Slecht idee... Hoe laat?
Dat had ik toen ik 15 was, mocht niet naar Slayer in Ridderkerk (ja,daar hebben ze echt ooit gespeeld).GSX-MAN schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:19:
[...]
Toen was ik 6/7, vond mijn moeder niet goed.
1985 21 Jun Ridderkerk Netherlands Hell Awaits European Tour
Vengeance was ook mijn eerste hardrock concert. Zelfde jaar (1984)Jron667 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Vengeance in Ridderkerk met Atilla als voorprogramma denk ik, was 13 of 14.

Daarvoor wel naar Golden Earring geweest....

Edit: Helloise was ook in die tijd . Misschien was die eerder?
[Voor 9% gewijzigd door Punkrocker op 28-01-2023 19:25]
"What do you get if you multiply six by nine..."

Avondje Melkweg met broertje

Life of Agony en Prong
https://www.melkweg.nl/nl...f-agony-prong-01-02-2023/
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Oh, ik was al aan het wachten op updates van Orion's Reign, maar ik moet bij Fearless zijn tegenwoordig lijkt het. Ik vind het een leuke stijlJron667 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:19:
Leuke band, de rest van het album is ook goed.
[YouTube: FEARLESS - Tale With No End (Official Music Video)]

Ik ben er vanavond ook bijFraggert schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:49:
Nog maar 1 nachtje slapen![]()
Avondje Melkweg met broertje![]()
Life of Agony en Prong
https://www.melkweg.nl/nl...f-agony-prong-01-02-2023/

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
16 augustus vorig jaar (toen met Dog Eat Dog) beviel zo goed dat we geen seconde twijfelde voor kaartjes voor vanavond.

Ben ook erg benieuwd naar Prong, luisterde ik vroegah ook wel naar, die zullen ook wel flink tekeer gaan

Het voorprogramma Tarah Who ken ik ook niet, daar laat ik me lekker door verrassen

Ja dat was een gaaf optreden! Dog Eat Dog was verrassend leuk, echt super enthousiastFraggert schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:44:
[...]
16 augustus vorig jaar (toen met Dog Eat Dog) beviel zo goed dat we geen seconde twijfelde voor kaartjes voor vanavond.![]()
[Afbeelding]
Ben ook erg benieuwd naar Prong, luisterde ik vroegah ook wel naar, die zullen ook wel flink tekeer gaan![]()
Het voorprogramma Tarah Who ken ik ook niet, daar laat ik me lekker door verrassen

Prong ken ik niet echt, alleen qua naam. Maar ben ik ook wel benieuwd naar!
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
DoD is niet helemaal mijn ding,maar ik vond het wel leuk dat er hoop volk er prima los op ging inderdaadVrijdag schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:47:
[...]
Ja dat was een gaaf optreden! Dog Eat Dog was verrassend leuk, echt super enthousiast
Prong ken ik niet echt, alleen qua naam. Maar ben ik ook wel benieuwd naar!

Voor Prong is Cleansing uit '94 wel een aanrader om op de heenreis even op te zetten om in de sfeer te geraken

Goede tip, ga ik straks even opzettenFraggert schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:50:
[...]
DoD is niet helemaal mijn ding,maar ik vond het wel leuk dat er hoop volk er prima los op ging inderdaad![]()
Voor Prong is Cleansing uit '94 wel een aanrader om op de heenreis even op te zetten om in de sfeer te geraken

.
.
.
.
.
.
.
Wel een dingetje nog.......want in DLD en Oostenrijk zijn er wat optredens gecancelled
[Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 01-02-2023 11:59]
Ja, grappig overigens: Ik noem deze stijl altijd fantasie metal maar hun teksten zijn dus gebaseerd op het oude testament, een van de oudste fantasie boekenThoNohT schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:02:
[...]
Oh, ik was al aan het wachten op updates van Orion's Reign, maar ik moet bij Fearless zijn tegenwoordig lijkt het. Ik vind het een leuke stijl

geschreven door J. C. RowlingJron667 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:51:
[...]
Ja, grappig overigens: Ik noem deze stijl altijd fantasie metal maar hun teksten zijn dus gebaseerd op het oude testament, een van de oudste fantasie boeken.

Om bij de oudjes te blijven: Battle Cry van Omen
Deze kwam ik net tegen, Kalmah
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Lekker nerdy en eens geen beukende death metal maar hippe tunes en flashbacks.
Voorprogramma was een grappig concept, maar totaal niet aan mij besteed. Arottenbit. Zoek maar op.
MBR was tof.
YouTube: MASTER BOOT RECORD - NWOSHM.TXT LIVE - FLASHBACK FUTURE - HELSINKI voor een idee wat, als je het nog niet kent.
Tof, ga ik straks luisteren. Ik zit nu Days of the Lost van The Halo Effect te luisteren, dat zijn mensen die bij In Flames hebben gezeten. Ik had nog niet van de band gehoord tot ik ze live zag in het voorprogramma van Amon Amarth, maar ik was positief verrast. Leuke plaat ook.energydrank schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:
Het nieuwe In Flames album 'Foregone" is gisteren uitgekomen, persoonlijk vind ik hem front to back een echte banger, ik was eigenlijk een beetje verrast toen ik zag dat hij hier nog niet gepost was, hierbij mijn favoriete nummer van het nieuwe album
[YouTube: Cynosure]
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
Summoning The Leech, die zang.. wij noemen dat ik wil een ijsje zang maar het klinkt aardig:
Ik vind hem ook echt heel dik. Echt knap dat ze gewoon weer zo'n plaat afleveren. Wij wordt ook goed ontvangen zo her en der te lezen. In the Dark is mijn favoriete nummer al vind ik alles heel goed. Cynosure ook, moest een beetje aan Tool denken bij die riff.energydrank schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:
Het nieuwe In Flames album 'Foregone" is gisteren uitgekomen, persoonlijk vind ik hem front to back een echte banger, ik was eigenlijk een beetje verrast toen ik zag dat hij hier nog niet gepost was, hierbij mijn favoriete nummer van het nieuwe album
[YouTube: Cynosure]
PSN: CasualRuud - The Division
YouTube: ...AND OCEANS - 'As in Gardens, so in Tombs' (full album) 2023
Voor wie de band niet kent: .... and Oceans maakte in de jaren 90 een aantal puike en vrij aparte melodieuze black metal albums en had een paar jaar geleden een terugkeer met een album (YouTube: ...And Oceans - Cosmic World Mother (2020) Full Album Stream) dat qua stijl wat afweek van het oude werk (melodieën minder op de voorgrond, minder apart, en flink hogere snelheid) en die (m.i. terecht) heel goed werd ontvangen. Het nieuwe album heeft weer wat meer melodie lijkt het maar is toch even intens/heftig als het vorige album.
[Voor 3% gewijzigd door berzerker op 24-02-2023 13:44]
De singles vond ik persoonlijk erg goed. Nu het hele album aan het luisteren.
Oeh daar is een band die ik uit het oog verloren was. Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Straks of morgen ook eens luisteren.berzerker schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:43:
Ik heb de nieuwe .... and Oceans hier nog niet voorbij zien komen. Maar het is (naar mijn bescheiden mening) weer een topper.
YouTube: ...AND OCEANS - 'As in Gardens, so in Tombs' (full album) 2023
Voor wie de band niet kent: .... and Oceans maakte in de jaren 90 een aantal puike en vrij aparte melodieuze black metal albums en had een paar jaar geleden een terugkeer met een album (YouTube: ...And Oceans - Cosmic World Mother (2020) Full Album Stream) dat qua stijl wat afweek van het oude werk (melodieën minder op de voorgrond, minder apart, en flink hogere snelheid) en die (m.i. terecht) heel goed werd ontvangen. Het nieuwe album heeft weer wat meer melodie lijkt het maar is toch even intens/heftig als het vorige album.
[Voor 65% gewijzigd door WernerL op 24-02-2023 20:55]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Blijft toch een behoorlijke bazenband. Ze blijven flinke dingen neerzetten. Vind ze live nog steeds geweldig.
Geweldig nummer weer.
Super om te zien hoe ze omhoog zijn geschoten na de naamswijziging van Occult naar LOTD. Zwaar verdiend.
zoniet, bij deze.
Best wel prima muziek weer.
Nieuwe Metallica ook even aan het luisteren. Riffs en compositie zijn veel te simpel/saai voor een nummer van 7 minuten lang. zit ook niet heel veel opbouw in. Inderdaad beetje repetitief.
[Voor 31% gewijzigd door WernerL op 04-03-2023 09:41]
Nu echter was het tijd voor de "Lightworker Tour", naar het gelijknamige album. Je verwacht natuurlijk al wat minder up-tempo want Lightworker zelf is een meer chill album. Echter was dit wel een echt tamme setlist. Het waren nog net niet allemaal ballads

Devin was prima bij stem (hij heeft nog steeds goede fry screams en een onvoorstelbare range) en ook zijn band was prima aan te horen, maar toch had ik het na 45 minuten eigenlijk wel gezien. Geluidstechnisch was het ook niet bijster sterk. De bas hebben ze in het noorden van het land waarschijnlijk ook wel gevoeld, maar z'n 2e gitarist was bijna niet te horen. Devin zelf bij sommige nummers ook niet, spijtig.
Hier in de spoilers de setlist.
Lightworker
Kingdom
Dimensions
Why?
The Fluke
Deadhead
Deep Peace
Heartbreaker
Spirits Will Collide
Truth
Bad Devil
Interlude
Encore:
Call of the Void
Love?
Slechts 1 nummer van SYL en dan ook nog eens helemaal op 't eind. De Spirits will collide van Empath had ook niet noodzakelijk gehoeven. Leuk dat er weer eens wat van Terria werd gespeeld, maar dan helaas weer Earth Day.
Stiekem had ik ook de ijdele hoop dat met een trip naar het verleden Life of Seventh Wave op de setlist stonden.
Ik geef het concert een kleine 6.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
No Rest No End
En voor de liefhebber een stukje car karaoke

[Video: https://www.instagram.com/reel/CpqlLTNJryO/]
Earth Day?Khaine schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:30:
spoiler:Intro (Equation)
Lightworker
Kingdom
Dimensions
Why?
The Fluke
Deadhead
Deep Peace
Heartbreaker
Spirits Will Collide
Truth
Bad Devil
Interlude
Encore:
Call of the Void
Love?
Slechts 1 nummer van SYL en dan ook nog eens helemaal op 't eind. De Spirits will collide van Empath had ook niet noodzakelijk gehoeven. Leuk dat er weer eens wat van Terria werd gespeeld, maar dan helaas weer Earth Day.
Stiekem had ik ook de ijdele hoop dat met een trip naar het verleden Life of Seventh Wave op de setlist stonden.
Ik geef het concert een kleine 6.

Dat gezegd ben ik deze keer expres niet naar Devin geweest, zijn Empath show vond ik ook waardeloos en het overtreft toch nooit meer de SYL/Zimmers Hole/The Devin Townsend Band show in de oude Tivoli in 2003. Waanzinnig was dat! Daarna nooit meer zo goed gezien.
Devin blijft wel een baas trouwens.
Vind het wel een toffe mix tussen black, death en een beetje trashy af en toe.
Hoor ook een "Immortal - Hearts of Winter" vibe terugkomen in dit nummer:
Nieuwe NL band, klinkt wel erg lekker hoor.
Hou wel van die synths erbij.