Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 11-03-2025 22:11 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Met het risico dat het misschien niet helemaal past binnen dit topic, wil ik toch aandacht vragen voor Anekdoten. Wat zwaardere, soms metalachtige progrock uit Zweden.
Dat Anekdoten klinkt erg lekker. Krijg een beetje dezelfde vibe als bij Beardfish met wat Opeth-loopjes.
Wat komt er toch veel moois uit Zweden: de al genoemde bands, Pain of Salvation, Sabaton en nog veel meer, maar vooral niet te vergeten: Abba.
Weinig gerelateerd aan Epica, maar Whitechapel heeft ook een nieuw album uitgebracht: Hymns in Dissonance

UK & Europe Tour 2025
supports: Everygrey / Klogr
zo 14 dec19:00

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Een tijdje geleden deze heren gezien als voorprogramma van Aephanemer in Arnhem. Mijn zoon heeft direct na het zien van deze band wat shirts van hun gekocht. Leuke muziek en leuk optreden.
Met pijn in het hart delen we jullie mee dat Graveland Festival 2025 niet doorgaat. Met nog slechts 10 weken te gaan, is het ons duidelijk geworden dat het festival financieel niet haalbaar is. Ondanks al onze inspanningen het festival breed onder de aandacht te brengen, is de kaartverkoop niet voldoende om de enorme kosten te dekken. We hebben tot het laatste moment gehoopt op een ommekeer, maar die kwam helaas niet.
+ Dissection!Pat911 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:50:
@Bar_en_boos
Dat Anekdoten klinkt erg lekker. Krijg een beetje dezelfde vibe als bij Beardfish met wat Opeth-loopjes.
Wat komt er toch veel moois uit Zweden: de al genoemde bands, Pain of Salvation, Sabaton en nog veel meer, maar vooral niet te vergeten: Abba.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
ZondeCarthrax schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:05:
Helaas gaat dit jaar het Graveland festival in Hoogeveen niet door
Met pijn in het hart delen we jullie mee dat Graveland Festival 2025 niet doorgaat. Met nog slechts 10 weken te gaan, is het ons duidelijk geworden dat het festival financieel niet haalbaar is. Ondanks al onze inspanningen het festival breed onder de aandacht te brengen, is de kaartverkoop niet voldoende om de enorme kosten te dekken. We hebben tot het laatste moment gehoopt op een ommekeer, maar die kwam helaas niet.
Ook omdat het al de laatste versie was.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ai, dat is spijtigCarthrax schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:05:
Helaas gaat dit jaar het Graveland festival in Hoogeveen niet door
Ik zat ook al te twijfelen, ook omdat het anders de dag na het optreden van Normaal zou starten.
oa Dark Tranquility vind ik een erg fijne band, moet die ergens anders maar een keer opzoeken

YouTube: New world to see
[ Voor 36% gewijzigd door AOC op 23-03-2025 04:05 ]
Vrij snel na het laatste album moet ik zeggen.
Vind hem persoonlijk ook niet erg interessant klinken zo op het eerste gezicht, maar goed misschien trekt dat bij na een paar keer gehoord te hebben.
En voor de vario
Deze band klinkt ook wel goed. Is opgericht door een oud gitarist van Sabaton.
Best prima power-metal.
En hier nog wat deathmetal uit India:
edit: to add insult to injury: ik heb die platen gewoon in de kast staan. Convenience denied.
[ Voor 27% gewijzigd door Klauwhamer op 28-03-2025 21:08 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Verrek, ik ken die vent van:WernerL schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:48:
Deze band klinkt ook wel goed. Is opgericht door een oud gitarist van Sabaton.
Ik had even hoop dat orbit culture nieuwe muziek hadmr thee schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:48:
In de categorie *schreeuwherrie![]()
[YouTube: Orbit Culture - While We Serve [Visualizer]]
Maar alien weaponry heeft wel een nieuw album uitgebracht
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Vorig jaar ging ook al niet door (verkleint verder gegaan als sepulfest), dus ben bang dat het een eenmalig dingetje was.
Ik zwabber met gemak tussen alle genres door (hard of niet zo hard

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Klauwhamer schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:53:
Waarom is nou weer een deel van de Paradise Lost-discografie (Century Media?) niet langer beschikbaar op streamingdiensten. Godsamme.
:strip_exif()/f/image/YhxqLec2NuIANdIZR7zMzW8C.png?f=user_large)
edit: to add insult to injury: ik heb die platen gewoon in de kast staan. Convenience denied.
:strip_exif()/f/image/qzP2qpCzEVGy7sfNWfR2tqb3.png?f=user_large)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hardop gelachen
Ben wel benieuwd, klinkt in elk geval erg gaaf.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nu maar even luisteren. De singles waren opzich niet slecht dus ben benieuwd of de rest van het album ook te pruimen is.
Kon hem gisteren al lekker horen, echt een top album in mijn ogen. Vanmiddag/vanavond tijdens het eten klaar maken de BD even in de speler gehad met het laatste concert (met orkest). heerlijkWernerL schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:43:
Nieuw album van Epica (Aspiral) is vandaag uit gekomen.
Nu maar even luisteren. De singles waren opzich niet slecht dus ben benieuwd of de rest van het album ook te pruimen is.
Helaas, na een (voor ons) weer tegenvallende editie vorig jaar en ook een wat tegenvallende bill dit jaar, een tandje teruggedaan. Wij gaan deze editie slechts 1 dagje (zaterdag).
De clashes zijn deze dag weer waardeloos, maar dik kans dat je toch ergens anders belandt dan je dacht. Toch wel heel veel zin in!
Verder een tipje van mijn kant: de nieuwe Mütterlein. Enjoy:
Thanks mateVrijdag schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:41:
19 april naar Patriarkh in het (jawel) Patronaat: https://patronaat.nl/event/patriarkh-dogma-nidhogg-19-04-25/
Ben wel benieuwd, klinkt in elk geval erg gaaf.
[YouTube: PATRIARKH - WIERSZALIN IV (feat. Eliza Sacharczuk) (Official Video) | Napalm Records]
[YouTube: PATRIARKH - WIERSZALIN III (feat. A. Strug & M. Maleńczuk) (Official Video) | Napalm Records]
Lig hier onderuit op de bank dik te genieten
[quote]
Ik kan je vertellen, het optreden was ook genieten! Live klinkt het erg goedFraggert schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:53:
[...]
Thanks mate![]()
Lig hier onderuit op de bank dik te genieten
Ik mis alleen nog wat nieuwe death en black
[ Voor 28% gewijzigd door RoanV op 25-04-2025 23:40 ]
Nou, ik heb vernomen dat Pentacle weer eens de studio is ingedoken. Blackened Death :-)Ik mis alleen nog wat nieuwe death en black
Zin in, wereldbandje ook.
onlangs een nieuwe Drudkh, nummer 12 geloof ik, maar ondanks (of dankzij) de omstandigheden daar weer een zeer sterk album.
hieronder wat ik de laatste dagen het meest luister, geweldige plaat.
edit: Waar ik mij wel helemaal gek aan ergerde was dit zoekresultaat (Tidal, via LMS):
:strip_exif()/f/image/VcCiPzH2iAUbQgaHPH0GMOHu.png?f=user_large)
ffs.
[ Voor 39% gewijzigd door Klauwhamer op 30-04-2025 12:15 ]
Top tip, ook al lang niet geluisterd!Klauwhamer schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:11:
Ik kwam er onlangs achter dat ik Death een beetje vergeten was door de jaren heen. Heb nu Human, Symbolic, en The Sound of Perseverance achter elkaar door gesmikkeld het was heerlijk werken met stank face.
Scream Bloody Gore!Klauwhamer schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:11:
Ik kwam er onlangs achter dat ik Death een beetje vergeten was door de jaren heen. Heb nu Human, Symbolic, en The Sound of Perseverance achter elkaar door gesmikkeld het was heerlijk werken met stank face.
edit: Waar ik mij wel helemaal gek aan ergerde was dit zoekresultaat (Tidal, via LMS):
[Afbeelding]
ffs.

Chuck is een legende!
R.I.P.
Plus het was een superaardige jongen. Mijn maat heeft zijn t-shirt geruild met hem en heeft dat shirt nog steeds.
The Sound of... weer eens gaan luisteren. Draai eigenlijk alleen maar de eerste Lp van ze. En af en toe Leprosy.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Blijkbaar heeft de oprichter van Kanonenfieber nog twee andere bands
Kort mee in gesprek geweest, maar kreeg dus de aanbeveling om Non est Deus & Leipa eens op te zoeken
Ook zeker vermakelijke muziek!
Kwam laatst ook deze vrij onbekende band tegen, ook lekker spul:
Ben afgelopen oktober van Maastricht naar Leeuwarden gereden om ze te zien en eind deze maand (iets dichterbij gelukkig) nog een keer in Nijmegen, dus ja, ik kan wel zeggen dat ik groot fan ben
Buitenaards goed!
Wat overige "recente" kneiters waar ik graag naar luister:
"Wake"
"Blood Incantation" (Afgelopen weekend in Utrecht live gezien.. heel vet
Ik kan nog wel even doorgaan zo... maar Ulcerate.. gasten echt: "gaat dat zien"
Hier 1 van de singles
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik heb 'm op repeat, al is het niet heel erg metal meer allemaalMoby schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:40:
Nieuw album van Sleep Token is uit en is weer lekker verrassend.
Hier 1 van de singles
[Video: Sleep Token - Emergence]
Zeker waar, maar die onwijze diversiteit is wat mij erg trekt. Hoe meer verschillende stijlen hoe beter voor mij. Port noir, VOLA, Haken, Floya, kom maar door.Lamith schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:47:
[...]
Ik heb 'm op repeat, al is het niet heel erg metal meer allemaal
Ja ik vind het machtig mooi, VOLA is ook zeker een favoriet van me. Port Noir en Floya ken ik niet, dus die zal ik checken. Haken kan ik helaas niet echt inkomen. Voelt wat te geforceerd ofzo. Sleep Token heeft voor mij ook beetje emotionele connotatie, aangezien ik het mentaal wat minder had toen Sundowning uitkwam. Dus ik luister steevast al het nieuws wat ze uitbrengen, haha.Moby schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:15:
[...]
Zeker waar, maar die onwijze diversiteit is wat mij erg trekt. Hoe meer verschillende stijlen hoe beter voor mij. Port noir, VOLA, Haken, Floya, kom maar door.
Nog aanraders qua albums voor Port Noir?
Nee, gewoon de laatste. Het is niet echt metal trouwens maar dat maakt niet uit. Beetje horizon verbreding moet kunnen. Album is iets meer dan 30 minuten en als je de eerste niks vind kan je meteen stoppen, want heel anders wordt het niet.Lamith schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:15:
[...]
Ja ik vind het machtig mooi, VOLA is ook zeker een favoriet van me. Port Noir en Floya ken ik niet, dus die zal ik checken. Haken kan ik helaas niet echt inkomen. Voelt wat te geforceerd ofzo. Sleep Token heeft voor mij ook beetje emotionele connotatie, aangezien ik het mentaal wat minder had toen Sundowning uitkwam. Dus ik luister steevast al het nieuws wat ze uitbrengen, haha.
Nog aanraders qua albums voor Port Noir?
https://open.spotify.com/album/0uO3y24R6QBqtvoyYr6g7N
Edit: Floya is ook niet echt Metal, maar je kan het wel opzetten in de zomer in een cabrio.
[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 13-05-2025 16:35 ]
Tijdje terug ontdekt. Een Zweedse band waarvan de zanger ook viool speelt. Dit nummer vind ik persoonlijk erg goed:
Imminence:
16 dec staan ze in de 013WernerL schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:55:
Volgens mij had ik deze band hier ook nog niet gepost.
Tijdje terug ontdekt. Een Zweedse band waarvan de zanger ook viool speelt. Dit nummer vind ik persoonlijk erg goed:
Imminence:
[YouTube: Imminence - The Black (Live at Ystads Teater)]
https://www.013.nl/programma/98930/imminence
Heb t even gecheckt, maar tis niet helemaal mijn ding. Mis dan toch de ontlading van brute gitaren die je in Sleep Token wel krijgtMoby schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:29:
[...]
Nee, gewoon de laatste. Het is niet echt metal trouwens maar dat maakt niet uit. Beetje horizon verbreding moet kunnen. Album is iets meer dan 30 minuten en als je de eerste niks vind kan je meteen stoppen, want heel anders wordt het niet.
https://open.spotify.com/album/0uO3y24R6QBqtvoyYr6g7N
Edit: Floya is ook niet echt Metal, maar je kan het wel opzetten in de zomer in een cabrio.
Hier even wat beukerij om wakker te worden
Dit is inderdaad wel heel aangenaam om naar te luisteren (wel een beetje erg korte nummers allemaal. Net als ik er lekker in zit, zijn ze afgelopen).Lamith schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:36:
[...]
Heb t even gecheckt, maar tis niet helemaal mijn ding. Mis dan toch de ontlading van brute gitaren die je in Sleep Token wel krijgt![]()
Hier even wat beukerij om wakker te worden
[YouTube: Egodystonic]
In het kader van lekker ontspannen wakker worden; kennen jullie het YT kanaal van Doopiidoo al?
Where death metal meets AI:

Over AI muziek gesproken (persoonlijk niet zo'n fan, maar het blijft indrukwekkend)
Deze jongens deden AI metal voordat het cool was, sinds 2019 al
En uiteraard getraind op Archspire (aan te bevelen als je vrij enthousiaste metal kan waarderen)
[ Voor 147% gewijzigd door RoanV op 14-05-2025 17:39 ]
gedserderrie, die plaat van Non Est Deus is erg goed zegRoanV schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:31:
Kwam laatst bij festival van een heel andere soort muziek een duitser tegen met een Kanonenfieber shirt
Blijkbaar heeft de oprichter van Kanonenfieber nog twee andere bands
Kort mee in gesprek geweest, maar kreeg dus de aanbeveling om Non est Deus & Leipa eens op te zoeken
Ook zeker vermakelijke muziek!
[YouTube: Non Est Deus - Thousand Years of Sand (Lyric Video)]
Hele album vanochtend op weg naar kantoor er doorgejast
Toppers:
*Thousands years of sand
*The Canon of Nil
Ik kende hen niet, maar vind het nummer enorm sfeervol! Bedankt! Ik zie dat ze 19 juni op Graspop staan.WernerL schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:55:
Volgens mij had ik deze band hier ook nog niet gepost.
Imminence:
[YouTube: Imminence - The Black (Live at Ystads Teater)]
Alvast een preview nummertje met dito maffe clip.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Waar was AI in de jaren 90?Khaine schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:49:
Heeft iemand al gezegd dat 19 september iedereen's favoriete franse muziekant weer iets nieuws gaat uitbrengen?
[YouTube: IGORRR - ADHD]
Alvast een preview nummertje met dito maffe clip.
Dit had mij aanzienlijke hoeveelheden LSD-gebruik gescheeld...
Prachtig mooi
Zelf nooit LSD gebruikt maar ik kan mij goed voorstellen dat dit een trip isBloedvat schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:41:
[...]
Waar was AI in de jaren 90?
Dit had mij aanzienlijke hoeveelheden LSD-gebruik gescheeld...
Prachtig mooi
Ik ook nietKhaine schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:46:
[...]
Zelf nooit LSD gebruikt maar ik kan mij goed voorstellen dat dit een trip is
Klinkt best lekker
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
YouTube: Nihil Kaos - Exegesis of Transgression
Muzikaal klinkt het wel heel lekker.TMV schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:21:
Het nieuwe album van de band van een goeie vriend is uit! Voor de vrienden van black metal..
Het album is uit, zeker weer vermakelijk als je het mij vraagt!anesthetize schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:59:
nieuw nummer van ... and Oceans. klinkt veelbelovend, maar dat deed de eerste single van de vorige ook en dat geheel viel toch wat tegen.
(nederlandstallig blijft altijd een beetje wennen voor mij, associeer ik meestal met hoempa hoempa herrie
Tof! Dank!RoanV schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:34:
Voor de liefhebbers van Nederlandstalige black, Walg heeft ook weer een album uitgebracht.
(nederlandstallig blijft altijd een beetje wennen voor mij, associeer ik meestal met hoempa hoempa herrie)
[YouTube: Walg - V (Full Album)]
Ik vind Nederlandstalig altijd wel charmant, Fluisterwoud is één van m'n favorieten.
Iets met afgunst aan geheime zender denk ik, een van de weinige muziek soorten die ik niet kan hebben
Maar, als er gesproken wordt over Nederlandse metal kan heidevolk ook niet missen!
De titel plaat van dat album kan ik nog het meest waarderen denk ik
YouTube: Cross
Overal lees ik dat dit black metal zou zijn, maar ik vind het meer thrash, en het doet mij erg denken aan Goatwhore, maar dan nog een tandje intenser. Heerlijk hoe dat eerste nummer erin knalt!
Altijd grappig hoe zulke nummers ook direct herkenbaar zijn als van de respectievelijke bands.
De signature sound komt wel weer naar voren
de betaler vervuilt
JazekersGA!S schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:13:
Hier nog volk naar South of Heaven geweest? Was echt een pareltje onder de festivals (voor ouwe lullen, dat wel). Line-up alsof het 1994 in Noorderligt is, terrein waar je in en uit kunt lopen, genoeg wc's die de hele dag schoon blijven en een dikke afterparty in de Muziekgallerij waar je zo naar binnen kunt lopen. Dress code was oud en dik, maar dat mocht de pret niet drukken.
Super fest! Alles was heel goed georganiseerd. En het lijkt erop dat dit een blijvertje is
Heb echt genoten van een aantal van mijn jeugdhelden zoals Carcass en I Am Morbid. Dave Vincent is 60 en Pete Sandoval zelfs 62, maar het was me een potje straks zeg!
Maar vooral weggeblazen door Meshuggah. Wat een geweldenaren… laatste keer dat ik ze zag was Dynamo 1999. Jep, ook ik ben oud
Poeh hey..GA!S schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:13:
Hier nog volk naar South of Heaven geweest? Was echt een pareltje onder de festivals (voor ouwe lullen, dat wel). Line-up alsof het 1994 in Noorderligt is, terrein waar je in en uit kunt lopen, genoeg wc's die de hele dag schoon blijven en een dikke afterparty in de Muziekgallerij waar je zo naar binnen kunt lopen. Dress code was oud en dik, maar dat mocht de pret niet drukken.
Meshuggah en Soulfly had ik heel graag live gezien! En ik woon nota bene in (of ja, vlakbij) Maastricht

Waarom zie ik dit soort dingen altijd te laat
(Wellicht heeft het ermee te maken dat ik buiten wat forums en WhatsApp verder geen social media gebruik. Daarnaast heb ik m'n vrienden nog niet echt weten te enthousiasmeren t.a.v. metal, dus daar kont ook weinig vandaan
Als ik het zo lees heet Morbid Angel nu dus I Am Morbid?Ronster schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:08:
[...]
Jazekers
Super fest! Alles was heel goed georganiseerd. En het lijkt erop dat dit een blijvertje is![]()
Heb echt genoten van een aantal van mijn jeugdhelden zoals Carcass en I Am Morbid. Dave Vincent is 60 en Pete Sandoval zelfs 62, maar het was me een potje straks zeg!
Maar vooral weggeblazen door Meshuggah. Wat een geweldenaren… laatste keer dat ik ze zag was Dynamo 1999. Jep, ook ik ben oud
Ik wordt oud, is ruim 30 jaar geleden dat ik die gezien heb...
En dat was niet op DOA, daar ben ik na 1989 niet meer geweest.
(Noorderlicht Tilburg)
Nee, I Am Morbid is een soort van ‘coverband’ waarin Dave Vincent en Pete Sandoval spelen.Punkrocker schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:24:
[...]
Als ik het zo lees heet Morbid Angel nu dus I Am Morbid?
Ik wordt oud, is ruim 30 jaar geleden dat ik die gezien heb...![]()
En dat was niet op DOA, daar ben ik na 1989 niet meer geweest.
![]()
(Noorderlicht Tilburg)
Morbid Angel speelt ook nog, met Trey op gitaar en Tucker op bas en zang.
Ik heb veel MA geluisterd, maar t/m Covenant. Dus voor mij is Dave de ‘echte’ zanger.
Dan ben je nog wat ouder dan ik. Mijn eerste DOA was 92
Ai, Vincent en Trey hebben ruzie?Ronster schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:11:
[...]
Nee, I Am Morbid is een soort van ‘coverband’ waarin Dave Vincent en Pete Sandoval spelen.
Morbid Angel speelt ook nog, met Trey op gitaar en Tucker op bas en zang.
Ik heb veel MA geluisterd, maar t/m Covenant. Dus voor mij is Dave de ‘echte’ zanger.
Dan ben je nog wat ouder dan ik. Mijn eerste DOA was 92
Altars Of Madness is mi hun beste album.

de betaler vervuilt
Ben er ook geweest, (incl vrijdag) Zeker een leuk festival. Ik hoop dat het kan groeienGA!S schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:13:
Hier nog volk naar South of Heaven geweest? Was echt een pareltje onder de festivals (voor ouwe lullen, dat wel). Line-up alsof het 1994 in Noorderligt is, terrein waar je in en uit kunt lopen, genoeg wc's die de hele dag schoon blijven en een dikke afterparty in de Muziekgallerij waar je zo naar binnen kunt lopen.
Ik had Meshuggah nog nooit live gezien, dat was wel echt een goede show. (Jammer dat ik de lichtman niet op z'n vingers kon kijken
Omdat ik pas heel laat een kaartje had zat er al heel veel in de buurt vol. En omdat de NS niet goed voor hun personeel zorgt moest ik meer dan vijf uur in een flixbus zitten om er te komen.
Dress code was oud en dik, maar dat mocht de pret niet drukken.

Nogal geloof ikPunkrocker schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:18:
[...]
Ai, Vincent en Trey hebben ruzie?
Altars Of Madness is mi hun beste album.
Altars en Blessed Are The Sick zijn voor mij allebei allebei toppers.
5 uur in een bus... da's pas dedication!Anthor schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:04:
[...]
Ben er ook geweest, (incl vrijdag) Zeker een leuk festival. Ik hoop dat het kan groeien
Ik had Meshuggah nog nooit live gezien, dat was wel echt een goede show. (Jammer dat ik de lichtman niet op z'n vingers kon kijken)
Omdat ik pas heel laat een kaartje had zat er al heel veel in de buurt vol. En omdat de NS niet goed voor hun personeel zorgt moest ik meer dan vijf uur in een flixbus zitten om er te komen.
[...]
Voor mij was het 20 minuutjes in de auto en ik had een prive chauffeuse
Super vette lichtshow idd. Is allemaal ingeprogrammeerd is tegenwoordig. Draait gewoon met hun klikkie mee, dus er is nog maar weinig op de vingers te kijken
Neemt niet weg dat het heel goed in elkaar zat natuurlijk.
Wat denken jullie?
Het is niet alleen in de metal, andere genres hebben er ook last van. Mensen hebben ook minder te besteden tegenwoordig en dus kijken ze de kat uit de boom voordat ze besluiten welk feestje ze heen gaan. En dan is het voor sommige festivals al te laat.
Nederland heeft ook een enorm aantal festivals, dus dat geeft de klant ook weer keuzestress.
Ik heb geen idee wat de bezoekersaantallen voor South of Heaven waren. Ik hoop voor ze dat ze het goed hebben gedaan, de line-up was wel aardig. Dat bijvoorbeeld een Rock Circus niet door gaat mag geen verrassing zijn. De eerste line-up die ze bekend maakte was niet best te noemen en die er later bij kwamen was ook om te tobben. De eerste editie deed het aardig, maar daar zat ook een aardige pluk gastenlijst bij (als ze geen kaartje kopen, laat ze dan maar zuipen, dan heb je nog iets).
Dus meerdere factoren die meespelen denk ik.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!