Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:47

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Linkin park komt blijkbaar met een nieuw album. Dat was onverwacht.
Chester is vervangen door een zangeres die het in deze single imho best goed doet:

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Toevallig net ook geluisterd, het nieuwe herboren Linkin Park. Vind het een goed nummer. Er was ook een live event voor de LP Unground (officiele fan club ofzo) daar staan beelden van op YT, goed om te zien dat de bandleden er weer zin in leken te hebben, zag best veel lachende gezichten op het podium :)

De band is hetzelfde op de zangeres Emily Armstrong en de drummer Colin Brittain na

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 06-09-2024 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05

HaterFrame

Well... Poo came out!

Viel mij ook niets niet tegen, heeft een heerlijk rauw randje aan dr stem die Chester ook had.
Alleen het gezeik over het verleden van die zangeres er om heen vind ik weer jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 07-09-2024 18:45 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

HaterFrame schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:12:
Viel mij ook niets niet tegen, heeft een heerlijk rauw randje aan dr stem die Chester ook had.
Alleen het gezeik over het verleden van die zangeres er om heen vind ik weer jammer.
Het staat je vrij daar wat mee te doen of niet, eah. Zo is Phil Anselmo een ordinaire white supremacist en wijlen Jon Nödtveidt redelijk hardcore satanist en medeplichtig aan LHBTI-moord geweest, veroordeling incluis. Over bijvoorbeeld onzer Varg maar te zwijgen. Het punt is: wat jij "gezeik over het verleden" vindt, is voor anderen redenen -al dan niet ernstige- vraagtekens bij iemand te zetten. Lijkt mij volstrekt fair game en het staat iedereen vrij grenzen te trekken. En die grenzen mogen best hypocriet zijn.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klauwhamer schreef op zondag 8 september 2024 @ 00:18:
[...]

Het staat je vrij daar wat mee te doen of niet, eah. Zo is Phil Anselmo een ordinaire white supremacist en wijlen Jon Nödtveidt redelijk hardcore satanist en medeplichtig aan LHBTI-moord geweest, veroordeling incluis. Over bijvoorbeeld onzer Varg maar te zwijgen. Het punt is: wat jij "gezeik over het verleden" vindt, is voor anderen redenen -al dan niet ernstige- vraagtekens bij iemand te zetten. Lijkt mij volstrekt fair game en het staat iedereen vrij grenzen te trekken. En die grenzen mogen best hypocriet zijn.
Je hebt gelijk hoor, maar dit is exact de reden dat ik me dus niet bezig houd met het prive van artiesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn echt wel redenen om een artiest niet meer te luisteren. Hoe tof je de muziek ook vind.
Waar die grens ligt, zal voor iedereen anders zijn.

Ik vermoed dat iedereen dit te ver vindt: https://www.bbc.com/news/uk-wales-25412675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jelte schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:40:
Er zijn echt wel redenen om een artiest niet meer te luisteren. Hoe tof je de muziek ook vind.
Waar die grens ligt, zal voor iedereen anders zijn.

Ik vermoed dat iedereen dit te ver vindt: https://www.bbc.com/news/uk-wales-25412675
Maakt dit de muziek dan minder goed? Ik vind t erg lastig. Ik ga nou niet een nummer skippen omdat de artiest iets in z'n prive heeft uitgevreten waar ik absoluut niet achter sta. Maar goed, 99% krijg ik ook niet mee en dan zal ik het dus ook niet weten. Dit wist ik dus ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:48:
[...]

Maakt dit de muziek dan minder goed? Ik vind t erg lastig. Ik ga nou niet een nummer skippen omdat de artiest iets in z'n prive heeft uitgevreten waar ik absoluut niet achter sta. Maar goed, 99% krijg ik ook niet mee en dan zal ik het dus ook niet weten. Dit wist ik dus ook niet.
Nee, het maakt de muziek niet minder goed. Maar het zal altijd de nare bijsmaak hebben van zijn acties. Dus daarom luister ik het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

WernerL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:57:
Linkin park komt blijkbaar met een nieuw album. Dat was onverwacht.
Chester is vervangen door een zangeres die het in deze single imho best goed doet:

[YouTube: The Emptiness Machine (Official Music Video) - Linkin Park]
Yes, they are back oOo

Ik stond vrijdagochtend met dit nieuws op en stond in mijn hoofd te springen in woonkamer. Want ik wou vroeger altijd nog naar een concert van Linkin Park en in het jaar dat ik het ook echt wou gaan doen, stapte Chester uit het leven :-(.. Wat nog steeds een groot gemist is!

Moet nog wel even wennen aan haar want zo'n stem als Chester krijg je natuurlijk nooit meer, maar ik vind wel dat ze geen slechte keus hebben gemaakt. Haar stem past er ergens wel bij, alleen hoop ik dat ze die hoge tonen nog iets aanpast (doel dan het einde van het nummer). Verder heb ik het nummer met veel plezier echt plat gedraaid dit weekend :D oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Ik ken het nummer inmiddels ook zowat uit mijn hoofd haha. Ik vind haar op de oudere LP nummers tijdens die liveshow iets minder sterk, maar dat kan nog verbeteren natuurlijk.

offtopic:
Wat betreft de achtergrond van Emily, ga je even een kwartiertje aan het Googlen dan is het eigenlijk een storm in een glas water, alle aantijgingen zijn terug te brengen naar 2 of 3 bronnen, die twijfelachtig zijn. Ze is inderdaad 1x bij de rechtszaak van Danny Masterson geweest (die inmiddels is veroordeeld voor 2 verkrachtigingen) maar zodra duidelijk werd waar hij van beschuldigd werd had ze daar spijt van en haar support gedropt. Vervolgens struikelen mensen erover dat ze hem nog volgde op Instagram waar hij al 2 jaar niet meer iets op gepost heeft. Alsof iemand, een artiest, met een druk leven, lid van 2 bands etc. iedere dag bekijkt welke pagina's ze volgt en gaat nadenken of ze die niet moet ontvolgen....

De beschuldigingen dat ze van die kerk/cult lid zou zijn is gebaseerd op een foto waar ze op een event te zien is, 11 jaar geleden. Waarbij die kerk zelf verkondigd heeft dat zij een prominent lid is. Alleen, Emily is lesbisch, en heeft zich positief uitgesproken over de LGBTQ+ community. En dat is een big no no voor die kerk die daar juist fel tegen is, er zijn online zelfs voorbeelden te vinden van mensen die lid waren, en eruit gekicked zijn vanwege hun geaardheid...

En de kicker: die Cedric Bixler-Zavala (zanger van de band The Mars Volta) die de storm over Emily's lidmaatschap van die kerk gestart heeft: is zelf ook lid (geweest) van die kerk....

Meer ga ik er niet over roepen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Ik ga dat nieuwe aankomende album van Opeth steeds meer kunnen waarderen lijkt het wel. Chapter 1 is wat mij betreft een dikke track en ik heb em steeds meer op staan merk ik:

Heerlijke chaos, beetje haunted house vibes.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Ow en, even wat softer, maar soms wel lekker:

Side-projectje van Dark Tranquility zanger Mikael Stanne. Is een gothic "metal" project. Kan het wel waarderen.

De line-up is best bekend in de metal-wereld:

Mikael Stanne - Vocals (DT)
Markus Vanhala - Guitars ( Insomnium, Omnium Gatherum)
Santeri Kallio - Keyboards ( Amorphis )
Victor Brandt - Bass ( Dimmu Borgir )
Vesa Ranta - Drums ( Sentenced )

[ Voor 31% gewijzigd door Khaine op 09-09-2024 21:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Laatste My Dying Bride ook maar eens luisteren, hoorde dit nummer voorbijkomen en die bevalt me wel:

[ Voor 21% gewijzigd door Oogje op 09-09-2024 22:05 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Kent iemand Gnome nog? Die hebben ook weer nieuw materiaal. Met een bijzondere clip :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Rivendell heeft na 19 jaar weer een album uitgebracht :)

En 1349 met nog een clipje:

oohja, en nightwish weer met een matig nummer..:

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

* Migrator gaat op 2 maart naar Unleash the Archers @ Patronaat oOo

https://www.ticketmaster.nl/event/309091

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Het concertjaar 2025 begint hier voor Fraggert en Fraggertbroertje in elk geval goed *O*

22-02-2025 :)

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2016/06/opethbanner.jpg

https://www.afaslive.nl/agenda/opeth

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Migrator lekker bezig hoor :)

@Oogje

check het sideprojectje van Aaron Stainthorpe even, misschien is het wat voor je:

https://highparasite.com/

https://www.tivolivredenb.../high-parasite-02-10-2024

@Khaine not my cup of tea maar paar blz. terug kwam ik ze nog tegen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 13-09-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vanavond Primordial in de Willemeen :)

https://www.willemeen.nl/programma/primordial-ie-support/

Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ah, die had ik even gemist. En inmiddels al een andere afspraak vanavond. Lekker handig. ;)

Maar, Opeth (waar @Fraggert het hierboven over heeft) staat hier inmiddels ook in de agenda.

Punctuality is the politeness of kings

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Wegens afzegging heb ik een kaart over voor optreden Epica vrijdagavond in de Afas. Wil iemand mee?

• rapture
  • Laatst online: 21:02

rapture

Zelfs daar netwerken?

lazybones schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:25:
Wegens afzegging heb ik een kaart over voor optreden Epica vrijdagavond in de Afas. Wil iemand mee?
Eventjes schrikken van de post-COVID ticketprijzen.

Ik had destijds 39 euro betaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAKjyLcPMo3FduVLYuxZV2B1sp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v0SwHHaP4AmRuPcHsCwc0MM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:38

Punkrocker

Mostly harmless

rapture schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:36:
[...]

Eventjes schrikken van de post-COVID ticketprijzen.

Ik had destijds 39 euro betaald.

[Afbeelding]
Wordt straks nog duurder als het aan het nieuwe kabinet ligt....

En vergelijk het ook maar niet met de prijzen in het guldentijdperk.
Kaartjes voor Metallica waren 45 gulden.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Punkrocker schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:57:
[...]

vallen mij nog mee..

bijna 300 voor kaartje hans zimmer neergegooid vorig jaar (dit jaar geweest) (wel gold) in ziggo dome. :X
Was welliswaar wel geweldig :)

Vanavond Epica lekker thuis zien via de stream 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Renegade666 op 20-09-2024 14:11 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Vanavond Epica vanuit de Afas live. :)

Nieuwe Nightwish album aan het luisteren. Muziek is opzich niet slecht, maar de singles waren wel zo'n beetje de beste nummers. Vind het toch wel een beetje saai ten opzichte van hun oudere albums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
WernerL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:17:

Nieuwe Nightwish album aan het luisteren. Muziek is opzich niet slecht, maar de singles waren wel zo'n beetje de beste nummers. Vind het toch wel een beetje saai ten opzichte van hun oudere albums.
Heb ook een deel in auto gehoord. muziek zit idd wel redelijk in elkaar. maar kan geen woord verstaan wat er gezongen word, waardeloos gemixed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Punkrocker schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:57:
[...]

Ieder land krijgt wat ze verdient. En in 2024 nog beginnen over gulden-prijzen en deze loslaten op wat je betaalde maar níet parallel vertellen wat je toentertijd verdiende is natuurlijk behoorlijk armoedig.

Dat gezegd hebbende, de kans dat ik Tool live ga zien ooit nog is vrijwel nul geworden 8)7

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

WernerL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:17:

Ugh, alweer zo'n muffig kutalbum? ;( Nou, daar gaat mijn enthousiasme voor de eerste draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Klauwhamer schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:39:
[...]

Ieder land krijgt wat ze verdient. En in 2024 nog beginnen over gulden-prijzen en deze loslaten op wat je betaalde maar níet parallel vertellen wat je toentertijd verdiende is natuurlijk behoorlijk armoedig.

Dat gezegd hebbende, de kans dat ik Tool live ga zien ooit nog is vrijwel nul geworden 8)7
Was eigenlijk meer een reactie op het vergelijken van prijzen met die van jaren eerder. Daar zal je altijd een stijging zien.

En inderdaad, vergelijken met guldens moet ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martan
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:05
Vanuit het archief van mn oude stamkroeg:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/191966233_167698495361927_1329181509033467372_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=BbSNn2GyT-4Q7kNvgHBW5jC&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=A_JT8khW69K--_AHy98olnk&oh=00_AYCyRCC-wL81prIEWl3wp5TA7h2i2Uv6zfApvHu9HGUc2A&oe=6714F668

Waarschijnlijk wel met subsidie van de gemeente, maar dan nog zoiets zou voor iedereen betaalbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoanV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 16:23
Ik zal verder niks verklappen voor de mensen die vanavond naar Epica gaan ;), ik ben gister geweest.
Maar moet zeggen dat de show goed in elkaar zat, goed vermaakt!

Kaartjes waren inderdaad best duur, maar ik vond het de avond zeker wel waard.
Over duur gesproken, ze vroegen tussendoor wie morgen weer kwam, grote stapel grapjurken in de golden circle stak de hand nog omhoog ook :o
Achja, als je je daarmee vermaakt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxYu_19UihT9RN5MtpXdOlfN4KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXyx6BJ1Vg9sOUUWmoR7WXWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Martan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:20:
Vanuit het archief van mn oude stamkroeg:
[Afbeelding]

Waarschijnlijk wel met subsidie van de gemeente, maar dan nog zoiets zou voor iedereen betaalbaar zijn.
Vanavond weer een concertje in De Onderbroek in Nijmegen. Entree? €5! (Meer mag ook)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Nieuw(er) materiaal weer:

Nieuwe Vola, met bijvokalen van Anders van In Flames

En Devin is ook weer bezig:

En om welke reden dan ook is er INEENS out of the blue weer Sybreed? WTH?

Ow en Daath heeft een remaster van Subterfuge gedaan:

En een absolute niche:

Binnenkort maar eens een playlistje van allerhande niche online gooien. Zit soms leuk spul tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Gisteravond Epica vanuit de huiskamer gekeken.

Was een mooi en goed concert. 8)
Wat nieuwe nummers live.
Simone was goed bij stem.
Was gewoon top notch. En live zal het vast nog meer impact gehad hebben.

Alleen wat issues qua sound eerste 2 nummers, voornamelijk veel bas, dus via versterker dat maar terug gedraaid.
En had het idee dat de kinderen van het koor soms niet helemaal wisten wat ze moesten zingen :P

En het mooie is, dat de stream ook nog een terug te kijken is :D
spoiler:
En ondertussen gedownload en opgeslagen

[ Voor 13% gewijzigd door Renegade666 op 21-09-2024 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Volgens mij past dit wel hier:

Metalband Epica brengt eerbetoon aan Efteling-attractie Danse Macabre in nieuw nummer

De Efteling werkt samen met de Limburgse metalband Epica om de attractie Danse Macabre te promoten. Het nieuwe nummer The Ghost in Me, dat binnenkort verschijnt, is gebaseerd op de melodie van de iconische dodendans. Bovendien werd de bijbehorende videoclip opgenomen in en rond de attractie.
Lees het hele artikel: https://www.looopings.nl/...abre-in-nieuw-nummer.html

• WernerL
  • Nu online
De Epica versie van Dans Macabre was inderdaad een van de hoogtepunten van het concert. Die vond ik enorm gaaf uitgevoerd.

Van de rest van het concert ook erg genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
Renegade666 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:40:

oohja, en nightwish weer met een matig nummer..:
Ik zit naar het album te luisteren nu maar... je hoort floor amper. En dat ligt ECHT niet aan mijn speakers (Kali Audio IN8's). De mix is echt matig, boomy en weinig separatie...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
En weer een nieuwe plaat van Linkin Park vandaag. Afgelopen weekend in Hamburg deden ze 'm live als primeur. En nu dus de studio versie

Ik vind 'm weer goed :) En alle Chester fanboys opscheppen hoe Chester een scream van 17 seconden deed, die hij nooit live heeft kunnen doen overigens. En dan op 1:49 van dit nummer "this is wat you asked for!" en dan een scream van 14-15 seconden van Emily :D

Op de livestream begin deze maand vond ik Emily wat tegen vallen op de 'oude' LP nummers, maar dat lijkt puur zelfvertrouwen te zijn geweest want op alle filmpjes en telefoonopnames die ik van de daaropvolgende optredens gezien heb klinkt het echt een flink pak beter 8)

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 24-09-2024 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dit blijft één van mijn favoriete blackmetal bands. Voor iedereen die hier nog niet bekend mee is en van topkwaliteit black houdt:

Let the kippenvel en stankface commence, fuckers.

[ Voor 13% gewijzigd door Klauwhamer op 25-09-2024 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

FastFred schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:55:
En weer een nieuwe plaat van Linkin Park vandaag. Afgelopen weekend in Hamburg deden ze 'm live als primeur. En nu dus de studio versie

[YouTube: Heavy Is the Crown (Official Audio) - Linkin Park]

Ik vind 'm weer goed :) En alle Chester fanboys opscheppen hoe Chester een scream van 17 seconden deed, die hij nooit live heeft kunnen doen overigens. En dan op 1:49 van dit nummer "this is wat you asked for!" en dan een scream van 14-15 seconden van Emily :D

Op de livestream begin deze maand vond ik Emily wat tegen vallen op de 'oude' LP nummers, maar dat lijkt puur zelfvertrouwen te zijn geweest want op alle filmpjes en telefoonopnames die ik van de daaropvolgende optredens gezien heb klinkt het echt een flink pak beter 8)
Ik was in eerste instantie een heel klein beetje huiverig na de aankondiging dat Emily Armstrong zou aanschuiven bij LP. Gezien de meer punky (?) style van Dead Sara, waar Emily uit komt. En idd de wat tegenvallende eerste Live performance van oude nummers. Maar man wat gaat dit nummer (én Emptiness Machine) hard! Echt lekker keihard rauwe performance van die vrouw.

Ik kijk in ieder geval enorm uit naar de rest van het album!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ja ik heb Dead Sara ook even geprobeerd, maar dat trekt me echt helemaal niet. Vage shit is me dat :P

Maar de live performance van de wat oudere LP nummers is echt verbeterd sinds de reveal van de nieuwe lineup en album etc. En het nieuwe materiaal is d:)b

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 16:00
Het zal aan mij liggen, maar ik vind er geen reet aan. De twee nummers vind ik bijzonder generiek. Volgens mij adverteren ze een beetje terug te gaan naar Hybrid Theory tijden, maar dat hoor ik in het geheel niet.

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Lamith schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:51:
Het zal aan mij liggen, maar ik vind er geen reet aan. De twee nummers vind ik bijzonder generiek. Volgens mij adverteren ze een beetje terug te gaan naar Hybrid Theory tijden, maar dat hoor ik in het geheel niet.
We hebben nog maar twee nummers van het hele album, dus het kan nog alle kanten op. ;)

Ik hoor wel eens meer mensen die zeggen "dit klinkt niet als band X" als er wat nieuws uit komt, en dat is natuurlijk complete onzin. LP heeft dit nummer geschreven, dus het is per definitie een LP song en hoe LP nu (ook) klinkt. Tuurlijk, we hebben allemaal wel een band waarvan we vinden dat ze niet meer muziek zoals vroeger maken, maar dat is ook gewoon de evolutie van bands. Soms goeien we niet helemaal de zelfde kant op. (Voor mij is dat Marilyn Manson, Raise the Red Flag is het eerste nummer in jaren dat ik zeg 'dit komt een beetje in de buurt van de MM waar ik vroeger verliefd op was')

En Linkin Park heeft altijd al een vrij brede variatie gehad in hun muziek. Zie alleen het aangehaalde Hybrid Theory al, One step Closer tegen over My December. Twee compleet verschillende kanten van dezelfde LP. Meteora vs. het A thousand Suns album breed. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder valide dat je de nieuwe twee nummers niks vind! Ik/andere hebben vast 'meh' LP nummers die jij weer tof vind. :)

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

FastFred schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:13:
Ja ik heb Dead Sara ook even geprobeerd, maar dat trekt me echt helemaal niet. Vage shit is me dat :P

Maar de live performance van de wat oudere LP nummers is echt verbeterd sinds de reveal van de nieuwe lineup en album etc. En het nieuwe materiaal is d:)b
Ik vind sommige nummers van Dead Sarah niet persee slecht. Niet te vergelijken met LP uiteraard, en op die manier zoals ik hierboven al aan gaf een beetje bang dat "mijn geliefde Linkin Park" niet de kant op zou groeien die ik had gehoopt. But again, Twee toppers van nummers met het nieuwe album tot nu toe. 8) En hier en daar zijn er al wat nummers van Dead Sarah in een playlist of twee verdwenen, dus ook op die manier geen slechte toevoeging.

Ik ga als ik straks uit m'n werk kom iig even op zoek naar de andere nieuwe Live performances, thanks. O+

[ Voor 18% gewijzigd door Ischium op 26-09-2024 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:40
Voor wie van Duitse knalherrie houd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lamith
Ischium schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:18:
[...]

We hebben nog maar twee nummers van het hele album, dus het kan nog alle kanten op. ;)

Ik hoor wel eens meer mensen die zeggen "dit klinkt niet als band X" als er wat nieuws uit komt, en dat is natuurlijk complete onzin. LP heeft dit nummer geschreven, dus het is per definitie een LP song en hoe LP nu (ook) klinkt. Tuurlijk, we hebben allemaal wel een band waarvan we vinden dat ze niet meer muziek zoals vroeger maken, maar dat is ook gewoon de evolutie van bands. Soms goeien we niet helemaal de zelfde kant op. (Voor mij is dat Marilyn Manson, Raise the Red Flag is het eerste nummer in jaren dat ik zeg 'dit komt een beetje in de buurt van de MM waar ik vroeger verliefd op was')

En Linkin Park heeft altijd al een vrij brede variatie gehad in hun muziek. Zie alleen het aangehaalde Hybrid Theory al, One step Closer tegen over My December. Twee compleet verschillende kanten van dezelfde LP. Meteora vs. het A thousand Suns album breed. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder valide dat je de nieuwe twee nummers niks vind! Ik/andere hebben vast 'meh' LP nummers die jij weer tof vind. :)
Helemaal met je eens hoor. Ik had er bij moeten vermelden dat ik blij ben dat jullie/anderen het wel vet vinden :) Een band moet ook groeien en dat kan soms betekenen dat jij als luisteraar/fan van het eerdere werk dan toch afhaakt. Niets mis mee, het is hun band dus ze moeten zeker maken wat ze zelf willen maken. Wel even een kanttekening dat op mijn versie van Hybrid Theory destijds My December nog niet aanwezig was. Als ik het album nu op Spofify op zet voelt het zelfs vreemd dat dat nummer er nog doorheen komt haha, zo een indruk heeft die eerste plaat op mij gemaakt. Helemaal grijs gedraaid destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoanV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 16:23
Deze kwam weer voorbij in mijn (eeuwigdurende) wachtrij.
Mooi moment om dit vrij lange maar heerlijke nummer te delen! :P
YouTube: Æther Realm - The Sun, The Moon, The Star

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:47
De nieuwe Officium Triste:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Devin townsend komt binnenkort ook weer met een nieuw album. 25 Oktober als het goed is. Volgens mij was 1 single al eerder gepost maar deze nog niet:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

https://bloodincantation..../album/absolute-elsewhere

Ik had hem gisteren in mijn release radar al en daarvoor al via Zes Losse Tanden maar holy fuck O+

Deze fusie van stijlen. Nummers van 20 minuten O+ Alles bij elkaar. Zo heerlijk hard en kabbelend tegelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Touchdomex schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:17:
...
Deze fusie van stijlen. Nummers van 20 minuten O+ Alles bij elkaar. Zo heerlijk hard en kabbelend tegelijk.
20 minuten! :?

Ik heb elpees die niet veel langer zijn.
Mag hopen dat het dan goede nummers zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03

MsD

Punkrocker schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:06:
[...]

20 minuten! :?

Ik heb elpees die niet veel langer zijn.
Mag hopen dat het dan goede nummers zijn 8)
In 20 minuten verwacht ik minstens 10 liedjes. 🤗

Of het moet beuken als een malle. Of zo ontzettend goed in elkaar zitten.

Maar ik werd hier niet echt enthousiast van.

Ik heb dan eigenlijk alleen Fantomas als referentie naer lange liedjes. Die Directors Cut.

Maar dat is dan ook wel erg tof. Patton en Lombardo, Klatsa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

MsD schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

In 20 minuten verwacht ik minstens 10 liedjes. 🤗

Of het moet beuken als een malle. Of zo ontzettend goed in elkaar zitten.

Maar ik werd hier niet echt enthousiast van.

Ik heb dan eigenlijk alleen Fantomas als referentie naer lange liedjes. Die Directors Cut.

Maar dat is dan ook wel erg tof. Patton en Lombardo, Klatsa!
Van zulke lange nummers ken ik alleen At War With Satan van Venom. En dat is niet hun beste nummer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

Punkrocker schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Van zulke lange nummers ken ik alleen At War With Satan van Venom. En dat is niet hun beste nummer...
Neen, dat is zeker niet hun beste. Mijn record was altijd Wring That neck van Deep Purple. Op die Scandinavian Nights plaat. 32 minuten 😏

Maar dat was vooral omdat ze er geen einde aan konden maken.

De kortste liedjes staan toch op die Sore throat plaat, 9999 op kant a en eentje op b. Ofzo.

☠️😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Lange nummers kunnen goed zijn, maar dan heb je wel een goede componist nodig die een nummer zolang interessant kan houden. Niet alle bands kunnen dat. Ik vind dit persoonlijk een geweldig nummer van 20 minuten lang:

Epica kan ook prima lange nummers schrijven. Kingdom of heaven deel 1, 2 en 3 zijn alle 3 meesterwerken van ieder +- 13 minuten lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 23:59
Die van Nightwish is inderdaad erg goed, zeker met die monoloog van Richard Dawson erin.

De lange nummers van Dream Theater vind ik ook altijd erg goed (vooral die met Mike1 zoals In the presence of enemies, Octavarium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
Pat911 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:26:
Die van Nightwish is inderdaad erg goed, zeker met die monoloog van Richard Dawson erin.

De lange nummers van Dream Theater vind ik ook altijd erg goed (vooral die met Mike1 zoals In the presence of enemies, Octavarium).
Dream Theater zekers, voor mij springt A Change of Seasons dan naar boven. En Six Degrees is eigenlijk ook gewoon een nummer.

In stoner/doom genre zijn de nummers ook vaak lang, maar dan gaat het meestal om de herhaling. Qua compositie en emotie die erin zit, dan is YOB voor mij echt de top. Deze bijvoorbeeld:

Zeker als je weet dat dit nummer is geschreven nadat de zanger/gitarist aan de dood is ontsnapt na hevige diverticulitis met complicaties, raakt het nog net wat meer. Althans bij mij :)

en koning van lange nummers moet toch wel Sleep - Dopesmoker zijn:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
Lamith schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:47:
[...]
Dream Theater zekers, voor mij springt A Change of Seasons dan naar boven. En Six Degrees is eigenlijk ook gewoon een nummer.
Hoe kon ik ACOS vergeten..... aaargh.

Die andere nummers ga ik op een rustig moment eens beluisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

In het kader van lange doch toffe nummers heb ik deze nog als tip:

Volgens mij is het niet helemaal metal, maar ik verwacht dat dit alsnog bij veel mensen lekker in 't pulletje valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 07-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Op de één of andere manier zit ik altijd te kutten met het invoegen van YouTube-links en dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
Klauwhamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:47:

[YouTube: Icarus]

Volgens mij is het niet helemaal metal, maar ik verwacht dat dit alsnog bij veel mensen lekker in 't pulletje valt.
Monkey3 altijd goed!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Klauwhamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:47:

[YouTube: Icarus]

Laatst mijn zoon van 10 meegenomen naar Monkey3 in Willem Twee. Één van zijn favoriete bands.
Aan het einde van het concert vinyl gescoord en laten ondertekenen door alle bandleden. En hij kreeg nog een shirt in zijn handen geduwd van de gitarist.
Nog veel te groot, maar het is zijn favoriete slaapshirt

O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Pat911 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:26:
Noem je ook even een band op, de progressive metal pioniers, echt geweldig. Al sinds jaar en dag groot fan.
Nieuwe album met Mike Portnoy komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dhrax schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:39:
[...]

Noem je ook even een band op, de progressive metal pioniers, echt geweldig. Al sinds jaar en dag groot fan.
Nieuwe album met Mike Portnoy komt eraan!
Moet wel zeggen dat ik LaBrie slecht trek als zanger. Op de CD vind ik het vaak al tenenkrommend maar live is het helemaal huilen met de pet op. Ook vind ik de teksten vaak ook knullig, op een storende manier. The Count is én lang én instrumentaal best tof, maar LaBrie en de songtekst.. Fuck me.

Gelukkig is er ook nog Liquid Tension Experiment ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jelte schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

Laatst mijn zoon van 10 meegenomen naar Monkey3 in Willem Twee. Één van zijn favoriete bands.
Aan het einde van het concert vinyl gescoord en laten ondertekenen door alle bandleden. En hij kreeg nog een shirt in zijn handen geduwd van de gitarist.
Nog veel te groot, maar het is zijn favoriete slaapshirt

O+
Ik was even in de war met Willem Twee; in Arnhem heb je de Willemeen en dat is een venue waar ik wel eens kwam toen ik nog nog was en in die buurt woonde. Daar heb ik ooit nog eens Within Temptation gezien voor drie man en 'n halve paardenkop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Klauwhamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:00:
[...]

Ik was even in de war met Willem Twee; in Arnhem heb je de Willemeen en dat is een venue waar ik wel eens kwam toen ik nog nog was en in die buurt woonde. Daar heb ik ooit nog eens Within Temptation gezien voor drie man en 'n halve paardenkop.
Dat is echt een metalhol. Was er laatst met Primordial.

Willem Twee is Den Bosch. Al genoeg goede concerten daar gezien. Waaronder Oceansize voor het eerst (er zouden nog vele volgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Klauwhamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:57:
[...]

Moet wel zeggen dat ik LaBrie slecht trek als zanger. Op de CD vind ik het vaak al tenenkrommend maar live is het helemaal huilen met de pet op. Ook vind ik de teksten vaak ook knullig, op een storende manier. The Count is én lang én instrumentaal best tof, maar LaBrie en de songtekst.. Fuck me.

Gelukkig is er ook nog Liquid Tension Experiment ;)
Deels eens hoor, live is het veelal niet best. Iets wat mij persoonlijk ook weerhoud om ze live te zien. De band is echt waanzinnig, instrument beheersing tot en met. Labrie komt niet meer mee met dat niveau. Hoewel zijn stem na zijn voedselinfectie (eind jaren 90?) al langzaam aan minder is geworden. Op albums vind ik hem doorgaans wel heel erg goed.

LTE ook erg tof inderdaad, kan erg genieten van instrumentale muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nog bezoekers van Soul Crusher dit weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

[...]

W2, prachtig. Sonata Arctica rond 2006, met in het voorprogramma een grappig actje, iets van Sabaton ofzo 8)

Grappig hoe die dingen kunnen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Dhrax schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Deels eens hoor, live is het veelal niet best. Iets wat mij persoonlijk ook weerhoud om ze live te zien. De band is echt waanzinnig, instrument beheersing tot en met. Labrie komt niet meer mee met dat niveau. Hoewel zijn stem na zijn voedselinfectie (eind jaren 90?) al langzaam aan minder is geworden. Op albums vind ik hem doorgaans wel heel erg goed.

LTE ook erg tof inderdaad, kan erg genieten van instrumentale muziek.
LTE is inderdaad ook erg goed, hoewel grotendeels dezelfde artiesten toch een ander geluid (hoewel je natuurlijk wel dingetjes van de een bij de ander hoort en andersom).

Laatste keer live in Afas vond ik Labrie ook echt tenenkrommend. Daar ga ik dus echt niet meer heen. Ik snap de loyaliteit van de band wel, maar wat zou ik ze graag willen horen met een goede livezanger.

Zijn soloalbums vind ik ook wel erg gaaf, zeker Elements of Persuasion.
in Arnhem heb je de Willemeen en dat is een venue waar ik wel eens kwam toen ik nog nog was en in die buurt woonde. Daar heb ik ooit nog eens Within Temptation gezien voor drie man en 'n halve paardenkop.
Ben ik 1 keer geweest voor Kristoffer Gildenlow (duidelijk geen metal, maar heerlijke eeeuh, ja, hoe moet je dat eigenlijk noemen). Waren nog geen 10 mensen en dat vind ik dan altijd wel sneu voor een artiest. Zeker zo'n aardige man als Kristoffer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://media.plus.rtl.de/music-deezer/artist/d0c76ace1602d4a7e4d1276a28c5d5a6/256x256-000000-80-0-0.jpg?tr=f-auto,w-256

Waren er nog Tweakers afgelopen zondag bij SepticFlesh? in Hengeloooooo *O*

Wat een kneiterlang programma man, sodeju....al bijna anderalf uur in de wagen naar de Qpark.....wel mooi op tijd ondanks al die wegwerkzaamheden op de A1 en rond 18:50 in de zaal, jammer genoeg was het balkon niet open dus een plekje aan de bar ge-arresteerd met prima zicht én een cola-tje.

1900 uur ging het los met Scar of The Sun, gevolgd door Oceans en als laatste Equilibrium.......leuke mix van metal, huppeldepupcore en een rondje Vikingmetal (dat laatste is not my cup of tea).

SepticFlesh was gewoon goed, het orkestrale wat kenmerkend is voor hun werk staat natuurlijk op backingtracks maar goed.....dat is tegenwoordig gemeengoed zo'n beetje.

Vooral wat nieuwer werk maar ook wat klassiekers mochten niet ontbreken. Lekker strakke performance door een paar bevlogen artiesten. De band had het duidelijk naar de zin.
Gaaf ze eindelijk eens live te zien spelen :) .

Ruim 4,5 uur muziek zo'n beetje dus een hoop waar voor mijn geld _O-

Next stop : Rotting Christ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klauwhamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:50:
Op de één of andere manier zit ik altijd te kutten met het invoegen van YouTube-links en dit forum.
Samen komen we er wel, klauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Qua lange tracks doet 'Sleep' , met de track 'dopesmoker' à 64 minuten of zoiets ook zijn best.
https://g.co/kgs/WzHz3tt
https://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_and_Dopesmoker

Hij stond een keer in de Zwaarste Lijst en toe hebben ze het nieuws moeten uitstellen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Fraggert schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:28:
[Afbeelding]

SepticFlesh was gewoon goed, het orkestrale wat kenmerkend is voor hun werk staat natuurlijk op backingtracks maar goed.....dat is tegenwoordig gemeengoed zo'n beetje.
Het zijn ook wel Projecten hoor, zoiets organiseren met een voltallig orkest :D Ik snap dan wel dat je vaak moet terugvallen op backing tracks.

Speaking of which; Wings of Pegasus heeft een akelig interessant en goed kanaal waarin vocal analyses worden gedaan, ten aanzien van autotune, pitch corrections, en backing tracks. Heeft met metal niet zoveel te maken verder maar het is wel vanuit technisch oogpunt interessant om te zien. Zijn Lenny Kravitz-analyse laat mooi zien hoe gehaaid "de industrie" is tegenwoordig met live optredens en verdoezelen van het gebruik van backing tracks (met lead vocals huhu). Ook hoe platenmaatschappijen releases nadien 'oppoetsen' waar dat volstrekt overbodig is en zelfs meer kwaad dan goed doet. Enfin, enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Snap ik ook volkomen hoor.........een heel orkest is tot daar aan toe maar SF gebruikt nogal wat snaren en koper in hun werk......Cradle Of Filth heeft gewoon een toetsenist mee altijd.

Al tover je een trompet live digitaal tevoorschijn, het zal mij aan me reet roesten maar die backingtracks klinken gewoon behoorlijk "separaat". ik vind het wat moeilijk te omschrijven maar je snapt hem denk ik wel :)

Ik vind die concerten op youtube wel altijd nextlevel hoor, als een (metal)-band met een compleet orkest (en soms zelfs met ook nog een koor) hun werk live speelt.
Ik weet niet of Metallica daarmee begon (Symphony and Metallica) maar ook SepticFlesh, Dimmu Borgir en anderen zijn wel te vinden.

Sowieso ben ik wel te porren voor een riedeltje metal waar wat viool/piano/koper in zit. Dat begin bij mij zo'n beetje met My Dying Bride en (natuurlijk) Type O Negative.

Leuke tip van die Wings of Pegasus, altijd leuk om 's avonds even te kijken voor het tukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Fraggert schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:10:
Snap ik ook volkomen hoor.........een heel orkest is tot daar aan toe maar SF gebruikt nogal wat snaren en koper in hun werk......Cradle Of Filth heeft gewoon een toetsenist mee altijd.

Al tover je een trompet live digitaal tevoorschijn, het zal mij aan me reet roesten maar die backingtracks klinken gewoon behoorlijk "separaat". ik vind het wat moeilijk te omschrijven maar je snapt hem denk ik wel :)

Ik vind die concerten op youtube wel altijd nextlevel hoor, als een (metal)-band met een compleet orkest (en soms zelfs met ook nog een koor) hun werk live speelt.
Ik weet niet of Metallica daarmee begon (Symphony and Metallica) maar ook SepticFlesh, Dimmu Borgir en anderen zijn wel te vinden.
Ja, zeker. Moet wel zeggen dat ik S&M echt een trede lager vind staan dan SF en DB.
Fraggert schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:10:Sowieso ben ik wel te porren voor een riedeltje metal waar wat viool/piano/koper in zit. Dat begin bij mij zo'n beetje met My Dying Bride en (natuurlijk) Type O Negative.
Ik ga daar ook vrij goed op. Haggard en Virgin Black schieten mij zo binnen en ik weet dat Paradise Lost en Devin Townsend ook dingen met een voltallig orkest live gedaan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
Metallica kwam in 1999 zo'n 30 jaar achter Deep Purple aan.
In 1969 kwam Deep Purple al met het live uitgevoerde Concerto for Group and Orchestra. En ook later traden ze wel op met orkesten.
Met Rainbow bracht Ritchie Blackmore ook nog Difficult to cure uit, wat eigenlijk gewoon Beethovens negende symfonie is.

En Apocalyptica is natuurlijk ook begonnen als een Metallica coverband, maar dan enkel met cello's ergens midden jaren '90.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik zit hier Paradise Lost's Symphony for the Lost te luisteren maar ik had mentaal verdrongen hoe kut Nick Holmes z'n live zang is. Jezus christus wat een gejengel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Klauwhamer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:37:
Ik zit hier Paradise Lost's Symphony for the Lost te luisteren maar ik had mentaal verdrongen hoe kut Nick Holmes z'n live zang is. Jezus christus wat een gejengel.
In Bloodbath vind ik em nog aardig te pruimen, maar hij haalt t daar niet bij zn voorgangers.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klauwhamer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Ja, zeker. Moet wel zeggen dat ik S&M echt een trede lager vind staan dan SF en DB.

[...]

Ik ga daar ook vrij goed op. Haggard en Virgin Black schieten mij zo binnen en ik weet dat Paradise Lost en Devin Townsend ook dingen met een voltallig orkest live gedaan hebben.
Eensch.

Meneer Townsend is niet echt mijn ding, PL daarentegen schurkt meer tegen wat van mijn favo's, die zal ik eens opzoeken.
Pat911 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Metallica kwam in 1999 zo'n 30 jaar achter Deep Purple aan.
In 1969 kwam Deep Purple al met het live uitgevoerde Concerto for Group and Orchestra. En ook later traden ze wel op met orkesten.
Met Rainbow bracht Ritchie Blackmore ook nog Difficult to cure uit, wat eigenlijk gewoon Beethovens negende symfonie is.

En Apocalyptica is natuurlijk ook begonnen als een Metallica coverband, maar dan enkel met cello's ergens midden jaren '90.
Ze waren ook zeker niet de eerste, dat geloof ik graag, maar Metallica was al wel wat meer mainstream bij een breed publiek.

Apocalyptica ken ik inderdaad, wist niet dat die zo waren begonnen, das grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Klauwhamer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:37:
Ik vond de eerste lp (Lost Paradise) geweldig maar daarna klonk hij in mijn oren als een mislukte James Hetfield...
Toen ben ik ze uit het oor en oog verloren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Punkrocker schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Ik vond de eerste lp (Lost Paradise) geweldig maar daarna klonk hij in mijn oren als een mislukte James Hetfield...
Paradise Lost is wel een van mijn favoriete doom bands. Gregory Mackintosh (de lead guitar) vind ik een van de fijnste gitaristen ooit met zielverplinterende solo's en melodieën. Veel albums helemaal stukgedraaid, maar ook een paar links laten liggen. Soit.

In de categorie doomnomnom:

Alleen dus ja, eh, jammer dat Holmes live niets kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online

Sowieso ben ik wel te porren voor een riedeltje metal waar wat viool/piano/koper in zit. Dat begin bij mij zo'n beetje met My Dying Bride en (natuurlijk) Type O Negative.

Leuke tip van die Wings of Pegasus, altijd leuk om 's avonds even te kijken voor het tukje.
Epica laatst nog, en 10 jaar terug ook.
Rhapsody of Fire (eindelijk) ook binnenkort :D

Had gisteren ook stukje van DT gezien (kwam hier te sprake over labrie), en pakte ook een nummer met een strijkgedeelte er tussen, weet niet wat ze daar deden, want ik hoorde ze niet. XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klauwhamer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:22:
[...]

Paradise Lost is wel een van mijn favoriete doom bands. Gregory Mackintosh (de lead guitar) vind ik een van de fijnste gitaristen ooit met zielverplinterende solo's en melodieën. Veel albums helemaal stukgedraaid, maar ook een paar links laten liggen. Soit.

In de categorie doomnomnom:
[YouTube: PARADISE LOST - Beneath Broken Earth (OFFICIAL VIDEO)]

Alleen dus ja, eh, jammer dat Holmes live niets kan.
Mackintosh zingt Holmes er tegenwoordig vierkant uit. Zie Vallenfyre (RIP) en Strigoi ;) Sowieso is Vallenfyre zo'n beetje wat Paradise Lost zou zijn als ze de stijl van Lost Paradise hadden voortgezet in de moderne tijd. (En Hamish heeft natuurlijk ook z'n gitaarsporen in de doooooom wel verdiend)

[YouTube: Vallenfyre - Aghast]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Renegade666 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:05:
Had gisteren ook stukje van DT gezien (kwam hier te sprake over labrie), en pakte ook een nummer met een strijkgedeelte er tussen, weet niet wat ze daar deden, want ik hoorde ze niet. XD
Ik denk Illumination theory. Geweldig nummer, met inderdaad een stuk klassiek zonder DT zelf. In de basis door Rudess en Petrucci gemaakt en door de dirigent aangepast voor de strijkers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vanavond Rotting Christ in Tivoli *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Pat911 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Ik denk Illumination theory. Geweldig nummer, met inderdaad een stuk klassiek zonder DT zelf. In de basis door Rudess en Petrucci gemaakt en door de dirigent aangepast voor de strijkers.
Nee, was deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
@Renegade666
Aaah, nu snap ik je. Je hoorde het orkest niet. Dat had inderdaad wel wat meer volume in de mix mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Eigenlijk hoort deze ook in het rijtje thuis.

YouTube: Entombed-Chief Rebel Angel (Live)

Entombed, Chief Rebel Angel, Maar dan anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Fraggert schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:22:
Vanavond Rotting Christ in Tivoli *O*
Enjoy! Ik kan er niet bij zijn dus hoor achteraf wel hoe het was.

Laatste album staat met enige regelmaat op hier. Lekker spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YuriV
  • Laatst online: 12:22
Punkrocker schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Dat is wel vrij kort door de bocht, Holmes begon een soort van te zingen op het 4e studio album (Icon). Daarvoor was het toch hoofdzakelijk grunt. Vanaf het 5e studio album (Draconian Times) was de grunt eigenlijk wel volledig overboord en vanaf het 6e studio album (One Second) ging ook de metal vrijwel geheel overboord en werd het meer een keyboard georiënteerde band. Dat hebben ze 3 studio albums volgehouden en daarna is langzaam de metal weer teruggekomen. Weer wat albums later is de grunt ook weer een (klein) beetje teruggekomen, al lijkt het er wel op dat Holmes het grunten een beetje verleerd is :'(

Zo maar weer Gothic op de platenspeler leggen _/-\o_

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

YuriV schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:02:
[...]

Dat is wel vrij kort door de bocht, Holmes begon een soort van te zingen op het 4e studio album (Icon). Daarvoor was het toch hoofdzakelijk grunt. Vanaf het 5e studio album (Draconian Times) was de grunt eigenlijk wel volledig overboord en vanaf het 6e studio album (One Second) ging ook de metal vrijwel geheel overboord en werd het meer een keyboard georiënteerde band. Dat hebben ze 3 studio albums volgehouden en daarna is langzaam de metal weer teruggekomen. Weer wat albums later is de grunt ook weer een (klein) beetje teruggekomen, al lijkt het er wel op dat Holmes het grunten een beetje verleerd is :'(

Zo maar weer Gothic op de platenspeler leggen _/-\o_
Je hebt gelijk. Ik ben blijven hangen bij de eerste.
Ik zal de rest ook een kans geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Lamith schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:47:
In stoner/doom genre zijn de nummers ook vaak lang, maar dan gaat het meestal om de herhaling. Qua compositie en emotie die erin zit, dan is YOB voor mij echt de top.
Bedankt voor deze tip, mooie muziek, herhaling maar wel met een mooie opbouw.
Muzikaal moest ik soms even denken aan Monomyth, maar het is al weer een tijdje geleden dat ik die heb gehoord.
en koning van lange nummers moet toch wel Sleep - Dopesmoker zijn:
Deze laat ik even aan me voorbij gaan. Wel erg eentonig en de zang trek ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Khaine schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:15:
[...]

Enjoy! Ik kan er niet bij zijn dus hoor achteraf wel hoe het was.

Laatste album staat met enige regelmaat op hier. Lekker spul.
alstublieft ;)

Heerlijke show van RC, die gasten hadden er echt dik zin aan _/-\o_ d:)b

In het voorprogramma Seth.......blackmetal.....een soort franse Behemoth Light compleet met uitdossing. Helaas waren de vocals prut, niet zo zeer door de zanger maar het geluid.
Dat werdt gelukkig beter bij Borknagar uit Zweden.....gezellige bende Vikingen.
Prima appetizers voor de maincourse verder.

Bij RC was het geluid gelukkig goed, hoewel ik vond dat de vocals zeker niet overhielden om het maar even zo te stellen. Al met al weer dik genoten en RC gaat echt in de herhaling als ze weer in Nederland zijn :Y

Cattle Decapitation, SepticFlesh en Rotting Christ.......leuk die nu eens live gezien te hebben :)

Volgende halte : Solstafir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Fraggert schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

alstublieft ;)

[YouTube: Rotting Christ , Like father, like son. Utrecht Tivoli 9 oct. 2024]

Heerlijke show van RC, die gasten hadden er echt dik zin aan _/-\o_ d:)b

In het voorprogramma Seth.......blackmetal.....een soort franse Behemoth Light compleet met uitdossing. Helaas waren de vocals prut, niet zo zeer door de zanger maar het geluid.
Dat werdt gelukkig beter bij Borknagar uit Zweden.....gezellige bende Vikingen.
Prima appetizers voor de maincourse verder.

Bij RC was het geluid gelukkig goed, hoewel ik vond dat de vocals zeker niet overhielden om het maar even zo te stellen. Al met al weer dik genoten en RC gaat echt in de herhaling als ze weer in Nederland zijn :Y

Cattle Decapitation, SepticFlesh en Rotting Christ.......leuk die nu eens live gezien te hebben :)

Volgende halte : Solstafir
Thnx! Klinkt als een goede avond :D

RC heeft ook veel meezing materiaal en beste catchy chorussen. Cattle Decap staat ook nog op mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Borknagar is een van mijn favoriete bands met een weergaloze lineups. Baard, Garm, ICS Vortex, Vintersorg.. Man, man. Smullen.

Trouwens, Baard Kolstad zit ook in Leprous, een waanzinnige progrockmetal-band. Buitengewoon smakelijk en verfrissend.

[ Voor 9% gewijzigd door Klauwhamer op 11-10-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Oh en over Vortex gesproken, Arcturus is awesome waarin hij schittert (en Hellhammer trouwens ook).

Nou, veel plezier met deze drie snoepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat was een lekkere bak tering herrie op Soul Crusher ;)

Met Dvne, Coilguns, Hippottaktor en Five the Hierophant als hoogtepunten. En Zeal & Ardor als waardige afsluiter.

De grootste teringberrie kwam van de dames Lana Del Rabiës en Pharmakon. Nondeju.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 13-10-2024 01:44 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste