Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Hm.

Ik zoek eigenlijk nog een Ingress vehikel. Dus eisen: goed werkende GPS (en internetverbinding), wensen: scherm liefst 4"+ en zo hoog mogelijke resolutie, gigantische accu, beetje rappe CPU, toch zo goedkoop mogelijk.

Iemand enig idee waar ik dan het beste kan beginnen met kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:16:
Hm.

Ik zoek eigenlijk nog een Ingress vehikel. Dus eisen: goed werkende GPS (en internetverbinding), wensen: scherm liefst 4"+ en zo hoog mogelijke resolutie, gigantische accu, beetje rappe CPU, toch zo goedkoop mogelijk.

Ik kan weinig uit je reactie op maken! 4"+ is dat 4-4,3" of ook 4,7"? Ik heb de lenovo p780 uitgezocht vanwege de grote accu, gps is overigens wel redelijk(uit reviews) maar als gps voor jou héél belangrijk is, kan je beter géén mediatek-chipset nemen! De internet-verbinding is over het algemeen redelijk en heeft een redelijk rappe cpu. Ik weet niet hoe hoog de prioriteit ligt voor een goede accu, maar ik heb een model uitgezocht met een 4000mA accu en een 5"hd-scherm, je kan ook voor de jiayu g4 gaan met 3000mA accu, die is iets sneller maar heeft wel een kleinere accu of een iocean x7 elite met 3000 mA cover.
Prijs van lenovo p780=150-180 euro
Prijs jiayu 200-240
Iocean x7 elite+battery cover= 210-250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Willian40 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:49:
[...]
Ik kan weinig uit je reactie op maken! 4"+ is dat 4-4,3" of ook 4,7"?
4" of meer. Voor mijn part mag het ook een 7" phablet worden.

Bedankt voor je reactie, ik zal die toestellen iig eens bekijken. Ik vind het wel nog redelijk prijzig -- volgens mij kan ik voor dat geld ook een (al dan niet tweedehands) Nexus 7 3G halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Jasper Janssen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal die toestellen iig eens bekijken. Ik vind het wel nog redelijk prijzig -- volgens mij kan ik voor dat geld ook een (al dan niet tweedehands) Nexus 7 3G halen.
ik wil niet persoonlijk uithalen naar jou alleen he, Nexus 7 en eender welke nexus toestellen zijn relatief goedkoop op dit ogenblik,
Ik zie de laatste tijd veel reactie's komen dat je beter een nexus kan nemen, dat is ook effectief zo, kwaliteit en garantie enzovoorts zijn waarschijnlijk een pak beter.

Het zijn wel geen chinese toestelletjes naar mijn mening (dus word iets te veel over gezeurd op dit forum vind ik persoonlijk)
Verder hebben ze geen dualsim (wat eigenlijk voor mij de grootste reden is om in china te kopen)
en ze zijn iets prijziger (met een goede reden natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Willian40 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:53:
[...]

Nou om maar te beginnen(de meeste getest op mijn chinese iocean x7 en zijn volgens google playstore compatibel) Dead trigger 2 (gratis), need for speed most wanted (4.49), modern combat 4 (5,99), gangstar rio city of saints (5,99), blood & glory (gratis), wild blood (5,99), real racing 3 (gratis), the dark knight rises (5,99) en zo zijn er nog véél meer compatibele 3d-games.
Ik heb blood & glory, real racing 3, need for speed most wanted en dead trigger 2 getest, de rest download ik wanneer mijn 32 GB sd-kaart binnen is!
Bedankt voor je lijst, bij mijn eerst volgende nieuwe reeks testen zal ik dit toevoegen.
Ik heb 3D racing 2 maanden geleden getest en dit spel van 1GB werkt zonder te stotteren op de Hongmi. Ik heb hem niet op mijn Mi2 geinstalleerd door het formaat van het spel, maar als iets lekker loopt en het toestel na 15 minuten spelen nog steeds niet warm is, dan zal dat wel goed zijn toch?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:17:
Was wel nieuwgierig dus even navraag gedaan bij onze leverancier en dit is overigens de laatste info mbt WCDMA Hongmi:

"New Xiaomi Hongmi 3G/WCDMA is not coming. We can not get it now. And the supplier does not tell me the concrete date."

Maw; nog niets bekend, dus als iemand een claim maakt dan is deze waarschijnlijk onjuist.
Met andere worden, je leverancier zit niet dicht genoeg bij de bron, vanaf 5 november waren een hoop exemplaren weer razend snel verkocht. Over enkele weken zal weer een nieuwe loterij van dit toestel zijn waarvan bepaalde websites waarschijnlijk voorrang krijgen door de nauwe banden.
Voor mijn schoonzus heb ik er afgelopen donderdagavond/nacht 1 besteld incl. originele screenprotector. De order zal vandaag verder in orde worden gemaakt. Ik verwacht deze Hongmi WCDMA volgende week binnen te hebben zodat ik vluchtig het verschil kan proberen op te zoeken (tussen mijn TD-SCDMA en de nieuwe WCDMA) met de MIUI Multilanguage 3.11.8, beide met deze (toekomstige) rom.

Kortom je leverancier weet waarschijnlijk niet wanneer hij/zij toestellen kan afnemen via de loterij van Xiaomi of via zijn/haar tussenpersoon. Hierdoor kan deze leverancier geen concrete data geven.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 09-11-2013 13:55 . Reden: typo ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
robin-sips2 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:15:
[...]
ik wil niet persoonlijk uithalen naar jou alleen he, Nexus 7 en eender welke nexus toestellen zijn relatief goedkoop op dit ogenblik,
Ik zie de laatste tijd veel reactie's komen dat je beter een nexus kan nemen, dat is ook effectief zo, kwaliteit en garantie enzovoorts zijn waarschijnlijk een pak beter.

Het zijn wel geen chinese toestelletjes naar mijn mening (dus word iets te veel over gezeurd op dit forum vind ik persoonlijk)
Verder hebben ze geen dualsim (wat eigenlijk voor mij de grootste reden is om in china te kopen)
en ze zijn iets prijziger (met een goede reden natuurlijk)
Tja, het is nu eenmaal de concurrent in deze applicatie -- dualsim is geen voordeel in mijn geval en ze hebben zo hun eigen eigenaardigheden qua prijs en prestatie.

Het punt is natuurlijk dat al de recente nexussen (7, 7 2.0, 10, 4, 5) worden verkocht met weinig tot geen winstpercentage, en daardoor relatief dicht in de buurt van de fabricagekosten komen met de prijs (kanttekening dat het lijkt alsof dit minder het geval wordt, de 7 2.0 en 5 hebben volgens mij meer marges). Door de economische situatie bij de onbekende-chinese-fabrikanten verkopen ook zij hun hardware vrij dicht bij de kostprijs. Door die situatie zijn de recente Nexussen en de goedkope chinese fabrikanten eigenlijk precies elkaars directe concurrenten, terwijl al de andere westerse fabrikanten in een heel andere categorie apparaten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jasper Janssen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:23:
[...]

Door die situatie zijn de recente Nexussen en de goedkope chinese fabrikanten eigenlijk precies elkaars directe concurrenten, terwijl al de andere westerse fabrikanten in een heel andere categorie apparaten vallen.
Ja, waar voor telefoons in de mid tot high end range, maar de entry telefoons hebben de chinizen echt voor hun zelf. Als je over bedragen tot 100 euro praat is er nauwelijks concurrentie, en onder de 200 euro kun je in china een boel (dualsim) telefoon krijgen voor je geld. Daarboven beginnen moeilijker te meten factoren als kwaliteit , merk, en garantie (terugsturen naar china kost je veel tijd en kost al je winst)

En de entry/low range markt gaat komend jaar alleen maar interresanter worden nu android 4.4 beter voor low-end devices is geoptimaliseerd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik heb gisteren een telefoon ontvangen uit China die ik 2 maand geleden heb besteld. Vrij lange levertijd, maar de vlotte communicatie met de verkoper stelde me telkens weer gerust. Ik heb echter een telefoon besteld met 1GB RAM en 4GB rom, echter zie ik bij instellingen staan dat ik bijna 8GB ROM vrij heb. Volgens verscheidene benchmarks heb ik 1308MB RAM vrij. Daarom ben ik eigenlijk zeer benieuwd of ik wel echt 1GB rom heb, en niet toevallig 512MB of nog minder. Is er een app die dit wel goed kan lezen? Of nemen deze ook alle fake info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Kan ook nog zijn dat je daadwerkelijk een 2g-8g model gekregen hebt, omdat de 1g-4g versies op waren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
G33st schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:50:
Ik heb gisteren een telefoon ontvangen uit China die ik 2 maand geleden heb besteld. Vrij lange levertijd, maar de vlotte communicatie met de verkoper stelde me telkens weer gerust. Ik heb echter een telefoon besteld met 1GB RAM en 4GB rom, echter zie ik bij instellingen staan dat ik bijna 8GB ROM vrij heb. Volgens verscheidene benchmarks heb ik 1308MB RAM vrij. Daarom ben ik eigenlijk zeer benieuwd of ik wel echt 1GB rom heb, en niet toevallig 512MB of nog minder. Is er een app die dit wel goed kan lezen? Of nemen deze ook alle fake info over?
Gewoon even antutu benchmark uit de google play store downloaden, (Dus niet de pre-installed versie gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Tc662 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:05:
[...]

Gewoon even antutu benchmark uit de google play store downloaden, (Dus niet de pre-installed versie gebruiken)
Dat heb ik gedaan, daarnaast ook Antutu tester, System Test, PassMark en verscheidene andere apps, maar deze geven allemaal hetzelfde weer.

Toch als ik een groot spel download als Real Racing 3, die 1.5GB nodig heeft, dan geeft hij aan dat er niet genoeg ruimte is om te downloaden. Dus ergens klopt het niet, haha.

[ Voor 20% gewijzigd door G33st op 09-11-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
G33st schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:09:
[...]

Dat heb ik gedaan, daarnaast ook Antutu tester, System Test, PassMark en verscheidene andere apps, maar deze geven allemaal hetzelfde weer.

Toch als ik een groot spel download als Real Racing 3, die 1.5GB nodig heeft, dan geeft hij aan dat er niet genoeg ruimte is om te downloaden. Dus ergens klopt het niet, haha.
Welke telefoon heb je gekocht? Zelf denk ik dat je gewoon geluk hebt en echt 2gb/8gb heb gekregen :)

Het kan zijn dat er bijv slechts 1gb is voor apps, de rest voor storage. is dus nog altijd mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Tc662 op 09-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

G33st schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:50:
Ik heb echter een telefoon besteld met 1GB RAM en 4GB rom, echter zie ik bij instellingen staan dat ik bijna 8GB ROM vrij heb. Volgens verscheidene benchmarks heb ik 1308MB RAM vrij. Daarom ben ik eigenlijk zeer benieuwd of ik wel echt 1GB rom heb, en niet toevallig 512MB of nog minder. Is er een app die dit wel goed kan lezen? Of nemen deze ook alle fake info over?
Merk en wellicht een linkje wat je besteld hebt?
Zit er een SD kaart. in?

(in je post haal je je Flash (ROM) en werkgeheugen (RAM) door elkaar denk ik) 8)7 :?

Andere manier om te kijken is android terminial emulator te downloaden en daarme "free (RAM)" en "df" te draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 09-11-2013 16:19 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
leuk_he schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:15:
[...]

Merk en wellicht een linkje wat je besteld hebt?
Zit er een SD kaart. in?

(in je post haal je je Flash (ROM) en werkgeheugen (RAM) door elkaar denk ik) 8)7 :?

Andere manier om te kijken is android terminial emulator te downloaden en daarme "free (RAM)" en "df" te draaien.
Nee hoor, Ram en Rom haal ik niet door elkaar. Bedoelde te zeggen dat er 1308MB ram staat, dat ik hoop 1024GB te hebben maar bang ben dat ik slechts 512MB heb, gezien het feit dat de combinatie 512MB Ram / 4GB Rom veel voorkomt. Rom heb ik nooit 8GB, want Real Racing past al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
G33st schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:30:
[...]

Nee hoor, Ram en Rom haal ik niet door elkaar. Bedoelde te zeggen dat er 1308MB ram staat, dat ik hoop 1024GB te hebben maar bang ben dat ik slechts 512MB heb, gezien het feit dat de combinatie 512MB Ram / 4GB Rom veel voorkomt. Rom heb ik nooit 8GB, want Real Racing past al niet.
Dus er staat 1308MB RAM en je denkt dat je 512 hebt? Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Momus schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:32:
[...]

Dus er staat 1308MB RAM en je denkt dat je 512 hebt? Bijzonder.
Er staat ook dat ik 10GB geheugen heb. Net gecheckt met de terminal en dan "df", als ik dan alles op tel kom ik echt op 4GB. Dus het Ram geheugen zou ook ergens te controleren moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
G33st schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:34:
[...]

Er staat ook dat ik 10GB geheugen heb. Net gecheckt met de terminal en dan "df", als ik dan alles op tel kom ik echt op 4GB. Dus het Ram geheugen zou ook ergens te controleren moeten zijn.
Ja dat staat in dezelfde post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Momus schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:36:
[...]

Ja dat staat in dezelfde post.
"free (RAM)" werkt helaas niet. "/system/xbin/free" ook niet en "free" alleen ook niet.

Wel allen bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb eindelijk mn Cubot GT99 binnen. Eerste indruk: mooi en prima toestel, GPS werkt zoals verwacht niet.

Ik heb mezelf net kapot gezocht naar de SD-card slot, maar kan deze niet vinden. Kan iemand me helpen? :+

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaats eens een linkje van de gekochte telefoon...

En antutu test al gedraaid?

Mt6589 met 1gb moet je 12.700 kunnen halen, op de laatste versie van AnTutu.
Zit je veel hoger, of juist veel lager, dan heb je een andere combinatie dan hierboven genoemd.

Over dat geheugen:
Het helpt als je zelf even opzoekt wat het verschil tussen RAM en opslagruimte is.
Want zo creëer je meer onduidelijkheid dan die te scheppen door het stellen van je vraag.

Maar met vage, merkloze telefoons waarbij nummertjes niet kloppen kun je altijd maar beter uit gaan van het slechtste...

[ Voor 43% gewijzigd door dutchgio op 09-11-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb nog één smartphone voor je geselecteerd. Nu je hebt aangegeven dat grootte geen rol speelt zolang het maar groter dan 4'' is in combinatie met goede accu, gps en internet en redelijke resolutie wordt het al een stuk makkelijker om te zoeken, helaas is een grote accu in combinatie met 300 ppi+ en een <150 prijs over het algemeen niet te doen, daarom heb ik er maar 1 gevonden, onder de 150 euro met een grote accu en goede specificaties.

Deze lijkt me wel wat voor jou, de Jiayu G3T 120-150 euro. Hij heeft een 2750/3000 mA accu, 4,5'' HD scherm en de mediatek 6589T 1,5 GHZ quad-core, 8+2mp camera, android 4.2 en gorilla glass. Als je hier niets inziet, maar toch chinese bang-for-buck wil, moet je maar gaan zoeken naar accu-covers, die zijn redelijk goedkoop (10-15 euro), maar maken je (chinese) smartphone wel dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:04

Zalmanman

So long,

Jongens, door de bomen zie ik het bos niet meer...
Ik zoek een 5" FHD (1920x1080) telefoon met 2GB RAM, 32GB ROM (of SD mogelijkheid) en een bijna pure Android en het liefste Cyanogenmod support. Ook de prijs het liefste maximaal zo rond de €300,00.
Nu heb ik dit al gevonden:
Neken N6
Cubot T9
Faea F2S (2/32 komt nog, maar wanneer?)
Neo N003
Zopo ZP980
Umi X2

Nu vraag ik jullie toch maar of ik iets mis, een van deze 6 een ramp is of een topding. En als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik dat ook graag, natuurlijk. Ik kom overigens van een HTC Sensation.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Zalmanman schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:17:
Jongens, door de bomen zie ik het bos niet meer...
Ik zoek een 5" FHD (1920x1080) telefoon met 2GB RAM, 32GB ROM (of SD mogelijkheid) en een bijna pure Android en het liefste Cyanogenmod support. Ook de prijs het liefste maximaal zo rond de €300,00.
Neken N6
Cubot T9
Neo N003
Zopo ZP980
Umi X2

Nu vraag ik jullie toch maar of ik iets mis, een van deze 6 een ramp is of een topding. En als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik dat ook graag, natuurlijk. Ik kom overigens van een HTC Sensation.
Haha veel keuze :D Ik heb nog wat gegoogled en ik heb nog één smartphone om aan het bos toe te voegen :+ .
De THL W11 KingKong Deze heeft een redelijk goede front-camera van 13 mp, dus als je vaak video-belt of zelf-portretten maakt is dit een must.
Tip: Maak in excel een overzicht van deze smartphones, het verschil zit behalve in het uiterlijk ook vooral in de camera en de accu-capaciteit. Vooral als je accu van je smartphone het zwaar te verduren krijgt op een (werk) dag, is het zeker wel aan te raden om een 3000 mA accu te nemen of te kijken naar de verkrijgbaarheid van een 3000 mA accu-cover voor de smartphone die je op het oog hebt.
EDIT 1): Geen van deze smartphones op je lijstje, zijn rampen in gebruik, dus daar hoef je niet over in te zitten ;)
EDIT 2) De faea f2s heeft ook ondersteuning voor nfc, dat ondersteunt zover ik weet, vrijwel geen een chinese mtk 6589(T) smartphone, dus als je het een belangrijke feature vind, is het lijstje een stuk korter.

[ Voor 10% gewijzigd door Willian40 op 09-11-2013 17:42 . Reden: toevoeging&spellings-fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zalmanman schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:17:
Jongens, door en 5" FHD (1920x1080) telefoon met 2GB RAM, 32GB ROM (of SD mogelijkheid) en een bijna pure Android en het liefste Cyanogenmod support. Ook de prijs het liefste maximaal zo rond de €300,00.
Neken N6
Cubot T9
Neo N003
Zopo ZP980
Umi X2

Kies niet voor de Neken N6 maar de iOcean X7 elite, want dat zijn dezelfde telefoons maar de Neken is een rebrand en heeft zo goed als geen community.

Bij die cyanogenmod houd het echter wel op. Dan kun je beter een 2e handsje kopen van een toestel dat high-end was.
Momenteel wordt er wel aan Cyanogenmod voor de FAEA F2s gewerkt, maar of dat uberhaupt ooit gaat werken, en stabiel is, weet niemand.
Als het zover komt is het ook wel naar zo goed als alle bovengenoemde te pirten, theoretisch gezien.

Ik zou een afweging tussen de iOcean en de Zopo, en je eis voor cyanogenmod laten vallen. Aosp 4.2.1 + gravitybox + xposed doet ook al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

dutchgio schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:02:
[...]

Kies niet voor de Neken N6 maar de iOcean X7 elite, want dat zijn dezelfde telefoons maar de Neken is een rebrand en heeft zo goed als geen community.

Bij die cyanogenmod houd het echter wel op. Dan kun je beter een 2e handsje kopen van een toestel dat high-end was.
Momenteel wordt er wel aan Cyanogenmod voor de FAEA F2s gewerkt, maar of dat uberhaupt ooit gaat werken, en stabiel is, weet niemand.
Als het zover komt is het ook wel naar zo goed als alle bovengenoemde te pirten, theoretisch gezien.

Ik zou een afweging tussen de iOcean en de Zopo, en je eis voor cyanogenmod laten vallen. Aosp 4.2.1 + gravitybox + xposed doet ook al een hoop.
Een debloated stock ROM/AOSP (beide met root) is ook prima. Het gaat mij erom dat ik niet zo'n vervuild systeem krijg. Zoiets als dit. Bekende avatar trouwens ;-)
Kan er in de iOcean X7 een aardige (2500-3000mAh) accu?

Overigens, ik ben wel een beetje gek geworden op Android 4.3, dus als er een China-phone is met een 4.3 ROM, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zalmanman schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:46:
[...]

Een debloated stock ROM/AOSP (beide met root) is ook prima. Het gaat mij erom dat ik niet zo'n vervuild systeem krijg. Zoiets als dit. Bekende avatar trouwens ;-)
Kan er in de iOcean X7 een aardige (2500-3000mAh) accu?

Overigens, ik ben wel een beetje gek geworden op Android 4.3, dus als er een China-phone is met een 4.3 ROM, dan hoor ik dat graag.
Die avatar heb ik inderdaad op XDA ook, en een avatarloze-tweakersid ziet er ook zo saai uit. En gezien mijn inspiratie vond ik deze ook hier wel geschikt ;)
De iOcean heeft standaard 2000, maar kan vervangen worden door een cover + 3000mah batterij voor iets van 15 euro extra..
Als MediaTek 4.3 uitrolt naar mt6589(t) is dat zo goed als alles, maarja of die dat gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Hmm, die iOcean X7 Elite met een flipcase en een 3000mAh lijkt me wel erg sexeh. Daar ga ik me wat meer in verdiepen. Dat is dus geen miskoop? (Weet dat er een iOcean X7 topic is, maar voordat ik het volk daar lastig ga vallen, check ik het hier nog even.)

Overigens, dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:08
arjanpvt schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:00:
Ik heb eindelijk mn Cubot GT99 binnen. Eerste indruk: mooi en prima toestel, GPS werkt zoals verwacht niet.

Ik heb mezelf net kapot gezocht naar de SD-card slot, maar kan deze niet vinden. Kan iemand me helpen? :+
Haal je backcover eens eraf en kijk eens rechts van de simkaartsloten. :+

Ik heb het probleem dat ik geen microSD heb.. :')

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 10-11-2013 01:26 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

13 euro bij de action heb je een microsd ;) Zal ook wel uit China komen maar het is class 10 en werkt prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12

Tsuranim

There is only one

Ik heb afgelopen zaterdag ook de tmart cubot gt99 ontvangen. Beviel me de eerste uren erg goed. Wel matige gps en WiFi.
Probleem is echter dat het scherm sinds vannacht niet meer werkt. De backlightverlichting gaat wel aan. Opnieuw opstarten had geen effect.

Twee vragen:
Weet iemand hoe je een factory reset doet?
Iemand ervaring met garantie bij tmart? Met name hoe de telefoon terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Marzman schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:45:
13 euro bij de action heb je een microsd ;) Zal ook wel uit China komen maar het is class 10 en werkt prima.
Hoeveel GB? Ik kom regelmatig bij de action maar heb ze daar nog niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MxD schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:09:
[...]

Sandisk of Samsung kaartjes zijn ook niet duur meer, en bieden wel betrouwbare kwaliteit...
Hoe ironisch het ook klinkt in het topic waar men goedkope chinese smartphones importeert, maar bij die kaartjes geldt vaak wel: goedkoop = duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Omdat ik eigenlijk super tevreden ben met mijn Pantech Sky A840S, besloten om een stapje hoger te gaan en deze zojuist aangeschaft. Gaat trouwens echt makkelijk met DHGate, gewoon met ideal betalen. Kost 181,- euro. Dat ie echt nieuw is neem ik vooralsnog met een korreltje zout, kan eigenlijk niet voor dit geld. Ik neem dit aan omdat 80% van de in China aangeboden toestellen gebruikt zijn en de nieuwprijzen in Zuid-Korea voor deze toestellen gelijk liggen aan bijvoorbeeld de Galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MxD schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:09:
[...]

16 GB, het was een action in Belgie maar volgens mij hebben die hetzelfde assortiment als in Nederland (het geadverteerde assortiment in elk geval). Hing op een groot bord dat ze bij de kassa lagen.
dutchgio schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:14:
[...]

Sandisk of Samsung kaartjes zijn ook niet duur meer, en bieden wel betrouwbare kwaliteit...
Hoe ironisch het ook klinkt in het topic waar men goedkope chinese smartphones importeert, maar bij die kaartjes geldt vaak wel: goedkoop = duurkoop.
In Belgie liggen de prijzen wat hoger als in Nederland volgens mij. Kaartjes die in Nederland rond de 20 euro kosten zijn in Belgie rond de 30 euro.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 10-11-2013 14:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
dutchgio schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:14:
32 GB sandisk ultra microSD (class 10/UHS 1) incl fullSD adaptor en een android app (die ik nog niet getest heb tbh) kost 25 euro. En daar kan je voorlopig echt weer mee toe, itt een random noname 16ertje van adata of lidldi kwaliteit. Om het nog niet te hebben over cheapo ebay aankopen. Daar ben ik een beetje over gedesillusioneerd geraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Quad schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:25:
[...]

Haal je backcover eens eraf en kijk eens rechts van de simkaartsloten. :+

Ik heb het probleem dat ik geen microSD heb.. :')
Uuuh ja, ik had niet goed gekeken. Ik had het slot waar de microSD kaart in moest al wel een paar keer bekeken, maar dacht dat deze veel te groot was! Later zag ik dat het toch wel goed was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:44
Marzman schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:45:
Hoef je niet voor naar de Action in Belgie te gaan de class10 kaartjes van 16G micro sd kosten hier bij bijvoorbeeld Paradigit 12 euro de merken Verbatim en Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb de Cubot CW9 besteld. Deels omdat ie voor een Android 4.2 en G3 goedkoop is en deels omdat het design een volledige ripoff is van de HTC 8s Windows Phone die ik al heb. :P

Voor 68 euro verwacht ik geen wonderen, maar ik hoop dat ie het wel een beetje redelijk doet. GPS kan een probleem zijn heb ik begrepen. (al kan ik geen voorbeelden vinden voor deze mediatek chipset)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hyp Hyper schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:56:
Ik heb de Cubot CW9 besteld. Deels omdat ie voor een Android 4.2 en G3 goedkoop is en deels omdat het design een volledige ripoff is van de HTC 8s Windows Phone die ik al heb. :P

Voor 68 euro verwacht ik geen wonderen, maar ik hoop dat ie het wel een beetje redelijk doet. GPS kan een probleem zijn heb ik begrepen. (al kan ik geen voorbeelden vinden voor deze mediatek chipset)
Ben erg benieuwd hoe snel je tegen de beperking 256 RAM (response bij wisselen van app..)512 ROM(aantal te installeren apps) aanloopt. GPS is moeilijk te meten. Zondermeer zijn er weinig reviews te vinden in de prijsklasse die jij noemt. Uiteraard verliezen ze het van high end phones zoals je die regelmatig tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de Jiayu g2f wel iets voor je is. Voor 75 euro heb je een prima telefoon! http://www.jiayu-store.co...android-mobile-phone.html
Jasper Janssen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:16:
Hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:28:
Ik denk dat de Jiayu g2f wel iets voor je is. Voor 75 euro heb je een prima telefoon! http://www.jiayu-store.co...android-mobile-phone.html
[...]
Gigantische accu, goede gps, zo hoog mogelijke resolutie....

Gewoon niet dus. Hij is alleen goedkoop, maar daar houdt het ook wel mee op.

Xiaomi m2a met 3000mah batterijcover lijkt me een betere optie, maar wel duurder..

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 10-11-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
leuk_he schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:02:
[...]

Ben erg benieuwd hoe snel je tegen de beperking 256 RAM (response bij wisselen van app..)512 ROM(aantal te installeren apps) aanloopt. GPS is moeilijk te meten. Zondermeer zijn er weinig reviews te vinden in de prijsklasse die jij noemt. Uiteraard verliezen ze het van high end phones zoals je die regelmatig tegenkomt.
Inderdaad geen heftige specs, (cpu is ook niet zoveel soeps) maar ik kon 'm niet laten liggen. ;)
Het is ook een beetje een test om te kijken of een dergelijke telefoon bevalt. Ook het dual-sim deel.
Ik laat later wel weten of het enigszins werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knotski
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-08 19:54
Hier ook de bij Tmart bestelde Cubot gt99 in ontvangst genomen gisteren,
duurde even, maar hoefde niets bij te betalen :-)

toestel heeft zichzelf al 2 x spontaan gereset, verder nog geen gekke dingen
even op zoek naar een passende custom rom denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
knotski schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:11:
..toestel heeft zichzelf al 2 x spontaan gereset, verder nog geen gekke dingen..
Ik moest toch even lachen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Hyp Hyper schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:56:

256 mb RAM met Android 4.2? Dat is denk ik echt een no-go... Zelfs met Android 2.3 vind ik 256 mb RAM te weinig om echt comfortabel te werken. Voor hetzelfde geld heb je een telefoon met 512mb (cubot GT90 ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door Thmz159 op 10-11-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Thmz159 schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:14:
[...]

256 mb RAM met Android 4.2? Dat is denk ik echt een no-go... Zelfs met Android 2.3 vind ik 256 mb RAM te weinig om echt comfortabel te werken. Voor hetzelfde geld heb je een telefoon met 512mb (cubot GT90 ofzo)
Hm ja, denk dat je wel gelijk hebt, maar wil het gewoon proberen vanwege het design. Stomme reden... ik weet het. :P Wie weet valt het voor mij wel mee, want ik ben niet zo'n zware gebruiker. Ik laat het wel weten.

Maarrr..heb ff gekeken en ook maar de GT90 erbij besteld, want die heeft idd betere specs. En in het rood valt ie wel mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Minder accucapaciteit, lagere resolutie (op zich niet erg want HD op telefoons is toch zinloos)
Maar met 112 euro (met couppon BESTBUY) komt het nog niet in de buurt van de 88 euro voor de GT99 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:34
Helaas heeft mijn Faea F1 het begeven (scherm kapot gevallen |:( ) en ben ik nu op zoek naar een opvolger. Mijn oog is gevallen op de ZTE Nubia Z5 mini. Ondanks dit een populair toestel blijkt te zijn, is er maar weinig informatie over te vinden. Ik maak me vooral zorgen over de frequenties voor 3G.
Ik woon in Belgie en maak gebruik van het proximus en base netwerk, en volgens de gegevens die ik terug gevonden heb zou het toestel dus de 900 en 1800 band moeten ondersteunen voor 2G en de 900 en 2100 band voor 3G.
De ZTE Nubia Z5 mini zou echter enkel de 2100 band ontvangen (volgens de meeste sites 8)7 ), en niet de 900 band. Nog Belgen aanwezig die deze gok al gewaagd hebben (vb met de Jiayu G3S/G4)? Is de ontvangst merkelijk minder?

Verder zijn er heel veel tegenstrijdige specificaties terug te vinden over dit toestel. Zo ben ik nog altijd niet heel zeker of er effectief 2 simkaarten in het toestel passen, en is mijn Italiaans niet goed genoeg om deze reviews duidelijk te verstaan. Iemand die me daarmee kan helpen? :X (2e link 6e min. gaat over de simkaart(en)

Als laatste: Ik zou de gsm via aliexpress willen bestellen voor $240 wat me opmerkelijk laag lijkt voor een toestel met 2GB ram en een snapdragon S4. Is dit te riskeren? Graag jullie gedacht hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald1852 schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:03:
Helaas heeft mijn Faea F1 het begeven (scherm kapot gevallen |:( ) en ben ik nu op zoek naar een opvolger. Mijn oog is gevallen op de ZTE Nubia Z5 mini. Ondanks dit een populair toestel blijkt te zijn, is er maar weinig informatie over te vinden. Ik maak me vooral zorgen over de frequenties voor 3G.
Ik woon in Belgie en maak gebruik van het proximus en base netwerk, en volgens de gegevens die ik terug gevonden heb zou het toestel dus de 900 en 1800 band moeten ondersteunen voor 2G en de 900 en 2100 band voor 3G.
De ZTE Nubia Z5 mini zou echter enkel de 2100 band ontvangen (volgens de meeste sites 8)7 ), en niet de 900 band. Nog Belgen aanwezig die deze gok al gewaagd hebben (vb met de Jiayu G3S/G4)? Is de ontvangst merkelijk minder?

Verder zijn er heel veel tegenstrijdige specificaties terug te vinden over dit toestel. Zo ben ik nog altijd niet heel zeker of er effectief 2 simkaarten in het toestel passen, en is mijn Italiaans niet goed genoeg om deze reviews duidelijk te verstaan. Iemand die me daarmee kan helpen? :X (2e link 6e min. gaat over de simkaart(en)

Als laatste: Ik zou de gsm via aliexpress willen bestellen voor $240 wat me opmerkelijk laag lijkt voor een toestel met 2GB ram en een snapdragon S4. Is dit te riskeren? Graag jullie gedacht hierover.
Feedback: 0.
Gegarandeerd scam dus. :*)

Ps: met die frequenties zit het wel goed AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:34
...

[ Voor 98% gewijzigd door Ronald1852 op 11-11-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ronald1852 schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:03:

Single SIM: hier staat een foto van de binnenkant: http://www.aliexpress.com...APQ8064-1/1099378648.html

Dual Sim zal je waarschijnlijk met een namaak MTK apparaat te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik heb nu een Cubot GT99, maar heb af en toe last van een wegvallende 3G-verbinding. Iemand anders die hier ook last van heeft? Voor de rest een supertoestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nee, nog niet kunnen testen ivm tijd.

De accu capaciteit is gewoon 2200mAh in plaats van de geadverteerde 2000mAh op Tmart.com ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je op een Alps
Whatapp krijgt geinstalleerd?

Graag wat meer eigen inzet de volgende keer, GoT is geen helpdesk.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 12-11-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:46:
weet iemand hoe je op een Alps
Whatapp krijgt geinstalleerd?
Google al geraadpleegd?

Via Google playstore.
Als die niet standaard is voorgeinstalleerd moet je dat zelf doen, door Google gapps te downloaden en flashen.
Maar als je dat op die manier moet vragen kan dat wel eens "a pain in the ****" worden.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 11-11-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:49:
[...]

Google al geraadpleegd?

Via Google playstore.
Als die niet standaard is voorgeinstalleerd moet je dat zelf doen, door Google gapps te downloaden en flashen.
Maar als je dat op die manier moet vragen kan dat wel eens "a pain in the ****" worden.
dat is de hard way (als de play store er niet op staat)

Browse naar http://www.whatsapp.com/android/ en ram op download op de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Googleplay al geprobeerd, geen resultaat. Krijg steeds foutmelding sms-verificatie mislukt, terwijl ik al de mogelijke oplossingen van de site van Whatsapp al paar x heb uitgeprobeerd. Vraag me af of whatapp uberhaubt mogelijk is op zo n Alps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:54:
Via Googleplay al geprobeerd, geen resultaat. Krijg steeds foutmelding sms-verificatie mislukt, terwijl ik al de mogelijke oplossingen van de site van Whatsapp al paar x heb uitgeprobeerd. Vraag me af of whatapp uberhaubt mogelijk is op zo n Alps.
Android is android, moet gewoon kunnen.
Anders pleur je je simkaart even in een andere telefoon, doe dan de sms-verificatie en je sim weer in je Alps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:54:
Zo'n Alps Galaxy Note kloon? Slechte telefoon, maar Whatsapp draait er gewoon op hoor.

Het zal wel door de dualsim komen, die moet je even instellen op de sim waarmee je wilt whatsappen voor Sms anders weet Whatsapp niet hoe ze die sms moeten versturen.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 11-11-2013 12:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Alps Android Style III. Prima telefoon behalve dan het whatsapp gedoe, heb er schoon genoeg van. De sim in een andere tel doen gaat niet als je geen andere tel bij de hand hebt, dus is er nog iets anders mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:16:
Het is een Alps Android Style III. Prima telefoon behalve dan het whatsapp gedoe, heb er schoon genoeg van. De sim in een andere tel doen gaat niet als je geen andere tel bij de hand hebt, dus is er nog iets anders mogelijk?
Het is een dual sim? Probeer de andere simslot eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:16:
Niet in een andere telefoon doen, instellen in Android bij de simkaartopties dat die sim gebruikt moet worden als je een sms stuurt.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 11-11-2013 12:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander sim lock zelfde foutmelding ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sms en werkt gewoon, kan zelfs een sms naar mezelf sturen en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het werkt met een knop verzenden (dus niet een knop per sim) en zonder dat jij daarna nog moet zeggen via welke sim het verzonden moet worden?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja een gewoon smsje versturen lukt zonder dat het systeem vraagt welke sim ik wil gebruiken.
De sms-verificatie foutmelding heb ik nog steeds bij installeren whatsapp op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:51:
ja een gewoon smsje versturen lukt zonder dat het systeem vraagt welke sim ik wil gebruiken.
De sms-verificatie foutmelding heb ik nog steeds bij installeren whatsapp op mijn telefoon.
zoals gezegd: steek die sim in een andere telefoon en probeer het nog eens. Als er niets binnen komt heeft Whatsapp een storing.
edit: moet je niet iets invullen van +31 6 xxxx xxxx ?? /edit

Die sms is alleen om te controleren of het door jou opgegeven nummer in jouw bezit is: de ontvangen code vul je in Whatapp in, en alle data verloopt desnoods via WiFi, sim is daarvoor niet vereist.

Ik heb ook Whatsapp gebruikt op mijn tablet met alleen WiFi.

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 11-11-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Laatst online: 14-09 10:30
Tremio schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:50:
Ik heb nu een Cubot GT99, maar heb af en toe last van een wegvallende 3G-verbinding. Iemand anders die hier ook last van heeft? Voor de rest een supertoestel :)
Heb het volgende gevonden, wellicht heb je er iets aan. Laat even weten of 't werkt.

* Initially Signal for both seemed to literally dissappear and reappear after every few minutes which wasn't good news. Then I remebered someone saying to do a hard reset as some settings may have been for the Chines market. After the reset, the signal had stabilised and both sims were working.
* From what I can gather the 3g issue with vodafone as described by an earlier purchaser was really to do with the internet settings which just required a change in the authentication parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Hallo allen!

Ik heb de Cubot GT99 binnen voor mn moeder en hij werkt goed op de GPS na natuurlijk.

Nu wil ik zelf ook graag een nieuwe telefoon omdat mijn HTC One X een dramatische batterijduur heeft en de wifi erg slecht werkt.

Welke telefoon met goed werkende GPS kunnen jullie aanbevelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn wensen: 4,5 - 5 inch scherm, Android 4.1 of hoger, 1-2gb ram.
Grootte/dikte maakt me weinig uit, voor accuduur willen we natuurlijk allemaal zo lang mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Laatst online: 14-09 10:30
Grrrr! Ik kreeg afgelopen donderdag een brief van postnl dat ik de waarde op moest geven van de zending en een kopie van de factuur erbij moest doen. Die brief heb ik dezelfde dag weer opgestuurd, maar nog altijd geen pakketje mogen ontvangen.
arjanpvt schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:59:
Hallo allen!
Ik heb de Cubot GT99 binnen voor mn moeder en hij werkt goed op de GPS na natuurlijk.
Hoeveel moest je nu bij betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Hallo allen!

Nu wil ik zelf ook graag een nieuwe telefoon omdat mijn HTC One X een dramatische batterijduur heeft en de wifi erg slecht werkt.

Welke telefoon met goed werkende GPS kunnen jullie aanbevelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Grootte/dikte maakt me weinig uit, voor accuduur willen we natuurlijk allemaal zo lang mogelijk.
Xiaomi Mi2A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hallo allen!

De Cubot GT99 iig niet, het is echt een leuk telefoontje maar kan de HTC One X niet vervangen en met name vanwege het scherm, die is bij de HTC One X zo veel beter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
sattertje schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:03:
[...]

[...]

Hoeveel moest je nu bij betalen?
41,nog iets. Maar ik had er nog wat andere spullen bij besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Ziet er wel uit als een prima telefoontje!

Telefoons met 4g support uit China wordt voorlopig nog even lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Quad schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:15:
[...]

De Cubot GT99 iig niet, het is echt een leuk telefoontje maar kan de HTC One X niet vervangen en met name vanwege het scherm, die is bij de HTC One X zo veel beter.
Wat is er beter van het scherm van de HTC X? De helderheid, de resolutie, de kijkhoek?

Ik ben wel enthousiast over de kwaliteit van Lenovo. De A820 is dan een budgetmodel, maar hij zit heel goed in elkaar en het scherm is ook goed (kijkhoek, helderheid). Als ik nu iets anders moest kopen zou ik denk ik weer bij Lenovo kijken welke modellen ze hebben. Mijn Alps met 5" scherm had dan eigenlijk best een slecht scherm. Het flikkerde soms, was niet heel helder, niet egaal verlicht en de resolutie was schijnbaar minder als qHD.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Helderheid is goed, maar kleurweergave is minder heb idee dat er teveel groen is maar heb geen test apparatuur.
Het scherm is ook meer verzonken onder het glas waardoor icoontjes itt de HTC One X niet erop lijken te liggen maar ook echt eronder.

Het kan aan de screenprotector liggen maar onder een bepaalde hoek zie je al snel dat het veel minder is. Aangezien je constant op het scherm kijkt is dit punt natuurlijk vrij cruciaal.

Heb wel snel een vergelijking kunnen maken met een LG Optimus L7, hij is veel scherper en de kwaliteit van het scherm is ongeveer hetzelfde, dus daar wint hij wel van.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart1jn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de opladers van hun chinaphone?

Ik heb voor m'n zusje een Cubot GT99 besteld en de bijgeleverde opladers was een DOA. Van Banggood deze week een vervangende gekregen en een paar keer gebruikt maar deze is vandaag ontploft :| Telefoon doet het gelukkig nog wel maar ik vertrouw de standaard lader nu niet meer zo.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6f4106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2zq4u3s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2mwcz7r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 19:56
mart1jn schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:34:

Ik heb voor m'n zusje een Cubot GT99 besteld en de bijgeleverde opladers was een DOA. Van Banggood deze week een vervangende gekregen en een paar keer gebruikt maar deze is vandaag ontploft :| Telefoon doet het gelukkig nog wel maar ik vertrouw de standaard lader nu niet meer zo.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stuur ze die foto's maar.. Dit is beschamend: stuur dan niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, ik gebruik ze nooit. Bestel een paar originele Samsung laders via dealextreme, heb je toch altijd nodig.
Chinese laders die erbij geleverd worden zijn levensgevaarlijk. In china al meerdere malen iemand aan overleden. Mensen die er minder verstand van hebben gebruiken het wel helaas. Je zal zien dat in geval van brand o.i.d de verzekering ook akelig moeilijk kan doen met dit soort gevallen als ze de oorzaak kunnen achterhalen. Misschien moet er maar een topicwaarschuwing komen voor de laders, want is niet de eerste en laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat bevestigd dus wel dat die standaard meegeleverde laders echt brak zijn.
Vooral niet gebruiken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

RobertowNL

For your gear!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weer zo'n goedkope dollar-lader. Die dingen moet je echt voor geen goud in je stopcontact willen steken levensgevaarlijk (Tenzij je geld wil van je verzekering voor een nieuw huis)
Maar daar ben je (gelukkig met goede afloop) ook zelf achter.

Ik zou kijken of ik een dollar of 10 terug kan krijgen en gewoon een lader bij de Hema of iets dergelijks kopen.
dutchgio schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:46:
[...]

Dat bevestigd dus wel dat die standaard meegeleverde laders echt brak zijn.
Vooral niet gebruiken dus!
Dit ging dus om een nageleverde lader als ik zo lees. De originele was stuk ;).
De laders die je bij de ''merk'' toestellen krijgt zijn over het algemeen wel iets beter van kwaliteit als die goedkope ''dollar'' laders.
De kans op brandwonden of erger door 230V op je telefoon zijn daarbij niet uitgesloten.

Zie ook:
YouTube: EEVblog #388 - Fake Apple USB Charger Teardown
Die dollar laders zijn niet veel beter dan deze dingen, 220V en 5V binnen een paar mm van elkaar af zonder enige bescherming er tussen.

[ Voor 30% gewijzigd door RobertowNL op 11-11-2013 17:00 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Action heeft die dingen ook wel liggen en doen prima.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
FlyEragon schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:46:
Tja, ik gebruik ze nooit. Bestel een paar originele Samsung laders via dealextreme, heb je toch altijd nodig.
Hoe weet je dat die origineel zijn? Ze maken daar alles na hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart1jn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51
FlyEragon schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:46:
Chinese laders die erbij geleverd worden zijn levensgevaarlijk. In china al meerdere malen iemand aan overleden. Mensen die er minder verstand van hebben gebruiken het wel helaas. Je zal zien dat in geval van brand o.i.d de verzekering ook akelig moeilijk kan doen met dit soort gevallen als ze de oorzaak kunnen achterhalen. Misschien moet er maar een topicwaarschuwing komen voor de laders, want is niet de eerste en laatste keer.
Hoe origineel zijn originele Samsung laders van dealextreme dan? Ik heb altijd het gevoel dat merk artikelen via chinese chops gewoon imitatie zijn dus dat het dan gewoon een el cheapo chinese lader met een Samsung sticker er op is.
RobertowNL schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:47:
[...]
Ik zou kijken of ik een dollar of 10 terug kan krijgen en gewoon een lader bij de Hema of iets dergelijks kopen.
Quad schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:47:
Action heeft die dingen ook wel liggen en doen prima.
En hetzelfde voor laders van de Hema of Action. Die laders komen ongetwijfeld ook uit China en overal zit een CE keurmerk op. Maar hoe zou je erachter kunnen komen of zo'n lader wel een stuk veiliger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Hyp Hyper schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:57:
[...]
Hoe weet je dat die origineel zijn? Ze maken daar alles na hoor. ;)
Ja dat klopt, maar heb er zelf aan gemeten, doet piekfijn 1A op 5V, retestrak.
Ook eens aan zo een belabberde 1 dollar ding gemeten. Die dingen storten al in bij de helft van de belasting. Bovendien zijn de clearance en creepage afstanden tussen hoogspanning en laagspanningsdeel echt veel te krap. Om het maar niet te hebben over de spinneweb van losse draadjes. Ik heb dat ding met Mach 28 de prullenbak ingesmeten.

edit:
Dit was het alleen helaas niet meer leverbaar zie ik, sku 177500 voor $7,41:
Afbeeldingslocatie: https://img.dxcdn.com//productimages/sku_177500_1_small.jpg
Genuine Samsung USB EU Plug Power Adapter w/ Charging & Data Cable for Samsung N7100 / i9220 - White.
Staat nog wel in mijn bestelgeschiedenis.

Ik heb ook twijfels bij de Action laders, die zie er eigenlijk ook niet al te best uit. Heb er nog niet aan gemeten maar wil dat binnenkort ook eens doen.

[ Voor 26% gewijzigd door FlyEragon op 11-11-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:51:
Bij mij verstuurd WhatsApp destijds ook het smsje niet.
Je kan volgens mij ook voor bel-optie kiezen oid. Dat werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

RobertowNL

For your gear!

mart1jn schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:00:
[...]

Hoe origineel zijn originele Samsung laders van dealextreme dan? Ik heb altijd het gevoel dat merk artikelen via chinese chops gewoon imitatie zijn dus dat het dan gewoon een el cheapo chinese lader met een Samsung sticker er op is.

[...]

[...]

En hetzelfde voor laders van de Hema of Action. Die laders komen ongetwijfeld ook uit China en overal zit een CE keurmerk op. Maar hoe zou je erachter kunnen komen of zo'n lader wel een stuk veiliger is?
Ik ga er vanuit dat de laders bij de Hema wel goed getest zijn. Maar weten doe je het nooit. Zelfde is natuurlijk het geval voor de ''merken'' van webshops en dergelijke. Wie zegt dat die wel gecontroleerd zijn.

Heb dan nog wel meer vertrouwen in een Hema dan in de Action.
FlyEragon schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:02:
[...]

Ja dat klopt, maar heb er zelf aan gemeten, doet piekfijn 1A op 5V, retestrak.
Ook eens aan zo een belabberde 1 dollar ding gemeten. Die dingen storten al in bij de helft van de belasting. Bovendien zijn de clearance en creepage afstanden tussen hoogspanning en laagspanningsdeel echt veel te krap. Om het maar niet te hebben over de spinneweb van losse draadjes. Ik heb dat ding met Mach 28 de prullenbak ingesmeten.
Nadeel is dan weer dat je nooit weet wat je krijgt. Dag 1 heeft DX van leverancier 1 en dag twee wisselen ze om.
Zelf ook een aantal goede OEM chargers uit China, maar ik bestel er altijd 2/3 waarvan ik er 1 openmaak...

Uit het filmpje van hierboven een voorbeeld van wat je hier aanhaalt (ruimte tussen 5 en 220):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ftc28jIl.png

Zelf overigens laatst een ORICO gekocht; die zijn goed getest en zien er ook daadwerkelijk netjes uit :P

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskepatrick
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-08 12:33
Weet er iemand het verschil tussen THL W100 & THL W100s ? Ik sta op punt om de THL W100 s aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goedkope goede smartphone waarmee je wel kunt whatsappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:56:
Wat is je budget?
Het kan met elke smartphone waar een versie van Android 2.1 of hoger op draait in principe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joskepatrick schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:55:
Weet er iemand het verschil tussen THL W100 & THL W100s ? Ik sta op punt om de THL W100 s aan te kopen.
Nieuwere mediafek soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:56:
Het niet werken van Whatsapp ligt niet aan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
@lader discussie

Over het algemeen kan je het beste via de computer of laptop laden. De voeding en het moederbord zijn 'build to last', gericht op kwaliteit, niet op kosten.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
lutkeveld schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:43:
@lader discussie

Over het algemeen kan je het beste via de computer of laptop laden. De voeding en het moederbord zijn 'build to last', gericht op kwaliteit, niet op kosten.
Tja, geduld is dan wel een noodzakelijke eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Momus schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:45:
[...]

Tja, geduld is dan wel een noodzakelijke eigenschap.
Je doelt op de laadsnelheid? De meeste moderne pc's bieden ondersteuning voor fastcharging op 2/2.1A. Er zijn ook tools voor om deze functie in te schakelen bij pc's die het niet officieel ondersteunen, alhoewel dat lang niet altijd lukt.

Hier voorbeeldje met Asus AI Charger.
Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18jlh23fddd16png/ku-xlarge.png

@hieronder
Fast charging aanzetten op je foon? Daar heb ik zelf nog nooit van gehoord. Dacht dat hij gewoon zoveel pakte als hij kon. Hang je hem aan een 500ma lader dan pakt hij 500ma, hangt hij aan een 2A lader dan pakt hij 2A als hij dat ondersteunt. Ondersteunt hij 2A laden niet, kan je dat natuurlijk niet forceren.

[ Voor 36% gewijzigd door lutkeveld op 11-11-2013 19:51 ]

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
lutkeveld schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:48:
[...]

Je doelt op de laadsnelheid? De meeste moderne pc's bieden ondersteuning voor fastcharging op 2/2.1A. Er zijn ook tools voor om deze functie in te schakelen bij pc's die het niet officieel ondersteunen, alhoewel dat lang niet altijd lukt.
Bovendien moet je het op je foon aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ik heb doorgaans geen laptop/computer naast mijn bed hoor ;)
Verder gewoon een gerenomeerd merk telefoon kopen of ervoor zorgen dat je een oplader van een gerenomeerd merk gebruikt.
De usbkabels van een eurotje werken soms zelfs niet eens op mijn telefoon, vanwege de speling.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
Fast charging aanzetten op je foon? Daar heb ik zelf nog nooit van gehoord. Dacht dat hij gewoon zoveel pakte als hij kon. Hang je hem aan een 500ma lader dan pakt hij 500ma, hangt hij aan een 2A lader dan pakt hij 2A als hij dat ondersteunt. Ondersteunt hij 2A laden niet, kan je dat natuurlijk niet forceren.
De maximale laadstroom wordt volgens mij toch echt door de telefoon gereguleerd.
Ik kan me nog herinneren dat ik bij mijn Jiayu G3 met max 700mah kon laden, dit was ook terug te zien in de mobileuncle mtk tools. De laadstroom schommelde tussen de 680 en 700mah, of ik nu een 850mah, 1a of 2a lader gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appul schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:34:
[...]

De maximale laadstroom wordt volgens mij toch echt door de telefoon gereguleerd.
Ik kan me nog herinneren dat ik bij mijn Jiayu G3 met max 700mah kon laden, dit was ook terug te zien in de mobileuncle mtk tools. De laadstroom schommelde tussen de 680 en 700mah, of ik nu een 850mah, 1a of 2a lader gebruikte.
Inderdaad, je telefoon heeft inderdaad een bepaald limiet.
Als dat 700mah is, zal elke kabel daarboven niet sneller opladen, want je telefoon is ingesteld om niet boven de limiet te gaan.
Pagina: 1 ... 88 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.