Slecht idee... Hoe laat?
Dat had ik toen ik 15 was, mocht niet naar Slayer in Ridderkerk (ja,daar hebben ze echt ooit gespeeld).GSX-MAN schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:19:
[...]
Toen was ik 6/7, vond mijn moeder niet goed.
1985 21 Jun Ridderkerk Netherlands Hell Awaits European Tour
Vengeance was ook mijn eerste hardrock concert. Zelfde jaar (1984)Jron667 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Vengeance in Ridderkerk met Atilla als voorprogramma denk ik, was 13 of 14.
Daarvoor wel naar Golden Earring geweest....

Edit: Helloise was ook in die tijd . Misschien was die eerder?
[ Voor 9% gewijzigd door Punkrocker op 28-01-2023 19:25 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."

Avondje Melkweg met broertje
Life of Agony en Prong
https://www.melkweg.nl/nl...f-agony-prong-01-02-2023/
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Oh, ik was al aan het wachten op updates van Orion's Reign, maar ik moet bij Fearless zijn tegenwoordig lijkt het. Ik vind het een leuke stijlJron667 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:19:
Leuke band, de rest van het album is ook goed.
[YouTube: FEARLESS - Tale With No End (Official Music Video)]
Ik ben er vanavond ook bijFraggert schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:49:
Nog maar 1 nachtje slapen![]()
Avondje Melkweg met broertje![]()
Life of Agony en Prong
https://www.melkweg.nl/nl...f-agony-prong-01-02-2023/
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
16 augustus vorig jaar (toen met Dog Eat Dog) beviel zo goed dat we geen seconde twijfelde voor kaartjes voor vanavond.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UlwVkb4Dgo07o0HAkQgI8idg.jpg?f=user_large)
Ben ook erg benieuwd naar Prong, luisterde ik vroegah ook wel naar, die zullen ook wel flink tekeer gaan

Het voorprogramma Tarah Who ken ik ook niet, daar laat ik me lekker door verrassen
Ja dat was een gaaf optreden! Dog Eat Dog was verrassend leuk, echt super enthousiastFraggert schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:44:
[...]
16 augustus vorig jaar (toen met Dog Eat Dog) beviel zo goed dat we geen seconde twijfelde voor kaartjes voor vanavond.![]()
[Afbeelding]
Ben ook erg benieuwd naar Prong, luisterde ik vroegah ook wel naar, die zullen ook wel flink tekeer gaan![]()
Het voorprogramma Tarah Who ken ik ook niet, daar laat ik me lekker door verrassen
Prong ken ik niet echt, alleen qua naam. Maar ben ik ook wel benieuwd naar!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
DoD is niet helemaal mijn ding,maar ik vond het wel leuk dat er hoop volk er prima los op ging inderdaadVrijdag schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:47:
[...]
Ja dat was een gaaf optreden! Dog Eat Dog was verrassend leuk, echt super enthousiast
Prong ken ik niet echt, alleen qua naam. Maar ben ik ook wel benieuwd naar!
Voor Prong is Cleansing uit '94 wel een aanrader om op de heenreis even op te zetten om in de sfeer te geraken
Goede tip, ga ik straks even opzettenFraggert schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:50:
[...]
DoD is niet helemaal mijn ding,maar ik vond het wel leuk dat er hoop volk er prima los op ging inderdaad![]()
Voor Prong is Cleansing uit '94 wel een aanrader om op de heenreis even op te zetten om in de sfeer te geraken
.
.
.
.
.
.
.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FUPEnqooF21RvGeRsKt7rt8e.jpg?f=user_large)
Wel een dingetje nog.......want in DLD en Oostenrijk zijn er wat optredens gecancelled
[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 01-02-2023 11:59 ]
Ja, grappig overigens: Ik noem deze stijl altijd fantasie metal maar hun teksten zijn dus gebaseerd op het oude testament, een van de oudste fantasie boekenThoNohT schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:02:
[...]
Oh, ik was al aan het wachten op updates van Orion's Reign, maar ik moet bij Fearless zijn tegenwoordig lijkt het. Ik vind het een leuke stijl
geschreven door J. C. RowlingJron667 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:51:
[...]
Ja, grappig overigens: Ik noem deze stijl altijd fantasie metal maar hun teksten zijn dus gebaseerd op het oude testament, een van de oudste fantasie boeken.
Om bij de oudjes te blijven: Battle Cry van Omen
Deze kwam ik net tegen, Kalmah
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Lekker nerdy en eens geen beukende death metal maar hippe tunes en flashbacks.
Voorprogramma was een grappig concept, maar totaal niet aan mij besteed. Arottenbit. Zoek maar op.
MBR was tof.
YouTube: MASTER BOOT RECORD - NWOSHM.TXT LIVE - FLASHBACK FUTURE - HELSINKI voor een idee wat, als je het nog niet kent.
Tof, ga ik straks luisteren. Ik zit nu Days of the Lost van The Halo Effect te luisteren, dat zijn mensen die bij In Flames hebben gezeten. Ik had nog niet van de band gehoord tot ik ze live zag in het voorprogramma van Amon Amarth, maar ik was positief verrast. Leuke plaat ook.energydrank schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:
Het nieuwe In Flames album 'Foregone" is gisteren uitgekomen, persoonlijk vind ik hem front to back een echte banger, ik was eigenlijk een beetje verrast toen ik zag dat hij hier nog niet gepost was, hierbij mijn favoriete nummer van het nieuwe album
[YouTube: Cynosure]
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
Summoning The Leech, die zang.. wij noemen dat ik wil een ijsje zang maar het klinkt aardig:
Ik vind hem ook echt heel dik. Echt knap dat ze gewoon weer zo'n plaat afleveren. Wij wordt ook goed ontvangen zo her en der te lezen. In the Dark is mijn favoriete nummer al vind ik alles heel goed. Cynosure ook, moest een beetje aan Tool denken bij die riff.energydrank schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:
Het nieuwe In Flames album 'Foregone" is gisteren uitgekomen, persoonlijk vind ik hem front to back een echte banger, ik was eigenlijk een beetje verrast toen ik zag dat hij hier nog niet gepost was, hierbij mijn favoriete nummer van het nieuwe album
[YouTube: Cynosure]
YouTube: ...AND OCEANS - 'As in Gardens, so in Tombs' (full album) 2023
Voor wie de band niet kent: .... and Oceans maakte in de jaren 90 een aantal puike en vrij aparte melodieuze black metal albums en had een paar jaar geleden een terugkeer met een album (YouTube: ...And Oceans - Cosmic World Mother (2020) Full Album Stream) dat qua stijl wat afweek van het oude werk (melodieën minder op de voorgrond, minder apart, en flink hogere snelheid) en die (m.i. terecht) heel goed werd ontvangen. Het nieuwe album heeft weer wat meer melodie lijkt het maar is toch even intens/heftig als het vorige album.
[ Voor 3% gewijzigd door berzerker op 24-02-2023 13:44 ]
De singles vond ik persoonlijk erg goed. Nu het hele album aan het luisteren.
[YouTube: INSOMNIUM - ANNO 1696 (FULL ALBUM 2023) #finland #melodic #death #metal]
Oeh daar is een band die ik uit het oog verloren was. Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Straks of morgen ook eens luisteren.berzerker schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:43:
Ik heb de nieuwe .... and Oceans hier nog niet voorbij zien komen. Maar het is (naar mijn bescheiden mening) weer een topper.
YouTube: ...AND OCEANS - 'As in Gardens, so in Tombs' (full album) 2023
Voor wie de band niet kent: .... and Oceans maakte in de jaren 90 een aantal puike en vrij aparte melodieuze black metal albums en had een paar jaar geleden een terugkeer met een album (YouTube: ...And Oceans - Cosmic World Mother (2020) Full Album Stream) dat qua stijl wat afweek van het oude werk (melodieën minder op de voorgrond, minder apart, en flink hogere snelheid) en die (m.i. terecht) heel goed werd ontvangen. Het nieuwe album heeft weer wat meer melodie lijkt het maar is toch even intens/heftig als het vorige album.
[ Voor 65% gewijzigd door WernerL op 24-02-2023 20:55 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Blijft toch een behoorlijke bazenband. Ze blijven flinke dingen neerzetten. Vind ze live nog steeds geweldig.
Geweldig nummer weer.
Super om te zien hoe ze omhoog zijn geschoten na de naamswijziging van Occult naar LOTD. Zwaar verdiend.
zoniet, bij deze.
[YouTube: Enslaved - Forest Dweller (Full Ep)]
Best wel prima muziek weer.
Nieuwe Metallica ook even aan het luisteren. Riffs en compositie zijn veel te simpel/saai voor een nummer van 7 minuten lang. zit ook niet heel veel opbouw in. Inderdaad beetje repetitief.
[ Voor 31% gewijzigd door WernerL op 04-03-2023 09:41 ]
Nu echter was het tijd voor de "Lightworker Tour", naar het gelijknamige album. Je verwacht natuurlijk al wat minder up-tempo want Lightworker zelf is een meer chill album. Echter was dit wel een echt tamme setlist. Het waren nog net niet allemaal ballads
Devin was prima bij stem (hij heeft nog steeds goede fry screams en een onvoorstelbare range) en ook zijn band was prima aan te horen, maar toch had ik het na 45 minuten eigenlijk wel gezien. Geluidstechnisch was het ook niet bijster sterk. De bas hebben ze in het noorden van het land waarschijnlijk ook wel gevoeld, maar z'n 2e gitarist was bijna niet te horen. Devin zelf bij sommige nummers ook niet, spijtig.
Hier in de spoilers de setlist.
Lightworker
Kingdom
Dimensions
Why?
The Fluke
Deadhead
Deep Peace
Heartbreaker
Spirits Will Collide
Truth
Bad Devil
Interlude
Encore:
Call of the Void
Love?
Slechts 1 nummer van SYL en dan ook nog eens helemaal op 't eind. De Spirits will collide van Empath had ook niet noodzakelijk gehoeven. Leuk dat er weer eens wat van Terria werd gespeeld, maar dan helaas weer Earth Day.
Stiekem had ik ook de ijdele hoop dat met een trip naar het verleden Life of Seventh Wave op de setlist stonden.
Ik geef het concert een kleine 6.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
No Rest No End
En voor de liefhebber een stukje car karaoke

[Video: https://www.instagram.com/reel/CpqlLTNJryO/]
Earth Day?Khaine schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:30:
spoiler:Intro (Equation)
Lightworker
Kingdom
Dimensions
Why?
The Fluke
Deadhead
Deep Peace
Heartbreaker
Spirits Will Collide
Truth
Bad Devil
Interlude
Encore:
Call of the Void
Love?
Slechts 1 nummer van SYL en dan ook nog eens helemaal op 't eind. De Spirits will collide van Empath had ook niet noodzakelijk gehoeven. Leuk dat er weer eens wat van Terria werd gespeeld, maar dan helaas weer Earth Day.
Stiekem had ik ook de ijdele hoop dat met een trip naar het verleden Life of Seventh Wave op de setlist stonden.
Ik geef het concert een kleine 6.
Dat gezegd ben ik deze keer expres niet naar Devin geweest, zijn Empath show vond ik ook waardeloos en het overtreft toch nooit meer de SYL/Zimmers Hole/The Devin Townsend Band show in de oude Tivoli in 2003. Waanzinnig was dat! Daarna nooit meer zo goed gezien.
Devin blijft wel een baas trouwens.
Vind het wel een toffe mix tussen black, death en een beetje trashy af en toe.
Hoor ook een "Immortal - Hearts of Winter" vibe terugkomen in dit nummer:
Nieuwe NL band, klinkt wel erg lekker hoor.
Hou wel van die synths erbij.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Op 27 en 29 april geeft Metallica een 2-daagse optreden in de ArenA. Mijn zwager had de mogelijkheid in de voorverkoop kaarten te kopen voor het 2 daagse optreden.
Hij heeft toen voor ons groepje 2 kaarten gekocht voor op het veld/staanplaatsen en 2 kaarten gekocht voor op de tribune, beide setjes kaarten zijn voor zowel 27 als 29 april.
Het idee was dat deze kaarten wel overgeheveld zouden kunnen worden aan de 2 personen van ons die op de tribune gaan plaatsnemen (zelf ga ik met hem op het veld staan). Echter lijkt dat niet te kunnen aangezien de kaarten op naam staan en doorgeven (of verkopen) niet mogelijk is?
Heeft hier iemand ervaring mee hoe je dit het beste kan oplossen? Het enige wat ik nu als optie zie is eerst mee te lopen en de tribune-zitters naar binnen te krijgen om vervolgens naar de kaartcontrole te gaan voor toegang tot het veld..
Ik heb nog nooit iets van identiteitscontrole gehad en ga zelf bijna 20 jaar naar concerten van allerlei groottes. Meestal wil security gewoon zo snel mogelijk mijn ticket scannen om ervoor te zorgen dat er geen te enthousiaste, nerveuze, ongeduldige menigte zich begint te vormen buiten en focussen ze enkel op het feit of je wel het juiste ticket hebt (tribune vs middenplein vs ...).R-bin schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:06:
Het idee was dat deze kaarten wel overgeheveld zouden kunnen worden aan de 2 personen van ons die op de tribune gaan plaatsnemen (zelf ga ik met hem op het veld staan). Echter lijkt dat niet te kunnen aangezien de kaarten op naam staan en doorgeven (of verkopen) niet mogelijk is?
Gewoon aan mekaar geven dus en niks van aantrekken
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik heb gehoord dat als je linkshandig gitaar speelt, het gitaarwerk zo laag (
Welkom in 2023. De kaarten worden alleen digitaal geleverd met een bewegende animatie op je telefoon. De koper moet zorgen dat de bezoekers met kaarten op zijn naam binnenkomen. Goed om de tussenhandel af te remmen, slecht in het geval van verschillende zitplaatsen.ElkeBxl schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:34:
[...]
Ik heb nog nooit iets van identiteitscontrole gehad en ga zelf bijna 20 jaar naar concerten van allerlei groottes. Meestal wil security gewoon zo snel mogelijk mijn ticket scannen om ervoor te zorgen dat er geen te enthousiaste, nerveuze, ongeduldige menigte zich begint te vormen buiten en focussen ze enkel op het feit of je wel het juiste ticket hebt (tribune vs middenplein vs ...).
Gewoon aan mekaar geven dus en niks van aantrekkenHeb zelf in het verleden al met kaarten binnengegaan die op naam van vrienden staan. Zelfs dat de originele koper niet mee kon door ziekte en het gewoon door gaf aan iemand anders. Hou een ticket klaar dat correct is, standaard vriendelijk zijn en zorgen dat ze het zo eenvoudig mogelijk kunnen scannen, dan is security blij dat er vooruit kan gedaan worden
Dit jaar 2 concerten gedaan: beide keren gewoon PDF gehad met QR code die zonder issue op de smarthphone gescand werd en waar meerdere mensen nog een zelf geprinte versie mee hadden. Dus het kan gelukkig nog wel normaaljgj82 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:32:
[...]
Welkom in 2023. De kaarten worden alleen digitaal geleverd met een bewegende animatie op je telefoon. De koper moet zorgen dat de bezoekers met kaarten op zijn naam binnenkomen. Goed om de tussenhandel af te remmen, slecht in het geval van verschillende zitplaatsen.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Dat klopt, maar niet voor de concerten van Metallica in Amsterdam en daar ging de vraag toch over?ElkeBxl schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:17:
[...]
Dit jaar 2 concerten gedaan: beide keren gewoon PDF gehad met QR code die zonder issue op de smarthphone gescand werd en waar meerdere mensen nog een zelf geprinte versie mee hadden. Dus het kan gelukkig nog wel normaal
AmenRa vond ik echt helemaal niets trouwens. Daar stond ik enkel bij omdat we een vriend in de groep hadden die al jaren fan is.
To each their own denk ik dan maar.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ticketmaster geeft zelf aan dat het niet uitmaakt, zolang het niet expliciet staat aangegeven.jgj82 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:01:
[...]
Dat klopt, maar niet voor de concerten van Metallica in Amsterdam en daar ging de vraag toch over?
https://help.ticketmaster...cert-Is-dat-een-probleem-
Hier leeft dat ook nog niet zo, voor ander activiteiten ook weleens het ticket moeten personaliseren maar nog nooit gecontroleerd.
de eerste single van de band van een maat van me is vandaag uitgekomen.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
https://youtube.com/@metallica
https://youtube.com/playl...xlulzHS5D8dXaVpy0g7R5TYPn
[ Voor 24% gewijzigd door fredhuizinga op 14-04-2023 13:58 ]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Eerste single? Onheil bestaat toch al jaren?eathan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:35:
beetje promo
de eerste single van de band van een maat van me is vandaag uitgekomen.
haha, ja sorry. Ik bedoelde van hun nieuwe plaat.Juronymous schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:07:
[...]
Eerste single? Onheil bestaat toch al jaren?
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Waren vrijdag in Hedon ook weer als vanouds. Ook Exhorder was ook verassend goedOogje schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:10:
Overkill stelt weer niet teleur:
[YouTube: OVERKILL - Scorched (OFFICIAL MUSIC VIDEO)]
Nog bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen ook gezien dat je tickets zou moeten kunnen overdragen via Ticketmaster (in de app). Dat is nu echter nog niet mogelijk, heeft iemand daar ervaring mee? Komt dat kort voor het concert pas beschikbaar wellicht?ElkeBxl schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:34:
[...]
Ik heb nog nooit iets van identiteitscontrole gehad en ga zelf bijna 20 jaar naar concerten van allerlei groottes. Meestal wil security gewoon zo snel mogelijk mijn ticket scannen om ervoor te zorgen dat er geen te enthousiaste, nerveuze, ongeduldige menigte zich begint te vormen buiten en focussen ze enkel op het feit of je wel het juiste ticket hebt (tribune vs middenplein vs ...).
Gewoon aan mekaar geven dus en niks van aantrekkenHeb zelf in het verleden al met kaarten binnengegaan die op naam van vrienden staan. Zelfs dat de originele koper niet mee kon door ziekte en het gewoon door gaf aan iemand anders. Hou een ticket klaar dat correct is, standaard vriendelijk zijn en zorgen dat ze het zo eenvoudig mogelijk kunnen scannen, dan is security blij dat er vooruit kan gedaan worden
Het verkopen van tickets is ondertussen wel mogelijk geworden (via Ticketmaster zelf), zo te zien gaat het dan de 'pool' met tickets in.
Ze zoeken leuke (death/trash) metal covers om te spelen, maar dat is nog niet zo makkelijk met twee zangeressen. Hebben jullie leuke suggesties? De cleane zangeres zingt niet zoals within temptation of nightwish, maar meer slipknot/slayer stijl.
When life gives you lemons, start a battery factory
Ik denk gelijk aan Arch Enemy. Daar zitten niet de minste gitaristen in natuurlijk (Loomis is een virtuoso) maar genoeg uitdaging denk ikKabouterSuper schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:12:
Vraagje: mijn zoon is een metal band begonnen met gitaar, bas, drums en twee zangeressen (clean en grunt).....erg leuk voor een vader die dertig jaar geleden op dynamo open air rondhoste. Eerste nummer wat ze oefenden was "before I forget" van Slipknot.
Ze zoeken leuke (death/trash) metal covers om te spelen, maar dat is nog niet zo makkelijk met twee zangeressen. Hebben jullie leuke suggesties? De cleane zangeres zingt niet zoals within temptation of nightwish, maar meer slipknot/slayer stijl.
Wel heel gaaf dat je kinderen dit doen! Als ik de playlist van die van mij bekijk dan moet ik bijna huilen ...
[ Voor 7% gewijzigd door Dhrax op 21-04-2023 16:48 ]
Beetje richting Arch Enemy als ik het me goed herinner, maar wat 'rauwer'.
Herinner me Lacuna Coil ook nog, dacht male + female vocals. Wat cleaner.
Geen idee wat vandaag een beetje goed is qua female fronted metal bands.
Wellicht weer eens een beetje induiken ipv 20 jaar oude muziek van tijd tot tijd opnieuw aan te zetten.
[ Voor 97% gewijzigd door VincentG op 21-04-2023 17:27 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Niet blind gaan staren op al die ffmb, gewoon je ding gaan doen. Er zijn zo gruwelijk veel leuke bands met zangeressen, even een Sisters of Suffocation noemen. Izegrim, For I am King. Occult, Etc. (ik noembmaar even wat NL bands....)KabouterSuper schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:12:
Vraagje: mijn zoon is een metal band begonnen met gitaar, bas, drums en twee zangeressen (clean en grunt).....erg leuk voor een vader die dertig jaar geleden op dynamo open air rondhoste. Eerste nummer wat ze oefenden was "before I forget" van Slipknot.
Gewoon luisteren, en je eigen swing eraan geven. Niet doen met dat gecover van alleen vrouwen, beuk er een lekkere CC doorheen, maak een Slayer medley met samenzang. Whatever. Zorg dat ze plezier hebben, want daar gaat het een beetje om met zo'n bandje.
Al dat gender geneuzel.... 😉
Arch enemy is een goede....ook bekend bij ze, dus daar moeten ze wel iets mee kunnen.Dhrax schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:46:
[...]
Ik denk gelijk aan Arch Enemy. Daar zitten niet de minste gitaristen in natuurlijk (Loomis is een virtuoso) maar genoeg uitdaging denk ik
Ik vind het wel erg grappig....Slayer als ringtone en Morbid Angel door de speakers als hij aan koken is. Precies wat ik dertig jaar geleden ook luisterde.Dhrax schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:46:
[...]
Wel heel gaaf dat je kinderen dit doen! Als ik de playlist van die van mij bekijk dan moet ik bijna huilen ...
Thanks voor de tips. Ze zijn trouwens behoorlijk old-skool, dus oude muziek is ook goed.VincentG schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:00:
Kittie, Otep?
Beetje richting Arch Enemy als ik het me goed herinner, maar wat 'rauwer'.
Herinner me Lacuna Coil ook nog, dacht male + female vocals. Wat cleaner.
Geen idee wat vandaag een beetje goed is qua female fronted metal bands.
Wellicht weer eens een beetje induiken ipv 20 jaar oude muziek van tijd tot tijd opnieuw aan te zetten.
When life gives you lemons, start a battery factory
Holy Moses ?KabouterSuper schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:46:
[...]
Thanks voor de tips. Ze zijn trouwens behoorlijk old-skool, dus oude muziek is ook goed.
Of is dat te soft?
Wel Old School. Zag ze op Dynamo Open Air 1989.
(Meteen de laatste DOA waar ik geweest ben... Lag niet aan hun hoor.
Acrostichon. Corinne had een lekkere strot

"What do you get if you multiply six by nine..."
Detente is een leuk om te coveren! Ik vond White Skull altijd een goede zangeres hebben. Of wat denk je van de oude The Gathering, eerste album?KabouterSuper schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:12:
Maar waarom niet gewoon iets van Obituary, Entombed, Benediction ofzoiets, is toch veel leuker dan vrouwenzang coveren.
[ Voor 13% gewijzigd door Jron667 op 23-04-2023 21:03 ]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Dan hoop ik wel dat ze d'r setlist aanpast naar overwegend After Forever/Revamp/Nightwish materiaal en wat minder van d'r recente solo album doet. Ik vermoed dat dat laatste niet zo heel erg in de smaak zal vallen bij de gemiddelde Metallica fanfredhuizinga schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:01:
https://www.ad.nl/show/fl...llica-verzorgen~a878ca14/
Floor Jansen in voorprogramma van Metallica.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dJK6AzXcSpHbYLjpDnPaetOd.jpg?f=user_large)
Top, leuk om te zien dat er ook iemand gewonnen heeft. Normaal gesproken doe je aan zo iets mee en zie/merk je er niets meer van. Veel pezier alvast.duderuud schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:43:
Dat is nog eens een leuke verassing!
[Afbeelding]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
de interesse in de band is al jaren geleden vervlogen...... I know, I know, vloeken in de kerk voor velen maar de serie albums na de black album vond ik helemaal niks en daardoor gestopt met het beluisteren van nieuw materiaal.
Desalniettemin: have fun!
[ Voor 5% gewijzigd door Magic666 op 27-04-2023 20:44 ]
Jazeker 😍😍Tweakjur schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:20:
Nog mensen bij Metallica? Ben er samen met @Randal Peelen 🤘
Lekker!
Ik en mijn vrouw! Net weer thuisTweakjur schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:20:
Zaterdag weer
[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 28-04-2023 00:34 ]
Gaaf om beide te doen. Ik kon niet.Jaymz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:24:
[...]
Ik en mijn vrouw! Net weer thuis
Zaterdag weer
Hoe deed Floor het?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die komt zaterdag pasfranssie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:46:
[...]
Gaaf om beide te doen. Ik kon niet.
Hoe deed Floor het?
Vak 117, rij 24. Ik zal je ongetwijfeld gemist hebbenTweakjur schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:20:
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Wij zaten op 107.Outerspace schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:39:
[...]
Vak 117, rij 24. Ik zal je ongetwijfeld gemist hebben
Leuke show. Wel jammer dat ze Enter Sandman niet gespeeld hebben. Bewaren ze voor zaterdag I guess? Maar wel raar. Tis niet alsof dit kaartje de prijs had van een 'half concert'. En geen toegift? Das toch ook vreemd? Wij hebben echt nog een kwartier daar gezeten zo van... kán niet dat ze niets meer spelen. Uiteindelijk toen de zaal echt half leeg was toch maar geaccepteerd dat er echt niks meer kwam. 16 nummers, 2 uur speeltijd. Het is voor Metallica, naar ik me heb laten vertellen, aan de magere kant...
Podium prachtig, maar ik lees op social dat je dat vanaf de vloer niet echt goed kon zien. Schermen hingen ook echt heel hoog als je zelf op de grond stond. Vanaf waar wij zaten was het prima te doen en een mooie show.
Geluid... tsja. Arena. Je kunt soms mazzel hebben (Stones paar jaar terug was echt vrij goed) maar dit was weer lekker galmen. Al met al leuke avond, maar had beter gekund.
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Klopt, op sommige momenten was het goed zoeken naar waar ze rondhingen.Tweakjur schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:44:
[...]
Podium prachtig, maar ik lees op social dat je dat vanaf de vloer niet echt goed kon zien. Schermen hingen ook echt heel hoog als je zelf op de grond stond. Vanaf waar wij zaten was het prima te doen en een mooie show.
Geluid... tsja. Arena. Je kunt soms mazzel hebben (Stones paar jaar terug was echt vrij goed) maar dit was weer lekker galmen. Al met al leuke avond, maar had beter gekund.
Op andere momenten waren ze 'best dichtbij', Lars stond recht voor ons in het deel met oa. Battery en Master of Puppets
:strip_exif()/f/image/JCqQLjua5fNgNypGPIJvHYM1.jpg?f=fotoalbum_large)
ik vond (we stonden bijna onder de speakers) het geluid eigenlijk niet zo galmen
De toegift miste ik ook ja, wel typisch; Ik vond het wel een goeie set om eerlijk te zijn. Ben benieuwd waar ze zaterdag mee komen, ik heb goede hoop op een vergelijkbaar (goede dus) set
Ben ook benieuwd wat Floor met dit podium gaat doen

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 28-04-2023 10:55 ]
Zou gebrek aan toegift trouwens met Koningsdag te maken hebben? Er was gezeik ivm overbelast OV.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Enter Sandman is óók een leuk nummer, maar zo heb ik er wel meerdereTweakjur schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:44:
[...]
Wij zaten op 107.![]()
Leuke show. Wel jammer dat ze Enter Sandman niet gespeeld hebben. Bewaren ze voor zaterdag I guess? Maar wel raar. Tis niet alsof dit kaartje de prijs had van een 'half concert'.
Dit dus. Mooie setlist, maar wel kort. Mijn kameraad zei al; op het programma stond tot 23.00 en dan ben je al om 22.30 uitgespeeld. Hela, volspelen die meukEn geen toegift? Das toch ook vreemd? Wij hebben echt nog een kwartier daar gezeten zo van... kán niet dat ze niets meer spelen. Uiteindelijk toen de zaal echt half leeg was toch maar geaccepteerd dat er echt niks meer kwam. 16 nummers, 2 uur speeltijd. Het is voor Metallica, naar ik me heb laten vertellen, aan de magere kant...
Ik vond de basdrum van Lars en bas van Robert iets té aanwezig, zelfs met oordoppen in. De lage tonen waren dermate aanwezig dat ik soms de solo's van Kirk niet fatsoenlijk kon verstaan. In mijn hoofd kon ik ze natuurlijk meedromen, maar horen is wat anders dan dromenGeluid... tsja. Arena. Je kunt soms mazzel hebben (Stones paar jaar terug was echt vrij goed) maar dit was weer lekker galmen. Al met al leuke avond, maar had beter gekund.
Ik heb zeker genoten en ook heerlijk dat opkwamen met Orion (één van mijn persoonlijk favorieten). Nu hopen dat ze zaterdag een keer To live is to die draaien, maar die kans is gering.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Die red haar wel denk ik. Nightwish heeft ook geregeld wat grotere podia gehad.Jaymz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:47:
[...]
Ben ook benieuwd wat Floor met dit podium gaat doen
Hoop dat voor ze dat ze wat wel harder spul speeld dan dat softe gedoe van haar nieuwe album😅
Beetje mismatch eigenlijk 😅
Da's zonde want na het dieptepunt van St. Anger hebben ze best wel weer leuk materiaal gemaakt.Magic666 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:44:
Nope.....
de interesse in de band is al jaren geleden vervlogen...... I know, I know, vloeken in de kerk voor velen maar de serie albums na de black album vond ik helemaal niks en daardoor gestopt met het beluisteren van nieuw materiaal.
Desalniettemin: have fun!
Ik ben zelf niet geweest want Arena dus grote kans op kutgeluid. Doe mij maar indoor.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Openlucht (Goffertpark bijvoorbeeld) is heeft mijn voorkeur. Maar dat was denk ik 2009 oid, [edit: moet 2003 geweest zijn, field of rock, bagger organisatie want water tekort maar goed concert) en gingen maar door en door en door. edit 2: master of puppets editie waar we zijn weggegaan vanwege de te hoge geluidsdruk https://www.volkskrant.nl...rt-live-te-lang~bd2263c7/ ) maar dar speelden ze nog toen wij naar de auto liepen.evilution schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:04:
[...]
Da's zonde want na het dieptepunt van St. Anger hebben ze best wel weer leuk materiaal gemaakt.
Ik ben zelf niet geweest want Arena dus grote kans op kutgeluid. Doe mij maar indoor.
Twee uur is echt heel kort voor ze.
[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 28-04-2023 19:31 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat mij opviel was dat de mannen nogal traag speelden, waardoor zeker in de eerste helft van de show het tempo er niet lekker in kwam. Daardoor miste ik toch een behoorlijk stuk energie. Misschien dat daardoor het publiek ook niet echt los kwam, hoewel het publiek sowieso erg tam was. Alsof de mensen in het veld helemaal geen zin hadden om een concert bij te wonen. Naar mijn idee kreeg de band dan ook niet de energie terug die ze het publiek gaven.
Dat er geen toegift kwam begrijp ik wel, als je er als publiek niet met zijn allen achter gaat staan krijg je wat je toekomt. Ik heb niemand “we want more” horen scanderen. Ik hoop voor Metallica dat ze zaterdag een beter publiek treffen.
Rondom vak 115 werd er echt wel goed "we want more" geroepenDuclaasie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:17:
Vak 402 rij 20 zaten wij gister. Ik moet zeggen dat in deze setup je naar mijn idee beter op de tribune kon zitten dan op het veld staan. Zicht was prima, geluid was minder k*t dan ik had gevreesd.
Wat mij opviel was dat de mannen nogal traag speelden, waardoor zeker in de eerste helft van de show het tempo er niet lekker in kwam. Daardoor miste ik toch een behoorlijk stuk energie. Misschien dat daardoor het publiek ook niet echt los kwam, hoewel het publiek sowieso erg tam was. Alsof de mensen in het veld helemaal geen zin hadden om een concert bij te wonen. Naar mijn idee kreeg de band dan ook niet de energie terug die ze het publiek gaven.
Dat er geen toegift kwam begrijp ik wel, als je er als publiek niet met zijn allen achter gaat staan krijg je wat je toekomt. Ik heb niemand “we want more” horen scanderen. Ik hoop voor Metallica dat ze zaterdag een beter publiek treffen.
Geluid was beter dan verwacht en openen met Orion is natuurlijk al fantastisch (en gewaagd). Op naar zaterdag!
We stonden op ongeveer dezelfde plek als donderdag, 10 meter verder naar voren. Geluid, zeker de hoge partijen, was beter dan donderdag. Set was mijns inziens ook goed, miste (hooguit) een nummer van Kill 'em all. Openen met Call of Ktulu / Creeping death had ik eigenlijk al een beetje verwacht.
Ik heb eigenlijk geen nummers die ik 'gemist' heb. Daarnaast ben ik in 10 keer metallica niet eerder zo dichtbij geweest
Hier in 2014 bij het optreden ter ere van hun 25 jarig jubileum:
Van hun tweede album dat ikzelf zeer kan waarderen.
Kleine correctie: Nighttime BIrds was het 4e album van The Gathering (wel het tweede met Anneke). Almost a Dance en Always gingen vooraf aan Mandylion. Toegegeven, de zangers op die albums moeten je echt liggen, duidelijk een andere stijl dan Anneke.Daniel36 schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:44:
The Gathering werd genoemd en Floor Jansen, automatisch kom ik dan bij Anneke van Giersbergen, ook zo'n powervrouw.
Hier in 2014 bij het optreden ter ere van hun 25 jarig jubileum:
[YouTube: The Gathering - On Most Surfaces (TG25: Live at Doornroosje - unofficial video)]
Van hun tweede album dat ikzelf zeer kan waarderen.
Always staat hier nog regelmatig op, de albums erna vond ik wat minder.anboni schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:28:
[...]
Kleine correctie: Nighttime BIrds was het 4e album van The Gathering (wel het tweede met Anneke). Almost a Dance en Always gingen vooraf aan Mandylion. Toegegeven, de zangers op die albums moeten je echt liggen, duidelijk een andere stijl dan Anneke.
Gaaf. Ik had helaas al andere afspraken dit weekend, anders had ik graag willen komen kijken naar die zangkunsten van Marion. Ik zie op de setlist dat ze Antigone niet hebben gespeeld, ik zou wel echt benieuwd zijn naar hoe ze dat live doet.Carthrax schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:16:
Afgelopen vrijdag naar Aephanemer geweest in de Willemeen in Arnhem. Wat een heerlijk concert, ze hadden er echt zin in en het publiek ook. En het voorprogramma van Nederlands bodem Nephylim stond ook als een huis. Wat een heerlijk avondje.
14 december met broertje naar Till Lindemann

Blij
Dat heeft toch niets te maken met je leeftijd, of je dingen nog bijhoudt? Ik ben 58 en ga nog regelmatig in Paradiso e.d. naar nieuwe bands kijken. En als ik dan om me heen kijk ben ik zeker niet de enige van die leeftijd.bie100 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:05:
ben al 57 en hou eigenlijk niet meer bij welke bands goed of slecht zijn maar soms kijk ik nog wel op YouTube en toen kwam ik deze band tegen kende ze niet maar ik werd er wel enthousiast van![]()
[YouTube: Invent Animate - Elysium [Official Music Video]]
nee is ook zo maar hou het niet mee zo bij laat ik het zo zeggenFrame164 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:33:
[...]
Dat heeft toch niets te maken met je leeftijd, of je dingen nog bijhoudt? Ik ben 58 en ga nog regelmatig in Paradiso e.d. naar nieuwe bands kijken. En als ik dan om me heen kijk ben ik zeker niet de enige van die leeftijd.
Statement van Vicky: https://www.instagram.com...shid=NTc4MTIwNjQ2YQ%3D%3D
Jammer want ze maakte best goede muziek. Hopelijk gaat Vicky nog iets anders doen naast Sicksense want rap/nu-metal is niet zo mijn ding.
En om toch nog iets positiefs te posten, vandaag heeft Non Est Deus dit blackmetal album gereleased:
VInd het best goed klinken.
* WernerL is de laatste tijd een beetje blackmetal aan het herontdekken.
Enisum is een van mijn favoriete atmospheric black metal bands geworden. Dit album is erg goed imho:
Een oudje maar de keyboard stukken zijn echt top!
Oh, het is ook wachten op de nieuwe van Deicide!
Geen idee of je deze band kent:
Maar deze hele cd rost de pannen van het dak.
[ Voor 25% gewijzigd door Magic666 op 10-05-2023 20:24 ]
Blijken we zelfs golden circle tickets te hebben, zal mij benieuwen:)
Tickets zijn van 2021, is toen vanwege corona uitgesteld.
Edit: Lordi en Baby Metal voorprogramma. Lordi kende ik wel en dat is een uitstekend voorprogramma. Baby Metal is Japans en in goed Nederlands gewoon slecht. Mijn hemel, dat is nou echt niks voor mainland Europe. Sabaton begint zo.
[ Voor 37% gewijzigd door Ramon 73 op 13-05-2023 21:12 ]