SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
AMC, Instructure and UC Irvine to Offer Cross-Disciplinary MOOC based on 'The Walking Dead'
Een soort online TWD school. Je kan maar vast voorbereid zijn
Yippie kayak, other buckets!
New series to debut in 2015.
Foxlife gaat per 1 oktober naar het tv plus pakket van Ziggo en zo te zien gaat het vierde seizoen op FOX HD uitgezonden worden.KlaasjeNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:15:
Kan iemand ergens vinden of seizoen 4 verder gaat op FoxLife of op FOX HD? Ik kan alleen vinden dat de première in Nederland op FOX HD plaatsvindt. The Walking Dead is eigenlijk de enige reden dat ik nog TV Extra bij Ziggo heb, maar dat heb ik niet nodig als het over gaat op FOX HD. Dan zeg ik TV Extra wel op en ga ik verder op NetFlix voor het kijken van films en series.
En hier downloadable: http://imgur.com/a/xxtbp#0Bra-Jo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:37:
Lauren Cohan (Maggie) in Maxim: http://www.maxim.com/girl...dead-actress-lauren-cohan
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Tis trouwens niet dat een silencer ervoor zorgt dat je stil bent. Over het algemeen wordt het geluid vervormd, maar de decibelletjes blijven nog steeds erg hoog.iChaos schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:56:
Ik vraag dit me al de hele tijd af: hoe moeilijk kan het zijn om wat silencers te regelen? Kun je ze tenminste uitschakelen zonder een hele horde op je af te roepen.
Do what you love, do it often
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ach zo dacht ik in het begin al dat ze bij die research center aan kwamen van.iChaos schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:56:
Ik vraag dit me al de hele tijd af: hoe moeilijk kan het zijn om wat silencers te regelen? Kun je ze tenminste uitschakelen zonder een hele horde op je af te roepen.
Ok where are all the m16's ?.
Are all tanks out of gas ?.
Je bent al snel 10kg zwaarder met zo'n pak aan. In de wintermaanden is het er onder de 20 graden Celsius, maar de rest van het jaar wil je er vast niet continu mee zeulen. Immers moet je de verloren energie compenseren met extra voedsel.Tsurany schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:47:
Ik vind het eerder vreemd dat ze niet eerder zulke riot suits hebben aangetrokken en blijven dragen. Iets vinden waar een zombie niet doorheen kan bijten moet toch niet zo lastig zijn?
En je wilt de acteurs herkennen, het is TV
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat vond ik overigens een van de sterkere afleveringen!Mektheb schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:48:
[...]
Ach zo dacht ik in het begin al dat ze bij die research center aan kwamen van.
Ok where are all the m16's ?.
Are all tanks out of gas ?.
Het is idd TV. Maar hoeveel mensen zijn er al niet verloren in gevechten terwijl zo'n riot suit ze gered zou hebben?F_J_K schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:21:
Je bent al snel 10kg zwaarder met zo'n pak aan. In de wintermaanden is het er onder de 20 graden Celsius, maar de rest van het jaar wil je er vast niet continu mee zeulen. Immers moet je de verloren energie compenseren met extra voedsel.
En je wilt de acteurs herkennen, het is TV![]()
Wat dacht je van deze siruatie in S2 als Shaun met Otis medische dingen wil halen
Dus besloot Shaun Otis neer te knallen om zijn eigen hachie te redden (immers de walkers gaan dan op de neer geknalde Otis af ipv dat ze beiden niet snel genieg zouden zijn)
Maar dan wel Shaun Otis zn tas pakken, maar otis liet niet los en stribbelde tegen. ... En dat duurde vrij lang voordat Shaun weg kon komen, maar in tussentijd liepen de Walkers blijkbaar erg langzaam. Want normaal zouden de walkers hun al hebben ingehaald als ze beiden nog aan t wegkomen waren...
Dus met de tijd dat Otis neer ging tot dat Shaun weg kon komen hadden ze eigenlijk allebij al in de auto gezeten, lijkt mij
Dat was trouwens een enorm spannend stukje, echt zo'n WTF momentje! Totaal niet bij stil gestaan dat de zombies ineens wat langzamer waren. Maar dat is altijd zo, bij naderend onheil in series/boeken/films, het laatste stukje duurt het langst, dan hou je de spanning goed vast,
Dat is in deze scene goed gelukt!
Yippie kayak, other buckets!
Op sich kom je met de bekenste amerikaanse tank (M1 Abrams)mits afgetankt voor nederlandse begrippen een heel eind:F_J_K schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:21:
Zonder logistieke organisatie ben je inderdaad in no time door de brandstof heen dat een tank nodig heeft. Die dingen zuipen als een gek. En stilstaand heb je er niets aan, merkte Rick in het tweede (?) seizoen.
[...]
Je bent al snel 10kg zwaarder met zo'n pak aan. In de wintermaanden is het er onder de 20 graden Celsius, maar de rest van het jaar wil je er vast niet continu mee zeulen. Immers moet je de verloren energie compenseren met extra voedsel.
En je wilt de acteurs herkennen, het is TV![]()
1900 liter brandstof, genoeg voor gemiddeld 425Km
gemiddeld verbruik: 4,47 liter per Km

Maar aangezien dit in amerika als een kleine afstand wordt gezien... wordt lastig. Helemaal lastig om "even" 1900 liter te tanken

Denk wel dat je behoorlijk veilig zit in een tank / als rat in de val, het is maar net hoe je het bekijkt

Net als de volgende wet: Als jouw tegenstander 5 minuten lang aan het voorbereiden/ opladen is voor een super attack, mag je hem niet aanvallenjmk schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:10:
(Dat hoeft niet in spoilertags.)
Dat was trouwens een enorm spannend stukje, echt zo'n WTF momentje! Totaal niet bij stil gestaan dat de zombies ineens wat langzamer waren. Maar dat is altijd zo, bij naderend onheil in series/boeken/films, het laatste stukje duurt het langst, dan hou je de spanning goed vast,
Dat is in deze scene goed gelukt!
[ Voor 7% gewijzigd door Eek2nd op 07-10-2013 21:14 ]
De zombies schrokken ook van de actie van Shane. Daarom bleven ze even staan.Eek2nd schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:54:
Zo zijn er nog meer dingen met weinig logica
Wat dacht je van deze siruatie in S2 als Shaun met Otis medische dingen wil halen
Aan het eind zouden de walkers Shaun en Otis inhalen
Dus besloot Shaun Otis neer te knallen om zijn eigen hachie te redden (immers de walkers gaan dan op de neer geknalde Otis af ipv dat ze beiden niet snel genieg zouden zijn)
Maar dan wel Shaun Otis zn tas pakken, maar otis liet niet los en stribbelde tegen. ... En dat duurde vrij lang voordat Shaun weg kon komen, maar in tussentijd liepen de Walkers blijkbaar erg langzaam. Want normaal zouden de walkers hun al hebben ingehaald als ze beiden nog aan t wegkomen waren...
Dus met de tijd dat Otis neer ging tot dat Shaun weg kon komen hadden ze eigenlijk allebij al in de auto gezeten, lijkt mij
Ik ben nu nog even snel alle 3 de seizoenen aan het herhalen om alle weggezakte details op te halen. Met het begin van het 4e seizoen van GoT had ik ook zoiets van euhm WTF? Wie is dat ook al weer?
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Dan lopen ze gewoon (bijna) gelijk met the States? Dat is best netjes. Jammer van het tijdstip alleenEek2nd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:09:
Seizoen 4 komt vanaf 14 October elke maandag om 0.10 uur (dus nacht van zondag op maandag.. denk ik) op Fox TV
[afbeelding]
[...]
Net als de volgende wet: Als jouw tegenstander 5 minuten lang aan het voorbereiden/ opladen is voor een super attack, mag je hem niet aanvallen
dat heb ik ook pas nog gedaan, je merkt wel dat je een hoop kleine dingen vergeet eigenlijkUltimation schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:01:
[...]
De zombies schrokken ook van de actie van Shane. Daarom bleven ze even staan.
Ik ben nu nog even snel alle 3 de seizoenen aan het herhalen om alle weggezakte details op te halen. Met het begin van het 4e seizoen van GoT had ik ook zoiets van euhm WTF? Wie is dat ook al weer?
en kan je mij een link geven naar s4 van GoT

Dat lijkt me eigenlijk best sterk. Dat is nog voor AMC het uitzend in de VS.Eek2nd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:09:
Seizoen 4 komt vanaf 14 October elke maandag om 0.10 uur (dus nacht van zondag op maandag.. denk ik) op Fox TV
[afbeelding]
[...]
Net als de volgende wet: Als jouw tegenstander 5 minuten lang aan het voorbereiden/ opladen is voor een super attack, mag je hem niet aanvallen
Waarschijnlijk bedoelen ze met maandag 00:10 eigenlijk dinsdag 00:10.
Is wel vaker zo met programmering.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
AMC zend het op zondag de 13e uit (maar idd.. usa heeft wel heel wat heten tijdsverschil met NL, dus misschien idd dinsdag)Donstil schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
Dat lijkt me eigenlijk best sterk. Dat is nog voor AMC het uitzend in de VS.
Waarschijnlijk bedoelen ze met maandag 00:10 eigenlijk dinsdag 00:10.
Is wel vaker zo met programmering.
EDIT:
Dus toch zondag nacht

[ Voor 10% gewijzigd door Eek2nd op 09-10-2013 15:52 ]
dus de huidige/actuele aflevering op de nederlandse tv? omfgEek2nd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:09:
Blijkt dus maamdag op dinsdag te zijn.himlims_ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:32:
[...]
dus de huidige/actuele aflevering op de nederlandse tv? omfg
Fox weet niet dat dat geen maandag 14 oktober is
Altijd zo met programmeringen, precies zoals ik al dacht.Eek2nd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:58:
[...]
Blijkt dus maamdag op dinsdag te zijn.
Fox weet niet dat dat geen maandag 14 oktober is
Kijk naar bv de bios, films die vrijdag 00:30 draaien zijn in de nacht van Zaterdag.
Edit: Neemt ook niet weg dat het onrealistisch is te denken dat "wij" de serie eerder krijgen dan betalende AMC kijkers.
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 13-10-2013 21:33 ]
Kom maar op !
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Dat wordt bij ons dan laat naar bed, want het is eerst CSI:LV, dan Bones en dan vervolgens nog maar even TWD.Ultimation schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 05:29:
Aflevering is gedownload, nu even kort werken en zo maar snel kijken!
[ Voor 29% gewijzigd door rgras op 14-10-2013 10:03 ]
Maar wanneer sterft iemand? Je kan moeilijk iedereen constant isoleren lijkt mij?rgras schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:52:
Het is hoe dan ook dom om met dit soort dingen geen rekening te houden, je weet dat iemand 'verandert' wanneer hij/zij sterft.
Om een paralel aan Rick te trekken volgens mij. Hij zag overal Lori nog. Op het einde bespreekt hij dat ook met Hershell. Mensen worden gewoon gek.himlims_ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:41:
waar sloeg dat stukje op met die dame in bos en haar 'man' ?
Alleen die hele groep waar die persoon bij is? En dan nog, iemand kan tijdens het eten stikken in zijn aardappel? Wat doe je dan? Iedereen individueel laten eten, opgesloten in een cel?rgras schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:45:
Je zit in een gevangenis, je zou iedereen kunnen onderverdelen in groepen en ze in een ander deel laten slapen. Dus als er iemand een natuurlijke dood sterft loopt niet iedereen gevaar.
Maggie verwoorde dat deze aflevering nog zo mooi. Je wilt leven.
Wat je moet doen is in compartimenten leven. Net als een boot, als een boot een gat in de romp heeft dan stroomt een deel van de boot onder water maar kan de rest blijven drijven (tenzij je Titanic heet en er veel compartimenten tegelijk kapot gaan). Verder moet je voorkomen dat mensen alleen zijn, als iemand dan stikt in zn eten kan iemand anders gelijk maatregelen nemen. 's Nachts zou je mensen in cellen moeten laten slapen achter bijv. een cijferslot zodat je niet echt opgesloten bent maar dat een eventuele Walker er niet uit kan.Ultimation schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:48:
Maggie verwoorde dat deze aflevering nog zo mooi. Je wilt leven.
En dat voordat ik die aflevering gezien heb, waarom moet ik nou juist vandaag overwerken?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
maar ze had haar man dus als walker in die jutten zak zitten?Ultimation schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Om een paralel aan Rick te trekken volgens mij. Hij zag overal Lori nog. Op het einde bespreekt hij dat ook met Hershell. Mensen worden gewoon gek.
dit dus, ik vond het heel vreemd dat ze die ''zieke'' jongen alleen lieten terwijl je weet wat er gebeurd als iedereen doodgaat..ph4ge schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:58:
[...]
Wat je moet doen is in compartimenten leven. Net als een boot, als een boot een gat in de romp heeft dan stroomt een deel van de boot onder water maar kan de rest blijven drijven (tenzij je Titanic heet en er veel compartimenten tegelijk kapot gaan). Verder moet je voorkomen dat mensen alleen zijn, als iemand dan stikt in zn eten kan iemand anders gelijk maatregelen nemen. 's Nachts zou je mensen in cellen moeten laten slapen achter bijv. een cijferslot zodat je niet echt opgesloten bent maar dat een eventuele Walker er niet uit kan.
En dat voordat ik die aflevering gezien heb, waarom moet ik nou juist vandaag overwerken?
ergens anders waar ik me ookal het vorige seizoen aan irriteerde is dat ze zoveel last hebben van de walkers die in de barriere's hangen.
waarom niet zoals het dorp ook had wat vallen maken welke geluid maken + gat = walkers trapped
elke avond er ff heenrijden in de fik steken en je hebt weer een stukje opgeruimd nu moeten ze ze bij hun thuisplek afpriken en dan opruimen (en wat als ze blijven komen en je een pileup krijgt)
aan de ene kant hebben ze de gevangenis mooi opgeknapt aan de andere kant missen ze echt was basic spullen welke iedereen hier kan bedenken..
maar het blijft natuurlijk een serie als ze alles als een fortress zouden bouwen was er niets leuks meer aan natuurlijk.
het stuk dat onze blonde dame geen centje pijn laat zien als ze hoort dat dr ''vriendje'' dood is is ook wel een mooi stuk volgens mij willen de makers ons een beetje het gevoel geven dat het niks uitmaakt wie van wie houd als je maar overleeft..
Zo, dat is snel.Dersan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:33:
Het was ook niet echt dat ik naar het nieuwe seizoen uitkeek, maar nu ik ook de 1e aflevering heb gezien is het iets van mwah...halfbakken. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee
De serie zal je wellicht niets aan vinden of niet liggen?
Natuurlijk moet men in de serie weer even 'inkomen'. Echte klif hanger waarin de serie opgepakt moet worden, is er niet. Ik moest weer even wennen aan de mensen en karakters en zal na 2 EP's wel goed komen. Normaal kijk ik de twee laatste EP's van het vorig seizoen voor die tijd, maar niet gedaan
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Geen afscheid kunnen nemen van?himlims_ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
maar ze had haar man dus als walker in die jutten zak zitten?
Van de emo die zij eerder was is niet meer over.AjDuLion schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:06:
[...]
het stuk dat onze blonde dame geen centje pijn laat zien als ze hoort dat dr ''vriendje'' dood is is ook wel een mooi stuk volgens mij willen de makers ons een beetje het gevoel geven dat het niks uitmaakt wie van wie houd als je maar overleeft..
Rick ziet in het begin al een "nieuwe" Walker waarvan het bloed uit zijn ogen druipt. Wellicht dat het virus zich heeft ontwikkelt en nu dus overdraagbaar is? Wat me wel opviel is dat de het jonge biggetje dus overlijdt, de jonge jongen. Zal dit dan een Darwin kwestie zijn ?
Misschien moeten we er weer "inkomen"? Ik wel, maar ik had iets teveel van de eerste aflevering verwacht omdat ik season 4 trailer van tevoren bekeken had (helaas).
Echter vond ik het een nette eerste aflevering, het enige wat ik echt aan te merken heb is dat ik het "community" gevoel mis.
In de season 3 finale hebben ze heel half woodberry naar de gevangenis gehaald (een man of 20 - 30?) en je zou dan denken dat het drukker is in de gevangenis.
Maar je ziet alleen Rick werken op het land, heel even een paar mensen die Daryl toejuichen en een paar nieuwe karakters bij het hek en in de supermarkt/militaire kamp (die voornamelijk dienen als nieuw zombie voer).
Ik had het prettiger gevonden om wat meer mensen op de achtergrond bezig te zien met verschillende taken, een paar korte scenes zoals het "leesgroepje zodat je, net als in season 3 in woodberry, het idee hebt dat het "druk" is. Nu voelt het alsof ze alleen even snel nieuwe karakters introduceren om ze dood te laten gaan (beide jochies) waardoor je juist de drama van het verlies mist. Ik bedoel, het gemis van Sophia en haar dood in season 2 gaven mij natte ogen, het achterlaten van Merle in seizoen 1 lag ook zwaar maar de dood van deze twee jochies doen mij helemaal niks.
Ach, wie weet dienen ze een hoger doel later in dit seizoen? Bijvoorbeeld om te laten zien hoe gehard de hoofdrol spelers zijn (zie alleen al de reactie van Beth die haar vriendje verliest).
Btw, dat jochie wat ziek werd en dood ging is ook niet de meest slimme! Allereerst gaat hij naar niemand toe om te vertellen dat hij ziek, zwak en misselijk is. En niet eens omdat hij er nu aan dood is gegaan maar meer van "hey, ik voel met ziek, verzorg mij, ik lig in bed, breng mij een teiltje, haal water, etc".
Kinderen zouden, zeker in zijn gevorderde stadium toch eerder bang worden en om hulp vragen dan stiekem, 's nachts rondlopen en gaan douchen?
Daarnaast gaat hij nog even lekker rochelen boven een open vat met (douche?)water.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Hoeveel series zijn er die deze groei doormaken naar mate de serie ouder wordt
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ook het feit dat er een buslading kanonnenvoer naar binnen gebracht is geworden (leuk die mensen zijn gered) maar het gaat meteen fout met die pipo die niet van de drank af kan blijven en bedolven raakt onder het drankrek.
Voor de rest wel vermakelijk. In de teaser na de eerste aflevering van seizoen 4 werd genoeg gespoiled om de conclusie te trekken dat het toch wel weer een heel spannend seizoen gaat worden.
We shall see
Misschien dit ook de bedoeling dat je weinig voor die twee jochies voelt. Wellicht ga je nog iets over hun achtergrond leren. Het feit dat in deze aflevering nog relatief weinig gebeurd is ook puur omdat er nieuwe verhalen geopend moeten worden. In s3 final was alles eigenlijk afgesloten qua verhaal.Dreanor schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:17:
Ik bedoel, het gemis van Sophia en haar dood in season 2 gaven mij natte ogen, het achterlaten van Merle in seizoen 1 lag ook zwaar maar de dood van deze twee jochies doen mij helemaal niks.
Ach, wie weet dienen ze een hoger doel later in dit seizoen? Bijvoorbeeld om te laten zien hoe gehard de hoofdrol spelers zijn (zie alleen al de reactie van Beth die haar vriendje verliest).
Een aantal zaken die nog interessant gaan worden, denk ik, na het zien van deze aflevering:
- Michonne wil naar Macon toe. Wat is daar??
- Daryl en Beth lijken elkaar goed te liggen. Wordt dat een relatie? Zo ja, wordt dat door de groep geaccepteerd?
- Rick vind zichzelf terug en wordt weer leider van de groep.
- Gaat Carl zijn plaats vinden in de groep van kinderen? Of sluiten ze hem buiten? Ik vermoed dat Carl de jongen vind en dood die onder douche veranderd is in een walker. Dat zal zeker invloed hebben bij de andere kinderen denk ik.
Kleine dingen:
- Mama varken is dood. Wordt het varken ook een walker? Zo ja, is hun boerderij dan nog wel in veiligheid?
- Een walker had bloed uit zijn ogen. Betekent dat iets? Of was de persoon in kwestie een bekende van Rick of de groep?
Ik ben overigens wel blij dat het vriendje van Beth dood is. Kan die gast als acteur echt niet uitstaan. Maar dat terzijde.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ze zoekt naar de Governator. Dat was toch wel duidelijk?Zeror schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:52:
[...]
Een aantal zaken die nog interessant gaan worden, denk ik, na het zien van deze aflevering:
- Michonne wil naar Macon toe. Wat is daar??
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wat deed het hem? "I couldn't find him" misschienBtM909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:00:
[...]
Ze zoekt naar de Governator Governor. Dat was toch wel duidelijk?
En ik vraag me ook af of hij dat wel waard is zoveel risico lopen om wraak te nemen.
Natuurlijk is het een gevaarlijke man, maar zo lopen er vast nog 10tallen rond in een zombiewereld waar wetten ontbreken...
Vond dat vallen van die wijnkast wel lichtelijk overdreven, als 1 plankje omvalt pleurt volgens mij niet heel de kast om xD
[ Voor 42% gewijzigd door Afvalzak op 14-10-2013 22:04 ]
Weet je hoe zwaar al die flessen bij elkaar zijn? Als dat valt doet dat zeker wel iets met die kast.Afvalzak schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:02:
Vond dat vallen van die wijnkast wel lichtelijk overdreven, als 1 plankje omvalt pleurt volgens mij niet heel de kast om xD
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Of kerosine dat effect daadwerkelijk heeft op dakconstructies en hout, dunno. Maar ik vond dat best wel plausibel verder. Dat precies die ene wijnfles terugzetten deze hele chain of events teweeg bracht, ach, goed voor het verhaal
Hoe noem je zo'n samenloop van omstandigheden eigenlijk? Rube Zombierg? The Incredible Zombine?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Zurmphsy's Law: Anything that could go wrong to add drama or kill a sidecharacter in a zombie apocalypse can and will happenTwhomp schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:08:
Hoe noem je zo'n samenloop van omstandigheden eigenlijk? Rube Zombierg? The Incredible Zombine?
Ik denk dat Rick naar die zombie met bloedende oogkassen keek omdat hij dacht dat het mogelijk was dat er ziektes verspreid kunnen worden. Niet zozeer het zombievirus (want daar is iedereen immers mee besmet) maar meer andere ziekten zoals cholera, geelzucht etc. Aan de andere kant is er natuurlijk de vraag of walkers wel gastheer kunnen zijn van meerdere virii en/of ziektekiemen. Let op: speculatie hè
En Michonne die Rick een scheerapparaat gaf
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
TWD kijk ik niet om de realistische scenariosTwhomp schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:08:
Het idee was dat de kerosine van de helikopter alles had doorweekt en zwak had gemaakt. Daarom zakte die wijnkast in elkaar (en zaten er enorme 'rottingsvlekken' op de kast). En daarom was het dak zo zwak, daar waar het verkleurd was. En daarom spatten sommige zombies zo uit elkaar toen ze door het dak vielen.
Of kerosine dat effect daadwerkelijk heeft op dakconstructies en hout, dunno. Maar ik vond dat best wel plausibel verder. Dat precies die ene wijnfles terugzetten deze hele chain of events teweeg bracht, ach, goed voor het verhaal
Als je bij deze serie niet over dit soort dingen heen kan kijken ben je er snel klaar mee
Maar ja, dat kregen we dus niet te zien.
Ja, de gevangenis is leuk opgeknapt met een boerderijtje erbij. Hershell kan weer looen met een prothese.
Wel grappig dat er in die mall maar twee zombies zaten. Ja later werden het er meer, maar toen ze naar binnen gingen maar twee.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb gelezen van de schrijver in de Spits of de Metro (denk spits) dat Geen major spoiler, vooral speculatieZeror schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:52:
- Gaat Carl zijn plaats vinden in de groep van kinderen? Of sluiten ze hem buiten? Ik vermoed dat Carl de jongen vind en dood die onder douche veranderd is in een walker. Dat zal zeker invloed hebben bij de andere kinderen denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Krentenbol op 14-10-2013 23:41 ]
Had ik eigenlijk ook met seizoen 2 en stukken van seizoen 3.
Zombie films (en nu dus deze serie) zijn juist gaaf als ze van plek naar plek trekken en moeten dealen met de dreiging van doorgedraaide mensen en/of zombies.
Dat blijft nu toch wel een beetje uit. Ik ken die gevangenis nu wel, inmiddels heb ik tientallen scènes gezien waarin ze de poort en het hek verdedigen.
Kunnen we de wereld niet in gaan ofz
10 min filler. Niet meer niet minder.himlims_ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:41:
waar sloeg dat stukje op met die dame in bos en haar 'man' ?
Daar zit een diepere betekenis achter alleen is nog niet helemaal duidelijk wat. Of wil jij alles op een presenteerblaadje krijgen?
"When you grow up your heart dies"
Ja precies, seizoen 1 en 2 waren nog erg vermakelijk dan is het nog allemaal nieuw en vond het idee wel dope van een serie ipv een film die binnen anderhalf uur al afgelopen is. Maar na 2 seizoenen wordt het toch wel erg eendradig, heb seizoen 3 met moeite afgekeken, viel af en toe gewoon in slaap.Donstil schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:35:
Nou ik vond het maar zo zo. Paar keer naar mijn mobiel gegrepen omdat het toch niet echt wilde pakken.
Had ik eigenlijk ook met seizoen 2 en stukken van seizoen 3.
Zombie films (en nu dus deze serie) zijn juist gaaf als ze van plek naar plek trekken en moeten dealen met de dreiging van doorgedraaide mensen en/of zombies.
Dat blijft nu toch wel een beetje uit. Ik ken die gevangenis nu wel, inmiddels heb ik tientallen scènes gezien waarin ze de poort en het hek verdedigen.
Kunnen we de wereld niet in gaan ofz![]()
[...]
10 min filler. Niet meer niet minder.
Ga het met seizoen 4 toch nog eens proberen morgen maar ik betwijfel het..
-Denk Nog steeds dat Daryll met Carol gaat. . Ook al lukt Carol veeeeel ouderZeror schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:52:
[...]
- Daryl en Beth lijken elkaar goed te liggen. Wordt dat een relatie? Zo ja, wordt dat door de groep geaccepteerd?
.
Kleine dingen:
- Mama varken is dood. Wordt het varken ook een walker? Zo ja, is hun boerderij dan nog wel in veiligheid?
Ik ben overigens wel blij dat het vriendje van Beth dood is. Kan die gast als acteur echt niet uitstaan. Maar dat terzijde.
-Als t goed is wordt Carl erg evil... Hij is al best Evil geworden afgelopen seizoen
- je krijgt echt t gevoel dat het varken ook een zombie wordt, maar zouden jullie dan niet overal zombie-dieren rond lippen?
- En ja. . Die Zack gaf je idd t gevoel van : die mag wel meteen dood
Ik vond het opvallend dat dat hele magazijn nog vol stond met spullen en drank.Zeror schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:08:
[...]
Weet je hoe zwaar al die flessen bij elkaar zijn? Als dat valt doet dat zeker wel iets met die kast.
Tsja, blijkbaar hadden de mensen van het tentenkamp voor de deur van de supermarkt niet de tijd gehad om alles op te maken. Dat de supermarkt na de uitbraak nog niet geplunderd was, werd verklaard met dat de zombies achter het hek bleven 'like a pack of guard dogs'.Snowwie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:48:
[...]
Ik vond het opvallend dat dat hele magazijn nog vol stond met spullen en drank.
Met een boombox op autoaccu's hebben ze de zombies weggelokt, maar ik vroeg me wel meteen af bij dat plan: aangezien de voordeur van de winkel dicht zat, waarom pakken ze de achterdeur dan niet?
Maar goed, van letten op details wordt geen enkele serie beter
Zo kan ik me ergeren aan het feit dat niemand bijvoorbeeld scheenbeschermers draagt: hoe vaak moet iemand door een kruipende zombie in hun kuit worden gekauwd? Of dat ze de hele tijd dat hekwerk moeten beschermen en niet echt een oplossing bedenken. Oh well
Ik denk dat er meer achter zit. Waar was ze naar op zoek voordat ze met de groep en Andrea in aanraking kwam?BtM909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:00:
[...]
Ze zoekt naar de Governator. Dat was toch wel duidelijk?
Tot dat de shit tegen de fan aan komt en die zombies massaal naar binnen stormen. GezelligTwhomp schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:02:
[...]
Tsja, blijkbaar hadden de mensen van het tentenkamp voor de deur van de supermarkt niet de tijd gehad om alles op te maken. Dat de supermarkt na de uitbraak nog niet geplunderd was, werd verklaard met dat de zombies achter het hek bleven 'like a pack of guard dogs'.
Met een boombox op autoaccu's hebben ze de zombies weggelokt, maar ik vroeg me wel meteen af bij dat plan: aangezien de voordeur van de winkel dicht zat, waarom pakken ze de achterdeur dan niet?Lekker boeien dan de zombies aan de voorkant
True, je moet toch zeker wel betere armor hebben dan waar ze nu in rondlopen. In Europa zou het een stuk beter werken. Je plundert een of ander museum en jat alle chainmail en voila, beschermd tegen zombiesZo kan ik me ergeren aan het feit dat niemand bijvoorbeeld scheenbeschermers draagt: hoe vaak moet iemand door een kruipende zombie in hun kuit worden gekauwd? Of dat ze de hele tijd dat hekwerk moeten beschermen en niet echt een oplossing bedenken. Oh well
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2013 10:07 ]
Of je trekt een riot-suit aan. Vast wel te vinden in de gevangenis. Oh wait: die hadden ze inderdaad aan, tijdens de belegering van de Woodbury-gastenTsurany schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:07:
Je plundert een of ander museum en jat alle chainmail en voila, beschermd tegen zombies
We trekken steekvesten aan als mensen op ons schieten (lekker nuttig

Maar nu is mijn potje zout toch echt leeg
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik volg te veel series om nog in een diepere betekenis te geloven. Vaak zijn het gewoon fillers waar de community graag iets achter zoektsjaool schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:49:
[...]
Daar zit een diepere betekenis achter alleen is nog niet helemaal duidelijk wat. Of wil jij alles op een presenteerblaadje krijgen?
Uiteraard eensSnippertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:32:
Het leuke is dat het dus mensen zijn en er dus fouten gemaakt worden.

Als er niks fout gaat, wordt het een hele saaie serie.
Ook eens. Maar wij denken er misschien, na het zien van een aflevering van een uurtje, een uurtje over na. Dus na 2 uur hebben wij al oplossingen. De mensen waarover de serie gaat hebben per aflevering een week, maand zelfs een jaar (?) de tijd. Ik weet niet hoeveel tijd een gemiddelde aflevering bestrijkt, maar je kan me niet vertellen dat niemand in de serie niet eens een keertje heeft nagedacht over het nut van body-armourWij kunnen hier achter ons computertje allemaal nadenken over al die dingen, maar zij zitten daadwerkelijk in die wereld. Spullen zijn niet zomaar voorradig en de regels zoals die voor ons gelden, gelden niet meer. Ik vind juist dat de makers dat erg sterk portretteren.
Ik kan weliswaar makkelijk praten, maar ik weet zeker dat als ik in hun schoenen zou staan sommige fouten echt niet zou maken. En de helft van de lol van de serie is nadenken over hoe je het zelf zou doen in die situatie
Ik zou de initële uitbraak niet eens overleven, maar daar gaat het even niet over
Ook stevige broeken zouden al moeten beschermen, zoals een dikke leren broek of motorkleding. Even een nitpick maar ik vind het redelijk opmerkelijk dat walkers dwars door spijkerstof heen kunnen bijten. Natuurlijk zal het ontzettend veel pijn doen maar heb jij je tanden wel eens in spijkerstof gezet? Kom je echt niet zomaar doorheen, laat staan als je gebit al bijna twee jaar aan het rotten is
ja, ik heb het net geprobeerd
Daarnaast zou iedereen ook een backup wapen moeten hebben, bij voorkeur iets wat sterk en puntig is zoals een priem of zelfs een tentharing. Dan kan je in geval van nood nog altijd proberen een walker in zijn oog => hersens te steken.
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 15-10-2013 12:29 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat klopt. Eind vorige maand stond ik nog in de Zombie Apocalyse Store in Las Vegas.Ultimation schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:50:
Jongens. Het is fictie.
Dan krijg je wel het idee dat sommigen er met smart op zitten te wachten tot het werkelijkheid wordt.
1. ductapeVrijdag schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:26:
Gezien de armour discussie:
2. zombie-smurrie; hebben we in S1 niet gezien dat zombies niets met je doen wanneer je onder de gore/smurrie zit van zombie corpse? waarom wordt daar niets meer mee gedaan?
binnenkort in NLD - maar ik vond de deelname (prijs) buitensporigFrijns.Net schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
Dat klopt. Eind vorige maand stond ik nog in de Zombie Apocalyse Store in Las Vegas.
Dan krijg je wel het idee dat sommigen er met smart op zitten te wachten tot het werkelijkheid wordt.
[ Voor 36% gewijzigd door himlims_ op 15-10-2013 12:54 ]
Heb je het ook geprobeerd met je been er nog in? De stof zelf hoeft niet eens kapot om je been te laten bloeden hoor
Je bedoeld een Zombie Run of gaat er in NLD ook een winkel open?himlims_ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
1. ductape
2. zombie-smurrie; hebben we in S1 niet gezien dat zombies niets met je doen wanneer je onder de gore/smurrie zit van zombie corpse? waarom wordt daar niets meer mee gedaan?
[...]
binnenkort in NLD - maar ik vond de deelname (prijs) buitensporig
Zombie Runs werden in meer Amerikaanse steden georganiseerd toen ik daar was.
En m.b.t. de armour: zoiets maakt je alleen maar minder wendbaar. Het virus zit al in je dus je kunt beter snel maken dat je weg komt. Als je in een groep zombies vast komt te zitten helpt armour ook niet meer.
(ik heb echt nagedacht of het wellicht niet beter is een aantal weken te wachten, geen forums meer te lezen en geen previews te kijken en alles op te sparen en in 1 ruk een aantal afleveringen te kijken) Maarja, dat kan ik dus niet
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Glenn had toch juist wel dat riot-suit aan? Het is me verder niet opgevallen of er nog meer waren met zo'n pak aan en ik weet ook niet hoeveel ze er hebben maar ik dacht juist dat ze die dus wel gebruikt hadden. Het werd zelfs in een gesprek benadruktTwhomp schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:21:
[...]
Of je trekt een riot-suit aan. Vast wel te vinden in de gevangenis. Oh wait: die hadden ze inderdaad aan, tijdens de belegering van de Woodbury-gastenDeden ze bij de comic wel wat slimmer
We trekken steekvesten aan als mensen op ons schieten (lekker nuttig), maar we trekken die juist uit zodra we worden gebeten (waar dat soort pakken juist tegen ontworpen zijn). En je hoeft niet het hele pak aan: bescherm vooral je onderbenen en onderarmen en wellicht je nek.
Maar nu is mijn potje zout toch echt leeg
Wat is dat voor dooddoener? Omdat iets fictie is mag je er niet over discussieren? Of wil je beweren dat in die fictieve wereld riot gear niet bestond?Ultimation schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:50:
Jongens. Het is fictie.
Je wilt juist dat fictie zo sterk in elkaar steekt dat het daadwerkelijk realiteit zou kunnen zijn.
Jongen. Het is een discussieforum.Ultimation schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:50:
Jongens. Het is fictie.
Klopt, maar dat andere survivors niet zoiets hebben van "Hey, die Glenn heeft vette body-armour aan. Is dat ook handig voor mij?".JohnBQ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:15:
Glenn had toch juist wel dat riot-suit aan? Het is me verder niet opgevallen of er nog meer waren met zo'n pak aan en ik weet ook niet hoeveel ze er hebben maar ik dacht juist dat ze die dus wel gebruikt hadden. Het werd zelfs in een gesprek benadrukt
En verder hebben zombies blijkbaar heel goed door wie er geen beenbescherming heeft
[ Voor 62% gewijzigd door Twhomp op 15-10-2013 13:25 ]
In 2014 komt er eentje in Nederland, heb al een flyer onder de ruitenwisser gehad bij een evenementFrijns.Net schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:58:
[...] Je bedoeld een Zombie Run of gaat er in NLD ook een winkel open?
Zombie Runs werden in meer Amerikaanse steden georganiseerd toen ik daar was. [...]
leuk idee, maar waarom er 100.000 opgehaald moet worden ontgaat mij compleetCaelorum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
In 2014 komt er eentje in Nederland, heb al een flyer onder de ruitenwisser gehad bij een evenementhttp://runforyourlives.nl/
Het komt er min of meer op neer dat ze een aantal dingen toch moeten bekostigen zoals: sanitaire voorzieningen, acteurs, attracties, grimeurs, kluisjes, decor, de obstakels zelf, bands, standjes, omkleedhokjes, locatie en bewaking.Waarom zijn de tickets zo duur?
Run For Your Lives is niet alleen een ‘obstacle run’ waarna je direct naar huis gaat. Het is niet slechts een ‘festival’ met wat muziek. Run For Your Lives is een unieke ervaring! Een hele dag dompelen we je onder in een bizarre post-apocalyptische wereld waar je het leven kan vieren en deel kan nemen aan een unieke en spannende race. We zetten een spannende en uitdagende obstacle run neer, met coole, mooie obstakels, écht angstaanjagende zombies – die professioneel zijn gegrimeerd – en ook nog eens een gaaf festivalterrein met mooie (Zombie) aankleding en decor, goede live-muziek, lekker eten en drinken, enzovoorts. Wij willen jouw zombie-ervaring zo compleet mogelijk maken en er écht voor te zorgen dat er tijdens in de ”Quarantine Zone” een fantastisch feest gevierd kan worden – door iedereen! Helaas kost dit nogal wat centen! Maar trust us: we zetten wat prachtigs voor jullie neer, iets dat je nooit zult vergeten!
100.000 klinkt overigens veel, maar daar hebben ze maar 6667 bezoekers voor nodig. Even buitenom alle andere inkomsten van sponsors en standhouders.
Daarom is het zo leuk om er over te discussiëren middels "wat als..." theorieën. Daar leent deze serie zich uitstekend voorUltimation schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:50:
Jongens. Het is fictie.
1. Ductape kan ook inderdaadhimlims_ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
1. ductape
2. Inderdaad, dat werd verder niet meer verder uitgediept, noch voor een tweede keer gebruikt. Net als dat de ontkaakte exvriend & broer van Michonne andere walkers uit de buurt hielden. Een stel walkers ontkaken en dan met een ketting aan de hekken vastmaken/meenemen zou misschien wel handig zijn maar wellicht wat onhandig?
Zo lenig ben ik niet hoorCaelorum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
Heb je het ook geprobeerd met je been er nog in? De stof zelf hoeft niet eens kapot om je been te laten bloeden hoor
Dump een ring van auto's om je pand/hek en de zombies kunnen geen druk meer opbouwen op je hek. Regel ergens een shovel of dikke pick-up-truck en veeg ze af en toe weg. Graaf een greppel. Regel een werkwagen en verzamel een zooi jerseybarriers als doolhof voor de zombies.
In ieder geval: doe iets. In plaats van je oordopjes in doen en een miljoenmiljard zombies tegen je hek aan te laten rijden

Ik voorspel dat het namelijk niet lang goed gaat met het hek
Soms vraag ik mij af of men series kijkt om de (minuscule) foutjes / vraagtekens eruit te halen of om te genieten van een goed (fictief) verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultimation op 15-10-2013 14:45 ]
Hij zit niet vol met foutjes. Alleen heeft iedereen hier een andere kijk op het oplossen van de 'probleempjes'.Tsurany schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:45:
Genieten gaat makkelijker als het niet vol met foutjes zit die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden
Niet mee eens. Als ik zie hoe ze zo makkelijk mensen verliezen door zulke domme dingen als te weinig of te slechte gear dan vind ik dat grote fouten.Ultimation schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
Hij zit niet vol met foutjes. Alleen heeft iedereen hier een andere kijk op het oplossen van de 'probleempjes'.
Foutjes boeien me voor geen meter. Tenzij echt té, maar dat is niet zo bij deze serie.Ultimation schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:45:
Soms vraag ik mij af of men series kijkt om de (minuscule) foutjes / vraagtekens eruit te halen of om te genieten van een goed (fictief) verhaal.
Erover discussieren als het toevallig ter sprake komt in dit topic is wel leuk

En wat ook grappig is: men valt af en toe over fouten die niet eens fouten zijn. Dan heeft de kijker het verkeerd begrepen/opgevat of niet opgelet. Dus dat is ook iets om in je achterhoofd te houden: het foutje wat je opvalt, is dat wel echt een foutje?!
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.