Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MsD schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Oh, dan ben ik al lam, gelukkig maar 🤪☠️
Klinkt als een win-win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Promobitch voor een oude lieveling van mij: The Deliverance of the Fall van Dekadent (link gaat naar Spotify).

Atmosferische black/doom, groots, en melancholisch. Het is een album dat eigenlijk van begin tot eind geluisterd moet worden, maar als je een sneak preview wil, is A Cry of Revolt de track om te luisteren.

Volgens mij zijn de vocals ook een stuk beter te hachelen voor de mensen die moeite hadden met Ellende ;)

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoanV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:22
Ik vond de vocals van Ellende prima te hachelen (goede aanbeveling!)
Maar ik zou niet zo snel stellen dat dit veel beter is voor de mensen die dat niks vonden 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Beter laat dan nooit......maar here we go.

Dinsdag 25/6 de Britten van Cradle of Filth en van eigen bodem The Monolith DeathCult.

Waar eigenlijk eerder dus de duitse Mimi Barks in het voorprogramma stond van CoF las ik hier dus ineens dat TMDC de spits mocht afbijten in Tivoli.

Supergoeie set neergezet door neerlands trots......klonk als een klok en de humor zat er goed in, lekker ontspannen. Publiek had er ook aardig zin in.
Helemaal hilarisch was de publieksparticipatie..in de vorm van een vrijwillige dame die op het podium getrokken werdt en een koebel in haar handen kreeg gedrukt.....volgens mij heeft ze nu nog spierpijn :+

Ook het afscheidswoord was onmiskenbaar Hollandsch: "Doei".

Onderaan de streep....goeie show gasten _/-\o_ d:)b

Ik heb wel nog even jullie hulp nodig.........ik twijfel nog steeds een beetje of we hier ge-catfished worden door @TMDC .......is hij legit bandmember,,,,,,,of een 14-jarige met een onverwacht goede muzieksmaak die hier op Tweakers rondwaart :P ;)

Dus......spot de tech-nerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0IhKsn7HRgy7qoEfl_HwbfS-dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBqwW4k05n2FBW1riR6ZQGHW.jpg?f=fotoalbum_large

CoF zette verder een lekkere show neer, pas bij het terugkijken van wat videos die ik had gemaakt voor de familie-app, merkte ik dat mijn otoplastieken best een stuk bereik van Dani Filth wegfilterde -O- .
Al aan het begin leek het sowieso dat hij ook wat gerommel had met zijn mic en dat verbeterde nadat hij bij zijn (vermoed ik) geluidsman langsging naast het podium.

Zeker na het intermezzo, waarbij de band even van het podium ging, speelde Cradle een stuk saamhoriger leek het wel.
Ook met zijn allen nog even gezongen, compleet met taart op het podium, voor de jarige toetseniste/zangeres *O*...

Anyway......het was echt supergaaf om CoF live te zien spelen.

Woensdag 26/6 BodyCount - Ice-T

In ons (Fraggert gaat meestal met Fraggert-broertje) favoriete Paradiso was het de beurt aan Bodycount.

In de wachtrij pal voor de deuren in hartje Amsterdam merkte er ineens iemand op : He, daar loopt 'ie". En ja hoor...aan de overkant van de straat liep Ice-T met vrouw en dochter....haast onherkenbaar achter enorme tassen van de Bijenkorf er wat andere winkels :+ ...

Het voorprogramma werdt verzorgd door het duitse Slope.......lekker opwarmertje......hardcorepunk (als ik het goed heb...ik ben niet zo van de labels))....beetje Dog Eat Dog na een paar espresso's teveel ;) ....niks mis mee :)

BodyCount was geweldig....Ice-T kan er schijnbaar nog wel eens voor kiezen wat halfbakken mee te doen maar niets was hier minder waar. Dikke show......superstrakke set en topmuziek.
Oud werk, nieuw werk...alles passeerde de revue......en ook het beruchte Cop Killer mocht hier in Nederland niet ontbreken. Als we X (Twitter) mogen geloven dan heeft Ice-T in elk geval een topavond beleeft.

Fenomenaal goed gewoon d:)b

Bij ons staan verder op de agenda ....Nick Cave en Rotting Christ.....maar eens zien wat er verder nog aan kaartjes te regelen valt.......we gaan met veel plezier naar zulke concerten toe samen.
Ik zag dat in Leeuwarden de Nieuw-Zeelanders van Ulcerate op het podium staan…...dat klonk ook wel erg lekker.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klauwhamer schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:27:
Promobitch voor een oude lieveling van mij: The Deliverance of the Fall van Dekadent (link gaat naar Spotify).

[YouTube: Dekadent - The Deliverance of the Fall (2008) Full Album]

Atmosferische black/doom, groots, en melancholisch. Het is een album dat eigenlijk van begin tot eind geluisterd moet worden, maar als je een sneak preview wil, is A Cry of Revolt de track om te luisteren.

Volgens mij zijn de vocals ook een stuk beter te hachelen voor de mensen die moeite hadden met Ellende ;)
Thanks, deze gaat op de lijst d:)b ....hoop collega's weer in de kantoortuin...donderdag schijnen er hier wat mensen het nodig te vinden om een gezamelijke kantoordag te houden voor de onderlinge verbinding..doe dat eens lekker thuis via Zoom :P :+

ik hou wel van die albums die 1 geheel vormen.....mijn huidige favo wat dat betreft:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TMDC schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Ik denk dat we maar zwemvesten en regenjassen moeten gaan verkopen bij de merch... En cowbells!
gotta have more cowbell! :P

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 04-07-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:03
Is Floor Jansen nog metal? In ieder geval gisteravond gezien in Royal Park. Mooie setting, gemêleerd publiek (met dank aan Beste zangers) en een geweldig optreden. Wat een stem heeft ze toch.

Voorprogramma was Anneke, ook welbekend hier natuuriljk. Wel leuk, maar ook wat eentonig met alleen een acoustische gitaar en af en toe een drumtrack erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:31
Haar solo werk kun je wat mij betreft geen metal noemen. Neemt niet weg dat het weer een geweldige show was gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Met zelfs een Marcel Fisser die als hij de eerste solo van de avond wil spelen, te ver naar voren loopt en zijn snoer uit de gitaar trekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Pat911 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:47:
Is Floor Jansen nog metal? In ieder geval gisteravond gezien in Royal Park. Mooie setting, gemêleerd publiek (met dank aan Beste zangers) en een geweldig optreden. Wat een stem heeft ze toch.

Voorprogramma was Anneke, ook welbekend hier natuuriljk. Wel leuk, maar ook wat eentonig met alleen een acoustische gitaar en af en toe een drumtrack erbij.
Ik denk dat Floor Jansen vooral Floor Jansen is. Dat klinkt natuurlijk vreselijk wanstaltig en triggert bij velen instant vlekken in de nek (en meestal terecht) maar zij is wel een uitzondering waarbij het correct is. Ze kan álles en doet ook alles. Hetzelfde geldt trouwens voor Anneke van Giersbergen (en de meeste andere muzikanten (al dan niet ooit) gelieerd aan Arjen Lucassen).

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Fraggert schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Thanks, deze gaat op de lijst d:)b ....hoop collega's weer in de kantoortuin...donderdag schijnen er hier wat mensen het nodig te vinden om een gezamelijke kantoordag te houden voor de onderlinge verbinding..doe dat eens lekker thuis via Zoom :P :+

ik hou wel van die albums die 1 geheel vormen.....mijn huidige favo wat dat betreft:

[YouTube: Mephorash - Shem Ha Mephorash (Full Album)]
Deze ga ik nu opleggen, ik kan mij wel wat autopiloot-werk veroorloven de rest van de middag en met meer aandacht luisteren terwijl ik werk :D

edit: Ik kan na anderhalve track al verklappen dat dit he-le-maal in mijn straatje zit. Formidabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Klauwhamer op 05-07-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:30
olof schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:57:
Haar solo werk kun je wat mij betreft geen metal noemen. Neemt niet weg dat het weer een geweldige show was gisteren.
Alles waar Jørn Viggo Lofstad op speelt kwalificeert in mijn optiek, zelfs wanneer Northward meer neigt naar hard rock dan heavy metal. Genoeg gitaarwerk wat ook gewoon op heavy metal platen te horen is (het oudere Jorn werk. Andere Jorn)

Op de laatste tour kwam het allemaal wel wat minder uit de verf helaas, wat lag aan een combinatie van band, setting en setlist. Heb er wel van genoten en leuk te zien dat ze dezelfde tour nog van een toegift voorziet voor de fans.

Mijn grootste domper is dat ze van After Forever niks van de oude albums deden, enkel nieuw werk :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42
Klauwhamer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:53:
Ik denk dat Floor Jansen vooral Floor Jansen is. Dat klinkt natuurlijk vreselijk wanstaltig en triggert bij velen instant vlekken in de nek (en meestal terecht) maar zij is wel een uitzondering waarbij het correct is. Ze kan álles en doet ook alles. Hetzelfde geldt trouwens voor Anneke van Giersbergen (en de meeste andere muzikanten (al dan niet ooit) gelieerd aan Arjen Lucassen).
En dat alles met gradaties. Ik ken Anneke al vanaf het eerste begin bij The Gathering en dat was destijds echt iets nieuws. Zij heeft veel gedaan voor vrouwen in de metalscene en hoewel ze tegenwoordig vaak heel lieve rustige dingen doet, heb ik haar nog steeds vrij hoog zitten.

En het zal wel een smaakkwestie zijn, maar ik kan met Floor Jansen niet zo veel. Die heeft het belting uit de musicalscene meegenomen naar de female fronted metal en daarvan krijg ik inderdaad vlekken in mijn nek. Maar iedereen heeft duidelijk een andere smaak.

Smaken kunnen zelfs goed verschillen binnen genres. Want ik houd wel van serieuze prog-rock, zelfs als het van die uiterst non-progressieve conservatieve gebaande-paden-prog is. Denk aan Transatlantic. Maar dat semi-epische fantasygezever van Arjen Lucassen, dat trek ik dus echt voor geen ene meter. Of dus: vlekken in de nek.

Eigenlijk jammer, want ook ik moet toegeven dat het echt een vakman is.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

Na Graspop, Hellfest,... naderen de Duitse festivals. Na vele jaren aan Wacken gedaan hebben, kijk ik weer uit naar Summer Breeze.

De vorige keer leerde ik Duitse bands zoals Kanonenfieber kennen. Het was begonnen als een grap, niemand dacht dat je op basis van WOI-soldatenbrieven een metalband kon oprichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
@dreamscape Gelukkig is er voor elk wat wils. Ik hou van zowel Transatlantic, maar ook die over the top bombastische space/folk/heavy-metal opera's van Ayeron.
Naast metal vind ik musicals ook leuk, dus Floor Jansen vind ik ook geweldig. Zou toch wat zijn als zij eens in een musical zou mogen meedoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:15

MsD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6PvAhFh1W86OP1Af41-JLb4YaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6LEuoYYk0ibsCcdrCDprVLn.jpg?f=fotoalbum_large

Hier dan. @TMDC 🤘☠️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoanV
Ook hier, goede show jongens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 17-09 22:32

Khaine

Python liefhebber

rapture schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 04:20:
Na Graspop, Hellfest,... naderen de Duitse festivals. Na vele jaren aan Wacken gedaan hebben, kijk ik weer uit naar Summer Breeze.

De vorige keer leerde ik Duitse bands zoals Kanonenfieber kennen. Het was begonnen als een grap, niemand dacht dat je op basis van WOI-soldatenbrieven een metalband kon oprichten.

[YouTube: Kanonenfieber - Hellfest 2024 - ARTE Concert]
Die moet ik dan ook maar eens checken. Zelf ben ik wel gecharmeerd van 1914:

Komen uit het Oostblok geloof ik.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:49

Punkrocker

Mostly harmless

Khaine schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:56:
[...]

[YouTube: 1914 - ...And a Cross Now Marks His Place ft. Nick Holmes (Official Lyric Video) | Napalm Records]

Oekraïne.
Thnx voor de tip!

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vader zojuist in Doornroosje was best wel vet. Heerlijk gepit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klauwhamer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:54:
[...]

Deze ga ik nu opleggen, ik kan mij wel wat autopiloot-werk veroorloven de rest van de middag en met meer aandacht luisteren terwijl ik werk :D

edit: Ik kan na anderhalve track al verklappen dat dit he-le-maal in mijn straatje zit. Formidabel.
ik was hier gewoon helemaal ondersteboven van d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klauwhamer schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:02:
In de categorie 'warm aanbevolen': het album Todbringer van Ellende. Ik heb deze atmosferische blackmetal recent ontdekt en het is een verrukkelijke plaat. Uitmuntend geschreven, fijne produktie. Soms heb je zo'n album dat meteen 'klikt' en dit is er voor mij zo één.

[YouTube: Ellende - Todbringer (Full Album)]

https://open.spotify.com/...si=d9OFX3wBTaqMV1D6cyxfTg
Ja, goud! _/-\o_ Fantastisch dit d:)b

Ik vind Shem He Mephorash een streepje voor hebben omdat ik die persoonlijk een stukje orchestraler vind, maar deze Todbringer is echt een heerlijke plaat hoor *O*

favo track: Scherben :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoanV
YouTube: AMENRA "A Solitary Reign" (official videoclip)
Ik zie dat Amenra wel vaker is benoemd in deze thread, maar wil het toch benadrukken :D
Aantal topbands gezien op pitfest, maar deze jongens waren echt onwerkelijk.

Hatebreed op de mainstage, een andere band tussendoor op een andere stage en daarna Amenra.

Hatebreed prima pit, eigenlijk teveel crowdsurfers voor zo'n relatief klein festival (bekende was vrijwilliger op beveiliging, was op z'n arm aan het turven voor ieder opgevangen persoon, arm stond vrij vol natijd :)), prachtig

Amenra had mensen aan het huilen, ik had kippenvel te headbanging met mijn ogen dicht.
Contrast had niet groter kunnen zijn, geweldig.

P.S. @TMDC Ik was als klein mannetje wel een beetje teleurgesteld dat jullie beste shirt naar mijn smaak (houd wel van "relatief" sociaal acceptabele merch) niet in maat S beschikbaar was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
RoanV schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:51:
Ik zie dat Amenra wel vaker is benoemd in deze thread, maar wil het toch benadrukken :D

Hatebreed op de mainstage, een andere band tussendoor op een andere stage en daarna Amenra.

Hatebreed prima pit, eigenlijk teveel crowdsurfers voor zo'n relatief klein festival (bekende was vrijwilliger op beveiliging, was op z'n arm aan het turven voor ieder opgevangen persoon, arm stond vrij vol natijd :)), prachtig

Amenra had mensen aan het huilen, ik had kippenvel te headbanging met mijn ogen dicht.

P.S. @TMDC Ik was als klein mannetje wel een beetje teleurgesteld dat jullie beste shirt naar mijn smaak (houd wel van "relatief" sociaal acceptabele merch) niet in maat S beschikbaar was :P
Amenra is fantastisch. Probeer ze te bezoeken als ze binnen staan, lekker donker.

Heb ze tijdens corona in het openluchttheater gezien hier in Nijmegen en begin van dit jaar in Paradiso. Beide keren donker, duister, meeslepend en toch altijd hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Jelte schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:07:
Heb ze tijdens corona in het openluchttheater gezien hier in Nijmegen.
Dat was wel echt fenomenaal. Zo'n band die het daglicht niet kan verdragen gewoon buiten in het openluchttheater. Op loopafstand. ;)

Het is trouwens eerder andersom: het daglicht kan Amenra niet verdragen. >:)

Een tijd eerder hebben ze twee concerten na elkaar gedaan. Eerst in de Stevenskerk en de dag erna in Doornroosje. Dat was ook al zo fenomenaal.

Recent heb ik ze nog gezien toen ze in 013 stonden samen met Igorrr. Dat is een heel erg bizarre combinatie van emoties die je dan over je heen krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Dat was wel echt fenomenaal. Zo'n band die het daglicht niet kan verdragen gewoon buiten in het openluchttheater. Op loopafstand. ;)

Het is trouwens eerder andersom: het daglicht kan Amenra niet verdragen. >:)

Een tijd eerder hebben ze twee concerten na elkaar gedaan. Eerst in de Stevenskerk en de dag erna in Doornroosje. Dat was ook al zo fenomenaal.

Recent heb ik ze nog gezien toen ze in 013 stonden samen met Igorrr. Dat is een heel erg bizarre combinatie van emoties die je dan over je heen krijgt. ;)
Owhja, in 013 was ik ook nog. Heel vette combi :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Aanradertje van de dag: Hollenthon - With Vilest of Worms to Dwell

Spotify: klik
Youtube: klik

Wat te verwachten? Beukende en groovende symfonische death met (al dan niet bekende klassieke) melodie en koor. Denk aan Therion, maar dan bruter en beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klauwhamer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:10:

Wat te verwachten? Beukende en groovende symfonsiche death met (al dan niet bekende klassieke) melodie en koor. Denk aan Therion, maar dan bruter en beter.
oooeeewhhhhh,.....weer een Klauwhamer Recommended.....op de agenda voor donderdag d:)b

dan werken hier op kantoor een hele zwik vergunningsverleners samen.......en dat merk je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Beukende en groovende symfonische death met (al dan niet bekende klassieke) melodie en koor. Denk aan Therion, maar dan bruter en beter.
Afgaande op de beschrijving zou ik alleen de muziek mooi moeten vinden, maar hierbij vind ik ook de 'zang' wel lekker. Mooi dat het afgewisseld wordt met wat meer normale zang.
Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:27

Wat te verwachten? Beukende en groovende symfonische death met (al dan niet bekende klassieke) melodie en koor. Denk aan Therion, maar dan bruter en beter.
Bij beukende en groovende metal komen er toch net wat andere geluiden in mijn hoofd 😅 Maar idd, Therion vergelijking on point, alleen niet echt voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Fraggert schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:12:
[...]

oooeeewhhhhh,.....weer een Klauwhamer Recommended.....op de agenda voor donderdag d:)b

dan werken hier op kantoor een hele zwik vergunningsverleners samen.......en dat merk je :+
Ha, dank je! Ik vind het ook tof om via dit topic nieuwe dingen te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53

Ik kan ze al even (z'on 20 jaar :P), maar blijft lekker stukje muziek. Jammer dat ze al heel wat jaren niks meer doen :-(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Renegade666 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Ik kan ze al even (z'on 20 jaar :P), maar blijft lekker stukje muziek. Jammer dat ze al heel wat jaren niks meer doen :-(
Ja jezus voor mij is het inmiddels ook jeugdsentiment. Zelfs mijn borsthaar is al aan het vergrijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Klauwhamer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Ja jezus voor mij is het inmiddels ook jeugdsentiment. Zelfs mijn borsthaar is al aan het vergrijzen.
haha, zo "erg" is het bij mij nog niet, was toen 14 of zo, misschien iets ouder, maar samen met Dimmu Borgir regelmatig op de Mp3 speler :) :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
1349 met wat vieze metaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoanV

Topband _/-\o_
Bedankt maar weer \m/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:41
Ze leveren altijd kwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Jron667 op 14-07-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Klauwhamer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Ik ken ze ook maar ik was toen 34, alleen delen van mijn baardgroei zijn grijs, nog geen grijs hoofdhaar (borsthaar verf ik, hahaha, die twee).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Simone met een 3de singel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 17:51
Het nieuwe album van Arjen Lucassen en Simone Simons kijk ik stiekem toch wel het meest naar uit. De eerste 3 singles zijn allemaal geweldig.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Khaine schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:56:
[...]

[YouTube: 1914 - ...And a Cross Now Marks His Place ft. Nick Holmes (Official Lyric Video) | Napalm Records]

Lviv, Oekraïne.

Eerstvolgende concert in onze regio:
1914 + Nakkeknaekker
wo 21 aug 2024 20:00
Patronaat, Haarlem
RoanV schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:51:

In Paradiso Amsterdam in 2019 nog een keer gezien en daar in een zaal geslapen om de volgende dag terug te rijden.

Met de beelden van een familiegraf zoals dat in Vlaanderen nog kan gebeuren. 100+ jaren geleden gekochte grond en diep genoeg gegraven dat wanneer een Boomer sterft, dan er plek voor de urne is en er kan een plankje erop gelegd worden voor de volgende verdieping. Zo'n graf ga je in de komende 100+ jaren echt niet vullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renegade666

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Belgische kaboutermetal? :+

Ook live met puntmutsen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
Op Desertfest afgelopen najaar verkochten ze de puntmutsjes ook bij de merch. Ontzettend veel volk liep daar dus met een puntmuts op dat festival. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voor als je f wat te lachen wilt hebben……mijn god :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hoppetee, zojuist ook nog een kaartje gescoord voor SepticFlesh :)

Zondag 6 oktober in Hengelo
https://metropool.nl/agenda/septicflesh/

Mooi opwarmertje voor Rotting Christ 3 dagen later :P

https://www.tivolivredenb...rist-borknagar-09-10-2024

Ook Nick Cave nog in de agenda….eens zien of ik met broertje er nog wat leuks tussen weet te proppen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Rotting Christ komt naar Utrecht? :o
Jammer dat het uitverkocht is.

Hier dan maar even een paar nieuwe singles van albums die uit gaan komen:

En Powerwolf heeft vandaag een nieuw album uitgebracht. Hier een videoclip van het nieuwe album:

[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 26-07-2024 18:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Gojira op de openingsceremonie van de OS.
:+

Zag er wel goed uit. Jammer van het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Punkrocker schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:35:
Gojira op de openingsceremonie van de OS.
:+

Zag er wel goed uit. Jammer van het geluid.
Dan weten ze vast niet hoeveel CO2 dat geintje kost :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MsD

MsD

Stonehenge doet weer geweldig hoor. Inhume, Necrot en Benediction even als toppers van nu.

Suffocation en Deicide zometeen nog eventjes. Mooi weer erbij en lekker de zweetdruppeltjes eraf headbangen. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Was ff rondje muziekclips aan ‘ t doen op YT en dan komt echt alles langs want het algoritme raakt aardig in de war van me :P

Komt ineens Infant Annihilator voorbij……godsakkenogaantoe….ik kan daar niet lang naar luisteren maar wat zit dat goed in elkaar zeg :o

>:)
WernerL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:37:
Rotting Christ komt naar Utrecht? :o
Jammer dat het uitverkocht is.
Ja, ik was er snel bij……zag ‘m in de nieuwsbrief bevestigd dus meteen gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Wacken is ook alweer bezig. net even Tina Guo (niet echt metal, maar wel goed :) gezien :)

https://www.magentamusik.de/wacken/woa-2024-livestream
https://www.magentamusik....-bullhead-city-livestream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Geen idee of er hier liefhebbers voor zijn, maar Avantasia komt in maart 2025 naar Nederland: https://www.013.nl/programma/88230/avantasia

Was toevallig 1 van de bands die ik heel graag nog eens live wilde zien, dus hier ben ik zeker bij :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:27
Deze plaat kan mij bijzonder goed bekoren:
https://pijn.bandcamp.com/album/curse-these-metal-hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Thnx voor de tip!
Gisteren weer genoten van Testament! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Halfkakkende

Vandring

Van de week bij Korn geweest. Hun eerste album is voor mij (o.a.) toch soortvan de ingang geweest tot het genre, maar had nooit echt de behoefte ze live te zien. Ik vond het fantastisch! Mooie show, geluid vond ik ook wel OK voor een zaal als AFAS en lekker 1,5 uur boos kijken en het hoofd knikken ( * Halfkakkende vindt zichzelf al jaren wat oud voor een pit). Mooie avond!

Morgen naar The Dillinger Escape Plan in 013, ook waanzinnig veel zin in, want Calculating Infinity is een van mijn all-time favorites.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Dragonforce afgelopen zondag was ook weer een feest.
Waren daar nog meer tweakers / nerdmetal liefhebbers?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
NIghtwish heeft een nieuwe single uitgebracht, videoclip komt blijkbaar pas over 3 dagen.

Opzich niet een slecht nummer maar krijg er niet heel erg een nightwish gevoel bij. Perfume of the timeless vind ik een betere single.

Jammer dat ook hier weer Floors stem net iets te ver in de achtergrond zit. Het koor lijkt luider in de mix te zitten dan Floors stem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
WernerL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:05:
NIghtwish heeft een nieuwe single uitgebracht, videoclip komt blijkbaar pas over 3 dagen.

[YouTube: The Day Of...]

Opzich niet een slecht nummer maar krijg er niet heel erg een nightwish gevoel bij. Perfume of the timeless vind ik een betere single.

Jammer dat ook hier weer Floors stem net iets te ver in de achtergrond zit. Het koor lijkt luider in de mix te zitten dan Floors stem 8)7
Vind het bij NW erg jammer sinds dat ze Floor hebben, dat ze nu geen fatsoenlijk album met haar krachtige stem kunnen maken.
Terwijl de oude nummers live top zijn met haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Renegade666 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:28:
[...]

Vind het bij NW erg jammer sinds dat ze Floor hebben, dat ze nu geen fatsoenlijk album met haar krachtige stem kunnen maken.
Precies dit. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Renegade666 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:28:
[...]

Vergeet niet dat Nightwish ook wel "de grote tuomas show" is. Het moet volgens hem draaien om de compositie (hij schrijft ook de NW nummers). Ik verwacht het dus wel dat Floor iets meer naar achteren wordt geschoven. Zoals je al zegt zijn de nummers live fantastisch maar in oude NW nummers moest ook Tarja plaats maken voor het geheel.

Het is niet perse iets slechts, maar zowel Floor als Tarja hebben een dusdanig krachtige stem dat ze al gauw gaan overheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Het klotpt dat Nightwish meer is dan een zangeres, maar ik vind de voorgaande albums toch wel stukken beter in balans. Tarja kreeg nog genoeg ruimte. Het album ´Endless forms most beautiful´ vind ik ook goed gemixt.

Op de 2 nieuwe singles lijkt het net iets drukker te zijn in het lager frequentiegebied, misschien is dat wel gewoon het 'probleem' wat ik hoor wat ervoor zorgt dat Floors stem net een beetje naar achteren schuift.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Khaine schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Vergeet niet dat Nightwish ook wel "de grote tuomas show" is. Het moet volgens hem draaien om de compositie (hij schrijft ook de NW nummers). Ik verwacht het dus wel dat Floor iets meer naar achteren wordt geschoven. Zoals je al zegt zijn de nummers live fantastisch maar in oude NW nummers moest ook Tarja plaats maken voor het geheel.

Het is niet perse iets slechts, maar zowel Floor als Tarja hebben een dusdanig krachtige stem dat ze al gauw gaan overheersen.
Nou ik vind de oude songs downright een stuk fijner om te luisteren dan het muffe en saaie nieuwe werk. Of Tarja nou plaats maakte of niet, Tarja haar stem wordt véél beter gebruikt in dat werk en een soortgelijk schrijven zou met Floor écht vuurwerk zijn. Nu heeft Tuomas daadwerkelijk een Ferrari in huis gehaald, maar hij gaat de Duitse autobahn niet op. Zonde, hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Klauwhamer
Mooi gezegd :D Zo denk ik er ook over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik vind de guitar pick dat ik van haar in Wacken in voorgaande jaren gekregen heb, niet zomaar terug.

Na 10 jaren Wacken was het voor mij tijd om naar een andere Duitse festival te gaan. Morgen mijn auto klaar maken voor de rit naar Summer Breeze in Dinkelsbühl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Morgen Baroness en Pupil Slicer. Die laatste kende ik nog niet, maar vet hoor. Veel Dillinger Escape Plan vibes in hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Klauwhamer schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:21:
[...]

Nou ik vind de oude songs downright een stuk fijner om te luisteren dan het muffe en saaie nieuwe werk. Of Tarja nou plaats maakte of niet, Tarja haar stem wordt véél beter gebruikt in dat werk en een soortgelijk schrijven zou met Floor écht vuurwerk zijn. Nu heeft Tuomas daadwerkelijk een Ferrari in huis gehaald, maar hij gaat de Duitse autobahn niet op. Zonde, hoor.
Ja eens hoor. Ik doelde er meer op dat Tuomas altijd heeft gezegd dat het om de muziek moet gaan en dat de vocalen op plek 2 staan. Ik vind de stemmen van beide dames fantastisch, maar qua muziek kan het nieuwe materiaal niet opboksen tegen het oude materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

rapture schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

Ik vind de guitar pick dat ik van haar in Wacken in voorgaande jaren gekregen heb, niet zomaar terug.

Na 10 jaren Wacken was het voor mij tijd om naar een andere Duitse festival te gaan. Morgen mijn auto klaar maken voor de rit naar Summer Breeze in Dinkelsbühl.
Veel plezier! Is ook een erg leuk festival. Al blijft Wacken wat mij betreft wel het best georganiseerde festival. Enige nadeel afgelopen editie was teveel bands op hetzelfde tijdstip.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-0ldedbQYTUvVgIcuLHjA2kwb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ACogpt9k8AY1Gl4wmm6YebBg.jpg?f=user_large

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Voor de liefhebbers van Epica en Ayreon heeft Simone Simons vandaag haar solo-album "Vermillion" uitgebracht, in samenwerking met Arjen Lucassen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Iemand vanavond bij Amon Amarth? Ik sta hier alleen, en eigenlijk is dat best saai.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:28:
Iemand vanavond bij Amon Amarth? Ik sta hier alleen, en eigenlijk is dat best saai.
Ik niet, maar veel plezier pik :P

Voor mij staat in de agenda eerst SepticFlesh, dan Rotting Christ en Solstafir :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsD

MsD

Fraggert schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:09:
[...]

Ik niet, maar veel plezier pik :P

Voor mij staat in de agenda eerst SepticFlesh, dan Rotting Christ en Solstafir :)
Rotting Christ en Solstafir, hoop dat dat niet in één keer gaat. Best een beetje anders.... 😎

Sta zelf zo Hellhammer te zien. 'Mr Tom' oooehhh' even weer aanschouwen.

Carcass gisteren was geniaal. Maar dan ook gewoon net zo gaaf als 35 jaar terug.

Sta ik daar als dronken fanboy. Gaaf!

Duits debiel festival met bizarre bands.

Iemand bekend met combichrist? Troep. Staan er nu... Hahaha. Lang leve veeeeeel te veel bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Pelagic fest vandaag en morgen.
Er is blijkbaar een livestream.

Zo.om 23:00 The Ocean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Alleen? Ik vind het best lekker druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Tralala.

Bier, metal en regen.

Triumph of Death was meer dan geniaal.

In één weekend gewoon twee benchmark bands gezien.

Ben nu helemaal naar de klote,nat en dronken.
Maar wat een feest. ☠️🎶🍻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

MsD schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Rotting Christ en Solstafir, hoop dat dat niet in één keer gaat. Best een beetje anders.... 😎

Sta zelf zo Hellhammer te zien. 'Mr Tom' oooehhh' even weer aanschouwen.

Carcass gisteren was geniaal. Maar dan ook gewoon net zo gaaf als 35 jaar terug.

Sta ik daar als dronken fanboy. Gaaf!

Duits debiel festival met bizarre bands.

Iemand bekend met combichrist? Troep. Staan er nu... Hahaha. Lang leve veeeeeel te veel bier!
Combichrist heb ik een keer in Arnhem in het voorprogramma van Rammstein gezien. Was wel oké toen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNvMCwHJ7skNTABWoKGHcoU8xsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izmspqgB51jBeU3YvGxNNJIz.jpg?f=fotoalbum_large

Kanonenfieber, ik kende ze nog niet. Klinkt wel gaaf, vrij intense show.

[ Voor 32% gewijzigd door GSX-MAN op 25-08-2024 08:28 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoanV
Als ik nog tickets had kunnen krijgen :/
Gewacht met bestellen om een paar kameraden te vragen, tegen de tijd dat ik antwoord had was het al uitverkocht
Ticketswap viel helaas ook tegen

Had graag bij willen zijn, vind insomnium ook erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

hahahaha, nee hoor, losse concerten met elk hun eigen programma ervoor ;)

27 september Nick Cave
https://ziggodome.nl/even...b3-4dff-9f08-47fdfb921324

6 oktober Septicflesh
https://metropool.nl/agenda/septicflesh/

9 oktober Rotting Christ
https://www.tivolivredenb...rist-borknagar-09-10-2024

13 november Solstafir
https://www.spotgroningen.nl/programma/solstafir/

November en December is nog wat karig......eens zien wat ik dit jaar nog meer in de agenda gepropt krijg :)
Halfkakkende schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:51:
Van de week bij Korn geweest. Hun eerste album is voor mij (o.a.) toch soortvan de ingang geweest tot het genre, maar had nooit echt de behoefte ze live te zien. Ik vond het fantastisch! Mooie show, geluid vond ik ook wel OK voor een zaal als AFAS en lekker 1,5 uur boos kijken en het hoofd knikken ( * Halfkakkende vindt zichzelf al jaren wat oud voor een pit). Mooie avond!
Gaaf man,.....die gasten weten echt wel wat ze doen, stuk voor stuk hele goede muzikanten en grensverleggend werk dat ze gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Carcass d:)b

Ik vind niet alles te haggelen van ze maar het album Swansong is vind ik echt fenomenaal. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Ik zie het veel te laat, ik stond bij het PA hek in de zaal. Geweldig avondje muziek gehad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Carthrax schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Ik zie het veel te laat, ik stond bij het PA hek in de zaal. Geweldig avondje muziek gehad ;)
Ja, was supervet. Uiteindelijk de hele avond midden voor gestaan, inclusief pit. Wel weer eens leuk, als ouwe lul de pit in.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:26:
[...]

Carcass d:)b

Ik vind niet alles te haggelen van ze maar het album Swansong is vind ik echt fenomenaal. _/-\o_
Symphonies Of Sickness is mijn favoriete Carcass album.

Live vond ik het eerst maar meh, maar sinds ze een extra gitarist erbij hebben gaat het live super.
Super aardige gasten waren het ook.
(Disclaimer: Het is al wel ruim 25 jaar geleden dat ik ze live heb gezien en gesproken 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Punkrocker schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

Symphonies Of Sickness is mijn favoriete Carcass album.

Live vond ik het eerst maar meh, maar sinds ze een extra gitarist erbij hebben gaat het live super.
Super aardige gasten waren het ook.
(Disclaimer: Het is al wel ruim 25 jaar geleden dat ik ze live heb gezien en gesproken 8) )
Dan gaat die op de lijst, komt vast wel weer een uurtje of wat voorbij dat er wat collega's vergeten dat er nog meer mensen in de kantoortuin aan het werk zijn |:(

coole actie d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Carcass, ik werd net zo vrolijk van t laatste album als van Heartwork.....en toen was ik 16 _O-

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsD

MsD

Carcass weer zien is altijd feest. Die latere albums zijn natuurlijk dikke prima. Maar een plaat als Necroticism is wel de benchmark geweest.

De omslag met Heartwork vond ik geniaal, staan echt een paar parels op.
Maar vooral door niet te veel te teren op voorgaande successen en juist iets anders doen maakt mij zo blij.

En die Mr. Steer is natuurlijk wel even de allergrootste held van heel de extreme muziek. Komop zeg ☠️🎶

Maar goed, ik ben al behoorlijk lang fanboy van die band. Exhume to Consume 💪☠️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

MsD schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:02:
...

Maar een plaat als Necroticism is wel de benchmark geweest.

...

En die Mr. Steer is natuurlijk wel even de allergrootste held van heel de extreme muziek. Komop zeg ☠️🎶

Maar goed, ik ben al behoorlijk lang fanboy van die band. Exhume to Consume 💪☠️
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
Zojuist de download link ontvangen van de Time package. Officieel komt het nieuwe Wintersun album Time 2 pas morgen, maar blijkbaar mogen backers al iets eerder luisteren.

Het album is slechts 6 nummers en de eerste 2 nummers zijn album-intro. Het eerste nummer is alleen synths, zou zo de soundtrack van een fantasy-serie kunnen zijn. :+ Het tweede nummer is 2 minuten lang gitaar gepiel en nog steeds erg rustig. Het 3e nummer is eindelijk echte metal. Tot zover niet slecht. Maar moet de laatste 3 nummers nog luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je gaat het niet geloven (ik was in ieder geval sceptisch), maar Time II van Wintersun is eindelijk uitgebracht. _O- Als we de synthrotrack Fields of Snow negeren, lijkt het zowaar een prima te pruimen album te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2024 04:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
Op spotify hebben de nummers een andere volgorde dan in de digitale versie die ik heb ontvangen via indiegogo. Ik vond het al raar dat het album begon met 2 rustige nummers.

Album is verder inderdaad goed te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik heb een deel gehoord, maar moet zeggen, not impressed. saaie drumriedel op storm, net als seasons, kan nog niet vinden waarom dit zo lang geduurd zou moeten hebben. TOen was mijn autorit voorbij, dus zal straks de rest wel horen :)

Edit:
De rest ook gehoord, maar kon weinig boeiend vreemd genoeg, alleen de the way of fire is wel lekker.

De dwergjes hebben ook weer nummer:

[ Voor 37% gewijzigd door Renegade666 op 30-08-2024 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Khaine schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Ja eens hoor. Ik doelde er meer op dat Tuomas altijd heeft gezegd dat het om de muziek moet gaan en dat de vocalen op plek 2 staan. Ik vind de stemmen van beide dames fantastisch, maar qua muziek kan het nieuwe materiaal niet opboksen tegen het oude materiaal.
Ik kwam zojuist toevallig langs deze en voor mij is dit wel Nightwish op haar állerbest.. Oud werk met Ferrari Floor in bloedvorm. Overigens speelt de hele band ongenadig strak en goed, en is dit één van die concerten waar ik schandalig veel geld voor over zou hebben met de kennis van nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Aanradertje van de week: Eís - Wetterkreuz (2012)

Nieuwere atmosferische black van de oude stempel; heerlijke tremolo strumming, strak drumwerk, grootse melodiën, fijne riffs en transities -- waarbij de ijskoude wind langs je oren snijdt.
YouTube:
https://youtube.com/playl...1uuVc&si=U4yFL7H_aW1KC8WZ

Spotify:
https://open.spotify.com/...si=jxQelkpLS52t4eLYkNr4rA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Klauwhamer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 00:08:
[...]

Ik kwam zojuist toevallig langs deze en voor mij is dit wel Nightwish op haar állerbest.. Oud werk met Ferrari Floor in bloedvorm. Overigens speelt de hele band ongenadig strak en goed, en is dit één van die concerten waar ik schandalig veel geld voor over zou hebben met de kennis van nu.

[YouTube: Nightwish - Ghost Love Score (WACKEN 2013)]
Ja eens. Er is/was een hele reactor-scene van mensen die voor het eerst Nightwish zien en dit nummer in deze versie komt daar ook altijd voorbij. Floorgasm wordt het ook wel genoemd.

Floor in topvorm ook. En dan te bedenken dat ze daar pas heel even mee draait.

Wat voor mij echt een eye-opener (en crap wat ben ik oud moment) was is dat Floor momenteel de langst zittende zangeres is. Dit jaar zit ze 11 jaar in de band, waar Tarja "slechts" 9 jaar heeft meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Khaine schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:12:
[...]

Ja eens. Er is/was een hele reactor-scene van mensen die voor het eerst Nightwish zien en dit nummer in deze versie komt daar ook altijd voorbij. Floorgasm wordt het ook wel genoemd.

Floor in topvorm ook. En dan te bedenken dat ze daar pas heel even mee draait.

Wat voor mij echt een eye-opener (en crap wat ben ik oud moment) was is dat Floor momenteel de langst zittende zangeres is. Dit jaar zit ze 11 jaar in de band, waar Tarja "slechts" 9 jaar heeft meegedaan.
Maar Tarja heeft in die 9 jaar wel 5 albums uitgebracht met ze uitgebracht. Floor maar 3. Die ook lager scoren gemiddeld dan die van Tarja (reviews > Metal-archives). De albums met Annet waren opzich ook goed, maar de zang wat minder, daarom vind ik die nummers met Floor juist top.
Denk ook niet dat het nieuwste album het is. We zullen het over 19 dagen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Er zijn meer delen maar hier in deeltje V heb met de zoekfunctie dit nog niet kunnen terugvinden:

Malevolent Creation d:)b

Het album 13Th Beast _/-\o_

Meest opvallend zijn wel de vocals...bruut maar toch goed verstaanbaar en dat waardeer ik dan weer zeer (y)

[ Voor 46% gewijzigd door Fraggert op 03-09-2024 09:06 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste