Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Zijn nog meer optreden geweest, check het Knotfest account maar
Maar wat wil je ook met Dave Lombardo en Mike Patton?
Ha.........hier liggen mijn "metal"-rootsJelte schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:44:
Wat hier gepost wordt is niet vaak mijn smaak, blijkbaar toch meer van de niet standaard metal. Maar dit past denk ik goed in jullie straatje. Tenminste als je van 80's trash houdt.[YouTube: Mr. Bungle "Sudden Death" (Official Video)]
Maar wat wil je ook met Dave Lombardo en Mike Patton?
Mike Patton.....de frontman van Faith No More
Ik ben opgegroeid met namen als FNM, Metallica, Iron Maiden, Red Hot CHilli Peppers, Nine Inch Nails, Tool, Pearl Jam, NIrvana, Korn, Sepultura, Pantera, je kent het wel.
Pas later ben ik via Type O Negative beland in de Doom-hoek......en nu door een baktyfusherrie wegens bemoeizuchtige en lawaaiige collega's in een kantoortuin wat meer in de Black en Death metal beland.
Voornamelijk doordat ik nu met een noisecanceling koptelefoon (sony WH-1000XM3) en Spotify geheel ondergedompeld kan worden.
Nu kan ik echt veel beter black&death waarderen dan vroeger op een brak Sony-setje.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
i knowJelte schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:35:
@Fraggert Mr Bungle is dus de band waar Mike Patton inzat voordat hij de zang overname bij Faith No More. En ze hebben hun eerste demo opnieuw opgenomen.
ppssstt......je link is gaan hemelenmetallicattim schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:30:
Voor de Orbit Culture liefhebbers:
[YouTube: Knotfest.com's Pulse of the Maggots Fest: Rock Against Racism Stage]
Zijn nog meer optreden geweest, check het Knotfest account maar
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GpFi04SoPmpPPUj8fTvjH7s0.jpg?f=user_large)
Heerlijke oldschool "tallica thrash
Voor de fans hiervan.......ben ik de enige die wáár dan ook....of ik nou buiten ben.....of in een film of serie op TV.......na het horen van kerkbellen steevast die moddervette riff uit "For Whom The Bell Tolls" hoort en nog net niet luidkeels brult......"foorrr..whooooom...the...bell.....toooooolls ?
Ben ik dan aan het fangirlen 2.0 of zou ik eens serieus een inktvlekkentest moeten overwegen
Nee, je bent zeker niet de enige. Ik hoor nergens een kerkklok luiden, maar als ik bovenstaande lees, hoor de riff meteen in mijn hoofd.Fraggert schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:07:
Voor de fans hiervan.......ben ik de enige die wáár dan ook....of ik nou buiten ben.....of in een film of serie op TV.......na het horen van kerkbellen steevast die moddervette riff uit "For Whom The Bell Tolls" hoort en nog net niet luidkeels brult......"foorrr..whooooom...the...bell.....toooooolls ?
Punctuality is the politeness of kings
thanks, bedankt voor de sanity checkdreamscape schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:58:
[...]
Nee, je bent zeker niet de enige. Ik hoor nergens een kerkklok luiden, maar als ik bovenstaande lees, hoor de riff meteen in mijn hoofd.
Ik heb nergens aangegeven dat ik volledig 'sane' ben. Misschien horen we allebei wel in een sanatorium.
... en je hoort nu al 'Welcome to where time stands still. No one leaves and no one will...' in je hoofd, of niet?
Punctuality is the politeness of kings
goddamnit.........dreamscape schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:34:
[...]
Ik heb nergens aangegeven dat ik volledig 'sane' ben. Misschien horen we allebei wel in een sanatorium.![]()
... en je hoort nu al 'Welcome to where time stands still. No one leaves and no one will...' in je hoofd, of niet?

Zo briljant dat ik er ook even een video van moet postenJelte schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:29:
@Fraggert Mike samen met Dave LombardoBriljant, vooral The Directors Cut.
Warning: Niet je standaard metal (by far!), maar die sfeer.
Thanks, gelijk maar even 't album opgezet.Fraggert schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:07:
als we toch bezig zijn met een een tripje langs memory-lane.......
[Afbeelding]
Heerlijke oldschool "tallica thrash![]()
Ben ik dan aan het fangirlen 2.0 of zou ik eens serieus een inktvlekkentest moeten overwegen
Dan denk ik dus vaak aan Shepherd of Fire van Avenged Sevenfold aan de riff in het beginFraggert schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:07:
als we toch bezig zijn met een een tripje langs memory-lane.......
[Afbeelding]
Heerlijke oldschool "tallica thrash![]()
* WernerL is concert aan het kijken
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Schammasch - Triangle
Blackmetal (en ambient en doom volgens wiki) uit het Zwitserse Basel
[YouTube: Schammasch - Triangle (2016) [Full Album]]
https://schammasch.bandcamp.com/album/triangle
Lekker hoor
http://www.metalstorm.net/pub/review.php?review_id=14118
Bleek dus een Fryske variant van Sleeping Sun te zijn voor Grutte Pier Project.
Nooit gedacht
en het veel toegankelijkere:
Band uit Denemarken, maar ik heb het idee dat ze daarbuiten niet heel erg bekend zijn.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
En kwam via youtube weer iets uit Japan tegen. Lovebites. Iets minder schattig dan BabyMetal, maar klinkt wel erg goed. Band bestaat volledig uit Japanse vrouwen, en ze rocken best wel hard.
[YouTube: Lovebites - Break the wall / Shadowmaker / Piano etude (live - five of a kind)]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Hier een iets betere band dan. Post-metal, en is ondertussen zo'n beetje een van mijn favorieten geworden ind dit sub-genre:
YouTube: Sorcier des Glaces - Un Monde de Glace et de Sang (Full Album)
I am the great Cornholio!
Ook geen laptop die hem kan rippen o.i.d. of misschien een kennis die dit kan doen?HaterFrame schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:18:
Ik word helemaal gek. Ik ben al tijden op zoek naar een aanbieder die het album van Brainshake - Gently Destructive in een beetje fatsoenlijke kwaliteit aanbied. Het enige wat ik zelf heb is een 128kbit rip en daar word ik nou niet echt vrolijk van. De CD is sporadisch nog wel te krijgen, echter heb ik geen cd speler meer
De cd lijkt tweedehands ook nog redelijk verkrijgbaar te zijn: https://www.discogs.com/sell/release/3803897?ev=rb
I am the great Cornholio!
https://www.facebook.com/nuclearblastrecords/
Op marktplaats natuurlijkHaterFrame schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:18:
Ik word helemaal gek. Ik ben al tijden op zoek naar een aanbieder die het album van Brainshake - Gently Destructive in een beetje fatsoenlijke kwaliteit aanbied. Het enige wat ik zelf heb is een 128kbit rip en daar word ik nou niet echt vrolijk van. De CD is sporadisch nog wel te krijgen, echter heb ik geen cd speler meer
Een klapjap of PC weet je wel ff te vinden om te rippen denk ik? Ben je 10 euro max kwijt ipv 30.
damnRenegade666 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:23:
En zo lees je net dat Alexi Laiho (Childer of Bodom) overleden is.. Dit jaar begint al weer goed..
https://www.facebook.com/nuclearblastrecords/

41...
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Vond ik bij Peter Steele zelfs ook al destijds, die hield het slechts een jaartje langer vol.
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 04-01-2021 21:22 ]
Tijdje terug gezien, klinkt wel lekker🤘
Idd wat vage statement, kan zijn dat hij het niet goed verwoorden kan.
Maar ik snap hem wel, veel werken, weinig voor terug krijgen in de muziek business, zeker iets zoals metal helaas.
Maar wel jammer dat hij weg gaat.
Denk dat het inderdaad is dat ie niet goed uit zijn woorden komt..Renegade666 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
@demon326
Idd wat vage statement, kan zijn dat hij het niet goed verwoorden kan.
Maar ik snap hem wel, veel werken, weinig voor terug krijgen in de muziek business, zeker iets zoals metal helaas.
Maar wel jammer dat hij weg gaat.
Ow dat is wel zuur. Vond zijn backup vocals best goed.demon326 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:55:
Nightwish maakte vandaag bekend dat bassist en zanger Marko Hietala besloten heeft om de groep te verlaten.. Geen ruzie,wel een 'verwarrend' statement van Marko.
Ze gaan al een tijd mee, dus jammer dat ik er nu pas achter kom. Beter laat dan nooit

Also, 'Pacifisticuffs' is een geniale album titel
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Niet alleen de groep, maar ook z'n publieke leven dus; hij wil zich een tijd terugtrekken om zichzelf te herontdekken, blijkbaar heeft hij het mentaal niet helemaal op orde. Dat statement is dan redelijk typisch Marko en redelijk ongefilterd (op z'n Finsdemon326 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:55:
Nightwish maakte vandaag bekend dat bassist en zanger Marko Hietala besloten heeft om de groep te verlaten.. Geen ruzie,wel een 'verwarrend' statement van Marko.
Voor de band is het heel jammer, Marko is een groot deel van de geschiedenis van Nightwish en - naar mijn mening - na Holopainen de meest onmisbare. Ben heel benieuwd wie ze op zijn plaats gaan gebruiken in de tour die hopelijk dit jaar door gaat (en waarvoor ik zowaar nog een ticket heb kunnen krijgen laatst, ik dacht namelijk dat het uitverkocht was
Voor Marko zelf kan ik deze stap alleen maar aanmoedigen, ik hoop van harte dat hij vindt wat hij nodig heeft in zichzelf en ik hoop dat hij over een tijd weer aansluit, want z'n muziek is fantastisch.
Hij kon meer zingen dan alleen backup, zijn deel in de covers van High Hopes en the Phantom waren fantastisch, en dit blijft mijn favoriet van meer recente tijden:Khaine schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Ow dat is wel zuur. Vond zijn backup vocals best goed.
Hij deed ook afgelopen jaar mee aan de Finse Masked Singer TV-show, waar hij o.a. Gangsta's Paradise & Everybody van de Backstreet Boys redelijk briljant uitvoerde. Hij won de show ook
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Wat ik mooi vind is dat Geezer vanaf 0:58 zo enthousiast is als hij begint te spelen op de bas.
En het is gewoon een lekker nummer..
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 26-01-2021 00:50 ]
Brute vocals.. instrumentaal ook wel leuk contrast met wat symphonic tintjes..
Deze week ook gelezen dat Kardashev getekend heeft bij Metal Blade Records.
Ik vind het op z'n tijd lekker om naar te luisteren. Klinkt wel als "klassieke" LTE.
Ik vermoed dat dit nog onderdeel van hun fundraiser voor Armenië is. Ze hadden al meer nieuwe nummers uitgebracht.WernerL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:34:
En opeens komt er iets van System of a down voorbij op Youtube. Ik dacht dat een gedeelte van de band geen zin meer had om nieuwe muziek te maken dus had mijn hoop al heel lang geleden opgegeven ooit nog nieuw materiaal te horen. Blijkbaar zijn ze toch weer bezig geweest?
Ik had die fundraiser helemaal gemist. Nouja, in ieder geval nieuwe SOAD-muziekdowntime schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:40:
[...]
Ik vermoed dat dit nog onderdeel van hun fundraiser voor Armenië is. Ze hadden al meer nieuwe nummers uitgebracht.

Yesssssssss! 30 Aprilrhwerkman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:42:
Nieuwe plaat van Gojira
[YouTube: Gojira - Born For One Thing [OFFICIAL VIDEO]]
Kan niet wachten. Deze is een beetje chaotisch maar wel supertof zeg!
En thanks @Oogje, ik kende Asphyx nog niet en heb er al heel de ochtend naar zitten luisteren. Leuke nieuwe ontdekking voor mij
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Hopelijk ontvang ik snel mijn fysieke exemplaar.
In de tussentijd is er internet:
Ook het nieuwe album van Anneke van Giersbergen is vandaag uitgekomen, voor de liefhebbers. Is een akoustisch album.
[ Voor 20% gewijzigd door WernerL op 26-02-2021 11:27 ]
spotify linkje:
https://open.spotify.com/...si=nAuLAVaeQ5ah4jMb1ZFGGQ
Ik moet zeggen dat het prima wegluistert. Als je "oude" architects gewend bent is dit wel even aanpassen. De meeste nummers hebben nu een synth en zijn wat minder agressief.
In ander nieuws, wie is er bekend met de band Aviations?
[ Voor 50% gewijzigd door Renegade666 op 27-02-2021 09:09 ]
Blijft wel grappig dat je bij sommige muziek eigenlijk direct al kan horen uit welk land de band hoogstwaarschijnlijk komt.
Myronath klinkt inderdaad ook erg goed.
[ Voor 10% gewijzigd door WernerL op 05-03-2021 18:32 ]
Natte krant (363218) (V.242)
Klinkt als zelf als overdosis of zelf uit het leven gestapt.
https://zwaremetalen.com/...orzaak-alexi-laiho-bekend
Wat een rot melding is dit. Geweldige vent, inspiratie voor velen. Grappige man ook. 🤘❤️
Droevig nieuwsMsD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:07:
LG Petrov is dood.
Wat een rot melding is dit. Geweldige vent, inspiratie voor velen. Grappige man ook. 🤘❤️
Natte krant (363218) (V.242)
Elk nummer op de cd zit zeer goed in elkaar, knappe zang, interessant gitaarwerk, er staan mijns inziens eigenlijk alleen maar goeie nummers op. Fans van melodieuze rock (zonder terug te vallen op de jaren 80 clichés) gaan hier heel tevreden mee zijn. Voor mij nu al de sterkste plaat in 2021!
Hier alvast een voorsmaakje:
Hij gaat zeker gemist worden, ik gok dat beide Entombed versies er nu wel mee stoppen.MsD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:07:
LG Petrov is dood.
Hij heeft ook dit album nog ingezongen:
[YouTube: COMECO̲N̲ Megatrends In Brutalit̲y̲ (Full Album) 4K/UHD]
De drumcomputer is wel even wennen. 😅
Heel vet album, maar het is voor mij een beetje verpest door de foute achtergrond van enkele leden.Fraggert schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:44:
[YouTube: Mgła "Age of Excuse" full album 2019]
Mgla - Age of Excuse
met dank aan @YuriV door zijn Goniloc-tip.
[ Voor 39% gewijzigd door SD5k op 12-03-2021 23:19 ]
Is een ambient/melodic metal variant. Lekker veel spacey gitaardeuntjes en synths.
[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 20-03-2021 06:02 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Die gitarist Erik Martensson is een multi-band-talent, zit ook in Eclipse (voor mij een van de allerbeste rockbands), en speelt mee met Ronnie Atkins/Nordic Union.Bartis schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:03:
Deze maand ontdekte ik een ijzersterke melodieuze rockplaat, Retransmission van het Zweedse W.E.T.
Elk nummer op de cd zit zeer goed in elkaar, knappe zang, interessant gitaarwerk, er staan mijns inziens eigenlijk alleen maar goeie nummers op. Fans van melodieuze rock (zonder terug te vallen op de jaren 80 clichés) gaan hier heel tevreden mee zijn. Voor mij nu al de sterkste plaat in 2021!
Hier alvast een voorsmaakje:
[YouTube: W.E.T. - "Got To Be About Love" (Official Music Video)]
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Het album is ook zeker de moeite waard.

VoM stelt mij wederom niet teleur, lekker laag speelde riffs en contrast in de vocals
BoO Redelijk catchy deuntje (zoals wel vaker), en euhm, interessante music video

Als de drums echt zijn dan ben ik wel benieuwd naar de kuiten van de drummerWhatsappHack schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 06:00:
Deze heerlijke band heeft weer een nieuw album released, tientje op BandCamp; een dezer dagen ook op Apple Music en Spotify. Maar nu al graties te luisteren op YouTube:
[YouTube: Mare Cognitum - Solar Paroxysm (Full Album Premiere)]
Is een ambient/melodic metal variant. Lekker veel spacey gitaardeuntjes en synths.
Leuk maar wel heel druk voor mijn oren.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gehenna
Ik vind het wel wat
Nieuwe Insomnium
Nieuwe Sepult... wacht, Gojira
Je bent niet de enige die dit dacht
Ik ben benieuwd naar het album hoor. 3 sterke tracks op rij!
Deze band heeft dat, miss geen djent, maar klinkt prima.
YouTube: Cantata Sangui - The Seven Liers In Wait
[ Voor 25% gewijzigd door Renegade666 op 12-04-2021 20:49 ]
Hier de single van het album:
@Renegade666 Same here
[ Voor 7% gewijzigd door J2S op 29-04-2021 15:23 ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
@leuk album idd. Ik wacht nog steeds op de fysieke als die binnen komt. maar Digitaal draait hij wel rond.
[ Voor 22% gewijzigd door init6 op 29-04-2021 15:45 ]
Blijft toch wel één van mijn favoriete ontdekkingen afgelopen maanden.
Net een nieuw een nieuw nummer gedropt
Battle Beast uit Finland
Iemand deze band al live gezien ????
Dit is wel een ouder nummer van 2013 de laatste cd is van 2019
Yas! Denk 2019 zelfs tijdens Eurosonic. Was supervet ook voor de mensen di de muziek niet konden waarderen het optreden was precies kazig genoeg om leuk te zijn.riesjaar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:58:
In mijn speurtocht naar leuke bands wat erg goed ontdekt
Battle Beast uit Finland
Iemand deze band al live gezien ????
[YouTube: BATTLE BEAST - Black Ninja (OFFICIAL MUSIC VIDEO)]
Dit is wel een ouder nummer van 2013 de laatste cd is van 2019
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker