Lekkere setlist zo te zien! Was het voorprogramma nog wat?
Mwah, wel aardig, maar het publiek deed niet erg mee en dan wordt het beetje pijnlijk, voor mij was het een 1000 in 1 dozijn bandje.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:24:
[...]
Lekkere setlist zo te zien! Was het voorprogramma nog wat?
Gojira was wel super, ongelooflijk hoe strak die gasten spelen. Veel plezier vanavond
Komt helaas vaker voor dat het voorprogramma niet erg succesvol is. Toch zal ik hem wel ff checken.Afvalzak schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:36:
[...]
Mwah, wel aardig, maar het publiek deed niet erg mee en dan wordt het beetje pijnlijk, voor mij was het een 1000 in 1 dozijn bandje.
Gojira was wel super, ongelooflijk hoe strak die gasten spelen. Veel plezier vanavond
Ik ben al in een goede stemming voor vanavond
Verwijderd
Is iemand hier al bekend met Bliksem? (niet electrische ontlading in atmosfeer maar Vlaamse metal)
Moet zeggen dat ik er pas net tegen aan ben gelopen
Anyways, belangrijker nieuws...
Wacht op Satan is bijna over, Oktober komt nieuwe album uit !
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FQrtNA2VIMo]
Moet zeggen dat ik er pas net tegen aan ben gelopen
Anyways, belangrijker nieuws...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FQrtNA2VIMo]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 17:51 ]
Lol.. de band naam en de titel zien er bruter uit dan dat het klinktVerwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:45:
[video]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Verwijderd
het is nwobhm maar hun nu nog laatste album (uit 2013) klinkt heerlijk old school
heet life sentance, nummer siege mentality is geniaal.
ik luister voornamelijk trash, (kreator, overkill, ouwe metallica en slayer, een enkel nummer van megadeath)
maar dan is zoiets als Satan altijd wel een lekkere rustige afwisseling.
heet life sentance, nummer siege mentality is geniaal.
ik luister voornamelijk trash, (kreator, overkill, ouwe metallica en slayer, een enkel nummer van megadeath)
maar dan is zoiets als Satan altijd wel een lekkere rustige afwisseling.
Meer mensen die ook stiekem uitkijken naar het nieuwe album van Gloryhammer?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Haha wat een schijtmuziek 
Hun vorige was nog wel oké met een aanvaardbare hoeveelheid cheesiness, maar dit vlakke geluid met die tergende drumcomputer klinkt echt nergens naar. imho natuurlijk.
Hun vorige was nog wel oké met een aanvaardbare hoeveelheid cheesiness, maar dit vlakke geluid met die tergende drumcomputer klinkt echt nergens naar. imho natuurlijk.
Wat een softe poep troep
. Klinkt meer als een pop band die wilt overkomen door de album cover een metal achtige sfeer te geven.
Ik moet zeggen toch wel stiekem leuke muziek. Het is zeker geen pop / mainstream muziek anders zou 3fm het wel draaien. Het is aan de zachtere kant van het spectrum maar beetje de guilty pleasure van de metal samen met alestorm en battlebeastTouchdomex schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:10:
Meer mensen die ook stiekem uitkijken naar het nieuwe album van Gloryhammer?![]()
[video]
kan het wel waarderen
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
De zanger is dan ook van alestormboombes schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:14:
[...]
Ik moet zeggen toch wel stiekem leuke muziek. Het is zeker geen pop / mainstream muziek anders zou 3fm het wel draaien. Het is aan de zachtere kant van het spectrum maar beetje de guilty pleasure van de metal samen met alestorm en battlebeast
kan het wel waarderen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wa?! questing upon the poop deck........ was da?
OF ge um in de kont neemt!?
[ Voor 28% gewijzigd door boombes op 01-09-2015 14:26 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Voor de geïntereseerden: Lifelover komt naar Tilburg (Incubate festival) op 20 september. Waarschijnlijk één van de laatste kansen om hen life te zien.
Moshpittende gevangenenVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:11:
lekkere video clip zeg
[video]
lekker nummer ook wel
Verwijderd
3 november ga ik naar Slayer + Antrhrax,..
ben heel benieuwd hoe het nieuwe materiaal van Slayer live gaat klinken
Live concerten zijn sowieso altijd super vetVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:30:
[...]
3 november ga ik naar Slayer + Antrhrax,..
ben heel benieuwd hoe het nieuwe materiaal van Slayer live gaat klinken
Slayer en Antrhax luister ik eigenlijk nooit. Slayer ken ik wel van naam, maar ik luister het nooit.
Volgens mij worden er bij Slayer ook wel goede raken klappen uitgedeeld tijdens de moshpit
Verwijderd
als je niet van trash houd... OK dan kan ik het wel begrijpen...maar als je Trash wel kan waarderen..Anonymoussaurus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:32:
[...]
Live concerten zijn sowieso altijd super vet.
Slayer en Antrhax luister ik eigenlijk nooit. Slayer ken ik wel van naam, maar ik luister het nooit.
Volgens mij worden er bij Slayer ook wel goede raken klappen uitgedeeld tijdens de moshpit. Veel plezier
.
dan MOET je echt naar Slayers Raining blood, Angel of Death, South of heaven en Season in the abyss luisteren (echt verplicht luister voer)
Anthrax niet helemaal mijn ding, maar hun nummer Indians is een echte trash klassieker
Trash luister ik eigenlijk ook nooitVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:37:
[...]
als je niet van trash houd... OK dan kan ik het wel begrijpen...maar als je Trash wel kan waarderen..
dan MOET je echt naar Slayers Raining blood, Angel of Death, South of heaven en Season in the abyss luisteren (echt verplicht luister voer)
Anthrax niet helemaal mijn ding, maar hun nummer Indians is een echte trash klassieker
Verwijderd
Anonymoussaurus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:39:
[...]
Trash luister ik eigenlijk ook nooit. Plaats hier anders eens een typisch trash nummer. Dan weet ik ongeveer of ik het leuk vind of niet.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VNFglDcW7dQ]
en dan Anthrax als bonus =)
Hahaha, die laatste vind ik wel grappig qua video. Voor de rest is het verreweg van wat ik luister.
[ Voor 71% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-10-2015 20:48 ]
Jup. Helemaal als je een deathcore nummer als wekker hebt ingesteld (Suicide Silence - Wake Up) http://9gag.com/gag/aOm16wy
Verwijderd
ben zelf meer van de goeie ouwe trash zoals het oude metallica spul, ouwe megadeath, overkill en Kreator is echt geniaal.Anonymoussaurus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:53:
Jup. Helemaal als je een deathcore nummer als wekker hebt ingesteld (Suicide Silence - Wake Up) http://9gag.com/gag/aOm16wy
De Gothenburg stijl van inflames & arch enemy etc etc.
En Black/Death op zijn tijd is ook echt heerlijk
metal core is niet echt mijn ding omdat die nogal wel eens van die breakdowns gebruiken in nummers en dat haalt echt tempo volledig onderuit wat ik dan echt jammer vind.
Er is ook genoeg grindcore/brutal death metal met genoeg tempo hoorVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:05:
[...]
metal core is niet echt mijn ding omdat die nogal wel eens van die breakdowns gebruiken in nummers en dat haalt echt tempo volledig onderuit wat ik dan echt jammer vind.
Dit nummer heeft ook een goed en lekker tempo (deathcore)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dA7mxBQm1t0]
[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-10-2015 21:09 ]
Verwijderd
in die eerste, rond de 1m10 heb je dus zo´n break waarvan ik dan niet zo goed begrijp "waarom" ze het niet wat mooier aan elkaar schakelenAnonymoussaurus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:07:
[...]
Er is ook genoeg grindcore/brutal death metal met genoeg tempo hoor. Luister dit maar eens
.
[video]
Dit nummer heeft ook een goed en lekker tempo (deathcore)
[video]
en die 2de, hetzelfde rond 1m30... het is niet mijn stijl hahaa
plus grunten is prima, maar wanneer het een beetje 1 lange boer begint te worden verlies ik mijn interesse toch altijd wel
maar goed, zo is er voor iedereen gelukkig iets. moet er niet aan denken dat iedereen hetzelfde leuk zou vinden
Lolled way too hard about your sentenceVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:31:
[...]
plus grunten is prima, maar wanneer het een beetje 1 lange boer begint te worden verlies ik mijn interesse toch altijd wel
Zijn hier al mensen die hun Roadburn kaartje hebben? De line-up is weer om te smullen, zéker met Amenra, Paradise Lost (die Gothic in zijn geheel gaan spelen!) en natuurlijk Neurosis
/me Zwaait met roadburn kaartje voor 4 dagen
Nog niet heel veel namen maar inderdaad: Hexxvessel, Amenra (2x!), Neurosis (2x!) en vanwege jeugdsentiment Paradise Lost. Zin aan
Nog niet heel veel namen maar inderdaad: Hexxvessel, Amenra (2x!), Neurosis (2x!) en vanwege jeugdsentiment Paradise Lost. Zin aan

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Deze al gehoord/gezien?Anonymoussaurus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:07:
[...]
Er is ook genoeg grindcore/brutal death metal met genoeg tempo hoor. Luister dit maar eens
.
[video]
[ Voor 20% gewijzigd door Mantus op 05-10-2015 13:18 ]
Nee. Klinkt totaal niet verkeerd.
De hele plaat is echt geweldig, echt een aanrader! Zeker omdat het vorige album net iets te gemaakt klinkt, hebben ze nu weer een wat natuurlijkere sound.
Sweet jesus kill me
Na 'P is for Pirate' en 'Questing on the poop deck' en de clip van 'magnetic north', dacht ik, ja, wat moet je dan nog. Doe je er vrolijk een una paloma blanca cover tussen
Alestorm

Ook briljant, elke maar dan ook echt elke keer als ik een nieuw bandje leuk ga vinden, zijn ze NET in NL geweest... ongelofelijk
Na 'P is for Pirate' en 'Questing on the poop deck' en de clip van 'magnetic north', dacht ik, ja, wat moet je dan nog. Doe je er vrolijk een una paloma blanca cover tussen
Alestorm
Ook briljant, elke maar dan ook echt elke keer als ik een nieuw bandje leuk ga vinden, zijn ze NET in NL geweest... ongelofelijk

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 07-10-2015 20:01 ]
Nog nooit van gehoord en wat me nog meer verbaasd; ik ken ook geen enkele band van hen!GA!S schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:04:
Iemand bekend met het label WormHoleDeath?
Hoezo eigenlijk?
Zijn benaderd door een producer uit Italië die onze volgende plaat op WHD wil uitbrengen, maar ik had er eerlijk gezegd ook nooit van gehoord. Studio ziet er indrukwekkend uit, maar ik vind de bands op het WHD label nogal vaag.
de betaler vervuilt
AlestormSchuey schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:59:
Sweet jesus kill me![]()
![]()
![]()
Alestorm![]()

Dat is altijd een leuk feestje live!
Komen volgend festival seizoen vast wel weer ergens voorbij hoor.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Iemand de nieuwe Lychgate al gehoord? Moeilijk te classificeren.... Beetje black, beetje ambient, beetje prog, en een kerkorgel... En dat orgel slepen ze op Roadburn volgend jaar mee het podium op 
Vind de mix echt niet om aan te horen, het orgel en alle melodische zaken dringen gitaar en drums helemaal naar de achterkant.Nyarlathotep schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:53:
Iemand de nieuwe Lychgate al gehoord? Moeilijk te classificeren.... Beetje black, beetje ambient, beetje prog, en een kerkorgel... En dat orgel slepen ze op Roadburn volgend jaar mee het podium op
[video]
Ieder z'n ding
Ik snap wat je bedoelt inderdaad. Nu is dit wel een Youtube versie. Ik verwacht dat de vinyl versie (die ik hopelijk deze week ontvang) wat beter klinkt. Al kan ik dit al prima behappen 
En deze is om te lachen! Ik moet eigenlijk nog steeds de hele plaat beluisteren, maar de verwachtingen waren bij mij nogal... laag. Vooral aan het einde van de clip moest ik lachen:
En deze is om te lachen! Ik moet eigenlijk nog steeds de hele plaat beluisteren, maar de verwachtingen waren bij mij nogal... laag. Vooral aan het einde van de clip moest ik lachen:
Grappige clip inderdaad! Wist helemaal niet dat er meer rammstein klonen waren eigenlijk.
Mijn persoonlijke smaak gaat toch wel naar wat stevigers uit. Meet de deathmetal en grind kant./
Met als enige uitzondering Anaal Nathrakh, die cd's kan ik blijven luisteren en verveeld never.
Mijn persoonlijke smaak gaat toch wel naar wat stevigers uit. Meet de deathmetal en grind kant./
Met als enige uitzondering Anaal Nathrakh, die cd's kan ik blijven luisteren en verveeld never.
Lindemann is de zanger van Rammstein.Mantus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:06:
Grappige clip inderdaad! Wist helemaal niet dat er meer rammstein klonen waren eigenlijk.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Ook wel overduidelijk te horen dat het dezelfde zanger is.
Wist helemaal niet dat hij solo project had
Ik vind het wel een lekker album! Nieuwe Children of Bodom lijkt me ook per luisterbeurt beter te liggen.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:06:
Ook wel overduidelijk te horen dat het dezelfde zanger is.
[ Voor 12% gewijzigd door Rhapsody op 13-10-2015 07:30 ]
Tijd om graspop kaartjes te halen donderdag.
2 headliners tot nu toe en nu al zin aan: Black Sabbath en Iron Maiden...
2 headliners tot nu toe en nu al zin aan: Black Sabbath en Iron Maiden...
Nog veel meer graspop namen:
King Diamond, Volbeat en Twisted Sister. Het volledige lijstje: Abbath, Amon Amarth, Arcturus, August Burns Red, Borknagar, Bullet For My Valentine, Bury Tomorrow, Dirkschneider, Dark Funeral, Delain, Fleshgod Apocalypse, Grand Magus, La Muerte, Legion of the Damned, Loudness, Monuments, Moonspell, Myrkur, Oomph!, Overkill, Sacred Reich, Satyricon, Slaves, Testament, The Algorithm, The Midnight Ghost Train, Trivium en Virgin Steele.
Verder speelt Machine Head weer een show in 013 volgend jaar. Prachtig nieuws! Ken nie wachten
King Diamond, Volbeat en Twisted Sister. Het volledige lijstje: Abbath, Amon Amarth, Arcturus, August Burns Red, Borknagar, Bullet For My Valentine, Bury Tomorrow, Dirkschneider, Dark Funeral, Delain, Fleshgod Apocalypse, Grand Magus, La Muerte, Legion of the Damned, Loudness, Monuments, Moonspell, Myrkur, Oomph!, Overkill, Sacred Reich, Satyricon, Slaves, Testament, The Algorithm, The Midnight Ghost Train, Trivium en Virgin Steele.
Verder speelt Machine Head weer een show in 013 volgend jaar. Prachtig nieuws! Ken nie wachten
Iron Maiden op Wacken 2016! Net aangekondigd.

Tickets voor MH in Tilburg in the pocket. Bijna ook voor Dortmund gekocht, maar helaas kan k die dag niet. Klein zaaltje daar FZW Dortmund.
Zin in!!
Zin in!!
Woehoe! Bespaard me weer kaartje kopen voor hun show in NL
Awesome! Altijd gaaf, dat soort grote namen op Wacken. Dat viel mij wel tegen afgelopen 2 jaar. 2013 hadden we nog Rammstein, wat was het bizar druk toen...Evil Cowman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:30:
[...]
Woehoe! Bespaard me weer kaartje kopen voor hun show in NL
Gelukkig heeft Disturbed weer eens een nieuw album uitgebracht. De zanger heeft echter in de tussentijd ook een solo projectje gehad. Device. Die is imo nog beter dan Disturbed zelf 
Dit vind ik zelf een lekker nummer maar er staan er nog veel meer op het album
Dit vind ik zelf een lekker nummer maar er staan er nog veel meer op het album
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Naja ik vind de shows ondanks de wat kleinere bands op de mainstage vaak alsnog wel gaaf. Je ziet toch wel dat bands dan vaak wat extra's doenSolictice schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:39:
[...]
[...]
Awesome! Altijd gaaf, dat soort grote namen op Wacken. Dat viel mij wel tegen afgelopen 2 jaar. 2013 hadden we nog Rammstein, wat was het bizar druk toen...
De shows zijn inderdaad vaak erg gaaf, zeker op de mainstages. De afgelopen jaren hadden ook zeker niet een slechte lineup. Kreator in 2014 's avonds laat, Savatage/TSO afgelopen jaar (kende geen enkel nummer, maar de show was echt geweldig)Evil Cowman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:59:
[...]
Naja ik vind de shows ondanks de wat kleinere bands op de mainstage vaak alsnog wel gaaf. Je ziet toch wel dat bands dan vaak wat extra's doen
Maar toch vind ik zo'n grote naam als Maiden of Rammstein ook wel wat hebben.
Laat het maar zomer worden!
Verwijderd
in 2013 had Nightwish echt een bizar sterk optreden op Wacken.Solictice schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:07:
[...]
De shows zijn inderdaad vaak erg gaaf, zeker op de mainstages. De afgelopen jaren hadden ook zeker niet een slechte lineup. Kreator in 2014 's avonds laat, Savatage/TSO afgelopen jaar (kende geen enkel nummer, maar de show was echt geweldig)
Maar toch vind ik zo'n grote naam als Maiden of Rammstein ook wel wat hebben.
Laat het maar zomer worden!
Nu moet Nightwish je wel liggen om het te kunnen waarderen maar Floor was toen pas echt net bij de band en de tering wat kan die zingen.
(kan niet zeggen dat ik veel aandacht heb besteed aan Revamped en After forever)
Ohja, helemaal vergeten. Dat was één van de eerste shows met Floor volgens mij. Ik heb zelf niets met Nightwish, dus stond vrij ver achteraan bij deze show.Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:55:
[...]
in 2013 had Nightwish echt een bizar sterk optreden op Wacken.
Nu moet Nightwish je wel liggen om het te kunnen waarderen maar Floor was toen pas echt net bij de band en de tering wat kan die zingen.
(kan niet zeggen dat ik veel aandacht heb besteed aan Revamped en After forever)
Weekendkaarten voor Graspop in de pocket!
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Verwijderd
nog een week of ander half en dan staan ze hier in de Razzmatazz met Slayer als afsluiter =)
Hier idem!JAMF schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:57:
Weekendkaarten voor Graspop in de pocket!
Eerste namen voor FortaRock 2016: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Havok en Windhand!
Hoewel ik Volbeat en Disturbed best leuk vind voor op een festival, ben ik niet helemaal overtuigd.
Hoewel ik Volbeat en Disturbed best leuk vind voor op een festival, ben ik niet helemaal overtuigd.
Dat wordt mooi een jaartje overslaan voor mij.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:47:
Eerste namen voor FortaRock 2016: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Havok en Windhand!
Jammer dat ze weer groter gaan, vond afgelopen jaar juist wel een goed formaat.
Ach gelukkig is Dynamo weer terug
Ook Rock am Ring komt met een flinke berg namen. Dit festival vaak bezocht toen het nog op Nurburgring was. Nieuwe locatie nog niet geweest, maar met de nieuwe namen zit er best wel weer wat moois bij. Hoewel dit festival niet alleen metal op het programma zet, is het een stevig feestje 
http://www.rock-am-ring.com
http://www.rock-am-ring.com
Verwijderd
Net terug van Anthrax en Slayer, was geniaal optreden.
Had Anthrax nog niet eerder live gezien, maar echt een super goede show.
Had Anthrax nog niet eerder live gezien, maar echt een super goede show.
Verdikkie... Die nieuwe Sunn O))) LP ging gisteren in de verkoop op de Europese Southern Lord website, ben ik te laat 
Dan maar kijken of ik de witte vinyl versie op Black Friday kan bemachtigen...
Je kan 'm nog van hier halen, dan versturen ze 'm wel vanuit Amerika, ben je al met al 40 dollar kwijt. Ik zou zweren dat de Europese winkel ook een clear-versie zou verkopen, maar heb alleen de blauwe zien staan. En die was vrij vlot weg...Nyarlathotep schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:45:
Verdikkie... Die nieuwe Sunn O))) LP ging gisteren in de verkoop op de Europese Southern Lord website, ben ik te laat
Overigens komt de nieuwe Ulver begin 2016 uit, de clipjes die daarvan zijn te vinden zijn wel okay, maar ze hebben metal nu helemaal losgelaten en gaan de progressieve tour op. Komt overeen met de laatste show die ik in 013 zag, maar daar moet je wel van houden.
[ Voor 16% gewijzigd door zaiziks op 05-11-2015 12:56 ]
La la la la la la la la la
Ja, verzending vanuit de US is echt veel te duur. Achteraf gezien vond ik blauw ook niet echt passen bij dit album. Maar Southern Lord kiest vaak standaard kleuren voor EU releases. Oranje of blauw...
Ik wacht dus even af of de lokale platenboer 'm krijgt op black friday. Die kans is redelijk groot; ik ken de eigenaar en kan vaak op RSD ook dingen apart laten leggen.
Als dat niet lukt ga ik gewoon voor een zwarte versie
Ulver heeft de metal al langer losgelaten hoor... Gelukkig kan het werk van Ulver mij zeer bekoren!
Vanavond zal ik die snippets eens gaan beluisteren.
Ik wacht dus even af of de lokale platenboer 'm krijgt op black friday. Die kans is redelijk groot; ik ken de eigenaar en kan vaak op RSD ook dingen apart laten leggen.
Als dat niet lukt ga ik gewoon voor een zwarte versie
Ulver heeft de metal al langer losgelaten hoor... Gelukkig kan het werk van Ulver mij zeer bekoren!
Vanavond zal ik die snippets eens gaan beluisteren.
En het aftellen is begonnen... Nog dit jaar te bestellen: Een boxset met al het werk van Emperor op 24 LP's en een 7"
Het gaat een vermogen kosten maar dit stukje historie wil ik echt wel aan mijn collectie toevoegen!
Het gaat een vermogen kosten maar dit stukje historie wil ik echt wel aan mijn collectie toevoegen!

[ Voor 20% gewijzigd door Nyarlathotep op 06-11-2015 09:44 ]
Gister tickets besteld voor Behemoth in Utrecht volgend jaar. Wat een herrie
Verwijderd
Paar weken geleden tickets gekocht voor Sabaton en Lamb of god + Childrend of bodom in 013. Heb nu al zin om mijn engels docent de mosh pit in te rammen bij Sabaton
Die metal hebben ze al losgelaten sinds Perdition City 15 jaar geledenzaiziks schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:54:
[...]
Overigens komt de nieuwe Ulver begin 2016 uit, de clipjes die daarvan zijn te vinden zijn wel okay, maar ze hebben metal nu helemaal losgelaten en gaan de progressieve tour op. Komt overeen met de laatste show die ik in 013 zag, maar daar moet je wel van houden.
Ik hou zelf niet van vinyl, maar Emperor is toch wel mijn favoriete band van de second wave BMNyarlathotep schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:42:
En het aftellen is begonnen... Nog dit jaar te bestellen: Een boxset met al het werk van Emperor op 24 LP's en een 7"![]()
[afbeelding]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
overigens ook 1 v/d beste live concerten van Emperor imho. Alles van Cosmic keys t/m In the wordless chamber klinkt daar fenomenaal. Stukken beter dan de editie 4 jaar later!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ooh! Die set van Emperor! Dat zouden meer bands mogen doen!
Iemand al de Hate Eternal van dit jaar geluisterd, wat een heerlijke herrie plaat. Vind het iets minder onderscheidend dat I, Monach of King of All Kings qua riffs en vooals. Gelukkig zijn de solo's nog altijd heerlijk Hate Eterna!
Ken je de band niet, zet dan even Kings of all Kings op
Iemand al de Hate Eternal van dit jaar geluisterd, wat een heerlijke herrie plaat. Vind het iets minder onderscheidend dat I, Monach of King of All Kings qua riffs en vooals. Gelukkig zijn de solo's nog altijd heerlijk Hate Eterna!
Ken je de band niet, zet dan even Kings of all Kings op
De nieuwste Hate Eternal is inderdaad een vette plaat! Zeker die drummer ramt het lekker voor elkaar
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Official video of the title song from the new album by Dutch dark rock band Elizium, titled 'Elysium', starring swordfighter Mishael Lopes Cardozo, the Dutch actor who played in Game of Thrones.
Bijna tijd voor Textures!!!
En nieuwe namen op graspop: MEGADETH, DISTURBED, DROPKICK MURPHYS, FOREIGNER, DOWN, KILLSWITCH ENGAGE, SIXX:A.M., PENNYWISE, POWERWOLF, OBITUARY, PARADISE LOST, EISBRECHER, FIREWIND, SHINING (se), TESSERACT, THY ART IS MURDER, GOD DETHRONED en NORMA JEAN.
Ik zie er nog wel wat tussen staan waar ik weer vrolijk van ga worden.
/me Zet kaartje scoren nu een stuk hoger op to do list
En nieuwe namen op graspop: MEGADETH, DISTURBED, DROPKICK MURPHYS, FOREIGNER, DOWN, KILLSWITCH ENGAGE, SIXX:A.M., PENNYWISE, POWERWOLF, OBITUARY, PARADISE LOST, EISBRECHER, FIREWIND, SHINING (se), TESSERACT, THY ART IS MURDER, GOD DETHRONED en NORMA JEAN.
Textures ging mij met de laatste plaat te veel de emo kant op. Al kan dat gevoel bij mij komen door de zanger, die ligt mij niet.
De eerste Textures plaat (Polars) vind ik zelf geniaal
De eerste Textures plaat (Polars) vind ik zelf geniaal
Hoewel ik Dropkick Murphys nou niet meteen onder metal zou schuiven vind ik het wel cool..Saffie_time schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:41:
Net zoals Pennywise....
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Oehhh. Alleen Thy Art Is Murder spreekt me erg aan. De rest vind ik niet veel soeps.Saffie_time schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:41:
Erg veel gave concerten bezocht weer in 2015. Maar verdomme wat was Obituary vorig weekend strak op Speedfest. Koningen van de death metal. Openen met Red Neck Stomp. Hele zaal mee. Was bizar druk ook.
Publiek bij/op Speedfest blijft alleen een domper. Veel mensen die je normaliter niet veel op concerten zal zien / dagjesmensen en andere verdwaalde zielen.
Al met al wel erg genoten van Obituary, Nick Oliveri's Mondo Generator, High on Fire, Napalm Death, Voivod. Baal wel dat ik maar heel een klein stukje Carcass heb gezien door die verdomde overlap met Voivod want dat is ook altijd genieten live.
Publiek bij/op Speedfest blijft alleen een domper. Veel mensen die je normaliter niet veel op concerten zal zien / dagjesmensen en andere verdwaalde zielen.
Al met al wel erg genoten van Obituary, Nick Oliveri's Mondo Generator, High on Fire, Napalm Death, Voivod. Baal wel dat ik maar heel een klein stukje Carcass heb gezien door die verdomde overlap met Voivod want dat is ook altijd genieten live.
[ Voor 4% gewijzigd door Geteisem op 25-11-2015 13:44 ]
Was inderdaad echt een heel strak optreden! Carcass was ook vet.Geteisem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:41:
Erg veel gave concerten bezocht weer in 2015. Maar verdomme wat was Obituary vorig weekend strak op Speedfest. Koningen van de death metal. Openen met Red Neck Stomp. Hele zaal mee. Was bizar druk ook.
[video]
Toppunt vond ik zelf Refused, maar dat is meer "hardcore" punk. Dat is de reden geweest dat ik het kaartje had gekocht...
Zelf geen Refused gezien. Ben ook niet zo van de hardcore punk. Vond Nick Oliveri met zijn band wel een aangename verassing. Weinig ouwehoeren en gewoon knallen.Shodan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:40:
[...]
Was inderdaad echt een heel strak optreden! Carcass was ook vet.
Toppunt vond ik zelf Refused, maar dat is meer "hardcore" punk. Dat is de reden geweest dat ik het kaartje had gekocht...
Maar het was dit jaar wel erg druk. Te druk eigenlijk imho. Verder wel zat goede acts voor het geld.
Die dagjes mensen zijn alleen wel keihard nodig om dit soort events financieel rendabel te maken/houden, anders heb je het jaar erop ineens geen Speedfest meer ;-)Geteisem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:41:
Touché.toolkist schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:04:
[...]
Die dagjes mensen zijn alleen wel keihard nodig om dit soort events financieel rendabel te maken/houden, anders heb je het jaar erop ineens geen Speedfest meer ;-)
[ Voor 93% gewijzigd door Geteisem op 29-11-2015 17:11 ]
Verwijderd
Megadeth heeft 2de single vrijgegven van het album Dystopia
klinkt gewoon weer lekker ouderwets goed. maar ben geen fan van het te zweverige intro wijf
(niet de troep van supercolider die je antiperistaltische neigingen gaf als je het durfde te luisteren)
klinkt gewoon weer lekker ouderwets goed. maar ben geen fan van het te zweverige intro wijf
(niet de troep van supercolider die je antiperistaltische neigingen gaf als je het durfde te luisteren)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 13:02 ]
Video werkt niet meer. Maar ben niet echt enthousiast over de nieuwe Megadeth. The system has failed was een middelmatige plaat maar wat erna kwam is echt om te janken. Oude Megadeth < 95 daarentegenVerwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:46:
Megadeth heeft 2de single vrijgegven van het album Dystopia
[video]
Verwijderd
fixed it... nu linkje vanaf hun eigen you tube accountGeteisem schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:36:
[...]
Video werkt niet meer. Maar ben niet echt enthousiast over de nieuwe Megadeth. The system has failed was een middelmatige plaat maar wat erna kwam is echt om te janken. Oude Megadeth < 95 daarentegen
en ik ben het volledig met je eens kwa oude vs nieuwe
echter, de 2 nummers die ze nu al hebben laten horen zijn gewoon prima.
het vorige album was echt ruk.. denk dat de fans zo veel geklaagd hebben dat ze maar een metal album hebben gemaakt ipv zwakke rock
Megadeth voor het laatst live gezien in de 013 met de Rust in Peace anniversary tour in 2010.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:05:
[...]
fixed it... nu linkje vanaf hun eigen you tube account
en ik ben het volledig met je eens kwa oude vs nieuwe
echter, de 2 nummers die ze nu al hebben laten horen zijn gewoon prima.
het vorige album was echt ruk.. denk dat de fans zo veel geklaagd hebben dat ze maar een metal album hebben gemaakt ipv zwakke rock
Ben stiekem wel benieuwd (alweer) nieuwe samenstelling op het podium maar dat ga ik zien op Fortarock.
Hopelijk veel oude meuk in de setlist. Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Verwijderd
king diamond komt ook,.. niceGeteisem schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:14:
[...]
Megadeth voor het laatst live gezien in de 013 met de Rust in Peace anniversary tour in 2010.
Ben stiekem wel benieuwd (alweer) nieuwe samenstelling op het podium maar dat ga ik zien op Fortarock.
Hopelijk veel oude meuk in de setlist. Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
en abbath met zijn solo project... best redelijke lineup
Abbath is gewoon Immortal 2.0Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:37:
[...]
king diamond komt ook,.. nice
en abbath met zijn solo project... best redelijke lineup
Dark Funeral is wat meer voor de vrouw des huizes. Ben benieuwd wat er allemaal nog bijkomt.
Dat heb ik met de meeste Thrash metal bands van jaren 80Geteisem schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:36:
[...]
Video werkt niet meer. Maar ben niet echt enthousiast over de nieuwe Megadeth. The system has failed was een middelmatige plaat maar wat erna kwam is echt om te janken. Oude Megadeth < 95 daarentegen

Exodus
Overkill
Metallica
Slayer
Ik kan jaren 90/2000 materiaal niet pruimen

En niet te vergeten loudness war in metal in jaren 80 prima klinkende platen tegenwoordig lijkt het wel clipping festival op gemiddel metal cd

Dan kan ik je een hand geven. Met 'Metal'lica met stip op nummer 1. Die volg ik echt al jaren niet meer. :Amdwarrior schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:51:
[...]
Dat heb ik met de meeste Thrash metal bands van jaren 80![]()
Exodus
Overkill
Metallica
Slayer
Ik kan jaren 90/2000 materiaal niet pruimen![]()
En niet te vergeten loudness war in metal in jaren 80 prima klinkende platen tegenwoordig lijkt het wel clipping festival op gemiddel metal cdLaatst Opeth cd geluisterd waaruit blijkt dat ook goed gemasterd metal albums bestaan
Opeth sowieso altijd +1
Door al die loudness war bagger prodcutie luister ik amper metalGeteisem schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:55:
[...]
Dan kan ik je een hand geven. Met 'Metal'lica met stip op nummer 1. Die volg ik echt al jaren niet meer. :
Opeth sowieso altijd +1- Zelfs het prog rock werk van tegenwoordig kan ik zeer waarderen en live altijd een feestje.

Nu ik wat leuk audio spul thuis heb staan auzentech bravura in combinatie Sony XBA H3
Ja gelukkig komen er ppk nog zat goede platen uit imho. Al word het naar mijn idee ook met de jaren minder. Of ik word gewoon een oude zuurpruim.
Als je Opeth goed te pruimen vind. Check deze heren uit Duitsland eens:
Als je Opeth goed te pruimen vind. Check deze heren uit Duitsland eens:
Opeth staat er ook wel om bekend dat ze alles graag tot in de puntjes voor elkaar willen hebben.
Ooit bij een concert gestaan (ik denk DistortionFest) waar ze na Messugah mochten optreden... Eerste wat Michael zegt is dat ze daar dus nooit overheen kunnen komen qua strakheid
.
Heb ze ook al eens een set 15-20 minuten stil zien leggen omdat ze niet happy waren met het geluid na 1 nummer.
Niet iedereen kon dat waarderen aangezien mensen treinen misten omdat alles uit liep. Geeft wel aan hoe die mannen muziek maken beleven.
Ooit bij een concert gestaan (ik denk DistortionFest) waar ze na Messugah mochten optreden... Eerste wat Michael zegt is dat ze daar dus nooit overheen kunnen komen qua strakheid
Heb ze ook al eens een set 15-20 minuten stil zien leggen omdat ze niet happy waren met het geluid na 1 nummer.
Niet iedereen kon dat waarderen aangezien mensen treinen misten omdat alles uit liep. Geeft wel aan hoe die mannen muziek maken beleven.
Ahab vind ik ook echt heel erg gaaf, zie/hoor alleen de link met Opeth niet echt..Geteisem schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:36:
Als je Opeth goed te pruimen vind. Check deze heren uit Duitsland eens: [video]
Ik bedoel, Ahab is toch echt wel een heel andere stijl.. Veel meer Doom als Opeth ooit geweest is.
Speedfest/Distortion festival?Saffie_time schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:21:
Opeth staat er ook wel om bekend dat ze alles graag tot in de puntjes voor elkaar willen hebben.
Ooit bij een concert gestaan (ik denk DistortionFest) waar ze na Messugah mochten optreden... Eerste wat Michael zegt is dat ze daar dus nooit overheen kunnen komen qua strakheid.
Anthrax gisteren in de Melkweg was megavet 
Vooral March of the SOD.
Wel bizar dat er zoveel mensen zich naar voren dringen en dan in de pit gaan staan fotograferen met een dikke camera. Voorheen (en dan bedoel ik begin dit jaar) waren dat vooral mobiele telefoons
Vooral March of the SOD.
Wel bizar dat er zoveel mensen zich naar voren dringen en dan in de pit gaan staan fotograferen met een dikke camera. Voorheen (en dan bedoel ik begin dit jaar) waren dat vooral mobiele telefoons
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Black metal liefhebbers hier?
Ik kom zojuist dit tegen op youtube:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SyMGQsgfk-I]
Klinkt best lekker
Iemand die toevallig gelijksoortige bands kennen?
Ik kom zojuist dit tegen op youtube:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SyMGQsgfk-I]
Klinkt best lekker

Iemand die toevallig gelijksoortige bands kennen?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik had hem ook al eens gepost in het 'waar luistert de tweakert naar' forum maar hij wil maar niet uit mijn kop.
... en gaat over tot de orde van de dag
Verwijderd
ze stonden hier laatst samen met Slayer.Willybubba schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:48:
Anthrax gisteren in de Melkweg was megavet
Vooral March of the SOD.
Anthrax was echt super strak. aan het einde speelde ze nog holy diver en een pantera riff tribute voor dimebag van pantera.
de typische wardance bij Indians was alleen niet geheel duidelijk aan het spaanse publiek