• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:54
Ik heb ook de nieuwe rekening met verhoogde MRB gehad, was toch even schrikken, €70 per maand erbij voor een Zeekr X.....

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00
assje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:42:
[...]

Dat zou ik iets anders verwoorden; een nieuwe BEV is een goede optie om te leasen.
De hoge afschrijving maakt het namelijk extra interessant om een occasion BEV te kopen. Op dit moment zou ik dus ook nooit overwegen een nieuwe te kopen, ofwel een occasion kopen of een nieuwe leasen.

P.s. ik heb zelfs maar €21.745 betaald voor de Enyaq iV80 sportline uit 2022 (wel 155kkm) die ik zaterdag ga ophalen. Ik reken met 15% afschrijving dus €233/maand op de 3 jaar waar ik (minimaal) op richt. Dat blijft echt nog wel een stuk voordeliger dan lease, zeker gezien mijn 16 schadevrije jaren en geen financiering.
233 afschrijving, 50 verzekering, 100 MRB, Setje banden rondom 30 per maand, 2x klein 1x groot onderhoud 30 per maand. 3x 5% rente over gemiddeld 15k, 65 per maand. Zit je al over de 500 per maand.
Pagina: 1 ... 109 110 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.