecht van diegenen op de radio en dan met hun hulp
nog zoveel mogelijk van hun eigen kamp weten te redden.

so far my theory

[ Voor 19% gewijzigd door fuqua op 28-10-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

iChaos

It's Lupus.

Ik snap niet waarom Hershel opeens de doek voor zijn mond af doet en er zijn voorhoofd mee afveegt en vervolgens zijn mond. Geniale ingeving gekregen voor een geneesmiddel dat gegarandeerd gaat werken? Of gewoon levensmoe?

Verder, waarom blijven Judith en dat meisje dat op haar past in een andere kamer dan die vriendin van Glenn? Waarom praatten ze steeds via de deur? Lijkt me sterk dat die deur een grens is tussen de infected en niet-infected area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:40
Volgens mij legt ie zich er gewoon bij neer dat ie besmet is (nu helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
iChaos schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:39:
Verder, waarom blijven Judith en dat meisje dat op haar past in een andere kamer dan die vriendin van Glenn? Waarom praatten ze steeds via de deur? Lijkt me sterk dat die deur een grens is tussen de infected en niet-infected area.
De jongeren en de ouderen moesten in quarantaine, zodat ze niet besmet worden. Ze moeten dus op een kamer blijven om te voorkomen dat er meer besmettingen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze naar Woodbury vluchten en daar tot hun stomme verbazing de Governor weer tegenkomen. :)
Xymox schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:16:
Het enige probleem wat ik heb is de lengte per aflevering. Te kort !
Dan moet je eens liefhebber zijn van The Big Bang Theory. :|

[ Voor 49% gewijzigd door Snowwie op 29-10-2013 01:12 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Razr schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:39:
[...]

Dan had hij allang van de weg af moeten raken omdat hij sowieso niet op de weg keek. Dat hij dan had moeten sturen had hij ook niet kunnen zien. En dan nog, ze zaten met vier man in de auto en niemand die wat heeft gezien - laat staan geroepen.
Ik doelde op een hele subtiele bocht. Kijk naar de volgende afbeelding.

http://tweakers.net/ext/f/4sJ3NrmXfjEJ5MXhYExupHYs/full.jpg

Als je zo'n subtiele bocht hebt, kan je prima autorijden en aan je radio prutsen zonder van de weg te raken. Maar die groep zombies zie je wel veel en veel te laat. Dat is wat er gebeurde.

Verder vond ik het een interessanter gegeven dat achter die horde zombies een treinrails was. Geen idee of dat nog iets te betekenen heeft. Misschien later om de auto (en de weg terug naar de gevangenis) terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik erger me inderdaad soms ook wel aan dingen. Aan de ene kant is het te verklaren dat Daryl met de radio begint te prutsen. Erg handig is het niet.

Is het ook niet zo dat ze de groep zombies pas later zien omdat Daryl druk is om de auto op de weg te houden?

Verhaal wordt wel wat langdradig zo in de gevangenis, beetje zoals op de boerderij in seizoen 2.
Maar toch blijft het elke week weer trekken om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ik wil trouwens even kwijt, en hier bedoel ik niemand specifiek mee, dat men erg snel zeikt als het even niet "leuk" is of niet spanned. Er kan niet altijd actie en geweld zijn waardoor er ook rustigere afleveringen zijn. En dan wordt er meteen, in mijn ogen, overdreven gezeik dat het weer niet leuk is, er geen spanning is, de serie saai is, etc. Maar dat zie ik in elk topic terug, bij elke serie (bijv. game of thrones, dexter, etc).

Nogmaals hiermee bedoel ik niemand in het bijzonder, maar is een algemeen iets wat in elk topic (regelmatig) terugkomt en ik snap dat niet. :)
QFT!

En een andere fenomeen waar ik me over verbaas is dat de ene groep klaagt over dat de serie te simpel voor woorden is ("ze hebben een IQ van 45", Daryll vs. De Bocht) en de andere groep zelfs de simpelste dingen niet snapt ("Waarom haalt die ouwe zijn nutteloze monddoek weg, nadat hij onder het virusbloed gehoest is?"). De ene vindt de serie saai, de andere de afleveringen te kort.

Ongelofeloos...

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
Even serieus he, het gaat om de verfilming van een boek for gods sake. Het is allemaal fictie en ik kan honderden films en series opnoemen waar zo vaak dingen gebeuren die niet altijd even slim zijn of die in het echte leven anders waren gedaan. Als je daar niet doorheen kan kijken heb je in mijn ogen niet zoveel te zoeken bij dit soort series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Tuurlijk is het fictie en dat is helemaal prima. En dat er dingen gebeuren die dom zijn om te serie spannend te houden - ook helemaal goed. Maar zoals ik al eerder aangaf is mijn kritiek juist dat de dingen die gebeuren niet origineel en spannend meer zijn. De eerste seizoenen waren gewoon veel sterker qua plotwendingen en overall kwaliteit. Dit mis ik nu gewoon keihard.

Maar goed, laten we verder speculeren over volgende week. Was Tyreese nou eigenlijk gebeten/gewond? Dat kon ik moeilijk zien - hij leek wel flink naar de klote in die laatste scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
probleem is dat als de makers maar blijven proberen onvoorspelbaar en origineel te zijn de show volledig kan ontsporen (zie lost bv en tig anderen)

ik zelf zie deze show liever zo realistich mogelijk maar dan gaat het vlug saai worden en is de show wel voorbij in 2 a 3 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Laatst online: 28-08 09:53
Razr schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:14:
Tuurlijk is het fictie en dat is helemaal prima. En dat er dingen gebeuren die dom zijn om te serie spannend te houden - ook helemaal goed. Maar zoals ik al eerder aangaf is mijn kritiek juist dat de dingen die gebeuren niet origineel en spannend meer zijn. De eerste seizoenen waren gewoon veel sterker qua plotwendingen en overall kwaliteit. Dit mis ik nu gewoon keihard.

Maar goed, laten we verder speculeren over volgende week. Was Tyreese nou eigenlijk gebeten/gewond? Dat kon ik moeilijk zien - hij leek wel flink naar de klote in die laatste scene.
Ik vind het wel meevallen, vermaak me eigenlijk weer uitstekend. Wat ik wel jammer vind is dat seizoen 4 voor mijn gevoel een flink gat heeft geslagen met het einde van seizoen 3. Ik miste een beetje context bij de start van seizoen 4.

Dat kon ik ook moeilijk zien, is natuurlijk de spanning opbouwen voor volgende week ;) Lijkt me toch dat hij niet ongeschonden uit de strijd is gekomen gezien het aantal walkers dat hem omsingelde. Vond het dan wel enigszins voorspelbaar dat hij het overleefde. Maar het zou natuurlijk ook zonde zijn als hij zo aan z'n eind komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Twhomp schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:06:
Waarom haalt die ouwe zijn nutteloze monddoek weg, nadat hij onder het virusbloed gehoest is?
Hershel koos voor de optie die het minst bedreigend voor hem. Het bloed op zijn gezicht zou hem sneller infecteren dan zijn mond en neus blootstellen. Had met zijn doktersinstinct te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 29-10-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Volgens mij heb jij de strekking van mijn post niet door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

rickjehh schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

Ik vind het wel meevallen, vermaak me eigenlijk weer uitstekend. Wat ik wel jammer vind is dat seizoen 4 voor mijn gevoel een flink gat heeft geslagen met het einde van seizoen 3. Ik miste een beetje context bij de start van seizoen 4.
Dat had ik ook, had eigenlijk wel even een recap verwacht. Zeker als je zolang gewacht hebt ;)
Vond het een beetje een grove overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zeror schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:32:
[...] Hershel koos voor de optie die het minst bedreigend voor hem. Het bloed op zijn gezicht zou hem sneller infecteren dan zijn mond en neus blootstellen. Had met zijn doktersinstinct te maken.
Nog even lost van dat een met bloed doordrenkte doek voor je mond houden ook een vrij snelle manier is om geïnfecteerd te raken met van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Waar hadden Daryl en Mychonne het over toen ze het hadden over "just like the old days" over één of andere Bob die er ook nog bij was? Kennen ze elkaar van vroeger? Kan me niet herinneren dat dit voorbij is gekomen..

Overigens vond ik het gewoon weer een goede aflevering, het loopt misschien niet zo als het zou lopen bij sommige meester zombie survivors hier, maar het blijven mensen en die maken weleens (domme) fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zeror schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:32:
[...]

Hershel koos voor de optie die het minst bedreigend voor hem. Het bloed op zijn gezicht zou hem sneller infecteren dan zijn mond en neus blootstellen. Had met zijn doktersinstinct te maken.
ep3 nog niet gezien; maar iets met rik en die varkentjes? zat hij toch ook helemaal onder (in gezicht) met varkentjes bloed.

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 29-10-2013 12:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In Ep2 zag je al dat die er niet meer zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
WimPliers schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:42:
Waar hadden Daryl en Mychonne het over toen ze het hadden over "just like the old days" over één of andere Bob die er ook nog bij was? Kennen ze elkaar van vroeger? Kan me niet herinneren dat dit voorbij is gekomen..
was dat niet de naam van daryl zijn broer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

fuqua schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:45:
[...]

was dat niet de naam van daryl zijn broer?
Nee, die heette Merle.

Bob is die gast die dat wijnrek omgooide in de eerste aflevering van dit seizoen.
Wikipedia: Bob Stookey
http://www.imdb.com/name/nm0319142/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

WimPliers schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:42:
Ik denk dat het te maken heeft met het "gat" tussen seizoen 3 en 4 en dat Michonne het samenwerken bedoelt uit seizoen 3. Want volgens mij is ze redelijk lang weg geweest (wat wij niet zagen) om achter de governor aan te gaan. Vandaar ook die opmerkingen hoe lang ze nu blijft en dat ze wel weer weg zou gaan. Althans, dat denk ik!
WimPliers schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:42:Overigens vond ik het gewoon weer een goede aflevering, het loopt misschien niet zo als het zou lopen bij sommige meester zombie survivors hier, maar het blijven mensen en die maken weleens (domme) fouten.
Ja, het blijven mensen die "in the moment" of in het heetst van de strijd beslissingen moeten nemen, terwijl al onze meester zombie survivors hier met hun reet op hun luie sofa zitten, hapje en drankje bij de hand en de aflevering een uur of dag kunnen laten bezinken om vervolgens alle kritiek puntjes of slechte acties groots uit te meten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Volgens Den of Geek is seizoen 5 inmiddels besteld :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik dacht dat er na seizoen 2 al gezegd was dat er minimaal 7 seizoenen komen, maar ik weet niet meer hoe officiéel dit gezegd is. Kan best zijn dat het meer in de trant van, als het succesvol blijft is er genoeg bron materiaal voor minimaal 7 seizoenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

AMC RENEWS The Walking Dead

FOR A FIFTH SEASON

Even The Walkers Saw It Coming As Network Opts To Bring Back

The #1 Show On Television Among Adults 18-49

New York – October 29, 2013 – AMC announced today that it has renewed The Walking Dead for a fifth season. The number one show on television among adults 18-49, The Walking Dead returned for a fourth season earlier this month and the premiere episode set a new record for the series, delivering 20.2 million viewers, live+3, and 13.2 million adults 18-49, a new record for any non-sports cable telecast.

“We are very happy to make what has to be one of the most anti-climactic renewal announcements ever: The Walking Dead is renewed for a fifth season,” said Charlie Collier, AMC president. “This is a show that has erased traditional distinctions between cable and broadcast. Its expanding base of passionate fans has grown every season, most recently – and most notably – with the season four premiere earlier this month, which broke viewership records for the series and became the biggest non-sports telecast in cable history. On behalf of the incredible team on both sides of the camera, thank you to the fans and here’s to more Dead.”

For season five, Scott Gimple will return as the series’ showrunner along with executive producers Robert Kirkman, Gale Anne Hurd, David Alpert, Greg Nicotero and Tom Luse. AMC also recently announced that it is developing a companion series to The Walking Dead, based on a new story and new characters from Robert Kirkman.
*O* *O*

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Goed nieuws! :) En dit stukje:
AMC also recently announced that it is developing a companion series to The Walking Dead, based on a new story and new characters from Robert Kirkman.
Moet ik dan ook aan een zombie-serie denken? Maar dan compleet andere setting/verhaal? Dat zou natuurlijk ook goed nieuws zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed nieuws zeg! Binnenkort maar eens aan seizoen 4 beginnen. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe goed hebben jullie opgelet tijdens deze aflevering?

Blijkbaar is er elke week een quiz op de AMC website. Wel leuk om te doen. :)

Quiz Walking Dead s04 e03

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 30-10-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

10/11 goed (alleen de naam van dat sanctuary niet) en 6400 punten. Beetje te makkelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Zijn er meer mensen die het nieuwe seizoen erg saai vinden? Merk dat ik de helft van de tijd niet zit op te letten. Heb ik eigenlijk alleen als ik iets niet meer boeiend vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

GrooV schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:24:
Zijn er meer mensen die het nieuwe seizoen erg saai vinden? Merk dat ik de helft van de tijd niet zit op te letten. Heb ik eigenlijk alleen als ik iets niet meer boeiend vind
Ze moeten nieuwe verhaallijnen opengooien, omdat eind seizoen 3 met governor alles zo goed als afgesloten was. Als die verhaallijnen te snel doen, kan dit te ongeloofwaardig overkomen en krijg je daar weer klachten over. Vind het eigenlijk wel prima zo. Er gebeuren wel dingen en je merkt wel dat dingen steeds erger en groter worden. Dus die 'saaiheid' waar jij het over hebt, zal niet lang meer duren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Razr schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:51:
Goed nieuws! :) En dit stukje:

[...]

Moet ik dan ook aan een zombie-serie denken? Maar dan compleet andere setting/verhaal? Dat zou natuurlijk ook goed nieuws zijn :D
dat klinkt goed, een companion show, dus exact dezelfde show maar dan een andere groep survivors volgen in een ander deel van usa zo klinkt het ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ja, teveel 'emotionele' scenes met de karakters die staren naar de camera. Terwijl ik niks geef om de karakters in de show omdat het allemaal halve zolen zijn zonder consistent gedrag :P. Daryl was nog een van de weinige die tof was maar blijkbaar heeft hij van Lori autorijles gehad.

Ook lekker dat niemand z'n hand voor zijn mond houdt met hoesten maar lekker alles naar buiten werpt. Ik ben voor team zombie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:38
Wat een gemekker hier zeg! Ja, sorry hoor, maar waarom zoekt iedereen steeds naar foutjes in de serie. Zeuren over een Daryll die op het verkeerde moment aan de radio loopt te pielen. Hij is de stilte in auto gewoon zat en wil even een muziekje op zetten. Als hij dan ineens een uitzending oppakt is toch verassend? Verbaasd me niets dat ook de rest in de auto zo gebiologeert zit te luisteren dat ze even de rest om hun heen vergeten.

Wel meende ik in de laatste shots gezien te hebben dat die dikke man uit de auto bijtwonden op z'n rug had. Die zal er binnenkort ook wel geweest zijn.

Ik vind het nog steeds een zeer vermakelijke serie en kijk er iedere maandag weer met smart naar uit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:36

Player1S

Probably out in the dark

rimave schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:20:
Wat een gemekker hier zeg! Ja, sorry hoor, maar waarom zoekt iedereen steeds naar foutjes in de serie. Zeuren over een Daryll die op het verkeerde moment aan de radio loopt te pielen. Hij is de stilte in auto gewoon zat en wil even een muziekje op zetten. Als hij dan ineens een uitzending oppakt is toch verassend? Verbaasd me niets dat ook de rest in de auto zo gebiologeert zit te luisteren dat ze even de rest om hun heen vergeten.
Dat, 100% dat. Sommigen lijken naar de serie te kijken en alles aan de normale wereld te spiegelen.
In het Walking Dead universum is de zombie apocalypse al ruim een jaar bezig en minstens zo lang zullen er geen radiouitzendingen meer zijn geweest.

Het enige vergelijkbare is denk ik het moment dat het vliegtuig live op tv toren 2 binnen vliegt op 9/11. Zo iets onwerkelijks wat toch echt gebeurd.
Durft te wedden dat er genoeg auto ongelukken zijn gebeurd door mensen die het op de radio hoorden en zodoende ook niet meer goed aan het opletten waren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat had je precies verwacht? Het is een dramaserie, geen actieserie. Er zijn tientallen mensen bij gekomen waarvan een aantal belangrijk is voor het verhaal en die hebben allemaal wat screen time nodig om ze te leren kennen. Verder houdt TWD eigenlijk altijd hetzelfde patroon aan waar ze eerst in een bepaalde situatie terecht komen (aflevering 1-2), gevolgd door alle drama die daarbij komt kijken (aflevering 3-6) en een climax (aflevering 7-8) voor de (mid)season finale. Ik geloof niet dat dat nu anders is dan in eerdere seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik geloof dat mensen hun mening geven, zoals ik heb gedaan. Ook onderbouwde meningen. Een TV-Show is een show en nooit perfect. Of dat ik nou teveel games speel(volgens de één, omdat ik kritiek had), gemekker, of dat het soms niet klopt, lijkt mij te mogen. Hetzelfde dat een ander de show geweldig vind.

[ Voor 3% gewijzigd door XRayXI op 30-10-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Typisch dat die discussie bij zo veel serie-topics om de zoveel tijd weer terugkomt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Modest71 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:14:
Ik geloof dat mensen hun mening geven, zoals ik heb gedaan. Ook onderbouwde meningen. Een TV-Show is een show en nooit perfect. Of dat ik nou teveel games speel(volgens de één, omdat ik kritiek had), gemekker, of dat het soms niet klopt, lijkt mij te mogen. Hetzelfde dat een ander de show geweldig vind.
Inderdaad, veel mensen lijken hier op hun tenen getrapt als je wat kritiek uit op de show. Over het hele internet vind je dezelfde kritiek punten terug sinds de laatste aflevering(en) - het is echt niet alleen hier. Maar sommige hier proberen alles goed te praten. Dat is natuurlijk je goed recht, maar zo kun je altijd alle kritiek wel afwimpelen. Of het nu over een nieuwe aflevering gaat of een nieuwe iPhone of wat dan ook.

Voor mij persoonlijk was de laatste aflevering gewoon minder, en dat komt met name door herhalende gebeurtenissen die ik daarbij ook nog eens wat onrealistisch vind overkomen. Zoals hierboven gezegd is de spanning voor mij daardoor ook minder. Deze was er wel veel meer in de vorige seizoenen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de serie niet meer volg :P Ik kijk nog steeds uit naar de volgende aflevering en heb er vertrouwen in dat ze het vast wel weer spannend weten te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan wel meegaan in de kritiek. Op het moment dat de karakters op dommige onlogische manieren in de problemen kunnen komen, dan kunnen ze ook op dommige onlogische manieren uit die problemen komen. Dat haalt de spanning uit een serie, dan wordt het een soort Under the Dome of Falling Skies. Het is binnen het verhaal perfect mogelijk om die autorit op een betere manier in dezelfde situatie te laten eindigen, waarom als makers dan kiezen voor een slechte uitwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

haribold schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:38:
Ik kan wel meegaan in de kritiek. Op het moment dat de karakters op dommige onlogische manieren in de problemen kunnen komen, dan kunnen ze ook op dommige onlogische manieren uit die problemen komen. Dat haalt de spanning uit een serie, dan wordt het een soort Under the Dome of Falling Skies. Het is binnen het verhaal perfect mogelijk om die autorit op een betere manier in dezelfde situatie te laten eindigen, waarom als makers dan kiezen voor een slechte uitwerking?
Waarschijnlijk omdat dit vast niet de laatste keer is dat we iets over die radiouitzending horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Die radio-uitzending is een opmaat naar een totaal nieuwe verhaallijn, let op mijn woorden. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
sjaool schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:30:
Die radio-uitzending is een opmaat naar een totaal nieuwe verhaallijn, let op mijn woorden. ;)
De spinoff, ja :P
NMe schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:45:
[...] Waarschijnlijk omdat dit vast niet de laatste keer is dat we iets over die radiouitzending horen? :)
Dan nog hadden ze het anders kunnen verpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Robbie T schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:01:
Ik erger me inderdaad soms ook wel aan dingen. Aan de ene kant is het te verklaren dat Daryl met de radio begint te prutsen. Erg handig is het niet.

Is het ook niet zo dat ze de groep zombies pas later zien omdat Daryl druk is om de auto op de weg te houden?
Plus, ze reden een heuvel op. En als je al zo lang tussen de zombies rondbanjert is je eerste instinct als je in een auto er een aantal tegenkomt om iets vaart af te nemen maar wel door te rijden.
Edit: even teruggekeken, hij wacht eigenlijk wel erg lang met achteruit rijden.. maar goed.

Ik weet niet wat iedereen er zo op tegen heeft maar ik vond e03 juist weer de goede richting op gaan. Weer eens een flinke horde zombies, Carol die eigen rechter gaat spelen.. Ja, ik kijk weer wat meer uit naar de volgende epi dan dat ik de afgelopen 2 keren deed. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Murk op 30-10-2013 21:00 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb eens gekeken en inderdaad: Daryl reed in op de zombies terwijl hij in een bocht met de radio aan het rommelen was. Heel plausibel. :)

Wat is trouwens dat gebouw op de achtergrond? Was dat waar ze naar op weg waren (dierenkliniek)?

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/s04e03giql7.jpg

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Laatst online: 13-09 19:59
Spotmatic schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:53:
Ik heb eens gekeken en inderdaad: Daryl reed in op de zombies terwijl hij in een bocht met de radio aan het rommelen was. Heel plausibel. :)

Wat is trouwens dat gebouw op de achtergrond? Was dat waar ze naar op weg waren (dierenkliniek)?

[afbeelding]
Hee, een TWD topic!

Dat gebouw inderdaad! En waarom lopen er zoveel Walkers daar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:10
Walker fast food restaurant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 12:30
Waarom moeten mensen die kritiek uiten altijd bestempeld worden als zeikerds of 'mekkeraar's'? Het blijft een persoonlijke mening, niemand verplicht je de serie niet meer te kijken of whatever.

Persoonlijk vind ik de serie echt zwaar aan t zakken is qua niveau, wat ik juist heel erg jammer vond want de eerste 2 seizoenen hebben mij echt verslaafd gemaakt maar vanaf seizoen 3 zat ik meer met me telefoon in de hand dan dat ik naar de serie kijk, bij seizoen 4 is het nog erger.
Het is gewoon dramatisch uitgewerkt eigenlijk, diep triest en heel erg jammer..

Ik zou juist personages door willen zien draaien of iig effecten van de onmenselijke wereld waar ze op dat moment in wonen, de serie toont het zo eentonig, alsof elk personage er maar vrede mee heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tot nu toe vind ik dit seizoen ook nog niet echt boeiend. De preview van volgende week zag er wel weer goed uit, dus hopelijk wordt het weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:45
rimave schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:20:
Wat een gemekker hier zeg! Ja, sorry hoor, maar waarom zoekt iedereen steeds naar foutjes in de serie.
Ik zie geen mensen die zoeken naar foutjes. Ik zie mensen die teleurgesteld zijn in de kwaliteit van de serie. Als de serie niet goed genoeg is om je volledig het verhaal in te zuigen, dan gaan foutjes opvallen, of je dat nou wilt of niet. In threads van serieus goede series zoals Breaking Bad zul je dit soort discussies dan ook amper of niet tegenkomen. In deze thread komt hij met grote regelmaat terug. Dat zegt wat over de kwaliteit van The Walking Dead.

Ik vind TWD vermakelijk, maar het is absoluut niet meer dan een middelmatige serie. Er zijn teveel fillers, plotholes en volstrekt onlogische acties.

"Ja maar het is fictie dus mag je niet klagen over onlogische dingen!"
Nee, helaas. Fictie, prima, maar dan had de schrijver beter zijn best moeten doen om suspension of disbelief voor elkaar te krijgen. Bij TWD lukt dat gewoonweg te vaak niet, daar is het plot niet goed genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Als men zoveel kritiek heeft op een serie, waarom kijk je dan nog?
Dan kun je beter stoppen. Zelf ben ik ook gestopt met het kijken van Arrow omdat mij het totaal niet meer boeide. Dan kijk ik liever een serie zoals TWD die wel boeit.

Als ik de posts in dit topic zo lees wil men alles kunnen verklaren wat er gebeurt. Tuurlijk dat is soms ook leuk en een beetje speculeren over wat er gaat gebeuren ook, maar vergeet niet dat de producers deze serie maken met een beperkt budget. Je wilt niet weten wat het kost om iedere keer weer al die mensen te schminken. Dat budget heeft ook te maken met het feit dat AMC het uitzend. Een zender zoals ABC zal meer budget hebben al zie ik hun niet een serie als deze uit gaan zenden.

Persoonlijk snap ik niet waarom men zo'n serie zo analyseert? Een stukje drama hoort er ook bij als jij met een groepje mensen op een klein kluitje leeft. Het is heel normaal dat dat spanning geeft. Het is net of men iedere aflevering zombie gevechten wil zien. It aint gonna happen. Ze hebben er het budget er niet voor. En als er alleen maar gevechten zijn gaat men weer lopen krijsen dat er geen verhaal in de serie zit. Tja....

Ik blijf het een pareltje vinden deze serie en ik vermaak me iedere aflevering weer prima.
Dat Daryll z'n auto vastrijd op een berg zombies en nog even wat gas geeft om los te komen dat is toch humor?

Sommige mensen leggen de lat voor deze serie te hoog.
Mijn advies, verlaag die lat en je kijkt een heel stuk prettiger naar The Walking Dead!

Zo, nou heb ik er wel weer genoeg woorden aan vuil gemaakt. :p

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 31-10-2013 00:14 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:45
rimave schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:11:
Dat schrijf ik net:
Dat ik het vermakelijk vind, wil echter niet zeggen dat ik me daarmee geroepen voel om de serie te gaan verdedigen tegenover mensen die gewoon een punt hebben.
Dat budget heeft ook te maken met het feit dat AMC het uitzend.
Breaking Bad is ook van AMC en toch is dat een uitstekende serie geworden. Dat zegt dus niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
[b][message=41136671,noline]Anakha schreef op donderdag 31 oktober 2013

[...]

Breaking Bad is ook van AMC en toch is dat een uitstekende serie geworden. Dat zegt dus niet zoveel.
Ehm, da's wel een ander soort serie. Ik denk dat je je erin vergist hoeveel budget een serie als TWD vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 14:29
Kirishima schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:01:
[...]

Hee, een TWD topic!

Winkelcentrum van Dawn of the dead ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Kirishima schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:01:
Ik denk, gezien de comics, dat dit een zombie-horde is. Die wellicht toevallig in de buurt van het gebouw zijn (en daarom komen Daryll en co ze juist tegen). Er zijn heel veel zombie-hordes. Kijk maar wat er in seizoen 2 met de boerderij gebeurde.

En het is wachten tot een zombie-horde die de gevangenis ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
rimave schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:20:
[...]

Ehm, da's wel een ander soort serie. Ik denk dat je je erin vergist hoeveel budget een serie als TWD vraagt.
Dus moet je concessies doen op het schrijven van 't verhaal? Sure ;)

Of moet ik je helpen herinneren aan de "rotzooi" die ontstond bij de schrijverswisseling na seizoen 1 (of 2)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Ik vind die 'foute'/onlogische dingen er juist bij horen. De mensen in TWD zijn geen Walter Whites maar normale mensen in een bizarre situatie. Als ze altijd alleen maar voor de meest rationele oplossingen zouden kiezen zou het vrij vreemd zijn.

Daarbij vind ik zelf de kritiek over de radio/bocht-situatie veel te ver gezocht. Ik had eigenlijk verwacht dat er meer kritiek op Tyrese zijn ontsnapping aan de zombies zou komen :o
In threads van serieus goede series zoals Breaking Bad zul je dit soort discussies dan ook amper of niet tegenkomen. In deze thread komt hij met grote regelmaat terug. Dat zegt wat over de kwaliteit van The Walking Dead.
Nou, nee. Dat zegt volgens mij eerder wat over hoe een serie ontvangen wordt bij het publiek. Die meningen worden dan vaak weer meteen gebombardeerd tot feiten maar voor een ander kan het wel heel anders zijn. Ik vond juist Breaking Bad vermakelijk, en ik ben er meerdere malen bij afgehaakt. Dit heb ik bij The Walking Dead nog niet gehad, en ook bij bijvoorbeeld Boardwalk Empire en Sons of Anarchy niet. Voor mij zijn deze series dus 'beter' dan Breaking Bad. Voor een ander is het andersom.. Sja, dat kan nou eenmaal, prima toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dan kun je beter stoppen. Zelf ben ik ook gestopt met het kijken van Arrow omdat mij het totaal niet meer boeide. Dan kijk ik liever een serie zoals TWD die wel boeit.

Als ik de posts in dit topic zo lees wil men alles kunnen verklaren wat er gebeurt. Tuurlijk dat is soms ook leuk en een beetje speculeren over wat er gaat gebeuren ook, maar vergeet niet dat de producers deze serie maken met een beperkt budget. Je wilt niet weten wat het kost om iedere keer weer al die mensen te schminken. Dat budget heeft ook te maken met het feit dat AMC het uitzend. Een zender zoals ABC zal meer budget hebben al zie ik hun niet een serie als deze uit gaan zenden.

Persoonlijk snap ik niet waarom men zo'n serie zo analyseert? Een stukje drama hoort er ook bij als jij met een groepje mensen op een klein kluitje leeft. Het is heel normaal dat dat spanning geeft. Het is net of men iedere aflevering zombie gevechten wil zien. It aint gonna happen. Ze hebben er het budget er niet voor. En als er alleen maar gevechten zijn gaat men weer lopen krijsen dat er geen verhaal in de serie zit. Tja....

Ik blijf het een pareltje vinden deze serie en ik vermaak me iedere aflevering weer prima.
Dat Daryll z'n auto vastrijd op een berg zombies en nog even wat gas geeft om los te komen dat is toch humor?

Sommige mensen leggen de lat voor deze serie te hoog.
Mijn advies, verlaag die lat en je kijkt een heel stuk prettiger naar The Walking Dead!

Zo, nou heb ik er wel weer genoeg woorden aan vuil gemaakt. :p
Dat is nu weer een beetje overdreven, zie andere reacties waarin wordt uitgelegd dat mensen best wat kritiek mogen uiten, ze doen dit juist omdat ze het jammer vinden omdat ze ook van de serie genieten, niet om alles af te kraken.

Die drama is juist wat er zo mist aan de serie, ik vind het allemaal veel te oppervlakkig en eentonig wat ik juist heel erg jammer vind, de serie had zoveel beter kunnen zijn. TWD heeft ook best wel een budget, kijk eens naar de verbetering van de zombies door de series heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
JohnBQ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:12:
[...] Daarbij vind ik zelf de kritiek over de radio/bocht-situatie veel te ver gezocht. Ik had eigenlijk verwacht dat er meer kritiek op Tyrese zijn ontsnapping aan de zombies zou komen :o [...]
Dat was het volgende punt, maar we waren nog niet uitgediscussieerd over deze ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik vind dat men zeker hun meningen mogen uiten, zowel positief als negatief. Dat is het leuke aan discussies, als iedereen dezelfde mening heeft wordt het ook niet echt leuk meer. :P

Maar wat mij opvalt, is dat men op basis van 1 event, 1 beslissing of 1 aflevering meteen alles k*t en kl*te vinden. Dan denk ik, je kijkt de verkeerde serie en dat vind ik inderdaad zeiken.

Voorbeeldje, na aflevering drie meteen gezeur hoe saai de serie is omdat er even een rustigere aflevering was. Terwijl men over het algemeen behoorlijk positief waren over de eerste twee afleveringen, maar nee 1 langzame aflevering is voldoende om de hele serie slecht te vinden.

Of een tweede voorbeeld, Daryl maakt 1 fout (welke trouwens helemaal te verklaren valt) en er zijn mensen die zijn karakter meteen ongeloofwaardig vinden en door dat éne foutje meteen de rest afkraken.

Tuurlijk, deze serie is niet zonder problemen maar het is gewoon heel persoonlijk hoe je ermee om kan gaan. Maar let wel op dat het budget van deze serie lang niet zo hoog is als bijvoorbeeld Game of Thrones (dacht dat GoT iets van 3x meer budget heeft ofzo).
Anakha schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:48:
Als de serie niet goed genoeg is om je volledig het verhaal in te zuigen, dan gaan foutjes opvallen, of je dat nou wilt of niet. In threads van serieus goede series zoals Breaking Bad zul je dit soort discussies dan ook amper of niet tegenkomen.
Dat is persoonlijk, want TWD weet mij elke keer wel in de wereld te zuigen! En als TWD jou niet weet op te zuigen is het blijkbaar geen serie voor jou ...

En zelfs in andere goede series zoals Breaking Bad of Game of Thrones komen dit soort discussies terug. Breaking Bad zit ook vol ongeloofwaardige fouten en er is zelfs een MythBusters special geweest over deze serie (waarbij bijna elke mythe ontkracht werd zoals zuur wat niet door het bad/vloer kan bijten of explosief wat nooit zo'n grote ontploffing kan maken met die kleine hoeveelheid).

Maakt dat voor mij de serie minder leuk, nee hoor. Ik zie die fouten maar doet voor mij niks af van mijn kijkgenot.

Om mezelf te quoten: Ik snap niet dat men zo snel zich kan ergeren aan enkele kleine, grote en soms verklaarbare "foutjes".

Dus ik denk dat het gewoon heel persoonlijk is en er dus mensen zijn die niet om kunnen gaan met foutjes of saaiere momenten in series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dreanor schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:36:
[...] Of een tweede voorbeeld, Daryl maakt 1 fout (welke trouwens helemaal te verklaren valt) en er zijn mensen die zijn karakter meteen ongeloofwaardig vinden[...]
Volgens mij heeft niemand dat gezegd. Het enige wat gezegd is, is dat het afdoet aan de geloofwaardigheid van het karakter.
[...] en door dat éne foutje meteen de rest afkraken.[...]
Het is een opeenstapeling van kleine foutjes die uiteindelijk bij elkaar opgeteld net zo erg zijn als 1 grote fout. Dat maakt de serie niet meteen slecht, het is alleen erg jammer aangezien een behoorlijk aantal van deze fouten hadden kunnen worden voorkomen. Het maakt de serie overigens ook niet niet het kijken waard. Het blijft een vermakelijke serie, maar de fouten/rarigheden beginnen wel een beetje op mijn zenuwen te werken.

Overigens, In het geval van die radio, iedereen zegt wel meteen van "ja, maar zij leven al zo lang in spanning, whatever". Maar denk je serieus dat mocht je zelf in die situatie zitten je dit soort fouten maakt? Ja, je wordt even afgeleid door dat ding, maar zou je echt meteen zo lang aan die knoppen draaien? Zonder op te kijken? Denk je dat Daryl - die altijd enorm oplettend is - dit echt zou doen? Ik zou zoiets meer verwachten van die huge big ass dude achterin dan Daryl.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 31-10-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

Volgens mij heeft niemand dat gezegd. Het enige wat gezegd is, is dat het afdoet aan de geloofwaardigheid van het karakter.

[...]

Het is een opeenstapeling van kleine foutjes die uiteindelijk bij elkaar opgeteld net zo erg zijn als 1 grote fout. Dat maakt de serie niet meteen slecht, het is alleen erg jammer aangezien een behoorlijk aantal van deze fouten hadden kunnen worden voorkomen. Het maakt de serie overigens ook niet niet het kijken waard. Het blijft een vermakelijke serie, maar de fouten/rarigheden beginnen wel een beetje op mijn zenuwen te werken.

Overigens, In het geval van die radio, iedereen zegt wel meteen van "ja, maar zij leven al zo lang in spanning, whatever". Maar denk je serieus dat mocht je zelf in die situatie zitten je dit soort fouten maakt? Ja, je wordt even afgeleid door dat ding, maar zou je echt meteen zo lang aan die knoppen draaien? Zonder op te kijken? Denk je dat Daryl - die altijd enorm oplettend is - dit echt zou doen? Ik zou zoiets meer verwachten van die huge big ass dude achterin dan Daryl.
Ten eerste zie ik het niet als fout, en ten tweede ben ik er van overtuigd dat vrijwel iedereen zo zou reageren.

Het is een live uitzending, even terugspoelen of uitzendinggemist opzetten als je thuis komt zit er niet meer in. Ook gaat het niet om zijn favoriete plaat ofzo. Als je dit mist, mis je informatie die wellicht van levensbelang zou kunnen zijn. Daarbij is het totaal onverwacht en een teken van menselijk leven. Is het dan werkelijk zo vergezocht om in die situatie veel aandacht te besteden aan het zoeken van de beste frequentie? Mij lijkt van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Twhomp schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:32:
En het is wachten tot een zombie-horde die de gevangenis ontdekt.
Je weet niet of deze horde ooit de gevangenis gaan ontdekken. Je weet immers niet welke route Daryl&Co gereden heeft. Het enige wat je weet is dat de afstand van hun locatie tot de gevangenis ongeveer (of iets minder) 50 mijl is, want zo ver zou de locatie waar je ze naartoe gingen ongeveer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Caelorum schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

Overigens, In het geval van die radio, iedereen zegt wel meteen van "ja, maar zij leven al zo lang in spanning, whatever". Maar denk je serieus dat mocht je zelf in die situatie zitten je dit soort fouten maakt? Ja, je wordt even afgeleid door dat ding, maar zou je echt meteen zo lang aan die knoppen draaien? Zonder op te kijken? Denk je dat Daryl - die altijd enorm oplettend is - dit echt zou doen?
Zet jezelf even in zijn schoenen. Hij is zich op aan het maken voor een zoveelste levensbedreigende situatie maar heeft op dat moment even een rustmomentje. Hij verwacht geen andere mensen op de weg omdat er nog maar zo weinig mensen in leven zijn. Zombies heeft 'ie misschien al een hele tijd niet meer gezien. De verleiding om dan gewoon zelf maar met de radio te kloten is dan niet eens zo gek. En wat hem uiteindelijk het meest afleidt is een radio-uitzending die hij scherp probeert te stellen, en ook dat is gewoon menselijk. Pas tijdens dat scherpstellen van de radio rijdt 'ie de top van die heuvel op. En dat 'ie dan niet meteen omdraait is ook niet zo heel vreemd omdat hij 1) even ondersteboven is van die zombiehorde en 2) even ondersteboven is van het feit dat er blijkbaar een groep mensen bestaat die niet alleen heeft weten te overleven maar genoeg stroom weet op te wekken om radio uit te zenden.

Natuurlijk is het makkelijk om vanaf de zijlijn te zeggen dat het niet realistisch is, maar ik vind het eigenlijk niet meer dan menselijk. Ook Daryl kan niet 100% van de tijd 100% gefocust zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Elke serie kun je overanalyseren, en dan blijft er altijd weinig over. De overdreven negatieve reacties komen bij mij altijd over als aandacht vragen, want het levert echt áltijd hevige discussies op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
JohnBQ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:40:
Ten eerste zie ik het niet als fout, en ten tweede ben ik er van overtuigd dat vrijwel iedereen zo zou reageren.

Het is een live uitzending, even terugspoelen of uitzendinggemist opzetten als je thuis komt zit er niet meer in. Ook gaat het niet om zijn favoriete plaat ofzo. Als je dit mist, mis je informatie die wellicht van levensbelang zou kunnen zijn. Daarbij is het totaal onverwacht en een teken van menselijk leven. Is het dan werkelijk zo vergezocht om in die situatie veel aandacht te besteden aan het zoeken van de beste frequentie? Mij lijkt van niet..
Het is bovendien gewoon menselijk om onvoorspelbaar en niet rationeel te handelen. :P Het zijn geen robots.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zeror schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:44:
[...]

Je weet niet of deze horde ooit de gevangenis gaan ontdekken. Je weet immers niet welke route Daryl&Co gereden heeft. Het enige wat je weet is dat de afstand van hun locatie tot de gevangenis ongeveer (of iets minder) 50 mijl is, want zo ver zou de locatie waar je ze naartoe gingen ongeveer zijn.
Het geeft wel een vergrote kans dat de zombies worden geleid naar het gevangenis omdat daryl en zijn groepje hier terug heen willen gaan.
Nyarlathotep schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:21:
Elke serie kun je overanalyseren, en dan blijft er altijd weinig over. De overdreven negatieve reacties komen bij mij altijd over als aandacht vragen, want het levert echt áltijd hevige discussies op.
Tuurlijk, maar de fouten in deze serie liggen zo voor de hand dat ik de meeste argumenten zeker gegrond zijn.

Natuurlijk heeft iedereen wel een foutmarge en neemt niemand fouten meteen kwalijk maar in TWD springen ze afentoe zo eruit dat mensen dit gewoon even kwijt willen, niet om te zeiken maar omdat ze dit jammer vinden, anders keken ze de serie natuurlijk niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

Natuurlijk heeft iedereen wel een foutmarge en neemt niemand fouten meteen kwalijk maar in TWD springen ze afentoe zo eruit dat mensen dit gewoon even kwijt willen, niet om te zeiken maar omdat ze dit jammer vinden, anders keken ze de serie natuurlijk niet (meer).
Gelukkig maar dat ik ze vrijwel nooit merk dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

NMe schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:07:
Natuurlijk is het makkelijk om vanaf de zijlijn te zeggen dat het niet realistisch is, maar ik vind het eigenlijk niet meer dan menselijk. Ook Daryl kan niet 100% van de tijd 100% gefocust zijn.
En daarnaast is dat misschien wel hoe hij altijd rijdt. (Edit: reed, voor de walkers toen hij nog "gewoon" hilbilly was). Dat onoplettende is niet anders dan wat we iedere dag op de snelweg zien. En 1 vrachtwagen bij 130 is IRL net zo gevaarlijk als een dozijn zombies bij TWD ;)

En verder is er nog de artistieke vrijheid van het creeren van een schokmomentje.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 31-10-2013 15:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, het zal dan wel. Misschien ben ik een uitzondering, dat ik de auto eerst netjes stop voordat ik ga zitten kloten met van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JohnBQ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:56:
[...]

Gelukkig maar dat ik ze vrijwel nooit merk dan 8)
Tja kwestie van wat voor kwaliteit je gewend bent, moet dan ook zeggen dat ik van erg goede en diepgaande films en series hou en wel wat kwaliteit gewend ben door de jaren heen.
Caelorum schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:11:
Mja, het zal dan wel. Misschien ben ik een uitzondering, dat ik de auto eerst netjes stop voordat ik ga zitten kloten met van alles en nog wat.
Zou je dit ook doen als er honderden zombies in de buurt rondlopen, wachtende op dat heerlijke vlees wat er aan je lichaam zit?

[ Voor 35% gewijzigd door Scrtz op 31-10-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Scrtz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:15:
[...]

Zou je dit ook doen als er honderden zombies in de buurt rondlopen, wachtende op dat heerlijke vlees wat er aan je lichaam zit?
Nee, maar aan de andere kant heb je daar gewoon je bijrijder voor. :P Er zit wel wat in hoor, maar een mens is een gewoontedier en als Daryl altijd zelf met zijn radio heeft gekloot tijdens het rijden dan doet hij dat na de zombie apocalypse ook nog wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] Zou je dit ook doen als er honderden zombies in de buurt rondlopen, wachtende op dat heerlijke vlees wat er aan je lichaam zit?
Je bedoelt die zombies die die niet zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
[...]

Tja kwestie van wat voor kwaliteit je gewend bent, moet dan ook zeggen dat ik van erg goede en diepgaande films en series hou en wel wat kwaliteit gewend ben door de jaren heen.
Films en series lijken mij te subjectief om goed te kunnen noemen, het is maar net hoe je er naar kijkt en waar je van houd. De meest gehypete series/films van zogenaamde 'topkwaliteit' kan ik 'vermakelijk' tot afschuwelijk vinden, en andersom :+ Maar goed.

Ik ben trouwens benieuwd wat er nog met Carol en Rick gaat gebeuren, met wat hij nu van haar weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Caelorum schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

Je bedoelt die zombies die die niet zag?
Hij niet, maar het ging juist over jou bericht dat jij netjes stil zou gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Scrtz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:22:
[...] Hij niet, maar het ging juist over jou bericht dat jij netjes stil zou gaan staan.
Als ik geen zombies zou zien zou ik stoppen, ja. Lijkt me nogal logisch. Die dingen zijn toch pokke langzaam en tegen de tijd dat je ze ziet kan je al weer wegrijden. Dat voorkomt dat je in een grote horde terecht komt zonder dat je het door hebt. Daarnaast is het niet de eerste keer dat ze onderweg stoppen en mensen laten uitkijken naar zombies. Als het toen kon kan het dan ook.
Kijk dat ze graag die auto willen slopen voor het verhaal ok, maar om dat te doen op zo'n manier dat het niet meer geloofwaardig is, is ook weer raar. Hell, ze hadden ook die stem op de radio kunnen laten horen, vrijwel gelijktijdig een kapotte band veroorzaken oid., dan kloten aan die radio knoppen, weglopen, en zonder dat ze het doorhebben laten omsingelen door een horde. Duurt iets langer, maar geeft je meteen de mogelijkheid om de karakters wat inhoud te geven, iemand te verwonden en ze in een 'hopeloze' situatie te plempen. Een situatie die uiteindelijk ook niet zo hopeloos is, blijkbaar. Ja, ze zitten nu zonder auto, maar whoopdiedoo! Mag hopen dat je na een jaar wel kan overleven. Daarnaast hebben ze mister wilderness tamer mee dus.. :P

Blijft het punt dat de serie zeker leuk is en ik me er achteraf meer druk om maak dan tijdens het kijken... behalve die keer dat dat mens mis stak door het hek heen ^^

[ Voor 46% gewijzigd door Caelorum op 31-10-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik analyseer de serie echt niet zo als velen hier blijkbaar doen. Feit is wel dat het me dit seizoen echt niet meer zo veel kan boeien. De spanning die het had is compleet verdwenen, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Eigenlijk zou het zelfs slimmer zijn om te stoppen / afremmen toen het radio signaal kwam. Stel dat het een heel zwak signaal is (wat ook zo leek) dan loop je een grote kans om het signaal snel te verliezen als je snel blijft doorrijden. :P

Verder is de spanning voor mij minder - mede door keuzes van gebeurtenissen in de laatste aflevering. Maar ik vind zeker niet alles slecht en blijf de serie ook gewoon met plezier kijken. Waarschijnlijk wordt het ook wel beter, daar ben ik van overtuigd.
Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.