Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Magic666

No one's neighbour!

Gisteren eerste keer Rammstein (na 2 eerdere gefaalde pogingen) en eerste keer Goffertpark.

Positief: prima show, prima sfeer en qua eten en drinken genoeg punten. Wachttijden vielen mij reuze mee. Pendelbussen na afloop prima geregeld.

Negatief: de zicht op het podium... als je achteraan stond zag je geen zak. De zijschermen stonden veels te laag. Het geluid.... jeetje wat hard! Ben wel wat gewend in de zalen, neem altijd doppen mee, maar dacht dat dat op een veld wel mee zou vallen. Nou niet dus.
Kosten van de muntjes.... doe eens gek: 3,5 Euro voor een 200ml water.....

Maar goed, dagje uit en Rammstein horen (en af toe zien), voor herhaling vatbar maar niet op die plek.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08-2022

Geteisem

Bonnetje

Gisteren naar Jerry Cantrell in de Melkweg geweest. Was ondanks het parkeren en Amsterdam super vet. Veel oude Alice in Chains nummers ook. Ja, was het waard.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Pro tip voor parkeren in A'dam: parkeer bij de RAI, ga met metro naar centrum en zorg dat je laatste checkin, op de terugweg, ook het centrum is. Kosten parkeren: 1 Euro :)

Draait de laatste tijd veel rondjes hier:

[Voor 49% gewijzigd door Magic666 op 07-07-2022 10:27]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb Rammstein op Werchter gezien en in de eerste rijen op Wacken meegemaakt, maar het is niet compleet zonder George Frideric Handel's Music for the Royal Fireworks als intro en de volledige show.

Alhoewel een Duitse massabijeenkomst met 80k man al een ervaring was.

[Voor 31% gewijzigd door rapture op 07-07-2022 18:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dikke OSDM :)

Nog liefhebbers van funeral doom?

Heerlijk traag en log! Binnenkort naar Evoken en Ophis in de Baroeg trouwens.

[Voor 49% gewijzigd door Magic666 op 08-07-2022 10:51]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• berzerker
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:12
Leuke albumtitel ook: "all paths are left here".

Althans ik mag (zeker gezien de stijlovereenkomst) aannemen dat dit gebaseerd is op "left hand path" (Entombed's legendarische debuutalbum).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Meisje!

Gewoon omdat het echt steengoed is, er staan op dat kanaal wel meer volledige optredens. Niet alles is goed maar zoiets als dit is wel echt heerlijk O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week in Parijs voor werk en even gecheckt of er een interessant concert was. Ik zag dat Thou op trad in een concertzaaltje op een boot.
Even luisteren... Heej, dat klinkt interessant. Kaartje kopen.

Na meer luisteren, kom ik tot de conclusie dat het normale werk van Thou me iets te is. Liever wat meer sfeer. En laten ze dat nu precies doen met Emma Ruth Rundle op het album 'May our chambers be full' en Ep 'The Helm of Sorrow'.

Zouden ze daar wat van spelen tijdens het concert?
Voorprogramma Portrayal of Guilt was nog iets verder van mijn smaak af. Dan Thou. Tof om even te zien, maar logischerwijs speelde ze grotendeels eigen materiaal. En de beperkte inzet van andere zang dan de lead zanger/schreeuwer, maakte het wat eentonig.
En dan hielden ze er na 45 min al mee op. Flauw.

Wel het genoemde album en ep meegenomen. Mogen Thou en Emma maar meer albums maken. Dat smaakt naar meer.

De twee toppers:

Geen succes was COVID wat ik bij dit concert heb opgepikt :(

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

SD5k

>4&X

Jeltel schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:36:
Vorige week in Parijs voor werk en even gecheckt of er een interessant concert was. Ik zag dat Thou op trad in een concertzaaltje op een boot.
Even luisteren... Heej, dat klinkt interessant. Kaartje kopen.

Na meer luisteren, kom ik tot de conclusie dat het normale werk van Thou me iets te is. Liever wat meer sfeer. En laten ze dat nu precies doen met Emma Ruth Rundle op het album 'May our chambers be full' en Ep 'The Helm of Sorrow'.

Zouden ze daar wat van spelen tijdens het concert?
Voorprogramma Portrayal of Guilt was nog iets verder van mijn smaak af. Dan Thou. Tof om even te zien, maar logischerwijs speelde ze grotendeels eigen materiaal. En de beperkte inzet van andere zang dan de lead zanger/schreeuwer, maakte het wat eentonig.
En dan hielden ze er na 45 min al mee op. Flauw.

Wel het genoemde album en ep meegenomen. Mogen Thou en Emma maar meer albums maken. Dat smaakt naar meer.

De twee toppers:
[YouTube: Emma Ruth Rundle & Thou - The Valley (Official Audio)]
[YouTube: Emma Ruth Rundle & Thou - Hollywood (Official Audio)]

Geen succes was COVID wat ik bij dit concert heb opgepikt :(
Thou heeft ook veel coole covers gemaakt, die vind ik vaak leuker dan hun eigen nummers. :+ Zoals deze van Nirvana:

Of nog cooler, deze van Soundgarden:
Nu is het origineel hiervan ook al sludgy as hell, dus wel een inkoppertje.

Sterkte met de COVID.. :|

[Voor 8% gewijzigd door SD5k op 13-07-2022 08:47]

• Jeltel
  • Niet online
@SD5k Die heb ik ook geluisterd ja. Opzichzelf staand zijn ze best cool. Maar in het algemeen is het me te eentonig. Voor die afwisseling zorgt Emma Ruth Rundle dus.

En thanks. Ben er al wel vanaf, maar mijn conditie is nog niet helemaal terug.

• SD5k

SD5k

>4&X

Jeltel schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:51:
@SD5k Die heb ik ook geluisterd ja. Opzichzelf staand zijn ze best cool. Maar in het algemeen is het me te eentonig. Voor die afwisseling zorgt Emma Ruth Rundle dus.

En thanks. Ben er al wel vanaf, maar mijn conditie is nog niet helemaal terug.
Ben ik met je eens hoor, ik snap de "buzz" om Thou ook niet helemaal.

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
*knip* V&A hoort niet op het forum.

[Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 17-07-2022 14:26]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48
Want The Killers is metal? ;)
De 'uiteraard' is vast bedoeld als 'ze willen geen winst maken', maar kan ook gelezen worden als 'ze willen geen verlies draaien'. Just sayin'...

Punctuality is the politeness of kings

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
dreamscape schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:58:
Want The Killers is metal? ;)
De 'uiteraard' is vast bedoeld als 'ze willen geen winst maken', maar kan ook gelezen worden als 'ze willen geen verlies draaien'. Just sayin'...
Er zijn ook metal fans die naar minder extreme bands luisteren, kon het altijd proberen uiteraard. En meeste doorverkopers doen het alleen maar om winst te maken, daarom had ik het erbij gezet. Is dat zo vreemd dan? En bij een goed bod voor iets minder was er denk ik ook wel akkoord gegaan.. maar zal nu te laat zijn 🙂

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fuck Yeah!!!!!

16 augustus naar Life of Agony met m'n broertje.

https://www.podiumvictorie.nl/programma/life-of-agony

Fucking awesome _/-\o_ oOo *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:28:
Fuck Yeah!!!!!

16 augustus naar Life of Agony met m'n broertje.

[Afbeelding]

https://www.podiumvictorie.nl/programma/life-of-agony

Fucking awesome _/-\o_ oOo *O*
En dog eat dog als voorprogramma.. lachen

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12
Gisteren Igorrr beleefd in Tivoli. Man man man, dat was geweldig! 🤘😎

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Khaine
  • Laatst online: 17:13

Khaine

Python liefhebber

Vrijdag schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:16:
Gisteren Igorrr beleefd in Tivoli. Man man man, dat was geweldig! 🤘😎
Ja en ja. Erg genoten van het concert. Wij zijn binnengekomen met de start van Aborted (wat ook niet onaardig was).

Igorrr startte een beetje abrupt en na Very Noise was het ineens ook afgelopen. Goede strakke set en alles wat ik wilde horen is gespeeld.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Jeltel
  • Niet online
Igorrr was fantastisch. En ook de voorprogramma's waren prima. We waren netjes op tijd voor het eerste voorprogramma, The Hangman's Chair. Trage metal wat instrumentaal niet heel bijzonder was, maar gewoon goed om naar te luisteren. We hoopten even dat het instrumentaal zou worden, want ik verwachtte dikke grunts. Nee hoor, prima zang die het hele concert prima te volgen viel.

Bij het ombouwen naar Aborted verschenen er lijken, hoofden op spikes en bijpassende backdrops op. Dus wij dachten dit wordt visueel in ieder geval interessant en zijn we verhuisd naar het balkon om goed overzicht te hebben.
En dat was een goede keuze. Hele brute deathmetal/grindcore met brute 'zang'. Zeker niet mijn smaak, maar het was gewoon strak en goed. De band had er zin in en het publiek duidelijk ook. Alles is voorbij gekomen. Pit, Circle pit, Wall-of-Death en roeien met een man of 100 op de grond van de zaal ;)
Erg tof om de lol van iedereen te zien.

En Igorrr was ook gewoon erg goed. Jammer dat ze zangeres niet mee was, maar die kwam gelukkig wel voorbij vanuit de DJ-boot. Sowieso raar om een DJ-booth te zien met een typische DJ (petje achterop op zijn hoofd ;)), met de typische arm gebaren en een hele berg metal heads die helemaal loos gaan op deze DJ.
En ja er was ook een drummer, gitarist en een zanger. Maar het was duidelijk om wie de show draaide. Dat was aan het einde ook duidelijk, toen de muziekanten klaar waren en Gautier Serre nog even de DJ uit kon hangen. De muziekkanten gingen op het podium net zo hard loos als het publiek.

Kortom één groot feestje heerlijk.

Toch jammer dat ik slippers aan had niet wat verder naar voren durfde. Maarja, om nu de hele dag met dichte schoenen rond te lopen? Aan het einde van het concert was het nog steeds 30 graden buiten.
En jammer dat er geen vinyl meer was.

• Vrijdag
Khaine schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Ja en ja. Erg genoten van het concert. Wij zijn binnengekomen met de start van Aborted (wat ook niet onaardig was).

Igorrr startte een beetje abrupt en na Very Noise was het ineens ook afgelopen. Goede strakke set en alles wat ik wilde horen is gespeeld.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt geen flauw idee had wat er zoal voorbij kwam. Het enige wat ik van Igorrr kende was dat nummer met die kip en dat stuk kauwgom (:P)

Maar het was hard, intens, super experimenteel/buiten gebaande paden en ik vond het geweldig :9

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 16:51

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Weer een nieuw nummertje klaar!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Vrijdag schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt geen flauw idee had wat er zoal voorbij kwam. Het enige wat ik van Igorrr kende was dat nummer met die kip en dat stuk kauwgom (:P)

Maar het was hard, intens, super experimenteel/buiten gebaande paden en ik vond het geweldig :9
Dat is ook wel de beste manier om in Igorrr te duiken denk ik. Er is geen touw aan vast te knopen en dat maakt het zo mooi.

En dat je ervan genoten hebt is het belangrijkste denk ik.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gisteravond was het zo ver, avondje uit met mijn broertje en mijn 2de concert in mijn 45 jaar :P

In 1996 Type O Negative in de Brabanthallen en gisteren dus Life Of Agony in Alkmaar *O*

Saw the show, got the shirt oOo

Sapperdeflap, wat een goeie avond, heerlijke show door LOA met frontvrouw Mina Caputo die ik in mijn jeugd kende als frontzanger Keith Caputo, gitaristen Joey Z en Alan Robert en een woest drummende Veronica Bellino d:)b

Dog Eat Dog zat in het voorprogramma, daar hebben we het laatste 15 a 20 minuten van de set nog even van meegekregen. Niet helemaal mijn ding, dat was het vroeger ook al niet. Neemt niet weg dat ik diep respect heb voor iedereen die een muziekinstrument kan bespelen of stuiterend op een podium kan zingen, mooi om muzikanten hun ding te zien doen _/-\o_

De eerste 3 tracks werdt Mina wat geplaagd door haar vocals die in de mix verdwenen waarop ze een aantal malen richting sounddbooth toogde en het al gauw een stuk beter werdt.

Dikke mix van oud en nieuw spul waarbij het nieuwe werk van het album The sound of Scars beduidend beter uit de verf kwam maar ook het vroege werk, van o.a. River runs Red en Ugly met tomeloze energie ten gehore werd gebracht.

Genoten van een leuke show die me heel wat jaartjes terugvoerde naar de tijd dat ik LOA veelvuldig in de CDspeler had zitten, afgewisseld met de werken van Pantera, Rammstein, TOOL, Nine Inch Nails, Sepultura, Bodycount, Metallica, et cetera, et cetera.

Dit smaakt naar meer in elk geval :)

• Vrijdag
Optreden van Dog Eat Dog en Life of Agony was heel gaaf inderdaad!

DeD was lekker energiek, interactie met het publiek en veel plezier in hun optreden.
Life of Agony was old skool nostalgie, in het begin wat opstartprobleempjes maar die werden snel opgelost. Heerlijke mix van oud en nieuw werk werd met enthousiasme gebracht, ze hadden er zichtbaar veel zin in.

Ook wel leuk: Na afloop was er nog een DJ die wat plaatjes draaide. Er bleven nog best veel mensen even hangen op een nostalgie-trip met muziek van Pantera, Sepultura, Rage Against The Machine en Ministry. Het voelde een beetje als een middelbare schoolfeest waar de DJ voor de verandering wél de muziek draaide die je wilde horen 8)

En volgens mij was er bijna niemand in het publiek jonger dan 30 :D Veel loyale fans!

@Fraggert :
https://patronaat.nl/event/sepultura-20-11-22/
Misschien ook wat voor je?

• Vrijdag

Dit was dan niet gisteravond, maar qua energie hetzelfde niveau 🤘 8)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks voor de tip :)

Mijn broertje en ik gaan wat vaker gezellig samen een concertje pakken in elk geval, we vonden het erg leuk d:)b

Is er één overzichtelijke website met (vrijwel) alle komende optredens/concerten van bands/muzikanten eigenlijk :?

Waar dus ook kleine zaaltjes en wat obscure bands maar ook de megazalen en grote namen op verzameld staan?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De nieuwe Arch Enemy heeft vandaag een paar keer gedraaid in mn cd speler (jaja ouderwets :P)

I like.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Vrijdag
Fraggert schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Thanks voor de tip :)

Mijn broertje en ik gaan wat vaker gezellig samen een concertje pakken in elk geval, we vonden het erg leuk d:)b

Is er één overzichtelijke website met (vrijwel) alle komende optredens/concerten van bands/muzikanten eigenlijk :?

Waar dus ook kleine zaaltjes en wat obscure bands maar ook de megazalen en grote namen op verzameld staan?
Op de site van Metalfan.nl kan je een aardig overzicht vinden van bands en zalen. Mooi gesorteerd op datum :)
https://www.metalfan.nl/agenda.php

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vrijdag schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Op de site van Metalfan.nl kan je een aardig overzicht vinden van bands en zalen. Mooi gesorteerd op datum :)
https://www.metalfan.nl/agenda.php
ik zie daar alleen denk ik de aankondiging van bijv. Gare du Nord niet staan :+ ;)

Maar thanks, goeie tip, die pak ik er even bij voor ‘t zwaardere werk d:)b

• Vrijdag
Fraggert schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

ik zie daar alleen denk ik de aankondiging van bijv. Gare du Nord niet staan :+ ;)

Maar thanks, goeie tip, die pak ik er even bij voor ‘t zwaardere werk d:)b
Misschien als de Train of Consequences van Megadeth daar een stop maakt wel :P

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vrijdag schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Misschien als de Train of Consequences van Megadeth daar een stop maakt wel :P
Noice _/-\o_ d:)b

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20
Oogje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:11:
De nieuwe Arch Enemy heeft vandaag een paar keer gedraaid in mn cd speler (jaja ouderwets :P)

I like.
* WernerL kan de nieuwe plaat ook wel waarderen.
22 Oktober staan ze in de brabanthallen samen met Behemoth. Erachter gekomen dat concertkaarten tegenwoordig tering duur zijn. Fuck it, ik ben er bij. :+

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 08:35
De nieuwe Megadeth is ondertussen ook verschenen en is weer een lekkere plaat.
Voices in the Sky van Brymir is ook een aanrader voor de fans van melo death.

De nieuwe Machine Head is voor mij een grote tegenvaller helaas.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11-2022
Op Bandcamp is nu ook een oud album van Bishop of Hexen te kopen/luisteren.

Archives of an enxhated philosophy

https://dusktone.bandcamp...f-an-enchanted-philosophy

Toch best een meesterwerkje.

• Jeltel
  • Niet online
9 maart 2023 Igorrr én Amenra in 013. Gelijk kaartjes gekocht. Wie gaat er ook?

https://www.013.nl/programma/7354/igorrr-amenra

[Voor 24% gewijzigd door Jeltel op 09-09-2022 14:27]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Jeltel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:25:

Dikke kans dat ik ook weer aanschuif. Heb me in Tivoli recent opperbest vermaakt met Igorrr. Voorprogramma heb ik minder mee, maar dat nemen we gewoon voor lief.

• Jeltel
  • Niet online
@Khaine Amenra moet wel goedkomen :)

• WernerL

Oeh nice misscien ben ik er ook wel te vinden.

En om ook weer even nieuwe muziek te delen, ik kom zojuist dit tegen via youtube:

Ik kende de band nog niet maar zometeen ook eens meer opzoeken van Celeste.

• Vrijdag

Ik denk dat ik deze keer naar de Melkweg ga. Da's net even wat dichterbij :P

• SD5k

SD5k

>4&X

WernerL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:12:
[...]

Oeh nice misscien ben ik er ook wel te vinden.

En om ook weer even nieuwe muziek te delen, ik kom zojuist dit tegen via youtube:
[YouTube: CELESTE - Il a tant rêvé d'elles (OFFICIAL LIVE VIDEO)]

Ik kende de band nog niet maar zometeen ook eens meer opzoeken van Celeste.
Heb ze één keer live gezien, op Roadburn, een van de meest intense shows die ik heb gezien.

• SD5k

SD5k

>4&X

Beide bands in het voorprogramma zijn ook zéér de moeite waard! Der Weg Einer Freiheit en Hangman’s Chair.

[Voor 6% gewijzigd door SD5k op 09-09-2022 23:12]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48

Yes. Count me in. Briljante combi. ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:04
Een oudje maar nog steeds geweldig:

Manegarm, als een tijdje uit:

[Voor 73% gewijzigd door Jron667 op 10-09-2022 00:23]

• Jeltel
  • Niet online
SD5k schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:11:
[...]

Beide bands in het voorprogramma zijn ook zéér de moeite waard! Der Weg Einer Freiheit en Hangman’s Chair.
die tweede stond ook in het voorprogramma laatst in Tivoli. Verrassend goed ja.

• Vrijdag

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:07
Machine head sloopte Dublin! Beter ga je dit zien in Amsterdam!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• WernerL
Wolfheart heeft ook weer een nieuw album uitgebracht. Voor de Melodic Death Metal liefhebbers:

• tyrunar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-02 11:44
als iemand hier weet wanneer een volgend album van Summoning of Falkenbach uit komt, PM me :P

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38
tyrunar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:03:
als iemand hier weet wanneer een volgend album van Summoning of Falkenbach uit komt, PM me :P
Die 2 bands zijn lowkey, hoor je idd niet veel van. Summoning komt denk ik sowieso niet snel met een album heb ik wel eens op hun fb gelezen. Falkenbach is wat actiever, dus hopelijk komt dar weer eens wat van.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• tyrunar
Renegade666 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:18:
[...]

Die 2 bands zijn lowkey, hoor je idd niet veel van. Summoning komt denk ik sowieso niet snel met een album heb ik wel eens op hun fb gelezen. Falkenbach is wat actiever, dus hopelijk komt dar weer eens wat van.
zijn vooralsnog wel een van m'n laatste favorieten.
Sinds Morphia ermee gestopt is en Heidevolk een beetje engels/mainstrean is gegaan, en Tyr ook.... houd ik er nog maar twee over. :|

• Renegade666
tyrunar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:19:
[...]

zijn vooralsnog wel een van m'n laatste favorieten.
Sinds Morphia ermee gestopt is en Heidevolk een beetje engels/mainstrean is gegaan, en Tyr ook.... houd ik er nog maar twee over. :|
Zij nog wel een paar goeie vergelijkbare bands,
Ben alleen de namen wat kwijt, maar zal morgen wel een paar doorsturen als ik het niet vergeet 😁

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• tyrunar
Renegade666 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:21:
[...]

Zij nog wel een paar goeie vergelijkbare bands,
Ben alleen de namen wat kwijt, maar zal morgen wel een paar doorsturen als ik het niet vergeet 😁
dank!
ik ben erg kieskeurig en leef vooral op gevoel en hoe de stand van de maan is dus zal niet veel accepteren.
maar wie weet :P

Emyn Muil is ook wel koel, al vind ik alleen hun second age album echt baanbrekend.
heb je ook nog Caladan Brood natuurlijk.

• Renegade666
Jij geeft mij nu namen wat ik niet ken, dus morgen even kijekn😁

• tyrunar
ik wil dit topic niet hijacken, stond toevallig bovenaan toen ik op het main forum klikte.
Renegade666 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:24:
Jij geeft mij nu namen wat ik niet ken, dus morgen even kijekn😁
beiden zijn summoning-inspired. (hoewel Caladan Brood dat alleen qua muziek is maar tekstueel op een andere fantasy serie gebaseerd is).

Dit is de tweede.
Eerste en derde album zijn flink rauwer dan deze. Ik vind deze mooier.

[Voor 14% gewijzigd door tyrunar op 23-09-2022 22:29]

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 02:06:
Machine head sloopte Dublin! Beter ga je dit zien in Amsterdam!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ik ben erbij volgende week. We hadden voor 202 ook kaarten voor Utrecht, maar dat ging allemaal niet door. En nu met Amon Amarth, die stonden ook hoog op mijn verlanglijstje om een keer live te zien.

Slecht idee... Hoe laat?

• Lekkerboeie86
GSX-MAN schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:30:
[...]

Ja, ik ben erbij volgende week. We hadden voor 202 ook kaarten voor Utrecht, maar dat ging allemaal niet door. En nu met Amon Amarth, die stonden ook hoog op mijn verlanglijstje om een keer live te zien.
Gaat een mooie avond worden! 3 lekkere bands. Ben benieuwd of Machine Head weer zal afsluiten. Volgens mij wisselen MH en AA wel af voor de laatste show. AA heeft een prachtig decor en geeft een mooie show. Maar de energie vanuit het publiek is bij MH toch wel paar levels hoger. Jared is echt geweldig. Zou beetje rechts vooraan gaan staan. d:)b

• Renegade666
@tyrunar

paar voor je:

Helaas niet meer actief, 1 top album :)

Misschien deze, is wel iets anders, maar lekkere vibe vind ik:

• Vrijdag
Ik wilde ook wel naar Machine Head. Maar ik ga ook al naar Paradise Lost en het geld is een beetje op :'(

• ge-flopt
  • Laatst online: 20:42
Regelmatig coveren metal bands een pop liedje en zijn ook nog goed te pruimen.

Dit keer eens iets anders een pop zanger die een metal nummer goed covert. De muziek is verder het zelfde, maar klinkt toch wel goed.

• Jeltel
  • Niet online
Gaat er iemand naar Soen in Zoetermeer komende zaterdag, waarbij ik aan mag sluiten?

[Voor 20% gewijzigd door Jeltel op 27-09-2022 20:53]

• WernerL

Nieuwe kans om Arjen Lucassen live te zien volgend jaar? Hopelijk lukt het me dit keer op tijd een kaartje te kopen. :+

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

WernerL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:42:
[Twitter]

Nieuwe kans om Arjen Lucassen live te zien volgend jaar? Hopelijk lukt het me dit keer op tijd een kaartje te kopen. :+
Arjen zelf speelt wss niet (was de vorige keer volgens mij niet zo in ieder geval), maar Ayreon live is tof. En inderdaad, de vorige keer gingen de kaarten veel te snel:

"Oh cool, eens kijken of ik dan kan"

Nog geen 10 minuten later, uitverkocht. :P

Gisteren redelijk spontaan naar m'n eerste concert in tijden gegaan: Visions of Atlantis + Xandria (symphonic metal) in Enschede. Erg van genoten :Y, vooral VoA was erg goed. Heerlijke energie tijdens de hele avond.

Zijn nog te bewonderen in Utrecht vandaag (uitverkocht geloof ik) en Tilburg zaterdag. Aanrader als je van symphonic metal houdt :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Lekkerboeie86

Wie zien we vanavond in de pit? :Y

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Afgelopen vrijdag Vola in 013 Tilburg.

Ze stonden in de kleine zaal, wat imho jammer was. Je kon geen kant op. Halverwege ineens een pit (die zag ik niet helemaal aankomen). Grotere zaal had handiger geweest.
Setlist was dikke prima, van alles een beetje gehoord.

Muziekaal was het sowieso dikke prima. Stond als een huis. Asger's stem was wisselend. Een X aantal hogere stukken waren blijkbaar niet te doen. Andere nummers daarentegen waren dikke prima. Ik had oordopjes in maar de bas en drums overstemde de toetsen alsnog best wel. Zonde.

Was wel een groot feestje.

Ow en voorprogramma hebben we eigenlijk volledig gemist, dus daar kan ik weinig zinnigs over melden.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 15:12

rajackar

Blood Minister

De nieuwe Bloodbath is ook een paar weken uit.
Heel erg de moeite waard.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

rajackar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:13:
[YouTube: Bloodbath- Survival of the Sickest [2022]]

De nieuwe Bloodbath is ook een paar weken uit.
Heel erg de moeite waard.
Agree, heb em al paar x geluisterd. Klinkt goed.

• Carthrax
The Halo Effect/Amon Amarth/Machine Head was wel weer een feestje.
Nadeel was dat ik net vorige week een galblaas operatie heb gehad dus een pit bezoek zat er helaas niet in maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

• Vrijdag
Paradise Lost vanavond! *O*

• WernerL
Epica heeft samen met The fleshgod apocalypse een nummer opgenomen.

Epica heeft een album gemaakt waar ieder nummer een gastartiest heeft.
Tijdens hun vorige show in de 013 hebben ze ook al een ander nummer laten horen met de zanger van Shining:

• Renegade666
Joepie :D
Hopelijk een BD release, ik zie mij zelf daar niet tussen staan namelijk :D

[Voor 28% gewijzigd door Renegade666 op 13-10-2022 15:55]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Renegade666 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:55:
Joepie :D
Hopelijk een BD release, ik zie mij zelf daar niet tussen staan namelijk :D

[YouTube: Ayreon Live in 2023 - 01011001 Live Beneath the Waves]
Hoezo zou je daar niet tussen gaan staan? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Renegade666
Touchdomex schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Hoezo zou je daar niet tussen gaan staan? :+
Niet de mensen daar ansich hoor ;) Ik houd niet van groepen mensen om mij heen, voel ik mij niet prettig bij. Geld voor alles in een wat grotere groep ;)

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Pfoe, die gaat even met 4 reminders in de agenda. Ben heel benieuwd of de tickets net zo rap gaan als de vorige keer.

• Vrijdag
https://lifeofagony.com/

1 februari 2023 komt Life of Agony naar de Melkweg *O*

• WernerL
Iemand in de mood voor black metal?

Farvann (de man achter het album) heeft ook gort-droge sketches op youtube staan.

_O-

• Renegade666
@WernerL
Dat 2de filmpje is so true. _O-

• Oogje
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:44:

Prong!! _/-\o_

• Renegade666
In nagedachtenis van Philippe :'(

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

* Evest gaat volgend jaar naar Ayreon live *O*

• BM
  • Laatst online: 22:47

BM

Moderator Spielerij
Evest schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:03:
* Evest gaat volgend jaar naar Ayreon live *O*
* BM ook :)
Ging eigenlijk verbazingwekkend soepel allemaal. Zie wel dat alle VIP tickets al uitverkocht zijn, alleen nog normale kaartjes te krijgen.
Edit: uitverkocht.

[Voor 3% gewijzigd door BM op 27-10-2022 16:09]

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Nice! Genoeg geklaag over Ticketmaster vanuit de andere kant van de plas, maar hier gaat het inderdaad soepel gelukkig. Ik zat zelf wel te twijfelen voor de VIP tickets, maar €55 extra voor een onbekende goodiebag was me net te gek. En qua plaats hoef ik me niet druk te maken want ik kijk toch over de meeste mensen heen :+

• alexi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-02 10:30
Ik luister dat ook nog steeds. Zeer goed power metal album. Waaraan is hij overleden?

• Renegade666
alexi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

Ik luister dat ook nog steeds. Zeer goed power metal album. Waaraan is hij overleden?
Lever was kapot door drankmisbruik geloof ik.

• WernerL
Lightwork van Devin Townsend is vandaag uitgebracht. Ik vind het zelf wel een erg goed album. Het is iets kalmer dan wat we van Empath gewend zijn, maar het luistert wel goed weg.

Insomnium heeft ook weer een nieuwe single uitgebracht:

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

WernerL schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:37:
Lightwork van Devin Townsend is vandaag uitgebracht. Ik vind het zelf wel een erg goed album. Het is iets kalmer dan wat we van Empath gewend zijn, maar het luistert wel goed weg.

[YouTube: "Lightworker" - Official Promo Video]
Oe! die gaat meteen morgen op de playlist. Wist niet dat het album er al was. :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vrijdag schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:44:

Yup, ik ga met mijn broertje *O*

Dat wordt de 2de keer L.o.A. in korte tijd, 16 augustus heb ik ze ook gezien.

2023 is het 30 jaar jubileum van het steengoeie album River Runs Red _/-\o_

Kan niet wachten…..en dan ook nog Prong als voorprogramma, helemaal goud d:)b

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:30:
[...]

Goed bezig, hebben we met de Wisent Trail nog wat te ouwehoeren :P

• Vrijdag
Fraggert schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

Dat was ook een mooi optreden in augustus! En Dog Eat Dog was verrassend gaaf 8)

• Carthrax
Aankomend weekend in het kader van opvoeden :P maar even mijn zoon kennis laten maken met Fleshgod Apocalypse in Nijmegen. Heb er zin in!

[Voor 4% gewijzigd door Carthrax op 07-11-2022 11:15]

• GSX-MAN
  • Laatst online: 21-03 13:00

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Fraggert schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb ze in 2007 een keer live gezien op een festival, maar het kon me niet echt bekoren. River Runs Red vind ik wel een gaaf nummer, maar een heel optreden hield ik niet vol.

Komende weken heb ik geen metal op de agenda, maar wel Status Quo 8)

Slecht idee... Hoe laat?

• Vrijdag
GSX-MAN schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:22:
[...]

Ik heb ze in 2007 een keer live gezien op een festival, maar het kon me niet echt bekoren. River Runs Red vind ik wel een gaaf nummer, maar een heel optreden hield ik niet vol.

Komende weken heb ik geen metal op de agenda, maar wel Status Quo 8)
Naja. "Whatever You Want" :P

8)

[Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 07-11-2022 11:14]

• Oogje
  • Niet online
Eind januari nieuw album, nieuw nummer alvast uitgebracht. Dit blijft toch een favoriete band van me en ze stellen eigenlijk nooit teleur.

• Jeltel
  • Niet online
Zo luister je je in voor Roadburn 2023 (Waar ik uiteindelijk toch niet heen ga) en dan kom je Brutus tegen.

Hoe vet is die band. En wat een geweldige strot heeft ze. Ze legt er precies de juiste energie en emotie in. Zo gaaf.

• Renegade666
@Jeltel
Tjah, wat je mooi vind😅 niet mijn ding iig

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03 13:56

ElkeBxl

Tassendraagster

Jeltel schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:35:
Zo luister je je in voor Roadburn 2023 (Waar ik uiteindelijk toch niet heen ga) en dan kom je Brutus tegen.

Hoe vet is die band. En wat een geweldige strot heeft ze. Ze legt er precies de juiste energie en emotie in. Zo gaaf.
Live zijn ze fantastisch, kan het alleen maar aanraden! <3 :)B

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Jeltel
  • Niet online
@ElkeBxl Kaartjes voor Doonroosje volgend jaar zijn aangeschaft :)

• Jeltel
  • Niet online
Renegade666 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:41:
@Jeltel
Tjah, wat je mooi vind😅 niet mijn ding iig
Als ik dat zou zeggen elke keer dat er hier iets voorbij komt wat ik niet leuk vind.

Beetje onnodige post als je het mij vraagt :) Maar geniet van de dingen die wel je ding zijn!

• Renegade666
Tjah, vrij land/forum.. je hoeft er niet op te reageren.

• Jeltel
  • Niet online
Is er ergens een leuke discord over zware muziek in Nederland?
Zat wel te zoeken naar iets rondom roadburn, maar die zie ik niet.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Jeltel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:08:
Is er ergens een leuke discord over zware muziek in Nederland?
Zat wel te zoeken naar iets rondom roadburn, maar die zie ik niet.
De Zes Losse Tanden Discord? :P :*)

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee